☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nee. Je bent afhankelijk van ongeveer 1x per week synchroniseren met de app.Marzman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:33:
[...]
Ben je voor agps-updates afhankelijk van firmwareupdates?
Dat wil je meestal toch wel om je sportdata, slaapinfo, hartslag info te bekijken op je mobiel. Tijdens de sync wordt dan vaak ook gelijk agps bijgewerkt.
Vooralsnog geen verbetering in de GPS ontvangst, lijkt het toch echt een hardware kwestie. Schijnbaar is de 'nieuwste Sony GPS chip' iets te energiezuinig gemaaktdasystemcheck schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:30:
GTR 47mm 1.3.5.32 is uit:
- Always On Display now supports timed on and off
- Alarm ring time is extended to 30 seconds
- Reminder will be popped up when AGPS expires (!!! YES !!!)
- Fixes occasional black screen problem
Heb overigens het idee dat het scherm veel sneller aan gaat dan eerder, terwijl de gevoeligheid op normaal staat.
[ Voor 21% gewijzigd door Schutter2 op 15-01-2020 22:27 ]
na het lopen zag ik op de kaart dat hij ongeveer een constante afwijking had van een meter of 20 naar het zuiden. maar dit beïnvloede de waardes niet.
Achteraf dus vergelijkbare waarden als de pulsar
Ik juist het omgekeerde nu 16 dagen en nog 42% over voor update haalde ik net 10 dagenSchutter2 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:07:
Eh, weet niet of het aan mij ligt maar heb sinds de laatste update voor de 42 mm versie (1.0.38) nog maar 53% batterij nadat ik 3 dagen geleden heb opgeladen. Zijn er meer mensen die hetzelfde ondervinden?
Heb overigens het idee dat het scherm veel sneller aan gaat dan eerder, terwijl de gevoeligheid op normaal staat.
Wel heel apart echter heb ik de 47 mm versie.
Voor mij is de batterij ook veel beter na update (GTR 47). GPS wijkt ook ongeveer 20 meter af en zelfde als hierboven. Nihil verschil met m'n andere GPS. Erg blij ermeeFibrenl schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:20:
[...]
Ik juist het omgekeerde nu 16 dagen en nog 42% over voor update haalde ik net 10 dagen
Wel heel apart echter heb ik de 47 mm versie.
Jamesbond007uk
Lees op internet dat er vooral GPS verbeteringen zijn. Ben benieuwd of dit tot een acceptabele niveau is getild. Iemand al ervaring?
Heb ook die update geïnstalleerd en het horloge opnieuw opgeladen. We gaan het meemaken.TheFrahes schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:11:
Goed, net de firmware update gehad voor de 42 mm. Zit nu op 1.0.47. Ik kan alleen niet zien bij firmware wat er nou aangepast is. Hij deed ook heel lang over het GPS bijwerken. Ik heb zelf het idee dat de batterij sneller leeg is, hopelijk is dit een fix hiervoor.
Nee, dat kon via de MI app, maar niet via de amazfit app (niet zover ik weet in iedergeval).Vos schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:53:
Ik had onder account altijd Google Fit gekoppeld. Echter zie ik die nu niet meer staan in het menu. Hebben meer mensen dit? Je moet vanuit de Amazfit app toch kunnen koppelen met Google Fit?
Ik had eerder dus beide apps erop, maar moet zeggen dat dat ook niet aan te bevelen is.
Maar wel vreemd dat ze geen sync hebben naar google fit.
Ik gebruik zelf een aangepaste versie van de Amazfit-app (zoek naar Amazfit Extended, laatste versie is 3.6.1 en loopt dus 1 versie achter) en hierin kan je Google Fit (nog) wel toevoegen. Verder zitten er nog wat handige functies toegevoegd. Zo is er een icoontje toegevoegd voor Telegram (alle varianten), kan je na het weigeren van een oproep een SMS sturen en kan je emoticons laten omzetten naar tekst of helemaal verwijderen uit meldingen (scheelt soms een hoop vraagtekens).Vos schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:53:
Ik had onder account altijd Google Fit gekoppeld. Echter zie ik die nu niet meer staan in het menu. Hebben meer mensen dit? Je moet vanuit de Amazfit app toch kunnen koppelen met Google Fit?
Heb je ook een link voor die Extended versie? Ik kom alleen een Russische site tegen.JdJtA schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:47:
[...]
Ik gebruik zelf een aangepaste versie van de Amazfit-app (zoek naar Amazfit Extended, laatste versie is 3.6.1 en loopt dus 1 versie achter) en hierin kan je Google Fit (nog) wel toevoegen. Verder zitten er nog wat handige functies toegevoegd. Zo is er een icoontje toegevoegd voor Telegram (alle varianten), kan je na het weigeren van een oproep een SMS sturen en kan je emoticons laten omzetten naar tekst of helemaal verwijderen uit meldingen (scheelt soms een hoop vraagtekens).
[ Voor 91% gewijzigd door Vos op 22-01-2020 10:35 ]
Dit soort 'alternatieve apps' die niet in de playstore staan, zien we liever geen linkjes van op GoT omdat de legaliteit hiervan lastig te bepalen is.Vos schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:24:
Bedankt ^^ Zal er eens in duiken
[...]
Heb je ook een link voor die Extended versie? Ik kom alleen een Russische site tegen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Link: https://www.tizenhelp.com...-gts-update-improves-gps/
Link: https://nl.xiaomitoday.it...ts-aggiornamento-gps.html
Dat is de Chinese variant van de firmware, er is zelfs al een versie 1.6.7.42 uitgebracht. Wij hebben deze in de vorm van versie 1.3.5.37 dagen geleden al ontvangen. Geen nieuwe update dus.Fibrenl schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:59:
Ik lees net op internet dat er een fix onderweg is firmware 1.6.7.41 daarin zou de fix en nauwkeurigheid opgelost moeten zijn.
Link: https://www.tizenhelp.com...-gts-update-improves-gps/
Link: https://nl.xiaomitoday.it...ts-aggiornamento-gps.html
Oke maar hebben mensen al verbeteringen ervaren ben ik benieuwd naarPierre_nr1 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:26:
[...]
Dat is de Chinese variant van de firmware, er is zelfs al een versie 1.6.7.42 uitgebracht. Wij hebben deze in de vorm van versie 1.3.5.37 dagen geleden al ontvangen. Geen nieuwe update dus.
En zo is het, de firmware udates leverden stuk voor stuk zo goed als niets op. Als je een smartwatch met een betrouwbare GPS zoekt koop dan geen GTR.iisworks schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:22:
Vergeet niet dat er de afgelopen 6+ maanden al een aantal keer keer verbeteringen in gps zijn beloofd middels FW updates, en dat tot nu toe het effect daarvan keer op keer is uitgebleven. Lijkt echt een HW issue, dus ik ben extra sceptisch.
Ik ben zelf wel zeer tevreden met de GTR, maar ik gebruik de GPS dan ook niet.
Ik vind het niet meteen terug bij de instellingen.
Iemand sinds de laatste update nog gecontroleerd of de fix het het GPS heeft opgelost?Pierre_nr1 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:26:
[...]
Dat is de Chinese variant van de firmware, er is zelfs al een versie 1.6.7.42 uitgebracht. Wij hebben deze in de vorm van versie 1.3.5.37 dagen geleden al ontvangen. Geen nieuwe update dus.
Batterij gaat met deze versie (42mm) gelukkig weer stuk langer mee. Zit nu op 51% en 8 dagen geleden opgeladen.Schutter2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:29:
[...]
Heb ook die update geïnstalleerd en het horloge opnieuw opgeladen. We gaan het meemaken.
Lukte mij uiteindelijk alleen via een omweg met Strava, niet heel handig dus.Vos schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:53:
Rutger Geerling. Fotograferen.net Photography & Journalism
Werkt nog steeds niet, heb twee minuten gewacht op een fix, ben toen gaan lopen achteraf heb ik wel verbinding gekregen maar de route klopte voor geen meter.invic schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:34:
[...]
Iemand sinds de laatste update nog gecontroleerd of de fix het het GPS heeft opgelost?
Anoniem: 120539
Op de 47 zit ik nu precies op 50%, 23 dagen na de laatste lading.Schutter2 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:02:
[...]
Batterij gaat met deze versie (42mm) gelukkig weer stuk langer mee. Zit nu op 51% en 8 dagen geleden opgeladen.
Ik moet echt elke maand weer zoeken naar het kabeltje als ik toch maar eens besluit te laden... 🔋
Bij mij gaat het ongeveer 35 dagen mee incl hartslag. GPS gebruik ik zelden. Heel erg blij en moet ook de oplaad kabel elke keer zoekenAnoniem: 120539 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:38:
[...]
Op de 47 zit ik nu precies op 50%, 23 dagen na de laatste lading.
Ik moet echt elke maand weer zoeken naar het kabeltje als ik toch maar eens besluit te laden... 🔋
Jamesbond007uk
Thnx, stond bij mij ook op gevoelig. Ik ga het proberen. (verder niet veel problemen met batterij verbruik, maar kan prettig zijnl3art schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:11:
Sinds kort is bij mij ook de accuduur sterk verbeterd, maar dit komt door het wijzigen van 1 eenvoudige instelling. Bij mij stond de reactiesnelheid bij 'pols optillen om info weer te geven' op gevoelig ingesteld. Dit op normaal gezet en de accu gaat nu merkbaar langer mee. Gisteren opgeladen naar 99%. Nu ruim 24uur verder staat de accu op 96%.
Wat betreft de accu, ik laad hem eens in de drie weken op. Hij verbruikt zo'n 4 á 5 procent per dag. Ik gebruik de GPS dus regelmatig (3 á 4 keer per week). Hartslag staat op iedere minuut, ik heb veel meldingen uit staan van 07:00 tot 22:00 op DND, de helderheid op auto en weergeven op normaal en maar 5 seconden weergeven. Ik zet er regelmatig een andere custom facewatch op.
Ik ben er erg tevreden mee. Ik heb wel een keer meegemaakt dat hij een keer uit was en hem handmatig op moest starten. Gelukkig maar één keer.
Anoniem: 120539
Ik vind dat telkens best grappig om te lezen. Als je gaat hardlopen begrijp ik dat je geen telefoon mee neemt, want te zwaar.Plurk. schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:35:
Ik lees dat er veel problemen zijn met de GPS. Ik wandel zo'n vier á vijf keer per week 5,5KM door het bos, ongeacht het weer. Ik heb altijd een afwijking met de GTR van zo'n 200-250 meter tegenover mijn Iphone XS.
In de meeste andere gevallen hebben tegenwoordig de meeste mensen toch gewoon hun telefoon bij zich? Als ik GPS data wil dan start ik de 'oefening' niet vanaf mijn horloge, maar vanaf de Amazfit app. De GPS data komt dan gewoon van de telefoon, en alleen de hartslag-data en stappen worden door het horloge geregistreerd.
De Amazfit app combineert deze data netjes als één 'excercise'.
Ik zie (buiten als je echt geen telefoon mee wilt nemen) niet in waarom je persé die afhankelijkheid van je horloge zou willen hebben; die GPS slurpt (in verhouding) ook nog eens batterijen.
Kan iemand uitleggen wat ik mis, en waarom die nadruk op het functioneren van de GPS zo gelegd wordt?
Ik heb dan ook altijd mijn telefoon bij, ook met hardlopen. Die GPS functie is dan voor mij ook niet heel erg belangrijk. Hij is natuurlijk wel handig maar ik hardloop niet echt fanatiek of ben overdreven analytisch aangelegd dus voor mij meer dan voldoende.Anoniem: 120539 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:05:
[...]
Ik vind dat telkens best grappig om te lezen. Als je gaat hardlopen begrijp ik dat je geen telefoon mee neemt, want te zwaar.
In de meeste andere gevallen hebben tegenwoordig de meeste mensen toch gewoon hun telefoon bij zich? Als ik GPS data wil dan start ik de 'oefening' niet vanaf mijn horloge, maar vanaf de Amazfit app. De GPS data komt dan gewoon van de telefoon, en alleen de hartslag-data en stappen worden door het horloge geregistreerd.
De Amazfit app combineert deze data netjes als één 'excercise'.
Ik zie (buiten als je echt geen telefoon mee wilt nemen) niet in waarom je persé die afhankelijkheid van je horloge zou willen hebben; die GPS slurpt (in verhouding) ook nog eens batterijen.
Kan iemand uitleggen wat ik mis, en waarom die nadruk op het functioneren van de GPS zo gelegd wordt?
Het is wel zo, dat ik het na de update pas 1x heb geprobeerd.
Ik heb de 42mm versie al een tijdje en deze werkt naar behoren. GPS Fix mits ik buiten sta is redelijk vlot. Accu gaat ongeveer 16 dagen mee met af ten toe hardlopen tussendoor. (Goede performance dus)
Mijn vraag is, na het hardlopen synchoniseert hij met de app, als ik vervolgens de app open kloppen alle statistieken behalve de 'GPS map'. Hij laat de kaart zien van mijn vorige hardloopsessie. Hij lijkt ze dus door elkaar te gooien.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen of dat ik iets verkeerd doe?
Bvd ;-)
Gister samen met mijn vrouw gaan hardlopen. Ze heeft al jaren de Polar M200 en moet hem altijd 5 minuten vooraf buiten leggen om een fix te krijgen. daarna is deze behoorlijk accuraat.
Ik heb voordat we weggingen de nieuwe A-gps data binnen gehaald en had binnen 20 seconden een fix.
Als ik op de kaart kijk dan kronkeld de route nog steeds een beetje.
Aan het eind van de rit had ik 5.16km en mijn vrouw 5.12km dus voor mij is dit accuraat genoeg.
Zo viel het me op toen ik aan het sporten was, dat mijn hartslag werd geteld als 75. Dat leek me wat aan de lage kant. Gelukkig kon ik op het apparaat waar ik stond, mij hartslag ook meten. Die bleek 150 te zijn. Oftewel, de GTR lijkt wat moeite te hebben met het meten van een hoge harslag, en mist dan de helft van het aantal slagen.
Nu gebruik ik mijn GTR met name voor de tijd, afwisselende watchfaces, stappen tellen en een enkele keer voor het meten van mijn hartslag, maar goed, toch jammer dat dit niet helemaal lekker werkt. Verder vind ik het wel één van de meest chic ogende (not so) smartwatches die er is. Dus voor nu prima.
Heb ik zelf nog geen last van gehad, bij mijn loop sessies lijken de metingen qua hartslag redelijk consequent en correct.13art schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:10:
Het valt me op dat de GTR soms ook moeite heeft met de hartslag.
Zo viel het me op toen ik aan het sporten was, dat mijn hartslag werd geteld als 75. Dat leek me wat aan de lage kant. Gelukkig kon ik op het apparaat waar ik stond, mij hartslag ook meten. Die bleek 150 te zijn. Oftewel, de GTR lijkt wat moeite te hebben met het meten van een hoge harslag, en mist dan de helft van het aantal slagen.
Nu gebruik ik mijn GTR met name voor de tijd, afwisselende watchfaces, stappen tellen en een enkele keer voor het meten van mijn hartslag, maar goed, toch jammer dat dit niet helemaal lekker werkt. Verder vind ik het wel één van de meest chic ogende (not so) smartwatches die er is. Dus voor nu prima.
Heb je je bandje strak genoeg aan, ik heb de indruk dat dat wel effect heeft op de metingen.
Ik ben ook nog heel tevreden met de horloge, ook de gps werkt best vlot voor mijn gebruik.
Om de dag ga ik een half uurtje lopen, en het is nooit langer dan een minuut wachten op een fix van de gps locatie.
De nexo ziet er ook interessant uit maar is er alleen in het Engels 🤔. Misschien niet helemaal het juiste topic maar wellicht kent iemand nog andere opties? Of is de GPS inmiddels wel stabieler?
Geen muziek klopt inderdaad. Het is dan ook meer een Activity tracker dan een volledige smartwatch. Zelf heb ik daar geen problemen mee en is vooral de perfecte batterij duur voor mij onderscheidend.Esjo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:52:
Ik twijfel enorm over de gtr. Vanwege de wisselende GPS ervaringen die ik hier lees voornamelijk. Daarnaast geen opslag voor muziek (voor tijdens het hardlopen), geen must maar zou wel fijn zijn... Van de andere kant is dit 1 van de weinige degelijke horloges met GPS die voor vrouwen kan... Aangezien mijn polsen echt niet geschikt zijn voor al die grotere opties...
De nexo ziet er ook interessant uit maar is er alleen in het Engels 🤔. Misschien niet helemaal het juiste topic maar wellicht kent iemand nog andere opties? Of is de GPS inmiddels wel stabieler?
Persoonlijk ervaar ik geen tot weinig problemen met de GPS, zolang ik buiten sta heb ik binnen een halve minuut een fix en de route is accuraat.
Succes met je keuze!
What's new:
- Improves app list scrolling performanc
- Adds vibration before turning off device
- Adds on-screen STOP button when alarm reminder shows up
- Fixes som issues with PAI score
- Fixes the countdown error under certain time
Zelfde voor de 42mm alleen dan v0.1.0.66dasystemcheck schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:33:
Update firmware GTR 47mm v1.3.5.54
What's new:
- Improves app list scrolling performanc
- Adds vibration before turning off device
- Adds on-screen STOP button when alarm reminder shows up
- Fixes som issues with PAI score
- Fixes the countdown error under certain time
Heb hem erop gekregen via de Amazfit app. Stond klaar in de app.Fire69 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 00:48:
[...]
Is die al beschikbaar? In N&F geeft hij nog de 47 als laatste aan.
Ik ben vooral opzoek naar een sportwatch/activitytracker en minder naar een smartwatch. Mijn sport is voornamelijk mountainbiken en daarnaast wandel ik regelmatig. Voor het mountainbike heb ik een Garmin 520.
Tijdens het fietsen zou ik graag mijn actuele HR-zone duidelijk weergegeven zien. Hoe laat de GTR dit zien? Dit is eigenlijk mijn grootste wens die het horloge moet hebben.
Er zijn min of meer 3 opties om je huidige hartslag te laten zien:Rudolf schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:23:
Ik zit naar de verschillende Amazfit watches te kijken. De GTR staat op de eerste plaats, vandaar dat ik hier mijn berichtje plaats. De lange batterijduur, de prijs en het uiterlijk van deze horloge staan mij aan.
Ik ben vooral opzoek naar een sportwatch/activitytracker en minder naar een smartwatch. Mijn sport is voornamelijk mountainbiken en daarnaast wandel ik regelmatig. Voor het mountainbike heb ik een Garmin 520.
Tijdens het fietsen zou ik graag mijn actuele HR-zone duidelijk weergegeven zien. Hoe laat de GTR dit zien? Dit is eigenlijk mijn grootste wens die het horloge moet hebben.
1) een watchface die dit toont.
2) je start een activiteit en dan zie je daar ook je huidige hartslag en de zone.
3) je swiped vanaf het hoofdscherm naar rechts en dan zie je daar in het groot je hartslag en in welke 'zone' grijs, groen, geel oranje of rood.
[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 27-03-2020 20:01 ]
[ Voor 62% gewijzigd door Taigu op 27-03-2020 15:09 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Klopt, zo herken ik het van tijdens mijn loop sessies.Taigu schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:09:
Heb zelf geen GTR maar hier zie je toch onderin het scherm je zone? https://gadget-freakz.com...t-GTR-Activity-during.jpg
Kleur code die overeenkomt met intensiteit.
Je hebt gelijk, zag ik vanmiddag over het hoofd.Taigu schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:09:
Heb zelf geen GTR maar hier zie je toch onderin het scherm je zone? https://gadget-freakz.com...t-GTR-Activity-during.jpg
Voor de duidelijkheid, dit zie je wanneer je een workout selecteert.
Ik heb nog geen releasenotes gevonden. merk ook nog geen verschillen.
Buiten batterij en schermgrootte zijn die toch identiek?
[edit]
In Notify & Fitness (als de app open staat) krijg ik heel erg vaak onderaan "Ignored Task - Screen is Unlocked"
Enig idee van waar dit komt?
[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 31-03-2020 12:53 ]
Het is af en toe wat klooien met instellingen in het programma waarmee je de watchfaces maakt. En ik ben er met sommige dingen nog niet helemaal achter hoe het werkt. Vooral die dingen waarbij er twee x en y-assen zijn snap ik nog niet helemaal, maar goed op zich ben ik voor zo'n eerste keer best tevreden.
Voor diegene die er ook mee aan de slag willen. Download de zip van het programma, pak het uit en zet de map in de root van de C-schijf (aangenomen dat dat je systeem schijf is).
Ikzelf kijk op facer.io wat ik een mooie watchface vind en dan begint het aanmodderen met de afbeeldingen om een mooie basis te krijgen, de wijzers er uit te halen en aparte afbeeldingen van te maken, etc. Daarna is het alles inladen in het programma en gaan.
@Maikelvs is hier nog veel bedrevener in dan ik (Maikeldevil op de Amazfaces website). Maar hij helpt me her en der. Ik zou je zeker aanraden eens naar zijn watchfaces te kijken.
Ik vind 'm top, maar wellicht door je iets met requests13art schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:30:
Zo, ik heb me maar eens gewaagd aan het maken van een watchface.
Het is af en toe wat klooien met instellingen in het programma waarmee je de watchfaces maakt. En ik ben er met sommige dingen nog niet helemaal achter hoe het werkt. Vooral die dingen waarbij er twee x en y-assen zijn snap ik nog niet helemaal, maar goed op zich ben ik voor zo'n eerste keer best tevreden.
Voor diegene die er ook mee aan de slag willen. Download de zip van het programma, pak het uit en zet de map in de root van de C-schijf (aangenomen dat dat je systeem schijf is).
Ikzelf kijk op facer.io wat ik een mooie watchface vind en dan begint het aanmodderen met de afbeeldingen om een mooie basis te krijgen, de wijzers er uit te halen en aparte afbeeldingen van te maken, etc. Daarna is het alles inladen in het programma en gaan.
@Maikelvs is hier nog veel bedrevener in dan ik (Maikeldevil op de Amazfaces website). Maar hij helpt me her en der. Ik zou je zeker aanraden eens naar zijn watchfaces te kijken.
Ik zou er graag nog een digitale tijd bij hebben, en misschien iets lichter

DankEric_Cantona schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:25:
[...]
Ik vind 'm top, maar wellicht door je iets met requests
Ik zou er graag nog een digitale tijd bij hebben, en misschien iets lichter
Ik heb een tweede versie geupload die al iets lichter is.
Een digitale tijd er bij proppen, dat wordt lastig denk ik aangezien de watchface zelf al behoorlijk vol zit. Waar zou je zelf er nog een digitale tijd in proppen?
Datum omlaag en dan in plaats van het merkje?13art schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:34:
[...]
Dank![]()
Ik heb een tweede versie geupload die al iets lichter is.
Een digitale tijd er bij proppen, dat wordt lastig denk ik aangezien de watchface zelf al behoorlijk vol zit. Waar zou je zelf er nog een digitale tijd in proppen?
Dat is een optie, maar het merkje netjes weg krijgen kan nog wel eens lastig worden vrees ik.Eric_Cantona schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:09:
[...]
Datum omlaag en dan in plaats van het merkje?
Pff, niet echt. Daar ga ik 1-2-3 niet aan uit komen zo te zien

[ Voor 17% gewijzigd door Eric_Cantona op 18-04-2020 15:48 ]
Ik heb nu een drietal updates in een tweetal maanden gekregen en los van wat wijzigingen in het berekenen van PAI zie ik weinig verschil.
nu 1/5 op versie: 1.3.5.66 ( GTR 47)
Copyright and left by SED...
Het viel me op dat na de update die gisteren is geïnstalleerd bij mij, dat het weer nu zichtbaar is als je naar beneden swiped vanaf het homescreen.SED schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:42:
Heeft iemand inmiddels al ergens een wijzigingen pagina gevonden voor de firmwares?
Ik heb nu een drietal updates in een tweetal maanden gekregen en los van wat wijzigingen in het berekenen van PAI zie ik weinig verschil.
nu 1/5 op versie: 1.3.5.66 ( GTR 47)
Het is eigenlijk niet heel ingewikkeld.Eric_Cantona schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:29:
Pff, niet echt. Daar ga ik 1-2-3 niet aan uit komen zo te zien
Veel losse afbeeldingen, in nummer oplopend. Even voorbeeldje downloaden en even zien hoe die is opgebouwd.
[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 01-05-2020 21:59 ]
Dank, had ik volkomen gemist. Des te meer behoeft eaan een wijzigingen pagina.
In N&F kan ik geen firmware-update doen, hij blijft een oude versie aangeven.
Ik installeer nu af en toe de Amazfit-app als ik zie dat er een update beschikbaar is, daarna verwijder ik de app weer. Het lijkt me niet handig om 2 apps te hebben die verbonden zijn met het horloge?
Net ook de update gedaan en ik krijg een logbestand te zien in de Amazfit-appSchutter2 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:15:
Hier net update met v.01.0.95 (42mm) erop gezet. Zie nu ook het weer als ik naar beneden swype. Verder nog niks. Iemand?
- Adds weather and UVI in Control Center
[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 02-05-2020 00:00 ]
Met de Amazfit-app kreeg ik geen bruikbare notificaties. Hij toonde op de horloge enkel iets in de trend van "message received, view on phone".13art schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:58:
Ik gebruik enkel de Amazfit app. N&F zorgde op mijn vorige telefoon voor een flinke drain op de telefoon en mijn slaapstatestieken werden niet gesynchroniseerd.
Prima notificaties van whatsapp, SMS etc..
Dat is apart? Android of iPhone? Ik heb zelf een Android telefoon en nog nooit zo'n soort bericht gezien. Wel dat hij niet altijd het meest resente whatsapp bericht maat zien maar een oudere. Dat is ook meteen de reden waarom ik iets minder tevreden ben over de XTR.Fire69 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:10:
[...]
Met de Amazfit-app kreeg ik geen bruikbare notificaties. Hij toonde op de horloge enkel iets in de trend van "message received, view on phone".
Dat deed hij bij mij ook weleens als het binnenkomende bericht van een chatapp is en alleen maar smileys bevat. Verder doen de notificaties het eigenlijk altijd prima.Fire69 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:10:
[...]
Met de Amazfit-app kreeg ik geen bruikbare notificaties. Hij toonde op de horloge enkel iets in de trend van "message received, view on phone".
Eventueel kan je dit oplossen met een (licht) aangepaste versie van de Amazfit-app (AeX, ook wel Amazfit Extended genoemd). Hiermee kan je de smileys omzetten naar tekst en dan geeft hij ze bij mij wel weer maar in leestekens.
Android. Toen ik de GTR net had merkte ik die vreemde/nutteloze notificaties en ben ik gaan Googlen. Bleek dat ik niet de enige was. Zo ben ik dan bij N&F terecht gekomen.13art schreef op zondag 3 mei 2020 @ 07:57:
[...]
Dat is apart? Android of iPhone? Ik heb zelf een Android telefoon en nog nooit zo'n soort bericht gezien. Wel dat hij niet altijd het meest resente whatsapp bericht maat zien maar een oudere. Dat is ook meteen de reden waarom ik iets minder tevreden ben over de XTR.
Dat hij niet het meest recente bericht toont heb ik ook, niet alleen in Whatsapp, bvb Outlook ook. Zou het niet eerder aan die apps zelf liggen hoe ze hun notificaties beheren?
Is dat een Android-app? Vind het niet direct in de Play Store.JdJtA schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:25:
[...]
Dat deed hij bij mij ook weleens als het binnenkomende bericht van een chatapp is en alleen maar smileys bevat. Verder doen de notificaties het eigenlijk altijd prima.
Eventueel kan je dit oplossen met een (licht) aangepaste versie van de Amazfit-app (AeX, ook wel Amazfit Extended genoemd). Hiermee kan je de smileys omzetten naar tekst en dan geeft hij ze bij mij wel weer maar in leestekens.
[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 03-05-2020 12:01 ]
Nee ligt aan Amazfit. Soms gaat het wel goed, vaak niet. Bij wearos watches is dit voor zover ik weet niet. Ook bij de Huawei GT horloges ook niet.Fire69 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:00:
[...]
Android. Toen ik de GTR net had merkte ik die vreemde/nutteloze notificaties en ben ik gaan Googlen. Bleek dat ik niet de enige was. Zo ben ik dan bij N&F terecht gekomen.
Dat hij niet het meest recente bericht toont heb ik ook, niet alleen in Whatsapp, bvb Outlook ook. Zou het niet eerder aan die apps zelf liggen hoe ze hun notificaties beheren?
[...]
Is dat een Android-app? Vind het niet direct in de Play Store.
Die app staat niet in de playstore. Aangezien het inbreuk maakt op copyright rechten (het is ten slotte een aangepaste versie van het origineel) mag er hier op tweakers niet naar gelinkt worden.
Let wel op de instellingen van je phone die essentieel is bij het doorgeven van notificaties. En dan doel ik niet op de amazfit app, maar android of je merkgui.
Ik denk dat het bij mij 50/50 is. Vaak gaat het eerste bericht, of de eerste paar, goed. Maar lees je niet meteen de berichten op de telefoon en komen er meerdere berichten, dan gaat de GTR de mist in.SED schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:04:
Gelukkig heb ik dat een "soms" gtr. Bij mij gaat het namelijk altijd goed met de meest recente notificaties. Wel een enkele keer dat ze dubbel getoond worden.
Let wel op de instellingen van je phone die essentieel is bij het doorgeven van notificaties. En dan doel ik niet op de amazfit app, maar android of je merkgui.
Kan je toelichten wat je bedoeld met instellingen op de telefoon?
[ Voor 46% gewijzigd door 13art op 03-05-2020 14:45 ]
bij amzfit: meldingen toestaan
vergrendelscherm: ingeschakeld ( doorklikken en meldingen toestaan andere settings daar controleren
ik heb daar de settings ( Huawei p10plus) 3 x staan met telkens specifieke settings.
alle drie nalopen, daar zaten verschillen in.
Ja, het is eigenlijk een vervanger van de normale Amazfit-app met wat extra functies toegevoegd. Er is een Russische ontwikkelaar die vrij snel nadat Amazfit een update uitbrengt ook een aangepaste versie verstrekt. Linken naar waar apk's gedownload kunnen worden staan we niet toe op het forum van tweakers.Fire69 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:00:
[...]
Is dat een Android-app? Vind het niet direct in de Play Store.
[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 03-05-2020 20:57 ]
Dat met het vergrendelenscherm en dat daarna is denk ik een Huawei ding. Niet generiek voor AndroidSED schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:41:
Instellingen, meldingen, Amazfit
bij amzfit: meldingen toestaan
vergrendelscherm: ingeschakeld ( doorklikken en meldingen toestaan andere settings daar controleren
ik heb daar de settings ( Huawei p10plus) 3 x staan met telkens specifieke settings.
alle drie nalopen, daar zaten verschillen in.
Ik ben nu wat meer aan het hardlopen met de Stratos 2 om de pols icm muziek en TWS earbuds. Gaat prima alleen aanmerkelijk snellere battery drain en gebrek aan shuffle in de muziek is toch wel jammer.
Ik ben nog wat in dubio of ik (de matig functionerende) GPS van de normale versie ga missen. Als ik muziek wil blijven luisteren met de GTR (lite) dan moet de smartphone sowieso mee en dan kan ik net zo goed gebruik maken van de gps van de telefoon is mijn idee. Ook bij wandelen of MTBen heb ik altijd de telefoon bij me. Dus wat dat betreft geen GPS nodig lijkt me. Ook zal ik de ontbrekende sport modes niet gaan missen.
Ten opzichte van mijn Stratos 2 zie ik de volgende voordelen:
- Platter en lichter dus comfortabeler om te dragen.
- Mooier scherm: het transflective display van de Stratos is prima, maar de low res varianten van de watch faces waar ik dan toch het vaakst tegenaan kijkt beginnen mij toch wat te storen. Net als de flat tyre
- Gaat een stuk langer mee op de accu.
Vraag: is het qua informatie wel mogelijk om de afgelegde track die via GPS van telefoon is gevolgd wel zichtbaar te hebben op het horloge zelf in de historie? Dat vind ik toch wel een leuke feature nu van mijn Stratos.
Ik heb de GTR gekocht met rubber band:FJP84 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:27:
Hoi iemand al ervaring met de GTR lite? Deze is €30 - 50 euro goedkoper en mij spreekt de rubberen band meer aan dan de nep lederen band van de reguliere versie.
https://smile.amazon.de/gp/product/B07VNM2PWS
Promo is voorbij nu, ik heb maar 100€ betaald
Mooie aanbieding. Ben alleen opzoek naar de 47mm variant. Blijft even kijken of ik de 50 euro de GPS waard vind. Zijn er al verbeteringen merkbaar? Binnenkort maar eens hardlopen met telefoon om te kijken of dat iets blijvends gaat zijn.Fire69 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:38:
[...]
Ik heb de GTR gekocht met rubber band:
https://smile.amazon.de/gp/product/B07VNM2PWS
Promo is voorbij nu, ik heb maar 100€ betaald
[ Voor 27% gewijzigd door FJP84 op 04-05-2020 12:47 ]
https://www.eglobalcentra...7mm-aluminum-black-1.html
Bij Ali bestel je voor paar euro elke gewenste band.
En nee, gelopen track is niet zichtbaar op horloge. Alleen de data.
[ Voor 14% gewijzigd door SED op 04-05-2020 13:29 ]
Dan denk ik dat ik de GPS er gewoon bij doe en even goed naar een mooie aanbieding zoek. Heb nog een set bandjes 22mm van mijn stratos. Dus dat komt goed.SED schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:28:
Via eglobal incl verzending en geen invoerrechten verschuldigd voor 118 euro.
https://www.eglobalcentra...7mm-aluminum-black-1.html
Bij Ali bestel je voor paar euro elke gewenste band.
Ik merk dat als ik een watchface gebruik waarin het weer wordt weergegeven (huidige temperatuur) dat het werkt voor even, totdat na een korte tijd er een update komt. Er staat dan - ipv een temperatuur. Ook in het schermpje met de tools (naar boven scrollen) is het dan - ipv een temperatuur. Als ik in de Amazfit het weer ververs of een keer sync dan werkt het weer een paar uur.
Notify and fitness geeft hetzelfde probleem. De locatie handmatig instellen ipv automatisch ophalen heeft het probleem ook niet opgelost.
Werkt dit bij jullie wel goed?
Staat batterij optimalisatie van de Amazfit app wel uitgeschakeld? Klinkt meer alsof er op dat vlak iets mis gaat. Zeker gezien het bij verschillende horloges het geval is.
[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 05-05-2020 21:49 ]
Batterij optimalisatie staat uit.
Ik vraag dit omdat het me na de laatste uodate opviel dat bij mijn toenmalige watchface het weer opeens niet meer leek te werken, daarvoor werkte het altijd.
Nu heb ik meestal geen weer in mijn watchface (vind dat echt onzinnig, kijk naar buiten en je ziet wat het weer is) dus als er nu nog een probleem mee zou zijn valt het me niet op.
[ Voor 70% gewijzigd door 13art op 06-05-2020 07:14 ]
Toch al zeker een aantal weken, ook in de vorige firmware versie. uit het GTS topic blijkt dat andere er geen last van hebben, dus toch eens even verder kijken wat het bij mij dan nog kan zijn.13art schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:06:
@Aghanim even een aanvullende vraag: hoe lang heb je dit probleem al?
Ik vraag dit omdat het me na de laatste uodate opviel dat bij mijn toenmalige watchface het weer opeens niet meer leek te werken, daarvoor werkte het altijd.
Nu heb ik meestal geen weer in mijn watchface (vind dat echt onzinnig, kijk naar buiten en je ziet wat het weer is) dus als er nu nog een probleem mee zou zijn valt het me niet op.
Ik kan ook geen auto sync optie vinden in de app. Dat zou mijn probleem oplossen.
[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 06-05-2020 20:23 ]
Ik vraag me ook af waar het probleem ligt.Aghanim schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:10:
[...]
Toch al zeker een aantal weken, ook in de vorige firmware versie. uit het GTS topic blijkt dat andere er geen last van hebben, dus toch eens even verder kijken wat het bij mij dan nog kan zijn.
Ik kan ook geen auto sync optie vinden in de app. Dat zou mijn probleem oplossen.
Met de laatste firmware heb je ook temp/UV in het tools-menu en daar werkt het bij mij wel, terwijl de watchface gewoon - toont.
Is dit ook zo met de officiële Amazfit watchfaces of alleen met de custom watchfaces? Het kan met de opbouw van de watchfaces te maken hebben vermoed ik. Een custom watchface die eerder wel goed het weer toonde deed dit na de update opeens niet meer.Fire69 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:05:
[...]
Ik vraag me ook af waar het probleem ligt.
Met de laatste firmware heb je ook temp/UV in het tools-menu en daar werkt het bij mij wel, terwijl de watchface gewoon - toont.
Kan ik niet op antwoorden, de 2 officiële watchfaces zijn beide analoog en tonen het weer niet.13art schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:20:
[...]
Is dit ook zo met de officiële Amazfit watchfaces of alleen met de custom watchfaces? Het kan met de opbouw van de watchfaces te maken hebben vermoed ik. Een custom watchface die eerder wel goed het weer toonde deed dit na de update opeens niet meer.
Ik heb een GTS dus andere standaard watchfaces. Bij mij speelt het probleem bij zowel officiële als custom watchfaces. Ik zie dus ook een - bij het menu waarin de batterij percentage en knoppen zitten.13art schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:20:
[...]
Is dit ook zo met de officiële Amazfit watchfaces of alleen met de custom watchfaces? Het kan met de opbouw van de watchfaces te maken hebben vermoed ik. Een custom watchface die eerder wel goed het weer toonde deed dit na de update opeens niet meer.
Dat is wel heel lang. Goed zoeken dus. Maar je moet bijna wel een aantal opties uitgeschakeld hebben wil je zoveel dagen op 1 acculading halen.Anoniem: 120539 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:16:
Ik denk dat ik weer eens op zoek ga naar mijn lader....
[Afbeelding]
Het lijkt er op dat minder bewegen ook minder energie kost voor de GTR.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie