Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:54

[Xiaomi Amazfit GTR] Ervaringen & Discussie

De Amazfit GTR is een multisport GPS smartwatch welke verkrijgbaar is in twee maten; 42mm en 47mm. De 42mm-versie van de Amazfit GTR heeft een 1,2"-scherm met een resolutie van 390x390 pixels en een 195mAh-accu. De grotere 47mm-versie heeft een 1,39"-scherm met daarop 454x454x pixels en er zit een 410mAh-accu in het horloge. Bij normaal gebruik houdt die accu het volgens de fabrikant 24 dagen vol en als alleen basale horlogefunctionaliteit gebruikt wordt, zou dat 74 dagen zijn. Bij de 42mm-versie met de kleinere accu is dat 12 en 34 dagen.

De slimme horloges hebben bluetooth 5.0, nfc, gps- en glonass-ondersteuning en zijn waterdicht tot vijftig meter diep. Ook zit er een optische ppg-sensor voor het meten van de hartslag in de horloges. Verder bevat de Amazfit GTR onder andere een barometer, accelerometer en een lichtsensor.

Er zijn apps beschikbaar voor Android en iOS.

Terug naar Inhoudsopgave

OSProprietary OS
Compatibel metAndroid 5 en hoger, iOS 10 en hoger
CPUxxGhz core
RAM16MB
ROM64MB
ConnectiviteitBluetooth 5.0 LE, NFC, Wifi, GPS, Glonass
SchermCorning Gorilla Glass 3 protection, AF Coating
42mm: 1,2" AMOLED 390x390px
47mm: 1,39" AMOLED 454x454px
SensorenBioTracker PPG Bio-Tracking Optical Sensor,6-Axis Accelerometer , 3 Axial Geomagnetic Sensor, Air Pressure Sensor, Capacitive Sensor, Ambient Light Brightness Sensor
WaterdichtJa, 5ATM
Accu42mm: 195mAh LiPo (up to 12-days battery life with normal use, up to 34 days in basic watch mode)
47mm: 410mAh LiPo (up to 24-days battery life with normal use, up to 74 days in basic watch mode)
Dikte42mm: 9,2mm
47mm: 10,75mm
Afmetingen42mm: 42.6 x 42.6 x 9.2 mm
47mm: 47.2 x 47.2 x 10.75 mm
Gewicht42mm: 25,5g
47mm: 36g (aluminum alloy), 48g (stainless steel), 40g (titanium metal)
BehuizingStaal, Aluminium of Titanium
KleurDiverse
Prijs42mm $ 116,- 42mm swarovski $145,-
47mm $ 145 47mmTitanium en Iron Man $ 203

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V0.116-07-2019Topic aangemaakt, dank aan @rens-br, @Chocoball en @Brammos85
V1.129-07-2019HW specs bijgewerkt en links toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

Taigu wijzigde deze reactie 29-07-2019 13:17 (16%)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15-02 11:24
Zeker, wat ik belangrijk vind zijn notificaties (van diverse apps) maar ook de link met Strava, want:

Of zoiets dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11-02 21:28
Zoals reeds gemeld, het is een 100 % clone van de Huawei GT. Zelfs de naam hebben ze maar meegenomen.
De Huawei GT draai op t zelfde concept. En heeft daardoor ook een prima accuduur, en is eigenlijk de eerste knappe opvolger van de Pebble watch.

Kan niet wachten om m aan t schaffen trouwens, want de accuduur ( op papier ) lijkt me perfect.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 07:47
@Taigu Leuk voor de TS?:
Watchfaces download pagina voor de GTR:
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/

• Davey400
Aardige tabel met overzicht van de verschillende Amazfit modellen, inclusief de grote en kleine GTR:

• Davey400
En wat is er precies te mooi om waar te zijn?
Volgens mij is er nog niets beloofd wat niet waar wordt gemaakt.
Volgens mij zijn de productie-exemplaren zelfs nog niet lang genoeg beschikbaar om de bizarre ‘watch only’ batterij-duur te testen.

De looks kunnen hooguit nog tegenvallen, de prijs is natuurlijk prettig t.o.v. de gevestigde merken, al kunnen horloges van 3x de prijs van de GTR inderdaad meer.

• sanderdw
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:56
Bij mij is hij ook binnen. Eerste indruk is goed, de casing vind ik mooi en goed afgewerkt (heb de grijze). Bandje ziet er goedkoop uit maar die kan vervangen natuurlijk. Ook het OLED scherm ziet er goed uit.

Wat ik wat minder vind is het navigeren door notificaties en het openen daarvan, dat voelt nog niet echt intuïtief aan ofzo. Daarnaast mogen er echt wel wat sjiekere watchfaces komen...
DIKKEHENK schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Zoek nog naar de optie om bv de onderste schakelaar te koppelen aan notificaties, maar die zie ;k nog niet.
Verder is het accuverbruik bij gewoon gebruik wel heel erg laag. Die 3 weken zie ik wel gebeuren met dit tempo.
Bij Settings -> Quick Start-Up -> en dan op notificatons zetten.

sanderdw wijzigde deze reactie 15-08-2019 15:13 (3%)

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15-02 22:37
Hoe vinden jullie de grootte? Is die 47mm echt massief en niet geschikt voor kleine polsen? Ben momenteel blij met de afmetingen van mijn Amazfit BIP, maar zou toch wel de 47mm variant aan willen schaffen omdat de batterijduur daarvan veel beter is..

• remcoXP
  • Nu online
voor wie interesse heeft in mijn review:
https://gadget-freakz.com...-47mm-smart-watch-review/
en mocht iemand wat toegevoegd willen zien, of iets willen weten, let me know.

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-02 13:51
remcoXP schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:41:
Even muggeziften (omdat de rest toppie is geschreven) :
- Typo: dubbele think think
- Klopt die 62 grams ?
- Is de leren band water-proof? (las ergens anders dat de meegeleverde band dat niet zou zijn en het leer daardoor snel lelijk wordt)
- Is de Battery Saver Mode in te plannen? Oftewel; Kun je aangeven dat 'ie s'avonds op vaste tijd in Battery Saver Mode moet gaan en s'morgens op vaste tijd weer in normaal-stand gaat? (Op de Pace kan dit namelijk, waardoor je nog wat langer met de batterij doet, je niet s'nachts wakker getrild wordt bij berichten èn -voor de stralingsgevoelige mensjes- geen BT aan hebt)
- Hoewel je duidelijk aangeeft niet dieper in de app-functionaliteit te duiken, is het misschien wel van toegevoegde waarde om de koppeling met Strava, iOS Health ed. te vermelden.
- Wellicht nuttig om de notifications workaround een nuance te geven dat je daarmee àlle type notificaties krijgt. 't Is echt zo'n alles-of-niets functie.

Verder een mooi uitgebreide review, met een vleugje humor her en der. Top!
Leest ook gemakkelijk weg... Met daarna het gevoel "wil ik hebben" ;-)

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:31
remcoXP schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:41:
Best een interessante review, maar ik merk toch wel dat het niet overal even lekker weg leest, wellicht door je Engels taalgebruik, merk je dat het niet je eerste taal is. Even twee voorbeelden, de eerste twee die ik tegen kwam.

Bv, letterlijk gezien niet onjuist maar het voelt niet juist: "We got our hands on the bigger version." Ik zou hier kiezen voor larger i.p.v. bigger en tegelijk "have" toevoegen achter We, omdat het bezit op het moment van schrijven nog steeds relevant is. "Have" weglaten duidt hier op spreektaal.

Nog een: "The anticipations for the Amazfit GTR were high: first of all, the aforementioned specifications are quite something." Wederom letterlijk niet fout, maar expectations dekt de lading beter. Ook is het gebruik van adjectieven bij anticipation niet gemeengoed. Het gebeurt wel, het is niet heel gebruikelijk. Daarnaast, maar dat is algemeen meer, zijn er meer mensen die Engels als tweede taal gebruiken dan als eerste taal. Ik zou proberen weg te blijven van minder frequent gebruikte synoniemen en altijd voor het meestgebruikte gaan.

Maar goed, doe er mee wat je wilt. Inhoudelijk vind ik het zeker een interessante review.

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 27-01 09:30
akerssies schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:18:
[...]

In de app staat een regel met iets van "geen qr code". Deze is aanklikbaar, te vinden onder het scan gedeelte.

[Afbeelding]
Het werkt. Thanks

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:30

Vos

AFCA

Dinah schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:55:
Weet iemand of er een waarschuwing (trillen) gegeven kan worden tijdens het sporten wanneer de hartslag boven een ingestelde waarde komt?
De Amazfit BIP heeft dit wel en vind ik een zeer waardevolle functionaliteit.
Ja dit kan.
phlnoodle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:23:
ben vooral geinteresseerd in de loopfuncties van de gtr, kan iemand daar wat meer info over geven (welke info kan je tijdens het lopen op de display laten zien, blijft het scherm dan wel continu aan,...)
Scherm blijft niet continu aan. Afbeeldingen van wat je te zien krijgt kan ik helaas niet tonen nu. Vast wel op YouTube te vinden?

Vos wijzigde deze reactie 17-08-2019 09:47 (39%)

• dasystemcheck
Zoals beloofd even een vergelijk qua afmetingen GTR t.o.v. Pace.
De Pace is -ook al is het maar een paar gram- voelbaar zwaarder.
https://tweakers.net/ext/f/dtnA7tON4RHLJPHGwu9nszRq/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/0Gco2dbuUOxGvNjFt2DfcKqC/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/I40VqjnlDs9LQ64UijPMzH3A/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/s0vtBYK5JaHT6mh439pmDYhv/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/0TCJyrloAsgHuG7iATaGErPo/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/CD1ikX2NT30Bnc5f5oSGeVm5/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/fOYh04lZgOUrLpUBgcwA6Dpk/thumb.jpg

dasystemcheck wijzigde deze reactie 17-08-2019 18:49 (14%)
Reden: Extra foto's

• dasystemcheck
Voor de oudgebruikers van een Mi Band 2/3/4/Bip/Cor: 'k Heb even contact opgenomen met de maker van de AmazTools app; Van hem begreep ik dat hij al aan een beta versie van z'n app toe is waar de GTR ook in ondersteund wordt.
Eens kijken of ik meer info van 'm krijg zodat geïnteresseerden mee kunnen draaien in de beta.

Update, zojuist onderstaand bericht binnengekregen:

You can join the beta here (IOS only): https://testflight.apple.com/join/Q2Rl3rq0
Let me know if there is any error. I do not own an Amazfit GTR so I can’t test the app currently.
You can install new watchfaces from amazfitwatchfaces.com

Happy testing!

dasystemcheck wijzigde deze reactie 18-08-2019 13:20 (33%)
Reden: Info/link toegevoegd

• Vos

Vos

AFCA

TAVL schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Gewoon benieuwd. Niet meer. Verwacht en weet dat je met dit soort horloges niet kan duiken. Daar heb je een duikcomputer of bottomtimer voor nodig. Die 50m zegt daarbij niets. Is in Brussel nog een 30 meter bad, maar ga ik niet wagen. ;)

Net gezwommen. Zonder activiteit en ging prima. Wat ik nadelig vind is dat er tijdens het zwemmen dan toch activiteiten gestart worden zonder dat ik iets indruk.
Even je scherm locken? Water zorgt voor 'schermcontact'.

• siemed
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13-02 15:24
dasystemcheck schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:28:
[...]

Ik ga er vanuit dat je de beta (203) gebruikt waar ik naar refereerde? Want daar is het pas in mogelijk.
Nog niet in de gewone app.

Dus niet in de
Nee, ik heb de gewone versie gebruikt en dan lukt het inderdaad niet. Wel als je de gewenste face een rename geeft en hem overschrijft met een reeds geïnstalleerde.

Ik zal de beta eens downloaden, bedankt voor de tip.

Nu in de ledlampen

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-02 08:56
Kan je de GTR ook draaien? Als linkshandige draag ik mijn horloge aan mijn rechterhand. Maar dat betekent dat de knoppen aan de verkeerde kant staan. Tegenwoordig is dit met sommige smartwatches simpel. Gewoon omgekeerd aandoen. Scherm draait toch mee. Is dit hier ook het geval?

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 27-01 09:30
Accuduur na precies 11 dagen: 64%
Instellingen/omstandigheden:
- Heart rate detection: Uit heart rate detection & Sleep assistant, uit.
- 3x outdoor activity 1 - 2,5 uur, ca. 3 tot 4,5 per week. (met GPS)
- Notificaties aan met geregeld notificaties, bluetooth aan
- Geregeld spelen met notificatie, instellingen en stappen kijken.

Dus ik klaag zeker niet over batterijduur. Iets meer instelmogelijkheden of opties, zoals muziekbediening tijdens sporten zou fijn zijn.

• Furiousz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-02 15:30
Aangezien mijn Amazfit Bip is overleden na een duik in ons zwembad wil ik ook een GTR kopen. Hiervoor heb ik ook de mi band 1 en 2 gehad, altijd zeer content geweest met deze dingen. Het enige waar ik nog even tegen aan loop is de ondersteuning van de Notify & Fitness app, dit is voor mij een pré. Kan iemand hier vertellen of dit ondertussen al werkt?

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• Davey400
Sphinkx schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:36:
Kan de GPR ook je traject op de skipiste volgen?
Skiën is een activiteit die te selecteren is op het horloge. Dus het is de bedoeling dat het kan.
Helaas nog niet getest...

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14-02 22:25
Elke keer als ik de tijd wil zien dan werkt hij gewoon niets vertraagd werkt meteen.

• dasystemcheck
keepitfrosty schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:52:
[...]
Maar jij hebt daar blijkbaar dus geen last van?
Nope. Werkt goed.
Ik was de Pace gewend, dus 'k was erg kritisch of ik niet zou afknappen op de raise-to-wake. Valt ab-so-luut mee.
Daarnaast werkt de raise-to-wake ook goed als je aan het sporten bent (indoor/outdoor) en daar ben ik héél blij mee.

• m.atlanto
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-12-2019
MAkS1 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:12:
Ik blijf het bijzonder vinden dat ik de tijd niet kan zien tijdens een workout. De primaire functie van een horloge is volgens mij toch echt de tijd weergeven. Of zie ik toevallig iets over het hoofd?

Waar ik overigens nog niemand over heb gehoord hier: ik had gelijk een "Milanees" bandje in het zwart besteld, staat erg goed bij het zwarte klokje 😎
Je kunt tijdens je workout gewoon van links naar rechts swipen en dan krijg je de tijd te zien. Is dit waar je naar zoekt of bedoel je iets anders?

• MAkS1
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16-02 17:02
m.atlanto schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:11:
[...]

Je kunt tijdens je workout gewoon van links naar rechts swipen en dan krijg je de tijd te zien. Is dit waar je naar zoekt of bedoel je iets anders?
Bedankt, dat zocht ik! Tijdens een lange wandeling erg handig!

• Davey400
Voor de zekerheid voor eenieder die het nog niet had opgemerkt:
De AmazfitWatchfaces Android app kan inmiddels ook direct vanuit de telefoon watchfaces updaten.
Nog wel via een vreemde workaround, maar die is vrij makkelijk:
Je kiest in de app een watchface en drukt op download. Dan krijg je een knop om de officiële Amazfit app te openen, en daar sync je de voorgestelde watchface.
Nog niet perfect, maar het werkt supermakkelijk.

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-02 17:00
FooBarz schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:03:
Ben zelf aan het twijfelen tussen de 42mm en de 47mm variant. Ik heb een redelijk kleine pols dus ik ben bang dat de 47mm variant wat groot valt, maar ik moet zeggen dat de 47mm variant met roestvrij staal wel erg in de smaak valt.. keuzes.. iemand tips?
De grootte aan t.o.v mijn eigen pols heeft bij mij de doorslag gegeven, ik heb zelf ook smalle pols en heb daarom gekozen voor de 42mm. Realiseer je wel dat je dan ook een 'halve' batterij hebt. Ik heb zelf op papier 2 rondjes uitgeknipt, een van 42 en een van 47 toen was het voor mij gelijk duidelijk...

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

• dasystemcheck
2e test accuduur na full charge en opnieuw 7 dagen: 77% (t.o.v. 64% vorige week)
Verschil instellingen vorige week:
- Heartrate detection: Automatic heart rate detection & Sleep assistant, frequency 10 min. (t.o.v. 3x vorige week)
- 2x (i.p.v. 3x)outdoor activity 1 uur (met GPS)
- 4x (i.p.v. 6x) indoor activity 15 min. (zonder GPS)
- Gemiddeld 30 notificaties per dag (zelfde)
- Gemiddeld 50x per dag screen on (zelfde)
- Meerdere keren watchfaces uitproberen (zelfde)
- Niet meer nodig om zoals vorige week uitgebreid instellingen op horloge te bekijken
- Lift wrist to view info: 7:30-22:30
- S'nachts (22:30-7:00) handmatig battery saver aan

Daar ben ik ronduit erg tevreden over.
Een niet-sporter zou dus een maand met één charge kunnen halen, uitgaande van bovenstaande instellingen.
Ik denk dat vooral die battery saver s'nachts best wel wat bespaard.

Anders gezegd; ik denk dat voor iemand die van de BIP/Pace/Stratos overstapt naar de GTR het prijsverschil te rechtvaardigen is, persoonlijk denk ik dat de keuze tussen 3 genoemden of de GTR enkel zit op de volgende punten:
1. Prijs (duurder t.o.v. Bip/Pace)
2. Geen always-on (... maar persoonlijk vindt ik de lift-to-view snel genoeg reageren)
3. Notificaties geven geen emoticons weer (... kwestie van tijd? Firmware updates of custom firmware zal vast t.z.t. wonderen doen...)
4. Geen opslag voor audio (t.o.v. Pace/Stratos)

Ten positieve:
1. Prijs (t.o.v. Stratos)
2. Gegarandeerd veel langere accuduur dankzij battery saver (zelfs t.o.v. Bip)
3. Betere hartslagmeting (mits bandje strak om de pols zit. Ik merk dat de nauwkeurigheid snel afneemt als 'ie wat losser zit)
4. Toch nog even lekker spontaan in de plomp springen zonder gevoel van 'oei... effe opletten' (t.o.v. Bip/Pace)
5. Gewicht (t.o.v. Pace/Stratos valt het ècht op)
6. Looks. Dat verdient wat toelichting en is natuurlijk persoonlijk: t.o.v. Bip en eigenlijk ook wel de Pace een stuk professioneler. De Stratos is voor de grote polsen en sporty look. De GTR vindt ik ('k heb de stainless steel versie) een geslaagd strak, sterk design. 'k Zou 't voorzichtig zelfs 'tijdloos' noemen (... hoewel dat niet in m'n vocabulaire hoort als gadget-freak :) )

Bovenstaande maar even als review plaatsen denk ik...

Foto: Pols vergelijk van links naar rechts; goedkoop china-ding van 4 jaar geleden - GTR 47mm - traditioneel horloge
Cheap old smartwatch - GTR - Traditional watch

• Mickman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-02 23:25
Ah. Nu eindelijk GPS fix. Heb hem afgedaan, buiten plat op de tafel gelegd en koffie gaan halen.

Blijkbaar moet ik hem nu om doen voor een accuratere bepaling.

Bij een opvolgende bepaling duurde het slechts 8 seconden

Mickman wijzigde deze reactie 01-09-2019 12:54 (52%)

• Schutter2
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 15-02 21:54
Het lijkt inmiddels wel of ik aandelen heb van Afinjo, maar dat is niet zo. Dat gezegd hebbende: ik heb er 1 (42 mm zwart) besteld bij Afinjo. Deze is, as we speak, onderweg vanuit Amazfit richting NL. Verwachting is dat hij eind deze week aankomt bij Afinjo. Met een beetje geluk heb ik hem zaterdag.

• Schutter2
Er is vandaag een lading bij ze aangekomen en weer op de post gegaan. De verwachting is dus morgen (!). Ben alleen niet de hele dag thuis. Ff een briefje op de deur hangen dus :)

• dasystemcheck
Dinah schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:49:
Bij mij werkt de hartslag melding niet, bij de Amazfit BIP werkte dat wel goed.
Ik heb een waarschuwingswaarde ingesteld van 100, maar ik krijg nooit een melding, ook niet tijdens een workout.
Ik snap de uitleg bij de Hartslag melding" in de Amazfit app ook niet:
Wanneer de waarschwuingswaarde (150) is bereikt en er geen duidelijke activiteit is geweest gedurende de laatste 10 minuten zal het horloge trillen.
Wat is het om het horloge te laten trillen als een hartslag van 150 is bereikt terwijl het horloge de laatste 10 minuten geen activiteit heeft waargenomen?
Tijdens een workout moet je bij "workout reminder" aangeven wanneer je een melding wilt krijgen bij bepaalde hartslag.

• dasystemcheck
ruudje1983 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:49:
[...]

Had vanochtend ineens hetzelfde. Scherm gaat niet aan maar hij is (als ik hem aan de lader hang) wel te zien in de app. Heb jij nog een oplossing gehad?
En ik had vanmorgen óók hetzelfde midden in een workout. Schrik schrik schrik.
Uit paniek herhaaldelijk knoppen lopen indrukken en opeens bij het langer dan 10 seconden tegelijk indrukken van beide knoppen sprong het scherm opeens aan: héél kort zag ik even de Amazfit tekst met logo en daarna weer m'n watchface. Workout was niet opgeslagen, maar ik kon daarna gewoon weer verder ademhalen.

• MBvB
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:16
Flink in ieder geval niet. Ik heb niks gemeten, maar de accu op mijn telefoon haalt nog steeds het einde van de dag, zoals dat ook voor aanschaf van de gtr ging.

• dasystemcheck
l3art schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:53:
Ik zit al een tijdje met een scheef oog naar de GTR te kijken (47mm, aluminium alloy). Gisteren heb ik weer wat reviews gelezen, maar in één review hadden ze het over dat het accu verbruik op de telefoon flink omhoog gaat wanneer je de GTR verbind met de telefoon verbind. Ik lees dat hier niet zo snel terug dus is het veilig om aan te nemen dat dit geen issue meer is?
Geen enkel verschil gemerkt met de GTR. Daar staat dan tegenover dat ik daarvoor de Pace had en daarvoor de Bip.
Dat kan dan gevoelsmatig natuurlijk verschillen als je van een géén smartwatch situatie komt.

• Schutter2
Heb de 42mm sinds zaterdag middag. Behoorlijk mee geprutst, geen hartslag monitoring (wel paar x laten checken), genoeg berichten ontvangen een aantal watchfaces geprobeerd en de verlichting op max. Tussenstand 80% goeie score lijkt me!

Ik kan overigens nergens een aod instelling vinden (firmware v 0.0.9.10)

Schutter2 wijzigde deze reactie 09-09-2019 20:28 (19%)

• Flatmo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-02 21:19
cordonbleu schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:22:
Wat zijn de mogelijkheden icm Spotify? Is er muziek bediening, dwz volumebediening, volgende nummer selecteren enz?
Je kan de muziek bedienen! Dat was één van de voorwaarden waarom ik deze smartwatch kocht :Y)
  • pauzeren
  • volgende nummer
  • volume regeling
  • vorig nummer
gaat allemaal :)

• dasystemcheck
Dinah schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:00:
[...]
Kun je de helderheid instellen?
Ik zie deze instelling niet in de app en in het horloge zelf.
Jup; van boven naar beneden sliden, in het midden heb je het zonnetje. Instellen op "A" voor automatisch (werkt behoorlijk goed, maar zakt s'nachts niet automatisch naar laagste stand) of handmatig.

• Schutter2
Is het misschien handig om bij vragen/problemen even de grote van het horloge erbij te vermelden aangezien er verschil zit in de software versies van de verschillende horloges?

• FooBarz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:07
Vandaag ook de 42mm versie binnengekregen en ben blij toe dat ik deze versie heb gekozen. Perfecte afmeting voor mijn kleine pols! Eerste indruk is positief, al voelt het nog wat onwennig aangezien het mijn eerste smartwatch is. Officiële watch faces vallen wel erg tegen en er zijn helaas nog weinig custom faces beschikbaar voor de 42mm. Heb wel al een aantal toffe gezien voor de 47mm dus het lijkt mij een kwestie van tijd dat er een tooltje beschikbaar komt waarmee developers beide afmetingen kunnen exporteren.

We gaan het meemaken. :)

• joostvanpoppel
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 07-02 23:59
Vandaag de Amazfit GTR ontvangen. Erg fijn zo in het eerste opzicht!
Vraagje; weet iemand hoe ik het automatisch aan-gaan van het horloge bij beweging kan uitzetten?

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:21
@joostvanpoppel

In de app.

Rechts onder in profiel.
Daarna mijn gtr.
En daarna onder lokatie " pols optillen voor info"
Keuze tussen hele dag of tussen uur xxxx en xxxx of uit

Emielvanputten wijzigde deze reactie 12-09-2019 20:59 (20%)

• Fibrenl
Vandaag even stukje gelopen, GPS was er redelijk snel denk binnen een min. 4 km gelopen en de afbeelding die hij na het lopen aangaf hoe ik gelopen ben klopt. Gemiddelde snelheid ook wel 4,38 per uur.

• Davey400
Aha.
Ik zie net een update van de beta van de AmazTools.
Bij de tekst over de inhoud van de update staat:
I'm also working on a fix for the infinite sync of activities.
Als dat inderdaad is wat er gebeurt kan ik me voorstellen dat batterijen leeglopen. Geen idee of dit de oorzaak is natuurlijk, maar het zou wel veel verklaren.

Mijn nieuwe was gisteren om 12:00 vol en nu 22 uur later nog steeds op 100%.
(Hartslag aan, slaapmonitor aan, geen notificaties)

• FloR_
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-01 19:59
l3art schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:28:
[...]

offtopic:
Dat is niet helemaal waar. Recht van retour (herroepingsrecht) wil niet zeggen dat je het onbeperkt mag gebruiken.

Ik ga morgen contact opnemen met belsimpel met de vraag om te ruilen. Zal wel goed komen. Met het huidige verbruik zou ik net 5 dagen halen. Dat is toch wel sterk minder dan wat Amazfit zelf aanhoudt. En dan gebruik ik de GTR minder intensief dan ze in hun eigen berekening aanhouden.
Ben benieuwd naar de reactie van Belsimpel; hou ons op de hoogte aub.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Schutter2 schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:04:
[...]

Ik kan me heugen dat er nieuw uit de doos maar 1 wf op het horloge stond. Vervolgens heb ik er, door te wisselen, twee op gekregen. Ik kan nu alleen de 3e wisselen |:(
Ik gok dat je het verkeerde heugt. Ook in reviews hebben ze het over 2 standaard watchfaces en de derde kan je er zelf op zetten. Dat is ook meteen steeds de kritiek, niet snel kunnen wisselen tussen meerdere watchfaces omdat je er maar eentje per keer op kan zetten.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Schutter2
l3art schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:15:
[...]

Ik gok dat je het verkeerde heugt. Ook in reviews hebben ze het over 2 standaard watchfaces en de derde kan je er zelf op zetten. Dat is ook meteen steeds de kritiek, niet snel kunnen wisselen tussen meerdere watchfaces omdat je er maar eentje per keer op kan zetten.
Kan heel goed, m'n geheugen laat me vaker in de steek 8)7

• Davey400
l3art schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:04:
[...]

Je hebt geen notificaties dus dat zal ook wel wat schelen. Ergens ook wel vreemd dat een watchface zoveel verschil zou kunnen malen? Waarom dan? Ik kan het niet zo goed bedenken. Daarbij, na een factory reset bleef het verbruik bij mij onverminderd hoog. Het lijkt er, naar mijn idee, meer op dat er een aantal GTR's zijn waarbij het één en ander op hardware niveau niet goed is.
Die notificaties had ik in het begin ook niet.
Ik vermoed ook niet dat het grote verschil in de watchfaces zelf zit, maar zoals ik al eerder schreef staat bij de release notes van een nieuwe beta van de AmazTools (die de meesten van ons denk ik gebruiken om de watchfaces makkelijk te vervangen) de volgende tekst:
Dat klinkt alsof er een functie actief is die constant aan het syncen is, en dat kan een battery-drain natuurlijk wel degelijk verklaren.

(Wat niet wegneemt dat een slecht functionerende watchface, die bijvoorbeeld in een processing-loop raakt om iets uit te rekenen ook best de batterij leeg kan trekken, maar dat lijkt me al minder waarschijnlijk dan bovenstaand. Uiteraard is dat te testen door op de ouderwetse manier een watchface te testen, door het verantwoordelijke bestand in de cache van de officiële app te vervangen.)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Davey400 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:24:
[...]

Die notificaties had ik in het begin ook niet.
Ik vermoed ook niet dat het grote verschil in de watchfaces zelf zit, maar zoals ik al eerder schreef staat bij de release notes van een nieuwe beta van de AmazTools (die de meesten van ons denk ik gebruiken om de watchfaces makkelijk te vervangen) de volgende tekst:
Dat klinkt alsof er een functie actief is die constant aan het syncen is, en dat kan een battery-drain natuurlijk wel degelijk verklaren.

(Wat niet wegneemt dat een slecht functionerende watchface, die bijvoorbeeld in een processing-loop raakt om iets uit te rekenen ook best de batterij leeg kan trekken, maar dat lijkt me al minder waarschijnlijk dan bovenstaand. Uiteraard is dat te testen door op de ouderwetse manier een watchface te testen, door het verantwoordelijke bestand in de cache van de officiële app te vervangen.)
Ik gebruikte AmazFaces voor het vervangen. AmazTools is volgens mij een iPhone appje? Deze is er niet voor Android dacht ik (althans ik heb hem niet gevonden). Wat me weer doet afvragen of meer Android of iPhone gebruikers een Amazfit hebben, ik gok het eerste, maar dat terzijde.

Wat je zegt kan natuurlijk, dat iets met de sync de batterij leeg trekt, maar ja is dit dan specifiek voor iPhone toestellen? En waarom lost een factory reset het probleem niet op? En als het iets is van syncen met de app, waarom heeft de één er wel last van en de ander niet en is het na het vervangen van het horloge opgelost?

Kortom een hoop variabelen waardoor er naar mijn idee niet direct een 'schuldige' aan te wijzen is. Al neig ik meer naar een hardware fout aangezien het met het vervangen van de GTR bij menigeen opgelost lijkt te zijn.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Schutter2 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:40:
Hebben mensen met een 42 mm ook last van de drain? Ik niet. Heb ook geen watchfaces geïnstalleerd, behalve via de officiële app. Wat me in de app trouwens opvalt is dat de aangeboden wf niet vaak gedownload zijn. Is dat ook zo bij de 47 mm? Zijn er dan zo weinig mensen met een 42mm versie (icm de Amazfit app)? En hoe houden ze die telling bij (per land/werelddeel oid)?
Ook bij de 47mm versie moeten de watchfaces ter plaatse gedownload worden.

• Davey400
Schutter2 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:40:
Hebben mensen met een 42 mm ook last van de drain? Ik niet. Heb ook geen watchfaces geïnstalleerd, behalve via de officiële app. Wat me in de app trouwens opvalt is dat de aangeboden wf niet vaak gedownload zijn. Is dat ook zo bij de 47 mm? Zijn er dan zo weinig mensen met een 42mm versie (icm de Amazfit app)? En hoe houden ze die telling bij (per land/werelddeel oid)?
Bij de 47 schommelt dat een beetje, tussen een 'paar honderd' tot zo'n 3500.
'Deep Blue' schiet er uit met >5100.

• Davey400
De 42 kwam natuurlijk ook pas veel later beschikbaar dan de 47.

• 13art

13art

Moderator Mobile
FloR_ schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:31:
[...]

Ben benieuwd naar de reactie van Belsimpel; hou ons op de hoogte aub.
Bericht van Belsimpel
Goed nieuws: je krijgt een nieuw product van ons! Je hebt je product met ordernummer xxxxxxxxx naar ons teruggestuurd omdat deze defect is. Omdat je natuurlijk niet wilt wachten op een reparatie, krijg je van ons meteen een nieuw product!

• Davey400
Ik heb gehoord dat er verschil zou kunnen zijn tussen de donkere en lichte versie.
Welke had je?

• Fibrenl
l3art schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:15:
[...]

De Stainless Steel schijnt het GPS signaal minder goed te vinden dan de versie van aluminium. Hoe het zit met titanium weet ik niet.
Ja klopt dat bedoelde ik ook, merk ik ook aan de posten van de mensen.

• Davey400
:P Uiteraard heeft dat niets met de kleur, en alles met het materiaal te maken.

• Vos

Vos

AFCA

Schutter2 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:52:
Net 2 updates gehad voor de 42 mm. Eerst update van de resource library en vervolgens systeem update naar v.0.0.9.26.

Heb nog geen veranderingen gezien.
AOD zit er nu op als goed is.

• ikdedinges
  • Laatst online: 26-01 16:10
Das niet best, hopelijk krijg je hierna wel een goede.
Die van mij werkt gelukkig perfect! Staat nu 21 dagen aan met nog 16% accu.
Heb hartslag detectie wel uit staan maar voor de rest krijg ik veel notificaties en sport ik veel (incl zwemmen, dan staat het scherm continu aan).

• BeArt
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:25
Vos schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:29:
[...]

AOD zit er nu op als goed is.
Blijkt te kloppen, heb het meteen ingeschakeld en heb nu digitale klok en vermelding van de dag altijd zichtbaar.
Benieuwd hoe men batterij leven daarop gaat reageren.

• Vos

Vos

AFCA

BeArt schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:33:
[...]

Blijkt te kloppen, heb het meteen ingeschakeld en heb nu digitale klok en vermelding van de dag altijd zichtbaar.
Benieuwd hoe men batterij leven daarop gaat reageren.
De 47mm haalt dan ongeveer 5 dagen.

• Flatmo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-02 21:19
Ik krijg net de melding van de Amazfit app dat deze niet (meer) met mijn apparaat zou werken.
Zijn er nog die dit krijgen als je kijkt bij controleren op updates in de app?

Komt er een nieuwe app?

• Schutter2
C00P schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 03:11:
Is deze goed voor dagen en nachten achter elkaar te dragen?
Zit het comfortabel?
Ik draag hem dag en nacht. Geen last van

• Davey400
C00P schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 03:11:
Is deze goed voor dagen en nachten achter elkaar te dragen?
Zit het comfortabel?
Ik kreeg na een paar dagen, waarbij ik het horloge met het originele bruine bandje alleen maar af deed tijdens het douchen, last van een geïrriteerde huid.
Sinds een week heb ik een nieuw zwart leren bandje (met rode stiksels) van een paar euro van Ali en heb ik het horloge een paar keer (maar niet elke keer) 's nachts af gedaan, en dat gaat goed.

Ik denk dat het nogal uit maakt hoe je huid reageert, en of je een horloge gewend bent.
'Vroeger' deed ik een horloge 's nachts altijd af, maar een slaapmonitor doet het dan toch wat minder. ;)

• Davey400
Zojuist voor de zekerheid en voor de vakantie maar vast een reservekabel besteld:
https://www.aliexpress.com/item/4000109681708.html
(op dit moment $3,15, incl. shipping.)

• Platte_Band
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-12-2019
Schutter2 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:25:
Net twee updates gehad(42mm). De eerste was "updating GPS", die duurde best wel ff en daarna "updating A GPS" die ook wel even duurde. Wat zou het verschil kunnen zijn? Zou de GPS een eigen firmware hebben?
Assisted-GPS is gewoon een extern bestandje waarin staat waar de satelieten nu staan, dat helpt de GPS om sneller een fix te vinden. De GPS update zelf kan van firmware tot tweaks zijn, is er geen changelog?

En is de GPS nauwkeurigheid na de updates verbeterd?

Platte_Band wijzigde deze reactie 21-09-2019 09:04 (5%)

• R0dsk0ll
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10-02 14:15
Ik heb hiervoor de Amazfit Bip gehad, die deed het regelmatig. Soms meerdere keren per week, was niet direct verschil merkbaar. Had meestal binnen 20sec een fix. Ik verwacht dus dat je de melding vaker zal zien.
Schutter2 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:25:
Net twee updates gehad(42mm). De eerste was "updating GPS", die duurde best wel ff en daarna "updating A GPS" die ook wel even duurde. Wat zou het verschil kunnen zijn? Zou de GPS een eigen firmware hebben?

• 13art

13art

Moderator Mobile
De GTR weer terug. Ik geloof er niks van dat ik diegene heb terug gekregen die ik de laatste keer heb opgestuurd. Sticker is van de display af, die had ik er netjes op laten zitten, bandje zat niet meer zoals ik hem in de doos had gedaan (ander gastje) en hij laadt nu gewoon op. Zou me niet verbazen als het de eerste is die ik op gestuurd heb omdat de accu niet best was. Binnen een paar uur weet ik het.

Welke extra app is aan te bevelen om bijvoorbeeld altijd het laatste WhatsApp bericht te tonen? Notify & fitnes for amazfit? Tools & Amazfit? Andere?

Edit:
So far so good. Nu zo'n 4 uur up and running en nog steeds 100% op de teller.

13art wijzigde deze reactie 21-09-2019 16:53 (22%)

• XallaX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:55

XallaX

Meow

Trek net mijn bandje stuk, meteen maar naar de Belsimpel winkel want geen originele leren bandjes online te vinden.

Nee, we verkopen geen bandjes.
Nee, we kunnen geen bandjes bestellen.
Enige optie was retour sturen ter reparatie om een bandje te vervangen?????

Goed, ben benieuwd waar dit heen gaat, horloge is opgestuurd.

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:42
l3art schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:43:

2) de tijd waarin het veelscherm aan moet bij het draaien van de pols kreeg ik niet aangepast. In de app staat 7:00-22:00 maar dit is niet te veranderen. Althans ik heb niet gevonden hoe.
Dit kan je op de watch zelf doen:
- van boven naar beneden swypen, en dan maantje
- kiezen voor time DND en tijd instellen

werkt prima bij mij.

Ok, niet vanuit een app, maar het doet wat het moet doen.

• Powerray2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12-02 21:46
TAVL schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:48:
Hier geen probleem. Hoe probeer je te koppelen?Doe je via de link of via QR?
qr code en nu gelukt, telefoon heropgestart :p anders nooit geen problemen gehad...

• Davey400
Ik kwam net nog een Watchface-editor tegen:
https://c.mi.com/thread-2446766-1-0.html

Edit: de procedure op die pagina werkt als een zonnetje, alhoewel het door de taal een beetje omslachtig is.
Een groot deel van de app werkt uiteindelijk in het Engels, maar ook niet alles.
Als je het eenmaal door hebt kun je vrij eenvoudig een originele watchface pakken en deze naar wens aanpassen.
Meest eenvoudige is simpelweg de wallpaper aanpassen, waardoor je binnen een paar minuten een horloge met als wijzerplaat een favoriete afbeelding hebt. :*)

Davey400 wijzigde deze reactie 24-09-2019 15:29 (73%)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Davey400 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:14:
Je kunt vanuit deze app ook weer een heleboel (andere) watchfaces downloaden die anderen al gemaakt hebben.
Zo te zien sommigen met interessante voorkeuren... ;)
Heb even gekeken maar vond het nog niet heel praktisch. Zal ook komen omdat nog niet alles in het engel is. Veel zaken zijn ook gelockt.

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:15

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@OmeAnne Ik heb het horloge nu 12 dagen non stop omgehad en heb nog geen kras in de kast/bezel. Ben er niet uitzonderlijk zuinig mee.

Ik gebruik een watchface welke datum, stappen, batterij en hartslag laat zien uit de Amazfit app zelf. In 12 dagen tijd 30% accu verbruik, vind ik een prima verbruik (understatement of the year).

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag dit bandje binnen gekregen.Ziet er netjes uit, maar is helaas voor mij iets te stug om comfortabel te zitten. Wellicht met iets dikkere polsen dat het wel lekker zit, maar ik vond het niet prettig. Maar eens zien wat ik er mee doe. Zal wel de prullenbak worden.

• Davey400
Of je biedt het hier aan ter overname ter vergoeding van de postzegel.
Dan zijn zowel de productie als de vliegreis niet voor niets geweest, en je hebt wellicht nog iemand gelukkig gemaakt.

• 13art

13art

Moderator Mobile
FooBarz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:24:
Vanochtend tijdens het douchen vergeten het scherm te locken en ja hoor, hebben de waterdruppels het voor mekaar gekregen om in het instellingen menu te duiken en een factory reset uit te voeren 8)7
Haha is weer een andere vorm van 'waterschade'.

• Davey400
Gelukt.
Beetje omslachtig wel.
De truc zit vooral in het installeren van de custom Amazfit 3.1.0 apk.
Deze is te downloaden op: https://www.freemyband.com/

Je volgt de onderstaande stappen, zoals ze ook op die pagina staan. Daarmee genereer je de authorizatiesleutel.
Amazfit GTR Auth key
In few simple steps you can get your Amazfit GTR Auth key to connect any app
1) Unpair watch from existing official app
2) Uninstall official app
3) Reset your Amazfit GTR from settings menu on watch (optional)
4) Download and install the Amazfit mod apk version
5) Pair the band
6) Uninstall the Amazfit mod
7) Finished! You can find the Auth key on /sdcard/freemyband folder of your band (notice: file name is miband + the mac address of the band)
Met de gegenereerde sleutel kun je de Notify & Fitness for Amazfit app standalone gebruiken.

Ik weet nog niet of slaapdata bij mij gaat werken; hij heeft wel wat historische data, maar deze lijkt niet volledig. Ik ben tussendoor echter ook aan het app-wisselen geweest.

Realiseer me wel dat de AmazFaces app niet meer gaat werken; die maakt immers gebruik van één van de originele apps. Op zich geen onoverkomelijk probleem omdat N&F ook .bin files kan schrijven naar het horloge, en de eerder genoemde Chinese app dat ook kan, maar toch.

Davey400 wijzigde deze reactie 26-09-2019 16:16 (19%)

• OmeAnne
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-02 12:59
Horloge besteld bij Belsimpel!
Hopelijk morgen binnen, ik ben benieuwd!

OmeAnne wijzigde deze reactie 26-09-2019 19:17 (41%)

• ruudje1983
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09-02 21:35
Zojuist een nieuwe firmware binnen gehaald, 1.3.4.14. Op het eerste gezicht weinig nieuws alleen wel een aanpassing op de always on functionaliteit. 1 digitaal en 1 analoog klokje, ik ben benieuwd naar de ervaringen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
C00P schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:59:
Als ik naar more ga en dan compass krijg ik een tekening te zien dat ik een 8 vorm moet wandelen, ik heb me al rot in 8 vormen zitten lopen, hij blijft maar aangeven dat ik in een 8 moet lopen.
Doe ik iets verkeerd?

Vandaag gaan zwemmen, hij houd perfect bij hoeveel baantjes ik doe, I love it.
Rond lopen in achtjes hoeft ook niet. Het werkt hetzelfde als met een telefoon. Neem het horloge in je hand en maak nu met je pols/hand achtjes net zo lang tot de GTR gecalibreerd is. Dit kan wel even duren. Ook niet te snel achtjes maken.

• Davey400
l3art schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:54:
Wat zijn jullie favoriete watchfaces?
Ik ben nu wel erg blij met deze:

Andere favorieten:

(allemaal van https://amazfitwatchfaces.com/gtr/)

• 13art

13art

Moderator Mobile
C00P schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:23:
[...]

Ik blijf maar 8 vormen maken, moet er een melding komen als het gelukt is?

Vandaag gaan lopen ermee, zoveel fijner trainen op hartslag.
Gisteren gaan zwemmen en hij telt perfect de baantjes, leukste aankoop voor mij sinds lange tijd 😍

Iemand ervaring met een beschermsticker?
Ja, als het gelukt is verschijnt een compas.

• dasystemcheck
Ik heb één "groot" gemis opgemerkt in de watchfaces: Geen van de custom watchfaces geeft een temperatuur vermelding.
In de Amazfit app zit zelfs maar 1 watchface met temperatuur.
Hopelijk komt daar in de loop van de tijd verandering in...

• stimpyrulez
Vos schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:12:
[...]

Ik bedoel niet de inactiviteit wat je via de amazfit app kan instellen. De smart dnd functie op het horloge zelf bedoel ik.
Die bedoelde ik ook ;)
Maar bij de optie op het horloge heb je ook de optie om een tijd in te stellen.
Deze heb ik dus op die tijd gezet (tevens de pols actie ook dat het scherm aan gaat).

Maar als ik de AOD aanzet en het is 22:00 geweest (zoals nu), dan blijft het AOD aan staan.

Wellicht dat hij dan wel reageerd op de 'smart DND', maar dat weet ik dus zo niet.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Soms heb je van die watchfaces die er op de GTR zelf er een stuk beter uit zien dan op een plaatje... Dit is er ook zo één:
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/888

• Davey400
BeArt schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:57:
Klopt toch dat de 42mm-variant ook over NFC beschikt?
Was op het werk aan het proberen om mijn GTR te koppelen aan mijn werk-badge zodat ik kan afdrukken via mijn smartwatch, maar voorlopig wordt de horloge niet herkend :-(
Ik heb geprobeerd de 47 uit te lezen met de bij mij beschikbare paslezers. Vooralsnog helemaal geen resultaat.
Het lijkt er op dat de hardware het wellicht wel ondersteund (want zo staat het in de specs) maar dat de RFID/NFC pas aan staat als deze via de software geactiveerd wordt, al dan niet kortstondig.

• remcoXP
  • Nu online
mochten mensen het interessant vinden hoe ik over wij over de gtr denken na 3 maanden om de pols te hebben: https://gadget-freakz.com...sing-it-for-three-months/

• C00P
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-02 20:58
Wat zijn zo een echt handige N&F instellingen die jullie echt handig vinden?
Ik gebruik de bovenste knop om naar het volgende nummer in Spotify te gaan, maar helaas doet hij dat ook als ik youtube kijk 🙃. Maar ik kan er mee leven.
Voor de rest ben ik al een week met de Breitling wijzerplaat(paar posts hierboven) aan het rondlopen en verbaas me nog elke dag over de schoonheid 😍

Verder kan ik deze glas protector wel aanraden, de hele bovenkant is nu gelijk, voor mij is het een toevoeging.
https://s.click.aliexpress.com/e/CynjZw7e

C00P wijzigde deze reactie 09-10-2019 17:04 (39%)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• 13art

13art

Moderator Mobile
C00P schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:35:
Ik gebruik de bovenste knop om naar het volgende nummer in Spotify te gaan, maar helaas doet hij dat ook als ik youtube kijk 🙃. Maar ik kan er mee leven.
Voor de rest ben ik al een week met de Breitling wijzerplaat(paar posts hierboven) aan het rondlopen en verbaas me nog elke dag over de schoonheid 😍

Verder kan ik deze glas protector wel aanraden, de hele bovenkant is nu gelijk, voor mij is het een toevoeging.
De enige functie die ik echt zinvol vind is de instelling die er voor zorgt dat altijd het laatst binnen gekomen bericht wordt getoond. Maar helaas zorgt N&F voor een flinke drain bij mij dus die er maar weer af gegooid.

Dank voor de tip van de screenprotector. Meteen besteld.

13art wijzigde deze reactie 09-10-2019 19:35 (3%)

• stimpyrulez
die heb ik ook besteld (of zo'n soort).

Zelf net dit 'zilver metallic milanese loop' bandje binnen gekregen (staan we paar foto's van de recenties).
Zit prima en kijken hoe hij zich houd (qua roest en zo).

• Davey400
Ik heb de 'find my phone' functie toegewezen aan de dubbelklik van de bovenste knop. Niet alleen handig, maar somos ook grappig: er volgt een enorme scheepstoeter uit je telefoon...
Verder kan ik deze glas protector wel aanraden
Dank voor de tip, besteld vanuit 'Porselein'. :9

• Davey400
Ik bedoel dit geenszins als verwijt, maar als constatering.
Het valt me op dat veel mede-Tweakers verbaasd zijn over het hebben of ontbreken van functionaliteiten.
Voordat ik een dergelijk apparaat koop lees ik vanalles voordat ik tot aanschaf over ga en de enige verrassing voor mij was dan ook dat AOD er na een firmware update toch kwam.

Het is voor mij het eerste horloge in deze soort, wellicht dat ik daarom nergens van uit ga, maar ik verbaas me een beetje over de dingen waar andere gebruikers van de GTR achter komen dat die er niet zijn.

Hoe zien jullie dat?

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:21
Net speciaal voor jullie getest. Zodat jullie het niet hoeven te testen.

Na de eerste test kan het horloge zwemmen in een zoutwaterbad, heb ik vandaag getest of het horloge 2 uur in de wasmachine kan overleven.

Antwoord : ja. Hij is weer mooi schoon....

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:13
Mijn GTR net binnen als beoogde vervanger voor de Bip. De grootte valt me erg mee, en de polsbeweging om het scherm aan te zetten kan ik mee uit de voeten.

Met de .14 FW update zoals al gemeld een vlotte GPS fix, maar een stukje fietsen leerde dat de nauwkeurigheid flink wat te wensen overlaat: flinke delen van de route wel 30m naast de gereden weg, en bochten extreem afgesneden. Net ook even vergeleken met de Bip en die geeft de route strak weer, tot op de juiste weghelft. Als de .15 FW dat niet oplost dan hou ik het nog maar even bij de Bip (later de GTS).

[Update] De .15 FW via de 3.4.3 beta Amazfit apk weten te installeren en vanmorgen naar het werk gefietst, maar de nauwkeurigheid is nog steeds even beroerd. Er schijnt ondertussen ook een .16 FW te zijn, maar of dat het oplost...

iisworks wijzigde deze reactie 16-10-2019 08:28 (34%)

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

Nakebod

Nope.

Nu bijna een maandje overgestapt van mijn Ticwatch S naar de Amazfit GTR.
Ik mis wel 1 ding. Het dagelijks opladen van het horloge :+

De GTR heb ik bij ontvangst opgeladen, en 1 week geleden een keer. Ik gebruik ongeveer 5% accu per dag.
Heb 24/7 heart rate monitor aanstaan per 5 minuten. Af en toe GPS tracking gebruikt, die zoals anderen ook ervaren niet altijd even nauwkeurig is. Globaal klopt het laten we maar zeggen :P

Vond de notificaties wel even wennen. Op WearOS veeg je simpel naar beneden door al je notificaties als ze niet meer in beeld hebt staan. Bij Amazfit moet je via het menu eerst naar notifications voordat je ze ziet.
Kleine extra en imho overbodige handeling :)

Als ik dan toch over notificaties bezig ben :+
Soms heb ik dat notifications zichzelf herhalen, als je bijv op WhatsApp of Telegram van verschillende contacten/groepen een bericht krijgt, laat het horloge steeds hetzelfde bericht als notificatie zien, ipv het laatste bericht.

En vraagtekens in notificaties. Volgens mij voornamelijk bij agenda afspraken.
Je zou denken aan foute karakters / geen UTF-8 ofzo, maar in onderstaande afspraak heet de afspraak letterlijk Test notification. En datum/tijd kan je ook niets speciaals mee doen lijkt mij. Geen speciale karakters of andere hippe emoji's.

En 1 vaagheidje die ik nu een paar keer had bij ontvangen van telefoongesprekken, dat het horloge bleef trillen, en als naam stond er G???. Stopte pas nadat ik de notificatie op stil zette. Ophangen was niet genoeg.

Gister ook een nieuw horlogebandje binnengekregen, geeft gelijk hele andere looks.
Paar schakels ertussenuit. Nu zit de band of net te strak, of met 1 schakel extra eigenlijk net iets te los. Zou een halve schakel moeten hebben :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• 13art

13art

Moderator Mobile
cooper_s1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:25:
[...]

Enig idee hoe lang dit duurde? Of moet dat buiten gebeuren ofzo? Na 1 minut 8-jes draaien nog geen kompas bij mij namelijk...
Seconde of 30? Puur 8 bewegingen maken vanuit je pols zeg maar met het horloge in je hand. Af en toe variëren in snelheid (weet niet wat beter is, snel of langzaam).

• OmeAnne
Mijn eerste poging tot een watchface. Nog nooit iets mee gedaan en ik moet zeggen, het resultaat op het horloge is beter dan op het plaatje!
Sterker nog...om onverklaarbare reden ziet het onderste er op het plaatje anders uit dan op het horloge.
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1196

Zie net dat ik wat te gehaast ben geweest met uploaden, missen nog paar dingetjes. Zal deze later vandaag aanpassen.

OmeAnne wijzigde deze reactie 18-10-2019 17:02 (17%)

• C00P
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-02 20:58
Ik ga hem nu proberen.
Hij vereist mi fit.
Dus dan heb ik 3 apps op mijn gsm lopen.
MA goed, ik probeer...

/edit, hij vindt mijn gtr niet, geld terug gekregen 👍

Amazfit app en mi fit app zien er identiek uit, als ik enkel de mi fit app installeer is voldoende? (ik heb ook een mi mix 2 gsm)

C00P wijzigde deze reactie 19-10-2019 01:50 (20%)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• OmeAnne
C00P schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:55:
[...]

Ziet er erg mooi uit, precies mijn smaak! welke app heb je nodig om deze in te stellen?
Het handigst is om de Amazfitwatchfaces app te downloaden. Daarnaast moet je 1 van de vele officiële watchfaces downloaden via de Amazfit app.
Wat doet die Amazfitwatchfaces app? Die download de gewenste watchface en plaatst die in de map op je telefoon van die originele watchface. Daarna moet je via de Amazfit die "originele watchface" opnieuw op je horloge instellen. Op dit moment wordt dan niet die originele geladen, maar de door Amazfitwatchfaces app gedownloade versie.

• OmeAnne
l3art schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 06:46:
[...]

Edit:
Ze te zien heb je wat elementen bij 'Xade' vandaan. De circel onder zou uit twee delen moeten bestaan. De linker helft de stappen en de rechter helft de accu. Althans dat is nu wat de icoontjes zeggen. Het is wat dubbelop aangezien je ook een accu percentage staat maar voor het oog is het wel mooi.
Klopt komen zeker elementen bij Xade vandaan, althans ik heb die van een ander gebruikt en zeg later dat Xade aan de basis van dat type heeft gestaan.

Wel leuk dat Xade er zelf erg enthousiast over is. ☺️

Ik denk dat ik het percentage weg haal. Ik vind het een beetje overbodig, het streepje zegt genoeg en als je details wil open je de telefoon maar.
Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True