synorluna schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:59:
Alleen maar mooi als mensen tevreden met hun auto zijn! Ik ga je echt niet vertellen dat je niet blij mag zijn met je Tesla. Misschien was mijn verwachting van de auto te hoog en heb ik gewoon pech.
Mijn auto kan ik alleen maar vergelijken met m’n voorgaande Volvo en Toyota en die hebben nooit iets gehad. De Tesla daarentegen al verschillende dingen in een maand tijd en deze auto is duurder dan die andere twee bij elkaar.
De model 3 is voor mij een wegwerpauto. Profiteren van de fiscale voordelen zolang ik garantie heb en dan die auto heel snel de deur uit. Ik moet er niet aan denken deze auto zelf te moeten onderhouden. Op de BV alle voordelen meepikken en weg ermee.
Als ik kijk naar hoe slecht de auto in elkaar is gezet dan geloof ik er niets van dat die auto het jaren kwalitatief uit houdt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze auto's buiten de garantieperiode zou durven rijden.
Ik heb al blote metaal inmiddels omdat de kofferbak slecht uitgelijnd is.
Die hele deurconstructie klopt voor geen meter. Bij de eerste de beste vriesdag waren de hendels vastgevroren en kwamen de ruiten met een hels kabaal los van de rubber waar ze tegenaan gevroren zijn.
Het stuur is aan het afbladeren.
Krakend geluid bij het draaien van het stuur.
Deurrubbers die afgewerkt lijken te zijn door een klein kind.
Ruiten die meebuigen omdat dat de enige plek is waar ik de deur kan vasthouden om het dicht te gooien na uitstappen. Die speling gaat groter worden met de tijd.
Die auto is 6 maanden oud! Laat staan de vele afleverissues die ze nog steeds moeten fixen. Komen ze die auto afleveren met een kras waar je u tegen zegt (en vele andere kleinere krassen). Geen enkele andere merk zou durven de auto op deze manier af te leveren.
Pak een willekeurige Duitser van 5 jaar oud en alles is zo ontiegelijk goed in elkaar gezet. De aflevering van de Duitser is gelikt. Je voelt de degelijkheid als je gaat zitten en ook als je gaat rijden. En de "kleine" issues van hierboven heb ik geen enkele keer meegemaakt in de 5 vorige afleveringen van mijn nieuwe Duitsers.
Maar he: die fiscale voordelen

Als ik daar aan denk en het geld dat ik bespaar word ik weer iets blijer. En gelukkig staat die Duitser er nog naast.