Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aha.
Ik zie net een update van de beta van de AmazTools.
Bij de tekst over de inhoud van de update staat:
I'm also working on a fix for the infinite sync of activities.
Als dat inderdaad is wat er gebeurt kan ik me voorstellen dat batterijen leeglopen. Geen idee of dit de oorzaak is natuurlijk, maar het zou wel veel verklaren.

Mijn nieuwe was gisteren om 12:00 vol en nu 22 uur later nog steeds op 100%.
(Hartslag aan, slaapmonitor aan, geen notificaties)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:32
l3art schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:28:
[...]

offtopic:
Dat is niet helemaal waar. Recht van retour (herroepingsrecht) wil niet zeggen dat je het onbeperkt mag gebruiken.

Ik ga morgen contact opnemen met belsimpel met de vraag om te ruilen. Zal wel goed komen. Met het huidige verbruik zou ik net 5 dagen halen. Dat is toch wel sterk minder dan wat Amazfit zelf aanhoudt. En dan gebruik ik de GTR minder intensief dan ze in hun eigen berekening aanhouden.
Ben benieuwd naar de reactie van Belsimpel; hou ons op de hoogte aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 18:52
Voor de GTR bezitters die nog geen full charge -> ~15% hebben gehad. Het kan zeer goed mogelijk zijn dat bij een 2e cycle de batterij zich beter gedraagt. Persoonlijk heb ik dat tot nu toe bij elke smartwatch gemerkt (Mi Band 2, Ticwatch E, Amazfit Bip, Amazfit Pace en toch ook merkbaar bij de GTR).
Ben benieuwd naar jullie ervaringen bij een 2e of 3e charge (en als je 'uitgespeeld' bent en 'm 'normaal' gebruikt ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
dasystemcheck schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:42:
Voor de GTR bezitters die nog geen full charge -> ~15% hebben gehad. Het kan zeer goed mogelijk zijn dat bij een 2e cycle de batterij zich beter gedraagt. Persoonlijk heb ik dat tot nu toe bij elke smartwatch gemerkt (Mi Band 2, Ticwatch E, Amazfit Bip, Amazfit Pace en toch ook merkbaar bij de GTR).
Ben benieuwd naar jullie ervaringen bij een 2e of 3e charge (en als je 'uitgespeeld' bent en 'm 'normaal' gebruikt ;-))
Bij mijn mi band 4 was dit absoluut het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Gisteren gelopen. Voor het eerst een GPS issue; hij is een deel van de route het signaal kwijt geraakt en is op de kaart een blinde vlek. Jammer. Deze week veel lopen, dus ben benieuwd.

Week aan en nu 80% verbruik. Valt me nog mee. :) Wel geregeld de battery saving mode aan in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe exemplaar nu 2 dagen in gebruik als gewoon horloge. (48u)
Hartslag + slaapdetectie, 1 minuut.
Geen notificaties, behalve dan vanmorgen 2 'burgernet' alarmen.
Batterijstatus: nog steeds 100%(!).
(1 custom watchface, maar deze komt uit de officiële app.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08 11:53
Op het horloge staan 3 watchfaces (wc). De linkse is standaard en kun je niet aanpassen. De middelste en de rechtse kun je in de app aanpassen. Echter, als ik in de app een wf kies veranderd hij altijd de meest rechtse. De middelste krijg ik niet (meer) aangepast. Iemand enig idee hoe ik die aanpas? Ik heb een 42mm v 0.0.9.15 en gebruik de Amazfit app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Ik kwam bij toeval de PDF handleiding tegen. Wellicht handig om bij de first post te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schutter2 schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:19:De middelste krijg ik niet (meer) aangepast. Iemand enig idee hoe ik die aanpas?
Voor zover mij bekend niet, tenminste niet zonder de firmware aan te passen.
De custom watchface wordt altijd de 3e; de 2 originele (1 analoog, 1 digitaal) blijven altijd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:23:
[...]

Voor zover mij bekend niet, tenminste niet zonder de firmware aan te passen.
De custom watchface wordt altijd de 3e; de 2 originele (1 analoog, 1 digitaal) blijven altijd staan.
Ik kan me heugen dat er nieuw uit de doos maar 1 wf op het horloge stond. Vervolgens heb ik er, door te wisselen, twee op gekregen. Ik kan nu alleen de 3e wisselen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34

13art

Moderator Mobile
Schutter2 schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:04:
[...]

Ik kan me heugen dat er nieuw uit de doos maar 1 wf op het horloge stond. Vervolgens heb ik er, door te wisselen, twee op gekregen. Ik kan nu alleen de 3e wisselen |:(
Ik gok dat je het verkeerde heugt. Ook in reviews hebben ze het over 2 standaard watchfaces en de derde kan je er zelf op zetten. Dat is ook meteen steeds de kritiek, niet snel kunnen wisselen tussen meerdere watchfaces omdat je er maar eentje per keer op kan zetten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schutter2
l3art schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:15:
[...]

Ik gok dat je het verkeerde heugt. Ook in reviews hebben ze het over 2 standaard watchfaces en de derde kan je er zelf op zetten. Dat is ook meteen steeds de kritiek, niet snel kunnen wisselen tussen meerdere watchfaces omdat je er maar eentje per keer op kan zetten.
Kan heel goed, m'n geheugen laat me vaker in de steek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:52:
Mijn nieuwe exemplaar nu 2 dagen in gebruik als gewoon horloge. (48u)
Hartslag + slaapdetectie, 1 minuut.
Geen notificaties, behalve dan vanmorgen 2 'burgernet' alarmen.
Batterijstatus: nog steeds 100%(!).
(1 custom watchface, maar deze komt uit de officiële app.)
Weer (bijna) 24 uur later staat ie op 98%.
Bij het sporten gisteravond ging ie naar 99, nu dus 98.

Ik denk oprecht dat de watchfaces (of de bijbehorende app) het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:23:
[...]

Weer (bijna) 24 uur later staat ie op 98%.
Bij het sporten gisteravond ging ie naar 99, nu dus 98.

Ik denk oprecht dat de watchfaces (of de bijbehorende app) het verschil maken.
Je hebt geen notificaties dus dat zal ook wel wat schelen. Ergens ook wel vreemd dat een watchface zoveel verschil zou kunnen malen? Waarom dan? Ik kan het niet zo goed bedenken. Daarbij, na een factory reset bleef het verbruik bij mij onverminderd hoog. Het lijkt er, naar mijn idee, meer op dat er een aantal GTR's zijn waarbij het één en ander op hardware niveau niet goed is.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 17-09-2019 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:04:
[...]

Je hebt geen notificaties dus dat zal ook wel wat schelen. Ergens ook wel vreemd dat een watchface zoveel verschil zou kunnen malen? Waarom dan? Ik kan het niet zo goed bedenken. Daarbij, na een factory reset bleef het verbruik bij mij onverminderd hoog. Het lijkt er, naar mijn idee, meer op dat er een aantal GTR's zijn waarbij het één en ander op hardware niveau niet goed is.
Die notificaties had ik in het begin ook niet.
Ik vermoed ook niet dat het grote verschil in de watchfaces zelf zit, maar zoals ik al eerder schreef staat bij de release notes van een nieuwe beta van de AmazTools (die de meesten van ons denk ik gebruiken om de watchfaces makkelijk te vervangen) de volgende tekst:
Dat klinkt alsof er een functie actief is die constant aan het syncen is, en dat kan een battery-drain natuurlijk wel degelijk verklaren.

(Wat niet wegneemt dat een slecht functionerende watchface, die bijvoorbeeld in een processing-loop raakt om iets uit te rekenen ook best de batterij leeg kan trekken, maar dat lijkt me al minder waarschijnlijk dan bovenstaand. Uiteraard is dat te testen door op de ouderwetse manier een watchface te testen, door het verantwoordelijke bestand in de cache van de officiële app te vervangen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:24:
[...]

Die notificaties had ik in het begin ook niet.
Ik vermoed ook niet dat het grote verschil in de watchfaces zelf zit, maar zoals ik al eerder schreef staat bij de release notes van een nieuwe beta van de AmazTools (die de meesten van ons denk ik gebruiken om de watchfaces makkelijk te vervangen) de volgende tekst:
Dat klinkt alsof er een functie actief is die constant aan het syncen is, en dat kan een battery-drain natuurlijk wel degelijk verklaren.

(Wat niet wegneemt dat een slecht functionerende watchface, die bijvoorbeeld in een processing-loop raakt om iets uit te rekenen ook best de batterij leeg kan trekken, maar dat lijkt me al minder waarschijnlijk dan bovenstaand. Uiteraard is dat te testen door op de ouderwetse manier een watchface te testen, door het verantwoordelijke bestand in de cache van de officiële app te vervangen.)
Ik gebruikte AmazFaces voor het vervangen. AmazTools is volgens mij een iPhone appje? Deze is er niet voor Android dacht ik (althans ik heb hem niet gevonden). Wat me weer doet afvragen of meer Android of iPhone gebruikers een Amazfit hebben, ik gok het eerste, maar dat terzijde.

Wat je zegt kan natuurlijk, dat iets met de sync de batterij leeg trekt, maar ja is dit dan specifiek voor iPhone toestellen? En waarom lost een factory reset het probleem niet op? En als het iets is van syncen met de app, waarom heeft de één er wel last van en de ander niet en is het na het vervangen van het horloge opgelost?

Kortom een hoop variabelen waardoor er naar mijn idee niet direct een 'schuldige' aan te wijzen is. Al neig ik meer naar een hardware fout aangezien het met het vervangen van de GTR bij menigeen opgelost lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Hebben mensen met een 42 mm ook last van de drain? Ik niet. Heb ook geen watchfaces geïnstalleerd, behalve via de officiële app. Wat me in de app trouwens opvalt is dat de aangeboden wf niet vaak gedownload zijn. Is dat ook zo bij de 47 mm? Zijn er dan zo weinig mensen met een 42mm versie (icm de Amazfit app)? En hoe houden ze die telling bij (per land/werelddeel oid)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Schutter2 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:40:
Hebben mensen met een 42 mm ook last van de drain? Ik niet. Heb ook geen watchfaces geïnstalleerd, behalve via de officiële app. Wat me in de app trouwens opvalt is dat de aangeboden wf niet vaak gedownload zijn. Is dat ook zo bij de 47 mm? Zijn er dan zo weinig mensen met een 42mm versie (icm de Amazfit app)? En hoe houden ze die telling bij (per land/werelddeel oid)?
Ook bij de 47mm versie moeten de watchfaces ter plaatse gedownload worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Schutter2 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:40:
Bij de 47 schommelt dat een beetje, tussen een 'paar honderd' tot zo'n 3500.
'Deep Blue' schiet er uit met >5100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Volgens mij kijk ik ergens overheen: Ik dacht dat je de intensiteit van de trilling kon aanpassen. Daarmee bedoel ik dus niet de custom trilling, maar de sterkte van de trilling.
Waar zit 'ie ook al weer? Of ben ik in de war met de Pace/Stratos functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:08:
[...]

Bij de 47 schommelt dat een beetje, tussen een 'paar honderd' tot zo'n 3500.
'Deep Blue' schiet er uit met >5100.
Omg! Heb ff gekeken maar de wf die het meest is gedownload die staat nu op 81(!) Voor de 42 mm. De rest veel minder. Zou de 42 mm dan zoveel minder verkocht zijn? Interessant.

Update op batterij. 10 dagen normaal gebruik. Af en toe hartslag meten, behoorlijk wat berichten. Aantal maal GPS, (helaas maar) 1x gesport en aantal maal wf gewisseld. Snachts op dnd. Resultaat 28%. Lijkt erop dat de batterij z'n verwachting naleeft. 1x in de twee weken opladen vind ik helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De 42 kwam natuurlijk ook pas veel later beschikbaar dan de 47.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
FloR_ schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:31:
[...]

Ben benieuwd naar de reactie van Belsimpel; hou ons op de hoogte aub.
Bericht van Belsimpel
Goed nieuws: je krijgt een nieuw product van ons! Je hebt je product met ordernummer xxxxxxxxx naar ons teruggestuurd omdat deze defect is. Omdat je natuurlijk niet wilt wachten op een reparatie, krijg je van ons meteen een nieuw product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:00
Wat een enorme tegenvaller is de Amazfit GTR (alu, zwart 47mm) na 2 jaar een Amazfit BIP te hebben gehad.
Ik gebruik het horloge vooral voor het sporten maar de GPS is waardeloos. Dit weekend verschillende keren gefietst, gewandeld en hard gelopen. Verschillende keren krijg ik helemaal geen GPS fix, de keren dat ik wel een fix kreeg wijkt de track enorm af van de afgelegde route en bevat veel gaten.
Aangezien ze eerdere modellen hebben uitgebracht waar de GPS wel fatsoenlijk werkt, omdat het probleem zich al weken voordoet en omdat er veel op internet over geklaagd wordt ben ik bang dat het een hardware issue is. Ik heb er geen vertrouwen in dat dit opgelost gaat worden met een firmware update.
Vandaag van de hand gedaan via Marktplaats en de koper gewaarschuwd maar ging het horloge niet voor het sporten gebruiken.

Denk twee keer na als je dit horloge koopt en je de GPS wil gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat er verschil zou kunnen zijn tussen de donkere en lichte versie.
Welke had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Dinah schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:24:
Wat een enorme tegenvaller is de Amazfit GTR na 2 jaar een Amazfit BIP te hebben gehad.
Ik gebruik het horloge vooral voor het sporten maar de GPS is waardeloos. Dit weekend verschillende keren gefietst, gewandeld en hard gelopen. Verschillende keren krijg ik helemaal geen GPS fix, de keren dat ik wel een fix kreeg wijkt de track enorm af van de afgelegde route en bevat veel gaten.
Aangezien ze eerdere modellen hebben uitgebracht waar de GPS wel fatsoenlijk werkt, omdat het probleem zich al weken voordoet en omdat er veel op internet over geklaagd wordt ben ik bang dat het een hardware issue is. Ik heb er geen vertrouwen in dat dit opgelost gaat worden met een firmware update.
Vandaag van de hand gedaan via Marktplaats en de koper gewaarschuwd maar ging het horloge niet voor het sporten gebruiken.

Denk twee keer na als je dit horloge koopt en je de GPS wil gebruiken!
Apart hier geen last van GPS in 1 min goed en de route die ik loop geeft hij prima aan. Heb de mat zwarte 47 mm versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fibrenl schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:14:
[...]

Apart hier geen last van GPS in 1 min goed en de route die ik loop geeft hij prima aan. Heb de mat zwarte 47 mm versie
De Stainless Steel schijnt het GPS signaal minder goed te vinden dan de versie van aluminium. Hoe het zit met titanium weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
l3art schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:15:
[...]

De Stainless Steel schijnt het GPS signaal minder goed te vinden dan de versie van aluminium. Hoe het zit met titanium weet ik niet.
Ja klopt dat bedoelde ik ook, merk ik ook aan de posten van de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
Mijn alu 47 had bij de eerste keer binnen 2 minuten een gps signaal en nu steeds binnen een minuut. Heb er alleen nog niet echt mee gelopen of gefietst, dus kan nog weinig zeggen over hoe accuraat hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:00
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:39:
Ik heb gehoord dat er verschil zou kunnen zijn tussen de donkere en lichte versie.
Welke had je?
Oh, bijzonder als de kleur uitmaakt voor GPS ontvangst. Kan me wel voorstellen dat er verschil zit in de aluminium en roestvrijstaal.
Ik had de zwarte 47mm aluminium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

:P Uiteraard heeft dat niets met de kleur, en alles met het materiaal te maken.

• Schutter2
Net 2 updates gehad voor de 42 mm. Eerst update van de resource library en vervolgens systeem update naar v.0.0.9.26.

Heb nog geen veranderingen gezien.

• FloR_
l3art schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:58:
[...]

Bericht van Belsimpel
Goed nieuws: je krijgt een nieuw product van ons! Je hebt je product met ordernummer xxxxxxxxx naar ons teruggestuurd omdat deze defect is. Omdat je natuurlijk niet wilt wachten op een reparatie, krijg je van ons meteen een nieuw product!
Straf, en mooi van Belsimpel.

Ikzelf heb vrij dramatische ervaringen met Belsimpel (woon wel in België); dus nogmaals: mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 18:37

Vos

AFCA

Schutter2 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:52:
Net 2 updates gehad voor de 42 mm. Eerst update van de resource library en vervolgens systeem update naar v.0.0.9.26.

Heb nog geen veranderingen gezien.
AOD zit er nu op als goed is.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Net m'n tweede, vervangende GTR binnen gekregen. Hang hem aan de lader om op te laden en vervolgens....... Niks noppes nada. Geen reactie, geen laad icoon, geen reactie op knoppen, niks. Een gevalletje DOA lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Das niet best, hopelijk krijg je hierna wel een goede.
Die van mij werkt gelukkig perfect! Staat nu 21 dagen aan met nog 16% accu.
Heb hartslag detectie wel uit staan maar voor de rest krijg ik veel notificaties en sport ik veel (incl zwemmen, dan staat het scherm continu aan).

• cordonbleu
Ik heb ook niet veel geluk. Had er een besteld bij Belsimpel. Toen ik de doos open deed zag ik meteen dat er een kleine beschadiging zat op de bezel. Het is een klein zilver pitje op de donkergrijze behuizing. Dat valt natuurlijk wel op. Zeker als je weet dat het er zit. Geen zin en tijd om te wachten met omruilen en zo, dus in overleg met Belsimpel had ik maar gelijk een nieuwe besteld. Deze tweede heeft een luide en zwakke trilmotor en een snel leeglopende batterij...

Na weer overleg met Belsimpel en foto's gestuurd te hebben van het eerste (beschadigde) exemplaar, bieden ze de optie om die eventueel te houden met een korting van €15. Nu vind ik dat wel weinig eigenlijk. Op internet is hij al voor €15 minder dan bij Belsimpel te vinden. Dus dan heb ik een horloge met kleine beschadiging voor dezelfde prijs als dat ik hem bij een andere winkel zou hebben gekocht. Het is een kleine beschadiging, maar nu ik weet dat het er zit zie je het wel steeds. En je koopt natuurlijk wel een nieuw product...
Weet even niet zo goed wat ik er nu mee moet. Heb er nu dus ook twee achter elkaar die niet goed zijn. Zal een derde toevallig dan wel goed zijn? Heb eigenlijk ook niet veel zin om een derde te bestellen als ik die straks ook weer terug moet sturen. Er lijkt best veel exemplarisch verschil te zijn in o.a. de batterij en trilmotor. :/

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 18-09-2019 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:12
Vos schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:29:
[...]

AOD zit er nu op als goed is.
Blijkt te kloppen, heb het meteen ingeschakeld en heb nu digitale klok en vermelding van de dag altijd zichtbaar.
Benieuwd hoe men batterij leven daarop gaat reageren.

• 13art

13art

Moderator Mobile
cordonbleu schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:25:
Ik heb ook niet veel geluk. Had er een besteld bij Belsimpel......
Daarom bestel ik ook niet een nieuwe maar stuur ik ze terug om de boel om te ruilen. Gisteren gebeld of ze meteen de nieuwe konden opsturen en ik in de tussentijd deze terug stuur. Maar daar gaan ze niet in mee, moest ik een nieuwe kopen en kreeg ik daarna mijn geld terug als de andere er weer was. Ben daar maar niet in mee gegaan. Dan maar wat langer wachten op een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 18:37

Vos

AFCA

BeArt schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:33:
[...]

Blijkt te kloppen, heb het meteen ingeschakeld en heb nu digitale klok en vermelding van de dag altijd zichtbaar.
Benieuwd hoe men batterij leven daarop gaat reageren.
De 47mm haalt dan ongeveer 5 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatmo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:50
Ik krijg net de melding van de Amazfit app dat deze niet (meer) met mijn apparaat zou werken.
Zijn er nog die dit krijgen als je kijkt bij controleren op updates in de app?

Komt er een nieuwe app?

• Schutter2
Flatmo schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:28:
Ik krijg net de melding van de Amazfit app dat deze niet (meer) met mijn apparaat zou werken.

Komt er een nieuwe app?
Hier ook maar merk verder niks vreemds.

• cordonbleu

Komt er een nieuwe app?
Ik had de app verwijderd en kan hem nu niet eens meer installeren. Er staat uw apparaat is niet compatibel met deze versie..... :|

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 14:51
cordonbleu schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:29:
[...]

Ik had de app verwijderd en kan hem nu niet eens meer installeren. Er staat uw apparaat is niet compatibel met deze versie..... :|
Welke telefoon gebruik je dan?

• cordonbleu
Huawei Mate 20 Pro

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:43
Je kunt het proberen om de app te side-loaden via apkmirror.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Is het mogelijk om de bestanden te zien die op de smartwatch staan? Via adb? Ik heb het idee dat het gps.conf bestandje gewoon aangepast moet worden om een betere gps-fix te krijgen. Dat was vroeger vaak mijn probleem met Chinese telefoons, dan stond de locatie hardcoded op China. Waarschijnlijk zal er een soort gelijk configuratie bestand zijn op zo'n smartwatch.

[ Voor 53% gewijzigd door Platte_Band op 19-09-2019 16:07 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat is niet mogelijk. Je hebt geen mogelijkheid om het ding aan je computer te hangen. Er is geen USB poort om gegevens uit te lezen oid.

• Platte_Band
l3art schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:38:
Dat is niet mogelijk. Je hebt geen mogelijkheid om het ding aan je computer te hangen. Er is geen USB poort om gegevens uit te lezen oid.
Heeft hij niet zoals de Stratos, Verge, Pace de mogelijkheid om via de oplader -> USB aangesloten te worden op een USB poort?

Ik heb zelf nog geen GTR, ben nog al huiverig over de GPS.. :/

• 13art

13art

Moderator Mobile
Platte_Band schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:45:
[...]

Heeft hij niet zoals de Stratos, Verge, Pace de mogelijkheid om via de oplader -> USB aangesloten te worden op een USB poort?

Ik heb zelf nog geen GTR, ben nog al huiverig over de GPS.. :/
Jawel maar dat is echt alleen voor opladen. Volgens mij gaat er geen data door de twee laad pinnen. Kan het niet uitproberen omdat ik op mijn derde vervangende GTR wacht.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 19-09-2019 16:56 ]

• Platte_Band
l3art schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:56:
[...]

Jawel maar dat is echt alleen voor opladen. Volgens mij gaat er geen data door de twee laad pinnen. Kan het niet uitproberen omdat ik op mijn derde vervangende GTR wacht.
De derde al? Als via USB niet kan, (kan iemand dat testen?) dan bestaat er ook nog adb over Bluetooth maar daar heb ik niet echt ervaring mee.

• Schutter2
Platte_Band schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:03:
[...]

Je kunt het proberen om de app te side-loaden via apkmirror.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Is het mogelijk om de bestanden te zien die op de smartwatch staan? Via adb? Ik heb het idee dat het gps.conf bestandje gewoon aangepast moet worden om een betere gps-fix te krijgen. Dat was vroeger vaak mijn probleem met Chinese telefoons, dan stond de locatie hardcoded op China. Waarschijnlijk zal er een soort gelijk configuratie bestand zijn op zo'n smartwatch.
Hoe kan het dan dat sommigen wel een snelle fix hebben en een prima GPS nauwkeurigheid?

• cordonbleu
l3art schreef op donderdag 19 september 2019 @ 06:55:
[...]

Daarom bestel ik ook niet een nieuwe maar stuur ik ze terug om de boel om te ruilen. Gisteren gebeld of ze meteen de nieuwe konden opsturen en ik in de tussentijd deze terug stuur. Maar daar gaan ze niet in mee, moest ik een nieuwe kopen en kreeg ik daarna mijn geld terug als de andere er weer was. Ben daar maar niet in mee gegaan. Dan maar wat langer wachten op een nieuwe.
Dat is normaal natuurlijk ook wel de beste optie.
Ik baal er wel van, want op die beschadiging na is ie wel perfect en alles werkt goed. Als ik hem straks omruil voor een derde nieuwe, zul je zien dat daar weer wat mis mee is. Problemen met trilmotor, batterij, gps enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 18:48
Is deze goed voor dagen en nachten achter elkaar te dragen?
Zit het comfortabel?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
C00P schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 03:11:
Zit het comfortabel?
Ik vind van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatmo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:50

Komt er een nieuwe app?
Heb reactie gehad van amazfit support: :)
We have already known this issue and are upgrading our server. For now, please kindly install the apk from the link below:

https://amazfit.cdn.bcebos.com/amazfit-3.4.1.apk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schutter2
Zit het comfortabel?
Ik draag hem dag en nacht. Geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Is hier iemand die van een Bip naar GTR 47mm Alu is gegaan? Qua extra gewicht zal het wel meevallen, maar is de GTR niet heel erg bulky om een vrij smalle pols? Daarnaast vind ik het bruine bandje nogal lelijk, maar dat is natuurlijk vrij eenvoudig op te lossen. De 42mm valt voor mij af omdat de 195mAh accu wel heel erg veel kleiner is (helaas geen 250 o.i.d), dan kijk ik eerder naar de GTS met 220.

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 20-09-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schutter2 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:25:
[...]

Hoe kan het dan dat sommigen wel een snelle fix hebben en een prima GPS nauwkeurigheid?
Wellicht heeft het te maken met onjuiste regional settings van de telefoon?
Of een verkeerde klok-instelling, dus een goede tijd maar eigenlijk een verkeerde tijdzone?
In beide gevallen krijgt de A-GPS verkeerde data door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nu breekt mijn klomp...
De tweede GTR opgestuurd die hier thuis helemaal niks deed, niet aan ging, niet wilde laden, etc. Verschillende laders geprobeerd, niks geen reactie.

Krijg ik nu het volgende bericht:
Je hebt onlangs je product uit bestelling ******** ter reparatie opgestuurd. Het reparatiebedrijf heeft laten weten dat zij je klacht niet hebben kunnen constateren. Hierom hebben zij geen reparatie uitgevoerd en is je toestel ongerepareerd teruggestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zit het comfortabel?
Ik kreeg na een paar dagen, waarbij ik het horloge met het originele bruine bandje alleen maar af deed tijdens het douchen, last van een geïrriteerde huid.
Sinds een week heb ik een nieuw zwart leren bandje (met rode stiksels) van een paar euro van Ali en heb ik het horloge een paar keer (maar niet elke keer) 's nachts af gedaan, en dat gaat goed.

Ik denk dat het nogal uit maakt hoe je huid reageert, en of je een horloge gewend bent.
'Vroeger' deed ik een horloge 's nachts altijd af, maar een slaapmonitor doet het dan toch wat minder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:29:
Je hebt onlangs je product uit bestelling ******** ter reparatie opgestuurd. Het reparatiebedrijf heeft laten weten dat zij je klacht niet hebben kunnen constateren. Hierom hebben zij geen reparatie uitgevoerd en is je toestel ongerepareerd teruggestuurd.
Waarom niet gewoon retour gestuurd met terugbetaling?
Aan de andere kant: als het nu is opgelost is het natuurlijk ook mooi.
Vervelend als ze bijvoorbeeld een eigen 'dock' hebben gebruikt en niet jouw horloge, maar jouw kabeltje het probleem is.
Duimen maar, en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:36:
[...]

Waarom niet gewoon retour gestuurd met terugbetaling?
Aan de andere kant: als het nu is opgelost is het natuurlijk ook mooi.
Vervelend als ze bijvoorbeeld een eigen 'dock' hebben gebruikt en niet jouw horloge, maar jouw kabeltje het probleem is.
Duimen maar, en succes!
Tja waarom terug betalen als je kan omruilen. Als ik moet wachten op de terug betaling gaat er ook weer x zoveel tijd overheen. Ik zit nu ook te denken aan een probleem met de kabel/dock. Even bellen om te informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist voor de zekerheid en voor de vakantie maar vast een reservekabel besteld:
https://www.aliexpress.com/item/4000109681708.html
(op dit moment $3,15, incl. shipping.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
l3art schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:40:
[...]

Tja waarom terug betalen als je kan omruilen. Als ik moet wachten op de terug betaling gaat er ook weer x zoveel tijd overheen. Ik zit nu ook te denken aan een probleem met de kabel/dock. Even bellen om te informeren.
Mja, als je hem nieuw ontvangt is het batterijniveau toch ook altijd wel rond de 60%? Dus ook al zou de laderdock kapot zijn, zou hij toch gewoon alsnog aan moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
cordonbleu schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:18:
[...]

Mja, als je hem nieuw ontvangt is het batterijniveau toch ook altijd wel rond de 60%? Dus ook al zou de laderdock kapot zijn, zou hij toch gewoon alsnog aan moeten gaan?
Tja tenzij de accu helemaal leeg was om wat voor reden dan ook. Al is dat ook niet bepaald een geruststellende gedachten. Helpdesk was het eens met de conclusie dat het waarschijnlijk aan het laaddock ligt. Die hebben ze echter niet liggen dus als dat het probleem is dan mag ik elders een andere kopen en vergoeden zij de kosten. Maar eens hard nadenken of ik dat wil of hem gewoon terug stuur en geld terug vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ja ik zit dus beetje in hetzelfde schuitje. De een die ik heb heeft een kleine beschadiging aan de rand en de ander heeft een slechte trilmotor. Die met slechte trilmotor wil ik sowieso terugsturen, maar die met die beschadiging ben ik nog niet helemaal over uit. Daar kan ik €15 voor terugkrijgen. Als ik hem houd zullen er naar verloop van tijd door het gebruik vast wel meer beschadigingen op komen natuurlijk. Maar nu ik weet dat die beschadiging er zit, ook al is het een klein plekje, valt het wel steeds op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 05:09
Inmiddels mijn zwarte 42mm 8 dagen in gebruik en ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal overtuigd ben. Laat me voorop stellen dat het een mooi stukje hardware is. Direct uit de doos aan de lader gegooid en ik zit nu op 39% batterijpercentage (heart rate monitor continue aan, slaapmonitoring, notificaties aan, ben niet echt een sporter dus nog geen gebruik gemaakt van de GPS functie), dus het lijkt erop dat Amazfit de beloofde batterijpercentage van 12 dagen gaat halen bij mijn exemplaar (en dat pas na een eerste run :*) ). De klok voelt ondanks zijn kleine formaat solide aan en het AMOLED beeldscherm is van goede kwaliteit. De enige nadelen die ik tot nu toe hierover heb ontdekt is dat de techniek achter het automatisch inschakelen van de klok niet werkt wanneer je in bed ligt en dat de auto brightness functie een slechte inschatting maakt qua licht in bepaalde environments. Weinig aanmerkingen op de techniek dus.

Wat mij eigenlijk het meeste stoort aan deze klok is de software die erop draait. Het voelt gewoon allemaal niet snappy (de haperingen in de UI), notificaties die tekst weglaten of zelfs oude notificaties blijven herhalen, niet de mogelijkheid om notificaties weg te swipen, weinig keuze uit (mooie) watch faces en niet de mogelijkheid om de klok van taal aan te passen.

Daarnaast krijg ik ook een beetje het gevoel dat de 42mm variant het ondergeschoven kindje gaat worden vanuit de customisation community. Wij zijn inmiddels al een aantal dagen verder en de custom watch faces voor de 47mm zijn er in overvloed terwijl er geen enkele werkende beschikbaar is voor de 42mm variant. Vragen op het forum hierover worden vrijwel allemaal genegeerd, dus dat beloofd in ieder geval weinig goeds..

Dusja, nogmaals het is een mooi stukje hardware. Software is voor mij een dikke nee, terwijl die twee imo wel een match moeten zijn voor een succesvol product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Net twee updates gehad(42mm). De eerste was "updating GPS", die duurde best wel ff en daarna "updating A GPS" die ook wel even duurde. Wat zou het verschil kunnen zijn? Zou de GPS een eigen firmware hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
FooBarz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:40:
... De enige nadelen die ik tot nu toe hierover heb ontdekt is dat de techniek achter het automatisch inschakelen van de klok niet werkt wanneer je in bed ligt ...
Dit kun je instellen in de app 'profiel', 'amazfit gtr', 'pols optillen om info weer te geven' daar kun je instellen dat het lift to wake bv snachts uit staat.

[ Voor 34% gewijzigd door Schutter2 op 20-09-2019 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Platte_Band
Schutter2 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:25:
Net twee updates gehad(42mm). De eerste was "updating GPS", die duurde best wel ff en daarna "updating A GPS" die ook wel even duurde. Wat zou het verschil kunnen zijn? Zou de GPS een eigen firmware hebben?
Assisted-GPS is gewoon een extern bestandje waarin staat waar de satelieten nu staan, dat helpt de GPS om sneller een fix te vinden. De GPS update zelf kan van firmware tot tweaks zijn, is er geen changelog?

En is de GPS nauwkeurigheid na de updates verbeterd?

[ Voor 5% gewijzigd door Platte_Band op 21-09-2019 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Ik heb hiervoor de Amazfit Bip gehad, die deed het regelmatig. Soms meerdere keren per week, was niet direct verschil merkbaar. Had meestal binnen 20sec een fix. Ik verwacht dus dat je de melding vaker zal zien.
Schutter2 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:25:

iRacing Profiel

• Fibrenl
Iemand een idee waar ik het orginele horloge bandje kan bestellen ik heb de 47 mm zwarte met bruine bandje die is net helaas stuk gegaan dus wil een nieuwe bestellen maar kan de orginele bruine niet vinden

• TAVL
Aaargh! Deze week twee races gedaan en twee keer GPS signaal verloren. Zojuist zelfs op meerdere stukken. Terugsturen of kan ik nog wat anders proberen? In het begin deed hij het prima. Frustrerend. Baal enorm.

Derde keer in korte tijd dat hij tijdens het lopen signaal verliest.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Vandaag voor het eerst de 47mm GTR weer opgeladen na 3 weken. Had nog 10% over. Afgelopen week 24 uur Always-On geprobeerd en toen ging het verbruik flink omhoog. 15-17% in 24 uur.
Tot nu toe tevreden.

Hartritme meter zo goed als gelijk met de professionele spullen in de sportschool. GTR zit er 1 tot 2 b.p.m. onder.

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 05:09
Schutter2 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:31:
[...]
Dit kun je instellen in de app 'profiel', 'amazfit gtr', 'pols optillen om info weer te geven' daar kun je instellen dat het lift to wake bv snachts uit staat.
Yep hier was ik al van op de hoogte, maar die pols detectie werkt gewoon minder goed als je in bed ligt omdat je de pols niet optilt maar gewoon je arm omdraait. Daarmee slaat de horloge dus niet aan en kan je dus niet snel de tijd zien zoals dat bij een analoge horloge wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De GTR weer terug. Ik geloof er niks van dat ik diegene heb terug gekregen die ik de laatste keer heb opgestuurd. Sticker is van de display af, die had ik er netjes op laten zitten, bandje zat niet meer zoals ik hem in de doos had gedaan (ander gastje) en hij laadt nu gewoon op. Zou me niet verbazen als het de eerste is die ik op gestuurd heb omdat de accu niet best was. Binnen een paar uur weet ik het.

Welke extra app is aan te bevelen om bijvoorbeeld altijd het laatste WhatsApp bericht te tonen? Notify & fitnes for amazfit? Tools & Amazfit? Andere?

Edit:
So far so good. Nu zo'n 4 uur up and running en nog steeds 100% op de teller.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 21-09-2019 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

XallaX

Meow

Trek net mijn bandje stuk, meteen maar naar de Belsimpel winkel want geen originele leren bandjes online te vinden.

Nee, we verkopen geen bandjes.
Nee, we kunnen geen bandjes bestellen.
Enige optie was retour sturen ter reparatie om een bandje te vervangen?????

Goed, ben benieuwd waar dit heen gaat, horloge is opgestuurd.

• 13art

13art

Moderator Mobile
XallaX schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:40:
Trek net mijn bandje stuk, meteen maar naar de Belsimpel winkel want geen originele leren bandjes online te vinden.

Aliexpress staat vol met bandjes. Geen korte termijn oplossing maar toch.

Ben nu zelf aan het stoeien met Notify & Fitness voor Amazfit. Heb het nu nog naast de Amazfit app draaien. Maar geen idee welke app instellingen nu voor gaan. Die van amazfit of die van Notify.... Wordt nog stoeien.

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
XallaX schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:40:

Je had mijn bandje wel over mogen nemen, gebruik de originele toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
12 uur verder en pas 2% er af. Flink verschil met m'n eerste GTR. Dit wordt een blijvertje👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik meld me hier ook als trotse bezitter van een GTR! Inmiddels 9 dagen in het bezit. Ik kreeg het horloge met 62% acculading en staat nu op 38%. Naast het spelen en showen van het horloge is dit met hartmeting op 1 minuut, slaapdetectie aan, elke dag een uur gewandeld met gps aan en 3 keer hardgelopen met gps aan. Ik heb geen notificaties aanstaan. Kan daarbij ook vermelden dat de accu sinds donderdag maar van 42 naar 38 is gezakt, het spelen met het horloge in de 6 dagen ervoor heeft dus voor de overige 20% gezorgd.

Geen problemen met gps gehad hier ,de eerste fix duurde wat lang maar nu binnen max 30 seconden een fix.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
OzzieMann schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:06:

Geen problemen met gps gehad hier ,de eerste fix duurde wat lang maar nu binnen max 30 seconden een fix.
En hoe accuraat is de opgenomen route? Zou je het eens willen testen met mobiel als referentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:12
Ik heb sinds vrijdag ook een GTR (47mm).
Tot op heden zeer tevreden.

Heb ooit een huawei watch gehad (de eerste), alleen daar was de batterij echt snel leeg.
Nu heb ik nog 85% over na een beetje spelen, watchfaces veranderen en zo voort
(hartrate, slaapmonitor aan en op 5min, AOD uit).
Echt top.

Ik heb er ook mee geslapen en heb er totaal geen last van (had verwacht van wel)
Ook omdat ik behoorlijk dunne polsen heb (al zeg ik het zelf), maar hij zit prima.

Het enige waar ik nu wel eens tegen aan loop is:

- connectie problemen met de telefoon/app
Lijkt wel of hij de connectie met de app verliest (amazfit app, maar ook de mi fit).
Las wel na in en uitloggen dat hij dan weer zou connecten en dat werkte ook.

- verbruik van de amazfit app
Deze slurpt naar mijn inziens behoorlijk mijn telefoon leeg (S10+).
de mi fit verbruikt bij na niks.

Welke app gebruiken jullie eigenlijk? Amazfit of de mi fit?
En hebben jullie ook last van de battery drain op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Platte_Band schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:51:
[...]

En hoe accuraat is de opgenomen route? Zou je het eens willen testen met mobiel als referentie?
Ik zal deze week eens mijn mobiel gebruiken om de route te vergelijken. Als ik de route van de GTR inzoom zie ik deze wel af en toe van de paden afgaan of een stuk afsnijden.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

stimpyrulez schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:54:

- connectie problemen met de telefoon/app
Lijkt wel of hij de connectie met de app verliest (amazfit app, maar ook de mi fit).
Las wel na in en uitloggen dat hij dan weer zou connecten en dat werkte ook.
Dat hoort denk ik, dat is bij hun bandjes ook. De app gaat altijd eerst connecten en synchroniseren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Marzman schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:09:
[...]

Dat hoort denk ik, dat is bij hun bandjes ook. De app gaat altijd eerst connecten en synchroniseren.
Nou, ja...
Soms zie ik dus dat hij eerst gaat connecten en daarna synct.
Alleen soms staat de GTR er niet meer bij als device.
Toevoegen kan dan alleen weer door hem te scannen zegt de app (hierdoor maar de eerste keer een factory reset gedaan op de GTR zelf).

Maar afmelden in de amazfit app en daarna weer inloggen werkte in iedergeval toen.
Maar neem aan dat dit niet de bedoeling zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

@stimpyrulez , Nee, dat hoort niet natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 23-09-2019 08:14 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
TAVL schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:21:
Aaargh! Deze week twee races gedaan en twee keer GPS signaal verloren. Zojuist zelfs op meerdere stukken. Terugsturen of kan ik nog wat anders proberen? In het begin deed hij het prima. Frustrerend. Baal enorm.

Derde keer in korte tijd dat hij tijdens het lopen signaal verliest.
Update: Fabrieksreset gedaan van de watch. Daarna geprobeerd een fix te krijgen. Ik stond in een open plek, waarbij het dichtsbijzijnde hoge gebouw minstens 150m verderop was. Fix lukte niet en kreeg tot 2 keer toe een time out, waarbij mijn batterij flink achteruit was gegaan. Uiteindelijk gaan lopen en naar een meter of 700m een fix. Na een km of 10 is de fix verloren en is niet meer teruggekomen voor de rest van de navolgende 11k. Daarvan was een groot deel in onbebouwd gebied. Zowel waar de GPS verloren was als waar ik vervolgens gelopen heb. Geen tunnels of onder gebouwen door, dus dat is zeer vreemd. Wordt na de eerdere verhalen hier toch maar contact zoeken met de vrienden van Gearbest. Zag dat ze al een melding hadden staan over GPS/Glonas icm GTR. Nu 4 runs achter elkaar waarbij de route en dus resultaten onvolledig zijn. Gelukkig kan ik spiegelen aan anderen met wie ik liep, maar het is wel bijzonder jammer. :(

Zou mooi zijn als je zelf route kan fixen in de app, zodat eea weer klopt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De afgelopen 24uur de app Notify & fitness for amazfit gebruikt. Deze moet als standalone app kunnen werken. Dit grotendeels ook werkend gekregen. Drie dingen vielen me negatief op.

1) het idle verbruik van de telefoon ligt een stuk hoger (ga het komende nacht vergelijken met de N&F verwijderd en alleen de Amazfit app).
2) de tijd waarin het veelscherm aan moet bij het draaien van de pols kreeg ik niet aangepast. In de app staat 7:00-22:00 maar dit is niet te veranderen. Althans ik heb niet gevonden hoe.
3) alles wordt gesynchroniseerd, behalve de slaap data.

Zeker die laatste vind ik jammer. Ik ben er ook nog niet achter waarom deze data niet uit de GTR gehaald wordt.

Andere zaken als 'alleen het laatste bericht laten zien' bij WhatsApp zijn wel weer erg handig. Ook het kunnen flashen van een custom watchface vanuit dezelfde app is mooi meegenomen.

Ik heb de app nu weer verwijderd om te kunnen zien hoe het verbruik is. Overigens staat de slaapdata wel in de GTR. Na het opnieuw installeren van de officiële amazfit app werd deze namelijk netjes uit het horloge gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
l3art schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:43:

2) de tijd waarin het veelscherm aan moet bij het draaien van de pols kreeg ik niet aangepast. In de app staat 7:00-22:00 maar dit is niet te veranderen. Althans ik heb niet gevonden hoe.
Dit kan je op de watch zelf doen:
- van boven naar beneden swypen, en dan maantje
- kiezen voor time DND en tijd instellen

werkt prima bij mij.

Ok, niet vanuit een app, maar het doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
stimpyrulez schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:57:
[...]

Dit kan je op de watch zelf doen:
- van boven naar beneden swypen, en dan maantje
- kiezen voor time DND en tijd instellen

werkt prima bij mij.

Ok, niet vanuit een app, maar het doet wat het moet doen.
Nee dat is wat anders, met DND aan werkt nog altijd het draaien om het scherm aan te krijgen (net even snel getest). Met DND worden meldingen niet meer doorgegeven, kortom horloge trilt dan niet meer.

Het wel of niet aangaan van het scherm met het draaien van de pols (niet, altijd of alleen op bepaalde momenten) kan je alleen instellen in de app.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 23-09-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Net de GTR 42 mogen in ontvangst nemen maar slaag er maar niet in om hem te koppelen :s
Telefoon is Oneplus 7 pro met android 10 beta 2
any ideaz ???

telefoon heropgestart en bingo, raaarrrrrr

[ Voor 13% gewijzigd door Powerray2 op 23-09-2019 12:48 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Hier geen probleem. Hoe probeer je te koppelen?Doe je via de link of via QR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
TAVL schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:48:
Hier geen probleem. Hoe probeer je te koppelen?Doe je via de link of via QR?
qr code en nu gelukt, telefoon heropgestart :p anders nooit geen problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht van 23/9 op het Amazfitwatchfaces forum:
Dear users, we temporarily stop supporting the Amazfit Watch Faces Tool. You can find the current version in the first message. Link to the source there. A more stable tool for creating watch faces you can find in this topic.
https://amazfitwatchfaces...=29&t=782&start=160#p2960

En dus link naar de nieuwe tool:
https://amazfitwatchfaces.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=816&p=2313#p2313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Taigu Voor de topic-start:
Inmiddels is er ook een Engelstalige productpagina:
https://en.amazfit.com/gtr.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net nog een Watchface-editor tegen:
https://c.mi.com/thread-2446766-1-0.html

Edit: de procedure op die pagina werkt als een zonnetje, alhoewel het door de taal een beetje omslachtig is.
Een groot deel van de app werkt uiteindelijk in het Engels, maar ook niet alles.
Als je het eenmaal door hebt kun je vrij eenvoudig een originele watchface pakken en deze naar wens aanpassen.
Meest eenvoudige is simpelweg de wallpaper aanpassen, waardoor je binnen een paar minuten een horloge met als wijzerplaat een favoriete afbeelding hebt. :*)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvveen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:48
Wel weer vrij teleurstellend dat alleen de 47mm versie ondersteund is in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:06:
Ik kwam net nog een Watchface-editor tegen:
https://c.mi.com/thread-2446766-1-0.html

Edit: de procedure op die pagina werkt als een zonnetje, alhoewel het door de taal een beetje omslachtig is.
Een groot deel van de app werkt uiteindelijk in het Engels, maar ook niet alles.
Als je het eenmaal door hebt kun je vrij eenvoudig een originele watchface pakken en deze naar wens aanpassen.
Meest eenvoudige is simpelweg de wallpaper aanpassen, waardoor je binnen een paar minuten een horloge met als wijzerplaat een favoriete afbeelding hebt. :*)
Leuk idee, maar zou zelf graag ook wijzers willen aanpassen of van de ene watchface in de andere willen zetten. Lijkt er op dat dat niet zo makkelijk kan met deze app. Maar het idee is zeker leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt vanuit deze app ook weer een heleboel (andere) watchfaces downloaden die anderen al gemaakt hebben.
Zo te zien sommigen met interessante voorkeuren... ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie