Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.752 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Cybey schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:45:
[...]

Waarom heb je hiervoor gekozen boven gewoon een 32GB USB stick?
Stukje interesse
Los van USB of SSD, met 32GB ga je echt niet mee toekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:54:
[...]

Uitgesteld laden zou er voor moeten zorgen dat op het aangegeven tijdstip de accu vol is. Afgelopen zaterdag moest ik om 11.00 uur weg, dus dat de vorige avond ingesteld. Hij gaf aan dat hij om 5.00 uur zou beginnen met laden en om 11.00 uur was de accu keurig vol en warm. Hij berekent dus zelf de starttijd van laden. Alleen, bedenk ik mij, als bij jou het amperage zo fluctueert, kan hij nooit een nauwkeurige aanvangstijd berekenen. Even mee experimenteren zou ik zeggen, als je geen rit van 400 km. voor de boeg hebt natuurlijk :*)
11 uur werkt toch niet echt? Tesla gaat toch in daluren laden? Dus, tot 6 uur standaard? Als het echt koud is stel ik mijn eigen schedule wel in. Stuk beter te regelen en ook stoeltje lekker warm als ik in stap. :)

Mijn laadpaal met DLB zit 's nachts gewoon continue 11kW. Er is dan geen noemenswaardig ander gebruik in huis.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 29-11-2019 11:38 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:35:
[...]

11 uur werkt toch niet echt? Tesla gaat toch in daluren laden? Dus, tot 6 uur standaard? Als het echt koud is stel ik mijn eigen schedule wel in. Stuk beter te regelen en ook stoeltje lekker warm als ik in stap. :)
Volgens mij heeft het niks met daluren te maken (ik betaal trouwens voor elektriciteit 24 uur hetzelfde tarief). Toen ik om 10.00 uur naar buiten keek, zag ik dat het laden bezig was (aan de ledjes op de TWC). Maar ik ga het dit weekend nog een keer proberen, wordt vervolgd.
Op eindtijd laden is interieur ook lekker opgewarmd inderdaad. Stoelverwarming gaat volgens mij pas aan als je erop gaat zitten, maar dat weet ik niet zeker. Wel heerlijk, auto ontdooid, geen beslagen ruiten en lekker warm, hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:41:
[...]

Volgens mij heeft het niks met daluren te maken (ik betaal trouwens voor elektriciteit 24 uur hetzelfde tarief). Toen ik om 10.00 uur naar buiten keek, zag ik dat het laden bezig was (aan de ledjes op de TWC). Maar ik ga het dit weekend nog een keer proberen, wordt vervolgd.
Op eindtijd laden is interieur ook lekker opgewarmd inderdaad. Stoelverwarming gaat volgens mij pas aan als je erop gaat zitten, maar dat weet ik niet zeker. Wel heerlijk, auto ontdooid, geen beslagen ruiten en lekker warm, hmm
De daluren zitten hardcoded in de code van de Tesla volgens mij. Staat ook in de release notes. Je zag hem "laden" omdat hij aan het verwarmen was waarschijnlijk. Als je 7/8/9 vertrekt is het redelijk nutteloos dus qua verwarmen van de accu omdat hij dus het laden voor 6 uur doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 29-11-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:35:
[...]

Mijn laadpaal met DLB zit 's nachts gewoon continue 11kW. Er is dan geen noemenswaardig ander gebruik in huis.
Is een vreemde combi van (tijd te laden x vertrektijd) Kan hij in de nacht laden dat stopt die om 5:30h. Zit er te lange tijd tussen houdt hij geen rekening met daluren. bv 11h vetrekken is geen laden voor 6h. Helaas is 8h vertrek ook stoppen met laden om 5:30h.
Hoe hij eea bepaald.....................? beats me

[ Voor 3% gewijzigd door Joe Dancen op 29-11-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:44:
Goedemorgen, Ik heb een Samsung T5 SSD gekocht voor mijn dashcam / senturymode. Wat is de makkelijkste manier om de ssd op fat 32 te krijgen.
Cybey schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:45:
[...]

Waarom heb je hiervoor gekozen boven gewoon een 32GB USB stick?
Stukje interesse
Je moet hem FAT32 formateren. Toevallig zelf gisteren een 64GB usb stick erin geduwt.
Dat formateren is wel een dingetje als je Windows 10 hebt want die komt dan met exFAT32 en dat werkt niet.
Dus ik heb de tool: Mini Partition Wizard ofzow even moeten downloaden om dat voor elkaar te krijgen.
Daarna mapje TeslaCam aanmaken en klaar ben je.

Als je een Mac hebt heb je geluk die kan wel gewoon FAT32 formateren boven de 32GB btw.

De reden volgens mij dat er mensen zijn voor die SSD kiezen is omdat een USB stick behoorlijk warm kan worden omdat de schrijfsnelheid best hoog is. Veel sticks kunnen dat ook niet echt aan waardoor ze uiteindelijk stuk gaan. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RichardC79 op 29-11-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Weet iemand of je ook je reis door Europa met superchargers en andere snelladers vooraf kunt plannen vanachter je pc? In de navigatie van de auto kun je wel vanalles instellen, maar ik wil graag vooraf de planning maken zonder in de auto te gaan zitten. Er zijn allerlei programma's die laadpunten in Europa weergeven (waaronder google maps) maar daarmee kan ik geen route plannen langs de laadpunten. Bovendien kan ik in maps niet filteren op snelladers, dus krijg je ook alle standaard laadpalen van 11 kW of minder te zien. Goede tips hoe dit aan te pakken zijn welkom!
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:45:
[...]

De daluren zitten hardcoded in de code van de Tesla volgens mij. Staat ook in de release notes. Je zag hem "laden" omdat hij aan het verwarmen was waarschijnlijk. Als je 7/8/9 vertrekt is het redelijk nutteloos dus qua verwarmen van de accu omdat hij dus het laden voor 6 uur doet.
Met die logica zou het dus zo zijn, dat als ik om 10.00 uur in de ochtend instel dat hij om 17.00 uur vol moet zitten met uitgesteld laden, dat hij helemaal niet zou gaan laden, omdat er geen daluren zijn :|
Ga ik toch eens proberen de komende tijd (nu niet, net de accu helemaal vol)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:01:
Weet iemand of je ook je reis door Europa met superchargers en andere snelladers vooraf kunt plannen vanachter je pc? In de navigatie van de auto kun je wel vanalles instellen, maar ik wil graag vooraf de planning maken zonder in de auto te gaan zitten. Er zijn allerlei programma's die laadpunten in Europa weergeven (waaronder google maps) maar daarmee kan ik geen route plannen langs de laadpunten. Bovendien kan ik in maps niet filteren op snelladers, dus krijg je ook alle standaard laadpalen van 11 kW of minder te zien. Goede tips hoe dit aan te pakken zijn welkom!
[...]

Met die logica zou het dus zo zijn, dat als ik om 10.00 uur in de ochtend instel dat hij om 17.00 uur vol moet zitten met uitgesteld laden, dat hij helemaal niet zou gaan laden, omdat er geen daluren zijn :|
Voor al uw plannen: www.abetterrouteplanner.com

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
[...]

Rit plannen in abrp en dan zelf inkloppen. Of locaties sharen via maps naar de Tesla app. Komen ze in de auto terecht.

Default navagatie;

- Pakt alleen SuCs
- Nul optie tot customize
- Probeert zo min mogelijk te stoppen
- Komt soms met speed limits om SuC te halen
- Waypoints.. nope

Tov ABRP is de buildin eigenlijk beschamend slecht voor Tesla.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 29-11-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
thewizard2006 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:09:

[...]

In de 2 maanden dat ik de auto nu heb heb ik deze 4x gehad in de eerste maand (het is nu alweer een tijdje geleden, ff afkloppen). Dan deden een hoop zaken het niet zoals geluid, navigatie, achteruitcamera etc. Resetten hielp niet (ook niet de hard reset). De ene keer was het de volgende ochtend weer weg en de andere keer na een half uurtje toen ik ff boodschappen heb gedaan. Wat wellicht helpt is de hele auto uitzetten en weglopen ervan.
Oh en druk niet op het SoS knopje bovenin bij je lampjes. Die belt de alarmcentrale :|
De keer dat ik sos gebruikte hoorde de andere kant mij niet. Dus ik laat ze er zeker even na kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
In Europa kijk ik al rijdend wat handig is. Standaard wil de tesla navigatie doorrijden tot 10% idd, maar dat is zeker voor de eerste stuk te lang. Vooraf plannen doe ik na mijn eerste langere trip niet meer.

Tesla heeft zelf ook een planner: https://www.tesla.com/trips. Zie nu dat ze daar eindelijk de Model 3 hebben toegevoegd, maar dan alleen de LR versie. Is ook redelijk archaisch, maar kun je wel een idee krijgen. Als je alleen superchargers wilt gebruiken, is dat ok, hoewel ik daar eigenlijk niet meer kijk.

Als je ook andere chargers wilt gebruiken, kun je idd naar ABRP kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:04:
[...]

Rit plannen in abrp en dan zelf inkloppen. Of locaties sharen via maps naar de Tesla app. Komen ze in de auto terecht.

Default navagatie;

- Pakt alleen SuCs
- Nul optie tot customize
- Probeert zo min mogelijk te stoppen
- Komt soms met speed limits om SuC te halen

Tov ABRP is de buildin eigenlijk beschamend slecht voor Tesla.
Tov andere fabrikanten, is Tesla navigatie erg gebruiksvriendelijk.
Maar, dus? Zo kan je over elk punt wel iets vinden waar iets anders beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
DaCoTa schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:20:
[...]

In Europa kijk ik al rijdend wat handig is. Standaard wil de tesla navigatie doorrijden tot 10% idd, maar dat is zeker voor de eerste stuk te lang. Vooraf plannen doe ik na mijn eerste langere trip niet meer.

Tesla heeft zelf ook een planner: https://www.tesla.com/trips. Zie nu dat ze daar eindelijk de Model 3 hebben toegevoegd, maar dan alleen de LR versie. Is ook redelijk archaisch, maar kun je wel een idee krijgen. Als je alleen superchargers wilt gebruiken, is dat ok, hoewel ik daar eigenlijk niet meer kijk.

Dank voor de reactie. Misschien nog een beetje koudwatervrees, eerste trip buiten NL met een EV. Vooral Slovenie, Oostenrijk en Kroatie lijken mij nog wat spannender. Maar we gaan het proberen. En anders, een stopcontact is altijd wel te vinden, het duurt alleen wat langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
DaCoTa schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:34:
[...]

Bij de app update van 22-11-2019 (android) is het erbij gekomen idd. Bij mij (LR) is de max nu dus 484 km. Ik ben hem toevallig tot 100% aan het opladen vanwege een lange rit, kijken of hij daar ook stopt, want voorheen was de max hoger (498 heb ik ooit gehaald).

Hmm, hij is nog aan het calibreren, de max is nu (twee minuten later dan hierboven) 491km. En nu weer 486km. Nouja, ik kijk het wel aan :-)

Het wijzigen van de charge limit in de app is iig ook verbeterd, dat werkt een heel stuk makkelijker.
Ben nu mijn LR AWD aan het laden tot 100% ivm lange rit en feit dat hij volgende week bij de wrapper staat.
98% en 490km nu. Laatste 3% duurt lang. Dropt van 11kwh naar 7kwh

EDIT: 100% is 499km

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/D5khh0V/Charge-Details-4.png

[ Voor 10% gewijzigd door Joe Dancen op 29-11-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:24:
[...]

Dank voor de reactie. Misschien nog een beetje koudwatervrees, eerste trip buiten NL met een EV. Vooral Slovenie, Oostenrijk en Kroatie lijken mij nog wat spannender. Maar we gaan het proberen. En anders, een stopcontact is altijd wel te vinden, het duurt alleen wat langer...
Ja, die kant op zijn ze wat spaarzamer inderdaad, dus dan kan het zeker geen kwaad :-) Leuk avontuur! Wat ik erg prettig vond is dat bij lange trips je niet meer op stinkende, drukke en rumoerige tankstations komt, maar in heerlijk rustgevende hotel lobbies. Super relaxed :-) Het verschilt wel een beetje per land, waar ze de Superchargers plaatsen, dus soms is het ruk (een gesloten hotel bijvoorbeeld, dus zelfs geen wc), maar meestal is het dikke prima, koffie met een croissantje aan de hotelbar.
Joe Dancen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:26:
[...]

Ben nu mijn LR AWD aan het laden tot 100% ivm lange rit en feit dat hij volgende week bij de wrapper staat.
98% en 490km nu. Laatste 3% duurt lang. Dropt van 11kwh naar 7kwh
100% is 491 km geworden bij mij. Laatste paar km duurt inderdaad een baard. Dus ik ben dan 8 km kwijt over 7 maanden en 21500 km. 1.6% degradation, valt me niet tegen.

[ Voor 20% gewijzigd door DaCoTa op 29-11-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bottom line schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:23:
[...]

Tov andere fabrikanten, is Tesla navigatie erg gebruiksvriendelijk.
Maar, dus? Zo kan je over elk punt wel iets vinden waar iets anders beter is.
Bij een voorloper op EV gebied zou ik iets meer verwachten ja. Met name op lange ritten wil je simpele dingen op kunnen geven. Aankomen met minimaal x percentage, liever wat vaker stoppen of minder vaak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
DaCoTa schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:29:
[...]

Ja, die kant op zijn ze wat spaarzamer inderdaad, dus dan kan het zeker geen kwaad :-) Leuk avontuur! Wat ik erg prettig vond is dat bij lange trips je niet meer op stinkende, drukke en rumoerige tankstations komt, maar in heerlijk rustgevende hotel lobbies. Super relaxed :-) Het verschilt wel een beetje per land, waar ze de Superchargers plaatsen, dus soms is het ruk (een gesloten hotel bijvoorbeeld, dus zelfs geen wc), maar meestal is het dikke prima, koffie met een croissantje aan de hotelbar.
Bedankt voor de reactie. Is inderdaad wel relaxed dat je op andere plekken terecht komt. We gaan het meemaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
En degene die achter een voorloper komen moeten niet beter zijn dan de pionier?
Met hun 10x langere ervaring in auto's maken en leveren aan de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bottom line schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:35:
En degene die achter een voorloper komen moeten niet beter zijn dan de pionier?
Met hun 10x langere ervaring in auto's maken en leveren aan de mensheid.
Tja, die moeten ook zeker beter kunnen maar dat is even het punt niet. Als ik kijk puur naar de functies van de navigatie verwacht ik meer van een tech bedrijf. Thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosma
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 18:54
Herkennen jullie het volgende euvel:

In de auto luister ik vaak naar podcasts via de de standaard podcast app op de iPhone. Geluid gaat dan via bluetooth over de Tesla speakers. Tegelijkertijd heb ik Flitsmeister aanstaan waarbij ik meldingen laat horen via de speaker van de telefoon, anders pauzeert de podcast als er een flitsmeister-melding binnenkomt. Dit werkt alleen niet feilloos, ik heb namelijk alsnog dat de podcast die ik afspeel pauzeert. Als ik vervolgens weer op play druk is het geluid een stuk gedempt. Heel irritant. In de Flitsmeister app heb ik al zitten spelen met de verschillende settings (iPhone speaker -> normaal / alternatief). Geen idee waar het probleem ligt, fitmeister app? Podcast app? iOS of Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Bosma schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:40:

In de auto luister ik vaak naar podcasts via de de standaard podcast app op de iPhone. Geluid gaat dan via bluetooth over de Tesla speakers. Tegelijkertijd heb ik Flitsmeister aanstaan waarbij ik meldingen laat horen via de speaker van de telefoon, anders pauzeert de podcast als er een flitsmeister-melding binnenkomt. Dit werkt alleen niet feilloos, ik heb namelijk alsnog dat de podcast die ik afspeel pauzeert. Als ik vervolgens weer op play druk is het geluid een stuk gedempt. Heel irritant. In de Flitsmeister app heb ik al zitten spelen met de verschillende settings (iPhone speaker -> normaal / alternatief). Geen idee waar het probleem ligt, fitmeister app? Podcast app? iOS of Tesla?
iOs. Of gewoon elke smartphone.
Denk dat elke app pauzeert als een andere app er een geluid over gooit op een andere manier. Test het anders eens uit met een bluetooth hoofdtelefoon? Daar ga je net hetzelfde krijgen.

@Inspired Ik ben van mening dat hun navigatie nog steeds 2 jaar voorloopt op de beste standaard navigatie dat er in een andere auto zit.
Dat ABRP nog vollediger is, kan perfect zijn. Maar gebruiksvriendelijker? Daar zit 99% niet op te wachten op al die extra data. Ze willen weten: of ze er geraken, via welke wegen, en op de kortste mogelijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
DaCoTa schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:20:
[...]

Voor de eerste road trip vond ik het wel leuk om voorbereid te zijn. Dan komt ABRP wel van pas. Tegenwoordig gebruik ik het veel minder, meestal meer als leidraad, om te bekijken welke route het handigst is. Eenmaal aan het rijden vertrouw ik meestal op eigen ervaring (mbt range) en de SuC afstanden in de in-car navigatie.

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

J-P

Syntax erro....

Bosma schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:40:

Hmm, ik heb sinds de laatste update (van FlitsMeister of Tesla) het precies andersom.

Flitsmeister gaat over de telefoon speaker op vol volume, daarna gaat de Podcast app (PocketCasts) verder. Maar soms ineens op vol volume. Je schrikt je helemaal de tering wanneer dat gebeurd.

Helaas ook nog geen instellingen gevonden die dit ineens kan veroorzaken, het ging al een half jaar goed.

[ Voor 4% gewijzigd door J-P op 29-11-2019 13:06 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
J-P schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:06:
[...]

Hmm, ik heb sinds de laatste update (van FlitsMeister of Tesla) het precies andersom.

Flitsmeister gaat over de telefoon speaker op vol volume, daarna gaat de Podcast app (PocketCasts) verder. Maar soms ineens op vol volume. Je schrikt je helemaal de tering wanneer dat gebeurd.

Helaas ook nog geen instellingen gevonden die dit ineens kan veroorzaken, het ging al een half jaar goed.
Ik hier dus ook. Heel erg irritant. Geen flauw idee hoe het komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:38
Wie Ziggo GO wil kijken in de auto, open deze video in de YouTube 'app': YouTube: Tesla Ziggo GO of even zoeken op 'Tesla Ziggo GO'. Dan werkt het fullscreen en met audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:33:
[...]
Bij een voorloper op EV gebied zou ik iets meer verwachten ja. Met name op lange ritten wil je simpele dingen op kunnen geven. Aankomen met minimaal x percentage, liever wat vaker stoppen of minder vaak etc.
Vind het prima zo: ABRP voor plannen in detail, onderweg de kwa user interface simpelere Tesla navigatie.

Heb maar twee nadeeltjes aan de Tesla navigatie. Als iemand trouwens work arounds er voor weet dan graag:

1. Andere fast chargers zijn wel te vinden, maar prepareen zoals bij navigeren naar een SuC kan helaas niet - dat zou Tesla echt eens moeten toevoegen. (of zie ik een truuk over het hoofd?)

2. De voice bij de navigatie mag wel wat beter:
(a) uitspreken van buitenlandse plaats- en straatnamen is vaak ridicuul. Soms kan ik er om lachen, maar ook geregeld onhandig omdat daardoor soms niet (snel) te ontijferen is wat de voice bedoelt.
(b) te lang van stof. Zou graag dat de voice beknopter de richting aangeeft en niet met lange volzinnen. De aanwijzing komt dan soms wat laat, wordt er onduidelijker van en - wat ik echt irritant vindt - mijn muziek wordt dan onnodig lang gedempt. Had deze irritaties nooit met mijn oude Tom-Tom.

Maar goed, als Nederlander moet er wat te klagen over blijven.

Oh ja, leuk zou zijn, maar uiteraard niet noodzakelijk: de navigatie op het scherm ook in de rijrichting in diepte kunnen afbeelden. Helemaal fraai met augmented reality zoals enkele andere merken (Mercedes dacht ik) ook hebben. Zou met de camera's en de grote schermen in de Tesla's echt fantastisch moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geprobeerd te zoeken maar kan het niet zo snel vinden.

Maar weet iemand of de naafdoppen van tesla ook op 19 inch velgen passen?

Of zitten deze er al op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:40:
ik heb geprobeerd te zoeken maar kan het niet zo snel vinden.

Maar weet iemand of de naafdoppen van tesla ook op 19 inch velgen passen?

Of zitten deze er al op?
19" word compleet geleverd. Die doppen zijn alleen handig voor Aero waar je de cover af kan halen. De Aero covers fungeren ook als naafdop dus je moet dan andere naafdoppen hebben.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:27
arsimo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:30:
[...]

(a) uitspreken van buitenlandse plaats- en straatnamen is vaak ridicuul.
De uitspraak van nederlandse straatnamen ook hoor. De klemtoon ligt vaak erg verrassend.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Schrobz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:47:
[...]

De uitspraak van nederlandse straatnamen ook hoor. De klemtoon ligt vaak erg verrassend.
Voice uit. Zoveel voegt dat ook weer niet toe met zo'n grote navigatiedisplay.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Tassadar32 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:49:
[...]

Voice uit. Zoveel voegt dat ook weer niet toe met zo'n grote navigatiedisplay.
Bij mij staat de voice om die reden ook uit. Zet de voice enkel op de snelweg aan omdat ik nog wel eens een afslag wil missen als ik lekker aan het cruisen ben 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Positieve degradatie :) of heet dat gradatie? ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X713FYy/1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Joe Dancen op 29-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Joe Dancen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:55:
Positieve degradatie :) of heet dat gradatie? ;)

[Afbeelding]
Je bedoelt negatieve degradatie.

(Ja, beetje nerd die af en toe precies wil zijn. Min en min is plus weet je wel ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door arsimo op 29-11-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Hatsjoe schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:51:
[...]

Bij mij staat de voice om die reden ook uit. Zet de voice enkel op de snelweg aan omdat ik nog wel eens een afslag wil missen als ik lekker aan het cruisen ben 8)7 :+
Navigate On Autopilot lost dat missen van een afslag goed op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Tassadar32 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:01:
[...]

Navigate On Autopilot lost dat missen van een afslag goed op ;)
Om alleen daarom 6400 euro neer te tellen vind ik ook weer overdreven ;) Daarnaast moet je met FSD alsnog zelf aan je richtaanwijzer zitten voordat er een afslag genomen wordt toch? Of krijg je dan wel geluidsignalen van de autopilot dat je dat moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024
MADG0BLIN schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:11:
[...]

Ik hier dus ook. Heel erg irritant. Geen flauw idee hoe het komt.
Heb exact hetzelfde. ;)
Heb een andoid telefoon overigens. Dus dat maakt geen verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
Hatsjoe schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:29:
[...]

Om alleen daarom 6400 euro neer te tellen vind ik ook weer overdreven ;) Daarnaast moet je met FSD alsnog zelf aan je richtaanwijzer zitten voordat er een afslag genomen wordt toch? Of krijg je dan wel geluidsignalen van de autopilot dat je dat moet doen?
Hangt van de situatie af. Rijbaanwissel is met bevestiging en NoA zal je sowieso naar de juiste rijbaan loodsen om een afslag te kunnen nemen. Als het een echte afslag is zal NoA deze geheel zelfstandig nemen (knipperlichten, uitvoegen, snelheid minderen) zonder bevestiging. Als het een oprit/afrit combo is zal NoA nog steeds om bevestiging vragen. Gewenste rijstrookwissels worden duidelijk aangegeven en als je die negeert volgt er een geluidssignaal (ping!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Tassadar32 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:37:
[...]

Hangt van de situatie af. Rijbaanwissel is met bevestiging en NoA zal je sowieso naar de juiste rijbaan loodsen om een afslag te kunnen nemen. Als het een echte afslag is zal NoA deze geheel zelfstandig nemen (knipperlichten, uitvoegen, snelheid minderen) zonder bevestiging. Als het een oprit/afrit combo is zal NoA nog steeds om bevestiging vragen. Gewenste rijstrookwissels worden duidelijk aangegeven en als je die negeert volgt er een geluidssignaal (ping!).
Ohh als ik dit zo hoor heb ik echt zin om FSD aan te schaffen O-)
Ik hoop dat er nog een keer een goede actie komt met korting dan wil ik het nog wel overwegen. Tot die tijd blijf ik zelf nog maar even sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
Tassadar32 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:37:
[...]
Gewenste rijstrookwissels worden duidelijk aangegeven en als je die negeert volgt er een geluidssignaal (ping!).
En als je ze nog langer negeert, gaat 'ie op een gegeven moment wel heel erg etterig vertragen (ik heb nog nooit getest tot hoever overigens). Kan misschien zinvol zijn als je je afslag oprecht dreigt te missen, maar zolang NoA nog steeds regelmatig onnodige rijstrookwissels voorstelt (per se de middelste van de drie rijstroken voor rechtdoor willen pakken, de linker van twee tunnelbuizen willen nemen) is het meer irritant en gevaarlijk dan nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
wootahH schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:21:
[...]
die blijft. Rij er al een weekje mee rond. Volgende week een afspraak.
Na installatie van de nieuwste update vandaag is het al weer weg. 2019.36.2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas_FR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
wootahH schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:21:
[...]
die blijft. Rij er al een weekje mee rond. Volgende week een afspraak.
Al een reset uitgevoerd? Bij mij was die melding daarna weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Laatst online: 14-05-2024
MrBasta schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:43:
[...]

Ohh als ik dit zo hoor heb ik echt zin om FSD aan te schaffen O-)
Ik hoop dat er nog een keer een goede actie komt met korting dan wil ik het nog wel overwegen. Tot die tijd blijf ik zelf nog maar even sturen
Same hier! Kan niet wachten om voor FSD te gaan, maar de helft van de aandeelhouders is er nog niet mee akkoord 8)7

Geen Black Friday sale for FSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mkeespiet schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:39:
[...]

Same hier! Kan niet wachten om voor FSD te gaan, maar de helft van de aandeelhouders is er nog niet mee akkoord 8)7

Geen Black Friday sale for FSD?
Er is al een soort van Black Friday voor FSD hier. Zal alleen maar duurder worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik verwacht half december mijn M3P! Ik heb hem zonder Enhanced Autopilot besteld, maar wil die bij nader inzien toch gaan activeren. Ik begrijp dat het via je Tesla Account gaat. Hoe gaat de betaling hiervan? Is dit met creditcard, of kan het ook met iDeal? Heeft iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
Furr schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:25:
Ik verwacht half december mijn M3P! Ik heb hem zonder Enhanced Autopilot besteld, maar wil die bij nader inzien toch gaan activeren. Ik begrijp dat het via je Tesla Account gaat. Hoe gaat de betaling hiervan? Is dit met creditcard, of kan het ook met iDeal? Heeft iemand hier ervaring mee? :)
Koop je hem prive?

Je heb standaard AP, je kan achteraf FSD kopen (NOA, PARKING, SUMMON)
Prive. Na aflevering kan je hem kopen via je creditcard en je account online. Is binnen een paar uur geactiveerd

Zakelijk: Als je de bijtelling laag wil houden kopen na ophalen. Als het via de LM gaat kan het lang duren. LM besteld, tesla stuurt factuur, LM stuurt betalingsbewijs naar Tesla etc. Kan zo maar paar weken duren.
Ik heb het via de CC van de zaak aangeschaft en bij de LM gedeclareerd

[ Voor 36% gewijzigd door Joe Dancen op 29-11-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
In alle gevallen kun je FSD inderdaad beter na oplevering bestellen. Scheelt je namelijk een hogere fiscalewaarde en aanschafwaarde blijft gelijk.

Maar had zelf ook gehoopt op een FSD Black Friday aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furr
Joe Dancen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:36:
[...]

Koop je hem prive?

Je heb standaard AP, je kan achteraf FSD kopen (NOA, PARKING, SUMMON)
Prive. Na aflevering kan je hem kopen via je creditcard en je account online. Is binnen een paar uur geactiveerd

Zakelijk: Als je de bijtelling laag wil houden kopen na ophalen. Als het via de LM gaat kan het lang duren. LM besteld, tesla stuurt factuur, LM stuurt betalingsbewijs naar Tesla etc. Kan zo maar paar weken duren.
Ik heb het via de CC van de zaak aangeschaft en bij de LM gedeclareerd
Ik koop hem zakelijk zonder lease! Is er ook een mogelijkheid om het via iDeal te doen? Ik heb alleen een privé creditcard en daar zit een bestedingslimiet op van ongeveer 2000. Dus daar kan ik hem niet mee kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Furr schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:11:
[...]

Ik koop hem zakelijk zonder lease! Is er ook een mogelijkheid om het via iDeal te doen? Ik heb alleen een privé creditcard en daar zit een bestedingslimiet op van ongeveer 2000. Dus daar kan ik hem niet mee kopen.
Ik heb het benodigde bedrag op m'n creditcard overgemaakt en daarna gekocht. Die mogelijkheid zit bij mij binnen de ICS portal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furr
anboni schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:14:
[...]

Ik heb het benodigde bedrag op m'n creditcard overgemaakt en daarna gekocht. Die mogelijkheid zit bij mij binnen de ICS portal.
Thanks voor de info! Ik ga even checken of ik dat met mijn creditcard ook kan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Laatst online: 20-07 22:07
Furr schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:19:
[...]

Thanks voor de info! Ik ga even checken of ik dat met mijn creditcard ook kan. :D
Of je limiet tijdelijk verhogen, kan met mijn CC eenvoudig in de app (ING).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Roels1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:33:
[...]

Of je limiet tijdelijk verhogen, kan met mijn CC eenvoudig in de app (ING).
Daar zal alleen een nieuwe kredietwaardigheidscheck aan vast zitten. Als je het benodigde bedrag gewoon overmaakt, heb je daar geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:37
_Erik_ schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:08:
Nu bij Amac de Nomad charger voor €89,95 (normaal durfen ze er €160 voor te vragen)

Ik heb m besteld, toch makkelijker dan vanuit het buitenland te laten verzenden. Hopelijk ook sneller.
Vandaag de charger ontvangen, ziet er goed uit en lijkt goed te werken.

Vraagje voor wie deze (of ander charger) nog meer hebben.
Gaat bij jullie door de dikte, de klep waar de charger in ligt ook wat lastiger helemaal omhoog?

Hij gaat wel helemaal omhoog maar wrijft iets tegen de sluitingsklep, verder geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door _Erik_ op 29-11-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@_Erik_ met mij ali lader gaat het prima. Wel goed onderin erin gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roels1
  • Laatst online: 20-07 22:07
_Erik_ schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:06:
[...]

Vandaag de charger ontvangen, ziet er goed uit en lijkt goed te werken.

Vraagje voor wie deze (of ander charger) nog meer hebben.
Gaat bij jullie door de dikte, de klep waar de charger in ligt ook wat lastiger helemaal omhoog?

Hij gaat wel helemaal omhoog maar wrijft iets tegen de sluitingsklep, verder geen probleem.
Rubberen Tesla matje er wel eerst uitgehaald en ergens in een kast gegooid? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe Dancen
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:29:
Ali-lader werkt super.....gebruik niet de voorste USB maar heb rechtstreekse 12v gemaakt. 2 mobieltjes super snel laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Erik_
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:29:
Ik denk het wel, zal morgen nog eens verder proberen. Al zag ik in een filmpje op YouTube ook dat deze (de Nomad) iets aanliep tegen de klep bij het scharnier, maar wie weet kan het beter.
Roels1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:31:
[...]

Rubberen Tesla matje er wel eerst uitgehaald en ergens in een kast gegooid? :)
Uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Iemand al een tip tegen het vast vriezen van de deur handles op de 3? Beetje siliconenspray/teflonspray? Vanmorgen allemaal vast zo’n beetje. Ook na 20m voorverwarmen.

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 30-11-2019 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:48:
Iemand al een tip tegen het vast vriezen van de deur handles op de 3? Beetje siliconenspray/teflonspray? Vanmorgen allemaal vast zo’n beetje. Ook na 20m voorverwarmen.
Bij mij ook, en zo koud is het nog niet eens. Heb wat gegoogled, veel dezelfde vragen hierover en niet echt één oplossing.

Volgens deze video moet je rondom de deur handle "slaan" met je vuist om het los te krijgen en enigszins op te warmen:

Hoop dat er een betere/snellere oplossing is, geen zin om zo iedere ochtend aan de slag te moeten.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Hard uitademen ter hoogte van je deurklink? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Bananeman schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:04:
[...]

Bij mij ook, en zo koud is het nog niet eens. Heb wat gegoogled, veel dezelfde vragen hierover en niet echt één oplossing.

Volgens deze video moet je rondom de deur handle "slaan" met je vuist om het los te krijgen en enigszins op te warmen:

[YouTube: Tesla Model 3 Winter Fixes: Opening a Frozen Door Handle and Thawing a Frozen Charge Port Latch]
Hoop dat er een betere/snellere oplossing is, geen zin om zo iedere ochtend aan de slag te moeten.
Je hebt van die vettige troep-ontdooi-spray... Dat werkt prima maar dan moet je de auto weer sneller wassen.

Zelf nog geen last van gehad dat ik niet in de auto kan komen (ook niet bij lichte vorst) maar écht koud moet het dan ook nog worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 30-11-2019 14:00 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
Wat was bij jullie de eerste pagina die opende bij het voor het eerst gebruik maken van de webbrowser in de Model 3?

Bij mij was dit binance.com, een Exchange voor het verhandelen van cryptocurrency...
Leek mij een rare startpagina. Ik heb daar overigens wel een account, maar lijkt mij niet dat de auto toegang heeft tot een willekeurige favoriete pagina op je telefoon?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Voor zover ik me kan herinneren, was dat tesla.com.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Zojuist maar weer eens een afspraak gemaakt om de rubbers te laten aanpassen/vervangen...

https://imgur.com/a/OGPbLCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:32
synorluna schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:54:
Zojuist maar weer eens een afspraak gemaakt om de rubbers te laten aanpassen/vervangen...

https://imgur.com/a/OGPbLCM
Heb ik ook gehad, daar zetten ze gewoon de fohn op en dan zijn de bobbels zo verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoner1978
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:57

stoner1978

Sessy | Megane e-tech

Joe Dancen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:50:
[...]

Ali-lader werkt super.....gebruik niet de voorste USB maar heb rechtstreekse 12v gemaakt. 2 mobieltjes super snel laden
Ik heb ook een lader bij Ali besteld, hoe heb jij het aangesloten?

3440wp oost | 4320wp west | SE5K-RWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Laatst online: 06-07 10:01
Bij het instappen zie ik heel kort verlichting nabij de pedalen. Deze gaan na 2 sec gelijk uit. Ik kan nergens ontdekken of ik deze kan regelen. Waarschijnlijk met uitvoering te maken? SR+

Weet ook iemand of ik de interieurverlichting aan kan laten gaan wanneer iemand via de bijrijders deur de auto in gaat?

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Inspired schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:48:
Ik merkte dat even de ‘verkeerde kant’ indrukken (de smalle kant zeg maar), zorgt voor een beetje speling waardoor het vanochtend in ieder geval best makkelijk ging.
In echte winter wordt dit nog lachen. Ik vrees vooral voor de raamomlijsting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:38
Kan iemand mij vertellen welke banden er standaard onder de 18" Aero's liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bblikman
  • Laatst online: 06-07 10:01
Tjenok schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:52:
Kan iemand mij vertellen welke banden er standaard onder de 18" Aero's liggen?
Michelin pilot sport 235/45 zr18

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
stoner1978 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:36:
[...]

Ik heb ook een lader bij Ali besteld, hoe heb jij het aangesloten?
Was even zoeken maar......
https://teslamotorsclub.c...rten.171717/#post-4155053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
DigiDaan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:18:
[...]

Heb ik ook gehad, daar zetten ze gewoon de fohn op en dan zijn de bobbels zo verdwenen.
Hebben ze al eens gedaan, maar het resultaat was niet veel beter. Moeten ze het nog maar eens proberen. Kunnen ze gelijk ook het stuur smeren want die piept bij naar rechts draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
bblikman schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:35:
Bij het instappen zie ik heel kort verlichting nabij de pedalen. Deze gaan na 2 sec gelijk uit. Ik kan nergens ontdekken of ik deze kan regelen. Waarschijnlijk met uitvoering te maken? SR+
Is door de SR+.
Hoort bij premium interieur dat dat blijft branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Heeft er hier iemand ervaring met de Remote for Tesla app op de Apple Watch bij de model 3?

Bij de S zie ik dat het werkt, bij de 3 vind ik nog weinig info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Novadecasa schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:45:
Heeft er hier iemand ervaring met de Remote for Tesla app op de Apple Watch bij de model 3?

Bij de S zie ik dat het werkt, bij de 3 vind ik nog weinig info.
Ik vond het weinig meerwaarde geven. Regelmatig had de Watch app geen verbinding met de app op de telefoon. Dan moet je de app op de telefoon weer opnieuw starten. App op de telefoon bracht me ook weinig extra. Met wat geluk werkt shortcuts weer op WatchOS 6.1.1. Dan kun je alles met siri doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 30-11-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoner1978
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:57

stoner1978

Sessy | Megane e-tech

3440wp oost | 4320wp west | SE5K-RWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:57
Ik heb een 1-fase wall charger van Tesla. Die kan op 16A en op 32A, en in mijn huis is die op 32A geïnstalleerd. Helaas, na de laatste update kan mijn SR+ niet meer zien of het om de 16A of de 32A versie gaat. Kon ie vroeger wel. (Of vroeger nam ie altijd aan dat het 32A en nu neemt ie aan dat het een 16A is)

Voorheen kon ik hem in pluggen en dan met een timer voor de nacht op 30A zetten. Sinds de laatste update kan ik niet over de 16A. Als hij gaat laden kan ik wel naar de 32A, of als de wallcharger aangaat om de AC te houden kan ik wel naar de 32A. Maar zodra de wallcharger uit gaat, schiet hij weer in de 16A.

Dat betekent effectief dat ik met de timer alleen maar 16A kan laden, en als ik vrij leeg rijd is dat net niet genoeg om op de nacht stroom vol te krijgen voordat ik 's ochtends weg ga. Ja ik kan hem wel handmatig gaan aanzetten, en zodoende is het allemaal een beetje 1st world problem (moet helemaal de garage in!). Maar het was juist zo makkelijk.

Ik kan ook niet in mijn app een method vinden om de amps op te schroeven zoals ik wel on-display kan.

Iemand die dit herkent? Er omheen heeft gewerkt? (Ik woon niet in de EU... misschien is dit een regionaal probleem).

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Iemand enig idee hoe ik de beste audio-kwaliteit uit m’n M3 LR ga halen?

Zit te denken aan FLAC, maar hoe krijg ik die op m’n SSD? Downloaden via 7Digital oid?
Iemand tips voor sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
III
Semyon schreef op zondag 1 december 2019 @ 06:02:
Ik heb een 1-fase wall charger van Tesla. Die kan op 16A en op 32A, en in mijn huis is die op 32A geïnstalleerd. Helaas, na de laatste update kan mijn SR+ niet meer zien of het om de 16A of de 32A versie gaat. Kon ie vroeger wel. (Of vroeger nam ie altijd aan dat het 32A en nu neemt ie aan dat het een 16A is)

Voorheen kon ik hem in pluggen en dan met een timer voor de nacht op 30A zetten. Sinds de laatste update kan ik niet over de 16A. Als hij gaat laden kan ik wel naar de 32A, of als de wallcharger aangaat om de AC te houden kan ik wel naar de 32A. Maar zodra de wallcharger uit gaat, schiet hij weer in de 16A.

Dat betekent effectief dat ik met de timer alleen maar 16A kan laden, en als ik vrij leeg rijd is dat net niet genoeg om op de nacht stroom vol te krijgen voordat ik 's ochtends weg ga. Ja ik kan hem wel handmatig gaan aanzetten, en zodoende is het allemaal een beetje 1st world problem (moet helemaal de garage in!). Maar het was juist zo makkelijk.

Ik kan ook niet in mijn app een method vinden om de amps op te schroeven zoals ik wel on-display kan.

Iemand die dit herkent? Er omheen heeft gewerkt? (Ik woon niet in de EU... misschien is dit een regionaal probleem).
Je kan het amperage (de laadstroom) voor een bepaalde locatie vastzetten. Hij laadt dan op die plek altijd met de ingestelde stroom indien beschikbaar. Dit moet je in de auto instellen, kan niet in de app. Misschien heeft het daarmee te maken of kun je daar de oplossing vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:57
JoostvdB1974 schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:41:
Je kan het amperage (de laadstroom) voor een bepaalde locatie vastzetten. Hij laadt dan op die plek altijd met de ingestelde stroom indien beschikbaar. Dit moet je in de auto instellen, kan niet in de app. Misschien heeft het daarmee te maken of kun je daar de oplossing vinden?
Daar zit het probleem juist. In de auto wil hij niet over de 16A behalve als de wallcharger levert. Hij onthoudt alles onder de 16A netjes, maar alles boven de 16A wordt terug naar 16 gezet zodra de charger ophoudt met leveren.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-04-2021
Iemand regio Amersfoort die een model 3 heeft en samen met mij een graag even een ritje maakt?
Ik wacht op de m3 en heb hem besteld zonder te rijden.
Ben erg benieuwd.
Buiten regio Amersfoort ook geen probleem :)

LR AWD - Deep Blue - Black - 18"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Frankkieboyy schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:48:
Iemand regio Amersfoort die een model 3 heeft en samen met mij een graag even een ritje maakt?
Ik wacht op de m3 en heb hem besteld zonder te rijden.
Ben erg benieuwd.
Buiten regio Amersfoort ook geen probleem :)
Wel belangrijk om te vermelden om welke versie t gaat denk ik :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankkieboyy
DennusB schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:55:
[...]

Wel belangrijk om te vermelden om welke versie t gaat denk ik :)
M3 long Range AWD, maar ik ben met elke versie al tevreden omdat t vooral gaat om wegligging etc.
Kon zoals vele geen proefrit maken maar kan niet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@Frankkieboyy Je mag gerust een keer een rondje komen doen hier in Heesch, maar er is ook een lijst met 3 owners op Tweakers die je willen helpen: hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
Frankkieboyy schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:10:
[...]

M3 long Range AWD, maar ik ben met elke versie al tevreden omdat t vooral gaat om wegligging etc.
Kon zoals vele geen proefrit maken maar kan niet wachten.
Bij de Tesla winkel in Rotterdam kun je gewoon een proefrit maken... Wel een SR+ is dat, dus ik heb zelf nu geen idee hoe de Performance die ik besteld heb zal rijden. Maar het lijkt me dat je bij alle Tesla winkels sowieso wel een proefrit kan maken.

... Natuurlijk wel zeggen dat je interesse hebt in een Tesla en niet dat je er al 1 gekocht hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
Ik kreeg als reactie dat er teveel aanvragen zijn en daardoor niet mocht rijden pff
DLodder schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:35:
[...]

Bij de Tesla winkel in Rotterdam kun je gewoon een proefrit maken... Wel een SR+ is dat, dus ik heb zelf nu geen idee hoe de Performance die ik besteld heb zal rijden. Maar het lijkt me dat je bij alle Tesla winkels sowieso wel een proefrit kan maken.

... Natuurlijk wel zeggen dat je interesse hebt in een Tesla en niet dat je er al 1 gekocht hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Frankkieboyy schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:54:
Ik kreeg als reactie dat er teveel aanvragen zijn en daardoor niet mocht rijden pff

[...]
Waarom wil je nog proefrijden als je over 3 weken je auto hebt? Er is geen makkelijkere auto om te rijden. Kijk gewoon naar de filmpjes van Tesla op je account, en hoe het uiteindelijk is, ontdek je wel in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
Ongeduldig :)
bottom line schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:19:
[...]

Waarom wil je nog proefrijden als je over 3 weken je auto hebt? Er is geen makkelijkere auto om te rijden. Kijk gewoon naar de filmpjes van Tesla op je account, en hoe het uiteindelijk is, ontdek je wel in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Gaat je ongeduldigheid niet veranderen hoor ;)
alleen nog erger maken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Zijn er anderen die hun bankrekening aan hun Tesla account gekoppeld hebben voor het betalen van de SuC rekeningen?

Ik had eerst mijn prive creditcard gekoppeld en deze vervangen door mijn zakelijke bankrekening (SEPA). In het begin kon ik nog door op "Betaal nu" in "Geschiedenis" te drukken een SEPA voor het openstaande bedrag triggeren, maar dat werkt nu niet meer. Krijg nu enkel nog te zien na het klikken op de betaalknop: "There was an error trying to process your payment.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Als ik de auto in de ochtend laat ontdooien. Dan lijkt dan van de batterij af te gaan en niet van de walstroom?

Is dat altijd zo, of kan dat nog aan je oplaadkabel/paal liggen?

Zonde van je range met dit weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
stormfly schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:22:
Als ik de auto in de ochtend laat ontdooien. Dan lijkt dan van de batterij af te gaan en niet van de walstroom?

Is dat altijd zo, of kan dat nog aan je oplaadkabel/paal liggen?

Zonde van je range met dit weer
‘Walstroom’ wordt in die situatie gebruikt om je batterij weer op te laden, voorverwarmen gaat idd van de batterij af. Dus afhankelijk van je laad-instellingen kan het zijn dat je dan met wat minder range vertrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Eddos schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:33:
[...]

‘Walstroom’ wordt in die situatie gebruikt om je batterij weer op te laden, voorverwarmen gaat idd van de batterij af. Dus afhankelijk van je laad-instellingen kan het zijn dat je dan met wat minder range vertrekt.
Walstroom? Als ik de auto aan de paal heb pakt hij gewoon stroom van de paal. Niet uit de accu.

Wellicht afhankelijk van de capaciteit van de paal? In het begin kan hij 7kW pakken. Dat haal je niet met 1x16. Ik heb 3x16, dus hier gaat er niks uit de accu bij voorverwarmen. Zou ook wat onlogisch zijn en alleen maar extra slijtage van de cellen opleveren.

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 01-12-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
Inspired schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:49:
[...]

Walstroom? Als ik de auto aan de paal heb pakt hij gewoon stroom van de paal. Niet uit de accu.

Wellicht afhankelijk van de capaciteit van de paal? In het begin kan hij 7kW pakken. Dat haal je niet met 1x16. Ik heb 3x16, dus hier gaat er niks uit de accu bij voorverwarmen. Zou ook wat onlogisch zijn en alleen maar extra slijtage van de cellen opleveren.
In de andere post noemde hij het walstroom, dus heb dat maar aangehouden (ik associeer walstroom eerder met scheepvaart, maar enfin).
Ik ben benieuwd of hij bij echt (ik heb overigens ook 3*16A) écht voorverwarmd via de paal of de accu gewoon bijlaad omdat de verwarming aanstaat en je dat niet terugziet in je percentage. Heb je een bron waaruit blijkt dat hij het echt via de paal laat lopen? Ben wel benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:04:
Die Ford F-150 werd wel helemaal gesloopt bij de tug of war...Over het design valt zeker te twisten, maar de specs zijn ongeëvenaard.!
vrijwel iedere 4wd auto van meer dan 13-1400kg trekt een f150 met 2wd eruit :+ .. ok misschien niet bergop

jammer dat ze geen 4x4 f150 hebben gebruikt met de diffs gelockt... ik heb zo'n vermoeden waarom :P

wat ze nou laten zien, lukt nog wel met een subaru

YouTube: Can a Subaru pull an F 150 at Tug of War

hier word goed uitgelegd waarom:

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Detonator op 01-12-2019 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankkieboyy
GEWELDIG DIT ! _/-\o_
Tassadar32 schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:28:
@Frankkieboyy Je mag gerust een keer een rondje komen doen hier in Heesch, maar er is ook een lijst met 3 owners op Tweakers die je willen helpen: hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Eddos schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:50:
[...]

In de andere post noemde hij het walstroom, dus heb dat maar aangehouden (ik associeer walstroom eerder met scheepvaart, maar enfin).
Ik ben benieuwd of hij bij echt (ik heb overigens ook 3*16A) écht voorverwarmd via de paal of de accu gewoon bijlaad omdat de verwarming aanstaat en je dat niet terugziet in je percentage. Heb je een bron waaruit blijkt dat hij het echt via de paal laat lopen? Ben wel benieuwd :-)
Ik weet zeker dat hij het van de batterij trekt en niet de paal. Mijn NewMotion paal geeft na een paar minuten voorverwarmen namelijk de melding op mijn telefoon dat de auto aan het opladen is. Een paar minuten ná het voorverwarmen krijg ik netjes de melding dat de auto volgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
NickH schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:49:
[...]

Ik weet zeker dat hij het van de batterij trekt en niet de paal. Mijn NewMotion paal geeft na een paar minuten voorverwarmen namelijk de melding op mijn telefoon dat de auto aan het opladen is. Een paar minuten ná het voorverwarmen krijg ik netjes de melding dat de auto volgeladen is.
Bij mij niet. :). Opgeladen tot 80%. Verwarmen aangezet en paal gaat meteen naar blauw. In de app blijft gewoon charging complete staan tijdens het voorverwarmen. In de auto kan ik het verbruik zien en daar zie je ook dat er verder geen km’s bijkomen. Dus bij mij pakt hij stroom via de paal voor het verwarmen. Niet eerst uit de accu en dan bijladen.

Je hebt een 3f paal?

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 01-12-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een aftermarket sub in hun M3 SR+ hebben gelegd? Inbouwen is niet zo lastig, maar zou het heel erg impact hebben op je range?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij "assumed" dat het een RWD is. Daarnaast,

Ford wilde het over doen, Musk zei: "Graag" en Ford trok zich terug.

Ook is de Tug of war wel heel belangrijk, niet zo zeer op physics vlak maar wel op marketingvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Verwijderd schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:28:
[...]

Hij "assumed" dat het een RWD is. Daarnaast,
dat kun je zelf ook wel een beetje zien eigenlijk op het filmpje... dat de voorwielen niet veel doen laat maar zeggen... er komt alleen rook van de achterwielen af.. en de achterkant van een pickup is een stuk lichter dan de voorkant waar ook de motor zit

hij ''assumed'' het, omdat het officieel niet bekend is gemaakt welke uitvoering het precies is

[ Voor 28% gewijzigd door Mr. Detonator op 01-12-2019 18:53 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.