Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.704 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
BlauweFles schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:43:
[...]

Leuk verhaal. Dank!

Durf het bijna niet te vragen, maar hoe is het met de assistentie systemen?
Ik heb autopilot voornamelijk gebruikt op hele rustig plekken, ik heb gemerkt dat het daar het beste werkt. Ik kwam er al snel achter dat op een drukke snelweg met baan wisselen etc het echt irritant is dat je heel de tijd autopilot uit en aan moet zetten. En wat ook irritant is is het (twijfelend) remmen als je een vrachtwagen inhaalt bijvoorbeeld.

Verder geen vreemde dingen meegemaakt zoals phantom brake oid gelukkig.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik wil graag het houten dashboard van de M3 voorzien van een carbon fiber look. De mooiste is van T-Sportline a 499 Dollar (echt carbon fiber aanvulling ipv sticker: https://tsportline.com/pr...3-carbon-fiber-dash-panel) en aan de andere kant heb je voor een paar tientjes Ali Express stickers die er echt el-cheapo uit zien. Heeft iemand hier ervaring mee, zit hier iets qua prijs tussenin dat echt kwaliteit is en er mooi uit ziet? Ik heb die Google Spreadsheet al gezien en doorgenomen.

Aangezien ik een LR Performance heb, zonder Performance kenmerken dus, vind ik het misschien wel leuk om er alsnog een spoiler en horizontale streep onder de Dual Motor vermelding toe te voegen. Spoiler kan ik wel vinden en twijfel ik over, ik wil niemand verwonden als die er af valt :D. Een horizontale streep onder het Dual Motor tekstje is natuurlijk een onnodig detail, aan de andere kant kan dat max 5 Euro kosten, maar die vind ik nergens. Is die al ergens te krijgen? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 06-09-2019 23:08 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
Taro schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:04:
Ik wil graag het houten dashboard van de M3 voorzien van een carbon fiber look. De mooiste is van T-Sportline a 499 Dollar (echt carbon fiber aanvulling ipv sticker) en aan de andere kant heb je voor een paar tientjes Ali Express stickers die er echt el-cheapo uit zien. Heeft iemand hier ervaring mee, zit hier iets qua prijs tussenin dat echt kwaliteit is en er mooi uit ziet? Ik heb die Google Spreadsheet al gezien en doorgenomen.

Aangezien ik een LR Performance heb, zonder Performance kenmerken dus, vind ik het misschien wel leuk om er alsnog een spoiler en horizontale streep onder de Dual Motor vermelding toe te voegen. Spoiler kan ik wel vinden en twijfel ik over, ik wil niemand verwonden als die er af valt :D. Een horizontale streep onder het Dual Motor tekstje is natuurlijk een onnodig detail, aan de andere kant kan dat max 5 Euro kosten, maar die vind ik nergens. Is die al ergens te krijgen? ;)
Dat is vreemd, ik heb ook een LR preformance maar wél een rode streep onder mijn Dual Motor aanduiding. Niet alleen op de achterkant van de auto maar ook in de app en bij het vin nummer op het scherm.

Ik ga mogelijk nog wel een spoiler aanschaffen, ziet er dik uit. >:)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Cyw00d schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:07:
[...]

Dat is vreemd, ik heb ook een LR preformance maar wél een rode streep onder mijn Dual Motor aanduiding. Niet alleen op de achterkant van de auto maar ook in de app en bij het vin nummer op het scherm.
Oh, misschien heb ik die dan ook wel, moet hem nog ophalen :)

Maar dat zou ook betekenen dat het geen LR is met alleen software upgrade, maar dat men dus ook die streep toevoegt?

Dus je hebt de Performance versie zonder rode remklauwen, niet verlaagd, zonder spoiler, maar wel met streep onder dual motor, de LR Performance dus? Dan kan ik die zoektocht/vraag overslaan.

Ik weet het, klein detail, maar laten we wel wezen, als er iemand achter je staat of als hij op de oprit staat en iemand kijkt er bewust naar om de uitvoering te bepalen is het toch leuk :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
Taro schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:10:
[...]

Oh, misschien heb ik die dan ook wel, moet hem nog ophalen :)

Maar dat zou ook betekenen dat het geen LR is met alleen software upgrade, maar dat men dus ook die streep toevoegt?

Dus je hebt de Performance versie zonder rode remklauwen, niet verlaagd, zonder spoiler, maar wel met streep onder dual motor, de LR Performance dus? Dan kan ik die zoektocht/vraag overslaan.

Ik weet het, klein detail, maar laten we wel wezen, als er iemand achter je staat of als hij op de oprit staat en iemand kijkt er bewust naar om de uitvoering te bepalen is het toch leuk :)
Jep, precies dat. Het enige waar je het aan kunt zien is het rode streepje, voor de rest 19" velgen, geen spoiler, geen rode remklauwen etc. Zie mijn vorige paar posts, daar staan de foto's, op foto 3 zie je net het rode streepje.

Edit, andere foto geeupload: https://tweakers.net/ext/f/QEezR4qfLBuZNdsDhheUwKIk/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Cyw00d op 06-09-2019 23:22 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
[...]

Ik ben al blij dat ik een Tesla kan rijden.

Boeit me echt niet of iemand anders moet weten dat ik een Performance, LR of SR rijd.

Hou er ook niet van om iedereen kenbaar te maken dat ik een Tesla rijd. Daar komen ze vanzelf wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:56:
Gemakszucht, onervarenheid?
Je kan zelfs beter auto's uit de UK halen dan uit DE, nu met die enorme lage Pond. Daar bespaar je ettelijke duizenden tienduizenden euro's op (bovenop de kortingen bij andere constructeurs, aangezien de autoverkoop in de UK helemaal slabbakt)
Blijkbaar mag je de auto importeren met het stuur aan de rechterkant. Als het zoveel geld scheelt, dan is het best wel een interessante casus en loont het wellicht wel om te doen. Helemaal omdat een P-versie dan in de buurt komt van betaalbaarheid. :9

https://www.whatcar.com/n...liable-car-makes/n20072#8

whatcar geeft aan dat Tesla op 4 als meest betrouwbaar automerk. Dat verbaast me niks. Er kan gewoon een stuk minder kapot gaan aan een EV.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2019 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 06:06:
[...]

Blijkbaar mag je de auto importeren met het stuur aan de rechterkant. Als het zoveel geld scheelt, dan is het best wel een interessante casus en loont het wellicht wel om te doen. Helemaal omdat een P-versie dan in de buurt komt van betaalbaarheid. :9

https://www.whatcar.com/n...liable-car-makes/n20072#8

whatcar geeft aan dat Tesla op 4 als meest betrouwbaar automerk. Dat verbaast me niks. Er kan gewoon een stuk minder kapot gaan aan een EV.
Een Perfomance kost in Engeland GBP 53490,-. Tegen de huidige koers is dat dus EUR 59500,-. Dat is EUR 6100,- minder dan in NL. Weet niet hoe iemand op tienduizenden EURs goedkoper komt. Daarbij, dan heb je dus RHD (minder restwaarde in NL?) en je moet nog de nodige kosten maken om hem in NL te krijgen en te laten registreren. Ook is het maar de vraag hoe het zit met onderhoud/garantie. Ik vraag me af of het zin heeft voor die EUR 5k.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Mijn punt ging niet alleen over Tesla's.
Die 10.000 kan je echt wel besparen bij een BMW of Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bottom line schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:38:
Ja, op een dikke BMW/Audi/Merc met hoge catalogus prijs is dat wel mogelijk ja. Maar kreeg de indruk dat mensen hier ook dachten dat het op een nieuwe Tesla mogelijk is.

Ga vanaf 2020 wel goed de inventory in de gaten houden. Met wat geluk doet Tesla dan wat modellen met korting van de hand zoals eerder dit jaar als de verkopen wat terug lopen. Met de 3k subside kan het wel eens interessant worden als 2de auto. Ook omdat mijn vrouw haar eigen Golf een trage slak vindt sinds de komst van de LR AWD.

[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 07-09-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
Is de verzekering voor een RHD ook niet duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Zelf heb ik de Dual Motor badge eraf gehaald. De kenner kan dit uit het kenteken halen (begint met de X), maar als je het mij vraagt trekt de 3 al genoeg aandacht en vind dit veel mooier. Eigenlijk alleen nog een kentekenplaat met opgelegde letters en een blanco kentekenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Deveon schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:13:
[...]
De kenner kan dit uit het kenteken halen (begint met de X)
Dan ben ik blijkbaar geen kenner ;), hoe bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
@Inspired
Hoe kom je trouwens op £54000?
Een performance kost £50.000 in de UK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 21:12
Deveon schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:13:
[...]

Zelf heb ik de Dual Motor badge eraf gehaald. De kenner kan dit uit het kenteken halen (begint met de X), maar als je het mij vraagt trekt de 3 al genoeg aandacht en vind dit veel mooier. Eigenlijk alleen nog een kentekenplaat met opgelegde letters en een blanco kentekenlijst.
Heb je dit zelf gedaan ? Fohn erop en langzaam eraf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bottom line schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:16:
@Inspired
Hoe kom je trouwens op £54000?
Een performance kost £50.000 in de UK :P
"Includes £3,500 UK Plug-In Car Grant". Die ga je niet krijgen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
bottom line schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:38:
Dan krijg je nog wel de BPM er overheen, tenzij je voor een i3 of een EQC gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hoe constant is jullie snelheid bij het laden bij een SC? Zit nu een half uurtje in de auto en het gaat erg traag. Rij een long range RWD. Zag nu even 75kW maar hij gaat steeds terug naar 5kW en dan naar 50kW en weer terug, compleet random.

In een half uur, 160km erbij. Moet zeggen, de auto was vrij koud. Nu lijkt het beter te gaan, blijft een tijdje rond de 75kW.

Las dat er een setting was/komt zodat je de accu kan voor verwarmen. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Wackmack schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:22:
Hoe constant is jullie snelheid bij het laden bij een SC? Zit nu een half uurtje in de auto en het gaat erg traag. Rij een long range RWD. Zag nu even 75kW maar hij gaat steeds terug naar 5kW en dan naar 50kW en weer terug, compleet random.

In een half uur, 160km erbij. Moet zeggen, de auto was vrij koud. Nu lijkt het beter te gaan, blijft een tijdje rond de 75kW.

Las dat er een setting was/komt zodat je de accu kan voor verwarmen. Klopt dat?
Navigatie opzetten naar een supercharger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
@Wackmack Je staat alleen bij een nummer? Dus niet beide A/B in gebruik? Je zou een andere stall kunnen proberen. Zelfs met een koude accu moet het wel sneller gaan dan 5kW.

Het verwarmen zal de auto doen als het nodig is en als je de SuC als destination in de navigatie hebt staan. Je kunt het niet zelf forceren helaas. Ik weet eigenlijk ook niet of het werkt met de SuC als destination in de navigatie, of dat de auto zelf echt aan geeft dat je tussentijds moet laden. En dat hij dat begint met verwarmen. Op mijn vakantietrip nooit de melding gehad dat hij ging verwarmen maar dat was in de zomer en met een warme auto. Dus neem aan dat het niet nodig was.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 07-09-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 20:23

J-P

Syntax erro....

Kemalism schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:17:
[...]

Bij mij is die eraf gehaald door een schadeherstelbedrijf.
Heb nog wel de all wheel drive kentekenplaathouder

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
bottom line schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:27:
[...]

Navigatie opzetten naar een supercharger.
Had ik gedaan
Inspired schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:28:
@Wackmack Je staat alleen bij een nummer? Dus niet beide A/B in gebruik? Je zou een andere stall kunnen proberen. Zelfs met een koude accu moet het wel sneller gaan dan 5kW.

Het verwarmen zal de auto doen als het nodig is en als je de SuC als destination in de navigatie hebt staan. Je kunt het niet zelf forceren helaas. Ik weet eigenlijk ook niet of het werkt met de SuC als destination in de navigatie, of dat de auto zelf echt aan geeft dat je tussentijds moet laden.
Sinds mijn berichtje, super stabiel op 75kW. Dit is prima, bijna 500km/hr. Accu moest dus echt warm worden zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:15:
[...]

Dan ben ik blijkbaar geen kenner ;), hoe bedoel je dit?
Toen was de SR+ nog niet te koop ;-) Hetzelfde truckje werkt om de Volvo V40 D4 en D2 uit elkaar te houden.
Kemalism schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:17:
[...]

Nee, laten doen toen de coating aangebracht werd.

PS: gister even langs Fastned, maar helaas “maar” 130 KW en na 10% knalde die eruit met het advies om een andere lader te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 07-09-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wackmack schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:30:
[...]

Sinds mijn berichtje, super stabiel op 75kW. Dit is prima, bijna 500km/hr. Accu moest dus echt warm worden zo te zien.
Nog niet super snel. Of al redelijk hoge SoC nu? Nog maar eens goed testen hoe het zit met verwarmen van de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Deveon schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:30:
[...]

Toen was de SR+ nog niet te koop ;-) Hetzelfde truckje werkt om de Volvo V40 D4 en D2 uit elkaar te houden.
Ik begrijp je reactie niet, maar ik zal wel wat basiskennis missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Inspired schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:31:
[...]

Nog niet super snel. Of al redelijk hoge SoC nu? Nog maar eens goed testen hoe het zit met verwarmen van de accu.
Kan inderdaad een stuk beter. Helemaal omdat de laadpaal blijkbaar tot 150kW aan kan. Zit pas op 50%. Eind vsn de maand naar Duitsland. Is kijken of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:32:
[...]

Kentekens zijn opvolgend en toen de SR+ leverbaar was de RDW al bij de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Deveon schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:35:
[...]

Kentekens zijn opvolgend en toen de SR+ leverbaar was de RDW al bij de Z.
Ah, op die manier, helder. Ik werd op het verkeerde been gezet door "begint met een X", zonder bovenstaande toevoeging kan dat natuurlijk van alles betekenen.

Maar dat werkt alleen voor de eerste serie Performance, niet voor nieuwere zoals die van mij, dus niet altijd van toepassing.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 07-09-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wackmack schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:35:
[...]

Kan inderdaad een stuk beter. Helemaal omdat de laadpaal blijkbaar tot 150kW aan kan. Zit pas op 50%. Eind vsn de maand naar Duitsland. Is kijken of het dan beter gaat.
En je deelt geen stall? Bij 50% zou je rond de 90 moeten zitten. Weet ook niet of bij ons alle SuCs al geupgrade zijn naar 150. Maar zelfs bij 120 moet het sneller gaan. En het is ook niet zo dat het -10 is. :)

Voor preconditioning moet je volgens mij wel op de kaart echt de SuC pakken middels het icoontje op de kaart en dan als destination instelllen. Als je zelf het adres ingeeft kan het wel eens niet werken. Anders is het ingeven van een plaats verder dan de SuC (buiten de range van de auto) een betere optie. Dan komt de Tesla zelf met de SuC aan als stop, en moet het opwarmen sowieso wel werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Inspired op 07-09-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
[...]

De Sr+ kwam later pas uit in NL, dus bepaalde 'oudere' kentekens moeten wel LRs zijn of Performance modellen, omdat de SR+ simpelweg nog niet op kenteken werd gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
[...]

Je kan op basis van kenteken zien wanneer de auto gemaakt is. Als je dan ook nog weet dat er toen nog geen Standard Range+ te koop was, dan weet je dus dat het in iedere geval om een Long Range gaat.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Yes helder, ik begrijp uiteraard dat kentekens opeenvolgend zijn en iets over de periode zeggen dat ze zijn uitgekomen, maar het ging mij specifiek om de mystieke "X" die werd genoemd. Daardoor zou je ook kunnen lezen dat men een bepaalde specifieke range kentekens aan specifieke auto's toekent en dat leek mij toch enigszins vreemd (Op uiteraard de C-range, vrachtwagens, motoren, etc. na).

Overigens denk ik dat alleen eigenaars van een Performance waarvan het kenteken met X begint dat onthouden, andere mensen gebruiken die hersencellen liever voor het opslaan van écht nuttige informatie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 07-09-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Inspired schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:41:
[...]

En je deelt geen stall? Bij 50% zou je rond de 90 moeten zitten. Weet ook niet of bij ons alle SuCs al geupgrade zijn naar 150. Maar zelfs bij 120 moet het sneller gaan. En het is ook niet zo dat het -10 is. :)

Voor preconditioning moet je volgens mij wel op de kaart echt de SuC pakken middels het icoontje op de kaart en dan als destination instelllen. Als je zelf het adres ingeeft kan het wel eens niet werken. Anders is het ingeven van een plaats verder dan de SuC (buiten de range van de auto) een betere optie. Dan komt de Tesla zelf met de SuC aan als stop, en moet het opwarmen sowieso wel werken.
Was helemaal alleen. Gaat om de locatie Apeldoorn. Hoor en lees dat meerdere mensen hier een lagere snelheid ervaren. Van de week ergens anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wackmack schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:12:
[...]

Was helemaal alleen. Gaat om de locatie Apeldoorn. Hoor en lees dat meerdere mensen hier een lagere snelheid ervaren. Van de week ergens anders kijken.
Je zou kunnen bellen met Tesla de volgende keer. Maar weet niet of ze echt veel kunnen doen/zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:50
Wackmack schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:12:
[...]

Vorige week midden in de nacht opgeladen daar op de terugreis uit Scandinavië, werkte prima voor de korte stop die we maakten. Wel eerder een tragere supercharger gehad, even andere inpluggen en het ging weer goed. Volgens mij balanceren ze de load op het net door inzet van accu's (of is dit niet overal zo?). Wellicht had daar net lang een auto gestaan?

Overigens bijna 8.000km gereden op vakantie met de Model 3 Long Range. Wat heerlijk, dat was ons in mijn oude ICE niet zo relaxed gelukt. Autopilot zorgt dat je toch iets minder vermoeid raakt tijdens rijden, ook al blijf je wel alert. Ik merk dat het ons rijtempo nauwelijks beïnvloed, aangezien wij gewend zijn om elke 2-3 uur een rijderswissel te doen. Wat het vooral beïnvloedt is de plek wáár we stoppen. En dan is de auto meestal sneller klaar om verder te rijden dan dat wij klaar zijn met een broodje eten o.i.d.

Grotendeels gebruik gemaakt van superchargers, die in Noorwegen echt top zijn tot ongeveer 2/3 van de lengte van Noorwegen, daarboven worden ze iets spaarzamer. Op de Lofoten gebruik gemaakt van Fortrum charger (50KW) wat ook ok was. Door Zweden heen wat spaarzamere superchargers maar met de Long Range nog genoeg om op doorreis de volledige lengte van Zweden te doorkruisen. Op de terugweg een paar keer Ionity geprobeerd ivm de hogere snelheid. Wel lekker 190KW gezien op de teller, maar verre van vlekkeloos. Van midden tijdens het laden eruit knallen (en dus opnieuw 8 euro moeten aftikken) tot gewoon niet willen starten met laden. Daar kun je dus nog niet op rekenen. Gelukkig dat laatste gehad in een dorpje waar ook superchargers waren.

Was een heerlijke autovakantie, die meteen mijn Model 3 flink op de proef heeft gesteld. Geen problemen gehad onderweg. Wel gemerkt dat af en toe na een regenbui één van mijn dode hoek camera's beslaat en dan geeft hij een melding dat er geen dodehoekdetectie is. Wellicht dat daar toch vocht in kan kruipen. Heeft iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Vinslo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:30:
[...]
Wel gemerkt dat af en toe na een regenbui één van mijn dode hoek camera's beslaat en dan geeft hij een melding dat er geen dodehoekdetectie is. Wellicht dat daar toch vocht in kan kruipen. Heeft iemand anders daar ook last van?
Interessant...

Hoe kan de auto dan ooit volledig zelfrijdend worden, als er bij vuil of regen/sneeuw niet genoeg zicht is..? Lijkt mij dan onmogelijk om dit te kunnen garanderen.

Je zou eigenlijk dan moeten denken aan wissers en/of verwarming bij de sensoren.

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 07-09-2019 12:41 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:58
Stef87 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:40:
[...]

Interessant...

Hoe kan de auto dan ooit volledig zelfrijdend worden, als er bij vuil of regen/sneeuw niet genoeg zicht is..? Lijkt mij dan onmogelijk om dit te kunnen garanderen.

Je zou eigenlijk dan moeten denken aan wissers en/of verwarming bij de sensoren.
Andere merken doen de dodehoek ook met radar om die reden.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
(dubbel)

[ Voor 97% gewijzigd door Rambo op 07-09-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
kdeboois schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:23:
[...]

Andere merken doen de dodehoek ook met radar om die reden.
Er zou nog een retrofit kunnen komen, maar momenteel zit er geen radar aan de zijkant toch? Of zit die in de stijl waar je met je pasje de deur open kan maken?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
Was al bekend dat de prijzen omhoog zijn gegaan? Ik zie dat de Model 3 SR+ nu begint bij 48.950 Euro i.p.v. 47.800 Euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Ja. Al vanaf 30/8. Er is een zoekfunctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
[...]

Grotendeels gebruik gemaakt van superchargers, die in Noorwegen echt top zijn tot ongeveer 2/3 van de lengte van Noorwegen, daarboven worden ze iets spaarzamer. Op de Lofoten gebruik gemaakt van Fortrum charger (50KW) wat ook ok was. Door Zweden heen wat spaarzamere superchargers maar met de Long Range nog genoeg om op doorreis de volledige lengte van Zweden te doorkruisen. Op de terugweg een paar keer Ionity geprobeerd ivm de hogere snelheid. Wel lekker 190KW gezien op de teller, maar verre van vlekkeloos. Van midden tijdens het laden eruit knallen (en dus opnieuw 8 euro moeten aftikken) tot gewoon niet willen starten met laden. Daar kun je dus nog niet op rekenen. Gelukkig dat laatste gehad in een dorpje waar ook superchargers waren.
Die kan je wel gewoon terug krijgen, even klantenservice contacten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Perkouw schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:24:
[...]

Die kan je wel gewoon terug krijgen, even klantenservice contacten. :)
Als het goed is gaat dat vanzelf, er staat alleen een dubbele reservering. (Volgens fimpjes van bjorn nyland en Ionity zelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
[...]

Vorige week midden in de nacht opgeladen daar op de terugreis uit Scandinavië, werkte prima voor de korte stop die we maakten. Wel eerder een tragere supercharger gehad, even andere inpluggen en het ging weer goed. Volgens mij balanceren ze de load op het net door inzet van accu's (of is dit niet overal zo?). Wellicht had daar net lang een auto gestaan?

Overigens bijna 8.000km gereden op vakantie met de Model 3 Long Range. Wat heerlijk, dat was ons in mijn oude ICE niet zo relaxed gelukt. Autopilot zorgt dat je toch iets minder vermoeid raakt tijdens rijden, ook al blijf je wel alert. Ik merk dat het ons rijtempo nauwelijks beïnvloed, aangezien wij gewend zijn om elke 2-3 uur een rijderswissel te doen. Wat het vooral beïnvloedt is de plek wáár we stoppen. En dan is de auto meestal sneller klaar om verder te rijden dan dat wij klaar zijn met een broodje eten o.i.d.

Was een heerlijke autovakantie, die meteen mijn Model 3 flink op de proef heeft gesteld. Geen problemen gehad onderweg. Wel gemerkt dat af en toe na een regenbui één van mijn dode hoek camera's beslaat en dan geeft hij een melding dat er geen dodehoekdetectie is. Wellicht dat daar toch vocht in kan kruipen. Heeft iemand anders daar ook last van?
Zo goed kunnen. Afgelopen donderdag was ik 5 min bij de dezelfde SC. Even kijken hoe zoiets werkt. Zie nu dat ik toen 90kW aantikte dus dat is al meer de goede richting op.

Merk dat veel vrienden en kennissen een Model 3 toch wel heel bijzonder. Iedereen wil ineens mee rijden :)

Vanmorgen alleen een stukje gereden ivm een dikke live set van Deadly Guns. Wow, zelden zo'n goede geluidset gehoord in de auto. Ben echt versteld van de subwoofer. Het is de 100e extra per maand icm de range zeker weten waard.

Jou punt over de dodehoekdetectie ervaar ik ook. De melding nu al twee keer gezien. Merk als de auto warm is, dit vrij snel verdwijnt.

Straks weer een heerlijk stukje rijden. Vanmorgen nog even de wieldoppen set besteld. Vanavond is opzoek naar leuke accessoires. Twijfel nog tussen de draadloze lader van Tesla of toch eentje van Alieexpres. Stroom is stroom zou je zeggen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Wackmack schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:47:
[...]

Zo goed kunnen. Afgelopen donderdag was ik 5 min bij de dezelfde SC. Even kijken hoe zoiets werkt. Zie nu dat ik toen 90kW aantikte dus dat is al meer de goede richting op.

Merk dat veel vrienden en kennissen een Model 3 toch wel heel bijzonder. Iedereen wil ineens mee rijden :)

Vanmorgen alleen een stukje gereden ivm een dikke live set van Deadly Guns. Wow, zelden zo'n goede geluidset gehoord in de auto. Ben echt versteld van de subwoofer. Het is de 100e extra per maand icm de range zeker weten waard.

Jou punt over de dodehoekdetectie ervaar ik ook. De melding nu al twee keer gezien. Merk als de auto warm is, dit vrij snel verdwijnt.

Straks weer een heerlijk stukje rijden. Vanmorgen nog even de wieldoppen set besteld. Vanavond is opzoek naar leuke accessoires. Twijfel nog tussen de draadloze lader van Tesla of toch eentje van Alieexpres. Stroom is stroom zou je zeggen....
Aliexpress is prima hoor! Ik heb hem ook, werkt probleemloos.
Sinds afgelopen vrijdag de nieuwe gasveren voor de frunk ingebouwd bij Tesland, frunk gaat nu helemaal open bij ontgrendelen en is ook veel makkelijker te sluiten. Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wireless charging ding van Ali is prima inderdaad. Geen reden meer uit te geven. :) Enige issue is dat mijn iPhone 8 soms wat moeite heeft met GPS fix daaronder. Maar goed, dat heeft niks te maken met de wireless charging meer met de plek in de auto. De frunk gebruik ik eigenlijk nooit. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Sta weer even bij de SC in Apeldoorn. Van te voren navigatie ingesteld. Auto gaf netjes aan dat de accu aan het voorverwarmen is. Nu aan het laden. Het valt op dat het laden steeds van 70kW naar 20kW gaat en dan weer terug. Dit continue, lijkt mij geen normaal gedrag?

71kW lijkt de max hier. Sta nu met 4 andere Tesla's te laden. Al gezocht in de instellingen maar kan je de laad sessie ergens terug zien?

Edit: laatste minuten, eindelijk stabiel op 71kW.

[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 07-09-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Wackmack hoe leeg is je accu? Minder dan 60%? Daarboven gaat de snelheid rap omlaag.
Laadcurve: https://support.fastned.n...den-met-een-Tesla-Model-3

Hier trouwens ook klachten over SC Apeldoorn: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3984954/

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-09-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:10:
@Wackmack hoe leeg is je accu? Minder dan 60%? Daarboven gaat de snelheid rap omlaag.
Laadcurve: https://support.fastned.n...den-met-een-Tesla-Model-3
Zat rond de 20% dus viel mee. Ach ja, maandag laadpaal.

Nog een dingetje, mijn Spotify account wordt niet herkend. Gegevens zijn sowieso goed maar helaas. Zag een draadje op Tmc dus ben helaas niet de enige. Misschien wordt het opgelost met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog meer wilt weten over hoe de EU regels AP nerfen is hier een artikel op Teslarati.

Deze maand staan er wel veranderingen gepland, dus wellicht dat in Europa AP binnenkort beter is.

Dit ook naar aanleiding van de tweet van Musk vandaag dat het de keuze is van NL en Noorwegen om de regels van de EU te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Volodos schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:31:
[...]

Aliexpress is prima hoor! Ik heb hem ook, werkt probleemloos.
Sinds afgelopen vrijdag de nieuwe gasveren voor de frunk ingebouwd bij Tesland, frunk gaat nu helemaal open bij ontgrendelen en is ook veel makkelijker te sluiten. Blij mee!
De frunk gebruik ik eigenlijk bijna nooit, openen en sluiten is toch een beetje ‘motorkap’ openen gevoel.
Maar die gasveren lijken me wel prettig bij de achterbak. Dat die dus automatisch helemaal open gaat als je hem ontgrendeld. Heb je dat toevallig ook laten doen en bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:35:
Als iemand nog meer wilt weten over hoe de EU regels AP nerfen is hier een artikel op Teslarati.

Deze maand staan er wel veranderingen gepland, dus wellicht dat in Europa AP binnenkort beter is.

Dit ook naar aanleiding van de tweet van Musk vandaag dat het de keuze is van NL en Noorwegen om de regels van de EU te volgen.
Waarom noem je hier “EU” terwijl het in feit de “UN” (Verenigde Naties) moet zijn? De regels zijn opgesteld door een heel grote groep landen in het Europese continent. Waaronder Rusland, Zwitserland, Azerbeidjan, etc,
Heeft helemaal niks met de EU te maken en is onnodig framen dat het zogenaamd de EU met lobbywerk van de Duitsers is die “Tesla tegenwerkt”. Het artikel dat je linkt heeft het wel correct over “Europa”.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-09-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:44
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:44:
[...]

Waarom noem je hier “EU” terwijl het in feit de “UN” (Verenigde Naties) moet zijn? De regels zijn opgesteld door een heel grote groep landen in het Europese continent. Waaronder Rusland, Zwitserland, Azerbeidjan, etc,
Heeft helemaal niks met de EU te maken en is onnodig framen dat het zogenaamd de EU met lobbywerk van de Duitsers is die “Tesla tegenwerkt”. Het artikel dat je linkt heeft het wel correct over “Europa”.
Het is dan wel de UN die de regels opstelt, het is de EU die ervoor kiest om de regels toe te passen (geen idee in hoeverre de lidstaten ruimte hebben om af te wijken van de EU keuzes). Ook de VS is betrokken bij het opstellen, maar kiezen ervoor ze beperkter toe te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/wtj98h5ro7l31.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=81ee76fd3222a6828277394d20185f2a8f6bb253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:44:
[...]

Klopt, maar ik wilde het even simpel houden en dit was naar mijn mening de beste oplossing. Het is een stuk ingewikkelder nog dan jij beschrijft. Overigens moet je niet de macht van de Duitse en Franse autolobby in de EU onderschatten. Juist daar hebben ze heel veel invloed.

@bottom line Het zou me niks verbazen als de Raven Model S de 150.000 duurdere Porsche helemaal afstraft. Dat zou een grote stunt zijn. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Inspired schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:24:
Wireless charging ding van Ali is prima inderdaad. Geen reden meer uit te geven. :) Enige issue is dat mijn iPhone 8 soms wat moeite heeft met GPS fix daaronder. Maar goed, dat heeft niks te maken met de wireless charging meer met de plek in de auto. De frunk gebruik ik eigenlijk nooit. Jullie wel?
Welke van Ali hebben jullie, ik zie zoveel versies...

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
DeFeCt schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:20:
[...]

Welke van Ali hebben jullie, ik zie zoveel versies...
Ik heb deze. https://m.nl.aliexpress.com/item/32998889126.html

Kreeg hem ook vrij snel binnen.

Vandaag even de grens over en een tijdje op 233 gereden. Boven de ~215 wel een wat hoge toon waarneembaar. Motor voor? Iemand anders dit ook? Verbruik is dan sky high. :) Ook even flink aan het afkoelen bij thuiskomst. Blijft ook gewoon gaan de auto. Heb het idee dat hij nog makkelijk verder kan dan 233.

[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 07-09-2019 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:58
@Verwijderd Ik hoop het van harte, maar ik verwacht iets anders dan jij.

Het is een stunt dat Tesla het aan durft, maar het zou mij niet verbazen dat de Tesla met oververhitte aandrijving, remmen en batterij de laatste ‘straight’ niet verder komt dan 180 km/h.

Wellicht dat Tesla een echte update Model S heeft met Model 3 koeling en dan zou het mogelijk zijn, maar dat zou me verbazen. Hopen dat het iig doorgaat. Mooie actie.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Wie heeft er zeer recent een Model 3 SR+ in ontvangst genomen?

Ik heb de model 3 SR+ op 31-7 besteld, levering is 13-09 maar ik zie dat de partial-premium geen mistlampen meer heeft als je nu vandaag een auto op tesla.com configureerd, enkel bij de premium modellen staat dit er nu specifiek bij.

Ten tijde van bestellen was dit nog niet (missende mistlampen voor stond niet tussen de vergelijking bij bestellen, nú wel) en vraag mij af hoe ik dit kan terugvinden.

Ik zou de voorkant een stuk minder mooi vinden als ik ineens geen mistlampen meer zou hebben zitten.

** Edit, als ik google en NL recensies/reviews zoek van de SR+ staat er overal dat die ook gewoon met LED mistlampen voor komt. Het zou erg knullig zijn als ik ze nu niet meer zou krijgen
**Edit 2: de niet-SR+ maar SR uitvoering zou wel uitgeschakelde mistlampen hebben, maar die is er niet in NL.

De lijst die op tweakers rond gaat met kruisjes, stond ook fog lights front aangevinkt? Kan hem niet vinden nu.

[img]https://https://images.app.goo.gl/ACoaaEvt39EbNSnaA[/img]
https://www.reddit.com/r/...e=embedly&utm_term=b390j8

[ Voor 61% gewijzigd door Stef87 op 08-09-2019 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roekie2002
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-03-2021
Heeft iemand ervaring met M3 qua parkeren op de openbare weg? Mijn wagen zal niet in een garage staan maar op de straat geparkeerd worden (langs de rijrichting). Mijn huidige wagen (Volvo) had een bumpertolerantie van 10 Km/u, dus buiten een wat vervormde nummerplaat heb ik nooit echt schade opgemerkt aan mijn bumpers. Is mijn vrees terecht dat een Tesla sneller schade gaat hebben omwille de electronica onder de bumper? En dan denk ik nog niet aan de (hogere t.o.v. een Volvo b.v. ?) gevoeligheid voor lakschade? :S

LR AWD * SILVER * BLACK * AERO * TREKHAAK * RN109632xxx - 4-10-19 * VIN 28-11 * Levering Gent 19/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
roekie2002 schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:03:
Heeft iemand ervaring met M3 qua parkeren op de openbare weg? Mijn wagen zal niet in een garage staan maar op de straat geparkeerd worden (langs de rijrichting). Mijn huidige wagen (Volvo) had een bumpertolerantie van 10 Km/u, dus buiten een wat vervormde nummerplaat heb ik nooit echt schade opgemerkt aan mijn bumpers. Is mijn vrees terecht dat een Tesla sneller schade gaat hebben omwille de electronica onder de bumper? En dan denk ik nog niet aan de (hogere t.o.v. een Volvo b.v. ?) gevoeligheid voor lakschade? :S
Mijn M3 staat sinds april op de openbare weg in Amsterdam, ook vaak in krappe parkeervakken.

Even afkloppen, maar ik heb nog geen enkele schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

roekie2002 schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:03:
Bumpertolerantie? Ik duw met mijn trekhaak tegen 1 per uur je nummerplaat tot tegen je achterruit als ik wil :D

Nja, dat de lak van mindere kwaliteit is dan de lak van de meeste merken, dat is een feit. Buiten het wit zijn ze kras gevoelig. Op het gebied van sensoren, valt wel mee. Als je vrij recente volvo had, zat die ook al boordevol sensoren. Gaat weinig verschil maken met de tesla. Al zijn de sensoren van tesla moderner wss.

Ik zou zeggen buiten de lak, is de tesla even gevoelig voor schade als elke andere moderne auto met parkeersensoren vooraan en acc. Als je je daar zorgen over moet maken, zou ik mijn tesla in de huiskamer zetten...

Is gewoon pech hebben als het gebeurd, ongeacht tesla of niet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Wackmack schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:04:
Sta weer even bij de SC in Apeldoorn. Van te voren navigatie ingesteld. Auto gaf netjes aan dat de accu aan het voorverwarmen is. Nu aan het laden. Het valt op dat het laden steeds van 70kW naar 20kW gaat en dan weer terug. Dit continue, lijkt mij geen normaal gedrag?

71kW lijkt de max hier. Sta nu met 4 andere Tesla's te laden. Al gezocht in de instellingen maar kan je de laad sessie ergens terug zien?

Edit: laatste minuten, eindelijk stabiel op 71kW.
Als er ook anderen staan (of waren de auto's leeg?), dan kan je natuurlijk ook even aankloppen en vragen of zij hetzelfde ervaren. Dan sluit je ook direct je auto (en dus koude/warme accu), jouw specifieke lader, etc. uit.
Inspired schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:26:
[...]
Vandaag even de grens over en een tijdje op 233 gereden. Boven de ~215 wel een wat hoge toon waarneembaar. Motor voor? Iemand anders dit ook? Verbruik is dan sky high. :) Ook even flink aan het afkoelen bij thuiskomst. Blijft ook gewoon gaan de auto. Heb het idee dat hij nog makkelijk verder kan dan 233.
Nice, ik ga over een paar weken een ochtend naar Duitsland, maar eens even proberen. Ik zag echter dat de Long Range Performance (P-) als max 233 ipv 261 heeft tov de Performance (P+). Zouden ze die begrenzing erop hebben gezet omdat de LR Performance mindere remmen heeft, geen spoiler heeft en niet verlaagd is, dus echt "fysieke" redenen, of is het gewoon een software dingetje (uiteraard, maar zonder fysieke reden) of kan iemand bevestigen dat de LR Performance wel 261 kan halen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

kdeboois schreef op zondag 8 september 2019 @ 00:44:
@Verwijderd Ik hoop het van harte, maar ik verwacht iets anders dan jij.

Het is een stunt dat Tesla het aan durft, maar het zou mij niet verbazen dat de Tesla met oververhitte aandrijving, remmen en batterij de laatste ‘straight’ niet verder komt dan 180 km/h.

Wellicht dat Tesla een echte update Model S heeft met Model 3 koeling en dan zou het mogelijk zijn, maar dat zou me verbazen. Hopen dat het iig doorgaat. Mooie actie.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/053cipddral31.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Taro Zou verwachten dat hij gewoon 261 gaat. Waar zie je staan dat hij “maar” 233 gaat? Zie in de inventory ook wel de P+ met vermelding van 233 staan. Wellicht dat Tesla niet overal de juiste info neer zet.

[ Voor 38% gewijzigd door Inspired op 08-09-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Inspired In mijn account, maar zie ook bijv. https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0.

De range is dus minder dan de LR, maar de max snelheid is wel die van de LR.

Mhm, ik zie dat nu ook bij "echte Performance" modellen staan, misschien een foutje in hun db inderdaad.

Het maakt mij verder ook niet uit en ik zie het wel, was niet van plan dat dagelijks te gaan rijden :)

[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 08-09-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Taro schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:30:
@Inspired In mijn account, maar zie ook bijv. https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0.

De range is dus minder dan de LR, maar de max snelheid is wel die van de LR.

Mhm, ik zie dat nu ook bij "echte Performance" modellen staan, misschien een foutje in hun db inderdaad.

Het maakt mij verder ook niet uit en ik zie het wel, was niet van plan dat dagelijks te gaan rijden :)
Ja, zag ook 233 bij de “echte” P staan. Met de P software lijkt hij me dan gewoon 261 te gaan. Maar heb je mooi wat te testen. :) Het is inderdaad niet heel nuttig verder om het vaak te doen. Maar wel een keer leuk. Op 233 pakte ik 60-65kWh/100. Ik ging van rated range 300km naar projected krap 60km op 233. Woon gelukkig dicht bij de grens. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:47

DM_

Stef87 schreef op zondag 8 september 2019 @ 02:43:
Wie heeft er zeer recent een Model 3 SR+ in ontvangst genomen?

Ik heb de model 3 SR+ op 31-7 besteld, levering is 13-09 maar ik zie dat de partial-premium geen mistlampen meer heeft als je nu vandaag een auto op tesla.com configureerd, enkel bij de premium modellen staat dit er nu specifiek bij.

Ten tijde van bestellen was dit nog niet (missende mistlampen voor stond niet tussen de vergelijking bij bestellen, nú wel) en vraag mij af hoe ik dit kan terugvinden.

Ik zou de voorkant een stuk minder mooi vinden als ik ineens geen mistlampen meer zou hebben zitten.

** Edit, als ik google en NL recensies/reviews zoek van de SR+ staat er overal dat die ook gewoon met LED mistlampen voor komt. Het zou erg knullig zijn als ik ze nu niet meer zou krijgen
**Edit 2: de niet-SR+ maar SR uitvoering zou wel uitgeschakelde mistlampen hebben, maar die is er niet in NL.

De lijst die op tweakers rond gaat met kruisjes, stond ook fog lights front aangevinkt? Kan hem niet vinden nu.

[[URL="https://https://images.app.goo.gl/ACoaaEvt39EbNSnaA"]Afbeelding[/URL]]
https://www.reddit.com/r/...e=embedly&utm_term=b390j8
Volgens mij is dit al een keer ter sprake geweest. Als ik het goed herinner is het wettelijk noodzakelijk om in nl mistlampen te hebben. Van de bestelling was het verschil led voor full premium en regulier lampjes bij partial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM_ schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:37:
[...]

Volgens mij is dit al een keer ter sprake geweest. Als ik het goed herinner is het wettelijk noodzakelijk om in nl mistlampen te hebben. Van de bestelling was het verschil led voor full premium en regulier lampjes bij partial.
Alleen een mistlamp achter is verplicht volgens de website van de RDW. Hoe kom je erbij dat mistlampen voor verplicht zijn?

https://handboek.rdw.nl/p...chten-en-retroreflectoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Las wel ergens dat iemand in Australie klepjes op de plek van de mistlampen had op zijn/haar SR+. Maar gewoon even afwachten. En als je voor de wijziging de bestelling geplaatst hebt zal een SeC er wel lampjes in kunnen zetten denk ik. Maar er is vast wel iemand hier die recent een SR+ opgehaald heeft?

Heb trouwens ook geen idee hoe de mistlichten aan gaan in de Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:47

DM_

Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:40:
[...]

Alleen een mistlamp achter is verplicht volgens de website van de RDW. Hoe kom je erbij dat mistlampen voor verplicht zijn?

https://handboek.rdw.nl/p...chten-en-retroreflectoren
Dacht dat ik het hier had gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:49:

Heb trouwens ook geen idee hoe de mistlichten aan gaan in de Model 3.
Gewoon in de auto instellingen onder de standaard licht instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
J-P schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:06:
[...]

Gewoon in de auto instellingen onder de standaard licht instellingen.
Ah, zie het. Echt in het menu duiken. Dacht misschien dat het links op het scherm sneller te doen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:10:
[...]

Ah, zie het. Echt in het menu duiken. Dacht misschien dat het links op het scherm sneller te doen zou zijn.
Ja, ik zou ook graag zien dat je de drie snelkoppelingen links kon aanpassen aan een eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

DM_ schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:58:
[...]

Dacht dat ik het hier had gelezen...
Nope, enkel 1 mistlicht achteraan is verplicht. In alle landen denk ik in de buurt. In nl/be zeker!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
[...]
Wel gemerkt dat af en toe na een regenbui één van mijn dode hoek camera's beslaat en dan geeft hij een melding dat er geen dodehoekdetectie is. Wellicht dat daar toch vocht in kan kruipen. Heeft iemand anders daar ook last van?
Wackmack schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:47:
[...]
Dit herken ik niet. Alleen als het heel hard regent dan kan hij de lijnen niet meer zien, maar dan zie ik ze ook niet. Klinkt alsof er een seal niet helemaal goed is bij een van de zijcamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Smobbo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:41:
[...]

De frunk gebruik ik eigenlijk bijna nooit, openen en sluiten is toch een beetje ‘motorkap’ openen gevoel.
Maar die gasveren lijken me wel prettig bij de achterbak. Dat die dus automatisch helemaal open gaat als je hem ontgrendeld. Heb je dat toevallig ook laten doen en bevalt dat?
Nog niet, dat is ook wel een stukje kostbaarder om te laten doen (ongeveer 1000 euro). Frunk gebruikte ik ook nooit, maar met de nieuwe veren gaat hij helemaal open ipv maar een stukje én sluit hij ook veel makkelijker. Inclusief installeren iets meer dan 60 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
Zijn er meer die zich irriteren aan het kabaal dat de kentekenplaat maakt bij het dichtgooien van de trunk? Weet iemand of daar rubbertjes voor bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:55
Misschien een gekke vraag, maar is er iemand die al die accessoires met link in een post heeft gezet, zoals linkjes naar Ali en en gasveren enzo?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:21:
Misschien een gekke vraag, maar is er iemand die al die accessoires met link in een post heeft gezet, zoals linkjes naar Ali en en gasveren enzo?
Op de subreddit van Teslamotors staat best wel veel geordend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
https://docs.google.com/s...Ui0ubgFQYJpE4L4/htmlview#
Wordt ook nog regelmatig ge-update.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Editor's Note: This article was originally published Friday, Sept. 6, 2019, at 2:39 PM EST. On Saturday, Sept. 7, a Tesla spokesperson provided Road & Track with the following statement: "Tesla is excited to be a part at the Industry Pool testing community next week at the Nürburgring. Our participation is confirmed and contracted by the Nürburgring."

"Industry Pool" is the name for the Nürburgring's open-lapping test sessions reserved exclusively for automakers and auto industry suppliers. You've likely seen spy photos or videos from Industry Pool sessions—this is where automakers and suppliers test and tune their prototype vehicles on the 'Ring. Lap timing is prohibited during Industry Pool sessions—there's often heavy traffic, with everything from supercars to SUVs, and while drivers can occasionally run a fast segment when traffic allows, it's impossible (and against the rules) to run a complete lap at full speed during Industry Pool.
Dus puur testen, geen tracktime
https://www.roadandtrack....p-attempt-porsche-taycan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
[...]

Zie een van mijn laatste posts, bij mij zat er nog folie over 1 middenstijl waar lucht onder kwam. Folie eraf getrokken en het zag er weer keurig uit:) wellicht zit er bij jou ook nog folie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
r0bb schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:17:
Zijn er meer die zich irriteren aan het kabaal dat de kentekenplaat maakt bij het dichtgooien van de trunk? Weet iemand of daar rubbertjes voor bestaan?
Ja ik! Vreselijk! Klinkt ook zo goedkoop. Ik wil eigenlijk een kentekenplaat met opgelegde letters bestellen en aan hen vragen of ze ook de plaathouder wat beter vast kunnen zetten. Had op dit forum al iets gelezen over vastkitten maar dat is ook weer zoiets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe wordt mijn range in % weer gegeven? Zie het niet staan in het menu?

Edit : energieweergave zit het :)

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 08-09-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Het enige, naast ghost breaking, wat ik nog jammer vind is dat de achteruitrijcamera vertraagd worden weergegeven op het scherm. Er lijkt een seconde vertraging in te zitten.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master_G
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-03 23:14
r0bb schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:17:
Ja irriteerde mij ook! Heb gelijk opgelegde letters besteld en de vriendelijke meneer van Harry Banis in Huizen heeft deze er voor mij opgezet. Aan de achterkant met een nieuwe houder zonder tesla.com erop. Hij heeft de bestaande schroefgaten gebruikt en daaronder een hele strook dubbelzijdig tape gebruikt om de nieuwe houder vast te plakken aan de zwarte plaat van de auto. Dichtgooien van de Trunk klinkt nu gelukkig een heel stuk ‘duurder’ :Y :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
TRON schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:04:
Het enige, naast ghost breaking, wat ik nog jammer vind is dat de achteruitrijcamera vertraagd worden weergegeven op het scherm. Er lijkt een seconde vertraging in te zitten.
Euhmm dat is bij mij niet het geval hoor! Wel heb ik af en toe dat het 1 a 2 seconden duurt voordat hij 'aangaat' als ik hem in z'n achteruit zet, maar als ik gewoon rij en zet de camera op is het onvertraagd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Djerro123 schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:22:
[...]

Euhmm dat is bij mij niet het geval hoor! Wel heb ik af en toe dat het 1 a 2 seconden duurt voordat hij 'aangaat' als ik hem in z'n achteruit zet, maar als ik gewoon rij en zet de camera op is het onvertraagd..
Ook niet gemerkt met achteruit inparkeren? Als de auto al stilstaat, dan beweegt het scherm bij mij niet. Idem als ik net naar achteren rijd, dan staat het scherm nog stil.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
TRON schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:23:
[...]

Ook niet gemerkt met achteruit inparkeren? Als de auto al stilstaat, dan beweegt het scherm bij mij niet. Idem als ik net naar achteren rijd, dan staat het scherm nog stil.
Nee echt totaal geen vertraging, zowel niet met achteruit rijden als bijvoorbeeld wanneer ik hem aanzet op de snelweg om achter me te kunnen kijken.

Soms dus wel 1 a 2 seconden zwart beeld bij inschakelen maar daarna prima.

Overigens heb ik er nooit zo sterk op gelet of het beeld stilstond als mijn auto stilstond, maar kan me bijna niet voorstellen dat me dat niet was opgevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
Iemand enig idee hoe de Sentry mode getriggered wordt en of ik het gedrag kan aanpassen? Ik stond vandaag bij vrienden geparkeerd. De auto staat direct op de oprit met een boom er naast. Het waaide wat. Ineens begint de auto te bleren met de radio op volle volume. Ook wat notifications op de telefoon.

Dit heeft ie ook eerder gedaan op de parkeerplaats van de supermarkt toen er wat mensen naast stonden te praten. Best wel beschamend om je auto zo te zien terwijl er letterlijk niemand aan heeft gezeten.

Ik wil wel de opname functie maar niet de radio op volle volume. Ik neem aan dat dat de "alarm" is bij afwezigheid van een sirene. Maar niemand heeft aan de auto gezeten dus ik snap niet waarom de alarm aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Wie kan mij vertellen welke SSD met behuizing ze hebben en enkel op usb voeding werkt voor Sentry Modus? (Kan dat op 1 poort, zodat ik ook telefoon nog kan opladen? Is dat in de Tesla model 3 genoeg?)

Ik denk dat ik een 250gb SSD wil plaatsen zodat ik in de toekomst er nog wat muziek, of vermoedelijke toekomstige tesla apps op kan zetten.

@Goldme Met voice command “bug report” uitspreken mbt de false-positive alarm melding?

[ Voor 12% gewijzigd door Stef87 op 08-09-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:56
Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen maar heeft iemand al overwogen(of al gedaan/laten doen) zelf een subwoofer in de SR+ te monteren?
Morgen gaat de bestelling eruit voor de SR+. Dat vind het enige jammere van mijn keuze maar het verschil in bijtelling is te absurd om voor de LR te kiezen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Faddermakker schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:53:
Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen maar heeft iemand al overwogen(of al gedaan/laten doen) zelf een subwoofer in de SR+ te monteren?
Morgen gaat de bestelling eruit voor de SR+. Dat vind het enige jammere van mijn keuze maar het verschil in bijtelling is te absurd om voor de LR te kiezen.
Dat is een goede vraag want er zitten ook al speakers ingebouwd in de SR+ die softwarematig zijn afgesloten. Zomaar een subwoofer er aan lussen kan dan misschien niet.

Als ik de reviews mag geloven is het geluid in de SR+ nog steeds bovengemiddeld goed.

(Kleine kans dat je bij een SeC de originele sub ooit in kan laten bouwen en upgraden?)

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 08-09-2019 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
Stef87 schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:43:
Wie kan mij vertellen welke SSD met behuizing ze hebben en enkel op usb voeding werkt voor Sentry Modus? (Kan dat op 1 poort, zodat ik ook telefoon nog kan opladen? Is dat in de Tesla model 3 genoeg?)

Ik denk dat ik een 250gb SSD wil plaatsen zodat ik in de toekomst er nog wat muziek, of vermoedelijke toekomstige tesla apps op kan zetten.

@Goldme Met voice command “bug report” uitspreken mbt de false-positive alarm melding?
Ik heb deze: pricewatch: Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw, werkt als een trein en zit op 1 USB aangesloten. Heb de andere nu vrij voor opladen van telefoon.

Daarover gesproken, iemand nog een idee voor een goede splitter? Soms leg ik m'n telefoon in het dock (heb Tesla USB C label daarvoor gekocht) maar soms ook aan een langer apart snoer en leg ik m'n telefoon in de bekerhouder. Maar omdat 1 aansluiting bezet is voor de SSD wissel ik nu vaak van oplaadsnoer. Hoef dus enkel twee oplaadkabels op 1 USB poort te krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
Djerro123 schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:08:
[...]

Ik heb deze: pricewatch: Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw, werkt als een trein en zit op 1 USB aangesloten. Heb de andere nu vrij voor opladen van telefoon.

Daarover gesproken, iemand nog een idee voor een goede splitter? Soms leg ik m'n telefoon in het dock (heb Tesla USB C label daarvoor gekocht) maar soms ook aan een langer apart snoer en leg ik m'n telefoon in de bekerhouder. Maar omdat 1 aansluiting bezet is voor de SSD wissel ik nu vaak van oplaadsnoer. Hoef dus enkel twee oplaadkabels op 1 USB poort te krijgen..
Dank!

Dit zag ik toevallig voorbij komen, is alleen niet goedkoop:
https://getjeda.com/tesla-model3-usb-hub/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Goldme schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:11:
Iemand enig idee hoe de Sentry mode getriggered wordt en of ik het gedrag kan aanpassen? Ik stond vandaag bij vrienden geparkeerd. De auto staat direct op de oprit met een boom er naast. Het waaide wat. Ineens begint de auto te bleren met de radio op volle volume. Ook wat notifications op de telefoon.

Dit heeft ie ook eerder gedaan op de parkeerplaats van de supermarkt toen er wat mensen naast stonden te praten. Best wel beschamend om je auto zo te zien terwijl er letterlijk niemand aan heeft gezeten.

Ik wil wel de opname functie maar niet de radio op volle volume. Ik neem aan dat dat de "alarm" is bij afwezigheid van een sirene. Maar niemand heeft aan de auto gezeten dus ik snap niet waarom de alarm aan gaat.
Ik heb dit ook een keer gehad, 2x alarm op 1 dag. Bleek een vlieg in de auto te zitten die het alarm triggerde.
Een waaiende boom of mensen geeft alleen een opname in sentrymode, maar niet gelijk alarm. Al vaak genoeg een opname gehad van mensen die met hun handen tegen het raam naar binnen staan te kijken... :+

Misschien is dit bij jou ook het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Stef87 schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:12:
[...]

Dank!

Dit zag ik toevallig voorbij komen, is alleen niet goedkoop:
https://getjeda.com/tesla-model3-usb-hub/
Die heb ik een week geleden besteld. Als hij binnen is laat ik het hier weten.

Ik heb zelf een SSD (Ik dacht een Samsung 840 oid, had ik nog liggen) in een pricewatch: Sharkoon Rapid-Case 2.5" USB 3.1 Type C Zilver gestopt. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Pagina: 1 ... 19 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.