Sinds de update naar versie .50 al 5x last gehad van een uitvallende scherm. Probleem: deur open/auto ontgrendelen, het scherm gaat gewoon aan. Ga nog niet zitten, maar leg nog iets in de koffer, scherm wordt zwart en gaat niet meer aan. Ik kan wel gewoon wegrijden. Intussen reset met knopjes op stuur en na halve minuut Tesla logo en schermt komt weer op. Ook 2x tijdens rijden schermuitval gehad. Meer mensen deze ervaring of exemplarisch? Zal sowieso SEC even contacten.
Ik heb de laatste 3-4 weken ook al tig keer een zwart scherm gezien na het instappen. Volgens mij al sinds de vorige grote update. Kwam wel steeds weer vanzelf terug na +-10 seconden.
Ook al een keer gehad dat het scherm van de avond ervoor "bevroren" in beeld stond, gelukkig niet ingebrand, moest toen echt resetten.
Ook al een keer gehad dat het scherm van de avond ervoor "bevroren" in beeld stond, gelukkig niet ingebrand, moest toen echt resetten.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Verwijderd
Ik heb vaak het idee dat je auto laten slapen meer zin heeft dan een reset.
Zet WiFi en sentry uit, en wacht een half uur.
Dat heeft bij mij issues opgelost die met een reset niet opgelost werden.
Verwijderd
Maandag auto gekregen. Aan de paal thuis 16a. Sloeg scherm ook even later uit. In de ochtend stekker eruit en zat ik in de auto nog op de oprit ging scherm ook weer uit.
Sindsdien de uitval niet meer gehad. Ik heb gewoon gewacht en na 30 a 50 seconden start het scherm zelf weer op. Ik heb geen reset gedaan.
Dat is het enige wat bij mij is voorgekomen.
LR RWD 2020.
Sindsdien de uitval niet meer gehad. Ik heb gewoon gewacht en na 30 a 50 seconden start het scherm zelf weer op. Ik heb geen reset gedaan.
Dat is het enige wat bij mij is voorgekomen.
LR RWD 2020.
JoostvdB1974 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:14:
Sinds de update naar versie .50 al 5x last gehad van een uitvallende scherm. Probleem: deur open/auto ontgrendelen, het scherm gaat gewoon aan. Ga nog niet zitten, maar leg nog iets in de koffer, scherm wordt zwart en gaat niet meer aan. Ik kan wel gewoon wegrijden. Intussen reset met knopjes op stuur en na halve minuut Tesla logo en schermt komt weer op. Ook 2x tijdens rijden schermuitval gehad. Meer mensen deze ervaring of exemplarisch? Zal sowieso SEC even contacten.
Het is inderdaad wat slecht omschreven. De rempedaal variant schijnt een hoax te zijn en de reset met stuur wordt ook wel GPU reset genoemd.Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 05:59:
Ik heb vaak het idee dat je auto laten slapen meer zin heeft dan een reset.
Ik ben even kwijt wat nu een echte reboot is
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb even wat terug zitten lezen en zie mijn vraag niet eerder terug komen.
Ik heb een paar vragen:
1. Ik kan mijn app nog niet gebruiken en in mijn online account staat onderaan: 'Ownership transfer, add a car to your account'.
Mijn LM heeft mij vorige week gevraagd om een account aan te maken en mijn andere gegevens. Hoe lang duurt zoiets? Ik lees dat bij het ophalen vd auto al eea gekoppeld wordt. De auto is bij mij gebracht. Of moet diegene op wiens naam bij de LM de auto/app staat iets doen en hem naar mij overzetten? Of moet ik iemand bellen?
Voorlopig heb ik nog maar even geduld en check ik 4x per dag mijn app en account
.....maar misschien dat jullie goede tips hebben.
2. Op de website van Tesla staat, zo lees ik het, dat als mijn vrouw toegang tot de app en auto met Bleutooth wil dat zij zelf een account moet maken. Klopt dit? Kortom account maken en mail aan Tesla met VIN en confactgegevens.
Wat voegt dan datgene toe in mijn online account waar staat: contactpersoon toevoegen? Of heeft zij dan toegang via mijn app?
3. Bij mij is de optie lichtgrijs waar datgene staat dat de auto bij zoveel graden onder nul en boven nul de auto op temperatuur houdt. Ik kan daar geen vinkje zetten.
4. Ik heb geen frunkmat gekregen. Ik meen dat bij Premium deze er bij horen? Ik had een AWD Long Range besteld en dit ia ineens een RWD Long Range 2020 geworden. Tja maar geaccepteerd en na ontvangst gecheckt of er achterstoelverwarming in zat en spotify. Enige nadeel is nu vlgs mij geen twee accus, geen awd, 0-100 niet 4,6 maar 5 of 5,1, top 8 km lager. Voordeel 20 tot 40 km meer range en wellicht iets van 60 euro pmnd voordeel voor mij. Kortom jammer geen AWD maar uiteindelijk beter. Snel optrekken doe je af en toe en is nu ook snel zat. 60 euro per maand is dat niet waard.
Verder moet ik mijn auto nog een naam geven maar daar zijn we nog niet over uit. Ik neem aan dat dat geen enkele invloed heeft op dit alles. Ik durf er nog niets in te zetten omdat ik niet weet of je dit daarna nog kunt wijzigen maar dat lijkt mij wel
.
Sorry als ergens deze vragen al een keer zijn gesteld.
Ik heb een paar vragen:
1. Ik kan mijn app nog niet gebruiken en in mijn online account staat onderaan: 'Ownership transfer, add a car to your account'.
Mijn LM heeft mij vorige week gevraagd om een account aan te maken en mijn andere gegevens. Hoe lang duurt zoiets? Ik lees dat bij het ophalen vd auto al eea gekoppeld wordt. De auto is bij mij gebracht. Of moet diegene op wiens naam bij de LM de auto/app staat iets doen en hem naar mij overzetten? Of moet ik iemand bellen?
Voorlopig heb ik nog maar even geduld en check ik 4x per dag mijn app en account
2. Op de website van Tesla staat, zo lees ik het, dat als mijn vrouw toegang tot de app en auto met Bleutooth wil dat zij zelf een account moet maken. Klopt dit? Kortom account maken en mail aan Tesla met VIN en confactgegevens.
Wat voegt dan datgene toe in mijn online account waar staat: contactpersoon toevoegen? Of heeft zij dan toegang via mijn app?
3. Bij mij is de optie lichtgrijs waar datgene staat dat de auto bij zoveel graden onder nul en boven nul de auto op temperatuur houdt. Ik kan daar geen vinkje zetten.
4. Ik heb geen frunkmat gekregen. Ik meen dat bij Premium deze er bij horen? Ik had een AWD Long Range besteld en dit ia ineens een RWD Long Range 2020 geworden. Tja maar geaccepteerd en na ontvangst gecheckt of er achterstoelverwarming in zat en spotify. Enige nadeel is nu vlgs mij geen twee accus, geen awd, 0-100 niet 4,6 maar 5 of 5,1, top 8 km lager. Voordeel 20 tot 40 km meer range en wellicht iets van 60 euro pmnd voordeel voor mij. Kortom jammer geen AWD maar uiteindelijk beter. Snel optrekken doe je af en toe en is nu ook snel zat. 60 euro per maand is dat niet waard.
Verder moet ik mijn auto nog een naam geven maar daar zijn we nog niet over uit. Ik neem aan dat dat geen enkele invloed heeft op dit alles. Ik durf er nog niets in te zetten omdat ik niet weet of je dit daarna nog kunt wijzigen maar dat lijkt mij wel
MPU reboot bedoel je, dus alles wat het scherm aanstuurt qua media. De auto zal in een slaapstand wellicht wel een deel stoppen en later weer opstarten, waardoor dat effectief ook een soort soft reset is.stormfly schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:49:
[...]
Het is inderdaad wat slecht omschreven. De rempedaal variant schijnt een hoax te zijn en de reset met stuur wordt ook wel GPU reset genoemd.
Ik ben even kwijt wat nu een echte reboot is?
En na elke update lijkt de auto opnieuw op te starten.
Echt een reset zal wel niet lukken, aangezien die toch altijd nog wel wat data zoals profielen lijkt te onthouden.
Kijk even naar het i'tje dat erachter staat. Er is een andere optie die je niet in combinatie kan gebruiken met deze, dacht iets met hellingshoek/interieurdetectie oid.Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:59:
[...]
[...]
@Verwijderd als antwoord op vraag 2: gebruik gewoon dezelfde account op jouw telefoon en die van je vrouw. Je kan wel 2 accounts maken, maar zeker als er een LM tussen zit is dat een hoop gedoe.
Oh en de LR AWD en de LR RWD hebben dezelfde accu (1 accu), verschil zit hem in de 2e motor voor die je nu niet hebt. Hierdoor komt de LR RWD het verst van allemaal
Oh en de LR AWD en de LR RWD hebben dezelfde accu (1 accu), verschil zit hem in de 2e motor voor die je nu niet hebt. Hierdoor komt de LR RWD het verst van allemaal
Heb zelf ook een LR RWD, volgens mij best value for money, zijn echter niet zoveel van. Dus mag je best blij mee zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:59:
Frunkmatten worden al een tijdje niet meer meegeleverd, ook niet in de Dual Motor
Afgelopen zaterdag mijn SR+ mogen ophalen.
Top auto tot dusver echter zag ik gisteren een minuscuul stukje afgeknapt plastic in het voeten compartiment aan de bijrijderskant liggen.
Ik ben er gelijk op de kop ingedoken en blijkt waarschijnlijk dat ze de computer hebben uitgewisseld (HW2.5 -> HW3.0) want er ontbrak 1 van de plastic clips en het paneel was niet netjes op z’n plek geplaatst (rushjob). Hij kwam overigens pre-installed met V10.
De 24e ge-update naar 2019.40.50.1 en gisteren nog een navigatie update binnen gehaald.
Ik heb trouwens nog wel de premium connectivity (Netflix, satellite maps, spötify, etc.).
Wat me opvalt is dat de sentry-mode wel extreem gevoelig is.
Ik ben benieuwd of er meerdere zijn waar ze de computer hebben uitgewisseld.
Top auto tot dusver echter zag ik gisteren een minuscuul stukje afgeknapt plastic in het voeten compartiment aan de bijrijderskant liggen.
Ik ben er gelijk op de kop ingedoken en blijkt waarschijnlijk dat ze de computer hebben uitgewisseld (HW2.5 -> HW3.0) want er ontbrak 1 van de plastic clips en het paneel was niet netjes op z’n plek geplaatst (rushjob). Hij kwam overigens pre-installed met V10.
De 24e ge-update naar 2019.40.50.1 en gisteren nog een navigatie update binnen gehaald.
Ik heb trouwens nog wel de premium connectivity (Netflix, satellite maps, spötify, etc.).
M3 SR+ | Deep Blue | Black | 19” | Trekhaak | 11-10 Besteld | 17-10 RN109666XXX | VIN 18-12 | G-2XX-TR
satallite maps in een SR+? Die heb ik nooit gehadCIVICtypeR schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:27:
Afgelopen zaterdag mijn SR+ mogen ophalen.
Ik heb trouwens nog wel de premium connectivity (Netflix, satallite maps, spötify, etc.).
LM moet het doorgeven aan Tesla, ik zit ik al sinds half december te wachtenVerwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:59::'
Heb het ook via Tesla geprobeerd met scans van documenten maar krijg dan antwoord dat de eigenaar (LM) je moet aanmelden
Only dead fish go with the flow
Aangepast. Thx! ☺️DeFeCt schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:36:
[...]
satallite maps in een SR+? Die heb ik nooit gehad
M3 SR+ | Deep Blue | Black | 19” | Trekhaak | 11-10 Besteld | 17-10 RN109666XXX | VIN 18-12 | G-2XX-TR
Die staan nu tijdelijk aan., Evenals drukte melding. Even op de map duwen, dan zie je rechts een wereldbol voor satelliet, en verkeerslicht voor druktemelding. Zal 10/maand kosten als het uit trial isDeFeCt schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:36:
[...]
satallite maps in een SR+? Die heb ik nooit gehad
Verwijderd
Okay, bedankt. Je bedoelt zij moet gewoon inloggen met mijn gegevens in de app. Twee keer met de bleutooth in de auto komen met haar en mijn telefoon zou dan ook lukken omdat je wellicht twee telefoons kunt koppelen om de auto in te komen.
Ps de motor vd awd achterin schijnt langzamer te zijn dan de motor achterin van de rwd zo zag ik in de codes en de VIN. In de RWD ligt achterin dezelfee motor-accu als in de performane. Voorin mis ik er inderdaad 1.
Dit zal denk ik ook de 5,1 0-100 kmh verklaren tov de standard range 5,6.
Ps de motor vd awd achterin schijnt langzamer te zijn dan de motor achterin van de rwd zo zag ik in de codes en de VIN. In de RWD ligt achterin dezelfee motor-accu als in de performane. Voorin mis ik er inderdaad 1.
Smobbo schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:06:
@Verwijderd als antwoord op vraag 2: gebruik gewoon dezelfde account op jouw telefoon en die van je vrouw. Je kan wel 2 accounts maken, maar zeker als er een LM tussen zit is dat een hoop gedoe.
Verwijderd
Tja vaag zou je zeggen maar ik geloof dat ze in 2019 al modeljaar 2020 gebruiken. Ik zou het niet weten. Heel apart hoe het is gegaan en ik denk voor mij uiteindelijk beter. In de VIN staat een L (2020) ipv een K (2019). Kan dus net zo goed zijn dat ze die auto op de RCC europehebben geknald omdat ie over was en er al maanden stond.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:08:
Wild if true. LR RWD back in 2020?
En de 12v pool loshalen is dat een echte reset, of stort de boel dan in?Caelorum schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:03:
[...]
MPU reboot bedoel je, dus alles wat het scherm aanstuurt qua media. De auto zal in een slaapstand wellicht wel een deel stoppen en later weer opstarten, waardoor dat effectief ook een soort soft reset is.
En na elke update lijkt de auto opnieuw op te starten.
Echt een reset zal wel niet lukken, aangezien die toch altijd nog wel wat data zoals profielen lijkt te onthouden.
Reboot. Een reset beschouw ik als een wipe waardoor de auto weer in initiële staat komt. Geen idee of dat mogelijk is, maar iig alle andere methodes lijken gewoon te rebooteb, waarbij dus alleen alles ij memory wordt gecleared en alles even opnieuw opstart, maar geen opgeslagen data wordt weggegooid.stormfly schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:53:
[...]
En de 12v pool loshalen is dat een echte reset, of stort de boel dan in?
Ik ben ook gelukkige bezitter van een LR RWD maar in mijn VIN staat bij motortype een A oftewel een enkele standaard motor, geen Performance. Vraag me inderdaad wel af hoe mijn motor dan alsnog sneller kan zijn als een SR+..Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:28:
Okay, bedankt. Je bedoelt zij moet gewoon inloggen met mijn gegevens in de app. Twee keer met de bleutooth in de auto komen met haar en mijn telefoon zou dan ook lukken omdat je wellicht twee telefoons kunt koppelen om de auto in te komen.
[...]
Hoger piekvermogen beschikbaar vanuit de grotere accur0bb schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:39:
[...]
Ik ben ook gelukkige bezitter van een LR RWD maar in mijn VIN staat bij motortype een A oftewel een enkele standaard motor, geen Performance. Vraag me inderdaad wel af hoe mijn motor dan alsnog sneller kan zijn als een SR+..
Verwijderd
De LR RWD is in alle opzichten een verstandigere keuze in Nederland.Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:59:
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen:
Voorlopig heb ik nog maar even geduld en check ik 4x per dag mijn app en account.....maar misschien dat jullie goede tips hebben.
Verder moet ik mijn auto nog een naam geven maar daar zijn we nog niet over uit. Ik neem aan dat dat geen enkele invloed heeft op dit alles. Ik durf er nog niets in te zetten omdat ik niet weet of je dit daarna nog kunt wijzigen maar dat lijkt mij wel.
Winterbanden zijn alleen iets meer een must dan een Nice to have in de sneeuw. Maar de Model 3 zal niet de bmw problemen hebben verwacht ik in de sneeuw. Ivm gewichtsverdeling.
Zou dit een voorbode zijn dat hij in 2020 terugkomt? Het zou de verkoop in NL sowieso stimuleren.
Misschien zou ik zelfs FSD icm de LR RWD hebben genomen, gewoon omdat het kon voor hetzelfde geld.
Als hij nog beschikbaar was geweest, had ik hem sowieso gekozen.
snapt geen commando's meer
LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12
Dat is normaal. Iedereen heeft dat. Zal over een weekje wel terug werken.
Verwijderd
Als het goed is staat er na de A een 3 die staat voor single motor performance. Maar goed bij de performance staat als t goed is B4 dual motor performance. Als nu de standard range en de plus ook een A3 hebben dan zal mijn opmerking wel niet juist zijn. Dat zou iemand met een sr+ of standard range even moeten nakijken.
Het staat in mijn overzicht als volgt:
Getal 8 vd VIN:
1 of A single motor
2 of B dual motor
3 is single motor performance
4 is dual motor performance
Getal 10:
K is 2019
L is dan 2020
0 tot 60 mph heb ik een overzicht van die zegt:
Stnd range 5,6
Stnd range plus 5,3
Mid range premium 5,2
Longrange premium 5,0
Longrange AWD 4,5
Performance premium 3,2
Het staat in mijn overzicht als volgt:
Getal 8 vd VIN:
1 of A single motor
2 of B dual motor
3 is single motor performance
4 is dual motor performance
Getal 10:
K is 2019
L is dan 2020
0 tot 60 mph heb ik een overzicht van die zegt:
Stnd range 5,6
Stnd range plus 5,3
Mid range premium 5,2
Longrange premium 5,0
Longrange AWD 4,5
Performance premium 3,2
r0bb schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:39:
[...]
Ik ben ook gelukkige bezitter van een LR RWD maar in mijn VIN staat bij motortype een A oftewel een enkele standaard motor, geen Performance. Vraag me inderdaad wel af hoe mijn motor dan alsnog sneller kan zijn als een SR+..
Het wordt tijd voor extra SC's 
Gisteren met redelijk lege accu in de buurt van Zevenaar, alles bezet. Gelukkig zit er iets verderop nog eentje in duiven, daar waren er ook nog maar een paar beschikbaar.
Zojuist in naarden kreeg ik ook een melding in het scherm dat het vanwege drukke bezetting iets langzamer zou gaan dan normaal.
Zou er ergens een lijstje beschikbaar zijn van nog te plannen locaties
Doordat de bestaande locaties nu goed bezet zijn, zou je zeggen dat er vlot geld beschikbaar komt voor meerdere locaties (vele malen hogere bezetting dan bijvoorbeeld fastned, en die draaien sinds niet al te lange tijd ook winst meen ik).

Gisteren met redelijk lege accu in de buurt van Zevenaar, alles bezet. Gelukkig zit er iets verderop nog eentje in duiven, daar waren er ook nog maar een paar beschikbaar.
Zojuist in naarden kreeg ik ook een melding in het scherm dat het vanwege drukke bezetting iets langzamer zou gaan dan normaal.
Zou er ergens een lijstje beschikbaar zijn van nog te plannen locaties
Ik niet, hij deed het vanmorgen gewoon.bottom line schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:03:
[...]
Dat is normaal. Iedereen heeft dat. Zal over een weekje wel terug werken.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Op de site van Tesla zelf zie je toch welke ze nog aan het bouwen zijn voor eind 2019 en 2020?ybos schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:06:
Het wordt tijd voor extra SC's
Zou er ergens een lijstje beschikbaar zijn van nog te plannen locatiesDoordat de bestaande locaties nu goed bezet zijn, zou je zeggen dat er vlot geld beschikbaar komt voor meerdere locaties (vele malen hogere bezetting dan bijvoorbeeld fastned, en die draaien sinds niet al te lange tijd ook winst meen ik).
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zijn er Tesla rijders die net terug zijn van wintersport (Oostenrijk)?
‘Ben benieuwd naar de drukte bij de SuC’s in Duitsland. Zeker nu er zoveel M3’s rondrijden.
Thx!
‘Ben benieuwd naar de drukte bij de SuC’s in Duitsland. Zeker nu er zoveel M3’s rondrijden.
Thx!
Seal RWD / Black / Light blue interior
Het is even zoeken maar ik heb een lijst gevonden. Helaas niet in amersfoortcarpebios schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:12:
[...]
Op de site van Tesla zelf zie je toch welke ze nog aan het bouwen zijn voor eind 2019 en 2020?
https://www.tesla.com/nl_...superchargers/Netherlands
Tot mijn verbazing heb ik nog steeds geen update (Model S). Misschien dat de auto in diepe slaap zit, want ik heb al sinds de 23-ste niet meer gereden. Ik ben vooral benieuwd welke update voor de navigatie je hebt gekregen. Hopelijk is in deze update eindelijk doorgevoerd dat je op de N34 tussen de Witte Paal en Emmen de maximum snelheid 100km/u is. Daar wil de Tesla op veel stukken niet harder dan 80km/u op auto-pilot terwijl de weg al wel een jaar 100km/u is.CIVICtypeR schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:27:
[ Voor 33% gewijzigd door BugBoy op 28-12-2019 16:25 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Laden gaat erg traag.... na een uur rijden en een SuC als destinatie, de batterij voorverwarmd. In Breukelen Max 40 kW. Daarna doorgereden naar Fastned. Ook hier Max 40 kw.
Is dan de batterij na 70 km en een uur rijden toch nog te koud?
Het valt mij op dat bij flinke kou het laden wel vaker langzaam is, maar max. 40kW is wel erg langzaam als je al een uur rijdt en de SuC hebt ingegeven (dus voorverwarming aan). Kan het zijn dat je nog een hoge SoC hebt? Bij een SR+ hoef je boven de 50% ook geen hoge laadsnelheden te verwachten.bblikman schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:25:
Laden gaat erg traag.... na een uur rijden en een SuC als destinatie, de batterij voorverwarmd. In Breukelen Max 40 kW. Daarna doorgereden naar Fastned. Ook hier Max 40 kw.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Bij mij doet ie stoelverwarming bijvoorbeeld wel op spraakcommando maar navigatie op geen enkele manier meercarpebios schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:11:
[...]
Ik niet, hij deed het vanmorgen gewoon.
Only dead fish go with the flow
Witte Bergen (vd Valk) bij Baarn staat er niet tussen, daar komen 58 laadplekken.ybos schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:18:
[...]
Het is even zoeken maar ik heb een lijst gevonden. Helaas niet in amersfoort
https://www.tesla.com/nl_...superchargers/Netherlands
Maar dit is een samenwerking tussen Tesla en Allego, dus of dit allemaal SuC’s zijn.
ICE ICE Baby
Vandaag LR 4WD opgehaald. Ik heb het idee dat het door mij bestelde FSD niet geactiveerd is, hoe kan ik dat checken? Oja, er was ook geen spotify account ingelogd, begreep van andere dat je dat wel van Tesla zou krijgen?
Nu ruim een maand een M3 en op vakantie bij Landal voor het eerst een echte laadpaal aso gezien. Een model X 100D staat al meer dan een dag aan 1 van de twee laadpalen, terwijl er op het park meer dan 10 elektrische auto's staan. En op de een of andere manier vind ik het van een Tesla rijder nog ietsje onbegrijpelijker dan van een plugin. Hij zou toch beter moeten weten.
Heeft er al iemand "laadpaal klever" stikkers laten maken
Wat was je SoC ?bblikman schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:25:
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Standaard krijg je een Spotify guest account. Kan je wel mee luisteren, maar geen playlists mee aanmaken. Wil je dat wel, dan heb je een eigen abonnement nodig. Volledig autonoom rijden (belangrijkste onderdeel van FSD) is nog nergens beschikbaar. Op een huidige M3 geeft FSD ook nog het voordeel dat je lane-change hebt tijden auto-pilot, automatisch inparkeren hebt (heel traag en als het echt lastig wordt dan kan die het niet) en summon. Ik ben toch steeds verbaasd dat zoveel mensen FSD hebben aangeschaft.TheSelfishGene schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:36:
Vandaag LR 4WD opgehaald. Ik heb het idee dat het door mij bestelde FSD niet geactiveerd is, hoe kan ik dat checken? Oja, er was ook geen spotify account ingelogd, begreep van andere dat je dat wel van Tesla zou krijgen?
Leverancier van die paal bellen en laten ontkoppelen. Een grote lul tekenen op z'n motorkap met vingerverf is optioneel.BytePhantomX schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:19:
Nu ruim een maand een M3 en op vakantie bij Landal voor het eerst een echte laadpaal aso gezien. Een model X 100D staat al meer dan een dag aan 1 van de twee laadpalen, terwijl er op het park meer dan 10 elektrische auto's staan. En op de een of andere manier vind ik het van een Tesla rijder nog ietsje onbegrijpelijker dan van een plugin. Hij zou toch beter moeten weten.
(Voor Model X-en vind ik het op een of andere manier juist wel weer passend gedrag, wat een bouwvakkers rijden daar in rond zeg)
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Nee, da's toch echt verplicht. Lees de laatste release notes er maar op na :-)EvaluationCopy schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:25:
[...]
Een grote lul tekenen op z'n motorkap met vingerverf is optioneel.
Thx, Die andere fsd functies die je noemt zijn ook nog niet beschikbaar? Ik heb ze niet, summon kan ik ook niet vinden..
BugBoy schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:25:
[...]
Standaard krijg je een Spotify guest account. Kan je wel mee luisteren, maar geen playlists mee aanmaken. Wil je dat wel, dan heb je een eigen abonnement nodig. Volledig autonoom rijden (belangrijkste onderdeel van FSD) is nog nergens beschikbaar. Op een huidige M3 geeft FSD ook nog het voordeel dat je lane-change hebt tijden auto-pilot, automatisch inparkeren hebt (heel traag en als het echt lastig wordt dan kan die het niet) en summon. Ik ben toch steeds verbaasd dat zoveel mensen FSD hebben aangeschaft.
Als die er morgen nog staat ga ik vingerverf kopen voor mijn jongste van 3DigiDaan schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:29:
[...]
Nee, da's toch echt verplicht. Lees de laatste release notes er maar op na :-)
Ik heb de andere plek maar netjes vrij gemaakt toen die van mij vol was.
Alleen autonoom rijden is nog niet beschikbaar (en gaat ook naar verwachting nog wel een tijd duren in NL). Summon zou je moeten kunnen inschakelen via het menu. Lane changes kun je ook inschakelen, de "domme" variant van summon moet werken via de app en auto-park zie je vanzelf als je de auto stilzet bij een parkeervak.TheSelfishGene schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:30:
Thx, Die andere fsd functies die je noemt zijn ook nog niet beschikbaar? Ik heb ze niet, summon kan ik ook niet vinden..
Ja, en Model 3 rijders zijn budget lease-paupers.EvaluationCopy schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:25:
Voor Model X-en vind ik het op een of andere manier juist wel weer passend gedrag, wat een bouwvakkers rijden daar in rond zeg

[ Voor 7% gewijzigd door BugBoy op 28-12-2019 17:34 ]
Referentie is minimaal, I know. Het zal aan mijn stadje liggen, hier rijden ze voornamelijk rond met aanhangwagens vol met ladders en steigers er achter.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Die huisjes zijn toch inclusief alle kosten dus een kabeltje vanuit de schuur of door t raam naar buiten?BytePhantomX schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:19:
Een groot deel van de Model X'en komt ook nog uit de tijd dat er veel minder andere laadpaalladers waren en dat dus misschien ook wel gewoon kon. Nu de hoeveelheid EV's toeneemt zullen zij zich ook moeten gaan aanpassen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Daar lag die aan tot ik zag dat er een plekje vrij was. Vond die granny charger niet eens tegenvallen qua snelheid.wootahH schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:37:
[...]
Die huisjes zijn toch inclusief alle kosten dus een kabeltje vanuit de schuur of door t raam naar buiten?
Vond het nog een beetje spannend of er niet teveel warmte ontwikkeling zou zijn. Het is niet dat die huisjes kwalitatief zo goed in elkaar steken.
49%
Al mooi plekje gevonden?Taro schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:07:
Heb de Flitsmeister One gisteren binnengekregen, denk erover om deze tussen het stuur en het scherm en vlak onder de chromen rand te plaatsen, iets naar beneden gericht dus. Hierdoor valt hij niet erg op, maar kan je hem wel goed zien/bedienen als je achter het stuur zit.
Nog anderen die de One ook hebben en waar heb je deze geplaatst?
Dan is 40KW zo gek nog niet met 49 procent vol.
Wanneer ik laad met mijn LR AWD tussen de 20 en 50 - 60 % ongeveer tussen 70 en 140 KW.
Daarna loopt hij terug naar 40 KW.
Ligt wel aan de drukte enzovoort.
Stond je ook alleen of met ze 2. Kan ook een verschil zijn.
Hij ligt op de rechter QI-lader te wachten op een definitief besluit
Ja hier ook, helaas ook bij lagere snelheid al hoorbaar. Enorm irritant, ik kan er alleen nogsteeds niet achter komen wat het nu veroorzaakt.wootahH schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:11:
[...]
Heb tevens een constant rateltje rechtsvoor bij hogere snelheden( 80+). Ergens tussen t dashboardkastje en wielkas . Iemand die dit herkent bij de model3?
Leiderdorp SuC vanmiddag vol, komen nog wel 8 palen bij (staan er wel maar niet actief).
Toen ik er kwam was het nog 4 plekjes, en na een bakkie (15 min later) stonden er 4 auto's te wachten.
Aangezien mijn auto van 10% naar 50% was en ik nog een stuk moest rijden heb ik in mijn auto Netflix gekeken, zie je wel wat beteuterde mensen langs lopen en naar je kijken,..
Hoop niet dat dit een steeds groter probleem gaat worden SuC met 0,25 cent voor M3 vind ik qua prijs ook netter, bij gemeente paal bij ons is 0,34 cent per kwu en dan zit je meestal met 11 kwu ipv bij SuC met gemiddels 60/50 kwu
Toen ik er kwam was het nog 4 plekjes, en na een bakkie (15 min later) stonden er 4 auto's te wachten.
Aangezien mijn auto van 10% naar 50% was en ik nog een stuk moest rijden heb ik in mijn auto Netflix gekeken, zie je wel wat beteuterde mensen langs lopen en naar je kijken,..
Hoop niet dat dit een steeds groter probleem gaat worden SuC met 0,25 cent voor M3 vind ik qua prijs ook netter, bij gemeente paal bij ons is 0,34 cent per kwu en dan zit je meestal met 11 kwu ipv bij SuC met gemiddels 60/50 kwu
Heb al even gezocht en het lijkt erop dat het niet zoveel uitmaakt: maar welke externe SSD raden jullie aan voor sentry / muziek?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Maakt inderdaad niet veel uit. Elke basic SSD die nu te koop is voldoet prima. Hij hoeft niet super snel te zijn ofzo.NiGeLaToR schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:41:
Heb al even gezocht en het lijkt erop dat het niet zoveel uitmaakt: maar welke externe SSD raden jullie aan voor sentry / muziek?
@GB2
Tesla mag inderdaad wel eens wat vaart maken met extra locaties, uitbreidingen en upgrade naar v3. Met name in NL omdat hier gewoon veel bij gekomen zijn. Onze SuC locaties hebben ook een flinke bezettingsgraad zo langzamerhand. Helaas zijn veel van de 2018 en 2019 locaties nog niet online.
[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 28-12-2019 18:57 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Zag vandaag een gewone auto op een laadplek.BytePhantomX schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:19:
En niet voor heel kort....
Kon een glimlach niet onderdrukken toen ik zag dat iemand op zijn ramen groot het woord LUL had geschreven.
Heb wel eens een briefje onder een ruitenwisser gedaan. Wel vriendelijk, maar ook met de juiste toon.
Vind het niet kunnen dat je een laadplek bezet houdt met een niet elektrische auto.
wijze woorden
@Valandil tegelijkertijd ist op sommige plekken ook wel cru dat het barst van de EV plekken, vrouwenplekken, familieplekken en dat je met je Opel kadett nergens terecht kunt 
Maargoed, als je een lege EV hebt voelt het alsof iemand parkeert bij de pomp.
Vandaag bij de SuC bij een VdValk even naar buiten gelopen toen ie vol was, er stonden dan ook al weer 5 autos te wachten in ene dus was wel prettig. Stond ook een shuttle busje van VdValk zelf bij een Tesla paal nota bene.
Vandaag bij de SuC bij een VdValk even naar buiten gelopen toen ie vol was, er stonden dan ook al weer 5 autos te wachten in ene dus was wel prettig. Stond ook een shuttle busje van VdValk zelf bij een Tesla paal nota bene.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Hierboven werd de volgende link al geplaatst: https://www.ad.nl/tiel/tw...-auto-of-de-weg~a6857b4a/
Omdat het zo'n scherpe bocht is, lijkt het me logisch dat door de EU regels de AP eraf is gegaan midden in de bocht. Echter dit is alleen maar speculatie, maar voor mij is dit wel zeker de meest logische redenering...
Omdat het zo'n scherpe bocht is, lijkt het me logisch dat door de EU regels de AP eraf is gegaan midden in de bocht. Echter dit is alleen maar speculatie, maar voor mij is dit wel zeker de meest logische redenering...
Ik ga denk ik wel kaartjes maken ofzo moet niet iets zijn wat bij paar druppels meteen pap wordt, had het bij winkel centrum, had nog 75% en als die paal bezet is jammer dan, maar om nog even paar % mee te pakken als ik boodschappen doe is weer mooi meegenomen, kom ik aan staan er 2 auto’s 1 m3 en niet aan de kabel en een Golf GTE, en die was vol,.. oké kan gebeuren..
Dus ik elders plek gezocht en stap uit zie ik dat die m3 weg rijdt, mooi kan ik er staan, dus ik rij erheen en doe mijn boodschappen, kom ik terug bij mijn auto is die golf weg en terwijl ik mijn kabel loskoppel stopt een auto op die plek waar die golf stond (BMW 3 denk bouwjaar +/- 1995) en gozer stapt uit en loopt weg, dus ik roep; “joh ehh mij maakt niet uit en ik ga toch weg maar ik zou het niet doen..”
dus hij loopt terug en kijkt beetje verbaast.. ik zeg; “ze controleren hier best vaak en die bekeuring is niet mals” zegt hij; ”O nee dat is niet zo handig ik zet hem verder op wel, bedankt!”
Dan ben ik toch bang dat of een gemiddelde bestuurder zijn gezicht vermogen slecht is, zoals in dit geval, of men heeft gewoon overal lak aan en doet maar.
Mij maakt het meestal niet uit en als ik 200 meter verder een paal moet pakken prima maar toen ik benzine reed haalde ik het niet in mijn hoofd op zo’n plek te gaan staan ook niet voor 5 min, en ook niet op invalide etc.. maar begrijp wel dat -zeker in de randstad- men wel een hogere parkeer druk heeft dan normaal.
Dus ik elders plek gezocht en stap uit zie ik dat die m3 weg rijdt, mooi kan ik er staan, dus ik rij erheen en doe mijn boodschappen, kom ik terug bij mijn auto is die golf weg en terwijl ik mijn kabel loskoppel stopt een auto op die plek waar die golf stond (BMW 3 denk bouwjaar +/- 1995) en gozer stapt uit en loopt weg, dus ik roep; “joh ehh mij maakt niet uit en ik ga toch weg maar ik zou het niet doen..”
dus hij loopt terug en kijkt beetje verbaast.. ik zeg; “ze controleren hier best vaak en die bekeuring is niet mals” zegt hij; ”O nee dat is niet zo handig ik zet hem verder op wel, bedankt!”
Dan ben ik toch bang dat of een gemiddelde bestuurder zijn gezicht vermogen slecht is, zoals in dit geval, of men heeft gewoon overal lak aan en doet maar.
Mij maakt het meestal niet uit en als ik 200 meter verder een paal moet pakken prima maar toen ik benzine reed haalde ik het niet in mijn hoofd op zo’n plek te gaan staan ook niet voor 5 min, en ook niet op invalide etc.. maar begrijp wel dat -zeker in de randstad- men wel een hogere parkeer druk heeft dan normaal.
Ach ja blame de EU...Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:35:
Hierboven werd de volgende link al geplaatst: https://www.ad.nl/tiel/tw...-auto-of-de-weg~a6857b4a/
Tesla zelf zegt toch dat je altijd zelf moet blijven opletten en je handen aan het stuur moet houden?
Als het al de AP was dan heeft de bestuurder niet op zitten letten of teveel vertrouwen gehad in een goede afloop.. en ipv de AP eraf knallen midden in een bocht had ie ook kunnen waarschuwen en remmen als ie er bochtentechnisch niet uit komt door de strengere regels? Als Tesla (en anderen) versoepeling willen van de regels mogen ze eerst hun best doen om het binnen de huidige kaders goed te laten werken.
Ook mogen ze bij de aflevering wel eens wat meer aandacht besteden aan instructies. Het is dat de TMC dat nu met vrijwilligers een beetje invult, maar lang niet voldoende.
Dit staat letterlijk in de handleiding (ook in die van de US versie die niet lijdt onder het juk van de EU
Maar los hiervan, de wegbeheerders zouden beter moeten belijnen en beborden en alvast rekening houden dat autonome auto’s ooit toegestaan gaan worden. Maakt het er voor menselijke rijders ook duidelijker opAttentie: Gebruik Verkeersbewuste cruise control niet op slingerende wegen met scherpe bochten (...)
Attentie: Stuurautomaat is een functie waarbij u uw handen moet gebruiken. Houd altijd uw handen aan het stuur.
Attentie: Stuurautomaat is alleen bedoeld voor gebruik op autosnelwegen en expreswegen door een volledig opmerkzame bestuurder.
Dus altijd ook lijnen aan de rechterkant van de weg.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-12-2019 20:16 ]
Kun je updates forceren?
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
Dat is mooi in de buurt. Had vd Valk in amersfoort verwacht/gehoopt, maar daar ben ik ook zo.djmuggs schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:35:
[...]
Witte Bergen (vd Valk) bij Baarn staat er niet tussen, daar komen 58 laadplekken.
Maar dit is een samenwerking tussen Tesla en Allego, dus of dit allemaal SuC’s zijn.
Ga voor het eerst in de problemen komen, naar Zeeland. Moet paar dagen naar Burgh. Dan kan hij bij Gouda nog aan de supercharger, daarna is de koek wel op. In en om Burgh zelf is echt bar weinig.
NeeFrankkieboyy schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:58:
Kun je updates forceren?
Was je bij SuC vdValk Hoorn? Ik was er afgelopen donderdag.NiGeLaToR schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:07:
@Valandil tegelijkertijd ist op sommige plekken ook wel cru dat het barst van de EV plekken, vrouwenplekken, familieplekken en dat je met je Opel kadett nergens terecht kunt

[ Voor 3% gewijzigd door RockfordV5 op 28-12-2019 20:12 ]
Valt wel mee als je op ChargeMap kijkt toch? Je gaat niet naar de Landal daar toevallig? Die hebben zelfs een snellader staan..PWM schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:05:
Ga voor het eerst in de problemen komen, naar Zeeland. Moet paar dagen naar Burgh. Dan kan hij bij Gouda nog aan de supercharger, daarna is de koek wel op. In en om Burgh zelf is echt bar weinig.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-12-2019 20:12 ]
Veel 11kw laders, maar niks in mijn buurt. Dus of lang wachten of heel veel en vaak laden waar je ook komt. Even een mindset wijziging. Ik kan in Noord-Holland/Utrecht op elke hoek laden (maar doe eigenlijk enkel thuis). Ik zie nog een Fastned bij binnenrijden Zeeland, pak ik die nog mee.
Edit
Landal gezien ja
Maar volgens mij alleen voor gasten.
Edit
Landal gezien ja
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 28-12-2019 20:16 ]
Verwijderd
Ik ben hartstikke pro-EU, maar ben niet blind voor de dingen die ze niet goed doen.
Vraag: Vind je het niet raar dat als een bocht te scherp wordt, AP er gelijk mee stopt?
gewoon in de nacht bij je huis aan de stekker, dan is hij na het uitslapen toch wel zo goed als volPWM schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:16:
Veel 11kw laders, maar niks in mijn buurt. Dus of lang wachten of heel veel en vaak laden waar je ook komt. Even een mindset wijziging. Ik kan in Noord-Holland/Utrecht op elke hoek laden (maar doe eigenlijk enkel thuis). Ik zie nog een Fastned bij binnenrijden Zeeland, pak ik die nog mee.
Edit
Landal gezien jaMaar volgens mij alleen voor gasten.
Ja dat is zeker raar. Tesla zou er goed aan doen om AP beperkt toe te staan binnen de bebouwde kom. Dus wel TACC maar expliciet geen auto steer. Puur uit veiligheid naar inzittenden en het overige verkeer, om te voorkomen dat men in de verleiding komt om het toch aan te zetten omdat het op hoofdwegen wel lekker werkt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:17:
[...]
Ik ben hartstikke pro-EU, maar ben niet blind voor de dingen die ze niet goed doen.
Vraag: Vind je het niet raar dat als een bocht te scherp wordt, AP er gelijk mee stopt?
Verwijderd
Weet je wat voor werk dat kost!? Ze hebben de data ook nodig om zo snel mogelijk FSD te bereiken. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:19:
[...]
Ja dat is zeker raar. Tesla zou er goed aan doen om AP beperkt toe te staan binnen de bebouwde kom. Dus wel TACC maar expliciet geen auto steer. Puur uit veiligheid naar inzittenden en het overige verkeer, om te voorkomen dat men in de verleiding komt om het toch aan te zetten omdat het op hoofdwegen wel lekker werkt.
De EU heeft de AP-nerf ingevoerd vanwege protectionisme, de EU-automerken zijn namelijk nog niet zo ver. En met deze regel gebeuren meer ongelukken.
Ik heb het idee dat de EU niks fout kan doen en dat het alleen maar Tesla's schuld is. Zo komt het op mij over.
Taro schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:07:
Heb de Flitsmeister One gisteren binnengekregen, denk erover om deze tussen het stuur en het scherm en vlak onder de chromen rand te plaatsen, iets naar beneden gericht dus. Hierdoor valt hij niet erg op, maar kan je hem wel goed zien/bedienen als je achter het stuur zit.
Nog anderen die de One ook hebben en waar heb je deze geplaatst?
Ik heb twee dagen rondgereden met de FM One los en bekeken wat een handige plek voor mij zou zijn. Eerste wilde ik hem op de midden console plakken, maar dat had twee nadelen. Die klep kun je open en dicht doen en als je daar dan de Fm One op plakt kan die niet meer helemaal open. Belangrijkste nadeel is dat ik een lease m3 heb en ik al zag dat die Pianolak al losliet bij iemand die een zuignap op de pianolak had gedaan. Laat staan die nogal agressieve stickers.
Midden voor tussen het stuur door vond ik niets omdat ik het dashboard juist lekker clean wil houden en bedienen van de Fm One dan ook nog eens door het stuur heen moet. Uiteindelijk maar gekozen voor de linkerhoek op de portier. Van buiten zie je het kastje niet. De bestuurder kan de lampjes goed zien je kunt er zonder te rijken ook bij om te bedienen. Voor mij is dit de beste plek, maar dat kan voor iedereen weer anders zijn.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Haha incl dat busje op de foto rechts!RockfordV5 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:11:
[...]
Was je bij SuC vdValk Hoorn? Ik was er afgelopen donderdag.
[Afbeelding]
En ja dus.
@Verwijderd Ja, EU rijders als beta testers inzetten is wat er nu gebeurt, dat heb je goed. Ze zeggen in de handleiding dat het niet mag, maar alle data is wel verrekte handig om FSD te verbeteren.. 
Tesla loopt nu toevallig voorop, maar het is toch logisch dat men ergens grenzen stelt aan wat vandaag de dag toegestaan is qua autonoom rijden? De wegen in de EU zijn in het algemeen ook complexer dan in de US, niet van die rechte grids, meer slingers, meer (of überhaupt) fietspaden.
Ik zie er geen complot in, maar ik ga jou niet overtuigen
Tesla loopt nu toevallig voorop, maar het is toch logisch dat men ergens grenzen stelt aan wat vandaag de dag toegestaan is qua autonoom rijden? De wegen in de EU zijn in het algemeen ook complexer dan in de US, niet van die rechte grids, meer slingers, meer (of überhaupt) fietspaden.
Verwijderd
Grenzen stellen aan wat is toegestaan is goed. Regelgeving die zorgt voor gevaarlijke situaties is slecht.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:29:
@Verwijderd Ja, EU rijders als beta testers inzetten is wat er nu gebeurt, dat heb je goed. Ze zeggen in de handleiding dat het niet mag, maar alle data is wel verrekte handig om FSD te verbeteren..
Ik vind AP als beta een heel goed idee, het heeft nu al minder ongelukken per KM als een menselijke bestuurder. Dus netto is het al minder gevaarlijk!
Mijn punt is niet dat er regels worden gemaakt, dat is niet slecht, maar als de regels achterlijk zijn en zorgen voor gevaarlijke situaties dan is dat natuurlijk niet goed te praten.
Bij het pannenkoeken restaurant (molen) achter de AH staat een paal maar die stopt er regelmatig mee. Bij landal staat hij buiten de slagboom bij het restaurant, dus daar zou je moeten kunnen laden. Verder verbaas ik mij er ook over dat zeeland zo slecht bezet is lader en SuC technischPWM schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:05:
Overigens kan je ook via Dordrecht naar burgh rijden, klein stukje om, maar wel de dichtstbijzijnde SuC an-route. Ook als je niet via SuC Dordrecht rijdt zou ik je adviseren wel de route via Zierikzee te nemen. Die heeft veel minder rotondes, 2 zo uit Mn hoofd, dus meer en langer op de AP rijden. Kwa tijd maakt het niet uit vanuit Rotterdam. Ik rij het regelmatig
[ Voor 23% gewijzigd door -Jaap-io op 28-12-2019 20:43 ]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Vergeleken met andere gloednieuwe auto’s die moderne bestuurdershulpen hebben zoals Lane follow en emergency braking? Is nog geen data van om dat zo te stellen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:35:
[...]
Ik vind AP als beta een heel goed idee, het heeft nu al minder ongelukken per KM als een menselijke bestuurder. Dus netto is het al minder gevaarlijk!
Op A en N wegen is het zeker al een goed systeem, maar in de bebouwde kom?
@-Jaap-io denk relatief weinig leaserijders in Zeeland? Sowieso ook niet zo dichtbevolkt daar natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-12-2019 20:43 ]
MIjn alarm blijkt wel heel trigger happy op vuurwerk te reageren. Ik krijg dan de melding Sentry Mode triggered the alarm state, nu zit ik in dit soort tijden bij voorkeur mijn sentry mode niet uit, maar ik ben bang dat op deze manier mijn auto over drie dagen de hele avond staat te loeien.... enig idee of je de gevoeligheid kan aanpassen?
Je krijgt netjes meerdere waarschuwingen, AP stopt er niet "gelijk" mee.Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:17:
[...]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Verwijderd
Hier is inderdaad geen data van. Maar dat is mijn punt ook helemaal niet. En we dwalen af.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:42:
[...]
Vergeleken met andere gloednieuwe auto’s die moderne bestuurdershulpen hebben zoals Lane follow en emergency braking? Is nog geen data van om dat zo te stellen.
Op A en N wegen is het zeker al een goed systeem, maar in de bebouwde kom?
Mijn punt is dat de AP-nerf ongelukken kan veroorzaken. Dat is het enige wat ik probeer aan te geven.
En mijn punt is dat Tesla er goed aan doet om binnen de kaders van de hier geldende regelgeving (inclusief AP-nerf zo jij wilt) een veilig en verantwoord AP systeem te leveren. Als dat dan ten koste moet gaan van beta testing van FSD binnen de EU dan is dat maar zo.Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:50:
[...]
Mijn punt is dat de AP-nerf ongelukken kan veroorzaken. Dat is het enige wat ik probeer aan te geven.
Over en sluiten
Moet zeggen, de FM one werkt beter dan verwacht. Io vergat FM nogal eens aan te doen. Ik heb hem zelf tussen het stuur en het beeldschem geplaatst.GAEvakYD schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:29:
[...]
[...]
Ik heb twee dagen rondgereden met de FM One los en bekeken wat een handige plek voor mij zou zijn. Eerste wilde ik hem op de midden console plakken, maar dat had twee nadelen. Die klep kun je open en dicht doen en als je daar dan de Fm One op plakt kan die niet meer helemaal open. Belangrijkste nadeel is dat ik een lease m3 heb en ik al zag dat die Pianolak al losliet bij iemand die een zuignap op de pianolak had gedaan. Laat staan die nogal agressieve stickers.
Midden voor tussen het stuur door vond ik niets omdat ik het dashboard juist lekker clean wil houden en bedienen van de Fm One dan ook nog eens door het stuur heen moet. Uiteindelijk maar gekozen voor de linkerhoek op de portier. Van buiten zie je het kastje niet. De bestuurder kan de lampjes goed zien je kunt er zonder te rijken ook bij om te bedienen. Voor mij is dit de beste plek, maar dat kan voor iedereen weer anders zijn.
[Afbeelding]
Deze zomer ben ik een paar dagen in Zoutelande geweest met een 100D met 21”.PWM schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:05:
Leiden Supercharger en op straat laden in Zoutelande met de NewMotion pas. Was prima te doen, vergeet niet dat je nauwelijks snelheid maakt in Zeeland
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Er is ook voor niet klanten daar een plek (bij het restaurant/winkeltje) waar je max 30 minuten oid mag staan. Die zit niet achter de slagboom, de overige wel.PWM schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:16:
Edit
Ik heb er wel voor gekozen om de One recht voor me op het dashboard te bevestigen. Dan zit hij altijd in m'n peripheral vision en ik vind het juist netjes weggewerkt zo, ook al is het dashboard idd niet meer 100% "clean" (geen issue voor mij). Enige nadeel is wel dat ik niet makkelijk op de knoppen kan drukken, dus dat zal ik niet altijd doen. So be it.GAEvakYD schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:29:
[Afbeelding]
Een optie die je nog niet noemde zou op het stuur monteren zijn, maar dat vind ik zelf helemaal niks (was ook niet mijn eigen suggestie
Het Landal park waar ik nu zit, kun je ook als niet gast laden. De paal staat buiten de slagboom en zou me niet verbazen als dat vaker zo is.PWM schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:16:
Edit
offtopic:
Ik snap dat je het vervelend vind (ik ook), maar kunnen we dat wel buiten dit topic laten en in het mod-topic? Laten we hier vooral weer verder hebben over de Model 3 (en overige auto's) totdat dat topic weer opengaat.
Ik snap dat je het vervelend vind (ik ook), maar kunnen we dat wel buiten dit topic laten en in het mod-topic? Laten we hier vooral weer verder hebben over de Model 3 (en overige auto's) totdat dat topic weer opengaat.
Eens. Topicstart was super, en als er binnen no time 3 pagina's vol zijn lijkt me dat er prima animo is voor een eigen topic.
Zojuist opzetstukjes voor het stuur voor de M3 erop gepast (niet vastgezet) om te kijken hoe het eruit ziet.
Zie hier het resultaat: https://imgur.com/qRCmjUq (Foto)
Het ziet er wel leuk uit alleen ga het uiteindelijk toch niet gebruiken. Dat zwarte plastic van het stuur went wel (+ je hebt dan nog de lampjes van de pijlen).
Als iemand interesse heeft in het setje; stuur gerust een PB. Anders volgende week wel een keer ergens op marktplaats te vinden.
Zie hier het resultaat: https://imgur.com/qRCmjUq (Foto)
Het ziet er wel leuk uit alleen ga het uiteindelijk toch niet gebruiken. Dat zwarte plastic van het stuur went wel (+ je hebt dan nog de lampjes van de pijlen).
Als iemand interesse heeft in het setje; stuur gerust een PB. Anders volgende week wel een keer ergens op marktplaats te vinden.
Die Y lijkt me wel verrekte handig als opvolger van de 3. Zeker met kids. Mits geen degelijke concurrentie over 4 jaar..
Met de tsunami aan m3 rijders die er bij zijn gekomen ben ik zo blij met mijn 11kw lader thuis voor de deur. Voor veel nieuwe eigenaren is het even slikken....zijn we de range anxiety net te boven krijgen we charge anxiety....ybos schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:18:
[...]
gewoon in de nacht bij je huis aan de stekker, dan is hij na het uitslapen toch wel zo goed als vol
Denk niet dat men er bij stilstaat dat je het met alleen tesla superchargen niet gaat redden.....;)
Ja is toch even beetje instellen op het nieuwe rijden en laden. Eerder deze week wat langere rit gemaakt, had nog ongeveer 8% over toen ik thuis kwam. (vertrokken met half volle accu). Mijn plek voor de deur waar mijn eigen paal staat was bezet daar kon ik niet laden. Toen ik M3 afsloot waarschuwde hij nog dat ik nu moest gaan laden omdat er verlies zou zijn in de nacht. Volgende ochtend nog 25km in de accu, plek voor de deur nog bezet, en publieke pas nog niet getest. De dichtsbijzijnde supercharger is 6 km, dus daar maar heen dan. Was koude ochtend en voor ik straat uit was range op teller naar 15km door koude accu dus toch eerst maar een publieke laadpaal om de hoek opgezocht, gelukkig werkte de plugsurfing pas en kn auto weer bijladen. Uurtje later kwam plek voor de deur ook vrij en tijd later weer volle accu.Joe Dancen schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:25:
[...]
Met de tsunami aan m3 rijders die er bij zijn gekomen ben ik zo blij met mijn 11kw lader thuis voor de deur. Voor veel nieuwe eigenaren is het even slikken....zijn we de range anxiety net te boven krijgen we charge anxiety....
Denk niet dat men er bij stilstaat dat je het met alleen tesla superchargen niet gaat redden.....;)
Dus vanaf nu ook als ik met nog 50 of 60 charge thuis kom gelijk aan de paal vanaf nu Zoveel mogelijk volle (90%) accu als het kan, kom je minder snel voor verassingen te staan. De publike palen in de buurt zijn steeds vaker bezet en bij supercharger gaat het ook niet echt hard met zo veel bezetting .
Dat voorverwarmen is toch echt priceless. Man. Wat een luxe. Moest vanmorgen vroeg op pad. Volgens de app -1 in de auto. Even de climate aan en je kunt weg zonder te krabben in een warme auto. (Handgreep alleen wel weer iets vast door de vorst maar goed.)
Kreeg ook een reactie van Leaseplan naar aanleiding van de tip van @j1990. LP rijders kunnen inderdaad kosten van SuC gewoon laten oplopen volgens Leaseplan. Dit gaat Tesla innen bij Leaseplan via een andere route. Je CC kan dus uit je account bij Tesla. Scheelt weer wat extra werk.
Kreeg ook een reactie van Leaseplan naar aanleiding van de tip van @j1990. LP rijders kunnen inderdaad kosten van SuC gewoon laten oplopen volgens Leaseplan. Dit gaat Tesla innen bij Leaseplan via een andere route. Je CC kan dus uit je account bij Tesla. Scheelt weer wat extra werk.
[ Voor 36% gewijzigd door Inspired op 29-12-2019 09:02 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Die voorverwarming is idd top. Kwam er vorige week wel achter dat m’n achterruit verwarming het deels niet doet, gebruik ik weinig door het voorverwarmen.Inspired schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:56:
Dat voorverwarmen is toch echt priceless. Man. Wat een luxe. Moest vanmorgen vroeg op pad. Volgens de app -1 in de auto. Even de climate aan en je kunt weg zonder te krabben in een warme auto. (Handgreep alleen wel weer iets vast door de vorst maar goed.)
Nu blijkt er een interne barst in de achterruit te zitten, precies door de verwarmingslijntjes heen. Gisteren kwam de 2e barst er in, afspraak pas half januari... ik vrees dat er dus een beetje lucht oid bij de lijntjes is gekomen in het productieproces
Goede tip van het nieuwe LeasePlan beleid, eens kijken of mijn LM dat ook al doet!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.