Ik heb even diverse vragen over de Daikin Hybride warmtepomp EHJV04AV3.
https://www.daikin.nl/nl_...uals-documents-b7f056ea11
Inleiding:
Een familielid van mij heeft een Daikin Hybride warmtepomp.
Deze is aangesloten als Add-on icm een bestaande CV ketel.
Nu is het probleem dat z’n woonkamer niet op temperatuur komt.
Nu wil ik voor hem eventueel meekijken om de oorzaak te achterhalen, alleen ik heb te weinig met dit type warmtepomp gewerkt om alle specifieke instellen te weten.
Vandaar dat ik even hier mijn vraag drop.
Hoe is de warmtepomp aangesloten:
- Deze is aangesloten als Add-on Parallel met een bestaande ketel.
- Beide toestellen hebben een keerklep in de aanvoer.
- Het is of Warmtepomp of Ketel. (aansturing)
- Op de P1 en P2 contact zit de Daikin thermostaat.
- Op de Bivalent contact zit de ketel.
- Pomp zit aangesloten op de ext. pomp contact.
- overige aansluiten indien van toepassing niet nader benoemd.
Gewenst regelgedrag:
Dat de warmtepomp wordt aangestuurd door de Daikin thermostaat (woonkamer) zonder stooklijn.
Dat de warmtepomp zelf bepaald welke aanvoertemperatuur nodig is en indien de woonkamer niet op temperatuur komt deze de aanvoertemperatuur geleidelijk aan verhoogd of de cv ketel gaat aansturen indien de warmtepomp het niet meer redt.
Instellingen/Vraag:
Ik wil eventueel de Warmtepomp een factory reset geven. (Indien mogelijk)
Welke instellingen/parameters moet ik aanpassen en waarop moeten deze komen te staan dat het gewenste regelgedrag ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
(Ik weet hoe het parametermenu werkt)
Indien dit regelgedrag niet mogelijk is, heb ik graag uitleg hoe de unit zijn regelgedrag bepaald etc.
Daikin geeft bijvoorbeeld aan dat de CV ketel niet hoger als 55 graden mag staan in deze opstelling, maar dat lijkt mij bij een hybride add-on installatie onzinnig?
Afgifte systeem:
Zijn afgifte systeem is niet optimaal, ook nooit gekeken of z’n temperatuur op 40-45 graden nog warm wordt.
Maar er is helaas gekozen voor dit systeem dus kan er weinig aan veranderen.
- Bijverwarming/vloerverwarming HT-mengverdeler + radiatoren.
- Bypass 0,1-0,5 bar instelbaar.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu