Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 19:47
Emielvanputten schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Wat verwacht je te horen?

Er is geen duiker die met dit horloge gaat duiken.
En er zijn weinig zwembaden waar je de 40meter diepte gaat halen.

Beste wat ik ik voor je kan doen is hem woensdag om mijn pols binden en een 2 meter diep zout zwembad in springen. ( Wat ik zonder problemen die, het is hier rond de 38 graden.)

Maar ik kan je nu al vertellen dat het geen probleem gaat opleveren.

Dus, wat wil je weten?
Gewoon benieuwd. Niet meer. Verwacht en weet dat je met dit soort horloges niet kan duiken. Daar heb je een duikcomputer of bottomtimer voor nodig. Die 50m zegt daarbij niets. Is in Brussel nog een 30 meter bad, maar ga ik niet wagen. ;)

Net gezwommen. Zonder activiteit en ging prima. Wat ik nadelig vind is dat er tijdens het zwemmen dan toch activiteiten gestart worden zonder dat ik iets indruk.

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:25
Klinkt goed, die Beta.
Mijn telefoon is Android en koppeling werkt daar prima.
Mij tablet is een iPad. Die synct wel de dat via mijn account, maar het lukt mij vooralsnog niet om ook de iPad rechtstreeks met het horloge te laten praten.
Het lijkt er op dat daarom ook die watchface app het niet doet. :(

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:45

Vos

AFCA

TAVL schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Gewoon benieuwd. Niet meer. Verwacht en weet dat je met dit soort horloges niet kan duiken. Daar heb je een duikcomputer of bottomtimer voor nodig. Die 50m zegt daarbij niets. Is in Brussel nog een 30 meter bad, maar ga ik niet wagen. ;)

Net gezwommen. Zonder activiteit en ging prima. Wat ik nadelig vind is dat er tijdens het zwemmen dan toch activiteiten gestart worden zonder dat ik iets indruk.
Even je scherm locken? Water zorgt voor 'schermcontact'.

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-10 22:13
Davey400 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:01:
Het lijkt er op dat daarom ook die watchface app het niet doet. :(
De watchfaces downloads zijn gericht op de Bip (...beta!). Vandaar dat de maker aangaf dat je de watchfaces los moet downloaden van die site.
... Of bedoel je dat je dat al gedaan had en vervolgens de upload functie binnen de app had geprobeerd?

Anyway; je bevindingen kun je de maker zelf mailen: dev@mattiafochesato.com

• Davey400
Yep, ik kan niet pairen vanaf de iPad.
Daar kan de maker van de app weinig aan doen.

Overigens gebruik ik de procedure zoals hier beschreven, maar die is in mijn geval soms succesvol, maar vaak ook niet.
Ik kan er niet echt een patroon in ontdekken. Heel moeilijk is de procedure nou ook weer niet, dus ik vraag me een beetje af wat mijn probleem is.
Iemand hier waar dit wel altijd goed gaat?

Davey400 wijzigde deze reactie 18-08-2019 16:25 (69%)

• Davey400
Aha. Ik denk dat de truc in de timestamp van de gebruikt .bin zit.
Je moet er voor zorgen dat deze nieuwer is dan de .bin in de cache. Dan wordt deze niet vervangen door het origineel, wat simpelweg opnieuw gedowngeload wordt.

• DIKKEHENK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-10 17:40
Zo, de FW update ( 1.3.4.06) van gister/vandaag had even wat voeten in de aarde..tel herstarten, BT verwijderen, gtr fac resetten, en na een uur pielen eindelijk voor elkaar..meer mensen hier last van?

DIKKEHENK wijzigde deze reactie 19-08-2019 10:46 (9%)

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:41
Zo, ik kan me hier ook aanmelden. Zojuist geleverd. Eerste indruk: Nice. :*)

Prachtige NAS met disks te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• Davey400
DIKKEHENK schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:44:
Zo, de FW update ( 1.3.4.06) van gister/vandaag had even wat voeten in de aarde..tel herstarten, BT verwijderen, gtr fac resetten, en na een uur pielen eindelijk voor elkaar..meer mensen hier last van?
Nope. Was eerste wat ik vrijdag deed na ontvangst; ging als een zonnetje.
(Gelukkig maar, voor een eerste indruk lijkt me jouw ervaring niet fijn.)

• Davey400
Ben wel benieuwd naar batterij-ervaringen.
Bij mij:
Vrijdag opgeladen, sindsdien constant om gehad.
2x 50 minuten fietsen, verder geen activiteiten.
Meeste settings default/auto, slaap-monitor en hartslag aan.
Beetje mee zitten spelen, gisteren flink wat zitten klungelen met watchfaces.
Natuurlijk aan veel mensen laten zien.

Zit nu op 86%, na zo'n 72 uur.

• DIKKEHENK
Davey400 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:50:
[...]

Nope. Was eerste wat ik vrijdag deed na ontvangst; ging als een zonnetje.
(Gelukkig maar, voor een eerste indruk lijkt me jouw ervaring niet fijn.)
wat voor tel heb je? Want daar kan het hierzo ook aan liggen gok ik. Watchfaces syncen lukt me nog steeds niet namelijk. Cat 60 met android 6.

Overigens, zijn hier amazfit gebruikers die een huawei p30 pro hebben? wil wel weten of dat allemaal goed gaat met notificaties ed

DIKKEHENK wijzigde deze reactie 19-08-2019 14:11 (29%)

• Nomis
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:05
[...]

Er is geen duiker die met dit horloge gaat duiken.
En er zijn weinig zwembaden waar je de 40meter diepte gaat halen.

Beste wat ik ik voor je kan doen is hem woensdag om mijn pols binden en een 2 meter diep zout zwembad in springen. ( Wat ik zonder problemen die, het is hier rond de 38 graden.)

Dus, wat wil je weten?
Laatste keer dat ik met een stratos om mijn pols een paar meter naar beneden zwom om een filmpje te maken van koraal en vissen stond het horloge gelijk bom vol water. Dus aan de oppervlakte zwemmen is prima, maar ik wil je toch adviseren om ook niet 2 meter onder water te gaan met het risico dat de gtr ook vol staat. Die van mij blijft in ieder geval uit de buurt van water. Zwemmen doen we met de miband 4.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:48
Het zwembad is 1meter80. Dus moet wel goed komen.

Maar hoe dan ook kom ik niet nergens dieper dan 10 meter zonder flessen.
En mocht hij daar niet tegen kunnen, dan zoekt de garantie het maar uit met de verzekering op de creditcard.

Ik vermoed dat het nog wel even kan duren voordat hij binnen is.
De bar waar mijn pakketjes zijn is dicht. Ik vermoed met vakantie.
En volgens de Spaanse post zou hij vandaag geleverd gaan worden...

Dus. Beetje shit. Maar we zien het verder wel

• KrazyJay
Zo, vandaag mijn eerste dag met de GTR gehad. Wat een prachtig ding. Ik heb de donkeren versie van 47mm via Gearbest, zoals iedereen hier zo'n beetje.
Ik ben erg tevreden met de initiële batterijduur, muziekinfo en technische snufjes zoals hoogte- en barometer. Cool!

Prachtige NAS met disks te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• cverkooyen
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
Davey400 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:05:
Bij mij werken de meldingen standaard niet. Je krijgt van de Amazfit app allemaal tips om dat ‘op te lossen’.
Dat lukte me niet direct.
Voor mij geen enkel probleem, want ik wil helemaal niet dat mijn horloge gaat trillen voor elke scheet; maar in plaats van dat ik het uit moest zetten was voor mij de default setting dus goed.
Hebben anderen met het horloge ook problemen met Whatsapp / mail notifications?

• DIKKEHENK
cverkooyen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 05:37:
[...]

Hebben anderen met het horloge ook problemen met Whatsapp / mail notifications?
Nou, vooral met de verbinding tussen gtr en telefoon. Met als gevolg soms geen notificaties, of later als het plots weer verbind.
Daarom vroeg ik ook of het wellicht aan mn telefoon lag.. Bv nu zegt GRT verbonden, tel zegt 'zoekende''.

DIKKEHENK wijzigde deze reactie 20-08-2019 08:15 (5%)

• KrazyJay
DIKKEHENK schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

Nou, vooral met de verbinding tussen gtr en telefoon. Met als gevolg soms geen notificaties, of later als het plots weer verbind.
Daarom vroeg ik ook of het wellicht aan mn telefoon lag.. Bv nu zegt GRT verbonden, tel zegt 'zoekende''.
Eigenlijk herken ik geen enkel van die problemen. GTR met Oneplus 6. Werkt goed, geen klachten.

• Nomis
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:05
Bij mij ook geen enkel probleem met de GTR en notificaties. In mijn geval GTR + Mi8. Wel dus een toestel met BT5.0. En volgends mij heeft de OP6 ook BT5.0.

Nomis wijzigde deze reactie 20-08-2019 10:09 (5%)

• KrazyJay
Nomis schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:09:
Bij mij ook geen enkel probleem met de GTR en notificaties. In mijn geval GTR + Mi8. Wel dus een toestel met BT5.0. En volgends mij heeft de OP6 ook BT5.0.
Yes, Bluetooth 5.0 inderdaad. Misschien ligt het daar wel aan, dat het minder werkt met 4.0/LE?

• dasystemcheck
Ook geen problemen hier met de GTR en notificaties i.c.m. iPhone XS (BT 5.0).

• Davey400
KrazyJay schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:10:
[...]

Yes, Bluetooth 5.0 inderdaad. Misschien ligt het daar wel aan, dat het minder werkt met 4.0/LE?
De mijne is een Samsung Galaxy A40. Ook BT5.0 dus.
Geen enkel probleem met syncen; telefoon blijft ook gekoppeld.
'Find my phone' werkt meteen; binnenkomende gesprekken ook.
Iemand SMS'te me(!); dat bleek ook out-of-the-box te werken. (Nu niet meer trouwens, uitgezet.)

Mogelijk lag het bij mij aan het feit dat ik ook bij binnenkomende mail/Whatsapp mijn telefoon geen notificaties laat geven; ik zie de berichten alleen aan de counters op mijn icons.

• Vos

Vos

AFCA

Iemand een idee wat het menu 'Event reminder' is/doet op het horloge?

Al gevonden... Zie amazfit app ;)

Vos wijzigde deze reactie 20-08-2019 12:41 (42%)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Emielvanputten schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:49:
Het zwembad is 1meter80. Dus moet wel goed komen.

Maar hoe dan ook kom ik niet nergens dieper dan 10 meter zonder flessen.
En mocht hij daar niet tegen kunnen, dan zoekt de garantie het maar uit met de verzekering op de creditcard.

Ik vermoed dat het nog wel even kan duren voordat hij binnen is.
De bar waar mijn pakketjes zijn is dicht. Ik vermoed met vakantie.
En volgens de Spaanse post zou hij vandaag geleverd gaan worden...

Dus. Beetje shit. Maar we zien het verder wel
Met zwemmen zal ik wel oppassen met die ATM rating:
3 ATM / 30 meter (ook wel waterresistant / watersealed): deze horloges zijn bestand tegen regen en spatwater en Kijk hier voor 3 ATM dameshorloges of 3 ATM herenhorloges
5 ATM / 50 meter (ook wel waterproof): deze horloges zijn geschikt om mee te douchen of zwemmen, mits geen grote temperatuurverschillen optreden. Zij zijn echter ongeschikt voor snorkelen en duiken met perslucht. Klik hier voor 5 ATM dameshorloges of 5 ATM herenhorloges
10 ATM / 100 meter (ook wel waterproof): deze horloges zijn geschikt voor de meeste vormen van watersport, zoals zwemmen, zeilen en snorkelen in ondiep water. Zij zijn echter ongeschikt voor torenspringen of duiken met perslucht. Opgepast moet worden voor grote temperatuurverschillen. Klik hier voor 10 ATM dameshorloges of 10 ATM herenhorloges
20 ATM / 200 meter (ook wel waterproof / divingproof): deze horloges zijn geschikt voor alle vormen van watersport en duiken. Klik hier voor 20 ATM herenhorloges
30 ATM / 300meter duikhorloge voor gemixed gasduiken. Klik hier voor alle 30 ATM herenhorloges
bron: https://www.trendjuwelier...nformatie/waterdichtheid/

• TAVL
Heb er zondag mee gezwommen en ging verder goed. Wel goed afdrogen voor je knoppen weer gebruikt. :)

• siemed
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-10 13:12
Zo, ook sinds vandaag de bezitter van dit horloge. Het lijkt mij leuk om zelf een watchface te maken, iemand ervaring mee?

Nu in de ledlampen

• Davey400
Heel even naar zitten kijken. Een makkelijke start is een bestaande te pakken, en deze aan te passen.
Dat kan vrij eenvoudig met de tools op: https://amazfitwatchfaces.com/apps

Zelf wel image open getrokken om naar de details te kijken, maar niet zelf een face gemaakt.

• DIKKEHENK
Davey400 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

De mijne is een Samsung Galaxy A40. Ook BT5.0 dus.
Geen enkel probleem met syncen; telefoon blijft ook gekoppeld.
'Find my phone' werkt meteen; binnenkomende gesprekken ook.
Iemand SMS'te me(!); dat bleek ook out-of-the-box te werken. (Nu niet meer trouwens, uitgezet.)

Mogelijk lag het bij mij aan het feit dat ik ook bij binnenkomende mail/Whatsapp mijn telefoon geen notificaties laat geven; ik zie de berichten alleen aan de counters op mijn icons.
En heb je ook altijd je locatie aanstaan? want volgens mij is dat ook een dingetje..

• Davey400
Verklaar je nader?
Locatie op mijn telefoon? Of het horloge?
Voor de goede order: ik wil geen notificaties, dus ik heb me niet verdiept in het werkend maken (en dus een mogelijke oorzaak voor het niet werken.)

• Davey400
Iemand al ergens tegengekomen of het mogelijk is de default watchfaces te vervangen?
De analoge vind ik wel mooi, maar de digitale zou ik graag vervangen voor de onderstaande, die overigens wel enorm veel lijkt op de face die je krijgt als je powersave aanzet:

Alleen met powersave aan is het niet handig dat andere dingen het ook niet zomaar doen, en gezien de huidige batterij-duur is deze ook nergens voor nodig.

Ik zit nu op 74% na 5 dagen. In dit tempo ga ik 24 dagen niet halen, maar twee weken is geen enkel probleem.
En dat terwijl ik er nog flink mee zit te spelen om het horloge te leren kennen.

Edit: bovenstaande is deze: https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/32

Davey400 wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:19 (4%)

• DIKKEHENK
Davey400 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:14:
Verklaar je nader?
Locatie op mijn telefoon? Of het horloge?
Voor de goede order: ik wil geen notificaties, dus ik heb me niet verdiept in het werkend maken (en dus een mogelijke oorzaak voor het niet werken.)
Op je telefoon.

• Davey400
Locatie staat aan.

• dasystemcheck
Davey400 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:18:
Iemand al ergens tegengekomen of het mogelijk is de default watchfaces te vervangen?
Amaztools (in ieder geval de laatste beta) ondersteund het installeren van watchfaces. De maker gaat eerst de functionaliteit met de GTR waarborgen, daarna pas de app aanpassen dat 't visueel ook aansluit bij de GTR.
Oftewel, inmiddels kun je alle watchfaces van https://amazfitwatchfaces.com/gtr/ met de app relatief eenvoudig op de GTR krijgen.
Beperking; de GTR ondersteund slechts 3 watchfaces om uit te kiezen.

• siemed
Amaztools (in ieder geval de laatste beta) ondersteund het installeren van watchfaces. De maker gaat eerst de functionaliteit met de GTR waarborgen, daarna pas de app aanpassen dat 't visueel ook aansluit bij de GTR.
Oftewel, inmiddels kun je alle watchfaces van https://amazfitwatchfaces.com/gtr/ met de app relatief eenvoudig op de GTR krijgen.
Ik heb het geprobeerd (Iphone) maar krijg steeds de melding “Generic error” als ik op install druk. Via de Amazfit app kan ik wel watchfaces installeren, maar die app heeft maar een beperkt aantal faces.

Meer mensen met dit probleem?

Nu in de ledlampen

• Davey400
Soortgelijk. Het lukte me in ieder geval niet via die app op de iPad.

Daarnaast heeft dit een ander probleem veroorzaakt: als de iPad in de buurt was (en het duurde even voordat ik doorhad dat dat de oorzaak was) dan kon de (Android) telefoon niet meer syncen. Dat ligt kennelijk niet zozeer aan de verschillende OS'en, maar aan het gegeven dat het horloge maar met één device tegelijk een connectie heeft.
Als de iPad dus 'gewonnen' heeft, kan de telefoon dus niet meer koppelen. Dit probleem bleef bestaan toen de Amazfit app én de watchface app verwijderd waren, simpelweg omdat iOS zelf nog steeds een koppeling opzet.

Oplossing is simpel: verwijder het device uit de BT devicelist op de iPad, en de telefoon synct weer.

• Davey400
dasystemcheck schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:06:
[...]

Het vervangen van de ene custom watchface is geen probleem, dat lukt wel.
Het ging me juist om het vervangen van één van die 2 andere.
2 zijn er fixed, een analoge (wat mij betreft mooie), en een digitale (die er wat mij betreft niet uitziet).
3 watchfaces in memory is op zich geen probleem, maar méér dan 1 custom watchface tegelijk in het geheugen zou leuk zijn, zeker omdat de echte custom faces nu nog op wat omslachtige wijze er op gezet moeten worden.

• Emielvanputten
Eindelijk binnen.

Ziet er goed uit, maar nog op ontdekkingsreis.
Straks eerst maar even het horloge dopen in het zwembad.

Wel al gemerkt dat muziek niet blijft staan na verloop van tijd, maar dat je via het menu weer naar muziek moet. Of natuurlijk de 2de knop aan muziek toe wijzen.

Dus normaal zal de functie knop bij mij voor notificatie's zijn. En ik zet hem in als ik moet vliegen

• siemed
siemed schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:12:
[...]

Ik heb het geprobeerd (Iphone) maar krijg steeds de melding “Generic error” als ik op install druk. Via de Amazfit app kan ik wel watchfaces installeren, maar die app heeft maar een beperkt aantal faces.

Meer mensen met dit probleem?
Het uploaden van een eigen / andere watchface is me trouwens gelukt. Je moet de nieuwe face renamen naar een reeds geïnstalleerde face en deze opnieuw uploaden met de Amazfit app.

Nu in de ledlampen

• dasystemcheck
siemed schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:12:
[...]
Ik heb het geprobeerd (Iphone) maar krijg steeds de melding “Generic error” als ik op install druk.
Ik ga er vanuit dat je de beta (203) gebruikt waar ik naar refereerde? Want daar is het pas in mogelijk.
Nog niet in de gewone app.

Dus niet in de

• siemed
dasystemcheck schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:28:
[...]

Ik ga er vanuit dat je de beta (203) gebruikt waar ik naar refereerde? Want daar is het pas in mogelijk.
Nog niet in de gewone app.

Dus niet in de
Nee, ik heb de gewone versie gebruikt en dan lukt het inderdaad niet. Wel als je de gewenste face een rename geeft en hem overschrijft met een reeds geïnstalleerde.

Ik zal de beta eens downloaden, bedankt voor de tip.

Nu in de ledlampen

• dasystemcheck
Accuduur na precies 7 dagen: 64%
Instellingen/omstandigheden:
- Heart rate detection: Automatic heart rate detection & Sleep assistant, frequency 1 min.
- 3x outdoor activity 1 uur (met GPS)
- 6x indoor activity 15 min. (zonder GPS)
- Gemiddeld 30 notificaties per dag
- Gemiddeld 50x per dag screen on
- Meerdere keren watchfaces uitproberen
- Uitgebreid instellingen op horloge bekijken
- Lift wrist to view info: 7:30-22:30

In die mate zou 'k dus maximaal ~20 dagen halen op 1 charge.
'k Hoop dat er ergens in de komende tijd bij een firmware update een functie bij komt dat je 'm bijvoorbeeld s'nachts op vastgestelde tijdstippen op battery saver kan zetten, dat zou denk ik nog flink kunnen uitmaken.

'k Ga 'm weer opladen, de heart rate frequency aanpassen naar 10 min en elke avond 'm handmatig op battery saver zetten.

Hoe's de ervaring van jullie m.b.t. batterijduur?

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 16:01
Hebben mensen er ook last van dat de stappenteller ook telt als je auto rijdt. Of in een boot vaart bij mij wel dat is wel heel apart. En volgens mij klopt de stappen teller ook niet veel meer stappen dan je echt loopt

• dasystemcheck
Fibrenl schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:39:
Hebben mensen er ook last van dat de stappenteller ook telt als je auto rijdt. Of in een boot vaart bij mij wel dat is wel heel apart. En volgens mij klopt de stappen teller ook niet veel meer stappen dan je echt loopt
Ja, ook last van. Maar er zijn 2 factoren die mij daarbij opvallen in mijn geval: in de ene auto wel, in de andere niet. De auto waar ik het wel zie, is een trillend slecht uitgelijnde kar... Idem bij het motor rijden: een ritje van een half uur levert me zomaar ongeveer 800-1200 stappen extra op!

Met de Pace had ik dat echter ook. Met de Bip daarin tegen niet.

Tijdens gewoon sporten of wandelen werkt de stappenteller vrij nauwkeurig.

• MAkS1
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07:59
Op zich wel blij met dit apparaat. Ik vind hem ook mooier dan de Bip die ik al had.

MAAR:

- Tijdens een workout kun je de tijd niet zien. Tijdens een lange wandeling is dat een probleem voor mij.
- Hartslag zat er vanochtend bij hardlopen aanvankelijk flink naast, volgens mij gaf hij de helft aan. Op een gegeven moment leek het wel weer goed te gaan. Vlak na het hardlopen weer gemeten en leek weer veel te laag aan te geven. De Bip deed dit echt beter.

Als ze deze 2 zaken fixen met een update is het een perfect apparaatje voor mij.

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:21
Kan je de GTR ook draaien? Als linkshandige draag ik mijn horloge aan mijn rechterhand. Maar dat betekent dat de knoppen aan de verkeerde kant staan. Tegenwoordig is dit met sommige smartwatches simpel. Gewoon omgekeerd aandoen. Scherm draait toch mee. Is dit hier ook het geval?

• Emielvanputten
Nope. Schermpje blijft zoals hij is.
En linker of rechter pols instellen maakt geen verschil in de app

Emielvanputten wijzigde deze reactie 26-08-2019 08:45 (24%)

• Sphinkx
OK. Dat is jammer. Dus enkel voorzien om te dragen op de linkerpols. Ben ik natuurlijk wel gewoon als linkshandige maar met soms is dit wel mogelijk met een smartwatch.

• Emielvanputten
Nee je kan hem links er rechts dragen.
Je kan dit ook in de app instellen .

Alleen de knopjes zitten aan de niet logische kant bij rechts armig gebruik

• Sphinkx
Yep. Is dat wat ik bedoel met de knopjes.. Die gaan bij gebruik aan je rechterhand aan de binnenkant zitten ipv aan de kant van je hand.

• Davey400
Zijn er horloges waar dat anders is dan?
Ik moet zeggen dat ik als linkshandige ook 'gewoon' mijn horloge links draag, maar ik heb me nooit gerealiseerd dat dat tegennatuurlijk of een probleem zou kunnen zijn.

Edit: https://www.gearhungry.com/best-left-handed-watches/
Ik had geen idee van het bestaan. :z

Davey400 wijzigde deze reactie 26-08-2019 15:09 (19%)

• Davey400
dasystemcheck schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:59:
Accuduur na precies 7 dagen: 64%
...
Hoe's de ervaring van jullie m.b.t. batterijduur?
Misschien moeten we hier een apart topic voor openen. ;)

Hartslag staat bij mij op 1 minuut.
Display auto van 6:45 - 22:45
Geen notificaties.
Dagelijks 1 uur indoor sporten.
1x wandeling met GPS van +-2 uur.
Verder flink wat gespeeld en gedemonstreerd dankzij nieuwigheid.
>25 watchfaces geïnstalleerd en zitten klooien via zowel Android als iOS.
1x gebruikt als zaklamp...
Zit na 10 dagen op 38% over.
In dit tempo dus geen 24 dagen. 14 dagen zeker wel; voor mij alleszins acceptabel.

• Vos

Vos

AFCA

In begin opgeladen van 64% naar 80%. Nu na 16 dagen staat hij op 42%.

Notifications aan
3 uur sport
Hartslag op slaap assistent
In begin natuurlijk veel klooien en proberen

Zeer tevreden mee :)

Vos wijzigde deze reactie 26-08-2019 15:23 (19%)

• TAVL
Accuduur na precies 11 dagen: 64%
Instellingen/omstandigheden:
- Heart rate detection: Uit heart rate detection & Sleep assistant, uit.
- 3x outdoor activity 1 - 2,5 uur, ca. 3 tot 4,5 per week. (met GPS)
- Notificaties aan met geregeld notificaties, bluetooth aan
- Geregeld spelen met notificatie, instellingen en stappen kijken.

Dus ik klaag zeker niet over batterijduur. Iets meer instelmogelijkheden of opties, zoals muziekbediening tijdens sporten zou fijn zijn.

• Sphinkx
Davey400 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:58:
Zijn er horloges waar dat anders is dan?
Ik moet zeggen dat ik als linkshandige ook 'gewoon' mijn horloge links draag, maar ik heb me nooit gerealiseerd dat dat tegennatuurlijk of een probleem zou kunnen zijn.

Edit: https://www.gearhungry.com/best-left-handed-watches/
Ik had geen idee van het bestaan. :z
Bestaat wel degelijk dus :)

Maar meestal een reden voor daar extra geld voor te vragen. Bij een smartwatch is dit volgens heel simpel op te lossen maar de fabrikant denkt daar helaas niet (altijd) aan. Met de apple watch gaat het wel dacht ik..

Maar een probleem is het zeker niet, maar zou wel leuk zijn. Gelukkig passen wij linkshandige ons gemakkelijk aan in de rechtshandige wereld :/ >:)

• Furiousz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-10 20:10
Aangezien mijn Amazfit Bip is overleden na een duik in ons zwembad wil ik ook een GTR kopen. Hiervoor heb ik ook de mi band 1 en 2 gehad, altijd zeer content geweest met deze dingen. Het enige waar ik nog even tegen aan loop is de ondersteuning van de Notify & Fitness app, dit is voor mij een pré. Kan iemand hier vertellen of dit ondertussen al werkt?

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• elchorro
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14-10 14:22
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de GTR op sportgebied. Hoe nauwkeurig zijn de GPS en HR sensor?

Zelf loop ik regelmatig hard. Zijn er meer lopers hier met ervaringen over de GTR, positief en negatief?

• dasystemcheck
elchorro schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:58:
Zelf loop ik regelmatig hard. Zijn er meer lopers hier met ervaringen over de GTR, positief en negatief?
Positief. Dacht eerste paar dagen dat er iets mis was met het horloge, tot ik constateerde dat m'n hartslag de 1e kilometer standaard te hoog is, tot ik m'n loopritme herpakt heb.
GPS doet het in mijn geval goed. T.o.v. de Bip heb ik ~50 meter verschil per 5 km.

• TAVL
Qua GPS doet hij het prima. Komt aardig overeen met lopen via GPS van de telefoon (Strava, Endomondo en RunKeeper). Stukje stabieler zelfs. Ook ten opzichte van Mi Band 4.

• Sphinkx
Kan de GPR ook je traject op de skipiste volgen? Allicht geeft nog niemand dit hier kunnen testen gezien de releasedate maar dat wil niet zeggen dat niemand het hier weet..

Alternatief is de nieuwe stratos 3 of de GTS... Maar daar is uiteraard nog niet zoveel over geweten. Vraag mij zelfs af of de GTS op de Europese markt zal komen.

• Davey400
Sphinkx schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:36:
Kan de GPR ook je traject op de skipiste volgen?
Skiën is een activiteit die te selecteren is op het horloge. Dus het is de bedoeling dat het kan.
Helaas nog niet getest...

• cverkooyen
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
KrazyJay schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:10:
[...]

Zijn er wel mensen met bluetooth 4 waarbij het werkt?

• whistleblazer
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-10 22:57
cverkooyen schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

Zijn er wel mensen met bluetooth 4 waarbij het werkt?
Op mijn one plus 3 geen probleem met de verbinding.

• Cr0sZ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 12:41
[...]

Dus, wat wil je weten?
ik vind het wel een vooruitgang als je in zout water kan zwemmen met dit horloge _/-\o_
mijn amazepace blijkt niet tegen zout water te kunnen en is sinds de zomervakantie beetje in usability achteruit gegaan.

• Emielvanputten
Cr0sZ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:39:
[...]

ik vind het wel een vooruitgang als je in zout water kan zwemmen met dit horloge _/-\o_
mijn amazepace blijkt niet tegen zout water te kunnen en is sinds de zomervakantie beetje in usability achteruit gegaan.
Hij doet het nog steeds, en ja zout of zoet.
Voor mij is waterdicht waterdicht. Of ik nu in zout of in chloor water zwem

• Davey400
Het advies is wel om na gezwommen te hebben in zout water om met schoon leidingwater na te spoelen, om kristalvorming en oxidatie te voorkomen.

• Emielvanputten
Davey400 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:13:
Het advies is wel om na gezwommen te hebben in zout water om met schoon leidingwater na te spoelen, om kristalvorming en oxidatie te voorkomen.
Niet altijd, maar meestal onder de douche.
Zo zuinig ben ik er niet op. Het is een functioneel ding.
Geen kunstwerk. En als hij het over een jaar opgeeft dan zoek ik wat anders.

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:51
Hoe is de performance van het horloge wanneer je even snel de tijd wilt bekijken? Gaat het raise to wake een beetje snel en accuraat? Of heb je toch regelmatig dat je de handeling nog een keer moet doen tot die het registreert en dat je wat lang moet wachten tot het scherm aan gaat.

Ik ben zelf ook erg geinteresseerd naar dit horloge en dan de 42mm versie (helaas nog niet leverbaar vanuit spanje via de alies zie ik)

• dasystemcheck
keepitfrosty schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:41:
Hoe is de performance van het horloge wanneer je even snel de tijd wilt bekijken? Gaat het raise to wake een beetje snel en accuraat? Of heb je toch regelmatig dat je de handeling nog een keer moet doen tot die het registreert en dat je wat lang moet wachten tot het scherm aan gaat.

Ik ben zelf ook erg geinteresseerd naar dit horloge en dan de 42mm versie (helaas nog niet leverbaar vanuit spanje via de alies zie ik)
Raise to wake: binnen 1 seconde

In de Amazfit app tref je onder "Lift wrist to view info"een "Response speed" optie. Die kun je op "Sensitive" zetten, de gevoeligheid neemt dan merkbaar toe.
Zet 'm bijv. wel op "normal" als je veel op de fiets zit, of veel handwerk doet, anders gaat 'ie wellicht juist tè vaak aan.

• keepitfrosty
dasystemcheck schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Raise to wake: binnen 1 seconde

In de Amazfit app tref je onder "Lift wrist to view info"een "Response speed" optie. Die kun je op "Sensitive" zetten, de gevoeligheid neemt dan merkbaar toe.
Zet 'm bijv. wel op "normal" als je veel op de fiets zit, of veel handwerk doet, anders gaat 'ie wellicht juist tè vaak aan.
Ah kijk dat is goed om te horen, want ik las ook wat verhalen dat mensen met de instelling op sensitive toch vaak het probleem hadden dat de raise to wake niet geactiveerd werd. Maar jij hebt daar blijkbaar dus geen last van?

• Fibrenl
Elke keer als ik de tijd wil zien dan werkt hij gewoon niets vertraagd werkt meteen.

• Brammos85
  • Laatst online: 19-10 10:53
Sphinkx schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:36:
Kan de GPR ook je traject op de skipiste volgen?
Waarom niet? Gebruikt gewoon GPS om je route in kaart te zetten. Al zet je hem op 'walking', dan zou dat nog goed moeten komen. Zelfs hoogteverschillen worden mooi weergegeven.

• dasystemcheck
keepitfrosty schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:52:
[...]
Maar jij hebt daar blijkbaar dus geen last van?
Nope. Werkt goed.
Ik was de Pace gewend, dus 'k was erg kritisch of ik niet zou afknappen op de raise-to-wake. Valt ab-so-luut mee.
Daarnaast werkt de raise-to-wake ook goed als je aan het sporten bent (indoor/outdoor) en daar ben ik héél blij mee.

• Daniel Duin
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 26-09 05:51
Dat werkt uitstekend inmiddels! Eerst via de beta-app maar sinds gisteren via de App store-update
Furiousz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:02:
Aangezien mijn Amazfit Bip is overleden na een duik in ons zwembad wil ik ook een GTR kopen. Hiervoor heb ik ook de mi band 1 en 2 gehad, altijd zeer content geweest met deze dingen. Het enige waar ik nog even tegen aan loop is de ondersteuning van de Notify & Fitness app, dit is voor mij een pré. Kan iemand hier vertellen of dit ondertussen al werkt?

• Furiousz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-10 20:10
Thanx! Ik had gisteren de app geüpdate en toen zag ik het. Ik heb de GTR gisteren meteen besteld (in NL). Werkt het downloaden en veranderen van de watch faces via de N&F app ook? En (Spotify) muziek bediening?

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• MAkS1
Ik blijf het bijzonder vinden dat ik de tijd niet kan zien tijdens een workout. De primaire functie van een horloge is volgens mij toch echt de tijd weergeven. Of zie ik toevallig iets over het hoofd?

Waar ik overigens nog niemand over heb gehoord hier: ik had gelijk een "Milanees" bandje in het zwart besteld, staat erg goed bij het zwarte klokje 😎

• Fibrenl
MAkS1 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:12:
Ik blijf het bijzonder vinden dat ik de tijd niet kan zien tijdens een workout. De primaire functie van een horloge is volgens mij toch echt de tijd weergeven. Of zie ik toevallig iets over het hoofd?

Waar ik overigens nog niemand over heb gehoord hier: ik had gelijk een "Milanees" bandje in het zwart besteld, staat erg goed bij het zwarte klokje 😎
Volgens mij heb je dat wel bij de nieuwe GTS die uitkomt lijkt op een applewatch.

Maar als ik ga hardlopen of fietsen vond ik het persoonlijk geen probleem dat je de tijd niet ziet niet belangrijk voor mij dan.

• m.atlanto
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-10 19:02
MAkS1 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:12:

Je kunt tijdens je workout gewoon van links naar rechts swipen en dan krijg je de tijd te zien. Is dit waar je naar zoekt of bedoel je iets anders?

• MAkS1
m.atlanto schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:11:
[...]

Je kunt tijdens je workout gewoon van links naar rechts swipen en dan krijg je de tijd te zien. Is dit waar je naar zoekt of bedoel je iets anders?
Bedankt, dat zocht ik! Tijdens een lange wandeling erg handig!

• Davey400
Voor de zekerheid voor eenieder die het nog niet had opgemerkt:
De AmazfitWatchfaces Android app kan inmiddels ook direct vanuit de telefoon watchfaces updaten.
Nog wel via een vreemde workaround, maar die is vrij makkelijk:
Je kiest in de app een watchface en drukt op download. Dan krijg je een knop om de officiële Amazfit app te openen, en daar sync je de voorgestelde watchface.
Nog niet perfect, maar het werkt supermakkelijk.

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-10 14:04
Furiousz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:02:
ja, dat is nu geregeld,met een update van N&F

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

• FooBarz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:09
Ben zelf aan het twijfelen tussen de 42mm en de 47mm variant. Ik heb een redelijk kleine pols dus ik ben bang dat de 47mm variant wat groot valt, maar ik moet zeggen dat de 47mm variant met roestvrij staal wel erg in de smaak valt.. keuzes.. iemand tips?

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-10 14:04
FooBarz schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:03:
Ben zelf aan het twijfelen tussen de 42mm en de 47mm variant. Ik heb een redelijk kleine pols dus ik ben bang dat de 47mm variant wat groot valt, maar ik moet zeggen dat de 47mm variant met roestvrij staal wel erg in de smaak valt.. keuzes.. iemand tips?
De grootte aan t.o.v mijn eigen pols heeft bij mij de doorslag gegeven, ik heb zelf ook smalle pols en heb daarom gekozen voor de 42mm. Realiseer je wel dat je dan ook een 'halve' batterij hebt. Ik heb zelf op papier 2 rondjes uitgeknipt, een van 42 en een van 47 toen was het voor mij gelijk duidelijk...

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

• dasystemcheck
2e test accuduur na full charge en opnieuw 7 dagen: 77% (t.o.v. 64% vorige week)
Verschil instellingen vorige week:
- Heartrate detection: Automatic heart rate detection & Sleep assistant, frequency 10 min. (t.o.v. 3x vorige week)
- 2x (i.p.v. 3x)outdoor activity 1 uur (met GPS)
- 4x (i.p.v. 6x) indoor activity 15 min. (zonder GPS)
- Gemiddeld 30 notificaties per dag (zelfde)
- Gemiddeld 50x per dag screen on (zelfde)
- Meerdere keren watchfaces uitproberen (zelfde)
- Niet meer nodig om zoals vorige week uitgebreid instellingen op horloge te bekijken
- Lift wrist to view info: 7:30-22:30
- S'nachts (22:30-7:00) handmatig battery saver aan

Daar ben ik ronduit erg tevreden over.
Een niet-sporter zou dus een maand met één charge kunnen halen, uitgaande van bovenstaande instellingen.
Ik denk dat vooral die battery saver s'nachts best wel wat bespaard.

Anders gezegd; ik denk dat voor iemand die van de BIP/Pace/Stratos overstapt naar de GTR het prijsverschil te rechtvaardigen is, persoonlijk denk ik dat de keuze tussen 3 genoemden of de GTR enkel zit op de volgende punten:
1. Prijs (duurder t.o.v. Bip/Pace)
2. Geen always-on (... maar persoonlijk vindt ik de lift-to-view snel genoeg reageren)
3. Notificaties geven geen emoticons weer (... kwestie van tijd? Firmware updates of custom firmware zal vast t.z.t. wonderen doen...)
4. Geen opslag voor audio (t.o.v. Pace/Stratos)

Ten positieve:
1. Prijs (t.o.v. Stratos)
2. Gegarandeerd veel langere accuduur dankzij battery saver (zelfs t.o.v. Bip)
3. Betere hartslagmeting (mits bandje strak om de pols zit. Ik merk dat de nauwkeurigheid snel afneemt als 'ie wat losser zit)
4. Toch nog even lekker spontaan in de plomp springen zonder gevoel van 'oei... effe opletten' (t.o.v. Bip/Pace)
5. Gewicht (t.o.v. Pace/Stratos valt het ècht op)
6. Looks. Dat verdient wat toelichting en is natuurlijk persoonlijk: t.o.v. Bip en eigenlijk ook wel de Pace een stuk professioneler. De Stratos is voor de grote polsen en sporty look. De GTR vindt ik ('k heb de stainless steel versie) een geslaagd strak, sterk design. 'k Zou 't voorzichtig zelfs 'tijdloos' noemen (... hoewel dat niet in m'n vocabulaire hoort als gadget-freak :) )

Bovenstaande maar even als review plaatsen denk ik...

Foto: Pols vergelijk van links naar rechts; goedkoop china-ding van 4 jaar geleden - GTR 47mm - traditioneel horloge
Cheap old smartwatch - GTR - Traditional watch

• Mickman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-10 15:48
Gisteren besteld bij belsimpel. Vandaag geleverd. Ik heb de RVS versie. Eerste ervaringen zijn positief. Horloge gaf ook netjes een qr code voor het koppelen met de Android app.

https://tweakers.net/ext/f/PAXuZfDPzCbqzLKZR9EGqly1/thumb.jpg

(Telefoon is een Samsung Galaxy Note 9)

Edit: Vandaag na ontvangst direct opgeladen. Na 8 uur normaal gebruik, een fietsrit en een wandeling nog een accu capaciteit van 97%. Waarbij ik natuurlijk ook af en toe heb zitten spelen met verschillende watchfaces en om de haverklap mn hartslag heb zitten meten.

Eerste activiteit met fietsen gaf alleen hartslag. Afstand en snelheid bleven op 0 staan. Denk dat hij geen GPS fix heeft.

Mickman wijzigde deze reactie 31-08-2019 23:27 (56%)

• FooBarz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:09
Djampire schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:08:
[...]
De grootte aan t.o.v mijn eigen pols heeft bij mij de doorslag gegeven, ik heb zelf ook smalle pols en heb daarom gekozen voor de 42mm. Realiseer je wel dat je dan ook een 'halve' batterij hebt. Ik heb zelf op papier 2 rondjes uitgeknipt, een van 42 en een van 47 toen was het voor mij gelijk duidelijk...
Bedankt voor de tips! Ik ben gister toevallig even bij de Mediamarkt geweest en heb toen zowel een smartwatch van 42mm als 46mm om gehad. De 42mm variant past veel beter bij m'n pols dus dat wordt ook de keuze. Balen dat je zowel qua specs flink inlevert maar ook dat ze ervoor gekozen om de RVS variant niet beschikbaar te maken voor het kleinere model, maar het is niet anders.

• Sphinkx
Mickman schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:29:
Gisteren besteld bij belsimpel. Vandaag geleverd. Ik heb de RVS versie. Eerste ervaringen zijn positief. Horloge gaf ook netjes een qr code voor het koppelen met de Android app.

[Afbeelding]

Eerste activiteit met fietsen gaf alleen hartslag. Afstand en snelheid bleven op 0 staan. Denk dat hij geen GPS fix heeft.
Dat is toch wel mogelijk met de GTR? Is het mogelijk dat je het hebt uit gezet om batterij te sparen?

• MBvB
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:34
Sphinkx schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:52:
[...]

Dat is toch wel mogelijk met de GTR? Is het mogelijk dat je het hebt uit gezet om batterij te sparen?
Ik had het ook bij het fietsen. Pas na 3km was er verbinding. Denk dat je eerst de gps moet calibreren

• Sphinkx
@MBvB maar nu werkt het dus wel vanaf je start met fietsen of een andere activiteit veronderstel ik?

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-10 22:28

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Ik moest de eerste keer een minuut of 2 wachten tot ik GPS had, net voor 2e keer een activiteit gedaan, toen duurde het nog geen 10 seconden.

Vakmanschap is meesterschap

• Mickman
Net een uur gewandeld, maar nog steeds geen GPS fix. Krijg het compass ook niet geconfigureerd. Hoe hebben jullie dat gedaan. Daadwerkelijk in 8-jes gelopen of het horloge net als bij mobiele telefoons in 8-vorm bewogen?

Ik kan op het horloge of in de app overigens geen specifieke optie vinden om GPS uit te zetten. Alleen de batterijbesparingsoptie, maar die staat de heletijd al (standaard) aan.

Op mn telefoon zie ik dat de amazfit app wel recent heeft opgevraagd wat de locatie van de telefoon is. Je zou denken dat de app hiermee AGPS updates zou kunnen doen naar het horloge toe.

Mickman wijzigde deze reactie 01-09-2019 12:45 (54%)

• Mickman
Ah. Nu eindelijk GPS fix. Heb hem afgedaan, buiten plat op de tafel gelegd en koffie gaan halen.

Blijkbaar moet ik hem nu om doen voor een accuratere bepaling.

Bij een opvolgende bepaling duurde het slechts 8 seconden

Mickman wijzigde deze reactie 01-09-2019 12:54 (52%)

• dasystemcheck
De eerste keer een GPS fix krijgen duurt inderdaad ongeveer 2 minuten. Daarna bij activiteiten binnen ongeveer 10 seconden.
Ik zie wel dat de Amazfit app bij het openen eigenlijk altijd wel een Agps update doet. Dat zal ongetwijfeld helpen.

• Mickman
dasystemcheck schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:08:
De eerste keer een GPS fix krijgen duurt inderdaad ongeveer 2 minuten. Daarna bij activiteiten binnen ongeveer 10 seconden.
Ik zie wel dat de Amazfit app bij het openen eigenlijk altijd wel een Agps update doet. Dat zal ongetwijfeld helpen.
Hoe zie je dat in de app? Visueel zie ik alleen dat de app synchroniseert met het horloge, maar kom nergens het woord AGPS of GPS tegen.

• keepitfrosty
Djampire schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Dit is voor mij ook de reden om voor de 42mm te gaan. Je ziet ook te vaak mensen met te grote horloges aan hun pols (de kast beslaat de gehele pols breedte). Dan maar wat inleveren op batterij.

keepitfrosty wijzigde deze reactie 01-09-2019 13:38 (3%)

• Davey400
Hier minder leuk nieuws:
's Ochtends deed het horloge het nog.
Een vlucht van een paar uur gehad; telefoon was in de buurt en deze op een andere tijdzone gezet, wat netjes werd overgenomen door het horloge.
Een uurtje voor het landen kijk ik nog eens op mijn mooie horloge, en het scherm blijft zwart.
Ook geen link met de telefoon meer.
Ik dacht nog: vreemd, ineens toch batterij leeg?
Maar ook op de lader doet het horloge niets. :(

Als iemand ervaringen heeft of over iets dergelijks gelezen heeft hoor ik het graag!

• elchorro
  • Laatst online: 14-10 14:22
Betreffende de GPS werkte het bij mijn Stratos om te syncen met de app en het daarna opnieuw te proberen!

• dasystemcheck
Mickman schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:23:
[...]
Hoe zie je dat in de app? Visueel zie ik alleen dat de app synchroniseert met het horloge, maar kom nergens het woord AGPS of GPS tegen.
Binnen de app (iPhone) zie ik soms als de app de percentages van synchronisatie bovenaan aangeeft dat 'ie kort daarna óók met AGPS updaten percentages aan komt zetten.
Dat gebeurd dus niet elke keer, kan zijn dat je 't mist, want de AGPS sync gaat errrrrg snel bij mij en gebeurd hooguit 1x per dag.

• dasystemcheck
Davey400 schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:47:
Hier minder leuk nieuws:
's Ochtends deed het horloge het nog.
Een vlucht van een paar uur gehad; telefoon was in de buurt en deze op een andere tijdzone gezet, wat netjes werd overgenomen door het horloge.
Een uurtje voor het landen kijk ik nog eens op mijn mooie horloge, en het scherm blijft zwart.
Ook geen link met de telefoon meer.
Ik dacht nog: vreemd, ineens toch batterij leeg?
Maar ook op de lader doet het horloge niets. :(

Als iemand ervaringen heeft of over iets dergelijks gelezen heeft hoor ik het graag!
Heel apart. Ik heb wel vreemde battery drains gehad vorig jaar met m'n Pace bij het vliegen heen-en-terug naar Nairobi. Heen zag ik dat 'ie bij de eerste vlucht van full naar 15% was gegaan. Terug dacht ik slim te zijn door 'm op flight-mode te zetten, maar toen was 'ie zelfs leeg.

Zou het iets met de luchtdruk/hoogte te maken hebben?

• Davey400
Tja. Was ook mijn gedachte. Maar zo dramatisch laag is de druk in een vliegtuig nou ook weer niet. En deze is nog eens droog ook.
Een software-fout resulterend in een crash door het verschuiven van de tijd kan ik me nog wel voorstellen, maar dan verwacht ik nog wel te kunnen resetten.
Vooralsnog zonder succes. Inmiddels Gearbest gemaild en op hun verzoek een filmpje(!) van het niet werkende horloge gemaakt.

• DIKKEHENK
Davey400 schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:47:

Zelfde hier, maar 10 seconden op te bovenste knopje drukken deed de boel weer aangaan?

Heb sinds de update overigens wel een veel hoger batterij verbruik, 10 % per dag nu.

• TradeMarkNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19:36

TradeMarkNL

Videoproducer
Ben ook wel geïnteresseerd in dit horloge. Heeft iemand al reviews van experts gelezen? Ben er nog maar weinig tegengekomen en wil ze wel even afwachten, al kan ik me voor deze prijs ook maar moeilijk inhouden om hem niet gewoon te kopen :9~

TradeMarkNL wijzigde deze reactie 03-09-2019 14:00 (22%)

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True