Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.697 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:56
Nightw1ng schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:55:
[...]

Rijstijl is rustig, veelal 100 tot 120. deel 80 (traject controle), geen idee hoe de gemiddelde degradatie van de accucellen van dit model is? Ik kan gratis laden op locatie en probeer thuis laden dus dan ook zo veel mogelijk te vermijden.
Weet niet of er echt een standaard is qua degradatie. Maar ga maar uit van 5%. Dan heb je 57kwh over. In de winter zit je zo op 21/22 kwh per 100 denk ik. Dan zou het moeten lukken. Maar het is beter om tot max 90% te laden en dan eventueel een paar kwh thuis bij te laden.

Je zou bij eventuele aankoop de auto eerst tot 90% kunnen laden en dan kijken wat de weergegeven typical range is. Daar kun je de degradatie wat mee checken. Met wat zoeken kun je de typical range wel vinden voor 90% bij een nieuw model. Ik dacht iets van rond de 275.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 04-09-2019 12:04 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
Nightw1ng schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:55:
[...]

Rijstijl is rustig, veelal 100 tot 120. deel 80 (traject controle), geen idee hoe de gemiddelde degradatie van de accucellen van dit model is? Ik kan gratis laden op locatie en probeer thuis laden dus dan ook zo veel mogelijk te vermijden.
Ik heb toch een beetje het idee dat Promovendum 30 jarigen met 10 jaar schadevrij als ideaal ziet (40eu) en daarna de curve weer omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Zomer haal je gemakkelijk (90% -> 10%) om 220km per dag te doen. Winter wordt moeilijker, maar dat is eigenlijk enkel bij winterse dagen. En zoveel zijn er dat nu ook weer niet.
Zou inderdaad ook vragen bij je proefrit of hij zijn auto tot 90% oplaad. Dan weet je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
r0bb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:05:
[...]

Ik heb toch een beetje het idee dat Promovendum 30 jarigen met 10 jaar schadevrij als ideaal ziet (40eu) en daarna de curve weer omhoog gaat.
Waar zie je dat dan? Online komt de premie in mijn regio mijn 10 schadevrije jaren steeds op 78 uit. Leeftijd heeft geen invloed. Tenminste niet 30/40 of 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Heeft hier iemand zijn Tesla gewrapped? Ik ben even benieuwd wat de staat van de wrap is na bijvoorbeeld een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
acidfever schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:48:
[...]

Soms noodstop remkracht, soms een korte remactie, zonder enige vorm van hoorbare waarschuwing overigens. Dat komt ook wel voor maar dat is een andere situatie (als de auto voor de auto voor je bijvoorbeeld plots hard remt). In dat geval vind ik de ingreep prima.
Het voelt inderdaad echt al een noodsstop. Gelukkig had ik wel snel uit reflex het gaspedaal in gedrukt waardoor hij daarna weer doorschoot.
Stefan© schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:35:
[...]

Ha, ik ben op die plek ook al twee keer onaangenaam verrast. Ik zet m nu, al ik er aan denk, van te voren even uit. Zou het komen door de typische lichtinval?
Lijkt me inderdaad het geval. Je hebt daar ook die openingen in het dak waar zonlicht naar binnenvalt. Ben ook wel benieuwd waarom hij dan niet meer op z'n radar afgaat want mijn voorganger reed op normale afstand en snelheid gewoon door.

Zou hij tevens rekening houden met achter op rijdend verkeer om te bepalen om het veilig is om een acute noodstop uit te voeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Katseviool op 04-09-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Katseviool schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:19:
[...]

Het voelt inderdaad echt al een noodsstop. Gelukkig had ik wel snel uit reflex het gaspedaal in gedrukt waardoor hij daarna weer doorschoot.

[...]

Lijkt me inderdaad het geval. Je hebt daar ook die openingen in het dak waar zonlicht naar binnenvalt. Ben ook wel benieuwd waarom hij dan niet meer op z'n radar afgaat want mijn voorganger reed op normale afstand en snelheid gewoon door.

Zou hij tevens rekening houden met achter op rijdend verkeer om te bepalen om het veilig is om een acute noodstop uit te voeren.
Denk niet dat hij rekening houdt wat er achter hem gebeurt. Daar is je achterligger voor verantwoordelijk. Hij moet gewoon genoeg afstand nemen. Je kan altijd nog zeggen dat je moest remmen omdat je iets op de weg zag. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 20:09
anboni schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:24:
[...]

Zo dan, ik kom bij CB op 87,84. Ook E300 eigen risico, 15 schadevrije jaren, 44 jaar en Noord Brabant... Is tot nu toe de goedkoopste die ik heb gevonden. Independer is helemaal waardeloos, er komt er eentje uit rond de E90, de rest is meteen 150+ (en een heleboel maatschappijen worden daar weggelaten om onduidelijke redenen)
het gekke is wel, als ik nu de zelfde gegevens invul op de website van CB dat ik dan €65.10 zou betalen voor precies het zelfde. Misschien dat ze toch de premies in de tussentijd omhoog hebben gegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Devster schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:36:
Ik sta op het punt om een Model 3 te bestellen, alleen vindt mijn oudste dochter de zit achterin niet fijn. Wellicht is dit op te lossen door een kussen op de achterbank te leggen zodat ze wat hoger komt te zitten en dus haar benen een minder grote hoek maken.

Heeft iemand ervaring met pubers (160+ cm) op de achterbank van de Model 3?
geen klachten vanaf de achterbank vernomen en ik heb ze in alle leeftijden.. . Wellicht helpt een beetje afleiding.. Heb er 2 iPad mini's met Netflix erop opgehangen ( de screencover sla je open en schuif je zo in de achterzijde van de stoelen, dan hangt ie super - er zijn 2 laadpunten - setje oordopjes erbij en je hoort ze niet meer.. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
https://electrek.co/2019/...tes-elon-musk-mobile-app/

Hoop dat er nog wel wat meer nuttige zaken in zitten. Wel veel (IMHO) nutteloze zaken. (I’m feeling lucky/ I’m feeling hungry/karaoke/party mode/game packs.)

Verwacht wel iets meer van v10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net mail van Tesla:
Bestel vóór 7 oktober 2019, om uw gewenste configuratie nog dit jaar geleverd te krijgen.
Niet te lang twijfelen (of een leverrestrictie op de order zetten) als je zekerheid wilt op de 4% bijtelling dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
CyBeRSPiN schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:21:
Net mail van Tesla:

[...]

Niet te lang twijfelen (of een leverrestrictie op de order zetten) als je zekerheid wilt op de 4% bijtelling dit jaar.
Want ze gaan in oktober/november niet meer produceren?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Artbij schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:26:
[...]

Nee, die krijgen ze niet meer op kenteken voor 31-12.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Devster schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:28:
[...]

Nee, die krijgen ze niet meer op kenteken voor 31-12.
Tuurlijk wel. Nu bestellen is ook nog in september leveren.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Artbij schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:26:
[...]

Vast wel. Misschien soort van garantie op levering in 2019 als je voor 7/10 besteld. Daarna is het ook nog wel mogelijk maar garantie krijg je niet meer blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Hunkaroglu schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:40:
[...]

Denk niet dat hij rekening houdt wat er achter hem gebeurt. Daar is je achterligger voor verantwoordelijk. Hij moet gewoon genoeg afstand nemen. Je kan altijd nog zeggen dat je moest remmen omdat je iets op de weg zag. O-)
Het punt is dat de auto zonder echte reden een noodstop maakt. Uiteraard moet een auto voldoende afstand houden maar ik kan je verzekeren dat als een auto voor je zonder enige aanleiding met maximale remkracht in de remmen gaat dat zelfs 10 seconden afstand nog flink schrikken is.

Tesla moet simpelweg zorgen dat TACC/APP niet zo reageert op zaken als schaduwen, er zit niet voor niets ook radar aan de voorkant van de auto.

Een goed veiligheidssysteem grijpt in bij gevaar en veroorzaakt het niet (zoals nu nog wel voorkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Artbij schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:28:
[...]

Je hebt gelijk, maar ze gaan het niet garanderen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Die noodstop, ik neem dat dat alleen gebeurt op autopilot, FSD, en niet als je 'gewoon' alleen op cruise control rijdt? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Tesla wil natuurlijk met die 7 oktober waarschuwing de te verwachten topdrukte om nog net dit jaar de auto op naam te krijgen trachten naar voren te spreiden. Als dit truukje helpt een enorme rendement uit een goedkoop berichtje. En als iemand na 7 oktober bestelt en ondanks alle inspanningen het onverhoopt niet lukt dit jaar zijn ze ook (een beetje) ingedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Divak schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:34:
Die noodstop, ik neem dat dat alleen gebeurt op autopilot, FSD, en niet als je 'gewoon' alleen op cruise control rijdt? Of wel?
In TACC gebeurt dit ook, mijn ervaringen waren in TACC omdat ik AP weer op andere zaken niet vertrouw op de snelweg (op provinciale wegen, waar het formeel niet voor is gemaakt, vind ik AP beter functioneren).

Op snelweg is het mij op dit moment nog te zenuwachtig.

Het is niet voor niets dat best een aantal Model 3 eigenaren graag de optie tot "domme" cruise control zouden willen tot TACC/AP verder ontwikkeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartgoes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 14:54
[...]

Zou ik niet van uit gaan. Die van mij is op 12-7 besteld maar nog steeds niks. Origineel hadden ze aangegeven 6-9 leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bartgoes schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:38:
[...]

Zou ik niet van uit gaan. Die van mij is op 12-7 besteld maar nog steeds niks. Origineel hadden ze aangegeven 6-9 leveren.
Dat ligt eerder aan de organisatorische onkunde van Tesla. Dikke kans dat er al veel auto's van exact jouw config uitgeleverd zijn aan mensen die later besteld hebben.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:10:
https://electrek.co/2019/...tes-elon-musk-mobile-app/

Hoop dat er nog wel wat meer nuttige zaken in zitten. Wel veel (IMHO) nutteloze zaken. (I’m feeling lucky/ I’m feeling hungry/karaoke/party mode/game packs.)

Verwacht wel iets meer van v10.
Ik ben vooral benieuwd wat Tesla ziet als "Smart AC charging". Ik hoop eindelijk op een schedule voor laden en conditioneren van de cabine. Als even kan graag ook de laadsnelheid regelen via de API zodat je PV overschot in de auto kan stoppen. Een mogelijkheid om vanuit de auto direct je agenda uit te lezen zou ook erg wenselijk zijn aangezien ik de Apple Calander niet gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 04-09-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:40:
[...]

Ik ben vooral benieuwd wat Tesla ziet als "Smart AC charging". Ik hoop eindelijk op een schedule voor laden en conditioneren van de cabine. Als even kan graag ook de laadsnelheid regelen via de API zodat je PV overschot in de auto kan stoppen. Een mogelijkheid om vanuit de auto direct je agenda uit te lezen zou ook erg wenselijk zijn aangezien ik de Apple Calander niet gebruik.
Ja, ik neem aan dat het laden per bepaalde tijd is. Daarnaast mag er sowieso wel eens een planner komen voor HVAC. Elke auto met standverwarming heeft dat. Maar laden per bepaalde tijd zou al veel helpen. Dan is de auto standaard ook al warmer.

Integratie met zonnepanelen wil je denk ik toch liever via de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
Tweakers,

Vraagje namens mijn goede buurman.

Buurman heeft een Tesla Model S 2018. De auto remt regelmatig, zacht, maar ook hard (emergency brake), tijdens het rijden. Het gebeurt dan meestal als een auto de andere kant op rijdt, maar niet altijd. Je schrikt je helemaal de ty..., zo hard remt die dan. Er komt dan wellicht een auto langs, maar er is geen gevaar, voldoende afstand tussen auto's. AEB staat uit.

Volgende week een afspraak bij Tesla, iemand hier ervaring mee?

Klopt het dat AEB elke keer uitgeschakeld moet worden bij een nieuwe rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
bottom line schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:06:
Zomer haal je gemakkelijk (90% -> 10%) om 220km per dag te doen. Winter wordt moeilijker, maar dat is eigenlijk enkel bij winterse dagen. En zoveel zijn er dat nu ook weer niet.
Zou inderdaad ook vragen bij je proefrit of hij zijn auto tot 90% oplaad. Dan weet je meer.
Gaan we dat eens doen, dankjewel!

Dank
Inspired schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:58:
[...]

Weet niet of er echt een standaard is qua degradatie. Maar ga maar uit van 5%. Dan heb je 57kwh over. In de winter zit je zo op 21/22 kwh per 100 denk ik. Dan zou het moeten lukken. Maar het is beter om tot max 90% te laden en dan eventueel een paar kwh thuis bij te laden.

Je zou bij eventuele aankoop de auto eerst tot 90% kunnen laden en dan kijken wat de weergegeven typical range is. Daar kun je de degradatie wat mee checken. Met wat zoeken kun je de typical range wel vinden voor 90% bij een nieuw model. Ik dacht iets van rond de 275.
Bedankt voor de tip! 280km was de range die ik online vond voor een nieuw model.

Iemand nog tips waar op te letten? Begreep dat de led strip achter nog wel eens kuren vertoont?

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:43:
[...]

Integratie met zonnepanelen wil je denk ik toch liever via de paal.
Waarom zou je een slimme paal willen als de intelligentie al in de auto zit? Dan werkt het gelijk ook via de huidige Tesla Wall Charger (en hoeft deze niet vernieuwd te worden) en zelfs via het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:28:
[...]

Waarom zou je een slimme paal willen als de intelligentie al in de auto zit? Dan werkt het gelijk ook via de huidige Tesla Wall Charger (en hoeft deze niet vernieuwd te worden) en zelfs via het stopcontact.
Hoe moet de Tesla weten of er stroom over is om op te laten? In het geval van zonnepanelen zul je dit via een slimme paal moeten doen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Nice om even over de top te gaan:

https://m.nl.aliexpress.com/item/32966847274.html

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Deveon schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:28:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een laadpaal. En meeste bevelen Tesla Wallcharger niet aan. Deze is niet zo slim.

Er zijn veel betere en geavanceerde laadpalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Hunkaroglu schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:42:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een laadpaal. En meeste bevelen Tesla Wallcharger niet aan. Deze is niet zo slim.

TWC is op zich prima als je niet veel eisen hebt. Richting toekomst is iets als Zappi wellicht handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:16
[...]

Daar staat tegenover dat ze een stuk duurder zijn. Ik ben straks voor m'n werkende TWC en installatie (inclusief kabel en alamat) krap 1000 euro kwijt. Voor een slimmere laadpaal ben je dat bedrag alleen al kwijt aan de paal zelf. En met mijn TWC op 3 fase 10A ingesteld kan ik (verwacht ik in ieder geval) probleemloos m'n auto iedere ochtend vol hebben en loop ik bijzonder weinig risico op uitgeblazen automaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
[...]

Klopt, de vraag is alleen of de businesscase wel goed is.

Laadpaal is vaak +/-60 euro p/m lease om 80 tot 90 p/m terug te vangen bij 30000km per jaar.
Belachelijk dus

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
anboni schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:51:
[...]

Daar staat tegenover dat ze een stuk duurder zijn. Ik ben straks voor m'n werkende TWC en installatie (inclusief kabel en alamat) krap 1000 euro kwijt. Voor een slimmere laadpaal ben je dat bedrag alleen al kwijt aan de paal zelf. En met mijn TWC op 3 fase 10A ingesteld kan ik (verwacht ik in ieder geval) probleemloos m'n auto iedere ochtend vol hebben en loop ik bijzonder weinig risico op uitgeblazen automaten.
Klopt. Zelfs met PV heb je tot 2023 nog niet zoveel aan een Zappi. Nul op de meter zullen er nog niet veel hebben.
wouter1971 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:52:
[...]

Klopt, de vraag is alleen of de businesscase wel goed is.

Laadpaal is vaak +/-60 euro p/m lease om 80 tot 90 p/m terug te vangen bij 30000km per jaar.
Belachelijk dus
Je krijgt er dan natuurlijk ook een paal voor terug. Een vergelijkbare paal met DLB kost je ook zo EUR 2000,- all in. Mijn werkgever wil perse paal mee laten leasen. Prima. Maar ik had het ook prima gevonden zelf een TWC aan de muur te schroeven.

[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 04-09-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:30:
[...]

Hoe moet de Tesla weten of er stroom over is om op te laten? In het geval van zonnepanelen zul je dit via een slimme paal moeten doen lijkt me.
Powerwall en de cirkel is compleet of (in mijn geval) systeem XYZ via de API.
[...]

Dat hoeft ook niet. Mijn auto laad 2x per week tussen 0:00 en 6:00 helemaal vol en zelfs VandeBron kan daar met "slim laden" niet tegenop. Daarnaast kost een andere 3 fase laadpaal snel het dubbele en eventueel kan je de TWC slim maken met een Raspberry Pi Zero (zonder externe voeding) of via Maxim.

Enige wat ik jammer vind is dat ze de TWC geen intelligentie hebben meegegeven om alleen je eigen auto te laden, of zelfs andere Tesla's (tegen SC tarief) waarbij je daar weer SC credits voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:43:
[...]

:) Leuk, maar jij gaat investeren in Powerwalls op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:56:
[...]

:) Leuk, maar jij gaat investeren in Powerwalls op dit moment?
Nee, daarom "of (in mijn geval) systeem XYZ via de API."

Zelf bekijk ik de situatie wel wanneer salderen wordt afgeschaft, gelukkig voor Tesla is de markt voor de Powerwall groter dan alleen ik. Zo ver ik weet is het de meeste gevraagde thuisaccu, echter is de levertijd enorm en wijken de meeste uit naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Deveon schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:43:
[...]

[...]

Dat hoeft ook niet. Mijn auto laad 2x per week tussen 0:00 en 6:00 helemaal vol en zelfs VandeBron kan daar met "slim laden" niet tegenop. Daarnaast kost een andere 3 fase laadpaal snel het dubbele en eventueel kan je de TWC slim maken met een Raspberry Pi Zero (zonder externe voeding) of via Maxim.

Enige wat ik jammer vind is dat ze de TWC geen intelligentie hebben meegegeven om alleen je eigen auto te laden, of zelfs andere Tesla's (tegen SC tarief) waarbij je daar weer SC credits voor terug krijgt.
Powerwall raden ze ook af op dit moment.
Salderen is nu namelijk gratis en zal de komende jaren gratis blijven. Het terugleveren levert je direct een besparing op de jaarafrekening op. Daarnaast heb je minimaal 2 powerwalls nodig als je al een electrische auto hebt. Dat adviseert Tesla op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:57

DM_

E46RC51 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:52:
[...]

geen klachten vanaf de achterbank vernomen en ik heb ze in alle leeftijden.. . Wellicht helpt een beetje afleiding.. Heb er 2 iPad mini's met Netflix erop opgehangen ( de screencover sla je open en schuif je zo in de achterzijde van de stoelen, dan hangt ie super - er zijn 2 laadpunten - setje oordopjes erbij en je hoort ze niet meer.. )
Oh das wel makkelijk. Als ik het goed begrijp zit er voldoende speling tussen de leren bovenstuk van de voorstoel en de plastic achterzijde om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Herbie0412 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:48:
Iemand hier ervaring met bestellen uit stock? Wbt levertijd?

Ga ze niet mailen/bellen/appen, maar dacht; misschien hebben er hier een aantal uit stock besteld en wat de levertijd is.
2-9 aanbetaling gedaan, vandaag SMS voor levering op 12-9 in Tilburg: LR Performance.

Vandaag ook contact gehad met Zappi over een v2 laadpaal, met een beetje geluk krijg ik die eind september geleverd. Eerst even 2 weken via het stopcontact laden dus.
[...]
Jij bent wel heel zeker van je zaak, het staat er inderdaad, maar ik zou daar niet van uitgaan op het moment voor niet-voorraad modellen.

[ Voor 58% gewijzigd door Taro op 04-09-2019 20:38 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Bij onze wagenparkbeheerder wordt er een 'stelpost' aangehouden van 3500 euro voor de laadpaal en aanleg (bij NewMotion). Bij navraag is dat geen echte stelpost, maar gewoon 'gemiddeld betalen we voor iedereen 3500 euro', dus dat rekenen we.

Vond het zelf er hoog klinken, maar ook een raar systeem (de mensen die een simpele aanleg hebben betalen voor de collega's met complexe situatie). Omdat er ook nog eens er een enorme levertijd scheen te zijn, vroeg ik of ik dan zelf een partij kon kiezen en de stelpost uit het bedrag kon halen. Ze gaven aan dat dat niet mogelijk was.

Herkennen jullie dit vanuit jullie wagenparkbeheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

rolandb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:54:
Bij onze wagenparkbeheerder wordt er een 'stelpost' aangehouden van 3500 euro voor de laadpaal en aanleg (bij NewMotion). Bij navraag is dat geen echte stelpost, maar gewoon 'gemiddeld betalen we voor iedereen 3500 euro', dus dat rekenen we.

Vond het zelf er hoog klinken, maar ook een raar systeem (de mensen die een simpele aanleg hebben betalen voor de collega's met complexe situatie). Omdat er ook nog eens er een enorme levertijd scheen te zijn, vroeg ik of ik dan zelf een partij kon kiezen en de stelpost uit het bedrag kon halen. Ze gaven aan dat dat niet mogelijk was.

Ik zit te kijken naar een Model 3 volgend jaar en heb alvast bij de Leasemij gevraagd wat dat ongeveer zou moeten kosten en daar stond een stelpost van 40 euro/maand voor de laadpaal op (verplicht New Motion of EV Box ivm facturatie, zelfbouw met MID meters wordt helaas niet geaccepteerd). Wij zitten voor elektrische autos op een periode van 5 jaar dus dat zou zo'n 2400 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mijn NM paal kost ook iets van 3500. Dat is dan wel incl BTW. Heb de offerte nog wel. Is 3x16a paal met 8 meter graafwerk en 60 maanden abonnement (kan niet korter) met DLB. Iets van 60 EUR in de lease obv 48 maand.

Mijn WG wil het perse in de lease hebben. Ik had ook wel gewoon een TWC met aparte meter willen installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 04-09-2019 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rolandb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:54:

Wat een onzin. Deze bedragen gaan helemaal nergens over. NewMotion is zo overpriced en je wagenparkbeheerder kiest gewoon voor iets waar die waarschijnlijk een mooi cadeau van heeft gekregen. Een laadpaal kost ongeveer 700 euro met alles erop en eraan, 500 voor aanleg en je bent wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:23:
[...]

Wat een onzin. Deze bedragen gaan helemaal nergens over. NewMotion is zo overpriced en je wagenparkbeheerder kiest gewoon voor iets waar die waarschijnlijk een mooi cadeau van heeft gekregen. Een laadpaal kost ongeveer 700 euro met alles erop en eraan, 500 voor aanleg en je bent wel klaar.
Yeah, right. Dan zou ik een bedrijf starten. EUR 1200,- voor een vergelijkbare oplossing met installatie is niet realistisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:24:
[...]

Yeah, right. Dan zou ik een bedrijf starten. EUR 1200,- voor een vergelijkbare oplossing met installatie is niet realistisch.
Ben er toevallig mee bezig hier :9

Waarom denk je dan dat het zo duur moet zijn? Wat heb ik dan verkeerd gebudgetteerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik laat hier over een paar weken een Zappi V2 (1-fase ivm 1x40A) plaatsen, met Zappi hub, graafwerk, ethernet, etc. voor 1.500 Euro incl. BTW. Ergens anders een offerte van +-3.000 Euro gekregen, als ik dan 3.500 Euro langs zie komen dan wordt er iemand behoorlijk afgezet...

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 04-09-2019 22:44 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:28:
[...]

Ben er toevallig mee bezig hier :9

Waarom denk je dan dat het zo duur moet zijn? Wat heb ik dan verkeerd gebudgetteerd?
Dat weet ik niet. Maar een 3f laadpaal met LB en khw meter kost zo EUR 1000. De installatie zoals bij mij gedaan is, 8 meter graafwerkzaamheden incl bestrating erin/eruit, plaatsen van uitbreiding groepenkast met aardlek/groep en netjes wegwerken ga je echt niet redden voor 300. Ook niet 500 denk ik.

Neemt niet weg dat ik zelf nooit NM zou nemen. Maar goed, WG wil gemak. En daar betaal je voor. Automatische declaraties bv.

Een Zappi v2/3f met kabel en Hub zit al op 1150 toch? Dan is installatie voor 350 wel een simpele install. Gaat ook nog wat af voor kabel/aardlek/automaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 04-09-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:44
Nightw1ng schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:56:
[...]
Bedankt voor de tip! 280km was de range die ik online vond voor een nieuw model.
Mijn S70 RWD had bij 100% een typical range van 330 km. Maar ik heb nooit meer dan 290km gereden (had toen nog 3% over). 280k voor 90% bij een S60 vind ik dan vrij veel.
Iemand nog tips waar op te letten? Begreep dat de led strip achter nog wel eens kuren vertoont?
Controleer dan alle deurhandels het goed doen en of de motor echt stil is, dus niet bij acceleratie een hoge fluittoon laat horen. Alhoewel, de drivetrain heeft een garantie tot 160k km, dus problemen met de motor zal Tesla nog oplossen. Verder gewoon een goede proefrit maken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:39:
[...]

Dat weet ik niet. Maar een 3f laadpaal met LB en khw meter kost zo EUR 1000. De installatie zoals bij mij gedaan is, 8 meter graafwerkzaamheden incl bestrating erin/eruit, plaatsen van uitbreiding groepenkast met aardlek/groep en netjes wegwerken ga je echt niet redden voor 300. Ook niet 500 denk ik.

Neemt niet weg dat ik zelf nooit NM zou nemen. Maar goed, WG wil gemak. En daar betaal je voor. Automatische declaraties bv.

Een Zappi v2/3f met kabel en Hub zit al op 1150 toch? Dan is installatie voor 350 wel een simpele install. Gaat ook nog wat af voor kabel/aardlek/automaat.
Ik heb meegenomen in mijn verhaal dat je als grootafnemer als bedrijf nog wat korting kan bedingen. Tevens is Zappi echt top, maar het kan nog goedkoper mocht je dat willen.

Anyway, ik denk dat we wel kunnen stellen dat 3500 wel erg extreem is om als gemiddelde te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
DM_ schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:51:
[...]

Oh das wel makkelijk. Als ik het goed begrijp zit er voldoende speling tussen de leren bovenstuk van de voorstoel en de plastic achterzijde om dit te doen.
Klopt. Gaat heel simpel en na gebruik passen ze in de stoelzak. NB geen magnetische Apple cover maar een click-in hoes/cover werkt het best.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb net mijn S70 RWD pre-facelift uit 2016 ingeruild voor een S75D 2018 versie. Ik ga dus van MCU1/AP1 naar MCU2/AP2.5. Ik heb al 300 km de tijd gehad om de verschillen te ervaren:
  1. Afwerking: ik vond met mijn S70 nooit echt iets mis, maar die kocht ik toen deze al 22 maanden oud was. Mijn S75D is pas 9 maanden oud en voelt wel echt als een stap omhoog in kwaliteit en comfort. Alles zit goed in elkaar, totaal niets op aan te merken.
  2. Mijn S70 had next-gen stoelen maar de stoelen in de S75D zijn toch weer een stuk beter.. ik moet weer eens in een Volvo gaan zitten om te ervaren of ik die nog steeds mis. ;-)
  3. MCU2: de bediening is net iets vlotter en sneller. Kwaliteit van het scherm is een stuk hoger: helderder en meer contrast. Oh ja, en de browser doet het weer. Die was bij mijn S70 heel vaak gewoon dood. Moest ik een reset doen om er weer leven in te krijgen./li]
  4. De automatische ruitenwisser in de S75D is raar. Hij doet het wel, maar zelf op het kleinste standje gaat hij naar mijn beleving te hard. Bij minder regen stopt hij gelukkig wel. Dat deed de S70 echt beter.
  5. AP2.5 valt me alles mee.. had toch wat negatieve verhalen gelezen. Het is duidelijk minder vloeiend en volwassen dan AP1 maar het is vrij subtiel. Af en toe een schokje, beetje versnellen en beetje remmen vlak achter elkaar, meerdere kleine stuurcorrecties vlak achter elkaar. AP1 is natuurlijk beperkter in wat het kan, maar doet dat wel natuurlijker dan AP2.5.
  6. AutoSteer: het kostte me even moeite om te wennen aan het signaleren (richtingaanwijzer niet doorduwen maar alleen kort halverwege zetten) maar daarna ging het eigenlijk prima. AP1 wisselt wel sneller van baan met de laatste firmware maar wellicht gaat AP2.5 dat ook nog eens doen. Ik vond er prima mee te rijden al is het vooral in de spits moeilijk een geschikt gaatje te vinden waar hij in wil. AP1 doet dat beter.
  7. Navigate on Autopilot: ziet er heel cool uit met die blauwe lijntjes, maar omdat je de baanwissels moet bevestigen heb je er niet veel aan. Het is meer een systeem waarmee je kan laten zien wat er mogelijk is als de EU wetgeving wordt aangepast. Ga het op deze manier niet veel gebruiken.
  8. Camera's: die zijn in de S75D een stuk beter dan in de S70. Vooral te zien bij het achteruit rijden, maar natuurlijk ook op de Dashcam en Sentry beelden.
  9. Middenconsole: die heeft de S75D natuurlijk en daar ben ik blij mee, al kan ik nu minder spullen kwijt dan in de S70, ze blijven nu in ieder geval op hun plek liggen.
  10. Frunk: die is in de S75D toch echt een heel stuk kleiner. Niet dat dit een ramp is, ik kan er nog steeds alles in kwijt wat ik in de S70 er ook in had, maar nu kunnen er geen 2 boodschappentassen meer bij..
  11. Verbruik: met mijn S70 heb ik over 69k km gemiddeld 206 Wh/km verbruikt. Ik heb het idee dat de S75D iets minder zuinig is, maar met de 5 kWh extra zal de range hetzelfde blijven denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 05-09-2019 08:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bottom line

[ Voor 35% gewijzigd door bottom line op 05-09-2019 08:18 ]

• mooste
  • Laatst online: 29-08 10:46
FSD verhaal? Was toch bekend dat de EU de limiterende factor is?

Ah V10, je had een tweet toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door mooste op 05-09-2019 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Vanochtend helaas toch weer tegen een nieuw scenario aangelopen waardoor mijn vertrouwen in AP nog iets minder is geworden.

Het had geregend maar de weg begon weer op te drogen. Vooral de stroken waar de banden van auto's de weg raken waren al redelijk droog terwijl de plekken er omheen nog nat waren. Een laagstaande zon scheen over het wegdek en zorgde voor de nodige schittering (die voor mijn eigen ogen geen enkel probleem waren overigens, niet verblindend).

Reactie AP: De auto had blijkbaar geen idee waar de belijning op de weg nu precies liep en dit was terug te zien in slingerende belijning op het scherm. In plaats van mij melden dat ik het stuur over moest nemen slingerde AP vrolijk met de lijnen mee en ging daarbij regelmatig over de witte wegbelijning aan zowel linker als rechterkant. Ofwel: AP uitzetten en zelf sturen.

V10 zal een behoorlijke stap moeten maken en ik denk dat Tesla even moet stoppen met naar de EU rfegelgeving te wijzen en moet zorgen dat de basis in elk scenario goed werkt. Wanneer basis AP het al niet meer snapt is betrouwbare FSD echt nog heel erg ver weg als je het mij vraagt.

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Taro schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:29:
[...]

Ik heb een aanbieding voor de New Motion Home Advanced openstaan, die heeft Dynamic Power Management en de goedkopere Fast versie heeft dat niet. Maar, men blijft hameren op 3x25A ipv 1x32A ivm overbelasting, maar daarom wil ik DPM.

Als ik naar https://assets.ctfassets....ne_2.1_-_NL___BE_NL-4.pdf en https://www.tesla.com/nl_...ome-charging-installation kijk, dan is dit 44 km/uur en dat is ruim voldoende.

Dat scheelt wel even een nieuwe zonnepanelen omvormer, 200 Euro van Liander, een extra groepenkast, etc. En ik kan altijd op mijn werk opladen, eventueel op andere locaties en ik rij 4 van de 5 dagen per week max 65 km, dus red mij ook prima als ik een keer niet met 80% vol kan vertrekken.

Jij zou mij dus aanraden voor de Home Advanced op 1x32A te gaan? Dan bel ik morgen de installateur nog eenmaal op met de duidelijke vraag waarom hij dat niet ziet zitten :)
Ik heb hier hetzelfde verhaal.
Heb 1x35A in huis met een 1 fase groepenkast.
Nu moet ik over naar 3x25A wat dus in theorie een verslechtering is omdat mijn groepenkast dan straks nog maar op 25A gezekerd is ipv die 35. Maargoed het zijn trage zekeringen dus heel erg snel zal dat niet fout gaan, maar toch. Ook ben ik dan heel benieuwd hoe men dit technisch gaat doen.

Ik vermoed nu hetvolgende:
Men zet straks mijn groepenkast gewoon op L1 en die laadpaal op L2 en 3 (en op L1 erbij).
Leuk, maar als ik dan later een 3 fase groepenkast zou plaatsen mag ik weer vrolijk de netbeheerder gaan vragen om te komen omdat ik dan weer moet gaan herverdelen? Kun je zo weer 200 a 300 euro gaan aftikken. (wat het nu ook kost om van 1x35/40 naar 3x25 te gaan)

Zijn hier mensen die hier reeds ervaring mee hebben. Hoe sluit men dit spul aan als je nu 1x35 / 1x40A bent afgezekerd? Nu krijg ik het idee dat je veel geld gaat betalen voor een laadpaal en oplossing die eigenlijk niet brengt wat het zou kunnen brengen als alles wel 3 fase zou zijn.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

RichardC79 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:14:
[...]

Ik heb hier hetzelfde verhaal.
Heb 1x35A in huis met een 1 fase groepenkast.
Nu moet ik over naar 3x25A wat dus in theorie een verslechtering is omdat mijn groepenkast dan straks nog maar op 25A gezekerd is ipv die 35. Maargoed het zijn trage zekeringen dus heel erg snel zal dat niet fout gaan, maar toch. Ook ben ik dan heel benieuwd hoe men dit technisch gaat doen.

Ik vermoed nu hetvolgende:
Men zet straks mijn groepenkast gewoon op L1 en die laadpaal op L2 en 3 (en op L1 erbij).
Leuk, maar als ik dan later een 3 fase groepenkast zou plaatsen mag ik weer vrolijk de netbeheerder gaan vragen om te komen omdat ik dan weer moet gaan herverdelen? Kun je zo weer 200 a 300 euro gaan aftikken. (wat het nu ook kost om van 1x35/40 naar 3x25 te gaan)

Zijn hier mensen die hier reeds ervaring mee hebben. Hoe sluit men dit spul aan als je nu 1x35 / 1x40A bent afgezekerd? Nu krijg ik het idee dat je veel geld gaat betalen voor een laadpaal en oplossing die eigenlijk niet brengt wat het zou kunnen brengen als alles wel 3 fase zou zijn.
De netbeheerder gaat jouw groepenkast niet herverdelen, dat moet je elektricien doen. De netbeheerder zorgt er alleen voor dat er onder aan de meter op 3 fases wordt afgezekerd (3x25A dus), en eventueel zorgt dat de meter vervangen wordt zodat deze 3 fases kan meten. Alles boven de meter is je eigen verantwoordelijkheid.

Als je over gaat van 1x35A naar 3x25A dan vraag je de elektricien gelijk om de groepenkast te herverdelen over de 3 fases, je moet toch je hoofdschakelaar (ná de meter) in 3 fase uit gaan voeren (dat zijn overigens de kosten niet, max 40 EUR en je bent er wel).

Effectief ga je er dus niet op achteruit, want in plaats van 35A heb je nu (3x 25) 75A voor jouw huis tot je beschikking, maar is het wel zaak om de bestaande groepen zo slim mogelijk te herverdelen over de fases. Mijn elektricien had daar in eerste instantie een fout mee gemaakt en zorgde er soms (bij het laden van de auto, wasmachine, droger en vaatwasser aan) voor dat de fase zekering er uit vloog. Sinds kort heeft hij alles opnieuw herverdeeld en heb ik daar geen last meer van!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
acidfever schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:06:
Vanochtend helaas toch weer tegen een nieuw scenario aangelopen waardoor mijn vertrouwen in AP nog iets minder is geworden.

Het had geregend maar de weg begon weer op te drogen. Vooral de stroken waar de banden van auto's de weg raken waren al redelijk droog terwijl de plekken er omheen nog nat waren. Een laagstaande zon scheen over het wegdek en zorgde voor de nodige schittering (die voor mijn eigen ogen geen enkel probleem waren overigens, niet verblindend).

Reactie AP: De auto had blijkbaar geen idee waar de belijning op de weg nu precies liep en dit was terug te zien in slingerende belijning op het scherm. In plaats van mij melden dat ik het stuur over moest nemen slingerde AP vrolijk met de lijnen mee en ging daarbij regelmatig over de witte wegbelijning aan zowel linker als rechterkant. Ofwel: AP uitzetten en zelf sturen.

V10 zal een behoorlijke stap moeten maken en ik denk dat Tesla even moet stoppen met naar de EU rfegelgeving te wijzen en moet zorgen dat de basis in elk scenario goed werkt. Wanneer basis AP het al niet meer snapt is betrouwbare FSD echt nog heel erg ver weg als je het mij vraagt.
Wow, dat is echt niet goed. Ik had een soortgelijke ervaring vorige week, dat is niet fijn.
Iedereen die dit meemaakt moet trouwens tijdens of direct na de gebeurtenis even het autosymbooltje (links onderin het scherm) ingedrukt houden, dan stuur je feedback naar Tesla en kunnen ze de beelden analyseren en hun softwarescripts wijzigen/aanvullen.

• Hunkaroglu
Volodos schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:11:
[...]

Wow, dat is echt niet goed. Ik had een soortgelijke ervaring vorige week, dat is niet fijn.
Iedereen die dit meemaakt moet trouwens tijdens of direct na de gebeurtenis even het autosymbooltje (links onderin het scherm) ingedrukt houden, dan stuur je feedback naar Tesla en kunnen ze de beelden analyseren en hun softwarescripts wijzigen/aanvullen.
Oh dat wist ik niet.

Dank je wel voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Hunkaroglu schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:14:
[...]

Oh dat wist ik niet.

Dank je wel voor de tip
Welcome. Als je dat hebt gedaan zie je ook een melding in het scherm dat Tesla je bedankt voor je feedback. Dan weet je dat je data is aangekomen bij hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-09 16:11
[...]

Het is toch ongelooflijk dat Tesla haar klanten (en andere verkeersdeelnemers!) Gebruikt als beta testers. En maar roepen dat ze zo innovatief bezig zijn. Het is zo gewoon wachten op een grote klapper met doden. En nee, dat komt dan dus niet door de wetgeving, maar wel door de extreem slordige manier van ontwikkeling die Tesla gebruikt. Brakke software uitleveren en die met updates fixen is prima als het gaat om telefoons, maar dus niet voor auto's (en vliegtuigen. Here's looking at you, Boeing!).

/Rant.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

[...]

Heb ik gedaan inderdaad. Ze krijgen vrij regelmatig feedback van me. :9

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024
RomeoJ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:25:
[...]

De netbeheerder gaat jouw groepenkast niet herverdelen, dat moet je elektricien doen. De netbeheerder zorgt er alleen voor dat er onder aan de meter op 3 fases wordt afgezekerd (3x25A dus), en eventueel zorgt dat de meter vervangen wordt zodat deze 3 fases kan meten. Alles boven de meter is je eigen verantwoordelijkheid.

Als je over gaat van 1x35A naar 3x25A dan vraag je de elektricien gelijk om de groepenkast te herverdelen over de 3 fases, je moet toch je hoofdschakelaar (ná de meter) in 3 fase uit gaan voeren (dat zijn overigens de kosten niet, max 40 EUR en je bent er wel).

Effectief ga je er dus niet op achteruit, want in plaats van 35A heb je nu (3x 25) 75A voor jouw huis tot je beschikking, maar is het wel zaak om de bestaande groepen zo slim mogelijk te herverdelen over de fases. Mijn elektricien had daar in eerste instantie een fout mee gemaakt en zorgde er soms (bij het laden van de auto, wasmachine, droger en vaatwasser aan) voor dat de fase zekering er uit vloog. Sinds kort heeft hij alles opnieuw herverdeeld en heb ik daar geen last meer van!
Thanks voor je antwoord.
Het klopt wat je daar zegt. De netbeheerder gaat de zekeringen aanpassen.

Dus jij zegt eigenlijk dat de electricien (oftwel het installatiebedrijf die de laadpaal gaat komen installeren) in de groepenkast of apart erna een hoofdschakelaar gaat zetten die 3 fases is en mijn huidige groepen uit mijn groepenkast daarover gaat herverdelen over die 3 fase.

Als dat klopt dan is het inderdaad alleen zaak om goed te kijken welke groepen waarop komen, maar dan ben ik het zeker met je eens.

Ik kreeg echter de indruk dat ik mijn 1 fase groepenkast in het geheel zou moeten vernieuwen naar een 3 fase groepenkast, maar dat is dan in deze opzet niet nodig begrijp ik omdat er een 3 fase schakelaar tussenkomt waarover ze de groepen kunnen herverdelen.

Klopt die conclusie? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
sebastiaan3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:34:
[...]

Het is toch ongelooflijk dat Tesla haar klanten (en andere verkeersdeelnemers!) Gebruikt als beta testers. En maar roepen dat ze zo innovatief bezig zijn. Het is zo gewoon wachten op een grote klapper met doden. En nee, dat komt dan dus niet door de wetgeving, maar wel door de extreem slordige manier van ontwikkeling die Tesla gebruikt. Brakke software uitleveren en die met updates fixen is prima als het gaat om telefoons, maar dus niet voor auto's (en vliegtuigen. Here's looking at you, Boeing!).

/Rant.
Autopilot in huidige vorm is al veiliger als gewone bestuurders.
Er is een reden waarom je nog maar ziet dat er (maar) 4 mensen zijn omgekomen terwijl autopilot op stond. En tot dat Tesla het niet 100% in orde heeft, blijft het steeds de regel dat je blijft opletten op de baan.
Hoe wil je anders data vergaren? Een programma programmeren om je programma op de computer te leren? :?
Als je geen tester wilt zijn, rijd dan gewoon nooit op autopilot. Simpel.

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 05-09-2019 10:41 ]

• sebastiaan3
bottom line schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:40:
[...]

Autopilot in huidige vorm is al veiliger als gewone bestuurders.
Er is een reden waarom je nog maar ziet dat er (maar) 4 mensen zijn omgekomen terwijl autopilot op stond. En tot dat Tesla het niet 100% in orde heeft, blijft het steeds de regel dat je blijft opletten op de baan.
Hoe wil je anders data vergaren? Een programma programmeren om je programma op de computer te leren? :?
Als je geen tester wilt zijn, rijd dan gewoon nooit op autopilot. Simpel.
Behalve dan dat er hier al pagina's lang gesproken wordt over Phantom emergency braking... Prettig voor de mensen achter je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[...]

/Rant.
Snap even niet wat daar mis aan is.

Hoe moet je anders je systeem verbeteren?

Daarnaast moet je altijd blijven opletten. Je moet ook niet blindelings vertrouwen op de AP.

Ik heb er helemaal geen moeite mee. Maar die phantom braking moeten ze wel snel oplossen. Dat kan idd echt niet.

• sebastiaan3
Hunkaroglu schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:46:
[...]

Snap even niet wat daar mis aan is.

Hoe moet je anders je systeem verbeteren?

Daarnaast moet je altijd blijven opletten. Je moet ook niet blindelings vertrouwen op de AP.

Ik heb er helemaal geen moeite mee. Maar die phantom braking moeten ze wel snel oplossen. Dat kan idd echt niet.
Normaal gesproken ontwikkel je dit soort systemen veel verder uit voordat je het in de markt zet. Daarom maken de andere fabrikanten dus (veel) meer test kilometers. In de race om "de beste" te zijn ruilt Tesla dus robuustheid uit voor functionaliteit. En dat vind ik absoluut niet kunnen. Inderdaad met name het Phantom braking gebeuren en de lompe onnodige collision avoidance acties die hier langs komen.

Eerst testen, dan verkopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
sebastiaan3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:52:
[...]

Normaal gesproken ontwikkel je dit soort systemen veel verder uit voordat je het in de markt zet. Daarom maken de andere fabrikanten dus (veel) meer test kilometers. In de race om "de beste" te zijn ruilt Tesla dus robuustheid uit voor functionaliteit. En dat vind ik absoluut niet kunnen. Inderdaad met name het Phantom braking gebeuren en de lompe onnodige collision avoidance acties die hier langs komen.

Dus nooit iets invoeren?
Want Volvo heeft nooit problemen gehad met hun Volvo City Safe Collision Avoidance System.
of hier een uitgebreide test van verschillende SUV. Kijk vooral naar BMW op 2:38. Eerst testen, dan verkopen. Jajaja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
sebastiaan3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:52:
[...]

Ik heb al eerder aangegeven dat de ACC en Lane Assist systemen van Audi en Mercedes veel beter werken. Ik heb met beide zeer veel ervaring en die rijden super vloeiend mee met het verkeer zonder rare fratsen. Als de belijning niet duidelijk is voel je dat subtiel in het stuur. Die lijken er meer op ingesteld te zijn dat er een bestuurder achter het stuur zit en rijden vrolijk door. Als er iets mis is zie je het toch aankomen als bestuurder. Je zit immers op te letten. Nooit een phantom brake meegemaakt bij beide merken (50k KM per jaar). Het mooie is dat die systemen netjes ACC combineren met Lanse Assist. Geef je richting dan kan je zonder weerstand over de lijn waarna de auto de lane assist over neemt na de manoeuvre.

Bij Tesla vliegt de AP er steeds uit als ik richting aangeef en heb ik dus geen Lane Assist meer. Dus het is constant wisselen tussen AP en ACC met uiteraard de bijbehorende piepjes en sound effects wat een storende rijervaring oplevert. Dit naast de abrupte manier waarop de auto afremt voor andere auto's en weer optrekt.

Ik kan me voorstellen dat het een openbaring is voor mensen die nooit andere systemen hebben gezien. Maar in vergelijking is de implementatie van Tesla op zijn minst brak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

acidfever schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:06:
Helemaal mee eens. EU wordt voor de zoveelste partij weer de zondebok voor allerlei problemen. En kweekt onnodig een sfeer dat de EU iets vreselijks is.. :N
Binnen de gestelde regels moet een stabiele, betrouwbare en voorspelbare AP gewoon mogelijk zijn. Nergens zegt de EU dat je phantom braking moet implementeren ;) Het gaat met name om die verplichte 20s "nag" die afdwingt dat je je stuur moet vasthouden en dat de stuuruitslag vanuit AP niet te extreem mag zijn. De menselijke bestuurder is en blijft verantwoordelijk. Dat staat FSD aka robot-taxi in de weg, maar dat heeft weinig te maken met de kwaliteit van AP voor het beoogde gebruik op snelwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 11:01
[...]

/Rant.
Omdat AP zoveel anders werkt dan een mens achter het stuur zal het fouten maken die een mens misschien nooit zou maken. Dit lijken misschien voor ons simpele dingen dat ons zelf nooit zou overkomen, maar dat is natuurlijk niet een goede vergelijking. Wij maken andere fouten. Doordat AP zulke simpele fouten zou kunnen maken vind ik het toch wel lastig om AP echt te vertrouwen, helemaal straks met FSD, maar het feit blijft dat statistieken aantonen dat het over het gemiddelde toch echt veiliger is.

• sebastiaan3
Niet voor je het afdoende getest hebt nee. In ieder geval in een safety critical applicatie zoals een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
sebastiaan3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:15:
[...]

Niet voor je het afdoende getest hebt nee. In ieder geval in een safety critical applicatie zoals een auto.
Ze hebben het afdoende getest.
Maar wie bepaald voor wie het genoeg is?
Ik wil graag dat ze in de 1000 situaties, het 990x goed hebben kunnen doen.
Sommigen doen maar 50 testen, krijgen goedkeuring, en passen daarna het gehele software systeem aan (hallo Boeing?)
Jij verwacht 10000 testen, met 9999 succesrate. Een ander verwacht 100% succesrate.

Dus, om iedereen tevreden te houden, nooit invoeren/innoveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

bottom line schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:20:
[...]

Ze hebben het afdoende getest.
Maar wie bepaald voor wie het genoeg is?
Ik wil graag dat ze in de 1000 situaties, het 990x goed hebben kunnen doen.
Sommigen doen maar 50 testen, krijgen goedkeuring, en passen daarna het gehele software systeem aan (hallo Boeing?)
Jij verwacht 10000 testen, met 9999 succesrate. Een ander verwacht 100% succesrate.

Dus, om iedereen tevreden te houden, nooit invoeren/innoveren?
Dit is wel waarom de EU de wetgeving introduceert, juist omdat fabrikanten de bestuurder als betatester gebruiken. Wanneer het om levens gaat is 99% simpelweg niet voldoende.

Tesla heeft zelfs de basis bestuurders assistentie (TACC/ AP) nog niet zo goed voor elkaar t.o.v. andere fabrikanten maar is wel al heel druk met autonoom rijden als doelstelling.

Prima wanneer je de prioriteiten in de juiste volgorde uitvoert echter lijkt alle aandacht naar FSD te gaan terwijl basis AP op dit moment voor veel meer gevaarlijke situaties zorgt dan soortgelijke systemen van andere auto fabrikanten. Ik hoop dan ook dat software v10 veel verbeteringen in TACC en AP zal brengen en niet alleen aanpassingen in FSD. In dat geval zou ik denk ik weer gewoon standaard cruise control willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

sebastiaan3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:15:
[...]

Dat zou eerder gelden voor "echt" Full Self Driving, dus volledig autonoom rijden (level 3-4-5). Met de huidige AP en ingebouwde veiligheidstechnologie maken Tesla's nu al (in de VS ten minste) de minste ongelukken per km.

Maar perfect zal het nooit worden, maar de bestuurders zijn dat ook zeker niet, en die worden nog minder getest. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooste
  • Laatst online: 29-08 10:46
Maar als je AP activeert met autosteer krijg je toch een disclaimer te zien dat het deze functionaliteit in beta verkeerd? Het is toch inmiddels bekend dat deze functionaliteit niet klaar is en dat je inderdaad een beta tester bent?

• sebastiaan3
acidfever schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:27:
[...]

Dit is wel waarom de EU de wetgeving introduceert, juist omdat fabrikanten de bestuurder als betatester gebruiken. Wanneer het om levens gaat is 99% simpelweg niet voldoende.

Tesla heeft zelfs de basis bestuurders assistentie (TACC/ AP) nog niet zo goed voor elkaar t.o.v. andere fabrikanten maar is wel al heel druk met autonoom rijden als doelstelling.

Prima wanneer je de prioriteiten in de juiste volgorde uitvoert echter lijkt alle aandacht naar FSD te gaan terwijl basis AP op dit moment voor veel meer gevaarlijke situaties zorgt dan soortgelijke systemen van andere auto fabrikanten. Ik hoop dan ook dat software v10 veel verbeteringen in TACC en AP zal brengen en niet alleen aanpassingen in FSD. In dat geval zou ik denk ik weer gewoon standaard cruise control willen.
Amen. Ik houd er verder maar over op....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:38
Goldme schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:20:
[...]

Ik heb al eerder aangegeven dat de ACC en Lane Assist systemen van Audi en Mercedes veel beter werken. Ik heb met beide zeer veel ervaring en die rijden super vloeiend mee met het verkeer zonder rare fratsen. Als de belijning niet duidelijk is voel je dat subtiel in het stuur. Die lijken er meer op ingesteld te zijn dat er een bestuurder achter het stuur zit en rijden vrolijk door. Als er iets mis is zie je het toch aankomen als bestuurder. Je zit immers op te letten. Nooit een phantom brake meegemaakt bij beide merken (50k KM per jaar). Het mooie is dat die systemen netjes ACC combineren met Lanse Assist. Geef je richting dan kan je zonder weerstand over de lijn waarna de auto de lane assist over neemt na de manoeuvre.

Bij Tesla vliegt de AP er steeds uit als ik richting aangeef en heb ik dus geen Lane Assist meer. Dus het is constant wisselen tussen AP en ACC met uiteraard de bijbehorende piepjes en sound effects wat een storende rijervaring oplevert. Dit naast de abrupte manier waarop de auto afremt voor andere auto's en weer optrekt.

Ik kan me voorstellen dat het een openbaring is voor mensen die nooit andere systemen hebben gezien. Maar in vergelijking is de implementatie van Tesla op zijn minst brak.
Ik heb ACC en Lane Assist in meerdere auto's kunnen uitproberen, en van die auto's was de Tesla toch het beste.

Bijvoorbeeld een Mazda die op ACC rijdt, en als de weg een bocht maakt, geen auto meer -recht- voor hem ziet en vol gas geeft.

Of een Kia die op een weg met fietsstroken (zonder middenstreep) je telkens van de zijkant vandaan duwt, ook al zou je dan tegen het tegemoetkomende verkeer aanrijden. Op zulke wegen moet je het dan steeds handmatig uitzetten, en later weer aan, via een knopje helemaal onderop het dashboard.
En op de snelweg zwalkt hij tussen de lijnen heen en weer. Niet netjes in het midden, maar pas als hij bij de lijn is gaat hij terug sturen, naar de andere lijn toe. En weer terug.

Een Nissan die regelmatig in dezelfde bocht in de noodstop vliegt, omdat de weg een bocht maakt, om een groenstrook heen. Je rijdt dus even recht op een bord af, en hij snapt niet dat er een bocht volgt. Dat snapt de Tesla wel.

Audi en Mercedes weet ik niet, dus ik geloof best dat er merken zijn die het beter doen. Maar er zijn dus ook merken die het (veel) slechter doen. En daarna nooit meer een update doen om het te verbeteren.

Zeker, er is veel ruimte voor verbetering. Maar dat het brak is ten opzichte van alle andere fabrikanten, ben ik niet met je eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
Bazi schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:37:
[...]

Ik heb ACC en Lane Assist in meerdere auto's kunnen uitproberen, en van die auto's was de Tesla toch het beste.

Bijvoorbeeld een Mazda die op ACC rijdt, en als de weg een bocht maakt, geen auto meer -recht- voor hem ziet en vol gas geeft.

Of een Kia die op een weg met fietsstroken (zonder middenstreep) je telkens van de zijkant vandaan duwt, ook al zou je dan tegen het tegemoetkomende verkeer aanrijden. Op zulke wegen moet je het dan steeds handmatig uitzetten, en later weer aan, via een knopje helemaal onderop het dashboard.
En op de snelweg zwalkt hij tussen de lijnen heen en weer. Niet netjes in het midden, maar pas als hij bij de lijn is gaat hij terug sturen, naar de andere lijn toe. En weer terug.

Een Nissan die regelmatig in dezelfde bocht in de noodstop vliegt, omdat de weg een bocht maakt, om een groenstrook heen. Je rijdt dus even recht op een bord af, en hij snapt niet dat er een bocht volgt. Dat snapt de Tesla wel.

Audi en Mercedes weet ik niet, dus ik geloof best dat er merken zijn die het beter doen. Maar er zijn dus ook merken die het (veel) slechter doen. En daarna nooit meer een update doen om het te verbeteren.

Zeker, er is veel ruimte voor verbetering. Maar dat het brak is ten opzichte van alle andere fabrikanten, ben ik niet met je eens.
Het is heel simpel. Goldme is een hoge standaard gewend qua autorijden en daarmee ziet hij een aantal delta's tov Tesla. Ik zie die delta's ook, komende uit een Audi A3 S-Line. Echter wéét je dit van tevoren; je koopt een auto bij een nieuw merk dat ontzettend snel groeit en zeer agressief de markt betreedt.

Voor mij zijn de delta's relatief en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo heb genoten van autorijden. Echter gebruik ik AP voorlopig niet aangezien ik geen phantom breaks wil met mijn 3 maanden oude dochter achterin.

• RichieB
sebastiaan3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:45:
[...]

Behalve dan dat er hier al pagina's lang gesproken wordt over Phantom emergency braking... Prettig voor de mensen achter je.
Valt wel mee. Zo'n phantom brake corrigeer je toch? Ik had het gisteren nog: ik haalde een vrachtauto in en mijn MS ging vol in de ankers. Wellicht dacht die dat de vrachtwagen naar links kwam? Ik trapte meteen op het e-pedaal zodat de vertraging maar van 120 - 100 km/u was ofzo. Dat moet iemand achter je echt wel kunnen opvangen. Anders zitten ze zelf niet op te letten.

• Roels1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-07 22:07
RichieB schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:16:
[...]

Valt wel mee. Zo'n phantom brake corrigeer je toch? Ik had het gisteren nog: ik haalde een vrachtauto in en mijn MS ging vol in de ankers. Wellicht dacht die dat de vrachtwagen naar rechts kwam? Ik trapte meteen op het e-pedaal zodat de vertraging maar van 120 - 100 km/u was ofzo. Dat moet iemand achter je echt wel kunnen opvangen. Anders zitten ze zelf niet op te letten.
Eens, maareh.. jij haalde rechts in? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Roels1 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:19:
[...]

Eens, maareh.. jij haalde rechts in? ;-)
Hehe, natuurlijk niet. O-) Aangepast.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Net iets vreemds meegemaakt: ineens herkende mijn Model 3 geen lijnen en werkte AP/TACC niet meer. Ook werden de maximale snelheden niet meer weergegeven.

De auto staat nu geparkeerd, dus ben benieuwd wat deze doet als ik straks weer ga rijden.

Iemand anders ervaring met het bovenstaande?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sebastiaan3 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:45:
[...]
Jup. Vooral naar omdat je met zo’n phantom braketest ook nog wel eens als schuldige uit de bus kan komen bij de verzekering als het fout gaat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
sarlo schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:14:
Net iets vreemds meegemaakt: ineens herkende mijn Model 3 geen lijnen en werkte AP/TACC niet meer. Ook werden de maximale snelheden niet meer weergegeven.

De auto staat nu geparkeerd, dus ben benieuwd wat deze doet als ik straks weer ga rijden.

Ook een keer gehad, midden op de snelweg. Na 5 minuten deed die het weer. Zie hier Djerro123 in "Het grote Tesla topic"

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:58
bottom line schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:15:
[...]

Dus nooit iets invoeren?
Want Volvo heeft nooit problemen gehad met hun Volvo City Safe Collision Avoidance System.
of hier een uitgebreide test van verschillende SUV. Kijk vooral naar BMW op 2:38. Eerst testen, dan verkopen. Jajaja.[YouTube: Small SUV Pedestrian Crash Prevention Test]
Weer een grapje ?

Het BMW voetgangers detectie systeem schakelt bij het overschrijden van een bepaalde snelheid uit. Zelf maar om te voorkomen dat zo'n auto ineens op de snelweg een noodstop gaat maken ;)

Deze test is waarschijnlijk net boven die snelheidslimiet gedaan.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• bottom line
kdeboois schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:42:
[...]

Weer een grapje ?

Het BMW voetgangers detectie systeem schakelt bij het overschrijden van een bepaalde snelheid uit. Zelf maar om te voorkomen dat zo'n auto ineens op de snelweg een noodstop gaat maken ;)

Deze test is waarschijnlijk net boven die snelheidslimiet gedaan.
Ha! Kdeboois, val ik jou merkje aan? Leuk dat je nog eens langskomt
Lijkt jou dat 60km/uur?
Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/jl3k0r0xxueul6ifoqfr.gif
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qhLhK6c.png

• kdeboois
bottom line schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:50:
[...]

Ha! Kdeboois, val ik jou merkje aan? Leuk dat je nog eens langskomt
Lijkt jou dat 60km/uur?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is ‘val ik jouw merkje’ aan in het Nederlands.

Als er één merk, mijn merk is dan moet dat Toyota zijn.

Nee, dat is 37.5 mijl per uur.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Iemand ervaring met het aanvragen van een testrit? 2 dagen geleden dat formuliertje ingevuld maar nog geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Laatst online: 14-05-2024
Malt007 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:13:
Iemand ervaring met het aanvragen van een testrit? 2 dagen geleden dat formuliertje ingevuld maar nog geen reactie.
Via Sales Manager laatst nog te horen gekregen dat ze in de randstad genoeg aanvragen hebben om tot en met maart 2020 vol te zitten qua proefritten..
Het schijnt nogal storm te lopen met de 3 :)

Overigens heeft een buurman de Model S besteld, daar gaan zaken toch net even wat netter dan ik zo lees over de 3. Al was mijn buurman ook wel verrast over de ophaalprocedure van een €90k auto (hier sleutel, check even en je kan wegrijden)

• bottom line
kdeboois schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:12:
[...]

Het is ‘val ik jouw merkje’ aan in het Nederlands.

Als er één merk, mijn merk is dan moet dat Toyota zijn.

Nee, dat is 37.5 mijl per uur.
.
Die snelheidslimiet zit zelfs nog onder het streepje van de 30 mijl per uur. Of 5/8 van de afstand tussen de streepjes van 20 en 40 is om 2,5 mijl te stijgen?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
sarlo schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:14:

Heb het wel eens meegemaakt dat de front-camera's vies waren, maar dan krijg je ook een waarschuwing op je scherm.

• Malt007
Mkeespiet schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:18:
[...]

Via Sales Manager laatst nog te horen gekregen dat ze in de randstad genoeg aanvragen hebben om tot en met maart 2020 vol te zitten qua proefritten..
Het schijnt nogal storm te lopen met de 3 :)

Overigens heeft een buurman de Model S besteld, daar gaan zaken toch net even wat netter dan ik zo lees over de 3. Al was mijn buurman ook wel verrast over de ophaalprocedure van een €90k auto (hier sleutel, check even en je kan wegrijden)
Hmm, dus ik moet gaan bestellen zonder proefrit als ik er een wil.

• Mkeespiet
Malt007 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:21:
[...]

Neem mijn woord er niet op gezien ik het maar van 1 kant hebt gehoord en dat was in de randstad..
Maar ik heb gemerkt dat wanneer je iemand aanspreekt die een Tesla rijdt deze maar al te graag aan je wilt laten zien, misschien eens stoppen bij een SCS ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Ken je niemand met een Model3 in je omgeving? Er rijden er inmiddels duizenden rond al..
Collega is tijdje terug naar Groningen afgereisd (vanuit Utrecht), daar kon ie nog wel een proefrit regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
[...]

Tesla rijders stalken in de buurt van SuperChargers !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mkeespiet
Mijn vriendin en ik zijn bijna zover, deze week zal de beslissing gemaakt worden: Een Tesla Model 3 ja of nee.
Nu alleen nog het laatste "hobbeltje": SR+ of LR..
Als de LR RWD er nog was geweest was de keuze al gemaakt!

Vraag niet om advies, is genoeg op internet te vinden, maar volg dit forum al een tijdje en wilde het even delen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:16
Mkeespiet schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:27:
Mijn vriendin en ik zijn bijna zover, deze week zal de beslissing gemaakt worden: Een Tesla Model 3 ja of nee.
Nu alleen nog het laatste "hobbeltje": SR+ of LR..
Als de LR RWD er nog was geweest was de keuze al gemaakt!

Vraag niet om advies, is genoeg op internet te vinden, maar volg dit forum al een tijdje en wilde het even delen ;)
Hou de 'direct beschikbaar' pagina in de gaten, volgens mij stonden daar vorige week nog een paar LR RWD op.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
[...]

In welke regio woon je, er is vast wel iets te regelen met iemand hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
DaCoTa schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:29:
[...]

In welke regio woon je, er is vast wel iets te regelen met iemand hier.
Opzich heb ik wel een rondje achterin een performance meegereden en die persoon heeft vervolgens de standaard range besteld. Maar denk niet dat hij er anderen in mag laten rijden.

Dus durf het wel aan zonder proefrit denk ik. Alleen hoe erg ga ik dan mijn V8 missen :/
Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.