Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Een van de threads op XDA over de GPS accuracy issues in vergelijking met Bip/Pace/Fitbit/Garmin:
https://forum.xda-develop...r-fix-gps-t3957978/page32

Jammer dat er geen officieel statement komt van Huami/Amazfit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
l3art schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

En gearbest ging daar mee akkoord?
Ja. Ze ruilen hem niet om, maar krijg mijn geld terug in tegoed of via PayPal. Iets met leveringsproblemen. Heb diverse dingen geprobeerd en met ze gedeeld, maar niets mag baten. Sterker nog; de laatste drie runs waren weer drama. Alle drie een lastige of geen fix. 2 keer daarvan kreeg ik de melding dat hij geen record heeft kunnen maken. In alle drie gevallen klopte de afstand niet. Run van ruim 13k was volgens de GTR nog geen 10K, 5K werd 3K, of de run waar ik na 1,5k via mijn telefoon volgens de GTR op net 500m zat. Het probleem zit hem vooral in het kwijt raken van de fix en als je een bocht neemt. Daar kan hij gewoonweg niet mee overweg. Ik train niet eens meer serieus met deze watch. Gebruik het enkel nog als stappenteller en voor mijn hartslag te controleren. Ik heb het opgegeven en ben mij nu op een alternatief aan het orienteren voor mijn runs. Tips zijn welkom. Eerder gekeken naar Garmin 245 of 45 en kijk voorzichtig naar de Huawei GT.

Erg teleurgesteld in deze veelbelovende watch. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:17
Ik ben benieuwd. zijn de slechte gps fixes in stedelijke omgeving of open?

Ik loop zelf veel op dijken en open veld. ik vind het jammer dat de gps zo slecht is anders had ik hem echt al besteld.

gr Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
BlueSS50 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:19:

Ik loop zelf veel op dijken en open veld. ik vind het jammer dat de gps zo slecht is anders had ik hem echt al besteld.

gr Bjorn
in open veld volgens mij beter dan in stedelijk gebied.
Alleen heb soms ook wel dat het effe duurt voor een fix.

Maar als je dan kijkt hoe hij de gegevens logt, dan is dat niet echt fraai.
Wellicht dat ze vaker de GPS punten moeten opslaan, maar zelfs dan krijg je denk ik een zigzag lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
BlueSS50 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:19:

gr Bjorn
Ik heb zowel in open als stedelijk gebied issues. Eind september 3 dagen achter elkaar een run gedaan. Start in open veld. 3 dagen lang issues met fix, waarbij meerdere time outs En verlies van fix tijdens run. Afgelopen vrijdag in buitenlucht bij start run ook weer time outs. Na fix ook gelijk weer kwijt. Uiteindelijk is run niet via watch getracked, maar kreeg ik weer een melding dat dit niet mogelijk was. Was op een grasveld. Zondag voor mijn woning wilde de fix ook niet. Na 10 minuten een fix en na een meter of 500 weer kwijt. Niet veel bebouwing.

[ Voor 22% gewijzigd door TAVL op 06-11-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik kan voor nu de Huawei GT aanraden als je met de kleine nadelen kunt leven die ik hier eerder aangaf (mijn grootste klacht was de trilling elke 1km die niet uit te schakelen of in te stellen is). Die is qua prijs en functies redelijk vergelijkbaar met de GTR, en wel probleemloos qua GPS/HR. Of meteen de GT2 die ook nog local storage muziek via BT biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlospaco
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-01-2023
TAVL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:55:
[...]

Ja. Ze ruilen hem niet om, maar krijg mijn geld terug in tegoed of via PayPal. Iets met leveringsproblemen. Heb diverse dingen geprobeerd en met ze gedeeld, maar niets mag baten. Sterker nog; de laatste drie runs waren weer drama. Alle drie een lastige of geen fix. 2 keer daarvan kreeg ik de melding dat hij geen record heeft kunnen maken. In alle drie gevallen klopte de afstand niet. Run van ruim 13k was volgens de GTR nog geen 10K, 5K werd 3K, of de run waar ik na 1,5k via mijn telefoon volgens de GTR op net 500m zat. Het probleem zit hem vooral in het kwijt raken van de fix en als je een bocht neemt. Daar kan hij gewoonweg niet mee overweg. Ik train niet eens meer serieus met deze watch. Gebruik het enkel nog als stappenteller en voor mijn hartslag te controleren. Ik heb het opgegeven en ben mij nu op een alternatief aan het orienteren voor mijn runs. Tips zijn welkom. Eerder gekeken naar Garmin 245 of 45 en kijk voorzichtig naar de Huawei GT.

Erg teleurgesteld in deze veelbelovende watch. :(
Ik heb de huawei gt gekocht, nadat ik de gtr terug heb gestuurd. En moet u zeggen dat de gps en hr, zeer goed zijn. Heb de hartslag getest in de fitness club, en vergeleken met een profesionele loopband, en was zo goed als perfect. Ben zeer tevreden met deze Huawei, en vindthem zeer betrouwbaar. Ben nu 6 dagen verder, en heb 2 keer half uur op de loopband gezeten, en 1 maal buiten gelopen met gps, en heb nu nog 75% battery. Gebruik hem wel niet voor notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Ik zie zo geen topic over deze watch? Van wat ik lees een mooie watch, maar ook wat GPS dingetjes. Bovendien geen connectie tussen Huawei Health en Strava of Runkeeper. Jammer, maar dat is voor mij een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
iisworks schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:00:
. Of meteen de GT2 die ook nog local storage muziek via BT biedt.
Wie heeft er voortaan nog losse mp3'tjes? zeker geen Spotify offline mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 18:52
BlueSS50 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:16:
[...]
Wie heeft er voortaan nog losse mp3'tjes? zeker geen Spotify offline mogelijkheden?
Off-topic... Maar toch even reageren op je vraag: losse MP3'tjes in bezit kun je ook zien als de mensen die slim zijn om voorbereid te zijn als Spotify (of elk ander streaming platform) iets niet heeft of plotseling niet meer heeft (en de afhankelijken van streaming platforms dus ook niet...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik zag ook de Amazfit RAND voorbij komen op Ali. Deze heeft dezelfde watchfaces als de GTR en lijkt hetzelfde en is iets goedkoper. ik denk omdat hij ook van kunststof is.

Hier wordt door de winkels wel specifiek de Sony gps chip genoemd. We weten natuurlijk niet welke chip er in de GTR zit?
Mogelijk weten ze wat er speelt en hebben ze bij de RAND voor een andere gps chip gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 18:52
iisworks schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:46:
Een van de threads op XDA over de GPS accuracy issues in vergelijking met Bip/Pace/Fitbit/Garmin:
https://forum.xda-develop...r-fix-gps-t3957978/page32

Jammer dat er geen officieel statement komt van Huami/Amazfit. :(
Gisteren kon ik opeens herhaaldelijk geen GPS fix krijgen en ben die XDA pagina's even gaan doornemen.
Toch wel verontrustend. 't Zou betekenen dat de GTR functioneel gewoonweg een non-fixable hardware error heeft die Amazfit probeert te patchen door de aGPS updates af en toe uit te brengen?
Het valt mij in ieder geval op dat als ik bijna een week geen aGPS update heb gehad, ik gewoonweg geen GPS fix meer krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BlueSS50 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:20:
Ik zag ook de Amazfit RAND voorbij komen op Ali.
Verge misschien?
Ik denk dat je een iets te enthousiaste vertaal-plugin hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
dasystemcheck schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:23:
[...]

Gisteren kon ik opeens herhaaldelijk geen GPS fix krijgen en ben die XDA pagina's even gaan doornemen.
Toch wel verontrustend. 't Zou betekenen dat de GTR functioneel gewoonweg een non-fixable hardware error heeft die Amazfit probeert te patchen door de aGPS updates af en toe uit te brengen?
Het valt mij in ieder geval op dat als ik bijna een week geen aGPS update heb gehad, ik gewoonweg geen GPS fix meer krijg.
Agps helpt alleen bij het sneller verkrijgen van een fix, het lost zeker niet de belabberde nauwkeurigheid van de GTR op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
dasystemcheck schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:23:
[...]

Fixes, zeker vroeg in de ochtend of in de avond, lijken amper meer te lukken. En als ze al lukken is de kans op het verliezen van de fix bijna onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Ik heb al meer dan een week geen werkende GPS meer. Dit heb ik eind september ook gehad, maar na de firmware update werkte het weer. Overigens: als het werkt, werkt het bij mij wel feilloos. Desondanks nu dus onbruikbaar en sowieso onbetrouwbaar: ticket bij Gearbest aangemaakt. Ben benieuwd hoe ze ermee omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Mijn vrouw is naar een gtr aan het kijken, maar vraagt zich af hoe uitgebreid de zwem activiteit is. Kan je bijvoorbeeld je baan lengte instellen en lap times monitoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAVL
Je kunt baanlengte invoeren. Ook je zwemdoel. De watch registreert automatisch welke slag gebruikt wordt. Er is een stand voor swimming pool en open water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:48
Klopt, wel jammer dat hij geen hartslag toon tijdens het zwemmen, voor de rest is het een heel goed zwemhorloge voor mij.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikelvs
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-09 20:54
Voor de verstappen fans onder ons heb ik deze gemaakt:

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1759

Ik ben hem nog van plan te verbeteren dus brand maar los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:32
Nice, maar gaat Tag Heuer dit leuk vinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08 11:53
Wat is volgens jullie de beste/snelste/handigste manier om watchfaces te installeren? De Amazfaces app crashed namelijk bij mij. Het lukt me wel door handmatig een wf te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Schutter2 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:53:
Wat is volgens jullie de beste/snelste/handigste manier om watchfaces te installeren? De Amazfaces app crashed namelijk bij mij. Het lukt me wel door handmatig een wf te vervangen.
Heb ik ook vaak last van.

Probeerde het gisteren ook om een andere WF te installeren, maar mij lukt het niet meer/

In MI Fit krijg ik geen WF meer te zien (ook niet de orginele).
Als ik download zeg en dan naar amazfit app ga, dan lijkt wel of de amazfit WF niet overschreven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
Ik ben tevreden van notify&fitniss.
Paar maand terug verneukte hij alles maar sinds een paar updates lijkt alles stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Schutter2 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:53:
Pas gedaan met Apkinstaller, dat lukte wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikelvs
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-09 20:54
Jozzle schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:26:
[...]

Nice, maar gaat Tag Heuer dit leuk vinden? :P
Geen idee, de merken vliegen je om de oren. Daarbij bestaat er van deze versie geen digitale versie van tag zelf. Denk dat het een lastig gebied is, uiteindelijk heb ik zelf alles met paint, gimp en photoshop gemaakt. Als ik een schilderij van een f1 auto verf, zal men er dan eindelijk wat van vinden? Ik snap het wel maarja uiteindelijk is het Maar een achtergrondje op je watch XD. Als het niet zou mogen neem ik aan dat de site vanzelf weg haalt :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
stimpyrulez schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:56:
[...]

In MI Fit krijg ik geen WF meer te zien (ook niet de orginele).
Als ik download zeg en dan naar amazfit app ga, dan lijkt wel of de amazfit WF niet overschreven is.
Heb je de officiële amazfit app al eens geprobeerd voor stock wf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
satya schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:47:
[...]

Pas gedaan met Apkinstaller, dat lukte wel.
Wat bedoel je met apkinstaller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Schutter2 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:54:
[...]

Wat bedoel je met apkinstaller?
De windows versie binnen gehaald, en over USB de face geinstalleerd, je hebt mogelijk ook de ADB shell nodig om ze weer te verwijderen.

https://apkinstaller.com/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Schutter2 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:52:
[...]

Heb je de officiële amazfit app al eens geprobeerd voor stock wf?
Ja zeker, en daar mee kan ik wel WF naar de GTR sturen.

Volgens mij heeft het wel eens gewerkt met downloaden van een WF via 'AmazFaces' en dan versturen met amazfit app.

Maar voordat je na de download button naar amazfit app kan, moet je (naar mijn bevinding) eerst een keer via MI fit een download hebben gedaan, anders krijg je niet de keuze om de Amazfit app te openen.

Maar krijg het nu dus niet meer voor elkaar om custom wf te versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

13art

Moderator Mobile
Het zou zowel met de Amazfit app als met de Mifit app moeten werken. Wel moet je met beide apps eerst een officiële watchface gedownload en geïnstalleerd hebben, anders gaat het inderdaad niet werken. Er moet een bestand zijn wat vervangen kan worden.

Waarom gebruik je liever de Mifit app in plaats van de Amazfit app? De laatste keer dat ik keek had de Amazfit app veel meer watchfaces dan de Mifit app.

Je kan nog proberen het horloge los koppelen van de app, Mifit app te verwijderen, handmatig ook de mappen die nog op de telefoon staan te verwijderen (weet niet zeker of deze al verwijderd worden met het verwijderen van de app) en daarna de app opnieuw installeren en het horloge koppelen. Hopelijk zie je dan wel weer officiële watchfaces en kan je daarna ook custom watchfaces installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 13-11-2019 09:05 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Toch weer ff getest met standaard watchface 50% accu nog na 11 dagen. Met de costum zat ik op 11% na 10 dagen verder alle instellingen het zelfde de 42 mm zwarte heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fibrenl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:12:
Toch weer ff getest met standaard watchface 50% accu nog na 11 dagen. Met de costum zat ik op 11% na 10 dagen verder alle instellingen het zelfde de 42 mm zwarte heb ik.
Het kan dat door een custom watchface de accu sneller leeg gaat, dat is oa afhankelijk van hoeveel informatie er wordt opgevraagd door de watchface aan het horloge.

Zelf merk ik met mijn huidige watchface weinkg verschillen met een originele watchface. Overigens komen er de laatste tijd maar weinig watchfaces uit die ik echt mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
l3art schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:05:
Het zou zowel met de Amazfit app als met de Mifit app moeten werken. Wel moet je met beide apps eerst een officiële watchface gedownload en geïnstalleerd hebben, anders gaat het inderdaad niet werken. Er moet een bestand zijn wat vervangen kan worden.

Waarom gebruik je liever de Mifit app in plaats van de Amazfit app? De laatste keer dat ik keek had de Amazfit app veel meer watchfaces dan de Mifit app.

Je kan nog proberen het horloge los koppelen van de app, Mifit app te verwijderen, handmatig ook de mappen die nog op de telefoon staan te verwijderen (weet niet zeker of deze al verwijderd worden met het verwijderen van de app) en daarna de app opnieuw installeren en het horloge koppelen. Hopelijk zie je dan wel weer officiële watchfaces en kan je daarna ook custom watchfaces installeren.
Ik gebruik de Mi fit app om te syncen met google fit.
Maar denk dat ik de mi fit app er wel af gooi ja.

verder is het mij vandaag wel weer gelukt.
Had laatst geprobeerd en toen werkte het niet en toen een standaard WF via de amazfit app erop gezet.
Alleen gisteren vond die deze blijkbaar niet.
Later weer een andere WF via de amazfit app gesyncd en vanochtend lukte het in eens wel om een custom WF te installeren.

Heb nu deze erop staan:
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1272

Deze had ik hiervoor en beviel mij ook zeer goed
https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/180

Ben dus wel van de digitale varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Net een fw update gekregen voor mn 42 mm horloge naar v0.1.0.06. Lees net iets over dat je nu je PAI (persoonlijke artificiële intelligentie) kunt laten berekenen mbv continu hartmonitoring. Klinkt leuk, maar kost me teveel batterij denk ik (en uitslag valt wss tegen :D ). Iemand hier al ervaring mee?

En heeft iemand al iets van een changelog gevonden?

Het viel me gisteren overigens op dat aan het begin van mn hadloopsessie de gps het parcours onnauwkeurig had vastgelegd, daarna was hij 300 m het gps signaal kwijt en daarna was het parcours behoorlijk nauwkeurig geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Schutter2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:28:

Het viel me gisteren overigens op dat aan het begin van mn hadloopsessie de gps het parcours onnauwkeurig had vastgelegd, daarna was hij 300 m het gps signaal kwijt en daarna was het parcours behoorlijk nauwkeurig geregistreerd.
Op XDA ook positieve berichten over GPS. Mijn Pace kreeg gisteren een update voor de A-GPS file en is nu sneller gelocked (10 seconden vanmorgen). De afwijkingen in het traject lijken wel minder erg te zijn dan bij de GTR, maar wel bruikbaar.

De pace mag ik van iemand lenen om te zien of het wat is, heb een oogje op de mooie GTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Probeer deze eens mensen, staan veel watchfaces op, je kan ook instellen dat na 2 of 3 keer de knop ingedrukt wordt een actie moet komen.
Verder heb ik het zo ingesteld dat het horloge altijd het laatste berichtje toont.

https://play.google.com/s...etails?id=com.mc.amazfit1

• C00P
Er is een nieuwe update uit, pai is toegevoegd zo op het eerste zicht.
/edit screen on als ik mijn pols draai is opmerkelijk sneller nu, goede update!

Mijn nieuwe watch face, I love it!

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1355

[ Voor 104% gewijzigd door C00P op 14-11-2019 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
C00P schreef op donderdag 14 november 2019 @ 06:37:
Er is een nieuwe update uit, pai is toegevoegd zo op het eerste zicht.
/edit screen on als ik mijn pols draai is opmerkelijk sneller nu, goede update!

Mijn nieuwe watch face, I love it!

https://amazfitwatchfaces.com/gtr/view/1355
Ziet er goed uit!

Kan je iets zeggen over de GPS? Is het verbeterd na de update?

• C00P
Ik ben nog niet gaan lopen ofzo, en zit nu op mijn werk binnen.

• BlueSS50
C00P schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:35:
Ik ben nog niet gaan lopen ofzo, en zit nu op mijn werk binnen.
Ik hoop het zo.... dan is i vandaag nog besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
BlueSS50 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:57:
[...]

Ik heb de 47mm eergisteren besteld. De T&T heb ik al, nu de smartwatch zelf nog :)

Ben heel benieuwd of de recente update de GPS problemen heeft kunnen oplossen.

• C00P
BlueSS50 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:57:
[...]

Voor mij is Gps niet zo belangrijk, als ik ga lopen wil ik muziek dus heb ik mijn gsm bij me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satya
Bij XDA zijn er mensen die vermoeden dat de hart sensor incompatible is met de GPS sensor, indien de sensor niets hoeft te doen of wordt afgedekt werkt de GPS onmiddelijk. Vreemd verhaal maar het zou kunnen.

https://forum.xda-develop...r-fix-gps-t3957978/page38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00P schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:30:
Probeer deze eens mensen, staan veel watchfaces op, je kan ook instellen dat na 2 of 3 keer de knop ingedrukt wordt een actie moet komen.
Verder heb ik het zo ingesteld dat het horloge altijd het laatste berichtje toont.

https://play.google.com/s...etails?id=com.mc.amazfit1
Ik heb het een tijdje gebruikt (en er voor betaald), maar na een paar weken zag ik de toegevoegde waarde niet meer en vond ik het vooral (door alle functionaliteiten) onoverzichtelijk, en ben ik dus weer terug naar de standaard app.
Overigens ontkom (ontkwam?) je ook niet aan de standaard app die óók geïnstalleerd moet zijn, waardoor het allemaal best verwarrend op mij overkwam.

Wel grappig was inderdaad die dubbelklik; die kun je ook koppelen aan een misthoorn. Niet alleen leuk als je je telefoon even niet kunt vinden. 😏

Ook de slaapmonitor is gedetailleerder dan de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:16:
[...]

Ik heb het een tijdje gebruikt (en er voor betaald), maar na een paar weken zag ik de toegevoegde waarde niet meer en vond ik het vooral (door alle functionaliteiten) onoverzichtelijk, en ben ik dus weer terug naar de standaard app.
Overigens ontkom (ontkwam?) je ook niet aan de standaard app die óók geïnstalleerd moet zijn, waardoor het allemaal best verwarrend op mij overkwam.

Wel grappig was inderdaad die dubbelklik; die kun je ook koppelen aan een misthoorn. Niet alleen leuk als je je telefoon even niet kunt vinden. 😏

Hoeft niet, de app kan ook als standalone functioneren, maar hievoor moeten er wel extra stappen genomen worden. Ik heb eerder in dit topic al benoemd hoe, maar ook als je de app voor het eerst start wordt er uitgelegd goed.

Bij mij echter zorgde de app voor een hoog verbruik op de telefoon, plus slaapdata werd niet gesynchroniseerd waardoor de app voor mij alsnog geen goede vervanger was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25

cooper_s1

MINI's rule

Het gaat nu erg goed qua baterijverbruik, met eigelijk alleen maar wat stappentellen, om de 10 minuten hartslagmeting staat ie nu op 43% na 23 dagen geleden opgeladen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
satya schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:41:
Bij XDA zijn er mensen die vermoeden dat de hart sensor incompatible is met de GPS sensor, indien de sensor niets hoeft te doen of wordt afgedekt werkt de GPS onmiddelijk. Vreemd verhaal maar het zou kunnen.

https://forum.xda-develop...r-fix-gps-t3957978/page38
Beetje? Klinkt ongeloofwaardig en blijkt dat ook te zijn (zie verderop in de thread). :)
Nogmaals: ik ben 98% overtuigd van een HW/design issue, dus wacht op een hardware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

iisworks schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:45:
[...]

Beetje? Klinkt ongeloofwaardig en blijkt dat ook te zijn (zie verderop in de thread). :)
Nogmaals: ik ben 98% overtuigd van een HW/design issue, dus wacht op een hardware update.
Dus je hebt het horloge nog niet gekocht?

Raar dat ze maanden later dan de GTS uitbrengen met hetzelfde probleem als het een hardwareissue is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Marzman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:53:
[...]

Raar dat ze maanden later dan de GTS uitbrengen met hetzelfde probleem als het een hardwareissue is.
Ik heb >1 maand geleden al even een GTR gehad in de hoop dat het:
1) Allemaal wel mee zou vallen
2) Een exemplarisch probleem zou zijn
3) Het met een FW update opgelost zou gaan/kunnen worden

Maar ondertussen werkelijk nog niet één betrouwbare track gezien in diverse forums, ook niet na verschillende FW updates waarbij telkens weer verbeteringen beloofd werden. Het sneller krijgen van een fix is wel verbeterd, wat soms misleidende posts oplevert omdat veel mensen dit melden als "verbeterde GPS". En inderdaad had ik verwacht dat ze dit met de GTS onderkend en opgelost zouden hebben.

Verder ideaal horloge als vervanger van mijn Bip, maar dan alleen als dat gefixt is... :(

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 15-11-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAVL
Hij heeft hem retour gestuurd. ;)

Na de laatste maanden gaat de mijne ook terug. Morgen verwacht ik de Garmin Vivoactive. GPS op de GTR is waardeloos. Steeds moeilijkere fixes. Zeker in de avond of vroege morgen. Of verliest hij de fix na een paar honders meter. Als hij het dan een keer volhoudt, dan klopt de route niet en mist hij vaak honderden meters ten aanzien van de afstand die ik loop. Jammer, want verder vind ik het een erg fijn horloge. De laatste 2 maanden is er volgens mij geen run geweest zonder GPS issue, waarbij tenminste een grote afwijking ten aanzien van afstand en accuraatheid.

Dus prima en mooi horloge. Ook voor het sporten, mits je geen GPS nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:16:
[...]

De truck voor mij was om in de opties zoveel mogelijk zaken uit te zetten, dan blijft het overzichtelijk.
de zaken dubbel of trippel tik en laatste bericht laten zien zijn wel belangrijk voor mij 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
TAVL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:09:
Hij heeft hem retour gestuurd. ;)

Na de laatste maanden gaat de mijne ook terug. Morgen verwacht ik de Garmin Vivoactive.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, deze week een klimtraining gehad en die mensen zweren bij Garmin. Maar het scherm is wel iets anders dan bij de GTR, en ik leun wat minder op een perfecte GPS input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36
Marzman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:53:
[...]

Ik lees in het GTS topic een update waardoor de GPS wel acceptabel werkt bij iemand, ben benieuwd hoe de GTR gebruikers dit ervaren ervanuit gaande dat er ook zo'n update is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Hoi ik heb vandaag gelopen gewandeld, 7 km en alles was goed ook de route dus geen.race bochten of afwijkingen alleen duurde het even voordat ik een GPS Fix had. GTR 47 mm.

[ Voor 3% gewijzigd door Fibrenl op 17-11-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 22:03
Fibrenl schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:42:
Hoi ik heb vandaag gelopen gewandeld, 7 km en alles was goed ook de route dus geen.race bochten of afwijkingen alleen duurde het even voordat ik een GPS Fix had. GTR 47 mm.
Heb je de afgelopen 24 uur een firmware update gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Weet ik niet zeker heb een nieuwe telefoon en toen ik amazefit app erop zetten kreeg ik wel fixen en updates. Firmware v1.3.5.08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Fibrenl schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:20:
Weet ik niet zeker heb een nieuwe telefoon en toen ik amazefit app erop zetten kreeg ik wel fixen en updates. Firmware v1.3.5.08
Was dat een recente gtr of al een oudere? En had je voorheen wel problemen met nauwkeurigheid? Zou je toevallig een screenshot van de route kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
iisworks schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:08:
[...]

Was dat een recente gtr of al een oudere? En had je voorheen wel problemen met nauwkeurigheid? Zou je toevallig een screenshot van de route kunnen plaatsen?
Nee is een oudere toen hij uitkwam meteen via ali besteld. had ook problemen met de route maar is nu mooi. normaal had ik van de rare uitschieters Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/3TcsAcx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MikeTheBike schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:04:
[...]

Heb je de afgelopen 24 uur een firmware update gehad?
Gisteren is er inderdaad een nieuwe firmware update verschenen.
Ik ben nog niet op zoek gegaan naar een changelog.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 17-11-2019 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Fibrenl schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:18:
[...]

Nee is een oudere toen hij uitkwam meteen via ali besteld. had ook problemen met de route maar is nu mooi. normaal had ik van de rare uitschieters [Afbeelding]
Thnx, maar lees ook me deze FW nog steeds over dezelfde GPS problemen:
https://www.reddit.com/r/...re_update_13508_just_now/
https://www.mi-forum.net/...-gtr-47-mm-1-3-5-08.8893/

Kan niet echt detail zien op het kaartje, maar misschien had je geluk door een open omgeving + onbewolkt weer? Ik wacht iig nog even wat meer ervaringen af voor ik weer bestel. :)

Op zich kunnen ze vanuit de App de route wellicht nog wel wat oplappen door hem via Cloud AI op de "waarschijnlijke route" te zetten, maar ik heb mijn twijfels. De meting van snelheid was bij mij onder minder ideale omstandigheden (onder wat bomen, bewolkt weer) extreem onnauwkeurig op de fiets als ik af en toe keek.

[ Voor 6% gewijzigd door iisworks op 18-11-2019 07:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAVL
satya schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:59:
[...]

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, deze week een klimtraining gehad en die mensen zweren bij Garmin. Maar het scherm is wel iets anders dan bij de GTR, en ik leun wat minder op een perfecte GPS input.
GPS/Glonass ziet er een stuk beter uit. Moet nog met GPS/Galileo testen. Scherm is minder sexy en accuduur is ook minder, maar wel veel meer mogelijkheden en statistieken. GTR is wat meer rechttoe rechtaan. Wat ik ook prima vond, maar de Garmin is beduidend verder met sportondersteuning. Stappen tellen lijkt ook wat soepeler te gaan.

De GTR is mooier en het is jammer dat deze zo'n fout heeft. Zeker met de profilering sportswatch. Dat kan gewoon niet.

Garmin ziet er mooi uit (iets minder verfijnde looks en minder strak scherm), biedt meer en is compatibel met meeste sportapps (Strava, Runkeeper, etc), maar is duurder en is beperkter qua accu.

Ik kies dan toch voor functionaliteit, aangezien ik dit met name voor hardlopen en activiteiten gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Net een firmware update gehad naar 1.3.5.08, eens zien wat dat brengt aan verbeteringen,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
cooper_s1 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:38:
Net een firmware update gehad naar 1.3.5.08, eens zien wat dat brengt aan verbeteringen,.
Als ik diverse berichten op Reddit.com mag geloven, nog weinig/geen verbetering in GPS. Enkel een toevoeging van een nieuwe "health" app (PAI-functie).

Nu heb ik zelf geen Amazfit GTR (en twijfel om deze aan te schaffen of om voor een iets duurdere Huawei GT 2 te gaan, enkel vanwege een betere GPS). Ik vraag mij daarom ook af: Is de GPS niet helemaal precies of totaal niet te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
Edzeau schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:51:
[...]

Als ik diverse berichten op Reddit.com mag geloven, nog weinig/geen verbetering in GPS. Enkel een toevoeging van een nieuwe "health" app (PAI-functie).

Nu heb ik zelf geen Amazfit GTR (en twijfel om deze aan te schaffen of om voor een iets duurdere Huawei GT 2 te gaan, enkel vanwege een betere GPS). Ik vraag mij daarom ook af: Is de GPS niet helemaal precies of totaal niet te gebruiken?
Bij mij is de batterij inmiddels ook dramatisch met de nieuwste firmware. Ik heb de 42mm variant maar nu na 2 dagen nog maar 50% accu. Ik heb amper notificaties en heart rate staat ook op 1x in de 5 minuten. Geen always on display aan of wat dan ook. Erg bijzonder allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[...]

Waarvoor wil je de GPS gebruiken? Hij is alles behalve nauwkeurig en verliest regelmatig de verbinding. Wil je echt routes tracken dan zou ik voor de GT 2 gaan als ik jou was. Is GPS een bijzaak en kan je prima zonder is de GTR een prima horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edzeau
l3art schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:41:
[...]

Waarvoor wil je de GPS gebruiken? Hij is alles behalve nauwkeurig en verliest regelmatig de verbinding. Wil je echt routes tracken dan zou ik voor de GT 2 gaan als ik jou was. Is GPS een bijzaak en kan je prima zonder is de GTR een prima horloge.
Ik zou GPS inderdaad (enkel) voor een rondje hardlopen gebruiken. Ik twijfel dan ook of ik zo veel waarde hecht aan GPS. Thanks voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik loop ca 3x in de week 5km waarvan ongeveer de helft buiten en de andere helft op de loopband. Toch zou ik het wel prettig vinden als i enigszins zou kloppen (afwijking max 5%). maar ik lees ook verhalen dat hij 20% tot meer afwijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Mijn advies: bespaar je de GPS irritaties en neem voor nu gewoon een Huawei GT. Mooi scherm, ca. 2w accu, prima GPS/Sleep/HR en in nieuwstaat te vinden op MP voor <€100. Als een "nieuwe" GTR met werkende GPS uit komt weer verkopen en overstappen. Of als je nog geen fancy scherm nodig hebt: gewoon een Bip, daarvan werkt de GPS ook uitstekend en die gaat ook 30d mee op een acculading. (y)

[ Voor 22% gewijzigd door iisworks op 20-11-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
keepitfrosty schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:11:
[...]

Bij mij is de batterij inmiddels ook dramatisch met de nieuwste firmware. Ik heb de 42mm variant maar nu na 2 dagen nog maar 50% accu. Ik heb amper notificaties en heart rate staat ook op 1x in de 5 minuten. Geen always on display aan of wat dan ook. Erg bijzonder allemaal.
Hoi, ook een 42mm hier. Zeker geen last van een drain. Heb wel de heart rate op een half uur overdag en snachts vaker. 2 dagen geleden opgeladen en nog steeds 86%. Heb een costum wf. Software v0.1.0.06.

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 22:42
Kun je met deze watch naast je whatsapp berichten lezen ook iets terug sturen zoals in WearOS?

Verwijderd

JustName schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:08:
Kun je met deze watch naast je whatsapp berichten lezen ook iets terug sturen zoals in WearOS?
Nee

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:18
JustName schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:08:
Nee, antwoorden is niet mogelijk. De enige actie die je kan doen is de melding verwijderen door deze naar links te swipen en op het prullenbakje te drukken. Het bericht blijft dan echter ongelezen (in Whatsapp/Telegram X tenminste).

Zelf ben ik van een Gear S3 overgestapt waar dit wel kon maar mis het geen moment want deed het in de praktijk nooit aangezien zo'n klein scherm daar imho ongeschikt voor is. De batterij is echt een verademing. Waar ik mijn GS3 na 2,5 dag moest opladen heeft de GTR na 6 dagen pas 12% batterij verbruikt (20~30 meldingen per dag, hartslagmeting elke 10 minuten, 's nachts DND en scherm uit (overdag aan bij polsbeweging),geen GPS gebruikt tot nu toe).

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 22:42
Bedankt voor je uitgebreide uitleg @jdjta. Zijn er nog andere beperkingen in vergelijking met de S3? Heb zelf de S3 en de Ticwatch E gehad, maar stoorde me vooral aan de batterij duur.

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:18
JustName schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:28:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg @jdjta. Zijn er nog andere beperkingen in vergelijking met de S3? Heb zelf de S3 en de Ticwatch E gehad, maar stoorde me vooral aan de batterij duur.
- Je kan niet bellen met de GTR (er zit geen speaker en microfoon in) maar los van een grappig effect op feestjes zie ik ook hier geen echt nut voor.
- De GTR heeft geen NFC maar deze was door het ontbreken van Samsung Pay en/of de Nederlandse bankenapps voor Tizen ook niet nuttig te gebruiken op de GS3.
- De bezel van de GS3 is ongeëvenaard en de beste manier om te navigeren die ik ben tegen gekomen.

De bovenstaande zaken zijn voor mij allemaal dingen die ik in mijn dagelijks gebruik niet echt mis en de GTR is daardoor voor mij beter geschikt. De batterij en het scherm zijn hierbij voor mij tot nu toe de echte positieve uitschieters. Verder vind ik de app van Amazfit vele malen prettiger dan de 4 (!) apps die je nodig hebt om een Samsung Wearable werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
[...]

Een niet nauwkeurige GPS heeft invloed op jouw resultaat. Dus ook op jouw pace, pace per rende, aantal km. Je kunt er dus niet op vertrouwen dat jouw trainjngsresultaten juist zijn. Mijn laatste training met de GTR had een afwijking van ruim 33% door de waardeloze GTR. In plaats van 7,5k zou ik slechts 5,4k gelopen hebben, resulterende in een significant hogere pace en veel langere rondetijden. Heb het 2 maanden gemeten en de accuraatheid is niet goed, waarmee de resultaten onbetrouwbaar zijn. Om nog maar te zwijgen over de uiteindelijke melding dat GPS niet mogelijk was of na een loop de melding dat meten door weggevallen GPS niet mogelijk was. Voor mij onbruikbaar.

Heb gekeken naar de Huawei. Mooi alternatief. Toch lees ik hier verhalen over GPS, maar in veel mindere mate en ernst. Daar speelt compatibiliteit met andere apps, zoals Strava.

Heb zelf nu voor Garmin gekozen. Die heeft als nadeel de beperkte accuduur, maar is erg accuraat, heeft superveel opties en is gemakkelijk te koppelen met veel apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Thanks voor de reacties! Het niet (goed) functioneren van de GPS functie is uiteraard jammer, maar zou mij minder storen dan een accu die iedere dag leeg is, vandaar ook dat de GTR in mijn ogen een enorme kanshebber is. Daarom ander vraagje: Stel dat ik ga hardlopen met dit horloge en smartphone, is het op een bepaalde manier dan ook mogelijk om middels een hardloopapp (zoals bijvoorbeeld Strava) op mijn telefoon, de resultaten weer te geven op het horloge? Dus dat je de GPS van je telefoon gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAVL
Nee, dat gaat niet. Strava kan enkel activiteiten inlezen vanuit de GTR. Zoals gezegd heb je dan voor hardlopen een beperkt zicht op jouw hardlopen, omdat het meeste samenhangt met jouw afstand. Klopt die niet, dan kloppen zaken als pace ook niet.

Je kunt wel een activiteit vanuit de Amazfit app starten. Dan gebruikt deze de GPS van de telefoon en hartritme vanuit de watch. De watch toont dan echter niets qua activiteit. Je krijgt dan via een stem op de telefoon (of oordopjes) jouw afstand, pace en hartritme per km te horen. Maar wat het nut van de watch dan nog is....
Voor hardlopen heb je weinig aan deze watch. Hoe gaaf hij er ook uit ziet, de resultaten zijn in deze niet accuraat en betrouwbaar.

Nog een voorbeeld; open veld wachten op de start van een halve marathon. Op tijd gestart om een fix the krijgen. Ca. 30-45m voor start. Meerdere timeouts zonder succesvolle fix. 1 keer lukte het maar viel gelijk weer weg. Bij start niet direct een fix. Na een 500m eindelijk een fix om vervolgens 3 keer de fix weer te verliezen, waarbij definitief na ca. 11k. Dit was wederom in open omgeving zonder storingsfactor. Het was prima weer. Uiteindelijk heeft hij in plaats 21,1k (+ een beetje) slechts 16k vastgelegd. Rondetijden sloegen nergens op.

Gaat het om een mooi, vergelijkbaar horloge met aardig goede resultaten en een lange accu, dan kun je voor de Huawei kijken. Die is een stuk betrouwbaarder en accurater. Wil je gewoon goede en accurate tracking resultaten met hardlopen dan kun je kijken naar een Polar of Garmin, maar dat heeft als nadeel vaker laden.

In jouw geval zou ik voor Huawei gaan. Al werkt deze niet met Strava. Enkel MyFitnessPal of Googlefit. Al schijnt de koppeling zeer beperkt te zijn en die laatste er zelfs al maanden uit te liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door TAVL op 23-11-2019 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
Van lieverlee wordt dit wel offtopic. Mijn shortlist bevat nu niet meer de GTR maar de Watch gt en de Honor magic watch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Wordt steeds makkelijker om voor de Garmin te gaan, maar houd een stille hoop op een fix voor de GPS, het is visueel en functioneel verder een prima Horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Vandaag mijn GTR 47mm RVS ontvangen. Ziet er premium uit, en zit/staat verbazend goed om mijn (redelijk) smalle pols. De 2 Always On watchfaces hadden wel wat mooier mogen zijn, die vind ik tegenvallen. GPS gebruik ik niet dus daar hoef ik mij niet druk over te maken. Eerste indruk is prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satya
Slecht nieuws, zo te lezen kan de zaak niet gefixed worden:

https://forum.xda-develop...?p=81024429&postcount=459

As I and other already demonstrated in this thread, Amazfit decided to not include a dedicated external GPS antenna for the watches with metalic bezel, but to use the bezel and housing itself as a kind of antenna. And this turned out to be a very bad decision. Amazfit "fixed" it by more A-GPS updates, so basically the chip has a better assumption of satelite ephemeric data. The chip can get this information itself from the GPS signal, as it is encoded within. However, this assumes the device has a good enough antenna to decode the data without error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Die thread volg ik idd ook al een tijdje. En dat was inderdaad wel duidelijk geworden de afgelopen maanden, helaas dus geen GTR of GTS voorlopig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
satya schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:43:
Slecht nieuws, zo te lezen kan de zaak niet gefixed worden:

https://forum.xda-develop...?p=81024429&postcount=459

As I and other already demonstrated in this thread, Amazfit decided to not include a dedicated external GPS antenna for the watches with metalic bezel, but to use the bezel and housing itself as a kind of antenna. And this turned out to be a very bad decision. Amazfit "fixed" it by more A-GPS updates, so basically the chip has a better assumption of satelite ephemeric data. The chip can get this information itself from the GPS signal, as it is encoded within. However, this assumes the device has a good enough antenna to decode the data without error.
Heeft iemand ook al een keer een metalen bandje geprobeerd ipv de leren of rubber? misschien dat de metalen help bij het bereik?

• BlueSS50
Ik ben toch voor de GTR gegaan. Ik had hem op marktplaats zien staan voor een prijs 'i can't refuse' in een dorp verderop.
vanavond ff ophalen dan zal ik na het weekend mijn bevindingen delen.

Binnen 24 uur, graag je voorgaande bericht aanpassen in plaats van een nieuw bericht te posten.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 28-11-2019 17:48 ]

• iisworks
Ik ben toch maar voor een nieuwe Huawei GT gegaan totdat er een updated GTR komt, kon het voor 100 Euro niet laten en voor die prijs raak ik hem later wel weer kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
l3art schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:05:

Gelukkig werken de standaard wf via de officiële app gewoon. En ik kan costum wf installeren via de officiële app door het bestand op m'n telefoon te vervangen. Was alleen benieuwd of dat niet eenvoudiger kan. De Amazfaces app loopt bij mij namelijk vast helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
Update 42mm sw v0.10.0.6 .
Batterij: 11 dagen geleden opgeladen en nog 30% over! Blij mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rygar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 17:18
Wat ik nog mis is een bring-me-home schermpje tijdens het hardlopen, waarop de richting en afstand tot het startpunt staan (zit wel op de Verge). Ik hoop dat ze die optie nog toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
(jarig!)
TAVL schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:07:

Gaat het om een mooi, vergelijkbaar horloge met aardig goede resultaten en een lange accu, dan kun je voor de Huawei kijken. Die is een stuk betrouwbaarder en accurater. Wil je gewoon goede en accurate tracking resultaten met hardlopen dan kun je kijken naar een Polar of Garmin, maar dat heeft als nadeel vaker laden.
Binnen het merk is er ook nog de Stratos, de GPS van mijn Stratos 2 is vrijwel niks op aan te merken, altijd een snelle fix (buiten vrijwel altijd binnen de halve minuut) en de Stratos 3 biedt ook nog een langere accuduur en beter scherm (geen flat tyre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Hoi, ik heb nu een Amazfit Stratos en opzich bevalt de form factor erg goed. Ik vraag me nu of of ik tzt bij de GTR (want er mooi horloge) voor de 47mm of de 42mm moet gaan.

Ik houd overigens ook de ontwikkelingen mbt de GPS in de gaten. Klopt het dat de 42mm versie minder issues heeft?

Heeft iemand hier dezelfde overstap gemaakt van de Stratos naar de GTR en zo ja is er gekozen voor 42mm of 47mm?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik ben van stratos naar gtr 47 gegaan. De gtr voelt even groot of misschien zelfs kleiner dan de stratos. Ik lijk minder problemen te hebben onder de mouwen van bloezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Nomis schreef op zondag 1 december 2019 @ 06:22:
Ik ben van stratos naar gtr 47 gegaan. De gtr voelt even groot of misschien zelfs kleiner dan de stratos. Ik lijk minder problemen te hebben onder de mouwen van bloezen.
Top komt op de shortlist. GPS heeft bij mij ook geen prio. Gaat mij vooral om dagelijks gebruik, paar mooie watchfaces, stappenteller en heartrate en waterdichtheid.

Hoe bevalt het t.o.v. de Stratos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03
Voor mij bevalt de gtr uitstekend. Blijft makkelijk een maand vol. Scherm is mooi en goed afleesbaar. Ik gebruik hem wel alleen als horloge, sleeptracker en voor berichten / WhatsApp. Dus ik geef niets om gps. De ene keer dat ik het voor de grap getest heb duurde het 10 minuten voordat hij verbinding had...

Ik heb wel direct het goedkope meegeleverde bandje vervangen voor een mooie van hirsch. Doet het horloge veel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
FJP84 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:46:
Hoi, ik heb nu een Amazfit Stratos en opzich bevalt de form factor erg goed. Ik vraag me nu of of ik tzt bij de GTR (want er mooi horloge) voor de 47mm of de 42mm moet gaan.

Ik houd overigens ook de ontwikkelingen mbt de GPS in de gaten. Klopt het dat de 42mm versie minder issues heeft?

Heeft iemand hier dezelfde overstap gemaakt van de Stratos naar de GTR en zo ja is er gekozen voor 42mm of 47mm?

Dank!
De grote van de 47mm valt reuze mee, hij is net zo groot als mijn meeste normale horloges en zelfs een stuk kleiner dan mijn forse diesel horloge. Ik zou niet kleiner gaan.
Hij weegt bijna niets en mijn overhemden vallen er goed overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Schutter2 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:42:
[...]

Gelukkig werken de standaard wf via de officiële app gewoon. En ik kan costum wf installeren via de officiële app door het bestand op m'n telefoon te vervangen. Was alleen benieuwd of dat niet eenvoudiger kan. De Amazfaces app loopt bij mij namelijk vast helaas...
Notify is een geel fijne app, kun je ook handige knop functies gebruiken, lees mijn 3 vorige posts .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wat door al die GPS-discussies een beetje ondergesneeuwd raakt is dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wubq154.jpg
Ik zal de komende week mijn laadkabeltje maar eens gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Tja, dat lukt met een Bip van €50 ook, en dat ook nog mét werkende GPS.
Sorry, kon het niet laten. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen ziet een Bip er niet uit. Een GTR wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm opeens werken geflashde custom watchfaces via de Amazfaces app (Android) niet meer. Het lijkt goed te gaan, krijg de melding dat de watchfaces met succes is geupload naar het horloge maar daarna staat hij er toch niet op en wordt de standaard watchfaces getoond.

Ik denk dat dit te maken heeft met de laatste update (van 26 nov) van de Amazfit app (vandaag zelf geüpdatet denk ik).

Edit:
Het is een bekend probleem lees ik, ze zijn er mee bezig om het op te lossen. https://amazfitwatchfaces...f=23&t=975&start=10#p3632

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 03-12-2019 20:06 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie