Inmiddels mijn zwarte 42mm 8 dagen in gebruik en ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal overtuigd ben. Laat me voorop stellen dat het een mooi stukje hardware is. Direct uit de doos aan de lader gegooid en ik zit nu op 39% batterijpercentage (heart rate monitor continue aan, slaapmonitoring, notificaties aan, ben niet echt een sporter dus nog geen gebruik gemaakt van de GPS functie), dus het lijkt erop dat Amazfit de beloofde batterijpercentage van 12 dagen gaat halen bij mijn exemplaar (en dat pas na een eerste run

). De klok voelt ondanks zijn kleine formaat solide aan en het AMOLED beeldscherm is van goede kwaliteit. De enige nadelen die ik tot nu toe hierover heb ontdekt is dat de techniek achter het automatisch inschakelen van de klok niet werkt wanneer je in bed ligt en dat de auto brightness functie een slechte inschatting maakt qua licht in bepaalde environments. Weinig aanmerkingen op de techniek dus.
Wat mij eigenlijk het meeste stoort aan deze klok is de software die erop draait. Het voelt gewoon allemaal niet snappy (de haperingen in de UI), notificaties die tekst weglaten of zelfs oude notificaties blijven herhalen, niet de mogelijkheid om notificaties weg te swipen, weinig keuze uit (mooie) watch faces en niet de mogelijkheid om de klok van taal aan te passen.
Daarnaast krijg ik ook een beetje het gevoel dat de 42mm variant het ondergeschoven kindje gaat worden vanuit de customisation community. Wij zijn inmiddels al een aantal dagen verder en de custom watch faces voor de 47mm zijn er in overvloed terwijl er geen enkele werkende beschikbaar is voor de 42mm variant. Vragen op het forum hierover worden
vrijwel allemaal genegeerd, dus dat beloofd in ieder geval weinig goeds..
Dusja, nogmaals het is een mooi stukje hardware. Software is voor mij een dikke nee, terwijl die twee imo wel een match moeten zijn voor een succesvol product.