Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.740 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
IceOnFire schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:18:
[...]

Dat doen wij toch net zo goed hier als we verbruikcijfers rapporteren? Ik zie een behoorlijke afwijking tussen wat de auto laat zien en wat de laadpaal daadwerkelijk aangeeft. Scheelt zo 15%, soms nog wel meer. Heb het idee dat de Tesla bij het verbuik bovendien alleen het verbruik voor het rijden laat zien en overig verbuik (verwarming etc) niet eens meetelt.

Weinig relevant voor mensen die het niet zelf betalen, maar als het je om de daadwerkelijke verbruikskosten gaat moet je die 15% dus eigenlijk zeker ook meetellen bij het vergelijken met andere auto's.
1. Vermogen aan de laadpaal is meestal hoger dan wat de auto effectief laadt: verliesvermogen.
2. Eff verbruik in de wagen is inclusief alles. Je moet maar eens een reboot doen wanneer je rijdt, dan zie je het verbruik direct naar beneden tuimelen. :)

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
lvsol schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:21:
1. Vermogen aan de laadpaal is meestal hoger dan wat de auto effectief laadt: verliesvermogen.
2. Eff verbruik in de wagen is inclusief alles. Je moet maar eens een reboot doen wanneer je rijdt, dan zie je het verbruik direct naar beneden tuimelen. :)
Als praktijkvoorbeeld; ik rij op dit moment 25 km enkele reis woon-werk en laad op mn werk. De Tesla geeft een gebruik aan in de boordcomputer van tussen de 180 en 200 gemiddeld voor die ritten. Als ik kijk naar wat de laadpaal rapporteerd dan is dat iedere keer rond de 14 kWh per laadsessie. Dat komt dus in de praktijk neer op 280 ipv die aangegeven 180 en 200. Dat is nogal een fors verschil.

Nu is het dan wat kouder maar in de zomerperiode is het per laadsessie niet onder de 12 kWh gekomen, Dat komt dus neer op 240, waar de auto bij die ritten gemiddeld zo 160-170 aangaf.

Puur rekenen op basis van wat de auto aangeeft zou in mijn geval dus een enorme afwijking tov de werkelijke kosten betekenen. Ik bespaar dus in de praktijk ook lang niet wat ik zelf in eerste instantie verwacht had.

[ Voor 8% gewijzigd door IceOnFire op 04-12-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:13
Gisteren weer iets vreemds tijdens het rijden.

De regenerative breaking werkte niet zoals die normaal werkt. Auto was volledig warm (uur al gereden) en er waren geen puntjes meer zichtbaar. Als ik dan de gas los laat schiet de re-gen even omhoog zoals gebruikelijk en remt hij redelijk af, maar direct daarna remt hij veel minder sterk af dan gebruikelijk en gebruikt slechts 10% van de balk naar links, ipv de gebruikelijke 60% ofzo. Ik moest veel meer de rem gebruiken dan voorheen en laad dus veel minder op bij het afremmen.

Ik heb wel een bandenwissel gehad de dag daarvoor, kan dat er mee te maken hebben?
De menu setting staat nog steeds op zo veel mogelijk remmen bij gas loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvsol schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:21:
[...]

Dat is niet waar, de auto laat veel minder zien dan al het verbruik...
"Sinds laatste keer opladen" laat een aantal kWh zien. Als ik dat extrapoleer heb ik maar een accupakket van 44kWh in de Long Range....

Er is veel meer (sluip)verbruik dan je boardcomputer laat zien.
Dan neem ik laadverliezen van 10%-15% niet eens mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:20:
[...]

"Sinds laatste keer opladen" laat een aantal kWh zien. Als ik dat extrapoleer heb ik maar een accupakket van 44kWh in de Long Range....

Verbruik/verlies terwijl in Park wordt niet meegenomen. Alles daar buiten (D en R) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
[...]

Ik heb 1077KM gereden en 212 232 kWh geladen. Dat komt op 192 kW/h 210 kW/h per KM. - inclusief sluipverbruik en laadverliezen.

Als ik straks bij de auto ben zal ik eens kijken naar mijn "all time" (lol over 1000 KM :+) gemiddelde. Dan weten we / ik de delta tussen beide.

EDIT: Arg - Laadsessie van vandaag zat nog niet in de kW/h maar wel op mijn KM teller. }:O

[ Voor 8% gewijzigd door MrBasta op 04-12-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBasta schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:27:
[...]

Ik heb 1077KM gereden en 212 kWh geladen. Dat komt op 192 kW/h per KM. - inclusief sluipverbruik en laadverliezen.

Als ik straks bij de auto ben zal ik eens kijken naar mijn "all time" (lol over 1000 KM :+) gemiddelde. Dan weten we / ik de delta tussen beide.
Ik kan het lastig vergelijken, rekeningen van TNM duren lang :(
Overigens heb ik net na een rit met warme auto een aboluut minimum gehaald op een rit. Veel 60 wegen in 15km een gemiddelde van 135wh/km 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
GeeMoney schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:03:
@BlakHawk ik heb met de beste wil ter wereld op al mijn Diesels notabene nog nooit geen 1 op 20 gereden. Hij leunt toch niet op de boordcomputer neem ik aan met zijn verbruik?
Het is vol tanken en helemaal leeg rijden, dat een goede 5000km en dan heb je een aardig daadwerkelijk verbruik te pakken.
Beste wat ik heb gereden is met een Seat Leon ST 150pk 6-bak handmatig Diesel 1 op 18,2.

Huidige Tiguan komt niet boven de 1 op 17,5 (gemiddeld).
In mijn vorige auto, een 1.6 eHDI diesel, haalde ik 1 op 25 als ik echt zorgvuldig en zuinig reed, goed anticipeerde. Dan reed ik ook niet harder dan 100 (bedankt, trajectcontrole). Oorspronkelijke opgave van die auto was 1:27

Op een stuk snelweg waar ik wel 120-130 reed, dan kreeg ik een verbruik tussen de 1:18 en 1:20. Dit was wel op basis van de boordcomputer, en niet op basis van de werkelijk getankte liters.

Nu met de Model 3 SR+ kom ik van 80-10% met dit weer rond de 200 km uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Bonsaiboom schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:41:
[...]

In mijn vorige auto, een 1.6 eHDI diesel, haalde ik 1 op 25 als ik echt zorgvuldig en zuinig reed, goed anticipeerde. Dan reed ik ook niet harder dan 100 (bedankt, trajectcontrole). Oorspronkelijke opgave van die auto was 1:27

Op een stuk snelweg waar ik wel 120-130 reed, dan kreeg ik een verbruik tussen de 1:18 en 1:20. Dit was wel op basis van de boordcomputer, en niet op basis van de werkelijk getankte liters.

Nu met de Model 3 SR+ kom ik van 80-10% met dit weer rond de 200 km uit.
80% = 40 kW/h
10% = 5 kW/h

Verbruik is dus 35 kW/h over 200 km = 175 Wh/KM - niet slecht :)
Norm voor een M3 SR+ is 140 Wh/KM (gemeten bij 23 graden geloof ik)

[ Voor 4% gewijzigd door MrBasta op 04-12-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
[...]

Tijdens het rijden ga ik er van uit dat hij àl het verbruik op dat moment meeneemt. Als ik reboot tijdens het rijden, dropt het ad-hoc verbruik met 20% (ongeveer). Mijn auto blijft dan rijden, maar al de rest staat uit (AC, media, ...).

Daarnaast, totale capaciteit zou ik niet berekenen obv één datapunt... Teslafi gebruikt daarvoor ook meerdere datapunten, en énkel deze die meer dan 50% bedragen. Anders krijg je een vertekend beeld, omwille van afrondingen. Bvb: 9kWh in de auto kan alles zijn in de range 8,5 tem 9,4. Als dit 20% vertegenwoordigt, ligt je max vermogen tussen 42,5kWh en 47kWh. Een verschil van 10%...

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Klitse schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:35:
[...]

Heb je al geprobeerd om 5 x op "geavanceerd" te drukken?
Jazeker, geen resultaat. Vandaag gebeld met service center, zij konden zien dat update mislukt was en heeft nu nieuwe update gepushed. Zou vandaag bij thuiskomst klaar moeten staan. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Outerspace schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:59:
@easy-cloud @marco2152 @Verwijderd @Klitse
[mbr]Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.[/mbr]
Maar of je wel of niet updates ontvangt is toch wel significant om te bespreken of ook niet? #vraagditvooreenvriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
marco2152 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:27:
[...]

Maar of je wel of niet updates ontvangt is toch wel significant om te bespreken of ook niet? #vraagditvooreenvriend :P
Nee, er is al heel vaak aangegeven dat het of een kwestie van wachten is, of laten pushen door Tesla. Als je zoekt op "updates" in dit topic vind je ongetwijfeld pagina's vol met deze info.

Daarnaast heb je op dit forum een "wijzig" knop bij je eigen reactie welke je kan gebruiken zodat je geen dubbele posts hoeft te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
MrBasta schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:27:
[...]

Ik heb 1077KM gereden en 212 232 kWh geladen. Dat komt op 192 kW/h 210 kW/h per KM. - inclusief sluipverbruik en laadverliezen.

EDIT: Arg - Laadsessie van vandaag zat nog niet in de kW/h maar wel op mijn KM teller. }:O
Auto geeft all time gemiddelde van 170 Wh/km over gehele afstand. Behoorlijk verschil dus die laadverliezen en Sentry etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Spotify blijft slecht functioneren. Wordt er wat moedeloos van. (SR+) Het probleem dat er geen internet is (had ik eerst) is minder aan het worden maar nu blijft hij vaak (vrijwel altijd) hangen op 1 nr die repeat in gaat.... Irritant. Softreset van de auto ook veel gedaan maar helpt soms even...

Iemand dezelfde ervaring? Want dit is waardeloos. (internet gewoon via LTE, niet hotspot (teveel gedoe))

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 04-12-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee waarom die "Snel Beschikbaar" modellen allemaal rond de 62k zitten? Als ik zelf een Long Range configureer dan is ie 60. Waar zit dat verschil in?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
DennusB schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:37:
Iemand enig idee waarom die "Snel Beschikbaar" modellen allemaal rond de 62k zitten? Als ik zelf een Long Range configureer dan is ie 60. Waar zit dat verschil in?
Black & White interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ah grote kans ja. Ik zie het! Hopen dat er nog 1 met black interieur online komt dan

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
TweakerVincent schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:07:
Spotify blijft slecht functioneren. Wordt er wat moedeloos van. (SR+) Het probleem dat er geen internet is (had ik eerst) is minder aan het worden maar nu blijft hij vaak (vrijwel altijd) hangen op 1 nr die repeat in gaat.... Irritant. Softreset van de auto ook veel gedaan maar helpt soms even...

Iemand dezelfde ervaring? Want dit is waardeloos. (internet gewoon via LTE, niet hotspot (teveel gedoe))
Bij Spotify is helaas de Tesla software slecht in staat aan recovery te doen. Eenmaal flink mis met Spotify dan herstelt de sessie zich vaak niet en blijft het hangen. Zou Tesla toch wat aan moeten kunnen doen met een update, zo complex is dat niet.

Overigens gebruik ik zelf Spotify erg weinig. Het geluidskwaliteitsverschil tussen Flac en gecomprimeerde formaten als MP3 en Spotify (low bitrate Ogg Vorbis) is echt significant bij Immerse sound. Het digitale processen van het geluid gebruikt blijkbaar een deel van wat die encoders weggooien. Bij gewoon stereo valt het verschil nauwelijks op, bij Immerse dus wel. Is ook wel verklaarbaar, net als serieus manipuleren van een foto in JPEG de verwijderde beeldinfo goed te merken is. Mijn muziekverzameling op mijn SSD nadert steeds meer Flac-only.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Model X heeft nu ook een 5 stars NCAP rating gekregen, zie o.a. de video:

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik dacht eerlijk gezegd dat de bandenspanning voor alle vier de wielen gelijk was, maar vandaag zag ik het volgende bij het naar huis rijden

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/nKoOLKFJOCg6w5Q67h5NVNaLtLnjfiLu2rMj07pb5mPy5FKhkr-i50ZDoAWd8_9sZChsgsRK4RWxv-QKOAMhCdY42ywuSXrASH-Q3t-wIsGQ_9SMyxI1GYfUfSK9PjB3aIiXRbNDXThM21NYuX4oYSoZQ09NsdKMQaF9lVHTvCn7acRqKrdI49ZnGW8i6L3BLjp3_sCHy3fRQrac4BL-PKtevN1rZ2_mSiEuygDjzX4WWMLs2lYna2D-Bu7V00_A9ahMcMm6A93V7S7xqy59QjKvuyLYWYnI4AVZYnFNyAxpDtgIh5uORmKBbKtavj3Aqr6PtFi68SwMldNB-EuSsANTbCkl8nFnO_cn_fCtjF7Sqp3K752Lh1jFQbavEjxZUsx0v7HiipGd6LRC8_n_TEm1W6klphXHm4qrbrDetYlL6udUwUibcxkOEg9il1luSxtOypcD1rJLvsiAXHVI3y0mrARdFo0dW2dhzRnLkjnfPPB-ueXJOxe3itlX93VAnmubBr0zdk0sQNJvXVNSPGzxKhkMIBG1ylJluN4jjHvH4CqVMgeUdxGvq33-JnmPtbeUoMiQBwuqJ_R598IWGPLQokIODhEDR30QBco65I2pnrbQedrSWOvSqiagKOMIR_YD9s3gGryI8qqeJrNvDNFVJkXUWSty737MWSpgsUssmB3l=w793-h1057-no

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@DeFeCt Gewoon afrondingsverschillen, details en marge, verwaarloosbaar verschil. Grote kans dat het bijv:

2,7 / 2,68
2,64 / 2,59

is, geen enkel probleem.

Wel tijd om ze even iets op te pompen, als het nog kouder wordt dan worden ze te zacht.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Taro schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:26:
@DeFeCt Gewoon afrondingsverschillen, details en marge, verwaarloosbaar verschil. Grote kans dat het bijv:

2,7 / 2,68
2,64 / 2,59

is, geen enkel probleem.

Wel tijd om ze even iets op te pompen, als het nog kouder wordt dan worden ze te zacht.
Volgende week gaan de winterbanden eronder :)
Ik had vanmorgen bij 2,5 trouwens geen melding, vraag me dus af of de auto ook nog rekening houdt met het weer.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.laurijssen
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-03-2021
DeFeCt schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:29:
[...]

Volgende week gaan de winterbanden eronder :)
Ik had vanmorgen bij 2,5 trouwens geen melding, vraag me dus af of de auto ook nog rekening houdt met het weer.
Als je een stuk hebt gereden zijn je banden warm, en warme lucht zet uit -> hogere bandenspanning. Je moet je banden op de juiste spanning zetten als ze koud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Kan iemand mij een tip geven waar ik mijn Model 3 kan laten blinderen? Het moet vooral goed en netjes gebeuren. Waar het is en wat de kosten zijn maakt mij dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Squ1zZy schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:38:
Kan iemand mij een tip geven waar ik mijn Model 3 kan laten blinderen? Het moet vooral goed en netjes gebeuren. Waar het is en wat de kosten zijn maakt mij dan niet uit.
Waar woon je? Ik ken wel een goede in Breda.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Squ1zZy schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:38:
Zit een nette en keurige wrapper in Den Haag. Okkernootstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
IceOnFire schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:18:
[...]

Dat doen wij toch net zo goed hier als we verbruikcijfers rapporteren? Ik zie een behoorlijke afwijking tussen wat de auto laat zien en wat de laadpaal daadwerkelijk aangeeft. Scheelt zo 15%, soms nog wel meer. Heb het idee dat de Tesla bij het verbuik bovendien alleen het verbruik voor het rijden laat zien en overig verbuik (verwarming etc) niet eens meetelt.

Weinig relevant voor mensen die het niet zelf betalen, maar als het je om de daadwerkelijke verbruikskosten gaat moet je die 15% dus eigenlijk zeker ook meetellen bij het vergelijken met andere auto's.
Ik herken jouw verhaal wel, als de auto aangeeft 11kWh verbruikt te hebben moet ik er vandaag de dag toch ruim 14 kWh in stoppen om weer op gelijke hoogte te zijn als voorheen. Het is niet zo dat de kabels loeiheet worden (allemaal 4mm2 kabels), het verlies lijkt dus echt ergens in de auto te "verdwijnen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

c.laurijssen schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:32:
[...]

Als je een stuk hebt gereden zijn je banden warm, en warme lucht zet uit -> hogere bandenspanning. Je moet je banden op de juiste spanning zetten als ze koud zijn.
Ik ben bekend met het fenomeen, waar het me om gaat is dat de Tesla aangeeft dat er bij 2.5 bar geen probleem is, maar bij 2,6/2,7 de druk te laag is.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Joe Dancen schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:46:
[...]

Zit een nette en keurige wrapper in Den Haag. Okkernootstraat.
Die heb ik vaker gehoord. Ik ga eens kijken.
@RomeoJ Zou je mij een adres/naam kunnen sturen via DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarkuip
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-05 15:02

Oscarkuip

M3P Blue/blk opgehaald 24/12

laden zelf door de ac/dc converter geeft een verlies van tussen de 10 en 20% dat zijn normale waarden. Dc laden geeft een beter rendement maar is niet nog voor iedereen iets voor op de oprit.

M3P Blue/blk VIN 26/11 sms 20/12 opgehaald 24/12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:58
Leuk "onderzoekje";

https://teslamotorsclub.c...arging-efficiency.122072/

Qua laadvermogen dus nog wel wat te winnen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07
Hoe kan je in de Model 3 de cruise control inschakelen op je huidige snelheid? Als ik nu de rechter hendel omlaag druk, springt hij gelijk naar de maximum snelheid. Maar dat is niet altijd wenselijk. Kan dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
Zeker leuke data, hoewel wel van een redelijke oud model (Model S 85D (pre-facelift)). Zijn er mensen hier met TeslaFi die soortgelijke data voor een Model 3 eruit kunnen toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
PdeBie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:24:
Hoe kan je in de Model 3 de cruise control inschakelen op je huidige snelheid? Als ik nu de rechter hendel omlaag druk, springt hij gelijk naar de maximum snelheid. Maar dat is niet altijd wenselijk. Kan dat anders?
Ja dat merk ik ook. Komt een heel andere snelheid dan de huidige snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:33
CC inschakelen en met het rechter scrollwieltje de ingestelde snelheid verlagen voor je het ‘gas’ los laat.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Oscarkuip schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:54:
laden zelf door de ac/dc converter geeft een verlies van tussen de 10 en 20% dat zijn normale waarden. Dc laden geeft een beter rendement maar is niet nog voor iedereen iets voor op de oprit.
Maar dan verplaats je toch enkel het probleem? In de meterkast komt namelijk geen DC binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:08
TweakerVincent schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:07:

Hoe staat je "normale" spotify app ingesteld? Ik heb af en toe dat hij qua afspeel settings overneemt waar de app op stond en dus 1 enkel nummer ook blijft herhalen omdat de app daar op stond maar laat dat niet zien in de auto.

Ik weet niet of je ingelogd bent met spotify in de auto maar check bijvoorbeeld of je in de spotify app op je desktop/mobiel niet single song repeat aan hebt staan in spotify. Dat was in ieder geval bij mij de issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:26
Wel bijzonder dat bij motregen de ruitenwissers weigeren, maar bij mist als vanochtend ze continu blijven wiepen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Taigu schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:20:
2019.36.2.3 wordt uitgerold, geen nieuwe release notes.
2019.36.2.4 wordt uitgerold. Alleen bugfixes.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:35
Ik heb per ongeluk 2 setjes mud flaps besteld bij amazon duitsland. (spatlappen bij de wielen, scheelt de nodige steenslag en troep op de deurstijlen en achterbumper).
Iemand interesse? Kosten iets van 2 tientjes, exacte prijs moet ik even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
ybos schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:38:
Ik heb per ongeluk 2 setjes mud flaps besteld bij amazon duitsland. (spatlappen bij de wielen, scheelt de nodige steenslag en troep op de deurstijlen en achterbumper).
Iemand interesse? Kosten iets van 2 tientjes, exacte prijs moet ik even opzoeken.
Intresse! Ik stuur je even een PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
Met het koude weer is het bij mij nu bijna elke ochtend wel raak:
"piep, piep, piep: beperkt zicht camera voorzijde."
Daardoor werkt AP niet (zowel TACC als AutoSteer), even de voorruitverwarming aanzetten (dubbele klik voor extra snel) en hij doet het weer (na een seconde of 5-10).

Ook dodehoek detectie werkt in de ochtend vaak niet, sinds kort krijg ik ook geregeld de melding dat de rijstrookoverschrijdingspreventie (3x woordwaarde) niet werkt en bij de volgende rit 'mogelijk' weer zal functioneren.

Het is duidelijk dat die camera's bij een beetje vocht gelijk storing geven.
Ik hoop dat ze dit oplossen bij toekomstige eigenaren, want met deze hardware is autonoom rijden gewoon niet mogelijk.

Ik neem aan dat anderen deze problemen ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Smobbo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:41:
Daardoor werkt AP niet (zowel TACC als AutoSteer), even de voorruitverwarming aanzetten (dubbele klik voor extra snel) en hij doet het weer (na een seconde of 5-10).

Ook dodehoek detectie werkt in de ochtend vaak niet, sinds kort krijg ik ook geregeld de melding dat de rijstrookoverschrijdingspreventie (3x woordwaarde) niet werkt en bij de volgende rit 'mogelijk' weer zal functioneren.

Ik hoop dat ze dit oplossen bij toekomstige eigenaren, want met deze hardware is autonoom rijden gewoon niet mogelijk.

Yes! Herkenbaar :/
Gisteren gaf de auto overigens ook de controle terug door laagstaande zon frontaal op de auto - camera's / auto net zo verblind als ik zelf :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54

Bij mij is er eigenlijk altijd wel één camera die moeilijk doet. Van de 'buiten' camera's verbaast het mij ook niet (als ik zie hoe vies de achteruitrijcamera is/wordt met dit weer) maar de voorzijde doet datzelfde. Heb er zelf niet zoveel last van, merk dat ik TACC/AP eigenlijk alleen gebruik bij file's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact mijn gedachte! Op deze manier gaat autonoom rijden het natuurlijk niet worden.
Hebben mensen in de US waarbij summon al werkt hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
Goed om te lezen dat anderen dit herkennen, ben ik in ieder geval niet gek :+ .

Volgende puntje: mijn USB stickie begint kuren te geven (logisch, zit er nu 5,5 maand / 16,5k km in).
Ik zie dat de SAMSUNG T5 SSD veel genoemd wordt als goede optie, waarom wordt niet bijvoorbeeld deze Adata: pricewatch: Adata SD600Q 240GB Blauw genoemd? Toch 40 euro ipv 70-80 euro :)
Ik weet dat sommige SSD's stiekem toch USB-stickjes zijn, is dat hier ook het geval (en hoe zie je dit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Smobbo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:53:

Volgende puntje: mijn USB stickie begint kuren te geven (logisch, zit er nu 5,5 maand / 16,5k km in).
Ik zie dat de SAMSUNG T5 SSD veel genoemd wordt als goede optie, waarom wordt niet bijvoorbeeld deze Adata: pricewatch: Adata SD600Q 240GB Blauw genoemd? Toch 40 euro ipv 70-80 euro :)
Ik weet dat sommige SSD's stiekem toch USB-stickjes zijn, is dat hier ook het geval (en hoe zie je dit)?
En de helft opslag.
Ik had nog een "oude" 2,5" SSD Kingston 128Gb liggen. in een case van een paar euro gedaan en werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sochtends eigenlijk altijd de dode hoek melding. Gaat na een paar minuten (max 5?) wel weg. Die andere heb ik nog niet gehad.

Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de auto inmiddels wel een stuk "stabieler" is. In het begin om de haverklap fouten en foutmeldingen en problemen. Inmiddels is dit een heel stuk minder (voor mijn gevoel in iedergeval). Lijkt wel alsof de auto moet leren. Stuur (en stroompedaal) trilt wel nog steeds bij snelheden van 115+

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01

Ik heb de Samsung T5 500Gb klaarliggen voor gebruik. Inderdaad aangeschaft op aanraden van vele mensen online. Heb hem dus nog niet kunnen testen, maar ik verwacht de beste keuze.
Komt zo en nu dan wel eens in de aanbieding op bijv. Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Vanochtend was de accu van 31% naar 25% gegaan door de kou. Ook na een rit van ~40km blijft in het opladenscherm er nog een 'blauw stuk' in de accu zitten, en geeft hij bij de 80% 'streep' van opladen aan dat het maar 62% of iets dergelijk is linksonder in het schermpje.

model 3 laden

Weet iemand wat dit is?

Verder bijna een fietser op de motorkap gehad, want die sloeg af zonder te kijken, terwijl ze voorrang had moeten geven. Ik denk puur op basis dat ze niets hoorde, maar moest er vol voor in de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
Vraagje: Ik wil een serviceafspraak maken voor wat kleine dingen die ik bij de aflevering gevonden heb. Ik zie de optie alleen niet in de app. Kan het zijn dat ik deze niet zie omdat ik een auto via de LM heb?

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:51:
[...]
Exact mijn gedachte! Op deze manier gaat autonoom rijden het natuurlijk niet worden.
Hebben mensen in de US waarbij summon al werkt hier geen last van?
Een autonome auto staat niet 's nachts stil, die blijft zichzelf natuurlijk gewoon warm houden. Lijkt me niet dat ze 20 jaar onderzoek en een paar miljard dollar investeringen laten stoppen door wat condens op een camera lens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Kan niet inderdaad. Wel prut. Zo zijn er nog vrij veel (relatief) simpele dingen waarvoor je wel een oplossing verwacht. Ook wel jammer dat je geen software requests in kan vullen. Kan men ook zien wat de eigenaar graag in de software wil zien.

Die Adata is ook prima. Beide 3D/V-NAND. 240GB is ook meer dan voldoende voor muziek/Sentry.

[ Voor 40% gewijzigd door Inspired op 05-12-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Bonsaiboom schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:10:
Vanochtend was de accu van 31% naar 25% gegaan door de kou. Ook na een rit van ~40km blijft in het opladenscherm er nog een 'blauw stuk' in de accu zitten, en geeft hij bij de 80% 'streep' van opladen aan dat het maar 62% of iets dergelijk is linksonder in het schermpje.

[Afbeelding: model 3 laden]

Weet iemand wat dit is?

Verder bijna een fietser op de motorkap gehad, want die sloeg af zonder te kijken, terwijl ze voorrang had moeten geven. Ik denk puur op basis dat ze niets hoorde, maar moest er vol voor in de rem.
Na wat opladen (op een 4kW lader) is het blauwe gedeelte wel weg. En is de '80%' bar nog 74%. '100%' komt overeen met 93%.

Het zal wel de verminderde capaciteit zijn als het koud is, maar het blijft een beetje vreemde gewaarwording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:54
koekjeh schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:39:
Vraagje: Ik wil een serviceafspraak maken voor wat kleine dingen die ik bij de aflevering gevonden heb. Ik zie de optie alleen niet in de app. Kan het zijn dat ik deze niet zie omdat ik een auto via de LM heb?
Gewoon normale afspraak inplannen via de app werd mij verteld door Tesla.
Ik heb zelf overal "Afleverpunt" voor de opmerking gezet.
Nog niet langs geweest , maar ga er vanuit dat het opgelost gaat worden.

[ Voor 39% gewijzigd door JurienW op 05-12-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
JurienW schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:06:
[...]

Gewoon normale afspraak inplannen via de app werd mij verteld door Tesla.
Ik heb zelf overal "Afleverpunt" voor de opmerking gezet.
Nog niet langs geweest , maar ga er vanuit dat het opgelost gaat worden.
Ja precies. Ik zie de optie alleen niet in de app :|

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
koekjeh schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:24:
[...]

Ja precies. Ik zie de optie alleen niet in de app :|
Dat komt inderdaad omdat deze bij de LM is aangemeld. Ik weet even niet precies hoe en wat maar volgens mij moet je LM jou toevoegen als secundaire bezitter ofzo. Dus even contact opnemen met de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
[quote]Inspired schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:48:
[...]

Kan niet inderdaad. Wel prut. Zo zijn er nog vrij veel (relatief) simpele dingen waarvoor je wel een oplossing verwacht. Ook wel jammer dat je geen software requests in kan vullen. Kan men ook zien wat de eigenaar graag in de software wil zien.

[...]

Volgens mij kan het wel. Op cruise rijden en dan je linker scrollwieltje op je stuur een slinger naar beneden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:10
Inspired schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:48:
[...]

Dat kan wel, bij Elon Musk op Twitter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Strykeforce schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:47:
[...]

Hoe staat je "normale" spotify app ingesteld? Ik heb af en toe dat hij qua afspeel settings overneemt waar de app op stond en dus 1 enkel nummer ook blijft herhalen omdat de app daar op stond maar laat dat niet zien in de auto.

Ik weet niet of je ingelogd bent met spotify in de auto maar check bijvoorbeeld of je in de spotify app op je desktop/mobiel niet single song repeat aan hebt staan in spotify. Dat was in ieder geval bij mij de issue.
single song doe ik idd wel eens. Ik ga er straks op letten. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

BBrunekreeft

Dus...

thewizard2006 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:26:
[...]

Dat komt inderdaad omdat deze bij de LM is aangemeld. Ik weet even niet precies hoe en wat maar volgens mij moet je LM jou toevoegen als secundaire bezitter ofzo. Dus even contact opnemen met de LM.
De mijne is ook via de Lease Maatschappij, maar bij mij staat de optie de ene keer wel in de app en de volgende keer is hij weer verdwenen.
(niet dat ik hem nodig heb gehad, maar raar is het wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
'blij' te lezen dat ik niet de enige ben met al die warnings (dodehoek, AP niet meer werkend door slecht zicht sensoren etc). Ik was super blij met de M3 in het begin maar ben steeds minder positief door dit soort bugs.

Er is altijd wel wat aan de hand, en de service is belabberd vind ik (1.5 mn wachten op een service afspraak als ik dit dichtbij wil laten doen, :(

Kwaliteit is echt niet best, in het begin geloofde ik dit niet echt maar nu merk ik het wel erg.

Autonoom rijden gaat nog echt ontzettend lang duren, had daar veel meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Net gebeld met Tesla Rotterdam... Volgens die kerel bestaat er geen haal-breng service??? Wss klopt daar weer geen zak van? (net als de andere keren dat ze maar wat vertelden)? Of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Voor zover ik weet bied Tesla die service inderdaad niet. Je moet gewoon zelf daar heen gaan. Ik heb wel voorbij horen komen dat er een service auto is die langs kan komen bij jou. Dat kan niet via de app volgens mij. Ik weet ook niet wat de voorwaarden zijn hiervan.
Had je hiervoor een Lexus. Die hadden namelijk wel een haal/breng service :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
TweakerVincent schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:07:
Net gebeld met Tesla Rotterdam... Volgens die kerel bestaat er geen haal-breng service??? Wss klopt daar weer geen zak van? (net als de andere keren dat ze maar wat vertelden)? Of wel?
Zover ik weet heeft Tesla dat ook niet. Je hebt de mobiele service (Tesla noemt ze Rangers) of het service center. Bij een service center moet je zelf langs met je auto.

Wellicht dat je vanuit bepaalde verzekeraars of leasemaatschappijen dit wel hebt, maar niet vanuit Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
thewizard2006 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:10:
Voor zover ik weet bied Tesla die service inderdaad niet. Je moet gewoon zelf daar heen gaan. Ik heb wel voorbij horen komen dat er een service auto is die langs kan komen bij jou. Dat kan niet via de app volgens mij. Ik weet ook niet wat de voorwaarden zijn hiervan.
Had je hiervoor een Lexus. Die hadden namelijk wel een haal/breng service :)
Ja Lexus idd :). Oh lekker dan, in dit topic hierboven wordt gewoon meerdere malen over haal/breng service gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
-Muncky- schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:29:

[...]

Volgens mij kan het wel. Op cruise rijden en dan je linker scrollwieltje op je stuur een slinger naar beneden geven.
Linker wieltje? Die heeft geen functie voor de AP toch? Afgezien van met het rechter wieltje dom naar beneden scrollen is er volgens mij niet iets. Dus; wanneer ik 90 rij bij bv wegwerkzaamheden en zet de AP erop die dan naar 135 gaat. (vmax + 5 offset) Zou verwachten dat je gewoon op de huidige snelheid kan klikken en dat hij die snelheid dan overneemt. Netzoals de max overnemen obv verkeersbord.

[ Voor 36% gewijzigd door Inspired op 05-12-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Inspired schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:16:
[...]

Linker wieltje? Die heeft geen functie voor de AP toch? Afgezien van met het rechter wieltje dom naar beneden scrollen is er volgens mij niet iets. Dus; wanneer ik 90 rij bij bv wegwerkzaamheden en zet de AP erop die dan naar 135 gaat. (vmax + 5 offset) Zou verwachten dat je gewoon op de huidige snelheid kan klikken en dat hij die snelheid dan overneemt. Netzoals de max overnemen obv verkeersbord.
Nee. Is normaliter voor je muziek (volume en volgende nummer) en eventueel voor je stuur/spiegels verstellen. Dat je tijdens AP een zwiep naar beneden moet geven ken ik niet. Maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
-Muncky- schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:29:
[...]

Rechter wieltje is voor cruise control speed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Bij hoge uitzondering is die service er (voor aflevering) maar goed normaal is dat je zelf de auto ophaald uit tilburg of waar hij van de boot komt

Ik heb die service gehad vanwege de omruiling van mijn auto voor een nieuwe. En in het begin van de model 3 werden ze ook rond gebracht om dat ze geen plek hadden voor de autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Inspired schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:16:
[...]

Sorry, rechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:31:
[...]

Dat kan wel, bij Elon Musk op Twitter :+
Let wel, je moet daar wel een blauw vinkje voor hebben of 2 miljard volgers. Anders krijg je gen antwoord :+
TweakerVincent schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:59:
'blij' te lezen dat ik niet de enige ben met al die warnings (dodehoek, AP niet meer werkend door slecht zicht sensoren etc). Ik was super blij met de M3 in het begin maar ben steeds minder positief door dit soort bugs.

Er is altijd wel wat aan de hand, en de service is belabberd vind ik (1.5 mn wachten op een service afspraak als ik dit dichtbij wil laten doen, :(

Kwaliteit is echt niet best, in het begin geloofde ik dit niet echt maar nu merk ik het wel erg.

Autonoom rijden gaat nog echt ontzettend lang duren, had daar veel meer van verwacht.
Het is gewoon een veredeld rijhulp systeem.
Waarbij het alleen lekker werkt in autopilot modus.

Vanochtend half op te letten langzaam de doorgetrokken streep over en de hele auto doet niets, geen piep, geen stuurcorrectie, niets... De andere keer gebeurt het weer wel.

De Kia die ik hiervoor had deed dat veel beter. Als je een streep over dreigde te gaan, of die nou doorgetrokken was of niet, werd er et een stuuractie gecorrigeerd. Ik noemde het toen wel eens gekscherend "Autopilot 0.1". Maar in geval van in slaap vallen achter het stuur, werkte dat echt beter dan mijn 3 nu.
Waarom geen mobiele service afspraak?
Volgende week voor de tweede keer een mobile service staan.

Super handig, hoef ik de deur niet uit, niets te regelen... Komt langs op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:51:
[...]

Let wel, je moet daar wel een blauw vinkje voor hebben of 2 miljard volgers. Anders krijg je gen antwoord :+

[...]

Vanochtend half op te letten langzaam de doorgetrokken streep over en de hele auto doet niets, geen piep, geen stuurcorrectie, niets... De andere keer gebeurt het weer wel.

De Kia die ik hiervoor had deed dat veel beter. Als je een streep over dreigde te gaan, of die nou doorgetrokken was of niet, werd er et een stuuractie gecorrigeerd. Ik noemde het toen wel eens gekscherend "Autopilot 0.1". Maar in geval van in slaap vallen achter het stuur, werkte dat echt beter dan mijn 3 nu.

[...]

kan mobiel echt nergens vinden. heb nu maar kansloos in rotterdam afgesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:28
Hallo,

Verwachten jullie met de in 2020 te leveren Model 3 SR+ ontwikkelingen op het gebied van actieradius of laadvermogen?

Zelf kan ik hier weinig over vinden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

KhaZ

Alfa Romeo

BaBoK schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:11:
Hallo,

Verwachten jullie met de in 2020 te leveren Model 3 SR+ ontwikkelingen op het gebied van actieradius of laadvermogen?

Lijkt me niet, het is onlangs nog gewijzigd.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Hallo,

Ja, wat betreft actieradius in 2020 zeker, maar dat komt dan voornamelijk door de maximumsnelheid van 100 km/uur die dan wordt ingevoerd.

Wat betreft het laadvermogen: Die update wordt op dit moment uitgerold, daardoor kan je sneller laden met de SR+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:51:
[...]

[...]
Volgens mij gaat hij in ACC modus (dus zonder autosteer) alleen piepen of wat doen als hij denkt dat je iets gaat raken. Hij zou als het goed is wel het stuur moeten laten trillen, maar het lijkt alsof dat minder duidelijk geworden is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
TweakerVincent schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:54:
[...]

Je bent weer lekker positief Blakhawk. Zo ken ik je weer :+
Terug op het oude niveau.....tesla bashen?

Voor je de auto kreeg was je negatief
Toen je hem kreeg weer beperkt positief
Nu is het weer allemaal kansloos.

ik zeg doe er wat mee.....mail met Elon, ga naar een SeC, mobiliseer de andere Tesla rijders. Vanalles roeptoeteren kan iedereen he ;)

Lever ander je leasebak gewoon in? genoeg die een m3 de komende 5 jaar willen rijden.

Fijne pakjesavond
:)

[ Voor 87% gewijzigd door Joe Dancen op 05-12-2019 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:59:
Ik ervaar hier minder problemen. Ja, voor mijn gevoel soms wel snel de warning (als het niet eens zo'n heel slecht weer is) maar het komt niet vaak voor. Kijken wat er deze winter gaat gebeuren, de zomer is eigenlijk allemaal maar piece of cake ;)
Hiervoor reed ik BMW en dat was beslist beter. Desondanks vind ik de kwaliteit niet slecht, alleen niet de prijs waard die je ervoor betaalt.
Mee eens. Ik heb FSD genomen, een dure optie die veel te weinig voorstelt. Absoluut het geld niet waard en zou ik ook zeker niet weer nemen.

Heb nu ruim 7000 km gereden met mijn M3 LR en ben er nog altijd positief over, alles in ogenschouw nemend. Mijn grootste tegenvaller is de range, daar had ik zeker meer van verwacht en ik heb mijn rijstijl al flink aangepast (minder snel rijden dus).

Motor-forum.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Vandaag bij Tesla Service geweest in Duiven, had een piepende rem bij achteruitrijden. Was bijzonder rustig daar, ontvangst is stukken beter dan verwacht. Vriendelijke vent, testte de auto, ging even uitzoeken wat en hoe. Terloops genoemd dat mijn frunk niet goed was uitgelijnd, hebben ze meteen opgelost. Zeer tevreden!

zoekfunctieoptimalisatie (ik weet dat het eerder is genoemd, maar alsnog vanuit de techneuten de reactie die ik nu papagaai):
piepende rem: komt doordat er een 'hars' op de remschijven zit (verglazing?), die slecht verdeeld en koud is. Dit is een directe consequentie van regeneratief remmen, waardoor de rem geen natuurlijke uitvlakking kent omdat die te weinig wordt gebruikt. Als je rem (heel hoog, heel vervelend) piept (kan per wiel) dan moet de hars weer uitgevlakt worden. Oplossing: paar keer stevig, goed remmen, zodat de rem ook warm wordt. Even kort laten afkoelen, en dan nog een keer. Zet de auto regenremmen ook op 'laag', dat maakt het makkelijker. Herhaal drie tot vijf keer, eens per maand.

Paar feitjes bij het babbelen met de showroommeneer:
- Tesla levert geen M3's meer vanuit Tilburg
- De servicemensen van Duiven zijn allemaal verkast naar Koopman in Amsterdam om de levering te helpen
- Showroommensen hebben toegang tot meerdere e-mail boxen om maar te helpen
- Ze willen deze maand nog 800 auto's PER DAG leveren
- Ze zijn coulanter geworden (zei de servicemeneer) in service tav. aflevermanco's. (Hij stelde de frunk af zonder bewijs oid)
- Het schijnt dat de wielen speciaal zijn (zie verhaal, haha), dus een thuiskomertje is blijkbaar niet afdoende bij problemen
- Een monteur grinnikte dat er ontzettend veel schades (total loss!) zijn omdat de bestuurders niet weten om te gaan met die power
- Ze verwachten wel een dip in orders na december
Heb nu ruim 7000 km gereden met mijn M3 LR en ben er nog altijd positief over, alles in ogenschouw nemend. Mijn grootste tegenvaller is de range, daar had ik zeker meer van verwacht en ik heb mijn rijstijl al flink aangepast (minder snel rijden dus).
ja, dat heb ik ook. Ik heb me daarnet laten vertellen dat je veel meer range hebt als je laat voorverwarmen aan de laadpaal. In deze kou moet hij batterypower gebruiken om de auto 'op stoom' te krijgen, en dat scheelt massa's range. regenremmen gaat ook niet omdat de boel niet warm is. Ik heb (nog) geen laadpaal in de buurt om te testen, helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Mday op 06-12-2019 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:42
Iemand idee waarom de linker goedkoper is ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Reps5DdxRF77py3e7njHfSlN/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jheerink14 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:50:
[Afbeelding]
Kilometerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
DaCoTa schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:01:
[...]

Volgens mij gaat hij in ACC modus (dus zonder autosteer) alleen piepen of wat doen als hij denkt dat je iets gaat raken. Hij zou als het goed is wel het stuur moeten laten trillen, maar het lijkt alsof dat minder duidelijk geworden is.
Vandaag toevallig getest: op TACC (dus niet AP) corrigeert ie (bij mij) echt actief als je over streep dreigt te gaan of hem raakt. Het is wel een optie in de instellingen(onder autopilot?) die je aan kunt zetten: ik meen uit mijn hoofd met de opties
-uit,
-waarschuwen,
-corrigeren.
Ik heb het ingesteld op corrigeren.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[Afbeelding]
Gebruikt versus nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
bartlauwers schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:04:
[...]

Vandaag toevallig getest: op TACC (dus niet AP) corrigeert ie (bij mij) echt actief als je over streep dreigt te gaan of hem raakt. Het is wel een optie in de instellingen(onder autopilot?) die je aan kunt zetten: ik meen uit mijn hoofd met de opties
-uit,
-waarschuwen,
-corrigeren.
Ik heb het ingesteld op corrigeren.
Ik heb hem op waarschuwen maar volgens mij krijg ik nooit een melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
wootahH schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:46:
[...]

Ik heb hem op waarschuwen maar volgens mij krijg ik nooit een melding?
Ik ook niet, ik kan zonder meldingen langzaam de vluchtstrook oprijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:42
staat nieuw en 14Km op de teller Zijn dure km geweest dan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:35
jheerink14 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:13:
[...]

Demo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
mrwolf schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:01:
[...]

Ik ook niet, ik kan zonder meldingen langzaam de vluchtstrook oprijden...
Als het goed is krijg je een trilling in het stuur.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Gents kan je een maandfactuur uitdraaien van de Tesla portal? Ik had net een prehistorische ervaring, hier gewoon thuis! Ik logde namelijk in op het frontpage 2003 portal van MTC, man man man wat een trieste bende. Dat is nog volledig geind op ICE rijders....dat portal is ontworpen om 1x per jaar je buitenlandse vakantie brandstof te declareren. Al die losse velden voor een repeterende actie zoals fast/supercharging.

Toen dacht ik, misschien heeft Tesla hier een oplossing voor met een maandfactuur ipv losse dag facturen? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
Hallo,

Laadvermogen van SR+ is met software update 2019.40.xx van 100 kw/uur naar 175kw/uur gegaan _/-\o_ _/-\o_ Het lijkt mij ruim voldoende voor 99% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
[Afbeelding]
Showmodel uit Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
jheerink14 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:13:
[...]

Alle nieuwe auto's hebben 20-60 km's op de teller. Ze worden getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
stormfly schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:29:
Gents kan je een maandfactuur uitdraaien van de Tesla portal? Ik had net een prehistorische ervaring, hier gewoon thuis! Ik logde namelijk in op het frontpage 2003 portal van MTC, man man man wat een trieste bende. Dat is nog volledig geind op ICE rijders....dat portal is ontworpen om 1x per jaar je buitenlandse vakantie brandstof te declareren. Al die losse velden voor een repeterende actie zoals fast/supercharging.

Toen dacht ik, misschien heeft Tesla hier een oplossing voor met een maandfactuur ipv losse dag facturen? Iemand tips?
Kan alleen per sessie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Op welke bandenmaat wordt de M3 geleverd bij 19”?

Dit ivm bestelling winterbanden (via LM).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:39
Novadecasa schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:41:
Op welke bandenmaat wordt de M3 geleverd bij 19”?

Dit ivm bestelling winterbanden (via LM).
Lijkt hier soms wel een helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Mday schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:23:

piepende rem: komt doordat er een 'hars' op de remschijven zit (verglazing?), die slecht verdeeld en koud is. Dit is een directe consequentie van regeneratief remmen, waardoor de rem geen natuurlijke uitvlakking kent omdat die te weinig wordt gebruikt. Als je rem (heel hoog, heel vervelend) piept (kan per wiel) dan moet de hars weer uitgevlakt worden. Oplossing: paar keer stevig, goed remmen, zodat de rem ook warm wordt. Even kort laten afkoelen, en dan nog een keer. Herhaal drie tot vijf keer, eens per maand.
Ik heb ook een piepende rem bij het remmen als ik achteruit rij. Maakt het voor de oplossing nog uit of je vooruit of achteruit rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Svinken schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:45:
[...]

Lijkt hier soms wel een helpdesk...
De helpdesk van de LM heeft mij al 3x een verkeerde maat opgegeven, Tesla ook al 2x. Ik heb zelf een bandenmaat achterhaald nu, maar zou graag hier horen van de mensen die het zelf hebben.
Meest betrouwbare bron nu, vandaar.
Pagina: 1 ... 105 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.