Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

Nakebod

Nope.

Merk wel als ik hem een paar dagen niet om heb, en met al dat thuiswerken is dat vrij vaak, het horloge echt een stuk minder verbruikt. Terwijl ik niet specifiek settings uitschakel ofzo.
Nu bijvoorbeeld 73%, en 14 dagen geleden opgeladen.
Geen stappen tellen en de automatische hartslagdetectie doen veel.

En ik ben op een zoektocht.
Vroegah, ooit, lang geleden :+ toen ik het horloge kocht, via de officiele app (Vrij zeker dat het via de Amazfit app zelf was) na wat verschillende watchfaces geprobeerd te hebben onderstaande watchface erop gezet.
Nu wil ik eens wat andere proberen, maar als er niets tussenzit wil ik deze weer terug. En met 3 watchface slots ben ik bang dat deze overschreven gaat worden. Maar ik kan deze watchface nergens vinden...
Iemand die hem herkend en waar vandaan te toveren? Of zijn deze te backuppen?
Gebruik zelf tegenwoordig Amazfit Tools, maar zie dat niet zo snel als optie terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0KKzE3d4zj91SRkcwJmNAfrygg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94GvDctobfpzdke7khGGhktu.jpg?f=fotoalbum_large

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen notificaties, en hartslag detectie op automatisch met detecteer frequentie 1 (!) minuut.
‘s nachts heb ik hem nooit om.
Pols optillen voor info: van 07:15 - 22:15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:27

13art

Moderator Mobile
Nakebod schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:54:
Merk wel als ik hem een paar dagen niet om heb, en met al dat thuiswerken is dat vrij vaak, het horloge echt een stuk minder verbruikt. Terwijl ik niet specifiek settings uitschakel ofzo.
Nu bijvoorbeeld 73%, en 14 dagen geleden opgeladen.
Geen stappen tellen en de automatische hartslagdetectie doen veel.

En ik ben op een zoektocht.
Vroegah, ooit, lang geleden :+ toen ik het horloge kocht, via de officiele app (Vrij zeker dat het via de Amazfit app zelf was) na wat verschillende watchfaces geprobeerd te hebben onderstaande watchface erop gezet.
Nu wil ik eens wat andere proberen, maar als er niets tussenzit wil ik deze weer terug. En met 3 watchface slots ben ik bang dat deze overschreven gaat worden. Maar ik kan deze watchface nergens vinden...
Iemand die hem herkend en waar vandaan te toveren? Of zijn deze te backuppen?
Gebruik zelf tegenwoordig Amazfit Tools, maar zie dat niet zo snel als optie terug.
[Afbeelding]
Ik vind hem zo snel ook niet terug, maar er zijn ruim 250 laginaoaan watchfaces voor de GTR 47mm. Je kan mij niet wijs maken dat daar niks tussen zit voor je.

Overigens zijn de watchfaces ook te back-uppen. Als hij op je horloge staat moet hij ook nog ergens op je telefoon staan lijkt me. Met de originele Amazfit app is dit in de map Android/Data/com.huami.watch.hmwatchmanager/files/watch_skin_local/'map-van-de-watchface.

In het ergste geval kan je altijd nog de watchface zelf namaken ;)

Edit:
Het is gewoon de standaard watchface die op het horloge zelf staat. 8)7 |:(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:09:
Ik gebruik geen notificaties, en hartslag detectie op automatisch met detecteer frequentie 1 (!) minuut.
‘s nachts heb ik hem nooit om.
Pols optillen voor info: van 07:15 - 22:15.
Dat scheelt inderdaad. Hier wel notificaties en slaapanalyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

Nakebod

Nope.

13art schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:39:
[...]

Ik vind hem zo snel ook niet terug, maar er zijn ruim 250 laginaoaan watchfaces voor de GTR 47mm. Je kan mij niet wijs maken dat daar niks tussen zit voor je.
Oh waarschijnlijk wel hoor, maar je kent het vast wel "Deze is anders" :+
Ah, vandaar dat die nergens te vinden is. Ik ga eens rustig watchfaces uitzoeken dan :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59

FutureCow

(C) FutureCow

Ik denk dat ik op de verkeerde plekken aan het zoeken ben, maar waar kun je een "opgenomen" activiteit terug vinden in de amazfit app? Op de GTR kun je hem wel terug vinden onder activities, maar de activities in de app zijn alleen maar zelf bedachten activiteiten, zoals langzaam lopen, snel lopen, lichte activiteit etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11

Flipmo

OMG !!

FutureCow schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:52:
Ik denk dat ik op de verkeerde plekken aan het zoeken ben, maar waar kun je een "opgenomen" activiteit terug vinden in de amazfit app? Op de GTR kun je hem wel terug vinden onder activities, maar de activities in de app zijn alleen maar zelf bedachten activiteiten, zoals langzaam lopen, snel lopen, lichte activiteit etc...
Het is even zoeken.. maar in de amazfit app, rechtsboven op de 4 blokjes, en dan exercise record

Daar vind je al je activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
13art schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:39:
[...]

Edit:
Dat is een standaard watchface voor de GTR? Enkel de 47mm dan, want ik heb op de 42mm enkel 2 analoge watchfaces. :(
Jammer, vind die wel leuk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fire69 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:39:
[...]

Dat is een standaard watchface voor de GTR? Enkel de 47mm dan, want ik heb op de 42mm enkel 2 analoge watchfaces. :(
Jammer, vind die wel leuk...
Ik heb inderdaad een 47mm GTR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
13art schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:46:
[...]

Ik heb inderdaad een 47mm GTR.
Ik heb hem net gevonden op Amazfitwatchfaces! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fire69 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Ik heb hem net gevonden op Amazfitwatchfaces! _/-\o_
Misschien even handig om de link hier te plaatsen voor de liefhebber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
13art schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Misschien even handig om de link hier te plaatsen voor de liefhebber.
Hm, heb hem via N&F gevonden (die ze van Amazfitwatchfaces haalt?), maar er staat geen link bij en op de site vind ik hem niet. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Ik zit te twijfelen of ik deze horloge ga kopen.
Met name de twijfel of ik de 42 of 47mm neem. Ik vind de band van de 47mm wel erg mooi.

Ik heb dunnen polsen, zal de 47mm dan tegenvallen qua draag comfort en kan ik beter meteen de 42mm nemen of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Ik heb vrij dunne polsen maar de GTR zit daar priam omheen en stoort absoluut niet.
Draagcomfort is prima.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Binnetie schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:20:
Met name de twijfel of ik de 42 of 47mm neem. Ik vind de band van de 47mm wel erg mooi.

Ik heb dunnen polsen, zal de 47mm dan tegenvallen qua draag comfort en kan ik beter meteen de 42mm nemen of valt het mee?
Ik had die twijfel ook, en heb ook redelijk dunne polsen. Maar ik ben toch voor de 47mm gegaan, en ben daar super tevreden over. Het is echt niet zo groot als je denkt. Mijn vrouw heeft de 42mm, en die is echt te klein ondanks dat ik dunne polsen heb. Ga voor de 47mm, geloof me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Binnetie schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:20:

Ik heb de 42mm genomen omdat ik niet graag grote horloges zie, maar ik denk dat ik de 47 had moeten nemen. En ik heb zeker geen dikke polsen.
Anders bestel je ze beide bij Amazon en stuur je degene terug die je niet wil. :)

[edit]
Of bekijk eens een guide voor de goeie maat: https://theslenderwrist.com/watch-size-guide/

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 12-05-2020 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@Pierre_nr1 en @Fire69 dank voor de antwoorden. Ik dacht er zelf ook aan om ze beide te bestellen. Maar nieg toch naar de 47mm.
Zal bij Amazon kijken. Twijfel nog over welke uitvoering ik neem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Binnetie schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:32:
@Pierre_nr1 en @Fire69 dank voor de antwoorden. Ik dacht er zelf ook aan om ze beide te bestellen. Maar nieg toch naar de 47mm.
Zal bij Amazon kijken. Twijfel nog over welke uitvoering ik neem
Laat het maar weten, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Haha sorry @SED, jij ook hartelijk dank! Ik heb echt dunne polsen. Maar ik ga het gewoon doen. De 47mm en anders stuur ik hem terug. Twijfel nog tussen stainless steel en de aluminium versie:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/256009/files/320505321/450x450x2/xiaomi-xiaomi-huami-amazfit-gtr-47mm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/256009/files/302668431/450x450x2/xiaomi-xiaomi-huami-amazfit-gtr-47mm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Heb ook dunne polsen, had een oud horloge erbij gepakt om te vergelijken, 42mm is echt klein dus ook voor 47mm gegaan en geen spijt achteraf :)

Heb de alu versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb gisteren de 47mm aluminium versie (zwart) besteld. Hij komt vandaag binnen! Ben heel erg benieuwd.
Ben ook wel benieuwd naar mijn slaapgedrag. De laatste tijd heb ik het idee dat ik erg aan het woelen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Binnetie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:20:
Ik heb gisteren de 47mm aluminium versie (zwart) besteld. Hij komt vandaag binnen! Ben heel erg benieuwd.
Ben ook wel benieuwd naar mijn slaapgedrag. De laatste tijd heb ik het idee dat ik erg aan het woelen ben
Pas met de aluminium variant wel op met stoten tegen muren ed. Hij is erg gevoelig voor krassen ed. Zeker aan de randen, kijk maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RobsJvDaPKYcyIsZH1ZdrW-9cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhIgZBu8v2okEddAfsplFM3o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Goed dat je het zegt. Ik draag weinig horloges maar zal er wel rekening mee moeten houden. Dat idee had ik ook bij de zilveren dat hij dan snel zou beschadigen maar dat je het dan minder ziet.

Ben benieuwd. Ook weer het sportleven eens weer oppakken! Ik las dat er een N&F app is. Is dat de volledige naam van de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Binnetie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:31:
Goed dat je het zegt. Ik draag weinig horloges maar zal er wel rekening mee moeten houden. Dat idee had ik ook bij de zilveren dat hij dan snel zou beschadigen maar dat je het dan minder ziet.

Ben benieuwd. Ook weer het sportleven eens weer oppakken! Ik las dat er een N&F app is. Is dat de volledige naam van de app?
De volledige naam is Notify & Fitness.
Daarmee heb je wat meer instelmogelijkheden voor wat betreft meldingen, ed. Bij mij zorgde N&F voor een drain op mijn telefoon maar ik krijg de indruk dat ik de enige ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Nee, ik heb de N&F er ook afgegooid. De huidige Amazfit app werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb hem vanochtend opgehaald van de post. Wat een mooi horloge. Ben er direct mee gaan spelen.
Klopt het dat je hem vrij strak moet doen voordat hij de hartslag meet? Ik gebruik de Amazfit app en deze is ook weer gekoppeld met de Mi Fit i.c.m. mijn Xiaomi weegschaal.
Wat ik alleen nog niet kan vinden is hoe ik de interval van het meten van de hartslag kan veranderen (nu doet hij dat continu).
Ga er vanavond eens verder mee spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De frequentie van het meten van de hartslag vind je in de Amazfit app onder profiel, Amazfit gtr, hartslag detectie en dan detecteer frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@13art helemaal overheen gekeken! Dankjewel. Ik heb hem nu op 5 minuten gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@Binnetie als je dat gedaan hebt om de batterij te sparen dan hoeft dat echt niet.
Ik heb alle notificaties aanstaan etc en 24 dagen zijn het minimum tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@SED, ik heb hem weer op 1 minuut gezet. Heb je ook 'activiteits dectectie' aan staan en 'detectie methode'? Deze staat bij mij op automatische hartslagdetectie & Slaap assistent.

Ik zag trouwens van een app waar ik een notificatie van kreeg en gewoon de inhoud kon lezen. Dat werkt goed. Bij Whatsapp heb ik de inhoud van berichten geblokkeerd op de telefoon, pas als ik Whatsapp open dan zie ik ze. Het klopt dan neem ik aan dat je dan op de GTR alleen ziiet dat je nieuwe Whatsapp berichten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ja zelfde instellingen.
Whatsapp gen idee, mijn Amazfit app geeft keurig de berichten door van WA op de GTR. Alleen vido geeft hij mt een icoontje aan.
Ik heb de beste ervaringen met de officiele Amazfit app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gisteren even een dik uur gewandeld. Had binnen een minuut een GPS fix. Ik koos als activiteiten voor wandelen. De route ziet er ook hier uit, geen hele gekke afwijkingen.

Tijdens het wandelen kon ik diverse gegevens zien (hartslag, snelheid, afstand, stappen etc). Maar klopt het dat je dan ondertussen niet kunt zien hoe laat het is? Of ik heb niet goed gekeken. Ook kon ik niet de muziek bedienen vanaf het horloge op dat moment.
Tijdens het wandelen wordt syncen met de Amazfit app ook afgebroken bij 6%. Toen ik thuis was en de activiteit gestopt had ging het wel goed.

Wat ik me afvroeg is of een activiteit automatisch wordt gedetecteerd. Je kunt hem handmatig kiezen maar stel dat ik vergeet te starten ziet hij dan dat ik bijv aan het fietsen ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Binnetie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:41:
Gisteren even een dik uur gewandeld. Had binnen een minuut een GPS fix. Ik koos als activiteiten voor wandelen. De route ziet er ook hier uit, geen hele gekke afwijkingen.

Tijdens het wandelen kon ik diverse gegevens zien (hartslag, snelheid, afstand, stappen etc). Maar klopt het dat je dan ondertussen niet kunt zien hoe laat het is? Of ik heb niet goed gekeken. Ook kon ik niet de muziek bedienen vanaf het horloge op dat moment.
Tijdens het wandelen wordt syncen met de Amazfit app ook afgebroken bij 6%. Toen ik thuis was en de activiteit gestopt had ging het wel goed.

Wat ik me afvroeg is of een activiteit automatisch wordt gedetecteerd. Je kunt hem handmatig kiezen maar stel dat ik vergeet te starten ziet hij dan dat ik bijv aan het fietsen ben?
*tijdens een workout kan je de tijd zien door naar rechts te swipen. je ziet dan de tijd en hoeveel prik er nog in het horloge zit.
* Muziek bedienen gaat helaas niet tijdens een workout.
* Hij gaat niet uit zichzelf een workout opnemen, gisteren met 60km fietsen wel +/- 6000 stappen gemaakt ;) Maar de rit staat dus niet bij je workouts. Die zal je zelf moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Flipmo dankjewel voor de info. Het is me weer een stuk duidelijker.

Ik had vannacht een slaapscore van 94. Met 2x diep slapen en daartussen periodes van lichte slaap. Voor m'n gevoel geen 94 punten waard. Ik ga dit eens een tijdje monitoren om te kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:20:
De vraag is of dat goed geregistreerd wordt. Bij de GTS wordt zelfs opstaan en naar de wc gaan niet als ‘wakker’ opgemerkt. Ik vind de slaapanalyse behoorlijk matig eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Aghanim schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:23:
[...]

De vraag is of dat goed geregistreerd wordt. Bij de GTS wordt zelfs opstaan en naar de wc gaan niet als ‘wakker’ opgemerkt. Ik vind de slaapanalyse behoorlijk matig eerlijk gezegd.
Eens! Je moet het ook niet al te serieus nemen, de (lage) prijs zegt al genoeg. Het is een mooi horloge met handige functies zoals app-meldingen maar stappen, slaap, hartslag moet je echt met een korreltje zout nemen. Het is leuk dat het erop zit maar punctueel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Dat is een beetje te negatief.
De stappen teller komt vrijwel perfect overeen met mijn Fitbit ( zowel de charge 2 als de 3)De hartslag wijkt weliswaar ca 5 slagen af, maar is daar consequent in.
Slaap analyse is inderdaad minder dan die van Fitbit maar geeft toch een aardig inzicht in je slaapgewoontes.
Dat er heel nuttige en zinvolle zakn aan toegevoegd zijn tov een prijsgelijke Fitbit bijv is nogal wat.
o.a. GPS, Kompas, werkende notificaties ( dat gaat bij de Fitbit nogal eens fout) weerbericht meerdere dagen, etc etc.. en dat allemaal voor 118 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
[...]

Ik zag in mijn overzicht een geel streepje van 2 minuten dat ik wakker was. Dat klopt precies want toen ging ik naar het toilet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[...]

Die ervaring heb ik ook.
Ook momenten van wakker liggen worden niet goed geregistreerd. Vannacht ook een tijd liggen draaien tussen 2 en 3 uur, naar het toilet geweest, magnesium capsules gepakt en ingenomen, maar volgens de GTR sliep ik de hele nacht. Ik zie die slaap registratie dan ook meer als een hele globale indicatie. Mijn diepe slaap is 90% van de tijd niet voldoende volgens de GTR (rond een uur). Daar zitten gelukkig ook echt wel nachten bij dat ik voor mijn gevoel gewoon goed geslapen heb.

Waar ik me wel steeds meer aan irriteer zijn de whatsapp notificaties op de GTR die lang niet altijd het juiste bericht toont. Hierdoor speel ik met de gedachte om de GTR te verkopen. Alleen wat dan? Huawei GT2? Samsung Active 2? Android Wear smart watch? Of toch gewoon het het niet juist weergeven van notificaties voor lief nemen? Time will tell.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 16-05-2020 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@13art ik slaap ook wel eens met een Garmin om mijn andere pols ter vergelijking. Die registreert toiletbezoek en het werkelijke moment van in slaap vallen (dus niet in je bed een boek lezen) een stuk beter. Is ook een duurder horloge, maar toch. Er zit regelmatig meer dan een uur verschil in de hoeveelheid diepe slaap, de Amazfit is altijd zeer laag.

Ik gebruik de GTS echt alleen voor het mooie display en de goede batterij. Hartslag en GPS zijn ook niet betrouwbaar genoeg. Stappen tellen overigens wel, vergeleken met een Polar V800 en Galaxy S10e als toets apparaten.

Enige waar ik van baal is dat ik het veld 'current temperature' op geen enkele manier weergegeven krijg op een watchface. Als ik niet handmatig sync met de Amazfit app zie ik continu een - ipv de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aghanim schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 07:35:
Enige waar ik van baal is dat ik het veld 'current temperature' op geen enkele manier weergegeven krijg op een watchface. Als ik niet handmatig sync met de Amazfit app zie ik continu een - ipv de temperatuur.
Op één of andere manier wordt de verbinding tussen je telefoon en de GTS verbroken voor het updaten van het weer betreft. Buiten de Amazfit app uit de batterij optimalisatie te halen en de Amazfit app te locken bij recente apps zou ik ook niet goed weten hoe je dit zou kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[/quote]
13art schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 07:38:
[...]

Op één of andere manier wordt de verbinding tussen je telefoon en de GTS verbroken voor het updaten van het weer betreft. Buiten de Amazfit app uit de batterij optimalisatie te halen en de Amazfit app te locken bij recente apps zou ik ook niet goed weten hoe je dit zou kunnen verbeteren.
Dat had ik al geprobeerd inderdaad maar dat helpt niet. Wat ik vreemd vind is dat je zou verwachten dat Amazfit dit zelf ook test en zou zien dat het niet werkt. Alternatief was nog om de meest recente temperatuur te laten staan maar er lijkt een ververs interval van 1 uur te zijn. Als erg een reactie komt wordt het dus een -.

Overigens heeft vrijwel iedere smartwatch voor- en nadelen. Ik heb er letterlijk meer dan 10 geprobeerd en je moet altijd concessies doen zo lijkt het..

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 16-05-2020 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aghanim schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 07:48:
[/quote]

[...]

Wat ik vreemd vind is dat je zou verwachten dat Amazfit dit zelf ook test en zou zien dat het niet werkt. Alternatief was nog om de meest recente temperatuur te laten staan maar er lijkt een ververs interval van 1 uur te zijn. Als erg een reactie komt wordt het dus een -.
Hier komt het nadeel van Android om de hoek kijken. Er zijn zoveel verschillende soorten toestellen dat hier door een ontwikkelaar niet tegenop te testen is.
Bij mij werkt het 99% van de tijd (ook android overigens). Ik heb dan niet het weer in een watchface (ik vind dat onzinnig) maar als ik naar de quicktoggles ga om dnd aan/uit te zetten zie ik daar eigenlijk altijd netjes het weer staan. Ik heb tot nu toe slechts 1x gehad dat het weer daar niet stond.

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 16-05-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
13art schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 07:51:
[...]

Maar hier komt het nadeel van Android om de hoek kijken. Er zijn zoveel verschillende soorten toestellen dat hier door een ontwikkelaar niet tegenop te testen is.
Bij mij werkt het 99% van de tijd. Ik heb dan niet het weer in een watchface (ik vind dat onzinnig) maar als ik naar de quicktoggles ga om dnd aan/uit te zetten zie ik daar eigenlijk altijd netjes het weer staan. Ik heb tot nu toe slechts 1x gehad dat het weer daar niet stond.
Hmm je triggert me wel. Ik zal eens koppelen aan mijn iPad, misschien werkt het daar wel op de achtergrond. Dan zou het echt aan mijn S10 liggen.

Ik vind het weer zelf op zich ook niet heel interessant maar de watchfaces die me aanspreken hebben meestal het weer er toevallig bij. En dan continu een - vind ik visueel niet mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Aghanim schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:07:
[...]

Hmm je triggert me wel. Ik zal eens koppelen aan mijn iPad, misschien werkt het daar wel op de achtergrond. Dan zou het echt aan mijn S10 liggen.

Ik vind het weer zelf op zich ook niet heel interessant maar de watchfaces die me aanspreken hebben meestal het weer er toevallig bij. En dan continu een - vind ik visueel niet mooi.
Ik gebruik mijn GTR 47mm i.c.m. een iPhone. Daar werkt de weergave en het updaten van het weer probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aghanim schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:07:
[...]

Ik ben benieuwd!
Nee zo'n streepje is ook niet mooi. Als er weer weergegeven kan worden, moet het dat ook gewoon doen. Helemaal mee eensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hier nu ook een mindere ervaring. Vannacht zou ik pas om 4.29 uur in slaap gevallen zijn en heeft hij mijn toiletbezoek niet geregistreerd. Ik kreeg dus maar een score van 35 voor mijn slaap.

Bij mij zie ik ??2 nieuwe Whatsapp berichten staan. De ?? zijn een klein beetje storend.
Verder ben ik prima tevreden. Gisteren 1x gehad dat hij geen GPS fix kon krijgen. Ik stond naast een gebouw. In mijn tuin gaat het altijd goed.

Daarnaast had ik mijn GTR ingesteld op een DND van 23.00 - 8.00 maar er kwamen geen notificaties meer binnen... bleek dat ik nog rechten goed moest zetten + een reboot van mijn telefoon voor alles weer werkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
13art schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:57:
[...]

Ik ben benieuwd!
Nee zo'n streepje is ook niet mooi. Als er weer weergegeven kan worden, moet het dat ook gewoon doen. Helemaal mee eensch.
Ik heb gisteren de koppeling met mijn Galaxy S10 opnieuw ingesteld en ook de app volledig op alle standaard waarden hersteld, inclusief de rechten binnen Android. Ik kan geen gewijzigde functie vinden, maar op de een of andere manier werkt het sinds gisteren ochtend probleemloos. Ik sluit overigens niet uit dat ik ergens toch een instelling gemist heb :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha, in ieder geval heeft deze rigoureuze oplossing tot op heden wel geholpen. Enjoy your weather 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik vermoed dan ook dat de meeste communicatie problemen te vinden zijn in instellingen op de phone of problemen met bluetooth.
Helaas is met name blauwtand een wat ellendig uitgevoerde "standaard" met veel smaken.

Notificaties werken allen bij mij met als opmerking,dat er regelmatig dubbel doorkomen. maar liever een te veel dan een te weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Vannacht weer mijn slaapritme laten meten en het komt wel aardig overeen met wat ik zelf dacht.

Ik kwam moeilijk in slaap en heb voor mijn gevoel de hele lacht wat liggen woelen. Nu zie ik dat ik maar 1 diepe slaap gehad heb van een uurtje. De rest was een lichte slaap. Ook zag hij dat ik er 2x uit geweest ben om naar het toilet te gaan.

Qua communicatie krijg ik de meldingen tegelijk met mijn telefoon binnen. Op een paar gevallen na, toen lag mijn telefoon beneden en hoorde ik dat ik een berichtje kreeg en 4 seconden later trilde mijn pols.

Edit: ik zit toch te denken om de GTR terug te sturen. Wilde vandaag 3 activiteiten doen en kon een eeuwigheid wachten op een fix. Die niet kwam. De eerste keer had ik binnen een minuut een fix (eerder deze week). Daarna geen fix meer gehad. Erg jammer als je even een nieuwe fietsroute wilt meten qua afstand. Het horloge is erg mooi maar die GPS pfff.

[ Voor 24% gewijzigd door Binnetie op 17-05-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresbres68
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-01 09:54
Ik heb sinds gisteren de GTR 47. Super scherm, batterij en een mooi model. Ik heb een ding bij notificaties welke binnenkomen op de watch. Woorden zijn soms vreemd afgekort. Vandaag wordt afgekort als Vanda en op de volgende regel AG.
Iemand bekend met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@Binnetie ik kan me je teleurstelling wel voorstellen. Als was GPS nauwkeurigheid uit de reviews en topics hier op GoT al meerdere keren aangegeven als zwak punt.

Zie bijvoorbeeld https://gathering.tweaker...message/62136984#62136984 en https://gathering.tweaker...message/61538790#61538790

Slaaptracking is voor mijn gevoel bij geen enkele smartwatch echt betrouwbaar. Ik heb meerdere keren met 2 horloges geslapen als test en ze noteren allen iets anders. Welke nauwkeurig is weet ik niet want ik slaap dus geen idee wat ik heb gedaan :+

Als je de features afzet tegen de prijs heb je denk ik een erg mooi horloge voor relatief weinig geld. Als je nauwkeurigheid van data essentieel vind dan ga je niet gelukkig worden met de GTR/GTS ben ik bang.

@bresbres68 dit afkorten is standaard gedrag helaas. Weet niet of er al een oplossing voor is.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 21-05-2020 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Aghanim ik heb daar niet heel goed op gelet. Ik las namelijk ook wel berichten van mensen die wel redelijk snel een fix hebben (rond de 1 minuut). De preciesheid hoeft niet heel hoog te zijn, als ik maar een indicatie heb. Ben geen veeleisende sporter, als dat zo worden dan zal ik ook een ander horloge kopen.
Het vreemde is dat ik gewoon geen fix krijg... alleen de eerste dag is het gelukt. Daarna niet meer. Ik sta in de open lucht.
Ik ga het horloge resetten en dan eens weer zien. Ik lees op XDA over A-gps update, maar hoe doe je dat?

Ik zit nog te twijfelen om hem bij Belsimpel om te ruilen voor de Stratos 3. De batterijduur zal dan een stuk minder zijn. De verdere verschillen moet ik nog even bekijken. De leren polsband van de GTR vind ik een mooi pluspunt. Zo heeft de horloge ook nog een sjieke uitstraling.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 21-05-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Agps sync zal bij sync met originele amazfit app plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@SED, ik heb het volgende eens gedaan:
GTR om mijn pols, buiten een activiteit gestart, hij zoek naar GPS en ik heb de Amaxfit app gestart maar tijdens het zoeken naar GPS of tijdens een activiteit sync het horloge niet met mijn telefoon (wordt na een paar % afgebroken). Hebben anderen dit ook?

Toen heb ik de GTR van mijn pols gehaald en in het gras gelegd. Na 3 minuten een fix! Toen weer om mijn pols gedaan. En andere activiteit gestart, na een kleine minuut had ik ook weer een fix. Dat lijkt goed te gaan. Straks maar eens kijken als ik ga fietsen of hij bij het starten van de activiteit nu wel weer een fix vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik gebruik de GPS weinig. Maar die keren dat ik het deed, startte ik de watch en ben na de fix gaan wandelen. Later gesynct met de amazfit app en daar toonde alles gewoon goed. (al gaf hij soms de verkeerde zijde van de straat aan)
De App syncen tijdens de wandeling heb ik nooit getest.

[ Voor 10% gewijzigd door SED op 21-05-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik start de activiteit op m'n horloge en begin dan ook meteen, gps heeft dan vrij snel (binnen halve minuut) een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De fix lijkt nu wel goed te gaan. Activiteit gestart en binnen een minuut een fix. Eerst stukje fietsen klopte mijn snelheid niet vergeleken met mijn telefoon. Later ging dit wel goed. Tracking zelf is ook aardig netjes. Geen hele vreemde dingen.
Dat lijkt dus beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Binnetie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:38:
De fix lijkt nu wel goed te gaan. Activiteit gestart en binnen een minuut een fix. Eerst stukje fietsen klopte mijn snelheid niet vergeleken met mijn telefoon. Later ging dit wel goed. Tracking zelf is ook aardig netjes. Geen hele vreemde dingen.
Dat lijkt dus beter.
Ik weet niet hoe vaak de app de agps update, maar je zou kunnen proberen om voordat je de activiteit start eerst eens de app te openen zodat alles gesynct wordt.
Daarna je activiteit starten en zien of dat beter is.
AGPS is eigenlijk een soort pakketje met de huidige locatie van de GPS-satellieten. Zo weet je horloge beter naar welke satelliet hij moet 'luisteren' om sneller een fix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je telefoon helpt om een fix te krijgen door de AGPS update als het goed is. Verder kan het helpen om op een open plek de GPS eens een minuut of 15 te laten zodat alle sattelieten gevonden worden.

En accepteren dat het gewoon lang duurt om een fix te krijgen helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresbres68
  • Laatst online: 31-01 09:54
Ik gebruik nu N&F. Werkt goed al is de interface niet altijd handig. Ik kwam de app Master for Amazfit tegen. Eerste indruk is goed. Meerdere mensen hier al langer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Aghanim schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:25:
Je telefoon helpt om een fix te krijgen door de AGPS update als het goed is. Verder kan het helpen om op een open plek de GPS eens een minuut of 15 te laten zodat alle sattelieten gevonden worden.

En accepteren dat het gewoon lang duurt om een fix te krijgen helpt ook.
De afgelopen week had ik telkens binnen 30 sec een fix. Ook op andere plekken in het land. Ik open de app even en laat de horloge dan een gps fix zoeken. Dat gaat goed. En de afgelegde routes kloppen qua GPS. Geen onregelmatigheden of bepaalde uitwijking in de looproute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:07:
[...]

De afgelopen week had ik telkens binnen 30 sec een fix. Ook op andere plekken in het land. Ik open de app even en laat de horloge dan een gps fix zoeken. Dat gaat goed. En de afgelegde routes kloppen qua GPS. Geen onregelmatigheden of bepaalde uitwijking in de looproute.
Het snel verkrijgen van een fix is goed nieuws. Wellicht dat het flink helpt om de app even te openen. Of de GPS afstand klopt laat ik in het midden. Bij mij week de GTS af met zowel een Garmin, Polar als Galaxy S10. Gezien de reputatie van de andere merken en het feit dat ze onderling overeen kwamen is mijn conclusie dat de geregistreerde afstand onvoldoende klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 29-05-2020 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Aghanim , daar heb ik meer over gelezen. Ik heb verder geen andere devices om te meten. Ik kan mijn smartphone er eens naast houden en kijken wat die registreert. Maar of de smartphone zo betrouwbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Kreeg net een firmware update binnen. De changelog is karig: fixed known issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Klopt hier ook. Weer 20 PAI kwijt 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

SED schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:14:
Klopt hier ook. Weer 20 PAI kwijt 🤔
Die PAI is sowieso een frustratie zeg, ik fiets bijna elke dag naar werk. De ene dag scoor ik daar ruim 20 mee en de andere keer amper 2, en dan heb ik niet 't gevoel dat ik minder m'n best heb gedaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, hoe moet ik de laatste firmware op mijn Gtr zetten. Ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt niet. Kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:46
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:28:
Hallo, hoe moet ik de laatste firmware op mijn Gtr zetten. Ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt niet. Kan iemand mij helpen.
de amazfit app installeren en koppelen.
Dan zegt hij vanzelf dat hij wil updaten.
Gisteravond nog een update gehad (1.3.5.72)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gedaan, maar het lukt niet, heb al de app verwijdert en terug geïnstalleerd, heb al het horloge verwijdert en terug geïnstalleerd maar niks helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:54:
Heb ik gedaan, maar het lukt niet, heb al de app verwijdert en terug geïnstalleerd, heb al het horloge verwijdert en terug geïnstalleerd maar niks helpt
Staat de laatste firmware er niet al op dan? Welke staat er nu op bij je?
Krijg je een foutmelding oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:54:
Geklikt op "check for updates"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de app open begint hij automatisch up-to-daten. Het is een 42mm model en de firmware is 0.0.8.83 en er komt op de horloge update failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?

Je post kicken binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 03-06-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 16:25
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:08:
Als ik de app open begint hij automatisch up-to-daten. Het is een 42mm model en de firmware is 0.0.8.83 en er komt op de horloge update failed.
Bij de app uitloggen en dan weer inloggen al geprobeerd? Heb ook weleens gelezen dat het aanzetten van locatiebepaling kan helpen (als dat uitstaat natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:08:
Factory reset van de smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom zit er eigenlijk zo'n verschil tussen de 42mm en 47mm firmware-versies? v0.1.xx vs v1.3.xx, vreemd toch? Technisch zijn ze toch hetzelfde behalve scherm en batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurd er als ik mijn watch reboot, gaat dan alles verloren, gaat deze dan terug naar de fabrieksinstellingen. Moet ik dan terug heel mijn horloge updaten, nieuwe firmware,gps....of blijft dit erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:32:
Wat gebeurd er als ik mijn watch reboot, gaat dan alles verloren, gaat deze dan terug naar de fabrieksinstellingen. Moet ik dan terug heel mijn horloge updaten, nieuwe firmware,gps....of blijft dit erop staan.
Bij een reboot gebeurt er niets anders dan dat de horloge opnieuw wordt opgestart, verder niets. Alles blijft hetzelfde. Kan je probleemloos doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 21:56
Nu een week in het bezit van dit horloge en ontzettend blij mee. Ondertussen een eigen Breda en Oranje watchface gemaakt. Het enige wat ik nu nog graag zou willen is dat bij sommige notificaties een goed icoontje komt. Nu komt bij diverse meldingen hetzelfde standaard App-icoon. Wel blijf ik graag gebruik maken van de Amazfit app. Iemand een idee hoe ik dit voor sommige apps kan aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfkBjI6bTIT0eQ9wTxJ3dQS8yHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLuqVRi3AeZomuLCb7w75qAg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eglFaUE2CGAZ-qizRAq2mnJSkLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzMSuomdKDEcNWhCjFyuWo0p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door hgmaster op 07-06-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pfff de accu gaat nu wel hard achteruit. 9 Dagen voor het laatst opgeladen en nu al op 27%.

Na de volgende lading eens een originele watchface gebruiken om te zien wat het verbruik dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08 11:53
13art schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:02:
Pfff de accu gaat nu wel hard achteruit. 9 Dagen voor het laatst opgeladen en nu al op 27%.

Na de volgende lading eens een originele watchface gebruiken om te zien wat het verbruik dan is.
42 of 47 mm? Probeer ander eens een dagje zonder dat het scherm vanzelf aangaat door het optillen van je arm. Bij een maat van me bleek dat enorm te helpen. Blijkbaar ging zijn scherm ongemerkt (te) vaak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Schutter2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:39:
[...]

42 of 47 mm? Probeer ander eens een dagje zonder dat het scherm vanzelf aangaat door het optillen van je arm. Bij een maat van me bleek dat enorm te helpen. Blijkbaar ging zijn scherm ongemerkt (te) vaak aan.
47mm.
Natuurlijk helpt het als het scherm niet automatisch aan gaat. Maar dat is niet bepaald een oplossing. Daarbij heb ik dit sinds dat ik het horloge heb al aan staan (ingesteld op 'normaal' niet 'gevoelig'). Het lijkt er op dat of de accu snel veel slechter wordt of dat de watchfaces die ik de laatste tijd gebruik veel verbruiken. Om hier wat meer duidelijkheid in te krijgen dus binnenkort eens de standaard watchface een tijdje draaien.

Overigens ook niks veranderd aan hartslag meten ed. Daarom valt het nog eens extra op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Eerste indruk 24uur naar de GTR geladen te hebben en een standaard watchface gebruikt te hebben, slechts 4% verbruikt. Kortom ik denk dat het hoge verbruik wat ik had echt kwam door de custom watchface(s). De komende dagen zullen nog wat meer duidelijkheid geven hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Deed die watch face iets bijzonders of was die heel licht van kleur?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
GTR light besteld (via Aliexpress), €75 (enige verschil is zwart bandje en geen GPS (& en een aantal sport modus minder). Voor mij is GPS niet belangrijk (&kan eventueel de GPS van de telefoon gebruiken).

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.14ac4c4dWgYL6F

Maar het prijsverschil is best aardig voor vrijwel hetzelfde horloge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSfOYorp2FRbHEodZS7J1l5l24Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8ZumpbHf7ly4Tbc2gYNvzCqt.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Plugin op 15-06-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SED schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:03:
Deed die watch face iets bijzonders of was die heel licht van kleur?
Nope, sowieso ben ik niet van de lichte gekleurde watchface. Was overigens met meerdere watchfaces dat het verbruik hoog lag. Maar de laatste was deze: https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/6132

Al had ik sowieso al het gevoel/idee dat wanneer het weer weergegeven werd dit al meer vroeg van de batterij. Ergens wel logisch dat hoe meer er elke keer opgevraagd moet worden, hoe meer verbruik van energie.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 15-06-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kleine follow up.
Nu 11 dagen geleden voor het laatste opgeladen en accu zit nu op 50%.

Toch bijzonder dat een watchface zo'n groot verschil kan maken in het verbruik.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 23-06-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Net een update gehad voor de 42mm naar v 0.1.1.13. Iemand enig idee wat de wijzigingen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Net wel een update gehad op de 47mm (1.3.5.77).

code:
1
- Supports monitoring sporadic naps over 20 minutes during the day

Als het goed is kan je het zien door te klikken op firmwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
stimpyrulez schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:33:
Net wel een update gehad op de 47mm (1.3.5.77).

code:
1
- Supports monitoring sporadic naps over 20 minutes during the day

Als het goed is kan je het zien door te klikken op firmwareversie.
Normaal wel idd. Maar als ik er nu op klik gebeurt er niks, vandaar dat ik benieuwd was. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Schutter2 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Normaal wel idd. Maar als ik er nu op klik gebeurt er niks, vandaar dat ik benieuwd was. Thanks!
Klopt, vaak werkt dit wel vlak na installeren update.
Later dan werkt het niet meer (wel vaag hoe dit werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb de 42 mm GTR. Maar nu heb ik ondervonden dat hij niet altijd mijn stappen meet. Als ik bvb van de living naar de tuin wandel, meet hij deze stappen niet op. Hoe komt dit. Is dit omdat dit te korte afstand is of omdat ik niet genoeg met mijn arm zwaai..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:29:
Hallo, ik heb de 42 mm GTR. Maar nu heb ik ondervonden dat hij niet altijd mijn stappen meet. Als ik bvb van de living naar de tuin wandel, meet hij deze stappen niet op. Hoe komt dit. Is dit omdat dit te korte afstand is of omdat ik niet genoeg met mijn arm zwaai..
De afstand geeft er niks mee te maken, al zou je 1 of twee stappen zetten zou hij die moeten tellen. Of je bent heel lichtvoetig of de sensor is niet helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 21:56
Als je niet met je arm zwaait telt ie inderdaad minder goed is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
Iemand hier toevallig de Xiaomi Watch Color al in gebruik:
https://www.aliexpress.com/item/4000964059807.html

Op dit moment: alleen Android, alleen Engels/Chinees, en met installatie van "Xiaomi Health" app via APK. Hij is nu ook globaal aangekondigd als Mi Watch Revolve, dus ik hoop op betere software support in de nabije toekomst. Ik heb hem voor €85 besteld in de hoop dat de GPS ervan wel gewoon goed is, i.t.t. die van de GTR en GTS.

Dat is een ander horloge (ook al lijkt hij er erg veel op) en hoort daarmee niet hier in dit topic. Dat mag in een eigen topic. :)

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 03-07-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

iisworks schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:48:
Ik heb hem voor €85 besteld in de hoop dat de GPS ervan wel gewoon goed is, i.t.t. die van de GTR en GTS.
Geen idee welke problemen jij nog hebt met de GTR en GPS. Die werkt bij mij al enkele firmware updates prima.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie