Even een vraag m.b.t. laden. De eerste dagen heb ik de auto gewoon ingeplugd en heb via de App het amperage waarmee geladen wordt een beetje in de gaten gehouden. Dit fluctureert gedurende de laadperiode (soms staat het laden helemaal stil, dan weer 10A, 16A, en alles ertussenin). Het betreft een 32A laadpaal (22KW).
Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd de auto op een lager amperage te laden (5A) omdat ik toch de gehele dag op dezelfde locatie ben. Echter, de Tesla trekt de paal dan in storing. Ik heb het vermoeden dat dit gebeurt doordat de Tesla 5 Ampere blijft vragen (ook als de paal tijdelijk minder kan leveren).
De foutmelding die ik alle drie de keren heb gekregen (na het bellen met het nummer op de paal) is dat "het voertuig teveel vermogen vraagt". Hebben jullie dit al eerder ervaren? Ik ben het aan het testen omdat ik niet wil dat ik bij het laden op camping e.d. niet het hele netwerk plat trek
TL:DR: Als je het amperage gewoon op 16A laat staan dan staat de auto wel toe dat het amperage door de paal wordt aangepast - als je het amperage zelf verlaagt lijkt de auto dat niet toe te staan? Iemand met soortgelijke ervaringen?