Phoe - gaan we weer:
medio maart mijn Model 3 AWD LR ontvangen. Afhalen niet mogelijk (avond vooraf gebeld dat het niet ging lukken) wel een home delivery. BIG mistake! Een gebrekkig engels pratend kind kwam de auto brengen met forse schade. Dikke deuk in de wielkast links achter. Afspraak was daarom niet meer dan invullen van papierwerk en bellen. Daarna mocht ik hem naar het treinstation brengen. Later die dag de auto verder geinspecteerd; onder de krassen, butsen en algeheel slecht plaatwerk. Direct gemeld via mail. Tot op heden nog steeds bezig over de erbarmelijke kwaliteit van de lak (deuk is er na 10 weken dan wel uitgehaald; de rest blijft vreselijk).
Mijn richtingsaanwijzer was defect (bleef aan staan of ging juist helemaal niet aan) en heeft 5 maanden en 2 service afspraken gekost eer deze werd vervangen. Gaf regelmatig gevaarlijke situaties - met name op de snelweg.
De camera's van mijn auto registreren al het verkeer rechts naast en vooral rechts achter het voertuig verkeerd. Spookverkeer, verkeer wat blijft hangen of mijn baan in schiet. Maakt mijn Full Self Drive functionaliteit waardeloos en krijg af en toe stuur ingrepen als er niets is. Aantal keer hele boze mede weggebruikers gehad omdat mijn auto halverwege een baanwissel terug schoot naar de aanvankelijke baan (zonder enige aanleiding). Hier ben ik al sinds april over in gesprek met Tesla, ontelbare beloftes gehad, nooit ook maar IETS van waargemaakt en ze ontkennen het probleem. We hebben er inmiddels 30 op de zaak en het is duidelijk dat mijn auto een probleem heeft in de camera's/sensors.
Ik heb een vervelend gekraak in het interieur (afkomstig van de linker voorportier) waarvan zelfs een mee-rijdende Tesla monteur zei dat het 'bloed irritant' was. Nog steeds niet opgelost, ondanks 'alle rubbers rondom de deur te hebben vervangen'. Heb er alleen vieze vlekken in de bekleding aan overgehouden.
Audioprobleem; met een 'plof' geluid verlies ik vaak het merendeel van de audio (komt dan alleen op laag volume vanaf de voorste luidsprekers. Zou een 'software issue' zijn welke binnenkort gaat worden opgelost. Dat hoor ik al een half jaar...
Mijn telefoon heb ik 4 maanden niet mee kunnen bellen (vanaf 2019.12.x tot aan 2019.32.x) maar goed - dat is opgelost.
Sentry mode geeft regelmatig corrupte beelden (met name vanaf de repeater cams). Heel random, heel vervelend.
Ik heb betaald voor FSD (was een aanbieding eind februari na de prijsdaling; mijn Enhanced Autopilot bestelling op de AWD LR werd 'gratis' geupdate naar FSD) - echter bij het totale verlies van alle cruise control/autopilot features in april (spontaan, alles weg) bleek dat ik nooit FSD had gekregen op de auto. Heeft tot onlangs veel communicatie gekost om dat op te lossen.
4 leen model S'en meegekregen over verschillende afspraken, 3 daarvan met fikse defecten, 1 rete goor (schimmelende etensresten in de auto) en 1 daarvan was vrijwel onmogelijk om op te laden door een defecte laadpoort (moest worden ondersteund om te kunnen laden, ging vaak fout waardoor ik bij terugkomst een lege auto had). TOTAAL geen hulp of service vanuit Tesla SC (Amsterdam. Avoid at ALL COST. Tilburg is een net SC met vriendelijke medewerkers, al verhelpen ze mijn problemen niet).
Teruglopende range sinds de zomer; tot het punt dat ik nu 200-220km uit een 95% tot 2% charge kan halen. (ritje richting Parijs een maandje geleden was het absolute dieptepunt). Meerijdende vriend met zelfde model, zelfde bandenspanning, vergelijkbare lading, zelfde HVAC settings en rijgedrag had nog 35% accu over... Maarja - 40% reduced range valt 'binnen de norm' volgens Tesla....
1 groot ellende verhaal en ja - we zijn inmiddels bezig een zaak tegen de LM voor te bereiden want zij nemen totaal geen verantwoording over al deze problemen en reageren altijd hetzelfde 'wij kunnen niets doen want Tesla werkt niet mee'...
Je snapt het wel - vreselijk veel ellende en ik ben het meer dan zat...
Gravity sucks...