Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.695 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:18
Smobbo schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:24:
[...]

Oef, smaken verschillen zullen we maar zeggen :o
De kleur en het stiksel past wat mij betreft bij een mini/audi cabrio van een hoogblonde dame :X
Heb je overigens bewust de middenarmsteun en armsteun in de deur niet mee laten nemen?

Het normale nepleer wordt inderdaad wel warm in de zomer, maar gelukkig denk ik er (bijna) altijd aan om de auto vooraf op temperatuur te laten komen , dan valt het wel mee 8)
Haha, het is ook wel een beetje love-it-or-hate-it, ik wilde bewust iets bijzonders hebben nu je op elke hoek van de straat een model 3 ziet. En ik heb ook nog een Audi cabrio gehad :X. Hoogblond is echter niet bepaald m'n type :+.

Zoals ik hierboven al schreef in de edit, de middenarmsteun wilde men niet meenemen, omdat die bij eerdere pogingen vrijwel altijd kapotgingen (en dan kan je x maanden op het onderdeel gaan wachten). Die krengen zijn blijkbaar niet te demonteren zonder ze te slopen. Toen leek het me mooier om de armsteun dan ook maar origineel te laten. Doet Tesla inmiddels zelf ook in het black&white interieur.

Vervolgens hebben ze trouwens alsnog de armsteun gesloopt door 'm in valet mode uit het slot te trekken/forceren. Nu gaat ie niet meer lekker open omdat de knop vastzit aan één kant. Dus ik kan alsnog naar Tesla om dit weer te fixen :'(.

Ik kreeg het origigele interieur er ook weer bij, dus mocht iemand vreselijk spijt hebben van black&white dan heb ik nog een zwarte set originele bekleding te koop :*).

[ Voor 8% gewijzigd door RonJ op 02-09-2019 11:52 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

ronjansen87 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:40:
[...]

Haha, het is ook wel een beetje love-it-or-hate-it, ik wilde bewust iets bijzonders hebben nu je op elke hoek van de straat een model 3 ziet. En ik heb ook nog een Audi cabrio gehad :X. Hoogblond is echter niet bepaald m'n type :+.

Zoals ik hierboven al schreef in de edit, de middenarmsteun wilde men niet meenemen, omdat die bij eerdere pogingen vrijwel altijd kapotgingen (en dan kan je x maanden op het onderdeel gaan wachten). Die krengen zijn blijkbaar niet te demonteren zonder ze te slopen. Toen leek het me mooier om de armsteun dan ook maar origineel te laten. Doet Tesla inmiddels zelf ook in het black&white interieur.

Vervolgens hebben ze trouwens alsnog de armsteun gesloopt door 'm in valet mode uit het slot te trekken/forceren. Nu gaat ie niet meer lekker open omdat de knop vastzit aan één kant. Dus ik kan alsnog naar Tesla om dit weer te fixen :'(.

Ik kreeg trouwens het originele interieur er ook weer bij, dus mocht iemand vreselijk spijt hebben van black&white dan heb ik nog een zwarte set originele bekleding te koop :*).
Ik vind 'm wel echt gaaf, en het maakt de auto wel uniek op deze manier. Misschien dat ik over een aantal jaar dit ook laat doen!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Even iets heel anders trouwens, hebben meer mensen hier de roof silencing seal gemonteerd?

Ik heb het probleem dat ie in de hoek bij de b-stijl steeds onder de Tesla rubbers schiet (dit zit dus niet goed vastgeplakt, net als de originele seals op de deuren trouwens, die worden hoop ik binnenkort allemaal door Tesla vervangen want op elke deur zitten er stukken los). Zo kan er volgens mij nu water in lopen. De afgelopen weken was het droog en had ik nergens last van, maar nu wordt het weer natter en ik kreeg vanochtend na het wegrijden een foutmelding van de SOS-knop en mn microfoon deed het ook ineens niet meer, dus ik ben een beetje bang dat er water in gelopen is (ondanks dat ik absoluut geen vocht voel rond het dak). Ik denk dat ik 'm er vanavond maar weer af ga halen en Tesla eerst vraag de dak-seals eens na te kijken als ik er weer kom. Of 'm er helemaal maar af laat, zoveel scheelt het ook weer niet.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
ronjansen87 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:09:
[...]

Zit je rubber onderaan het achterraam er wel helemaal goed ingedrukt? Daar komt extreem veel luchtdruk op te staan (overgang achterraam in kofferdeksel), dus als dat rubber niet helemaal lekker zit (zoals bij een collega van me het geval was) krijg je gesuis van lekkende lucht op (zeer) hoge snelheden.

Laat die zeurburgersmurfen die denken dat je dood gaat van een keer 200 rijden zich maar weer lekker bij de Peugeot dealer melden voor zo'n rijdende windjas :+

Zag trouwens net deze tweet van Tesla voorbijkomen:
[Afbeelding]

Oopsie! >:) Heb net mijn auto weer terug van de leder-bekleder. Het echte leer voelt en oogt toch wel een stukje beter dan het neppe plastic-spul van Tesla (het echte leder in mijn model S was trouwens wél heel goed). Het materiaal is op mijn verzoek voorzien van een warmtewerende coating (zoals e.g. Audi ook gebruikt op de cabrio's) en wordt daarmee ook veel minder warm in de zon, de stoelen worden en blijven niet zo bloedheet als bij de OEM-bekleding, ondanks dat ze ook donker van kleur zijn. Ben érg blij met het resultaat, echt vakwerk van die mannen!

Foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Off-topic: Wat zijn (niet-M) BMW's toch vreselijk overrated auto's :X, ik kon echt werkelijk niets fijns ontdekken aan een vrij gemiddeld uitgevoerde 1-serie die ik meekreeg als leenauto. Hele slechte remmen, de pedalen zitten te dicht op elkaar, de keiharde stoelen zitten heel slecht, de stereo klinkt als een 90's aldi-stereo en de automaat is echt vreselijk en vooral heel erg tráág. De tijd tussen gasgeven en (erg matig) accelereren is ruim een volle seconde. Zo blij dat ik dat hok weer mocht inleveren :P
Thanks, ik ga het eens na lopen, stom dat ik daar zelf niet aan dacht!

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
[quote]ronjansen87 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:09:
[...]

Oopsie! >:) Heb net mijn auto weer terug van de leder-bekleder. Het echte leer voelt en oogt toch wel een stukje beter dan het neppe plastic-spul van Tesla (het echte leder in mijn model S was trouwens wél heel goed). Het materiaal is op mijn verzoek voorzien van een warmtewerende coating (zoals e.g. Audi ook gebruikt op de cabrio's) en wordt daarmee ook veel minder warm in de zon, de stoelen worden en blijven niet zo bloedheet als bij de OEM-bekleding, ondanks dat ze ook donker van kleur zijn. Ben érg blij met het resultaat, echt vakwerk

Mooi hoor!
Mag ik vragen wat je hiervoor moest betalen? En hoe lang het duurde voor je hem terugkreeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Volodos schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:24:
[quote]ronjansen87 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:09:
[...]

Mooi hoor!
Mag ik vragen wat je hiervoor moest betalen? En hoe lang het duurde voor je hem terugkreeg?
Dank! Het kostte ~1529 euro ex btw en ex vervangend vervoer. Was 'm hiervoor 2,5 dag kwijt. Het kostte wel meer dan de 1000 euro die Tesla vraagt voor het black&white interieur, maar omdat je hier geen 22% over bijtelt scheelt het uiteindelijk niet zo heel veel.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Ik ben van plan om de trekker toch over te halen en een Model 3 performance te bestellen. Echter heb ik hier gelezen dat de ervaring per dealer kan verschillen, dus bij deze de volgende vraag: Welke dealer is beter in de service, Rotterdam, Tilburg of Eindhoven?

Is er trouwens een accesoires/verbeter suggesties topic waar alle tips and tricks staan om je auto te verbeteren met spullen van Ali express of lederbekleding zoals hierboven genoemd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
yec schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:01:
Is er trouwens een accesoires/verbeter suggesties topic waar alle tips and tricks staan om je auto te verbeteren met spullen van Ali express of lederbekleding zoals hierboven genoemd?
Ik heb zelf deze post gebookmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
yec schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:01:
Ik ben van plan om de trekker toch over te halen en een Model 3 performance te bestellen. Echter heb ik hier gelezen dat de ervaring per dealer kan verschillen, dus bij deze de volgende vraag: Welke dealer is beter in de service, Rotterdam, Tilburg of Eindhoven?
Je bestelt niet bij een dealer, maar gewoon bij Tesla (bijvoorbeeld via de site).
Tzt kan je het dan ophalen in Tilburg of Groningen. Als je hem tegen het einde van een kwartaal krijgt kan het zijn dat je hem bij een ander SeC op mag (moet?) halen.

De levering is geen 'klantvriendelijk' moment, het is gewoon bestellen, duimen, bericht krijgen en ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-be
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:13
Ik moet binnenkort een nieuwe auto aankopen (zakelijk, België). De model 3 behoort tot de mogelijkheden, maar ik ben wat terughoudend als ik lees over de 'phantom braking' problemen. Ik rij zéér vaak op CC, ook buiten de autosnelweg. Helaas momenteel geen Adaptive CC, maar dat is sowieso een vereiste voor mijn nieuwe auto. Als ik het zo lees is de TACC van de model 3 bij momenten nogal problematisch.

Ik begrijp dat de TACC bij Tesla ook mee moet bijdragen tot FSD en dus op een wat andere manier werkt - en misschien daardoor wel het potentieel heeft om beter te werken dan bij andere merken, maar van wat ik op dit moment kan lezen lijkt dit niet zo. Natuurlijk heb je wel OTA updates, maar het is dan toch een gok.

Wat is de ervaring en mening van de mensen die hier al even in een model 3 rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:33
Eddos schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:08:
[...]

Dan zou ik idd voor de sr+ gaan. Ik stond zelf voor dezelfde keuze, maar wij rijden (zakelijk en privé) toch regelmatig 400+ km op een dag. Daarom gekozen voor meer bijtelling en minder range/charge anxiety :)
bottom line schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:19:
[...]

Van plan om er langer of korter als 4 jaar mee te doen?
LR ongetwijfeld als je hem langer als 4 jaar houdt / als je hem gaat bijhouden.

SR+ is het meeste waar voor zijn geld. Zeker als je amper 200km+ op een dag doet. Dus dan zou ik daarvoor kiezen, en hopen dat connectiviteit ooit mogelijk zou worden via een abonnement.
ph4ge schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:30:
[...]

Betere connectivity zou ik het niet voor doen. Browsen in je auto mis je niet, Spotify en andere apps werken prima via je telefoon, en dat verkeersinformatie niet zichtbaar is stoort me ook niet. De navigatie houdt wel rekening met het verkeer, dat is het belangrijkst voor mij. Je zou altijd nog Waze op je telefoon er naast kunnen doen als je het graag wil zien.

Range hangt echt van je gebruik af. Ik heb de auto nu een maand en nog nooit last van gehad, ik verwacht ook niet dat ik vaker dan of 2 keer per jaar onderweg ergens ga laden. Als je afstanden rijdt dan kan het een meerwaarde zijn, maar ik denk dat dit voor de meeste Nederlanders vooral tussen de oren zit. Overal waar ik kom kan ik laden en een lange rit naar Zuid Frankrijk is voor mij geen vakantie ook als ik niet onderweg zou hoeven laden.

Vergeet ook niet AWD vs RWD, plus een beetje snellere acceleratie. Ik rij rustig dus merk daar niks van, maar voor een ander is het wellicht wel een afweging.

Het geluid in de SR+ is wel echt een tandje minder dan de LR, maar nog steeds goed. Dat is eigenlijk het enige wat ik mis, maar is de meerprijs voor mij niet waard.

Ik heb overigens ook de indruk dat de SR+ sneller geleverd wordt. Bij mij duurde het nog geen 4 weken.
arsimo schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:46:
[...]

Heb voor dezelfde keuze gestaan en uiteindelijk voor de LR AWD gekozen. De extra range en snellere laadtijden bij een SuC zal ik (ook) weinig nodig hebben in de dagelijkse praktijk maar de paar keer per jaar wel vind ik het fijn om het achter de hand te hebben. Ik heb een zwak voor "headroom" bij al mijn gadgets en tools.

De premium inrichting is een mooie bonus. AWD is dat ook voor mij. De hogere bijtelling neem ik voor lief, altijd nog een heel stuk minder dan bij een ICE.

Levertijden tussen de SR+ en LR maken volgens mij niet (langer) uit. De mijne duurde twee weken (zelf verlengd naar 3). Meer bepalender is hoeverre je van de defaults afwijkt (kleur, wielen, trekhaak, inrichting binnen), ik had alles standaard.

Maar hoewel dus voor een LR AWD gekozen zou ik zonder twijfel ook gelukkig zijn geweest met een SR+.
Bedankt allemaal! Uiteindelijk voor de SR+ gegaan.
Een voorraad model, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
j-be schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:54:
Ik moet binnenkort een nieuwe auto aankopen (zakelijk, België). De model 3 behoort tot de mogelijkheden, maar ik ben wat terughoudend als ik lees over de 'phantom braking' problemen. Ik rij zéér vaak op CC, ook buiten de autosnelweg. Helaas momenteel geen Adaptive CC, maar dat is sowieso een vereiste voor mijn nieuwe auto. Als ik het zo lees is de TACC van de model 3 bij momenten nogal problematisch.

Ik begrijp dat de TACC bij Tesla ook mee moet bijdragen tot FSD en dus op een wat andere manier werkt - en misschien daardoor wel het potentieel heeft om beter te werken dan bij andere merken, maar van wat ik op dit moment kan lezen lijkt dit niet zo. Natuurlijk heb je wel OTA updates, maar het is dan toch een gok.

Wat is de ervaring en mening van de mensen die hier al even in een model 3 rijden?
De TACC werkt, als het allemaal goed gaat, beter/soepeler dan ACC van e.g. Volkswagen. Hij houdt simpelweg met wat meer dingen rekening omdat de camera ook meegenomen wordt. Hij zal dus bijv. niet volgas optrekken als ie een voorligger buiten de ingestelde afstand ziet. Hij lijkt ook te detecteren dat mensen voor je willen invoegen/ritsen. Een VW gaat bijvoorbeeld volgas optrekken en daarna ook weer VOL in de ankers, als iemand voor je van rijbaan wisselt en de voorligger net buiten de ingstelde afstand zit. Een Tesla rolt er dan gewoon rustig naartoe.

Ik moet wel zeggen, in mijn eerdere Tesla met AP1/Mobileye werkte TACC (veel) beter dan in de model 3, bij de S/AP1 heb ik maar 1x een phantombrake actie gehad en dat was dan eigenlijk alleen op de snelweg bij het nieuwe aquaduct op de A1 (die ziet de radar als muur). Dat was dan een paar dagen later ook meteen weer weg en het kwam daarna ook niet meer voor.

Bij de M3 heb ik het véél vaker, niet alleen bij aquaducten maar ook schaduwen bij viaducten e.d. Ik hou dan ook standaard m'n voet boven het gas -als- ik het nog gebruik, want t is vragen om ongelukken als je ineens vol in de ankers gaat op de snelweg. Of je daarmee kan leven c.q. af wilt wachten tot het beter wordt met updates is aan jou.

TL;DR: TACC is potentieel beter maar heeft last van kinderziektes waaronder phantom braking. ACC van big auto werkt betrouwbaarder maar is erg simpel qua systeem en zal ook nooit verbeteren.

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
ronjansen87 schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:34:
[...]
TL;DR: TACC is potentieel beter maar heeft last van kinderziektes waaronder phantom braking. ACC van big auto werkt betrouwbaarder maar is erg simpel qua systeem en zal ook nooit verbeteren.
Zelf herken ik phantom breaking alleen maar in één situatie, en dat hij soms in de war is of hij auto's links of rechts aan moet houden voor de max snelheid. Hij wil normaliter niet rechts inhalen, maar soms - en het lijkt van de belijning tussen de rijbanen af te hangen, of van specifieke rijbaaninformatie - wil het niet voorbij de auto op de baan rechts. Dit kan een redelijk abrupte afremming betekenen. Remmen voor schaduwen heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

Ik zij zelf meestal met NoA - wat 90% TACC is en wat lane-change logica - , en dan rij ik sowieso standaard met de voet op het ga-pedaal en handen aan het stuur, zeker als er rare belijningen zijn, krappe bochten en bij af- en opritten. Ik vertrouw hem zeker niet blind in die situaties. Dat gezegd hebbende, op lange afstanden is het heerlijk rustig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
DaCoTa schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:50:
[...]

Zelf herken ik phantom breaking alleen maar in één situatie, en dat hij soms in de war is of hij auto's links of rechts aan moet houden voor de max snelheid. Hij wil normaliter niet rechts inhalen, maar soms - en het lijkt van de belijning tussen de rijbanen af te hangen, of van specifieke rijbaaninformatie - wil het niet voorbij de auto op de baan rechts. Dit kan een redelijk abrupte afremming betekenen. Remmen voor schaduwen heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

Ik zij zelf meestal met NoA - wat 90% TACC is en wat lane-change logica - , en dan rij ik sowieso standaard met de voet op het ga-pedaal en handen aan het stuur, zeker als er rare belijningen zijn, krappe bochten en bij af- en opritten. Ik vertrouw hem zeker niet blind in die situaties. Dat gezegd hebbende, op lange afstanden is het heerlijk rustig rijden.
Ik heb geen FSD-package, misschien dat dat nog invloed heeft op wat TACC kan? Ik heb het regelmatig iig, zelfs al bij een setje hoge borden boven de weg, het is wel alleen bij felle zon dus het lijkt 'm echt in de schaduwen te zitten. Onkruid in de berm dat een stukje over de weg groeit (e.g. A12, parallelbaan bij Utrecht en de A4 bij het ringvaart aquaduct) vindt ie ook heel erg eng, dan remt ie ook continu vrij hard en onzeker af.

Ik mis persoonlijk vooral een (makkelijke) speed-limiter, vooral in zeer drukke trajectcontroles e.d. vind ik dat fijner rijden dan cruise control. De Emergency Collision Avoidance die niet uit kan blijft ook bloedirritant. Krijg telkens een zeer forse correctie als ie vindt dat ik iets te snel naar rechts ga na een vrachtwagen. Zal wel aan mij liggen :+

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
ronjansen87 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:40:
[...]

De Emergency Collision Avoidance die niet uit kan blijft ook bloedirritant. Krijg telkens een zeer forse correctie als ie vindt dat ik iets te snel naar rechts ga na een vrachtwagen. Zal wel aan mij liggen :+
Ligt niet aan jou, om de een of andere reden ziet ie een vrachtwagen als enorm gevaarlijk apparaat waar je op een kilometer afstand omheen moet. Ik had niet het idee van mezelf er erg kort omheen te gaan maar Tesla vindt dus duidelijk van wel. Zoals je zegt: BLOED irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]

Ik heb geen FSD-package, misschien dat dat nog invloed heeft op wat TACC kan? Ik heb het regelmatig iig, zelfs al bij een setje hoge borden boven de weg, het is wel alleen bij felle zon dus het lijkt 'm echt in de schaduwen te zitten. Onkruid in de berm dat een stukje over de weg groeit (e.g. A12, parallelbaan bij Utrecht en de A4 bij het ringvaart aquaduct) vindt ie ook heel erg eng, dan remt ie ook continu vrij hard en onzeker af.

Ik mis persoonlijk vooral een (makkelijke) speed-limiter, vooral in zeer drukke trajectcontroles e.d. vind ik dat fijner rijden dan cruise control. De Emergency Collision Avoidance die niet uit kan blijft ook bloedirritant. Krijg telkens een zeer forse correctie als ie vindt dat ik iets te snel naar rechts ga na een vrachtwagen. Zal wel aan mij liggen :+
Wat ik mij aangeleerd heb met NoA en lane changes is ze pas uit te voeren als de lijnen van de rijbaan waar je naartoe wil ook zichtbaar op het scherm zijn. Eerder dan dat wil hij het toch niet doen en als je het toch doet, gaat hij inderdaad zeuren. Dan heb je behoorlijk wat ruimte nodig, dus in druk spitsverkeer zal dat niet gaan maar op de Route du Soleil is dat meestal geen probleem.

Ik moet wel zeggen, ik heb liever 1x teveel ECA dan 1x te weinig. Waar ik me wel eens op verkeken heb is bij het invoegen op de snelweg. Je komt door de acceleratie heel makkelijk op de gewenste snelheid op het moment dat de invoegstrook bij de snelweg aankomt. Ik heb daardoor al eens een auto in mijn dode hoek over het hoofd gezien, en omdat we even hard reden kreeg ik de ECA om mijn oren bij het invoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
DaCoTa schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:53:
[...]

Wat ik mij aangeleerd heb met NoA en lane changes is ze pas uit te voeren als de lijnen van de rijbaan waar je naartoe wil ook zichtbaar op het scherm zijn. Eerder dan dat wil hij het toch niet doen en als je het toch doet, gaat hij inderdaad zeuren. Dan heb je behoorlijk wat ruimte nodig, dus in druk spitsverkeer zal dat niet gaan maar op de Route du Soleil is dat meestal geen probleem.

Ik moet wel zeggen, ik heb liever 1x teveel ECA dan 1x te weinig. Waar ik me wel eens op verkeken heb is bij het invoegen op de snelweg. Je komt door de acceleratie heel makkelijk op de gewenste snelheid op het moment dat de invoegstrook bij de snelweg aankomt. Ik heb daardoor al eens een auto in mijn dode hoek over het hoofd gezien, en omdat we even hard reden kreeg ik de ECA om mijn oren bij het invoegen.
NoA/AP is een heel ander verhaal, als ik op daarop rij dan heb ik er geen moeite mee om binnen de lijntjes van het systeem te kleuren. Als ik echter zélf rij, dan wil ik ook écht zelf rijden. Dan moet ie gewoon niet gaan ingrijpen als er niet direct een andere verkeersdeelnemer of object geraakt gaat worden (zoals in jouw geval natuurlijk wel terecht gebeurd). Er zit gewoon een soort artificiële no-go zone voor een vrachtwagen waar ie gewoon echt niet in wil, dat is geen echt object. In een file oid misschien terecht om meer ruimte te houden tov zware voertuigen. Als ik echter met, eh, 130, een vrachtwagen voorbij rij die rond de 90 gaat dan is dat gewoon echt onzin. Je moet dan gewoon ~5 meter er voorbij heel rustig kunnen insturen (het is niet dat ik 'm naar rechts smijt ofzo).

Als ie trouwens rechts blijft hangen, duw 'm dan even met je gaspedaal door de "limiet" en dan gaat ie er weer netjes op AP/TACC voorbij. Is wel is handig als er file staat voor een afrit/knooppunt oid.

All-electric.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Gisteravond besloten om een sr+ te bestellen. In de kleur grijs, voorraad, dus ben benieuwd wanneer ik de auto geleverd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vrachtwagens vinden het heel erg fijn als je iets meer ruimte neemt, zij rijden namelijk ook op ACC en je maakt de weg een stuk vriendelijker met iets meer ruimte. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Zet ik in de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:44:
[...]

Vrachtwagens vinden het heel erg fijn als je iets meer ruimte neemt, zij rijden namelijk ook op ACC en je maakt de weg een stuk vriendelijker met iets meer ruimte. :)
Als ik op de AP rijdt in mijn M3 en iemand haalt me in en gaat vlak voor me naar rechts, maar loopt wel uit qua afstand vind ik dat de AP gelukkig niet schrikkerig doet. Maar als je zelf een vrachtwagen in wilt halen moet je 200 meter vantevoren al een baan opschuiven zodat hij niet gaat remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
Iemand hier ervaring met bestellen uit stock? Wbt levertijd?

Ga ze niet mailen/bellen/appen, maar dacht; misschien hebben er hier een aantal uit stock besteld en wat de levertijd is.

Verder leuk en informatief forum! Veel te weten gekomen over de M3, sommige die je niet zou willen weten, maartoch.

Wel jammer dat er zo ontzettend naar elkaar gekibbeld kan worden, moest ik toch even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:16
Herbie0412 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:48:
De "direct beschikbaar" lijst zegt niet zo heel erg veel. Die modellen kunnen overal tussen San Francisco en Tilburg zijn. Is weinig zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19

Ga ze niet mailen/bellen/appen, maar dacht; misschien hebben er hier een aantal uit stock besteld en wat de levertijd is.

Verder leuk en informatief forum! Veel te weten gekomen over de M3, sommige die je niet zou willen weten, maartoch.

Wel jammer dat er zo ontzettend naar elkaar gekibbeld kan worden, moest ik toch even melden.
Ik zou ze juist wel bellen. Ze kunnen dan in ieder geval achterhalen waar het is. En of er al een kenteken van bekend is.

Spreek uit ervaring, omdat ik zelf ook een voorraad auto heb genomen. Dan nog duurde het even, maar het was ook vakantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
anboni schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:54:
[...]

De "direct beschikbaar" lijst zegt niet zo heel erg veel. Die modellen kunnen overal tussen San Francisco en Tilburg zijn. Is weinig zinnigs over te zeggen.
Echt? Das apart... waarom dan zo’n stock lijst? Ze maken er toch duizenden per week....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herbie0412
Hunkaroglu schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:56:
[...]

Ik zou ze juist wel bellen. Ze kunnen dan in ieder geval achterhalen waar het is. En of er al een kenteken van bekend is.

Spreek uit ervaring, omdat ik zelf ook een voorraad auto heb genomen. Dan nog duurde het even, maar het was ook vakantieperiode.
Van wat ik zoal gelezen heb zijn ze telefonisch moeilijk te bereiken. Dan laat ik liever ruimte aan de mensen die echt een issue hebben, dan dat ik ze ga lastig vallen met mijn ongeduldigheid.... ;-)

Normaliter bij ICE auto’s levertijd van 4 tot 8 maanden, dus als deze al binnen een maand geleverd kan worden is dat uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Herbie0412 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:00:
[...]

Echt? Das apart... waarom dan zo’n stock lijst? Ze maken er toch duizenden per week....
Tja, ze maken er inderdaad duizenden per week, dus als die nog niet direct verkocht zijn, zijn ze beschikbaar. En vanaf SFO kade naar Tilburg duurt alsnog maar 'n week of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:44:
[...]

Dat ik daar nou niet zelf op kom.. Probleem is dat de Tesla op een ander type gebruik van de weg is ingesteld. Betekent dat je zo ruim om een vrachtwagen heen moet dat er drie auto's tussen passen en dat is echt niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
ronjansen87 schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:18:
[...]
NoA/AP is een heel ander verhaal, als ik op daarop rij dan heb ik er geen moeite mee om binnen de lijntjes van het systeem te kleuren. Als ik echter zélf rij, dan wil ik ook écht zelf rijden. Dan moet ie gewoon niet gaan ingrijpen als er niet direct een andere verkeersdeelnemer of object geraakt gaat worden (zoals in jouw geval natuurlijk wel terecht gebeurd). Er zit gewoon een soort artificiële no-go zone voor een vrachtwagen waar ie gewoon echt niet in wil, dat is geen echt object. In een file oid misschien terecht om meer ruimte te houden tov zware voertuigen. Als ik echter met, eh, 130, een vrachtwagen voorbij rij die rond de 90 gaat dan is dat gewoon echt onzin. Je moet dan gewoon ~5 meter er voorbij heel rustig kunnen insturen (het is niet dat ik 'm naar rechts smijt ofzo).
Dat klopt, maar wat ik merk is dat de veiligheidssystemen en de limieten waarin TACC en NoA/AP werken grofweg hetzelfde zijn. Of tenminste, niet direct met ingrijpen, maar als ik zelf zonder NoA invoeg, dan zie ik een rode waarschuwingslijn als ik die korter heb genomen dan dat hij het zelf zou hebben goedgevonden. Maar als hij gaan ingrijpen, dan zit je er wellicht toch iets te kort op :-)
Als ie trouwens rechts blijft hangen, duw 'm dan even met je gaspedaal door de "limiet" en dan gaat ie er weer netjes op AP/TACC voorbij. Is wel is handig als er file staat voor een afrit/knooppunt oid.
Ja, heb inmiddels ook wel door wanneer het gebeurd, want het is vooraf al zichtbaar op het scherm (andere auto's die de max snelheid bepalen zijn donkerder), maar is toch raar dat het op sommige stukken snelweg structureel is. Hoop dat dat met de volgende nav data update opgelost is, zit nu nog op EU-2018.42-1718.
E46RC51 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:23:
[...]
Dat ik daar nou niet zelf op kom.. Probleem is dat de Tesla op een ander type gebruik van de weg is ingesteld. Betekent dat je zo ruim om een vrachtwagen heen moet dat er drie auto's tussen passen en dat is echt niet de bedoeling
Dat valt ook nog wel mee, als er 3 auto's tussen passen is dat volgens mij alsnog een stuk minder dan 2 seconden dus eigenlijk is dat wel de bedoeling. Dat dat niet meer de norm is als het druk is maakt dat het er niet veiliger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
[...]

Ik heb ook geen FSD en rij elke dag op de A12, bedoel je de grote bocht vlak voor de trajectcontrole op de parallel baan (vanuit Den Haag)? Want bij mij remt die daar niet zo hard. Andere kant op daar en tegen, waar de parallel baan merged vlak voor hij samenvoegt met de hoofdbaan, die viaduct ramt hij steevast op de rem. Zelfde als je de A16 opdraait vanaf Gouda A20, net als je de grote bocht hebt genomen en gnet voordat die gaat mergen met de andere rijbanen, trapt die ook weer op de rem. Elke dag! Ik ben nog weinig impressed met de OTA updates (oké heb er nog maar twee gehad haha) maar hoopte op een veel stijlere leercurve van de AP. Rijdt alsnog heerlijk hoor, en is behoorlijk veilig. Van het weekend dacht ik een Phantom brake te hebben (waarschuwingspiepen en alles), maar de auto voor mij zag het stilstaand (!!) verkeer veel te laat (en ik ook), dus gelukkig remde die zelf al fors want als ik zelf had gereden had ik erachterop gezeten.

Maar het remmen voor viaducten blijft irritant, bij mij zijn het altijd dezelfde en lijkt inderdaad met de schaduw te maken te hebben.

(Oh en de ruitenwissers in de tunnel, wtf gewoon...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:17
Uiteindelijk komt het er dit jaar helaas niet meer van om vervroegd over te stappen op een Tesla M3.

Afkoop van huidige leaseauto maakt alles niet rendabel. Ik kijk nu hoe de vlag er eind volgend jaar bij hangt. Afkoop zou dan minder prijzig moeten zijn en 8% bijtelling is op 45k is ook nog interessant. Al hoop ik dan ook dat er al sprake is van modellen die nog/weer beschikbaar zijn en in 2019 op kenteken zijn gezet.

Ik blijf dit draadje zeker volgen want ik ben zeer benieuwd naar ervaringen in de winterperiode en langere road trips.

Misschien dat een SR+ ook toch zo verkeerd niet is. Ik rijd hoogstens 1-2 keer per maand ±350km. Laden kan verder binnen 200m van huis of op de zaak. Een eventuele autovakantie zal niet veel verder zijn dan Duitsland of Oostenrijk wat met het SuC netwerk van Tesla goed te doen is volgens mij.

Hopelijk kan ik tzt hier ook mijn eigen ervaringen delen. Verder wens ik iedereen uiteraard veel plezier met deze auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Smobbo schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:12:
[...]

De levering is geen 'klantvriendelijk' moment, het is gewoon bestellen, duimen, bericht krijgen en ophalen.
Kan aan mij liggen maar ik moet helemaal niet weten als je wagen met grote strik ergens in opgedrikte zaal staat met veel show en tralalala.
Krijg je nog allerlei instructies van hoe de auto werk ook al zeg je dat je dat niet nodig hebt. Ik kan rijden, de rest vogel ik wel zelf uit.

Zet gewoon ergens wagen klaar, snel nog wat papieren eventueel, gimme keys en go. Op die moment hoeft klant vriendelijkheid voor mij niet echt.,,,

Nuja, als ik vragen hebt, mogen ze ze wel antwoorden, ‘aar meestal dringen ze zichzelf volledig op!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Stef87 schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:23:
[...]

Dat dat kan wist ik, maar opwarmen kost extra energie (die je dan ideaal gezien uit de laadpaal thuis alvast wilt halen? Zou mooi zijn in een OTA update)

**edit**

Ik dacht dat je met het voorverwamen van het interieur óók de batterij automagisch ging verwarmen, je tweede link lijkt dat ook te suggereren..?

https://www.tesla.com/nl_...conditioning-cold-weather
Schijnt dus dat bij koude temperaturen de stoelverwarming vóór en voor- en achterruit ontdooier automatisch worden aangezet.

En bij temperaturen iets boven het vriespunt de accu ook wordt verwarmd idd.

Dat ga ik uit testen komende winter. :)

Maar het beste is om hem gewoon aan de oplader aangesloten te laten, als je een thuislader hebt. Dan blijven de systemen ook warm en heb je ook geen verlies van bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:56
Hunkaroglu schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:49:
[...]

Schijnt dus dat bij koude temperaturen de stoelverwarming vóór en voor- en achterruit ontdooier automatisch worden aangezet.

En bij temperaturen iets boven het vriespunt de accu ook wordt verwarmd idd.

Dat ga ik uit testen komende winter. :)

Maar het beste is om hem gewoon aan de oplader aangesloten te laten, als je een thuislader hebt. Dan blijven de systemen ook warm en heb je ook geen verlies van bereik.
De Model 3 heeft geen aparte accu verwarming helaas. Accu opwarmen zal hij volgens mij niet snel zelf doen. Het is ook wat vreemd dat er nog geen optie is om de climate te plannen. Mocht dit tegen de winter nog niet met de app kunnen dan maar zelf wat regelen via API/Powershell.

Die stoel/ruit verwarming gaat aan op het moment dat je de HVAC aan zet en het buiten koud is. Het is niet zo dat hij dit zelf doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 03-09-2019 08:57 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-09 20:21

3_s

Hunkaroglu schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:49:Maar het beste is om hem gewoon aan de oplader aangesloten te laten, als je een thuislader hebt. Dan blijven de systemen ook warm en heb je ook geen verlies van bereik.
Ik dacht dat je juist zo weinig mogelijk moest laden en zeker niet altijd op 100% laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:56:
[...]

De Model 3 heeft geen aparte accu verwarming helaas. Accu opwarmen zal hij volgens mij niet snel zelf doen. Het is ook wat vreemd dat er nog geen optie is om de climate te plannen. Mocht dit tegen de winter nog niet met de app kunnen dan maar zelf wat regelen via API/Powershell.

Die stoel/ruit verwarming gaat aan op het moment dat je de HVAC aan zet en het buiten koud is. Het is niet zo dat hij dit zelf doet.
Niet apart, maar het kan wel door het interieur voor te verwarmen.

Uit de handleiding:
Bij koud weer is een deel van de opgeslagen energie in de batterij mogelijk niet beschikbaar totdat de batterij opwarmt. Wanneer dit gebeurt, is een deel van de batterijmeter blauw en verschijnt er een sneeuwvlokje naast de rijafstand. Als de Model 3 is aangesloten, kunt u uw batterij opwarmen via de
netvoeding door Climate control in te schakelen met de mobiele app. Wanneer de batterij is opgewarmd, worden het blauwe deel van de meter en het sneeuwvlokje niet meer weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
3_s schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:18:
[...]

Ik dacht dat je juist zo weinig mogelijk moest laden en zeker niet altijd op 100% laten staan.
Niet altijd tot 100% is ook mijn beeld dat dat slecht is (laad hem nu standaard tot 90%, alleen 100% bij een voorziene lange rit). Maar aan de lader laten staan? Volgens mij is dat gewoon prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[...]

Niet 100% maar gewoon op 90% laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
[...]

Advies van Tesla is om tot max 90% te laden en altijd ingeplugd te laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PietervSk
  • Laatst online: 04:55
E46RC51 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:49:
[...]

Ligt niet aan jou, om de een of andere reden ziet ie een vrachtwagen als enorm gevaarlijk apparaat waar je op een kilometer afstand omheen moet. Ik had niet het idee van mezelf er erg kort omheen te gaan maar Tesla vindt dus duidelijk van wel. Zoals je zegt: BLOED irritant
Zeg dat! Afgelopen zondag kwam er een vrachtwagen rechts voor me iets te dicht bij de lijn naar de zin van Tesla. Let wel; in de buurt van, da's nog niet hetzelfde als erover. Die phantom brake was schrikken, én mijn's inziens gevaarlijk voor m'n achterligger. Die had opeens mij bijna op z'n bumper terwijl er aan de verkeerssituatie niets bijzonders te zien was. Daar is echt nog wel verbetering mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
MrAcid schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:36:
[...]

Niet apart, maar het kan wel door het interieur voor te verwarmen.

Uit de handleiding:

[...]
Mja. Maar dat heeft niet veel effect als ik posts van mensen uit de US zie. De accu zal dan wat warm worden doordat er energie geleverd moet worden. Echt opschieten doet dan niet qua temp van de accu. Issue is dat de Model 3 geen aparte batterij verwarming heeft zoals de X/S. Echt goed verwarmen is alleen modelijk door opladen.

/edit

En je zou toch verwachten dat je in de app gewoon in kunt stellen dat je HVAC wilt plannen. Ik ga nog wel eens vroeg de deur uit. 6 uur wekker en 6:15 rijden. In de winter wil je dan gewoon HVAC kunnen plannen per 5:15/5:30 bv. Hopen dat het samen met v10 komt.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 03-09-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:58
SadisticPanda schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:35:
[...]

Kan aan mij liggen maar ik moet helemaal niet weten als je wagen met grote strik ergens in opgedrikte zaal staat met veel show en tralalala.
Krijg je nog allerlei instructies van hoe de auto werk ook al zeg je dat je dat niet nodig hebt. Ik kan rijden, de rest vogel ik wel zelf uit.

Zet gewoon ergens wagen klaar, snel nog wat papieren eventueel, gimme keys en go. Op die moment hoeft klant vriendelijkheid voor mij niet echt.,,,

Nuja, als ik vragen hebt, mogen ze ze wel antwoorden, ‘aar meestal dringen ze zichzelf volledig op!
Wat toch wel nuttig lijkt is dat de auto gewassen is. Lakschade is niet zichtbaar als de auto vies is. Voor de rest is zo'n oplevering inderdaad kul, maar een kop koffie is altijd lekker.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Inspired schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:48:
[...]
En je zou toch verwachten dat je in de app gewoon in kunt stellen dat je HVAC wilt plannen. Ik ga nog wel eens vroeg de deur uit. 6 uur wekker en 6:15 rijden. In de winter wil je dan gewoon HVAC kunnen plannen per 5:15/5:30 bv. Hopen dat het samen met v10 komt.
Hopelijk zit die functie inderdaad in v10, maar als je een iPhone of iPad hebt kun je nu al de Tesla Stats app gebruiken, daarmee kun de HVAC op gezette tijden van te voren aanzetten.

Is wel prijzig deze app; $20 of €15 maar een warme auto kan je dit waard zijn... ;)
https://www.maadotaa.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikkek
  • Laatst online: 12:09
Inspired schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:59:
[...]

Soft/hard reset wellicht? Anders morgen even met support chatten.
Hard reset heeft het probleem opgelost, dank je voor de tip! Zit nu op 28.3.1. Suppor gaf simpelweg aan dat er geen update voor mijn auto beschikbaar was... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
gauchov6 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:16:
[...]

Hopelijk zit die functie inderdaad in v10, maar als je een iPhone of iPad hebt kun je nu al de Tesla Stats app gebruiken, daarmee kun de HVAC op gezette tijden van te voren aanzetten.

Is wel prijzig deze app; $20 of €15 maar een warme auto kan je dit waard zijn... ;)
Het hoort 'natuurlijk' in de standaard Tesla app te zitten, maar €15 is alsnog een schijntje als je kijkt wat je bij andere autofabrikanten betaald voor dit soort connected features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
gauchov6 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:16:
[...]

Ja, dat is het me wel waard. Maar ik weet nog even niet of ik een third party app wil gebruiken voor dit soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik neem aan dat je ook bij deze app je tesla account gegevens moet opgeven of connect deze met een API?
Het invoeren van mijn Tesla account gegevens bij een third party is voor mij écht een no-go.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
revolution-nl schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:36:
Ik neem aan dat je ook bij deze app je tesla account gegevens moet opgeven of connect deze met een API?
Het invoeren van mijn Tesla account gegevens bij een third party is voor mij écht een no-go.
Ja, precies. Dat wil ik dus ook niet. Ik zal de komende tijd eens op zoek naar een goede Tesla API wrapper waar makkelijk me te scripten is en die alle APIs heeft. Mocht iemand tips hebben, hoor ik dat graag. :) Het gaat me dus niet om data/stats van de Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Iemand hier met andere velgen, en welke banden gebruik je daarvoor? Kan iemand iets zeggen over de levensduur/slijtage van de banden? Ik heb op dit moment ca. 90.000 km gereden in mijn huidige auto (hybride). Ik zou zeggen 60.000 km op zomerbanden en 30.000 km op winterbanden.

Banden zijn nog oké. Valt mij tot nu toe 100% mee. Onderweg naar werk/huis kom ik wel langs een aantal leuke bochten waar ik piepend doorheen ga. Voor de rest rijd ik wel erg rustig, niet hard remmen, altijd uitrollen, en de juiste bandenspanning. Nu lees ik dat de slijtage bij Tesla wel stukken hoger ligt, maar dat dat vooral komt door de grote krachten bij het accelereren. Is iemand al door zijn eerste setje heen, hoelang duurde dat en in combinatie met welke rijstijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Divak schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:41:
Iemand hier met andere velgen, en welke banden gebruik je daarvoor? Kan iemand iets zeggen over de levensduur/slijtage van de banden? Ik heb op dit moment ca. 90.000 km gereden in mijn huidige auto (hybride). Ik zou zeggen 60.000 km op zomerbanden en 30.000 km op winterbanden.

Banden zijn nog oké. Valt mij tot nu toe 100% mee. Onderweg naar werk/huis kom ik wel langs een aantal leuke bochten waar ik piepend doorheen ga. Voor de rest rijd ik wel erg rustig, niet hard remmen, altijd uitrollen, en de juiste bandenspanning. Nu lees ik dat de slijtage bij Tesla wel stukken hoger ligt, maar dat dat vooral komt door de grote krachten bij het accelereren. Is iemand al door zijn eerste setje heen, hoelang duurde dat en in combinatie met welke rijstijl?
Extra gewicht in vergelijking met snelle acceleratie is inderdaad slijtig voor je bandjes ja :D

Ligt puur aan je zelf grotendeels, als je normaal rijdt, valt het slijtage mee. Zal iets hoger zijn dan ice wegens gewicht maar alles hangt van jou zelf af.
(Is trouwens met elke auto zo hoor)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Inspired schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:17:
[...]

Ja, dat is het me wel waard. Maar ik weet nog even niet of ik een third party app wil gebruiken voor dit soort zaken.
Heb dat zelf inderdaad in elkaar geknutseld dmv het aanspreken van de Tesla API.

Zo heb ik ingesteld dat de auto gedurende de dag tot max 70% mag laden, en 04.00 uur 's nachts deze limiet verhoogt naar 90%, dat zorgt er voor dat de auto de laatste lading nét voordat ik vertrek heeft bijgeladen, en dus zijn accupakket heeft verwarmd (vooral handig in de winter) als ik aan mijn reis begin, dat zorgt dan tevens weer voor een lager verbruik en gelijk gebruik kunnen maken van regeneratief remmen.

Hiermee zet ik ook de HVAC een uur voor ik vertrek aan zodat het interieur van de auto op gewenste temperatuur is (nogmaals, voornamelijk handig in de winterperiodes).

Als laatste zorg ik ook dat de auto wanneer deze in de proximity van mijn huis staat, dat deze dan om klokslag 22.00 uur vergrendeld. Eigenlijk gewoon een onzinnige feature omdat de auto al locked als ik wegloop, maar het is voor mij meer een manier om te checken of de API calls nog wel gemaakt worden voordat ik ga slapen ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
FJP84 schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:19:
Uiteindelijk komt het er dit jaar helaas niet meer van om vervroegd over te stappen op een Tesla M3.

Afkoop van huidige leaseauto maakt alles niet rendabel. Ik kijk nu hoe de vlag er eind volgend jaar bij hangt. Afkoop zou dan minder prijzig moeten zijn en 8% bijtelling is op 45k is ook nog interessant. Al hoop ik dan ook dat er al sprake is van modellen die nog/weer beschikbaar zijn en in 2019 op kenteken zijn gezet.

Ik blijf dit draadje zeker volgen want ik ben zeer benieuwd naar ervaringen in de winterperiode en langere road trips.

Misschien dat een SR+ ook toch zo verkeerd niet is. Ik rijd hoogstens 1-2 keer per maand ±350km. Laden kan verder binnen 200m van huis of op de zaak. Een eventuele autovakantie zal niet veel verder zijn dan Duitsland of Oostenrijk wat met het SuC netwerk van Tesla goed te doen is volgens mij.

Hopelijk kan ik tzt hier ook mijn eigen ervaringen delen. Verder wens ik iedereen uiteraard veel plezier met deze auto.
Leasetrader al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:55
Zou iemand een goede scherpe foto kunnen maken van de laadpoort van een M3? Ik heb vanochtend een veertje gevonden in mijn laadkabel en heb het gevoel dat de CP pin van de laadpoort kapot is. Het laden werkt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Count_B schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:51:
[...]
Leasetrader al geprobeerd?
Nog niet. Ik zal eens kijken. Dank voor de tip. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
FJP84 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:39:
[...]

Nog niet. Ik zal eens kijken. Dank voor de tip. (y)
Ik had nog een contract voor 2 jaar maar iemand heeft mijn auto via leasetrader overgenomen. Valt dus altijd te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Count_B schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:41:
[...]

Ik had nog een contract voor 2 jaar maar iemand heeft mijn auto via leasetrader overgenomen. Valt dus altijd te proberen!
Klinkt goed. Zal deze optie eens met mijn werkgever overleggen en de voorwaarden bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
RomeoJ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:41:
[...]

Heb dat zelf inderdaad in elkaar geknutseld dmv het aanspreken van de Tesla API.

Zo heb ik ingesteld dat de auto gedurende de dag tot max 70% mag laden, en 04.00 uur 's nachts deze limiet verhoogt naar 90%, dat zorgt er voor dat de auto de laatste lading nét voordat ik vertrek heeft bijgeladen, en dus zijn accupakket heeft verwarmd (vooral handig in de winter) als ik aan mijn reis begin, dat zorgt dan tevens weer voor een lager verbruik en gelijk gebruik kunnen maken van regeneratief remmen.

Hiermee zet ik ook de HVAC een uur voor ik vertrek aan zodat het interieur van de auto op gewenste temperatuur is (nogmaals, voornamelijk handig in de winterperiodes).

Als laatste zorg ik ook dat de auto wanneer deze in de proximity van mijn huis staat, dat deze dan om klokslag 22.00 uur vergrendeld. Eigenlijk gewoon een onzinnige feature omdat de auto al locked als ik wegloop, maar het is voor mij meer een manier om te checken of de API calls nog wel gemaakt worden voordat ik ga slapen ;)
Thanks. Ook voor je PM. Ik ga even stoeien. Kan zijn dat ik eerst even PowerShell gebruik. Heb al een VM draaien die ik daarvoor kan gebruiken. Het is allemaal niet super noodzakelijk maar wel leuk om mee te prutsen. :) En in de winter wel geinig natuurlijk.

Test scriptje staat klaar voor morgenochtend als test;

5:30 Wakeup, set charge naar 90 en start met laden
6:30 Set temp naar 21 en start climate
6:45 Stoelverwarming bestuurder op standje 1
7:00 Als het goed is stap ik in een warme auto :)
7:30 Set charge terug naar 70

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 03-09-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Laatst online: 19:19
Inspired schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:19:
[...]

Thanks. Ook voor je PM. Ik ga even stoeien. Kan zijn dat ik eerst even PowerShell gebruik. Heb al een VM draaien die ik daarvoor kan gebruiken. Het is allemaal niet super noodzakelijk maar wel leuk om mee te prutsen. :) En in de winter wel geinig natuurlijk.

Test scriptje staat klaar voor morgenochtend als test;

5:30 Wakeup, set charge naar 90 en start me laden
6:30 Set temp naar 21 en start climate
6:45 Stoelverwarming bestuurder op standje 1
7:00 Als het goed is stap ik in een warme auto :)
7:30 Set charge terug naar 70
Welke tool / API wrapper is dat en is er website die daar meer uitleg overgeeft? Misschien iets om op mijn Synology NAS te laten draaien of via Domoticz aan te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
RogerSch schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:13:
[...]

Welke tool / API wrapper is dat en is er website die daar meer uitleg overgeeft? Misschien iets om op mijn Synology NAS te laten draaien of via Domoticz aan te sturen...
Het is een beetje afhankelijk van platform wat je wilt.

Hier staan vrij veel wrappers. Waaronder in Python. Wellicht dat je daar iets mee kunt op Synology.

Ik ben nu eerst bezig met een Powershell wrapper. https://github.com/andylyonette/TeslaPSModule

Heb zelf een functie erbij gemaakt voor de seat heaters. Die function zit nog niet in de versie op github.

Alle beschikbare (known) APIs zijn hier te vinden; https://tesla-api.timdorr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Laatst online: 19:19
Dank je wel.
Wordt een knutsel werkje voor de donkere wintermaanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Gisteren de SMS ontvangen dat ik volgende week mijn SR+ mag ophalen in Tilburg.
Afgezien van mogelijke lakschade, zijn er nog meer zaken waar ik extra op moet letten?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
DeFeCt schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:28:
Afgezien van mogelijke lakschade, zijn er nog meer zaken waar ik extra op moet letten?
Zie TS van Het grote Tesla Levering topic. Enige dat nog ontbreekt is de telefoonkabeltjes, of worden die niet meer meegeleverd tegenwoordig?

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 03-09-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
DaCoTa schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:45:
[...]

Zie TS van Het grote Tesla Levering topic. Enige dat nog ontbreekt is de telefoonkabeltjes, of worden die niet meer meegeleverd tegenwoordig?
De kabels worden niet mee meegeleverd nee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49
DaCoTa schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:45:
[...]

Wordt niet meer meegeleverd, zelf besteld via de Tesla site voor 14 euro maar. Volgende dag dan wel al in huis. Ging mooi vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
DeFeCt schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:28:
Maak duidelijke video's van binnen en buiten. Mocht je later iets ontdekken, die je niet gezien heb bij de aflevering kan je aanspraak maken op je garantie.

Ze doen anders wel moeilijk als het van te voren niet ontdekt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
MADG0BLIN schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:55:
[...]

Wordt niet meer meegeleverd, zelf besteld via de Tesla site voor 14 euro maar. Volgende dag dan wel al in huis. Ging mooi vlot.
Goeie! Wist niet dat ze weer in voorraad waren. Heb er nu eentje van Amazon maar steekt net te ver uit waardoor ik bang ben dat hij m'n USB C aansluiting "lam" maakt als ik te hard door de bocht ga, hij leunt nu namelijk niet op de onderkant van het telefoon laatje als je begrijpt wat ik bedoel.

Wel weer USA jammerlijk: combi USB C en Apple is 14 dollar, maar een enkele USB C stekker kost hier 16 euro en ze bieden de combi niet eens aan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Vandaag eerste grote phantom brake meegemaakt bij A4 viaduct bij Leiderdorp. Gelukkig geen achterligger die dicht op me reed maar ik schrok me kapot aangezien je dat helemaal niet verwacht. De rest van de rit heb ik m maar even uitgelaten.

[ Voor 27% gewijzigd door Katseviool op 03-09-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Laatst online: 16:57

DM_

Katseviool schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:15:
Vandaag eerste grote phantom brake meegemaakt bij A4 viaduct bij Leiderdorp. Gelukkig geen achterligger die dicht op me reed maar ik schrok me kapot aangezien je dat helemaal niet verwacht. De rest van de rit heb ik m maar even uitgelaten.
Hoe hard wordt er eigenlijk afgeremd?

Bij mn bmw ook een paar keer gehad maar binnen een seconde heb ik mn voet op de pedaal om gas te geven en is de daadwerkelijk rem moment beperkt. Maar dit komt denk ik ook omdat ik de collision detection hoor/zie net voor die gaat remmen en dat de auto een soort pre rem actie doet en steeds harder gaat remmen ipv in 1x keihard gaat remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Collision detection ... dat zal het zijn geweest. Ik rij tijdelijk in een VW T-roc, ik reed vlot voorbij een voorganger die linksaf sloeg. Voor me stonden auto's stil voor een rood licht. Op het moment dat ik wilde remmen hoorde ik een alarm en toen ik remde merkte ik dat de auto al aan het remmen was, leek wel ABS. Wat een crap zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Weet iemand of Unive de Model 3 inmiddels accepteert voor autoverzekering? Ik zit nu bij promovendum maar ik vind de premie toch fors (bijna 110 euro/maand ondanks met maximale schadevrije jaren) dus zou graag even verder kijken.

En weet iemand of de 19 inch sportvelgen voorzien zijn van diefstalbeveiliging (moerslot)? Of kun je ze er gewoon afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:37

Stefan©

Toet toet

Ha, ik ben op die plek ook al twee keer onaangenaam verrast. Ik zet m nu, al ik er aan denk, van te voren even uit. Zou het komen door de typische lichtinval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volodos schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:29:
Weet iemand of Unive de Model 3 inmiddels accepteert voor autoverzekering? Ik zit nu bij promovendum maar ik vind de premie toch fors (bijna 110 euro/maand ondanks met maximale schadevrije jaren) dus zou graag even verder kijken.

En weet iemand of de 19 inch sportvelgen voorzien zijn van diefstalbeveiliging (moerslot)? Of kun je ze er gewoon afhalen?
offtopic:
Ik wil toch even dit zeggen: Unive is het slechte k*t (pardon my French)bedrijf waar ik ook verzekerd bij ben. Als er iets is dan doen ze super moeilijk. Ook na ik van achter was aangereden heb ik duizenden euro's verloren omdat ze moeilijk deden met vergoeden.

Nog steeds heb ik veel problemen met hen, voor mijn verzekering in Canada heb ik van ELKE verzekeraar waar ik ooit verzekerd bij ben geweest een verklaring nodig van dat ik bij hun verzekerd ben geweest.

Ze willen dit gewoon niet geven!!! Terwijl elke andere verzekeraar allang hun brieven hebben opgestuurd.

Unive: KOTS ;w

/rantmode off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu

Helaas betaal ik dat ook incl. 75% korting (9 schadevrije jaren) via Interpolis zakelijk. Het heeft te maken met het feit dat het een nieuwe en dure auto is. Vandaar dat de premie ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 22:37

Jazeker:
- Aanbetaald op 10/07/2019
- Final Invoice op 12/07/2019
- Geleverd op 22/07/2019

12 dagen tussen aanbetaling en levering dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik vind die premieverschillen best bizar. Ik heb ook mensen gelezen die bij Promovendum in de 50-60 euro per maand zitten voor 'n model 3. Ik kom daar met 15 schadevrije jaren rond de 100 uit (via het webform, heb ze nog niet aan de telefoon gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
anboni schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:24:
[...]

Ik vind die premieverschillen best bizar. Ik heb ook mensen gelezen die bij Promovendum in de 50-60 euro per maand zitten voor 'n model 3. Ik kom daar met 15 schadevrije jaren rond de 100 uit (via het webform, heb ze nog niet aan de telefoon gehad).
Er zijn redelijk wat factoren wat de prijs bepaald. O.a. waar je woont, het aantal kilometers dat je rijdt, de leeftijd van de hoofdbestuurder en eventuele accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
anboni schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:24:
[...]

Rond de 50 euro is wel heel erg weinig.

Is het wel full casco verzekerd?

Dan ben ik wel benieuwd welke addertjes er onder het gras zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Hunkaroglu schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:07:
[...]

Rond de 50 euro is wel heel erg weinig.

Is het wel full casco verzekerd?

Dan ben ik wel benieuwd welke addertjes er onder het gras zitten.
Dat vond ik dus ook :) Er was iemand hier op Tweakers die geloof ik met die 60 euro rekende (en hij zei dat dat all risk was). Op TMC zag ik een bedrag van 50 of 56 langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik sta op het punt om een Model 3 te bestellen, alleen vindt mijn oudste dochter de zit achterin niet fijn. Wellicht is dit op te lossen door een kussen op de achterbank te leggen zodat ze wat hoger komt te zitten en dus haar benen een minder grote hoek maken.

Heeft iemand ervaring met pubers (160+ cm) op de achterbank van de Model 3?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-1985
  • Laatst online: 25-08 20:09
Ik betaal 57.35 euro voor mijn M3 AWD LR bij Centraal beheer voor all risk, omgeving Groningen met 12 schade vrije jaren, 33 jaar oud en €300 eigen risico.
2 addertjes: verzekerd voor dagwaarde +10% voor auto's die duurder zijn dan €50K en glazen dak valt niet onder de ruitschade dekking, maar onder de normale all risk verzekering. Ga je die claimen dan val je gelijk terug in je schade vrije jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door tim-1985 op 04-09-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
Ik hoor een zacht klikgeluid telkens als ik het stuur draai van links naar rechts en viceversa. Plastic kapje achter stuurwiel bleek ook niet goed ingeklikt -dit zelf gecorrigeerd maar het geluidje blijft aanwezig. Meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
tim-1985 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:37:
Ik betaal 57.35 euro voor mijn M3 AWD LR bij Centraal beheer voor all risk, omgeving Groningen met 12 schade vrije jaren, 33 jaar oud en €300 eigen risico.
2 addertjes: verzekerd voor dagwaarde +10% voor auto's die duurder zijn dan €50K en glazen dak valt niet onder de ruitschade dekking, maar onder de normale all risk verzekering. Ga je die claimen dan val je gelijk terug in je schade vrije jaren.
Dit is inderdaad wel heel weinig.

Dagwaarde + 10% ga ik ook wel mee akkoord. Als ik zo de dagwaarde bekijk op ANWB is die best hoog. Ook na 60K kilometer bijv is die nog steeds ruim 52.450 euro (vervangingswaarde bij Total Loss) waard. En daar komt dan nog 10% bij. Betekent eigenlijk dat je gewoon je aanschafprijs terug krijgt.

Je krijgt bij Interpolis ook je aanschafprijs terug, maar dan voor de 1e 3 jaar.

Ik moet nog navragen of die glazen dak wel onder ruitschade valt. Kan zijn dat dat er ook niet in zit.

Heb je hem particulier of zakelijk verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
tim-1985 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:37:
Zo dan, ik kom bij CB op 87,84. Ook E300 eigen risico, 15 schadevrije jaren, 44 jaar en Noord Brabant... Is tot nu toe de goedkoopste die ik heb gevonden. Independer is helemaal waardeloos, er komt er eentje uit rond de E90, de rest is meteen 150+ (en een heleboel maatschappijen worden daar weggelaten om onduidelijke redenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:44
Devster schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:36:
Ik sta op het punt om een Model 3 te bestellen, alleen vindt mijn oudste dochter de zit achterin niet fijn. Wellicht is dit op te lossen door een kussen op de achterbank te leggen zodat ze wat hoger komt te zitten en dus haar benen een minder grote hoek maken.

Heeft iemand ervaring met pubers (160+ cm) op de achterbank van de Model 3?
Stoelverhoger weer uit de kast halen ;)

Het is algemeen bekend dat je redelijk hoog zit met je knieën achterin de Model 3, weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik heb het hier ook gehad, overigens niet in AP maar in TACC (AP vertrouw ik in de huidige hoedanigheid niet op de snelweg).

Persoon achter me behoorlijk boos. Heel slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

DM_ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:29:
[...]

Hoe hard wordt er eigenlijk afgeremd?

Bij mn bmw ook een paar keer gehad maar binnen een seconde heb ik mn voet op de pedaal om gas te geven en is de daadwerkelijk rem moment beperkt. Maar dit komt denk ik ook omdat ik de collision detection hoor/zie net voor die gaat remmen en dat de auto een soort pre rem actie doet en steeds harder gaat remmen ipv in 1x keihard gaat remmen.
Soms noodstop remkracht, soms een korte remactie, zonder enige vorm van hoorbare waarschuwing overigens. Dat komt ook wel voor maar dat is een andere situatie (als de auto voor de auto voor je bijvoorbeeld plots hard remt). In dat geval vind ik de ingreep prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
anboni schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:10:
[...]

Dat vond ik dus ook :) Er was iemand hier op Tweakers die geloof ik met die 60 euro rekende (en hij zei dat dat all risk was). Op TMC zag ik een bedrag van 50 of 56 langskomen.
Het is mij telefonisch ook niet gelukt om die 60 euro te krijgen, het bedrag wat ze gaven was exact hetzelfde als de website gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
anboni schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:10:
[...]

Centraal beheer:

Maandpremie: € 63,76 (inclusief assurantiebelasting en collectiviteitskorting via Zilveren Kruis Achmea)

TESLA MODEL 3
Schadevrije jaren: 8
Bonus-maluskorting: 75,00%
Verzekering: All Risk
Aanvullende verzekering: Inzittendenverzekering
Eigen risico per gebeurtenis: € 300,- / € 150,- bij het vervangen van een ruit
Extra afspraken: Schade wordt gerepareerd door een garage uit ons netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DaCoTa schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:16:
[...]

Centraal beheer:

Maandpremie: € 63,76 (inclusief assurantiebelasting en collectiviteitskorting via Zilveren Kruis Achmea)

TESLA MODEL 3
Schadevrije jaren: 8
Bonus-maluskorting: 75,00%
Verzekering: All Risk
Aanvullende verzekering: Inzittendenverzekering
Eigen risico per gebeurtenis: € 300,- / € 150,- bij het vervangen van een ruit
Extra afspraken: Schade wordt gerepareerd door een garage uit ons netwerk
Dan moet het haast wel de regio zijn. Waar woon je ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
anboni schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:19:
[...]

Dan moet het haast wel de regio zijn. Waar woon je ergens?
Gooi (aka Teslaland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Dan snap ik er intussen niks meer van. Ook als ik 'n willekeurige postcode in die buurt (Huizen) invul, kom ik op 'n premie rond de E90 uit. Ik neem tenminste aan dat je wel 'n LR AWD hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
anboni schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:38:
[...]

Dan snap ik er intussen niks meer van. Ook als ik 'n willekeurige postcode in die buurt (Huizen) invul, kom ik op 'n premie rond de E90 uit. Ik neem tenminste aan dat je wel 'n LR AWD hebt?
LR AWD 19" Rood met FSD. Wat veel uitmaakt is de collectiviteitskorting. Of ze hebben inmiddels de premie verhoogd?

Edit: Ik kom nu op €82,89 als ik eigen risico €300,- invul met alle andere dingen hetzelfde. Dus ze hebben idd de premie verhoogd.

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 04-09-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DaCoTa schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:42:
[...]

LR AWD 19" Rood met FSD. Wat veel uitmaakt is de collectiviteitskorting. Of ze hebben inmiddels de premie verhoogd?
Ik ben bang dat laatste dan, jij hebt 'm natuurlijk al 'n tijd. Die collectiviteit is 8%. Geen kattepis, maar ook weer geen 30 euro verschil. Verder krijg ik dezelfde uitvoering als jij (FSD ga ik nog kopen, maar denk dat dat geen verschil zal maken voor de verzekering). Nouja, ik hield altijd al rekening met verzekering rond de E100, dus zolang ik daar onder blijf, is het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
Oh? Das erg snel! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
anboni schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:46:
[...]

Ik ben bang dat laatste dan, jij hebt 'm natuurlijk al 'n tijd. Die collectiviteit is 8%. Geen kattepis, maar ook weer geen 30 euro verschil. Verder krijg ik dezelfde uitvoering als jij (FSD ga ik nog kopen, maar denk dat dat geen verschil zal maken voor de verzekering). Nouja, ik hield altijd al rekening met verzekering rond de E100, dus zolang ik daar onder blijf, is het wel best.
Je leeftijd? 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
Ha allen,

Mijn oog is gevallen op een Tesla Model S 60 uit 2014 (Nov) met iets minder dan een 100.000 op de teller, voor ik hier enig actie op onderneem. Ga ik het redden om hiermee 220km per dag te rijden (waarvan 190 snelweg), ook in de winter? Ik kan elke dag 'm volledig laden.

Iemand enig advies waar op te letten als ik ga proef rijden?

Dank!

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Nightw1ng schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:48:
Ha allen,

Mijn oog is gevallen op een Tesla Model S 60 uit 2014 (Nov) met iets minder dan een 100.000 op de teller, voor ik hier enig actie op onderneem. Ga ik het redden om hiermee 220km per dag te rijden (waarvan 190 snelweg), ook in de winter? Ik kan elke dag 'm volledig laden.

Iemand enig advies waar op te letten als ik ga proef rijden?

Dank!
Zal van de degradatie en je rijstijl afhangen. Je kunt op locatie niet laden?

[ Voor 72% gewijzigd door Inspired op 04-09-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
44, zou je toch ook niet verwachten dat dat zoveel scheelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
Inspired schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:53:
[...]

Zal van de degradatie en je rijstijl afhangen. Je kunt op locatie niet laden?
Rijstijl is rustig, veelal 100 tot 120. deel 80 (traject controle), geen idee hoe de gemiddelde degradatie van de accucellen van dit model is? Ik kan gratis laden op locatie en probeer thuis laden dus dan ook zo veel mogelijk te vermijden.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Pagina: 1 ... 16 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.