Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.755 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat dit ook heel erg met je postuur te maken heeft; ikzelf ervaar de stoelen als zeker prima en kom hiervoor uit een Volvo V60; de M3 stoelen doen er zeker niet aan onder.
Wellicht. Maar ik ben vrij normaal hoor. En voor een normaal persoon kunnen de stoelen een stuk beter zijn. 1.84cm en 82kg (11% vetpercentage dus vooral spieren ;)) Maar zo extreem breed ben ik nou ook weer niet :D

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:57
thewizard2006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:24:
[...]

Wellicht. Maar ik ben vrij normaal hoor. En voor een normaal persoon kunnen de stoelen een stuk beter zijn. 1.84cm en 82kg (11% vetpercentage dus vooral spieren ;)) Maar zo extreem breed ben ik nou ook weer niet :D
1.94, 102kg, 13% hier.. ik zit er verder goed in, heb alleen een beetje een gemis met de laterale steun in de rug met bochten als ik eerlijk ben.. Dat mis ik wel ivm m'n sportstoelen uit m'n BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 11:01
GB2 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:32:
Btw andere vraag aan M3 rijders hier, ik heb nu ruim een week mijn M3 maar al 3 keer gehad dat ik hem niet meer uit zijn slaap kreeg via de app.
1 keer zelfs dat ik bij de auto hem niet open kreeg en via achterklep hem geforceerd wakker moest maken, accu altijd +50% vol.
Dit heb ik gehad doordat de auto verbond met het Wifi netwerk in mijn appartement maar onvoldoende bereik had om er daadwerkelijk iets mee te doen. Sinds ik de auto dat netwerk heb laten vergeten heb ik hier nooit meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
Bananeman schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:23:
[...]

FF hierop terugkomend, wat zei het SeC toen je dit ter sprake bracht?
Affected Model 3 vehicles built between approximately September 15, 2017 and August 5, 2018.
Voor zo'n beetje alle auto's in NL is dit dus niet van toepassing lijkt me.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
Inspired schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:30:
[...]

[...]

Helaas, heb een MY2020, en die van mij hoor ik ook hard tikken tijdens 't SuC'en... rijd binnenkort wel ff langs Zuid-Oost voor een checkup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DeEeekhoorn schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:31:
[...]

Helaas, heb een MY2020, en die van mij hoor ik ook hard tikken tijdens 't SuC'en... rijd binnenkort wel ff langs Zuid-Oost voor een checkup
Ja, ik zeg niet dat ik ook geen geluid hoor. Zeg alleen dat dit bepaald SB niet van toepassing is. :) De resterende geluiden zijn "normaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
Inspired schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:32:
[...]

Ja, ik zeg niet dat ik ook geen geluid hoor. Zeg alleen dat dit bepaald SB niet van toepassing is. :) De resterende geluiden zijn "normaal".
Ah, snap 'm! Maar het zijn wel redelijke tikken, net alsof de auto nog 'aan het zetten' is, lijkt het.. warm/koud klinkt als logische verklaring, maar toch... SC A'dam ZO mag het antwoord binnenkort geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
Niek_ schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:03:
Nu in Italië aan het genieten van de sneeuw. Bewust voor Ionity gegaan in plaats van Superchargers ivm de laadsnelheid, werd hier wel vrolijk van:
[Afbeelding]
Afgelopen zomer waren SuC in Italië nog gratis, weet niet of dat inmiddels anders is, maar heeft me toch een aantal restaurantjes aan electra gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
DeEeekhoorn schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:34:
[...]

Ah, snap 'm! Maar het zijn wel redelijke tikken, net alsof de auto nog 'aan het zetten' is, lijkt het.. warm/koud klinkt als logische verklaring, maar toch... SC A'dam ZO mag het antwoord binnenkort geven :9
Dat zijn luchtdruk verplaatsing. Doordat die lucht zich moeilijk kan verplaatsen maakt het metaal een geluid (onder druk). Dat krijg je ook bij afdalingen/stijgingen in de bergen. Bij de SuC onstaat het de warmte die de batterij opeens krijgt.
Klinkt erg raar en niet goed voor je batterij, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 27-12-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Yeaaah! Morgen de M3P halen!

Nu vroeg ik mij af of er iemand goede ervaringen heeft met een banden boer in de regio Rotterdam? Zou beetje zonde zijn om de nieuwe grijze velgen te verneuken.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DeEeekhoorn schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:28:
[...]
1.94, 102kg, 13% hier.. ik zit er verder goed in, heb alleen een beetje een gemis met de laterale steun in de rug met bochten als ik eerlijk ben.. Dat mis ik wel ivm m'n sportstoelen uit m'n BMW
Zelfde afmetingen ;) , en op zich zijn de stoelen van de 3 prima en comfortabel, maar de sportstoelen die ik in m'n F21 had, en daarvoor de comfortstoelen in een E60 (5 serie) waren van een ander kaliber...

En het went snel die stoelen in de 3, maar hopelijk komt er in de toekomst nog een optie voor sport- of comfortstoelen in een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:30:
Waar zie je dat staan? Want ik zie juist:
Affected Model 3 vehicles built after approximately April 22, 2018.
In dit Tesla Service Bulletin, gelinkt vanaf deze Reddit posting.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:20
GB2 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:12:
[...]

Zie ook met regelmaat bij winkel centra Plugins staan die niet eens zijn aangesloten of wel kabel erin maar laden niet.
In mijn gemeente hebben ze voor in de straat het beleid een paal te plaatsen voor je deur, er wordt gekeken in een straal van 250 meter of er een paal aanwezig is (of komt) en dan zet men een paal met 2 aansluitingen neer, maar er wordt 1 parkeerplek toegewezen voor laden, de andere mag je elk voertuig neerzetten, als je aangeeft dat de paal continu bezet is gaat men deze uitlezen en indien nodig extra paal plaatsen ernaast of straat verder (afhankelijk van parkeerdruk etc)..
Dat is de theorie, moet nog zien dat dit ook zo gaat werken.
Als ze met de kabel erin zitten maar niet laden: gewoon je eigen laadpas er even voorhouden... kost je een paar cent maar dan leren ze het we af. Ze kunnen pas weg als jij ook gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44
DaCoTa schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:38:
[...]

Afgelopen zomer waren SuC in Italië nog gratis, weet niet of dat inmiddels anders is, maar heeft me toch een aantal restaurantjes aan electra gescheeld.
Bedankt voor de tip, maar hier geen SuC in de buurt te vinden. Zijn ook maar een km of 15 Italië in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik kwam zojuist thuis, auto aan de lader gezet, kijk binnen even via de app of hij begint met laden en zie dat dat maar met 1-2 km/uur gaat op 31/32A. Heb de auto even de kans gegeven om een hogere snelheid te bereiken, maar na een paar minuten nog steeds geen verbetering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bxgse7TZfmQiN9ZIlzQ1kPBJ/full.png

Naar de oprit gelopen en hoorde een heel vreemd geluid, voornamelijk onder de motorkap vandaan. Heb het opgenomen met de dictafoon in de wielkast:

[Audio: Laadgeluid]

Laadkabel losgekoppeld, opnieuw aangesloten en alles gaat weer prima, 31/32A met 44 km/uur.

Iemand dit ook weleens meegemaakt?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-03-2023
Kingfisher1978 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:50:
Stoplicht en verkeersbord weergave in update 2019.40.50.1
Op revieuws op youtube zie ik dat de M3's in Amerika ook stoplicht en verkeersbord weergave hebben. In mijn M3 zijn deze niet met de update meegekomen. Kan het zijn dat ze dit nog niet hebben vrijgegeven voor Nederland?
Ik heb ook geen stoplichten en verkeersborden met de update gekregen.

Anderen hier wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik111erik
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-03 11:06
graceful schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:42:
[...]
Gisteren zag ik drie weggebruikers ruzie maken over de laadpaal, toevallig allen tesla maar had ieder merk kunnen zijn natuurlijk. Toen vroeg ik mij wel af hoe die schaarste ervaren wordt. Of de cadeautjes van schoonmoeder vielen tegen, dat ze zo gepikeerd waren.
Ik begrijp het wel. We hebben hier op werk een aantal laadpaalplakkers. Die laten hun auto vrolijk 9 uur lang aan de laadpaal staan, ondanks het tekort aan laadplekken en overvloed aan normale parkeerplekken. Mega irritant. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Bananeman schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:08:
[...]

Waar zie je dat staan? Want ik zie juist:

[...]

In dit Tesla Service Bulletin, gelinkt vanaf deze Reddit posting.
Oh. Er zijn blijkbaar twee SBs over de breathers. :) Ik kwam deze tegen; https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10148827-9999.pdf

Maar als de andere SB van July 17, 2019 is, dan neem ik aan dat MY2020 auto's de juiste onderdelen hebben.

@Taro

Climate stond niet aan per ongeluk denk ik? Dan wil hij bij mij ook wel eens 7kW pakken zonder te laden. Al is dat geluid wat vaag en bij een warme auto zal hij ook minder pakken dan 7kW.
Tammestein schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:17:
[...]

Ik heb ook geen stoplichten en verkeersborden met de update gekregen.

Anderen hier wel?
Nee, alleen US blijkbaar. Maar je moet volgens mij ook FSD hebben om het uberhaupt te kunnen zien. (En HW3.)

[ Voor 28% gewijzigd door Inspired op 27-12-2019 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Inspired schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:18:
[...]
Climate stond niet aan per ongeluk denk ik? Dan wil hij bij mij ook wel eens 7kW pakken zonder te laden. Al is dat geluid wat vaag en bij een warme auto zal hij ook minder pakken dan 7kW.
Nee, eerst via de app gecontroleerd, was ook mijn vermoeden, maar stond uit. Als ik naar mijn werk ga zet ik zowel laden als climate aan, maar dan haalt hij vaak nog wel > 5km/uur, dit was echt 0/1 km/uur en het gepiep was over de hele oprit te horen. Auto ook even open en dicht gedaan. Er ging wel +-6.500 Watt via de lader richting de auto. Heel erg vreemd, maar gelukkig opgelost door de laadkabel opnieuw in te pluggen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Met 90% laden kom ik op een gecalculeerde range van 416km. Een 2 weken daarvoor was dat 422
Dat was in het begin 445. Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
erik111erik schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:18:
[...]

Ik begrijp het wel. We hebben hier op werk een aantal laadpaalplakkers. Die laten hun auto vrolijk 9 uur lang aan de laadpaal staan, ondanks het tekort aan laadplekken en overvloed aan normale parkeerplekken. Mega irritant. :p
Bij mij nog erger, de openbare laadpalen te Amsterdam hebben een cirkelvormige lamp om de laadpoort heen. Als die blauw is wordt er geladen, als het gelig is, is die al gestopt met laden. Zie je vrolijk mensen de halve dag met een gelige kleur aan dat ding hangen. Als ik de gemeente bel is het over met de pret, maar dat wil ik niet (nog) een keer doen.. Dan maar heel vroeg op kantoor komen mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
lighting_ schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:43:
Met 90% laden kom ik op een gecalculeerde range van 416km. Een 2 weken daarvoor was dat 422
Temperatuur vermoed ik, wintah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Vraagje, waarom kan die meneer hierboven met 32A laden? Is dat een verschil met 16A laden? Mijne zit max altijd op 16A op openbare laadpalen en dan dus 11 KW en 77 km/h max.

Superchargen en snelladen is het wel veel rapper, maar ik vraag me af of het aantal Ampères invloed heeft op de laadsnelheid? En ja, overduidelijk geen bèta hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
naii11 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:46:
Vraagje, waarom kan die meneer hierboven met 32A laden? Is dat een verschil met 16A laden? Mijne zit max altijd op 16A op openbare laadpalen en dan dus 11 KW en 77 km/h max.

Superchargen en snelladen is het wel veel rapper, maar ik vraag me af of het aantal Ampères invloed heeft op de laadsnelheid? En ja, overduidelijk geen bèta hier.
1 fase kun je met 32a laden. Op 3 fase met 3x16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

naii11 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:46:

Als ik die meneer :) ben: Ik heb 1-fase x 32A (7kW), als je 3-fase laadt, dan doe je dat met 16A per fase (11 kW), dus +-1,5x zo snel. Verschil tussen 44 km/uur en 66 km/uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volhouder
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-01-2020
Als petrol head bevind ik mij in het hol van de leeuw maar ik ga niets over de Tesla zeggen :-) , wat mij wel verbaast is dat het gebrek aan (persoonlijke) service ,afleveren met gebreken etc , zo gewoon wordt gevonden bij dit merk waarvan de aanschaf toch een forse aanslag op je portemonnee betekend .Bij andere 'premium 'merken kan je gewoon in je eigen woonomgeving de auto afhalen of de auto wordt door een bekend gezicht bij je thuis gebracht en wordt de auto ,in verreweg de meeste gevallen ,gewoon geleverd zoals besteld met alles erop en eraan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Zo gaat het ook gebeuren in 2020 hoor. Dat is nu trouwens het geval in Amerika, nu daar de drukte wat is gekalmeerd.
Het is alleen nu een zottekot in Nederland met veranderde regels, wat onmogelijk is om dit foutloos te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
volhouder schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:49:
Als petrol head bevind ik mij in het hol van de leeuw maar ik ga niets over de Tesla zeggen :-) , wat mij wel verbaast is dat het gebrek aan (persoonlijke) service ,afleveren met gebreken etc , zo gewoon wordt gevonden bij dit merk waarvan de aanschaf toch een forse aanslag op je portemonnee betekend .Bij andere 'premium 'merken kan je gewoon in je eigen woonomgeving de auto afhalen of de auto wordt door een bekend gezicht bij je thuis gebracht en wordt de auto ,in verreweg de meeste gevallen ,gewoon geleverd zoals besteld met alles erop en eraan .
Tja, dit is al wel vaak genoeg aan de orde geweest zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:17
Mijn vorige lease auto ook ergens in het land opgehaald en die ervaring was ook niet zo bijzonder. Daarna haal en breng service van de leasemij en dus bijna nooit een dealer van binnen gezien. En die grote dealers zijn nu ook niet zo persoonlijk. Of een verkopertje van begin 20 waarbij ik liever een auto online zou bestellen.

En met mijn 3 is tot nu toe helemaal niets mis. Op tijd geleverd zonder gebreken.

Ken meer 'horror' verhalen van premium dealers uit mijn omgeving dan van Tesla rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Laatst online: 22-07 09:37
lighting_ schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:43:
Ach ja joh - ben al 10 maanden aan het ruzien met Tesla daarover. Enige reactie die je ooit krijgt van de Service Center's is 'alles valt binnen de Tesla norm'.

Kansloos bedrijf hoor... echt kansloos.

(heb ook verschillende andere problemen welke ook niet opgelost worden)

De battery breathers zijn bij mij dan wel vervangen bij het laatste bezoek aan Tesla Tilburg.

Gravity sucks...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@volhouder Mijn vorige nieuwe auto (Ford) stond bij de dealer aan de achterkant van de showroom geparkeerd, geen doek erover, geen handje schudden, gewoon de sleutel in mijn handen gedrukt, deur open en wegrijden.

Ik geef er ook niets om, er hoeft geen doek over te liggen (je weet toch al wat er onder staat), een bos bloemen of fles champagne voegen ook niets toe, het gaat om de auto. En ik (en vele anderen) begrijpen de situatie waarin Tesla zich op dit moment bevindt: Enorm veel auto's per dag afleveren ivm einde 4% regeling, zonder groot dealernetwerk dat andere autobouwers in de afgelopen >25 jaar hebben kunnen opbouwen.

Mijn auto had geen gebreken, daarnaast hoor je hier vaak de slechte verhalen, maar het aantal goede ervaringen ligt waarschijnlijk vele malen hoger.

En om eerlijk te zijn: Ik vond het een prachtige ervaring om in Tilburg mijn auto te moeten zoeken, is weer eens wat anders. Ik denk dat wij er hier allemaal niet zo zwaar aan tillen, we gaan voor de tech, begrijpen hoe start-ups werken, dat opschalen lastig kan zijn, dat je als early adopter (voor de M3 in NL dan, niet voor Tesla) soms tegen wat kinderziektes aanloopt, etc.

Een collega van mij heeft een I-Pace, die heeft al meerdere keren een leen auto mee gekregen, ik nog nooit. Een andere collega heeft de nieuwe E-Tron, daar zitten ook wel wat kinderziektes in.

Persoonlijke service? Ze zijn 2 weken geleden bij mij thuis langsgekomen om een spoiler op de auto te zetten. Heel aardige man, sowieso heeft Tesla vrolijke en positieve medewerkers.

Het is maar net met welke insteek je de verhalen leest en ervaart. Ik ben erg blij met de keuze en zou het zeker weer doen.

Toevoeging: Wat ik mooi vind om te constateren is dat veel mensen aan de 5 minuten waarin de auto wordt afgeleverd enorm veel waarde toekennen. Die 5 minuten vallen in het niets in verhouding tot de 4-5 jaar waarin je er mee rijdt, die zijn veel belangrijker. En een Model 3 of andere Tesla rijdt gewoon heerlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 27-12-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
1-0-Ed schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:58:
[...]

Ach ja joh - ben al 10 maanden aan het ruzien met Tesla daarover. Enige reactie die je ooit krijgt van de Service Center's is 'alles valt binnen de Tesla norm'.

De battery breathers zijn bij mij dan wel vervangen bij het laatste bezoek aan Tesla Tilburg.
Waar gaat de ruzie over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Als je per dag 700 tesla's moet afleveren kom je niet toe aan persoonlijke begeleiding.
Het schiet er allemaal een beetje in en eigenlijk is het nog een wonder dat vanwege de bizarre drukte voor dit jaar ze het nog redelijk op orde hebben.
Over de prijs. Het is nog een jong en dus duur product. Vergeet niet dat je daar al die software updates bijkrijgt.
Denk aan YT Spotify en zomaar 5% extra vermogen.
De speakers zouden in de high end klasse van Audi (6k) niet misstaan zo heb ik ergens gelezen.
Toen ik naar Tilburg moest om de auto op te halen fronste ik ook mijn wenkbrauwen. Dit was ik niet gewend als je een lease auto bestelt. Als je iemand meeneemt is het eigenlijk een leuk voorpret.

[ Voor 7% gewijzigd door lighting_ op 27-12-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1-0-Ed
Taro schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:58:
@volhouder ...

Persoonlijke service? Ze zijn 2 weken geleden bij mij thuis langsgekomen om een spoiler op de auto te zetten. Heel aardige man, sowieso heeft Tesla vrolijke en positieve medewerkers.

Het is maar net met welke insteek je de verhalen leest en ervaart. Ik ben erg blij met de keuze en zou het zeker weer doen.
Haha - dan heb je Tesla service center Amsterdam nog niet ervaren. 2 afspraken gehad en nog NOOIT zo slecht geholpen met een auto. Arrogante gast met zijn petje op in de intake bay.... bah!

Gravity sucks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
4% over 50K is €2.000 bijtellen per jaar. Dat komt overeen met de bijtelling van een benzine-auto van 10K. Nu zal het leasebedrag wat hoger liggen, maar je least denk ik onderaan de streep goedkoper een Model 3 dan een VW Golf in basisuitvoering. Dan kan ik me voorstellen dat je wel een keer naar Amsterdam wilt rijden om je auto op te halen en de wat mindere service voor lief te nemen. Bij Tesla zijn de meeste auto's ook gewoon in orde, maar het percentage fouten ligt zeker hoger dan gebruikelijk.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

1-0-Ed schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:01:
[...]

Haha - dan heb je Tesla service center Amsterdam nog niet ervaren. 2 afspraken gehad en nog NOOIT zo slecht geholpen met een auto. Arrogante gast met zijn petje op in de intake bay.... bah!
Dan spreek je die gast (of zijn leidinggevende) daar op aan, maar dat betekent niet dat alle andere Tesla medewerkers ook zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bottom line schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:51:
Zo gaat het ook gebeuren in 2020 hoor. Dat is nu trouwens het geval in Amerika, nu daar de drukte wat is gekalmeerd.
Het is alleen nu een zottekot in Nederland met veranderde regels, wat onmogelijk is om dit foutloos te kunnen doen.
Het probleem wordt dan nog eens verergerd doordat het tijdelijk is. Het heeft geen zin om even snel honderden medewerkers in te werken, want volgend jaar zijn ze niet meer nodig. Als eenmaal de uitlever restpuntjes verholpen zijn heb je eigenlijk maar weinig met het bedrijf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Bananeman schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:23:
[...]

FF hierop terugkomend, wat zei het SeC toen je dit ter sprake bracht?
Vorige keer vergeten te vragen, het was enorm druk en liep allemaal even raar. |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1-0-Ed
Inspired schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:00:
[...]

Waar gaat de ruzie over dan?
Phoe - gaan we weer:

medio maart mijn Model 3 AWD LR ontvangen. Afhalen niet mogelijk (avond vooraf gebeld dat het niet ging lukken) wel een home delivery. BIG mistake! Een gebrekkig engels pratend kind kwam de auto brengen met forse schade. Dikke deuk in de wielkast links achter. Afspraak was daarom niet meer dan invullen van papierwerk en bellen. Daarna mocht ik hem naar het treinstation brengen. Later die dag de auto verder geinspecteerd; onder de krassen, butsen en algeheel slecht plaatwerk. Direct gemeld via mail. Tot op heden nog steeds bezig over de erbarmelijke kwaliteit van de lak (deuk is er na 10 weken dan wel uitgehaald; de rest blijft vreselijk).

Mijn richtingsaanwijzer was defect (bleef aan staan of ging juist helemaal niet aan) en heeft 5 maanden en 2 service afspraken gekost eer deze werd vervangen. Gaf regelmatig gevaarlijke situaties - met name op de snelweg.

De camera's van mijn auto registreren al het verkeer rechts naast en vooral rechts achter het voertuig verkeerd. Spookverkeer, verkeer wat blijft hangen of mijn baan in schiet. Maakt mijn Full Self Drive functionaliteit waardeloos en krijg af en toe stuur ingrepen als er niets is. Aantal keer hele boze mede weggebruikers gehad omdat mijn auto halverwege een baanwissel terug schoot naar de aanvankelijke baan (zonder enige aanleiding). Hier ben ik al sinds april over in gesprek met Tesla, ontelbare beloftes gehad, nooit ook maar IETS van waargemaakt en ze ontkennen het probleem. We hebben er inmiddels 30 op de zaak en het is duidelijk dat mijn auto een probleem heeft in de camera's/sensors.

Ik heb een vervelend gekraak in het interieur (afkomstig van de linker voorportier) waarvan zelfs een mee-rijdende Tesla monteur zei dat het 'bloed irritant' was. Nog steeds niet opgelost, ondanks 'alle rubbers rondom de deur te hebben vervangen'. Heb er alleen vieze vlekken in de bekleding aan overgehouden.

Audioprobleem; met een 'plof' geluid verlies ik vaak het merendeel van de audio (komt dan alleen op laag volume vanaf de voorste luidsprekers. Zou een 'software issue' zijn welke binnenkort gaat worden opgelost. Dat hoor ik al een half jaar...

Mijn telefoon heb ik 4 maanden niet mee kunnen bellen (vanaf 2019.12.x tot aan 2019.32.x) maar goed - dat is opgelost.

Sentry mode geeft regelmatig corrupte beelden (met name vanaf de repeater cams). Heel random, heel vervelend.

Ik heb betaald voor FSD (was een aanbieding eind februari na de prijsdaling; mijn Enhanced Autopilot bestelling op de AWD LR werd 'gratis' geupdate naar FSD) - echter bij het totale verlies van alle cruise control/autopilot features in april (spontaan, alles weg) bleek dat ik nooit FSD had gekregen op de auto. Heeft tot onlangs veel communicatie gekost om dat op te lossen.

4 leen model S'en meegekregen over verschillende afspraken, 3 daarvan met fikse defecten, 1 rete goor (schimmelende etensresten in de auto) en 1 daarvan was vrijwel onmogelijk om op te laden door een defecte laadpoort (moest worden ondersteund om te kunnen laden, ging vaak fout waardoor ik bij terugkomst een lege auto had). TOTAAL geen hulp of service vanuit Tesla SC (Amsterdam. Avoid at ALL COST. Tilburg is een net SC met vriendelijke medewerkers, al verhelpen ze mijn problemen niet).

Teruglopende range sinds de zomer; tot het punt dat ik nu 200-220km uit een 95% tot 2% charge kan halen. (ritje richting Parijs een maandje geleden was het absolute dieptepunt). Meerijdende vriend met zelfde model, zelfde bandenspanning, vergelijkbare lading, zelfde HVAC settings en rijgedrag had nog 35% accu over... Maarja - 40% reduced range valt 'binnen de norm' volgens Tesla....

1 groot ellende verhaal en ja - we zijn inmiddels bezig een zaak tegen de LM voor te bereiden want zij nemen totaal geen verantwoording over al deze problemen en reageren altijd hetzelfde 'wij kunnen niets doen want Tesla werkt niet mee'...

Je snapt het wel - vreselijk veel ellende en ik ben het meer dan zat...

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Taro schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:49:
[...]

Als ik die meneer :) ben: Ik heb 1-fase x 32A (7kW), als je 3-fase laadt, dan doe je dat met 16A per fase (11 kW), dus +-1,5x zo snel. Verschil tussen 44 km/uur en 66 km/uur.
Oh, dus minder ampères is sneller laden? De mensheid zij mij dankbaar dat ik geen scheikunde/natuurkunde (ik weet niet eens onder welke het valt) heb gestudeerd :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
1-0-Ed schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:21:
[...]

Phoe - gaan we weer:

medio maart mijn Model 3 AWD LR ontvangen. Afhalen niet mogelijk (avond vooraf gebeld dat het niet ging lukken) wel een home delivery. BIG mistake! Een gebrekkig engels pratend kind kwam de auto brengen met forse schade. Dikke deuk in de wielkast links achter. Afspraak was daarom niet meer dan invullen van papierwerk en bellen. Daarna mocht ik hem naar het treinstation brengen. Later die dag de auto verder geinspecteerd; onder de krassen, butsen en algeheel slecht plaatwerk. Direct gemeld via mail. Tot op heden nog steeds bezig over de erbarmelijke kwaliteit van de lak (deuk is er na 10 weken dan wel uitgehaald; de rest blijft vreselijk).

Mijn richtingsaanwijzer was defect (bleef aan staan of ging juist helemaal niet aan) en heeft 5 maanden en 2 service afspraken gekost eer deze werd vervangen. Gaf regelmatig gevaarlijke situaties - met name op de snelweg.

De camera's van mijn auto registreren al het verkeer rechts naast en vooral rechts achter het voertuig verkeerd. Spookverkeer, verkeer wat blijft hangen of mijn baan in schiet. Maakt mijn Full Self Drive functionaliteit waardeloos en krijg af en toe stuur ingrepen als er niets is. Aantal keer hele boze mede weggebruikers gehad omdat mijn auto halverwege een baanwissel terug schoot naar de aanvankelijke baan (zonder enige aanleiding). Hier ben ik al sinds april over in gesprek met Tesla, ontelbare beloftes gehad, nooit ook maar IETS van waargemaakt en ze ontkennen het probleem. We hebben er inmiddels 30 op de zaak en het is duidelijk dat mijn auto een probleem heeft in de camera's/sensors.

Ik heb een vervelend gekraak in het interieur (afkomstig van de linker voorportier) waarvan zelfs een mee-rijdende Tesla monteur zei dat het 'bloed irritant' was. Nog steeds niet opgelost, ondanks 'alle rubbers rondom de deur te hebben vervangen'. Heb er alleen vieze vlekken in de bekleding aan overgehouden.

Audioprobleem; met een 'plof' geluid verlies ik vaak het merendeel van de audio (komt dan alleen op laag volume vanaf de voorste luidsprekers. Zou een 'software issue' zijn welke binnenkort gaat worden opgelost. Dat hoor ik al een half jaar...

Mijn telefoon heb ik 4 maanden niet mee kunnen bellen (vanaf 2019.12.x tot aan 2019.32.x) maar goed - dat is opgelost.

Sentry mode geeft regelmatig corrupte beelden (met name vanaf de repeater cams). Heel random, heel vervelend.

Ik heb betaald voor FSD (was een aanbieding eind februari na de prijsdaling; mijn Enhanced Autopilot bestelling op de AWD LR werd 'gratis' geupdate naar FSD) - echter bij het totale verlies van alle cruise control/autopilot features in april (spontaan, alles weg) bleek dat ik nooit FSD had gekregen op de auto. Heeft tot onlangs veel communicatie gekost om dat op te lossen.

4 leen model S'en meegekregen over verschillende afspraken, 3 daarvan met fikse defecten, 1 rete goor (schimmelende etensresten in de auto) en 1 daarvan was vrijwel onmogelijk om op te laden door een defecte laadpoort (moest worden ondersteund om te kunnen laden, ging vaak fout waardoor ik bij terugkomst een lege auto had). TOTAAL geen hulp of service vanuit Tesla SC (Amsterdam. Avoid at ALL COST. Tilburg is een net SC met vriendelijke medewerkers, al verhelpen ze mijn problemen niet).

Teruglopende range sinds de zomer; tot het punt dat ik nu 200-220km uit een 95% tot 2% charge kan halen. (ritje richting Parijs een maandje geleden was het absolute dieptepunt). Meerijdende vriend met zelfde model, zelfde bandenspanning, vergelijkbare lading, zelfde HVAC settings en rijgedrag had nog 35% accu over... Maarja - 40% reduced range valt 'binnen de norm' volgens Tesla....

1 groot ellende verhaal en ja - we zijn inmiddels bezig een zaak tegen de LM voor te bereiden want zij nemen totaal geen verantwoording over al deze problemen en reageren altijd hetzelfde 'wij kunnen niets doen want Tesla werkt niet mee'...

Dat is wel heel erg. Als ik het (als deskundige) zo lees, zou ik de koop/leaseovereenkomst ontbinden. Valt niet meer binnen het redelijke, dergelijke problemen. Laat vervolgens Tesla en de LM het onderling uitvechten. Dat is een overduidelijke 'lemon' en wellicht zelfs gevaarlijk op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:03
Ik kom in Breda aanrijden bij de chargers, staat daar een witte s met twee agenten erin gewoon dubbel geparkeerd! Wat een aso’s. Gelukkig was er naast 1 defecte nog 1 vrij

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
naii11 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:22:
Oh, dus minder ampères is sneller laden? De mensheid zij mij dankbaar dat ik geen scheikunde/natuurkunde (ik weet niet eens onder welke het valt) heb gestudeerd :X
Sinds wanneer is 3*16 minder dan 32?
(3 fase vs 1 fase)

Ik zou het onder basis wiskunde rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

naii11 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:22:
[...]

3x16A (3-fase x 16A x 230v = 11kW) is meer dan 1x32A (1-fase x 32A x 230v = 7kW), dus minder ampère per fase, maar 3x zoveel fase = sneller laden met 3 ipv 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
1-0-Ed schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:58:
[...]

Overigens is een dergelijke, zelf uit de koker getrokken 'Tesla-norm' niet een in rechte te respecteren 'norm'. De term 'norm' zegt het al, iets dat in het handelsverkeer als gebruikelijk kan worden geacht. Je kunt echt niet voertuig met een waardeloze betrouwbaarheid in het verkeer brengen en zeggen 'onze auto's zijn nou eenmaal bagger'. Dus die vlieger komt niet van de grond. Keihard aanpakken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Taro schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:28:
[...]

3x16A (3-fase x 16A x 230v = 11kW) is meer dan 1x32A (1-fase x 32A x 230v = 7kW), dus minder ampère per fase, maar 3x zoveel fase = sneller laden met 3 ipv 1 fase.
Ik snap hem. Dank voor je geduld Taro haha.

Om je toch nog even te treiteren: ligt het nou aan de laadkabel of de laadpaal, dat verschil in ampères?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
1-0-Ed schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:21:
[...]

Phoe - gaan we weer:

Tesla garandeert 70% van je batterij capaciteit binnen 8 jaar of 192000 km
https://www.tesla.com/nl_NL/support/vehicle-warranty
Dus moeten ze wel je batterij pack vervangen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

naii11 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:30:
[...]

Ik snap hem. Dank voor je geduld Taro haha.

Om je toch nog even te treiteren: ligt het nou aan de laadkabel of de laadpaal, dat verschil in ampères?
:)

Dat komt volgens mij door het type winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Taro schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:31:
[...]

:)

Dat komt volgens mij door het type winterbanden.
Ok nu ben je grapjes aan het maken.

Ik had niet door dat er een verschil was tussen x en y fasen laden.

Over winterbanden gesproken, hilarisch dat heel leasend Nederland die dingen onder zijn auto doet. Hier is eeeecht geen enkele noodzaak voor winterbanden. Een beetje popie jopie cultuur hier denk ik. Of voor wintersport?

Net een weekje gereden in de bergen van Zwitserland en ehh... winterbanden en mistlampen NODIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

bove027 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:14:
[...]

Als ze met de kabel erin zitten maar niet laden: gewoon je eigen laadpas er even voorhouden... kost je een paar cent maar dan leren ze het we af. Ze kunnen pas weg als jij ook gaat ;)
Mwah. Op de palen hier staat gewoon een telefoonnummer wat je kunt bellen, ik vermoed dat de helpdesk niet te beroerd is om de paal op afstand te ontgrendelen.

Maar dat is dan ook wel de oplossing voor jouzelf, als je tenminste een lange laadkabel hebt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roesla
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-04-2021
1-0-Ed schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:01:
[...]

Tsja, wat verwacht je anders in 020 ☺️😜

M3 SR+ | Pearl White | Black | Aero 18'' | Besteld 30-9 | RN 4-10 | VIN 8-11| SMS 28-11 | Levering 6-12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik111erik
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-03 11:06
naii11 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:44:
[...]

Bij mij nog erger, de openbare laadpalen te Amsterdam hebben een cirkelvormige lamp om de laadpoort heen. Als die blauw is wordt er geladen, als het gelig is, is die al gestopt met laden. Zie je vrolijk mensen de halve dag met een gelige kleur aan dat ding hangen. Als ik de gemeente bel is het over met de pret, maar dat wil ik niet (nog) een keer doen.. Dan maar heel vroeg op kantoor komen mensen...
Ik ben sinds vandaag begonnen met briefjes onder de ruitenwisser. Misschien moet ik dat bij mij thuis in de buurt ook maar eens doen als er weer een hybride de hele dag eraan hangt. Valt me op dat het ook relatief vaak Nissan Leaf's zijn. Kunnen die niet met 8-11 kw laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Vandaag mijn auto ge-debadged:

Debadged

Ging makkelijker dan ik dacht en ben zeer tevreden met het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
lighting_ schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:31:
[...]

Tesla garandeert 70% van je batterij capaciteit binnen 8 jaar of 192000 km
https://www.tesla.com/nl_NL/support/vehicle-warranty
Dus moeten ze wel je batterij pack vervangen
Grappig. Zie nu pas dat er verschil is in garantie tussen SR/LR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Squ1zZy schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:40:

[Afbeelding: Debadged]

Dus je hebt nu een SR+ >:)

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Met aftermarket spoiler en rood geverfde remklauwen :)

Is toch het eerste waar de gemiddelde rijder dit mee associeert, en dat is juist de reden hiervan: Daar geen f*ck om geven, zoals het eigenlijk hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-07 11:16
Taro schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:49:
[...]

Met aftermarket spoiler en rood geverfde remklauwen :)

Is toch het eerste waar de gemiddelde rijder dit mee associeert, en dat is juist de reden hiervan: Daar geen f*ck om geven, zoals het eigenlijk hoort.
Denk dat iemand die weet wat dual motor met rode streep betekend ook weet dat het de versie met spoiler en rode remklauwen is. :)

Groot gelijk dat je debadge heb gedaan dat moet ik ook nog ff doen. Vandaag gelukkig de luxe platen erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Inferi schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:52:
[...]

Denk dat iemand die weet wat dual motor met rode streep betekend ook weet dat het de versie met spoiler en rode remklauwen is. :)
Helaas niet correct :) Ik heb een versie met rode streep, zonder rode remklauwen en standaard zonder spoiler, inmiddels alsnog met spoiler. Die bestaan ook, maar dan gelukkig wel weer met Tesla trekhaak...

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 27-12-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Squ1zZy schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:40:

[Afbeelding: Debadged]

Wat hej eraf gehaald dan? Dual motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-07 11:16
Taro schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:55:
[...]

Helaas niet correct :) Ik heb een versie met rode streep, zonder rode remklauwen en standaard zonder spoiler, inmiddels alsnog met spoiler. Die bestaan ook, maar dan gelukkig wel weer met Tesla trekhaak...
Oh ja dat klopt inderdaad helemaal vergeten :)

Perfecte sleeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
naii11 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:27:
[...]

Wat hej eraf gehaald dan? Dual motor?
En het rode streepje :)

[ Voor 30% gewijzigd door Squ1zZy op 27-12-2019 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik heb mijn telefoon als sleutel ingesteld maar vraag me af of er een noodoplossing is als mij telefoon leeg of kapot is.
Iemand hier al eens problemen mee gehad?

Edit: heb het Tesla pasje meestal niet mee namelijk

[ Voor 14% gewijzigd door Novadecasa op 27-12-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Novadecasa schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:09:
Ik heb mijn telefoon als sleutel ingesteld maar vraag me af of er een noodoplossing is als mij telefoon leeg of kapot is.
Heb de key kaart in de portemonnee.
Al een paar keer moeten gebruiken. Ook al was er niks aan de hand met mijn smartphone

Edit: waarom niet? is als een bankpas. Laat je die ook altijd thuis?

[ Voor 8% gewijzigd door lighting_ op 27-12-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Een Tesla Model 3 Keyfob of het pasje inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:20
Pasje in de buurt houden... Ik hou het pasje in mijn portemonnee. Nooit bij de hand, altijd in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles gelezen, erg vervelend en je lease-maatschappij is degene die dit op moet lossen. Ik zou daar ook de druk letten.

Je hebt gewoon een 'lemon'. Omruilen die auto voor een nieuwe en alles zou weer goed moeten zijn. Succes!

Met een advocaat zijn ze vaak de moeilijkste niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40

Een goede gewoonte is je Tesla pasje meenemen. Altijd. Kan makkelijk, het is een heel dun dingetje. Tegen het leegraken van je telefoon kan je nog iets doen. Voortijdig uitzetten, stoppen met spelen met het ding of een powerbank meeslepen. Tegen diefstal, een ongelukje of een crash van je telefoon doe je niet zoveel en dan kan je je auto niet meer in.

Leuk verhaal op het Tesla forum :
Ik wilde hier even waarschuwen voor een bepaalde samenloop van omstandigheden die een model-3-rijder zoals ik in flinke problemen kan brengen. Ik probeer het kort uit te leggen. Ik stond al 10 minuten in een stilstaande file en besloot de auto in Park te zetten. De kinderen in de auto gingen de spelletjes op het scherm uitproberen. 10 minuten later kwam er opeens beweging in de file. Ik wilde ook weer gaan rijden, maar dat ging niet. Mijn iPhone was in de tussentijd namelijk leeg geraakt waardoor de bluetooth-connectie waarop de auto reageert om te kunnen starten, er niet meer was. De auto vroeg om het RFID-kaartje. Maar die had ik thuis laten liggen. Benarde situatie. Een oplossing leek ver te zoeken.

Uiteindelijk was de vrouw in de auto achter ons zeer behulpzaam. In haar auto snel mijn iPhone opgeladen tot 3%, waarna ik de auto weer in Drive kon zetten. Uiteindelijk heeft de file door ons 5 minuten langer gestaan, en viel het nog mee. Maar het was geen pretje.

Vanaf nu zorg ik dat ik in ieder geval altijd het RFID-kaartje op zak heb. Een andere conclusie zou misschien zijn dat je je auto beter niet in Park kunt zetten in een langdurig stilstaande file of voor een openstaande brug. Of dat je je iPhone, wanneer je die als sleutel gebruikt, altijd van voldoende stroom moet blijven voorzien.

Ik heb de auto nog maar een week. Was er nog een andere manier geweest om deze situatie op te lossen?

naii11 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:44:
[...]

Het zou verdomd makkelijk te verhelpen zijn als de gemeente ineens een fors tarief gaat rekenen voor het vast houden van een laadpaal als je auto vol zit. Zeg die van fout parkeren, een slordige 70 euro. Tot het zover is heb je de laadpaal terrorist die daar staat om te parkeren, niet (meer) om te laden.

Het werkelijke probleem is een tekort aan normale parkeerplekken en/of een tekort aan laadpalen voor het aantal elektrische auto's in de buurt.

[ Voor 18% gewijzigd door asing op 27-12-2019 18:57 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
SeatRider schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:35:
[...]

Mwah. Op de palen hier staat gewoon een telefoonnummer wat je kunt bellen, ik vermoed dat de helpdesk niet te beroerd is om de paal op afstand te ontgrendelen.

Maar dat is dan ook wel de oplossing voor jouzelf, als je tenminste een lange laadkabel hebt.
Worden de kabels ook zonder laad sessie vergrendeld?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@asing leuk verhaal. Vraag me af of het waar is maar goed. Waarom bijvoorbeeld niet in zijn eigen auto de telefoon opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Inspired schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:57:
@asing leuk verhaal. Vraag me af of het waar is maar goed. Waarom bijvoorbeeld niet in zijn eigen auto de telefoon opladen?
Ik heb geen idee, ik ken de hele vent niet. En naast zijn pasje heeft hji uiteraard ook zijn laadkabel niet bij zich. Dit is het soort personen waarvoor Rijkswaterstaat overal "Ga goed voorbereid op weg" op de DRIP borden heeft gezet.

Het zal de generatie zijn die zo onbeslommerd leeft. :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:42
Inspired schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:57:
Hij had de auto een week en tegenwoordig worden er geen kabeltjes standaard meer bijgeleverd. Wellicht had hij nog geen kabeltje 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
NeoPhire schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
[...]

Hij had de auto een week en tegenwoordig worden er geen kabeltjes standaard meer bijgeleverd. Wellicht had hij nog geen kabeltje 😊
Mja. Ok. Dan vraag je erom. Kun je ook gaan waarschuwen dat je de telefoon en pasje niet onderweg uit je raam moet gooien. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Ok ik hap wel.

Tesla is geen premium brand. Dat het super gewild is maakt het nog niet premium. Als jij dezelfde specs (grosso modo) en opties als een LR AWD zoekt in een premium brand dan kan dat wel, dan kom je bij de Porsche Taycan 4S uit. Daar krijg je vast een persoonlijk gesprekje bij het afhalen en de bouwkwaliteit van in- en exterieur zijn TOP. Prijzen beginnen bij 108.000 euro, maar als je dezelfde opties wilt als op de Tesla kom je waarschijnlijk op 120k+ uit. Oftewel: het dubbele.

Dat je op een zompige kade je auto moet ophalen en dat er af en toe een lichtunit scheef ingeplakt zit, dat hoort er dan bij blijkbaar.

Na 1000km heb ik overigens absoluut wél een premium gevoel bij de LR, maar misschien heb ik mazzel met een smette- en kraakloze auto. ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En de 4S heeft ongeveer de helft van de range van een LR, en over opties nog maar te zwijgen...

En Tesla kiest ervoor om zoveel mogelijk auto's af te leveren. In scale ups gaat ook gewoon heel veel verkeerd. Dit met een krappe arbeidsmarkt (petje die grote bek heeft bij SC Amsterdam) zorgt ervoor dat je als Tesla rijdt iets dikkere huid moet hebben.

Maar omdat de auto 400% beter is op alle andere punten, is er nu even niks aan te doen. Geen ander bedrijf heeft dit de afgelopen eeuw gedaan.

Overigens vind ik petrol head tegenwoordig een rare term, je kan auto's heel erg mooi en tof vinden en waarderen wat heeft gebracht, maar zien dat de nadelen van benzine letterlijk doden opleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:44
bove027 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:14:
[...]

Pasje in de buurt houden... Ik hou het pasje in mijn portemonnee. Nooit bij de hand, altijd in de buurt
Hier ook Heb voor alle bestuurders in de familie pasje, extra setje van 2 kost paar tientjes en als extra beveiliging an wel een pincode. En inderdaad altijd pasje bij ons voor probleme uitval telefoon, bluetooth etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line

Wat deed/doe je als je je autosleutel kwijt geraakt van een klassieke auto?

Moest mijn gsm plat geraken, dan vraag ik wel of ik even mag bellen zodat ze vanop afstand de auto open doen en starten. En anders vraag ik ze om de Tesla app even te installeren.

Want het gebeurt wel erg vaak dat je gsm plat is he ;)

[ Voor 22% gewijzigd door bottom line op 27-12-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Ik heb m’n M3 vanmiddag opgehaald, en naast een achterportier die nét niet lekker aansluit bij de rest van ‘t bodywerk, is het een prima geleverde auto.
Ik kan overigens geen serviceafspraak maken in de app omdat die optie er niet instaat. Anyone?

En ik krijg mijn iPhone niet als sleutel ingesteld. Bestuurdersportier moet toch unlocked worden als ik naast de auto sta met m’n iPhone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
-Muncky- schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:30:
Ik heb m’n M3 vanmiddag opgehaald, en naast een achterportier die nét niet lekker aansluit bij de rest van ‘t bodywerk, is het een prima geleverde auto.
Ik kan overigens geen serviceafspraak maken in de app omdat die optie er niet instaat. Anyone?

En ik krijg mijn iPhone niet als sleutel ingesteld. Bestuurdersportier moet toch unlocked worden als ik naast de auto sta met m’n iPhone?
App opnieuw installeren.
iPhone niet ingesteld als sleutel? Hoe verwacht je dan dat je deur zou open gaan? :P dan kan iedereen met bluetooth binnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Langsrijden bij het service centre? Heb ik ook gedaan voor een aantal punten en als ze geen tijd hebben dan maken zij de afspraak. Ging bij mij prima 😉

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:48

Dit gebeurt pas als je ook aan de klink trekt.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik zag al veel van deze problemen aankomen bij het niet meenemen van het pasje. Het geeft veel vrijheid maar is aan de andere kant ook heel kwetsbaar. Dus ik ga het pasje inderdaad maar gewoon weer meenemen in m’n portemonnee. Puur als backup/safety.
lighting_ schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:12:
[...]

Heb de key kaart in de portemonnee.
Al een paar keer moeten gebruiken. Ook al was er niks aan de hand met mijn smartphone

Edit: waarom niet? is als een bankpas. Laat je die ook altijd thuis?
Ja laat ik altijd thuis. Apple Pay via m’n Apple Watch. Geen bankpasje meer nodig. ;)

Nee hoor, ik heb er zelfs 2 bij me 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
bottom line schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:29:
[...]. En anders vraag ik ze om de Tesla app even te installeren.[...]
Moet je wel je pasje bij je hebben anders krijg je em niet gekoppeld aan je auto toch? En dan kan je het net zo goed zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:20:
[...]

Moet je wel je pasje bij je hebben anders krijg je em niet gekoppeld aan je auto toch? En dan kan je het net zo goed zelf doen.
Nop.
Via de app kan je toch gewoon de auto openen? En ook starten ;) check het scherm bediening maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had laatst een keer een iOS update gestart net voordat ik vertrok. Duurde ff voordat die update daadwerkelijk startte (rebooten e.d.), maar toen ik op een gegeven moment ergens was gestopt en weer wilde vertrekken was ik blij dat ik mijn pasje bij me had ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Ja, ik heb ook altijd een pasje bij me voor de backup.. Vrouw heeft het andere pasje.

Gister toch maar de vloermatten besteld bij Tesla zelf, kwam neer op $ 130 (inclusief de frunk) anders word het allemaal wel heel snel vies.

Nog even een update over mijn aflever puntjes:
- Gister wat foto's door gemaild
- Werd om 5 uur gebeld: Wanneer wil je komen, dan bestellen wij alle onderdelen.

Volgens mij gaan ze dus mijn speaker, achter bumper en stuur vervangen als ik het goed begreep, en gaan ze kijken naar mijn 2 opmerkingen over de lak (1 klein deukje in de achterdeur, en bij mijn voordeur naast het Tesla model 3 logo mist er wat verf).

Ben benieuwd, 6/1 ga ik er langs.

Helaas raakte ik vanmorgen zelf de stoeprand en is 1 van mijn wieldoppen beschadigd.. Las dat je ze voor $ 30 per stuk kan laten vervangen dus ik denk dat ik dat ook maar gelijk doe.. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
bottom line schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:22:
[...]
Nop.
Via de app kan je toch gewoon de auto openen? En ook starten ;) check het scherm bediening maar.
Ja, maar pas nadat je em als sleutel hebt toegevoegd toch? Want daarvoor is een kaart nodig.

Kan het me niet zo goe herinneren. Is alweer twee weken geleden ^_^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:05:
[...]

Ja, maar pas nadat je em als sleutel hebt toegevoegd toch? Want daarvoor is een kaart nodig.

Kan het me niet zo goe herinneren. Is alweer twee weken geleden ^_^
Moet niet.
Als je het nu installeert op je tablet, kan je van daaruit je auto open doen.

Het enige waarvoor je je telefoon moet verbinden met de sleutel, is voor automatisch verbinding te maken om de deur te openen + auto te starten (zonder op knopjes te hoeven te drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Precies, daarom moet je je naam en wachtwoord ook niet zomaar ergens laten slingeren, dan kan iedereen spontaan je auto bedienen. En zien waar ter wereld hij staat...

[ Voor 11% gewijzigd door pirke op 27-12-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Hmmm ik bewaar mijn pasje altijd in mijn portemonnee die ik altijd in de auto laat.

Dus mijn reserversleutel (pas) zit altijd in de auto.

Niet zo handig denk ik, of toch wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
said006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:40:
Hmmm ik bewaar mijn pasje altijd in mijn portemonnee die ik altijd in de auto laat.

(y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
pirke schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:40:
Precies, daarom moet je je naam en wachtwoord ook niet zomaar ergens laten slingeren, dan kan iedereen spontaan je auto bedienen. En zien waar ter wereld hij staat...
Ze moeten eigenlijk z.s.m 2 staps verificatie inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
said006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:40:

Voor noodgevallen maakt het niet uit, de kosten van een ingetikte ruit zijn wel te overzien.
Inbraak-/verzekeringstechnisch heb je wel wat uit te leggen als het gilde heeft besloten jouw auto mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:18

OMX2000

By any means necessary...

Nu al de tweede keer dat mijn navigatie lokatie vast blijft hangen. Mijn auto denkt dat ie nog thuis staat, terwijl ik al een minuut of tien rij. Resetten helpt niet altijd.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
pirke schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:40:
Daarom gebruik ik ook geen third-party apps en diensten zoals Teslafi. Je geeft ze gewoon volledig toegang.
OMX2000 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:15:
Nu al de tweede keer dat mijn navigatie lokatie vast blijft hangen. Mijn auto denkt dat ie nog thuis staat, terwijl ik al een minuut of tien rij. Resetten helpt niet altijd.
Je kunt het best gewoon ff afwachten. Heb het ook een keer gehad. Reset hielp niet. Na 30m oid had hij de juiste locatie weer.

[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 27-12-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
DuikKees schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:00:
[...]

Voor noodgevallen maakt het niet uit, de kosten van een ingetikte ruit zijn wel te overzien.
Inbraak-/verzekeringstechnisch heb je wel wat uit te leggen als het gilde heeft besloten jouw auto mee te nemen.
Ah oke, dan vertrouw ik erop dat de gilde mijn tesla m3 met kenteken G-254-RN aan de Coolsingel in Rotterdam niet meeneemt. Bvd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GB2
  • Laatst online: 08-09 16:18

GB2

said006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:01:
[...]
tesla m3 met kenteken G-254-RN
Volgens RDW is dat een BMW; 118I.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DuikKees
  • Laatst online: 19-09-2023
said006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:01:
[...]

Ah oke, dan vertrouw ik erop dat de gilde mijn tesla m3 met kenteken G-254-RN aan de Coolsingel in Rotterdam niet meeneemt. Bvd
Mental note: in 2020 beter de sarcasmemodus op Tweakers proberen uit ontcijferen..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chianti14
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-02-2021
said006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:00:
[...]

kan je hier wat meer (achtergrond) informatie over geven?
door de twee knoppen op.stuur tegelijk in te drukken krijg je soft reset en kan het probleem oplossen geeft tesla aan ... echter lees.op.internet dat het niet helpt . dus ik doe het zelf.niet . ik wacht op update

LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
chianti14 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:56:
[...]

door de twee knoppen op.stuur tegelijk in te drukken krijg je soft reset en kan het probleem oplossen geeft tesla aan ... echter lees.op.internet dat het niet helpt . dus ik doe het zelf.niet . ik wacht op update
Welk probleem heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Klassieke bugmelding :)

Pagina: 1 ... 132 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.