Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

siemed schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:31:
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar waar/ hoe kun je al die instellingen doen van de dubbelklik optie en hartslag metingen? In het horloge zelf kan ik het niet vinden net als in de Amazfit app?
Is een 3rd party Android app waarmee je dat soort zaken kunt instellen: Notify & Fitness.
Ik heb zo snel geen iOS variant gevonden, sorry.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Net speciaal voor jullie getest. Zodat jullie het niet hoeven te testen.

Na de eerste test kan het horloge zwemmen in een zoutwaterbad, heb ik vandaag getest of het horloge 2 uur in de wasmachine kan overleven.

Antwoord : ja. Hij is weer mooi schoon....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:00
Mijn GTR net binnen als beoogde vervanger voor de Bip. De grootte valt me erg mee, en de polsbeweging om het scherm aan te zetten kan ik mee uit de voeten.

Met de .14 FW update zoals al gemeld een vlotte GPS fix, maar een stukje fietsen leerde dat de nauwkeurigheid flink wat te wensen overlaat: flinke delen van de route wel 30m naast de gereden weg, en bochten extreem afgesneden. Net ook even vergeleken met de Bip en die geeft de route strak weer, tot op de juiste weghelft. Als de .15 FW dat niet oplost dan hou ik het nog maar even bij de Bip (later de GTS).

[Update] De .15 FW via de 3.4.3 beta Amazfit apk weten te installeren en vanmorgen naar het werk gefietst, maar de nauwkeurigheid is nog steeds even beroerd. Er schijnt ondertussen ook een .16 FW te zijn, maar of dat het oplost...

[ Voor 34% gewijzigd door iisworks op 16-10-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-06 08:13
Iemand al iets gevonden om 1 van de vele 47mm watchfaces op een 42 mm variant te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat je niet geautomatiseerd lukken; je zou zelf iets kunnen maken op basis van een 47mm voorbeeld, maar zomaar omzetten kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:44
iisworks schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:16:

[Update] De .15 FW via de 3.4.3 beta Amazfit apk weten te installeren en vanmorgen naar het werk gefietst, maar de nauwkeurigheid is nog steeds even beroerd. Er schijnt ondertussen ook een .16 FW te zijn, maar of dat het oplost...
Hoe kun je die beta downloaden?
Ik kan de amazfit beta nergens vinden.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:46
Hilus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:50:
En nog een vraag van een onwetende: heeft de GTR een auto-pauze functie? Zodat je als je bijvoorbeeld een fietsroute registreert, hij automatisch stilstaand bij het stoplicht je gereden tijd stopt, en weer vervolgt als je verder fietst?
Gebruiksaanwijzing via Banggood: er zit een auto-pause functie op.

Of dat werkt, gezien de wisselende GPS-ervaringen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Het werkt wel, maar om de een of andere reden werkte het bij mij niet goed met de synchronisatie naar Strava.

Hier sinds de 14 firmware geen fix meer verloren. Nauwkeurigheid is nog wel een ding. Tussen 300 en 600 meter verschil op een 7,5K vind ik nog steeds te veel. Ook lijkt de accu sneller leeg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 15:35

cooper_s1

MINI's rule

l3art schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:23:
[...]

Rond lopen in achtjes hoeft ook niet. Het werkt hetzelfde als met een telefoon. Neem het horloge in je hand en maak nu met je pols/hand achtjes net zo lang tot de GTR gecalibreerd is. Dit kan wel even duren. Ook niet te snel achtjes maken.
Enig idee hoe lang dit duurde? Of moet dat buiten gebeuren ofzo? Na 1 minut 8-jes draaien nog geen kompas bij mij namelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51

Nakebod

Nope.

Nu bijna een maandje overgestapt van mijn Ticwatch S naar de Amazfit GTR.
Ik mis wel 1 ding. Het dagelijks opladen van het horloge :+

De GTR heb ik bij ontvangst opgeladen, en 1 week geleden een keer. Ik gebruik ongeveer 5% accu per dag.
Heb 24/7 heart rate monitor aanstaan per 5 minuten. Af en toe GPS tracking gebruikt, die zoals anderen ook ervaren niet altijd even nauwkeurig is. Globaal klopt het laten we maar zeggen :P

Vond de notificaties wel even wennen. Op WearOS veeg je simpel naar beneden door al je notificaties als ze niet meer in beeld hebt staan. Bij Amazfit moet je via het menu eerst naar notifications voordat je ze ziet.
Kleine extra en imho overbodige handeling :)

Als ik dan toch over notificaties bezig ben :+
Soms heb ik dat notifications zichzelf herhalen, als je bijv op WhatsApp of Telegram van verschillende contacten/groepen een bericht krijgt, laat het horloge steeds hetzelfde bericht als notificatie zien, ipv het laatste bericht.

En vraagtekens in notificaties. Volgens mij voornamelijk bij agenda afspraken.
Je zou denken aan foute karakters / geen UTF-8 ofzo, maar in onderstaande afspraak heet de afspraak letterlijk Test notification. En datum/tijd kan je ook niets speciaals mee doen lijkt mij. Geen speciale karakters of andere hippe emoji's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n2H6HtsH9bGQpD0bRckV9Snq/medium.jpg

En 1 vaagheidje die ik nu een paar keer had bij ontvangen van telefoongesprekken, dat het horloge bleef trillen, en als naam stond er G???. Stopte pas nadat ik de notificatie op stil zette. Ophangen was niet genoeg.

Gister ook een nieuw horlogebandje binnengekregen, geeft gelijk hele andere looks.
Paar schakels ertussenuit. Nu zit de band of net te strak, of met 1 schakel extra eigenlijk net iets te los. Zou een halve schakel moeten hebben :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YgIuWQ7sEj81pmSu1PUepanK/medium.jpg

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32

13art

Moderator Mobile
cooper_s1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:25:
[...]

Enig idee hoe lang dit duurde? Of moet dat buiten gebeuren ofzo? Na 1 minut 8-jes draaien nog geen kompas bij mij namelijk...
Seconde of 30? Puur 8 bewegingen maken vanuit je pols zeg maar met het horloge in je hand. Af en toe variëren in snelheid (weet niet wat beter is, snel of langzaam).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

l3art schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:28:
[...]

Seconde of 30? Puur 8 bewegingen maken vanuit je pols zeg maar met het horloge in je hand. Af en toe variëren in snelheid (weet niet wat beter is, snel of langzaam).
Thnx,
Ik zal t eens na werk proberen, t ziet er zo apart uit als ik hier 8-jes sta te draaien op m'n werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Heeft er iemand intussen deze tool:
https://play.google.com/s....zdenekhorak.amazfittools
geprobeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 11:42
Mijn eerste poging tot een watchface. Nog nooit iets mee gedaan en ik moet zeggen, het resultaat op het horloge is beter dan op het plaatje!
Sterker nog...om onverklaarbare reden ziet het onderste er op het plaatje anders uit dan op het horloge.
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1196

Zie net dat ik wat te gehaast ben geweest met uploaden, missen nog paar dingetjes. Zal deze later vandaag aanpassen.

[ Voor 17% gewijzigd door OmeAnne op 18-10-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
OmeAnne schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:44:
Mijn eerste poging tot een watchface. Nog nooit iets mee gedaan en ik moet zeggen, het resultaat op het horloge is beter dan op het plaatje!
Sterker nog...om onverklaarbare reden ziet het onderste er op het plaatje anders uit dan op het horloge.

Zie net dat ik wat te gehaast ben geweest met uploaden, missen nog paar dingetjes. Zal deze later vandaag aanpassen.
Ziet er erg mooi uit, precies mijn smaak! welke app heb je nodig om deze in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
Ik ga hem nu proberen.
Hij vereist mi fit.
Dus dan heb ik 3 apps op mijn gsm lopen.
MA goed, ik probeer...

/edit, hij vindt mijn gtr niet, geld terug gekregen 👍

Amazfit app en mi fit app zien er identiek uit, als ik enkel de mi fit app installeer is voldoende? (ik heb ook een mi mix 2 gsm)

[ Voor 20% gewijzigd door C00P op 19-10-2019 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
C00P schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:55:
[...]

Ziet er erg mooi uit, precies mijn smaak! welke app heb je nodig om deze in te stellen?
Het handigst is om de Amazfitwatchfaces app te downloaden. Daarnaast moet je 1 van de vele officiële watchfaces downloaden via de Amazfit app.
Wat doet die Amazfitwatchfaces app? Die download de gewenste watchface en plaatst die in de map op je telefoon van die originele watchface. Daarna moet je via de Amazfit die "originele watchface" opnieuw op je horloge instellen. Op dit moment wordt dan niet die originele geladen, maar de door Amazfitwatchfaces app gedownloade versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
OmeAnne schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:44:

Nice,

Misschien ook even kijken naar het geel van de stepcounter, dat loopt nu door de tekst heeft (althans in de preview). Misschien dit ook nog even aanpassen. Heb hem in ieder gevan tussen m'n favorieten gezet.

Waar heb je hem mee ontworpen? Illustrator? Elementen uit andere horloges gehaald?

Edit:
Ze te zien heb je wat elementen bij 'Xade' vandaan. De circel onder zou uit twee delen moeten bestaan. De linker helft de stappen en de rechter helft de accu. Althans dat is nu wat de icoontjes zeggen. Het is wat dubbelop aangezien je ook een accu percentage staat maar voor het oog is het wel mooi.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 19-10-2019 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Klopt in de preview doet ie dat. In het echt ziet het er zelfs nog anders uit. De preview wordt gegenereerd door de tool en daar zit blijkbaar nog iets niet goed in.

Zeker, de basis zijn elementen uit andere watchfaces. Heb GIMP gebruikt om vanuit de wijzerplaat van een andere, mijn eigen te maken.

Deze tool gebruik ik om bestaande bin files uit elkaar te halen.
https://amazfitwatchfaces...p?f=29&t=816&p=2313#p2313

Het mooie is daar zit een Windows exe bij, daar sleep je de bin naartoe en hij haalt het uitelkaar. Sleep je daarna je aangepaste json er weer naartoe en hij maakt er een bin van! Easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
OmeAnne schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:50:
Klopt in de preview doet ie dat. In het echt ziet het er zelfs nog anders uit. De preview wordt gegenereerd door de tool en daar zit blijkbaar nog iets niet goed in.

Zeker, de basis zijn elementen uit andere watchfaces. Heb GIMP gebruikt om vanuit de wijzerplaat van een andere, mijn eigen te maken.

Deze tool gebruik ik om bestaande bin files uit elkaar te halen.
https://amazfitwatchfaces...p?f=29&t=816&p=2313#p2313

Het mooie is daar zit een Windows exe bij, daar sleep je de bin naartoe en hij haalt het uitelkaar. Sleep je daarna je aangepaste json er weer naartoe en hij maakt er een bin van! Easy!
Ja ik ken hem, heb hem zelf ook gebruikt om her en der wat dingen aan te passen bij andere watchfaces. Veelal de data format aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
l3art schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 06:46:
[...]

Edit:
Ze te zien heb je wat elementen bij 'Xade' vandaan. De circel onder zou uit twee delen moeten bestaan. De linker helft de stappen en de rechter helft de accu. Althans dat is nu wat de icoontjes zeggen. Het is wat dubbelop aangezien je ook een accu percentage staat maar voor het oog is het wel mooi.
Klopt komen zeker elementen bij Xade vandaan, althans ik heb die van een ander gebruikt en zeg later dat Xade aan de basis van dat type heeft gestaan.

Wel leuk dat Xade er zelf erg enthousiast over is. ☺️

Ik denk dat ik het percentage weg haal. Ik vind het een beetje overbodig, het streepje zegt genoeg en als je details wil open je de telefoon maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
OmeAnne schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 06:28:
[...]

Het handigst is om de Amazfitwatchfaces app te downloaden. Daarnaast moet je 1 van de vele officiële watchfaces downloaden via de Amazfit app.
Wat doet die Amazfitwatchfaces app? Die download de gewenste watchface en plaatst die in de map op je telefoon van die originele watchface. Daarna moet je via de Amazfit die "originele watchface" opnieuw op je horloge instellen. Op dit moment wordt dan niet die originele geladen, maar de door Amazfitwatchfaces app gedownloade versie.
Dank!
Heldere uitleg 👍
Als ik een watchface wil downloaden crashed de app echter, ik heb het probleem gemeld.
Kan ik nog iets anders proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
C00P schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:34:
[...]

Dank!
Heldere uitleg 👍
Als ik een watchface wil downloaden crashed de app echter, ik heb het probleem gemeld.
Vreemd, werkt hier zonder problemen. Heb al behoorlijk wat verschillende watchfaces er op gezet/verwisseld.
Je probeert niet toevallig een 47mm watchface op een 42mm te zetten? Oh wacht, lees nu beter en zie dat het al bij het downloaden mis gaat.
Andere watchface geprobeerd?

Een workaround is de watchface downloaden via de website. Dan de bin file in de map zetten van één van de origineel gedownloade watchfaces in de Amazfit map (android/data/com.huami.watch.xxxx) en de naam handmatig veranderen in de naam van het originele bestand en dan via de Amazfit app de watchface synchroniseren waarvan je net de bin file vervangen hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 19-10-2019 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
C00P schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:34:
[...]

Dank!
Heldere uitleg 👍
Zowel Amazfit als Amazfitwatchfaces app herinstalleren. Hebt zelfs kans dat horloge terug moet naar fabrieksinstellingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik zag hem vanmorgen staan. Leuk om te zien dat het iemand van hier is.
Ik heb hem sowieso als favoriet gemarkeerd; als iedereen die hier komt dat even doet komt ie lekker hoog in de ranglijsten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Deze werkt niet voor de GTR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
l3art schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:44:
[...]

Vreemd, werkt hier zonder problemen. Heb al behoorlijk wat verschillende watchfaces er op gezet/verwisseld.
Je probeert niet toevallig een 47mm watchface op een 42mm te zetten? Oh wacht, lees nu beter en zie dat het al bij het downloaden mis gaat.
Andere watchface geprobeerd?

Een workaround is de watchface downloaden via de website. Dan de bin file in de map zetten van één van de origineel gedownloade watchfaces in de Amazfit map (android/data/com.huami.watch.xxxx) en de naam handmatig veranderen in de naam van het originele bestand en dan via de Amazfit app de watchface synchroniseren waarvan je net de bin file vervangen hebt.
Works like a charm 👌
En ziet er heel gaaf uit, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
OmeAnne schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:49:
[...]

Zowel Amazfit als Amazfitwatchfaces app herinstalleren. Hebt zelfs kans dat horloge terug moet naar fabrieksinstellingen...
Ik heb de laatste dagen zeker 10 keer een factory reset gegeven en alle apps weggeveegd en opnieuw geïnstalleerd.

Notify and fitnis deed alles in het 100 lopen.
Als ik wat instellingen aanpaste ging het scherm niet meer aan als ik mijn pols draaide, dit terwijl de optie wel degelijk aan staat.
Deze gebruik ik dus niet meer.
Is er een andere manier om de hw knoppen te binden aan volgend nummer? Dat is wel zo handig als ik ga joggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeAnne
C00P schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:36:
[...]

Ik heb de laatste dagen zeker 10 keer een factory reset gegeven en alle apps weggeveegd en opnieuw geïnstalleerd.

Notify and fitnis deed alles in het 100 lopen.
Als ik wat instellingen aanpaste ging het scherm niet meer aan als ik mijn pols draaide, dit terwijl de optie wel degelijk aan staat.
Deze gebruik ik dus niet meer.
Is er een andere manier om de hw knoppen te binden aan volgend nummer? Dat is wel zo handig als ik ga joggen.
Ik gebruik alleen de Amazfit app, daarmee kan het volgens mij niet. Heb ook wel andere apps geprobeerd, maar allen gooiden uiteindelijk de boel in het 100.

Vandaag nog een nieuwe WF online gezet, alleen een analoog klokje, verder volledig kaal.
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1218

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maikelvs
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-07 20:12
OmeAnne schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:01:
[...]

Ik gebruik alleen de Amazfit app, daarmee kan het volgens mij niet. Heb ook wel andere apps geprobeerd, maar allen gooiden uiteindelijk de boel in het 100.

Vandaag nog een nieuwe WF online gezet, alleen een analoog klokje, verder volledig kaal.
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1218
Goed bezig! Ik ben trouwens Maikeldevil van deze:

https://amazfitwatchfaces.com/search/gtr/author/Maikeldevil

Watchfaces. Ik dacht ik maak er even een paar om te testen of het een beetje lukt voor ik een GTR koop. Ik vind watchface best belangrijk dus wil ik wel faces naar eigen smaak maken. Deze zijn vrij primitief btw. Kan zeer geadvanceerd te werk gaan kijk maar naar mijn miband 4 creaties. Trouwens.. werkt live weer niet op de GTR? Op demiband4 zijn .json verwijzingen naar display weerbericht, e rzouden al mensen met een GTR live weer op hun horloge hebben. De planning is om bij Belsimpel binnenkort een GTR te bestellen. Wacht alleen nog wel even Black friday af. Ik gebruik nu trouwens een Miband 4.De communitie is wel vrij stug trouwens op Amazingfaces, voordat je eindelijk een reactie hebt 8)7

Maarre, mooie watchfaces! Hup hup max _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Wat mogen we nog verwachten van amazfit, de software kan nog Wat beter, hoe is hun track record ivm ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Maikelvs schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 00:38:
[...]

Goed bezig! Ik ben trouwens Maikeldevil van deze:

https://amazfitwatchfaces.com/search/gtr/author/Maikeldevil

Watchfaces. Ik dacht ik maak er even een paar om te testen of het een beetje lukt voor ik een GTR koop. Ik vind watchface best belangrijk dus wil ik wel faces naar eigen smaak maken. Deze zijn vrij primitief btw. Kan zeer geadvanceerd te werk gaan kijk maar naar mijn miband 4 creaties. Trouwens.. werkt live weer niet op de GTR? Op demiband4 zijn .json verwijzingen naar display weerbericht, e rzouden al mensen met een GTR live weer op hun horloge hebben. De planning is om bij Belsimpel binnenkort een GTR te bestellen. Wacht alleen nog wel even Black friday af. Ik gebruik nu trouwens een Miband 4.De communitie is wel vrij stug trouwens op Amazingfaces, voordat je eindelijk een reactie hebt 8)7

Maarre, mooie watchfaces! Hup hup max _/-\o_
Ah kijk, ik had ook al even bij die van jou gekeken of ik daar wat kon jatten. ..eh.. gebruiken. 😁 Vast wel eens, maar nog niet bij de ontwerpen die ik in mijn hoofd had.

Geen idee of live weer werkt, ben er nog maar net mee begonnen en ben nu bezig met een watchface waarbij ik ook daadwerkelijk de positie van dingen wijzig enzo... dacht dat dat heel lastig zou zijn maar valt eigenlijk best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
OmeAnne schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 07:52:
[...]

Ah kijk, ik had ook al even bij die van jou gekeken of ik daar wat kon jatten. ..eh.. gebruiken. 😁 Vast wel eens, maar nog niet bij de ontwerpen die ik in mijn hoofd had.

Geen idee of live weer werkt, ben er nog maar net mee begonnen en ben nu bezig met een watchface waarbij ik ook daadwerkelijk de positie van dingen wijzig enzo... dacht dat dat heel lastig zou zijn maar valt eigenlijk best mee.
Jullie moeten gaan samenwerken ;)
De blauw achtergrond van Maikel gebruiken als kleur voor die van jou :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikelvs
OmeAnne schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 07:52:
[...]

Jatten.. ik vind dat een vrij heftig woord. Kijk in deze communitie is dat juist belangrijk dat we dingen van elkaar overnemen. Mijn ontwerpen zijn uiteraard ook niet van mezelf maar kopieën van originelen. T is lullig als je exact een ontwerp overneemt en jou naam er onder zet. Zolang je maar dingen ten goede aanpast is dat alleen maar goed. Stel dat iemand mijn ontwerp pakt en daar stappen, batterij status en alles aan toe voegt om een mooie manier juig ik dat vooral toe! Daar hoef ik geen credits voor XD. Samen moeten we alles beter en mooier maken :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikelvs
Weet iemand de maximale grootte in mb's voor een watch face is voor de GTR?

Deze is bijvoorbeeld 2,1 MB maar geen idee of die het doet (Versie tag battery pointer)

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Maikelvs schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:27:
Weet iemand de maximale grootte in mb's voor een watch face is voor de GTR?

Deze is bijvoorbeeld 2,1 MB maar geen idee of die het doet (Versie tag battery pointer)

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1160
Geen idee eigenlijk, maar dat zal wel bijna de max zijn.

Ik zou als de wiedeweerga de oude versie terugzetten, deze dut het niet!
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Swq5zx1/IMG-20191022-084247646-HDR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Ik heb nu na de 1ste keer tot 100% laden (is pas 2de keer dat de gtr geladen wordt, ik heb m van iisworks overgenomen) net iets meer dan 5 dagen met de lading gedaan. Niet zo lang dus. Is zojuist uitgegaan.
Kan dat zijn omdat ik wisselend MI Fit en Amzfit appje gebruikt heb? Ze stonden vaak naast elkaar aan en beide verbonden met het horloge...
Het Amazfit app werd overigens automatisch gesloten telkens leek het erop

[ Voor 9% gewijzigd door cooper_s1 op 23-10-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heb je allemaal aan of uit staan.
Display always on misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Twee apps scheelt denk ik ook batterijtijd, op de mibandjes in elk geval wel (misschien dat zo'n horloge een wat grotere accu heeft)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Anoniem: 320788 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:30:
Inderdaad always on display, 1 keer per 10 minuten m'n hartslag. Verder eigenlijk niets.
In elk geval draai ik nu alleen maar MiFit en kijk hoe het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
De amazfit app registreert geen slaap, maar dat is misschien omdat ik mijn horloge dan op energie besparing heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik hem mijn GTR na een paar dagen verkocht. De GPS was voor mij onacceptabel onnauwkeurig, en ik had het idee dat dit een hardware issue was, wat dus niet helemaal op te lossen is met een FW of App update. Niet alleen klopte de track helemaal niet op de kaart, het viel me ook op dat tijdens een rondje fietsen met het horloge (weliswaar onder een mouw) de snelheid structureel veel te laag was: steeds als ik keek zag ik erg vaak 7-12 km/h vs de 20 die ik daadwerkelijk fietste. Met wat AI in de cloud is er waarschijnlijk nog wel wat te verbeteren aan de routes door die "op de track" te zetten en te interpoleren, maar uiteindelijk ontbreekt het natuurlijk gewoon aan betrouwbare data. Bij de kleinere en veel goedkopere Bip was dit onder dezelfde omstandigheden altijd prima in orde.
Ik heb nu een Huawei Watch GT aangeschaft (2 weken op acculading), en daarop is de snelheid/track wel perfect in orde . Viel me ook op dat sleep tracking met de GT erg betrouwbaar is (slapen is ook echt slapen), en continuous HR monitoring lijkt ook een stuk meer continu te zijn ipv interval bij Amazfit. De accu gaat een stuk minder lang mee en er zijn ook wat kleine zaken die me storen, dus als er een GTR revisie komt waarin de GPS weer in orde is denk ik dat ik toch weer overstap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Net een firmware update binnen gekregen.1.3.4.19
Nog geen changelog gezien.
C00P schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:48:
De amazfit app registreert geen slaap, maar dat is misschien omdat ik mijn horloge dan op energie besparing heb staan?
Wat bedoel je met het horloge op energie besparing staan?

[ Voor 65% gewijzigd door 13art op 24-10-2019 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 22:59
l3art schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:06:

[...]

ik gok de modus die je activeert door van boven naar beneden te vegen en dan op het Batterij-icoontje te drukken.
Ik denk dat de slaap dan inderdaad niet geregistreerd wordt, enkel stappen... Hoewel nu ik het probeer staat er ook "sleep time" bij vermeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
BeArt schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:21:
[...]

ik gok de modus die je activeert door van boven naar beneden te vegen en dan op het Batterij-icoontje te drukken.
Ik denk dat de slaap dan inderdaad niet geregistreerd wordt, enkel stappen... Hoewel nu ik het probeer staat er ook "sleep time" bij vermeld ...
Ahhh die, nog nooit gebruikt 8)7
Ook een beetje onzinnig als het ding toch al 20+ dagen mee gaat, imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

l3art schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:06:

[...]

Ik kreeg ook net de update, maar daarna om door te gaan moest ie opnieuw connecten ofzo... dat lukte in eerste instantie niet... maar na een minuut of 5 gelukkig wel...
Het lijkt wel of eerst de firmware gedaan wordt en daarna meld ie iets van bronnen bijwerken en daarna is het klaar

[ Voor 11% gewijzigd door cooper_s1 op 24-10-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
cooper_s1 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:30:
[...]

Ik kreeg ook net de update, maar daarna om door te gaan moest ie opnieuw connecten ofzo... dat lukte in eerste instantie niet... maar na een minuut of 5 gelukkig wel...
Ging hier prima, moest wel na de update nog de library updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Net een update gekregen naar v.0.0.9.47 voor de 42mm. Heb het idee dat de updates voor de 42 mm iets later uit komen dan die voor de 47 maar dat de wijzigingen aardig gelijk zijn. Dus mijn vraag: heeft iemand enig idee wat de update ons brengt :) ?

Er zijn iig weer een aantal fraaie watchfaces bijgekomen in de app (die worden gelijk geüpdate met de sw van het horloge heb ik het idee)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-07 10:35
Alvast een beetje changelog info, tot iemand 't op z'n nederlands plaatst:
https://www.reddit.com/r/...bh/firmware_update_13419/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vanmiddag een stukje door de duinen gefietst met GPS aan. Had tussen de 30sec en 60sec een fix, ook de route is vrij nauwkeurig aangegeven. Maar goed dit is wel in een open vlakte zonder gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
1 watchface heeft nu de temperatuur staan, dat betekent dus dat dat nu mogelijk is, en dat is wel 😎

Als jullie gaan slapen, locken jullie enkel het scherm?

[ Voor 22% gewijzigd door C00P op 24-10-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
C00P schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:04:
1 watchface heeft nu de temperatuur staan, dat betekent dus dat dat nu mogelijk is, en dat is wel 😎

Ik zet voor het slapen DND aan en wekken scherm bij het optillen van de arm staat bij mij in een tijdschema (22.30 - 7.00 niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
l3art schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:47:
Vanmiddag een stukje door de duinen gefietst met GPS aan. Had tussen de 30sec en 60sec een fix, ook de route is vrij nauwkeurig aangegeven. Maar goed dit is wel in een open vlakte zonder gebouwen.
Heb je toevallig ook af en toe naar de snelheid gekeken (zie mijn bevindingen hierboven)? En idd lijkt het pas echt problematisch te zijn onder bomen en tussen gebouwen. Ik probeer nog steeds uit te vinden of er een recentere HW revisie is waarbij GPS gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
iisworks schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:55:
[...]

Heb je toevallig ook af en toe naar de snelheid gekeken (zie mijn bevindingen hierboven)? En idd lijkt het pas echt problematisch te zijn onder bomen en tussen gebouwen. Ik probeer nog steeds uit te vinden of er een recentere HW revisie is waarbij GPS gewoon goed is.
Nee niet tussendoor gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:56

Vos

AFCA

Time dnd schema, draaien arm ook op tijdsschema. Zet een alarm en doe handmatig op screen lock.

Wel beetje jammer dat de trilfunctie veel geluid maakt. In een meeting op het werk is dat vrij irritant. Dan moet ik hem op DND zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 25-10-2019 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Anoniem: 320788 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:30:
Het gaat intussen veel beter qua energieverbruik, van 100% naar 94% in 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne

Welke watchface is dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikelvs

Ja, klopt. Het is dat ik de GTR nog niet heb, maar als het weer op de bip of wat dan ook kan dan moet het zoiezo niet moeilijk zijn. Py tools ondersteunt het nog niet in de preview maar best kans dat als je de weather json toevoegd met de nodige afbeeldingen dat ie het op de horloge zelf dan gewoon toont. Ik snap eigenlijk de ophef op amazwatchfaces ook niet echt met al die teksten. Maar kijk een naar de Miband 4 die volgt de juiste verwijzingen en afbeeldingen kopieer de .json code en koppel de weather icons en test het eens uit op je watch! Ik ga me er nog niet aan wagen. Ik zet er watchfaces op en iedereen download ze maar niemand reageerd op de ongedrukte vraag: werkt ie goed? Is ie mooi? Dus zonder comments is een poging op een weer versie ook kansloos. Volgensmij is een werkende weerbericht versie op het reactiebord van de github pagina van py tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Maikelvs schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

Ja, klopt. Het is dat ik de GTR nog niet heb, maar als het weer op de bip of wat dan ook kan dan moet het zoiezo niet moeilijk zijn. Py tools ondersteunt het nog niet in de preview maar best kans dat als je de weather json toevoegd met de nodige afbeeldingen dat ie het op de horloge zelf dan gewoon toont. Ik snap eigenlijk de ophef op amazwatchfaces ook niet echt met al die teksten. Maar kijk een naar de Miband 4 die volgt de juiste verwijzingen en afbeeldingen kopieer de .json code en koppel de weather icons en test het eens uit op je watch! Ik ga me er nog niet aan wagen. Ik zet er watchfaces op en iedereen download ze maar niemand reageerd op de ongedrukte vraag: werkt ie goed? Is ie mooi? Dus zonder comments is een poging op een weer versie ook kansloos. Volgensmij is een werkende weerbericht versie op het reactiebord van de github pagina van py tools.
Ik wil best voor je testen hoor als je met het weerbericht aan de slag wilt. Een simpele wf om te kijken of het werkt is dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikelvs
OmeAnne schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:48:
[...]

Ik wil best voor je testen hoor als je met het weerbericht aan de slag wilt. Een simpele wf om te kijken of het werkt is dan voldoende.
Heb je een wetransfer in pm op amazfaces gestuurd. Py tool kan hem niet inpakken aangezien de verwijzing weather niet in de tool staat. Amazfit tools kon dat wel dus zo ontstond de bin. Kan zijn dat de kleuren minder uitvallen maar het gaat er om dat er iets over het weer in staat! De website accepteert hem niet want die leest het json uit. (Daarom staat de enige die t wel doet niet op amazingfaces). Ik hoor het graag van je!

EDIT: Heb hem ook naar je mail gestuurd!

[ Voor 3% gewijzigd door Maikelvs op 25-10-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
l3art schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:47:
Gisteren ook gelijk een stukje gelopen. Eerste km's ging aardig goed. Na wat bochten begon hij van slag te raken en de bochten af te snijden. Dit scheelde 500m op 9 km. Heb besloten nog een weekje te testen en anders omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
TAVL schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:01:
[...]
Gisteren ook gelijk een stukje gelopen. Eerste km's ging aardig goed. Na wat bochten begon hij van slag te raken en de bochten af te snijden. Dit scheelde 500m op 9 km. Heb besloten nog een weekje te testen en anders omruilen.
Was deze recent gekocht? Vrees echt dat het een hardware issue is...

Heb nu een paar dagen een 46mm Huawei GT in gebruik en hoewel Sync, HR, GPS en Sleep tracking erg goed werken zijn er een aantal kleine dingen die me storen. En de genoemde accuduur lijkt toch <2w te zijn bij standaard settings/gebruik. Ik wacht dus met smart op een GTR met accurate GPS. :)

[ Voor 26% gewijzigd door iisworks op 26-10-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Nee, juli/augustus ergens. Las dat deze firmware update gericht is op nauwkeurigheid. Ik heb nog enkele lopen gepland in de komende week, dus die test ik nog. Heb al bij Gearbest aangegeven dat ik het zo doe en anders vervanging wens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TAVL schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:08:
Nee, juli/augustus ergens. Las dat deze firmware update gericht is op nauwkeurigheid. Ik heb nog enkele lopen gepland in de komende week, dus die test ik nog. Heb al bij Gearbest aangegeven dat ik het zo doe en anders vervanging wens
En gearbest ging daar mee akkoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
TAVL schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:08:
Voor zover ik weet is ondanks beloftes alleen het probleem van geen fix kunnen krijgen vanaf de .14 FW opgelost, en inderdaad lukte dat nu <30s. Ik heb nog nergens terug kunnen vinden dat er iets is verbeterd aan de nauwkeurigheid. Zoals gezegd vermoed ik echt een HW issue, domweg vanwege het feit dat ik onder alles behalve ideale omstandigheden onrealistische en sterk wisselende waarden zag qua snelheid en locatie. Slecht antenne-design wellicht? Op de fiets onder bomen op de GTR 7-12 km/h daar waar ik constant >20 reed + een zeer onregelmatige track. Op dezelfde route leverden zowel de Bip als Huawei GT een perfecte track op.

Als het lukt zou ik hem als ik jou was terugsturen (is dat rendabel?). Of voor de juiste prijs via MP verkopen, er zijn mensen die de GPS niet zo belangrijk vinden...

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 26-10-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Waar blijven die watch faces met temperatuur op de wijzerplaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er zijn er wel meer met weer hoor; in ieder geval die ik nu heb gezien:
  • Military Camouflage
  • Mechanical Age
  • Night Spirit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Dat is irritant, hij werkt de tijd niet bij.

Ah, net via de Amazfit app even de wekker gezet, nu is de tijd wel aangepast.

[ Voor 47% gewijzigd door OmeAnne op 27-10-2019 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OmeAnne schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 06:48:

Hier gewoon automatisch 1 uur terug.

Nu was ik gisteravond wel tot over 3 uur op de telefoon bezig.
Maar de update is net pas gedaan

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 27-10-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
OmeAnne schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 06:48:

Bij mij ook pas toen ik de amazfit app opende en naar mijn profiel ging. Dit terwijl de gtr wel connected was met de telefoon. Vreemd maar goed niet echt een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51

Nakebod

Nope.

Mijn tijd was ook niet aangepast.
Wel toevallig een firmware update melding in de app, waarna de tijd ook weer goed stond.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
42mm. Bij wakker worden was de tijd niet aangepast. Ook niet na synchroniseren. Niks meer aan gedaan. Later op de dag was de tijd aangepast. Prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlospaco
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-01-2023
Heb mijne teruggestuurd en geld terug gehad. Heb mij nu de huawei gt gehaald, en moet zeggen dat deze toch veel beter is dan de gtr. Gps fix is gewoon zeer snel, software veel vlotter, battery veel betrouwbaarder, en gps route is gewoon perfect, klopt zoals het moet. Heb beetje gevoel gehad dat amazfit, de huawei kopieerd, maar de hardware middelmatig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Carlospaco schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:25:
Heb mijne teruggestuurd en geld terug gehad. Heb mij nu de huawei gt gehaald, en moet zeggen dat deze toch veel beter is dan de gtr. Gps fix is gewoon zeer snel, software veel vlotter, battery veel betrouwbaarder, en gps route is gewoon perfect, klopt zoals het moet. Heb beetje gevoel gehad dat amazfit, de huawei kopieerd, maar de hardware middelmatig is.
De batterij betrouwbaarder? Hoe bedoel je dat? Ik snap je andere punten, maar batterij onbetrouwbaar heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlospaco
OmeAnne schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:28:
[...]

De batterij betrouwbaarder? Hoe bedoel je dat? Ik snap je andere punten, maar batterij onbetrouwbaar heb ik geen last van.
De battery gaat leeg ,zoals het moet, met normale percentages. De zoon gebruikt de amazfit pib, en die gaat lang mee de battery, maar soms gaat hij een dag of twee niets af, en dan de dag erna gaat er ineens 10 tot 15 percent af. Dat zou normaal niet mogen. Met de gtr had ik zeer veel battery drain . Dit zijn mijn ervaringen ermee, en als ik opzoek, blijken er nog die het hebben. Dat is mijn mening en ervaring hierover.
En dat de huawei gt in mijn ogen gewoon beter is, ervaar ik nu zeker, nadat ik ze allebei al heb gehad en geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees veel klachten over de GPS ontvangst, alhoewel ik daar zelf niet echt last van lijk te hebben.
Een dag in de Efteling was 'raar', maar dat lijkt vooral te komen omdat je dan ook vaak binnen in de rij staat te wachten.

Het viel me onlangs pas op dat je ook een fitness-activiteit kunt starten vanuit de app. Wat ik me afvroeg is of dan nog steeds alleen de GPS van het horloge wordt gebruikt, of dat ie dan ook de data van de telefoon gebruikt.
Iemand hier enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Anoniem: 120539 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:27:
Ik lees veel klachten over de GPS ontvangst, alhoewel ik daar zelf niet echt last van lijk te hebben.
Een dag in de Efteling was 'raar', maar dat lijkt vooral te komen omdat je dan ook vaak binnen in de rij staat te wachten.

Het viel me onlangs pas op dat je ook een fitness-activiteit kunt starten vanuit de app. Wat ik me afvroeg is of dan nog steeds alleen de GPS van het horloge wordt gebruikt, of dat ie dan ook de data van de telefoon gebruikt.
Iemand hier enig idee?
Volgens mij wordt dan de GPS van de telefoon gebruikt en de HR metingen van de watch.

De beste test is een rondje met de GTR lopen/fietsen en kijken of de track op de kaart de daadwerkelijk gevolgde route aangeeft. In bijna alle reviews en ervaringen (inclusief de mijne) die ik kan vinden zijn daar behoorlijke problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Carlospaco schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:25:
Ik heb nu naast de trouwe Bip (fantastisch op scherm na) en na een verkochte GTR ook een Huawei GT in gebruik en de GPS is idd echt een verademing. Ook HR en sleep tracking lijken beter en synchronisatie gaat sneller. Maar op de GT storen me weer kleine zaken t.o.v. de GTR die me alles bij elkaar doen twijfelen:
- 1km notification bij workout niet instelbaar/uitschakelbaar (irritant op de fiets elke 3min)
- Geen auto-pause functie by workout
- Geen music control (maar de GT2 opvolger heeft zelfs on-board storage!)
- Watch face: geen distance bij stappen
- App gebruikt stappentelling van telefoon en GT
- HR monitoring: geen frequency te instelbaar, en uit betekent ook geen HR voor Sleep.
- HR status scherm geeft geen info als continuous HR uit staat, ook geen optie om nu te meten
- Accu lijk ik met standaard instellingen geen 2w mee te halen (nog niet getest tot leeg)

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 28-10-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlospaco
iisworks schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:59:
[...]

Ik heb nu naast de trouwe Bip (fantastisch op scherm na) en na een verkochte GTR ook een Huawei GT in gebruik en de GPS is idd echt een verademing. Ook HR en sleep tracking lijken beter en synchronisatie gaat sneller. Maar op de GT storen me weer kleine zaken t.o.v. de GTR die me alles bij elkaar doen twijfelen:
- 1km notification bij workout niet instelbaar/uitschakelbaar (irritant op de fiets elke 3min)
- Geen auto-pause functie by workout
- Geen music control (maar de GT2 opvolger heeft zelfs on-board storage!)
- Watch face: geen distance bij stappen
- App gebruikt stappentelling van telefoon en GT
- HR monitoring: geen frequency te instelbaar, en uit betekent ook geen HR voor Sleep.
- HR status scherm geeft geen info als continuous HR uit staat, ook geen optie om nu te meten
- Accu lijk ik met standaard instellingen geen 2w mee te halen (nog niet getest tot leeg)
Ja, er zijn punten wat jij opnoemt die kloppen, maar ook enkele die niet kloppen.
Je kan u workout wel pauzeren, gewoon bovenste knop eenmaal indrukken. Simpel.
Je kan reminders en targets ook afzetten per workout.
En het is natuurlijk persoonlijk wat jij nog allemaal wilt natuurlijk. Als je een goede en correcte gps wilt , met een goede battery duur, en dat hangt ook af wat en hoeveel je alles gebruikt, is dit de ideale horloge. Het probleem is dat de gtr gewoon teveel bugs heeft, en matige hardware. Daar draait het om, je betaalt voor iets dat gewoon niet juist werkt. En wat er allemaal opstaat, is gewoon voor ieder anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Had het over automatisch pauzeren, en de 1km trilling is echt niet uit te zetten op de GT, probeer maar. Op de meeste andere watches zijn veel van deze zaken eenvoudig via app in te stellen.

Maar nu weer over de GTR: eens dat de gps op dit moment ver onder de maat is, vandaar dat ik hoop op een nieuwe hardware revisie die dat oplost! :)

[ Voor 22% gewijzigd door iisworks op 29-10-2019 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1455

Ik vind hem niet mooi, maar het mechaniek in het midden beweegt. Dat is natuurlijk wel een interessante ontwikkeling.

Afbeeldingslocatie: https://amazfitwatchfaces.com/gtr/resource/img/1572299272_4d2920c1a5.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al met deze editor aan het spelen geweest?:
https://v1ack.github.io/watchfaceEditor/
Hij is voor de GTR nog in Beta, en dus beperkt.
Op basis van de functionaliteit voor de oudere modellen ziet het er echter veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Anoniem: 120539 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:30:
Op basis van de functionaliteit voor de oudere modellen ziet het er echter veelbelovend uit.
Nog niet, maar ga ik binnenkort eens doen!
Anoniem: 120539 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:33:
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1455

Ik vind hem niet mooi, maar het mechaniek in het midden beweegt. Dat is natuurlijk wel een interessante ontwikkeling.

[Afbeelding]
Dat het midden beweegt heeft denk ik met de digitale seconden te maken. Als je digitaal alleen de uren en minuten laat zien, kun je de seconden gebruiken om iets anders mee te doen, zoals om het seconde een ander plaatje laten zien. Waardoor het lijkt of alles beweegt. ;)

Je kunt/moet namelijk alles met plaatjes doen, ook de cijfers, dus ja daar kun je ook andere plaatjes voor gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door OmeAnne op 29-10-2019 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikelvs
OmeAnne schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Nog niet, maar ga ik binnenkort eens doen!

[...]

Dat het midden beweegt heeft denk ik met de digitale seconden te maken. Als je digitaal alleen de uren en minuten laat zien, kun je de seconden gebruiken om iets anders mee te doen, zoals om het seconde een ander plaatje laten zien. Waardoor het lijkt of alles beweegt. ;)

Je kunt/moet namelijk alles met plaatjes doen, ook de cijfers, dus ja daar kun je ook andere plaatjes voor gebruiken.
Hier is een aparte verwijzing voor in .sjon dat heet grofweg animation { image idex: etc. Dat kan bij de Miband ook, alleen vergt veel afbeeldingen dus is lastig toe te passen aangezien de boel binnen de 2mb moet blijven. Plus volgens mij kent de py tool die verwijzingen niet net als het weer dat we laatst testten.. we zijn echt toe aan een nieuwe tool, py tool is gewoon een port van de BIP en eigenlijk ook niet gemaakt voor de gtr, vandaar dat iconen ook voor geen meter kloppen in de json verwijzingen. Ook dat hele staken gaat nergens over. We hebben binnen de GTR groep een gebrek aan geeks die een beetje een degelijke tool kan bouwen. Amazfit bied geen ondersteuning aan custom faces. Helaas ben ik slechts een webdesigner en goed in grafisch bewerken en basis modden.. alleen diep programmeren is niet mijn kunde -_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikelvs
Anoniem: 120539 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:30:
Heb ik inderdaad al geprobeerd, gebruik het tooltje die er bij zit voor transparante getallen etc. Superhandig! Voor de GTR werkt ie helaas niet zo lekker. Staat trouwens al een paar weken in beta, lijkt niet veel voorgang in te zitten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Maikelvs schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:33:
[...]

Hier is een aparte verwijzing voor in .sjon dat heet grofweg animation { image idex: etc. Dat kan bij de Miband ook, alleen vergt veel afbeeldingen dus is lastig toe te passen aangezien de boel binnen de 2mb moet blijven. Plus volgens mij kent de py tool die verwijzingen niet net als het weer dat we laatst testten.. we zijn echt toe aan een nieuwe tool, py tool is gewoon een port van de BIP en eigenlijk ook niet gemaakt voor de gtr, vandaar dat iconen ook voor geen meter kloppen in de json verwijzingen. Ook dat hele staken gaat nergens over. We hebben binnen de GTR groep een gebrek aan geeks die een beetje een degelijke tool kan bouwen. Amazfit bied geen ondersteuning aan custom faces. Helaas ben ik slechts een webdesigner en goed in grafisch bewerken en basis modden.. alleen diep programmeren is niet mijn kunde -_-
Ik kan me voorstellen dat het horloge erg goed verkoopt, lage prijs en ziet er fantastisch uit.

Hier en daar daar zal er ool wel een geniale programmeur tussen zitten?

/edit

Deze gebruik ik nu, zit het weer ook in verwerkt.

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1515

[ Voor 4% gewijzigd door C00P op 01-11-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:28
Ik had een redbull watchface maar moet toch zeggen dat me accu veel sneller leeg gaat. Met standaard watchface gaat hij makkelijk 25 dagen mee met een custom watchface 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:56

Vos

AFCA

Fibrenl schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:00:
Ik had een redbull watchface maar moet toch zeggen dat me accu veel sneller leeg gaat. Met standaard watchface gaat hij makkelijk 25 dagen mee met een custom watchface 10 dagen.
Dit verschilt flink. Ik gebruik ook een custom watchface, verbruik is gelijk aan de standaard faces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Vos schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:14:
[...]

Dit verschilt flink. Ik gebruik ook een custom watchface, verbruik is gelijk aan de standaard faces.
Net 100%geladen standaard watchface ga ik weer even kijken hoelang het duurt tot 10% dan zal ik het nogmaals met custom proberen meld ik me weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Grrrrr, ik weet niet sinds wanneer, maar de Countdown stopt ermee nadat het scherm uit gaat (42mm). Als de tijd (al lang) voorbij is en je zet het scherm aan dan krijg je de melding pas dat de tijd om is... Gevolg zwarte bitterballen :(. Wees gewaarschuwd :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee of jullie het al gemerkt hadden, maar er zijn inmiddels verschillende custom watchfaces op https://amazfitwatchfaces.com/gtr/ met het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Anoniem: 120539 schreef op zondag 3 november 2019 @ 07:50:
Geen idee of jullie het al gemerkt hadden, maar er zijn inmiddels verschillende custom watchfaces op https://amazfitwatchfaces.com/gtr/ met het weer.
En eindelijk ook met een paar mooie 42 mm faces!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Anoniem: 120539 schreef op zondag 3 november 2019 @ 07:50:
Kan helaas nog niet zien hoe ze dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Fibrenl schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:00:
Welke had je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Kan hem ff niet vinden maar volgens mij was het die iemand van hier gemaakt had. Met batterij meter en % die er ook nog bij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Nu een week de GTR in gebruik, in normaal opzicht een super horloge, ziet er goed uit en de batterij gaat erg lang mee. Alleen dit weekend dus ook uitgeprobeerd met sporten, maar de GPS valt heel erg tegen. Eerste keer kreeg ik na lang wachten een GPS fix, maar viel halverwege de route weg. De tweede keer was het nog erger en had ik na 15 minuten nog steeds geen GPS fix. Ik dacht dat de GPS op zijn minst bruikbaar was en dat vooral de nauwkeurigheid te wensen overhield, maar op deze manier is de GTR echt onbruikbaar als GPS tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Mijn advies; verkopen als je GPS belangrijk vindt! Ik heb ook nog geen enkele normale GPS track gezien van een GTR (47mm Alu). Alle reviews die daadwerkelijk een route hebben getest klagen over onnauwkeurigheid en ondanks een aantal FW updates die o.a. de fix sneller hebben gemaakt ben ik ervan overtuigd dat dit echt een hardware issue is.

Ik kijk uit naar een nieuwe hardware revisie met werkende GPS, want ik wil hem ook erg graag weer hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Update batterijduur 42 mm. 11 dagen geleden opgeladen en nog steeds 23%(!) Over. Sinds 2 dagen een costum wf geïnstalleerd maar merk geen batterij drain.
De GPS is eigenlijk wel ruk. Fix duurt te lang en onnauwkeurig helaas. Dit is al eens beter geweest met eerdere fw versies. Hoop dat ze daar nog wat aan kunnen doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Schutter2 op 05-11-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 18:49
Kan iemand bevestigen dat het scherm van de GTR een stuk helderder/mooier is dan van de Pace die ik momenteel van iemand te leen heb en best bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-07 10:35
satya schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:30:
Kan iemand bevestigen dat het scherm van de GTR een stuk helderder/mooier is dan van de Pace die ik momenteel van iemand te leen heb en best bevalt?
Ik ben zelf van de Pace overgestapt naar de GTR. Het enige voordeel wat de Pace heeft is Always On.
ECHTER; omdat dat bij de Pace slechts 4 dagen is en de GTR inmiddels ook die functie heeft èn dan ook ruim 5 dagen Always On kan handelen, valt dat als reden af.

De helderheid, scherpte is beter op de GTR, simpelweg doordat 'ie een AMOLED scherm heeft t.o.v. transflective bij de Pace.

Het enige minpunt van de GTR is de magere GPS nauwkeurigheid. Daar wordt nog over gediscussieerd of het een designfout of software issue is.
Zelf heb ik sinds de laatste update significant snellere GPS fix en redelijk nauwkeurige waardes.
Voor een echt nauwkeurige GPS zul je bij duurdere smartwatches moeten zijn.

Al met al heb ik persoonlijk geen enkel nadeel met de GTR 47mm roestvrij staal.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie