2e test accuduur na full charge en opnieuw 7 dagen: 77% (
t.o.v. 64% vorige week)
Verschil instellingen vorige week:
- Heartrate detection: Automatic heart rate detection & Sleep assistant, frequency
10 min. (
t.o.v. 3x vorige week)
- 2x (
i.p.v. 3x)outdoor activity 1 uur (met GPS)
- 4x (
i.p.v. 6x) indoor activity 15 min. (zonder GPS)
- Gemiddeld 30 notificaties per dag (
zelfde)
- Gemiddeld 50x per dag screen on (
zelfde)
- Meerdere keren watchfaces uitproberen (
zelfde)
- Niet meer nodig om zoals vorige week uitgebreid instellingen op horloge te bekijken
- Lift wrist to view info: 7:30-22:30
-
S'nachts (22:30-7:00) handmatig battery saver aan
Daar ben ik ronduit erg tevreden over.
Een niet-sporter zou dus een maand met één charge kunnen halen, uitgaande van bovenstaande instellingen.
Ik denk dat vooral die battery saver s'nachts best wel wat bespaard.
Anders gezegd; ik denk dat voor iemand die van de BIP/Pace/Stratos overstapt naar de GTR het prijsverschil te rechtvaardigen is, persoonlijk denk ik dat de keuze tussen 3 genoemden of de GTR enkel zit op de volgende punten:
1. Prijs (duurder t.o.v. Bip/Pace)
2. Geen always-on (... maar persoonlijk vindt ik de lift-to-view snel genoeg reageren)
3. Notificaties geven geen emoticons weer (... kwestie van tijd? Firmware updates of custom firmware zal vast t.z.t. wonderen doen...)
4. Geen opslag voor audio (t.o.v. Pace/Stratos)
Ten positieve:
1. Prijs (t.o.v. Stratos)
2. Gegarandeerd veel langere accuduur dankzij battery saver (zelfs t.o.v. Bip)
3. Betere hartslagmeting (mits bandje strak om de pols zit. Ik merk dat de nauwkeurigheid snel afneemt als 'ie wat losser zit)
4. Toch nog even lekker spontaan in de plomp springen zonder gevoel van 'oei... effe opletten' (t.o.v. Bip/Pace)
5. Gewicht (t.o.v. Pace/Stratos valt het ècht op)
6. Looks. Dat verdient wat toelichting en is natuurlijk persoonlijk: t.o.v. Bip en eigenlijk ook wel de Pace een stuk professioneler. De Stratos is voor de grote polsen en sporty look. De GTR vindt ik ('k heb de stainless steel versie) een geslaagd strak, sterk design. 'k Zou 't voorzichtig zelfs 'tijdloos' noemen (... hoewel dat niet in m'n vocabulaire hoort als gadget-freak

)
Bovenstaande maar even als review plaatsen denk ik...
Foto: Pols vergelijk van links naar rechts; goedkoop china-ding van 4 jaar geleden - GTR 47mm - traditioneel horloge