Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 115 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:11
wopper schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:22:
Als ik de auto in de ochtend laat ontdooien. Dan lijkt dan van de batterij af te gaan en niet van de walstroom?

Is dat altijd zo, of kan dat nog aan je oplaadkabel/paal liggen?

Zonde van je range met dit weer
Doet hij bij mij ook. Ik ga er vanuit dat dit komt omdat ik ingesteld heb dat hij pas na 23.00 mag gaan laden (logischerwijs de avond ervoor dus...).
Ik ga dat (als ik er aan denk...) even veranderen in laden na 00.05. Dan ga ik er vanuit dat hij het voorverwarmen gewoon bij laad in de ochtend.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:43
Discipline schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:28:
[...]

Hij "assumed" dat het een RWD is. Daarnaast,

Ford wilde het over doen, Musk zei: "Graag" en Ford trok zich terug.

Ook is de Tug of war wel heel belangrijk, niet zo zeer op physics vlak maar wel op marketingvlak.
Zowat alle F150's (ook de 4WD versies) staan standaard in 2WD, met uitzondering van Raptor, omdat de 4WD stand enkel voor slipperige omstandigheden zijn (sneeuw, offroad, etc.).
Er is geen enkele reden voor die F150 om op droog asfalt al zijn vier wielen aan te drijven, of het nu een RWD of 4WD versie is.

• sanniepep
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08-12 23:03
Ik wilde net een mattenset op telsa bestellen maar zag dat ik alleen met een creditcard kan betalen. Zijn er ook andere mogelijkheden want ik heb geen creditcard.

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:37
AndRo555 schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:58:
[...]

Er is geen enkele reden voor die F150 om op droog asfalt al zijn vier wielen aan te drijven, of het nu een RWD of 4WD versie is.
behalve dan met een tug of war natuurlijk ... dan word het zwaarste gedeelte van de auto tenminste ook aangedreven :X

Mr. Detonator wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:06 (10%)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:07
sanniepep schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:01:
Ik wilde net een mattenset op telsa bestellen maar zag dat ik alleen met een creditcard kan betalen. Zijn er ook andere mogelijkheden want ik heb geen creditcard.
tesland.com (redelijk aan de prijs)
Amazon.de (stukken goed koper dan bovenstaande)

ybos wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:15 (9%)

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:43
Mr. Detonator schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:05:
[...]

behalve dan met een tug of war natuurlijk ... dan word het zwaarste gedeelte van de auto tenminste ook aangedreven :X
Hangt van de relatieve hoogte van de bevestiging van je touw/spanband en zijn lengte af.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:28
Smobbo schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:58:
[...]

Doet hij bij mij ook. Ik ga er vanuit dat dit komt omdat ik ingesteld heb dat hij pas na 23.00 mag gaan laden (logischerwijs de avond ervoor dus...).
Ik ga dat (als ik er aan denk...) even veranderen in laden na 00.05. Dan ga ik er vanuit dat hij het voorverwarmen gewoon bij laad in de ochtend.
Nee ik denk het niet, ik heb hem helemaal niet op een schema staan. En hij begint niet met opladen, zou er een drempel van 10% SoC daling moeten zijn voordat het opladen weer start?

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16:22
wopper schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:38:
[...]

Nee ik denk het niet, ik heb hem helemaal niet op een schema staan. En hij begint niet met opladen, zou er een drempel van 10% SoC daling moeten zijn voordat het opladen weer start?
Welke oplossing gebruik je voor het laden precies?

• pliesie
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-12 23:22
wopper schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:22:
Als ik de auto in de ochtend laat ontdooien. Dan lijkt dan van de batterij af te gaan en niet van de walstroom?

Is dat altijd zo, of kan dat nog aan je oplaadkabel/paal liggen?

Zonde van je range met dit weer
Heb nog niet alle reacties gelezen. Maar mocht je nog geen antwoord hebben.. laad je met een laadpas? mogelijk is dan de laad sessie verlopen.

• wopper
pliesie schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:49:
[...]

Heb nog niet alle reacties gelezen. Maar mocht je nog geen antwoord hebben.. laad je met een laadpas? mogelijk is dan de laad sessie verlopen.
Inspired schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:45:
[...]

Welke oplossing je voor het laden precies?
https://alfen.com/nl/alfen-productlijn/eve-single-pro-line

idd met een laadpas. Ik zal eens kijken wat er op het scherm staat, misschien wel "laden voltooid" hmmmm dat zou wel eens kunnen kloppen dan.

• pliesie
wopper schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:56:
[...]

[...]

https://alfen.com/nl/alfen-productlijn/eve-single-pro-line

idd met een laadpas. Ik zal eens kijken wat er op het scherm staat, misschien wel "laden voltooid" hmmmm dat zou wel eens kunnen kloppen dan.
Ik heb die paal ook.. moet nog even contact opnemen of dat anders kan. Laat maar even weten als je een oplossing hebt..

• Inspired
pliesie schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:59:
[...]

Ik heb die paal ook.. moet nog even contact opnemen of dat anders kan. Laat maar even weten als je een oplossing hebt..
Lijkt me toch wel. Ook vreemd dat dit niet standaard ingesteld is.

• wopper
Inspired schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:28:
[...]

Lijkt me toch wel. Ook vreemd dat dit niet standaard ingesteld is.
Schets mij eens hoe dat bij jullie gaat? De auto meldt ergens in de nacht “opladen voltooid”. En wat doet jullie oplader dan?

• Inspired
wopper schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:48:
[...]

Schets mij eens hoe dat bij jullie gaat? De auto meldt ergens in de nacht “opladen voltooid”. En wat doet jullie oplader dan?
De sessie op mijn New Motion paal blijft gewoon "open". Als de auto een week aan de paal staat begint hij steeds weer opnieuwe iets bij te laden. Hij stopt de sessie dus niet na de eerste keer dat de laadsessie klaar is. Dit werkt zo bij plug & charge, geen pas nodig, en wanneer ik wel de badge aan moet bieden. Meestal staat de paal echter op plug & charge. Het is dan bij mij dus ook zo dat bij het voorverwarmen de Tesla stroom van de paal pakt ipv uit de accu. Online in de NM portal kan ik ook zien dat sessie gewoon pas gesloten worden als ik de kabel uit de paal haal.

In Teslafi (trial gebruikt) kon ik ook zien dat de auto om de paar uur weer iets laad om zo het ingestelde niveau te handhaven. Na ~ 1% verlies gaat de auto dan meteen weer bijladen.

Inspired wijzigde deze reactie 01-12-2019 21:07 (10%)

• wopper
Inspired schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:03:
[...]

De sessie op mijn New Motion paal blijft gewoon "open". Als de auto een week aan de paal staat begint hij steeds weer opnieuwe iets bij te laden. Hij stopt de sessie dus niet na de eerste keer dat de laadsessie klaar is. Dit werkt zo bij plug & charge, geen pas nodig, en wanneer ik wel de badge aan moet bieden. Meestal staat de paal echter op plug & charge. Het is dan bij mij dus ook zo dat bij het voorverwarmen de Tesla stroom van de paal pakt ipv uit de accu. Online in de NM portal kan ik ook zien dat sessie gewoon pas gesloten worden als ik de kabel uit de paal haal.

In Teslafi (trial gebruikt) kon ik ook zien dat de auto om de paar uur weer iets laad om zo het ingestelde niveau te handhaven. Na ~ 1% verlies gaat de auto dan meteen weer bijladen.
Helder ik zal ze dit eens vragen morgen. Wat ik zag vanmorgen, in een onbewuste blik, dat het lampje op de Tesla ook echt uit was. Dus niet blauw/groen/wit.

Moet het nog even wat beter gaan bestuderen de komende dagen.

Je ziet wel dat het nog een beetje hobbelt, dus er lijkt nog afgenomen te worden in de nacht. Ook loopt de stippellijn voor de gehele laadsessie, was vanmorgen om 07:45 weg.

PS: wat je hier ook goed ziet; dat er geen extra stroom voor voorverwarmen wordt gebruikt. Ik heb hem ongeveer van 07:15 tot 07:45 laten verwarmen.

@Inspired heb jij een voorverwarm screenshot van jouw TNM paal?

wopper wijzigde deze reactie 01-12-2019 21:38 (16%)

• Inspired
wopper schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:30:
[...]

Helder ik zal ze dit eens vragen morgen. Wat ik zag vanmorgen, in een onbewuste blik, dat het lampje op de Tesla ook echt uit was. Dus niet blauw/groen/wit.

Moet het nog even wat beter gaan bestuderen de komende dagen.
Dat het lampje uit gaat is wel normaal. Doet hij bij mij ook wel, ook als hij aan het laden is.

@wopper NM heeft (helaas) niet van die fancy graphs. Kan alleen duur van de sessie zien en opgenomen vermogen. Maar ik kan op de paal (en in de auto) zien dat hij meteen stroom uit de paal trekt. LED op de paal gaat instant naar blauw (is "laden") wanneer ik voorverwarm bv. Stop ik met voorverwarmen gaat de LED weer naar groen.

Je zou eens 's avonds tot 80/90 kunnen laden en dan Sentry aan zetten en kijken wat het percentage in de ochtend is. Bij mij laad hij dan gewoon steeds bij. In de ochtend heb ik dan gewoon nog steeds mijn ingestelde SoC.

Inspired wijzigde deze reactie 01-12-2019 21:45 (38%)

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
Als je Netflix hebt - thuis of in je Tesla - en eens lekker wil ergeren: in een cliche romantische kerstfilm genaamd "Christmas With A View" (don't ask waarom ik die film gedeeltelijk gezien heb) rijdt "de held" van het verhaal in een Model S. Okay, prima.

Echter op bepaalde beelden waar die Model S rond rijdt hebben de makers een motorgeluid in de soundtrack gemixed!! ARGHHH! Duidelijkste te horen als de auto wegrijdt na het opengaan van een spoorwegovergang in (uiteraard) besneeuwde wegen rond 1:21:50, oftewel 8:21 voor het einde. Ik snap dat de kijker niet in verwarring gebracht moet worden etc maar dit is toch echt te idioot.

:X 8)7

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13-12 11:47
arsimo schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:41:
Als je Netflix hebt - thuis of in je Tesla - en eens lekker wil ergeren: in een cliche romantische kerstfilm genaamd "Christmas With A View" (don't ask waarom ik die film gedeeltelijk gezien heb) rijdt "de held" van het verhaal in een Model S. Okay, prima.

Echter op bepaalde beelden waar die Model S rond rijdt hebben de makers een motorgeluid in de soundtrack gemixed!! ARGHHH! Duidelijkste te horen als de auto wegrijdt na het opengaan van een spoorwegovergang in (uiteraard) besneeuwde wegen rond 1:21:50, oftewel 8:21 voor het einde. Ik snap dat de kijker niet in verwarring gebracht moet worden etc maar dit is toch echt te idioot.

:X 8)7
Die Model S heeft duidelijk de speaker voor "Pedestrian Warning System" al geïnstalleerd gekregen :+

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:11

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
Damn met dit weer is de range van SR+ wel bedroevend maar dat wist ik wel. Moest na 200 km naar de SC omdat ik anders niet eens thuis kwam. Ging even naar Zeeland...

Ik snap alleen niet dat die km stand totaal niet betrouwbaar meer is. Waarom pas die zich niet aan je rijgedrag/verwarming etc? Lijkt nu wel alsof hij in promo stand staat ofzo... 370 full rit echt never nooit niet met dit weer.

• Count_B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-12 09:34
Voor de Samsung Smartwatch bezitters onder ons, iemand ervaring met deze app? -> https://teslamotorsclub.c...hes-tizen-support.168786/

• Klitse
  • Niet online
Count_B schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:14:
Voor de Samsung Smartwatch bezitters onder ons, iemand ervaring met deze app? -> https://teslamotorsclub.c...hes-tizen-support.168786/
Yep, werkt uitstekend moet ik zeggen. Mocht je specifieke vragen hebben, brandt maar los.
Ik heb nog niks gevonden wat niet goed werkt. Het heeft net zo veel, zo niet meer functies dan de app van Tesla dus dat is een voordeel. Helaas is er geen Widget, maar dat is ook lastig omdat ie anders telkens je auto wakker zou maken.

Klitse wijzigde deze reactie 01-12-2019 23:30 (16%)

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
@TweakerVincent Ik vertrok vanochtend met -2 graden en 464 km (+-83%) range (en na opwarmen van zowel accu als auto), om na een rit van 84 km met nog maar 328 km resterend aan te komen op de bestemming. Daar iets kunnen laden met 4x opnieuw koppelen van de laadpaal (die ik niet nodig had, maar het ging om het principe), om daarna met 218 km resterend weer thuis aan te komen (+7 graden en zonder opwarmen auto). Nou moet ik wel zeggen dat ik op de terugweg ook een tijdje ~150 km/uur heb gereden.

Met 168 km gereden maar liefst 246 km + ~50 km geladen = >316 km range opgemaakt. Met een SR+ had ik mogelijk toch een verplichte laadsessie onderweg moeten uitvoeren, met dit weer en deze beperkte afstand zou ik daar inderdaad ook niet happy van worden.

Bitcoin prijzen vergelijken | Handige Tesla tips & tricks | Tesla Model 3 Performance

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:16
TweakerVincent schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:09:
Damn met dit weer is de range van SR+ wel bedroevend maar dat wist ik wel. Moest na 200 km naar de SC omdat ik anders niet eens thuis kwam. Ging even naar Zeeland...

Ik snap alleen niet dat die km stand totaal niet betrouwbaar meer is. Waarom pas die zich niet aan je rijgedrag/verwarming etc? Lijkt nu wel alsof hij in promo stand staat ofzo... 370 full rit echt never nooit niet met dit weer.
Moet je nagaan hoe de kopers van een E-tron en een I-Pace zich voelen. :+

Ach, dit had je toch wel van te voren kunnen weten met een beetje onderzoek?

• arsimo
  • Laatst online: 10:59

Het is ergens wel ironisch dat elektrische auto's tot doel hebben de opwarming van de aarde te beperken maar zelf het best gedijen als het wat warmer is.. 8)

• Smobbo
  • Laatst online: 17:11
Inspired schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:03:
[...]

Mmm, dan doe ik toch iets niet goed.
Mijn tnm paal staat ook op plug & charge, maar zodra hij vol is stopt hij met bijladen. Ik zag gisteravond 330 staan en nu nog 326 range...

Ik ga maar weer eens uitvogelen hoe dit komt :+

• Inspired
Smobbo schreef op maandag 2 december 2019 @ 05:20:
[...]

Mmm, dan doe ik toch iets niet goed.
Mijn tnm paal staat ook op plug & charge, maar zodra hij vol is stopt hij met bijladen. Ik zag gisteravond 330 staan en nu nog 326 range...

Ik ga maar weer eens uitvogelen hoe dit komt :+
Jij gebruikt scheduled charge toch? Dat is de oorzaak. Die start eenmalig met laden op het ingestelde tijdstip.

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13:04
sanniepep schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:01:
Mailen naar amsterdam_parts@tesla.com en zeggen wat je wil bestellen. Je kan dan via bank overmaken of daar bestellen.

En natuurlijk werken de andere service centers ook.

Ik wilde de matten zakelijk bestellen, maar heb geen zakelijke creditcard op die bv, dus werd dit de optie. Ze waren binnen anderhalve dag binnen bij mij. De alle weather liners genomen en die bevallen goed. Sec Eindhoven raadde die aan boven de andere matten.

Bonsaiboom wijzigde deze reactie 02-12-2019 07:23 (22%)

• yzh
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:52
Ik wacht nog op levering van mijn Model3 maar heb alvast de volgende mattenset van Taptes besteld:

https://www.taptes.com/pr...or-mats-for-tesla-model-3

Ik ben benieuwd! oOo

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13-12 15:29
Sinds 1,5 week nu erg blij met de Tesla SR+. Het enige waar ik in dit topic nog niet echt iets op heb kunnen vinden is het geluid tijdens het superchargen. Het klinkt alsof iemand wat tegen de auto aan gooit. Is dit normaal? Of dien ik hiervoor een afspraak te maken? Het lijkt mij metaal wat uitzet door de warmte.

• RichardC79
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 13-12 22:38
Taro schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:26:
@TweakerVincent Ik vertrok vanochtend met -2 graden en 464 km (+-83%) range (en na opwarmen van zowel accu als auto), om na een rit van 84 km met nog maar 328 km resterend aan te komen op de bestemming. Daar iets kunnen laden met 4x opnieuw koppelen van de laadpaal (die ik niet nodig had, maar het ging om het principe), om daarna met 218 km resterend weer thuis aan te komen (+7 graden en zonder opwarmen auto). Nou moet ik wel zeggen dat ik op de terugweg ook een tijdje ~150 km/uur heb gereden.

Met 168 km gereden maar liefst 246 km + ~50 km geladen = >316 km range opgemaakt. Met een SR+ had ik mogelijk toch een verplichte laadsessie onderweg moeten uitvoeren, met dit weer en deze beperkte afstand zou ik daar inderdaad ook niet happy van worden.
Vergis je niet dat temperatuur echt heel veel uitmaakt.
Zie ook al de studies en onderzoeken die daar reeds naar gedaan zijn.
Overigens ben ik vanmorgen vertrokken (na voorverwarmen) met 437km range en kwam na 90km aan met 330km aan range over.
Dat vind ik persoonlijk nog best meevallen. Maargoed ik rij voornamelijk snelweg en ook vrij rustig (tussen de 100-120) met temp van 19graden binnen en de stoelverwarming op standje 1.
Echter is het nu nog niet eens echt heel koud. Mochten we echt flink onder nul gaan duiken zal de range toch nog wel flink teruglopen.

• RichardC79
  • Laatst online: 13-12 22:38
Thoit schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:07:
Sinds 1,5 week nu erg blij met de Tesla SR+. Het enige waar ik in dit topic nog niet echt iets op heb kunnen vinden is het geluid tijdens het superchargen. Het klinkt alsof iemand wat tegen de auto aan gooit. Is dit normaal? Of dien ik hiervoor een afspraak te maken? Het lijkt mij metaal wat uitzet door de warmte.
Dat heb ik ook met mijn LR. Volgens mij is dat normaal.
Ik schrok me echt kapot van die klappen in het begin.
Nu echter krijg ik de indruk dat ik er niet echt last meer van heb en dat het minder is geworden.
(zit nu op 5.000km gereden ongeveer)

Zijn er anderen die dit ook hebben gehad en kunnen bevestigen dat het minder word na verloop van tijd?
Want ik krijg die indruk wel. Volgens mij is het echt het uitzetten van de accu's/materialen wat dit geluid/klappen veroorzaakt.

• Inspired
Zal wellicht ook komen door de lagere buiten temperatuur. Heb alleen tijdens de zomervakantie SuC gebruikt. Daar geen gebonk gehad. Maar het was toen ook steeds 25-35 graden. Hoor het van wel meer mensen met een Model 3 die nu SuCen.

Met de LR is het nog erger. :) Maar goed, hangt natuurlijk van veel factoren af. Maar 200km met 90% SoC is wel weinig. Als je met 10% ging laden heb je 20 kWh/100km gereden. Dat is voor een SR+ onzuinig, zelfs met lage temps. Maar goed, verwarming op 20/21 en 130+ rijden dan schiet het wel op. Verwarming en snelheden boven de 120 hakt er flink in.

Inspired wijzigde deze reactie 02-12-2019 08:32 (65%)

• bottom line
Thoit schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:07:
Is normaal. Je doet niets verkeerd ;)

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:55
RichardC79 schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:12:
[...]

Dat heb ik ook met mijn LR. Volgens mij is dat normaal.
Ik schrok me echt kapot van die klappen in het begin.
Nu echter krijg ik de indruk dat ik er niet echt last meer van heb en dat het minder is geworden.
(zit nu op 5.000km gereden ongeveer)

Zijn er anderen die dit ook hebben gehad en kunnen bevestigen dat het minder word na verloop van tijd?
Want ik krijg die indruk wel. Volgens mij is het echt het uitzetten van de accu's/materialen wat dit geluid/klappen veroorzaakt.
Ik heb 3x gesupercharged en hoorde het ook. Het is volgens mij ook 'gebruikelijk'. Of het 'normaal' is weet ik niet. Overigens volgens mij bij Fastned, de snelste lader bij Muiden daar, ook snel geladen en ik hoorde niets. De laadpaal klonk trouwens wel als een grote elektriciteitscentrale.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik heb inmiddels een Tesla Roadster. Beide achterdeuren zijn kapot en willen niet meer open. In Februari hebben ze tijd. Hopelijk blijven de voordeuren het deze keer wel doen.

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 12:01

Na de 1e keer superchargen is de batterij goed warm én heb je een forse warmtebuffer. (Dmv Koelvloeistof van 55graden) range is na eerste supercharge sessie al een stuk groter.

Met gepland laden/vertrektijd komen wij eerder richting de 255km+ (bij 90% snelwegverkeer en bij 95-99% lading)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Tesla Model 3. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• MrCreative
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09-12 12:31
Ik vraag mij af of ik inmiddels de enige ben die het zonder V10 update moet doen.
Na 18 dagen aan de wifi die ik overigens niet nodig heb daar ik de LR heb nog steeds geen melding aangaande de update. Nog een vraag ik heb er nu een SSD T5 aan hangen voor de dashcam. Neemt deze nu onbeperkt op tot de schijf vol is ?

• Inspired
MrCreative schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:48:
Ik vraag mij af of ik inmiddels de enige ben die het zonder V10 update moet doen.
Na 18 dagen aan de wifi die ik overigens niet nodig heb daar ik de LR heb nog steeds geen melding aangaande de update. Nog een vraag ik heb er nu een SSD T5 aan hangen voor de dashcam. Neemt deze nu onbeperkt op tot de schijf vol is ?
Dashcam gooit beelden vanzelf weer weg. Max een uur staat erop. Als je iets wilt bewaren moet je op het icoontje klikken, dan blijft de laatste 10m permanent erop staan.

https://www.tesla.com/sup...re-v9?redirect=no#dashcam

Er zullen vast nog wel meer op v9 zitten. Maar anders gewoon even eens service request inschieten of chatten. Na bijna 3 weken mag je toch wel een update verwachten.

Inspired wijzigde deze reactie 02-12-2019 08:52 (11%)

• TweakerVincent
MrCreative schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:48:
Bij mij ging het wel opeens goed toen ik hotspot maakte en dan naar software in menu gaan. Dan zoekt hij en begint te updaten. Eigen wifi thuis werkt niet lekker

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13-12 15:29
Thanks iedereen voor de snelle reacties :) Gelukkig hoef ik niet vaak aan de SUC te hangen, maar als ik het moet doen hoef ik mij niet meer druk te maken om het geluid.

• BlakHawk
  • Laatst online: 14:48
Vrijdag is Mobile service langsgeweest voor mijn bumper. Ik ben niet helemaal tevreden met het resultaat, maar ja er is verder weinig aan te doen. Ja, hij is teruggeduwd, en ja hij hangt weer netjes in de ophanging, maar hij past gewoon niet lekker. Het zit niet netjes...

Man van Mobile service zag dit eigenlijk bij iedere Model 3 en deed het af als "Amerikaans".
Voor iets dat volledig met robots gefabriceerd zou moeten worden, moet dit toch beter kunnen zou je denken.

Dit weekend nog een issue erbij... De knop van de stoelbediening bijrijder hing los en blijft hangen.
Het is allemaal niet heel degelijk in elkaar gezet zeg en dan zijn er ook niet super stevige materialen gebruikt...

Nieuwe service afspraak plannen maar weer...

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

bottom line schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:27:
[...]

Is normaal. Je doet niets verkeerd ;)
Dat het bij anderen ook wel eens voorkomt maakt het toch niet meteen “normaal” en onschuldig? Of heeft Tesla zelf zich hier al over uitgesproken?
Er zal waarschijnlijk door de snelle temperatuurswisseling onder invloed van het snelladen iets gaan uitzetten/krimpen, maar wat precies en heeft dat op langere termijn voor gevolgen?

• bottom line
CyBeRSPiN schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:07:
[...]

Dat het bij anderen ook wel eens voorkomt maakt het toch niet meteen “normaal” en onschuldig? Of heeft Tesla zelf zich hier al over uitgesproken?
Er zal waarschijnlijk door de snelle temperatuurswisseling onder invloed van het snelladen iets gaan uitzetten/krimpen, maar wat precies en heeft dat op langere termijn voor gevolgen?

• BlakHawk
CyBeRSPiN schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:07:
[...]

Ik had het een aantal keer tijdens superchargen en ondanks dat het "normaal" schijnt te zijn, zat ik toch klaar om de auto uit te springen :+

Blijft een apart geluid.

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-12 08:52
BlakHawk schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:59:
Man van Mobile service zag dit eigenlijk bij iedere Model 3 en deed het af als "Amerikaans".
Voor iets dat volledig met robots gefabriceerd zou moeten worden, moet dit toch beter kunnen zou je denken.
Niet accepteren. Had een berg lak issues die ook iedere keer half gefixed werden maar 6 maanden en 7 SeC bezoeken later is alles toch opgelost.

Heb dit weekend de gasveren van Tesland erop gezet (zowel frunk als trunk) en het is best gaaf dat zowel de frunk als trunk nu automatisch open gaan. Bij het sluiten van de trunk is nu wel zodanig meer kracht nodig dat het dichtgooien met de handvaten binnenin zonder de lak aan te raken niet meer mogelijk is, je moet de klep wel echt even aanduwen. De frunk gaat iets zwaarder maar er is niet noemenswaardig meer kracht nodig om die dicht te krijgen, voordeel is dat die niet meer dicht kan vallen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• BlakHawk
Tassadar32 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:28:
[...]

Niet accepteren. Had een berg lak issues die ook iedere keer half gefixed werden maar 6 maanden en 7 SeC bezoeken later is alles toch opgelost.

Heb dit weekend de gasveren van Tesland erop gezet (zowel frunk als trunk) en het is best gaaf dat zowel de frunk als trunk nu automatisch open gaan. Bij het sluiten van de trunk is nu wel zodanig meer kracht nodig dat het dichtgooien met de handvaten binnenin zonder de lak aan te raken niet meer mogelijk is, je moet de klep wel echt even aanduwen. De frunk gaat iets zwaarder maar er is niet noemenswaardig meer kracht nodig om die dicht te krijgen, voordeel is dat die niet meer dicht kan vallen.
Niet accepteren?
Het is de hele bumper die niet lekker lijkt te passen. Dat is toch gewoon één maat?
Denk niet dat een andere bumper een verschil gaat maken, of wel?

• Mesque
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13-12 16:55
Ik heb continu problemen met de NewMotion charger bij mij in de parkeergarage (Qpark). Ik moet vaak meerdere keren in en uitpluggen om hem te laden opladen dan wel om de kabel uit de lader te krijgen. Doe ik iets verkeerd met de laadpas oid? Ik weet nu niet precies wat ik doe dus soms ben ik met dat ding aan het zwaaien voor het laden, soms na het laden etc maar ik kan nog niet echt ontdekken wat nu de juiste manier van laden/ontkoppelen is..

SR+/Wit/Zwart/Aero/Trekhaak. Besteld: 04/11, RN: 04/11, VIN:04/11, SMS: 05/11, E-mail: 11/11, Opgehaald 20/11

• Roels1
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 15:12
Mesque schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:59:
Ik heb continu problemen met de NewMotion charger bij mij in de parkeergarage (Qpark). Ik moet vaak meerdere keren in en uitpluggen om hem te laden opladen dan wel om de kabel uit de lader te krijgen. Doe ik iets verkeerd met de laadpas oid? Ik weet nu niet precies wat ik doe dus soms ben ik met dat ding aan het zwaaien voor het laden, soms na het laden etc maar ik kan nog niet echt ontdekken wat nu de juiste manier van laden/ontkoppelen is..
Hmm op kantoor hebben we ook NM palen staan en mijn routine is altijd;
- Stekker in de paal
- Stekker in de Tesla
- Pas voor de paal houden <bliep>

En bij terugkomst andersom, dus eerst de pas en dan kun je alles unpluggen..

TM3 LR Zwart/Zwart Aero

• Mesque
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13-12 16:55
Roels1 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:02:
[...]

Hmm op kantoor hebben we ook NM palen staan en mijn routine is altijd;
- Stekker in de paal
- Stekker in de Tesla
- Pas voor de paal houden <bliep>

En bij terugkomst andersom, dus eerst de pas en dan kun je alles unpluggen..
Thanks! En gaat er dan al een lampje branden wanneer je je pas ervoor houdt? Wat mij continu in verwarring brengt is dat de paal überhaupt niet op het pasje lijkt te reageren (dit terwijl ik er wel mee kan laden).

SR+/Wit/Zwart/Aero/Trekhaak. Besteld: 04/11, RN: 04/11, VIN:04/11, SMS: 05/11, E-mail: 11/11, Opgehaald 20/11

• Inspired
Mesque schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:07:
[...]

Thanks! En gaat er dan al een lampje branden wanneer je je pas ervoor houdt? Wat mij continu in verwarring brengt is dat de paal überhaupt niet op het pasje lijkt te reageren (dit terwijl ik er wel mee kan laden).
Weet niet hoe het bij een publieke paal zit, maar als ik de auto thuis aan sluit (ook NM paal) dan gaat het lampje naar oranje. Na het aanbieden van de pas gaat hij dan naar blauw. (Laden) Als er niks aan de paal zit is het lampje uit.

• Roels1
Mesque schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:07:
[...]

Als de paal niet gebruikt wordt (of alleen de stekkers erin zitten vóórdat ik mijn pas heb aangeboden) brandt er een groen vinkje. Als ik dan de pas aanbied hoor ik een bliep en wordt het vinkje blauw (als ik mij goed herinner, kan morgenochtend dubbelchecken indien nodig) dan hoor je ook de stekkers 'op slot' gaan en begint het laden. En bij terugkomst dit dus andersom, sowieso altijd hoor ik de bliep ook bij andere merken (publieke-) palen.

TM3 LR Zwart/Zwart Aero

• tim-1985
  • Laatst online: 13-12 15:04
Dit weekend had ik even mijn hart in de keel zitten. We waren op bezoek bij vrienden in Den Haag. Vanuit Groningen best een eind, dus daar de auto aan een publieke laadpaal gezet. In de avond zat de auto vol, en de auto van de paal losgehaald. Gezellig spelletjes gespeeld en niet op de telefoon gekeken. Rond 12 uur s'nachts zag ik dat het alarm een paar keer was afgegaan dus ben ik voor de zekerheid maar gaan kijken.
Kom ik bij de paal aan... AUTO WEG!!! WTF! ;w

Nog een keer naar binnen gelopen om na te vragen aan mijn vriendin of ze bij het loskoppelen ook de auto heeft weggezet, maar nee. Hij is echt weg. En het gekke is dat je via de App mooi kunt zien waar de auto staat, maar die geeft vrolijk aan dat hij nog steeds bij de laadpaal staat. Alles is wel ge-update in de app, temperatuur is live, toeteren lijkt te werken, maar er staat dus echt geen auto op de plaats waar de app aangeeft. Nog even bij een paar huizen rond de laadpaal aangebeld waar licht brandde, maar die hadden niets gezien of gehoord en waren wel de hele avond thuis geweest.
K*t, gestolen? :'(

Tesla gebeld, maar die geven geen gehoor zo laat op de avond en raden via de voice-mail aan om de alarmdiensten te bellen in geval van nood. Gemeente natuurlijk niet te bereiken. En terwijl mijn vriendin de auto als gestolen opgeeft bij een één of ander nummer hang ik met de politie aan de lijn. Die geven uiteindelijk het verlossende antwoord dat de auto is weggesleept.
Pfiew, niet gestolen dus.

Los van de reden van wegslepen is het wel bijzonder dat de auto geen (juiste) GPS locatie doorgeeft. Is er iets kapot gegaan tijdens transport? Weg gesleept in een stalen vrachtwagen waardoor het signaal geblokkeerd wordt? Erg bijzonder in ieder geval.

Dag erna (zondag ochtend) Tesla gebeld om te vragen of zei wel de juiste locatie van mijn "mogelijk gestolen auto" konden zien. Volgens de Amerikaanse helpdesk voor buitengesloten bestuurders kon zij zelf niet de locatie bekijken, maar ze wist me wel te vertellen dat hij waarschijnlijk gesleept is aangezien de locatie niet veranderde. Als je wielen niet draaien dan update de auto de locatie niet 8)7. Aha, dat zou dus de reden kunnen zijn.

Auto in de middag opgehaald. Viel me mee dat zo'n bedrijf open is op zondag en zelfs van 07:00 tot 23:00.
Kon wel 330 euro aftikken voor het slepen. Op de sentry beelden was te zien dat de auto inderdaad weggesleept is door hem op te tillen en er een setje extra wieltjes onder te zetten. Dus de banden hebben inderdaad niet gedraaid en daardoor geen GPS update getriggerd. De sleper heeft zelfs eerst een paar minuten met zijn zwaailichten voor de auto gestaan om mij te waarschuwen, en nadat het alarm was afgegaan nog zeker 5 minuten gewacht. Zoals hij later aangaf was dat om mij de gelegenheid te geven om de auto te verplaatsen zonder kosten. Erg netjes vind ik zelf, maar omdat de auto een straat verder stond was het voor mij zinloos gebleken.
Was nog even bang dat er schade veroorzaakt zou zijn aan de auto tijdens liften en slepen, maar daar was helemaal niets van te zien, ook aan de onderzijde niet.

Conclusie: Als je een tesla wilt jatten moet je zorgen dat de banden niet draaien! Dan naar een loods rijden en snel demonteren. >:)
Vraag: Krijgen jullie een alarm melding op je telefoon wel binnen als een "alarm" met toeters en bellen of net als ik een stil bericht die je alleen ziet als je toevallig op de telefoon kijkt?

• bottom line
tim-1985 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:39:

Vraag: Krijgen jullie een alarm melding op je telefoon wel binnen als een "alarm" met toeters en bellen of net als ik een stil bericht die je alleen ziet als je toevallig op de telefoon kijkt?
Komt gewoon binnen als melding. Misschien kan je de meldingen van de Tesla app wel forceren in iets anders (bij android kan dit toch geloof ik?). Maar dat zijn dan ook ALLE meldingen.

En was het terecht dat hij werd weggesleept? Omdat je een laadpaalplek bezet hield terwijl je niet was aan het laden? :P

bottom line wijzigde deze reactie 02-12-2019 11:45 (3%)

• BlakHawk
Dit weekend had ik even mijn hart in de keel zitten. We waren op bezoek bij vrienden in Den Haag. Vanuit Groningen best een eind, dus daar de auto aan een publieke laadpaal gezet. In de avond zat de auto vol, en de auto van de paal losgehaald. Gezellig spelletjes gespeeld en niet op de telefoon gekeken. Rond 12 uur s'nachts zag ik dat het alarm een paar keer was afgegaan dus ben ik voor de zekerheid maar gaan kijken.

Nog een keer naar binnen gelopen om na te vragen aan mijn vriendin of ze bij het loskoppelen ook de auto heeft weggezet, maar nee. Hij is echt weg. En het gekke is dat je via de App mooi kunt zien waar de auto staat, maar die geeft vrolijk aan dat hij nog steeds bij de laadpaal staat. Alles is wel ge-update in de app, temperatuur is live, toeteren lijkt te werken, maar er staat dus echt geen auto op de plaats waar de app aangeeft. Nog even bij een paar huizen rond de laadpaal aangebeld waar licht brandde, maar die hadden niets gezien of gehoord en waren wel de hele avond thuis geweest.
K*t, gestolen? :'(

Tesla gebeld, maar die geven geen gehoor zo laat op de avond en raden via de voice-mail aan om de alarmdiensten te bellen in geval van nood. Gemeente natuurlijk niet te bereiken. En terwijl mijn vriendin de auto als gestolen opgeeft bij een één of ander nummer hang ik met de politie aan de lijn. Die geven uiteindelijk het verlossende antwoord dat de auto is weggesleept.
Pfiew, niet gestolen dus.

Los van de reden van wegslepen is het wel bijzonder dat de auto geen (juiste) GPS locatie doorgeeft. Is er iets kapot gegaan tijdens transport? Weg gesleept in een stalen vrachtwagen waardoor het signaal geblokkeerd wordt? Erg bijzonder in ieder geval.

Dag erna (zondag ochtend) Tesla gebeld om te vragen of zei wel de juiste locatie van mijn "mogelijk gestolen auto" konden zien. Volgens de Amerikaanse helpdesk voor buitengesloten bestuurders kon zij zelf niet de locatie bekijken, maar ze wist me wel te vertellen dat hij waarschijnlijk gesleept is aangezien de locatie niet veranderde. Als je wielen niet draaien dan update de auto de locatie niet 8)7. Aha, dat zou dus de reden kunnen zijn.

Auto in de middag opgehaald. Viel me mee dat zo'n bedrijf open is op zondag en zelfs van 07:00 tot 23:00.
Kon wel 330 euro aftikken voor het slepen. Op de sentry beelden was te zien dat de auto inderdaad weggesleept is door hem op te tillen en er een setje extra wieltjes onder te zetten. Dus de banden hebben inderdaad niet gedraaid en daardoor geen GPS update getriggerd. De sleper heeft zelfs eerst een paar minuten met zijn zwaailichten voor de auto gestaan om mij te waarschuwen, en nadat het alarm was afgegaan nog zeker 5 minuten gewacht. Zoals hij later aangaf was dat om mij de gelegenheid te geven om de auto te verplaatsen zonder kosten. Erg netjes vind ik zelf, maar omdat de auto een straat verder stond was het voor mij zinloos gebleken.
Was nog even bang dat er schade veroorzaakt zou zijn aan de auto tijdens liften en slepen, maar daar was helemaal niets van te zien, ook aan de onderzijde niet.

Conclusie: Als je een tesla wilt jatten moet je zorgen dat de banden niet draaien! Dan naar een loods rijden en snel demonteren. >:)
Maar je hebt hem dus losgehaald van de laadpaal, maar niet weggehaald!?
Best asociaal zeg maar...

Nu gun ik niemand een sleepmomentje, maar je komt in de buurt met zo'n actie :X

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:15
[...]
In onze gemeente zijn publieke laadpalen in woonwijken voor laad-parkeren. Daar kun je hem gewoon de nacht laten staan. Als ik heb daar 's avonds aankoppel, ga ik hem 's nachts niet meer verplaatsen, dan staat hij er tot de volgende ochtend, met kabel aangesloten.

• tim-1985
Dat was een beetje dubieus,
Er waren 2 laadplaatsen waar je overdag mocht laden en 's avonds werd het een normale parkeerplaats waar ook ICE auto's mochten staan. Het was betaald parkeren van 17:00 tot 21:00. Dus toen de auto half 10 klaar was met laden hebben deze van de paal losgehaald en als een normale auto geparkeerd mede omdat de rest van de straat vol was. Volkomen legaal... dachten we.
Alleen was de parkeren voor normale auto's pas toegestaan vanaf 22:00... }:O
Dus zijn we terecht beboet, maar waren we echt in de veronderstelling niets fout te doen. En de actie van wegslepen voelt wat overdreven hoewel ik daar gelijk bij moet zeggen dat, als er een ICE auto verkeerd had gestaan, ik mijn billen uit de broek had gelachen als hij was weggesleept O-) .

Hadden we hem niet losgekoppeld, maar met de kabel laten hangen aan de paal dan was er niets aan de hand geweest. Zelfs als we er geen gebruik meer van maakte.
bottom line schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:45:
[...]

Komt gewoon binnen als melding. Misschien kan je de meldingen van de Tesla app wel forceren in iets anders (bij android kan dit toch geloof ik?). Maar dat zijn dan ook ALLE meldingen.

En was het terecht dat hij werd weggesleept? Omdat je een laadpaalplek bezet hield terwijl je niet was aan het laden? :P

tim-1985 wijzigde deze reactie 02-12-2019 11:55 (6%)

• Roels1
DaCoTa schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:52:
[...]

In onze gemeente zijn publieke laadpalen in woonwijken voor laad-parkeren. Daar kun je hem gewoon de nacht laten staan. Als ik heb daar 's avonds aankoppel, ga ik hem 's nachts niet meer verplaatsen, dan staat hij er tot de volgende ochtend, met kabel aangesloten.
Dat is hier in Amsterdam hetzelfde, detail zit hem in het aangesloten hebben (houden) van de kabel.
De gemeente geeft ook aan dat er geen maximale-laadtijd gehandteerd wordt, al vermoed ik dat de bebording wel ruimte biedt om alsnog in te grijpen als er echt misbruik wordt gemaakt, maar daar is ergens in de 138.938 pagina's van dit topic al een verhaal aan gewijd ;)

TM3 LR Zwart/Zwart Aero

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Vanmiddag mijn model 3 weer ophalen bij de schadehersteller. Er was een pizzakoerier opgeklapt (mijn auto stond geparkeerd).

Kan ik eindelijk de Skoda Octavia weer inleveren. Klinkt arrogant, maar het is echt alsof je 5 jaar terug in de tijd stapt in zo’n ICE.

Fujifilm X-T2 || 16mm f1.4 || 35mm f/2 // Tesla Model 3 LR AWD

• Tassadar32
tim-1985 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:53:
Er waren 2 laadplaatsen waar je overdag mocht laden en 's avonds werd het een normale parkeerplaats waar ook ICE auto's mochten staan. Het was betaald parkeren van 17:00 tot 21:00. Dus toen de auto half 10 klaar was met laden hebben deze van de paal losgehaald en als een normale auto geparkeerd mede omdat de rest van de straat vol was. Volkomen legaal... dachten we.
Dus zijn we terecht beboet, maar waren we echt in de veronderstelling niets fout te doen. En de actie van wegslepen voelt wat overdreven hoewel ik daar gelijk bij moet zeggen dat, als er een ICE auto verkeerd had gestaan, ik mijn billen uit de broek had gelachen als hij was weggesleept O-) .

[...]
Leermomentje, volgende keer kaartje achter de voorruit zodat mensen contact met je kunnen opnemen als ze de paal nodig hebben. Dan gewoon de auto laten staan als hij vol is en je toch binnenkort weg moet.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• tim-1985
Tassadar32 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:55:
[...]

Leermomentje, volgende keer kaartje achter de voorruit zodat mensen contact met je kunnen opnemen als ze de paal nodig hebben. Dan gewoon de auto laten staan als hij vol is en je toch binnenkort weg moet.
Dat was inderdaad ook mijn conclusie. Even je telefoonnummer op een kaartje achter je voorruit plaatsen zodat iemand je kan bereiken als dat nodig mocht zijn. (hoewel een autodief er ook weer misbruik van zou kunnen maken bedenk ik me nu) :F

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:53

Hadden we hem niet losgekoppeld, maar met de kabel laten hangen aan de paal dan was er niets aan de hand geweest. Zelfs als we er geen gebruik meer van maakte.

[...]
Wel erg bagger :( wat je kan doen is proberen je laadtijd goed te zetten dus als je over 4 uur weg gaat je hoeveelheid ampere aanpassen dat je precies uitkomt rond die tijd. Soms doe ik dat ook als ik de hele dag aan de paal moet misschien niet super netjes maar wel keurig volgens de regels. (scheelt vaak maar een uurtje als ik moet laden moet ik vaak lang.

Vorige week wel een een schik moment. Kom ik bij mijn auto heeft hij niet geladen.... dus met net geen 120 kilometer in de accu naar amsterdam dus eeste stop ging prima met 3% de laadpaal netjes voor de deur wat een luxe maar helaas we moesten op de keizersgracht zijn dus met 0% aan de laadpaal en gelukkig was er nog een vrij. erg krap alleen met een model x kan ik zeggen dus er in via de achter deur er uit (en er in rijden met summon zeker met de gracht vond ik wat spannend. In geplugged en toen we klaar waren hadden we precies genoeg voor de terug rit.

Maar goed het bleek dat planned charging niet goed werkte en dus niet de vorige nacht geladen had maar die dag wilde laden in de nacht..... 8)7 Dat was even jammer. Dus die feature beter uit testen voor ik het weer gebruiken ga.

Het is jammer dat het gekoppeld zit aan het voorverwarmen van de auto had liever de 2 los van elkaar gezien.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Zerotorescue
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:22
Dus om half 10 losgekoppeld en vervolgens heeft iemand binnen een half uur een sleper gebeld en die hebben hem ook binnen een half weggesleept? Dat is wel erg snel gegaan.
En die ICE auto die heeft je nu teruggepakt en heeft waarschijnlijk nog harder kunnen lachen :P

• D2k
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-12 16:02
PdeBie schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:55:

Kan ik eindelijk de Skoda Octavia weer inleveren. Klinkt arrogant, maar het is echt alsof je 5 jaar terug in de tijd stapt in zo’n ICE.
Maar je ruitenwissers en cruisecontrol werkten beter (ex-octaaf rijder)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• BlakHawk
D2k schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:57:
[...]

Maar je ruitenwissers en cruisecontrol werkten beter (ex-octaaf rijder)
Bumpers zitten mooier en de stoelbediening is wat duurzamer :+

Hebben jullie dit ook?

Andere kant heeft het ook, alleen ietsjes minder:

Maar rechts onder op de laatste foto wijkt de bumper ook. Induwen helpt niet...

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:53

... tekst...

Ik heb precies om die reden de Tesla app toegang gegeven om alle restricties te omzeilen. 's Nachts heb ik mijn telefoon op niet storen staan, alarm meldingen en dergelijke wil ik dan dus wel ontvangen!

• Cerntje
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-12 22:46
Ik heb vorige week de winterbanden wissel gehad. Sindsdien maakt de onderkant van de auto tussen de voorwielen een raar geluid als ik een bocht maak en tegelijkertijd een drempel op rijd. Dit gebeurt alleen wanneer ik de auto al een tijd niet gebruikt heb bij koude temperaturen. Het geluid klinkt net alsof je een grote stalen plaat buigt, net zover totdat hij zeg maar knikt en een ploffend geluid maakt.

Dat geluid komt dan maar één keer voor en vervolgens niet meer totdat de auto weer een lange tijd heeft stilgestaan in koude temperaturen.

Weet niet of het kwaad kan en moeilijk aanwijsbaar, maar toch. Wat zouden jullie doen?

• Roels1
Cerntje schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:31:

[...]

Dat geluid komt dan maar één keer voor en vervolgens niet meer totdat de auto weer een lange tijd heeft stilgestaan in koude temperaturen.

Weet niet of het kwaad kan en moeilijk aanwijsbaar, maar toch. Wat zouden jullie doen?
Met ditzelfde verhaal terug naar de bandenfitter? :)

TM3 LR Zwart/Zwart Aero

• Cerntje
Roels1 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:32:
[...]

Met ditzelfde verhaal terug naar de bandenfitter? :)
Ik heb zelf al onder de auto gekeken, maar heel veel bijzonder zie je niet. Daarnaast is het een reguliere garage en niet gespecialiseerd in Tesla's. Ze hadden al moeite om de auto naar de werkplaats te rijden.... Ze hebben we officieel de opdracht vanuit de LM gekregen.

Ben bang dat ze zeggen: 'Sorry meneer, wij kunnen er niets aan zien'. Het is ook niet reproduceerbaar in die zin.

• Roels1
Cerntje schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:35:
[...]

Ik heb zelf al onder de auto gekeken, maar heel veel bijzonder zie je niet. Daarnaast is het een reguliere garage en niet gespecialiseerd in Tesla's. Ze hadden al moeite om de auto naar de werkplaats te rijden.... Ze hebben we officieel de opdracht vanuit de LM gekregen.

Ben bang dat ze zeggen: 'Sorry meneer, wij kunnen er niets aan zien'. Het is ook niet reproduceerbaar in die zin.
Snap ik, uiteindelijk is de LM de eigenaar van de auto, dus wellicht daar vragen wat ze er mee willen? Zorg je in ieder geval ook dat ALS er iets mis is, het niet op jou verhaald wordt :)

TM3 LR Zwart/Zwart Aero

• Foody
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
Roels1 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:44:
[...]

Snap ik, uiteindelijk is de LM de eigenaar van de auto, dus wellicht daar vragen wat ze er mee willen? Zorg je in ieder geval ook dat ALS er iets mis is, het niet op jou verhaald wordt :)
Bouten allemaal nog een keer aandraaien

LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak

• Tassadar32
Cerntje schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:31:
Ik heb vorige week de winterbanden wissel gehad. Sindsdien maakt de onderkant van de auto tussen de voorwielen een raar geluid als ik een bocht maak en tegelijkertijd een drempel op rijd. Dit gebeurt alleen wanneer ik de auto al een tijd niet gebruikt heb bij koude temperaturen. Het geluid klinkt net alsof je een grote stalen plaat buigt, net zover totdat hij zeg maar knikt en een ploffend geluid maakt.

Auto zonder jack pads opgetild en onderkant battery pack beschadigd?

• TweakerVincent
Met dit weer is voorwarmen van mijn auto denk ik interessant. Hoe gaat dit praktisch? Ik las in dit forum dat voorwarming niet via stroomnet gaat maar mbv accu's. Dat zou zonde zijn aangezien hij aan mijn prive paal hangt...

M3 SR+. Ik zet nu de app handmatig op 20 graden met vooruitverwarming. 10 min oid. Kan dit proces beter?
Hi denk als er veel ijs op de ramen zit. Hoe lang moet dat van te voren?

Hij laadt nu om 23 uur, ik las dat je beter dan om 5 uur oif kan laden, maar dan is hij vaak nog steeds al eerder klaar. lastig... Heb een iphone dus die android workflow kan niet helaas

• ZorbaR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:40
Het gaat volgens mij wel degelijk via het stroomnet. Gisteren aan een publieke laadpaal voorverwarmd en de opladen pagina gaf +/- 6kW aan.

12x Sunpower X21-350 + SolarEDGE 3000 (226°) PV Output

• BlakHawk
Tassadar32 schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:04:
[...]

Direct maar eve gebeld met de kwikfit waar die van mij volgende week heen gaat, die hebben de pads gewoon liggen!

Daarnaast type banden opgevraagd wat eronder komt:
dunlob wintersport 3d

• Cerntje
Tassadar32 schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:04:
[...]

Ook de garage even gebeld. Ze geven aan dat ze hiervoor aparte steunblokken hebben om het gewicht te verdelen. Ze hebben geen specifieke Model 3 jack pads gebruikt. Ik was in ieder geval van harte welkom om een keer langs te komen, zodat ze in ieder geval kunnen kijken. Dat ga ik een dezer dagen maar doen.

• c.laurijssen
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-12 15:39
TweakerVincent schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:17:
Met dit weer is voorwarmen van mijn auto denk ik interessant. Hoe gaat dit praktisch? Ik las in dit forum dat voorwarming niet via stroomnet gaat maar mbv accu's. Dat zou zonde zijn aangezien hij aan mijn prive paal hangt...

M3 SR+. Ik zet nu de app handmatig op 20 graden met vooruitverwarming. 10 min oid. Kan dit proces beter?
Hi denk als er veel ijs op de ramen zit. Hoe lang moet dat van te voren?

Hij laadt nu om 23 uur, ik las dat je beter dan om 5 uur oif kan laden, maar dan is hij vaak nog steeds al eerder klaar. lastig... Heb een iphone dus die android workflow kan niet helaas
Als je de auto instelt voor 'opladen gereed om' dan wordt hij opgeladen en voorverwarmd (voor weekend kun je voorverwarmen uitschakelen). De stroom pakt hij vanuit de laadpaal (indien aangesloten natuurlijk).
Als je deze optie gebruikt, dan zijn je accu's ook verwarmd door het opladen en wordt daarmee je range ook langer dan wanneer je hem 's avond oplaad en de accu 's nachts afkoelt.

• wopper
Hi

hoe is jullie ervaring met DAB in de M3+? Het is ronduit slecht in mijn geval, valt rondom Utrecht continu weg.
"DAB niet beschikbaar"

Ben erg benieuwd of jullie zonder glitches het land door kunnen crossen?

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13:04
wopper schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:14:
Hi

hoe is jullie ervaring met DAB in de M3+? Het is ronduit slecht in mijn geval, valt rondom Utrecht continu weg.
"DAB niet beschikbaar"

Ben erg benieuwd of jullie zonder glitches het land door kunnen crossen?
Als de radio daar standaard op staat, geen problemen mee rondom Utrecht in een sr+

• digi1968
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-12 22:42
[b]tim-1985 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:39:

Volgens mij zit de LTE antenne in een niet met name te noemen buitenspiegel :)
Als je de spiegelkap eraf haalt en de LTE antenne doorknipt........ze maar dag met je handje :( :'(
IK hoop dat er nog ergens een LTE antenne in de auto zit?

https://teslaownersonline...re-here.7218/#post-125221

digi1968 wijzigde deze reactie 02-12-2019 17:21 (4%)

08/2019 M3 LR AWD/ 3M Matte Charcoal Metallic/ Zwart interieur / 18" Aero /FSD/ Trekhaak / HW3 2019.36.2.4 Teslafi ref.code: Ducatinus2019

• Inspired
c.laurijssen schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:58:
[...]

Als je de auto instelt voor 'opladen gereed om' dan wordt hij opgeladen en voorverwarmd (voor weekend kun je voorverwarmen uitschakelen). De stroom pakt hij vanuit de laadpaal (indien aangesloten natuurlijk).
Als je deze optie gebruikt, dan zijn je accu's ook verwarmd door het opladen en wordt daarmee je range ook langer dan wanneer je hem 's avond oplaad en de accu 's nachts afkoelt.
Moet je alleen niet om 7 uur of later weggaan. Is de accu weer koud. Als je echt fatsoenlijk wil plannen moet je het zelf doen via de api of met iets als Teslafi.

Waarbij er volgens mij niet zoveel winst te behalen is met het verwarmen van de accu door te laden op AC. Met 11kW heb ik niet de indruk dat hij zo warm na is een uur of twee laden. Je mist dan toch de aparte heater op de accu. Meeste voordeel pak je door de cabine goed warm te stoken in de winter. Heb niet echt zin om te testen maar winst door laden voor vertrek is minimaal volgens mij.

Niet heeft hier scan my tesla aan het werk denk ik?

Inspired wijzigde deze reactie 02-12-2019 18:08 (31%)

• wopper
Bonsaiboom schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:42:
[...]

Als de radio daar standaard op staat, geen problemen mee rondom Utrecht in een sr+
Juist dat is erg slecht te zien of het FM of DAB is?

• Mday
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:16
Stond jouw sentry mode aan? Staat er ook zonder sentry mode een alarm op de auto, trouwens? Ik merk dat ik superveel drain heb in sentry mode, en met deze temperaturen verlies is grif 40 km per nacht...

Overigens superprettig dat niet-draaiende wielen... Ik maar opscheppen bij mensen dat ik altijd weet waar mijn auto is. Dit is een fantastische manier om je auto te jatten. Je zet 'm op een oplegger, verplaatst naar je loods, stript hem en laat de rest achter. 8)7

• tim-1985
Mday schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:13:
[...]

Stond jouw sentry mode aan? Staat er ook zonder sentry mode een alarm op de auto, trouwens? Ik merk dat ik superveel drain heb in sentry mode, en met deze temperaturen verlies is grif 40 km per nacht...
Sentry mode stond zeker aan. Ik zal de beelden deze week aan elkaar proberen te plakken en hier of op youtube te posten.

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:23
Cerntje schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:43:
[...]

Ook de garage even gebeld. Ze geven aan dat ze hiervoor aparte steunblokken hebben om het gewicht te verdelen. Ze hebben geen specifieke Model 3 jack pads gebruikt. Ik was in ieder geval van harte welkom om een keer langs te komen, zodat ze in ieder geval kunnen kijken. Dat ga ik een dezer dagen maar doen.
Ik ben hier dus ook bang voor, de mijne gaat zaterdag voor de winterbanden, van te voren ga ik wel even vragen of ze die pads gebruiken, zo niet dan ben ik weer weg.

[ Tesla Model 3 AWD Base Performance | 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• Inspired
Lokale Profile hier was al op de hoogte. :) Zou ze anders morgen even bellen. Kunnen ze anders nog wat regelen.

• marco2152
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13-12 20:12
easy-cloud schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:48:
[...]

Yep, nog steeds op 2019.31.103.1 |:( 8)7
ja, hier nog op v9; 2019.27.103

• easy-cloud
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:28
marco2152 schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:03:
[...]

Jep ik ook, geen updates wel steeds iets meer storingen haha. Ze pushen ook geen updates meer via de chat jammer genoeg!

easy-cloud wijzigde deze reactie 02-12-2019 22:08 (12%)

M3 - LR / Blauw / Black / 19"

• Mcnuggets10
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 14:59
easy-cloud schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:04:
[...]

Jep ik ook, geen updates wel steeds iets meer storingen haha. Ze pushen ook geen updates meer via de chat jammer genoeg!
Toch fijn te lezen, gedeelde smart... heb hem vannacht weer lekker dichtbij mn modem geparkeerd ...

• easy-cloud
Mcnuggets10 schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:19:
[...]

Toch fijn te lezen, gedeelde smart... heb hem vannacht weer lekker dichtbij mn modem geparkeerd ...
Ik woon in een appartement op de 4de, dus geen WiFi en op het werk ook niet |:(

• synorluna
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12:35
Hier ook, dus dan maar via een hotspot op m’n telefoon.

• easy-cloud
Mcnuggets10 schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:19:
[...]

Wanneer is de jouwe geleverd?

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:16
Mday schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:13:
[...]

Overigens superprettig dat niet-draaiende wielen... Ik maar opscheppen bij mensen dat ik altijd weet waar mijn auto is. Dit is een fantastische manier om je auto te jatten. Je zet 'm op een oplegger, verplaatst naar je loods, stript hem en laat de rest achter. 8)7
Wil je nog meer drain? Dan moet je vooral altijd je locatie door sturen.

Maar er zijn geen cijfers van diefstallen over 2019, maar het is wel duidelijk dat er nauwelijks Tesla's worden gestolen. Dus het is echt een non-issue.

• wopper
pliesie schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:59:
[...]

@Inspired

Als ik "gepland opladen" gebruik lijkt het te werken. Dan is hij vol, en gaat hij de laadpaal gebruiken om voor te verwarmen.

Morgen nog eens testen met een handmatige actie, het lijkt bepalend te zijn wat de auto doorgeeft. Want aan de paal kan ik geen wijzigingen maken...

• Mcnuggets10
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 14:59
easy-cloud schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:25:
[...]

Wanneer is de jouwe geleverd?
18 november

• pliesie
wopper schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:16:
[...]

@Inspired

[Afbeelding]

Als ik "gepland opladen" gebruik lijkt het te werken. Dan is hij vol, en gaat hij de laadpaal gebruiken om voor te verwarmen.

Morgen nog eens testen met een handmatige actie, het lijkt bepalend te zijn wat de auto doorgeeft. Want aan de paal kan ik geen wijzigingen maken...
Ok.. ff testen. Bedankt voor delen.

• j1990
  • Laatst online: 17:53
Weet iemand hoe je de volgorde van favoriete FM/DAB radio stations kan wijzigen?

• Klitse
  • Niet online
marco2152 schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:03:
[...]

Heb je al geprobeerd om 5 x op "geavanceerd" te drukken?

• eikrur
  • Laatst online: 12:18
Als alles meezit krijg ik volgende week mijn TM3, nu wil ik eigenlijk mijn e-mailadres wat gekoppeld is aan mijn account wijzigen (is dat handig om dat nu te doen, beter na levering, of beter helemaal niet?

SR+, Midnight Silver, Zwart, 19" 11/10 besteld, 25/10 prepare fd mail.........26-11 VIN, kenteken G-xxx-TJ, SMS 05-12, leverdatum 12-12, strik erom en klaar

• Tassadar32
Cerntje schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:43:
[...]

In de Tesla technical manual is er een mooi plaatje:

Duidelijk dat er maar kleine punten zijn die gebruikt mogen worden om de auto op te tillen. Ben vanmiddag ook aan de beurt bij de bandenboer maar ga er dus gewoon naast staan terwijl ze werken.

Pagina: 1 ... 103 ... 115 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True