Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.712 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-09 16:11
Preaper schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:05:
Ik kom net van de Kwik Fit (lease auto dus geen keuze), daar hebben ze Bridgestone Blizzak LM005 235/45R18 98V winterbanden onder mijn Model 3 SR+ 18" gezet. Sindsdien rijdt hij belabberd.

Het is nu 8 graden buiten. Een beetje sportief stuurwerk of hard accelereren levert al tractie waarschuwingen op. Ik merk op de snelweg overduidelijk dat hij nu inhoudt bij het accelereren. Ik was er van overtuigd dat er wel iets mis moest zijn.

Banden bleken op wel 3.5 bar te staan, dit heb ik teruggebracht tot 3.0 bar en dat scheelde iets. Maar het rijgevoel is nog steeds een stuk slechter dan de Michelins waarop de Tesla was afgeleverd. Draairichting van de wielen klopt. Specificaties van de banden lijken ook in orde (ze zouden geschikt moeten zijn voor de M3).

Is dit nou wat ik moet verwachten van winterbanden?
Nieuwe banden zit een coating op voor opslag. Na een paar kilometer zou het beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Paullinden schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:55:
Weten jullie hoe je het gemiddelde verbruik over langere periode kan zien? Nu zie ik het alleen van de rit.
Je kan op en neer swipen als je je rit-verbruik open hebt aan de linker kant. Daar heb je dan ook twee "trip"-saves die je afzonderlijk kan resetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WalterWh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-01 20:00

WalterWh

SR+/PW/zwart/aero

Vanmorgen achterruiten laten tinten, super resultaat.

https://imgur.com/gallery/lxaWBcu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Nice, alleen de zijkanten of ook de achterkant?
Kost dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WalterWh

WalterWh

SR+/PW/zwart/aero

-Muncky- schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:28:
[...]

Nice, alleen de zijkanten of ook de achterkant?
Kost dat?
Ook de achterzijde! :)
Was €360,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
WalterWh schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:40:
[...]

Ook de achterzijde! :)
Was €360,-
Met een beetje handigheid kan je dat zelf ook prima doen, kost je veel minder.
Maar toch goed resultaat, ziet erg goed uit!

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WalterWh

WalterWh

SR+/PW/zwart/aero

said006 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:48:
[...]

Met een beetje handigheid kan je dat zelf ook prima doen, kost je veel minder.
Maar toch goed resultaat, ziet erg goed uit!
Nou succes met zo’n groot en bol achterraam, ze zijn er met z’n 2en ruim 1,5 uur mee bezig geweest.
Heb ik wel 360,- voor over, en dat is nog goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mocht je een Zappi V2 laadpaal hebben:Er is een nieuwe firmware beschikbaar die eventuele problemen met Tesla's moet oplossen: https://myenergi.info/zap...e-update-2-143-t1062.html. Ik zal nog even het laadpalen topic doorspitten om te kijken of die daar al is langsgekomen en daar dan evt. ook posten.

Releasenote:
– At start of charge PWM is forced to maximum in order to deal with Tesla issue where the charge rate does not correctly follow the PWM signal from the charger.

Firmware is hier nu aan het installeren.

Voor mij relevant omdat de auto zojuist maar met max 7A aan het laden was, terwijl er 32A beschikbaar is. De afgelopen weken een aantal keer voorgekomen dat de auto nog aan het laden was, terwijl ik al naar mijn werk moest rijden, 3:30 start het laden, 6:45 wegrijden, maar <30 km erbij. Gelukkig wel voldoende range, maar je weet maar nooit.

[ Voor 44% gewijzigd door Taro op 21-12-2019 18:23 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Netjes.
Beetje te donker naar mijn smaak, maar kan aan het licht liggen. Welk % heb je laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Dat is wel het voordeel van de witte versie: de P spoiler, zwarte/grijze velgen en window tinting zien er erg mooi uit. Ook chrome delete ziet er goed uit.

Bij de zwarte (heb ik) is chrome delete eigenlijk alleen mooi als je 100% black gaat, inclusief velgen. De spoiler valt nauwelijks op en bij de zwarte P vind ik de nieuwe grijze velgen minder mooi dan de standaard velgen. Window tinting ziet er altijd goed uit. Als ik nu een P zou bestellen zou ik voor de witte gaan ipv de zwarte, maar met de niet-grijze velgen vind ik de zwarte variant weer mooier. Afijn, is ook smaak natuurlijk :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulseman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-08-2024
Mooi! Ik ben 13 januari aan de beurt voor het laten tinten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
WalterWh schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:56:
[...]

Nou succes met zo’n groot en bol achterraam, ze zijn er met z’n 2en ruim 1,5 uur mee bezig geweest.
Heb ik wel 360,- voor over, en dat is nog goedkoop.
Met mijn vorige auto was ik ook een hele middag kwijt aan het tinten van de rijramen en achterraam. Folie zelf was 30 euro dus het was het waard.

Maar wordt het niet te donker in de avond wanneer binnenspiegel dimlicht actief is en nog getint ramen achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Ik heb het idee dat mijn wielkastbekleding bij een van beide achterwielen niet helemaal goed zit. Kun je dit zelf goed zetten of moet je daar echt voor langs Tesla? Ik heb eigenlijk geen zin om voor dit soort kleinigheden langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalterWh

WalterWh

SR+/PW/zwart/aero

DuikKees schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:34:
[...]

Netjes.
Beetje te donker naar mijn smaak, maar kan aan het licht liggen. Welk % heb je laten doen?
20% tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalterWh

WalterWh

SR+/PW/zwart/aero

said006 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:00:
[...]

Met mijn vorige auto was ik ook een hele middag kwijt aan het tinten van de rijramen en achterraam. Folie zelf was 30 euro dus het was het waard.

Maar wordt het niet te donker in de avond wanneer binnenspiegel dimlicht actief is en nog getint ramen achter?
Valt mee, zal per merk folie misschien verschillen.
Deze heb ik ook altijd op de Volvo gehad, en ben altijd weer verbaasd hoeveel je van binnenuit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:42
Divak schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:07:
[...]

Ik gebruik deze mobile charger:

https://www.mobilityhouse...juice-booster-2-22kw.html

Werkt perfect op een krachtstroomaansluiting. Als je in je pand een krachtstroom-aansluiting hebt, heb je hier voldoende aan. Kost wel even wat geld, maar is echt ideaal! Je hebt een 32A 5-polige aansluiting nodig.

Van leeg tot helemaal vol ben ik inderdaad ca. 6 uur bezig. De laadsnelheid is ca. 60-70 km/uur (afhankelijk wat er nog mee wordt opgeladen op het werk :) ). Veel sneller dan de standaard laadboxen.
Even een rotschop, maar wel interessant. Ik denk dat dit een van de meest compacte en meest flexibele laders is op dit moment!

Ik ga zeker overwegen om deze ook aan te schaffen. Zat locaties waar geen laadpaal staat maar waar je in overleg heus wel even een perscontainer even een uurtje mag afkoppelen, of even in de werkplaats inprikken :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuikKees
ybos schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:17:
[...]

Even een rotschop, maar wel interessant. Ik denk dat dit een van de meest compacte en meest flexibele laders is op dit moment!

Ik ga zeker overwegen om deze ook aan te schaffen. Zat locaties waar geen laadpaal staat maar waar je in overleg heus wel even een perscontainer even een uurtje mag afkoppelen, of even in de werkplaats inprikken :Y
€1000 om een probleem op te lossen wat geen probleem is. Voor die ene keer dat er nood aan de man is en geen laadpaal, voldoet de standaard lader toch prima. Binnen een uurtje heb je er 20km bij, in die range zit er altijd wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:51

Bever!

3

Preaper schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:05:
Ik kom net van de Kwik Fit (lease auto dus geen keuze), daar hebben ze Bridgestone Blizzak LM005 235/45R18 98V winterbanden onder mijn Model 3 SR+ 18" gezet. Sindsdien rijdt hij belabberd.

Het is nu 8 graden buiten. Een beetje sportief stuurwerk of hard accelereren levert al tractie waarschuwingen op. Ik merk op de snelweg overduidelijk dat hij nu inhoudt bij het accelereren. Ik was er van overtuigd dat er wel iets mis moest zijn.

Banden bleken op wel 3.5 bar te staan, dit heb ik teruggebracht tot 3.0 bar en dat scheelde iets. Maar het rijgevoel is nog steeds een stuk slechter dan de Michelins waarop de Tesla was afgeleverd. Draairichting van de wielen klopt. Specificaties van de banden lijken ook in orde (ze zouden geschikt moeten zijn voor de M3).

Is dit nou wat ik moet verwachten van winterbanden?
Heb hem sinds deze week op vredestein wintrac pro staan, zelfde maten als jij. 2.7bar en eigenlijk helemaal geen issues met tractie. Ook niet bij 0-100 testen vandaag (awd+)
http://www.tyrereviews.co...Bild-Winter-Tyre-Test.htm
volgens de test zijn die bridgestones iets beter zelfs.

[ Voor 5% gewijzigd door Bever! op 21-12-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 17:02
DuikKees schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:07:
[...]

€1000 om een probleem op te lossen wat geen probleem is. Voor die ene keer dat er nood aan de man is en geen laadpaal, voldoet de standaard lader toch prima. Binnen een uurtje heb je er 20km bij, in die range zit er altijd wel wat.
Idd. En eigenlijk EUR 1400 als je nog wat extra stekkertjes wilt. Zou niet weten waarom je met de UMC niet uit de voeten zou kunnen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Het verschil met en zonder de 2.000 Dollar snelheidsboost bij een LR AWD: https://www.teslarati.com...boost-upgrade-test-video/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Bever! schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:26:
[...]

Heb hem sinds deze week op vredestein wintrac pro staan, zelfde maten als jij. 2.7bar en eigenlijk helemaal geen issues met tractie. Ook niet bij 0-100 testen vandaag (awd+)
http://www.tyrereviews.co...Bild-Winter-Tyre-Test.htm
volgens de test zijn die bridgestones iets beter zelfs.
Wet Braking: 1st (+0M)Dry Braking: 5th (+6.1M)Wet Handling: 3rd (+-1.4Km/H)Dry Handling: 3rd (+-2Km/H)

Blijkbaar zijn die Bridgestones awesome aangezien het hier altijd sgeitweer is :P _/-\o_ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:28

Preaper

...

sebastiaan3 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:55:
[...]

Nieuwe banden zit een coating op voor opslag. Na een paar kilometer zou het beter moeten zijn.
Ik heb er 50km mee gereden, maar dat maakte weinig verschil.

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
DuikKees schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:07:
[...]

Ik heb geen laadpaal thuis, dan is het wat meer tov een standaard laadpaal voor meer flexibiliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:30
Donderdag komt de auto, ik kon hem bij Tesla zelf verzekeren (wat echt een stuk goedkoper was dan de andere opties.. Praktisch de helft).

Vorige week ook de zwarte laadpaal kunnen bestellen voor in de garage, kwam neer op $ 540 en ik denk nog zo'n $ 100 installatie kosten.. Wat prettig is, want ik krijg $ 800 terug van het energie bedrijf.

Er is ook een speciaal nacht EV tarief wat ik kan aanvragen, toch maar even in verdiepen voor donderdag haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Mooie opties heb je aan de overkant van de plas. En dan spreken ze in Nederland over het sponsoren van EV-rijders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Blijft leuk die Tesla “sekte” zoals mijn vrouw het noemt. Gisteren even bijladen bij de SuC hier in Duitsland. Even praatje met een paar Denen met een X. Ook maar even de tip gegeven ten aanzien van de stall paren. Ging strak naast me staan terwijl er nog 8 stalls vrij waren.. Toch wel lekker SuC op 10m van het bungalow park aangezien ze hier verder geen laadpalen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunri5e schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:06:
Ik heb het idee dat mijn wielkastbekleding bij een van beide achterwielen niet helemaal goed zit. Kun je dit zelf goed zetten of moet je daar echt voor langs Tesla? Ik heb eigenlijk geen zin om voor dit soort kleinigheden langs te gaan.
Daarom mobile service, komen ze langs jou!

Vandaag lange rit gehad. Verbruik viel wat tegen met 220wh/km over 500km.

Op de terugweg een heel stuk 130 op cc en dat zat hij gewoon op 240wh/km over een stuk van 20km. Met 9 graden was het niet eens koud, maar met 100 km /h op een langer stuk heb ik gemiddeld 160wh/km gereden. Met het oog op vakanties valt het 130km/h verbruik wat tegen, maar misschien valt dat in de zomer wel mee (warmer).

De getallen van 120wh/km die ik hier wel eens voorbij zag komen ga ik echt nooit halen. Ik snap echt niet hoe jullie dat doen.

Duitsland stukje A4 en. A44 en dat reed prima! Hij blijft lekker doortrekken tot de 230. Maar daarna houdt het echt op, je merk dat alle snellere auto’s vooral op de autobahn beter in hun confrt zone zitten. Auto’s waar je 0-100 nog wel van wint, rijden op de autobahn bij je weg. Door het forse verbruik blijf je niet zo lang 230 rijden. Maar ook op hoge snelheden blijft hij lekker doortrekken, dat is wel echt anders in een ICE. De vorige ging harder dan de Tesla, maar hij kroop er echt naartoe.

In Duitsland hadden ze een laadpaal staan die ik met geen mogelijkheid aan de praat kreeg. Ik moest een nummer bellen, maar dat was buiten gebruik. En anders via een app die ik niet kon downloaden. Het ging allemaal zo veel tijd kosten dat ik maar gewoon bij Urmond ben gaan snelladen. Op de heenweg had ik dat ook al gedaan, omdat ik geen flauw idee had of de laadpalen vrij waren. SuC was erg druk. Heel even 120kW gezien, maar op een vrij paar zakte dit snel in naar 80kW. De van der valk had het ook erg druk, waardoor ik het limiet naar 100% moest bijstellen om idle fees te voorkomen. 20 minuten gewacht op een bakje koffie.

Op snelheden boven de 100 hoor ik links van mij iets “wapperen“, ik kan alleen niets ontdekken. Daarnaast lijkt de wind ook van invloed. Herkennen jullie dit?

AP heeft het goed gedaan, geen slingeren van links naar recht, alleen phantom breaks nemen weer toe. Soms op een leeg stukje snelweg remt hij opeens af, in het donker. En vrachtwagens inhalen vindt hij ook eng blijkbaar. Het is vervelend genoeg om AP maar gewoon uit te zetten. Op de terugweg was er weinig vrachtverkeer en ging het al beter, maar toch nog een paar keer een onverklaarbare remactie gehad. Niet echt een noodstop, maar van 120 opeens terug naar 105 ofzo. Vervelend genoeg voor een “wat doe je?” van de passagiers.
ybos schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 22:00:
[...]

Ik heb geen laadpaal thuis, dan is het wat meer tov een standaard laadpaal voor meer flexibiliteit.
Ik heb ook geen laadpaal thuis, maar toch zie ik het voordeel van die1000 euro niet in. Ten minste, ik zie geen problemen bij het niet hebben van zo’n kit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2019 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
@BlakHawk je verbruikcijfers zijn gewoon normaal. Abrp rekent ook met 17 bij 100. Dat is dan bij AWD met aero. Bij 120/130 met verwarming aan zit je op 22/23. Zomer is wel een stukje zuiniger. Al blijf je op 130 wel op 20 steken. Maar op zich prima. Keer of 5/6 langs de SuC op vakantierit van 1400km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
@BlakHawk Dat wapperen op hoge snelheid kan je wielkastbekleding wel eens zijn :P

Ik heb ook geen laadpaal thuis. Wel staat er een op de dichtstbijzijnde openbare parkeerplaats op en werk en de gemeente gaat hier thuis op de dichtstbijzijnde parkeerplaats een plaatsen. Ik heb er thuis dus ook geen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04
Sunri5e schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:52:
@BlakHawk Dat wapperen op hoge snelheid kan je wielkastbekleding wel eens zijn :P

Ik heb ook geen laadpaal thuis. Wel staat er een op de dichtstbijzijnde openbare parkeerplaats op en werk en de gemeente gaat hier thuis op de dichtstbijzijnde parkeerplaats een plaatsen. Ik heb er thuis dus ook geen nodig.
Goedkoper laden?
Of heb jij openbare palen die maar 0,20ct/kWh rekenen?

Als je echt weinig kilometers maakt dan zal het niet een probleem zijn denk ik maar als je op 30k + per jaar zit is thuis laden toch wel de moeite denk ik. Daarnaast kan je dan altijd laden natuurlijk en ben je niet afhankelijk van een vrije plek.
Een Tesla Wall Charger koop je al voor 4 a 500 euro plus een aardlek en eventueel kWh teller en installatie dan ben je voor €750,- klaar.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 22-12-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:55:
[...]

Goedkoper laden?

Als je echt weinig kilometers maakt dan zal het niet een probleem zijn denk ik maar als je op 30k + per jaar zit is thuis laden toch wel de moeite denk ik. Daarnaast kan je dan altijd laden natuurlijk en ben je niet afhankelijk van een vrije plek.
Een Tesla Wall Charger koop je al voor 4 a 500 euro plus een aardlek en eventueel kWh teller en installatie dan ben je voor €750,- klaar.
Zo lang daar geen backoffice op zit met laadpas, ben ik dief van mijn eigen portemonnee! En die kosten ook weer abbo kosten.

Daarnaast kost stroom tegenwoordig ook gewoon 22 cent thuis. Geen idee wat volgend jaar gaat doen, maar het wordt duurder en duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
GeeMoney schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:55:
[...]

Goedkoper laden?

Nee, die openbare palen zijn duurder. Deze zijn 0,34 ct/kWh. Maar ik geloof niet dat je voor 750 euro klaar bent voor het aanschaffen van een Tesla Wall Charger en het aanleggen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:43:
@BlakHawk je verbruikcijfers zijn gewoon normaal. Abrp rekent ook met 17 bij 100. Dat is dan bij AWD met aero. Bij 120/130 met verwarming aan zit je op 22/23. Zomer is wel een stukje zuiniger. Al blijf je op 130 wel op 20 steken. Maar op zich prima. Keer of 5/6 langs de SuC op vakantierit van 1400km.
Zeker prima, maar ik snap gewoon echt niet hoe anderen dat doen. Zag van de week hier iemand met 119wh/km over 55 km ofzo. Serieus, hoe dan?!
Sunri5e schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:52:

Het leek eerder bij spiegel/a stijl/misschien zelfs b stijl vandaan te komen, maar kan het niet plaatsen. Zal eens kijken naar de wielkast.

Oplossing voor niet langsgaan blijft: mobile service. Al twee keer gebruik van gemaakt. Oplossingen zijn wat amateuristisch. Nog net geen gebruik van duct tape ;)

Plastic knop met een schroevendraaier terugbuigen enzo. Het werkt, maar netter was geweest een nieuwe knop te plaatsen. Zelfde met de bumper, beetje met een schroevendraaier en plastic tool duwen en wroeten en het zit beter dan het zat. Écht netjes zit het nog steeds niet, maar goed. Toch lease...

Verder aardige gast die iedere keer langskomt. Hij kan er ook niets aan doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:20:
[...]

Zeker prima, maar ik snap gewoon echt niet hoe anderen dat doen. Zag van de week hier iemand met 119wh/km over 55 km ofzo. Serieus, hoe dan?!
Ik merk wel dat regeneratief remmen heel veel doet. Als je een trace hebt met bijvoorbeeld veel rotondes waar je bijna alles via de motoren remt en daarna weer rustig optrekt en gewoon max 80km per uur rijdt, dan is hij echt wel zuinig. Als ik zo rij, kom ik ongeveer op 135wh/km uit. Hoe je op 119 uitkomt :? Geen idee.
(SR+, 19gr, airco uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

[...]

Ik neem aan een SR+ ivm enkele motor, aero's, geen snelwegkilometers, voorverwarmd, geen file en stoplichten, AC laag of uit, geen stoelverwarming, wind mee en geen regen (hier heeft regen een dubbele betekenis ;)) droog weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 22-12-2019 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:27:
[...]

Ik neem aan een SR+, geen snelwegkilometers, voorverwarmd, geen file en stoplichten, AC laag of uit, geen stoelverwarming, wind mee en geen regen.
Ja dan nog...
Enige verschil met mijn AWD is 19” en verwarming helemaal uit en dan mag ik blij zijn met 159wh/km.
Geen snelweg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
[...]

[...]

Het leek eerder bij spiegel/a stijl/misschien zelfs b stijl vandaan te komen, maar kan het niet plaatsen. Zal eens kijken naar de wielkast.

Oplossing voor niet langsgaan blijft: mobile service. Al twee keer gebruik van gemaakt. Oplossingen zijn wat amateuristisch. Nog net geen gebruik van duct tape ;)

Plastic knop met een schroevendraaier terugbuigen enzo. Het werkt, maar netter was geweest een nieuwe knop te plaatsen. Zelfde met de bumper, beetje met een schroevendraaier en plastic tool duwen en wroeten en het zit beter dan het zat. Écht netjes zit het nog steeds niet, maar goed. Toch lease...

Verder aardige gast die iedere keer langskomt. Hij kan er ook niets aan doen.
Bedoel je deze post?
me1299 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:42:
[Afbeelding]

Zo heb je met een SR+ wel een prima range.
Airco uit, 17 graden temperatuur en een beetje op de rechterbaan achter slakken hangen.
Die ging volgens mij heel lang iets boven de 50km rijden en geen airco aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:28:
[...]

Ja dan nog...
Enige verschil met mijn AWD is 19” en verwarming helemaal uit en dan mag ik blij zijn met 159wh/km.
Geen snelweg...
Ik heb aero's er ook nog bijgezet, want dat scheelt ook nog behoorlijk wat. En vergeet natuurlijk niet het opladen van je telefoon he, dat kan ook nog behoorlijk wat schelen :Y

Ach ja, mijn all-time gemiddelde zit bovenin de 19x range, ik vind het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunkaroglu schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:30:
[...]

Bedoel je deze post?

[...]

Die ging volgens mij heel lang iets boven de 50km rijden en geen airco aan
Ja die!
Zelfs op 17 graden!!

Ik vind het een knappe prestatie!

Al ga ik 40 rijden, ik zie deze getallen echt nooit :)
Taro schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:31:
[...]

Ik heb aero's er ook nog bijgezet, want dat scheelt ook nog behoorlijk wat. En vergeet natuurlijk niet het opladen van je telefoon he, dat kan ook nog behoorlijk wat schelen :Y

Ach ja, mijn all-time gemiddelde zit bovenin de 19x range, ik vind het wel prima.
Telefoon opladen?!
Die poorten zijn 5Ah toch?

De Xbox controller zit er hier continu in met een ssd ernaast

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2019 10:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Was sarcastisch ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:36:
Telefoon opladen?!
Die poorten zijn 5Ah toch?
Oh, heb je die discussie hier vorige week niet gelezen? Ja, dat scheelt behoorlijk, geloof 8% range ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Sunri5e schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:11:
[...]

Nee, die openbare palen zijn duurder. Deze zijn 0,34 ct/kWh. Maar ik geloof niet dat je voor 750 euro klaar bent voor het aanschaffen van een Tesla Wall Charger en het aanleggen daarvan.
Ik heb er twee weken terug nog 1 laten plaatsen bij mij thuis :) en ik rijd niet eens tesla >:) .
Als je energie leveranciers elk jaar vergelijkt en af en toe eens overstapt of dreigt zit je gewoon om en nabij de 0,20ct/kWh .
Momenteel om exact te zijn heb ik 0,2034ct per kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
GeeMoney schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:41:
[...]

Ik heb er twee weken terug nog 1 laten plaatsen bij mij thuis :) en ik rijd niet eens tesla >:) .
Als je energie leveranciers elk jaar vergelijkt en af en toe eens overstapt of dreigt zit je gewoon om en nabij de 0,20ct/kWh .
Gewoon elk jaar overstappen loont al vanwege cashback. Hoef je die paar centen niet eens te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
[...]

En dat kon voor 750 euro? Dan hoor ik graag van je door wie je dat hebt laten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sunri5e op 22-12-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Hier voor €350 zelfs. TWC overgekocht voor €300 van een referral en dan door een familielid de aansluiting aan de schakelaar + kast laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Sunri5e schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:54:
[...]

En dat kon voor 750 euro? Dan hoor ik graag van je door wie je dat hebt laten doen.
Ga op zoek op de bekende verkoop sites naar een Tesla Wall Charger (max €400,- met wat geduld) en koop zelf je elektra spullen online. Ik heb het bij vekto vandaan.
Zoek een bevriende elektra monteur in je vrienden of kennissenkring of loop een willekeurig nieuwbouwplan op en vraag daar aan een monteur of die ook in de avond bereikbaar is :+ .

Ik moet wel bekennen dat ik al een krachtgroep had en een 3-fase aansluiting maar de krachtgroep an sich is niet duur.
Als je een beetje geluk hebt en je kan dicht bij je meterkast je paal ophangen dan vallen de kosten echt wel mee.

Ik heb het niet berekend maar van 0,34ct/kWh terug zakken naar (voor het gemak) 0,21ct/kWh loont best de moeite, zeker als je wat kilometers maakt.

Net snel gerekend met mijn kilometers en verbruik (e-tron 55, niet zo zuinig als M3) en mijn paal/installatie heeft zich binnen 10 maanden terug verdiend.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 22-12-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[...]

Weet niet wat je jaarverbruik is, maar momenteel betaal ik onder de 0,20 cent.

Met zonnepanelen zal dat nog lager moeten uitvallen.

Hoeveelheid: 4.780 kWh

Variabele leveringskosten Enkeltarief per kWh: € 0,043379
Overheidsheffingen per kWh: € 0,15125
Totaal variabele kosten per kWh: € 0,194629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
GeeMoney schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:01:
[...]

Ga op zoek op de bekende verkoop sites naar een Tesla Wall Charger (max €400,- met wat geduld) en koop zelf je elektra spullen online. Ik heb het bij vekto vandaan.
Zoek een bevriende elektra monteur in je vrienden of kennissenkring of loop een willekeurig nieuwbouwplan op en vraag daar aan een monteur of die ook in de avond bereikbaar is :+ .

Ik moet wel bekennen dat ik al een krachtgroep had en een 3-fase aansluiting maar de krachtgroep an sich is niet duur.
Als je een beetje geluk hebt en je kan dicht bij je meterkast je paal ophangen dan vallen de kosten echt wel mee.

Ik heb het niet berekend maar van 0,34ct/kWh terug zakken naar (voor het gemak) 0,21ct/kWh loont best de moeite, zeker als je wat kilometers maakt.

Net snel gerekend met mijn kilometers en verbruik (e-tron 55, niet zo zuinig als M3) en mijn paal/installatie heeft zich binnen 10 maanden terug verdiend.
Oke thnx! Zou je mij een overzicht kunnen sturen wat je allemaal besteld hebt? Mag ook per PM als je dat liever doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Sunri5e schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:08:
[...]

Oke thnx! Zou je mij een overzicht kunnen sturen wat je allemaal besteld hebt? Mag ook per PM als je dat liever doet.
Ik hoor het dan ook graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:01:
[...]

Als ZZP’er snap ik het volkomen.

Maar als je leased wordt het toch een ander verhaal?

Laadpaal in de straat = 30 cent
Thuis betaal ik nu dacht ik 21 cent.

Als ik tegen 25 cent kan declareren, win ik 4 cent per kWh, waar ik dan een installatie van moet kunnen plaatsen.

Dan moet ik dus minimaal 390kWh per maand laden thuis, om het eruit te halen.

Ik denk sowieso niet dat ik daaraan kom.
Dan komt erbij dat we geen privé plaatst hebben om te parkeren en last but not least, ik denk dat 750 euro met een kabel naar de voorkant van de tuin en een paal montage niet gaat lukken.

Te veel te risico factoren om het aan te durven. Ik zat nog wel naar tweedehands TNM palen te kijken, maar geen idee of die dingen na 5 jaar gebruik versleten zijn ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@BlakHawk Je hoeft niet altijd alles terug te verdienen, gemak is ook erg veel waard. Geen andere mensen meer die op de publieke plaats kunnen staan als jij hem nodig hebt, niet je auto na het laden verplaatsen, even snel voorverwarmen en laden vlak voordat je weggaat, etc. etc.

Ik was volgens mij 1.350 Euro kwijt voor een Zappi V2 lader + hub, 1x32A, inclusief installatie en +-10 meter kabel vanuit meterkast naar overkant van de oprit.

Als je geen eigen parkeerplaats of oprit hebt dan wordt het sowieso lastig natuurlijk.

Overigens is hier een apart topic voor, waar dit eigenlijk thuis hoort: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 16:54
Niet om het een of ander, maar de centen en euro's worden nogal random gebruikt hier en daar...
Of mijn stroom is nogal duur met 0,20 euro ipv 0,20 cent... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:26:
@BlakHawk Je hoeft niet altijd alles terug te verdienen, gemak is ook erg veel waard. Geen andere mensen meer die op de publieke plaats kunnen staan als jij hem nodig hebt, niet je auto na het laden verplaatsen, even snel voorverwarmen en laden vlak voordat je weggaat, etc. etc.

Ik was volgens mij 1.350 Euro kwijt voor een Zappi V2 lader + hub, 1x32A, inclusief installatie en +-10 meter kabel vanuit meterkast naar overkant van de oprit.

Als je geen eigen parkeerplaats of oprit hebt dan wordt het sowieso lastig natuurlijk.

Overigens is hier een apart topic voor, waar dit eigenlijk thuis hoort: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen.
Als ik er een dedicated privé plek mee zou krijgen zou ik het direct doen, zo werkt het in onze gemeente helaas niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Wat mij net opviel is dat als ik tijdens het laden van mijn M3 de verwarming aan zit het tempo van het laden erg inzakt. Verbruikt die verwarming zoveel energie? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Sunri5e schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:38:
Wat mij net opviel is dat als ik tijdens het laden van mijn M3 de verwarming aan zit het tempo van het laden erg inzakt. Verbruikt die verwarming zoveel energie? :o
Meestal werkt de search erg goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenmans
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-07 22:58
Beste mensen,

Heb gisteren mijn aero caps eraf gehaald. Aero kit gemonteerd en vind het nu sportiever uit zien. (Persoonlijke mening)

Alleen merk ik dat de velgen best kras gevoelig zijn. Zie nu al wat rand schade:( naar mijn weten ben ik nog niet tegen een stoep geschaafd. Iemand tips hoe ik de aero velgen kan beschermen?

IT is what IT is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Maar bij een leaseauto “krijg” je toch gewoon een paal? Zelfs al was dit niet het geval had ik zelf wat gedaan. Als je een oprit hebt is thuis laden gewoon super chill. Desnoods een blauwe CEE op de oprit waar de UMC aan kan met een kWh meter ertussen. Je kunt de kosten als eigen bijdrage laten rekenen en dat kost het je de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:44:
Maar bij een leaseauto “krijg” je toch gewoon een paal? Zelfs al was dit niet het geval had ik zelf wat gedaan. Als je een oprit hebt is thuis laden gewoon super chill. Desnoods een blauwe CEE op de oprit waar de UMC aan kan met een kWh meter ertussen. Je kunt de kosten als eigen bijdrage laten rekenen en dat kost het je de helft.
Paal optie kost bij Leaseplan 3000 euro = €63 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:25
Ik heb gewoon zelf een paal neergehangen. Een tesla wall mount op 3 fase. Auto aan de lader en binnen 4 uur is die weer vol. Koste mij iets van 700 euro in totaal.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 22-12-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:50:
Ik heb gewoon zelf een paal neergehangen. Een tesla wall mount op 3 fase. Auto aan de lader en binnen 4 uur is die weer vol. Koste mij iets van 700 euro in totaal.
In de lease?
ZZP?
Hoe verreken je de kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
carpebios schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:50:
Ja, precies. Desnoods 30 cent laten declareren tot de kosten eruit zijn. Bij een publieke paal kost het de WG dat ook. kWh meter ertussen en elke maand/kwartaal declareren klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 22-12-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38

BCC

1000 euro via laadpaal 24.nl inclusief aanpassing meterkast en grondkabel en paal uiteraard :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 11:44
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:52:
Ik heb gisteren mijn tesla model 3 Dual motor opgehaald. Ik heb echter nog een oude software versie zonder netflix, youtube tutorials etc.

Wanneer kan ik de update verwachten?
Dit was het bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VuUiqPTgDdPPBmxnic2G7D1k/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op 2019.31.104 035bd27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik heb gisteren mijn tesla model 3 Dual motor opgehaald. Ik heb echter nog een oude software versie zonder netflix, youtube tutorials etc.

Wanneer kan ik de update verwachten?
Gewoon zorgen dat je auto lange tijd verbonden is met Wifi (eventueel via een hotspot met je mobiele telefoon). Dan komt alles vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wifi heeft er niks mee te maken. Komt vanzelf. Melding komt via LTE. Dan gewoon een keer op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunri5e schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:59:
[...]

Gewoon zorgen dat je auto lange tijd verbonden is met Wifi (eventueel via een hotspot met je mobiele telefoon). Dan komt alles vanzelf.
Hoeveel GB is de updates? Is het ook mogelijk met mobiele telefoon verbonden met 4g hotspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:00:
[...]

Hoeveel GB is de updates? Is het ook mogelijk met mobiele telefoon verbonden met 4g hotspot?
Weet niet precies, best fors.
Ja en nee. Soms schijnen de telecombedrijven grote bestanden te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
[...]

Update kan zo 2-3GB zijn. Navi kaart kan 7GB zijn. Kan via een hotspot. Als je bundel groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Inspired schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:44:
Nee, niet standaard. Officieel gezien zou je overigens de laadpaal ook weer in moeten leveren als je de auto inlevert.

Bij ons is de policy dat je deze zelf aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
[...]

Ik weet niet meer hoeveel GB de update was. Mooiste is gewoon via een Wifi punt maar bij mij werkte het ook via 4G hotspot. De update was volgens mij binnen een half uur binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Taro schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:05:
[...]

Nee, niet standaard. Officieel gezien zou je overigens de laadpaal ook weer in moeten leveren als je de auto inlevert.

Nou ja, doorgaans dan. :) Ik hoef de paal niet in te leveren. Na 5 jaar is hij afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
[...]

Als je het via LM doet is de constructie altijd (of bijna altijd) dat de kosten compleet worden doorgerekend over 5 jaar en de paal daarna dus echt van jou is. Ze hebben er natuurlijk ook geen fluit aan, want ditle paal is straks niets meer waard en de meeste kosten zitten in het aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Inspired schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:59:
Wifi heeft er niks mee te maken. Komt vanzelf. Melding komt via LTE. Dan gewoon een keer op wifi.
Ah duidelijk, eerst dus een melding via lte dat er een update is, vervolgens via een wifi verbinding updaten.

Rij er 'al' een dag in maar nog geen update melding, ff geduld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:25
[...]

In de lease?
ZZP?
Hoe verreken je de kWh?
Nee ZZP, dus aftrekbaar van de kosten. En ik verreken het ook als kosten , tevens komen er zonnepanelen, ook op de zaak voor de auto.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
laatst eens een hele tijd achter een vrachtwagen gaan hangen. Het verbruik neemt lekker af tot rond de 150Wh per km.
Maar wat me toen opviel is dat de auto op AP consequent bij elke afrit (waar ik dus niet af hoefde!) vaart minderde. 86 km/h achter een vrachtwagen en ineens heel sneaky neemt de afstand tot de vrachtwagen toe en rij ik nog maar 78km/h, om na de afrit weer naar de vrachtwagen toe te kruipen.

Dit gebeurde bij elke afrit waar ik langs kwam, en alleen bij de afrit, niet bij de oprit, waar ik er nog wel het nut van zou kunnen inzien ivm invoegers. Maar bij een afrit snelheid verminderen, die logica ontgaat me.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
afelium schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:23:
laatst eens een hele tijd achter een vrachtwagen gaan hangen. Het verbruik neemt lekker af tot rond de 150Wh per km.
Maar wat me toen opviel is dat de auto op AP consequent bij elke afrit (waar ik dus niet af hoefde!) vaart minderde. 86 km/h achter een vrachtwagen en ineens heel sneaky neemt de afstand tot de vrachtwagen toe en rij ik nog maar 78km/h, om na de afrit weer naar de vrachtwagen toe te kruipen.

Dit gebeurde bij elke afrit waar ik langs kwam, en alleen bij de afrit, niet bij de oprit, waar ik er nog wel het nut van zou kunnen inzien ivm invoegers. Maar bij een afrit snelheid verminderen, die logica ontgaat me.
Op FSD / autopilot remt de auto echt volledig zelf, als hij een auto ziet dat zou moeten invoegen. Best wel straf.
Bij een afrit is me dat nooit opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 08:55
carpebios schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:54:
[...]

Nee ZZP, dus aftrekbaar van de kosten. En ik verreken het ook als kosten , tevens komen er zonnepanelen, ook op de zaak voor de auto.
Let wel op dat je niet en de kwh mag verrekenen en zonnepanelen op de zaak zetten, dat zou dubbelop zijn, is de fiscus het niet mee eens 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 11:44
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:56:
[...]

Ik zit op 2019.31.104 035bd27
Volgens Tesla hebben sommige auto's een andere versie die vanuit de fabriek is gepushed vlak voor aflevering, dit had ik ook vandaar dat het iets langer duurde voor ik mijn eerste update kreeg. Nu weet ik niet of dit klopt maar goed, ik zal op 2019.31.103 dus vergelijkbaar en duurde +- 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

[...]

Ligt natuurlijk aan de leasevoorwaarden, bij ons betaald WG de paal (via LM) ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1SDCG5.jpg

Maar er staan ook voorwaarden in waar ik niet helemaal vrolijk van wordt :+
BCC schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:53:
1000 euro via laadpaal 24.nl inclusief aanpassing meterkast en grondkabel en paal uiteraard :)
Zegt natuurlijk ook niet zoveel aangezien er in palen al keuze is (1 of 3 fase, loadbalancing, verbruik meten) , en wat is inclusief aanpassing meterkast? Heb je al 3 fase, wat gaan ze aanpassen of alleen aansluiten? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightHawk4 schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:48:
[...]

Ligt natuurlijk aan de leasevoorwaarden, bij ons betaald WG de paal (via LM) ;)

[Afbeelding]

Maar er staan ook voorwaarden in waar ik niet helemaal vrolijk van wordt :+

[...]

Zegt natuurlijk ook niet zoveel aangezien er in palen al keuze is (1 of 3 fase, loadbalancing, verbruik meten) , en wat is inclusief aanpassing meterkast? Heb je al 3 fase, wat gaan ze aanpassen of alleen aansluiten? :z
Waarom is laden via een regulier stopcontact verboden?? Los van de traagheid daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:53:
[...]

Waarom is laden via een regulier stopcontact verboden?? Los van de traagheid daarvan.
Zal meer met eventuele declaratie te maken hebben. Alleen vergoeding via de geleverde paal. Op vakantie laden via WCD zal geen issue zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenmans
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-07 22:58
Geduld is een schone zaak en het is niet de bedoeling op Tweakers om binnen 24 uur al je vraag te herhalen:
Het algemeen beleid #verbodenanders

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 22-12-2019 15:46 ]

IT is what IT is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:02
Er in gaan zitten en genieten van het rijden. Dan zie je er niks van. De eerste krasjes voelen altijd het ergst naar een paar weken kijk je er niet meer naar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:53:
[...]
Omdat het in de voorwaarden staat... ;) :O 8)7

Ik denk omdat ze nul risico willen met oudere stopcontacten etc.
Paal wordt betaald en MTC leasepas zit erbij (wordt wel verwacht dat je zoveel mogelijk thuis laadt), dus ik vond het geen discussie waard. Zal het op termijn nog eens navragen maar WG heeft wel meer aparte trekjes met leasewagens..... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het slecht voor je model 3 om m elke keer aan de charger te hangen of is het beter om hem van 80-90% zo ver mogelijk leeg te rijden voordat je m opnieuw oplaadt?

En klopt het dat je nieuwe model 3 eerst 3x100% en dan tot onder 10% moet voor langere batterij duur?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:28:
Is het slecht voor je model 3 om m elke keer aan de charger te hangen of is het beter om hem van 80-90% zo ver mogelijk leeg te rijden voordat je m opnieuw oplaadt?

En klopt het dat je nieuwe model 3 eerst 3x100% en dan tot onder 10% moet voor langere batterij duur?
Nee en nee.

Gewoon rijden en inpluggen als je langere tijd ergens parkeert. Opladen tot max 80 a 90%. Er zijn wel aanwijzingen dat de software de capaciteit beter kan blijven inschatten als je incidenteel tot 95 of 100% oplaadt, maar vooral niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:54

Er zit een vrij uitgebreid batterij management gebeuren in. Dus alles wat je hierboven zei is niet juist :+ .

Enige wat wel bekend is, is dat continu naar 100% laden de batterij sneller laat degraderen. Gewoon tot 80 of 90% laden (zoals in de app aangegeven bij dagelijkse rit) en wanneer nodig naar 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e

Gewoon inpluggen wanneer het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zoveel mogelijk de accu rond de 80% houden zou het beste zijn qua levensduur. Bij lease zou ik me er niet zo druk om maken. Als het mijn eigen auto zou zijn zou ik dit aanhouden. Dat laden tot 100% en ontladen tot 10% is volgens mij nergens goed voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
Ik merk dat mijn kofferbak open gemaakt kan worden ook al is de auto vergrendeld (en ik mijn bluetooth uit heb staan). Is dit "by design"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kv83
Zeg. Misschien ben ik gek hoor, maar ik krijg maar niet voor elkaar om me audio van mijn iPhone over USB te laten spelen in plaats van over bluetooth. De kwaliteit van audio over bluetooth is echt beduidend minder dan USB. Toch blijft de Model 3 steevast op bluetooth hangen.

Iemand enig idee? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons liggen de laadkabels op de plek van de reserveband. Vanochtend de hele laadbak volgeladen met zooi en dan erachter komen dat er geen supercharger is op de route :X :X :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:54
said006 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:19:
Ik merk dat mijn kofferbak open gemaakt kan worden ook al is de auto vergrendeld (en ik mijn bluetooth uit heb staan). Is dit "by design"?
Dat hoort uiteraard niet. Zeker weten dat de auto je telefoon niet herkend heeft voor je Bluetooth uit had ofzo?
Ik kan, logischerwijs, alleen de achterklep open doen als ik mijn telefoon bij me heb. de auto wekt dan overigens niet de indruk om echt open te zijn (spiegels blijven ingeklapt).
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:55:
Bij ons liggen de laadkabels op de plek van de reserveband. Vanochtend de hele laadbak volgeladen met zooi en dan erachter komen dat er geen supercharger is op de route :X :X :X 8)7
Oeh, hinderlijk! Ik heb m’n laadkabels in de frunk liggen, die heb ik bijna nooit nodig.
In de achterbak heb ik de klep altijd naar voren geschoven, zodat het diepe vak bereikbaar is. Ideaal om boodschappentassen in te zetten. Ook handig met de kinderwagen (tassen in het vak, wagen er overheen geschoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:55:
Handig zo’n frunk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
kv83 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:23:
Zeg. Misschien ben ik gek hoor, maar ik krijg maar niet voor elkaar om me audio van mijn iPhone over USB te laten spelen in plaats van over bluetooth. De kwaliteit van audio over bluetooth is echt beduidend minder dan USB. Toch blijft de Model 3 steevast op bluetooth hangen.

Iemand enig idee? :|
Stond dat ergens dat het kan dan? Heb je muziek bestanden op de iphone? En als je een iphone aansluit op een computer dan ziet die als externe schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
wootahH schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:06:
[...]

Stond dat ergens dat het kan dan? Heb je muziek bestanden op de iphone? En als je een iphone aansluit op een computer dan ziet die als externe schijf?
Dit is zeg maar standaard functionaliteit op zowat alle audio systemen van ieder moderne auto. En neen. Ik stream gewoon muziek. Denk Youtube Music of Audible.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wootahH
kv83 schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:13:
[...]

Dit is zeg maar standaard functionaliteit op zowat alle audio systemen van ieder moderne auto. En neen. Ik stream gewoon muziek. Denk Youtube Music of Audible.
Waarschijnlijk autos met Carplay?

USB-sticks
Sluit een USB-stick aan op een van de USB-
poorten voorin (zie Opbergruimte en
elektronica in het interieur op pagina 23). Tik
op Media Player > USB en vervolgens op de
naam van de map waarin zich het nummer
bevindt dat u wilt afspelen. Wanneer de
content van een map op de aangesloten USB-
stick wordt weergegeven, kunt u op een
nummer in de lijst tikken om het af te spelen.
U kunt ook de pijltoetsen Vorige en Volgende
in de Miniplayer gebruiken om door uw
nummers te bladeren.

Opmerking: De Model 3 herkent alleen USB-
sticks om media af te spelen via een USB-
poort. U kunt media van andere typen
apparaten (bijvoorbeeld een iPod) afspelen
door het apparaat te verbinden via Bluetooth.
Opmerking: Media Player ondersteunt USB
flash drives met FAT32-formaat (NTFS en
exFAT worden momenteel niet ondersteund).
Opmerking: Gebruik de USB-aansluiting aan
de voorzijde van de middenconsole. De USB-
poorten aan de achterzijde van de
middenconsole zijn alleen bestemd voor
opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
wootahH schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:32:
[...]

Waarschijnlijk autos met Carplay?
Nee hoor. Zowel me Skoda Octavia uit 2014 als ook mijn Ford Fiesta (zelfde jaar) deden dit zonder moeite. iPhone ondersteund gewoon het streamen van media via usb op de meeste (alle?) radio's die usb aansluitingen hebben. Dus het is wonderbaarlijk dat dit niet kan op de Tesla. Hopelijk een software update in de toekomst? Want het is best triest. Wie slaat er nou nog muziek op een usb stick. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door kv83 op 22-12-2019 19:05 ]

Pagina: 1 ... 124 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.