Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.737 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Klitse schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:49:
[...]

Ik heb ook een piepende rem bij het remmen als ik achteruit rij. Maakt het voor de oplossing nog uit of je vooruit of achteruit rijdt?
heb ik gevraagd, volgens hen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Novadecasa schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:49:
[...]

De helpdesk van de LM heeft mij al 3x een verkeerde maat opgegeven, Tesla ook al 2x. Ik heb zelf een bandenmaat achterhaald nu, maar zou graag hier horen van de mensen die het zelf hebben.
Meest betrouwbare bron nu, vandaar.
235/40 R19 Extra Load V

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:01:
[...]

Volgens mij gaat hij in ACC modus (dus zonder autosteer) alleen piepen of wat doen als hij denkt dat je iets gaat raken. Hij zou als het goed is wel het stuur moeten laten trillen, maar het lijkt alsof dat minder duidelijk geworden is.
Ik reed naast een busbaan en 1 van de 5 keer stuurde hij actief terug, de andere 4 keer niet. Bij overschrijding van de doorgetrokken streep.
Joe Dancen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:01:
[...]

Je bent weer lekker positief Blakhawk. Zo ken ik je weer :+
Terug op het oude niveau.....tesla bashen?

Voor je de auto kreeg was je negatief
Toen je hem kreeg weer beperkt positief
Nu is het weer allemaal kansloos.

ik zeg doe er wat mee.....mail met Elon, ga naar een SeC, mobiliseer de andere Tesla rijders. Vanalles roeptoeteren kan iedereen he ;)

Lever ander je leasebak gewoon in? genoeg die een m3 de komende 5 jaar willen rijden.

Fijne pakjesavond
:)
Jij vat het op als bashen. Het zou bashen zijn als er niets van klopt.

Ik merk gewoon op dat een rij hulp systeem niet echt zijn werk doet. Bij jou wel?

Zonder autopilot aan werken de systemen niet zo preventief als je zou verwachten

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2019 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij mij komt de nieuwe update binnen, 36.2.4, nou kan ik nergens een changelog vinden, er wordt alleen maar over bugfixes gesproken. Maar heeft iemand al kunnen achterhalen welke bugs hierdoor worden opgelost? Ben benieuwd.

Ps. Ik ken de topicwarning, het is hopelijk gewoon een valide vraag...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Even een vraag over betaling van het Supercharger gebruik. Op de dag van levering de SUC gebruikt. Bedrag stond op het scherm in de auto, maar ik kan nergens zien hoe dit betaald wordt. Nu hoorde ik ook dat laden op de dag van levering gratis zou zijn, omdat de accu's niet vol zaten bij aflevering. Vandaag de SUC in Dordrecht gebruikt. 47 kWh geladen, gaf direct aan 0,00 euro. In mijn Tesla account staat nu: kredietsaldo 372 kWh, verbruikt 47 kWh, resterend krediet 325 kWh. Enig idee waar dit krediet vandaan komt? Sinterklaascadeautje van Tesla? Op de pagina van mijn referal link staat overal 0, dus niemand heeft mijn link gebruikt (ik heb hem ook nooit gedeeld). Ik heb wel mijn creditcard gekoppeld in mijn account, maar daar is niks afgeschreven. Hoe gaat dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:14
Je tesla is waarschijnlijk besteld met een referral van een collega o.i.d. Bleek bij mij ook het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Taro schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:34:
Bij mij komt de nieuwe update binnen, 36.2.4, nou kan ik nergens een changelog vinden, er wordt alleen maar over bugfixes gesproken. Maar heeft iemand al kunnen achterhalen welke bugs hierdoor worden opgelost? Ben benieuwd.

Ps. Ik ken de topicwarning, het is hopelijk gewoon een valide vraag...
Is weinig over te vinden, vooral bugfixes inderdaad, verbetering rijstrookwisseling bij FSD, verbetering stuurhulp AP. In de update die hierna komt schijnt de automatische ruitenwisserfunctie eindelijk verbeterd te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
synorluna schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:22:
Herkent een van jullie het volgende: je opent de auto, de radio gaat aan, je gaat zitten en trekt de deur dicht en op het moment dat de deur dichtvalt stopt je radio er een moment mee. Dit is echt 1 seconde en vervolgens gaat hij weer gewoon verder. Dit gebeurt trouwens sporadisch.
Even wat getest, maar het blijft lastig te reproduceren. Bij dit voorval stopt niet alleen de radio, maar het hele scherm valt even uit voor een seconde. Heb ook wel eens de deur hard dichtgetrokken, maar dan gebeurt er niks. Het lijkt dus niks met de klap van het dichtvallen van de deur te maken te hebben. Zoals gezegd: moeilijk te reproduceren, maar gebeurt wel regelmatig. Klinkt dit voor iemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
_Erik_ schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:09:
Je tesla is waarschijnlijk besteld met een referral van een collega o.i.d. Bleek bij mij ook het geval te zijn.
Dank voor je reactie.
Heb geen collega's met een Tesla, verder staat in mijn referal programma alles op 0. Zelfstandig via LM besteld. Zal LM eens vragen of ze hier iets van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:14
Bij mij staan ook geen namen ofzo in mijn referral programma, alleen een saldo. Ik hoorde later dat de referal van een van onze managers gebruikt is. Misschien dat leasemaatschappij eigen referal gebruikt?

Hebben anderen trouwens ook bij gebruik van automatische climat, dat je voeten erg heet worden tov de rest?

[ Voor 21% gewijzigd door _Erik_ op 05-12-2019 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
_Erik_ schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:21:
Hebben anderen trouwens ook bij gebruik van automatische climat, dat je voeten erg heet worden tov de rest?
Hete voeten heb ik niet gemerkt. Nu heb ik wel de temp. vrij laag staan (19 graden), airco uit en stoelverwarming aan. Lijkt het beste te werken voor de range en is nog aangenaam. Maar ben nog een beetje aan het experimenteren hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Taro schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:34:
Maar heeft iemand al kunnen achterhalen welke bugs hierdoor worden opgelost? Ben benieuwd.
Een bug waar de Tesla harakiri pleegt wanneer je, op autopilot, een liedje van Zanger Rinus opzet via Spotify.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:59:
[...]

Ik reed naast een busbaan en 1 van de 5 keer stuurde hij actief terug, de andere 4 keer niet. Bij overschrijding van de doorgetrokken streep.

[...]

Jij vat het op als bashen. Het zou bashen zijn als er niets van klopt.

Ik merk gewoon op dat een rij hulp systeem niet echt zijn werk doet. Bij jou wel?

Zonder autopilot aan werken de systemen niet zo preventief als je zou verwachten
Je weet wat Bèta betekent neem ik aan? Ik heb de definitie even voor je opgezocht:
Beta software refers to computer software that is undergoing testing and has not yet been officially released. The beta phase follows the alpha phase, but precedes the final version. ... In most cases, a software developer will release multiple "beta" versions of a program during the beta phase
Sommige versies zijn beter dan anderen en ik ga iedereen hier niet vervelen met hoe een neural net werkt. Echter een systeem van een Kia die gewoon een lijntje volgt is een totaal ander systeem dan een neural net.

Als je geen beta tester had willen zijn had je je Mazda CX-5 moeten nemen.

Overigens zie je dat helaas de complexiteit van Europa de use case voor Autopilot lastiger maakt. Hier in Noord-Amerika is het momenteel veel bruikbaarder.

Maar zolang Autopilot nog niet uit beta is, kan je verwachten dat hij fouten maakt.

Als die eenmaal uit beta is, kan je jezelf met FSD overal heen laten rijden waar je wilt, als de wetgever het legaal maakt. Je Kia kan dan alleen een lijntje volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:07:
[...]

Je weet wat Bèta betekent neem ik aan? Ik heb de definitie even voor je opgezocht:

[...]

Sommige versies zijn beter dan anderen en ik ga iedereen hier niet vervelen met hoe een neural net werkt. Echter een systeem van een Kia die gewoon een lijntje volgt is een totaal ander systeem dan een neural net.

Overigens zie je dat helaas de complexiteit van Europa de use case voor Autopilot lastiger maakt. Hier in Noord-Amerika is het momenteel veel bruikbaarder.

Maar zolang Autopilot nog niet uit beta is, kan je verwachten dat hij fouten maakt.

Als die eenmaal uit beta is, kan je jezelf met FSD overal heen laten rijden waar je wilt, als de wetgever het legaal maakt. Je Kia kan dan alleen een lijntje volgen.
Alleen autosteer is beta, TACC en rijbaanoverschreidingspreventie niet!

Zullen we stoppen met het bashen van @BlakHawk ? Ja, hij is kritisch, maar zijn punten zijn (zeker sinds hij de auto heeft) gewoon terecht. Voor zijn use case loopt hij tegen wat opvallende zaken aan (zoals beperkte range).

Toevallig gisteren eens op de rated range gelet in mijn SR+ toen ik een kort stukje moest. Normaal is mijn woon-werk retour 120km, als ik dat rij dan kan ik omgerekend ongeveer 270-280km rijden.
Nu reed ik maar een stukje van 16km, dat kostte in verhouding erg veel range. Omgerekend zou ik dan maar 210-230km kunnen rijden, als je dan ook nog de verliezen van sentry mode meerekent dan snap ik dat @BlakHawk amper 200km ver komt.

Voor mij was een laadpaal op de oprit dan ook een voorwaarde, daardoor is range gewoon geen issue. Moet ik wat verder dan rijdt de auto zuinig genoeg dat ik het haal, moet ik maar een kort stukje dan kost het in verhouding misschien veel range, maar dat maakt niet uit aangezien de auto toch steeds vol is bij vertrek :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:07:
[...]

[...]

Dus de “simpele rijbaanoverscheiding” is ook beta? Dat wist ik niet, ik dacht alleen autopilot.

Ik vond het frappant, omdat autopilot het perfect doet in die situaties, maar de rijbaanoverscheiding als autopilot uitstaat een forse foutmarge heeft.

Overigens heeft dat niet heel veel met weginrichting te maken. Het display onder de snelheid herkent continu een dubbele doorgetrokken streep.

Dat is juist waarom het mij logisch leek dat hij op een rijbaanoverscheiding zou reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 06:58:
[...]

Dus de “simpele rijbaanoverscheiding” is ook beta? Dat wist ik niet, ik dacht alleen autopilot.

Ik vond het frappant, omdat autopilot het perfect doet in die situaties, maar de rijbaanoverscheiding als autopilot uitstaat een forse foutmarge heeft.

Overigens heeft dat niet heel veel met weginrichting te maken. Het display onder de snelheid herkent continu een dubbele doorgetrokken streep.

Dat is juist waarom het mij logisch leek dat hij op een rijbaanoverscheiding zou reageren.
Ik wist niet dat je het niet over Autopilot had, maar Lane departure assist heeft geen beta aanmerking op dit moment.

Wel heb ik gelezen dat hij de laatste paar softwareversies een stuk minder agressief is, wellicht voelde hij dat je kracht aan het zetten was en daarom geen melding gaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:06:
[...]

Ik wist niet dat je het niet over Autopilot had, maar Lane departure assist heeft geen beta aanmerking op dit moment.

Wel heb ik gelezen dat hij de laatste paar softwareversies een stuk minder agressief is, wellicht voelde hij dat je kracht aan het zetten was en daarom geen melding gaf.
Nee de lane departure assist bedoel ik. Stuur los.
Op locaties waar autopilot perfect werkt. Dubbele doorgetrokken streep herkent. Probeer maar eens (voorzichtig) uit.
Smobbo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 06:55:
[...]

Zullen we stoppen met het bashen van @BlakHawk ? Ja, hij is kritisch, maar zijn punten zijn (zeker sinds hij de auto heeft) gewoon terecht. Voor zijn use case loopt hij tegen wat opvallende zaken aan (zoals beperkte range).

Toevallig gisteren eens op de rated range gelet in mijn SR+ toen ik een kort stukje moest. Normaal is mijn woon-werk retour 120km, als ik dat rij dan kan ik omgerekend ongeveer 270-280km rijden.
Nu reed ik maar een stukje van 16km, dat kostte in verhouding erg veel range. Omgerekend zou ik dan maar 210-230km kunnen rijden, als je dan ook nog de verliezen van sentry mode meerekent dan snap ik dat @BlakHawk amper 200km ver komt.

Voor mij was een laadpaal op de oprit dan ook een voorwaarde, daardoor is range gewoon geen issue. Moet ik wat verder dan rijdt de auto zuinig genoeg dat ik het haal, moet ik maar een kort stukje dan kost het in verhouding misschien veel range, maar dat maakt niet uit aangezien de auto toch steeds vol is bij vertrek :) .
Tot nu toe is range altijd goed gegaan, maar ik heb inderdaad geen eigen oprit. Met 40km per dag ging ik ervan uit (na onderzoek in o.a. dit topic) dat ik één keer per week maximaal zou moeten laden. Met 280 km per week, zou dit op 90% accu makkelijk haalbaar moeten zijn. In de praktijk moet ik na 2/3 dagen écht weer laden en pak ik overal waar ik kan gewoon een laadpaal.

Doordat dit tot nu toe geen probleem is geweest laat ik Sentry mode gewoon aan staan. Netter safe than sorry... Maar ik vind het nog steeds fors. Die basis load van de Tesla is 2,5 keer zo hoog als mijn basis load thuis, waar overigens ook twee cameras en een nas continu draaien plus alle andere meuk. Als de koelkast en vriezer aanslaan zit ik nog nét onder de 250w basis verbruik die Tesla standaard heeft in sentrymode. Ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal nodig zou zijn. Aan de andere kant, als het te verhelpen zou zijn, zouden ze dat al wel gedaan hebben toch?

Overigens wil ik ook best iedere post erbij zetten dat hij heerlijk rijdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem inderdaad is dat NL zo weinig eigen opritten heeft. In NL zou bijvoorbeeld laadpalen bij lantaarnpalenl een geweldige optie zijn.

Sowieso zou ik nooit meer een huis zonder eigen parkeerplaats willen. :+

Sorry, ik heb het druk gehad en heb niet alles kunnen lezen, maar je werkgever heeft nog geen laadpalen? Een slimme werkgever zorgt dat werknemers kunnen laden bij werk, dat scheelt hun heel veel gedoe en als WG betaal je maar 0,06 euro per kWh. Je kan ook gewoon als werkgever 220v laders installeren en klaar ben je…

Dan vind ik het wel goed dat je het alsnog hebt aangedurfd zonder eigen laadpaal. :)

En wees blij dat je geen i-Pace of E-Tron hebt geleased. :+

/edit; oeps :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:22:
[...]
als WG betaal je maar 0,06c per kWh.
Dat is wel ridicuul goedkoop :)
Bedoel je zes cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Novadecasa schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:49:
[...]

De helpdesk van de LM heeft mij al 3x een verkeerde maat opgegeven, Tesla ook al 2x. Ik heb zelf een bandenmaat achterhaald nu, maar zou graag hier horen van de mensen die het zelf hebben.
Meest betrouwbare bron nu, vandaar.
Het staat op de banden zelf mocht je het zeker willen weten:)

De Range klopt ansich wel.... als je hem in 1x helemaal op rijdt. De eerst 5km ofzo tellen super zwaar. De volgende 10 ook nog behoorlijk en daarna lijkt het verbruik wat te stabiliseren. Als je dus elke rit maar 30-40km gaat het verbruik supersnel. Rij je elke dag 300km dan kom je in verhouding wel een stuk verder.
Maar ook ik had ook iets meer verwacht. Sta nu denk ik ongeveer 2 a 3x per week aan de laadpaal en ik rij echt niet superveel. Woonwerk is 25km enkele reis en heb een LR. Hij is echter super onzuinig in dit stuk. De eerste 5min ofzo is het verbruik 300kw/h plus en dan doe ik echt niets vreemds :)

Als ik mensen die de overweging maken om een Tesla aan te schaffen 1 tip zou mogen meegeven is "zorg dat je een eigen oplaadpunt bij je huis hebt". Afhankelijk zijn van publieke laadpalen (die vaak ook nog niet direct bij je huis staan) kan erg omslachtig worden.

[ Voor 72% gewijzigd door thewizard2006 op 06-12-2019 08:27 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
[...]

Heeft dit niet te maken met het weer eigenlijk en dat de auto dan ook veel meer tijd nodig heeft om zichzelf op te warmen? Het is nu veel kouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
@BlakHawk Lane departure was initieel veel gevoeliger en abrupter. Met tot gevolg dat fietsstroken en getekende suggestieve wegversmallingen (waar we hier in NL gek op zijn) er voor zorgden dat lane departure je zo richting tegenliggers stuurde.

Het probleem blijft dat onze infrastructuur aangelegd is om mensen te "nudgen" naar correct gedrag (lagere snelheid meestal) maar niet aangelegd is met autonoom rijden in het achterhoofd. De combinatie van maximale laterale G-krachten voor Autopilot met wat slingers die hier recent zijn aangelegd in de hoofdweg om de snelheid eruit te halen en de heersende maximumsnelheid werkt bijvoorbeeld ook absoluut niet. Met ~40 km/h red AP het prima maar met 50 moet je echt ingrijpen om de middenberm niet aan te rijden.

Wat mij betreft is @BlakHawk wel kritisch, maar niet onterecht. Hij komt met legitime vragen/opmerkingen en kijkt niet met een roze bril naar het product (Model 3). Ik merk zelf dat mijn vrouw soms over zaken klaagt (voornamelijk AP die onhandige maneuvres uitvoert) die ik makkelijk wegwuif ondanks dat het geheel terecht is.

[ Voor 17% gewijzigd door Tassadar32 op 06-12-2019 08:55 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:17

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb sinds een paar weken (het kan zijn dat het samenhangt met de "bugfix" update na v10) dat de auto niet meer (direct) automatisch opengaat als ik met mijn telefoon nader. Soms lukt het na een seconde of 10 proberen wel, maar als ik dan instap herkent ie alsnog de telefoon niet en vraagt ie om een het pasje om te starten. BT staat dan wel aan (maar is niet verbonden). Moet ik dat in de auto zoeken (heb al gereboot) of in de telefoon (heb ik ook gereboot ;) ).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sinds gistermiddag blije eigenaar van een Tesla 3 SR+. wat rijdt het fantastisch.

echter 1 dingetje; heb in de instellingen lopen klooien en de weergave van de range naar % veranderd, echter kan ik echt nergens meer vinden waar ik dit heb veranderd, wil toch terug naar range in KM.

wie o wie kan mij zeggen waar ik dit weer verander.

dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:55:
sinds gistermiddag blije eigenaar van een Tesla 3 SR+. wat rijdt het fantastisch.

echter 1 dingetje; heb in de instellingen lopen klooien en de weergave van de range naar % veranderd, echter kan ik echt nergens meer vinden waar ik dit heb veranderd, wil toch terug naar range in KM.

dank!!
Instellingen -> Scherm en dan staat er ergens afstand of energie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:55:
De handleiding of google :?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
[...]
Sorry, ik heb het druk gehad en heb niet alles kunnen lezen, maar je werkgever heeft nog geen laadpalen? Een slimme werkgever zorgt dat werknemers kunnen laden bij werk, dat scheelt hun heel veel gedoe en als WG betaal je maar 0,06 euro per kWh. Je kan ook gewoon als werkgever 220v laders installeren en klaar ben je…

Dan vind ik het wel goed dat je het alsnog hebt aangedurfd zonder eigen laadpaal. :)

Volgens mij zit @BlakHawk ook veel bij klanten, en minder bij 'de baas' op kantoor. Bij mij op kantoor zijn ook genoeg laadpalen, maar daar kom ik misschien 4x per jaar, dus die optie is ook niet altijd sluitend. Maar gelukkig zorgen veel klanten tegenwoordig ook voor laadpalen voor hun leveranciers/werknemers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

easy-cloud schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:57:
[...]

Instellingen -> Scherm en dan staat er ergens afstand of energie :)
mijn dank is groot!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

Heb gisteren mijn model 3 naar Amsterdam gebracht ivm een melding die ik alleen op maandagen (!!) soms kreeg. "Opladen is niet mogelijk. Auto heeft onderhoud nodig". Was overkomelijk, omdat het alleen op maandag was maar toch maar een afspraak gemaakt.

Nu blijken ze de hele zooi te gaan vervangen en ligt de auto helemaal open en duurt het nog wel een paar dagen. Zou toch denken dat het een software issue was, omdat het echt alleen op maandag optreedt. Maar goed, zij zullen wel weten wat ze doen. Wel lastig omdat ik precies zaterdag de trekhaak nodig had en nu heb ik een hele oude Model S meegekregen, die uiteraard geen trekhaak heeft. Wel grappig in een S te rijden, maar voelt toch beetje als een stap terug qua technologie. Heb al een reboot van de instrumentendisplay gehad midden op de snelweg. :-)

Anyway bij de garage was het verder prima. Geen wachtrij en goede ontvangst. Bij terugkomst in de middag was er ook direct een leenauto beschikbaar, dus misschien krijgen ze de boel ietsie beter op orde inmiddels. Nu maar hopen dat het niet al te lang gaat duren met die fix die ze willen uitvoeren.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:02
SeatRider schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:54:
Ik heb sinds een paar weken (het kan zijn dat het samenhangt met de "bugfix" update na v10) dat de auto niet meer (direct) automatisch opengaat als ik met mijn telefoon nader. Soms lukt het na een seconde of 10 proberen wel, maar als ik dan instap herkent ie alsnog de telefoon niet en vraagt ie om een het pasje om te starten. BT staat dan wel aan (maar is niet verbonden). Moet ik dat in de auto zoeken (heb al gereboot) of in de telefoon (heb ik ook gereboot ;) ).
Ik herken dit verder niet. Gebruik een iPhone 8 en het gaat eigenlijk ~ 99% van de keren goed zou ik zeggen. Sons slaapt hij te diep (denk ik) en dan wil het wel eens niet lukken. Maar als ik dan binnen ben kan ik wel gewoon rijden zonder pasje.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:58

aip

Bij mij staan ook geen namen ofzo in mijn referral programma, alleen een saldo. Ik hoorde later dat de referal van een van onze managers gebruikt is. Misschien dat leasemaatschappij eigen referal gebruikt?

Ik gok de LM inderdaad. Ik heb ook geen referral gebruikt, maar in mijn account staat toch echt bij de vijf keer dat ik de SuC heb gebruikt (Eindhoven, Breukelen, Moers en Leiderdorp) telkens 0,00 als kosten en nu een resterend saldo van 247 kWh. Bij mij is het Mr Green trouwens.

Het eerste dag laden staat er überhaupt niet tussen trouwens, zie ik nu.

[ Voor 5% gewijzigd door aip op 06-12-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
aip schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:14:
[...]

Ik gok de LM inderdaad. Ik heb ook geen referral gebruikt, maar in mijn account staat toch echt bij de vijf keer dat ik de SuC heb gebruikt (Eindhoven, Breukelen, Moers en Leiderdorp) telkens 0,00 als kosten en nu een resterend saldo van 247 kWh. Bij mij is het Mr Green trouwens.

Het eerste dag laden staat er überhaupt niet tussen trouwens, zie ik nu.
Eerst keer/dag is gratis ja. Maar in de app op het schatkistje kun je toch zien of je referral tegoed hebt? Waarschijnlijk is anders iemand bij de LM gewoon lekker gratis KMs aan het verzamelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:10

Ja dit herken ik ook. Daarom heb ik de auto staat uitgezet en op de manual stand heb ik de voeten uitgezet en de fan op standje 2 of 3. Dat bevalt mij tot op heden prima.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Probleem inderdaad is dat NL zo weinig eigen opritten heeft. In NL zou bijvoorbeeld laadpalen bij lantaarnpalenl een geweldige optie zijn.

Sowieso zou ik nooit meer een huis zonder eigen parkeerplaats willen. :+

Ik zit nooit bij de werkgever, gedetacheerd bij een klant. Hier hebben ze palen, maar vaak allemaal bezet. Hetzelfde geldt voor thuis. Bijna voor de deur een paal, maar wordt druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:43:
@BlakHawk Lane departure was initieel veel gevoeliger en abrupter. Met tot gevolg dat fietsstroken en getekende suggestieve wegversmallingen (waar we hier in NL gek op zijn) er voor zorgden dat lane departure je zo richting tegenliggers stuurde.

Het probleem blijft dat onze infrastructuur aangelegd is om mensen te "nudgen" naar correct gedrag (lagere snelheid meestal) maar niet aangelegd is met autonoom rijden in het achterhoofd. De combinatie van maximale laterale G-krachten voor Autopilot met wat slingers die hier recent zijn aangelegd in de hoofdweg om de snelheid eruit te halen en de heersende maximumsnelheid werkt bijvoorbeeld ook absoluut niet. Met ~40 km/h red AP het prima maar met 50 moet je echt ingrijpen om de middenberm niet aan te rijden.

Wat mij betreft is @BlakHawk wel kritisch, maar niet onterecht. Hij komt met legitime vragen/opmerkingen en kijkt niet met een roze bril naar het product (Model 3). Ik merk zelf dat mijn vrouw soms over zaken klaagt (voornamelijk AP die onhandige maneuvres uitvoert) die ik makkelijk wegwuif ondanks dat het geheel terecht is.
Ik moet toch even iets terugnemen, op de snelweg (waar ik bijna nooit kom) werkt het perfect. Keer op keer naar de vluchtstrook laten “lopen” en keer op keer corrigeert hij.

Op de N weg waar ik het eerder over had ga ik nog eens testen. Ik ga twijfelen of ik toch niet mijn handen licht op het stuur had. Of misschien heeft jouw uitleg ermee te maken, B en N wegen wat minder agressief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
Ik kreeg gisteren plotseling nieuwe software gepushed. Versie 2019.36.2.4 dit keer. Kan geen release notes vinden. Weet iemand wat er gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
MADG0BLIN schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:38:
Ik kreeg gisteren plotseling nieuwe software gepushed. Versie 2019.36.2.4 dit keer. Kan geen release notes vinden. Weet iemand wat er gewijzigd is?
Hopelijk nog eens 5% meer vermogen:P

In Amerika rollen ze nu 2019.40.x.x. uit. Moarrr power bitte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
naii11 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:40:
[...]

Hopelijk nog eens 5% meer vermogen:P

In Amerika rollen ze nu 2019.40.x.x. uit. Moarrr power bitte!
Ik ook gisteren. Na het updaten staan de release notes op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram_Ram
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-03-2023
MrScratch schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:08:
Heb gisteren mijn model 3 naar Amsterdam gebracht ivm een melding die ik alleen op maandagen (!!) soms kreeg. "Opladen is niet mogelijk. Auto heeft onderhoud nodig". Was overkomelijk, omdat het alleen op maandag was maar toch maar een afspraak gemaakt.

Nu blijken ze de hele zooi te gaan vervangen en ligt de auto helemaal open en duurt het nog wel een paar dagen. Zou toch denken dat het een software issue was, omdat het echt alleen op maandag optreedt. Maar goed, zij zullen wel weten wat ze doen. Wel lastig omdat ik precies zaterdag de trekhaak nodig had en nu heb ik een hele oude Model S meegekregen, die uiteraard geen trekhaak heeft. Wel grappig in een S te rijden, maar voelt toch beetje als een stap terug qua technologie. Heb al een reboot van de instrumentendisplay gehad midden op de snelweg. :-)

Anyway bij de garage was het verder prima. Geen wachtrij en goede ontvangst. Bij terugkomst in de middag was er ook direct een leenauto beschikbaar, dus misschien krijgen ze de boel ietsie beter op orde inmiddels. Nu maar hopen dat het niet al te lang gaat duren met die fix die ze willen uitvoeren.
Had een soort gelijke melding, echter bleek na onderzoek de HV batterij een productie fout te bevatten.
Was de auto 5 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:45:
[...]

Ik ook gisteren. Na het updaten staan de release notes op je scherm.
Release notes zijn nog van update 36. Deze update bevatte alleen bugfixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

Bram_Ram schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:45:
[...]

Had een soort gelijke melding, echter bleek na onderzoek de HV batterij een productie fout te bevatten.
Was de auto 5 weken kwijt.
:( Oeh, dat zou echt niet chill zijn. Ik weet niet of ik zo lang zonder autopilot en FSD kan hoor. En die model S is echt belachelijk groot. Past echt totaal niet in mijn parkeervak.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Inspired schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:17:
[...]

Eerst keer/dag is gratis ja. Maar in de app op het schatkistje kun je toch zien of je referral tegoed hebt? Waarschijnlijk is anders iemand bij de LM gewoon lekker gratis KMs aan het verzamelen. :)
Heb even gebeld met de LM. Bleek inderdaad door hen te zijn geregeld door bij bestelling een referral code mee te geven. Is inderdaad ook zichtbaar bij het schatkistje in de app.
De laadsessie van de eerste dag is nergens zichtbaar en was dus gratis. Als je tegoed op is, en je wilt blijven laden, moet je een creditcard koppelen. (evt. weer te declareren bij je LM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geronim
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-01-2022
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:09:
[...]

Heb even gebeld met de LM. Bleek inderdaad door hen te zijn geregeld door bij bestelling een referral code mee te geven. Is inderdaad ook zichtbaar bij het schatkistje in de app.
De laadsessie van de eerste dag is nergens zichtbaar en was dus gratis. Als je tegoed op is, en je wilt blijven laden, moet je een creditcard koppelen. (evt. weer te declareren bij je LM).
Op zich sympa want zo heb je wat gratis km's superchargen. Maar daar zit denk ik iemand achter de knoppen die de rest van zijn leven stiekem gratis supercharged door het leven gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Bij ons wordt expliciet gemeld dat je niet een creditcard moet koppelen in jouw account. Dat regelt onze LM. Ik moet de 1500km nog opmaken, anders had ik gemeld of het was gelukt.

Overigens heb ik 36.2.4 ook gedownload en geinstalleerd. Geen opvallende verschillen, maar nu lijkt de regensensor helemaal niet meer fatsoenlijk te werken. Vooral met het weer van vanochtend was het vrijwel constant tot de conclusie komen dat 'auto' geenszins 'auto' werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Mday schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:29:
Bij ons wordt expliciet gemeld dat je niet een creditcard moet koppelen in jouw account. Dat regelt onze LM. Ik moet de 1500km nog opmaken, anders had ik gemeld of het was gelukt.

Overigens heb ik 36.2.4 ook gedownload en geinstalleerd. Geen opvallende verschillen, maar nu lijkt de regensensor helemaal niet meer fatsoenlijk te werken. Vooral met het weer van vanochtend was het vrijwel constant tot de conclusie komen dat 'auto' geenszins 'auto' werkt...
Bij mij word dat gewoon afgeschreven. Heb geen referal en mijn LM heeft dat ook niet gedaan...
Dus na de 2e keer superchagen had ik opeens een rare incasso van 3 euro 75. Bleek Tesla te zijn.
Een sepa machtiging afgeven in de app is dus ook voldoende en werkt prima.
Zou niet zo snel mijn credit card koppelen heel eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Hunkaroglu schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:15:
[...]

Heeft dit niet te maken met het weer eigenlijk en dat de auto dan ook veel meer tijd nodig heeft om zichzelf op te warmen? Het is nu veel kouder.
Oh, zeker! Afgelopen zomer reed ik bijna zuiniger dan de rated range :+ ...

@Tassadar32 , ik kan me inderdaad herinneren dat de rijbaanoverschreidingswaarschuwing te agressief was bij fietssuggestiestroken. Is dat tegenwoordig al opgelost? Ik heb dat namelijk nog steeds uitstaan, anders zet ik het weer op 'waarschuwen' :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
Mday schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:29:
Fijn om te weten, want ik ben nu net die update aan het installeren, maar had gehoopt dat dit toch iets beter zou worden. Dan blijft het helaas schipperen met de handmatige settings van de wissers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
RichardC79 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:34:
[...]

Fijn om te weten, want ik ben nu net die update aan het installeren, maar had gehoopt dat dit toch iets beter zou worden. Dan blijft het helaas schipperen met de handmatige settings van de wissers...
Schijnt dat de volgende upate (40) het nieuwe 'deep rain' uitrollen. Zou beter zijn. Garantie tot de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
RichardC79 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:32:
[...]

Bij mij word dat gewoon afgeschreven. Heb geen referal en mijn LM heeft dat ook niet gedaan...
Dus na de 2e keer superchagen had ik opeens een rare incasso van 3 euro 75. Bleek Tesla te zijn.
Een sepa machtiging afgeven in de app is dus ook voldoende en werkt prima.
Zou niet zo snel mijn credit card koppelen heel eerlijk.
Men zei:voor de levering geen creditcard koppelen, anders zou het kunnen dat de betaling van de auto daarvan af zou gaan (niet dat een incasso van 60.000 euro was gelukt op mijn creditcard 8)7 ) Na levering wel koppeling of inderdaad via Sepa incasso om het superchargen te betalen. Heb persoonlijk niet zo'n probleem met koppeling creditcard, houdt het voor het declareren wel overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:37:
[...]

Men zei:voor de levering geen creditcard koppelen, anders zou het kunnen dat de betaling van de auto daarvan af zou gaan (niet dat een incasso van 60.000 euro was gelukt op mijn creditcard 8)7 ) Na levering wel koppeling of inderdaad via Sepa incasso om het superchargen te betalen. Heb persoonlijk niet zo'n probleem met koppeling creditcard, houdt het voor het declareren wel overzichtelijk.
Hahaha lekker systeem. :)
Eens dat het wel gemakkelijker is met declareren dan als je een CC zou koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:37:
[...]
Ik moet toch even iets terugnemen, op de snelweg (waar ik bijna nooit kom) werkt het perfect. Keer op keer naar de vluchtstrook laten “lopen” en keer op keer corrigeert hij.

Op de N weg waar ik het eerder over had ga ik nog eens testen. Ik ga twijfelen of ik toch niet mijn handen licht op het stuur had. Of misschien heeft jouw uitleg ermee te maken, B en N wegen wat minder agressief?
Ik denk dat je hier een goed punt hebt, samen met @Tassadar32, hij was inderdaad hypergevoelig op N wegen en op 50km wegen, vanwege de soms (vaak) rare belijning in nederland. Het kan zijn dat ze het nu voor sommige categorieën wegen uit hebben gezet of verminderd, omdat er te veel false positives kwamen.

Ik heb inderdaad met oudere versies op een weg waar je het fietspad moet gebruiken om tegenliggers te passeren een enkele keer een stuurcorrectie gehad omdat ik over de lijn van een fietspad ging, en dat is super unrelaxed. Gelukkig geen tegenliggers op dat moment, maar daar heb ik het liever uit. Nu doet hij dat ook niet meer op zulke wegen. Zoek maar eens op ELDA in dit topic, of op het tesla forum, dan zie je de meldingen. Dat soort verhalen hoor je nu niet meer, gelukkig.

On another note, ik heb hier in de buurt (Gooi) een paar keer een donkergroene Model 3 gezien, wie van jullie heeft hem in die kleur gewrapped? Ziet er best sjiek uit.
Mday schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:36:
[...]
Schijnt dat de volgende upate (40) het nieuwe 'deep rain' uitrollen. Zou beter zijn. Garantie tot de deur.
Je kan veel zeggen van Tesla, maar over het algemeen wordt de software wel beter met iedere update.

[ Voor 18% gewijzigd door DaCoTa op 06-12-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Heeft iemand wel eens een rotonde genomen op AP? Ik durf het niet aan. Hij lijkt niet af te remmen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
thewizard2006 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:50:
Heeft iemand wel eens een rotonde genomen op AP? Ik durf het niet aan. Hij lijkt niet af te remmen.
Hij remt idd niet af :+

Maar ook als je achter een auto rijd, gaat het niet goed, hij panicked op de meeste rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 14:59
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:16:
....
Overigens wil ik ook best iedere post erbij zetten dat hij heerlijk rijdt :+
Ik zou dat even in je ondertekening zetten, dan hoef je dat niet meer iedere keer te typen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:26
Op AliExpress is een Air Vent beschikbaar voor de M3. Heeft iemand deze en helpt dit bijv bij de windruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
r0bb schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:58:
Op AliExpress is een Air Vent beschikbaar voor de M3. Heeft iemand deze en helpt dit bijv bij de windruis?
Dus je koopt of leased een auto van dik 60k en je vertrouwt op de kwaliteit van een air vent van ali? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Tegen de bladeren bedoel je? Heeft geen invloed op het geluid lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Tip, doe dat alleen op een rotonde waar je overheen kunt. Been there, done that, got the t-shirt :+
Handen goed bij het stuur en voet bij de rem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ik zou het niet gokken, zelfs als je wel langzaam genoeg rijd (door een auto voor je of door de snelheid zelf terug te schroeven) snapt hij niet hoe een rotonde te nemen.

Wel eens geprobeerd toen het rustig was, na een meter de rotonde opgereden te zijn gaat het stuur links/rechts/links en gaat hij heel hard piepen dat je zelf verder moet sturen. Geen prettige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:11
Als een auto voor je rijd gaat het goed tot een kwart dan begint hij te piepen 😬. Auto remt wel af maar niet genoeg voor een rotonde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
GeeMoney schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:00:
[...]

Dus je koopt of leased een auto van dik 60k en je vertrouwt op de kwaliteit van een air vent van ali? :+
Als je niet weet waar je het over hebt is het over het algemeen niet heel slim om iemand terecht te wijzen

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 06-12-2019 11:57 . Reden: Beetje netjes houden aub ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Zoals anderen al zeggen helpt zo'n cover inderdaad niet voor het windgeluid.

Ik betwijfel of zo'n cover nou echt nut heeft en goed is voor de ventilator die lucht aanzuigt. Zolang je fan niet op het hoogste standje zet zal het wel goed gaan, maar je limiteert wel de airflow. Hierdoor moet de fan harder werken en slijt dus sneller.

Deze video van Dirty Tesla die zo'n cover probeert te promoten vind ik eigenlijk alleen maar promotiemateriaal voor dat het juist niet hoeft. In de video zegt hij dat hij verbaast is dat er niks inzit omdat hij altijd over wegen rijdt met enorm veel bladeren.

Ik denk als je zelf, of de garage, eens per 2 jaar laat kijken naar de luchtinlaat wanneer de luchtfilters vervangen worden wel goed zit. Het rooster van Tesla doet het prima, en is ongetwijfeld met een reden zo gemaakt.

Liever om het jaar 2 blaadjes weghalen dan een nieuwe ventilator laten installeren omdat de oude doorgefikt is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Turbo rotondes met goede belijningen en genoeg ruimte kan al wel, zeker achter een andere auto aan en niet te snel, maar een gewone kleine rotonde gaat nog absoluut niet.

Een gewone rotonde op de TACC, achter een andere auto aan, gaat altijd wel goed, ik moet vaak dan gas (stroom) bijgeven, anders gaat het wat langzaam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Nu 3 dagen m3p in bezit en het bevalt goed. Wel wat kleine dingetjes die wat netter gemonteerd hadden mogen worden maar soit, dat wist ik toen ik hem bestelde. Wel een vraagje over de bandenspanning, is het normaal dat de auto al begint te mekkeren bij een spanning van 2.6 voor, achter ook 1 band op 2.6 maar dat is blijkbaar normaal.

Verbruik valt ietwat tegen so far, natuurlijk wat ritjes met familieleden en vrienden waarbij een aantal keer hard geaccelereerd wordt maar woon-werk bijzonder rustig aan gedaan. Nu na 250km een gemiddeld verbruik van 250wh/km. Hoop dat dit nog wel wat gaat zakken de komende maanden (en als de kou voorbij is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarkuip
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-05 15:02

Oscarkuip

M3P Blue/blk opgehaald 24/12

Deveon schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:30:
[...]

Maar dan verplaats je toch enkel het probleem? In de meterkast komt namelijk geen DC binnen.
dat klopt, gaat ook alleen een voordeel opleveren als er voldoende zonnepanelen zijn die dat kunnen opslaan in accu's of rechtstreeks in de auto kunnen laden. alle beetjes helpen en je houdt je stroom voor jezelf. Dat is dan weer handig als het salderen anders wordt ingeregeld.

M3P Blue/blk VIN 26/11 sms 20/12 opgehaald 24/12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Ik zit nu na 4000 km op een verbruik van 195 Wh per km. Acceleren kost veel stroom en de eerste kilometers op een koude accu ook. Gisteren bij vertrek -2 en was het verbruik erg hoog (>300 Wh/km). Over de totale rit gisteren van 450 km. (retourtje Zwolle-Zeeland) een verbruik van 180 Wh/km gehaald. En niet als een oud wijf gereden. Met een LR dual motor overigens. Valt mij tot nog toe niks tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Malt007 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:49:
Nu 3 dagen m3p in bezit en het bevalt goed. Wel wat kleine dingetjes die wat netter gemonteerd hadden mogen worden maar soit, dat wist ik toen ik hem bestelde. Wel een vraagje over de bandenspanning, is het normaal dat de auto al begint te mekkeren bij een spanning van 2.6 voor, achter ook 1 band op 2.6 maar dat is blijkbaar normaal.

Verbruik valt ietwat tegen so far, natuurlijk wat ritjes met familieleden en vrienden waarbij een aantal keer hard geaccelereerd wordt maar woon-werk bijzonder rustig aan gedaan. Nu na 250km een gemiddeld verbruik van 250wh/km. Hoop dat dit nog wel wat gaat zakken de komende maanden (en als de kou voorbij is natuurlijk).
2.6 is laag, dus dat is wel normaal. Zie ook https://teslafacts.nl/mod...melding-in-de-model-3.asp. Mijn winterbanden zijn overigens op 3.1/3.3 (weet niet meer exact) gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
We ervaren allemaal dat onze Tesla's zo lekker snel zijn en vooral snel acceleren. Maar sinds we recent ook 100% one pedal drive hebben kunnen we met onze Tesla ook extreem langzaam rijden.

Onlangs wat geexperimenteerd of ik met one pedal drive een flink stuk 5km/uur en langzamer zou kunnen rijden. En dat gaat bijzonder goed. In een zeer rustige parkeergarage zo'n 250m gereden waarmee ik langzaam van 5km/uur stap voor stap zakte naar 1 km/uur, dan even later weer langzaam stap voor stap naar 5km/uur en zo nog 2 keer up en weer down. Zonder te stoppen, zonder schokjes versneller of vertragen en steeds met behoud van "power op de wielen". En 50m rijden met 1 of 2 km/uur duurt echt eeuwen voor het gevoel.

Of het ergens nuttig voor is ben ik nog niet uit, maar wel erg cool dat het kan met een beetje fingerspitzengefühl in je rechtervoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
arsimo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:02:

Of het ergens nuttig voor is ben ik nog niet uit, maar wel erg cool dat het kan met een beetje fingerspitzengefühl in je rechtervoet.
Dat heet dan Zehenspitzengefühl :*)

Het klopt inderdaad dat je de Model3 perfect kunt doseren qua snelheid. Ook de helling op de parkeergarage uit is ideaal. ICE auto's moeten met slippende koppeling en een flinke dot gas omhoog. De Tesla rolt net zo mooi statig omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Preaper

...

Iemand enig idee wat de "vingerafdrukverificatie" optie in de Tesla App precies doet?

Bij mij wordt ik dan afgemeld, vervolgens als ik me weer aanmeld is er 'geen product beschikbaar'. En een minuut later kan ik wel weer inloggen maar is "vingerafdrukverificatie" weer uitgezet. (En "Agenda synchroniseren" staat ook uit..)

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoostvdB1974 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:06:
[...]

Dat heet dan Zehenspitzengefühl :*)

Het klopt inderdaad dat je de Model3 perfect kunt doseren qua snelheid. Ook de helling op de parkeergarage uit is ideaal. ICE auto's moeten met slippende koppeling en een flinke dot gas omhoog. De Tesla rolt net zo mooi statig omhoog.
Dat ging met een ice automaat ook prima.
En dan bij voorkeur een échte automaat en geen gerobotiseerde handbak als DSG.

Met de Volvo D6 was het ook prima doseren. Denk zelfs iets beter dan in de Tesla. Bij Tesla moet je hem in chill mode zetten om écht gedoseerd weg te rijden.

Het stoppen daarentegen is echt super sinds V10 hem volledig tot stilstand brengt. Zonder schrok helemaal tot stilstand. Juist stoppen vind ik veel beter dan vroeger in de ICE.

Je moet wel een beetje anticiperen, ik heb nog regelmatig dat ik net te snel kom aanrijden om hem zonder rem te kunnen laten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Heb je wel eens achter een M3 gezeten op de snelweg die bezig is met one pedal driving? Continu de remlichten die knipperen, ik vind het maar niks. Rij zelf liever met minimale regen en creep modus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:10:
[...]

Dat ging met een ice automaat ook prima.
En dan bij voorkeur een échte automaat en geen gerobotiseerde handbak als DSG.

Met de Volvo D6 was het ook prima doseren. Denk zelfs iets beter dan in de Tesla. Bij Tesla moet je hem in chill mode zetten om écht gedoseerd weg te rijden.

Het stoppen daarentegen is echt super sinds V10 hem volledig tot stilstand brengt. Zonder schrok helemaal tot stilstand. Juist stoppen vind ik veel beter dan vroeger in de ICE.

Je moet wel een beetje anticiperen, ik heb nog regelmatig dat ik net te snel kom aanrijden om hem zonder rem te kunnen laten stoppen.
Tuurlijk met automaat gaat dat ook prima. Alleen heeft in Nederland 80% van de auto's een handbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, zie topicwaarschuwing

[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 07-12-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@BlakHawk een DSG is juist een echte automaat en geen gerobotiseerde handbak. Die liggen er veelal bij onze Franse vrienden in :) .
En mooi omhoog of omlaag gaat ook met mijn huidige Tiguan DSG gewoon prima en ook zet hij hem zonder schokken volledig stil. (Traffic Jam Assist)

[ Voor 34% gewijzigd door GeeMoney op 06-12-2019 12:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arsimo
r0bb schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:15:
Heb je wel eens achter een M3 gezeten op de snelweg die bezig is met one pedal driving? Continu de remlichten die knipperen, ik vind het maar niks. Rij zelf liever met minimale regen en creep modus aan.
Dan doet die bestuurder het niet goed. Ja, als iemand steeds het pedaal los laat, dan krijg je dit effect omdat de regen dan maximaal is. Maar bij geleidelijk snelheid minderen mbv one-pedal-drive dus anticiperend en zo de snelheid afstemmend gaat het remlicht niet knipperen. Alleen bij de grootste vertragingen gaat dan het remlicht branden - zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:18:
@BlakHawk een DSG is juist een echte automaat en geen gerobotiseerde handbak. Die liggen er veelal bij onze Franse vrienden in :) .
En mooi omhoog of omlaag gaat ook met mijn huidige Tiguan DSG gewoon prima en ook zet hij hem zonder schokken volledig stil. (Traffic Jam Assist)
Een DSG is een gerobotiseerde handbak, waarbij de traagheid gemaskeerd wordt door een dubbele koppeling.
Een "échte" automaat heeft een koppelomvormer. Geen directe koppeling tussen motor en aandrijflijn en daardoor veel vloeiender in rijden. Vooral in de bergen is een koppelomvormer prettiger dan een DSG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arsimo
Overigens, een kanttekening/aandachtspunt bij (vermeed) hoog energiegebruik van een EV, zeker met het nu wat koudere weer:

We kijken allemaal naar Wh/km om het gemiddelde verbruik te schatten en er mee te rekenen. We kijken dat hoeveel dat bij lange stukken 100 km/uur en 130 km/uur wordt en in stadverkeer en regen etc.

Mogelijk voor menigeen tegenintuitief is dat files dat gemiddelde enorm kunnen verhogen, zo erg zelfs dat goed conclusies trekken over gebruik op de snelweg bij 90 vs 100, vs 120 vs 130 etc lastig wordt.

Men denkt dat files weinig stroom kosten, de motor(en) staat/staan tenslotte stil. Echter, met het koudere weer staat de verwarming aan, of het nu verwarming van de ruimte of alleen de stoelverwarming is. Op zich gebruikt de verwarming uiteraard (flink) minder dan het rijden zelf. Maar tijdens een file staat men stil of rijdt langere tijd stapvoets en de auto legt dan in verhouding nauwelijks afstand af . Dus het energieverbruik per km (Wh/km) kan dan extreeem gaan pieken daardoor. Als men energiegebruik per tijd zou meten (bijvoorbeeld Wh/h, kortom gewoon W) dan is filerijden veel energiezuiniger dan doorrijden. Maar over afstand dus precies andersom.

Kijk maar eens naar de grafieken in je Tesla als je een tijd in de file hebt gestaan. Voor velen is bovenstaande waarschijnlijk overbekend, maar voor degene die dat niet is bij deze dus.

Overigens gaat dit ruwweg hetzelfde verhaal op voor ICE's. Echter, daar meten we het verbruik in regel veel minder nauwkeurig, kijken we niet of weinig naar grafieken over de laatste 25 of 50 kilometer, laat staan dat we massaal er mee gaan rekenen. De vooralsnog beperking in range en het feit dat de EV en Tesla in het bijzonder het allemaal zo inzichtelijk presenteert maakt het ook dat we bij EV er ook veel meer bewust mee bezig zijn terwijl het in fundamentele zin bij ICE's nauwelijks anders is. Alleen het restwarmtegebruik van de motor voor verwarming maakt het beeld iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:17:
Goedemiddag, Ik vraag het toch nog meer een keertje. Zijn hier nog mensen die op versie 2019.27.103 zitten of ben ik nu echt de laatste van Nederland :(
15 November M3 awd LR gekregen.
U bent echt de laatste van Nederland!
Software instelling in het scherm op 'geavanceerd' en zorgen dat je met een goed wifi netwerk verbonden bent. Dan zou de update toch een keer moeten binnen komen. De mijne is op 13-11 geleverd en 14-11 kwam de update al binnen. Afgelopen nacht weer een update gehad. Werkt je app verder wel goed? In de app moet je namelijk de installatie van de update bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
2019.40.2 release notes, een paar dingen die ik nog niet gelezen had:
Adjacent Lane Speeds
This only is available currently for vehicles in the United States.
When your vehicle is moving at a significantly faster speed than vehicles in neighboring lanes, Autopilot now automatically reduces your driving speed. This is helpful in heavy traffic situations or when there is a long line of vehicles merging into a different lane or exiting onto an off-ramp. When your vehicle detects that adjacent lane traffic is significantly slower, the lane is highlighted with arrows and its vehicles are highlighted gray in the driving visualization. This speed adjustment can be temporarily overridden by pressing the accelerator pedal.

Automatic Wiper Improvements
Automatic wipers have been improved to be more likely to activate when it is lightly raining and respond to changes in rain intensity for more environments. The automatic wipers are now employing the first production deep neural network trained with over 1 million images for the detection of water dropIets on a windshield and additional weather cues. If automatic wipers is not performing to your preference, any manual adjustment to wiper speed will be captured to further train and improve the network in future software updates.

To enable automatic wipers, tap the windshield wiper icon located in the "Cards" area on the touchscreen and select AUTO.

Automatic Lane Change Improvements
Automatic lane changes have been tuned to make lane changes with more confidence. When the adjacent lane is detected to be open, automatic lane changes will initiate faster and be more assertive.

Autosteer Stop Sign Warning
Your car may warn you in some cases if it detects you are about to run a stop sign, in addition to stop lights, while Autosteer is in use. This is not a substitute for an attentive driver and will not stop the car.
Die eerste en laatste zijn nieuw voor mij. Lijken me nuttige toevoegingen, ook al is die bovenste nog U.S. only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
De mensen die dat doen kunnen niet rijden/anticiperen. Bij genoeg ICE auto's zie ik hetzelfde op de snelweg. Heeft niks met one pedal te maken of met de Model 3. Gewoon bestuurder error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:32
Inspired schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:39:
[...]

De mensen die dat doen kunnen niet rijden/anticiperen. Bij genoeg ICE auto's zie ik hetzelfde op de snelweg. Heeft niks met one pedal te maken of met de Model 3. Gewoon bestuurder error.
Ik merk wel degelijk een met ICE's waarvan de bestuurder gewoon niet kan rijden en Tesla's. Bij de ICE's gaat het meestal ook gepaard met grote snelheidswisselingen en bij de Tesla's rijden ze 'gewoon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:37
Inspired schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:39:
[...]

Gaan die lichten echt knipperen? Kan me dit bijna niet voorstellen want zo hard remt de standaard auto regen ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
wootahH schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:04:
[...]

Gaan die lichten echt knipperen? Kan me dit bijna niet voorstellen want zo hard remt de standaard auto regen ook weer niet.
Niet knipperen. Maar "gas" helemaal los is remlichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoner1978
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:57

stoner1978

Sessy | Megane e-tech

Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:17:
Goedemiddag, Ik vraag het toch nog meer een keertje. Zijn hier nog mensen die op versie 2019.27.103 zitten of ben ik nu echt de laatste van Nederland :(
15 November M3 awd LR gekregen.
Je bent niet de laatste! Ik zit erop nog op.
Toevallig ook mijn auto 15-11 opgehaald. Ook awd lr.
Misschien ligt het aan de kleur? Ik heb een blauwe....

Heb wel een sms gestuurd dat ik ook graag Netflix wilde maar netjes antwoord gekregen dat de software up to date was

Probeer wel continu tijdens rijden WiFi van telefoon te gebruiken en thuis staat hij ook aan de WiFi

[ Voor 8% gewijzigd door stoner1978 op 06-12-2019 14:09 ]

3440wp oost | 4320wp west | SE5K-RWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
stoner1978 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:07:
[...]

Je bent niet de laatste! Ik zit erop nog op.
Toevallig ook mijn auto 15-11 opgehaald. Ook awd lr.
Misschien ligt het aan de kleur? Ik heb een blauwe....

Heb wel een sms gestuurd dat ik ook graag Netflix wilde maar netjes antwoord gekregen dat de software up to date was
Ook al eens een serviceaanvraag ingevuld met als "issue" software update? Bij bepaalde personen bleek dit ook een update te forceren.

WIFI heeft overigens er niks mee te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 06-12-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrobz
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:28:
[...]

Een DSG is een gerobotiseerde handbak, waarbij de traagheid gemaskeerd wordt door een dubbele koppeling.
Een "échte" automaat heeft een koppelomvormer. Geen directe koppeling tussen motor en aandrijflijn en daardoor veel vloeiender in rijden. Vooral in de bergen is een koppelomvormer prettiger dan een DSG.
Ik heb anders nog nooit zoveel plezier gehad in de bergen als in de Golf GTE (met DSG) die ik hiervoor reed, ook niet in een 3 liter V6 met conventionele automaat. Met de Model 3 moet ik het nog gaan ervaren, maar ik heb er nu al zin in.

[ Voor 4% gewijzigd door Schrobz op 06-12-2019 14:13 ]

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
arsimo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:42:
Overigens, een kanttekening/aandachtspunt bij (vermeed) hoog energiegebruik van een EV, zeker met het nu wat koudere weer:

We kijken allemaal naar Wh/km om het gemiddelde verbruik te schatten en er mee te rekenen. We kijken dat hoeveel dat bij lange stukken 100 km/uur en 130 km/uur wordt en in stadverkeer en regen etc.

Mogelijk voor menigeen tegenintuitief is dat files dat gemiddelde enorm kunnen verhogen, zo erg zelfs dat goed conclusies trekken over gebruik op de snelweg bij 90 vs 100, vs 120 vs 130 etc lastig wordt.

Men denkt dat files weinig stroom kosten, de motor(en) staat/staan tenslotte stil. Echter, met het koudere weer staat de verwarming aan, of het nu verwarming van de ruimte of alleen de stoelverwarming is. Op zich gebruikt de verwarming uiteraard (flink) minder dan het rijden zelf. Maar tijdens een file staat men stil of rijdt langere tijd stapvoets en de auto legt dan in verhouding nauwelijks afstand af . Dus het energieverbruik per km (Wh/km) kan dan extreeem gaan pieken daardoor. Als men energiegebruik per tijd zou meten (bijvoorbeeld Wh/h, kortom gewoon W) dan is filerijden veel energiezuiniger dan doorrijden. Maar over afstand dus precies andersom.

Kijk maar eens naar de grafieken in je Tesla als je een tijd in de file hebt gestaan. Voor velen is bovenstaande waarschijnlijk overbekend, maar voor degene die dat niet is bij deze dus.

Overigens gaat dit ruwweg hetzelfde verhaal op voor ICE's. Echter, daar meten we het verbruik in regel veel minder nauwkeurig, kijken we niet of weinig naar grafieken over de laatste 25 of 50 kilometer, laat staan dat we massaal er mee gaan rekenen. De vooralsnog beperking in range en het feit dat de EV en Tesla in het bijzonder het allemaal zo inzichtelijk presenteert maakt het ook dat we bij EV er ook veel meer bewust mee bezig zijn terwijl het in fundamentele zin bij ICE's nauwelijks anders is. Alleen het restwarmtegebruik van de motor voor verwarming maakt het beeld iets anders.
Of je let er gewoon niet echt op. Ik rijd gewoon normaal met de auto, en als die meer verbruikt dan doet die dat maar. Ik ga geen 80 rijden omdat je dan minder verbruikt, moet ook nog leuk blijven allemaal :) Ook de range heb ik op KM's staan. Zal vast niet zo goed kloppen als dat je het op procenten zet en het zelf terug rekend, maar je hebt een indicatie hoever je nog kan. Dat is voor mij voldoende.

Gisteren ook weer het grote voordeel van een Frunk gevonden. Ging een Pizza halen en normaal stinkt de auto naar eten. Met het eten in de Frunk geen last van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinoes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 09:29
Mday schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:51:
[...]

heb ik gevraagd, volgens hen niet.
Ik ben hiervoor meer als een maand geleden terug gegaan & inderdaad hetzelfde antwoord als jullie gekregen. Nu een maand verder en echt op alle verschillende manier geremd, van kort lang zacht hard. Het piepend geluid blijft, dus het zit hem toch echt ergens anders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Wordt het stroomverlies ook meegerekend bij het verbruik in de data van de auto? De auto heeft thuis 2 weken stil gestaan en heb hem 2 keer opnieuw moeten opladen i.v.m. verbruik.. Dat is 'gewoon' 100 kW verloren voor een beetje extra veiligheid. Lijkt mij ook niet erg milieu-bewust. Het voorverwarmen enz. zijn ook dingen je bij een normale niet doet en tikt ook heel erg aan.
Slechte chauffeur en slecht anticiperen. Je kan op je scherm ook zien wanneer je remlichten aan gaan, als
je een beetje normaal rijd gaan de remlichten alleen aan als ik voor een stoplicht zo goed als stil sta en op de rem druk. Maar je wilt ook niet té irritant/langzaam afremmen, dan gaan ze wel wat eerder aan (afhankelijk van de achterligger), maar constant knipperen is zeker eigen schuld.

Als je 140 gaat en je neemt iets gas terug gaan ze overigens ook bijna direct aan omdat je dan gewoon een veel grotere vertraging hebt bij een klein beetje gas terug vergeleken met 30 km/u.

[ Voor 17% gewijzigd door Divak op 06-12-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Divak schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:23:
Wordt het stroomverlies ook meegerekend bij het verbruik in de data van de auto? De auto heeft thuis 2 weken stil gestaan en heb hem 2 keer opnieuw moeten opladen i.v.m. verbruik.. Dat is 'gewoon' 100 kW verloren voor een beetje extra veiligheid. Lijkt mij ook niet erg milieu-bewust. Het voorverwarmen enz. zijn ook dingen je bij een normale niet doet en tikt ook heel erg aan.
Nee, dit komt niet terug in de verbruik cijfers in de auto. 100kWh voor 2 weken is wel vrij veel trouwens. Zou sinds de verbeteringen aan Sentry iets van 4kWh per dag moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Zoals ik eerder schreef, hou de volgende vuistregel in het achterhoofd:

Aangegeven verbruik in de auto is alleen dat totale verbruik aan elektriciteit als je auto in D(drive) of R(ear) staat. Al het verbruik/verlies als de auto in Park staat wordt niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:13:
Nee, dit komt niet terug in de verbruik cijfers in de auto. 100kWh voor 2 weken is wel vrij veel trouwens. Zou sinds de verbeteringen aan Sentry iets van 4kWh per dag moeten zijn.
Dan zijn die verbeteringen bij mij niet doorgevoerd. :+
40-50km per nacht is bijna 10% = 6-7kWh in een avond en nacht, in 24 uur zit je makkelijk aan het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Laatst online: 06-07 10:01
Bloed irritant: een Mitsubishi foutlander op de allerlaatste supercharger plaats in Hoorn.
2STX07

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bblikman schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:33:
Bloed irritant: een Mitsubishi foutlander op de allerlaatste supercharger plaats in Hoorn.
2STX07
Tesla supercharger?
Of een andere snellader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Op de standaard autopilot kun je de auto niet (zonder zelf te sturen) van rijbaan laten wisselen, is dat juist? Twijfel of ik nu iets over het hoofd zie en kan het online niet 123 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Mesque schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:41:
Op de standaard autopilot kun je de auto niet (zonder zelf te sturen) van rijbaan laten wisselen, is dat juist? Twijfel of ik nu iets over het hoofd zie en kan het online niet 123 vinden.
Dat klopt, daar heb je FSD voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:37

[...]

Slechte chauffeur en slecht anticiperen. Je kan op je scherm ook zien wanneer je remlichten aan gaan, als
je een beetje normaal rijd gaan de remlichten alleen aan als ik voor een stoplicht zo goed als stil sta en op de rem druk. Maar je wilt ook niet té irritant/langzaam afremmen, dan gaan ze wel wat eerder aan (afhankelijk van de achterligger), maar constant knipperen is zeker eigen schuld.

Als je 140 gaat en je neemt iets gas terug gaan ze overigens ook bijna direct aan omdat je dan gewoon een veel grotere vertraging hebt bij een klein beetje gas terug vergeleken met 30 km/u.
Ik zie het remlicht op het scherm van de model3 juist heel slecht. Zie t eigenlijk alleen als ik in de file stil sta. Bij de S was het volgens mij wel heel duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Joe Dancen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:47:
[...]

Dat klopt, daar heb je FSD voor nodig.
Top, dan hoef ik niet verder te zoeken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wootahH schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:50:
[...]

Ik zie het remlicht op het scherm van de model3 juist heel slecht. Zie t eigenlijk alleen als ik in de file stil sta. Bij de S was het volgens mij wel heel duidelijk zichtbaar.
Eens ik probeer ook wel weens die "sweet spot" op te zoeken.
Lukt niet zo goed, dus dan laat ik het maar voor wat het is :+
Pagina: 1 ... 106 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.