IOS of Android? De laatste update van de IOS Amazfit app is van 5 dagen geleden, versie 3.4.7.l3art schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:14:
Hmmm opeens werken geflashde custom watchfaces via de Amazfaces app niet meer. Het lijkt goed te gaan, krijg de melding dat de watchfaces met succes is geupload naar het horloge maar daarna staat hij er toch niet op en wordt de standaard watchfaces getoond.
Ik denk dat dit te maken heeft met de laatste update van de Amazfit app (vandaag geüpdatet denk ik).
Edit:
Het is een bekend probleem lees ik, ze zijn er mee bezig om het op te lossen. https://amazfitwatchfaces...f=23&t=975&start=10#p3632
Goede toevoeging, Android. De update voor Android is ook van de 26ste maar heb ik zelf pas vandaag geüpdate.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:02:
[...]
IOS of Android? De laatste update van de IOS Amazfit app is van 5 dagen geleden, versie 3.4.7.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Sinterklaas is geweest en heeft ook een GTR voor m'n vrouw meegenomen. ik krijg alleen de amazfit niet aan de praat. Hij moet gekoppeld worden aan haar mi account (op haar Xiaomi mi
. Dit lukt alleen niet omdat hij geen verbinding kan maken met " de server". Iemand enig idee hoe dat kan? Ter info. Ze heeft een mi band 2 gekoppeld via de mi fit app.
Heb nu dus eigenlijk een nutteloos horloge voor me liggen
Bedoel je dat je een foutmelding krijgt als je de QR code uitleest? Kan je de GTR niet koppelen via Amazfit?Schutter2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:43:
Sinterklaas is geweest en heeft ook een GTR voor m'n vrouw meegenomen. ik krijg alleen de amazfit niet aan de praat. Hij moet gekoppeld worden aan haar mi account (op haar Xiaomi mi. Dit lukt alleen niet omdat hij geen verbinding kan maken met " de server". Iemand enig idee hoe dat kan? Ter info. Ze heeft een mi band 2 gekoppeld via de mi fit app.
Het horloge geeft netjes een qr code. Als ik de amazfit app installeer dan vraagt hij om de app te koppelen aan m'n mi account. Je moet dan je mail en wachtwoord invoeren. Als ik dat doe dan blijft hij proberen verbinding te maken maar dat lukt niet (duurt lang). Als ik dan de app geforceerd afsluit en opnieuw probeer dan geeft hij een foutmelding. Je kunt ook proberen met bv Google te koppelen. Als ik dat doe dan zegt hij dat hij geen connectie krijgt met de server. Oftewel ik krijg de app niet opgestart en kan de telefoon niet koppelen met het horloge...Pierre_nr1 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:57:
[...]
Bedoel je dat je een foutmelding krijgt als je de QR code uitleest? Kan je de GTR niet koppelen via Amazfit?
Dat is zeer eigenaardig, de Xiaomi server is dus blijkbaar niet te bereiken. Ik zou je graag willen helpen, maar heb nu even geen idee.
Dankje. Morgen maar weer eens proberen.Pierre_nr1 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:36:
[...]
Dat is zeer eigenaardig, de Xiaomi server is dus blijkbaar niet te bereiken. Ik zou je graag willen helpen, maar heb nu even geen idee.
Nog steeds hetzelfde
. Horloge is vrij waardeloos zo...
Jeetje, daar heb je op deze manier niets aan. Ik kan trouwens ook niet (meer) inloggen bij Xiaomi, wachtwoord ongeldig wordt gezegd. Je kan wellicht met de Amazfit app via Feedback een melding plaatsen.Schutter2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:19:
Nog steeds hetzelfde. Horloge is vrij waardeloos zo...
Dat zou best nog eens kunnen werken, een paar paperclips er op en je hebt nog meer antenneBlueSS50 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:11:
[...]
Heeft iemand ook al een keer een metalen bandje geprobeerd ipv de leren of rubber? misschien dat de metalen help bij het bereik?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb een metalen bandje. Of waarvan het dan ook gemaakt is. 
Gebruik zelf weinig GPS, en voor mij is globaal zien hoe mijn wandeltocht was al prima.
Als ik zo het resultaat bekijk is het voor mij ruim voldoende. Had eigenlijk ook de telefoon ernaast moeten hebben.
Wel wat afwijking, redelijk constant "naar links". Maar kan misschien ook een incorrecte plotting op de map zijn. Maar geen grote uitschieters.

Gebruik zelf weinig GPS, en voor mij is globaal zien hoe mijn wandeltocht was al prima.
Als ik zo het resultaat bekijk is het voor mij ruim voldoende. Had eigenlijk ook de telefoon ernaast moeten hebben.
Wel wat afwijking, redelijk constant "naar links". Maar kan misschien ook een incorrecte plotting op de map zijn. Maar geen grote uitschieters.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Hier ook een metalen band. Ook ik gebruik de gps van het horloge zelf nooit. (Waarom zou ik?)
Omwille van het experiment zal ik ook binnenkort eens een poging wagen.
Omwille van het experiment zal ik ook binnenkort eens een poging wagen.
Ik kon van de week ook niet inloggen met Xiaomi account. Heb toen Google account gekozen en kon daarmee inloggen. Daarna telefoon gekoppeld met +. Is nu gekoppeld alleen de meldingen nog voor elkaar krijgen.Schutter2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:19:
Jamesbond007uk
Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het direct geprobeerd met Google?Schutter2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:19:
Ik had laatst ook zoiets. Xiaomi lukte niet, Google lukte ook niet. Ik weet alleen niet meer hoe ik het precies voor elkaar heb gekregen toen...
Zet eventueel ook tijdelijk even alle permissies van de app aan, eventuele adblocker uit, etc.
@Schutter2 Is het probleem inmiddels opgelost?
Zojuist de GTR ontvangen, mooi horloge! Kwan van de BIP dus wilde graag met 't mi-account inloggen zodat ik de data bewaard hield.
De QR code van de watch gaf een dooie weblink (toppers..) en de app via de playstore (3.4.8-play) gaf "just a sec" afgewisseld met feedbacklinks dus dat werkte niet.
Heb via apkmirror de 3.4.6 gedownload, die heeft ook een ander scherm bij 't starten van de app en daar kan ik wel inloggen met m'n mi-account. De watch is nu aan 't updaten qua firmware en ga zo eens proberen de app te updaten. Ben benieuwd.
EDIT: App updaten via de playstore gaat goed, draai nu weer 3.4.8-play en blijf ingelogd
De QR code van de watch gaf een dooie weblink (toppers..) en de app via de playstore (3.4.8-play) gaf "just a sec" afgewisseld met feedbacklinks dus dat werkte niet.
Heb via apkmirror de 3.4.6 gedownload, die heeft ook een ander scherm bij 't starten van de app en daar kan ik wel inloggen met m'n mi-account. De watch is nu aan 't updaten qua firmware en ga zo eens proberen de app te updaten. Ben benieuwd.
EDIT: App updaten via de playstore gaat goed, draai nu weer 3.4.8-play en blijf ingelogd
[ Voor 7% gewijzigd door ascent op 07-12-2019 15:40 ]
Ik had je post niet gezien maar had ondertussen versie 3.4.1 geïnstalleerd via apk mirror en kon toen wel het horloge koppelen (!). Daarna horloge geüpdate en vervolgens via de appstore de app geüpdate. Dat ging ook goed. Alles werkt dus en is dus up2date! Joepie!ascent schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:12:
Zojuist de GTR ontvangen, mooi horloge! Kwan van de BIP dus wilde graag met 't mi-account inloggen zodat ik de data bewaard hield.
N.b. de pink versie is ook erg mooi
Waarom hebben jullie het over de xiaomi fit app..? Ik heb sinds een weekje ook eindelijk een eigen GTR (na het maken van tig watchfaces) ben beter bekend als Maikeldevil. Maar in mijn handleiding stond duidelijk: installeer de Amazfit app.. voor mijn Miband 4 gebruikte ik de xaoimi app.. dat zijn dus 2 verschillende apps.. Dus uiteraard werkt je mi account niet op de amazfit app want das weer een ander platform.
Nee hoor, eerder werkte beide apps prima met de GTR. Amazfit is ook een onderdeel van Xiaomi dus het is ook niet zo heel gek. En daarbij wordt in de Amazfit app in eerste instantie ook gevraagd om het Xiaomi account.Maikelvs schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:09:
Waarom hebben jullie het over de xiaomi fit app..? Ik heb sinds een weekje ook eindelijk een eigen GTR (na het maken van tig watchfaces) ben beter bekend als Maikeldevil. Maar in mijn handleiding stond duidelijk: installeer de Amazfit app.. voor mijn Miband 4 gebruikte ik de xaoimi app.. dat zijn dus 2 verschillende apps.. Dus uiteraard werkt je mi account niet op de amazfit app want das weer een ander platform.
BTW, dank voor het maken van de watchfaces. Heb nu die Audemars draaien. Erg mooie watchfaces! Sowieso meerdere van je in mijn favorieten staan.
[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 08-12-2019 17:35 ]
Het probleem had ik met de Amazfit app. Bedankt voor je mooie watchfaces!Maikelvs schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:09:
Is het mogelijk om via de Amazfit GTR offline naar Spotify te luisteren? Ik weet niet of de Spotify app überhaupt voor dit horloge beschikbaar is maar ik ben nog niet hier of elders tegengekomen dat het mogelijk is.
Mocht het mogelijk zijn, gaat de batterijduur dan versneld omlaag of heeft Spotify bij de GTR op de accu nauwelijks invloed?
Mocht het mogelijk zijn, gaat de batterijduur dan versneld omlaag of heeft Spotify bij de GTR op de accu nauwelijks invloed?
Nee, dat is niet mogelijk. De GTR heeft geen interne opslag.Latte schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:45:
Is het mogelijk om via de Amazfit GTR offline naar Spotify te luisteren? Ik weet niet of de Spotify app überhaupt voor dit horloge beschikbaar is maar ik ben nog niet hier of elders tegengekomen dat het mogelijk is.
Update GPS (42mm sw v0.1.0.0.6). Snelle fix (binnen minuut). Route ziet er goed uit op de luchtfoto zonder gekke uitschieters of missers. Voor mij prima.
Hm, komend van de bip heb ik 't idee dat deze qua batterij viesveel harder gaat. De bip had een alwayson display zonder verlichting, ik heb dat op de GTR nog niet gevonden (wel always on, maar die is ook gelijk always verlicht). Jullie wel?
De GTR heeft een oled scherm, die hebben geen aparte verlichting.ascent schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:18:
Hm, komend van de bip heb ik 't idee dat deze qua batterij viesveel harder gaat. De bip had een alwayson display zonder verlichting, ik heb dat op de GTR nog niet gevonden (wel always on, maar die is ook gelijk always verlicht). Jullie wel?
Kan aan mij liggen maar ik zag net pas dat er in de amazfit app, op de plek waar je kan wisselen van wf, er ook een tabblad 'aangepast' zit waar je een eigen foto kunt gebruiken als achtergrond. Of zit dat tabblad er altijd al 🙄?
Zit er nog niet zo lang neeSchutter2 schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:00:
Kan aan mij liggen maar ik zag net pas dat er in de amazfit app, op de plek waar je kan wisselen van wf, er ook een tabblad 'aangepast' zit waar je een eigen foto kunt gebruiken als achtergrond. Of zit dat tabblad er altijd al 🙄?
Ik heb naast de gtr ook een mi band 4. Deze twee wil ik afwisselend gebruiken en dat lukt ook met enige moeite in de amazfit app, omschakelen duurt wel even.
1 probleem, zodra je wisselt gaat de step counter naar nul en ben je dus je stappen van de dag op de vorige kwijt. Gek genoeg wordt het wel samen opgeteld als je verder in de app kijkt dan de homepage.
Iemand een idee hoe je dit kan oplossen, of misschien zijn er andere manieren om 2 watches tree gebruiken op 1 phone, zonder dat je de counter reset ?
1 probleem, zodra je wisselt gaat de step counter naar nul en ben je dus je stappen van de dag op de vorige kwijt. Gek genoeg wordt het wel samen opgeteld als je verder in de app kijkt dan de homepage.
Iemand een idee hoe je dit kan oplossen, of misschien zijn er andere manieren om 2 watches tree gebruiken op 1 phone, zonder dat je de counter reset ?
Misschien voor de GTR de Amazfit app gebruiken en voor de Mi Band de Xiaomi app gebruiken. Dus niet beide koppelen aan 1 app. Andere oplossing is er niet. Switchen betekend reset van stappen ed.HaseMike schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 00:55:
Ik heb naast de gtr ook een mi band 4. Deze twee wil ik afwisselend gebruiken en dat lukt ook met enige moeite in de amazfit app, omschakelen duurt wel even.
Hallo beste mensen,
Ik heb toch nog een paar vragen. Ik volg dit topic nu al enige tijd en mijn GTR 42 ligt as we speak onder de kerstboom.
1. Als ik de GTR niet met bluetooth koppel aan mijn telefoon, wordt dan de datum en tijd nog steeds bij gehouden?
2. Ik dacht dat er ondersteuning voor NFC op zit? Ik las in het forum dat dat niet zo is?
3. Welke app is nu beter? Amazfit of N&F?
4. WF's installeren. Ik heb ondertussen al 4 manieren gelezen. Wat is nu de beste en makkelijkste manier? En is het ondertussen al mogelijk om meer dan 1 custom wf op het horloge te hebben?
5.Is de laatste fw update op de 42 stabiel? (GPS boeit mij niet).
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Ik heb toch nog een paar vragen. Ik volg dit topic nu al enige tijd en mijn GTR 42 ligt as we speak onder de kerstboom.

1. Als ik de GTR niet met bluetooth koppel aan mijn telefoon, wordt dan de datum en tijd nog steeds bij gehouden?
2. Ik dacht dat er ondersteuning voor NFC op zit? Ik las in het forum dat dat niet zo is?
4. WF's installeren. Ik heb ondertussen al 4 manieren gelezen. Wat is nu de beste en makkelijkste manier? En is het ondertussen al mogelijk om meer dan 1 custom wf op het horloge te hebben?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Verwijderd
Ja hoor, de tijd loopt gewoon door. Alleen instellen/aanpassen gaat niet; dat moet echt via een telefoon.
Maar hij hoeft dus niet constant verbonden te zijn.
Technisch gezien is beiden juist: Er zit NFC op, je kunt er in Europa niets mee.
De standaard app is Amazfit. N&F geeft je extra mogelijkheden.
In eerste instantie leek het me leuk en ik heb er voor betaald, maar vrij snel had het voor mij geen toegevoegde waarde en vond ik het vooral onhandig. De originele app is simpel, N&F heel uitgebreid.
Makkelijkste is via de officiële app, maar beperkte keuze. Al kun je tegenwoordig wel een eigen foto/afbeelding kiezen i.c.m. wat standaard digitale faces.
Een andere mogelijkheid is de AmazFaces app. Daar kun je uit heel veel faces vanuit de community kiezen. Deze app heeft echter weer de standaard Amazfit app nodig om de gekozen watchface daadwerkelijk op het horloge te zetten.
Er is nog steeds maar 1 custom watchface tegelijk op het horloge. Heel erg vind ik dat niet; wisselen kost hooguit een minuut.
Helaas voor jou heb ik geen 42; deze vraag speel ik even door.
(Al heb ik voor de 47 geen stabiliteitsproblemen ervaren, behalve dat mijn eerste exemplaar na een paar weken ineens stuk was.)
Succes ermee!
Ja hoor, de tijd loopt gewoon door. Alleen instellen/aanpassen gaat niet; dat moet echt via een telefoon.
Maar hij hoeft dus niet constant verbonden te zijn.
Technisch gezien is beiden juist: Er zit NFC op, je kunt er in Europa niets mee.
De standaard app is Amazfit. N&F geeft je extra mogelijkheden.
In eerste instantie leek het me leuk en ik heb er voor betaald, maar vrij snel had het voor mij geen toegevoegde waarde en vond ik het vooral onhandig. De originele app is simpel, N&F heel uitgebreid.
Makkelijkste is via de officiële app, maar beperkte keuze. Al kun je tegenwoordig wel een eigen foto/afbeelding kiezen i.c.m. wat standaard digitale faces.
Een andere mogelijkheid is de AmazFaces app. Daar kun je uit heel veel faces vanuit de community kiezen. Deze app heeft echter weer de standaard Amazfit app nodig om de gekozen watchface daadwerkelijk op het horloge te zetten.
Er is nog steeds maar 1 custom watchface tegelijk op het horloge. Heel erg vind ik dat niet; wisselen kost hooguit een minuut.
Helaas voor jou heb ik geen 42; deze vraag speel ik even door.
(Al heb ik voor de 47 geen stabiliteitsproblemen ervaren, behalve dat mijn eerste exemplaar na een paar weken ineens stuk was.)
Succes ermee!
Kleine toevoeging, het lijkt er op (ik daaide de beta versie van Amazfaces app) dat de officiële app niet meer nodig is straks om de watchface te installeren. Bij werkte het nog niet maar ze zijn er dus mee bezig.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:56:
[
Gisteren mijn GTR ontvangen, vandaag een GPS test op de fiets: Binnen 20 seconden fix en nette route. Problemen lijken dus opgelost te zijn.
Niet is wat het lijkt. Bij mij gaat het soms ook weken goed. Dan ineens werkt de GPS functie helemaal niet meer tot de volgende update...Rygar schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:32:
Gisteren mijn GTR ontvangen, vandaag een GPS test op de fiets: Binnen 20 seconden fix en nette route. Problemen lijken dus opgelost te zijn.
Ik hoop natuurlijk voor je dat ze de ontwerpfout hebben gecorrigeerd, maar ik reken er niet op.
Niet echt een kooptopic ik weet het.
maar voor de twijfelaars.. nu voor 109 euro ( en nog 5 euro korting via code: chkout5)
https://www.eglobalcentra...-47mm-aluminum-black.html
maar voor de twijfelaars.. nu voor 109 euro ( en nog 5 euro korting via code: chkout5)
Copyright and left by SED...
Check wel even de shopreviews voor je daar besteld.SED schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:28:
Ik heb mijn GTR begin december ook bij Eglobalcentral gekocht, zelfde prijs trouwens. Werd binnen 14 dagen thuisbezorgd zonder verdere kosten. Dik tevreden.SED schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:28:
GTR Lite:
Https://www.gizmochina.co...tly-launched-on-gearbest/
Hopelijk lost die ook het GPS issue op (als GPS überhaupt aanwezig is).
[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 24-12-2019 21:51 ]
Pfff Amazfaces app is er niet beter op geworden nu je vis de app zelf watchfaces op de GTR kan flashen. Dit gaat me toch traaaaaaaag. Kan zo meer dan 30 minuten duren nu.
GPS wordt niet genoemd in het artikel. Dat is dus zeer waarschijnlijk het 'lite' gedeelteiisworks schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:49:
GTR Lite:
Hangt ook grotendeels van je pols af. Te grote horloges op te kleine polsen is gewoon niet om aan te zien.BlueSS50 schreef op maandag 2 december 2019 @ 07:17:
[...]
De grote van de 47mm valt reuze mee, hij is net zo groot als mijn meeste normale horloges en zelfs een stuk kleiner dan mijn forse diesel horloge. Ik zou niet kleiner gaan.
Hij weegt bijna niets en mijn overhemden vallen er goed overheen.
[ Voor 12% gewijzigd door keepitfrosty op 25-12-2019 08:53 ]
Dat is natuurlijk compleet subjectief.keepitfrosty schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:50:
[...]
Hangt ook grotendeels van je pols af. Te grote horloges op te kleine polsen is gewoon niet om aan te zien.
Ik ben er ook bang voor inderdaad. Hopelijk dat er van de normale versie ook eindelijk een HW upgrade komt dan!Pierre_nr1 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:36:
[...]
GPS wordt niet genoemd in het artikel. Dat is dus zeer waarschijnlijk het 'lite' gedeelte
Deels eens maar het is ook een beetje als een te lange broek kopen waardoor er teveel broek op je schoen rust.
@Verwijderd je hebt het over de N&F app maar kan niet vinden wat dat is? Of Android only? Heb iOS
GTR bezitter dankzij de kerstvrouw hier
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Mode is per definitie subjectief.keepitfrosty schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:19:
[...]
Deels eens maar het is ook een beetje als een te lange broek kopen waardoor er teveel broek op je schoen rust.
Te groot horloge hoeft voor mij ook niet, maar het is dat er bij die link staat dat het een aanbeveling is voor mannen anders zou ik echt denken dat het de afmeting voor vrouwen is.
Verwijderd
Is inderdaad een Android app.NiGeLaToR schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:43:
@Verwijderd je hebt het over de N&F app maar kan niet vinden wat dat is? Of Android only? Heb iOS![]()
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Dave
Inderdaad geen GPS volgens de gearbest website::iisworks schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:09:
[...]
Ik ben er ook bang voor inderdaad. Hopelijk dat er van de normale versie ook eindelijk een HW upgrade komt dan!
' FAQ for Amazfit GTR Lite
What is the difference between GTR LITE and GTR 47MM?
Compared with GTR 47MM, GTR LITE lacks four sports modes of GPS, (mountaineering, skiing, cross-country running, open water swimming) and the material of the watch strap is changed to silicone strap.
Does it have GPS?
No, it doesn’t. It uses the GPS on your phone to track your movements.'
Ik heb nu ook de 42mm GTR uitgepakt (kerstkadootje).
Mooie watch hoor!! Ook leuk dat je gelijk vanuit de Amazfit app je watchface kunt veranderen. Amazfaces krijg ik ondanks de tips die er staan, met geen mogelijk aan de praat, hij blijft aangeven 'not connected'. Is dat bij bekend bij jullie?
Mooie watch hoor!! Ook leuk dat je gelijk vanuit de Amazfit app je watchface kunt veranderen. Amazfaces krijg ik ondanks de tips die er staan, met geen mogelijk aan de praat, hij blijft aangeven 'not connected'. Is dat bij bekend bij jullie?
DE GTR Lite is ook de helft goedkoper. En GPS is het enige wat ontbreekt en je krijgt een lelijker bandje?
Dat is dan toch best interessant als GPS toch al niet goed werkte? Zonder kortingen zijn de verschillen in prijs zelfs meer dan de helft.
Dat is dan toch best interessant als GPS toch al niet goed werkte? Zonder kortingen zijn de verschillen in prijs zelfs meer dan de helft.
/▌
Even binnen de Amazfit app Bluetooth detection aanzetten op die manier kan Amazfaces de GTR ook vinden.TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:04:
Ik heb nu ook de 42mm GTR uitgepakt (kerstkadootje).

Overigens werkt die manier van watchfaces op je telefoon zetten retetraag, althans bij mij. Beter gebruik je de oude methode. Even op het tandwieltje voor download klikken en dan 'swap file' kiezen.
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 26-12-2019 11:49 ]
Geweldig! Dank je wel
Dat had ik nog niet gezien. Werkt idd.
Wat ik overigens wel jammer vindt, ik dacht bij 'always on' dat je dan de daadwerkelijke watchface bleef zien. Helaas is dat niet zo, of mis ik iets?
Wat ik overigens wel jammer vindt, ik dacht bij 'always on' dat je dan de daadwerkelijke watchface bleef zien. Helaas is dat niet zo, of mis ik iets?
Swap file gebruiken, dat andere is nog te buggy.TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:40:
Ik was ws toch iets te voorbarig, hij blijft een foutmelding geven. Horloge staat wel op 49%, zou dat veel uitmaken?
Ik zie dat niet staan bij het tandwieltje? Ik log wel in als gast, weet niet of dat wat uitmaakt?
Wel goed lezen he?TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:00:
Ik zie dat niet staan bij het tandwieltje? Ik log wel in als gast, weet niet of dat wat uitmaakt?
Tandwieltje naast de download knop, niet die rechts bovenin.
Daar zie ik ook geen tandwieltje, alleen het 'delen' icoon? Of bedoel je via de website ipv de app?
Tja dan weet ik het ook niet:TheFrahes schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:34:
Daar zie ik ook geen tandwieltje, alleen het 'delen' icoon? Of bedoel je via de website ipv de app?

App updaten? Of heb je iOS en is het daar anders dan op Android?
Hallo, ik heb ook de gtr onder de kerstboom gekregen. Mooi horloge maar ik loop tegen een probleem op. Hij koppelt niet met mijn Samsung s9 na scannen qr code. Ook niet met de Android telefoon van mijn vrouw. Hij koppelt wel met mijn iPhone.
De gegevens verschijnen daarna natuurlijk wel op mijn s9 maar koppelen doet ie nog steeds niet.
In de app blijft ie op verbinding staan en ronddraaien en het horloge start ondertussen steeds opnieuw op.
Iemand een idee?
De gegevens verschijnen daarna natuurlijk wel op mijn s9 maar koppelen doet ie nog steeds niet.
In de app blijft ie op verbinding staan en ronddraaien en het horloge start ondertussen steeds opnieuw op.
Iemand een idee?
Deze al bekeken?
https://m.gearbest.com/bl...d-problems-fix-guide-7189
Of mogelijk deze stappen?
carfaelm
JUNIOR MEMBER
1) turn off bluetooth
2) turn off the watch
3) Uninstall notify & fitness
4) uninstall amazfit
5) restart the smartphone
6) turn on bluetooth
7) install from google play the amazfit app
turn on the watch
9) the app finishes setting the watch
Slechts wat ik enigszins gerelateerd kon vinden.
carfaelm
JUNIOR MEMBER
1) turn off bluetooth
2) turn off the watch
4) uninstall amazfit
6) turn on bluetooth
[ Voor 59% gewijzigd door SED op 27-12-2019 10:55 ]
Je zou een oudere versie van de app kunnen proberen. Heeft bij mij geholpen tijdens andere connectie problemen. Even de huidige versie van de app verwijderen en één via apk mirror installeren.Hempie79 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:56:
Ook niet met de Android telefoon van mijn vrouw. Hij koppelt wel met mijn iPhone.
Iemand een idee?
https://www.apkmirror.com/apk/huami/
Bedankt, die lukt helaas nietSED schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:44:
Deze al bekeken?
carfaelm
JUNIOR MEMBER
1) turn off bluetooth
2) turn off the watch
4) uninstall amazfit
6) turn on bluetooth
turn on the watch
Bedankt, gelukt!Schutter2 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:54:
[...]
Je zou een oudere versie van de app kunnen proberen. Heeft bij mij geholpen tijdens andere connectie problemen. Even de huidige versie van de app verwijderen en één via apk mirror installeren.
https://www.apkmirror.com/apk/huami/
App updatel3art schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 07:39:
[...]
Tja dan weet ik het ook niet:
[Afbeelding]
App updaten? Of heb je iOS en is het daar anders dan op Android?

Maar even voor de zekerheid, 'always on' laat niet de watchface continu zien toch?
Hebben jullie trouwens ook de de temperatuur niet klopt bij je watchface?
Ik heb nu 5 dagen met een lading gedaan. Veel gespeeld natuurlijk. Vanaf welk percentage is nou het beste om weer op te laden? Ik las overigens dat na de 2de of 3de lading de batterij beter tot z'n recht komt...
Hebben jullie trouwens ook de de temperatuur niet klopt bij je watchface?
Ik heb nu 5 dagen met een lading gedaan. Veel gespeeld natuurlijk. Vanaf welk percentage is nou het beste om weer op te laden? Ik las overigens dat na de 2de of 3de lading de batterij beter tot z'n recht komt...
Ik heb sinds vandaag de amazfit gtr maar hij is totaal onbruikbaar.
Ik heb de app gedownload en een account aangemaakt. Hierna word er gevraagd om je profiel aan te vullen dit gedaan en op done. Daarna is het enige wat ik als error krijg couldnt save.
Applicatie opnieuw geinstalleerd op 2 verschillende telefoons beide vertonen hetzelfde gedrag. Ik kan het aanmaken van mn profiel ook niet skippen.
Iemand eerder zoiets gehad?
Het gaat om een iphone 7 maar een android device toont hetzelfde gedrag
Ik heb de app gedownload en een account aangemaakt. Hierna word er gevraagd om je profiel aan te vullen dit gedaan en op done. Daarna is het enige wat ik als error krijg couldnt save.
Applicatie opnieuw geinstalleerd op 2 verschillende telefoons beide vertonen hetzelfde gedrag. Ik kan het aanmaken van mn profiel ook niet skippen.
iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark
Heb je al geprobeerd wat @Schutter2 5 posts terug meldt?strifejahh schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:11:
Ik heb sinds vandaag de amazfit gtr maar hij is totaal onbruikbaar.
Nee, dat is alleen voor een android device en ik heb een iphone.
Android telefoon waar het op geprobeerd had was niet van mij en inmiddels niet meer beschikbaar.
Toch een android telefoon kunnen regelen maar de apk optie hierboven werkt helaas ook niet
Android telefoon waar het op geprobeerd had was niet van mij en inmiddels niet meer beschikbaar.
Toch een android telefoon kunnen regelen maar de apk optie hierboven werkt helaas ook niet
[ Voor 22% gewijzigd door strifejahh op 28-12-2019 19:48 ]
Ik heb de GTR nog niet, maar begreep dat er meerdere mogelijkheden zijn om een account te genereren.
You will have 6 methods to sign in the account, select one to create the account. (Mi account, Wechat, Google, Facebook, Line, Email)
Een van de andere methoden proberen misschien?
You will have 6 methods to sign in the account, select one to create the account. (Mi account, Wechat, Google, Facebook, Line, Email)
Een van de andere methoden proberen misschien?
Ik kan een account maken maar de volgende stap is je profiel aanvullen. Daar gaat het fout.
https://imgur.com/a/NQj9KHa
Andere login opties ook al geprobeerd.
https://imgur.com/a/NQj9KHa
Andere login opties ook al geprobeerd.
[ Voor 13% gewijzigd door strifejahh op 28-12-2019 19:52 ]
Rechtenprobleem met je app misschien ? "mag niet opslaan" onder ios?
Controleren bij Instellingen/privacy
Controleren bij Instellingen/privacy
Nee helaas niet. En de android telefoon heeft exact hetzelfde probleem.
Ik heb de 2.9 versie geinstalleerd op de android device hier kon ik inloggen maar het horloge niet syncen omdat de gtr nog niet ondersteund werd. Daarna geupdate naar een recentere versie maar ook daar kom ik het probleem met profiel syncen tegen.
Ik heb de 2.9 versie geinstalleerd op de android device hier kon ik inloggen maar het horloge niet syncen omdat de gtr nog niet ondersteund werd. Daarna geupdate naar een recentere versie maar ook daar kom ik het probleem met profiel syncen tegen.
Ik denk dat het probleem bij Huawei/Huami ligt. Als ik b.v. op 'update' klik in de Amazfit app, dan krijg ik een error. Dat was een week geleden toen ik het probeerde niet het geval, toen kreeg ik keurig een reactie dat er geen update beschikbaar was.strifejahh schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:25:
Nee helaas niet. En de android telefoon heeft exact hetzelfde probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 28-12-2019 20:36 ]
Ziet er inderdaad naar uit dat er problemen zijn. Mi fit app heeft volgens reddit dezelfde issues.
Hier hetzelfde probleem. Ik probeer een account aan te maken in Amazfit app en Mi fit app en telkens de foutmelding dat hij niet kan synchroniseren. Het vreemde is dat ik ook geprobeerd heb om een acc aan te maken met mijn hotmail adres en dat lukte wel.
Alles werkt dan, maar ik wil mijn stappen syncen naar Google Fit ( nodig voor mijn werk), en daar loopt het mis. Mijn hartslag neemt Google fit wel over van de Mi fit app, maar de stappen niet. Weet iemand hier een oplossing voor?
Alles werkt dan, maar ik wil mijn stappen syncen naar Google Fit ( nodig voor mijn werk), en daar loopt het mis. Mijn hartslag neemt Google fit wel over van de Mi fit app, maar de stappen niet. Weet iemand hier een oplossing voor?
Beetje jammer dat je wekker het niet doet in battery safe mode
Sins vandaag ook eigenaar geworden van de Amazfit GTR. Prachtig ding.
Zelf een iphone, en app geinstalleerd, acount heel makkelijk via de app. Toen het koppelen was even een dingetje, maar snel duidelijk, dat je voor het pairen eerst je bluetooth effe uit en aan moet zetten en dan moet pairen.
Nu werkt hij uitstekend.
Ik weet dat me oom een app had waar je meer skins had voor de gtr, alleen die heeft android, dus waarschijnlijk zijn daar meer apps voor.
Enige minpunt is dat de app en watch niet in het Nederlands zijn in te stellen icm Iphone, waar dat met Android dus weer wel kan.
Zelf een iphone, en app geinstalleerd, acount heel makkelijk via de app. Toen het koppelen was even een dingetje, maar snel duidelijk, dat je voor het pairen eerst je bluetooth effe uit en aan moet zetten en dan moet pairen.
Nu werkt hij uitstekend.
Ik weet dat me oom een app had waar je meer skins had voor de gtr, alleen die heeft android, dus waarschijnlijk zijn daar meer apps voor.
Enige minpunt is dat de app en watch niet in het Nederlands zijn in te stellen icm Iphone, waar dat met Android dus weer wel kan.
Ik moet er inderdaad op terugkomen, soms helemaal geen GPS fix. Lijkt dan toch een softwareprobleem, hopelijk komen ze snel met een update.MAkS1 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:29:
[...]
Niet is wat het lijkt. Bij mij gaat het soms ook weken goed. Dan ineens werkt de GPS functie helemaal niet meer tot de volgende update...
Ik hoop natuurlijk voor je dat ze de ontwerpfout hebben gecorrigeerd, maar ik reken er niet op.
Er zijn al diverse updates geweest, maar ze kunnen het GPS probleem niet oplossen. Ik vermoed dat ze daarom ook de GTR Lite hebben uitgebracht, deze heeft geen GPS aan boord. Ze geven daarmee eigenlijk aan dat ze het GPS probleem niet softwarematig kunnen oplossen. We zullen het er mee moeten doen, denk ik. Of beter gezegd, niets mee doen.Rygar schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:03:
[...]
Ik moet er inderdaad op terugkomen, soms helemaal geen GPS fix. Lijkt dan toch een softwareprobleem, hopelijk komen ze snel met een update.
Denk je dat het softwarematig is aangepast dan in de Lite (uitgeschakeld?). Als het andere hardware is hadden ze het toch ook op kunnen lossen?Pierre_nr1 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:15:
[...]
Er zijn al diverse updates geweest, maar ze kunnen het GPS probleem niet oplossen. Ik vermoed dat ze daarom ook de GTR Lite hebben uitgebracht, deze heeft geen GPS aan boord. Ze geven daarmee eigenlijk aan dat ze het GPS probleem niet softwarematig kunnen oplossen. We zullen het er mee moeten doen, denk ik. Of beter gezegd, niets mee doen.
Ik ben benieuwd of de BIPs die aangekondigd is een goede GPS heeft.
/▌
Is het mogelijk om tijdens het slapen het scherm uit te schakelen met behoud van functies? Tijdens het draaien wordt ik wakker van het scherm dat aangaat. Dan heb ik hem al op het donkerste staan. Ik vind de slaapdata wel grappig maar nu slaap ik er slechter door.
Pols lift uitzetten na een bepaalde tijd.Hempie79 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:59:
Is het mogelijk om tijdens het slapen het scherm uit te schakelen met behoud van functies? Tijdens het draaien wordt ik wakker van het scherm dat aangaat. Dan heb ik hem al op het donkerste staan. Ik vind de slaapdata wel grappig maar nu slaap ik er slechter door.
Ik zet 'm zelf in battery safe mode, dan wordt je slaap wel bijgehouden maar werkt je wekker niet. Je spaart er wel je batterij mee.
Heb 18 dagen op 1 batterij lading gedaan en had nog 5% over met 42 mm versie. Vooralsnog worden bij mij de accu prestaties alleen maar beter.
Dat is lang! Ik zit nu op 9 dagen met nog 10% over. Staat bij jou bluetooth continu aan?Schutter2 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:54:
Heb 18 dagen op 1 batterij lading gedaan en had nog 5% over met 42 mm versie. Vooralsnog worden bij mij de accu prestaties alleen maar beter.
Yup, krijg ook volgende berichten door. Wissel af en toe van wf. Ik heb alleen de GPS niet gebruikt. En ik heb de reactie snelheid optillen pols op normaal en heb automatische hartslag detectie aan. Automatische dnd aan.TheFrahes schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:59:
[...]
Dat is lang! Ik zit nu op 9 dagen met nog 10% over. Staat bij jou bluetooth continu aan?
Overigens 9 dagen en 10% over is ook prima toch?
Ik kan ineens niet meer vinden waar je kunt zien of er een firmware update is voor de gtr? Waar zat dat ook alweer?
In de Amazfit app: Profiel > Amazfit GTR > Firmwareversie (onderaan). Als er een update is staat dat daar.TheFrahes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:29:
Ik kan ineens niet meer vinden waar je kunt zien of er een firmware update is voor de gtr? Waar zat dat ook alweer?
Die van mij trekt het ook 10 dagen ongeveer, ik vind het te doen, op mijn werk hang ik hem er een uurtje aan om de 10 dagen en ik heb er voor de rest geen omkijken meer naar.Schutter2 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:44:
[...]
Yup, krijg ook volgende berichten door. Wissel af en toe van wf. Ik heb alleen de GPS niet gebruikt. En ik heb de reactie snelheid optillen pols op normaal en heb automatische hartslag detectie aan. Automatische dnd aan.
Overigens 9 dagen en 10% over is ook prima toch?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Het staat er nu weer bij inderdaad, boven de firmware versie. Ik kreeg overigens netjes dat de firmware bijgewerkt moest worden daarnet. Zit nu op 1.0.038Vos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:17:
[...]
In de Amazfit app: Profiel > Amazfit GTR > Firmwareversie (onderaan). Als er een update is staat dat daar.
GTR 47mm 1.3.5.32 is uit:
- Always On Display now supports timed on and off
- Alarm ring time is extended to 30 seconds
- Reminder will be popped up when AGPS expires (!!! YES !!!)
- Fixes occasional black screen problem
Jammer dat er niet meer AOD watchfaces beschikbaar worden gemaakt. Ik zou het hogere batterijverbruik geen probleem vinden.dasystemcheck schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:30:
V0.1.0.38 is uit voor de 42mm. Hoe ben je aan de changelog gekomen voor de 47mm update?dasystemcheck schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:30:
Staat gewoon in de Amazfit appSchutter2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:39:
[...]
V0.1.0.38 is uit voor de 42mm. Hoe ben je aan de changelog gekomen voor de 47mm update?
Helaas is bij mij de laatste update v1.3.5.08. (GTR 47). Amazfit app is 3.4.6
Hoe krijgen jullie de laatste update?
Hoe krijgen jullie de laatste update?
Jamesbond007uk
Gelukt, dankjewel! Maarehm boven de optie firmware version die je noemt staat check for updatesjamesbond007uk schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:28:
[...]
In Amazfit app,
Profile -> Klik op je Device -> Firmware Version
Graag gedaan. Check for updates geeft aan 'No updates available'Schutter2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:31:
[...]
Gelukt, dankjewel! Maarehm boven de optie firmware version die je noemt staat check for updates
Update: Na hard reset GTR 47, nu wel de laatste firmware
[ Voor 9% gewijzigd door jamesbond007uk op 07-01-2020 21:15 . Reden: update ]
Jamesbond007uk
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie