Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.750 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Beetje dooie mus in Europa dus. Voice control werkt ook al niet meer. Hopelijk volgende keer beter.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Nu in Italië aan het genieten van de sneeuw. Bewust voor Ionity gegaan in plaats van Superchargers ivm de laadsnelheid, werd hier wel vrolijk van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a8XzIlWq0cHIgO6ADU5vkkah/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:09:
[...]

Ja jij snapt het alleen, want jij bent zo slim.
Als je nou eens goed leest zie je ook dat ik vraag of dit het probleem oplost, omdat ik het probleem tijdelijk op wil lossen. Niet omdat ik vind dat het slimmer is of dat ik het beter vind om het uit te zetten. Helemaal niet zelfs.

Misschien is het wel verstandig om uit te leggen waarom deze instelling niets te maken heeft met de problemen die we ondervinden met phantom brake.
Dan helpen we elkaar.
In plaats van toe doen alsof we wijzer zijn.
Mijn excuses, ik zal volgende keer wat netter zijn.

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Niek_ schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:03:
Nu in Italië aan het genieten van de sneeuw. Bewust voor Ionity gegaan in plaats van Superchargers ivm de laadsnelheid, werd hier wel vrolijk van:
[Afbeelding]
Tof! Vreemde resterende tijd, wel...
Net trouwens even de update uitgevoerd, 40.50. Stardew valley is niet zomaar een gimmicky port! Werkt echt super op t touch screen. Helpt natuurlijk dat het al bestaat voor iOS, maar toch.

[ Voor 19% gewijzigd door Mday op 26-12-2019 23:14 ]

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Mday schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:09:
[...]

Tof! Vreemde resterende tijd, wel...
Net trouwens even de update uitgevoerd, 40.50. Stardew valley is niet zomaar een gimmicky port! Werkt echt super op t touch screen. Helpt natuurlijk dat het al bestaat voor iOS, maar toch.
Zo te zien staat z’n limiet ingesteld op 100%. Laadsnelheid zal na de 80% ook bij Ionity wel afnemen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Net mailtje terug van tesla over mijn 4 aflever puntjes: Of ik even een service melding wil maken via de app dan sturen ze een busje mijn kant op om het allemaal te bekijken en te fixen.

Zou wel helemaal netjes zijn als dat de afwikkeling is.

• Mday
  • Laatst online: 31-08 10:18
Novadecasa schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:15:
[...]

Zo te zien staat z’n limiet ingesteld op 100%. Laadsnelheid zal na de 80% ook bij Ionity wel afnemen toch?
Oh, zo 🤔 ik zie het nu ja

Verwijderd

ex87 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:15:
Net mailtje terug van tesla over mijn 4 aflever puntjes: Of ik even een service melding wil maken via de app dan sturen ze een busje mijn kant op om het allemaal te bekijken en te fixen.

Zou wel helemaal netjes zijn als dat de afwikkeling is.
Mobile Ranger in CA is al heel goed uitgerold. Is echt top.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Miepz78 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:09:
[...]

Straks laad ik rapido met m'n fase 3 newmotion paal incl stekker. Dus op zich heb ik 'm niet enorm rap nodig. Het lijkt erop dat ie is wegbezuinigd... Maar zal er idd nog wel melding van maken...
Ik weet niet wanneer je de paal hebt aangevraagd maar dat is ook drama. Stedin (3 fase verzwaring)& Alfen proline paal via Eneco eMobility half oktober aangevraagd en zit nog steeds te wachten. Afspraak voor Stedin staat nu eindelijk op 6 januari en de 14e komen ze de paal pas plaatsen :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/jkkQ3H3cvISsY76MfQ83LOJTipjfXJrunGYWmTIZMIQ.jpg?auto=webp&s=4a473b7d99af37503df71d41ac14637730e8e199

:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Dat is dan weer jammer. Ik kom voor een afspraak bij SC Amsterdam en ging er vanuit dat ik een leenauto zou meekrijgen omdat er een kras zat op mijn bumper. Ging er vanuit dat het gespoten zou gaan worden. Ik had mijn laptop niet bij mij en zit nu te wachten.

De bumper gaat in zijn geheel vervangen worden en dat duurt minder dan vier uur en dan is het een "wacht afspraak"...

Had ik dat geweten had ik mijn laptop meegenomen.

Andere kant is het wel weer positief dat ik zometeen wegrij in mijn eigen auto.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miepz78
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
NightHawk4 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:35:
[...]

Ik weet niet wanneer je de paal hebt aangevraagd maar dat is ook drama. Stedin (3 fase verzwaring)& Alfen proline paal via Eneco eMobility half oktober aangevraagd en zit nog steeds te wachten. Afspraak voor Stedin staat nu eindelijk op 6 januari en de 14e komen ze de paal pas plaatsen :F
Eind oktober alles aangevraagd, laadpaal van newmotion via laadkompas.nl werd met 3 dagen bezorgd en is eind nov geïnstalleerd. Stedin zou een dag later komen volgens hun automatische systeem, maar dat wordt - na klacht indienen en erachteraan bellen - 8 januari.....

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:37
Miepz78 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:39:
[...]

Eind oktober alles aangevraagd, laadpaal van newmotion via laadkompas.nl werd met 3 dagen bezorgd en is eind nov geïnstalleerd. Stedin zou een dag later komen volgens hun automatische systeem, maar dat wordt - na klacht indienen en erachteraan bellen - 8 januari.....
Heb je al wel een 3 fasen meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gé Brander schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 07:54:
Dat is dan weer jammer. Ik kom voor een afspraak bij SC Amsterdam en ging er vanuit dat ik een leenauto zou meekrijgen omdat er een kras zat op mijn bumper. Ging er vanuit dat het gespoten zou gaan worden. Ik had mijn laptop niet bij mij en zit nu te wachten.

De bumper gaat in zijn geheel vervangen worden en dat duurt minder dan vier uur en dan is het een "wacht afspraak"...

Had ik dat geweten had ik mijn laptop meegenomen.

Andere kant is het wel weer positief dat ik zometeen wegrij in mijn eigen auto.
Vanaf 4 uur heb je recht op vervangend vervoer, sindsdien is elke reperatie zogenaamd onder de vier uur. :X :X :| :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakez68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:34
Nog een surprise van A Better Routeplanner ...

Een app voor Android en Apple.

Zag het toevallig voorbij vliegen bij TMC denk ik, maar kan de source niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:57
Hebben meer mensen last van een melding dat de portiercamera (deurstijl) aan de passagierskant af en toe klaagt over geen zicht/blokkade als je over een onverlichte donkere weg rijdt?

Heb er in stadsverkeer of op snelweg geen last van, maar op een binnenweg door de polder begint 'ie er af en toe over te klagen.. Camera zelf is helemaal schoon, ik loop ze 's ochtends allemaal even na en veeg met een doekje ook eventuele druppels er effe vanaf om te kijken of de melding zich nog steeds voordoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miepz78
TweakerMarco schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:52:
[...]

Heb je al wel een 3 fasen meterkast?
Jazeker, Stedin mannetje hoeft de boel alleen maar van 1-3 om te zetten. Rest is er klaar voor ;-)

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
DeEeekhoorn schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:03:
Hebben meer mensen last van een melding dat de portiercamera (deurstijl) aan de passagierskant af en toe klaagt over geen zicht/blokkade als je over een onverlichte donkere weg rijdt?

Heb er in stadsverkeer of op snelweg geen last van, maar op een binnenweg door de polder begint 'ie er af en toe over te klagen.. Camera zelf is helemaal schoon, ik loop ze 's ochtends allemaal even na en veeg met een doekje ook eventuele druppels er effe vanaf om te kijken of de melding zich nog steeds voordoet.
Zelf niet gehad, nou moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet vaak achteraf rij. Kan me wel voorstellen dat de auto "denkt" dat er geen zicht is omdat het gewoon te donker is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Happy met 2019.40.50, eindelijk satelliet weergave in de SR+, daarnaast is het fijn dat AP een stuk rustiger is geworden.

Gisteren had ik een rit van 270km en beoogd dat ik het zonder laden wel zou redden. De heen weg weer te hard lopen jakkeren :'), aangekomen met 49% SoC, op de terugweg voor de zekerheid toch even <10 min bij een SuC gestopt.

Uiteindelijk thuis aangekomen met 15% over en 48kWh verbruikt. Als ik op de heenweg iets conservatiever had gereden had ik het waarschijnlijk ook gehaald zonder SuC bezoek.

Uiteindelijk vond de meereizende familie het ook interessant om eens SuC te bezoeken, een aantal verbaasde zich over de korte laadtijd.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, herkenbaar. Ik woon zelf ook achteraf in de polder en soms geeft ie die melding dat de dode hoek niet gedetecteerd kan worden. Maar is meestal maar heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Herkenbaar. Krijg ook continu deze melding als het een donkere nacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Miepz78 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:17:
[...]

Jazeker, Stedin mannetje hoeft de boel alleen maar van 1-3 om te zetten. Rest is er klaar voor ;-)
Alleen jammer dat dit hele geintje bij Stedin 290 euro kost...
Is slechts 15-30 minuten werk in je meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
RichardC79 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:39:
[...]

Beetje afhankelijk van de situatie. Bij mij (Enexis) was de monteur toch wel een uurtje druk. Er "moest" namelijk ook een nieuwe meter in. Was dat wel blij mee aangezien de oude nog een oude generatie slimme meter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
[...]
Tja, toen ik begin dit jaar de aansluiting wilde upgraden hebben ze de aansluiting en kabels moeten upgraden, dus: 2 stoepen open, nieuwe kabel onder weg door schieten, oprit open, nieuwe trekken, kast vervangen en alles dichtgooien en tegels in stoepen terug. Waren met 4 man een uurtje of 6 bezig. En dat koste ook maar 250 euro (enexis). En weekje later met 2 man nog een 2 uurtjes werk om de slimme gasmeter te vervangen voor een nieuwer model dat compatible was met de nieuwe slimme meter.

[ Voor 11% gewijzigd door JPDeckers op 27-12-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sinds deze week beslaat mijn auto ineens heel erg. Hiervoor had ik daar helemaal geen last van. Het enige dat helpt is de voorruit blazer aan zetten. Of ik AC nu aan of uit heb staan maakt niets uit.
Alle ruiten beslaan. Dus zowel de voorruit maar ook de zijruiten.
Zowel op korte ritten als op lange ritten.
Herkent iemand dit? Lijkt me niet normaal toch.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
thewizard2006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:44:
Sinds deze week beslaat mijn auto ineens heel erg. Hiervoor had ik daar helemaal geen last van. Het enige dat helpt is de voorruit blazer aan zetten. Of ik AC nu aan of uit heb staan maakt niets uit.
Ik heb daar geen last van nee. Heb de climate altijd op auto staan op 20-ish graden. Zit er verder niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:01

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

heb ik ook, van pure ellende maar een vochtvreter in gezet, bakje water per week, ga navragen bij komend onderhoud...

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
JPDeckers schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:43:
[...]

Tja, toen ik begin dit jaar de aansluiting wilde upgraden hebben ze de aansluiting en kabels moeten upgraden, dus: 2 stoepen open, nieuwe kabel onder weg door schieten, oprit open, nieuwe trekken, kast vervangen en alles dichtgooien en tegels in stoepen terug. Waren met 4 man een uurtje of 6 bezig. En dat koste ook maar 250 euro (enexis).
Dan is het relatief gezien een koopje. :) Wel netjes dat je dan toch maar die 250 euro hoeft te betalen.
Bij mij was het enkel 2 stoppen bijzetten en een paar draden trekken.
Dus dat was gewoon niet veel werk.
Moest van 1x40 naar 3x25 maar die hele kast was daar reeds al op voorbereid vanaf de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Geen last van, climate staat bij mij meestal op 18 of 19 graden.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:21
Misschien een raam dat niet helemaal goed afsluit waardoor er wat water naar binnen kan komen?

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Hebben jullie enig idee wat een Tesla M3 Long Range in de lease kost pm? Ik heb een budget beschikbaar voor een nieuwe leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik heb de climate tussen de 18 en 22 staan en in alle gevallen beslaat het.
Heb 2 januari een service afspraak staan voor wat andere zaken maar dit lijkt er dan bij te komen.
rmathijssen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:48:
[...]

Misschien een raam dat niet helemaal goed afsluit waardoor er wat water naar binnen kan komen?
Niet voor zover ik kan zien in iedergeval. Zal nog eens alles nalopen voor de zekerheid.

[ Voor 47% gewijzigd door thewizard2006 op 27-12-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
turkeyhakan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:48:
Hebben jullie enig idee wat een Tesla M3 Long Range in de lease kost pm? Ik heb een budget beschikbaar voor een nieuwe leaseauto.
Meer iets voor het leasetopic. Kijk gewoon op LP direct/directlease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
turkeyhakan schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:48:
Wat is er lastig aan het feit dat je gewoon je LM kan bellen hiervoor? Maargoed, denk aan ca 1100 EUR pm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Nou reed ik de laatste jaren in allerlei lease (pool) spul rond en privé in een mooie (oude) 5-serie, maar in de Tesla heb ik in de eerste week al een hoop raar rijgedrag van mijn omgeving opgemerkt. Herkent iemand dat, dat andere weggebruikers anders reageren op de Tesla's?

In de stad merk ik het vooral van petjes in rijdende sloopauto's die vol gas gaan geven aan het stoplicht of moeilijk in gaan halen en dan voor me blijven plakken. Vroeger nooit last van. Op de snelweg vooral typische middenklasse leaserijders die met heel veel moeite gaten dicht gaan rijden zodat ik er toch vooral niet tussen kom... terwijl ik op de rechterbaan lekker aan het cruisen ben op de autopilot en totaal niet bezig met snel ergens zijn door veel van baan te wisselen. :z

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik merk juist dat veel mensen op de linkerbaan opzij gaan voor mij. Wat voor de tesla niet veel gebeurde.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
@EvaluationCopy, helaas herkenbaar.
In mijn vorige auto’s eigenlijk nooit iets geks gehad, nu in een half jaar al veel afgesneden bij invoegstrookjes, rare remacties, etc.
Met name de middenklasse leasers (A3, 1-serie) lijkt er moeite mee te hebben dat mensen met een soortgelijk leasebudget dit jaar mazzel hebben dat ze een nieuwe auto uit mochten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
revolution-nl schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:25:
Happy met 2019.40.50, eindelijk satelliet weergave in de SR+, daarnaast is het fijn dat AP een stuk rustiger is geworden.

Gisteren had ik een rit van 270km en beoogd dat ik het zonder laden wel zou redden. De heen weg weer te hard lopen jakkeren :'), aangekomen met 49% SoC, op de terugweg voor de zekerheid toch even <10 min bij een SuC gestopt.

Uiteindelijk thuis aangekomen met 15% over en 48kWh verbruikt. Als ik op de heenweg iets conservatiever had gereden had ik het waarschijnlijk ook gehaald zonder SuC bezoek.

Uiteindelijk vond de meereizende familie het ook interessant om eens SuC te bezoeken, een aantal verbaasde zich over de korte laadtijd.
Die satelliet weergave zal wel niet voor lange duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Smobbo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:55:
@EvaluationCopy, helaas herkenbaar.
In mijn vorige auto’s eigenlijk nooit iets geks gehad, nu in een half jaar al veel afgesneden bij invoegstrookjes, rare remacties, etc.
Met name de middenklasse leasers (A3, 1-serie) lijkt er moeite mee te hebben dat mensen met een soortgelijk leasebudget dit jaar mazzel hebben dat ze een nieuwe auto uit mochten zoeken...
Zou dat echt? Ik kan me niet voorstellen dat mensen zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
carpebios schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:54:
Ik merk juist dat veel mensen op de linkerbaan opzij gaan voor mij. Wat voor de tesla niet veel gebeurde.
Komt door de LED verlichting waarschijnlijk.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepz78
[...]

Tja, toen ik begin dit jaar de aansluiting wilde upgraden hebben ze de aansluiting en kabels moeten upgraden, dus: 2 stoepen open, nieuwe kabel onder weg door schieten, oprit open, nieuwe trekken, kast vervangen en alles dichtgooien en tegels in stoepen terug. Waren met 4 man een uurtje of 6 bezig. En dat koste ook maar 250 euro (enexis). En weekje later met 2 man nog een 2 uurtjes werk om de slimme gasmeter te vervangen voor een nieuwer model dat compatible was met de nieuwe slimme meter.
Dus @RichardC79 en ik betalen voor de probleemgevallen. Solidariteitsbeginsel ook bij de energieclubs? Hmm hehe. Maar goed, het is idd een uurtarief waar ik jaloers op ben. Anderzijds: zakelijke kosten voor mij, allang betaald. Niet meer aan denken.

Nu nog bedenken hoe ik van onze oprit officieel een vuurwerkvrije zone kan maken voor dinsdag... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Sunri5e schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:55:
[...]

Zou dat echt? Ik kan me niet voorstellen dat mensen zo zijn.
Dat is precíes hoe mensen zijn. De echt domme jan met de pet denkt dan ook nog eens dat de Tesla';s betaald worden door hún belastinggeld en bijtelling. Op het werk merk ik ook veel jaloezie van collega's, dat is echt op het trieste af. (De hele tijd focussen op eventuele nietbestaande minpuntjes blabla). Wat een lelijke eigenschap is dat toch, maar goed, tegenwoordig zie ik dat maar als slechtverpakte complimenten, wat het ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Heb ergens een foto voorbij zien komen van iemand die in het vak onder z’n kofferbak water had staan. Wellicht bij jou ook waardoor je luchtvochtigheid te hoog blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Ík heb dat ook 1x gehad na een SW-update. Toen klopten de controls van de verwarming niet meer met wat het display aangaf (stoelverwarming was aan, volgens display uit, en airco was uit, volgens display aan). Gewoon ff een keertje AC uit en weer aanzetten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reddiewing
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-09 18:44
Vraag, in MY 2020 zijn de ambient lights in de portierbakken weg als ik het goed begrijp. Bij mijn eigen LR zie ik inderdaad alleen in de voetenruimte de lampjes aan gaan als ik ambient light aan zet. Weet iemand of ze de hele aansluiting hebben weggelaten of dat je misschien zelf nog wel lampjes kan aansluiten die je dan after market aan kunt schaffen? Vind het nu wel erg summier de sfeerverlichting 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Sunri5e schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:55:
[...]
Die satelliet weergave zal wel niet voor lange duur zijn.
In de VS kreeg iedere SR+ rijder nog 1 maand nadat ze de betaaloptie hadden aangezet, dus iig nog een maand ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Die bedrijven moeten ook iets verdienen aan de energie transitie :+ 3 jaar terug heb ik er bij Stedin nog 187 euro voor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Wolly schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:17:
[...]

Die bedrijven moeten ook iets verdienen aan de energie transitie :+ 3 jaar terug heb ik er bij Stedin nog 187 euro voor moeten betalen.
Inclusief reistijd, voorrijkosten en materiaal valt het nog wel mee vind ik. Het is nooit alleen maar een zekering plaatsen. Dat wordt nogal eens over het hoofd gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 27-12-2019 10:20 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik ervaar ook de melding van geen zicht door de camera’s ook buiten de stad.

Als ik bij de Supercharger sta, de stekker heb aangesloten en vervolgens weer in de auto stap blijft de binnen verlichting branden. Terwijl deze op auto staat. (Je zit dan nogal te kijk als je in je auto blijft zitten ;) )
Ik schakel de verlichting handmatig uit of pas de instellingen dan tijdelijk even aan.
Ervaren jullie dit ook of zie ik een instelling over het hoofd?

[ Voor 7% gewijzigd door Novadecasa op 27-12-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Miepz78 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:58:
[...]

Dus @RichardC79 en ik betalen voor de probleemgevallen. Solidariteitsbeginsel ook bij de energieclubs? Hmm hehe. Maar goed, het is idd een uurtarief waar ik jaloers op ben. Anderzijds: zakelijke kosten voor mij, allang betaald. Niet meer aan denken.
Een netbeheerder (dus NIET de leverancier die je elk jaar zou moeten wisselen), is een soort van semi-overheid. Heeft vaste tarieven voor hun diensten. De tarieven zijn kostendekkend over het geheel, er zullen uitschieters aan beide kanten zijn. Maar denk eerder meer uitschieters naar boven ivm graafwerk dan naar onder.
Met voorrijkosten en uurloon van de monteur zit je al snel aan 150 euro, daar komen andere kosten dan nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

EvaluationCopy schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:52:
Nou reed ik de laatste jaren in allerlei lease (pool) spul rond en privé in een mooie (oude) 5-serie, maar in de Tesla heb ik in de eerste week al een hoop raar rijgedrag van mijn omgeving opgemerkt. Herkent iemand dat, dat andere weggebruikers anders reageren op de Tesla's?

In de stad merk ik het vooral van petjes in rijdende sloopauto's die vol gas gaan geven aan het stoplicht of moeilijk in gaan halen en dan voor me blijven plakken. Vroeger nooit last van. Op de snelweg vooral typische middenklasse leaserijders die met heel veel moeite gaten dicht gaan rijden zodat ik er toch vooral niet tussen kom... terwijl ik op de rechterbaan lekker aan het cruisen ben op de autopilot en totaal niet bezig met snel ergens zijn door veel van baan te wisselen. :z
Ja ook hier herkenbaar. Met name petjes die toch denken dat ze sneller zijn. Ik vind het af en toe wel leuk om bij het stoplicht even mijn superioriteit te tonen, maar ik laat me echt niet verleiden om in de stad een dragrace te doen. Dus die laat ik er altijd maar gewoon voorbij gaan (in de wetenschap dat ik toch wel had kunnen winnen). En daarbij, ik kan ze wel bijhouden en/of het invoegen blokkeren, maar dan sta ik bij het eerstvolgende stoplicht met een deuk in mijn deur of een kapotgeslagen raam.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-07 18:30
Waarschijnlijk gebruikt het meerendeel hier de app functionaliteit om de auto te ontgrendelen (Bluetooth). Als je in de buurt van de auto staat kan je de deur openen zonder daar een handeling voor te verrichten. Nu is het zo dat ik vaak de kleine in de maxi-cosi vervoer. Logisch dus dat ik eerst de maxi-cosi veilig in de auto wil plaatsen, lijkt mij. Als ik dus naar de auto loop en de achter portier probeer te openen gebeurt er niks, de auto blijft vergrendelt.. Ik moet altijd eerst de bestuurdersportier of passagiersportier openen (afhankelijk aan welke kant ik sta) voordat de auto ontgrendelt.

Is dit een instelling? Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 6% gewijzigd door kaka op 27-12-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhrgamer
  • Laatst online: 03-01 14:17
kaka schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:23:
Waarschijnlijk gebruikt het meerendeel hier de app functionaliteit om de auto te ontgrendelen (Bluetooth). Als je in de buurt van de auto staat kan je de deur openen zonder daar een handeling voor te verrichten. Nu is het zo dat ik vaak de kleine in de maxi-cosi vervoer. Logisch dus dat ik eerst de maxi-cosi veilig in de auto wil plaatsen, lijkt mij. Als ik dus naar de auto loop en de achter portier probeer te openen gebeurt er niks, de auto blijft vergrendelt.. Ik moet altijd eerst de bestuurdersportier of passagiersportier openen (afhankelijk aan welke kant ik sta) voordat de auto ontgrendelt.

Ik klop altijd twee keer op de telefoon die in mijn broekzak zit, en dan gaat hij wel open. Alsof het allemaal even wakker moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:21
Novadecasa schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:21:
Ik ervaar ook de melding van geen zicht door de camera’s ook buiten de stad.

Als ik bij de Supercharger sta, de stekker heb aangesloten en vervolgens weer in de auto stap blijft de binnen verlichting branden. Terwijl deze op auto staat. (Je zit dan nogal te kijk als je in je auto blijft zitten ;) )
Ik schakel de verlichting handmatig uit of pas de instellingen dan tijdelijk even aan.
Ervaren jullie dit ook of zie ik een instelling over het hoofd?
Bij mij gaat het licht pas uit als ik de gordel aan doe geloof ik.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Niek_ schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:10:
[...]

Heb ergens een foto voorbij zien komen van iemand die in het vak onder z’n kofferbak water had staan. Wellicht bij jou ook waardoor je luchtvochtigheid te hoog blijft?
Ik heb geen vloeistof in mijn achterbak
SeatRider schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:15:
[...]

Ík heb dat ook 1x gehad na een SW-update. Toen klopten de controls van de verwarming niet meer met wat het display aangaf (stoelverwarming was aan, volgens display uit, en airco was uit, volgens display aan). Gewoon ff een keertje AC uit en weer aanzetten?
Ik heb al van alles aan en uit gezet. Zal nog wel ff een reset doen. Maar ik zie geen vreemde dingen op de displays ofzo. Ook heb ik geen update gedaan rond de tijd dat hij dit ging doen.

[ Voor 46% gewijzigd door thewizard2006 op 27-12-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Dan heb je trouwens mazzel gehad, bij Stedin betaal je dan een hoger bedrag.
Wij gaan uit van de meest voorkomende situaties. Afhankelijk van uw aansluiting kunnen er aanpassingen in de meterkast of aan de aansluitkabel dienen te worden uitgevoerd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Indien de aansluitkabel voor elektriciteit vervangen dient te worden zijn de kosten maximaal € 1.285,30 incl. btw (€ 1.062,23 excl. btw)
https://www.stedin.net/rekenmodule/wijzigen/capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:44
Wolly schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:34:
[...]

Dan heb je trouwens mazzel gehad, bij Stedin betaal je dan een hoger bedrag.

[...]

https://www.stedin.net/rekenmodule/wijzigen/capaciteit
Hier ook Ik betaalde rond de €280 voor de ombouw, maar geen graven nodig. De Netbeheerders zijn overigins blij als iedereen naar 3-fase gaat. Dan is de betalsting van het net beter te regelen dan met allemaal huishoudens op enkele 40A fase aansluitingen, dus eigenlijk zou een upgrade/ombouw gratis moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Reddiewing schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:15:
Vraag, in MY 2020 zijn de ambient lights in de portierbakken weg als ik het goed begrijp. Bij mijn eigen LR zie ik inderdaad alleen in de voetenruimte de lampjes aan gaan als ik ambient light aan zet. Weet iemand of ze de hele aansluiting hebben weggelaten of dat je misschien zelf nog wel lampjes kan aansluiten die je dan after market aan kunt schaffen? Vind het nu wel erg summier de sfeerverlichting 😁
Je kunt dit draadje even in de gaten houden; https://teslamotorsclub.c...odel-3-discussion.170846/

Maar weet ook even niet of je makkelijk daar iets in kan zetten, ziet er niet echt lekker bereikbaar uit. Er moet dan waarschijnlijk een paneel vanaf en dat kan weer kraakjes op gaan leveren. Zou het persoonlijk lekker zo laten. Het is iig niet een kwestie van klik er maar wat in.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-07 12:25
Kunnen alle discussies over laadpalen neerzetten en de benodigde aanpassingen hiervoor aan het huis a.u.b. voortgezet worden in het [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen topic? Dank!

How low-code can you go?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

EvaluationCopy schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:52:

Ik reed hiervoor in een BMW 3 serie en sinds afgelopen maandag in een Tesla Model 3. Mensen gingen al "wat meer" aan de kant met die BMW neus, dat was iets dat mij enkele jaren al opviel. Nu met de Tesla werd ik in Duitsland nogal raar afgesneden van de week. Optrekken op een oprit is echt een giller, maar dat kon diegene op de rijbaan niet hebben... Reed het gat zodanig dicht dat er werkelijk 1 meter ruimte tussen hem en z'n voorligger zat, echt onder het mom van "je komt er niet tussen". Prima joh, sluit ik lekker achter je aan ;).
Stoplicht hetzelfde, stond een auto langs mij, het regende maar petje in de Golf moest even wat bewijzen. Stond ie daar te akkeren op de witte lijn alsof ie vierkant wielen had, keek ernaar en toen: "My turn", DOEI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Fab1Man schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:42:
[...]

Ik reed hiervoor in een BMW 3 serie en sinds afgelopen maandag in een Tesla Model 3. Mensen gingen al "wat meer" aan de kant met die BMW neus, dat was iets dat mij enkele jaren al opviel. Nu met de Tesla werd ik in Duitsland nogal raar afgesneden van de week. Optrekken op een oprit is echt een giller, maar dat kon diegene op de rijbaan niet hebben... Reed het gat zodanig dicht dat er werkelijk 1 meter ruimte tussen hem en z'n voorligger zat, echt onder het mom van "je komt er niet tussen". Prima joh, sluit ik lekker achter je aan ;).
Stoplicht hetzelfde, stond een auto langs mij, het regende maar petje in de Golf moest even wat bewijzen. Stond ie daar te akkeren op de witte lijn alsof ie vierkant wielen had, keek ernaar en toen: "My turn", DOEI!
Ik had het laatst zelfs met een 107 die mij op een rotonde links inhaalde en vervolgens zo snel mogelijk ervandoor ging.. op een 60 weg.. in de spits. Toch een hoop mensen die iets te bewijzen hebben blijkbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
yeehaw schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:49:
[...]

Ik had het laatst zelfs met een 107 die mij op een rotonde links inhaalde en vervolgens zo snel mogelijk ervandoor ging.. op een 60 weg.. in de spits. Toch een hoop mensen die iets te bewijzen hebben blijkbaar. :+
Mooie dashboard cam momentjes lijkt me :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Voor dit gedrag bestaat maar 1 woord: jaloezie ! :-) :-)
yeehaw schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:49:
[...]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Hier rijden we vaak in het donker door het bos, nog geen melding gehad met de Model 3.
Dus misschien naar laten kijken.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57

Yes. Maar dit komt volgens mij niet alleen door hoeveelheid licht, maar doordat hier een stuk n-weg de streep weg valt voor geruime tijd. Dit in combinatie met dat het donker is kan de camera niet meer zien waar de weg begint en eindigt en dan geeft hij die melding (bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

kv83 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:23:
[...]

Yes. Maar dit komt volgens mij niet alleen door hoeveelheid licht, maar doordat hier een stuk n-weg de streep weg valt voor geruime tijd. Dit in combinatie met dat het donker is kan de camera niet meer zien waar de weg begint en eindigt en dan geeft hij die melding (bij mij)
Hij ziet wel de bomen langs de weg, dus misschien is dat zijn referentie.
Het is een nogal smalle 60 weg, de AP raakt in paniek van de bomen zo dichtbij. >:)

ICE ICE Baby

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mistercage schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:55:
Voor dit gedrag bestaat maar 1 woord: jaloezie ! :-) :-)

[...]
Je kan jaloezie ook zoeken :p Soms heb je gewoon idioten op de weg die als een gek rijden en het heeft heeft niets te maken met een Tesla die er toevallig naast rijdt :+ Als je zelf rondrijdt met het gevoel “superieur” te zijn aan de rest denk ik niet dat andere weggebruikers het probleem zijn :p

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 27-12-2019 11:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ach ik werd gisteren in mijn 7 serie op de rotonde bij de witte paal links ingehaald door een gastje in een model 3.
Ik reed zeker niet langzaam, had hem al lang gezien, maar hij moest me toch nog even afsnijden om voor me in te voegen.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:25
janesh schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:50:
Ach ik werd gisteren in mijn 7 serie op de rotonde bij de witte paal links ingehaald door een gastje in een model 3.
Ik reed zeker niet langzaam, had hem al lang gezien, maar hij moest me toch nog even afsnijden om voor me in te voegen.
Had vast wat te bewijzen. Denk zijn superieuriteit 😂 @SeatRider wellicht.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
janesh schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:50:
Wat doet een 7 serie bestuurder in dit topic?
Spy alert! :P

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjejenki
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
kaka schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:23:

Geen last van. Ik kan als ik bij de auto sta met mijn telefoon alle deuren als eerste openen. Verder niks ingesteld bij mijn weten.

SR + black black aero trekhaak vin 18-11 kenteken 26-11 GxxxSK. Aflevering 18-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
said006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:20:
[...]

Jaloezie denk ik :)
Maar los daarvan. Prutsers heb je natuurlijk in alle soorten en maten en dito voor de auto waar ze in rijden. Heeft niet direct wat met jaloezie te maken lijkt me. Meer met onkunde, overschatting, kansloos gedrag, dom zijn etc

[ Voor 118% gewijzigd door thewizard2006 op 27-12-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Niet stoken @thewizard2006 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
said006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:20:
[...]

Hier nog een 7 rijder :)
Twijfel al tijdje over een Tesla, volg dit topic altijd met heel veel liefde. Tot heden zijn ze niet voor mij, stoel comfort en missende ambience zijn een punt van kritiek gebleken. Ik lees daarom graag mee om te zien hoe andere het ervaren en ik misschien niet gewoon te verwend geraakt ben.

Gisteren zag ik drie weggebruikers ruzie maken over de laadpaal, toevallig allen tesla maar had ieder merk kunnen zijn natuurlijk. Toen vroeg ik mij wel af hoe die schaarste ervaren wordt. Of de cadeautjes van schoonmoeder vielen tegen, dat ze zo gepikeerd waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
graceful schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:42:
[...]

Hier nog een 7 rijder :)
Twijfel al tijdje over een Tesla, volg dit topic altijd met heel veel liefde. Tot heden zijn ze niet voor mij, stoel comfort en missende ambience zijn een punt van kritiek gebleken. Ik lees daarom graag mee om te zien hoe andere het ervaren en ik misschien niet gewoon te verwend geraakt ben.
Anders dan de kosten zou ik persoonlijk denk ik ook niet snel van een 7 serie naar een model 3 overstappen. Wellicht een Model S maar dan nog is een 7 serie gewoon super luxe natuurlijk.
Gisteren zag ik drie weggebruikers ruzie maken over de laadpaal, toevallig allen tesla maar had ieder merk kunnen zijn natuurlijk. Toen vroeg ik mij wel af hoe die schaarste ervaren wordt. Of de cadeautjes van schoonmoeder vielen tegen, dat ze zo gepikeerd waren.
1x gehad in de 3 maanden dat ik de auto nu heb dat alle 4 de laadplekken in de buurt bezet waren. 2x Tesla en 2x door plug in hybride. Van die laatste heb ik zelf het meeste "last". Staan er vaak de hele dag terwijl ze eigenlijk al na 2 a 3 uur vol zijn en het niet echt nodig hebben om verder te komen. Maarja, dat is denk ik niet iets dat heel snel geen dingetje meer gaat zijn. Hopelijk dat de gemeentes een beetje kunnen opschalen bij de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chianti14
  • Laatst online: 08-02-2021
tesla geeft aan bug in sofware
soft reset uitvoeren. kan helpen

LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
chianti14 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:57:
tesla geeft aan bug in sofware
soft reset uitvoeren. kan helpen
kan je hier wat meer (achtergrond) informatie over geven?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
graceful schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:42:
[...] Tot heden zijn ze niet voor mij, stoel comfort en missende ambience zijn een punt van kritiek gebleken.[...]
Wat vind je niet lekker zitten aan de stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 16:18

GB2

thewizard2006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:56:
Staan er vaak de hele dag terwijl ze eigenlijk al na 2 a 3 uur vol zijn en het niet echt nodig hebben om verder te komen. Maarja, dat is denk ik niet iets dat heel snel geen dingetje meer gaat zijn. Hopelijk dat de gemeentes een beetje kunnen opschalen bij de vraag.
Zie ook met regelmaat bij winkel centra Plugins staan die niet eens zijn aangesloten of wel kabel erin maar laden niet.
In mijn gemeente hebben ze voor in de straat het beleid een paal te plaatsen voor je deur, er wordt gekeken in een straal van 250 meter of er een paal aanwezig is (of komt) en dan zet men een paal met 2 aansluitingen neer, maar er wordt 1 parkeerplek toegewezen voor laden, de andere mag je elk voertuig neerzetten, als je aangeeft dat de paal continu bezet is gaat men deze uitlezen en indien nodig extra paal plaatsen ernaast of straat verder (afhankelijk van parkeerdruk etc)..
Dat is de theorie, moet nog zien dat dit ook zo gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:02:
[...]

Heb je al eens langere tijd in de comfort-stoelen van een 7-serie gereden? ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:01
Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:02:
[...]

Wat dacht je van dat het geen 7 serie stoelen zijn? :+. Als je van een 7 serie komt dan zijn de Model 3 stoelen echt 40x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Btw andere vraag aan M3 rijders hier, ik heb nu ruim een week mijn M3 maar al 3 keer gehad dat ik hem niet meer uit zijn slaap kreeg via de app.
1 keer zelfs dat ik bij de auto hem niet open kreeg en via achterklep hem geforceerd wakker moest maken, accu altijd +50% vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik vind de stoelen in mijn M3 ook niet super hoor. Ze zijn initieel vrij zacht als je er in gaat zitten dus dat is prima. Ze bieden echter geen ondersteuning en je zit er soort van op ipv in.
GB2 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:32:
Btw andere vraag aan M3 rijders hier, ik heb nu ruim een week mijn M3 maar al 3 keer gehad dat ik hem niet meer uit zijn slaap kreeg via de app.
1 keer zelfs dat ik bij de auto hem niet open kreeg en via achterklep hem geforceerd wakker moest maken, accu altijd +50% vol.
Heb dit in het begin ook regelmatig gehad. Na ongeveer 2 maanden heb ik dit niet meer gehad. Geldt voor veel kwaaltjes. Lijkt wel alsof hij moet leren ofzo :D

[ Voor 58% gewijzigd door thewizard2006 op 27-12-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Laatst online: 27-08 14:45
Sta je mogelijk op een plek geparkeerd waar de auto geen of slecht mobiel bereik heeft? Heb het zelf een keer gehad in de 1,5 maand dat ik em nu heb. Was niet aan bereik gerelateerd maar weet ook niet wat wel. :+

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:32:
Ik vind de stoelen in mijn M3 ook niet super hoor. Ze zijn initieel vrij zacht als je er in gaat zitten dus dat is prima. Ze bieden echter geen ondersteuning en je zit er soort van op ipv in.

[...]

Heb dit in het begin ook regelmatig gehad. Na ongeveer 2 maanden heb ik dit niet meer gehad. Geldt voor veel kwaaltjes. Lijkt wel alsof hij moet leren ofzo :D
Ik denk dat dit ook heel erg met je postuur te maken heeft; ikzelf ervaar de stoelen als zeker prima en kom hiervoor uit een Volvo V60; de M3 stoelen doen er zeker niet aan onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Vraagje: bemerken jullie met dit weer ook knallen onder de auto bij het snelladen?
Wellicht uitzetten/krimpen van plaatdelen maar toch wel meerdere keren tijdens laadsessie

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
wouter1971 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:53:
Vraagje: bemerken jullie met dit weer ook knallen onder de auto bij het snelladen?
Wellicht uitzetten/krimpen van plaatdelen maar toch wel meerdere keren tijdens laadsessie
Is al eerder over gesproken, maar kan zo gauw niet alle posts vinden.
Bv: ybos in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Zie Hatsjoe in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Vraagje. Ik ervaar dat ik mijn kofferbakklep moet helpen om hem helemaal omhoog te krijgen. Het laatste stukje gaat niet vanzelf. Meerdere mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat dit ook heel erg met je postuur te maken heeft; ikzelf ervaar de stoelen als zeker prima en kom hiervoor uit een Volvo V60; de M3 stoelen doen er zeker niet aan onder.
Ik kom ook uit een V60; de M3 stoelen zijn prima maar de volvo stoelen zijn echt wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Sunri5e schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:01:
Vraagje. Ik ervaar dat ik mijn kofferbakklep moet helpen om hem helemaal omhoog te krijgen. Het laatste stukje gaat niet vanzelf. Meerdere mensen met deze ervaring?
Euhm, ja. Hoezo is dit gek? Het is geen kofferbak is automatisch open/dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Inspired schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:04:
[...]

Euhm, ja. Hoezo is dit gek? Het is geen kofferbak is automatisch open/dicht gaat.
Ik ben gewend dat als je hem opent en hem een eerste zetje geeft dat hij dan zelf door de zuigers volledig wordt geopend. De zuigers krijgen de klep niet helemaal open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Het kan zijn dat je een slechte 12v accu hebt, als je pech hebt zoals mij dan doet de auto helemaal niks meer en mag ie naar SC van Tesla.
Dus ik zou uit voorzorg langs SC gaan om het te laten controleren.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Sunri5e schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:05:
[...]

Ik ben gewend dat als je hem opent en hem een eerste zetje geeft dat hij dan zelf door de zuigers volledig wordt geopend. De zuigers krijgen de klep niet helemaal open.
De veren bedoel je? Die zou je anders kunnen vervangen; https://www.tesland.com/nl/trunk-auto-open-kit-m3-1/

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 27-12-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 18:20
Vrij storend ook als je netflix kijkt bij de sucs.

Heb tevens een constant rateltje rechtsvoor bij hogere snelheden( 80+). Ergens tussen t dashboardkastje en wielkas . Iemand die dit herkent bij de model3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

djmuggs schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:05:
[...]

Het kan zijn dat je een slechte 12v accu hebt, als je pech hebt zoals mij dan doet de auto helemaal niks meer en mag ie naar SC van Tesla.
Dus ik zou uit voorzorg langs SC gaan om het te laten controleren.
Heb voor lijm resten en kras en doffe knallen vanonder de auto al over 2 weken afspraak staan zal het daar even melden, maar gekke is dat hij niet uit slaap komt op dezelfde plek, ene keer een uur nadat ik thuis kwam en 30 min ervoor op SuC stond (dus accu op +/- 75% nog) en 2 uur had gereden.
Andere keer na kort ritje naar supermarkt, en soms geen probleem terwijl de auto +36 uur stil stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wasntme2
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-10-2022
Nu de honeymoon over is: Al met al dacht ik toch dat het iets verder uitontwikkelt zou zijn na zoveel jaar.
- gedimde spiegels bij het inparkeren zinloos. Je wil juist wat zien.
- als die aan de snellader hangt maakt de bodem harde klappen; kan me niet voorstellen dat het goed is
- als die een update doet (niet aan de lader); ook klappen
- na de laatste update en autopilot; snelle auto van links ging die 2 x vol in de remmen. Are you serious? Wordt nog een leuke met aansprakelijkheid bij aanrijdingen van achterop. Nooit eerder gehad bij andere merken.
- de adaptive cruise control is een beetje versie 1.0; iemand rijdt 90 voor je, gaat tesla ook doen, dan ga je naar links. Niet dat die meteen meeversnelt. Eerst helemaal in de linkerbaan met 90, zodat iedereen achter je ophoopt, en dan gaat die als een kanon naar 120.
- in 020 openbare laadplek laadt die met 12A/16A 53km/h met een 2.5meter 32A kabel. Vraag me af of dat een vattenfallprobleem is.
- mis mijn oude navigatie. Zoomt in en uit, perspectief, kondigt volgende afslagen aan. Iemand een tip hoe de je mobiel op een nette manier boven de touchscreen kan installeren dat je je eigen app kan gebruiken?
- auto wasemt snel; en de knoppen zitten ver rechts (ogen van de weg), terwijl de onbelangrijke als stoelverwarming meer links zitten.Wie weet komt er nog een update dat we de volgorde zelf kunnen bepalen.
Ik heb helaas geen officiele webpagina kunnen ontdekken waar je Tesla feature requests kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Juist ja. Bij Wish zijn die veren verkrijgbaar voor 13 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hatsjoe schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:08:
Heb dit nog niet eerder hier voorbij zien komen, voor het "thunk" geluid bij o.a. superchargen is bij Tesla USA een "Service Bulletin" verstuurd: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10163736-9999.pdf

Bron: https://www.reddit.com/r/...for_model_3_thunk_during/

Lijkt dus dat ondanks wat er eerder vermeld is in o.a. dit topic niet klopt. Dat geluid zou niet moeten en is in ieder geval te verminderen door het vervangen van de "breathers" van de accu. Zou 15 minuten werk moeten zijn volgens die bulletin, en op reddit werd gemeld dat dit in sommige gevallen ook door de mobile service gedaan is.

Ik heb maandag een afspraak staan bij SeC A'dam (alweer) voor de lak problemen na aflevering (van 28 sept.) hopelijk eindelijk op te laten lossen. Zal dan eens vragen of de breathers vervangen kunnen worden.
FF hierop terugkomend, wat zei het SeC toen je dit ter sprake bracht?

Motor-forum.nl

Pagina: 1 ... 131 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.