De Model 3 bijna 2 weken in bezit. Zeer tevreden over het comfort en rij gedrag.
Na wat experimenten omtrent verbruik merk ik dat 100km/h, acceleratie op Chill, banden op 3.0 bar, verwarming helemaal uit wonderen doet voor het verbruik (wel weinig ademen anders slaan de ramen aan

). 130wh/km heb ik regelmatig gehaald en 1 rit met beperkt op snelweg zelfs 114.
Niemand krijgt de deuren in 1 keer open. Had liever hier een low tech oplossing gezien. Nu moet ik bijna elke keer uit de auto stappen om het te laten of mezelf in onmogelijke hoeken buigen om de knop te laten zien waar ze op moeten drukken.
Het werken met een touch screen is mega irritant als auto steer niet aan staat. Alleen om de airco uit te zetten moet je 2 keer klikken. Als de ruitenwissers raar doen ben je weer 2 keer aan het pielen. Dit mag gebruiks vriendelijker, want ik kijk toch 5-10 seconden niet naar de weg.
Nag systeem autosteer is onaccuraat als de pest. Mijn linker hand haal ik nooit van het stuur, maar ik moet kracht zetten in een richting wil de sensor begrijpen dat mijn hand echt op het stuur is. Ik zit best hoog in de auto en soms kijk ik over de blauwe flitsen heen en dan is autosteer heel de rit niet meer beschikbaar. Ook komt het phantom braking minimaal 1 keer per rit voor. Het lijkt vooral te gebeuren als de auto de andere auto's niet goed kan inschatten. Dus bocht naar links met auto's in de andere rijbanen die al verder in de bocht zijn. Of een vrachtwagen die lichtjes zwalkt op de rijbaan naast jou.
Het gebrek aan range valt reuze mee. Zelfs met de SR+ die ik heb. Heb afgelopen zondag verschillende ritjes gehad met een totaal van 400km, maar op 1 plek had je geen destination charger en ik kwam nog langs meerdere SuC's.
Dat de auto open gaat doormiddel van bluetooth en je stoel aanpast van easy entry naar je profiel is fantastisch. Ook het voorverwarmen via de app is zeer fijn met dit weer, al had dit ook in mijn Volvo.
De afwerking vind ik op veel plekken top, knappen, hendels, de midden consol, glovebox, trunk, frunk, deuren voelen allen zeer solide aan bij een beweging. En op sommige plekken kan ik er niet bij dat ze het zo slecht hebben aangepakt. Bekerhouders achter, kartonnen(?) plaat in de achterbak, geen matten (!!), zitcomfort stoelen(je zit op de stoelen ipv in de stoelen).
Al met al zeer blij met de auto. Zijn wel een aantal zaken die voor verbeteringen vatbaar zijn...