Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02:48

13art

Moderator Mobile
Pfff Amazfaces app is er niet beter op geworden nu je vis de app zelf watchfaces op de GTR kan flashen. Dit gaat me toch traaaaaaaag. Kan zo meer dan 30 minuten duren nu.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:32
iisworks schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:49:
GTR Lite:
Https://www.gizmochina.co...tly-launched-on-gearbest/

Hopelijk lost die ook het GPS issue op (als GPS überhaupt aanwezig is).
GPS wordt niet genoemd in het artikel. Dat is dus zeer waarschijnlijk het 'lite' gedeelte :)

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-02 19:56
BlueSS50 schreef op maandag 2 december 2019 @ 07:17:
[...]

De grote van de 47mm valt reuze mee, hij is net zo groot als mijn meeste normale horloges en zelfs een stuk kleiner dan mijn forse diesel horloge. Ik zou niet kleiner gaan.
Hij weegt bijna niets en mijn overhemden vallen er goed overheen.
Hangt ook grotendeels van je pols af. Te grote horloges op te kleine polsen is gewoon niet om aan te zien.

keepitfrosty wijzigde deze reactie 25-12-2019 08:53 (12%)

• 13art

13art

Moderator Mobile
keepitfrosty schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:50:
[...]

Hangt ook grotendeels van je pols af. Te grote horloges op te kleine polsen is gewoon niet om aan te zien.
Dat is natuurlijk compleet subjectief.

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:33
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:36:
[...]

GPS wordt niet genoemd in het artikel. Dat is dus zeer waarschijnlijk het 'lite' gedeelte :)
Ik ben er ook bang voor inderdaad. Hopelijk dat er van de normale versie ook eindelijk een HW upgrade komt dan!

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-02 19:56
l3art schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:34:
[...]

Dat is natuurlijk compleet subjectief.
Deels eens maar het is ook een beetje als een te lange broek kopen waardoor er teveel broek op je schoen rust.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-02 16:47
@Davey400 je hebt het over de N&F app maar kan niet vinden wat dat is? Of Android only? Heb iOS :+

GTR bezitter dankzij de kerstvrouw hier :)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• 13art

13art

Moderator Mobile
keepitfrosty schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:19:
[...]

Deels eens maar het is ook een beetje als een te lange broek kopen waardoor er teveel broek op je schoen rust.
Mode is per definitie subjectief.
Te groot horloge hoeft voor mij ook niet, maar het is dat er bij die link staat dat het een aanbeveling is voor mannen anders zou ik echt denken dat het de afmeting voor vrouwen is.

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 18:39
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:43:
@Davey400 je hebt het over de N&F app maar kan niet vinden wat dat is? Of Android only? Heb iOS :+

GTR bezitter dankzij de kerstvrouw hier :)
Is inderdaad een Android app.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Dave

• Hilus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:01
iisworks schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:09:
[...]

Ik ben er ook bang voor inderdaad. Hopelijk dat er van de normale versie ook eindelijk een HW upgrade komt dan!
Inderdaad geen GPS volgens de gearbest website::

' FAQ for Amazfit GTR Lite

What is the difference between GTR LITE and GTR 47MM?
Compared with GTR 47MM, GTR LITE lacks four sports modes of GPS, (mountaineering, skiing, cross-country running, open water swimming) and the material of the watch strap is changed to silicone strap.
Does it have GPS?
No, it doesn’t. It uses the GPS on your phone to track your movements.'

• TheFrahes
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 12-02 12:59
Ik heb nu ook de 42mm GTR uitgepakt (kerstkadootje).
Mooie watch hoor!! Ook leuk dat je gelijk vanuit de Amazfit app je watchface kunt veranderen. Amazfaces krijg ik ondanks de tips die er staan, met geen mogelijk aan de praat, hij blijft aangeven 'not connected'. Is dat bij bekend bij jullie?

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DE GTR Lite is ook de helft goedkoper. En GPS is het enige wat ontbreekt en je krijgt een lelijker bandje?

Dat is dan toch best interessant als GPS toch al niet goed werkte? Zonder kortingen zijn de verschillen in prijs zelfs meer dan de helft.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:04:
Ik heb nu ook de 42mm GTR uitgepakt (kerstkadootje).
Mooie watch hoor!! Ook leuk dat je gelijk vanuit de Amazfit app je watchface kunt veranderen. Amazfaces krijg ik ondanks de tips die er staan, met geen mogelijk aan de praat, hij blijft aangeven 'not connected'. Is dat bij bekend bij jullie?
Even binnen de Amazfit app Bluetooth detection aanzetten op die manier kan Amazfaces de GTR ook vinden.

Overigens werkt die manier van watchfaces op je telefoon zetten retetraag, althans bij mij. Beter gebruik je de oude methode. Even op het tandwieltje voor download klikken en dan 'swap file' kiezen.

13art wijzigde deze reactie 26-12-2019 11:49 (10%)

• TheFrahes
Geweldig! Dank je wel _/-\o_ Dat had ik nog niet gezien. Werkt idd.
Wat ik overigens wel jammer vindt, ik dacht bij 'always on' dat je dan de daadwerkelijke watchface bleef zien. Helaas is dat niet zo, of mis ik iets?

• TheFrahes
Ik was ws toch iets te voorbarig, hij blijft een foutmelding geven. Horloge staat wel op 49%, zou dat veel uitmaken?

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:40:
Ik was ws toch iets te voorbarig, hij blijft een foutmelding geven. Horloge staat wel op 49%, zou dat veel uitmaken?
Swap file gebruiken, dat andere is nog te buggy.

• TheFrahes
Ik zie dat niet staan bij het tandwieltje? Ik log wel in als gast, weet niet of dat wat uitmaakt?

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:00:
Ik zie dat niet staan bij het tandwieltje? Ik log wel in als gast, weet niet of dat wat uitmaakt?
Wel goed lezen he? ;)
Tandwieltje naast de download knop, niet die rechts bovenin.

• TheFrahes
Daar zie ik ook geen tandwieltje, alleen het 'delen' icoon? Of bedoel je via de website ipv de app? :o

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:34:
Daar zie ik ook geen tandwieltje, alleen het 'delen' icoon? Of bedoel je via de website ipv de app? :o
Tja dan weet ik het ook niet:

App updaten? Of heb je iOS en is het daar anders dan op Android?

• Hempie79
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-02 19:57
Hallo, ik heb ook de gtr onder de kerstboom gekregen. Mooi horloge maar ik loop tegen een probleem op. Hij koppelt niet met mijn Samsung s9 na scannen qr code. Ook niet met de Android telefoon van mijn vrouw. Hij koppelt wel met mijn iPhone.

De gegevens verschijnen daarna natuurlijk wel op mijn s9 maar koppelen doet ie nog steeds niet.

In de app blijft ie op verbinding staan en ronddraaien en het horloge start ondertussen steeds opnieuw op.

Iemand een idee?

• SED
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-02 15:04
Deze al bekeken?
https://m.gearbest.com/bl...d-problems-fix-guide-7189

Of mogelijk deze stappen?
carfaelm
JUNIOR MEMBER
1) turn off bluetooth
2) turn off the watch
3) Uninstall notify & fitness
4) uninstall amazfit
5) restart the smartphone
6) turn on bluetooth
7) install from google play the amazfit app
8) turn on the watch
9) the app finishes setting the watch

Slechts wat ik enigszins gerelateerd kon vinden.

SED wijzigde deze reactie 27-12-2019 10:55 (59%)

Copyright and left by SED...

• Schutter2
  • Laatst online: 23-02 08:46
Hempie79 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:56:
Ook niet met de Android telefoon van mijn vrouw. Hij koppelt wel met mijn iPhone.

Iemand een idee?
Je zou een oudere versie van de app kunnen proberen. Heeft bij mij geholpen tijdens andere connectie problemen. Even de huidige versie van de app verwijderen en één via apk mirror installeren.
https://www.apkmirror.com/apk/huami/

• Hempie79
SED schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:44:
Deze al bekeken?
https://m.gearbest.com/bl...d-problems-fix-guide-7189

Of mogelijk deze stappen?
carfaelm
JUNIOR MEMBER
1) turn off bluetooth
2) turn off the watch
3) Uninstall notify & fitness
4) uninstall amazfit
5) restart the smartphone
6) turn on bluetooth
7) install from google play the amazfit app
8) turn on the watch
9) the app finishes setting the watch

Slechts wat ik enigszins gerelateerd kon vinden.
Bedankt, die lukt helaas niet

• Hempie79
Schutter2 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:54:
[...]

Je zou een oudere versie van de app kunnen proberen. Heeft bij mij geholpen tijdens andere connectie problemen. Even de huidige versie van de app verwijderen en één via apk mirror installeren.
https://www.apkmirror.com/apk/huami/
Bedankt, gelukt!

• TheFrahes
l3art schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 07:39:
[...]

Tja dan weet ik het ook niet:
[Afbeelding]

App updaten? Of heb je iOS en is het daar anders dan op Android?
App update :*) 8)7

• TheFrahes
Maar even voor de zekerheid, 'always on' laat niet de watchface continu zien toch?
Hebben jullie trouwens ook de de temperatuur niet klopt bij je watchface?

Ik heb nu 5 dagen met een lading gedaan. Veel gespeeld natuurlijk. Vanaf welk percentage is nou het beste om weer op te laden? Ik las overigens dat na de 2de of 3de lading de batterij beter tot z'n recht komt...

• strifejahh
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02-01 11:28
Ik heb sinds vandaag de amazfit gtr maar hij is totaal onbruikbaar.

Ik heb de app gedownload en een account aangemaakt. Hierna word er gevraagd om je profiel aan te vullen dit gedaan en op done. Daarna is het enige wat ik als error krijg couldnt save.

Applicatie opnieuw geinstalleerd op 2 verschillende telefoons beide vertonen hetzelfde gedrag. Ik kan het aanmaken van mn profiel ook niet skippen.

Iemand eerder zoiets gehad?

Het gaat om een iphone 7 maar een android device toont hetzelfde gedrag

iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark

• Pierre_nr1
strifejahh schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:11:
Ik heb sinds vandaag de amazfit gtr maar hij is totaal onbruikbaar.

Ik heb de app gedownload en een account aangemaakt. Hierna word er gevraagd om je profiel aan te vullen dit gedaan en op done. Daarna is het enige wat ik als error krijg couldnt save.

Applicatie opnieuw geinstalleerd op 2 verschillende telefoons beide vertonen hetzelfde gedrag. Ik kan het aanmaken van mn profiel ook niet skippen.

Iemand eerder zoiets gehad?

Het gaat om een iphone 7 maar een android device toont hetzelfde gedrag
Heb je al geprobeerd wat @Schutter2 5 posts terug meldt?

• strifejahh
Nee, dat is alleen voor een android device en ik heb een iphone.

Android telefoon waar het op geprobeerd had was niet van mij en inmiddels niet meer beschikbaar.

Toch een android telefoon kunnen regelen maar de apk optie hierboven werkt helaas ook niet

strifejahh wijzigde deze reactie 28-12-2019 19:48 (22%)

• SED
Ik heb de GTR nog niet, maar begreep dat er meerdere mogelijkheden zijn om een account te genereren.

You will have 6 methods to sign in the account, select one to create the account. (Mi account, Wechat, Google, Facebook, Line, Email)

Een van de andere methoden proberen misschien?

• strifejahh
Ik kan een account maken maar de volgende stap is je profiel aanvullen. Daar gaat het fout.

https://imgur.com/a/NQj9KHa

Andere login opties ook al geprobeerd.

strifejahh wijzigde deze reactie 28-12-2019 19:52 (13%)

• SED
Rechtenprobleem met je app misschien ? "mag niet opslaan" onder ios?
Controleren bij Instellingen/privacy

• strifejahh
Nee helaas niet. En de android telefoon heeft exact hetzelfde probleem.

Ik heb de 2.9 versie geinstalleerd op de android device hier kon ik inloggen maar het horloge niet syncen omdat de gtr nog niet ondersteund werd. Daarna geupdate naar een recentere versie maar ook daar kom ik het probleem met profiel syncen tegen.

• Pierre_nr1
strifejahh schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:25:
Nee helaas niet. En de android telefoon heeft exact hetzelfde probleem.

Ik heb de 2.9 versie geinstalleerd op de android device hier kon ik inloggen maar het horloge niet syncen omdat de gtr nog niet ondersteund werd. Daarna geupdate naar een recentere versie maar ook daar kom ik het probleem met profiel syncen tegen.
Ik denk dat het probleem bij Huawei/Huami ligt. Als ik b.v. op 'update' klik in de Amazfit app, dan krijg ik een error. Dat was een week geleden toen ik het probeerde niet het geval, toen kreeg ik keurig een reactie dat er geen update beschikbaar was.

Pierre_nr1 wijzigde deze reactie 28-12-2019 20:36 (5%)

• strifejahh
Ziet er inderdaad naar uit dat er problemen zijn. Mi fit app heeft volgens reddit dezelfde issues.

• Gerumo
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 11-01 14:36
Hier hetzelfde probleem. Ik probeer een account aan te maken in Amazfit app en Mi fit app en telkens de foutmelding dat hij niet kan synchroniseren. Het vreemde is dat ik ook geprobeerd heb om een acc aan te maken met mijn hotmail adres en dat lukte wel.

Alles werkt dan, maar ik wil mijn stappen syncen naar Google Fit ( nodig voor mijn werk), en daar loopt het mis. Mijn hartslag neemt Google fit wel over van de Mi fit app, maar de stappen niet. Weet iemand hier een oplossing voor?

• TheFrahes
Beetje jammer dat je wekker het niet doet in battery safe mode :-(

• BjornKoster1989
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 01-01 23:44
Sins vandaag ook eigenaar geworden van de Amazfit GTR. Prachtig ding.

Zelf een iphone, en app geinstalleerd, acount heel makkelijk via de app. Toen het koppelen was even een dingetje, maar snel duidelijk, dat je voor het pairen eerst je bluetooth effe uit en aan moet zetten en dan moet pairen.

Nu werkt hij uitstekend.

Ik weet dat me oom een app had waar je meer skins had voor de gtr, alleen die heeft android, dus waarschijnlijk zijn daar meer apps voor.

Enige minpunt is dat de app en watch niet in het Nederlands zijn in te stellen icm Iphone, waar dat met Android dus weer wel kan.

• Rygar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-01 10:40
MAkS1 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:29:
[...]

Niet is wat het lijkt. Bij mij gaat het soms ook weken goed. Dan ineens werkt de GPS functie helemaal niet meer tot de volgende update...

Ik hoop natuurlijk voor je dat ze de ontwerpfout hebben gecorrigeerd, maar ik reken er niet op.
Ik moet er inderdaad op terugkomen, soms helemaal geen GPS fix. Lijkt dan toch een softwareprobleem, hopelijk komen ze snel met een update.

• Pierre_nr1
Rygar schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:03:
[...]

Ik moet er inderdaad op terugkomen, soms helemaal geen GPS fix. Lijkt dan toch een softwareprobleem, hopelijk komen ze snel met een update.
Er zijn al diverse updates geweest, maar ze kunnen het GPS probleem niet oplossen. Ik vermoed dat ze daarom ook de GTR Lite hebben uitgebracht, deze heeft geen GPS aan boord. Ze geven daarmee eigenlijk aan dat ze het GPS probleem niet softwarematig kunnen oplossen. We zullen het er mee moeten doen, denk ik. Of beter gezegd, niets mee doen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pierre_nr1 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:15:
[...]

Er zijn al diverse updates geweest, maar ze kunnen het GPS probleem niet oplossen. Ik vermoed dat ze daarom ook de GTR Lite hebben uitgebracht, deze heeft geen GPS aan boord. Ze geven daarmee eigenlijk aan dat ze het GPS probleem niet softwarematig kunnen oplossen. We zullen het er mee moeten doen, denk ik. Of beter gezegd, niets mee doen.
Denk je dat het softwarematig is aangepast dan in de Lite (uitgeschakeld?). Als het andere hardware is hadden ze het toch ook op kunnen lossen?

Ik ben benieuwd of de BIPs die aangekondigd is een goede GPS heeft.

/▌

• Hempie79
Is het mogelijk om tijdens het slapen het scherm uit te schakelen met behoud van functies? Tijdens het draaien wordt ik wakker van het scherm dat aangaat. Dan heb ik hem al op het donkerste staan. Ik vind de slaapdata wel grappig maar nu slaap ik er slechter door.

• TheFrahes
Hempie79 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:59:
Is het mogelijk om tijdens het slapen het scherm uit te schakelen met behoud van functies? Tijdens het draaien wordt ik wakker van het scherm dat aangaat. Dan heb ik hem al op het donkerste staan. Ik vind de slaapdata wel grappig maar nu slaap ik er slechter door.
Pols lift uitzetten na een bepaalde tijd.
Ik zet 'm zelf in battery safe mode, dan wordt je slaap wel bijgehouden maar werkt je wekker niet. Je spaart er wel je batterij mee.

• Schutter2
Heb 18 dagen op 1 batterij lading gedaan en had nog 5% over met 42 mm versie. Vooralsnog worden bij mij de accu prestaties alleen maar beter.

• TheFrahes
Schutter2 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:54:
Heb 18 dagen op 1 batterij lading gedaan en had nog 5% over met 42 mm versie. Vooralsnog worden bij mij de accu prestaties alleen maar beter.
Dat is lang! Ik zit nu op 9 dagen met nog 10% over. Staat bij jou bluetooth continu aan?

• Schutter2
TheFrahes schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:59:
[...]

Dat is lang! Ik zit nu op 9 dagen met nog 10% over. Staat bij jou bluetooth continu aan?
Yup, krijg ook volgende berichten door. Wissel af en toe van wf. Ik heb alleen de GPS niet gebruikt. En ik heb de reactie snelheid optillen pols op normaal en heb automatische hartslag detectie aan. Automatische dnd aan.
Overigens 9 dagen en 10% over is ook prima toch?

• TheFrahes
Ik kan ineens niet meer vinden waar je kunt zien of er een firmware update is voor de gtr? Waar zat dat ook alweer?

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07:35

Vos

AFCA

TheFrahes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:29:
Ik kan ineens niet meer vinden waar je kunt zien of er een firmware update is voor de gtr? Waar zat dat ook alweer?
In de Amazfit app: Profiel > Amazfit GTR > Firmwareversie (onderaan). Als er een update is staat dat daar.

• C00P
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-02 20:58
Schutter2 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:44:
[...]

Yup, krijg ook volgende berichten door. Wissel af en toe van wf. Ik heb alleen de GPS niet gebruikt. En ik heb de reactie snelheid optillen pols op normaal en heb automatische hartslag detectie aan. Automatische dnd aan.
Overigens 9 dagen en 10% over is ook prima toch?
Die van mij trekt het ook 10 dagen ongeveer, ik vind het te doen, op mijn werk hang ik hem er een uurtje aan om de 10 dagen en ik heb er voor de rest geen omkijken meer naar.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• TheFrahes
Vos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:17:
[...]

In de Amazfit app: Profiel > Amazfit GTR > Firmwareversie (onderaan). Als er een update is staat dat daar.
Het staat er nu weer bij inderdaad, boven de firmware versie. Ik kreeg overigens netjes dat de firmware bijgewerkt moest worden daarnet. Zit nu op 1.0.038 :)
GTR 47mm 1.3.5.32 is uit:
- Always On Display now supports timed on and off
- Alarm ring time is extended to 30 seconds
- Reminder will be popped up when AGPS expires (!!! YES !!!)
- Fixes occasional black screen problem

• Pierre_nr1
dasystemcheck schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:30:
Jammer dat er niet meer AOD watchfaces beschikbaar worden gemaakt. Ik zou het hogere batterijverbruik geen probleem vinden.

• Schutter2
V0.1.0.38 is uit voor de 42mm. Hoe ben je aan de changelog gekomen voor de 47mm update?

• Pierre_nr1
Schutter2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:39:
[...]

V0.1.0.38 is uit voor de 42mm. Hoe ben je aan de changelog gekomen voor de 47mm update?
Staat gewoon in de Amazfit app

• Schutter2
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:43:
[...]

Staat gewoon in de Amazfit app
Euhhh hoe dan?

• jamesbond007uk
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:59

jamesbond007uk

Smartphone & Gadget specialist

Helaas is bij mij de laatste update v1.3.5.08. (GTR 47). Amazfit app is 3.4.6
Hoe krijgen jullie de laatste update?

Jamesbond007uk

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

In Amazfit app,

Profile -> Klik op je Device -> Firmware Version

Jamesbond007uk

• Schutter2
jamesbond007uk schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:28:
[...]

In Amazfit app,

Profile -> Klik op je Device -> Firmware Version
Gelukt, dankjewel! Maarehm boven de optie firmware version die je noemt staat check for updates

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Schutter2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Gelukt, dankjewel! Maarehm boven de optie firmware version die je noemt staat check for updates
Graag gedaan. Check for updates geeft aan 'No updates available'

Update: Na hard reset GTR 47, nu wel de laatste firmware :)

jamesbond007uk wijzigde deze reactie 07-01-2020 21:15 (9%)
Reden: update

Jamesbond007uk

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ben je voor agps-updates afhankelijk van firmwareupdates?

/▌

Marzman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Ben je voor agps-updates afhankelijk van firmwareupdates?
Nee. Je bent afhankelijk van ongeveer 1x per week synchroniseren met de app.
Dat wil je meestal toch wel om je sportdata, slaapinfo, hartslag info te bekijken op je mobiel. Tijdens de sync wordt dan vaak ook gelijk agps bijgewerkt.

• Rygar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-01 10:40
Vooralsnog geen verbetering in de GPS ontvangst, lijkt het toch echt een hardware kwestie. Schijnbaar is de 'nieuwste Sony GPS chip' iets te energiezuinig gemaakt :'(

• Schutter2
Eh, weet niet of het aan mij ligt maar heb sinds de laatste update voor de 42 mm versie (1.0.38) nog maar 53% batterij nadat ik 3 dagen geleden heb opgeladen. Zijn er meer mensen die hetzelfde ondervinden :( ?

Heb overigens het idee dat het scherm veel sneller aan gaat dan eerder, terwijl de gevoeligheid op normaal staat.

Schutter2 wijzigde deze reactie 15-01-2020 22:27 (21%)

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07:32
Ik ben gister voor het eerst na de grote update gaan hardlopen. en ik moet zeggen dat ik nu geen problemen had met de gps. Hij gaf dezelfde waarden als de pulsar m200 van mijn vrouw en had zelfs sneller een fix.

na het lopen zag ik op de kaart dat hij ongeveer een constante afwijking had van een meter of 20 naar het zuiden. maar dit beïnvloede de waardes niet.

Achteraf dus vergelijkbare waarden als de pulsar

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20-02 20:47
Schutter2 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:07:
Eh, weet niet of het aan mij ligt maar heb sinds de laatste update voor de 42 mm versie (1.0.38) nog maar 53% batterij nadat ik 3 dagen geleden heb opgeladen. Zijn er meer mensen die hetzelfde ondervinden :( ?

Heb overigens het idee dat het scherm veel sneller aan gaat dan eerder, terwijl de gevoeligheid op normaal staat.
Ik juist het omgekeerde nu 16 dagen en nog 42% over voor update haalde ik net 10 dagen
Wel heel apart echter heb ik de 47 mm versie.

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Fibrenl schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:20:
[...]

Ik juist het omgekeerde nu 16 dagen en nog 42% over voor update haalde ik net 10 dagen
Wel heel apart echter heb ik de 47 mm versie.
Voor mij is de batterij ook veel beter na update (GTR 47). GPS wijkt ook ongeveer 20 meter af en zelfde als hierboven. Nihil verschil met m'n andere GPS. Erg blij ermee

Jamesbond007uk

• TheFrahes
Goed, net de firmware update gehad voor de 42 mm. Zit nu op 1.0.47. Ik kan alleen niet zien bij firmware wat er nou aangepast is. Hij deed ook heel lang over het GPS bijwerken. Ik heb zelf het idee dat de batterij sneller leeg is, hopelijk is dit een fix hiervoor.

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:51

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Ook voor de 47mm update: v1.3.5.37

Lees op internet dat er vooral GPS verbeteringen zijn. Ben benieuwd of dit tot een acceptabele niveau is getild. Iemand al ervaring?

Vakmanschap is meesterschap

• Schutter2
TheFrahes schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:11:
Goed, net de firmware update gehad voor de 42 mm. Zit nu op 1.0.47. Ik kan alleen niet zien bij firmware wat er nou aangepast is. Hij deed ook heel lang over het GPS bijwerken. Ik heb zelf het idee dat de batterij sneller leeg is, hopelijk is dit een fix hiervoor.
Heb ook die update geïnstalleerd en het horloge opnieuw opgeladen. We gaan het meemaken.

• Vos

Vos

AFCA

Ik had onder account altijd Google Fit gekoppeld. Echter zie ik die nu niet meer staan in het menu. Hebben meer mensen dit? Je moet vanuit de Amazfit app toch kunnen koppelen met Google Fit?

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18-02 23:31
Vos schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:53:
Ik had onder account altijd Google Fit gekoppeld. Echter zie ik die nu niet meer staan in het menu. Hebben meer mensen dit? Je moet vanuit de Amazfit app toch kunnen koppelen met Google Fit?
Nee, dat kon via de MI app, maar niet via de amazfit app (niet zover ik weet in iedergeval).
Ik had eerder dus beide apps erop, maar moet zeggen dat dat ook niet aan te bevelen is.

Maar wel vreemd dat ze geen sync hebben naar google fit.

• JdJtA
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:03
Ik gebruik zelf een aangepaste versie van de Amazfit-app (zoek naar Amazfit Extended, laatste versie is 3.6.1 en loopt dus 1 versie achter) en hierin kan je Google Fit (nog) wel toevoegen. Verder zitten er nog wat handige functies toegevoegd. Zo is er een icoontje toegevoegd voor Telegram (alle varianten), kan je na het weigeren van een oproep een SMS sturen en kan je emoticons laten omzetten naar tekst of helemaal verwijderen uit meldingen (scheelt soms een hoop vraagtekens).

• Vos

Vos

AFCA

Bedankt ^^ Zal er eens in duiken
JdJtA schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:47:
[...]

Ik gebruik zelf een aangepaste versie van de Amazfit-app (zoek naar Amazfit Extended, laatste versie is 3.6.1 en loopt dus 1 versie achter) en hierin kan je Google Fit (nog) wel toevoegen. Verder zitten er nog wat handige functies toegevoegd. Zo is er een icoontje toegevoegd voor Telegram (alle varianten), kan je na het weigeren van een oproep een SMS sturen en kan je emoticons laten omzetten naar tekst of helemaal verwijderen uit meldingen (scheelt soms een hoop vraagtekens).
Heb je ook een link voor die Extended versie? Ik kom alleen een Russische site tegen.

Vos wijzigde deze reactie 22-01-2020 10:35 (91%)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vos schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:24:
Bedankt ^^ Zal er eens in duiken

[...]

Heb je ook een link voor die Extended versie? Ik kom alleen een Russische site tegen.
Dit soort 'alternatieve apps' die niet in de playstore staan, zien we liever geen linkjes van op GoT omdat de legaliteit hiervan lastig te bepalen is.

• Fibrenl
Iemand ervaring met update en is GPS inderdaad beter zelf nog niet kunnen testen

• Fibrenl
Ik lees net op internet dat er een fix onderweg is firmware 1.6.7.41 daarin zou de fix en nauwkeurigheid opgelost moeten zijn.

Link: https://www.tizenhelp.com...-gts-update-improves-gps/
Link: https://nl.xiaomitoday.it...ts-aggiornamento-gps.html

• Pierre_nr1
Fibrenl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:59:
Ik lees net op internet dat er een fix onderweg is firmware 1.6.7.41 daarin zou de fix en nauwkeurigheid opgelost moeten zijn.

Link: https://www.tizenhelp.com...-gts-update-improves-gps/
Link: https://nl.xiaomitoday.it...ts-aggiornamento-gps.html
Dat is de Chinese variant van de firmware, er is zelfs al een versie 1.6.7.42 uitgebracht. Wij hebben deze in de vorm van versie 1.3.5.37 dagen geleden al ontvangen. Geen nieuwe update dus.

• Fibrenl
Pierre_nr1 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:26:
[...]

Dat is de Chinese variant van de firmware, er is zelfs al een versie 1.6.7.42 uitgebracht. Wij hebben deze in de vorm van versie 1.3.5.37 dagen geleden al ontvangen. Geen nieuwe update dus.
Oke maar hebben mensen al verbeteringen ervaren ben ik benieuwd naar

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:33
Vergeet niet dat er de afgelopen 6+ maanden al een aantal keer keer verbeteringen in gps zijn beloofd middels FW updates, en dat tot nu toe het effect daarvan keer op keer is uitgebleven. Lijkt echt een HW issue, dus ik ben extra sceptisch.

• Fibrenl
Klopt maar lees op andere forums wel berichten dat het nu beter zou moeten zijn vandaar

• Pierre_nr1
iisworks schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:22:
Vergeet niet dat er de afgelopen 6+ maanden al een aantal keer keer verbeteringen in gps zijn beloofd middels FW updates, en dat tot nu toe het effect daarvan keer op keer is uitgebleven. Lijkt echt een HW issue, dus ik ben extra sceptisch.
En zo is het, de firmware udates leverden stuk voor stuk zo goed als niets op. Als je een smartwatch met een betrouwbare GPS zoekt koop dan geen GTR.

Ik ben zelf wel zeer tevreden met de GTR, maar ik gebruik de GPS dan ook niet.

• BeArt
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-02 18:35
Ik ga de laatste dagen af en toe een beetje lopen, volgens schema van 'kamp Waes'. Kan de horloge ingesteld worden dat hij elke minuut even trilt tijdens een loopsessie?

Ik vind het niet meteen terug bij de instellingen.

• invic
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-02 18:07
Pierre_nr1 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:26:
[...]

Iemand sinds de laatste update nog gecontroleerd of de fix het het GPS heeft opgelost?

• Schutter2
Schutter2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:29:
[...]

Heb ook die update geïnstalleerd en het horloge opnieuw opgeladen. We gaan het meemaken.
Batterij gaat met deze versie (42mm) gelukkig weer stuk langer mee. Zit nu op 51% en 8 dagen geleden opgeladen.

• Rud-gr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 28-01 14:15
Lukte mij uiteindelijk alleen via een omweg met Strava, niet heel handig dus.

Rutger Geerling. Fotograferen.net Photography & Journalism

• Gverboon
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23-02 19:31
invic schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:34:
[...]

Iemand sinds de laatste update nog gecontroleerd of de fix het het GPS heeft opgelost?
Werkt nog steeds niet, heb twee minuten gewacht op een fix, ben toen gaan lopen achteraf heb ik wel verbinding gekregen maar de route klopte voor geen meter.

• Davey400
Schutter2 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:02:
[...]

Batterij gaat met deze versie (42mm) gelukkig weer stuk langer mee. Zit nu op 51% en 8 dagen geleden opgeladen.
Op de 47 zit ik nu precies op 50%, 23 dagen na de laatste lading.

Ik moet echt elke maand weer zoeken naar het kabeltje als ik toch maar eens besluit te laden... 🔋

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Davey400 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:38:
[...]

Op de 47 zit ik nu precies op 50%, 23 dagen na de laatste lading.

Ik moet echt elke maand weer zoeken naar het kabeltje als ik toch maar eens besluit te laden... 🔋
Bij mij gaat het ongeveer 35 dagen mee incl hartslag. GPS gebruik ik zelden. Heel erg blij en moet ook de oplaad kabel elke keer zoeken :). Nu nog zo'n lange batterij duur van smartphone en dan ben ik een tevreden man...

Jamesbond007uk

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sinds kort is bij mij ook de accuduur sterk verbeterd, maar dit komt door het wijzigen van 1 eenvoudige instelling. Bij mij stond de reactiesnelheid bij 'pols optillen om info weer te geven' op gevoelig ingesteld. Dit op normaal gezet en de accu gaat nu merkbaar langer mee. Gisteren opgeladen naar 99%. Nu ruim 24uur verder staat de accu op 96%.

• Mikemkm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-01 08:46
l3art schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:11:
Sinds kort is bij mij ook de accuduur sterk verbeterd, maar dit komt door het wijzigen van 1 eenvoudige instelling. Bij mij stond de reactiesnelheid bij 'pols optillen om info weer te geven' op gevoelig ingesteld. Dit op normaal gezet en de accu gaat nu merkbaar langer mee. Gisteren opgeladen naar 99%. Nu ruim 24uur verder staat de accu op 96%.
Thnx, stond bij mij ook op gevoelig. Ik ga het proberen. (verder niet veel problemen met batterij verbruik, maar kan prettig zijn ;)

• Plurk.
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-02 05:13
Ik heb mijn GRT 47MM nu vanaf half december. Ik lees dat er veel problemen zijn met de GPS. Ik wandel zo'n vier á vijf keer per week 5,5KM door het bos, ongeacht het weer. Ik heb altijd een afwijking met de GTR van zo'n 200-250 meter tegenover mijn Iphone XS. Met hardlopen heb ik ongeveer dezelfde cijfers. Soms duurt het starten van de GPS wel twee tot drie minuten, maar meestal heb ik een fix binnen 20 seconden. Als het heel slecht weer is duurt het soms wat langer. Ik vind dit voor mijn doel voldoende.

Wat betreft de accu, ik laad hem eens in de drie weken op. Hij verbruikt zo'n 4 á 5 procent per dag. Ik gebruik de GPS dus regelmatig (3 á 4 keer per week). Hartslag staat op iedere minuut, ik heb veel meldingen uit staan van 07:00 tot 22:00 op DND, de helderheid op auto en weergeven op normaal en maar 5 seconden weergeven. Ik zet er regelmatig een andere custom facewatch op.

Ik ben er erg tevreden mee. Ik heb wel een keer meegemaakt dat hij een keer uit was en hem handmatig op moest starten. Gelukkig maar één keer.

• Davey400
Plurk. schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:35:
Ik lees dat er veel problemen zijn met de GPS. Ik wandel zo'n vier á vijf keer per week 5,5KM door het bos, ongeacht het weer. Ik heb altijd een afwijking met de GTR van zo'n 200-250 meter tegenover mijn Iphone XS.
Ik vind dat telkens best grappig om te lezen. Als je gaat hardlopen begrijp ik dat je geen telefoon mee neemt, want te zwaar.
In de meeste andere gevallen hebben tegenwoordig de meeste mensen toch gewoon hun telefoon bij zich? Als ik GPS data wil dan start ik de 'oefening' niet vanaf mijn horloge, maar vanaf de Amazfit app. De GPS data komt dan gewoon van de telefoon, en alleen de hartslag-data en stappen worden door het horloge geregistreerd.
De Amazfit app combineert deze data netjes als één 'excercise'.

Ik zie (buiten als je echt geen telefoon mee wilt nemen) niet in waarom je persé die afhankelijkheid van je horloge zou willen hebben; die GPS slurpt (in verhouding) ook nog eens batterijen.

Kan iemand uitleggen wat ik mis, en waarom die nadruk op het functioneren van de GPS zo gelegd wordt?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Denk dat het hem meer zit in dat er een product aangeboden wordt met een bepaalde functie maar waarvan de functie niet goed werkt. Logisch dat mensen dan gaan klagen.

• Plurk.
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-02 05:13
Davey400 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:05:
[...]

Ik vind dat telkens best grappig om te lezen. Als je gaat hardlopen begrijp ik dat je geen telefoon mee neemt, want te zwaar.
In de meeste andere gevallen hebben tegenwoordig de meeste mensen toch gewoon hun telefoon bij zich? Als ik GPS data wil dan start ik de 'oefening' niet vanaf mijn horloge, maar vanaf de Amazfit app. De GPS data komt dan gewoon van de telefoon, en alleen de hartslag-data en stappen worden door het horloge geregistreerd.
De Amazfit app combineert deze data netjes als één 'excercise'.

Ik zie (buiten als je echt geen telefoon mee wilt nemen) niet in waarom je persé die afhankelijkheid van je horloge zou willen hebben; die GPS slurpt (in verhouding) ook nog eens batterijen.

Kan iemand uitleggen wat ik mis, en waarom die nadruk op het functioneren van de GPS zo gelegd wordt?
Ik heb dan ook altijd mijn telefoon bij, ook met hardlopen. Die GPS functie is dan voor mij ook niet heel erg belangrijk. Hij is natuurlijk wel handig maar ik hardloop niet echt fanatiek of ben overdreven analytisch aangelegd dus voor mij meer dan voldoende.

• OmeAnne
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-02 12:59
Ik moet zeggen dat ik na de update een snellere GPS fix heb en deze lijkt de boel ook beter te registreren.
Het is wel zo, dat ik het na de update pas 1x heb geprobeerd.

• R0dsk0ll
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-02 21:14
Vraagje voor de gebruikers.
Ik heb de 42mm versie al een tijdje en deze werkt naar behoren. GPS Fix mits ik buiten sta is redelijk vlot. Accu gaat ongeveer 16 dagen mee met af ten toe hardlopen tussendoor. (Goede performance dus)

Mijn vraag is, na het hardlopen synchoniseert hij met de app, als ik vervolgens de app open kloppen alle statistieken behalve de 'GPS map'. Hij laat de kaart zien van mijn vorige hardloopsessie. Hij lijkt ze dus door elkaar te gooien.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen of dat ik iets verkeerd doe?

Bvd ;-)

• tsjabbie70
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21-02 21:54
goedeavond ik volg deze toppic al tijd maar ik krijg de laatste update niet loopt steeds vast meer mensen problemen mee ????

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07:32
Ter info:
Gister samen met mijn vrouw gaan hardlopen. Ze heeft al jaren de Polar M200 en moet hem altijd 5 minuten vooraf buiten leggen om een fix te krijgen. daarna is deze behoorlijk accuraat.

Ik heb voordat we weggingen de nieuwe A-gps data binnen gehaald en had binnen 20 seconden een fix.
Als ik op de kaart kijk dan kronkeld de route nog steeds een beetje.

Aan het eind van de rit had ik 5.16km en mijn vrouw 5.12km dus voor mij is dit accuraat genoeg.

• invic
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-02 18:07
Voor mij is een goede gps heel belangrijk voor het hardlopen. Dus na het lezen in deze forum dat de GPS problemen door updates zijn verbeterd toch maar besteld bij Belsimpel. Na installatie werden alle updates, ook van de GPS uitgevoerd. Toen ik voor de eerste keer wilde hardlopen wachtte ik buiten voor ruim 3 min en daarna een melding dat de GPS signaal niet kan worden gevonden. Dan maar zonder. Een week later nogmaals een update van de GPS. Weer geprobeerd met wel een signaal. Later in de week opnieuw geprobeerd maar wederom zonder succes. Toch maar de horloge teruggestuurd. Het is frustrerend als het met niet dan wel werkt. Ik heb geen zin om elke keer minuten te wachten voor het hardlopen om te constateren dat het niet werkt. Jammer, voor de rest was het een goede horloge. Toen maar de Polar vantage m gericht. De GPS werkt heel snel.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True