Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:00
Een van de threads op XDA over de GPS accuracy issues in vergelijking met Bip/Pace/Fitbit/Garmin:
https://forum.xda-develop...r-fix-gps-t3957978/page32

Jammer dat er geen officieel statement komt van Huami/Amazfit. :(

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 13:06
l3art schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

En gearbest ging daar mee akkoord?
Ja. Ze ruilen hem niet om, maar krijg mijn geld terug in tegoed of via PayPal. Iets met leveringsproblemen. Heb diverse dingen geprobeerd en met ze gedeeld, maar niets mag baten. Sterker nog; de laatste drie runs waren weer drama. Alle drie een lastige of geen fix. 2 keer daarvan kreeg ik de melding dat hij geen record heeft kunnen maken. In alle drie gevallen klopte de afstand niet. Run van ruim 13k was volgens de GTR nog geen 10K, 5K werd 3K, of de run waar ik na 1,5k via mijn telefoon volgens de GTR op net 500m zat. Het probleem zit hem vooral in het kwijt raken van de fix en als je een bocht neemt. Daar kan hij gewoonweg niet mee overweg. Ik train niet eens meer serieus met deze watch. Gebruik het enkel nog als stappenteller en voor mijn hartslag te controleren. Ik heb het opgegeven en ben mij nu op een alternatief aan het orienteren voor mijn runs. Tips zijn welkom. Eerder gekeken naar Garmin 245 of 45 en kijk voorzichtig naar de Huawei GT.

Erg teleurgesteld in deze veelbelovende watch. :(

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik ben benieuwd. zijn de slechte gps fixes in stedelijke omgeving of open?

Ik loop zelf veel op dijken en open veld. ik vind het jammer dat de gps zo slecht is anders had ik hem echt al besteld.

gr Bjorn

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:32
BlueSS50 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:19:

Ik loop zelf veel op dijken en open veld. ik vind het jammer dat de gps zo slecht is anders had ik hem echt al besteld.

gr Bjorn
in open veld volgens mij beter dan in stedelijk gebied.
Alleen heb soms ook wel dat het effe duurt voor een fix.

Maar als je dan kijkt hoe hij de gegevens logt, dan is dat niet echt fraai.
Wellicht dat ze vaker de GPS punten moeten opslaan, maar zelfs dan krijg je denk ik een zigzag lijn.

• TAVL
BlueSS50 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:19:

gr Bjorn
Ik heb zowel in open als stedelijk gebied issues. Eind september 3 dagen achter elkaar een run gedaan. Start in open veld. 3 dagen lang issues met fix, waarbij meerdere time outs En verlies van fix tijdens run. Afgelopen vrijdag in buitenlucht bij start run ook weer time outs. Na fix ook gelijk weer kwijt. Uiteindelijk is run niet via watch getracked, maar kreeg ik weer een melding dat dit niet mogelijk was. Was op een grasveld. Zondag voor mijn woning wilde de fix ook niet. Na 10 minuten een fix en na een meter of 500 weer kwijt. Niet veel bebouwing.

TAVL wijzigde deze reactie 06-11-2019 16:05 (22%)

• iisworks
Ik kan voor nu de Huawei GT aanraden als je met de kleine nadelen kunt leven die ik hier eerder aangaf (mijn grootste klacht was de trilling elke 1km die niet uit te schakelen of in te stellen is). Die is qua prijs en functies redelijk vergelijkbaar met de GTR, en wel probleemloos qua GPS/HR. Of meteen de GT2 die ook nog local storage muziek via BT biedt.

• Carlospaco
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21:59
TAVL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:55:
[...]

Ja. Ze ruilen hem niet om, maar krijg mijn geld terug in tegoed of via PayPal. Iets met leveringsproblemen. Heb diverse dingen geprobeerd en met ze gedeeld, maar niets mag baten. Sterker nog; de laatste drie runs waren weer drama. Alle drie een lastige of geen fix. 2 keer daarvan kreeg ik de melding dat hij geen record heeft kunnen maken. In alle drie gevallen klopte de afstand niet. Run van ruim 13k was volgens de GTR nog geen 10K, 5K werd 3K, of de run waar ik na 1,5k via mijn telefoon volgens de GTR op net 500m zat. Het probleem zit hem vooral in het kwijt raken van de fix en als je een bocht neemt. Daar kan hij gewoonweg niet mee overweg. Ik train niet eens meer serieus met deze watch. Gebruik het enkel nog als stappenteller en voor mijn hartslag te controleren. Ik heb het opgegeven en ben mij nu op een alternatief aan het orienteren voor mijn runs. Tips zijn welkom. Eerder gekeken naar Garmin 245 of 45 en kijk voorzichtig naar de Huawei GT.

Erg teleurgesteld in deze veelbelovende watch. :(
Ik heb de huawei gt gekocht, nadat ik de gtr terug heb gestuurd. En moet u zeggen dat de gps en hr, zeer goed zijn. Heb de hartslag getest in de fitness club, en vergeleken met een profesionele loopband, en was zo goed als perfect. Ben zeer tevreden met deze Huawei, en vindthem zeer betrouwbaar. Ben nu 6 dagen verder, en heb 2 keer half uur op de loopband gezeten, en 1 maal buiten gelopen met gps, en heb nu nog 75% battery. Gebruik hem wel niet voor notificaties.

• TAVL
Ik zie zo geen topic over deze watch? Van wat ik lees een mooie watch, maar ook wat GPS dingetjes. Bovendien geen connectie tussen Huawei Health en Strava of Runkeeper. Jammer, maar dat is voor mij een must.

• BlueSS50
iisworks schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:00:
. Of meteen de GT2 die ook nog local storage muziek via BT biedt.
Wie heeft er voortaan nog losse mp3'tjes? zeker geen Spotify offline mogelijkheden?
BlueSS50 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:16:
[...]
Wie heeft er voortaan nog losse mp3'tjes? zeker geen Spotify offline mogelijkheden?
Off-topic... Maar toch even reageren op je vraag: losse MP3'tjes in bezit kun je ook zien als de mensen die slim zijn om voorbereid te zijn als Spotify (of elk ander streaming platform) iets niet heeft of plotseling niet meer heeft (en de afhankelijken van streaming platforms dus ook niet...) ;)

• BlueSS50
Ik zag ook de Amazfit RAND voorbij komen op Ali. Deze heeft dezelfde watchfaces als de GTR en lijkt hetzelfde en is iets goedkoper. ik denk omdat hij ook van kunststof is.

Hier wordt door de winkels wel specifiek de Sony gps chip genoemd. We weten natuurlijk niet welke chip er in de GTR zit?
Mogelijk weten ze wat er speelt en hebben ze bij de RAND voor een andere gps chip gekozen
iisworks schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:46:
Een van de threads op XDA over de GPS accuracy issues in vergelijking met Bip/Pace/Fitbit/Garmin:
https://forum.xda-develop...r-fix-gps-t3957978/page32

Jammer dat er geen officieel statement komt van Huami/Amazfit. :(
Gisteren kon ik opeens herhaaldelijk geen GPS fix krijgen en ben die XDA pagina's even gaan doornemen.
Toch wel verontrustend. 't Zou betekenen dat de GTR functioneel gewoonweg een non-fixable hardware error heeft die Amazfit probeert te patchen door de aGPS updates af en toe uit te brengen?
Het valt mij in ieder geval op dat als ik bijna een week geen aGPS update heb gehad, ik gewoonweg geen GPS fix meer krijg.

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
BlueSS50 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:20:
Ik zag ook de Amazfit RAND voorbij komen op Ali.
Verge misschien?
Ik denk dat je een iets te enthousiaste vertaal-plugin hebt...

• iisworks
dasystemcheck schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:23:
[...]

Gisteren kon ik opeens herhaaldelijk geen GPS fix krijgen en ben die XDA pagina's even gaan doornemen.
Toch wel verontrustend. 't Zou betekenen dat de GTR functioneel gewoonweg een non-fixable hardware error heeft die Amazfit probeert te patchen door de aGPS updates af en toe uit te brengen?
Het valt mij in ieder geval op dat als ik bijna een week geen aGPS update heb gehad, ik gewoonweg geen GPS fix meer krijg.
Agps helpt alleen bij het sneller verkrijgen van een fix, het lost zeker niet de belabberde nauwkeurigheid van de GTR op.

• TAVL
dasystemcheck schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:23:
[...]

Fixes, zeker vroeg in de ochtend of in de avond, lijken amper meer te lukken. En als ze al lukken is de kans op het verliezen van de fix bijna onoverkomelijk.

• MAkS1
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10-11 19:45
Ik heb al meer dan een week geen werkende GPS meer. Dit heb ik eind september ook gehad, maar na de firmware update werkte het weer. Overigens: als het werkt, werkt het bij mij wel feilloos. Desondanks nu dus onbruikbaar en sowieso onbetrouwbaar: ticket bij Gearbest aangemaakt. Ben benieuwd hoe ze ermee omgaan...

• milenko79
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06:39
Mijn vrouw is naar een gtr aan het kijken, maar vraagt zich af hoe uitgebreid de zwem activiteit is. Kan je bijvoorbeeld je baan lengte instellen en lap times monitoren?

• TAVL
Je kunt baanlengte invoeren. Ook je zwemdoel. De watch registreert automatisch welke slag gebruikt wordt. Er is een stand voor swimming pool en open water.

• C00P
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:00
Klopt, wel jammer dat hij geen hartslag toon tijdens het zwemmen, voor de rest is het een heel goed zwemhorloge voor mij.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Maikelvs
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 19:33
Voor de verstappen fans onder ons heb ik deze gemaakt:

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1759

Ik ben hem nog van plan te verbeteren dus brand maar los!
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True