Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.732 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
thewizard2006 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:26:
[...]

Dat komt inderdaad omdat deze bij de LM is aangemeld. Ik weet even niet precies hoe en wat maar volgens mij moet je LM jou toevoegen als secundaire bezitter ofzo. Dus even contact opnemen met de LM.
Even via de website van tesla een service aanvraag ingeschoten en binnen 1 dag was het al gefixed :) Nu zie ik idd serviceafspraken er tussen staan. _/-\o_ Nu overgezet naar mijn eigen prive Tesla account.

[ Voor 4% gewijzigd door koekjeh op 06-12-2019 17:52 ]

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
thewizard2006 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:13:

Als ik mensen die de overweging maken om een Tesla aan te schaffen 1 tip zou mogen meegeven is
Mijn tip is: leasen is prima, maar koop hem niet van je zuurverdiende centen. Dat is de auto simpelweg niet waard in deze prijscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
synorluna schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:50:
[...]

Mijn tip is: leasen is prima, maar koop hem niet van je zuurverdiende centen. Dat is de auto simpelweg niet waard in deze prijscategorie.
Volgens mij is geen enkele auto het waard om meer als €20.000 te kosten.
Rare stelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
[...]

Een model 3 als ondernemer aanschaffen zal zeker geen 50.000 kosten.

Laten we uitgaan van 38.000 ex BTW. Daarvan nog de MIA aftrekken. Afschrijven in 5 jaar tijd en klaar is Kees. Netto kost dat ding niet meer dan 25.000 euro, inclusief wegenbelasting en onderhoud, in 5 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Raar update net gekregen en changelog is exact hetzelfde als vorige? (Oa 5% permance etc)

Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
bottom line schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:53:
[...]

Volgens mij is geen enkele auto het waard om meer als €20.000 te kosten.
Rare stelling.
Meer dan...

Ben ik het overigens niet mee eens. Er zijn genoeg auto’s die 50.000+ waard zijn. Het is wat anders dat je het er misschien niet voor over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:16:
Raar update net gekregen en changelog is exact hetzelfde als vorige? (Oa 5% permance etc)

Hoort dit?
same here, vanochtend ook een update met dezelfde release notes als de vorige ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:20

knakworst

Get more sats!

mrwolf schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:46:
[...]

same here, vanochtend ook een update met dezelfde release notes als de vorige ;)
Als je in de 2019.36.x.x. blijft hangen is het een pure bugfix release en krijg je dezelfde changelog voorgeschoteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
[...]

Heb mijn Model 3 LR AWD in mijn privé bv-tje gekocht. Op allerlei manieren doorgerekend en geen seconde daarna geaarzeld. Plan voor circa 10 jaar uitgezet en rijd dan uiteindelijk goedkoper en vooral veel leuker dan met een standaard ICE middenklasser of zelfs dan wat duurdere segment rond de 50k of 60k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Misschien heb ik dan een maandagochtend model, maar als ik deze auto zelf gekocht zou hebben zou ik daar behoorlijk ziek van geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:23
synorluna schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:31:
Misschien heb ik dan een maandagochtend model, maar als ik deze auto zelf gekocht zou hebben zou ik daar behoorlijk ziek van geweest zijn.
Dat had ik met mijn VAG auto, dus je merk zegt niks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
synorluna schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:31:
Ik moet het even afkloppen, maar ik heb nog echt geen seconde spijt gehad van deze auto en op een melding zo hier en daar na die vanzelf verdwijnt, of een spiegel na die niet altijd goed terugklapt (maar wat na het opnieuw instellen van het profiel gefixxed is), ook helemaal niets mis mee.

Blijft prachtig om erin te rijden, ik vermoed dat er over 3-4 jaar betere alternatieven zijn, anders zou ik hem waarschijnlijk ook gewoon overnemen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:12:
[...]

Heb mijn Model 3 LR AWD in mijn privé bv-tje gekocht. Op allerlei manieren doorgerekend en geen seconde daarna geaarzeld. Plan voor circa 10 jaar uitgezet en rijd dan uiteindelijk goedkoper en vooral veel leuker dan met een standaard ICE middenklasser of zelfs dan wat duurdere segment rond de 50k of 60k.
Dat is toch heel anders en veel voordeliger dan hem privé van je netto salaris kopen.

Het kost je in de bv netto een fractie van de consumenten prijs netto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synorluna
Alleen maar mooi als mensen tevreden met hun auto zijn! Ik ga je echt niet vertellen dat je niet blij mag zijn met je Tesla. Misschien was mijn verwachting van de auto te hoog en heb ik gewoon pech.

Mijn auto kan ik alleen maar vergelijken met m’n voorgaande Volvo en Toyota en die hebben nooit iets gehad. De Tesla daarentegen al verschillende dingen in een maand tijd en deze auto is duurder dan die andere twee bij elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:17
Als dit als dat. Heb je niks aan. Ik ben blijer met de Model 3 dan dat ik was met mijn A4 van dezelfde waarde. Zou ik zelf privé een Model 3 kopen? Nee. Maar ik zou geen enkele auto van 50k+ nieuw kopen.

Neemt overigens niet weg dat er zaken beter kunnen en moeten. Ze moeten met de Model Y weer een stap maken qua kwaliteit. Met wat geluk gaat dat ook gebeuren met de factory in Duitsland.

[ Voor 31% gewijzigd door Inspired op 06-12-2019 21:10 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
naii11 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:58:
[...]

Een model 3 als ondernemer aanschaffen zal zeker geen 50.000 kosten.

Laten we uitgaan van 38.000 ex BTW. Daarvan nog de MIA aftrekken. Afschrijven in 5 jaar tijd en klaar is Kees. Netto kost dat ding niet meer dan 25.000 euro, inclusief wegenbelasting en onderhoud, in 5 jaar tijd.
Dat is wel heel positief gerekend :-)

Ik heb het doorgerekend voor mijn situatie, en een SR+ voor 5 jaar en afschrijven naar 10k ex btw, verbruik van 160wh/km, 25000km per jaar, op 633 netto per maand, ofwel 38k netto totaal. De ex BTW prijs is 42k niet 38k bijvoorbeeld. Verder krijg je BTW bijtelling etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:42
Bonsaiboom schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:30:
[...]

Ik heb het doorgerekend voor mijn situatie, en een SR+ voor 5 jaar en afschrijven naar 10k ex btw, verbruik van 160wh/km, 25000km per jaar, op 633 netto per maand, ofwel 38k netto totaal. De ex BTW prijs is 42k niet 38k bijvoorbeeld. Verder krijg je BTW bijtelling etc
Heb je het MIA voordeel erbij gerekend ? ( eraf dus eigenlijk ) is ong €92 netto per maand over 60 maanden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
jheerink14 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:47:
[...]

Heb je het MIA voordeel erbij gerekend ? ( eraf dus eigenlijk ) is ong €92 netto per maand over 60 maanden .
Jazeker. 27 procent aftrek over 40k is een aftrekpost van 10800 vpb voordeel van 2160 bij 20 procent.

Tenzij ik nog iets mis? Hoe komt je op 5520 voordeel? Is dat vanuit ZZP perspectief ipv bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Bonsaiboom schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:30:
[...]

Je moet inderdaad in de 52% schaal zitten en ik heb het wellicht wat rooskleuriger berekend. Mijn sr+ had een fiscale waarde van 47.800. En ik rijd 20.000. Dat scheelt wel wat. Maar goed, uiteindelijk betaal je netto dus 60-65% van wat een particulier zou betalen. Dat scheelt nogal wat.

Om maar te zwijgen van die boefjes die 0% foutlanders aanschaften 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Bonsaiboom schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:04:
[...]

Jazeker. 27 procent aftrek over 40k is een aftrekpost van 10800 vpb voordeel van 2160 bij 20 procent.

Tenzij ik nog iets mis? Hoe komt je op 5520 voordeel? Is dat vanuit ZZP perspectief ipv bv?
Ja als ZZP'er en 52% inkomstenbelasting. Dat is inderdaad flink hoger dan de vpb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:42
Bonsaiboom schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:04:
[...]

Ja ZZP MIA is 10800/60= €180 bruto p/m /netto bij 51% ong €92 In 2020 bij 49,5% max nog €89,- per maand netto

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Goldme
  • Laatst online: 25-08 15:39
synorluna schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:59:
Alleen maar mooi als mensen tevreden met hun auto zijn! Ik ga je echt niet vertellen dat je niet blij mag zijn met je Tesla. Misschien was mijn verwachting van de auto te hoog en heb ik gewoon pech.

Mijn auto kan ik alleen maar vergelijken met m’n voorgaande Volvo en Toyota en die hebben nooit iets gehad. De Tesla daarentegen al verschillende dingen in een maand tijd en deze auto is duurder dan die andere twee bij elkaar.
De model 3 is voor mij een wegwerpauto. Profiteren van de fiscale voordelen zolang ik garantie heb en dan die auto heel snel de deur uit. Ik moet er niet aan denken deze auto zelf te moeten onderhouden. Op de BV alle voordelen meepikken en weg ermee.

Als ik kijk naar hoe slecht de auto in elkaar is gezet dan geloof ik er niets van dat die auto het jaren kwalitatief uit houdt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze auto's buiten de garantieperiode zou durven rijden.

Ik heb al blote metaal inmiddels omdat de kofferbak slecht uitgelijnd is.
Die hele deurconstructie klopt voor geen meter. Bij de eerste de beste vriesdag waren de hendels vastgevroren en kwamen de ruiten met een hels kabaal los van de rubber waar ze tegenaan gevroren zijn.
Het stuur is aan het afbladeren.
Krakend geluid bij het draaien van het stuur.
Deurrubbers die afgewerkt lijken te zijn door een klein kind.
Ruiten die meebuigen omdat dat de enige plek is waar ik de deur kan vasthouden om het dicht te gooien na uitstappen. Die speling gaat groter worden met de tijd.

Die auto is 6 maanden oud! Laat staan de vele afleverissues die ze nog steeds moeten fixen. Komen ze die auto afleveren met een kras waar je u tegen zegt (en vele andere kleinere krassen). Geen enkele andere merk zou durven de auto op deze manier af te leveren.

Pak een willekeurige Duitser van 5 jaar oud en alles is zo ontiegelijk goed in elkaar gezet. De aflevering van de Duitser is gelikt. Je voelt de degelijkheid als je gaat zitten en ook als je gaat rijden. En de "kleine" issues van hierboven heb ik geen enkele keer meegemaakt in de 5 vorige afleveringen van mijn nieuwe Duitsers.

Maar he: die fiscale voordelen ;) Als ik daar aan denk en het geld dat ik bespaar word ik weer iets blijer. En gelukkig staat die Duitser er nog naast.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
Sow, het weer is wel omgeslagen hier zeg.

Word wel een beetje moe met de vergelijking met een Duitse auto. Die hebben ook maandagochtenmodellen afgeleverd. Ken ook verhalen van een Duitser waarbij de hele aandrijflijn niet goed gemonteerd was bij aflevering en zich in de soep liep. Viel niet onder garantie, auto was zo goed als total loss, voor rekening van de koper.

Een klein aantal mensen zijn ontevreden over hun fiscale voordeelkans, beetje jammer dat dat iedere 5 pagina's weer herhaalt moet worden. We weten onderhand wel wie er wel en wie er niet tevreden mee zijn, die klaagzangen voegen inhoudelijk niet veel meer toe want die zijn al tig keer gezongen.

Mocht je wel de behoefte hebben, is het wellicht tijd voor een 'Tesla... ik word er gek van' topic.

My 2 cents.

[/rant]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:20

knakworst

Get more sats!

Goldme schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:29:
[...]

Pak een willekeurige Duitser van 5 jaar oud en alles is zo ontiegelijk goed in elkaar gezet. De aflevering van de Duitser is gelikt. Je voelt de degelijkheid als je gaat zitten en ook als je gaat rijden. En de "kleine" issues van hierboven heb ik geen enkele keer meegemaakt in de 5 vorige afleveringen van mijn nieuwe Duitsers.
Voor mij nooit meer een Duitser. Nooit de navi of alle airbags eruit gejat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaCoTa
Voor mensen die nu nieuw zijn hier en schrikken van alle reacties, wellicht is https://www.bloomberg.com...019-tesla-model-3-survey/ een goed artikel om door te lezen. Dat geeft een wat genuanceerder beeld van de staat van afleveringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
De eeuwige lofzang mag ook wel eens gepaard gaan met een beetje realisme. Anders kan men geen correct beeld vormen van de staat van de markt. Het verschil tussen fanboi / realisme / troll is soms echter moeilijk te bepalen
Vermits we hier in België geen enorm belasting voordeel hebben t.o.v. een zuinige plug-in hybride, is de keus hier veel minder zwart-wit, en is het des te belangrijker om een correcte evaluatie te kunnen maken.

Nu wordt de M3 het voor mij toch niet, want die is te klein in vergelijking met een VW passat, die ik al meer dan eens tot de nok vol heb geladen, inc. neergeklapte achterzetels. Ik hoop dat de model Y beterschap kan brengen, zowel voor de kwaliteit als voor de ruimte. Anders is de Passat GTE met uitgebreid optie pakket nog steeds goedkoper (tegenover een LR variant) en verder aan hetzelfde percentage belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
naii11 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:06:
[...]
Om maar te zwijgen van die boefjes die 0% foutlanders aanschaften 8)7
Hehehe, dat was helemaal een feest.
Daar zat ook nog KIA en VAMIL op. Kwam netto uit op iets van €7000 en vijf jaar lang bijna gratis rijden. Om het maximale er uit te knijpen heb ik er ook nog een gastank in gezet die de eerste jaren ook wegenbelasting vrij was.
Na vijf jaar waren ze zelfs nog behoorlijk wat waard omdat er veel vraag was vanuit Oost-Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
knakworst schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:20:
[...]

Voor mij nooit meer een Duitser. Nooit de navi of alle airbags eruit gejat?
Diefstal is een praktische kwestie. Je kunt het geen minpunt van de auto noemen, het gaat hier om kwaliteit. En het zegt wat over hoe begeerd die auto's (en onderdelen) zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Twitter: https://twitter.com/mslopatto/status/1203080529765007360?s=19]

In een andere flame war is Musk vrijgesproken voor het gebruik van "pedo guy!"

TSLAQ heeft weer iets minder ammunitie om Tesla aan te vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:45:
[Twitter]

In een andere flame war is Musk vrijgesproken voor het gebruik van "pedo guy!"

TSLAQ heeft weer iets minder ammunitie om Tesla aan te vallen.
En Tesla heeft in China nu de goedkeuringen binnen om de GF daar te laten draaien en lokaal geproduceerde 3's te gaan leveren aan klanten in China. Weer wat munitie weg voor de shorters (TSLAQ).

https://www.tesmanian.com...-made-model-3-to-customer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

synorluna schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:59:

Op zich ben ik het wel metje eens, ik vind mijn model 3 absoluut geen €63k waard.

Maar de Volvo was ook absoluut geen €72k waard. Dat had de leasemij ooit voor de Volvo neergeteld.

De Volvo voelde zeker ouderwetser aan met het infotainment. Maar wel veel degelijker. Als je bij de dealer kwam, had je het idee dat ze precies wisten waar ze mee bezig waren. De Volvo was ook absoluut niet foutloos (aircopomp ter koeling van het accupakket was een groot probleem).

De Tesla voelt meer als fun aan met het rijden, de Volvo meer solide.

Maar zonder 7% bijtelling had ik ook nooit de Volvo willen rijden.
Inspired schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:08:
Als dit als dat. Heb je niks aan. Ik ben blijer met de Model 3 dan dat ik was met mijn A4 van dezelfde waarde. Zou ik zelf privé een Model 3 kopen? Nee. Maar ik zou geen enkele auto van 50k+ nieuw kopen.

Neemt overigens niet weg dat er zaken beter kunnen en moeten. Ze moeten met de Model Y weer een stap maken qua kwaliteit. Met wat geluk gaat dat ook gebeuren met de factory in Duitsland.
Helemaal mee eens. Overall gewoon tevreden.
Maar privé zou ik hem nooit kopen.
Dat zou wel zuur zijn inderdaad!
Nu zal dat in NL met openbare laadpalen wel meevallen, maar met vakanties hoop ik dat Tesla voldoende inspeelt op drukte. Ik zie op de kaart bij Milaan onder andere een bottleneck.
mkrmr schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 00:37:
[...]

En Tesla heeft in China nu de goedkeuringen binnen om de GF daar te laten draaien en lokaal geproduceerde 3's te gaan leveren aan klanten in China. Weer wat munitie weg voor de shorters (TSLAQ).

https://www.tesmanian.com...-made-model-3-to-customer
En minder druk op USA. Minder boten naar China, is meer boten naar Europa...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
Binnen Nederland zal het wel meevallen. De afstanden zijn niet zo groot en we hebben genoeg alternatieven, zoals FastNed, AlleGo of Ionity.
Ik ben wel benieuwd of dit soort taferelen in de zomervakanties richting zuid-Frankrijk plaats gaan vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 07:11:
[...]

Op zich ben ik het wel metje eens, ik vind mijn model 3 absoluut geen €63k waard.
En dat is ook niet zo gek, de economisch waarde van een Tesla Model 3 LR is met incentives € 36170.44 in Amerika. Met de boot tel je er dan €2000 bij op en je hebt de waarde wat hij eigenlijk in NL zou moeten kosten.

Heeft Trump toch nog ergens gelijk over de importtarieven van auto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Tja, ik weet vrij zeker dat een model 3 aardig gaat afschrijven. Tegelijk, dat zie ik ook wel deels als investering in de transitie van ice naar ev. Gelukkig helpt de overheid voor dit jaar nog flink mee daarin. Maar ik maak me geen illusies dat een model 3 van 5 jaar en straks 120k op de teller nog 20k waard zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Bonsaiboom schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:53:
Tja, ik weet vrij zeker dat een model 3 aardig gaat afschrijven. Tegelijk, dat zie ik ook wel deels als investering in de transitie van ice naar ev. Gelukkig helpt de overheid voor dit jaar nog flink mee daarin. Maar ik maak me geen illusies dat een model 3 van 5 jaar en straks 120k op de teller nog 20k waard zou zijn.
Tegen die tijd kijk ik wel. Misschien neem ik hem over van de LM als hij bevalt en er geen goedkopere alternatieven zijn. Gezien de grote hoeveelheid m3's die dan vrij komen heb ik geen idee wat de prijs gaat doen? Hoop dat de overheid EV rijden ook voor particulieren aantrekkelijk gaat maken om er een te gaan rijden, blijven de EV's tenminste in NL rijden ipv naar het buitenland te worden geexporteerd.

Voorlopig nog 4 a 5 jaar sturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Als tegen die tijd gigafactory 3 in Duitsland online is, hebben auto's die van daar komen geen 10 procent importheffing meer. Verder gaat accu tech verder, komt er concurrentie, gaat er een vorm van belastingheffing komen, allemaal zaken die de afschrijving in de hand werken. Verder blijkt het ook wel dat Elon weinig heeft met prijsniveaus vasthouden.

Ik heb hem op mijn bv gekocht. Is de afschrijving te heftig, dan neem ik hem daarna wel in privé over. Of ik koop fsd en last hem in zijn taxi fleet meewerken. Nog geen idee! :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Zojuist even een kerstboom gehaald met de aanhanger achter de Tesla en naar de stort geweest met een volle kar, maar dat trekt toch wel wat bekijks :)

Zelfs iemand die niet wilde geloven dat het kon... Wat een vooroordelen en aannames heeft en maakt men nog, wordt tijd dat men meer kennis van EV's krijgt.

Je merkt echt niet dat er een paar honderd kilo achter de auto hangt, optrekken gaat nog net zo vloeiend. 0-100 lukt volgens mij zo nog steeds onder de 4 seconden, maar ik heb het maar niet geprobeerd :D

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Ik heb een vraag. Ik heb een SR+ met aero velgen. Nu heb ik eigenlijk wel spijt van het feit dat ik niet de 19 inch sportvelgen heb genomen (niet die van de Performance).

Wat zou het kostenplaatje zijn om een set 19 inch sportvelgen eronder te gooien? Moet de auto dan ook verlaagd worden? Of is de SR+ standaard geschikt voor de aero en de 19 inch velgen? Iemand een goede site waar je de 19 inch velgen kunt vinden voor een degelijke prijs?

De auto wordt geleaset bij de LM. Die zullen niet zeuren neem ik aan zolang ik de velgen er op het laatst van af zou halen en zou verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Voor zover ik weet zou de 19 gewoon moeten passen onder een sr+. Je kan ook de doppen van de 18 afhalen als je dat beter vindt staan. Ik geloof dat de 19s los te koop zijn bij tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Taro schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:58:
Zojuist even een kerstboom gehaald met de aanhanger achter de Tesla en naar de stort geweest met een volle kar, maar dat trekt toch wel wat bekijks :)

Zelfs iemand die niet wilde geloven dat het kon... Wat een vooroordelen en aannames heeft en maakt men nog, wordt tijd dat men meer kennis van EV's krijgt.

Je merkt echt niet dat er een paar honderd kilo achter de auto hangt, optrekken gaat nog net zo vloeiend. 0-100 lukt volgens mij zo nog steeds onder de 4 seconden, maar ik heb het maar niet geprobeerd :D
Hmm, dat is mij nog nooit overkomen, terwijl ik toch heel vaak met de aanhangwagen en de MX als trekauto op pad ben. Nu toevallig ook gewoon de kogel er op laten zitten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
Op 36.2.3 had ik op een gegeven moment bijna elke rit dat mijn AP uitviel, midden op de snelweg. Groot rood stuur op het beeldscherm, harde piepen, alarmlichten aan (of iig op het beeldscherm) en dan vol in de regeneratie. Bloed irritant want je schrikt helemaal kapot en het geeft een knauw in het vertrouwen.
Nu met 36.2.4 lijkt het weer opgelost te zijn gelukkig, heb het niet meer gehad de afgelopen twee dagen..fingers crossed!

Zou het waarschuwen voor stoplichten ook voor niet FSD zijn trouwens in de 2019.40 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Djerro123 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:43:
Op 36.2.3 had ik op een gegeven moment bijna elke rit dat mijn AP uitviel, midden op de snelweg. Groot rood stuur op het beeldscherm, harde piepen, alarmlichten aan (of iig op het beeldscherm) en dan vol in de regeneratie. Bloed irritant want je schrikt helemaal kapot en het geeft een knauw in het vertrouwen.
Nu met 36.2.4 lijkt het weer opgelost te zijn gelukkig, heb het niet meer gehad de afgelopen twee dagen..fingers crossed!

Zou het waarschuwen voor stoplichten ook voor niet FSD zijn trouwens in de 2019.40 versie?
Klinkt als condens bij de front camera's, of vieze camera's. In eerste geval, voorruitverwarming even aanzetten, in het tweede geval even door de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Bonsaiboom schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:35:
Voor zover ik weet zou de 19 gewoon moeten passen onder een sr+. Je kan ook de doppen van de 18 afhalen als je dat beter vindt staan. Ik geloof dat de 19s los te koop zijn bij tesla.
Dat van de doppen weet ik, maar ik vind dat er niet echt beter uitzien. In de Nederlandse Tesla shop zijn volgens mij geen velgen te bestellen. Amerika wel, maar dat kost 4000 Dollar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
naii11 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:23:
Ik heb een vraag. Ik heb een SR+ met aero velgen. Nu heb ik eigenlijk wel spijt van het feit dat ik niet de 19 inch sportvelgen heb genomen (niet die van de Performance).

Wat zou het kostenplaatje zijn om een set 19 inch sportvelgen eronder te gooien? Moet de auto dan ook verlaagd worden? Of is de SR+ standaard geschikt voor de aero en de 19 inch velgen? Iemand een goede site waar je de 19 inch velgen kunt vinden voor een degelijke prijs?

De auto wordt geleaset bij de LM. Die zullen niet zeuren neem ik aan zolang ik de velgen er op het laatst van af zou halen en zou verkopen?
Bij Tesla zelf waren ze altijd gewoon te bestellen. Je hoeft de auto verder niet een te passen. Dacht alleen velgen met dopjes etc iets van 2k. Maar kan wel een offerte opzoeken als je wilt.

Bij lease heb je het probleem met banden. Heb er daardoor zelf toch vanaf gezien. De banden gaan vrij snel bij mij. :) Je zou anders 18 kunnen houden voor de winter en daar dan door LM steeds banden op laten zetten. En dan zelf zomerbanden bekostigen.

/edit

1725 incl BTW voor alleen de velgen met dopjes en TPMS.
2995 incl BTW voor complete zomerset. Met Hankooks incl balanceren etc. Dan is het alleen een kwestie van eronder schroeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 07-12-2019 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:37
Inspired schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:50:
[...]

Bij Tesla zelf waren ze altijd gewoon te bestellen. Je hoeft de auto verder niet een te passen. Dacht alleen velgen met dopjes etc iets van 2k. Maar kan wel een offerte opzoeken als je wilt.

Bij lease heb je het probleem met banden. Heb er daardoor zelf toch vanaf gezien. De banden gaan vrij snel bij mij. :) Je zou anders 18 kunnen houden voor de winter en daar dan door LM steeds banden op laten zetten. En dan zelf zomerbanden bekostigen.

/edit

1725 incl BTW voor alleen de velgen met dopjes etc.
2995 incl BTW voor complete zomerset. Met Hankooks incl balanceren etc. Dan is het alleen een kwestie van eronder schroeven.
En even overleggen met de LM of je het verschil in bandenprijs zelf kan pakken bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@RomeoJ Is denk ik heel erg afhankelijk van waar je rijdt. Ik kwam op een boerenerf de boom ophalen en in een bepaalde wijk de kar ophalen. En misschien verwacht men het bij een X eerder dan bij een 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Eddos schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:57:
[...]

En even overleggen met de LM of je het verschil in bandenprijs zelf kan pakken bijv.
Kwam er met Leaseplan niet echt verder mee. Probleem is dat ik relatief nieuwe zomerbanden had en nu ook nieuwe winterbanden op 18. Die moeten ze afschrijven en dan krijg je het verschil tussen 18 en 19 nog. Maar vind het wel prima zo. Stoor me er niet meer aan en die paar k vind ik het dan toch niet waard. Voordeel van 18 is iets meer comfort en wat meer range. In de zomer de kappen erop en dat scheelt het toch best wat tov 19 als we op vakantie gaan. Maar mooi zijn ze niet nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:14
Daar hebben ze ook al een oplossing voor https://electrek.co/2019/...le-supercharger-megapack/
Zie ik Volkswagen of welk automerk dan ook nog even niet, op zwarte zaterdag een paar tankstations extra plaatsen 😉

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
Zo erg als hier is het gelukkig niet, maar was gisteren in Emmeloord. Daar deden er 2 van de 10 laadstations het ook niet en de rest was vol. Hebben ook 2 auto's zeker twintig minuten staan wachten. Wordt wel steeds drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:37
Inspired schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:04:
[...]

Kwam er met Leaseplan niet echt verder mee. Probleem is dat ik relatief nieuwe zomerbanden had en nu ook nieuwe winterbanden op 18. Die moeten ze afschrijven en dan krijg je het verschil tussen 18 en 19 nog. Maar vind het wel prima zo. Stoor me er niet meer aan en die paar k vind ik het dan toch niet waard. Voordeel van 18 is iets meer comfort en wat meer range. In de zomer de kappen erop en dat scheelt het toch best wat tov 19 als we op vakantie gaan. Maar mooi zijn ze niet nee. :)
Dat is zo. Ik vind zelf de 18” velgen mooier dan de 19” dus rijd gewoon zonder doppen (standaard LM onder een witte auto vind ik niets). Waren de donkere Performance velgen destijds ook beschikbaar was ik daar wellicht voor gegaan. Je kunt ook naar 18” TSportline velgen kijken:
Afbeeldingslocatie: https://www.teslawheels.nl/images/phocagallery/model3/thumbs/phoca_thumb_l_62514786_2087678398025018_5150942385328357376_o.jpg. Heb je alleen de velg-kosten, en eenmalig de banden omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Inspired schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:50:
[...]

/edit

1725 incl BTW voor alleen de velgen met dopjes en TPMS.
1725 incl BTW is nog een prima prijs; 1425 ex btw. Dan moeten alleen nog de banden eronder en installeren? Ik ken een goede bandenboer die niet veel vraagt.

Zal ik eerst met de LM overleggen over het vervangen van de banden bij slijtage? Periodiek bedoel ik, zodat ze me niet tegenwerpen dat deze velgen de banden sneller doen slijten oid.

Waar heb je die offerte vandaan trouwens? En zijn het originele Tesla velgen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Goed nieuws voor de SR+ eigenaren. Premium connectivity (inclusief sattelietweergave en live traffic) beschikbaar obv maandelijkse abonnement. Zie o.a. https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
MintyDoerak schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:59:
Goed nieuws voor de SR+ eigenaren. Premium connectivity (inclusief sattelietweergave en live traffic) beschikbaar obv maandelijkse abonnement. Zie o.a. https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
If you purchased your Tesla on or after July 1, 2018 and have an expected Premium Connectivity trial end date on or before December 31, 2019, you will maintain Premium Connectivity until returning to Standard Connectivity on January 1, 2020.

All deliveries of Model 3 Standard Range and Standard Range Plus on or before December 31, 2019 will receive a 30-day complimentary Premium Connectivity trial.

[ Voor 30% gewijzigd door carpebios op 07-12-2019 12:24 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
naii11 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:56:
[...]

1725 incl BTW is nog een prima prijs; 1425 ex btw. Dan moeten alleen nog de banden eronder en installeren? Ik ken een goede bandenboer die niet veel vraagt.

Zal ik eerst met de LM overleggen over het vervangen van de banden bij slijtage? Periodiek bedoel ik, zodat ze me niet tegenwerpen dat deze velgen de banden sneller doen slijten oid.

Waar heb je die offerte vandaan trouwens? En zijn het originele Tesla velgen?
Origineel via Tesla. Zal je de offertes wel ff pm-en. Zou wel even met de LM overleggen. Bij vervanging gaan ze van 18 inch uit en niet van 19. Ook zijn de kosten hierop berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Inspired schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:44:
[...]

Origineel via Tesla. Zal je de offertes wel ff pm-en. Zou wel even met de LM overleggen. Bij vervanging gaan ze van 18 inch uit en niet van 19. Ook zijn de kosten hierop berekend.
Duidelijk. Een aantal setjes duurdere banden dus in de loop van 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:11:
[...]

En dat is ook niet zo gek, de economisch waarde van een Tesla Model 3 LR is met incentives € 36170.44 in Amerika. Met de boot tel je er dan €2000 bij op en je hebt de waarde wat hij eigenlijk in NL zou moeten kosten.

Heeft Trump toch nog ergens gelijk over de importtarieven van auto's. :)
Niet een eerlijke vergelijking, die lokale incentives mag je natuurlijk niet meerekenen. :/

Een LR kost hier ex btw 50k Euro en in Amerika 49.7k Dollar (sales tax komt er bij in de staat), dat is met de €/$ koers nu bijna 45k Euro ex btw.

Plus inderdaad de EU import heffing van zo'n 10%, en verscheepkosten, en is een 3 dus hier net zo duur of goedkoop als in de USA. Of je een Model 3 die 50-60k waard vindt is uiteraard een persoonlijke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eindelijk :) Nice, doen ze goed. En nette prijs!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasntme2
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-10-2022
Vraagjes over een net geleverde LR AWD. Ik ben een lijstje aan het maken voor een service afspraak, maar ben benieuwd of de ervaringsdeskundigen iets soortgelijks hadden en wat de oplossing was.

- met Premium plus: volgens website Middenconsole met opbergruimte, 4 USB-aansluitingen en dockingstations voor 2 smartphones.
Als ik lees dockingstation dan verwacht ik dat er usb kabels in zitten. Niet gevonden. Normaal?

- Mennekes kabel is krap 3m. Ik ga een langere kopen want dit beperkt wel heel erg hoe je hem neer kan zetten. Iemand advies over een goed merk?

Dan wat aflever issues:
* condens in de achterlichten (lees bekend probleem, maar hoe lossen ze het op?)
* vierkante/flintstone wielen; bij lage snelheid hobbelig, bij hoge snelheid vibratie in de auto en stuur
* rubbers in de portieren liggen half los. flapjes.
* lijkt soms LTE niet te bereiken en begint dan te klagen met een schermvullend SOS service bericht op de display
* als je in de kofferbak kijkt lijkt de bovenkant geen verf te hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door wasntme2 op 07-12-2019 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 15:01
wasntme2 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:14:
Vraagjes over een net geleverde LR AWD. Ik ben een lijstje aan het maken voor een service afspraak, maar ben benieuwd of de ervaringsdeskundigen iets soortgelijks hadden en wat de oplossing was.

- met Premium plus: volgens wesbite Middenconsole met opbergruimte, 4 USB-aansluitingen en dockingstations voor 2 smartphones.
Als ik lees dockingstation dan verwacht ik dat er usb kabels in zitten. Niet gevonden. Normaal?

- Mennekes kabel is krap 3m. Ik ga een langere kopen want dit beperkt wel heel erg hoe je hem neer kan zetten. Iemand advies over een goed merk?

Dan wat aflever issues:
* condens in de achterlichten (lees bekend probleem, maar hoe lossen ze het op?)
* vierkante/flintstone wielen; bij lage snelheid hobbelig, bij hoge snelheid vibratie in de auto en stuur
* lijkt soms LTE niet te bereiken en begint dan te klagen met een schermvullend SOS service bericht op de display
De telefoonkabels worden al een tijdje niet meer geleverd. De kabel is inderdaad van 4m naar 2,5ish teruggebracht. Ik vind hem ook kort, nog maar 1 keer gehad dat ik net niet bij de paal kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik heb deze https://www.elektramat.nl...-32a22-kw-3-fase-6-meter/

6 meter is lang genoeg om helemaal om de auto heen te komen. En kan zowel 16A 3 fase als 32A 1 fase aan. Het is wel een behoorlijk stugge en lange (joh) kabel, dus oprollen is wat gedoe. Misschien dat ik er nog een losse kabel haspel bij doe om het wat handzamer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Ik heb een vraag over het aantal Ampere. Waarom laadt hij soms op minder dan 16/16 Ampere? Heeft dat met de staat van de batterij te maken? Nu hij oplaadt, zag ik dat het op 13/16 stond, dus heb ik het in de auto naar boven bijgesteld zodat ie sneller laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- met Premium plus: volgens website Middenconsole met opbergruimte, 4 USB-aansluitingen en dockingstations voor 2 smartphones.

Dan wat aflever issues:
Wielen is kwestie van even oppompen tot 3.1 bar en gewoon rijden!

Condens achterlichten is by design zo, gaan ze niets aan doen. Ligt aan de type led zei Tel bij mij. Trekt weg, waardoor duidelijk geen water in de lampunit blijft staan.

Kabel is korter geworden. Weet niet of ze daar wat aan doen.

Telefoonlaadkabels zitten er niet meer bij, hoe armoedig en kansloos ik het ook vind, ze gaan er denk ik niets aan doen. Duidelijk verkeerde bezuinigingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wasntme2
Verwijderd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:44:
[...]

Wielen is kwestie van even oppompen tot 3.1 bar en gewoon rijden!

Condens achterlichten is by design zo, gaan ze niets aan doen. Ligt aan de type led zei Tel bij mij. Trekt weg, waardoor duidelijk geen water in de lampunit blijft staan.

Kabel is korter geworden. Weet niet of ze daar wat aan doen.

Telefoonlaadkabels zitten er niet meer bij, hoe armoedig en kansloos ik het ook vind, ze gaan er denk ik niets aan doen. Duidelijk verkeerde bezuinigingen!
Bedankt. Ik had de wielen al opgepompt tot 3 bar (waren rond 2.5 en allemaal verschillend, 1e alert na 100km) en vandaag flink stuk mee gereden, maar hobbelt nog steeds op langzaam rijden. Volgens jou is het dus meer een kwestie dat die lang stilgestaan heeft? Ik zat te denken misschien niet goed uitgebalanceerd.

Condens is "by design", apart. Als het wegtrekt prima, maar lijkt me niet goed voor de unit. Water en elektra gaan niet goed samen. Ga toch pushen dit opgelost te krijgen.

Korte Mennekes kabel doen ze denk ik ook niets mee, want staat nergens hoe lang die is, dus zal er zelf 1 kopen, Maar die zal toch wel aan bespaalde specificaties moeten voldoen omdat er flink stroom doorheen gaat en je wilt niet dat die doorbrandt, sluiting maakt etc. Vraag me af of er een keurmerk voor is?

Die telefoonkabels is inderdaad verkeerd bezuinigen. "Dockingstation" betekent voor Tesla dus een stukje los rubber in de console waar je zelf kabels in moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verkeerd bezuinigingen?
Dus liever bezuinigen op de batterij? Op de Drivetrain? Of op aantal camera's?
Van het geld dat je bijhoudt door de lage bijtelling kan er hopelijk toch een telefoonkabel vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
bottom line schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:17:
Verkeerd bezuinigingen?
Dus liever bezuinigen op de batterij? Op de Drivetrain? Of op aantal camera's?
Van het geld dat je bijhoudt door de lage bijtelling kan er hopelijk toch een telefoonkabel vanaf?
Ik snap je niet, je legt nu het probleem bij de koper neer? Ah u krijgt huurtoeslag! Dan kan er toch wel een voordeur nog af! en een gasleiding naar uw fornuis...
Wat? Ja 1 jaar geleden zat dat in de prijs, maar jah, tijden veranderen en we kunnen zoveel meer winst maken, dus de buren hebben dat wel en jij nu niet voor hetzelfde geld!

[ Voor 15% gewijzigd door carpebios op 07-12-2019 15:25 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
carpebios schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:24:
[...]

Ik snap je niet, je legt nu het probleem bij de koper neer? Ah u krijgt huurtoeslag! Dan kan er toch wel een voordeur nog af! en een gasleiding naar uw fornuis...
Heb jij bij je vorige auto USB kabels gekregen?

De prijzen zijn ook met €3000 gedaald joh. Toen kon men homelink en USB kabels er nog gerust bij doen. Maar dat is voor jou niet belangrijk he. Nee, jij betaalt veel naar jou mening, en dan is er schandalig dat er geen USB kabels van ocharme 16€ er niet inzitten.
Of moet ik beginnen wenen dat ik heb moeten kopen terwijl het referral programma er niet was en ze dat 1 maand later terug hebben geactiveerd?

Gelukkig verandert er niets bij de BMW pakketten als je 3 maand later bestelt. Stel je voor dat de volgende er een USB kabel bijkrijgt 7(8)7

[ Voor 47% gewijzigd door bottom line op 07-12-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
bottom line schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:25:
[...]

Heb jij bij je vorige auto USB kabels gekregen?

De prijzen zijn ook met €3000 gedaald joh. Toen kon men homelink en USB kabels er nog gerust bij doen. Maar dat is voor jou niet belangrijk he. Nee, jij betaalt veel naar jou mening, en dan is er schandalig dat er geen USB kabels van ocharme 16€ er niet inzitten.
*iets met hopen dat iemand zijn medicatie neemt*

Ik zeg dat ik je punt niet snap met bezuinigen op, niet dat je 16 euro moet betalen, of dat ik veel betaal. Die 16 euro zal mij aan mijn achterste roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
carpebios schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:29:
[...]

*iets met hopen dat iemand zijn medicatie neemt*

Ik zeg dat ik je punt niet snap met bezuinigen op, niet dat je 16 euro moet betalen, of dat ik veel betaal. Die 16 euro zal mij aan mijn achterste roesten.
Blijkbaar niet.
Bezuinigen kan je op 3 manieren doen:
Kwaliteit
Personeel
Accessoires

Dus wat is de beste keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Processen. Die auto werd verkocht zoals die verkocht werd, dan ga je bezuinigen door te optimaliseren bijvoorbeeld. Maar goed, andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridmaur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-07 11:40
Ga donderdag mijn bestelde Tesla afgeleverd krijgen door LM. Ben zelf dan net op weg naar US voor zakenreis. Dus laat de auto afleveren op werk. Ik kom week later terug. Vragen die ik heb:
- Neemt de accu capaciteit af ook als je Tesla niet gebruikt. Kortom loop ik risico dat ik na week een volledig lege accu heb in nieuwe auto?
- Kan ik de auto als alternatief zonder problemen een week aan een een laadstation hangen (we hebben aantal plekken met laadpaal) of is dat slecht voor accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@ridmaur Ja, neemt af. Laat iemand sowieso even checken of sentry mode uit staat en ga niet iedere 10 minuten kijken hoeveel lading er nog is via de app. Dan blijft hij in slaapstand en verbruikt weinig energie.

Hij kan prima lang aan de lader hangen, dus laat een collega hem even aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wasntme2
ridmaur schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:07:
Ga donderdag mijn bestelde Tesla afgeleverd krijgen door LM. Ben zelf dan net op weg naar US voor zakenreis. Dus laat de auto afleveren op werk. Ik kom week later terug. Vragen die ik heb:
- Neemt de accu capaciteit af ook als je Tesla niet gebruikt. Kortom loop ik risico dat ik na week een volledig lege accu heb in nieuwe auto?
Mijn korte ervaring is, ja de lading loopt terug, overnight was het 5km (viel me eerlijk gezegd wel tegen want GTE had dat niet), dus ik vermoed 10km per dag (dat is met alarm en hellingshoek aan). Misschien is het nog het calibreren van de batterij. Ik zal het eens bijhouden hoeveel het 24h stilstaan is zonder de auto via de app wakker te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:20

aip

MADG0BLIN schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:20:
[...]

Zo erg als hier is het gelukkig niet, maar was gisteren in Emmeloord. Daar deden er 2 van de 10 laadstations het ook niet en de rest was vol. Hebben ook 2 auto's zeker twintig minuten staan wachten. Wordt wel steeds drukker.
Geluk in Nederland is ook nog eens dat er alternatieven zijn. 100+ Fastneds met allemaal tenminste twee CCS, en veel anderen meer, en dan nog NLE, etc. Kom daar in de US, en in een groot deel van Europa maar eens om. Dus het weekend van de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk voorzie ik ook wel wat problemen bij de SuC's in Duitsland bijvoorbeeld.

(Dus wij gaan gewoon met de XC60 ;) )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goldme schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:29:
[...]
Heb hier een e-tron rijder in de buurt, wat een drama. Digitale spiegels vallen steeds uit. Software crasht. In de app moet je steeds opnieuw inloggen en werkt voor geen meter. Om te weten hoe ver je auto geladen is moet je naar de auto lopen. Mist zijn model S.

Mijn '16 passat GTE van 50k is qua aansluiting van chrome randjes etc ook niet perfect. En niet vrij van piepen en kraken.
En kijk eens hoe PON is omgegaan met alle 2.0 tsi zuigerveer problemen , dat is lang niet overal netjes opgelost.

Tesla is verre van perfect, maar het lijkt als het over Tesla gaat ineens of duits ineens foutloos is.

[ Voor 24% gewijzigd door THIJZEL op 07-12-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een Xbox ome controller werkend gekregen?

Mij lukt het niet.
Zit in usb, maar werkt niet. Doet niets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Deze week voor het eerst sneeuw gezien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GZK8DOW.jpg

Goodyear winterslofjes erop. Verbruik is ietsjes hoger maar valt nog niet tegen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DeJP67R.jpg

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:59:

Mij lukt het niet.
In welke USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechts en links beide geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:39:
[...]

Rechts en links beide geprobeerd
Voorin mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha ja...
Hij trilt dan ook, veder zou je niets hoeven doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Verwijderd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:59:

Mij lukt het niet.
Met niets of alleen met cuphead niet (daar is volgens mij een issue met bepaalde controllers)

Gisteren ook aan de winterbanden. Benieuwd of het trillen van het stuur (en stroompedaal) nu minder gaat zijn. Banden zijn van Goodyear (nooit van gehoord). Was volgens de Kwikfit wel een A-merk. Bandenspanning staat nu op 3.1 overal. Mijn zomerbanden zaten tussen de 2.7 en 2.9 bar. Merk nog geen verschil (nog geen snelweg mee gereden).

[ Voor 34% gewijzigd door thewizard2006 op 07-12-2019 18:10 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:08:
[...]

Met niets of alleen met cuphead niet (daar is volgens mij een issue met bepaalde controllers)

Gisteren ook aan de winterbanden. Benieuwd of het trillen van het stuur (en stroompedaal) nu minder gaat zijn. Banden zijn van Goodyear (nooit van gehoord). Was volgens de Kwikfit wel een A-merk. Bandenspanning staat nu op 3.1 overal. Mijn zomerbanden zaten tussen de 2.7 en 2.9 bar. Merk nog geen verschil (nog geen snelweg mee gereden).
Met niets.

Buggy race en astroids geprobeerd

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

:o Goodyear is pas 121 jaar oud, en de op 2 na grootste bandenproducent ter wereld...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 20:10
Vandaag mijn Model 3 opgehaald, meteen laadstress want Mtc kaart van de leasemaatschappij deed het niet bij de travelcard snellader. Uiteindelijk met 20km in de accu bij Tesla superchargers gekomen en geladen.

Wat is de beste app voor het zoeken van laadpalen? Zie door de bomen het bos niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
RevQ schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:15:
Vandaag mijn Model 3 opgehaald, meteen laadstress want Mtc kaart van de leasemaatschappij deed het niet bij de travelcard snellader. Uiteindelijk met 20km in de accu bij Tesla superchargers gekomen en geladen.

Wat is de beste app voor het zoeken van laadpalen? Zie door de bomen het bos niet helemaal.
Chargemaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ecotap thuis laadpaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pYOumfg.jpg

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
D2k schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:47:
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ecotap thuis laadpaal.

[Afbeelding]
Met hoeveel ampere laad hij? Voltage wellicht te laag? Als je de auto bv op 8a zet dan werkt het gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Iemand gevonden waar aan te schaffen? In mijn account bij tesla zie ik niets

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
[...]

Nooit van Goodyear gehoord? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bblikman schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:14:
[...]

Iemand gevonden waar aan te schaffen? In mijn account bij tesla zie ik niets
Je krijgt een mail als het goed is. Heb je nu al geen premium connectivity meer dan? Weet ook niet of het uberhaupt al buiten de US gereleased is?

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 07-12-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 11:32
Vandaag mijn m3 opgehaald! Heb alleen een probleem of eigenlijk hebben andere weggebruikers een probleem met mij. Ik krijg van 90% van de tegenliggers groot licht. Ik weet niet wat er fout is aan mijn koplamp instellingen? Staat op auto en ik zie een groen dimlicht icoon en een groen stadslicht icoon. Zijn de lampen gewoon zo fel of mis ik een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Inspired schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:27:
[...]

Je krijgt een mail als het goed is. Heb je nu al geen premium connectivity meer dan? Weet ook niet of het uberhaupt al buiten de US gereleased is?
Volgens Tesla is het via je eigen account aan te schaffen

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

floppyhoesje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:51:
Vandaag mijn m3 opgehaald! Heb alleen een probleem of eigenlijk hebben andere weggebruikers een probleem met mij. Ik krijg van 90% van de tegenliggers groot licht. Ik weet niet wat er fout is aan mijn koplamp instellingen? Staat op auto en ik zie een groen dimlicht icoon en een groen stadslicht icoon. Zijn de lampen gewoon zo fel of mis ik een setting?
Had ik ook, zet je linkerkoplamp even 1 standje lager via de instellingen en herhaal dit totdat je geen seintjes van tegenliggers meer krijgt. Het beste is dit natuurlijk even goed af te laten stellen bij een garage, maar ik heb na 2x omlaag in te stellen geen seintjes meer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 11:32
Taro schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:01:
[...]

Had ik ook, zet je linkerkoplamp even 1 standje lager via de instellingen en herhaal dit totdat je geen seintjes van tegenliggers meer krijgt. Het beste is dit natuurlijk even goed af te laten stellen bij een garage, maar ik heb na 2x omlaag in te stellen geen seintjes meer gekregen.
Ok, ga ik dat proberen! Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Wild Chocolate schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:03:
:o Goodyear is pas 121 jaar oud, en de op 2 na grootste bandenproducent ter wereld...
Dat zegt niets over de kwaliteit ;)
Nee

[ Voor 21% gewijzigd door thewizard2006 op 07-12-2019 22:06 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Vandaag iemand naast mij gehad die bij de supercharger een fout had gekregen tijdens het laden. De laadkabel wilde niet meer loskoppelen. Na meerdere opties bij het algemene service nummer te hebben geprobeerd en voornamelijk een "wij zijn gesloten" te hebben gekregen, kreeg ik eindelijk iemand van Tesla aan de lijn. Als je de kofferbak opent, zit er aan de kant van de laadkabel een opening waar je aan een kabeltje kan trekken om de laadkabel los te koppelen. Hij en ik waren daar ongeveer een half uur mee bezig aangezien we niet door kwamen bij Tesla.

Bizar dat als de supercharger in een foutmode gaat, de laadkabel niet meer los kan...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inspired
MoonRaven schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:28:
Vandaag iemand naast mij gehad die bij de supercharger een fout had gekregen tijdens het laden. De laadkabel wilde niet meer loskoppelen. Na meerdere opties bij het algemene service nummer te hebben geprobeerd en voornamelijk een "wij zijn gesloten" te hebben gekregen, kreeg ik eindelijk iemand van Tesla aan de lijn. Als je de kofferbak opent, zit er aan de kant van de laadkabel een opening waar je aan een kabeltje kan trekken om de laadkabel los te koppelen. Hij en ik waren daar ongeveer een half uur mee bezig aangezien we niet door kwamen bij Tesla.

Bizar dat als de supercharger in een foutmode gaat, de laadkabel niet meer los kan...
Kan toch? Met die handeling die je uitvoerde die ook gewoon in de handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Inspired schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:27:
[...]

Volgens mij heb je het gedeeltelijk, of krijg je hiermee ook geen satelliet view in maps?

Pagina: 1 ... 107 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.