Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Anoniem: 120539
Het is open source; leef je uit....mvveen schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:47:
Wel weer vrij teleurstellend dat alleen de 47mm versie ondersteund is in de app
Zit eraan te denken om de Amazfit GTR Aluminium te kopen. Nu lees ik hier en daar dat de bezel wat zacht en gevoelig is voor krassen, hoe is jullie ervaring daarmee?
Ik las hier dat een aantal het idee heeft dat sommige watchfaces meet batterij verbruiken dan andere, zou dat kunnen komen omdat ze meer info laten zien?
[ Voor 30% gewijzigd door OmeAnne op 25-09-2019 15:38 ]
Ik gebruik een watchface welke datum, stappen, batterij en hartslag laat zien uit de Amazfit app zelf. In 12 dagen tijd 30% accu verbruik, vind ik een prima verbruik (understatement of the year).
https://untappd.com/user/OzzBier
Of je biedt het hier aan ter overname ter vergoeding van de postzegel.l3art schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:09:
Zal wel de prullenbak worden.
Dan zijn zowel de productie als de vliegreis niet voor niets geweest, en je hebt wellicht nog iemand gelukkig gemaakt.
Van krassen heb ik nog geen last, maar als ik ga klussen doe ik hem wel af.OmeAnne schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:20:
Goedemiddag,
Zit eraan te denken om de Amazfit GTR Aluminium te kopen. Nu lees ik hier en daar dat de bezel wat zacht en gevoelig is voor krassen, hoe is jullie ervaring daarmee?
Ik las hier dat een aantal het idee heeft dat sommige watchfaces meet batterij verbruiken dan andere, zou dat kunnen komen omdat ze meer info laten zien?
V.w.b. het energieverbruik van de watchfaces is nog niet veel duidelijk. Er was wel een onduidelijkheid over een tool die constant de verbinding in stand hield, en daardoor een battery-drain veroorzaakt.
Foute code zou natuurlijk een drainende loop kunnen veroorzaken, maar harde bewijzen heb ik nog niet gezien.
Wat zeker zo is, is dat een lichte watchface meer zal verbruiken dan een donkere.
Ik vind onderstaande superleuk, maar vooral veel wit en dus veel verbruik. Ik denk echter dat het niet opweegt tegen bijvoorbeeld een uurtje GPS gebruik per dag ofzo, maar dat is een inschatting gebaseerd op niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120539 op 26-09-2019 08:12 ]
Ziet er beter uit dan de originele app, lijkt ook wat meer analyse te kunnen doen.
Kan ook direct custom watchfaces installeren.
Standaard versie is gratis, Pro functies unlocken (waaronder notificaties) kost €2,99.
Kan naast de originele app draaien.
Geeft de gratis versie dan geen notificaties?Anoniem: 120539 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:58:
Vandaag ook de Notify & Fitness for Amazfit geïnstalleerd.
Ziet er beter uit dan de originele app, lijkt ook wat meer analyse te kunnen doen.
Standaard versie is gratis, Pro functies unlocken (waaronder notificaties) kost €2,99.
Heb je de all als standalone app draaien of nog wel amazfit app geïnstalleerd? Werkt bij jou het ophalen van de slaap data? Alles werd bij mij gesynchroniseerd, maar slaapdata kreeg ik niet gesynchroniseerd.Anoniem: 120539 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:58:
Vandaag ook de Notify & Fitness for Amazfit geïnstalleerd.
Ben ook benieuwd of je een hogere verbruik op je telefoon ervaart of niet met deze app.
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 26-09-2019 13:23 ]
Batterij van de telefoon ga ik niet merken denk ik. Ik kan na verloop van tijd eens kijken of de telefoon zelf de app als opvallend zwaar opmerkt.
Nee hoor, kan ook als standalone. Moet je eerst een aangepaste versie van amazfit installeren die je later weer kan verwijderen.Anoniem: 120539 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:01:
Als standalone kan niet. Óf de Amazfit óf de Mi Fit app moet draaien om deze te laten werken.
Batterij van de telefoon ga ik niet merken denk ik. Ik kan na verloop van tijd eens kijken of de telefoon zelf de app als opvallend zwaar opmerkt.
Wanneer je de app voor het eerst opstart krijg je de keuze wat je wil, met amazfit/mi fit app of zonder. Je kan dan op het vraagteken drukken voor meer uitleg. Been there done that... Ik kreeg alles werkend behalve dus de slaap data.
[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 26-09-2019 15:18 ]

Haha is weer een andere vorm van 'waterschade'.FooBarz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:24:
Vanochtend tijdens het douchen vergeten het scherm te locken en ja hoor, hebben de waterdruppels het voor mekaar gekregen om in het instellingen menu te duiken en een factory reset uit te voeren
Kun je meer info geven? Wat bedoel je met 'aangepaste versie van amazfit'?l3art schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:13:
[...]
Nee hoor, kan ook als standalone. Moet je eerst een aangepaste versie van amazfit installeren die je later weer kan verwijderen.
Is dat een custom versie van de originele vendor app?
Het makkelijkste is om dit te lezen in de notify & fitness app wanneer je je telefoon gaat koppelen aan de app. Daar staat dit uitgelegd en ook waar je de aangepaste versie kan vinden. Even op de vraagteken drukken achter de optie dat de Amazfit app niet is geïnstalleerd.Anoniem: 120539 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:35:
[...]
Kun je meer info geven? Wat bedoel je met 'aangepaste versie van amazfit'?
Is dat een custom versie van de originele vendor app?
Beetje omslachtig wel.
De truc zit vooral in het installeren van de custom Amazfit 3.1.0 apk.
Deze is te downloaden op: https://www.freemyband.com/
Je volgt de onderstaande stappen, zoals ze ook op die pagina staan. Daarmee genereer je de authorizatiesleutel.
Met de gegenereerde sleutel kun je de Notify & Fitness for Amazfit app standalone gebruiken.Amazfit GTR Auth key
In few simple steps you can get your Amazfit GTR Auth key to connect any app
1) Unpair watch from existing official app
2) Uninstall official app
3) Reset your Amazfit GTR from settings menu on watch (optional)
4) Download and install the Amazfit mod apk version
5) Pair the band
6) Uninstall the Amazfit mod
7) Finished! You can find the Auth key on /sdcard/freemyband folder of your band (notice: file name is miband + the mac address of the band)
Ik weet nog niet of slaapdata bij mij gaat werken; hij heeft wel wat historische data, maar deze lijkt niet volledig. Ik ben tussendoor echter ook aan het app-wisselen geweest.
Realiseer me wel dat de AmazFaces app niet meer gaat werken; die maakt immers gebruik van één van de originele apps. Op zich geen onoverkomelijk probleem omdat N&F ook .bin files kan schrijven naar het horloge, en de eerder genoemde Chinese app dat ook kan, maar toch.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 120539 op 26-09-2019 16:16 ]
In de notify & fitness app zit een koppeling naar amazfaces (ik dacht de website) dus ook die watchfaces kan je gebruiken en laten installeren door N&F.Anoniem: 120539 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:14:
Gelukt.
Beetje omslachtig wel.
De truc zit vooral in het installeren van de custom Amazfit 3.1.0 apk.
Deze is te downloaden op: https://www.freemyband.com/
Je volgt de onderstaande stappen, zoals ze ook op die pagina staan. Daarmee genereer je de authorizatiesleutel.
[...]
Met de gegenereerde sleutel kun je de Notify & Fitness for Amazfit app standalone gebruiken.
Ik weet nog niet of slaapdata bij mij gaat werken; hij heeft wel wat historische data, maar deze lijkt niet volledig. Ik ben tussendoor echter ook aan het app-wisselen geweest.
Realiseer me wel dat de AmazFaces app niet meer gaat werken; die maakt immers gebruik van één van de originele apps. Op zich geen onoverkomelijk probleem omdat N&F ook .bin files kan schrijven naar het horloge, en de eerder genoemde Chinese app dat ook kan, maar toch.
Als je een 'aangepaste trilling' kiest in N&F..
En die zet je op 1ms tril, 1000ms stil, 1ms tril en 1000ms stil, dan crashed je horloge.... 😋
Hopelijk morgen binnen, ik ben benieuwd!
[ Voor 41% gewijzigd door OmeAnne op 26-09-2019 19:17 ]
Ben geinteresseerd in deze of de amazfit rts. Ik wil hem gebruiken voor interval trainingen. Is dit mogelijk? Door bijvoorbeeld de watch te laten trillen na een x aantal stappen / meters.
Daarnaast wil ik hem aanhebben tijdens zaalvoetbal. Welke gegevens zou ik kunnen zien? Ik zou minimaal mijn afstand en/of willen bijhouden. Eventuele extras zou de maximale snelheid / aantal sprintjes zijn.
Iemand die toevallig weet of de gtr aan deze eisen kan voldoen?
Benieuwd of jij slaap data hebt van afgelopen nacht. Ik heb N&F vannacht weer een kans gegeven maar hij blijft weigeren slaap data uit de GTR op te halen. Installeer ik de Amazfit app is de slaap data meteen zichtbaar.Anoniem: 120539 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:12:
Cool.
Als je een 'aangepaste trilling' kiest in N&F..
En die zet je op 1ms tril, 1000ms stil, 1ms tril en 1000ms stil, dan crashed je horloge.... 😋
Balen want de notificatie weergave is bij N&F een stuk beter dan bij de Amazfit app. Maar ja wil ook m'n slaap even een tijdje bijhouden. Dan toch maar terug naar de Amazfit app.
Heb overigens Amazfit een bericht gestuurd of zij ook niet kunnen zorgen dat altijd de laatste notificatie wordt getoont. Dit is mogelijk aangezien die optie ook ik N&F zit. Maar goed het blijft een helpdesk dus eerst kreeg ik een reactie terug waarin ze m'n 'Richard' noemde en kreeg ik uitleg hoe notificaties werkend te krijgen.... Die lui lezen echt amper de berichten. Nu nog maar eens keer een bericht gestuurd.
Interval training zit er niet op.d0nny41 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 01:08:
Hoi,
Ben geinteresseerd in deze of de amazfit rts. Ik wil hem gebruiken voor interval trainingen. Is dit mogelijk? Door bijvoorbeeld de watch te laten trillen na een x aantal stappen / meters.
Daarnaast wil ik hem aanhebben tijdens zaalvoetbal. Welke gegevens zou ik kunnen zien? Ik zou minimaal mijn afstand en/of willen bijhouden. Eventuele extras zou de maximale snelheid / aantal sprintjes zijn.
Afstand meten kan maar blijft een schatting aangezien het gebaseerd is op het aantal stappen en als jij rent zijn die alweer anders dan als je loopt. Kortom ik denk niet dat je met de GTR gaat vinden wat je zoekt.
[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 27-09-2019 07:12 ]
Heb mijn horloge nog niet, maar uit alles wat ik tot nu toe gelezen heb denk ik niet dat dit het horloge is wat aan je eisen zal voldoen. Interval zit er niet op en voor afgelegde afstand binnen in een hal, met daarbij de snelheid zal ook niet werken.d0nny41 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 01:08:
Hoi,
Daar zul je toch meer echte sporthorloges voor moeten hebben, zoals de Garmin Forerunner. Al vraag ik me af of die het indoor ook bij kan houden.
Ben nog wel aan het twijfelen voor de GTS aangezien ik hem voor 80-90 euro kan halen, wat toch best wel bang voor the buck is.
Terwijl het wel aangevinkt staat, heel raar 🤔
N&f is volgens mij de dooddoener.
Nog iemand die dit aan de hand heeft? Erg vervelend, enkel een factory reset biedt een oplossing.
[ Voor 25% gewijzigd door C00P op 27-09-2019 12:45 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Ja, die heb ik, maar niet dankzij N&F.l3art schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:08:
[...]
Benieuwd of jij slaap data hebt van afgelopen nacht.
Gisteren nogal aan het klooien geweest ermee, en een paar keer opnieuw moeten koppelen en resetten.
Op een bepaald moment was ik het beu en omdat ook de watchfaces niet lekker gingen heb ik gewoon de originele Amazfit app er weer bij gezet.
Sindsdien loopt alles weer goed, dus vanmorgen had ik ook slaap-data.
Wat wel weer interessant is, is dat de analyse van deze data door Notify wel heel erg afwijkt van die van de Amazfit app. Waar mijn vrouw (die had het horloge vannacht om) volgens Amazfit in het geheel geen diepe slaap heeft gehad, heeft ze volgens Notify zeer goed geslapen, met een flinke afwisseling tussen diepe en lichte slaap, en ook de wakker-momenten zijn goed geregistreerd.
We gaan zien wat de komende dagen brengen, maar voorlopig laat ik beide gewoon staan.
Wat in Notify weer vreemd is, is dat ik gisteravond 50 minuten op de indoor fiets heb gezeten. Deze wordt herkend in N. als 'hometrainer', en de kcalorieën komen overeen met wat het horloge weergaf, maar er worden door N. stappen geteld en afstand gemeten tijdens deze sessie, (40 stappen, 30 meter) wat natuurlijk compleet onzin is.
Met de Amazfit app geïnstralleerd werkt het idd wel.Anoniem: 120539 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:58:
[...]
Wat wel weer interessant is, is dat de analyse van deze data door Notify wel heel erg afwijkt van die van de Amazfit app. Waar mijn vrouw (die had het horloge vannacht om) volgens Amazfit in het geheel geen diepe slaap heeft gehad, heeft ze volgens Notify zeer goed geslapen, met een flinke afwisseling tussen diepe en lichte slaap, en ook de wakker-momenten zijn goed geregistreerd.
Ook hier afwijkend. Volgens de Amazfit app weinig diepe slaap (kan wel kloppen want heb onrustig geslapen met vaak wakker) terwijl volgens N&F zeer goed geslapen heb. Maar het zijn berekeningen en binnen N&F kan je de manier van berekenen aanpassen.
Hoe dan ook sleep tracking blijft een gimmick en weinig nauwkeurig omdat de hersenactiviteit niet meegenomen wordt.
Degene die ik tot nu toe gebruik is deze:

Welke ik ook gaaf vind is deze, maar daar mis ik net een datum aanduiding.

En deze waar ik zelf mee aan het rommelen ben geweest om dat datum in het Engels te krijgen en de achtergrond meer donker. Maar na het opnieuw inpakken van de watchface kloppen de kleuren niet meer... Daar moet ik dus nog even verder mee stoeien.

Er is nog een andere tool die gebruikt kan worden voor het maken van Watchfaces maar geen idee hoe dit werkt....
Ook meteen geïnstalleerd. Heb het idee dat de GTR nu wat vlotter reageert op het tonen van de display bij het draaien van de pols. Minder vertraging dus.ruudje1983 schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:32:
Zojuist t een nieuwe firmware binnen gehaald, 1.3.4.14. Op het eerste gezicht weinig nieuws alleen wel een aanpassing op de always on functionaliteit. 1 digitaal en 1 analoog klokje, ik ben benieuwd naar de ervaringen.
[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 29-09-2019 22:04 ]
Ben benieuwd. Van de week weer eens testen met lopen. Hopelijk ook GPS verbetering. Sinds een week of 2 á 3 blijft het minstens onnauwkeurig, maar ook lastiger met het verkrijgen van fixes en zelfs een keer of 3 uitval van GPS.ruudje1983 schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:32:
Zojuist een nieuwe firmware binnen gehaald, 1.3.4.14. Op het eerste gezicht weinig nieuws alleen wel een aanpassing op de always on functionaliteit. 1 digitaal en 1 analoog klokje, ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Al ben ik daarover ook met Gearbest bezig. Was in het begin namelijk een stuk beter, dus twijfel of het hardware of firmware issue is.
Met name een fix krijgen lijkt veel lastiger.
Doe ik iets verkeerd?
Vandaag gaan zwemmen, hij houd perfect bij hoeveel baantjes ik doe, I love it.
Hoe ziet analoog eruit? Wellicht kun je een foto maken?ruudje1983 schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:32:
Zojuist een nieuwe firmware binnen gehaald, 1.3.4.14.
...
always on functionaliteit. 1 digitaal en 1 analoog klokje,
...
https://www.reddit.com/r/...w_updatenew_aod_versions/
Hopelijk is de GPS nauwkeurigheid verbeterd.
Rond lopen in achtjes hoeft ook niet. Het werkt hetzelfde als met een telefoon. Neem het horloge in je hand en maak nu met je pols/hand achtjes net zo lang tot de GTR gecalibreerd is. Dit kan wel even duren. Ook niet te snel achtjes maken.C00P schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:59:
Als ik naar more ga en dan compass krijg ik een tekening te zien dat ik een 8 vorm moet wandelen, ik heb me al rot in 8 vormen zitten lopen, hij blijft maar aangeven dat ik in een 8 moet lopen.
Doe ik iets verkeerd?
Vandaag gaan zwemmen, hij houd perfect bij hoeveel baantjes ik doe, I love it.

Ik ben nu wel erg blij met deze:l3art schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:54:
Wat zijn jullie favoriete watchfaces?

Andere favorieten:

(allemaal van https://amazfitwatchfaces.com/gtr/)
Nee klopt.OmeAnne schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:34:
De Mi Fit app geeft bij geen GTR weer, wel de Verge Lite en de BIP, maar geen GTR. Meer mensen met dat probleem?
Je moet eerst de amazzfit app installeren en de GTR connecten.
Dan de mi fit installeren en dan daarmee aanmelden.
Dan zou hij al vanzelf de GTR moeten laten zien.
Dit werk bij mij niet altijd vlekkeloos en vaak logt mi fit zich zelf weer uit (moet ik weer aanmelden).
Als je dan aanmeld, dan vind hij wel de GTR, maar gaat ook weer een a-gps uploaden.
Nu weet ik niet of dit dezelfde is als via de amazfit app en of dit invloed heeft op de GPS.
Ik kan (helaas) bevestigen dat de bovenrand van de aluminum versie erg snel krast. Verder geen klachten!OmeAnne schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:20:
Goedemiddag,
Amazfit is geïnstalleerd en geconnect.....doet het nog steeds niet.stimpyrulez schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:03:
[...]
Nee klopt.
Je moet eerst de amazzfit app installeren en de GTR connecten.
Dan de mi fit installeren en dan daarmee aanmelden.
Dan zou hij al vanzelf de GTR moeten laten zien.
Dit werk bij mij niet altijd vlekkeloos en vaak logt mi fit zich zelf weer uit (moet ik weer aanmelden).
Als je dan aanmeld, dan vind hij wel de GTR, maar gaat ook weer een a-gps uploaden.
Nu weet ik niet of dit dezelfde is als via de amazfit app en of dit invloed heeft op de GPS.
Edit: Heb beide apps eraf gegooid, telefoon factory reset. Daarna weer Amazfit geïnstalleerd, daarna Mi Fit...en huppa. Klaar.
[ Voor 8% gewijzigd door OmeAnne op 30-09-2019 14:21 ]
Ik blijf maar 8 vormen maken, moet er een melding komen als het gelukt is?l3art schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:23:
[...]
Rond lopen in achtjes hoeft ook niet. Het werkt hetzelfde als met een telefoon. Neem het horloge in je hand en maak nu met je pols/hand achtjes net zo lang tot de GTR gecalibreerd is. Dit kan wel even duren. Ook niet te snel achtjes maken.
Vandaag gaan lopen ermee, zoveel fijner trainen op hartslag.
Gisteren gaan zwemmen en hij telt perfect de baantjes, leukste aankoop voor mij sinds lange tijd 😍
Iemand ervaring met een beschermsticker?
[ Voor 3% gewijzigd door C00P op 30-09-2019 21:24 ]
Ja, als het gelukt is verschijnt een compas.C00P schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:23:
[...]
Ik blijf maar 8 vormen maken, moet er een melding komen als het gelukt is?
Vandaag gaan lopen ermee, zoveel fijner trainen op hartslag.
Gisteren gaan zwemmen en hij telt perfect de baantjes, leukste aankoop voor mij sinds lange tijd 😍
Iemand ervaring met een beschermsticker?
Ik had nu wel een fix binnen 30 sec.
Dus dat is al wel een verbetering.
Alleen de tracking is nog steeds belabberd.
blijkbaar loop ik door gebouwen heen en zo.
Stond ook een tijd stil, maar volgens de tracking heb ik toen best veel rond gewandeld.
Verder na 1,5 week zeer tevreden over dit horloge.
batterij is nu 51%.
Dit wel met:
- minimale meldingen (alleen agenda, mail en telefoon).
- AOD staat uit (mis de functie dat je hem kan plannen zodat hij 's nachts wel helemaal uit staat)
- andere watchface (Casio)
- af en toe tracking aan.
- hartslag op 1 min.
In de Amazfit app zit zelfs maar 1 watchface met temperatuur.
Hopelijk komt daar in de loop van de tijd verandering in...
Meen ergens gelezen te hebben dat AOD zelf uitschakelt als je slaapt. Wie test het?stimpyrulez schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:08:
Gisteren even de GPS tracking 'getest'.
Ik had nu wel een fix binnen 30 sec.
Dus dat is al wel een verbetering.
Alleen de tracking is nog steeds belabberd.
blijkbaar loop ik door gebouwen heen en zo.
Stond ook een tijd stil, maar volgens de tracking heb ik toen best veel rond gewandeld.
Verder na 1,5 week zeer tevreden over dit horloge.
batterij is nu 51%.
Dit wel met:
- minimale meldingen (alleen agenda, mail en telefoon).
- AOD staat uit (mis de functie dat je hem kan plannen zodat hij 's nachts wel helemaal uit staat)
- andere watchface (Casio)
- af en toe tracking aan.
- hartslag op 1 min.
Nou... Ik vind het een behoorlijke 'bouwlamp'.Vos schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:53:
[...]
Meen ergens gelezen te hebben dat AOD zelf uitschakelt als je slaapt. Wie test het?
Had effe in het donker getest met de analoge variant.
Maar de komt best wat licht vanaf.
Moet zeggen dat ik de temperatuur niet echt mis (welke verwacht je dan eigenlijk? De huidige buiten temp of zo (en volgens mij werkt die alleen op een vaste plek)).dasystemcheck schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:13:
Ik heb één "groot" gemis opgemerkt in de watchfaces: Geen van de custom watchfaces geeft een temperatuur vermelding.
In de Amazfit app zit zelfs maar 1 watchface met temperatuur.
Hopelijk komt daar in de loop van de tijd verandering in...
Maar de oplossing kan zijn om zelf een watch face te maken
Werkt het misschien hetzelfde als de smart DND? Als hij detecteert dat je slaapt dat AOD dan uit gaat.stimpyrulez schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:57:
[...]
Nou... Ik vind het een behoorlijke 'bouwlamp'.
Had effe in het donker getest met de analoge variant.
Maar de komt best wat licht vanaf.
Ik weet het niet.Vos schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:58:
[...]
Werkt het misschien hetzelfde als de smart DND? Als hij detecteert dat je slaapt dat AOD dan uit gaat.
Maar heb DND aanstaan van 22:00 tot 8:00 en toch gaf hij wel de AOD weer.
Heb ook liever dat hij uitstaat voordat ik ga slapen.
Ik bedoel niet de inactiviteit wat je via de amazfit app kan instellen. De smart dnd functie op het horloge zelf bedoel ik.stimpyrulez schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:12:
[...]
Ik weet het niet.
Maar heb DND aanstaan van 22:00 tot 8:00 en toch gaf hij wel de AOD weer.
Heb ook liever dat hij uitstaat voordat ik ga slapen.
Die bedoelde ik ookVos schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:12:
[...]
Ik bedoel niet de inactiviteit wat je via de amazfit app kan instellen. De smart dnd functie op het horloge zelf bedoel ik.
Maar bij de optie op het horloge heb je ook de optie om een tijd in te stellen.
Deze heb ik dus op die tijd gezet (tevens de pols actie ook dat het scherm aan gaat).
Maar als ik de AOD aanzet en het is 22:00 geweest (zoals nu), dan blijft het AOD aan staan.
Wellicht dat hij dan wel reageerd op de 'smart DND', maar dat weet ik dus zo niet.
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/888
En Tweakers-Nerdy:

Hij is rond, maar door de transparantie van de gif komt dat niet goed over.
Check hier de download en zie dat ie rond is:
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/907
Was op het werk aan het proberen om mijn GTR te koppelen aan mijn werk-badge zodat ik kan afdrukken via mijn smartwatch, maar voorlopig wordt de horloge niet herkend
https://forum.xda-develop...fix-gps-t3957978/page2500
Voor wat het waard is: er is na de .14 FW update nog sprake van een extra app update binnenkort om naast de snellere gps fix ook de nauwkeurigheid te verbeteren...
Heb hem 3 dagen geleden opgeladen en nu nog maar 45% batterij! Das lang niet zo goed als de paar weken ervoor. Lijkt erop dat de laatste update iets heeft gedaan wat niet goed is voor de batterij. Meer mensen die dit ervaren?
Merk wel dat het scherm wat sneller aan gaat bij de "ik check m'n horloge beweging".
Een smartwatch gebruik ik voornamelijk voor notificaties, vandaar dat ik dit detail belangrijk vind.
Het is eigenlijk geen smartwatchS023 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:28:
Blijven whatsapp berichten goed leesbaar op de GTR als je binnen korte duur vele berichten ontvangt? Ik bedoel hiermee dat het bericht verschijnt i.p.v. "whatsapp: 4 berichten".
Een smartwatch gebruik ik voornamelijk voor notificaties, vandaar dat ik dit detail belangrijk vind.
Weet zo ff niet uit mijn hoofd wat er staat als je veel berichten krijgt.
Het betalen met NFC werkt alleen in China. Geen idee of dat er mee te maken heeft. Misschien zitten er beperkingen op.BeArt schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:57:
Klopt toch dat de 42mm-variant ook over NFC beschikt?
Was op het werk aan het proberen om mijn GTR te koppelen aan mijn werk-badge zodat ik kan afdrukken via mijn smartwatch, maar voorlopig wordt de horloge niet herkend
[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 06-10-2019 14:07 ]
Ziet er heel slick uit 👍l3art schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:50:
Soms heb je van die watchfaces die er op de GTR zelf er een stuk beter uit zien dan op een plaatje... Dit is er ook zo één:
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/888
Klopt het nog dat een custom watch face de batterij sneller leeg maakt?
International en Chinees ofso?
2 versies of nog meer? En hoe herken je de internationale versie?
Iemand hier ervaring mee?
Sommige, maar zeker niet alle.C00P schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:05:
[...]
Ziet er heel slick uit 👍
Dat zou kunnen, maar ik merk er niet veel van eigenlijk.C00P schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:05:
[...]
Ziet er heel slick uit 👍
Edit: Misschien toch wel iets. Zit nu na twee dagen op een verbruik van 11% maar dat vind ik prima
[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 07-10-2019 15:59 ]
Dank je wel voor het delen. Goed te lezen dat ze de feedback meenemen. Ben erg benieuwd of dit de problemen echt oplost. Ondertussen nog aan het schakelen met Gearbest over mijn huidige watch, maar misschien wacht ik die update wel even af.iisworks schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:20:
Interessante thread over de GPS issues:
https://forum.xda-develop...fix-gps-t3957978/page2500
Voor wat het waard is: er is na de .14 FW update nog sprake van een extra app update binnenkort om naast de snellere gps fix ook de nauwkeurigheid te verbeteren...
Ondertussen die site maar eens gaan bookmarken.
Ik heb geprobeerd de 47 uit te lezen met de bij mij beschikbare paslezers. Vooralsnog helemaal geen resultaat.BeArt schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:57:
Klopt toch dat de 42mm-variant ook over NFC beschikt?
Het lijkt er op dat de hardware het wellicht wel ondersteund (want zo staat het in de specs) maar dat de RFID/NFC pas aan staat als deze via de software geactiveerd wordt, al dan niet kortstondig.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Trillen -> Amazfit-logo -> zwart scherm- > Trillen -> Amazfitlogo -> zwart scherm enz enz.
Heb 'm pas een maand. Gebeurde 1x eerder, maar ineens deed ie het weer.
Nu met gearbest bezig voor een vervanging, tenzij hier iemand een magische knoppen combi weet?
Qua batterij echt dik tevreden.
Ik gebruik de bovenste knop om naar het volgende nummer in Spotify te gaan, maar helaas doet hij dat ook als ik youtube kijk 🙃. Maar ik kan er mee leven.
Voor de rest ben ik al een week met de Breitling wijzerplaat(paar posts hierboven) aan het rondlopen en verbaas me nog elke dag over de schoonheid 😍
Verder kan ik deze glas protector wel aanraden, de hele bovenkant is nu gelijk, voor mij is het een toevoeging.
https://s.click.aliexpress.com/e/CynjZw7e
[ Voor 39% gewijzigd door C00P op 09-10-2019 17:04 ]
De enige functie die ik echt zinvol vind is de instelling die er voor zorgt dat altijd het laatst binnen gekomen bericht wordt getoond. Maar helaas zorgt N&F voor een flinke drain bij mij dus die er maar weer af gegooid.C00P schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:35:
Wat zijn zo een echt handige N&F instellingen die jullie echt handig vinden?
Ik gebruik de bovenste knop om naar het volgende nummer in Spotify te gaan, maar helaas doet hij dat ook als ik youtube kijk 🙃. Maar ik kan er mee leven.
Voor de rest ben ik al een week met de Breitling wijzerplaat(paar posts hierboven) aan het rondlopen en verbaas me nog elke dag over de schoonheid 😍
Verder kan ik deze glas protector wel aanraden, de hele bovenkant is nu gelijk, voor mij is het een toevoeging.
Dank voor de tip van de screenprotector. Meteen besteld.
[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 09-10-2019 19:35 ]
die heb ik ook besteld (of zo'n soort).C00P schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:35:
Zelf net dit 'zilver metallic milanese loop' bandje binnen gekregen (staan we paar foto's van de recenties).
Zit prima en kijken hoe hij zich houd (qua roest en zo).
Ik heb de 'find my phone' functie toegewezen aan de dubbelklik van de bovenste knop. Niet alleen handig, maar somos ook grappig: er volgt een enorme scheepstoeter uit je telefoon...C00P schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:35:
Wat zijn zo een echt handige N&F instellingen die jullie echt handig vinden?
Dank voor de tip, besteld vanuit 'Porselein'.C00P schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:35:
Verder kan ik deze glas protector wel aanraden
Nou nee, ben er niet te vreden over (of wel, kan veel beter).Mockmoon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:43:
ik lees dat er veel problemen zijn met GPS fix en nauwkeurigheid. zijn er onder jullie die wel tevreden zijn over de nauwkeurigheid? of is het een algemeen probleem met dit type?
Maar ja, alleen waar ik hem voor gebruik vind ik het 'goed genoeg' (en vind persoonlijk de andere kenmerken belangrijker, de looks, batterij).
Met de laatste firmware versie is het al wel iets beter geworden.
Wil je deze echt als sport horloge gebruiken en om afstanden mee te meten (en er vanuit gaan dat het zo goed als klopt), dan moet je deze naar mijn inziens niet kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door stimpyrulez op 11-10-2019 11:20 ]
Hopelijk dat die de GPS nauwkeurigheid verbetert.
Ik ben er wel tevreden mee, ben er 1 keer mee gaan zwemmen (schoolslag) en hij telde perfect de baantjes.Mockmoon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:43:
ik lees dat er veel problemen zijn met GPS fix en nauwkeurigheid. zijn er onder jullie die wel tevreden zijn over de nauwkeurigheid? of is het een algemeen probleem met dit type?
Ook 3 kwartier gaan lopen en zat er 200m langs vergeleken met mijn gsm, dus ik ben tevreden.
Zag de afgelegde route er ook goed uit op de kaart (qua nauwkeurigheid)?C00P schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 07:17:
[...]
Ik ben er wel tevreden mee, ben er 1 keer mee gaan zwemmen (schoolslag) en hij telde perfect de baantjes.
Ook 3 kwartier gaan lopen en zat er 200m langs vergeleken met mijn gsm, dus ik ben tevreden.
Yep, geen gekke verspringingen ofzo.iisworks schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:46:
[...]
Zag de afgelegde route er ook goed uit op de kaart (qua nauwkeurigheid)?
12 dagen geleden volledig opgeladen, en nu 15%.
Hartslag wordt gemeten om de 10 min.
Custom watchface, en gebruik makend van N&f.
Geene vette eerlijk gezegd, maar het ziet er cool uit en is nog eens handig, dus ik kan er mee leven.
Goed te weten dat er ook mensen zijn bij wie de GPS goed werkt (neem aan dat er wat dat betreft geen verschil is tussen 42 en 47mm)! Ik heb een Bip en een 47mm GTR is onderweg.
[ Voor 11% gewijzigd door iisworks op 12-10-2019 16:31 ]
Nee de 47mm.iisworks schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:30:
Is dat de 42mm dan, met 15% na 12 dagen?
Goed te weten dat er ook mensen zijn bij wie de GPS goed werkt (neem aan dat er wat dat betreft geen verschil is tussen 42 en 47mm)! Ik heb een Bip en een 47mm GTR is onderweg.
Ik ga hem 1 dezer dagen nog eens volledig opladen ,de vorige keer was de eerste keer en heb er veel aan geprutst.
Bij aankomst had ik 65 % battery. Gisteren wou ik hem opladen, en heb een serieus probleem.
Hij laadt hem op minder als een half uur op, en dan is hij op een half uur terug naar 0%.
Deze probleem blijkt veel voor te komen.
Heeft xiaomi dan gefaald met deze watch.
Op you tube is er een filmpje met dit probleem.
Heeft iemand dit ook al eens voor gehad.
YouTube: Amazfit GTR battery problem (more info in description)
Ben nu al na 1 week deze gtr al moe.
Anoniem: 320788
Met jou horloge ja, misschien een slechte accu. Over de hele linie gezien niet. Eerste keer dat ik het hoor. Ik heb nu na 16 dagen 54% over.Carlospaco schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:25:
Heeft xiaomi dan gefaald met deze watch.
Ben nu al na 1 week deze gtr al moe.
En moe? Het kan gebeuren dat een product niet goed is.
Gebeurd met auto's, pc's, eten, keukens, stoelen etc
Heb hem amper 1 week, mooie watch, kijk ernaar uit, en dan heb ik dit aan de hand.
Zal hem vandaag enkele uren aan de lader hangen, eens zien wat dat geeft . Mag je deze watch met een snellader van samsung laden? Kan dit kwaad? Ik verondersteld van niet, want mijn amazfit bip, laadt ik ook ermee, en heeft er geen probleem mee. Mercikes en groeten
Anoniem: 320788
Oem watch face.
Hardslag permanent.
Alle meldingen van telefoon naar horloge.
En actief (scherm aan na arm optillen) van 0600 tot 2359uur
En bediening van muziek 5 uur per maand.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 13-10-2019 10:12 ]
Hier met een custom watchface na 15 dagen nog 63% over.
- Om de 10 minuten hartslag checken
- Notificaties (whatsapp, gmail, discord)
- 's Nachts Do Not Disturb aan.
Vandaag met de Bip tijdens hardlopen een paar keer 165 aangetikt, maar eerder dit jaar had ik ook regelmatig het idee dat de gemeten piek HR te laag was. De Bip zojuist overigens na 45 dagen (na de zomervakantie dus, wat lijkt dat alweer lang geleden!) met nog 10% accu aan de lader gehangen (notifications aan, paar keer per week GPS activity, maar geen continue HR). Hopelijk doet de GTR dat ook zo goed.
BTW: Er schijnt ondertussen ook al een 1.3.4.16 FW mee te komen met een 3.4.3 Beta Amazfit app.
[ Voor 83% gewijzigd door iisworks op 13-10-2019 19:31 ]
Wat ik mis, of over het hoofd zie, er zit geen wifi op deze watch ????
Op mijn Huawei had ik dit en is wel gemakkelijk aangezien ik mijn smartphone niet bij me heb op het werk.
Zo kreeg ik alles van meldingen door op mijn watch, dit is nu niet mogelijk ?
Er zit inderdaad geen WiFi op de Amazfit GTR. Enkel Bluetooth om meldingen door te sturen.Powerray2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:47:
Beste medetweakers, de 42 mm nu een tijd in gebruik, had vroeger Huawei Watch 1.
Wat ik mis, of over het hoofd zie, er zit geen wifi op deze watch ????
Op mijn Huawei had ik dit en is wel gemakkelijk aangezien ik mijn smartphone niet bij me heb op het werk.
Zo kreeg ik alles van meldingen door op mijn watch, dit is nu niet mogelijk ?
Het valt me op dat veel mede-Tweakers verbaasd zijn over het hebben of ontbreken van functionaliteiten.
Voordat ik een dergelijk apparaat koop lees ik vanalles voordat ik tot aanschaf over ga en de enige verrassing voor mij was dan ook dat AOD er na een firmware update toch kwam.
Het is voor mij het eerste horloge in deze soort, wellicht dat ik daarom nergens van uit ga, maar ik verbaas me een beetje over de dingen waar andere gebruikers van de GTR achter komen dat die er niet zijn.
Hoe zien jullie dat?
De Amazfit Pace kon dat vrij goed, de huawei watch GT heeft die functie niet.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie