Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.744 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Klitse schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:35:
[...]

Heb je al geprobeerd om 5 x op "geavanceerd" te drukken?
Dat werkt alleen vanaf V10. Dat 5 keer drukken op geavanceerd forceert een nieuwe update check. Als je auto nog niet in de update "batch" zit moet je alsnog wachten. Vooral met nieuw geleverde auto's duurt het even voordat deze als "in gebruik" in de database bij Tesla staat. Enkel dan krijg je de update.
eikrur schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:37:
Als alles meezit krijg ik volgende week mijn TM3, nu wil ik eigenlijk mijn e-mailadres wat gekoppeld is aan mijn account wijzigen (is dat handig om dat nu te doen, beter na levering, of beter helemaal niet?
Lijkt me geen probleem. Als je de optie hebt je mail adres te veranderen moet dat gewoon kunnen. Daarna gewoon even opnieuw inloggen in de app om zeker te weten dat het nog werkt. Wanneer je dan niet meer kan inloggen kan je voor het ophalen het nog laten oplossen via support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:42:
[...]

In de Tesla technical manual is er een mooi plaatje:

[Afbeelding]

Duidelijk dat er maar kleine punten zijn die gebruikt mogen worden om de auto op te tillen. Ben vanmiddag ook aan de beurt bij de bandenboer maar ga er dus gewoon naast staan terwijl ze werken.
Bij welke bandenboer mag dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@easy-cloud @marco2152 @Verwijderd @Klitse
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
@stormfly wel vreemd dat hij het met gepland laden wel doet en handmatig voorverwarmen niet. Misschien dat hij toch na een uur oid de sessie verbreekt? Je zou anders eens kunnen testen als hij net klaar is met laden. Dan handmatig voorverwarmen en kijken of hij dat wel gewoon stroom uit de paal pakt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:34:
[...]

Bij welke bandenboer mag dat?
Iedere bandenboer mag de banden verwisselen. Gewoon van te voren even vragen of ze ervaring hebben met Tesla's en weten hoe deze de brug op moet, en of ze hiervoor de speciale blokken hebben. Zo niet, gewoon lekker naar een andere bandenboer gaan.

Ik heb vrijdag een afspraak staan bij Euromaster. Die zijn ook officieel Tesla partner dus weten wel hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:36
Hatsjoe schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:59:
[...]

Dat werkt alleen vanaf V10. Dat 5 keer drukken op geavanceerd forceert een nieuwe update check. Als je auto nog niet in de update "batch" zit moet je alsnog wachten. Vooral met nieuw geleverde auto's duurt het even voordat deze als "in gebruik" in de database bij Tesla staat. Enkel dan krijg je de update.

[...]

Lijkt me geen probleem. Als je de optie hebt je mail adres te veranderen moet dat gewoon kunnen. Daarna gewoon even opnieuw inloggen in de app om zeker te weten dat het nog werkt. Wanneer je dan niet meer kan inloggen kan je voor het ophalen het nog laten oplossen via support :)
Gaat nu nog niet inderdaad, secundaire account, volgende week dan maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Verwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:23:
[...]

Maar er zijn geen cijfers van diefstallen over 2019, maar het is wel duidelijk dat er nauwelijks Tesla's worden gestolen. Dus het is echt een non-issue.
Nog niet maar de beveiliging is niet echt high-tech
Mijn m3 staat bij de wrapper voor een full-wrap. Dat betekent dat de deuren eruit moeten. Vanaf het moment dat de deuren zijn verwijderd geen verbinding meer met de auto...........logisch want de LTE en WIFI antenne zit in de spiegel....Hele tracking en beveiligingsmode heeft weinig zin als je met het loshalen van de spiegelkap de antennes kan ontkoppelen. Als je een slimme dief bent dan krijgt de eigenaar niet eens een alarm melding op zijn telefoon.....Benieuwd hoe dit gaat aflopen allemaal :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Inspired schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:16:
@stormfly wel vreemd dat hij het met gepland laden wel doet en handmatig voorverwarmen niet. Misschien dat hij toch na een uur oid de sessie verbreekt? Je zou anders eens kunnen testen als hij net klaar is met laden. Dan handmatig voorverwarmen en kijken of hij dat wel gewoon stroom uit de paal pakt.
Klopt, ik ga nog 2 testen doen. Degene die jij beschrijft, maar ook de allereerste waarbij het opladen al zo'n 8 uur gereed is.

Heb ook de aanbieder gemaild, maar geen reactie, misschien zijn er al aanpassingen uitgevoerd op afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Hatsjoe schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:22:
[...]

Iedere bandenboer mag de banden verwisselen. Gewoon van te voren even vragen of ze ervaring hebben met Tesla's en weten hoe deze de brug op moet, en of ze hiervoor de speciale blokken hebben. Zo niet, gewoon lekker naar een andere bandenboer gaan.

Ik heb vrijdag een afspraak staan bij Euromaster. Die zijn ook officieel Tesla partner dus weten wel hoe het moet.
Hij bedoelde er bij staan als ze aan het werk zijn gok ik.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:33:
[...]

Nog niet maar de beveiliging is niet echt high-tech
Mijn m3 staat bij de wrapper voor een full-wrap. Dat betekent dat de deuren eruit moeten. Vanaf het moment dat de deuren zijn verwijderd geen verbinding meer met de auto...........logisch want de LTE en WIFI antenne zit in de spiegel....Hele tracking en beveiligingsmode heeft weinig zin als je met het loshalen van de spiegelkap de antennes kan ontkoppelen. Als je een slimme dief bent dan krijgt de eigenaar niet eens een alarm melding op zijn telefoon.....Benieuwd hoe dit gaat aflopen allemaal :O
Lol... Niet echt high tech, man Tesla heeft de meeste Tech in zijn auto's zitten om diefstal tegen te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roels1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-07 22:07
Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:43:
[...]

Lol... Niet echt high tech, man Tesla heeft de meeste Tech in zijn auto's zitten om diefstal tegen te gaan...
En toch stond mijn LM er op dat er een LoJack systeem in geplaatst werd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Roels1 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:52:
[...]

Vreemd. Of verplichten ze dat bij alle auto's van 50k+? Volgens mij is er in 2018 geen enkele in NL gestolen. 3 in 2018 en in de eerste zes maand van 2019 0.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 03-12-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Laatst online: 20-07 22:07
Inspired schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:23:
[...]

Vreemd. Of verplichten ze dat bij alle auto's vna 50k+? Volgens mij is er in 2018 geen enkele in NL gestolen.
Standaard policy begreep ik van de LM bij auto's > 50K inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
[...]

Wil je nog meer drain? Dan moet je vooral altijd je locatie door sturen.

Maar er zijn geen cijfers van diefstallen over 2019, maar het is wel duidelijk dat er nauwelijks Tesla's worden gestolen. Dus het is echt een non-issue.
Cijfers zijn er wel, factchecken is niet heel moeilijk: https://liv.nl/fileadmin/...tal_jan_tm_juni__2019.pdf (3 in 2018 , 0 in 2019)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
[...]

Wil je nog meer drain? Dan moet je vooral altijd je locatie door sturen.

Nee, eens dat de kans behoorlijk klein is dat je auto gejat wordt. Maar een locatie doorsturen kan toch prima, je hebt de auto al wakker gemaakt bij het openen van de app. Pro-actief lijkt me onpraktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Mday schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:43:
[...]

Nee, eens dat de kans behoorlijk klein is dat je auto gejat wordt. Maar een locatie doorsturen kan toch prima, je hebt de auto al wakker gemaakt bij het openen van de app. Pro-actief lijkt me onpraktisch.
Is inderdaad wel wat gek dat de auto actuele locatie niet weer geeft als hij niet gereden heeft. Begrijp ook even die logica niet. In deep sleep OK, maar bij het wakker maken via de app kan de locatie toch bijgewerkt worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 22:07
Mday schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:43:
[...]

Bij mijn vorige auto (Tiguan) was de auto altijd connected, en ik kon op ieder moment de locatie opvragen en de status van de auto zien, ook als ie uitstond (12V batterij dus). Battery drain op een gps tracker + lte lijkt me verwaarloosbaar op de giga accu pack die in een Tesla zit.

Verzekeraar bij mij vroeg expliciet om toestemming om ten tijde van diefstal direct bij Tesla de locatie te mogen opvragen voor tracking doeleinden.

Overigens heb je dan na diefstal als dief niks aan die auto uiteraard. Hij zal uit alle systemen van Tesla worden gehaald en gemarkereerd worden als gestolen. Dus veel succes met ook maar iets ondernemen met die auto. Resellen voor parts moet afaik altijd daarna weer approved worden door Tesla, dus volgens mij is het vooral een theoretisch verhaal?

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
svdgraaf schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:55:
[...]
...vooral een theoretisch verhaal?
I agree. With that in mind, kan ik dus gewoon mijn Sentry mode uit zetten als ie voor mijn deur staat. Beetje overkill dan...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Mday schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:02:
[...]

I agree. With that in mind, kan ik dus gewoon mijn Sentry mode uit zetten als ie voor mijn deur staat. Beetje overkill dan...?
Qua diefstal is het overkill ja. Sentry zou ik meer aanzetten voor (parkeer)schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
M3, mooie car. Maar wat een bedroevende service. Krijg een vage melding over versnellingsbak vloeistof laten checken en wilde even in Den Haag laten kijken. Kan eind januari???? Wtf is dit voor k*t service.

Mijn lexus hiervoor had breng haal service, vrijwel meteen.

Echt krap dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Roels1 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:52:
[...]

Same here.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:40:
M3, mooie car. Maar wat een bedroevende service. Krijg een vage melding over versnellingsbak vloeistof laten checken en wilde even in Den Haag laten kijken. Kan eind januari???? Wtf is dit voor k*t service.

Echt krap dit
Mwa, Tesla kan je gewoon langs laten komen met de mobiele service. Vorige week gedaan en volgende week staat afspraak nummer 2.

Op zich wel ideaal.
Hoef ik er niet voor weg.

Kwalitatief ben ik iets minder tevreden, maar goed had het van te voren ook wel een beetje verwacht. Dus heel erg vind ik het ook niet. Gelukkig is het niet mijn eigen auto, want no way dat ik hem ga overnemen na de leasetermijnen! ;)

Vinden jullie dit acceptabel?
Verwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:05:
[...]

Bumpers zitten mooier en de stoelbediening is wat duurzamer :+

Hebben jullie dit ook?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Andere kant heeft het ook, alleen ietsjes minder:

[Afbeelding]

Maar rechts onder op de laatste foto wijkt de bumper ook. Induwen helpt niet...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
@BlakHawk Gister nog even naar mijn achterbumper gekeken om te vergelijken. Sluit bij mij rechts gewoon strak aan, links een heel kleine kier maar bij lange na niet zo zichtbaar als bij jouw 3.

Mijn leasmij heeft ook LoJack laten inbouwen. Bandenboer vanmiddag is profile. Had bij het maken van de afspraak al aangegeven dat ze jack pads in huis moeten hebben dus hoop dat ik er vanmiddag niet voor niks sta.

[ Voor 35% gewijzigd door Tassadar32 op 03-12-2019 13:05 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:49:
[...]

Vinden jullie dit acceptabel?

[...]
Het (erg) kleine hoogteverschil tussen de bumper en het ander onderdeel? Of het feit dat je bumper wat naar achter uitsteekt?
Dat eerste is normaal (en zo van die dingen zal elke auto wel hebben).
Moest je bumper wat naar achteren uitsteekt, dat heb ik niet. Ik kan hem niet indrukken. Zijn er geen andere M3 in je buurt waarmee je kan vergelijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
TweakerVincent schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:40:

Echt krap dit
Net even geprobeerd, mobile service kan 19 december. Maar ik weet niet of die per regio werken. Je huisadres invullen (huisnummer eerst), dan kom je als het goed is bij een mobile service afspraak uit.

En vloeken, zei mijn moeder altijd, is een gebrek aan woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DaCoTa schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:15:
[...]

Net even geprobeerd, mobile service kan 19 december. Maar ik weet niet of die per regio werken. Je huisadres invullen (huisnummer eerst), dan kom je als het goed is bij een mobile service afspraak uit.

En vloeken, zei mijn moeder altijd, is een gebrek aan woorden.
Nou hier niet. Leiden, moet gewoon er heen. Maintenance gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
TweakerVincent schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:30:
[...]
Ik had 'Alert appeared', maar lijkt erop dat dat weinig verschil maakt.

Maar als ik een willekeurig adres in Leiden kies, krijg ik 18 Decemer als optie voor mobile service, geen service centers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:06:
Het (erg) kleine hoogteverschil tussen de bumper en het ander onderdeel? Of het feit dat je bumper wat naar achter uitsteekt?
Moest je bumper wat naar achteren uitsteekt, dat heb ik niet. Ik kan hem niet indrukken. Zijn er geen andere M3 in je buurt waarmee je kan vergelijken?
Het gaat mij niet zo zeer om het hoogte verschil, maar door de forse kier, kijk je gewoon direct de ophanging van de bumper in. Je ziet vanaf buiten gewoon het lipje zitten met het punt waar hij op hangt.

Het feit dat je dat al kunt waarnemen buiten de auto, zegt genoeg over de afwijking.
Tassadar32 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:59:
@BlakHawk Gister nog even naar mijn achterbumper gekeken om te vergelijken. Sluit bij mij rechts gewoon strak aan, links een heel kleine kier maar bij lange na niet zo zichtbaar als bij jouw 3.

Mijn leasmij heeft ook LoJack laten inbouwen. Bandenboer vanmiddag is profile. Had bij het maken van de afspraak al aangegeven dat ze jack pads in huis moeten hebben dus hoop dat ik er vanmiddag niet voor niks sta.
What has been seen, cant be unseen...
De kier zelf is al geen porum, maar het feit dat ik de ophanging van de bumper kan waarnemen als ik iets in de kofferbak leg, irriteert mij :X

Tesla zegt dat het ietsiepietsie erger is dan bij anderen, maar geen reden om een bumper te vervangen.
TweakerVincent schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:30:
[...]

Welk adres toets je in, in Leiden?
Ik heb gisteren nog een nieuwe afspraak in Leiden gepland en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DaCoTa schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:33:
[...]

Ik had 'Alert appeared', maar lijkt erop dat dat weinig verschil maakt.

Maar als ik een willekeurig adres in Leiden kies, krijg ik 18 Decemer als optie voor mobile service, geen service centers.
Hebben jullie een M3 SR+? Mss ligt het daaraan? Ik krijg een keuzelijst prefered service center..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

De Model 3 bijna 2 weken in bezit. Zeer tevreden over het comfort en rij gedrag.

Na wat experimenten omtrent verbruik merk ik dat 100km/h, acceleratie op Chill, banden op 3.0 bar, verwarming helemaal uit wonderen doet voor het verbruik (wel weinig ademen anders slaan de ramen aan :+ ). 130wh/km heb ik regelmatig gehaald en 1 rit met beperkt op snelweg zelfs 114.

Niemand krijgt de deuren in 1 keer open. Had liever hier een low tech oplossing gezien. Nu moet ik bijna elke keer uit de auto stappen om het te laten of mezelf in onmogelijke hoeken buigen om de knop te laten zien waar ze op moeten drukken.

Het werken met een touch screen is mega irritant als auto steer niet aan staat. Alleen om de airco uit te zetten moet je 2 keer klikken. Als de ruitenwissers raar doen ben je weer 2 keer aan het pielen. Dit mag gebruiks vriendelijker, want ik kijk toch 5-10 seconden niet naar de weg.

Nag systeem autosteer is onaccuraat als de pest. Mijn linker hand haal ik nooit van het stuur, maar ik moet kracht zetten in een richting wil de sensor begrijpen dat mijn hand echt op het stuur is. Ik zit best hoog in de auto en soms kijk ik over de blauwe flitsen heen en dan is autosteer heel de rit niet meer beschikbaar. Ook komt het phantom braking minimaal 1 keer per rit voor. Het lijkt vooral te gebeuren als de auto de andere auto's niet goed kan inschatten. Dus bocht naar links met auto's in de andere rijbanen die al verder in de bocht zijn. Of een vrachtwagen die lichtjes zwalkt op de rijbaan naast jou.

Het gebrek aan range valt reuze mee. Zelfs met de SR+ die ik heb. Heb afgelopen zondag verschillende ritjes gehad met een totaal van 400km, maar op 1 plek had je geen destination charger en ik kwam nog langs meerdere SuC's.

Dat de auto open gaat doormiddel van bluetooth en je stoel aanpast van easy entry naar je profiel is fantastisch. Ook het voorverwarmen via de app is zeer fijn met dit weer, al had dit ook in mijn Volvo.

De afwerking vind ik op veel plekken top, knappen, hendels, de midden consol, glovebox, trunk, frunk, deuren voelen allen zeer solide aan bij een beweging. En op sommige plekken kan ik er niet bij dat ze het zo slecht hebben aangepakt. Bekerhouders achter, kartonnen(?) plaat in de achterbak, geen matten (!!), zitcomfort stoelen(je zit op de stoelen ipv in de stoelen).

Al met al zeer blij met de auto. Zijn wel een aantal zaken die voor verbeteringen vatbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdi
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 12:15
bottom line schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:06:
[...]

Nee dat is niet normaal ( mijn audi's en opel's hebben het ieder geval nooit gehad )

Ik had het trouwens ook en kon hem weer terug duwen in het lipje leek het ( knak zei het ) en hij was weer recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47

Perkouw

Moderator General Chat
@yec houd het ventilatie icoontje eens ingedrukt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@yec Als je de ruiterwissers wilt bedienen druk je eerst op het knopje op de hendel en dan komt het "ruiterwisserscherm" gelijk naar voren. Voor het "naggen" van Autopilot moet je even zoek naar een comfortabele positie waarbij je hand meer aan het stuur hangt, alternatief kan je ook onderin het stuur je hand eroverheen hangen.

[ Voor 40% gewijzigd door Deveon op 03-12-2019 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Nu online
yec schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:45:
Niemand krijgt de deuren in 1 keer open. Had liever hier een low tech oplossing gezien. Nu moet ik bijna elke keer uit de auto stappen om het te laten of mezelf in onmogelijke hoeken buigen om de knop te laten zien waar ze op moeten drukken.
;)
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg1NzY=/z/hhgAAOSw3nNdzuvc/$_84.JPG
Het werken met een touch screen is mega irritant als auto steer niet aan staat. Alleen om de airco uit te zetten moet je 2 keer klikken. Als de ruitenwissers raar doen ben je weer 2 keer aan het pielen. Dit mag gebruiks vriendelijker, want ik kijk toch 5-10 seconden niet naar de weg.
Airco zet je uit door langer op de blazers te drukken (in je startscherm).
1 klik dus.
Nag systeem autosteer is onaccuraat als de pest. Mijn linker hand haal ik nooit van het stuur, maar ik moet kracht zetten in een richting wil de sensor begrijpen dat mijn hand echt op het stuur is.
Tuurlijk moet je kracht zetten. De auto wilt weten of je het stuur wel fatsoenlijk 'vast' hebt om ONMIDDELLIJK te kunnen reageren. Met een los handje op je stuur kan het zijn dat je enkele seconden te laat bent.
Ik los het zelf op door mijn hand ietwat door het stuur te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

@Deveon: Dat van de airco en ruitenwisser is een toptip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
yec schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:36:
De airco was niet van mij ;) NowYouKnow op YouTube heeft een hele serie met handigheidjes van Tesla’s. Pas wel op voor een hoog fanboy gehalte :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec

yec

Deveon schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:55:
[...]

De airco was niet van mij ;) NowYouKnow op YouTube heeft een hele serie met handigheidjes van Tesla’s. Pas wel op voor een hoog fanboy gehalte:+
Hahaha. Laatst probeerde ik weer eens een tips & tricks video te kijken op YouTube, maar haakte na 30 seconden al af.
Fanboy gehalte is niet erg, maar dat ellelange geneuzel van die youtubers kan ik niet aanstaan. Vaak heb je een video van 10 minuten voor iets wat binnen 1 minuut uitgelegd kan worden. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swede
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-06-2020
yec schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:24:
[...]

Hahaha. Laatst probeerde ik weer eens een tips & tricks video te kijken op YouTube, maar haakte na 30 seconden al af.
Fanboy gehalte is niet erg, maar dat ellelange geneuzel van die youtubers kan ik niet aanstaan. Vaak heb je een video van 10 minuten voor iets wat binnen 1 minuut uitgelegd kan worden. 8)7
klopt, fimpjes van 10 min of net iets langer leveren meer inkomsten op. Maar sommige zijn wel erg handig om gezien te hebben.

SR+, black, black, aero, trekhaak - besteld 17/09 - RN 23/09 - VIN 21/11-kenteken GxxxSK - sms 05/12 - afhalen 12/12 -RDW tenaamgesteld 11/12 (17:25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yec schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:24:
[...]

Vanaf 10 minuten heb je dubbele reclames voor het filmpje, waarvan je één vaak niet kunt afbreken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Grappig, ik zit in SeC Eindhoven te wachten op een reparatie. Op de TV hier komt een overzicht voorbij van de Supercharger locaties die de meeste kWh hebben geleverd de afgelopen 24 uur. Daarvan liggen er 6 in Nederland.

1. Badhoevedorp
3. Eindhoven
4. Breukelen
5. Leiderdorp
8. Zwolle
9. Gouda

De rest zit verspreid over Scandinavie, Engeland & US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
MrBasta schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:51:
Grappig, ik zit in SeC Eindhoven te wachten op een reparatie. Op de TV hier komt een overzicht voorbij van de Supercharger locaties die de meeste kWh hebben geleverd de afgelopen 24 uur. Daarvan liggen er 6 in Nederland.

1. Badhoevedorp
3. Eindhoven
4. Breukelen
5. Leiderdorp
8. Zwolle
9. Gouda

De rest zit verspreid over Scandinavie, Engeland & US.
In feite is de ratio #SuCs / #Tesla's te laag in Nederland. Meer SuCs please, Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 09:01

jefjef

learning by doing

Om een een of andere duistere reden gaat mijn tesla elke keer uit bewakingsmodus. Iemand eerder dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
jefjef schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:31:
Om een een of andere duistere reden gaat mijn tesla elke keer uit bewakingsmodus. Iemand eerder dit meegemaakt?
Sentry gaat uit als je gaat rijden en bij park niet vanzelf weer aan. Althans als ik hem (incidenteel) via de app heb aanzet. Ben blij dat het zo werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
jefjef schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:31:
arsimo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:34:
[...]

Sentry gaat uit als je gaat rijden en bij park niet vanzelf weer aan. Althans als ik hem (incidenteel) via de app heb aanzet. Ben blij dat het zo werkt.
Als je het via je telefoon aanzet zal hij inderdaad bij de volgende rit weer uit staan, waardoor je hem weer handmatig aan moet zetten. Wil je hem permanenter gebruiken, moet je het via de auto aanzetten. Daar kun je tevens wat locaties instellen om uit te sluiten.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrobz
  • Laatst online: 18:27
j1990 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:02:
Weet iemand hoe je de volgorde van favoriete FM/DAB radio stations kan wijzigen?
Ik weet niet of het de officiële manier is, maar ik doe het zo:
-selecteer in het lijstje degene die je bovenaan wil hebben
-druk op het sterretje om ‘m uit de lijst te halen
-druk weer op het sterretje en dan staat ie bovenaan

Het vereist wat planning, maar zo kan je wel je lijst sorteren

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:15
Nog niet vaak de achterruitverwarming gebruikt, maar vandaag wel om de beslagen ruit even wat helderder te krijgen. Wel een krakend geluid gehoord tijdens het rijden (volgens mij toen die alweer uit stond) maar merkte verder niets. Zag ik later toen ik terugkwam bij de auto dat de achterruit flink gebarsten is. Bij één van de doorlopende lijntjes tussen "ringen" is te zien dat daar een breuk is en is er naar weerszijden een flinke barst ontstaan. Totaal denk ik richting de halve meter nu. Direct serviceafspraak ingepland in Rotterdam voor eind december.

Omdat ik zag dat de barst wat toeneemt in lengte toch maar even gebeld naar het SeC. Ze wilden het graag zelf even bekijken, dus direct langsgereden. Nu is de ruit besteld en wordt bij de serviceafspraak vervangen. Kan geen kwaad gaven ze aan, ruit breekt niet vanzelf, ook niet bij zo'n barst. Wel de achterruitverwarming zo veel mogelijk vermijden. (Jammer in deze periode)...

Moraal van het verhaal: balen, maargoed dingen gebeuren. Let op dat wanneer je zoiets meemaakt: wel even bellen en ze ernaar laten kijken. Hij gaf namelijk aan dat anders de geplande afspraak enkel een diagnose zou zijn gesteld (ze bestellen niet een ruit op basis van iemands afspraak in de app).

Verder heel vriendelijk te woord gestaan en zodra ik er was kwam er vrijwel meteen iemand om even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:31:
[...]

Cijfers zijn er wel, factchecken is niet heel moeilijk: https://liv.nl/fileadmin/...tal_jan_tm_juni__2019.pdf (3 in 2018 , 0 in 2019)
Dit is tot en met juni. Mijn punt blijft staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
Twijfel, hier posten of in Het Grote Lego Topic - Deel 6

LEGO Ideas Tesla Cybertruck. Bij 10000 stemmen gaan ze erover nadenken om er een set van te maken.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/e85e611b-5fac-4032-8e0f-f09660e63ae8/resize:800:450

[ Voor 16% gewijzigd door DaCoTa op 03-12-2019 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 09:01

jefjef

learning by doing

NetRipper schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:43:
[...]

[...]

Als je het via je telefoon aanzet zal hij inderdaad bij de volgende rit weer uit staan, waardoor je hem weer handmatig aan moet zetten. Wil je hem permanenter gebruiken, moet je het via de auto aanzetten. Daar kun je tevens wat locaties instellen om uit te sluiten.
Aha oke dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.laurijssen
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-03-2021
Ik ben even benieuwd wat jullie ervaring is met de range. Ik heb sinds een maand een SR+ en laad deze standaard tot 90% (de laatste 10% met 'rit' gebruik ik dus niet).
Na opladen gereed, geeft de app aan dat ik 339km kan rijden.
In de praktijk is dit meer 220~250km en dan is hij ook wel leeg.

Ik rij 90% snelweg, met standaard autopilot aan. Snelheden variëren van filerijden tot 150 bij vrij baan. gemiddelde snelheid op mijn rit zal op ongeveer 100km/u uitkomen.

Deze range valt mij net wat tegen, aangezien hij bij 100% opladen 378km aangeeft.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Nu online
c.laurijssen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:45:
Ik ben even benieuwd wat jullie ervaring is met de range. Ik heb sinds een maand een SR+ en laad deze standaard tot 90% (de laatste 10% met 'rit' gebruik ik dus niet).

Ik rij 90% snelweg, met standaard autopilot aan. Snelheden variëren van filerijden tot 150 bij vrij baan. gemiddelde snelheid op mijn rit zal op ongeveer 100km/u uitkomen.

Deze range valt mij net wat tegen, aangezien hij bij 100% opladen 378km aangeeft.

Wat wil je horen? De standaarddingen zoals: je rijd 90% snelweg? Het is winter? En je gemiddelde is misschien wel maar 100km/uur, maar je verbruik ligt misschien 3x zo hoog bij 150km/uur dan wanneer je 90 rijdt. Er zijn zoveel mogelijke variabelen dat je onmogelijk elke situatie kan uitleggen.
Weet niet hoe we je met je bericht moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.laurijssen
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-03-2021
bottom line schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:52:
[...]

Wat wil je horen? De standaarddingen zoals: je rijd 90% snelweg? Het is winter? En je gemiddelde is misschien wel maar 100km/uur, maar je verbruik ligt misschien 3x zo hoog bij 150km/uur dan wanneer je 90 rijdt. Er zijn zoveel mogelijke variabelen dat je onmogelijk elke situatie kan uitleggen.
Ik zoek niet de exacte wetenschap erachter, maar gewoon even peilen hoe de rest van jullie het doet met de range met een rijstijl die daarbij in de buurt komt.
Ligt dit in de bandbreedte, of komt de rest wel een stuk verder met de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

c.laurijssen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:59:
[...]

Ik zoek niet de exacte wetenschap erachter, maar gewoon even peilen hoe de rest van jullie het doet met de range met een rijstijl die daarbij in de buurt komt.
Ik zit met mijn SR+ op ongeveer dezelfde waardes, ook grotendeels snelweg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Nu online
Zet gewoon je range op % en je maakt je heel wat minder druk over wat je verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelis
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05-2023
c.laurijssen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:45:

Mijn Efficiency is op dit moment met deze temperaturen rond de 70%.

SR+ rated range is 409km met 70% hiervan komt dat rond de 286km
Nou is dit niet met 150km/h
Mijn ritjes naar amsterdam in de spits geven me een avg. snelheid van ongeveer 70

M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
c.laurijssen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:59:
[...]

Gegeven wat je zegt, is dit ook wel wat ik ongeveer zou verwachten. Je verbruik is super afhankelijk van je rijstijl, duur ritjes, temperatuur etcetc. Zelf reken ik op 200km van 80 tot 10 procent en dat komt wel aardig uit.. van 100 tot 0 zou dan 285 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:35
yec schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:36:
Goed dat er inderdaad dit soort tips gedeeld worden, maar hoe kom je hierachter als je niet op dit forum zit :?
Ik heb de handleiding doorgenomen en voor zover ik weet wordt er niet zo diep ingegaan op de bediening of heb ik misschien toch te snel gebladerd... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Nu online
ybos schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:14:
[...]

Goed dat er inderdaad dit soort tips gedeeld worden, maar hoe kom je hierachter als je niet op dit forum zit :?
Ik heb de handleiding doorgenomen en voor zover ik weet wordt er niet zo diep ingegaan op de bediening of heb ik misschien toch te snel gebladerd... :X
Tik op het aanjagerpictogram om de climate control in te schakelen en de instellingen handmatig aan te passen aan uw persoonlijke voorkeuren (zie De climate control-instellingen aanpassen op pagina 116). Houd het aanjagerpictogram ingedrukt om de climate control snel uit te schakelen. Als uw auto is voorzien van het premiumpakket, tikt u op het betreffende pictogram om toegang te krijgen tot de bedieningselementen voor de achterstoelverwarming.
Er zijn minstens 30 pagina's over het touchscreen / de bediening ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 03-12-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:35
bottom line schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:51:
[...]

[...]

Er zijn minstens 30 pagina's over het touchscreen / de bediening ;)
Ik hoor net dat ik nog huiswerk heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Bericht verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door synorluna op 03-12-2019 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
  • Laatst online: 04-01-2021
bottom line schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:52:
[...]

Het is nog geen winter. Ook is gemiddeld 7-9 graden overdag geen winterse temperatuur. Niet teveel in fanboyism wegzakken. Ik vind de range ook teleurstellend, in die zin dat de geadverteerde range niet overeenkomt met de werkelijke actieradius.

Tevreden stemt me dan dat als ik op de snelweg 100 km/h rijd (bijna nooit), de range wel weer erg meevalt. En ook in de stad als ik niet rap optrek.

[ Voor 9% gewijzigd door naii11 op 04-12-2019 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind Tesla tof en ik zou er graag één rijden, maar ik twijfel tussen leasen en kopen. Dus na veel navraag te hebben gedaan kom ik... er eigenlijk totaal niet uit.
Contant

Aanschafprijs: € 63.898. Inclusief btw van ca. € 11.090. Inclusief bestemmings- en documentatiekosten ad € 980. Inclusief verwijderingsbijdrage van € 37,50

Financial Lease:

Geschat leasebedrag: € 565 p/mnd. Zakelijke financiering. Te financieren bedrag € 47.808, € 5.000 aanbetaling, 60 maanden, slottermijn € 21.123. BTW dient vooruitbetaald te worden.
Dus kortom, als ik een Tesla Model 3 koop met wat opties ben ik €63k kwijt. En dan kan ik hem verkopen wanneer ik wil. Of inruilen na 2 jaar.

Of ik lease het apparaat voor 5 jaar en ik ben €33.900 kwijt, plus €21k aan het eind, plus €5k, dus €59.900. BTW komt er nog bovenop. En na 5 jaar lever ik hem in (plus €21k schijnbaar) en krijg ik er niks voor terug.

Wáárom leasen mensen in hemelsnaam? Het leasen van een auto is toch pertinent een financieel slecht idee? Al mijn ex-collega's (Nederlandse detacheerder) geilen op de Model 3 en leasen hem massaal. Ik snap het echt niet. Voor een derde van het geld heb je een Volkswagen Golf 7 uit 2018 met minder dan 30k op de teller en 150pk, automaat en allerlei features.

Elektriciteit is goedkoper dan benzine, I get it, maar €20k vs ruim €60k? Bespaar je dan €40.000 euro aan brandstofkosten en onderhoud over 5 jaar tijd? :?

Leven heel veel mensen gewoon ver boven hun stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 16:00
@Blue-eagle je haalt een aantal zaken door elkaar denk ik.
Je hebt private lease, operationele lease (via een werkgever) en financial lease. Die laatste is zakelijk aantrekkelijk als je bijvoorbeeld eigen baas bent of ZZP-er.
Maar alle 3 zijn het manieren om geld te spreiden en de eerste twee dienen daarnaast ook om een alles-in-1 concept te creëren voor bijvoorbeeld gemak.

Financial lease is aantrekkelijk omdat zakelijk de btw verrekenbaar is, je niet al je vermogen “kwijt” bent maar dus ergens anders in kan steken met mogelijk nog meer rendement. De afschrijving kan je uitsmeren over 5 jaar, er vaak ook subsidies zijn zakelijk en het drukt je winst (en dus belasting). En niet te vergeten inderdaad, met financial lease is de auto na de looptijd en betalen van de slot termijn helemaal van jou. (Of je bedrijf)

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 04-12-2019 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Blue-eagle schreef op woensdag 4 december 2019 @ 04:45:
Ik vind Tesla tof en ik zou er graag één rijden, maar ik twijfel tussen leasen en kopen. Dus na veel navraag te hebben gedaan kom ik... er eigenlijk totaal niet uit.

[...]

Dus kortom, als ik een Tesla Model 3 koop met wat opties ben ik €63k kwijt. En dan kan ik hem verkopen wanneer ik wil. Of inruilen na 2 jaar.

Of ik lease het apparaat voor 5 jaar en ik ben €33.900 kwijt, plus €21k aan het eind, plus €5k, dus €59.900. BTW komt er nog bovenop. En na 5 jaar lever ik hem in (plus €21k schijnbaar) en krijg ik er niks voor terug.

Wáárom leasen mensen in hemelsnaam? Het leasen van een auto is toch pertinent een financieel slecht idee? Al mijn ex-collega's (Nederlandse detacheerder) geilen op de Model 3 en leasen hem massaal. Ik snap het echt niet. Voor een derde van het geld heb je een Volkswagen Golf 7 uit 2018 met minder dan 30k op de teller en 150pk, automaat en allerlei features.

Elektriciteit is goedkoper dan benzine, I get it, maar €20k vs ruim €60k? Bespaar je dan €40.000 euro aan brandstofkosten en onderhoud over 5 jaar tijd? :?

Dit is echt veel te simpel gedacht :-).

Google ook eens op bijtelling, investeringsaftrek in de IB etc etc.

Een Tesla is duur. Maar door allerlei belastingregels komt het onder de streep erg dicht bij een golf 7.

Zeker als je werkgever de maandelijkse leasekosten betaalt en jouw enige kosten de bijtelling zijn.

Ik betaal ong even veel bijtelling als een collega met een opel corsa sport. En dan rijdt hij een klein opeltje en ik een M3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Nu online
naii11 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 00:28:
[...]

Het is nog geen winter. Ook is gemiddeld 7-9 graden overdag geen winterse temperatuur. Niet teveel in fanboyism wegzakken. Ik vind de range ook teleurstellend, in die zin dat de geadverteerde range niet overeenkomt met de werkelijke actieradius.
.
Welke auto op deze planeet houdt zich wel dan wel aan de geadverteerde range/verbruik?
Leuke opmerking.

Als je moet voorverwarmen/krabben zijn het wel winterse dagen. Slaap jij nog buiten dan met deze zomerse temperaturen dan? Ook al is het in de dag 7 tot 9 graden, s'nachts staat je auto voor gemiddeld 10 uur in temperaturen van max. 2.
Leuke opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 18:26

OMX2000

By any means necessary...

Vraagje van toekomstige Model X bestuurder. Ik heb een Samsung T5 500GB schijf besteld, maar volgens specificaties doet die het tussen 0-70C. Wordt in de winter wel een dingetje.

Iemand ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door OMX2000 op 04-12-2019 07:38 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

[...]

Op jouw andere vragen en opmerkingen zijn al reacties geplaatst. Die skip ik voor nu even.

Wat me nog wel in het oog springt is dat je met Financial Lease in de veronderstelling bent dat je deze na 5 jaar weer inlevert. Dit is dus NIET het geval.

Zodra je de laatste slottermijn van EUR 21k voldoet, is-ie daarmee ook gewoon helemaal voor jou (of voor het bedrijf / eenmanszaak waar je 'm op geleased hebt).

Het is in die zin dus juist wel erg gunstig om Financial Lease te kiezen, voornamelijk voor een BEV op dit moment. Financial Lease is in feite ook niet meer dan een lening met de auto als onderpand.
Elektriciteitskosten zijn veel minder dan de brandstofkosten voor een ICE, voor de komende paar jaar iig geen wegenbelasting en de verwachting is dat het onderhoud ook nog eens minder is in vergelijking met een ICE.

Je levert een leaseauto over het algemeen in bij een Full Operational Lease constructie, maar ook daar zou je de auto later nog over kunnen nemen (al dan niet ongunstiger dan bij een Financial Lease constructie). Bij Full Operational Lease blijft de leasemij ook in alle opzichten eigenaar van de auto, anders dan bij de Financial Lease constructie dus.

Mocht je hier nog over door willen bomen, dan kan je dat beter in dit topic verder: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 04-12-2019 07:51 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:53
Schrobz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:01:
[...]

Ik weet niet of het de officiële manier is, maar ik doe het zo:
-selecteer in het lijstje degene die je bovenaan wil hebben
-druk op het sterretje om ‘m uit de lijst te halen
-druk weer op het sterretje en dan staat ie bovenaan

Het vereist wat planning, maar zo kan je wel je lijst sorteren
Dank! Wel een beetje omslachtig.. maar het werkt wel. Wel vreemd dat je niet gewoon de favorieten in een volgorde kan zetten op een handigere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
bottom line schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:38:
[...]

Welke auto op deze planeet houdt zich wel dan wel aan de geadverteerde range/verbruik?
Leuke opmerking.

Als je moet voorverwarmen/krabben zijn het wel winterse dagen. Slaap jij nog buiten dan met deze zomerse temperaturen dan? Ook al is het in de dag 7 tot 9 graden, s'nachts staat je auto voor gemiddeld 10 uur in temperaturen van max. 2.
Leuke opmerking.
Denk wel dat EVs, niet alleen Tesla's, het meest van WLTP afwijken. Met name in de "winter". De EV db winter waarden zijn natuurlijk ook totaal onrealistisch. Bij -10 met verwarming nog 22kWh/100 rijden op de snelweg? Yeah, right. Zit er nu al flink boven. Gisteren met 2/3 graad 130km gereden. 233km rated range eraf. Dus verbruik van rond de 25kWh/100. Was rustig en 50% 100 en 50% 120. Wel overal AP op +10 maar gemiddeld dus 120 zo'n beetje. Ik rij niet veel en heb er verder geen issue mee, maar ben wel blij dat ik geen wintersporter ben.
OMX2000 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:38:
Vraagje van toekomstige Model X bestuurder. Ik heb een Samsung T5 500GB schijf besteld, maar volgens specificaties doet die het tussen 0-70C. Wordt in de winter wel een dingetje.

Iemand ervaring mee?
Zal wel los lopen. Heb er ook een SSD inliggen maar tot nu toe is het in de auto nog niet echt kouder dan 1 graad geweest. De dagen dat de cabine echt flink onder nul komt zijn hier op één hand te tellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 04-12-2019 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:49:
[...]

Op jouw andere vragen en opmerkingen zijn al reacties geplaatst. Die skip ik voor nu even.

Wat me nog wel in het oog springt is dat je met Financial Lease in de veronderstelling bent dat je deze na 5 jaar weer inlevert. Dit is dus NIET het geval.

Zodra je de laatste slottermijn van EUR 21k voldoet, is-ie daarmee ook gewoon helemaal voor jou (of voor het bedrijf / eenmanszaak waar je 'm op geleased hebt).

Het is in die zin dus juist wel erg gunstig om Financial Lease te kiezen, voornamelijk voor een BEV op dit moment. Financial Lease is in feite ook niet meer dan een lening met de auto als onderpand.
Elektriciteitskosten zijn veel minder dan de brandstofkosten voor een ICE, voor de komende paar jaar iig geen wegenbelasting en de verwachting is dat het onderhoud ook nog eens minder is in vergelijking met een ICE.

Je levert een leaseauto over het algemeen in bij een Full Operational Lease constructie, maar ook daar zou je de auto later nog over kunnen nemen (al dan niet ongunstiger dan bij een Financial Lease constructie). Bij Full Operational Lease blijft de leasemij ook in alle opzichten eigenaar van de auto, anders dan bij de Financial Lease constructie dus.

Mocht je hier nog over door willen bomen, dan kan je dat beter in dit topic verder: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4
Wij doen alles full operational.
Bijkomend voordeel is dat je de auto gedurende de leasetijd genoeg leert kennen om te beslissen of je hem echt wel wil :+

Je betaalt gewoon voor gemak. Gebeurt er iets? Niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
bottom line schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:38:
[...]

Leuke opmerking.

Leuke opmerking.
Ik weet van ICE auto's dat ze vaak wel de geadverteerde range halen, soms zelfs veel meer. Denk daarbij aan Volvo diesels. Elektrische auto's heb ik onvoldoende ervaring mee. Maar dat je enerzijds de batterij niet volledig mag opladen en anderzijds slechts 60-70% van de geadverteerde actieradius behaalt, betekent een flinke beperking in mobiliteit. Of je er mee kunt leven of niet is een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
naii11 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:46:
Ik weet van ICE auto's dat ze vaak wel de geadverteerde range halen, soms zelfs veel meer.
:D :D :D

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Inspired schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:39:
[...]
Ik rij niet veel en heb er verder geen issue mee, maar ben wel blij dat ik geen wintersporter ben.
Wij willen waarschijnlijk met onze SR+ misschien toch eens een poging wagen om ermee op wintersport te gaan over paar maanden..
Al is het alleen om het avontuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
[...]

Ik weet van ICE auto's dat ze vaak wel de geadverteerde range halen, soms zelfs veel meer. Denk daarbij aan Volvo diesels. Elektrische auto's heb ik onvoldoende ervaring mee. Maar dat je enerzijds de batterij niet volledig mag opladen en anderzijds slechts 60-70% van de geadverteerde actieradius behaalt, betekent een flinke beperking in mobiliteit. Of je er mee kunt leven of niet is een tweede.
In mijn geval kwam ik nooit aan de geadverteerde range (Ford, Mercedes, BMW), meestal 10 - 15% lager. Dat is ook een van de redenen waarom Europa een nieuwe testcyclus ingevoerd heeft, om het realistischer te maken (of dat gelukt is, is nog maar de vraag).
Bij elektrische auto's is het probleem dat een aantal factoren een veel grotere impact heeft dan bij ICE (i.e. temperatuur en snelheid).

Onder de streep hangt het nog altijd het meest af van oe jij zelf rijdt.

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15
[...]

Ik weet van ICE auto's dat ze vaak wel de geadverteerde range halen, soms zelfs veel meer.
Wat ik weet van ICE's dat ze zelden het geadverteerde verbruik halen. Vaak rijden ze stukken minder zuinig.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
lvsol schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:54:
[...]

In mijn geval kwam ik nooit aan de geadverteerde range (Ford, Mercedes, BMW), meestal 10 - 15% lager. Dat is ook een van de redenen waarom Europa een nieuwe testcyclus ingevoerd heeft, om het realistischer te maken (of dat gelukt is, is nog maar de vraag).
Bij elektrische auto's is het probleem dat een aantal factoren een veel grotere impact heeft dan bij ICE (i.e. temperatuur en snelheid).

Onder de streep hangt het nog altijd het meest af van oe jij zelf rijdt.
Naja strikt genomen hoort dat dus niet. De testcyclus moet (houdt) rekening met de temperatuur en de snelheid. Ik denk dat de overheden in de opstartfase oogluikend toelaten dat dit gebeurt. Ik bedoel kom op. De auto zelf geeft aan 385km range met volle accu, maar volgens WLTP is daar 24km meer uit te halen? Mkayy..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
naii11 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:57:
[...]

Naja strikt genomen hoort dat dus niet. De testcyclus moet (houdt) rekening met de temperatuur en de snelheid. Ik denk dat de overheden in de opstartfase oogluikend toelaten dat dit gebeurt. Ik bedoel kom op. De auto zelf geeft aan 385km range met volle accu, maar volgens WLTP is daar 24km meer uit te halen? Mkayy..
WLTP test in een ruimte van 23 graden. Verklaart deels de grote afwijking bij EVs. Bij ICE zit tegenwoordig echt een stuk minder afwijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
naii11 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:57:
[...]

In de testcyclus wordt ook nog steeds veel afgeplakt om aerodynamica te bevorderen... Mijn X3 had op papier een gemiddeld verbruik van 7l/100km. Ik ben nooit onder de 7,5 gekomen. Dat is 8% hoger. 24km tov 385 is ongeveer 6%. Dan ligt die dus dichter bij de testcyclus. ;)

Model S 90D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nou ja, ik haalde dat met ICE auto's ook nooit hoor.
Dus dat ik nu de geadverteerde range niet haal, vind ik geen probleem.

Wat ik el een "probleem" vind:
- De accu geeft geen werkelijke range weer, maar stated range, op basis van de accu gezondheid.
- Er wordt met 100% accu gerekend, terwijl men adviseert niet op te laden tot 100%.

Geen in het accu icoon gewoon de predictive range aan, op basis van je rijstijl en buitentemp. Dat doet een ICE immers ook. Nu moet je in het menu ergens naar een energietabblad om de predictive range te zijn, waardoor je direct het navigatievenster "kwijt" bent.

Doe dat gewoon andersom, verstop die stated range ergens in een menu en doe je predictive range in beeld bij het accu icoon. Dat is veel nuttiger!

Reken dan direct met 90% acculading, er wordt geadviseerd niet verder dan 90% op te laden, ga daar dan ook vanuit in je range berekeningen! Wel zo eerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]
Natuurlijk mag je de batterij wel tot 100% opladen. Alleen ze zeggen erbij, als je dat niet nodig hebt voor dagelijks gebruik, doe het dan niet dan blijft de batterij langer goed.

Ik laad de auto gemiddeld eens per twee weken op tot 100%, vanwege een lange rit. Alle andere keren tot 90%, want dat is voldoende. Dat doe ik omdat het beter is en ik er langer van kan genieten.

Kijk, met een ICE kun je ook een sprintje trekken en met een koude motor hem in de toerenbegrenzer duwen. Is vast niet erg om een keertje te doen, maar als je dat iedere ochtend gaat doen, lijkt me niet dat het motorblok daar blij mee is.

Dus als je de range een keer wel nodig hebt, is die 100% er. Voor alle andere dagen, als je het niet nodig hebt, waarom dan de extra stress op de batterij, als je 's avonds toch weer kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:20:
[...]

Natuurlijk mag je de batterij wel tot 100% opladen. Alleen ze zeggen erbij, als je dat niet nodig hebt voor dagelijks gebruik, doe het dan niet dan blijft de batterij langer goed.

Ik laad de auto gemiddeld eens per twee weken op tot 100%, vanwege een lange rit. Alle andere keren tot 90%, want dat is voldoende. Dat doe ik omdat het beter is en ik er langer van kan genieten.

Kijk, met een ICE kun je ook een sprintje trekken en met een koude motor hem in de toerenbegrenzer duwen. Is vast niet erg om een keertje te doen, maar als je dat iedere ochtend gaat doen, lijkt me niet dat het motorblok daar blij mee is.

Dus als je de range een keer wel nodig hebt, is die 100% er. Voor alle andere dagen, als je het niet nodig hebt, waarom dan de extra stress op de batterij, als je 's avonds toch weer kan laden.
Motorblokken kunnen meer hebben dan je denkt.
Bij ons bedrijf is er nog niemand geweest waarbij het motorblok kapot is gegaan door koud een sprintje te trekken. Uberhaupt een kapot motorblok heb ik nog niet vaak gehoord (bij moderne auto's).

Ik heb dat zelf ook vaak genoeg gedaan.

De top belasting voor een motorblok ligt bij diesel sowieso onderin het toeren spectrum. Een diesel zul je dus altijd koud zwaar belasten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:23:
[...]

Motorblokken kunnen meer hebben dan je denkt.
Bij ons bedrijf is er nog niemand geweest waarbij het motorblok kapot is gegaan door koud een sprintje te trekken. Uberhaupt een kapot motorblok heb ik nog niet vaak gehoord (bij moderne auto's).

Ik heb dat zelf ook vaak genoeg gedaan.
Dat komt omdat die ellende pas begint als de zakelijke rijder zijn auto al weer heeft ingeruild. Het is de volgende eigenaar die er last van krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
Mkeespiet schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:54:
[...]

Wij willen waarschijnlijk met onze SR+ misschien toch eens een poging wagen om ermee op wintersport te gaan over paar maanden..
Al is het alleen om het avontuur :P
Dat zal wel goed komen hoor, als de auto / koelvloeistof / batterij eenmaal warm zijn gaat dat verbruik echt wel weer terugzakken. Volgens mij haalde @Stef87 dat gisteren ook al aan. Na 1 keer superchargen is je koelvloeistof 55 graden en heb je een lekkere warmtebuffer. Ik zou geen 150 km/h gaan rijden maar verder durf ik het wel aan :)

Ik rijdt nu gemiddeld 180 Wh/km op redelijk korte ritjes van 50KM enkele reis. Ik kan niet voorverwarmen (geen paal thuis) dus accu is steenkoud, voorverwarmen op accu en HVAC gewoon op standje auto en 19.5 graad. Mijn bandenspanning is te laag (2.5 bar) maar heb steeds geen 50 cent om die banden op te blazen

[ Voor 19% gewijzigd door MrBasta op 04-12-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:25:
Dat komt omdat die ellende pas begint als de zakelijke rijder zijn auto al weer heeft ingeruild. Het is de volgende eigenaar die er last van krijgt.
Dan denk ik dat ontwerpfouten (zuigers VAG) meer impact hebben dat koud wel of geen toeren maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
MrBasta schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:32:
[...]

Ik rijdt nu gemiddeld 180 Wh/km op redelijk korte ritjes van 50KM enkele reis. Ik kan niet voorverwarmen (geen paal thuis) dus accu is steenkoud, voorverwarmen op accu en HVAC gewoon op standje auto en 19.5 graad. Mijn bandenspanning is te laag (2.5 bar) maar heb steeds geen 50 cent om die banden op te blazen
Voorverwamen van de cabine zal wat schelen al vraag ik me af of het laden op AC zoveel doet voor de accu qua temp. Het aantal puntjes bij regenerate blijft redelijk hetzelfde bij me. Drie keer flink "afremmen" doet meer dan 2 uur laden op 11kW volgens mij. Laat staan 3.7kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Inspired schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:47:
[...]

Voorverwamen van de cabine zal wat schelen al vraag ik me af of het laden op AC zoveel doet voor de accu qua temp. Het aantal puntjes bij regenerate blijft redelijk hetzelfde bij me. Drie keer flink "afremmen" doet meer dan 2 uur laden op 11kW volgens mij. Laat staan 3.7kW.
Ja dat herken ik ook. Bjorn Nyland heeft dat proefondervindelijk ook uitgetest: YouTube: How to quickly heat up freezing cold Tesla battery

TL:DW - Flink optrekken en regenereren verwamt de accu veel sneller op dan de auto "zelf" kan doen met pre-heat voor supercharger of bijladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
MrBasta schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:49:
[...]

Ja dat herken ik ook. Bjorn Nyland heeft dat proefondervindelijk ook uitgetest: YouTube: How to quickly heat up freezing cold Tesla battery

TL:DW - Flink optrekken en regenereren verwamt de accu veel sneller op dan de auto "zelf" kan doen met pre-heat voor supercharger of bijladen
Dat Scan my Tesla is wel geinig trouwens. Maar EUR 150,- is dan net iets teveel als gadget voor een leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]
Voor die Golf betaal je alleen wel snel €200 p/m méér aan brandstof, €50 aan MRB en vervolgens elk jaar een beurt van €150-300. Bij een zakelijke auto scheelt het ook zo maar €150 p/m aan bijtelling. Tel alles bij elkaar op en je bent opeens ~€300 extra p/m kwijt (zowel privé als zakelijk). Kosten voor verzekering, banden en afschrijving valt hier dan wel buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:55:
[...]

Dat Scan my Tesla is wel geinig trouwens. Maar EUR 150,- is dan net iets teveel als gadget voor een leaseauto.
95 toch? https://www.e-mobility-dr...3-01-2019-bundle/?lang=en

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:47:
[...]

Helemaal mee eens, zelfs 4 uur aan de lader had weinig tot geen impact op de regeneratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynaerdejr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-03-2021

[...]

Zoals in de andere comments genoemd is financial lease alleen een financieringsmiddel, zie het als een hypotheek: je leent het geld om de aanschaf te doen. Financial lease zal dus altijd duurder zijn dan met eigen vermogen betalen, maar dan hoef je dus niet in 1x 63k af te tikken.
Zakelijk kun je dan meestal de afschrijving ongeveer gelijk zetten aan de aflossing van je lease (=leen) bedrag, waardoor het financieel nog wat beter te behappen is.

Ik heb de drie opties die je noemt naast elkaar gezet Tesla Model 3 vs Tesla Model 3 financial lease vs 2e hands VW Golf.
De tool ondersteunt nog geen occasions, dus de bijtelling en BTW forfait zijn in werkelijkheid hoger voor de VW (want gebaseerd op catalogusprijs, niet de 2e hands prijs).

Over 5 jaar liggen de totaal bedragen aardig dicht bij elkaar: voor de financial lease betaal je netto €2.424 meer‬, de VW zal met de 'echte' bijtelling en BTW forfait iets hoger uitkomen dan de Tesla M3.

Voordeel van de Tesla zit 'em in: geen motorrijtuigenbelasting, goedkoper onderhoud, elektriciteit goedkoper dan brandstof, MIA (milieuinvesteringsaftrek), en lagere bijtelling.

Let wel: dit geldt alleen voor de zakelijke rijder!
Ga je dit als particulier doen dan is benzine (en zeker 2e hands) echt nog een stuk goedkoper helaas..

ofof.nl - bereken de netto kosten voor elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBasta schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:49:
[...]

Ja alleen de banden slijten als een gek ervan :+
reynaerdejr schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:13:
[...]

Zoals in de andere comments genoemd is financial lease alleen een financieringsmiddel, zie het als een hypotheek: je leent het geld om de aanschaf te doen. Financial lease zal dus altijd duurder zijn dan met eigen vermogen betalen, maar dan hoef je dus niet in 1x 63k af te tikken.
Zakelijk kun je dan meestal de afschrijving ongeveer gelijk zetten aan de aflossing van je lease (=leen) bedrag, waardoor het financieel nog wat beter te behappen is.

Ik heb de drie opties die je noemt naast elkaar gezet Tesla Model 3 vs Tesla Model 3 financial lease vs 2e hands VW Golf.
De tool ondersteunt nog geen occasions, dus de bijtelling en BTW forfait zijn in werkelijkheid hoger voor de VW (want gebaseerd op catalogusprijs, niet de 2e hands prijs).

Over 5 jaar liggen de totaal bedragen aardig dicht bij elkaar: voor de financial lease betaal je netto €2.424 meer‬, de VW zal met de 'echte' bijtelling en BTW forfait iets hoger uitkomen dan de Tesla M3.

Voordeel van de Tesla zit 'em in: geen motorrijtuigenbelasting, goedkoper onderhoud, elektriciteit goedkoper dan brandstof, MIA (milieuinvesteringsaftrek), en lagere bijtelling.

Let wel: dit geldt alleen voor de zakelijke rijder!
Ga je dit als particulier doen dan is benzine (en zeker 2e hands) echt nog een stuk goedkoper helaas..
De brandstofkosten zijn veeeeeeel te positief voor de Tesla!
Met 15k per jaar rijd je vooral korte stukjes en dan is de Model 3 gewoon niet zuinig.

Dan heb ik laadpaalverliezen nog niet eens meegenomen...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Nouja, met 50km over drempels en stoeprandjes dan. Ja, het kan, en is vast niet erg als het een keer gebeurd. Maar de bandenboer en de garage gaan je vast vertellen dat het niet handig is als je dat soort dingen iedere dag doet. Het ging om de analogie, niet het exacte voorbeeld.

Je kan een batterij iedere dag naar 100% opladen, maar als het niet hoeft, is het beter voor de batterij om het alleen te doen als je het extra bereik nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:14:
[...]

De brandstofkosten zijn veeeeeeel te positief voor de Tesla!
Met 15k per jaar rijd je vooral korte stukjes en dan is de Model 3 gewoon niet zuinig.

Dan heb ik laadpaalverliezen nog niet eens meegenomen...
Met een ICE is dat niet anders. Mijn vorige auto zat op 1 op 11. (A4/2.0TFSI/S-Tronic) Heb je het over ~ 12 cent per km. Nu met de Tesla blijf ik onder de 5 cent. Ik rij over het algemeen ook korte stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:59:
[...]

Met een ICE is dat niet anders. Mijn vorige auto zat op 1 op 11. (A4/2.0TFSI/S-Tronic) Heb je het over ~ 12 cent per km. Nu met de Tesla blijf ik onder de 5 cent. Ik rij over het algemeen ook korte stukjes.
Hangt ook van je rijstijl af, toevallig staat hier een A5 met 190pk van een collega: 5,2l/100km gemiddeld sinds hij hem heeft (1,5 jaar).

Mijn Model 3 is in ieder gaval nu in de winter duurder om te rijden dan zijn A5. (brandstof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:13:
[...]

Hangt ook van je rijstijl af, toevallig staat hier een A5 met 190pk van een collega: 5,2l/100km gemiddeld sinds hij hem heeft (1,5 jaar).

Mijn Model 3 is in ieder gaval nu in de winter duurder om te rijden dan zijn A5. (brandstof)
Dan rijdt hij als een oma denk ik. :) Ik rij lekker vlot door. Zowel met de A4 als met de Model 3. Dan is met de A4 1 op 20 echt niet haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 16:00
@BlakHawk ik heb met de beste wil ter wereld op al mijn Diesels notabene nog nooit geen 1 op 20 gereden. Hij leunt toch niet op de boordcomputer neem ik aan met zijn verbruik?
Het is vol tanken en helemaal leeg rijden, dat een goede 5000km en dan heb je een aardig daadwerkelijk verbruik te pakken.
Beste wat ik heb gereden is met een Seat Leon ST 150pk 6-bak handmatig Diesel 1 op 18,2.

Huidige Tiguan komt niet boven de 1 op 17,5 (gemiddeld).

(PS. ik rijd zeker 65.000km per jaar al 14 jaar lang)

Anyway, collega met Model X (90D) doet met deze temperaturen ongeveer 300km op een lading van 90%.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 04-12-2019 12:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:13:
[...]

Tuurlijk, dat is ruim zuiniger dan de fabrieksopgave en hij zou veruit de zuinigste zijn op spritzmonitor.de waar de modus op 7.5l/100km ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Wat volgens mij voor een boel verwarring zorgt is dat de range in de auto zelf de rated range is. Stukje uit een oude release notes pdf van Tesla:
Rated Range (Func&onal Improvement)

Your Model S provides two Range estimates to help drivers determine driving distance. These range estimates are called Projected Range and Rated Range.

The Projected Range estimate predicts the car’s range based on the driver’s current driving state. In other words, Projected Range predicts how far the car can travel if the driver were to continue driving in their current style. This number is calculated by looking at energy use over the last 30 miles and assumes consistent energy use until the battery is depleted.

The Rated Range estimate predicts the car’s range based on standardized range metrics set by the EPA. When your Model S was delivered, the Rated Range was based on the EPA’s 2-cycle test, which yields approximately 300 miles of range after fully charging in Max Range mode. With the new software release, Model S will begin using the EPA’s more aggressive 5-cycle test to predict the Rated Range. After a full Max Range mode charge, your Model S will now display approximately 265 – 269 miles of Rated Range.

It is important to note that the energy storage and driving capabilities of your Model S have not changed. Your car is simply using a more aggressive algorithm to calculate Rated Range to match the EPA’s 5-cycle test. In practice, this means your Rated Range will be easier to ‘beat’ with efficient driving and will be more accurate given spirited driving.
De Model 3 heeft alleen maar de rated range, niet de projected range (behalve in het Energy scherm). Wat je dus moet weten is wanneer je EPA rated kunt rijden en wanneer niet. Dan weet je dus wat je kunt verwachten. Ik weet niet precies welke getal dat voor de Model 3 is overigens. Maar handiger is het volgens mij om dat metertje gewoon op % te zetten ipv km, dan heb je nergens meer last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:03:
Hij leunt toch niet op de boordcomputer neem ik aan met zijn verbruik?
Dat doen wij toch net zo goed hier als we verbruikcijfers rapporteren? Ik zie een behoorlijke afwijking tussen wat de auto laat zien en wat de laadpaal daadwerkelijk aangeeft. Scheelt zo 15%, soms nog wel meer. Heb het idee dat de Tesla bij het verbuik bovendien alleen het verbruik voor het rijden laat zien en overig verbuik (verwarming etc) niet eens meetelt.

Weinig relevant voor mensen die het niet zelf betalen, maar als het je om de daadwerkelijke verbruikskosten gaat moet je die 15% dus eigenlijk zeker ook meetellen bij het vergelijken met andere auto's.
Pagina: 1 ... 104 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.