Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:41
TradeMarkNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:59:
Ben ook wel geïnteresseerd in dit horloge. Heeft iemand al reviews van experts gelezen? Ben er nog maar weinig tegengekomen en wil ze wel even afwachten, al kan ik me voor deze prijs ook maar moeilijk inhouden om hem niet gewoon te kopen :9~
Waarom reviews van experts? Er lopen hier zat "experts" rond. De meeste lijken tevreden, waaronder ondergetekende.

Prachtige NAS met disks te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• TradeMarkNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19:36

TradeMarkNL

Videoproducer
KrazyJay schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:22:
[...]

Waarom reviews van experts? Er lopen hier zat "experts" rond. De meeste lijken tevreden, waaronder ondergetekende.
Tuurlijk, dat is ook heel waardevol! Maar een rits duurtesten van iemand als dcrainmaker met uitgebreide grafieken van prestaties vind ik veel toevoegen. Bovendien kan hij ze tegenover diverse andere horloges zetten.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:48
Wel iets geks gehad vandaag.
Ik zet de countdown timer op 2uur (dan is de wasmachine klaar)
Vervolgens lekker een siësta gehouden.
En na mijn siësta staat de countdown timer op 40min
De wasmachine op 20min...

Dus ergens liep het niet goed. Misschien een slaapstand die ik nog niet heb ontdekt.

• R0dsk0ll
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17-10 19:14
Emielvanputten schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:58:

Dus ergens liep het niet goed. Misschien een slaapstand die ik nog niet heb ontdekt.
Ik weet het niet zeker, maar mijn wasmachine past bij mij zelf de tijd aan. De 2 uur is een schatting en duurt meestal korter. (Afhankelijk van de hoeveelheid was etc). Mogelijk ligt het dus niet aan het horloge.

• KrazyJay
TradeMarkNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:27:
[...]

Tuurlijk, dat is ook heel waardevol! Maar een rits duurtesten van iemand als dcrainmaker met uitgebreide grafieken van prestaties vind ik veel toevoegen. Bovendien kan hij ze tegenover diverse andere horloges zetten.
Daar zit wat in. Ik moet wel zeggen dat voor het visuele aspect ik professionele reviews waardeer, maar verder liever óf voor gebruikerservaringen ga óf voor vergelijkingstesten zoals bij hw.info. Dat zouden ze wel eens voor zulke klokjes mogen doen :)

Ik moet zeggen dat ik ontzettend tevreden ben met het ding. Ik heb hem enkel opgeladen na levering een aantal weken geleden, en nog heb ik 68% batterij. Zot. En een prachtig scherm :)

Prachtige NAS met disks te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Emielvanputten schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:58:

Ik zou de tijdstippen ook bij houden :) Het kan ook zijn dat je wasmachine eerder klaar was dan die zelf verwachte. Die dingen wegen was, meten temperatuur van het water. Dat kan de ene keer wat sneller gaan dan de andere keer. Ik had bij mijn wasmachine ook laatst dat ik dacht dat het uur al lang voorbij was, maar toen had ik hem ook wel heel ver volgepropt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mickman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-10 15:48
TradeMarkNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:59:
Ben ook wel geïnteresseerd in dit horloge. Heeft iemand al reviews van experts gelezen? Ben er nog maar weinig tegengekomen en wil ze wel even afwachten, al kan ik me voor deze prijs ook maar moeilijk inhouden om hem niet gewoon te kopen :9~
Sinds juni/juli zie je al unboxing en zogenaamde revieuws op YouTube verschijnen. Het feit dat we op Tweakers een apart ervaringen topic hebben en het horloge ook veel besproken wordt op xda-developers.com heeft mij overtuigd om hem gewoon te bestellen. En hij bevalt super.

Vond de timer super handig bij het koken :).

Batterijduur is echt fantastisch. En gebruik van de app, veranderen van watchfaces en het starten/loggen/terugkijken van activities werkt goed.

• kennethtims
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17-10 08:27
Is het bekend wanneer de 42mm versie beschikbaar komt? Deze is nog niet te bestellen bij belsimpel o.i.d. Zou toch graag de iets kleinere variant hebben met sporten en dergelijken!

• Schutter2
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 17-10 19:12
Het lijkt inmiddels wel of ik aandelen heb van Afinjo, maar dat is niet zo. Dat gezegd hebbende: ik heb er 1 (42 mm zwart) besteld bij Afinjo. Deze is, as we speak, onderweg vanuit Amazfit richting NL. Verwachting is dat hij eind deze week aankomt bij Afinjo. Met een beetje geluk heb ik hem zaterdag.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Net als veel mensen twijfel ik nog tussen de 42 en 47mm. Denk dat ik de 47 aan de grote kant vind, maar die rvs-uitvoering lijkt me wel het mooist, plus langere accuduur. Maar wat ik ook ergens las was dat die rvs-versie voor wat storing/onnauwkeurigheid zorgt in de gps-ontvangst. Iemand die hier meer over gelezen heeft of het kan bevestigen/ontkrachten?

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-10 22:13
TradeMarkNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:16:
Net als veel mensen twijfel ik nog tussen de 42 en 47mm. Denk dat ik de 47 aan de grote kant vind, maar die rvs-uitvoering lijkt me wel het mooist, plus langere accuduur.
Zie mijn eerdere reactie. Qua afmetingen is 'ie marginaal groter dan de Pace en daarmee kleiner dan de Stratos (incl. knoppen).
Hij is lichter dan de Pace (gek genoeg) en over de GPS heb ik niets te klagen.

dasystemcheck wijzigde deze reactie 04-09-2019 18:59 (4%)
Reden: Gewicht verschil toegevoegd

• soepblik
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-10 03:20
ik heb ook een vrij smalle pols en ben dus ook bang dat de 47mm te groot is voor mij. Ik ga daarom morgen de 42mm bestellen. Wel vind ik de bandjes allemaal lelijk van de 42mm. Weet iemand of die bandjes makkelijk te vervangen zijn?

• Emielvanputten
Ja, er zit een veer pen in. Dus je kan ze er binnen 1 seconde afhalen.
De 47mm in elk geval ( verwacht dat de 42 het zelfde is)
En volgens mij zijn de bandjes een standaard maat. 22mm dacht ik uit mijn hoofd

• DIKKEHENK
  • Laatst online: 12-10 17:40
hmm, na een watchface te hebben geladen via een 3d party app, is het accu verbruik van 12/15 % per dag gegaan. Die er dus weer afgegooid, maar sindsdien zelfde verbruik.
Tevens is de slaap meting inmiddels ver van kloppend. (3 uur ipv bv 8 uur ) Ook had ik een complete spontane uitval, en een fact reset.
Ben even terug naar mn huawei gt, en wacht op wat fw updates.

DIKKEHENK wijzigde deze reactie 05-09-2019 09:21 (12%)

• Gverboon
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17:20
TradeMarkNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:16:
Net als veel mensen twijfel ik nog tussen de 42 en 47mm. Denk dat ik de 47 aan de grote kant vind, maar die rvs-uitvoering lijkt me wel het mooist, plus langere accuduur. Maar wat ik ook ergens las was dat die rvs-versie voor wat storing/onnauwkeurigheid zorgt in de gps-ontvangst. Iemand die hier meer over gelezen heeft of het kan bevestigen/ontkrachten?
Heb zelf de 47mm in RvS . Hier voor een Samsung fit 2. Met de fit had ik bijna meteen een fix met GPS. En kon ik naderhand precies zien wat mijn route was. Met de Amazfit duurt het soms een paar minuten voor ik een fix heb en verliest het horloge af en toe de verbinding en heb ik hiaten in mijn route. Verder tevreden met de looks en mogelijkheden. Hoop wel dat de software wat gebruiksvriendelijker wordt.

• Flatmo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:07
Net nieuwe firmware (1.3.4.11) geïnstalleerd op de GTR.

Op het eerste zicht paar kleine aanpassingen:
- always on display functie
- muziek volume functie

Of de GPS vlugger signaal vindt, dat heb ik nog niet kunnen testen.

• Emielvanputten
Flatmo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:42:
Net nieuwe firmware (1.3.4.11) geïnstalleerd op de GTR
- muziek volume functie
Muziek volume zat er al in.
In elk geval ik gebruik het al de 2 weken dat ik het horloge heb.
(Boven in het scherm, op drukken en dan kan je het volume regelen)

• Flatmo
Emielvanputten schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:51:
[...]

Muziek volume zat er al in.
In elk geval ik gebruik het al de 2 weken dat ik het horloge heb.
(Boven in het scherm, op drukken en dan kan je het volume regelen)
Ah ok, ik had het dan nog niet opgemerkt.

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:51
Schutter2 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:49:
Het lijkt inmiddels wel of ik aandelen heb van Afinjo, maar dat is niet zo. Dat gezegd hebbende: ik heb er 1 (42 mm zwart) besteld bij Afinjo. Deze is, as we speak, onderweg vanuit Amazfit richting NL. Verwachting is dat hij eind deze week aankomt bij Afinjo. Met een beetje geluk heb ik hem zaterdag.
En al binnen?

• Schutter2
Er is vandaag een lading bij ze aangekomen en weer op de post gegaan. De verwachting is dus morgen (!). Ben alleen niet de hele dag thuis. Ff een briefje op de deur hangen dus :)

• Dinah
  • Laatst online: 17:58
Bij mij werkt de hartslag melding niet, bij de Amazfit BIP werkte dat wel goed.
Ik heb een waarschuwingswaarde ingesteld van 100, maar ik krijg nooit een melding, ook niet tijdens een workout.
Ik snap de uitleg bij de Hartslag melding" in de Amazfit app ook niet:
Wanneer de waarschwuingswaarde (150) is bereikt en er geen duidelijke activiteit is geweest gedurende de laatste 10 minuten zal het horloge trillen.
Wat is het om het horloge te laten trillen als een hartslag van 150 is bereikt terwijl het horloge de laatste 10 minuten geen activiteit heeft waargenomen?

• Mickman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-10 15:48
Ik heb vanavond een korte wandeling met de hond gelogd met zowel de GTR (47-RVS) als de Amazfit app.

Na afloop is duidelijk te zien dat de GTR een minder resultaat geeft vergeleken met de GPS van mn telefoon (Note 9). GTR heeft ook 200 meter meer gemeten

https://tweakers.net/ext/f/XugnmlH2pkTYjEn5kgrBgsjM/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/sEHEPkRcw9JdHe2ZQqLPUAKr/thumb.jpg

Zouden jullie dat ook eens kunnen testen. Tegelijk een workout starten op je horloge (Workout \ walking) en in de app (dashboard \ lopen).

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Ik heb ‘m vandaag toch ook maar besteld, bij Amazon. Vond de levering bij Gearbest wel erg lang en met de snellere bezorging risico op invoerheffing...

Ik ben momenteel op de IFA-beurs in Berlijn en daar kon ik ze even in het echt bekijken op de stand van Amazfit. Ben voor de 47mm aluminium gegaan, mede omdat m’n normale horlogebandje rvs is.

• KrazyJay
De GTR wordt nu ook correct herkend door de Mi Fit app, alleen zijn er nog minder instellingen aan te passen. Wel synchroniseert Mi Fit met Google Fit, en ziet de app er op de iPhone beter uit (van horen zeggen). Het maakt het onderscheid tussen de twee apps niet duidelijker, helaas.

• ruudje1983
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:15
Davey400 schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:16:
Tja. Was ook mijn gedachte. Maar zo dramatisch laag is de druk in een vliegtuig nou ook weer niet. En deze is nog eens droog ook.
Een software-fout resulterend in een crash door het verschuiven van de tijd kan ik me nog wel voorstellen, maar dan verwacht ik nog wel te kunnen resetten.
Vooralsnog zonder succes. Inmiddels Gearbest gemaild en op hun verzoek een filmpje(!) van het niet werkende horloge gemaakt.
Had vanochtend ineens hetzelfde. Scherm gaat niet aan maar hij is (als ik hem aan de lader hang) wel te zien in de app. Heb jij nog een oplossing gehad?

• ruudje1983
ruudje1983 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:49:
[...]

Had vanochtend ineens hetzelfde. Scherm gaat niet aan maar hij is (als ik hem aan de lader hang) wel te zien in de app. Heb jij nog een oplossing gehad?
Heel lang de bovenste knop ingedrukt houden zorgt dat ie uitgaat. Daarna even wachten dan gaat ie weer aan en doet het scherm het weer. Gelukkig scherm niet stuk 😁

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:25
[...]

Nee, helaas.

• Davey400
ruudje1983 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:58:
[...]

Heel lang de bovenste knop ingedrukt houden zorgt dat ie uitgaat. Daarna even wachten dan gaat ie weer aan en doet het scherm het weer. Gelukkig scherm niet stuk 😁
Hoe lang is héél lang?

Meer dan een minuut vond ik al best lang. (Overigens ook alle andere toetscombinaties geprobeerd.)

• ruudje1983
Davey400 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:35:
[...]

Hoe lang is héél lang?

Meer dan een minuut vond ik al best lang. (Overigens ook alle andere toetscombinaties geprobeerd.)
Half minuutje of zo. Als je hem aan de lader legt kan ie dan wel herkend worden door je telefoon?

• dasystemcheck
Dinah schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:49:
Bij mij werkt de hartslag melding niet, bij de Amazfit BIP werkte dat wel goed.
Ik heb een waarschuwingswaarde ingesteld van 100, maar ik krijg nooit een melding, ook niet tijdens een workout.
Ik snap de uitleg bij de Hartslag melding" in de Amazfit app ook niet:
Wanneer de waarschwuingswaarde (150) is bereikt en er geen duidelijke activiteit is geweest gedurende de laatste 10 minuten zal het horloge trillen.
Wat is het om het horloge te laten trillen als een hartslag van 150 is bereikt terwijl het horloge de laatste 10 minuten geen activiteit heeft waargenomen?
Tijdens een workout moet je bij "workout reminder" aangeven wanneer je een melding wilt krijgen bij bepaalde hartslag.

• dasystemcheck
[...]

En ik had vanmorgen óók hetzelfde midden in een workout. Schrik schrik schrik.
Uit paniek herhaaldelijk knoppen lopen indrukken en opeens bij het langer dan 10 seconden tegelijk indrukken van beide knoppen sprong het scherm opeens aan: héél kort zag ik even de Amazfit tekst met logo en daarna weer m'n watchface. Workout was niet opgeslagen, maar ik kon daarna gewoon weer verder ademhalen.

• dasystemcheck
Mickman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:50:
Ik heb vanavond een korte wandeling met de hond gelogd met zowel de GTR (47-RVS) als de Amazfit app.

Na afloop is duidelijk te zien dat de GTR een minder resultaat geeft vergeleken met de GPS van mn telefoon (Note 9). GTR heeft ook 200 meter meer gemeten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zouden jullie dat ook eens kunnen testen. Tegelijk een workout starten op je horloge (Workout \ walking) en in de app (dashboard \ lopen).
Ouchhhhhhh, de GTR doet duidelijk gek qua GPS. :? :X
Vergelijk wandeling GTR (links) en Amazfit App (rechts). In het midden even de uitvergroting van m'n "vliegtocht" volgens de GTR, wat beslist niet klopt....
Vergelijk wandeling GTR (links) en Amazfit App (rechts)

• BigBangVampa
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:44
dasystemcheck schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:39:
[...]

Ouchhhhhhh, de GTR doet duidelijk gek qua GPS. :? :X
Vergelijk wandeling GTR (links) en Amazfit App (rechts). In het midden even de uitvergroting van m'n "vliegtocht" volgens de GTR, wat beslist niet klopt....
[Afbeelding: Vergelijk wandeling GTR (links) en Amazfit App (rechts)]
Sinds de laatste firmware update ook bij mij problemen met de gps bij het fietsen: 55,22km bij Strava en maar 48,69 op de gtr

• Vooruit
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 13-10 10:01
BigBangVampa schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:08:
[...]

Sinds de laatste firmware update ook bij mij problemen met de gps bij het fietsen: 55,22km bij Strava en maar 48,69 op de gtr
@BigBangVampa kan je opgenomen data op de GTR via de ame
zfit app in Strava laden? Dit kon ik met mijn stratos wel. Helaas is die overleden.

• Davey400
ruudje1983 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:55:
[...]

Half minuutje of zo. Als je hem aan de lader legt kan ie dan wel herkend worden door je telefoon?
Helaas, nee. Horloge lijkt volledig offline.

• Emielvanputten
21aug met 65% batterij uit de doos gehaald.
Nu 17dagen laten nog 4% over.
Dus 61% verbruik in 17 dagen.

Ik vind het een nette score.

Hardslag constant aan, alle notificaties van mijn gsm.
4x trill werker. 30min muziek per dag. Hoop spelen en kijken.

Donderdag as eens kijken hoe hij in het vliegtuig bevalt.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:51
Is het mogelijk om met deze smartwatch via ING contactloos te betalen met nfc?

• Davey400
Nee

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:19

l3art

Moderator Mobile
Ik zit al een tijdje met een scheef oog naar de GTR te kijken (47mm, aluminium alloy). Gisteren heb ik weer wat reviews gelezen, maar in één review hadden ze het over dat het accu verbruik op de telefoon flink omhoog gaat wanneer je de GTR verbind met de telefoon verbind. Ik lees dat hier niet zo snel terug dus is het veilig om aan te nemen dat dit geen issue meer is?

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• MBvB
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:34
Flink in ieder geval niet. Ik heb niks gemeten, maar de accu op mijn telefoon haalt nog steeds het einde van de dag, zoals dat ook voor aanschaf van de gtr ging.

• BigBangVampa
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:44
Vooruit schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:19:
[...]

@BigBangVampa kan je opgenomen data op de GTR via de ame
zfit app in Strava laden? Dit kon ik met mijn stratos wel. Helaas is die overleden.
De data kan inderdaad via de amazfit app met Strava gesynchroniseerd worden.

De always on screen functie van de Stratos vond ik wel veel beter dan bij de gtr, zeker tijdens het sporten

• ruudje1983
dasystemcheck schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:27:
[...]

En ik had vanmorgen óók hetzelfde midden in een workout. Schrik schrik schrik.
Uit paniek herhaaldelijk knoppen lopen indrukken en opeens bij het langer dan 10 seconden tegelijk indrukken van beide knoppen sprong het scherm opeens aan: héél kort zag ik even de Amazfit tekst met logo en daarna weer m'n watchface. Workout was niet opgeslagen, maar ik kon daarna gewoon weer verder ademhalen.
Laatste firmware met always-on aangezet? Die heb ik erna maar uitgezet en nu gaat het goed.

• dasystemcheck
l3art schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:53:
Ik zit al een tijdje met een scheef oog naar de GTR te kijken (47mm, aluminium alloy). Gisteren heb ik weer wat reviews gelezen, maar in één review hadden ze het over dat het accu verbruik op de telefoon flink omhoog gaat wanneer je de GTR verbind met de telefoon verbind. Ik lees dat hier niet zo snel terug dus is het veilig om aan te nemen dat dit geen issue meer is?
Geen enkel verschil gemerkt met de GTR. Daar staat dan tegenover dat ik daarvoor de Pace had en daarvoor de Bip.
Dat kan dan gevoelsmatig natuurlijk verschillen als je van een géén smartwatch situatie komt.

• dasystemcheck
Always-on functie na 1 dagje (24 uur) : van 44% naar 20%. Dat geeft voor mij aan dat AMOLED / kleine accu gewoonweg niet volstaat voor always-on gebruik.
Viel me trouwens op dat toen ik vannacht wakker werd het scherm tòch uit was. Mogelijk slimme programmering als de watch merkt dat je slaapt? Vanmorgen was 'ie ook weer uit; even kort knop indrukken en daarna bleef 'ie gewoon weer always-on.

Aan de andere kant: ~25% per dag met always-on i.c.m. 'gewoon' gebruik, da's net zo degelijk als dat ik met m'n Pace deed, terwijl die een transflective display had (en immers op een soort van aangepaste Android OS draaide).
Da's dus best wel knap, als je dat vergelijkt met alleandere merken smartwatches die een AMOLED scherm gebruiken denk ik dan.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:45

Vos

AFCA

AOD schakelt uit terwijl je slaapt, dus dat klopt wel :). Ik test het nu ook maar eet wel batterij inderdaad. Dus straks maar gewoon weer uit denk ik.

• FloR_
  • Laatst online: 13-10 09:30
dasystemcheck schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:55:
Always-on functie na 1 dagje (24 uur) : van 44% naar 20%. Dat geeft voor mij aan dat AMOLED / kleine accu gewoonweg niet volstaat voor always-on gebruik.
Viel me trouwens op dat toen ik vannacht wakker werd het scherm tòch uit was. Mogelijk slimme programmering als de watch merkt dat je slaapt? Vanmorgen was 'ie ook weer uit; even kort knop indrukken en daarna bleef 'ie gewoon weer always-on.

Aan de andere kant: ~25% per dag met always-on i.c.m. 'gewoon' gebruik, da's net zo degelijk als dat ik met m'n Pace deed, terwijl die een transflective display had (en immers op een soort van aangepaste Android OS draaide).
Da's dus best wel knap, als je dat vergelijkt met alleandere merken smartwatches die een AMOLED scherm gebruiken denk ik dan.
Welke versie heb je? 42 of 47mm?

Want ik wilde de vraag stellen dewelke de impact is van AOD op de batterij (online nog niet veel info over te vinden... Had ergens gelezen 1%per uur). Alleszins, als de watch voelt dat je slaapt gaat het scherm uit..)

• dasystemcheck
FloR_ schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:33:
[...]
Welke versie heb je? 42 of 47mm?
De 47mm. Dus die 1% per uur klopt dan wel.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:54
BigBangVampa schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:18:
[...]

De data kan inderdaad via de amazfit app met Strava gesynchroniseerd worden.

De always on screen functie van de Stratos vond ik wel veel beter dan bij de gtr, zeker tijdens het sporten
Stratos 3 mss een optie? Ook hagelnieuw

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 19:47
Vanavond maar eens gaan opladen. 16 augustus ontvangen en vanmorgen kreeg ik een melding dat hij op 10% was aangekomen. Laatste dagen leek het wel een stukje sneller te gaan, maar dat is volgens mij niet zo gek. 25 dagen in gebruik dus. Gebruik:

- Heart rate monitor: uit, alleen bij workouts aan.
- Workouts: 3x per week, 2,5 tot 4 uur per week.
- Notificaties: aan (geregeld checken)
- Verbonden met telefoon: ja
- Slaapfunctie: uit
Mickman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog niet ervaren. Gisteren een hardlooptraining en een stuk gewandeld, maar geen gekke uitschieters gezien. Heb in het begin wel vergeleken door ook met een app op de telefoon te meten. Daarbij leken de lijnen van de GTR toch echt iets strakker. DIt lijkt na de laatste update iets minder strak, maar nog steeds prima.

• FloR_
Frenz64 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:11:
[...]

Stratos 3 mss een optie? Ook hagelnieuw
Is die al officieel aangekondigd?

• cordonbleu
Wat zijn de mogelijkheden icm Spotify? Is er muziek bediening, dwz volumebediening, volgende nummer selecteren enz?

• TAVL
Ik gebruik het zelf met Deezer en Google podcast. Beide kan ik prima bedienen via de watch. Mits er geen workout draait. Dat vind ik wel een dingetje.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:54
FloR_ schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:52:
[...]

Is die al officieel aangekondigd?
Ja, op 6 september en o.a. leverbaar bij gearbest

• Schutter2
Heb de 42mm sinds zaterdag middag. Behoorlijk mee geprutst, geen hartslag monitoring (wel paar x laten checken), genoeg berichten ontvangen een aantal watchfaces geprobeerd en de verlichting op max. Tussenstand 80% goeie score lijkt me!

Ik kan overigens nergens een aod instelling vinden (firmware v 0.0.9.10)

Schutter2 wijzigde deze reactie 09-09-2019 20:28 (19%)

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Ik heb ‘m vandaag ontvangen en de eerste indruk is goed. Mooi design, zit lekker en de maat is ook goed. 42 was echt te klein geweest voor mijn polsen. Meeste notificaties lijken door te komen, alleen mail twijfel ik nog over. Ook zou ik graag de trilmotor een stukje harder zetten maar dat lijkt niet te kunnen. De sportmogelijkheden ben ik nog niet aan toegekomen om testen maar dat hoop ik snel te kunnen doen.

• Flatmo
cordonbleu schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:22:
Wat zijn de mogelijkheden icm Spotify? Is er muziek bediening, dwz volumebediening, volgende nummer selecteren enz?
Je kan de muziek bedienen! Dat was één van de voorwaarden waarom ik deze smartwatch kocht :Y)
  • pauzeren
  • volgende nummer
  • volume regeling
  • vorig nummer
gaat allemaal :)

• Dinah
  • Laatst online: 17:58
Schutter2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:31:
Heb de 42mm sinds zaterdag middag. Behoorlijk mee geprutst, geen hartslag monitoring (wel paar x laten checken), genoeg berichten ontvangen een aantal watchfaces geprobeerd en de verlichting op max. Tussenstand 80% goeie score lijkt me!

Kun je de helderheid instellen?
Ik zie deze instelling niet in de app en in het horloge zelf.

• dasystemcheck
Dinah schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:00:
[...]
Kun je de helderheid instellen?
Ik zie deze instelling niet in de app en in het horloge zelf.
Jup; van boven naar beneden sliden, in het midden heb je het zonnetje. Instellen op "A" voor automatisch (werkt behoorlijk goed, maar zakt s'nachts niet automatisch naar laagste stand) of handmatig.

• keepitfrosty
  • Laatst online: 19:51
Ik heb de 42mm vandaag net binnengekregen en gelukkig deze gekozen ipv de 47mm. Dit is precies goed qua afmetingen. Eerste indruk is positief te noemen. Wel vind ik het vibratie motortje wat matig. Hoort goedkoop en had liever een voorzichtig tap gehad dan het gezoem van het motortje. Ook jammer dat de auto brigtness niet wat bij te trainen is want in sommige situaties is die mij net wat te dim. Verder zoals al vaker genoemd een prachtig display.

vanavond maar even verder prutsen.

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 16:01
Vandaag kreeg ik een A-GPS update dus misschien dat de mensen die aangaven dat de GPS tijdens lopen niet helemaal oké was. Het nog eens kunnen doen nu er een update is geweest voor GPS.

• TAVL
Heb de update binnen. Nog niet gelopen. Vanmorgen opgeladen naar 100%, nu 98%. Lijkt wat sneller zonder hoog verbruik. Inmiddels het horloge een reboot gegeven.

Zou verklaren waarom hij na de update ineens de laatste 7% in een paar uur wegtrok.

Edit: afname nu 3% in 12 uur. Toch die custom watchfaces of afgelopen update?

TAVL wijzigde deze reactie 10-09-2019 19:37 (35%)

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Fibrenl schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:08:
Vandaag kreeg ik een A-GPS update dus misschien dat de mensen die aangaven dat de GPS tijdens lopen niet helemaal oké was. Het nog eens kunnen doen nu er een update is geweest voor GPS.
Geen update hier, zit op firmware 1.3.4.11. Ging vanmiddag even wandelen maar toen kreeg ik achteraf de melding dat gps tracking niet gelukt was. Moet ik de activiteit dan misschien vanaf m'n telefoon starten ipv watch? Want daar zag ik wel iets over gps staan...

• Schutter2
Net een update ontvangen voor de 42 mm. Zit nu op v0.0.9.15. zal eens kijken of ik een verandering kan vinden.

• TAVL
TradeMarkNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:47:
[...]

Geen update hier, zit op firmware 1.3.4.11. Ging vanmiddag even wandelen maar toen kreeg ik achteraf de melding dat gps tracking niet gelukt was. Moet ik de activiteit dan misschien vanaf m'n telefoon starten ipv watch? Want daar zag ik wel iets over gps staan...
Had je wel GPS signaal toen je startte? Die verbinding moet eerst opgezet zijn. Kan eerste keer wat langer duren.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
TAVL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:38:
[...]

Had je wel GPS signaal toen je startte? Die verbinding moet eerst opgezet zijn. Kan eerste keer wat langer duren.
Nee dat zal wel niet :) Er stond GPS Positioning in beeld, waaruit ik opmaakte dat het goed zat. Maar blijkbaar betekent dat dat de fix nog gezocht wordt. 8)7

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Arghhh ik kan maar niet kiezen tussen de Aluminium Alloy variant en de Stainless Steel variant. Aan de ene kant vind ik de AA variant wat stoerder, de SS variant weer wat sjeiker. Op foto's vind ik de AA er beter uit zien op video's de SS.

Ik dacht laat ik mijn vrouw eens vragen welke zij mooier vindt. Zij kan ook al niet kiezen! Schiet niet op zo... 7(8)7

• Fibrenl
TradeMarkNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:15:
[...]

Nee dat zal wel niet :) Er stond GPS Positioning in beeld, waaruit ik opmaakte dat het goed zat. Maar blijkbaar betekent dat dat de fix nog gezocht wordt. 8)7
Voordat ik een workout start wacht ik today hij GPS heeft wat ik wel merk als hij hem zoekt en ik beweeg even me arm in die lus vorm of een 8 een aantal keer kort heeft hij meteen een gps gevonden.

• cordonbleu
Is er ergens 'tap to wake' in te stellen? Nu als het scherm uit is en ik raak hem aan gebeurt er niks. Het zou fijn zijn als je bijvoorbeeld de 'lift to wake' uit kan zetten en dan in plaats daarvan 'tap to wake'.

• Emielvanputten
TradeMarkNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:15:
[...]

Bij een GPS fix zie je links groene balkjes.

Wat jij had lijkt op wat ik had. En pas na 4 min had ik een fix.
In de tussentijd bleef hij idd wel aangeven GPS positioning.

• FloR_
Schutter2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:31:

Is AOD ook voorzien voor de 42mm versie?

• Vos

Vos

AFCA

FloR_ schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:44:
[...]

Is AOD ook voorzien voor de 42mm versie?
Naar mijn weten niet.
cordonbleu schreef op woensdag 11 september 2019 @ 01:19:
Is er ergens 'tap to wake' in te stellen? Nu als het scherm uit is en ik raak hem aan gebeurt er niks. Het zou fijn zijn als je bijvoorbeeld de 'lift to wake' uit kan zetten en dan in plaats daarvan 'tap to wake'.
Nee. Dat kan alleen de eerste 5 sec nadat het scherm dempt.

Vos wijzigde deze reactie 11-09-2019 11:17 (52%)

• Davey400
Pfff.
Bijna 2 weken geleden ging mijn 47mm stuk. Zwart scherm, niets lijkt te helpen.

Sindsdien aan het mailen met Gearbest, waarbij ze eigenlijk telkens dezelfde vragen stelden en oplossingen voorstelden.
(Probeer hem nog eens op te laden, en wat is er eigenlijk stuk)
Vandaag eindelijk een mail met oplossingen:
1: terugsturen en een vervanger krijgen of het geld terug na ontvangst door GB, mits ik nog binnen de 45 dagen geld-terug periode zit.
2: Houden en $40 ontvangen.
3: Houden en voor $100 een nieuwe ontvangen.

Optie 1 is natuurlijk waar ik voor ga, maar de nadruk die er wordt gelegd op de 45 dagen is wel wrang als je weet dat er bijna 2 weken gerekt wordt.

• dasystemcheck
Davey400 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:43:
de 45 dagen is wel wrang als je weet dat er bijna 2 weken gerekt wordt.
Zo ver ik weet is het moment van melden de beslissende datum. Als die datum nog binnen de 45 dagen valt, lijkt me helder dat er geen enkele reden is om je aanspraak op garantie niet goed te keuren, ook al doen zij er 2 weken over voor je uitsluitsel krijgt.
Echter; controleer dat even goed in hun kleine lettertjes. We zijn hier in Nederland immers verwend met een goede consumentenbescherming...

• dasystemcheck
Vandaag een vreemd verschijnsel. Vanmorgen gesport, meting is wel goed geupload, maar ergens daarna is er een battery drain met vastloper ontstaan. Gevolg: Accu van 97% naar opeens 78% !
Knoppen langer dan 10 seconde indrukken om 'm uit te zetten, waarna de bovenste knop een paar keer om weer aan te zetten.

Meer mensen met dit verschijnsel?

• Schutter2
Is het misschien handig om bij vragen/problemen even de grote van het horloge erbij te vermelden aangezien er verschil zit in de software versies van de verschillende horloges?

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Zo besteld, het is de 47mm Aluminium Alloy variant geworden. Ik twijfel nog erg over de grootte of het voor mijn pols niet te groot is, maar goed dat ga ik wel zien als hij thuis is.

Zal wel weer wennen worden om met een horloge om te lopen. Dat heb ik al vele jaren niet meer gedaan. Maar goed dat zal een kwestie van een paar dagen zijn.

• cordonbleu
Wat zijn jullie ervaringen met de trilmotor?
Ik heb hier namelijk twee 47mm exemplaren. De eerste die ik ontving heeft een minimale beschadiging op de bezel en daarom had ik een tweede besteld. Die is puntgaaf, maar daarvan is de trilmotor zwakker en bovendien maakt deze meer geluid. Het doet een beetje goedkoop aan. Een soort ratelend/zoemend geluid, wat een stuk harder klinkt dan de trilmotor van de eerste. Die maakt ook wel wat geluid, maar die klinkt tenminste niet zo goedkoop.
Twijfel beetje wat ik nu doe. Toch die eerste houden met die hele kleine beschadiging of de tweede met een goedkoop klinkende trilmotor.

• Emielvanputten
Ik merk niks van de trilmotor.
Aka slaap er gewoon door heen.

Mijn Fitbit was beter wat trillen.

• cordonbleu
Tijdens slapen heb ik hem niet om. Het gaat mij meer om het trillen bij het ontvangen van notificaties. De een trilt redelijk en maakt niet veel geluid, maar de ander maakt er wel een hoop geluid bij waardoor het goedkoop overkomt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Emielvanputten schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:53:
Ik merk niks van de trilmotor.
Aka slaap er gewoon door heen.

Mijn Fitbit was beter wat trillen.
Heb je ook een Miband gehad? Mijn Miband2 wordt ik wel wakker van, ik zou verwachten dat het wel vergelijkbaar is?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Flatmo
Juist een wandeling gemaakt met GPS aan.
7.7km/u gemiddeld, dat is wel serieus mis :/

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Gelukkig, vandaag had ik eindelijk een gps-fix. Was gisteren niet gelukt, dus was even bang dat er een defect was maar gelukkig niet. Wel maar klein stukje gelopen dus kan nog weinig zeggen over hoe de accuraatheid.

• Schutter2
Net met de 42 mm (v.0.0.9.15) een half uurtje gelopen en ik zie geen gekke dingen in GPS route, hartslag, tempo etc. So far so good!

• FooBarz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:09
Vandaag ook de 42mm versie binnengekregen en ben blij toe dat ik deze versie heb gekozen. Perfecte afmeting voor mijn kleine pols! Eerste indruk is positief, al voelt het nog wat onwennig aangezien het mijn eerste smartwatch is. Officiële watch faces vallen wel erg tegen en er zijn helaas nog weinig custom faces beschikbaar voor de 42mm. Heb wel al een aantal toffe gezien voor de 47mm dus het lijkt mij een kwestie van tijd dat er een tooltje beschikbaar komt waarmee developers beide afmetingen kunnen exporteren.

We gaan het meemaken. :)

• joostvanpoppel
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-10 11:42
Vandaag de Amazfit GTR ontvangen. Erg fijn zo in het eerste opzicht!
Vraagje; weet iemand hoe ik het automatisch aan-gaan van het horloge bij beweging kan uitzetten?

• Emielvanputten
@joostvanpoppel

In de app.

Rechts onder in profiel.
Daarna mijn gtr.
En daarna onder lokatie " pols optillen voor info"
Keuze tussen hele dag of tussen uur xxxx en xxxx of uit

Emielvanputten wijzigde deze reactie 12-09-2019 20:59 (20%)

• joostvanpoppel
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-10 11:42
Emielvanputten schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:57:
@joostvanpoppel

In de app.

Rechts onder in profiel.
Daarna mijn gtr.
En daarna onder lokatie " pols optillen voor info"
Keuze tussen hele dag of tussen uur xxxx en xxxx of uit
thanks man!!

• Davey400
Inmiddels defecte teruggestuurd en nieuwe besteld; toch maar in Nederland deze keer.
Ben een week of 2 zowel laptop- als GTR-loos geweest.
Is er inmiddels al meer duidelijk over het batterij-slurpen bij iemand? Is er een relatie met de watch-faces?
Of was het een firmware-bugje?

• Fibrenl
Vandaag even stukje gelopen, GPS was er redelijk snel denk binnen een min. 4 km gelopen en de afbeelding die hij na het lopen aangaf hoe ik gelopen ben klopt. Gemiddelde snelheid ook wel 4,38 per uur.

• Vos

Vos

AFCA

Davey400 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:11:
Inmiddels defecte teruggestuurd en nieuwe besteld; toch maar in Nederland deze keer.
Ben een week of 2 zowel laptop- als GTR-loos geweest.
Is er inmiddels al meer duidelijk over het batterij-slurpen bij iemand? Is er een relatie met de watch-faces?
Of was het een firmware-bugje?
Hier nog nul problemen gehad met de batterij. Is denk ik product afhankelijk.

• dasystemcheck
Ik ga uit van een firmware bugje. Ik gebruik deze watchface.
Na een extra herstart gebruikt 'ie nu weer netjes ~2% per dag (zonder sport/GPS activiteiten).

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Vandaag de GTR 47mm binnen gekregen. Meteen een custom watchface geïnstalleerd. Verder zijn de eerste indrukken positief. Mooi design, trilling goed te voelen, eenvoudig en soepel te bedienen.

Wat me wel al opgevallen is, is dat de berichtgeving van WhatsApp nog niet optimaal is. Maar dat kan ook aan de telefoon liggen.

Hoe dan ook, ik ga hier flink plezier aan beleven. Nu nog bepalen of ik de Amazfit of de Mi fit app ga gebruiken.

Twijfel nog over het aanschaffen van deze bandjes: https://s.click.aliexpress.com/e/eeSe4e7A

Heb wel een aardige drain als ik de berichten op xda zo lees. Na hem gisteren aan het einde van de middag om gedaan te hebben (volledig opgeladen) zat hij vanochtend al op 89% zo ga ik nooit de veel gelezen 12 dagen halen. Heel veel geks staat er niet aan. Hartslag meten per 30 minuten, slaapdetectie en notificaties voor WhatsApp, Gmail, SMS & Discord.

Gisteren wel met watchface aan het klooien geweest waarbij het bij de eerste keer niet goed ging en de GTR uiteindelijk over ging tot een reboot. Nu vanochtend maar een factory reset gedaan van de GTR en eens zien wat de accu doet als ik er geen custom watch face op zet.

l3art wijzigde deze reactie 14-09-2019 08:13 (68%)

• Davey400
Vandaag krijg ik mijn nieuwe binnen en ik denk dat ik in het begin me ook even afzijdig hou van custom watchfaces. Omdat het nieuwtje er voor mij al vanaf is kan ik me vanaf het begin beperken tot “normaal gebruik”.

• Davey400
Ik zou best notificaties willen (terug) zien op het scherm, maar dan zonder trillingen. Ook als er gebeld wordt lijkt me dat best handig.

Is iemand dat al gelukt?

• cordonbleu
Het lijkt er op dat notificaties op dit moment alleen nog maar inclusief trillen kunnen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
TAVL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:04:

Edit: afname nu 3% in 12 uur. Toch die custom watchfaces of afgelopen update?
Ik heb nu een verbruik van ongeveer 3% in 5 uur. Toch een stuk hoger dan de meesten. Dit is na een factory reset, na alle gegevens uit m'n account verwijderd te hebben, hartslag meten per 10 minuten, 4 apps ingesteld voor notificaties, geen GPS, geen workouts.

Ik twijfel of ik het ding moet gaan ruilen bij Belsimpel. Terug sturen zal niet gaan gezien ik het horloge nu al 24 uur draag en aan het bandje te zien is dat hij gedragen is (kleine kreukels in het bruin).

Wat zouden jullie doen met dit verbruik? Ruilen? Houden? Mij lijkt dit verbruik iets te hoog in vergelijking met anderen met vergelijkbare instellingen.

• Emielvanputten
Vanaf donderdag ochtend (0900uur) tot nu 23 % kwijt.

Vol hardslag aan
Elke app op notificatie (dus max 10 per dag)
Een paar uur als afstandsbediening voor de muziek in het vliegtuig.
En het weer actief.

Dus ja ik vind jou verbruik wat hoog.
Aan de andere kant. Zelfs als hij het maar een week zou volhouden is het oke voor mij

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Emielvanputten schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:44:
Vanaf donderdag ochtend (0900uur) tot nu 23 % kwijt.

Vol hardslag aan
Elke app op notificatie (dus max 10 per dag)
Een paar uur als afstandsbediening voor de muziek in het vliegtuig.
En het weer actief.

Dus ja ik vind jou verbruik wat hoog.
Aan de andere kant. Zelfs als hij het maar een week zou volhouden is het oke voor mij
Notificaties lopen hier wel hard door, vooral die van WhatsApp. Een paar groepen waar zeker zo'n 50 berichten, als niet meer, per dag doorkomen. Maar zal dat zo'n verschil maken?

Even de cijfers van Amazfit er bij gepakt. Dat red ik bij lange na niet (omgerekend 4,16 procent per dag). En dan gebruik ik nog niet eens GPS en geen sport registratie.

https://i.postimg.cc/XpZKg4rR/section-55.jpg

l3art wijzigde deze reactie 14-09-2019 18:53 (17%)

• FooBarz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:09
l3art schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:35:
Ik twijfel of ik het ding moet gaan ruilen bij Belsimpel. Terug sturen zal niet gaan gezien ik het horloge nu al 24 uur draag en aan het bandje te zien is dat hij gedragen is (kleine kreukels in het bruin).

Wat zouden jullie doen met dit verbruik? Ruilen? Houden? Mij lijkt dit verbruik iets te hoog in vergelijking met anderen met vergelijkbare instellingen.
Waarom zou je hem niet meer kunnen terugsturen? Mocht je nog binnen je 14 dagen zitten en hem als particulier besteld hebben kun je nog gebruik maken van je herroepingsrecht. Dan kun je hem gewoon zonder opgaaf van redenen terugsturen en hem eventueel weer opnieuw bestellen, zelfs al heb je het product gebruikt. Scheelt je een hoop gedoe qua omruilen etc.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
FooBarz schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:06:
[...]

Waarom zou je hem niet meer kunnen terugsturen? Mocht je nog binnen je 14 dagen zitten en hem als particulier besteld hebben kun je nog gebruik maken van je herroepingsrecht. Dan kun je hem gewoon zonder opgaaf van redenen terugsturen en hem eventueel weer opnieuw bestellen, zelfs al heb je het product gebruikt. Scheelt je een hoop gedoe qua omruilen etc.
offtopic:
Dat is niet helemaal waar. Recht van retour (herroepingsrecht) wil niet zeggen dat je het onbeperkt mag gebruiken.

Ik ga morgen contact opnemen met belsimpel met de vraag om te ruilen. Zal wel goed komen. Met het huidige verbruik zou ik net 5 dagen halen. Dat is toch wel sterk minder dan wat Amazfit zelf aanhoudt. En dan gebruik ik de GTR minder intensief dan ze in hun eigen berekening aanhouden.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True