Thrawni schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:21:
[...]
Zal ik doen! Onze woning is uit de jaren 30. Dak en vloer en ramen zijn straks goed geisoleerd, maar we zijn ook niet van plan om hier 15 jaar te wonen. We kunnen helaas ook echt niet nog 16K uitgeven voor een FE-variant, de warmtepomp was al kiele-kiele. Wel fjin om te lezen dat jouw ervaringen hiermee positief zijn. Waar staat 'OT' voor? En zou ik dan een geheel nieuw topic aanmaken of is er al een lopend topic waar ik deze vraag het beste in kan stellen?
offtopic:
OT = off topic, het antwoord op je vraag kan ook zijn: ga voor een alternatief dan de Daikin-Intergas hybrid, maar dat is niet een discussie voor dit topic. Zie ook deze post met uitleg: Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic
Waarom überhaupt een hybride WP? Ik weet dat willen we hier niet horen, maar wat is er mis met een 2,5-3k nieuwe HR-ketel (als het moet) en dan daar 5-10 jaar op teren tot je verhuisd. Je woning wordt niet meer waard met een hybride-WP, wat men ook zegt. Ja je bespaard gas, maar bespaar je zoveel voor dat die investering van 8k netto er uit kan, dat geloof ik nooit - heb je dit al eens berekent?
Je woning is m.i. misschien wel meer waard als je FE ook in de strenge winters het comfortabel kunt houden (dus ook een deel isolatie en afgifte meepakken).
Als je een nieuw topic maakt met een hulpvraag doe mij gerust een @True mention.
OT = off topic, het antwoord op je vraag kan ook zijn: ga voor een alternatief dan de Daikin-Intergas hybrid, maar dat is niet een discussie voor dit topic. Zie ook deze post met uitleg: Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic
Waarom überhaupt een hybride WP? Ik weet dat willen we hier niet horen, maar wat is er mis met een 2,5-3k nieuwe HR-ketel (als het moet) en dan daar 5-10 jaar op teren tot je verhuisd. Je woning wordt niet meer waard met een hybride-WP, wat men ook zegt. Ja je bespaard gas, maar bespaar je zoveel voor dat die investering van 8k netto er uit kan, dat geloof ik nooit - heb je dit al eens berekent?
Je woning is m.i. misschien wel meer waard als je FE ook in de strenge winters het comfortabel kunt houden (dus ook een deel isolatie en afgifte meepakken).
Als je een nieuw topic maakt met een hulpvraag doe mij gerust een @True mention.
Reageert niet op AI berichten | VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente
:strip_exif()/f/image/DA3lflTnOOUVr54e37w5NECX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OwL8zdisi2PDZ8HGQHpEwnrW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/hApllfkz18LjuLCtvQEYpp1v.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2bdBHEDJUkIuqcsMHtzlWqDy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R8h6Q4GfdX9URr8ck1wRvzH1.png?f=user_large)
/f/image/ELQsT4t8WMyN05w0uutinDU4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/q5RiF5ZEUXNxhP6kmfXMJXVC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rGgUkHQw1v4MpqMX24vOduIA.png?f=fotoalbum_large)