Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 01:20

[Xiaomi Amazfit GTR] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2002940430.jpeg

De Amazfit GTR is een multisport GPS smartwatch welke verkrijgbaar is in twee maten; 42mm en 47mm. De 42mm-versie van de Amazfit GTR heeft een 1,2"-scherm met een resolutie van 390x390 pixels en een 195mAh-accu. De grotere 47mm-versie heeft een 1,39"-scherm met daarop 454x454x pixels en er zit een 410mAh-accu in het horloge. Bij normaal gebruik houdt die accu het volgens de fabrikant 24 dagen vol en als alleen basale horlogefunctionaliteit gebruikt wordt, zou dat 74 dagen zijn. Bij de 42mm-versie met de kleinere accu is dat 12 en 34 dagen.

De slimme horloges hebben bluetooth 5.0, nfc, gps- en glonass-ondersteuning en zijn waterdicht tot vijftig meter diep. Ook zit er een optische ppg-sensor voor het meten van de hartslag in de horloges. Verder bevat de Amazfit GTR onder andere een barometer, accelerometer en een lichtsensor.

Er zijn apps beschikbaar voor Android en iOS.

Terug naar Inhoudsopgave

OSProprietary OS
Compatibel metAndroid 5 en hoger, iOS 10 en hoger
CPUxxGhz core
RAM16MB
ROM64MB
ConnectiviteitBluetooth 5.0 LE, NFC, Wifi, GPS, Glonass
SchermCorning Gorilla Glass 3 protection, AF Coating
42mm: 1,2" AMOLED 390x390px
47mm: 1,39" AMOLED 454x454px
SensorenBioTracker PPG Bio-Tracking Optical Sensor,6-Axis Accelerometer , 3 Axial Geomagnetic Sensor, Air Pressure Sensor, Capacitive Sensor, Ambient Light Brightness Sensor
WaterdichtJa, 5ATM
Accu42mm: 195mAh LiPo (up to 12-days battery life with normal use, up to 34 days in basic watch mode)
47mm: 410mAh LiPo (up to 24-days battery life with normal use, up to 74 days in basic watch mode)
Dikte42mm: 9,2mm
47mm: 10,75mm
Afmetingen42mm: 42.6 x 42.6 x 9.2 mm
47mm: 47.2 x 47.2 x 10.75 mm
Gewicht42mm: 25,5g
47mm: 36g (aluminum alloy), 48g (stainless steel), 40g (titanium metal)
BehuizingStaal, Aluminium of Titanium
KleurDiverse
Prijs42mm $ 116,- 42mm swarovski $145,-
47mm $ 145 47mmTitanium en Iron Man $ 203

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V0.116-07-2019Topic aangemaakt, dank aan @rens-br, @Chocoball en @Brammos85
V1.129-07-2019HW specs bijgewerkt en links toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 16% gewijzigd door Taigu op 29-07-2019 13:17 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 17:39
Wat een prachtig ding! Erg benieuwd naar de eerste serieuze reviews, dan kan dit wel eens een kanshebber zijn voor mij. Ik dacht trouwens dat limited edition versies vaak mooier en luxer waren, maar die Ironman versie vind ik echt superlelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
Die Iron Main versie is wel voor de liefhebber, en dat ben ik niet bepaald nee :P. De 47mm komt op het lijstje, zou een mooie opvolger zijn voor mijn Stratos, scherm ziet er in de videos nog een heel stuk beter uit dan die van de Stratos, en dat vond ik het voornaamste probleem de afgelopen tijd.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zag hem op de frontpage, dit is wel een beetje mijn 'droom smartwatch' (batterijtijd, uiterlijk, functionaliteit) en ik ben ook wel overtuigd van de kwaliteit van de producten van Xiaomi :) Ik ben benieuwd naar de eerste reviews en voor welke prijs hij voor ons beschikbaar komt (import en/of kanalen die Xiaomi hier heeft).

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 17-07-2019 11:39 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wel een mooi ding. Ik heb nu de Bip, welke een goede accuduur heeft en prima functionaliteit voor wat ik ermee doe. Helaas zit er bijvoorbeeld geen music control op en vind niet iedereen het ding even mooi.

De GTR is een stukje mooier wat dat betreft, echter gaat die 'maar' 12 dagen mee op accu, terwijl mijn Bip met gemak de 30 dagen haalt. (60 in 'horlogemodus') en de prijs van de GTR is bijna twee keer zo duur. Het is dan ook meer een opvolger van de Verge. Maar goed, ben benieuwd wat de prijs gaat doen. Mocht deze ooit onder de 70 euro te krijgen zijn, wordt het een mooie kanshebber.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 17-07-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Laatst online: 05-06 13:44
grappig! En zo te zien een 100 % clone van de huawei GT. Enig wat wel ontbreekt zijn de hw specs, en hoe men denkt die lange accutijd te halen?
Zag er gister wel 1 op ali staan, maar die vroegen er 198€ voor, terwijl de prijs volgens mij een stuk lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Kijkende naar de prijzen ga ik er ook van uit dat de prijzen op Ali boven de adviesprijs komen te liggen. Dit was bij de launch van de Stratos en Verge ook het geval. Ik wacht wel even tot er een prijs van 175 euro vanuit EU (ivm shipping) voor de 47mm, komt te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rens-br schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:55:
Wel een mooi ding. Ik heb nu de Bip, welke een goede accuduur heeft en prima functionaliteit voor wat ik ermee doe. Helaas zit er bijvoorbeeld geen music control op en vind niet iedereen het ding even mooi.

De GTR is een stukje mooier wat dat betreft, echter gaat die 'maar' 12 dagen mee op accu, terwijl mijn Bip met gemak de 30 dagen haalt. (60 in 'horlogemodus') en de prijs van de GTR is bijna twee keer zo duur. Het is dan ook meer een opvolger van de Verge. Maar goed, ben benieuwd wat de prijs gaat doen. Mocht deze ooit onder de 70 euro te krijgen zijn, wordt het een mooie kanshebber.
12 tot 24 dagen voor het model voor de vrouwen of Aziatische pols. Het grotere model 24 tot 74 dagen (dat laatste bij alleen het horloge gebruik). Dat vind ik prima tijden, zelfs als het lager uitpakt en je hem om de twee weken zou moeten opladen (bij dagelijks opladen wat bij veel smartwatches moet zou ik het wel zo beu zijn)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Marzman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:22:
Het grotere model 24 tot 74 dagen (dat laatste bij alleen het horloge gebruik). Dat vind ik prima tijden, zelfs als het lager uitpakt en je hem om de twee weken zou moeten opladen (bij dagelijks opladen wat bij veel smartwatches moet zou ik het wel zo beu zijn)
Als je het vergelijkt met 'normale' smartwatches is het inderdaad een behoorlijk lange tijd. Ik was het ook puur aan het vergelijken met mijn Bip en dan met name de 'minimale' batterijduur. Maar goed 24 dagen is nog steeds een hele mooie tijd.

Ben nu blij dat ik zo'n lange accuduur heb. Bij mijn Bip is het elke keer weer zuchten als die weer (bijna) leeg is, hoe langer hoe beter dus. Elke dag opladen zou voor mij echt een no-go zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:14

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Vooralsnog alleen geruchten qua SOC, Tsjechische site claimt:
Qualcomm Snapdragon Wear 2500, 512 MB RAM, 4 GB ROM.

Stiekem hoop ik dat ze de nieuwe Snapdragon Wear 3100 erin hebben gestopt, afwachten nog tot officiële bevestiging.

[ Voor 25% gewijzigd door OzzieMann op 17-07-2019 16:08 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

OzzieMann schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:05:
Vooralsnog alleen geruchten qua SOC, Tsjechische site claimt:
Qualcomm Snapdragon Wear 2500, 512 MB RAM, 4 GB ROM.

Stiekem hoop ik dat ze de nieuwe Snapdragon Wear 3100 erin hebben gestopt, afwachten nog tot officiële bevestiging.
Kan me dat echt niet voorstellen met zo'n accuduur, de Snapdragon Wear is niet bepaald heel zuinig. De meeste smartwatches met zo'n SOC gaan maximaal 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:22
Idd gedoodverfde opvolger van m'n Stratos, hoewel ik me wel afvraag hoe ze die accuduur realiseren met een Snapdragon wear xxxx en alleen een eigen OS. De grootte tov de Stratos rechtvaardigt geen serieus grotere batterij.

Denk dat het de alu versie wordt, die vind ik het fraaist en is het lichts, maar titanium klinkt ook wel weer nice.

Wat me wel opvalt is dat op de Amazfit site bij de Stratos expliciet triatlon(en multi sport modus) genoemd staat en hier niet. Terwijl de accuduur toch eerder ironman ambities heeft (en dan niet de Marvel variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Frenz64 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:15:
Idd gedoodverfde opvolger van m'n Stratos, hoewel ik me wel afvraag hoe ze die accuduur realiseren met een Snapdragon wear xxxx en alleen een eigen OS. De grootte tov de Stratos rechtvaardigt geen serieus grotere batterij.

Denk dat het de alu versie wordt, die vind ik het fraaist en is het lichts, maar titanium klinkt ook wel weer nice.

Wat me wel opvalt is dat op de Amazfit site bij de Stratos expliciet triatlon(en multi sport modus) genoemd staat en hier niet. Terwijl de accuduur toch eerder ironman ambities heeft (en dan niet de Marvel variant)
Ik vind die bruinleren ook wel erg mooi, maar ik neem aan dat er gewone horlogebandjes aan kunnen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit met smart te wachten op reviews en beschikbaarheid.

Ik heb wel bijna een "too good to be true"-gevoel, maar we merken het wel :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Hmmm. Maar even afwachten. Zie post in het stratos topic.
coldasice in "[Xiaomi Amazfit Stratos] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Zeker, wat ik belangrijk vind zijn notificaties (van diverse apps) maar ook de link met Strava, want:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SZQQhE3zRJc5S0BMTC573fS2/medium.jpg

Of zoiets dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Zoals reeds gemeld, het is een 100 % clone van de Huawei GT. Zelfs de naam hebben ze maar meegenomen.
De Huawei GT draai op t zelfde concept. En heeft daardoor ook een prima accuduur, en is eigenlijk de eerste knappe opvolger van de Pebble watch.

Kan niet wachten om m aan t schaffen trouwens, want de accuduur ( op papier ) lijkt me perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus kleine kans dat het compatible is met Notify & Fitness?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

anandus schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Dus kleine kans dat het compatible is met Notify & Fitness?
Daar lijkt het wel op. Ff eerste echte reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06 14:52
YouTube: Amazfit GTR Official Review (47mm Dark Aluminium Alloy) - Build, Sof...

In de comments van deze review wordt gezegd dat het geen opslag heeft voor muziek. Zou toch wel een enorme minpunt zijn voor een sport watch. Ik vraag me af hoe het met music controls op je telefoon werkt aangezien het geen Wear OS is. (Heb zelf nog geen ervaring met Amazfit).

Edit: beschikbaarheid buiten China is niet al te best op dit moment. Echter, dit lijkt me best een prima deal.

https://www.gearbest.com/smart-watches/pp_009833642412.html

[ Voor 14% gewijzigd door Oppernerd op 20-07-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Raznov schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:45:
[...]

Zeker, wat ik belangrijk vind zijn notificaties (van diverse apps) maar ook de link met Strava, want:
[Afbeelding]

Of zoiets dus.
Tja, ik heb een Band2 nu en die functionaliteit vind ik al goed genoeg als dit in een mooi horloge zit. Het lijkt me logisch dat je niet allerlei apps op dat eigen OS kunt draaien. Dan kunnen ze de batterijduur nooit halen en dat slaat toch niet aan voor elk random chinees OS. Ik vraag me ook af hoe zo'n smartwatch er uit ziet met het scherm uit, dat is toch wat je 95 procent van de tijd ziet en niet die watchfaces. Maar dat heb ik bij elke smartwatch (daarom heb ik ook hybrides overwogen).

En je hebt ook kans dat de helft van het horloge of de app nog in het chinees is (ook met de taal op engels) aangezien hij alleen daar verkrijgbaar is. Ik wacht nog even met kopen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 01-07 18:49
Iemand op XDA heeft de GTR in china gekocht en wilde de Engelse taal er op hebben.

https://forum.xda-develop...inese-to-english-t3950412

Onduidelijk of het hem gelukt is. Wel geeft iemand anders aan dat het op de Amazfit Verge 2, hem wel gelukt is. Ook geeft hij een kleine youtube review over de Verge 2.

Zo te zien is het hem ook gelukt op Spotify te "sideloaden"
Youtube video over Amazfit Verge 2 met lange nagels

Nu ben ik benieuwd wat er allemaal mogelijk is om van de GTR toch een soort "Smartwatch" te maken in plaats van een "activity tracker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het OS van de Verge is ook 'based on Android', ik denk dat dit bij de GTR niet zo is. Als je apps wilt kun je denk ik beter een Android Wear horloge kopen, maar dan moet je de accu wel veel vaker opladen.

Ik denk dat de GTR meer een mooiere en meer luxe BIP is. Daar kun je ook niks op installeren.

[ Voor 60% gewijzigd door Marzman op 24-07-2019 14:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1235658

Wat een prachtig ding! Erg benieuwd naar de eerste serieuze reviews, dan kan dit wel eens een kanshebber zijn voor mij. Ik dacht trouwens dat limited edition versies vaak mooier en luxer waren, maar die Ironman versie vind ik echt superlelijk..
Review:- https://unknownguides.com/amazfit-gtr-review/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 120539

@Taigu Leuk voor de TS?:
Watchfaces download pagina voor de GTR:
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Jason X schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Poeh, erg verleidelijk. Maar voor mijn pols is de 42mm misschien een verstandiger keuze. Damn
Dat ding is dus bijna 2 keer zo groot dan de BIP? Zie ook niet echt hoe dat om mijn pols zou moeten passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brammos85 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Dat ding is dus bijna 2 keer zo groot dan de BIP? Zie ook niet echt hoe dat om mijn pols zou moeten passen..
Hmm, als ik hier kijk is 42 cm inderdaad een normalere horlogemaat dan 47. Van de andere kant vind ik grote horloges altijd wel mooi.
https://www.horlogemerken...somtrek-maat-en-diameter/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Berichten over levertijden & Prijzen horen thuis in: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen. Gelieve het ook daar in te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:01:
[mbr]Berichten over levertijden & Prijzen horen thuis in: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen. Gelieve het ook daar in te posten.[/]
Wellicht de berichten die daar nu over gaan gewoon verplaatsen naar dat topic?
Of is dat technisch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Anoniem: 120539 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:05:
Wellicht de berichten die daar nu over gaan gewoon verplaatsen naar dat topic?
Of is dat technisch niet mogelijk?
Dat is zeker mogelijk en is bij deze ook gebeurd. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Aardige tabel met overzicht van de verschillende Amazfit modellen, inclusief de grote en kleine GTR:

Afbeeldingslocatie: https://www.dansgadgets.com/wp-content/uploads/2018/03/Tabela-comparativa-de-produtos-de-2019-v3-e1564612659712.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 09:25
Ik hoop wel dat de GTR iets meer "responsive" is dan de Verge. De bediening van de Verge voelt een beetje traag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-07 19:40
Ik zie uit naar de (kritische) NL reviewers.
Al die buitenlandse Youtubers omzeilen zorgvuldig de functionaliteiten als "always on" (... ongetwijfeld een drastische batterijslurper, maar hoeveel slurpt 'ie dan daadwerkelijk?), en er wordt geen woord gerept over de kwaliteit van de (continu) heartrate metingen en slaapmetingen.
Daarnaast verbaasd 't me dat er nog niet meer over de fitness functionaliteit gereviewd wordt en al helemaal niet over de app-synchronisatie met Strava, of iOS health (hoewel ik er van uit ga dat dit geen probleem vormt vanwege 't gebruik van de Amazfit app)
Wellicht ben ik te kritisch omdat 'k nog best tevreden ben met m'n Pace (... die wèl opslaggeheugen heeft voor muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45

Vos

AFCA

dasystemcheck schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:39:
Ik zie uit naar de (kritische) NL reviewers.
Al die buitenlandse Youtubers omzeilen zorgvuldig de functionaliteiten als "always on" (... ongetwijfeld een drastische batterijslurper, maar hoeveel slurpt 'ie dan daadwerkelijk?), en er wordt geen woord gerept over de kwaliteit van de (continu) heartrate metingen en slaapmetingen.
Daarnaast verbaasd 't me dat er nog niet meer over de fitness functionaliteit gereviewd wordt en al helemaal niet over de app-synchronisatie met Strava, of iOS health (hoewel ik er van uit ga dat dit geen probleem vormt vanwege 't gebruik van de Amazfit app)
Wellicht ben ik te kritisch omdat 'k nog best tevreden ben met m'n Pace (... die wèl opslaggeheugen heeft voor muziek).
Always on zit er niet eens op. Over de andere zaken kan ik nog geen uitspraken doen ;). Wel dat de batterijduur super is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Vos schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:09:
[...]

Always on zit er niet eens op. Over de andere zaken kan ik nog geen uitspraken doen ;). Wel dat de batterijduur super is!
Ik wacht je verdere ervaringen af 😉. Is'tie wel een beetje vlot aan als je je pols draait? Blijft het scherm wel aan bij sport activiteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

dasystemcheck schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:25:
[...]

Ik wacht je verdere ervaringen af 😉. Is'tie wel een beetje vlot aan als je je pols draait? Blijft het scherm wel aan bij sport activiteiten?
Ik vind hem vrij vlot. Heb alleen een Sony smartwatch 3 en Ticwatch E als referentie. De Ticwatch, die ik tot vrijdag gebruikte, vond ik hier erg matig in. Dus voor mij een fikse verbetering.

Het scherm dempt weer bij sport activiteiten. Zie zo ook geen mogelijkheid om dit aan te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik lees net dat er geen muziek op gezet kan worden. Wat een deceptie voor mij!

Ik gebruik de watch juist voor sporten ZONDER gsm. Balen dus. Heb hem al besteld en zou onderweg zijn. Zoals een aantal al zeiden, to good to be true

Acties:
  • +2 Henk 'm!

En wat is er precies te mooi om waar te zijn?
Volgens mij is er nog niets beloofd wat niet waar wordt gemaakt.
Volgens mij zijn de productie-exemplaren zelfs nog niet lang genoeg beschikbaar om de bizarre ‘watch only’ batterij-duur te testen.

De looks kunnen hooguit nog tegenvallen, de prijs is natuurlijk prettig t.o.v. de gevestigde merken, al kunnen horloges van 3x de prijs van de GTR inderdaad meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Voor de goeie snuffelaars naar reviews: Strava werkt dus in ieder geval.
Tip: Youtube zoekopdracht "Amazfit GTR" en dan de filtering aanpassen naar 'Vandaag' of 'Deze week' (dan valt sneller op welke video's bagger zijn en onder de 1 minuut...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

@Vos klein vraagje. Wanneer je het horloge gebruikt als bediening voor de audio vanaf een gsm. Hoe ziet dat er uit.

Komen de pijltjes en pauze en volume in de klok te staan.
Of moet je telkens naar het muziek menu?
En springt hij daar naar verloop van tijd weer uit, of blijft hij daar onbeperkt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Mijn Stratos heeft ook intern geheugen, 2GB voor muziek etc. Ik wilde deze als vervanger voor de stratos omdat het display me wel wat tegenvalt. Helaas, daar heb je gelijk in, inderdaad heb ik over het gebrek aan afspelen muziek heen gelezen. Toch voor 135 wel een goede watch denk ik maar voor mij echt een dikke JAMMER.

Ik zet hem meteen te koop op MP als ik hem heb.
Anoniem: 120539 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:12:
En wat is er precies te mooi om waar te zijn?
Volgens mij is er nog niets beloofd wat niet waar wordt gemaakt.
Volgens mij zijn de productie-exemplaren zelfs nog niet lang genoeg beschikbaar om de bizarre ‘watch only’ batterij-duur te testen.

De looks kunnen hooguit nog tegenvallen, de prijs is natuurlijk prettig t.o.v. de gevestigde merken, al kunnen horloges van 3x de prijs van de GTR inderdaad meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Anoniem: 320788 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:47:
@Vos klein vraagje. Wanneer je het horloge gebruikt als bediening voor de audio vanaf een gsm. Hoe ziet dat er uit.

Komen de pijltjes en pauze en volume in de klok te staan.
Of moet je telkens naar het muziek menu?
En springt hij daar naar verloop van tijd weer uit, of blijft hij daar onbeperkt in.
Als je de muziek app start kan je de muziek bedienen. Als je scherm uitgaat en je activeert je scherm weer (via knop of polsbeweging) dan is de muziek app actief. Echter is dit maar voor 10 seconden oid kwam ik achter. :-(

Na die 10 seconden als je het scherm activeert zie je de gewone klok. Dan moet je 1x omhoog swipen en muziek app aanklikken.

Kwam er ook achter dat stopwatch of timer app ook actief moeten blijven om te werken. Die werken niet op de achtergrond terwijl je wat anders doet.

Dan merk je dat het geen smartwatch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt er op dat er alles aan gedaan is om maar energie te besparen.

Er zou best wel eens een firmware-update kunnen komen (al dan niet officieel) die dit soort zaken aanpast, ten koste van de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Je kunt het muziekscherm ook als sneltoets zetten via de fysieke knoppen rechts. Zeker als je dit vaak gebruikt. Helaas is er maar 1 toets.

Hoe zit het met workout? Blijft dit wel staan als je het scherm opnieuw activeert?! Kun je ook muziek bedienen tijdens workout? Bij de Mi band heb ik hier problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

TAVL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:32:
Je kunt het muziekscherm ook als sneltoets zetten via de fysieke knoppen rechts. Zeker als je dit vaak gebruikt. Helaas is er maar 1 toets.

Hoe zit het met workout? Blijft dit wel staan als je het scherm opnieuw activeert?! Kun je ook muziek bedienen tijdens workout? Bij de Mi band heb ik hier problemen mee.
Als je een workout start dan kan je niets anders doen, net als bij de timer of stopwatch. Dus geen muziek bediening.

De workout app blijft itt de muziek app wel actief als je het scherm weer activeert.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 12-08-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Dat is jammer. Zou fijn zijn om af en toe geluidsniveau te veranderen of een track te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Binnen via nl online winkel & efkes updaten. Eerste indruk is prima. soort mix tussen de huawei GT en de stratos. Efkes opladen en kijken wat de notificaties doen.

[ Voor 7% gewijzigd door DIKKEHENK op 13-08-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

De WhatsApp notificaties kunnen wel stuk beter vind ik. Ik krijg meldingen vaak dubbel. En emoticons zijn vraagtekens of zie je niet. Je kan er er (vaak) wel uit opmaken wat er gezegd wordt maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
nou, iig al beter dan op de GT. Die deden er ruim 8 maanden over om dat een beetje smooth te krijgen.
Ook heeft de GTR meer tril opties. Font is wel een beetje klein van de notificaties.

WA hier niet dubbel, en sms ook niet. Email wel..eens even kijken of ik die wel aan moet zetten in apps toestemming

tikken op scherm = scherm aan werkt.
vraag me even af waar de notificatie knop zit, want nu moet ik naar benee scrollen en dan notif icoontje zoeken..dat moet sneller kunnen.
Ha, dat kan, je kan de volgorde van de icons als je naar beneden swiped veranderen op je telefoon.

[ Voor 31% gewijzigd door DIKKEHENK op 13-08-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DIKKEHENK schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:35:
nou, iig al beter dan op de GT. Die deden er ruim 8 maanden over om dat een beetje smooth te krijgen.
Ook heeft de GTR meer tril opties. Font is wel een beetje klein van de notificaties.

WA hier niet dubbel, en sms ook niet. Email wel..eens even kijken of ik die wel aan moet zetten in apps toestemming

tikken op scherm = scherm aan werkt.
vraag me even af waar de notificatie knop zit, want nu moet ik naar benee scrollen en dan notif icoontje zoeken..dat moet sneller kunnen.
Ha, dat kan, je kan de volgorde van de icons als je naar beneden swiped veranderen op je telefoon.
Tikken op scherm werkt niet na x aantal seconden/minuten. Niet exact getest ;).

Toch getest net, lijkt 5 seconden te zijn. Heel erg kort dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 13-08-2019 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Klopt. Vreemd, daar zit dus een idee achter. Watchface laden vanaf de telefoon werkt hier iig nog niet. Zodra ik dat probeer verliest het verbinding .
Knop een functie geven werkt ook nog niet iig.

[ Voor 13% gewijzigd door DIKKEHENK op 13-08-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
henkb123 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:09:
Ik gebruik de watch juist voor sporten ZONDER gsm.
Dat is inderdaad wel apart. Als je wilt gaan fietsen oid dien je dat eigenlijk allemaal op je telefoon te starten.
Wat dat betreft is de huawei GT dus zeker beter, die heeft dat allemaal in t klokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DIKKEHENK schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:13:
Klopt. Vreemd, daar zit dus een idee achter. Watchface laden vanaf de telefoon werkt hier iig nog niet. Zodra ik dat probeer verliest het verbinding .
Knop een functie geven werkt ook nog niet iig.
Het idee zal batterij besparing zijn.

Beide functies werken hier prima.

Wat mij betreft geven ze de gebruiker meer opties, waardoor je zelf invloed hebt op de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
En een buiten bereik buzzertje, al gevonden?

dat je tel de verbinding met klokje verliest, dus te ver weg.

[ Voor 42% gewijzigd door DIKKEHENK op 13-08-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DIKKEHENK schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:21:
En een buiten bereik buzzertje, al gevonden?
Sorry, wat, bedoel je?

Een 'find mobile' optie zit er op, in het menu 'More'.

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 13-08-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vermoedelijk buiten blauwtand bereik indicatie.
Of de vind my phone optie
Of de vind my watch optie.
En anders weet ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:59:
[...]

Vermoedelijk buiten blauwtand bereik indicatie.
Die. Kan handig zijn, stratos heeft die iig, huawei ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Eerste nachtje met hart/slaap monitoring aan, batt nog steeds op 100 %. Dat is wel bijzonder. Wel de connectie verloren, vraag me af of het altijd de 'locatie'' op de telefoon nodig heeft om verbonden te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
DIKKEHENK schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:18:
[...]

Dat is inderdaad wel apart. Als je wilt gaan fietsen oid dien je dat eigenlijk allemaal op je telefoon te starten.
Wat dat betreft is de huawei GT dus zeker beter, die heeft dat allemaal in t klokje.
Op mijn Huami Stratos en de Verse kun je de sporten gewoon starten zonder gsm. G{PS pakt ie dan automatisch en na de loop of fietstocht stop je de activiteit weer op je watch. Ik heb daar nog nooit een telefoon voor gebruikt.

• Vos

Vos

AFCA

henkb123 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:33:
[...]

Op mijn Huami Stratos en de Verse kun je de sporten gewoon starten zonder gsm. G{PS pakt ie dan automatisch en na de loop of fietstocht stop je de activiteit weer op je watch. Ik heb daar nog nooit een telefoon voor gebruikt.
Dat kan ook. Het ging over muziek.

• DIKKEHENK
henkb123 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:33:
[...]

Was iets te voorbarig merk ik, je kunt wel degelijk je workout-iets starten op de GTR zonder dat je verbonden bent met je fone.
Betreffende muziek, die vraagt om je tel, dat klopt.

Zoek nog naar de optie om bv de onderste schakelaar te koppelen aan notificaties, maar die zie ;k nog niet.
Verder is het accuverbruik bij gewoon gebruik wel heel erg laag. Die 3 weken zie ik wel gebeuren met dit tempo.

verder verliest het overnight wel de BT verbinding, maar dan kan ook aan m'n android 6 CAT tel liggen..

Watchfaces downloaden en naar gtr sturen lukt ook nog steeds niet, downloaden werkt, maar krijg steeds failed te zien op zowel tel als op gtr.

[ Voor 38% gewijzigd door DIKKEHENK op 15-08-2019 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 10:47
Bij mij is hij ook binnen. Eerste indruk is goed, de casing vind ik mooi en goed afgewerkt (heb de grijze). Bandje ziet er goedkoop uit maar die kan vervangen natuurlijk. Ook het OLED scherm ziet er goed uit.

Wat ik wat minder vind is het navigeren door notificaties en het openen daarvan, dat voelt nog niet echt intuïtief aan ofzo. Daarnaast mogen er echt wel wat sjiekere watchfaces komen...
DIKKEHENK schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Zoek nog naar de optie om bv de onderste schakelaar te koppelen aan notificaties, maar die zie ;k nog niet.
Verder is het accuverbruik bij gewoon gebruik wel heel erg laag. Die 3 weken zie ik wel gebeuren met dit tempo.
Bij Settings -> Quick Start-Up -> en dan op notificatons zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door sanderdw op 15-08-2019 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
Hoe vinden jullie de grootte? Is die 47mm echt massief en niet geschikt voor kleine polsen? Ben momenteel blij met de afmetingen van mijn Amazfit BIP, maar zou toch wel de 47mm variant aan willen schaffen omdat de batterijduur daarvan veel beter is..

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 10:47
Grote is perfect, vond hem kleiner uitvallen dan ik aanvankelijk dacht op basis van foto's etc (en ik heb echt geen grote polsen). Was wel al een wat groter horloge gewend moet ik zeggen (Buddha to Buddha Aquatic Explorer).

[ Voor 26% gewijzigd door sanderdw op 15-08-2019 16:02 ]

• dasystemcheck
Ik probeer ergens een fysiek vergelijk te vinden in reviews van de GTR t.o.v. de Pace. Ik vind de Pace nagenoeg perfect qua maat. Mag ietsjes groter zijn, maar ik heb de Stratos bewust overgeslagen omdat 'ie me te groot leek.
Iemand ergens al een foto/video gezien waar Pace en GTR vergeleken worden?
(Tot nu toe zie 'k enkel de Stratos en GTR vergeleken worden).
Edit: Besteld. Ik ga er zelf achter komen en zal zelf een fotootje plaatsen ter vergelijk :9
Zal m'n Pace vast daarna in de V&A zetten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door dasystemcheck op 15-08-2019 17:38 . Reden: Antwoord op eigen vraag ]

• dasystemcheck
Brammos85 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:55:
Hoe vinden jullie de grootte? Is die 47mm echt massief en niet geschikt voor kleine polsen? Ben momenteel blij met de afmetingen van mijn Amazfit BIP, maar zou toch wel de 47mm variant aan willen schaffen omdat de batterijduur daarvan veel beter is..
Ik zou je BIP niet verwisselen om enkel de reden van batterijduur. Ik heb zelf vóór m'n Pace een BIP gehad (die m'n vrouw nu gebruikt) en zij haalt met gemak 3 weken accuduur (incl. 2x per week sporten).
Vooral met Android (+extra app) is de BIP functioneel beter doorontwikkeld.

• Brammos85
dasystemcheck schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:53:
[...]

Ik zou je BIP niet verwisselen om enkel de reden van batterijduur. Ik heb zelf vóór m'n Pace een BIP gehad (die m'n vrouw nu gebruikt) en zij haalt met gemak 3 weken accuduur (incl. 2x per week sporten).
Vooral met Android (+extra app) is de BIP functioneel beter doorontwikkeld.
Moet zeggen dat de looks ook wat doen. De BIP functioneert prima maar ziet er toch uit als een kermishorloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27
voor wie interesse heeft in mijn review:
https://gadget-freakz.com...-47mm-smart-watch-review/
en mocht iemand wat toegevoegd willen zien, of iets willen weten, let me know.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
ben vooral geinteresseerd in de loopfuncties van de gtr, kan iemand daar wat meer info over geven (welke info kan je tijdens het lopen op de display laten zien, blijft het scherm dan wel continu aan,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Laatst online: 03-07 19:43
Weet iemand of er een waarschuwing (trillen) gegeven kan worden tijdens het sporten wanneer de hartslag boven een ingestelde waarde komt?
De Amazfit BIP heeft dit wel en vind ik een zeer waardevolle functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
remcoXP schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:41:
Even muggeziften (omdat de rest toppie is geschreven) :
- Typo: dubbele think think
- Klopt die 62 grams ?
- Is de leren band water-proof? (las ergens anders dat de meegeleverde band dat niet zou zijn en het leer daardoor snel lelijk wordt)
- Is de Battery Saver Mode in te plannen? Oftewel; Kun je aangeven dat 'ie s'avonds op vaste tijd in Battery Saver Mode moet gaan en s'morgens op vaste tijd weer in normaal-stand gaat? (Op de Pace kan dit namelijk, waardoor je nog wat langer met de batterij doet, je niet s'nachts wakker getrild wordt bij berichten èn -voor de stralingsgevoelige mensjes- geen BT aan hebt)
- Hoewel je duidelijk aangeeft niet dieper in de app-functionaliteit te duiken, is het misschien wel van toegevoegde waarde om de koppeling met Strava, iOS Health ed. te vermelden.
- Wellicht nuttig om de notifications workaround een nuance te geven dat je daarmee àlle type notificaties krijgt. 't Is echt zo'n alles-of-niets functie.

Verder een mooi uitgebreide review, met een vleugje humor her en der. Top!
Leest ook gemakkelijk weg... Met daarna het gevoel "wil ik hebben" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Meer mensen problemen met het koppelen van de watch aan de app? Heb de officiële app, dan via menu nieuw horloge koppelen, maar krijg geen QR. Heb hem niet direct via bluetooth gekoppeld, dus dat is het probleem niet. Kan hem we zien via bluetoothscherm van de telefoon. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:33
TAVL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:11:
Meer mensen problemen met het koppelen van de watch aan de app? Heb de officiële app, dan via menu nieuw horloge koppelen, maar krijg geen QR. Heb hem niet direct via bluetooth gekoppeld, dus dat is het probleem niet. Kan hem we zien via bluetoothscherm van de telefoon. Tips?
In de app staat een regel met iets van "geen qr code". Deze is aanklikbaar, te vinden onder het scan gedeelte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xAUPCmfcXAeksKrltftL8GxZ/thumb.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door akerssies op 16-08-2019 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 06:52

KrazyJay

Best een interessante review, maar ik merk toch wel dat het niet overal even lekker weg leest, wellicht door je Engels taalgebruik, merk je dat het niet je eerste taal is. Even twee voorbeelden, de eerste twee die ik tegen kwam.

Bv, letterlijk gezien niet onjuist maar het voelt niet juist: "We got our hands on the bigger version." Ik zou hier kiezen voor larger i.p.v. bigger en tegelijk "have" toevoegen achter We, omdat het bezit op het moment van schrijven nog steeds relevant is. "Have" weglaten duidt hier op spreektaal.

Nog een: "The anticipations for the Amazfit GTR were high: first of all, the aforementioned specifications are quite something." Wederom letterlijk niet fout, maar expectations dekt de lading beter. Ook is het gebruik van adjectieven bij anticipation niet gemeengoed. Het gebeurt wel, het is niet heel gebruikelijk. Daarnaast, maar dat is algemeen meer, zijn er meer mensen die Engels als tweede taal gebruiken dan als eerste taal. Ik zou proberen weg te blijven van minder frequent gebruikte synoniemen en altijd voor het meestgebruikte gaan.

Maar goed, doe er mee wat je wilt. Inhoudelijk vind ik het zeker een interessante review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAVL
akerssies schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:18:
[...]

In de app staat een regel met iets van "geen qr code". Deze is aanklikbaar, te vinden onder het scan gedeelte.

[Afbeelding]
Het werkt. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29
Ik ben benieuwd naar de hardloop meet kwaliteiten van het horloge. En werken de meldingen, email / Whatsapp goed / synchroon met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werken de meldingen standaard niet. Je krijgt van de Amazfit app allemaal tips om dat ‘op te lossen’.
Dat lukte me niet direct.
Voor mij geen enkel probleem, want ik wil helemaal niet dat mijn horloge gaat trillen voor elke scheet; maar in plaats van dat ik het uit moest zetten was voor mij de default setting dus goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dinah schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:55:
Weet iemand of er een waarschuwing (trillen) gegeven kan worden tijdens het sporten wanneer de hartslag boven een ingestelde waarde komt?
De Amazfit BIP heeft dit wel en vind ik een zeer waardevolle functionaliteit.
Ja dit kan.
phlnoodle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:23:
ben vooral geinteresseerd in de loopfuncties van de gtr, kan iemand daar wat meer info over geven (welke info kan je tijdens het lopen op de display laten zien, blijft het scherm dan wel continu aan,...)
Scherm blijft niet continu aan. Afbeeldingen van wat je te zien krijgt kan ik helaas niet tonen nu. Vast wel op YouTube te vinden?

[ Voor 39% gewijzigd door Vos op 17-08-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennizC2
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-06 21:16
Meer mensen het idee dat de "screen on duration" optie in instelling weinig verschil uit maakt? Of ik hem nu op 2 of 15 seconde zet, hij gaat standaard uit na een seconde of 4-5. Vind dat vrij kort.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DennizC2 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:46:
Meer mensen het idee dat de "screen on duration" optie in instelling weinig verschil uit maakt? Of ik hem nu op 2 of 15 seconde zet, hij gaat standaard uit na een seconde of 4-5. Vind dat vrij kort.....
Werkt hier prima. Twee seconden kan je trouwens niet kiezen ;) 5 is het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennizC2
Excusses, bedoel idd 5 sec.

hmm, als ik mijn pols draai, dan licht mijn scherm ca 5 seconden op en gaat daarna weer uit. Als ik dan op het scherm tik dan blijft hij langer aan(bv de ingestelde 15 seconden). Ook als ik met de functieknop activeer, dan blijft het scherm langer aan.

Dus enkel bij het draaien van mijn pols blijft hij slechts een paar seconde aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DennizC2 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:02:
Excusses, bedoel idd 5 sec.

hmm, als ik mijn pols draai, dan licht mijn scherm ca 5 seconden op en gaat daarna weer uit. Als ik dan op het scherm tik dan blijft hij langer aan(bv de ingestelde 15 seconden). Ook als ik met de functieknop activeer, dan blijft het scherm langer aan.

Dus enkel bij het draaien van mijn pols blijft hij slechts een paar seconde aan?
Dat laatste klopt inderdaad. Dat staat dus los van die seconden. Snap ik enerzijds ook wel, om de tijd te zien hoef ik hem niet 10s aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennizC2
Vos schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:05:
[...]

Dat laatste klopt inderdaad. Dat staat dus los van die seconden. Snap ik enerzijds ook wel, om de tijd te zien hoef ik hem niet 10s aan te hebben.
Tijd wel idd, maar er zijn watch faces welke meer info tonen dan enkel de tijd ;) vandaar dat ik die 5 sec vrij kort vind en het liever een paar sec langer had gezien.

Overigens verder wel onder de indruk van het horloge!

[ Voor 6% gewijzigd door DennizC2 op 17-08-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DennizC2 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

Tijd wel idd, maar er zijn watch faces welke meer info tonen dan enkel de tijd ;) vandaar dat ik die 5 sec vrij kort vind en het liever een paar sec langer had gezien.

Overigens verder wel onder de indruk van het horloge!
True, zou leuk zijn als je dat ook zelf kon bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Gisteren de GTR binnen gekregen.

Op het eerste gezicht echt een pracht van een horloge. Mooi afgewerkt en een subliem schermpje.

Ik heb de GTR gekoppeld aan de app. Dat ging eerst wat moeizaam omdat ik niet de QR code in beeld kreeg op de GTR. Via de keuze "geen QR code" kreeg ik hem wel aan de praat en daarna was ook de QR code (na factory reset) weer zichtbaar.

De app is wat buggy. De oude app versie werkte mooier en beter. Helaas is deze niet meer. Ook de account van de oude app werkt niet meer als je de nieuwe app installeerd. Dus je moet weer een nieuwe account aanmaken wanneer je de app hebt verwijderd zoals ik had gedaan. Dan ben je dus ook je complete history van de sportactiviteiten kwijt. Be Aware dus.

Het horloge is prima voor dit geld en denk dat er straks vast een versie komt met ingebouwd geheugen voor MP3. Daar wacht ik op.

Deze gaat in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsz750
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06-2021
Prachtig horloge, alleen voor de looks zou ik hem al aan willen schaffen, echter de pace die ik nu na twee en half jaar nog steeds zonder problemen als mijn dagelijkse horloge draag voldoet nog steeds prima. In een review zag ik nog wat kleine bugs die bv in de pace niet zitten dus die zullen mettertijd ook wel verholpen worden.
Enige nadeel is voor mij de twee knoppen aan de zijkant, als je je hand wat naar boven buigt druk je deze al snel ongewild in, dat heb ik soms met dat kleine knopje op de pace al. Deze knoppen hadden ze wat mij betreft net als bij de verge wat platter mogen maken.
Voor de rest vertrouw ik zeker op de kwaliteit van dit horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Zo, ondanks mijn kleine polsen toch de 47mm maar besteld, past alsnog prima. Wat een prachtig apparaat en scherm, voorlopig erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
henkb123 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:36:
De app is wat buggy. De oude app versie werkte mooier en beter. Helaas is deze niet meer. Ook de account van de oude app werkt niet meer als je de nieuwe app installeerd. Dus je moet weer een nieuwe account aanmaken wanneer je de app hebt verwijderd zoals ik had gedaan. Dan ben je dus ook je complete history van de sportactiviteiten kwijt. Be Aware dus.
Hmmmm... Heb ik geen last van gehad; wellicht omdat ik een Mi account gebruik?
Toen ik van m'n Bip naar Pace overstapte had ik dat ook nog niet gedaan (had toen m'n Google account gebruikt) en had toen ook dat probleem. Nu met Mi account geen probleem mee gehad toen ik je melding probeerde te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Weet iemand of het met de GTR ook mogelijk is om bij een sport als hardlopen of fietsen een GPX bestand in te laden, waarna je op het scherm het lijntje van de route kan volgen? Ik weet dat dit op de Stratos kan en ben benieuwd of de GTR deze functie ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
jelmer1 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:16:
Weet iemand of het met de GTR ook mogelijk is om bij een sport als hardlopen of fietsen een GPX bestand in te laden, waarna je op het scherm het lijntje van de route kan volgen? Ik weet dat dit op de Stratos kan en ben benieuwd of de GTR deze functie ook heeft.
Ik zie het niet terug op de watch zelf. In de app ook geen push/send-to-watch mogelijkheid.
Als ik het me goed herinner kon je op de Pace/Stratos het GPX bestand op de watch zetten en vervolgens laden, toch?
In ieder geval is het denk ik functioneel lastiger om te implementeren vanwege het beperkte geheugen en OS van de GTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
dasystemcheck schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:10:
[...]

Ik zie het niet terug op de watch zelf. In de app ook geen push/send-to-watch mogelijkheid.
Als ik het me goed herinner kon je op de Pace/Stratos het GPX bestand op de watch zetten en vervolgens laden, toch?
In ieder geval is het denk ik functioneel lastiger om te implementeren vanwege het beperkte geheugen en OS van de GTR.
Klopt, kon er op gezet worden en dan bij de instellingen van de activiteit geladen worden. Was door het beperkte geheugen al bang dat het niet meer mogelijk zou zijn op de GTR. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
Zoals beloofd even een vergelijk qua afmetingen GTR t.o.v. Pace.
De Pace is -ook al is het maar een paar gram- voelbaar zwaarder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dtnA7tON4RHLJPHGwu9nszRq/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Gco2dbuUOxGvNjFt2DfcKqC/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I40VqjnlDs9LQ64UijPMzH3A/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s0vtBYK5JaHT6mh439pmDYhv/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0TCJyrloAsgHuG7iATaGErPo/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CD1ikX2NT30Bnc5f5oSGeVm5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fOYh04lZgOUrLpUBgcwA6Dpk/thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door dasystemcheck op 17-08-2019 18:49 . Reden: Extra foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
dasystemcheck schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

Hmmmm... Heb ik geen last van gehad; wellicht omdat ik een Mi account gebruik?
Toen ik van m'n Bip naar Pace overstapte had ik dat ook nog niet gedaan (had toen m'n Google account gebruikt) en had toen ook dat probleem. Nu met Mi account geen probleem mee gehad toen ik je melding probeerde te reproduceren.
Denk dat het inderdaad met een MI account 1 op 1 over gaat. Maar heb het eerder gelezen ergens in een post hier op Tweakers en ik had hetzelfde probleem dus. FF gemeld voor iemand die ook hetzelfde probleem ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Werk met een MI account, maar ging prima over. Stappen werden verder geteld in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:22
dasystemcheck schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

- Hoewel je duidelijk aangeeft niet dieper in de app-functionaliteit te duiken, is het misschien wel van toegevoegde waarde om de koppeling met Strava, iOS Health ed. te vermelden.
Die had ik dus gemist, Strava koppeling is een must voor mij, qua continuïteit. Ik neem aan dat dus ook Google fit koppeling er is (sowieso indirect via Strava)

Blijf het raar vinden dat dat nergens vermeld staat (stond?) op de Amazfit site. Nu nog triatlon toevoegen en ik ga m'n Stratos doorgeven aan junior. Ook weer raar dat een horloge waarmee je makkelijk de iron man kan halen op 1 acculadinng dat niet vanaf het begin heeft. Mss om de Stratos positionering als sportswatch te beschermen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Iemand toevallig al getest hoe de watch is in water/zwembad. Blijf altijd wat voorzichtig met water. Weet dat hij certificatie heeft tot 50m diepte met de nodige mitsen en maren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
De amazfit app is heel makkelijk met Strava te koppelen. Heb het zelf even gedaan als backup voor de data zodat ik de activiteiten kan bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Het kan zijn dat ik er over heen kijk... Maar ik mis op het horloge de verslaglegging van het slaap gedrag. Lijkt erop dat dit alleen na synchronisatie met telefoon op de telefoon te bekijken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dasystemcheck
Voor de oudgebruikers van een Mi Band 2/3/4/Bip/Cor: 'k Heb even contact opgenomen met de maker van de AmazTools app; Van hem begreep ik dat hij al aan een beta versie van z'n app toe is waar de GTR ook in ondersteund wordt.
Eens kijken of ik meer info van 'm krijg zodat geïnteresseerden mee kunnen draaien in de beta.

Update, zojuist onderstaand bericht binnengekregen:

You can join the beta here (IOS only): https://testflight.apple.com/join/Q2Rl3rq0
Let me know if there is any error. I do not own an Amazfit GTR so I can’t test the app currently.
You can install new watchfaces from amazfitwatchfaces.com

Happy testing!

[ Voor 33% gewijzigd door dasystemcheck op 18-08-2019 13:20 . Reden: Info/link toegevoegd ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie