Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:51

[Xiaomi Amazfit GTR] Ervaringen & Discussie

De Amazfit GTR is een multisport GPS smartwatch welke verkrijgbaar is in twee maten; 42mm en 47mm. De 42mm-versie van de Amazfit GTR heeft een 1,2"-scherm met een resolutie van 390x390 pixels en een 195mAh-accu. De grotere 47mm-versie heeft een 1,39"-scherm met daarop 454x454x pixels en er zit een 410mAh-accu in het horloge. Bij normaal gebruik houdt die accu het volgens de fabrikant 24 dagen vol en als alleen basale horlogefunctionaliteit gebruikt wordt, zou dat 74 dagen zijn. Bij de 42mm-versie met de kleinere accu is dat 12 en 34 dagen.

De slimme horloges hebben bluetooth 5.0, nfc, gps- en glonass-ondersteuning en zijn waterdicht tot vijftig meter diep. Ook zit er een optische ppg-sensor voor het meten van de hartslag in de horloges. Verder bevat de Amazfit GTR onder andere een barometer, accelerometer en een lichtsensor.

Er zijn apps beschikbaar voor Android en iOS.

Terug naar Inhoudsopgave

OSProprietary OS
Compatibel metAndroid 5 en hoger, iOS 10 en hoger
CPUxxGhz core
RAM16MB
ROM64MB
ConnectiviteitBluetooth 5.0 LE, NFC, Wifi, GPS, Glonass
SchermCorning Gorilla Glass 3 protection, AF Coating
42mm: 1,2" AMOLED 390x390px
47mm: 1,39" AMOLED 454x454px
SensorenBioTracker PPG Bio-Tracking Optical Sensor,6-Axis Accelerometer , 3 Axial Geomagnetic Sensor, Air Pressure Sensor, Capacitive Sensor, Ambient Light Brightness Sensor
WaterdichtJa, 5ATM
Accu42mm: 195mAh LiPo (up to 12-days battery life with normal use, up to 34 days in basic watch mode)
47mm: 410mAh LiPo (up to 24-days battery life with normal use, up to 74 days in basic watch mode)
Dikte42mm: 9,2mm
47mm: 10,75mm
Afmetingen42mm: 42.6 x 42.6 x 9.2 mm
47mm: 47.2 x 47.2 x 10.75 mm
Gewicht42mm: 25,5g
47mm: 36g (aluminum alloy), 48g (stainless steel), 40g (titanium metal)
BehuizingStaal, Aluminium of Titanium
KleurDiverse
Prijs42mm $ 116,- 42mm swarovski $145,-
47mm $ 145 47mmTitanium en Iron Man $ 203

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V0.116-07-2019Topic aangemaakt, dank aan @rens-br, @Chocoball en @Brammos85
V1.129-07-2019HW specs bijgewerkt en links toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

Taigu wijzigde deze reactie 29-07-2019 13:17 (16%)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:22
Zeker, wat ik belangrijk vind zijn notificaties (van diverse apps) maar ook de link met Strava, want:

Of zoiets dus.

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 16:45
Aardige tabel met overzicht van de verschillende Amazfit modellen, inclusief de grote en kleine GTR:

• akerssies
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:00
TAVL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:11:
Meer mensen problemen met het koppelen van de watch aan de app? Heb de officiële app, dan via menu nieuw horloge koppelen, maar krijg geen QR. Heb hem niet direct via bluetooth gekoppeld, dus dat is het probleem niet. Kan hem we zien via bluetoothscherm van de telefoon. Tips?
In de app staat een regel met iets van "geen qr code". Deze is aanklikbaar, te vinden onder het scan gedeelte.

https://tweakers.net/ext/f/xAUPCmfcXAeksKrltftL8GxZ/thumb.jpg

akerssies wijzigde deze reactie 16-08-2019 18:26 (13%)

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 27-02 12:01
Zoals beloofd even een vergelijk qua afmetingen GTR t.o.v. Pace.
De Pace is -ook al is het maar een paar gram- voelbaar zwaarder.
https://tweakers.net/ext/f/dtnA7tON4RHLJPHGwu9nszRq/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/0Gco2dbuUOxGvNjFt2DfcKqC/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/I40VqjnlDs9LQ64UijPMzH3A/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/s0vtBYK5JaHT6mh439pmDYhv/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/0TCJyrloAsgHuG7iATaGErPo/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/CD1ikX2NT30Bnc5f5oSGeVm5/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/fOYh04lZgOUrLpUBgcwA6Dpk/thumb.jpg

dasystemcheck wijzigde deze reactie 17-08-2019 18:49 (14%)
Reden: Extra foto's

• Davey400
Iemand al ergens tegengekomen of het mogelijk is de default watchfaces te vervangen?
De analoge vind ik wel mooi, maar de digitale zou ik graag vervangen voor de onderstaande, die overigens wel enorm veel lijkt op de face die je krijgt als je powersave aanzet:

Alleen met powersave aan is het niet handig dat andere dingen het ook niet zomaar doen, en gezien de huidige batterij-duur is deze ook nergens voor nodig.

Ik zit nu op 74% na 5 dagen. In dit tempo ga ik 24 dagen niet halen, maar twee weken is geen enkel probleem.
En dat terwijl ik er nog flink mee zit te spelen om het horloge te leren kennen.

Edit: bovenstaande is deze: https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/32

Davey400 wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:19 (4%)

• dasystemcheck
2e test accuduur na full charge en opnieuw 7 dagen: 77% (t.o.v. 64% vorige week)
Verschil instellingen vorige week:
- Heartrate detection: Automatic heart rate detection & Sleep assistant, frequency 10 min. (t.o.v. 3x vorige week)
- 2x (i.p.v. 3x)outdoor activity 1 uur (met GPS)
- 4x (i.p.v. 6x) indoor activity 15 min. (zonder GPS)
- Gemiddeld 30 notificaties per dag (zelfde)
- Gemiddeld 50x per dag screen on (zelfde)
- Meerdere keren watchfaces uitproberen (zelfde)
- Niet meer nodig om zoals vorige week uitgebreid instellingen op horloge te bekijken
- Lift wrist to view info: 7:30-22:30
- S'nachts (22:30-7:00) handmatig battery saver aan

Daar ben ik ronduit erg tevreden over.
Een niet-sporter zou dus een maand met één charge kunnen halen, uitgaande van bovenstaande instellingen.
Ik denk dat vooral die battery saver s'nachts best wel wat bespaard.

Anders gezegd; ik denk dat voor iemand die van de BIP/Pace/Stratos overstapt naar de GTR het prijsverschil te rechtvaardigen is, persoonlijk denk ik dat de keuze tussen 3 genoemden of de GTR enkel zit op de volgende punten:
1. Prijs (duurder t.o.v. Bip/Pace)
2. Geen always-on (... maar persoonlijk vindt ik de lift-to-view snel genoeg reageren)
3. Notificaties geven geen emoticons weer (... kwestie van tijd? Firmware updates of custom firmware zal vast t.z.t. wonderen doen...)
4. Geen opslag voor audio (t.o.v. Pace/Stratos)

Ten positieve:
1. Prijs (t.o.v. Stratos)
2. Gegarandeerd veel langere accuduur dankzij battery saver (zelfs t.o.v. Bip)
3. Betere hartslagmeting (mits bandje strak om de pols zit. Ik merk dat de nauwkeurigheid snel afneemt als 'ie wat losser zit)
4. Toch nog even lekker spontaan in de plomp springen zonder gevoel van 'oei... effe opletten' (t.o.v. Bip/Pace)
5. Gewicht (t.o.v. Pace/Stratos valt het ècht op)
6. Looks. Dat verdient wat toelichting en is natuurlijk persoonlijk: t.o.v. Bip en eigenlijk ook wel de Pace een stuk professioneler. De Stratos is voor de grote polsen en sporty look. De GTR vindt ik ('k heb de stainless steel versie) een geslaagd strak, sterk design. 'k Zou 't voorzichtig zelfs 'tijdloos' noemen (... hoewel dat niet in m'n vocabulaire hoort als gadget-freak :) )

Bovenstaande maar even als review plaatsen denk ik...

Foto: Pols vergelijk van links naar rechts; goedkoop china-ding van 4 jaar geleden - GTR 47mm - traditioneel horloge
Cheap old smartwatch - GTR - Traditional watch

• Mickman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 26-02 19:34
Gisteren besteld bij belsimpel. Vandaag geleverd. Ik heb de RVS versie. Eerste ervaringen zijn positief. Horloge gaf ook netjes een qr code voor het koppelen met de Android app.

https://tweakers.net/ext/f/PAXuZfDPzCbqzLKZR9EGqly1/thumb.jpg

(Telefoon is een Samsung Galaxy Note 9)

Edit: Vandaag na ontvangst direct opgeladen. Na 8 uur normaal gebruik, een fietsrit en een wandeling nog een accu capaciteit van 97%. Waarbij ik natuurlijk ook af en toe heb zitten spelen met verschillende watchfaces en om de haverklap mn hartslag heb zitten meten.

Eerste activiteit met fietsen gaf alleen hartslag. Afstand en snelheid bleven op 0 staan. Denk dat hij geen GPS fix heeft.

Mickman wijzigde deze reactie 31-08-2019 23:27 (56%)

• Mickman
Net een uur gewandeld, maar nog steeds geen GPS fix. Krijg het compass ook niet geconfigureerd. Hoe hebben jullie dat gedaan. Daadwerkelijk in 8-jes gelopen of het horloge net als bij mobiele telefoons in 8-vorm bewogen?

Ik kan op het horloge of in de app overigens geen specifieke optie vinden om GPS uit te zetten. Alleen de batterijbesparingsoptie, maar die staat de heletijd al (standaard) aan.

Op mn telefoon zie ik dat de amazfit app wel recent heeft opgevraagd wat de locatie van de telefoon is. Je zou denken dat de app hiermee AGPS updates zou kunnen doen naar het horloge toe.

Mickman wijzigde deze reactie 01-09-2019 12:45 (54%)

• Mickman
Ah. Nu eindelijk GPS fix. Heb hem afgedaan, buiten plat op de tafel gelegd en koffie gaan halen.

Blijkbaar moet ik hem nu om doen voor een accuratere bepaling.

Bij een opvolgende bepaling duurde het slechts 8 seconden

Mickman wijzigde deze reactie 01-09-2019 12:54 (52%)

• Mickman
Ik heb vanavond een korte wandeling met de hond gelogd met zowel de GTR (47-RVS) als de Amazfit app.

Na afloop is duidelijk te zien dat de GTR een minder resultaat geeft vergeleken met de GPS van mn telefoon (Note 9). GTR heeft ook 200 meter meer gemeten

https://tweakers.net/ext/f/XugnmlH2pkTYjEn5kgrBgsjM/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/sEHEPkRcw9JdHe2ZQqLPUAKr/thumb.jpg

Zouden jullie dat ook eens kunnen testen. Tegelijk een workout starten op je horloge (Workout \ walking) en in de app (dashboard \ lopen).

• dasystemcheck
Mickman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:50:
Ik heb vanavond een korte wandeling met de hond gelogd met zowel de GTR (47-RVS) als de Amazfit app.

Na afloop is duidelijk te zien dat de GTR een minder resultaat geeft vergeleken met de GPS van mn telefoon (Note 9). GTR heeft ook 200 meter meer gemeten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zouden jullie dat ook eens kunnen testen. Tegelijk een workout starten op je horloge (Workout \ walking) en in de app (dashboard \ lopen).
Ouchhhhhhh, de GTR doet duidelijk gek qua GPS. :? :X
Vergelijk wandeling GTR (links) en Amazfit App (rechts). In het midden even de uitvergroting van m'n "vliegtocht" volgens de GTR, wat beslist niet klopt....
Vergelijk wandeling GTR (links) en Amazfit App (rechts)

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:24

13art

Moderator Mobile
Emielvanputten schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:44:
Vanaf donderdag ochtend (0900uur) tot nu 23 % kwijt.

Vol hardslag aan
Elke app op notificatie (dus max 10 per dag)
Een paar uur als afstandsbediening voor de muziek in het vliegtuig.
En het weer actief.

Dus ja ik vind jou verbruik wat hoog.
Aan de andere kant. Zelfs als hij het maar een week zou volhouden is het oke voor mij
Notificaties lopen hier wel hard door, vooral die van WhatsApp. Een paar groepen waar zeker zo'n 50 berichten, als niet meer, per dag doorkomen. Maar zal dat zo'n verschil maken?

Even de cijfers van Amazfit er bij gepakt. Dat red ik bij lange na niet (omgerekend 4,16 procent per dag). En dan gebruik ik nog niet eens GPS en geen sport registratie.

https://i.postimg.cc/XpZKg4rR/section-55.jpg

13art wijzigde deze reactie 14-09-2019 18:53 (17%)

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Davey400
OmeAnne schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:20:
Goedemiddag,

Zit eraan te denken om de Amazfit GTR Aluminium te kopen. Nu lees ik hier en daar dat de bezel wat zacht en gevoelig is voor krassen, hoe is jullie ervaring daarmee?

Ik las hier dat een aantal het idee heeft dat sommige watchfaces meet batterij verbruiken dan andere, zou dat kunnen komen omdat ze meer info laten zien?
Van krassen heb ik nog geen last, maar als ik ga klussen doe ik hem wel af.

V.w.b. het energieverbruik van de watchfaces is nog niet veel duidelijk. Er was wel een onduidelijkheid over een tool die constant de verbinding in stand hield, en daardoor een battery-drain veroorzaakt.
Foute code zou natuurlijk een drainende loop kunnen veroorzaken, maar harde bewijzen heb ik nog niet gezien.

Wat zeker zo is, is dat een lichte watchface meer zal verbruiken dan een donkere.

Ik vind onderstaande superleuk, maar vooral veel wit en dus veel verbruik. Ik denk echter dat het niet opweegt tegen bijvoorbeeld een uurtje GPS gebruik per dag ofzo, maar dat is een inschatting gebaseerd op niets. ;)

Davey400 wijzigde deze reactie 26-09-2019 08:12 (3%)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat zijn jullie favoriete watchfaces?

Degene die ik tot nu toe gebruik is deze:

Welke ik ook gaaf vind is deze, maar daar mis ik net een datum aanduiding.

En deze waar ik zelf mee aan het rommelen ben geweest om dat datum in het Engels te krijgen en de achtergrond meer donker. Maar na het opnieuw inpakken van de watchface kloppen de kleuren niet meer... Daar moet ik dus nog even verder mee stoeien.

Er is nog een andere tool die gebruikt kan worden voor het maken van Watchfaces maar geen idee hoe dit werkt....
ruudje1983 schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:32:
Zojuist t een nieuwe firmware binnen gehaald, 1.3.4.14. Op het eerste gezicht weinig nieuws alleen wel een aanpassing op de always on functionaliteit. 1 digitaal en 1 analoog klokje, ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Ook meteen geïnstalleerd. Heb het idee dat de GTR nu wat vlotter reageert op het tonen van de display bij het draaien van de pols. Minder vertraging dus.

13art wijzigde deze reactie 29-09-2019 22:04 (30%)

• Davey400
lol, kwam deze foto tegen van iemand die (dankzij de veel te lange batterijduur) zijn lader alweer kwijt was:

• Davey400
l3art schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:54:
Wat zijn jullie favoriete watchfaces?
Ik ben nu wel erg blij met deze:

Andere favorieten:

(allemaal van https://amazfitwatchfaces.com/gtr/)

• Davey400
Hier één met een zeer interessante invalshoek, en compleet anders dan alle anderen.
En Tweakers-Nerdy:

Hij is rond, maar door de transparantie van de gif komt dat niet goed over.
Check hier de download en zie dat ie rond is:
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/907

• Davey400
Enige hit die ik krijg is op een Hongaarse site:

Bron

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Nakebod

Nope.

Nu bijna een maandje overgestapt van mijn Ticwatch S naar de Amazfit GTR.
Ik mis wel 1 ding. Het dagelijks opladen van het horloge :+

De GTR heb ik bij ontvangst opgeladen, en 1 week geleden een keer. Ik gebruik ongeveer 5% accu per dag.
Heb 24/7 heart rate monitor aanstaan per 5 minuten. Af en toe GPS tracking gebruikt, die zoals anderen ook ervaren niet altijd even nauwkeurig is. Globaal klopt het laten we maar zeggen :P

Vond de notificaties wel even wennen. Op WearOS veeg je simpel naar beneden door al je notificaties als ze niet meer in beeld hebt staan. Bij Amazfit moet je via het menu eerst naar notifications voordat je ze ziet.
Kleine extra en imho overbodige handeling :)

Als ik dan toch over notificaties bezig ben :+
Soms heb ik dat notifications zichzelf herhalen, als je bijv op WhatsApp of Telegram van verschillende contacten/groepen een bericht krijgt, laat het horloge steeds hetzelfde bericht als notificatie zien, ipv het laatste bericht.

En vraagtekens in notificaties. Volgens mij voornamelijk bij agenda afspraken.
Je zou denken aan foute karakters / geen UTF-8 ofzo, maar in onderstaande afspraak heet de afspraak letterlijk Test notification. En datum/tijd kan je ook niets speciaals mee doen lijkt mij. Geen speciale karakters of andere hippe emoji's.

En 1 vaagheidje die ik nu een paar keer had bij ontvangen van telefoongesprekken, dat het horloge bleef trillen, en als naam stond er G???. Stopte pas nadat ik de notificatie op stil zette. Ophangen was niet genoeg.

Gister ook een nieuw horlogebandje binnengekregen, geeft gelijk hele andere looks.
Paar schakels ertussenuit. Nu zit de band of net te strak, of met 1 schakel extra eigenlijk net iets te los. Zou een halve schakel moeten hebben :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• OmeAnne
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-02 12:59
Maikelvs schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:27:
Weet iemand de maximale grootte in mb's voor een watch face is voor de GTR?

Deze is bijvoorbeeld 2,1 MB maar geen idee of die het doet (Versie tag battery pointer)

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1160
Geen idee eigenlijk, maar dat zal wel bijna de max zijn.

Ik zou als de wiedeweerga de oude versie terugzetten, deze dut het niet!

• Davey400
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1455

Ik vind hem niet mooi, maar het mechaniek in het midden beweegt. Dat is natuurlijk wel een interessante ontwikkeling.

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20-02 20:47
iisworks schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:08:
[...]

Was dat een recente gtr of al een oudere? En had je voorheen wel problemen met nauwkeurigheid? Zou je toevallig een screenshot van de route kunnen plaatsen?
Nee is een oudere toen hij uitkwam meteen via ali besteld. had ook problemen met de route maar is nu mooi. normaal had ik van de rare uitschieters https://imgur.com/3TcsAcx

• Davey400
Wat door al die GPS-discussies een beetje ondergesneeuwd raakt is dit:

Ik zal de komende week mijn laadkabeltje maar eens gaan zoeken...

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Nakebod

Nope.

Ik heb een metalen bandje. Of waarvan het dan ook gemaakt is. :+
Gebruik zelf weinig GPS, en voor mij is globaal zien hoe mijn wandeltocht was al prima.
Als ik zo het resultaat bekijk is het voor mij ruim voldoende. Had eigenlijk ook de telefoon ernaast moeten hebben.

Wel wat afwijking, redelijk constant "naar links". Maar kan misschien ook een incorrecte plotting op de map zijn. Maar geen grote uitschieters.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:04:
Ik heb nu ook de 42mm GTR uitgepakt (kerstkadootje).
Mooie watch hoor!! Ook leuk dat je gelijk vanuit de Amazfit app je watchface kunt veranderen. Amazfaces krijg ik ondanks de tips die er staan, met geen mogelijk aan de praat, hij blijft aangeven 'not connected'. Is dat bij bekend bij jullie?
Even binnen de Amazfit app Bluetooth detection aanzetten op die manier kan Amazfaces de GTR ook vinden.

Overigens werkt die manier van watchfaces op je telefoon zetten retetraag, althans bij mij. Beter gebruik je de oude methode. Even op het tandwieltje voor download klikken en dan 'swap file' kiezen.

13art wijzigde deze reactie 26-12-2019 11:49 (10%)

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:34:
Daar zie ik ook geen tandwieltje, alleen het 'delen' icoon? Of bedoel je via de website ipv de app? :o
Tja dan weet ik het ook niet:

App updaten? Of heb je iOS en is het daar anders dan op Android?

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True