Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.757 views

Onderwerpen

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik had vanmorgen van mijn nieuwe model3 de kofferbak vol water! Ik heb een afspraak bij het service center gemaakt, maar weten jullie of je hier in de tussentijd zelf iets aan kan doen?

Foto (hier plaatsen lukt mij niet).

Verwijderd

Gaafy schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:57:
Ik had vanmorgen van mijn nieuwe model3 de kofferbak vol water! Ik heb een afspraak bij het service center gemaakt, maar weten jullie of je hier in de tussentijd zelf iets aan kan doen?

Wow :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
Mkeespiet schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:18:
[...]

Heel even kort met off-topic door gaan:
Als iemand zeer plotseling en onverwacht remt ben je niet altijd schuldig als achterligger:
https://www.jba.nl/remmen-dieren-beren-op-weg/

Maar het ligt nogal complex, onderstaande gaat over een kat, maar verderop gaat het over een groen zwanen op de weg.
"In een andere zaak ging het over een ongeval door een overstekende kat. Mag je hiervoor wel plotseling hard voor op de rem trappen, of dien je ook hier rekening te houden met het feit dat er mensen achter je rijden? Het laatste is waar. De rechtbank Utrecht stelde al in 1996 (ECLI:NL:RBUTR:1996:ZF0170) vast dat niet in het algemeen kan worden aangenomen dat een overstekende kat een verkeersnoodzaak vormt om te remmen. Indien je dit toch doet, handel je onzorgvuldig en onvoorzichtig weef had moeten weten dat er een auto achter hem reed."
Katten mogen sinds gister toch niet meer buiten komen? Probleem opgelost ;)

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35

Je kan daarin bijna baantjes trekken, dat is wel extreem! Heb je alle rubbers al gecontroleerd? Kijk ook even of je ergens een "spoor" van water ziet om te achterhalen waar het binnenkomt. Met een beetje mazzel kan je de rubberen seal zelf fixen, en anders even provisorisch met ductape in de weer :+

In plaats van wachten op je afspraak (wat vaak lang duurt) kan je met dit soort dingen ook rechtstreeks naar het service center rijden. In het verleden hebben verschillende mensen hier succes mee gehad en werden direct geholpen. Het is immers zo dat hoe langer je wacht, hoe groter de schade.

[ Voor 16% gewijzigd door Hatsjoe op 28-11-2019 10:19 ]

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Roels1 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:13:
[...]

Dat wisselt dan blijkbaar, voor mij werkte het vanochtend ook weer prima...
Ik heb even wat gezocht online, het lijkt ook echt daadwerkelijk per auto te verschillen. Bij sommigen werkt alles prima, bij andere weer totaal niet.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39

Zorgen dat je de klep goed dicht drukt, aan beide kanten controlleren of hij goed aansluit. Stond je auto schuin geparkeerd (als in, op een niet vlakke parkeerplaats)?

Ik heb een mobile service langsgehad met een soortgelijk iets - maar veel minder extreem - die hebben de oog van de sluiting van de kofferbak iets strakker gesteld.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
Tassadar32 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:52:
[...]

Rode lijn links/rechts als je de knipperlichten aan hebt staan om van rijbaan te wisselen.
Precies hij kleurt rood als je een rijbaanwissel wilt gaan doen die niet kan. Maar het is een beetje onlogisch om eerst te spiegelen en daarna weer op je beeldscherm te kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Katseviool op 28-11-2019 10:46 ]

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:28:
[...]

En de spiegels blijven irritant, die laag wordt gewoon donker al rijdt er niets achter je. Vanochtend werd het lichter buiten, maar wel een auto met felle lampen. Gebeurde niets...
Vooral met parkeren en 19" velgen heel irritant! IVM stoeprandschade...

Zijn de spiegels te vervangen?
Ja dat is wel vervelend ja, ik vind ze toch ook wel echt te donker.

Ik heb echter nu sinds kort dat mijn achteruitrijcamera veel te donker is!
Die is soms ook bijna compleet donker.... dan zie je dus echt geen pepernoot.
Anderen die dit ook ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaafy
DaCoTa schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:31:
[...]

Zorgen dat je de klep goed dicht drukt, aan beide kanten controlleren of hij goed aansluit. Stond je auto schuin geparkeerd (als in, op een niet vlakke parkeerplaats)?

Ik heb een mobile service langsgehad met een soortgelijk iets - maar veel minder extreem - die hebben de oog van de sluiting van de kofferbak iets strakker gesteld.
Ik heb direct even gebeld met het Service Centre Arnhem, daar zijn we wel heel netjes. Ik mag direct even langs komen, gaan ze er mee aan de slag en krijg ik een leenauto mee.

Verwijderd

RichardC79 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:46:
[...]

Ja dat is wel vervelend ja, ik vind ze toch ook wel echt te donker.

Ik heb morgen mobile service, ik ga het toch even aankaarten. Kijken wat ze zeggen...

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
RichardC79 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:46:
[...]
Stomme vraag wellicht, maar maak je de camera's wel geregeld schoon? Ik doe dat geregeld tijdens wat viezere dagen zoals nu vlak voor het instappen 's morgens - even met een doekje snel een rondje om de auto om over de camera's te halen.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Mkeespiet schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:59:
Ik zat vanochtend bijna bij iemand op zn bumper.. Rijsnelheid was niet hoog door drukte (max 50km/u ofzo op een weg waar je 80 mag), maar auto voor mij stond in 1 keer stil. Tesla begon te piepen en ik remde ook (hard). Uiteindelijk stonden we op tijd stil met een soort van ABS-achtig gevoel, maar ik weet dus niet hoeveel de Tesla zelf ingreep en hoeveel ik zelf remde, jammer dat je dat niet kan zien (achteraf). Wel de beelden opgeslagen, maar zie je natuurlijk niet echt veel op denk ik.

Gelukkig geen schade! En als ik op auto-pilot had gereden was het überhaupt niet zo spannend geweest..
Ik moest van de week een stuk richting Utrecht vanuit DH en daar was het continue flink gassen en dan ineens files etc. Ik durfte het niet aan om de AP dit te laten regelen. Dan rij je bijv 120-130 op korte volgafstand van je voorganger (stand 1) en zie je in de verte alles rood oplichten van remlichten. Normaliter zou ik dan bijv alvast wat meer afstand gaan bewaren en het gas was loslaten. De tesla blijft echter gewoon op standaard afstand van de voorligger. En als die pas laat gaat remmen. Het zal vast loslopen maar ik heb daar nog net ff te weinig vertrouwen in. Wel eens gehad toen we langzamer gingen en dan is het plots remmen wat schokkerig. In mijn ervaring in iedergeval.
Als alles geleidelijk langzamer gaat is het trouwens prima.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024
arsimo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:51:
[...]

Stomme vraag wellicht, maar maak je de camera's wel geregeld schoon? Ik doe dat geregeld tijdens wat viezere dagen zoals nu vlak voor het instappen 's morgens - even met een doekje snel een rondje om de auto om over de camera's te halen.
Ja dat doe ik wel over het algemeen voordat ik wegrij, maar heel eerlijk als ik vervolgens 1 a 1,5 uur heb gereden in de stromende regen zullen ze wel weer flink vies zijn.
Het zou dus kunnen dat het dat is. Ik zal er eens extra op letten want de keren dat het voorkwam was het wel regenachtig. dank voor de tip.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
In navolging van het gesprek gisteren over verbruik, ik had vandaag en gisteren exact dezelfde rit. Temperatuur was gelijk (op 1 graad na).

Gisteren terug naar huis heb ik overal max 110KM/H gemiddeld gereden
Vandaag naar kantoor heb ik overal (waar dat mag) 130KM/H gereden (ong. 25 KM van de rit van 45 KM)

Reistijd was gisteren 3 minuten langer, met een gemiddeld verbruik van 140 Wh/KM. Vandaag 180 Wh/KM.

verbruik

M3 SR+ 19 Inch

[ Voor 4% gewijzigd door MrBasta op 28-11-2019 10:57 ]

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:05
Dus je hebt eigenlijk in tegenovergestelde richting een test over verbruik uitgevoerd? Je vergeet hier wel twee enorm belangrijke factoren: wind en hoogteverschil.

Keep on running

• Mkeespiet
  • Laatst online: 14-05-2024
thewizard2006 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:52:
[...]

Ik moest van de week een stuk richting Utrecht vanuit DH en daar was het continue flink gassen en dan ineens files etc. Ik durfte het niet aan om de AP dit te laten regelen. Dan rij je bijv 120-130 op korte volgafstand van je voorganger (stand 1) en zie je in de verte alles rood oplichten van remlichten. Normaliter zou ik dan bijv alvast wat meer afstand gaan bewaren en het gas was loslaten. De tesla blijft echter gewoon op standaard afstand van de voorligger. En als die pas laat gaat remmen. Het zal vast loslopen maar ik heb daar nog net ff te weinig vertrouwen in. Wel eens gehad toen we langzamer gingen en dan is het plots remmen wat schokkerig. In mijn ervaring in iedergeval.
Je keuze snap ik. Hij trekt soms ook wat snel op als een auto voor je naar een andere baan gaat terwijl het verderop stil staat of langzaam rijdt waar ik allang wat had ingehouden. Als ik zo snel even rondspeur op internet kom ik tegen dat een Tesla zn 250m ver vooruit kijkt, maar naar mijn idee anticipeert de Tesla nog niet zover vooruit.

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
[...]

Volgafstand op 4/5 zetten. 1 autokenteken afstand met slecht weer.... 😳

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bN52tb2.jpg

Gisteren woon/werk. 90% snelweg, grotendeels 110-120km/h. Zelfde route heen/terug dus geen invloed door hoogteverschil. Aero erop, AC uit. LR AWD uit maart.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• MrBasta
ZorbaR schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:03:
Dus je hebt eigenlijk in tegenovergestelde richting een test over verbruik uitgevoerd? Je vergeet hier wel twee enorm belangrijke factoren: wind en hoogteverschil.
Wind, oke - ga geen moeite meer doen om de windsnelheid van gisteren op mijn traject erbij te zoeken ;)

Hoogteverschil in Nederland - een viadukt? :+ :9 . Oke op de heenweg (110 KM/H) ligt de aankomstlocatie 19 meter hoger. Dus op de terugweg daal ik netto 19 meter.

• thewizard2006
De AC lijkt dus al snel zo'n 40 a 50 Wh/km te verbruiken dus (uitgaande dat de meeste dit wel warme handen willen rond de 200-210 Wh/km zitten :))

• Tassadar32
thewizard2006 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:25:
De AC lijkt dus al snel zo'n 40 a 50 Wh/km te verbruiken dus (uitgaande dat de meeste dit wel warme handen willen rond de 200-210 Wh/km zitten :))
Let wel dat verwarming niet hetzelfde is als AC in de 3. Verwarming werkt ook vanaf restwarmte van de motoren dus als je de AC uitzet kan het best comfortabel warm zijn in de auto. Bij bovenstaande ritten had ik de temperatuur op 18 staan (dunne jas aan), ventilator op stand 2 op de voorruit, stoelverwarming stand 2 op de heenweg/ 1 op terugweg. Op de terugweg reed mijn vrouw mee (carpoolen!) en die gaat absoluut zeuren als het ook maar een beetje koud is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Mkeespiet
Verbruikt Autopilot eigenlijk veel stroom of staat deze eigenlijk altijd aan (op de achtergrond)?

• Tassadar32
Mkeespiet schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:38:
Verbruikt Autopilot eigenlijk veel stroom of staat deze eigenlijk altijd aan (op de achtergrond)?
Draait altijd een secundaire versie van de software in parallel voor testen en het primaire AP neural net is altijd aan om de verkeerssituatie om je heen te beoordelen voor emergency braking / evasion / grafische weergave. AP aan/uit zou dus niet uit moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkeespiet
Tassadar32 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:41:
[...]

Draait altijd een secundaire versie van de software in parallel voor testen en het primaire AP neural net is altijd aan om de verkeerssituatie om je heen te beoordelen voor emergency braking / evasion / grafische weergave. AP aan/uit zou dus niet uit moeten maken.
Het zou dan alleen iets schelen door het wel/niet gebruiken van de motor om het stuur te draaien, maar dat kan niet veel zijn :)

• thewizard2006
Mkeespiet schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:47:
[...]

Het zou dan alleen iets schelen door het wel/niet gebruiken van de motor om het stuur te draaien, maar dat kan niet veel zijn :)
De vraag is dan wellicht meer hoe zuinig kan de AP rijden. Hij kan soms best flink optrekken en dan remmen en optrekken. Zelf kan je vaak net wat beter anticiperen. Hoeveel dat scheelt op een rit van bijv een uur is mij niet bekend

En mbt de AC en verwarming. Ik zal vanmiddag de AC eens uitzetten. Heb de temp altijd wel op 20-21 graden staan. Kijken of dat uitmaakt.

• Tassadar32
thewizard2006 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:51:
[...]

De vraag is dan wellicht meer hoe zuinig kan de AP rijden. Hij kan soms best flink optrekken en dan remmen en optrekken. Zelf kan je vaak net wat beter anticiperen. Hoeveel dat scheelt op een rit van bijv een uur is mij niet bekend

En mbt de AC en verwarming. Ik zal vanmiddag de AC eens uitzetten. Heb de temp altijd wel op 20-21 graden staan. Kijken of dat uitmaakt.
Het verbruik wat ik hierboven had gedeeld was overigens bijna geheel op NoA gereden. AP kan inderdaad nog wel wat meer leren anticiperen en is vaak nog wat strikt met afstand houden waardoor zaken wat abrupt gaan. Dat lijkt echter niet dramatisch veel impact te hebben op verbruik, AC uit lijkt bij mij de grootste besparing want anders zit ik tussen de 180-190 qua verbruik. Graadje minder op de verwarming scheelt ook wel maar is uiteraard persoonlijk. Stoelverwarming is efficienter dus liever die een standje hoger en de cabine een graadje kouder.

[ Voor 9% gewijzigd door Tassadar32 op 28-11-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:37
Nu bij Amac de Nomad charger voor €89,95 (normaal durfen ze er €160 voor te vragen)

Ik heb m besteld, toch makkelijker dan vanuit het buitenland te laten verzenden. Hopelijk ook sneller.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hebben jullie nou ‘allemaal’ zulke range anxiety of is het gewoon een sport om uit te vinden wat de auto precies doet/verbruikt?

Zie zelf echt geen enkele praktische noodzaak om hier allemaal mee te gaan experimenteren namelijk.

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
MrAcid schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:09:
Hebben jullie nou ‘allemaal’ zulke range anxiety of is het gewoon een sport om uit te vinden wat de auto precies doet/verbruikt?

Zie zelf echt geen enkele praktische noodzaak om hier allemaal mee te gaan experimenteren namelijk.
Dat gaat over. :) ik heb alles op % staan en ik weet hoeveel km ik ongeveer op 1% kan rijden. Dan is het makkelijk omrekenen.

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 15:01
Voor mij is het meer gimmicky. Range boeit me echt geen klap. Red ik het niet? daar kom ik daar vroegtijdig achter en ga ik ergens snelladen. Of ik nou 300km of 250km op een lading rij, same for me.

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48

Ikzelf kijk altijd naar Wh/km voor de leuk. Range anxiety is niet echt aan de orde, je kunt in NL eigenlijk overal wel een paal vinden (maar zal wel blij zijn als volgende week mijn eigen paal thuis wordt geïnstalleerd).

• Wilko-
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-12-2024
Voor de gene die benieuwd zijn naar de donkergrijze wielen:

Hier een voorbeeld van M3P donkergrijs
https://www.instagram.com...anb/?igshid=1ooi7d5cw4y0f

• Khayma
  • Laatst online: 15:01
Wilko- schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:36:
Voor de gene die benieuwd zijn naar de donkergrijze wielen:

Hier een voorbeeld van M3P donkergrijs
https://www.instagram.com...anb/?igshid=1ooi7d5cw4y0f
Op een witte en rode Model 3P zouden ze heel dik staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 21:33

J-P

Syntax erro....

Collega van me kreeg vanochtend deze leuke meldingen onderweg:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/THfqxWq.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PuxMaym.jpg

Heb je iig profijt van een dual motor :P

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• MMBD
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-02 21:59
Iemand die via LM EnhancedAutoPilot / Volledig zelfrijdende besturing / FSD als accessoire heeft besteld en zijn auto recentelijk heeft ontvangen?

Ben benieuwd of de accessoire direct bij aflevering geactiveerd is.

• MrBasta

Sport :-) + ik betaal stroom zelf, dus leuk om uit te vinden hoeveel impact je rijstijl heeft op het verbruik :)
[...]

Ik ervaar AP juist als heel goed anticiperend. Op de middelste baan (bij 3 rijstroken) laat hij rustig gas los als er een auto van rechts of links tussen komt. Als er auto's uitvoegen en er valt een gat trekt hij rustig op (en niet meteen tot de ingestelde Vmax) om het onstane gat dicht te rijden. Ik heb volgafstand overigens wel op 3 staan.

Wat wel beter zou kunnen is het "gedans" tussen de lijnen als je rechtdoor rijdt. Is de ene keer erger dan de andere keer maar het is wel onrustig. Overigens nooit het gevoel dat hij "out of control" is.

• thewizard2006
Ik kan mij goed voorstellen dat volgafstand 3 inderdaad relaxer rijdt. Rij vaak zelf op de linkerbaan en dan voelt het voor mij niet prettig als ik hele gaten er tussen laat. En aangezien AP niet automatisch van banen wisselt.....
Ik vind juist dat de auto op afstand 1 erg slecht omgaat met uitvoegende auto's. Ook al wordt de afstand niet groter/kleiner toch moet hij vrij abrupt gaan afremmen als je voorligger de baan verlaat. Bij het invoegen van een nieuwe auto lijkt het soepeler te verlopen.

• Tassadar32
@MrBasta Het gedans tussen de lijnen is pas vrij recent ontstaan. Hij probeert iets meer afstand van vrachtauto's en bestelbusjes te houden alleen komt ie daarna redelijk abrupt terug naar het midden van de rijstrook. Voor V10 bleef ie gewoon stoicijns in het midden rijden als je naast een vrachtwagen zat, soms was dat wel wat krapjes.

Volgafstand 3 is in de file een uitnodiging voor ander verkeer om het gat dicht te rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Tassadar32 op 28-11-2019 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
Tassadar32 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:16:
@MrBasta Het gedans tussen de lijnen is pas vrij recent ontstaan. Hij probeert iets meer afstand van vrachtauto's en bestelbusjes te houden alleen komt ie daarna redelijk abrupt terug naar het midden van de rijstrook. Voor V10 bleef ie gewoon stoicijns in het midden rijden als je naast een vrachtwagen zat, soms was dat wel wat krapjes.

Volgafstand 3 is in de file een uitnodiging voor ander verkeer om het gat dicht te rijden.
Ik ervaar dat gedans tussen de lijnen ook als er geen verkeer om me heen is: auto kan minder goed de weg volgen dan wat ik zelf zou doen. Zeker bij (erg) flauwe bochten op de snelweg vind ik het erg onprettig en ik stuur liever zelf.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

• stormfly
  • Laatst online: 22:15

Ik heb alleen V10 bewust ervaren. Maar idd pas op een brug ging hij even wat naar links voor een vrachtwagen rechts. Dat was wel spannend want links werd ik ingehaald...

Welke volgafstand hebben jullie, ik toch vaak op 1 en als ik wat moe ben dan op 3 savonds in het donker.

Verwijderd

Ik had het idee een beetje dat het samenhing met de slecht werkende ruitenwissers, eerder nog niet zo veel last van gehad als vandaag. Zowel de ruitenwissers, als het gedans tussen de lijnen.

• MrBasta
bartlauwers schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:51:
[...]

Ik ervaar dat gedans tussen de lijnen ook als er geen verkeer om me heen is: auto kan minder goed de weg volgen dan wat ik zelf zou doen. Zeker bij (erg) flauwe bochten op de snelweg vind ik het erg onprettig en ik stuur liever zelf.
Ik heb het bewuste opschuiven bij vrachtwagen ook opgemerkt, doet hij heel netjes! Het dansen merk ik ook bij rechtdoor rijden zonder ander verkeer. Is de ene keer wel erger dan de andere keer, zal eens opletten of ik een patroon kan ontdekken.

Het zal toch niet te maken hebben met mijn HW2.5 configuratie -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@MrBasta Hier ook nog op HW2.5 en ik heb nog geen "dansen" over de rijstrook gemerkt.

• Mday
  • Laatst online: 31-08 10:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HGqBDWe2QBACQXPGhBEjCP3e/thumb.jpg
Wat is dit voor gekkigheid. Ik kan geen enkele nederlandse locatie instellen...

edit, sterker nog, ik kan helemaal geen service verzoek inplannen hierdoor. Waarom kan ik alleen amerikaanse locaties aantikken? Ik heb al mijn instellingen al gecheckt...

[ Voor 27% gewijzigd door Mday op 28-11-2019 17:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
Huisnummer eerst.
Is al een aantal (veel) keren gepasseerd.

[ Voor 48% gewijzigd door bottom line op 28-11-2019 17:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 31-08 10:18
Holy crap, ik dacht dat ik dit topic op de voet volgde :') wat een waardeloze ux...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
*O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EKdna3GX0AAGpWR?format=jpg&name=large

2x vervangen batterij, 40% geladen via SuC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

J-P schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:49:
Collega van me kreeg vanochtend deze leuke meldingen onderweg:

Heb je iig profijt van een dual motor :P
Met name benieuwd of hij vanavond nog naar huis komt >:)

Flickr

• bottom line
DeFeCt schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:10:
[...]

Met name benieuwd of hij vanavond nog naar huis komt >:)
Die schildpad heb ik al een 5x ofzo gekregen.
Meestal heb je er net voor 'niet zo normaal' gereden :P
Maar in vermogen merk je het verschil echt maar minimaal.
Met een SR+ ben je dan wel gekloot als je dat ziet staan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
_Erik_ schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:08:
Nu bij Amac de Nomad charger voor €89,95 (normaal durfen ze er €160 voor te vragen)

Ik heb m besteld, toch makkelijker dan vanuit het buitenland te laten verzenden. Hopelijk ook sneller.
Waarom er nog €90,- voor betalen? Ik heb exact hetzelfde voor €20,- op AliExpress besteld. Binnen 1 week in huis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:37
-Muncky- schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:25:
[...]

Waarom er nog €90,- voor betalen? Ik heb exact hetzelfde voor €20,- op AliExpress besteld. Binnen 1 week in huis.
Laten we zeggen dat ik niet zo’n AliExpress shopper ben. En “exact t zelfde” geloof ik niet zo in.

[ Voor 6% gewijzigd door _Erik_ op 28-11-2019 19:57 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
anboni schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:40:
Lekkere verrassing vandaag. Stopping mode stond spontaan op roll ipv hold. Vond de eerste keer in de file al dat die bumper voor me akelig dichtbij kwam, toen dat nog een keer gebeurde, die setting eens bekeken.
Hier vanavond exact hetzelfde, de setting stond ineens weer op roll. Ik had net de auto van de laadpaal gehaald en vond hem al zo lekker wrijvingsloos rollen :+

• bartlauwers
MrBasta schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:01:
[...]

Ik heb het bewuste opschuiven bij vrachtwagen ook opgemerkt, doet hij heel netjes! Het dansen merk ik ook bij rechtdoor rijden zonder ander verkeer. Is de ene keer wel erger dan de andere keer, zal eens opletten of ik een patroon kan ontdekken.

Het zal toch niet te maken hebben met mijn HW2.5 configuratie -O-
Vanavond nog maar eens getest: gedans leek wel minder te zijn dan ik eerder merkte terwijl het wel behoorlijk regende. Ruitenwisser reageert over het algemeen goed maar soms kan het echt stukken beter. Morgen nog maar eens testen.

Ben overigens wel twee keer bijna onbedoeld van baan gewisseld omdat AP de streep van de afslag volgt die schuin over een spitsstrook loopt, in plaats van de doorlopende rijstrook te volgen. Snap ook wel dat ie dat niet helemaal snapt maar wel schrikken als je het voor het eerst meemaakt :-(

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
bartlauwers schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:10:
[...]

Vanavond nog maar eens getest: gedans leek wel minder te zijn dan ik eerder merkte terwijl het wel behoorlijk regende. Ruitenwisser reageert over het algemeen goed maar soms kan het echt stukken beter. Morgen nog maar eens testen.

Ben overigens wel twee keer bijna onbedoeld van baan gewisseld omdat AP de streep van de afslag volgt die schuin over een spitsstrook loopt, in plaats van de doorlopende rijstrook te volgen. Snap ook wel dat ie dat niet helemaal snapt maar wel schrikken als je het voor het eerst meemaakt :-(
Gewoon altijd de handjes aan het stuur..

• DaCoTa
bartlauwers schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:10:
[...]
Ja, die lijnen moet je vermijden met de AP. Gaat soms nu wel goed, maar soms ook niet. En idd, altijd handjes aan het stuur.

• Gaafy
Vanwege de lekkage was ik vanmiddag bij het service centre. Heel gedoe nog, de Tesla leenauto heeft een eigen risico van €2500. Mijn lease maatschappij (Alphabet) dekt dat ook niet. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik maandag terug moet komen en er dan vervangend vervoer vanuit alphabet is geregeld.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gaafy schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:23:
Vanwege de lekkage was ik vanmiddag bij het service centre. Heel gedoe nog, de Tesla leenauto heeft een eigen risico van €2500. Mijn lease maatschappij (Alphabet) dekt dat ook niet. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik maandag terug moet komen en er dan vervangend vervoer vanuit alphabet is geregeld.
Heb je geen recht op vervangend vervoer in jouw contract zitten dan? Ik had het ook een keer bij mijn LM en die heb ik toen gemaild dat Tesla een eigen risico van 2500 hanteert. ik kreeg een mail terug dat mijn eigen risico gewoon die van min lease contract bleef en dat LM het wel met Tesla opnam dan. Geen schade gehad toen, dus nooit geweten hoe het zou eindigen maar had het wel zwart op wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
pliesie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:04:
[...]

Gewoon altijd de handjes aan het stuur..
Daarom was het ook bijna :9

• Gaafy
Teknix1982 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:28:
[...]

Heb je geen recht op vervangend vervoer in jouw contract zitten dan? Ik had het ook een keer bij mijn LM en die heb ik toen gemaild dat Tesla een eigen risico van 2500 hanteert. ik kreeg een mail terug dat mijn eigen risico gewoon die van min lease contract bleef en dat LM het wel met Tesla opnam dan. Geen schade gehad toen, dus nooit geweten hoe het zou eindigen maar had het wel zwart op wit.
Ik heb wel vervangend vervoer. Vooraf wist ik niet van dat extreem hoge eigen risico. Toen ik het hoorde heb ik Alphabet gebeld, ik kreeg de indruk dat zij het ook niet zeker weten, en toen het zekere voor het onzekere hebben genomen. Ik zal ze nog eens een mailtje sturen.

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Een idee dat iemand een keer de how-to beschrijft mbt voorverwarmen van een model3?

Als ik de search gebruik, lees ik toch verschillende verhalen. Ben benieuwd.

• Hatsjoe
jzoin2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:05:
Een idee dat iemand een keer de how-to beschrijft mbt voorverwarmen van een model3?

Als ik de search gebruik, lees ik toch verschillende verhalen. Ben benieuwd.
Wat zou je in die how-to willen zien?

1. Open de app
2. Zet climate control aan
3. Stel de gewenste temperatuur in
4. Optioneel: zet de stoelverwarming op de gewenste stand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@jzoin2 Of bedoel je van de accu? Dat kan door deze vlak voor vertrek nog wat bij te laden en gebeurt daarnaast automatisch als je naar een Supercharger navigeert en nog voldoende capaciteit over hebt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Herkent een van jullie het volgende: je opent de auto, de radio gaat aan, je gaat zitten en trekt de deur dicht en op het moment dat de deur dichtvalt stopt je radio er een moment mee. Dit is echt 1 seconde en vervolgens gaat hij weer gewoon verder. Dit gebeurt trouwens sporadisch.

• Hatsjoe
synorluna schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:22:
Herkent een van jullie het volgende: je opent de auto, de radio gaat aan, je gaat zitten en trekt de deur dicht en op het moment dat de deur dichtvalt stopt je radio er een moment mee. Dit is echt 1 seconde en vervolgens gaat hij weer gewoon verder. Dit gebeurt trouwens sporadisch.
Nee, maar heb wel iets anders geks met mijn radio. Soms komt er geen geluid uit na instappen. De radio staat dan niet op mute. Wanneer ik dan het scrollwieletje van het geluid beweeg doet het geluid het plotseling weer.

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Hatsjoe schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:25:
[...]

Nee, maar heb wel iets anders geks met mijn radio. Soms komt er geen geluid uit na instappen. De radio staat dan niet op mute. Wanneer ik dan het scrollwieletje van het geluid beweeg doet het geluid het plotseling weer.
Die radio’s leiden een eigen leven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ligt het aan mij, of zie ik nu voor het eerst dat als je in de app het laadpercentage wijzigt dat het verwachte aantal km's verschijnt links onderin de batterij?

447 km wordt weergegeven op de grens tussen dagelijks en rit (Bij een P).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KZzdbmGmgHOKVyRXoE2IEdYd/full.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Taro op 28-11-2019 23:08 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
Iemand al leuke black friday aanbiedingen gezien om de ramen van je telsa model 3 te laten blinderen?

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:26
Mday schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:56:
Holy crap, ik dacht dat ik dit topic op de voet volgde :') wat een waardeloze ux...
Ha! Ik wilde vanmiddag hetzelfde doen en kwam er ook niet uit. Onnavolgbaar.. :|

• Hatsjoe
Taro schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:59:
Ligt het aan mij, of zie ik nu voor het eerst dat als je in de app het laadpercentage wijzigt dat het verwachte aantal km's verschijnt links onderin de batterij?

[Afbeelding]
Dat is sinds de nieuwe iOS update van deze (of vorige) week inderdaad. Op mijn Android heb ik het nog niet. Wel fijn dat je nu precies kunt zien op welk niveau de maximale charge ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Taro schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:11:
@jzoin2 Of bedoel je van de accu? Dat kan door deze vlak voor vertrek nog wat bij te laden en gebeurt daarnaast automatisch als je naar een Supercharger navigeert en nog voldoende capaciteit over hebt.
Idd van de accu. Ik wist niet dat het idd automatisch ging als je naar een supercharger navigeert.
Vraag dit bewust, aangezien er uiteraard veel Tesla rijders aankomen die in de kou hun auto gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta

[Afbeelding]
Ik heb mijn instelling op percentage staan in de auto. Hij geeft nu (sinds de update gisteren) het percentage weer linksonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
synorluna schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:22:
Is dat niet standaard dan? Dat doet ie bij mij namelijk altijd. 8)7
Mijn SR+ is nu de nieuwe update aan het binnenhalen. Zag vanmorgen ook ineens een waarschuwing over SOS Onderhoud eCall-noodoproepsysteem met de melding dat ik contact op moet nemen. Benieuwd of die er straks nog is.

[ Voor 19% gewijzigd door Klitse op 29-11-2019 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Laatst online: 09-09 20:19
Klitse schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:43:
[...]

Mijn SR+ is nu de nieuwe update aan het binnenhalen. Zag vanmorgen ook ineens een waarschuwing over SOS Onderhoud eCall-noodoproepsysteem met de melding dat ik contact op moet nemen. Benieuwd of die er straks nog is.
Met Radio aan nooit geprobeerd. Maar ik merk het bijv niet bij Tune-In. Die blijft werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:40
Klitse schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:43:
[...]

die blijft. Rij er al een weekje mee rond. Volgende week een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Hatsjoe schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:23:
[...]

Dat is sinds de nieuwe iOS update van deze (of vorige) week inderdaad. Op mijn Android heb ik het nog niet. Wel fijn dat je nu precies kunt zien op welk niveau de maximale charge ingesteld staat.
Android nu ook maar geeft percentage weer. Als dit de nieuwe feature van de app is.........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de kosten zien van alle vervangende onderdelen die we hebben ontvangen. Ik weet dat hij waarschijnlijk een vroeg model is en dat sommige dingen vanwege het ontwerp moesten worden vervangen, maar het zou leuk zijn om het te zien in vergelijking met een ICE-auto. Ik hou van Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tassadar32 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:35:
[...]

Let wel dat verwarming niet hetzelfde is als AC in de 3. Verwarming werkt ook vanaf restwarmte van de motoren dus als je de AC uitzet kan het best comfortabel warm zijn in de auto. Bij bovenstaande ritten had ik de temperatuur op 18 staan (dunne jas aan), ventilator op stand 2 op de voorruit, stoelverwarming stand 2 op de heenweg/ 1 op terugweg. Op de terugweg reed mijn vrouw mee (carpoolen!) en die gaat absoluut zeuren als het ook maar een beetje koud is.
Gisteren even geprobeerd. AC uitgezet en temp stond op 20-21. Op de heenweg toen de AC aanstond was het verbruik 220. Op de terugweg toen de AC dus uitstond 180. Wellicht dat de auto iets minder hoefde op te warmen(accu) maar scheelt dus op een afstand van 20km al snel 40 verschil. Dat is best aanzienlijk.
Dus AC aan kost je minimaal 1/5 van je verbruik ongeveer
wootahH schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:21:
[...]
die blijft. Rij er al een weekje mee rond. Volgende week een afspraak.
In de 2 maanden dat ik de auto nu heb heb ik deze 4x gehad in de eerste maand (het is nu alweer een tijdje geleden, ff afkloppen). Dan deden een hoop zaken het niet zoals geluid, navigatie, achteruitcamera etc. Resetten hielp niet (ook niet de hard reset). De ene keer was het de volgende ochtend weer weg en de andere keer na een half uurtje toen ik ff boodschappen heb gedaan. Wat wellicht helpt is de hele auto uitzetten en weglopen ervan.
Oh en druk niet op het SoS knopje bovenin bij je lampjes. Die belt de alarmcentrale :|

[ Voor 27% gewijzigd door thewizard2006 op 29-11-2019 09:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Laatst online: 09-09 20:19
Joe Dancen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:29:
[...]

Android nu ook maar geeft percentage weer. Als dit de nieuwe feature van de app is.........?
Dat komt omdat het ook als percentage ingesteld staat in je Tesla.

Als je dat aanpast naar KM weergave... zal hij het in de app ook met KM laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Joe Dancen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:29:
[...]

Ik heb alleen deze opgemerkt, dat zegt niet dat er niet nog hele mooie andere nieuwe dingen inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa

[Afbeelding]
Bij de app update van 22-11-2019 (android) is het erbij gekomen idd. Bij mij (LR) is de max nu dus 484 km. Ik ben hem toevallig tot 100% aan het opladen vanwege een lange rit, kijken of hij daar ook stopt, want voorheen was de max hoger (498 heb ik ooit gehaald).

Hmm, hij is nog aan het calibreren, de max is nu (twee minuten later dan hierboven) 491km. En nu weer 486km. Nouja, ik kijk het wel aan :-)

Het wijzigen van de charge limit in de app is iig ook verbeterd, dat werkt een heel stuk makkelijker.

[ Voor 14% gewijzigd door DaCoTa op 29-11-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

DaCoTa schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:34:
[...]

Bij de app update van 22-11-2019 (android) is het erbij gekomen idd. Bij mij (LR) is de max nu dus 484 km. Ik ben hem toevallig tot 100% aan het opladen vanwege een lange rit, kijken of hij daar ook stopt, want voorheen was de max hoger (498 heb ik ooit gehaald).

Hmm, hij is nog aan het calibreren, de max is nu (twee minuten later dan hierboven) 491km. En nu weer 486km. Nouja, ik kijk het wel aan :-)
Apart, bij mij is 100% exact 500 km (P), je zou verwachten dat de LR meer km's weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Taro schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:11:
[...]

Apart, bij mij is 100% exact 500 km (P), je zou verwachten dat de LR meer km's weergeeft.
Het is nog steeds niet stabiel, iedere keer als ik kijk staat er wat anders, tussen de 485 en 492 km). :-) Maar met ruim 21k km op de teller zou ik 10 km range verlies niet gek vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Even een vraag m.b.t. laden. De eerste dagen heb ik de auto gewoon ingeplugd en heb via de App het amperage waarmee geladen wordt een beetje in de gaten gehouden. Dit fluctureert gedurende de laadperiode (soms staat het laden helemaal stil, dan weer 10A, 16A, en alles ertussenin). Het betreft een 32A laadpaal (22KW).

Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd de auto op een lager amperage te laden (5A) omdat ik toch de gehele dag op dezelfde locatie ben. Echter, de Tesla trekt de paal dan in storing. Ik heb het vermoeden dat dit gebeurt doordat de Tesla 5 Ampere blijft vragen (ook als de paal tijdelijk minder kan leveren).

De foutmelding die ik alle drie de keren heb gekregen (na het bellen met het nummer op de paal) is dat "het voertuig teveel vermogen vraagt". Hebben jullie dit al eerder ervaren? Ik ben het aan het testen omdat ik niet wil dat ik bij het laden op camping e.d. niet het hele netwerk plat trek O-)

TL:DR: Als je het amperage gewoon op 16A laat staan dan staat de auto wel toe dat het amperage door de paal wordt aangepast - als je het amperage zelf verlaagt lijkt de auto dat niet toe te staan? Iemand met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
MrBasta schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:21:
Even een vraag m.b.t. laden. De eerste dagen heb ik de auto gewoon ingeplugd en heb via de App het amperage waarmee geladen wordt een beetje in de gaten gehouden. Dit fluctureert gedurende de laadperiode (soms staat het laden helemaal stil, dan weer 10A, 16A, en alles ertussenin). Het betreft een 32A laadpaal (22KW).

Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd de auto op een lager amperage te laden (5A) omdat ik toch de gehele dag op dezelfde locatie ben. Echter, de Tesla trekt de paal dan in storing. Ik heb het vermoeden dat dit gebeurt doordat de Tesla 5 Ampere blijft vragen (ook als de paal tijdelijk minder kan leveren).

De foutmelding die ik alle drie de keren heb gekregen (na het bellen met het nummer op de paal) is dat "het voertuig teveel vermogen vraagt". Hebben jullie dit al eerder ervaren? Ik ben het aan het testen omdat ik niet wil dat ik bij het laden op camping e.d. niet het hele netwerk plat trek O-)

TL:DR: Als je het amperage gewoon op 16A laat staan dan staat de auto wel toe dat het amperage door de paal wordt aangepast - als je het amperage zelf verlaagt lijkt de auto dat niet toe te staan? Iemand met soortgelijke ervaringen?
Zegt mij niks. Zie ook even niet in waarom het anders zou zijn als de auto op 16 staat of op 5. Niet gewoon een rotte paal?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52

Op zich vreemd dat de stroomsterkte steeds varieert tijdens het laden. Ik laad thuis op 25A 1-fase en deze zet ik soms lager, om te voorkomen dat de boel overbelast raakt (40A hoofdzekering). Op het werk laad ik op 3 fasen 16A . Beide via de Tesla Wall Connector. De laadstroom zie ik nooit variëren in de app. Soms schommelt de spanning een paar Volt, maar dat is niet abnormaal. Het lijkt mij dat het probleem in de laadpaal zit, zou de leverancier maar eens vragen. Overigens, als je de hele dag op dezelfde locatie bent, zou ik 'uitgesteld laden' gebruiken. Vertrek je ook weer met een opgewarmde accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10

Ik heb nog nooit iets in m'n auto ingesteld aan laadsnelheid. M'n laadpaal thuis staat op max 13A ingesteld en dat doet het gewoon altijd. De enkele keer dat ik naar de status kijk, zie ik ook wel enige fluctuatie in laadsnelheid, maar dat lijkt verder geen invloed te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol

De UMC past normaal het amperage aan aan wat hij kan krijgen van de laadpaal/stopcontact, bij mij alvast. Grote/constante fluctuaties heb ik nog niet meegemaakt, enkel @ SuCs 8)7 .

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Taro schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:16:
[...]

Ik heb alleen deze opgemerkt, dat zegt niet dat er niet nog hele mooie andere nieuwe dingen inzitten :)
Heb de andere mooie dingen nog niet gevonden Taro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, Ik heb een Samsung T5 SSD gekocht voor mijn dashcam / senturymode. Wat is de makkelijkste manier om de ssd op fat 32 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:44:
Goedemorgen, Ik heb een Samsung T5 SSD gekocht voor mijn dashcam / senturymode. Wat is de makkelijkste manier om de ssd op fat 32 te krijgen.
Waarom heb je hiervoor gekozen boven gewoon een 32GB USB stick?
Stukje interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
lvsol schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:39:
[...]

De UMC past normaal het amperage aan aan wat hij kan krijgen van de laadpaal/stopcontact, bij mij alvast. Grote/constante fluctuaties heb ik nog niet meegemaakt, enkel @ SuCs 8)7 .
Das mooi! Dan ben ik op de camping alvast gerust gesteld ;)

Ik heb nu 3 verschillende palen gehad (er staan er meer dan 240) - bij alle drie foutmelding als ik het amperage verlaagde. Vandaag gewoon op 16A laten staan en is nu alweer zonder storing volgeladen.

@JoostvdB1974 Ik zal volgende week uitgesteld laden eens proberen. Ik was in de veronderstelling dat die setting wilde forceren dat hij tijdens nachtstroom ging laden? Was dus bang om met een niet geladen accu weer op pad te moeten. Als ik hem om 8:00 instel met om 17:00 vertrekken dan gaat hij dus wel gewoon op tijd laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen

Kan de statistieken van Tslafi posten? kijken wat het aangeboden voltage en de Amperage doen?

https://1ce.org/1#ry2eFPRhS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybey schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:45:
[...]

Stukje interesse
Omdat ik hem in deze topic voorbij zag komen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm
Cybey schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:45:
[...]

Stukje interesse
Zucht.... https://gathering.tweaker...ter_keywords%5D=ssd%20usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
MrBasta schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:46:
[...]

Das mooi! Dan ben ik op de camping alvast gerust gesteld ;)

Ik heb nu 3 verschillende palen gehad (er staan er meer dan 240) - bij alle drie foutmelding als ik het amperage verlaagde. Vandaag gewoon op 16A laten staan en is nu alweer zonder storing volgeladen.

@JoostvdB1974 Ik zal volgende week uitgesteld laden eens proberen. Ik was in de veronderstelling dat die setting wilde forceren dat hij tijdens nachtstroom ging laden? Was dus bang om met een niet geladen accu weer op pad te moeten. Als ik hem om 8:00 instel met om 17:00 vertrekken dan gaat hij dus wel gewoon op tijd laden?
Uitgesteld laden zou er voor moeten zorgen dat op het aangegeven tijdstip de accu vol is. Afgelopen zaterdag moest ik om 11.00 uur weg, dus dat de vorige avond ingesteld. Hij gaf aan dat hij om 5.00 uur zou beginnen met laden en om 11.00 uur was de accu keurig vol en warm. Hij berekent dus zelf de starttijd van laden. Alleen, bedenk ik mij, als bij jou het amperage zo fluctueert, kan hij nooit een nauwkeurige aanvangstijd berekenen. Even mee experimenteren zou ik zeggen, als je geen rit van 400 km. voor de boeg hebt natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:54:
[...]

Uitgesteld laden zou er voor moeten zorgen dat op het aangegeven tijdstip de accu vol is. Afgelopen zaterdag moest ik om 11.00 uur weg, dus dat de vorige avond ingesteld. Hij gaf aan dat hij om 5.00 uur zou beginnen met laden en om 11.00 uur was de accu keurig vol en warm. Hij berekent dus zelf de starttijd van laden. Alleen, bedenk ik mij, als bij jou het amperage zo fluctueert, kan hij nooit een nauwkeurige aanvangstijd berekenen. Even mee experimenteren zou ik zeggen, als je geen rit van 400 km. voor de boeg hebt natuurlijk :*)
Het werkt nog niet zonder problemen: vorige week had ik het ingesteld op klaar om 06:00. Stopcontact gaf echter geen 16A, maar 14A, waardoor de auto pas klaar was om 06:20. Dit is moeilijk op te lossen: wat als de laadpaal een uur 16A levert en daarna minder?

Voor de zekerheid gebruik ik nog even de "oude" starttijd in plaats van vertrektijd, wat in mijn geval perfect werkt.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry toch nog een vraag. Is het slim om een aparte partitie te maken zodat ik ook mijn muziek op dezelfde schijf kan zetten. of gewoon 1 partitie met folders TeslaCam en Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:07:
[...]

Sorry toch nog een vraag. Is het slim om een aparte partitie te maken zodat ik ook mijn muziek op dezelfde schijf kan zetten. of gewoon 1 partitie met folders TeslaCam en Music
Ik gebruik zelf alleen de teslacam optie op mijn SSD.
Ik heb meerdere personen gehoord die 2 partities gebruiken maar volgens mij moet het met 2 folders prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
De perfecte guide, zelf ook via deze video gedaan: YouTube: Setting up a SSD for your Model 3

Heb 2 partities gemaakt, 1 voor TeslaCam en 1 voor Music.

[ Voor 6% gewijzigd door -Muncky- op 29-11-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
lvsol schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:06:
[...]

Het werkt nog niet zonder problemen: vorige week had ik het ingesteld op klaar om 06:00. Stopcontact gaf echter geen 16A, maar 14A, waardoor de auto pas klaar was om 06:20. Dit is moeilijk op te lossen: wat als de laadpaal een uur 16A levert en daarna minder?

Voor de zekerheid gebruik ik nog even de "oude" starttijd in plaats van vertrektijd, wat in mijn geval perfect werkt.
Dat is inderdaad nog een probleem. De Tesla Wall Connector lijkt een heel constante laadstroom te leveren, bij mij werkt het perfect. Je kan bij uitgesteld laden natuurlijk een tijdsmarge inbouwen om dit te ondervangen. Nadeel is dan dat je accu weer afkoelt, als hij wel eerder klaar is. Blijft lastig.
Pagina: 1 ... 101 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.