Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
SED schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:00:
[...]

Geen idee welke problemen jij nog hebt met de GTR en GPS. Die werkt bij mij al enkele firmware updates prima.
Dan ben ik heel benieuwd naar een detail screenshot van een track (stukje van 500m)? Zowel de GTR als GTS staan erom bekend dat de nauwkeurigheid slecht is, ook uit eigen ervaring. Afgesneden bochten, tracks naast de weg, onrealistisch fluctuerende snelheden tijdens activiteit (het gaat dus niet om Time-To-Fix) Het hangt natuurlijk voor een deel af van je verwachtingen, maar ik vergelijk met mijn Amazfit Bip die wel een nauwkeurige track oplevert (zelfs bij lastige omstandigheden zoals onder bomen/mouw).

Het vermoeden is helaas een hardware design issue met de antenne, niet software. Ik wacht met smart op een v2 revisie, want verder was het een perfecte watch qua uiterlijk en prijs/kwaliteit!

https://forum.xda-develop...zfit-gtr-fix-gps-t3957978

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 04-07-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:37
Problemen met database in amazfit app.

Ben al geruime tijd tevreden over GTR 42 mm. Laatste tijd problemen met de database. Gebruik elke dag workout voor registratie hardlopen en wandelen. Ik mis nu volledige maanden in totaal overzicht. Ook bij streak geeft de app 2 dagen aan terwijl ik al meer dan 90 dagen elke dag sport.
App op iPhone opnieuw geïnstalleerd. Heb problemen gerapporteerd bij Amazfit maar ik ben benieuwd of er meer mensen deze problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:36

SED

iisworks schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:09:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd naar een detail screenshot van een track (stukje van 500m)?
Opverzoek dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4MxHLmpgdmv2ppX6tdgmAWyP6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsV76uOOWfBo85pSovUkANCw.jpg?f=fotoalbum_large

Naar mijn gevoel zijn die problemen al geruime tijd opgelost. Zorg wel dat je agps update bij te tijd is, dat zorgt voor een vlotte fix.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Dank! Maar ziet het ingezoomd op straatniveau nog steeds strak uit (track t.o.v. de daadwerkelijk gelopen weg)? Het gaat wat meer om de details: dat de track soms wel 10-20m van de straat zigzagt, bochten afsnijdt, door gebouwen loopt, etc. Bij de andere watches (ook Bip) zie ik zelfs aan welke kant van de weg ik daadwerkelijk gelopen of gefietst heb. Zie ook het GTS topic, waar soortgelijke issues spelen.

Inderdaad is een up-to-date agps noodzakelijk voor een vlotte fix en dat was voorheen ook een issue, maar dat is al maanden geleden opgelost met een FW update.

Mogelijk dat de 42mm het wat beter doet dan de 47mm.
Is je GTR vrij nieuw, of al een paar maanden oud?

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 04-07-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Mijn GTR47 is van december vorig jaar 118 euro eglobal.

Als ik inzoom op de bospaden zie ik inderdaad soms dat ik ernaast loop maar dat kan net zo goed liggen aan google maps die de basis vormt en die wel vaker afwijkt op kaartniveau tov het eigen satellietniveau. dat lijkt me dus geen betrouwbare graadmeter voor nauwkeurigheid.
Ik weet of dit zo goed lukt. Maar hier hetzelfde gebied in google.. schakel dan satelliet in en kijk naar de strak ingetekende kaart lijnen tov de werkelijke paden daar.
https://www.google.nl/map...374694,747m/data=!3m1!1e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 23:22
Amazfit GTR of de honor magicwatch 2? Welke zou ik kopen? Vind het een moeilijke keuze. Want de GTR heeft wel wat problemen met de GPS, maar de magicwatch is ook niet perfect natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34

13art

Moderator Mobile
En toen ging opeens het scherm van mijn Amazfit GTR niet meer aan.
Hij trilt nog wel wanneer berichten binnen komen, reageert op knoppen, alleen is er helemaal niks zichtbaar.... Het scherm blijft uit.

Dat wordt een gevalletje opsturen voor reparatie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Kun je nog wel met de App communiceren?
Probeer anders eens een face wisseling vanuit de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 23:02
volgens mij heb ik dat ook eens gehad en heb het met een reset opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zal eens kijken maar reboot doet niks.
Accu is vandaag ook opeens van 27 naar 14 gegaan. Opladen lijkt hij niet meer te doen. Dat geeft weinig hoop.

Zal nog een reset proberen. Al weet ik niet hoe je dat moet doen zonder dat het scherm aan gaat... Even zoeken of dat mogelijk is.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 12-07-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Met reset bedoel je dan deze procedure"

A simple solution is to have a hard reset option on the watch, i.e holding down both buttons for 30 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SED schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:27:

A simple solution is to have a hard reset option on the watch, i.e holding down both buttons for 30 seconds
Die heb ik geprobeerd en nu doet hij helemaal niks meer. Trilt niet meer, wat hij voorheen nog wel deed. Hij is nu helemaal uit/dood.

Belsimpel maar een mail gestuurd. Online aanmelden voor een RMA ging niet omdat er twee GTR's in mijn account staan (heb er echt maar eentje) maar bijna onder de status 'aangemeld'.

Gaat lekker zo 7(8)7

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 12-07-2020 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
13art schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Die heb ik geprobeerd en nu doet hij helemaal niks meer. Trilt niet meer, wat hij voorheen nog wel deed. Hij is nu helemaal uit/dood.

Belsimpel maar een mail gestuurd. Online aanmelden voor een RMA ging niet omdat er twee GTR's in mijn account staan (heb er echt maar eentje) maar bijna onder de status 'aangemeld'.

Gaat lekker zo 7(8)7
Sterkte! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaive
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-11-2021
Is de GTR nu waterdicht voor het douchen en eventueel zwemmen tot 1m diepte? Dieper kom ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

Skaive schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:43:
Is de GTR nu waterdicht voor het douchen en eventueel zwemmen tot 1m diepte? Dieper kom ik toch niet.
yes, douchen en zwemmen zijn geen probleem. (zou dan wel even je screen locken, anders begint hij aardig te flippen ;) )
Zeewater zou ik zelf niet doen, maar misschien dat dat ook wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:32
Flipmo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:46:
[...]

yes, douchen en zwemmen zijn geen probleem. (zou dan wel even je screen locken, anders begint hij aardig te flippen ;) )
Ik douche er niet mee omdat hij dan helemaal flipte.
Die screenlock had ik nog niet aan gedacht om te gebruiken, bedankt voor de tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaive
Flipmo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Screenlocken, wat bedoel je er precies mee. Misschien wijst het morgen wel vanzelf als hij binnenkomt hoor.
Maar zet je hem dan op slot??? en hoe??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

Skaive schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Screenlocken, wat bedoel je er precies mee. Misschien wijst het morgen wel vanzelf als hij binnenkomt hoor.
Maar zet je hem dan op slot??? en hoe??
je trekt het menu naar beneden, drukt op het slotje zodat je screen gelockt is. Hij reageert dan niet meer op aanrakingen of raakt in de war door het water
Deze unlock je weer door op de knop rechtsboven te drukken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Flipmo op 14-07-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaive
Heb de GTR binnen gekregen, Alleen krijg het nog niet voor elkaar dat de whatsapp berichten ook binnenkomen op de horloge, de oproepen wel.

Wat doe ik niet goed, of waar stel ik dat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 18:52
Skaive schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:32:
Heb de GTR binnen gekregen, Alleen krijg het nog niet voor elkaar dat de whatsapp berichten ook binnenkomen op de horloge, de oproepen wel.

Wat doe ik niet goed, of waar stel ik dat in.
Gebruik je een iphone? De GTR is (deels) afhankelijk van de Amazfit app èn toestemming om notificaties van je locked screen te mogen doorgeven. In de Amazfit app moet ook Whatsapp aangevinkt zijn om notificaties door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaive
dasystemcheck schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:40:
[...]

Gebruik je een iphone? De GTR is (deels) afhankelijk van de Amazfit app èn toestemming om notificaties van je locked screen te mogen doorgeven. In de Amazfit app moet ook Whatsapp aangevinkt zijn om notificaties door te geven.
nee, heb een Xiaomi telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Heb sinds kort ook de Amazfit GTR. Fijn horloge, batterij prima. Droogt goed, licht aan de pols. Leren bandje maakt hem ook stijlvol voor normaal gebruik.
Wat me wel echt tegenvalt is de GPS functie. Als ik hardloop valt ie wel eens weg (mogelijk dat net op dat stukje uiteraard een slechte dekking is). Echter als ik ga mountainbiken zit ie toch echt een flink stuk naast de weg (als ik de route thuis nakijk). Dat valt me wel tegen. Ik weet dat het in dit topic genoemd is, maar had uiteraard niet het hele topic doorgelezen 😉.

Zit daar nog een oplossing voor aan te komen? En hoe kan ik mijn screen aanpassen? Kan uiteraard de standaard versies kiezen in de app, of een aangepaste (door een foto). Maar een eigen gemaakt screen, met de juiste info lijkt me wel leuk. Of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
  • Laatst online: 12-03 21:56
Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:12:
Heb sinds kort ook de Amazfit GTR. Fijn horloge, batterij prima. Droogt goed, licht aan de pols. Leren bandje maakt hem ook stijlvol voor normaal gebruik.
Wat me wel echt tegenvalt is de GPS functie. Als ik hardloop valt ie wel eens weg (mogelijk dat net op dat stukje uiteraard een slechte dekking is). Echter als ik ga mountainbiken zit ie toch echt een flink stuk naast de weg (als ik de route thuis nakijk). Dat valt me wel tegen. Ik weet dat het in dit topic genoemd is, maar had uiteraard niet het hele topic doorgelezen 😉.

Zit daar nog een oplossing voor aan te komen? En hoe kan ik mijn screen aanpassen? Kan uiteraard de standaard versies kiezen in de app, of een aangepaste (door een foto). Maar een eigen gemaakt screen, met de juiste info lijkt me wel leuk. Of kan dit niet?
Zijn verschillende websites zoals bijvoorbeeld amazfitwatchfaces.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
@Goofyduck384 nope. GPS is een bekend probleem. Is al sinds het begin een probleem van dit horloge. Enige optie is om de activiteit vanaf jouw mobiel te starten. Dan gebruikt hij GPS van jouw mobiel in plaats van crappy horloge GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
TAVL schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:30:
@Goofyduck384 nope. GPS is een bekend probleem. Is al sinds het begin een probleem van dit horloge. Enige optie is om de activiteit vanaf jouw mobiel te starten. Dan gebruikt hij GPS van jouw mobiel in plaats van crappy horloge GPS.
Kan ik de activiteit ook starten vanaf de mobiel? Via de app Amazfit neem ik aan? Ik kan dat echter niet vinden in de app...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SED

SED

Onderaan je dashboard zie ze een horizontaal streepje.net boven "enjoy" Trek dat omhoog.

[ Voor 10% gewijzigd door SED op 26-07-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 11:14

Barryke

blauw

TAVL schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:30:
@Goofyduck384 nope. GPS is een bekend probleem. Is al sinds het begin een probleem van dit horloge.
Thanks.
Is het dan slechts een sporadische afwijking van wat tientallen meters in een route, of is het een probleem waardoor een gelopen route (of deel van) echt verloren gaat en stukken ontbreken?

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:25
Ik vind dat 'ie erg traag is met 't krijgen van fix en als je even stil staat gaat de gps van 't horloge "aan de wandel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Barryke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:56:
[...]

Thanks.
Is het dan slechts een sporadische afwijking van wat tientallen meters in een route, of is het een probleem waardoor een gelopen route (of deel van) echt verloren gaat en stukken ontbreken?
Bij mij werd een 21k 1 keer met 500-700m afwijking, andere keer had ik al moeite met een fix en werd er slechts 16k vastgelegd en was de route op de kaart nog minder (ca 11k). Had altijd afwijking. Op een route van 10k was een afwijking minstens 500m, maar ook gevallen tot 1,5-2k. Geregeld fix verloren. Na paar maanden ben ik van ellende overgestapt naar Garmin. Amazfit kon geen oplossing bieden en mocht mijn horloge terug sturen naar Gearbest. Vond het erg jammer, wat scherm en accuduur zijn zeker erg goed te noemen. Ook andere features waren prima, maar GPS was onbruikbaar. Klein beetje afwijking kan en is niet erg, maar dit was gewoon belachelijk. Heb zoveel trucjes geprobeerd om het op te lossen (herstarts, resets, custom watchfaces verwijderen, updaten, etc), maar niets hielp echt. Teleurstellend.
ascent schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:59:
Ik vind dat 'ie erg traag is met 't krijgen van fix en als je even stil staat gaat de gps van 't horloge "aan de wandel"
Kan helpen om te updaten (AGPS) of hem even van de pols los te halen en op de grond te leggen. Laatste schijnt te helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door TAVL op 28-07-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ze kúnnen 't wel, da's 't suffe. Ik had een BIP, nu een GTR. De Bip is écht veel beter qua GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
ascent schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:44:
Ze kúnnen 't wel, da's 't suffe. Ik had een BIP, nu een GTR. De Bip is écht veel beter qua GPS.
Bip is inderdaad ècht veel beter. De Pace was ook veel beter. Ik hoop dat ze nog eens een smartwatch op de markt brengen met een zelfde type display als de Bip/Pace (always on) èn goeie GPS èn accuduur à la Bip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
dasystemcheck schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:47:
[...]

Bip is inderdaad ècht veel beter. De Pace was ook veel beter. Ik hoop dat ze nog eens een smartwatch op de markt brengen met een zelfde type display als de Bip/Pace (always on) èn goeie GPS èn accuduur à la Bip.
In dat geval, lekker de bip houden? :) Ik vind voor de GTR veel mooier want het lijkt meer op een horloge ipv een fitnesstracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Zoals al eens eerder opgemerkt heeft mijn gtr weinig GPS problemen. Zal dus ook aan productie liggen blijkbaar.
Na de agps update doet hij het prima. Soms zie je die agps ook nadrukkelijk opdaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
ascent schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:59:
[...]
In dat geval, lekker de bip houden? :) Ik vind voor de GTR veel mooier want het lijkt meer op een horloge ipv een fitnesstracker.
Dat hangt helemaal van je focus af: Ik heb de GTR gekocht met de wetenschap dat de GPS bagger is, maar dat 'ie functioneel goed is voor de rest. Accu is fijn, voldoende smartwatch functionaliteit om mij te voorzien. En inderdaad; hij lijkt op een normaal horloge, wat voor mij ook een essentieel punt is.
...
Maar als er beter op de markt komt (en da's nu nog lastig), dan staat 'ie gelijk op Pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
SED schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:33:
Zoals al eens eerder opgemerkt heeft mijn gtr weinig GPS problemen. Zal dus ook aan productie liggen blijkbaar.
Na de agps update doet hij het prima. Soms zie je die agps ook nadrukkelijk opdaten.
Koop in ieder geval géén metalen bandje; dan is de GPS -in mijn geval- nagenoeg onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
SED schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:33:
Ook geregeld updates gehad, maar hier zonder enige vorm van verbetering. Helaas. Je kunt geluk hebben, maar helaas ook zeer vaak fout gegaan gezien de volksstammen op fora en er zelfs een bericht bij het horloge op Gearbest staat over GPS issues. Je mag verwachten dat een fabrikant het beter op orde heeft en de 'slechte' batches oplost. Niets van dit alles. Na maanden kwam er geen enkele serieuze update vanuit Amazfit en er is nooit een update gekomen om de problemen op te lossen of de slechte batches om te ruilen. Dat is niet goed te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Ik weet niet of die laatste zin op mijn bijdrage slaat, maar ik praat niets goed. Ik heb gewoon niet de genoemde problemen. Die zijn na de Agps update een 4 tal maanden geleden (schatting) volledig verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
En vandaag een nieuwe GTR ontvangen van belsimpel nadat de vorige van het ene op het andere moment stopte met werken.
Helemaal prima natuurlijk. Het enige wat ik vreemd/jammer vind is dat er geen rapport bij zit. Zal wel een kapot moederbord oid zijn maar had het wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
13art schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:03:
[...]

En vandaag een nieuwe GTR ontvangen van belsimpel nadat de vorige van het ene op het andere moment stopte met werken.
Helemaal prima natuurlijk. Het enige wat ik vreemd/jammer vind is dat er geen rapport bij zit. Zal wel een kapot moederbord oid zijn maar had het wel graag willen weten.
Eind goed, al goed. Prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
SED schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:26:
Ik weet niet of die laatste zin op mijn bijdrage slaat, maar ik praat niets goed. Ik heb gewoon niet de genoemde problemen. Die zijn na de Agps update een 4 tal maanden geleden (schatting) volledig verdwenen.
Nee, niet specifiek op jouw comment hoor. Was meer in het algemeen. Baal stiekem nog steeds, want het is een prachtig horloge en was verder tevreden over de stats, maar die GPS was gewoon een bummer. Ook dat het na maanden niet opgelost werd was gewoon storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08 11:53
Net een update gehad naar v 1.1.16 (42mm). Ik kreeg alleen weer geen melding mbt de inhoud van de update (ook niet via de app). Iemand enig idee wat de wijzigingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaive
Mijn vrouw en ik hebben allebei de GTR, en die werkten goed, Nu heeft mijn vrouw een nieuwe Xiaomi telefoon en heb ik de gtr gekoppeld. Maar nu krijgt ze geen meldingen van bijv. whatsapp. Ik heb volgens mij alle instellingen nagelopen met die van mij en ik krijg ze wel. Iemand een idee wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Skaive schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:55:
Mijn vrouw en ik hebben allebei de GTR, en die werkten goed, Nu heeft mijn vrouw een nieuwe Xiaomi telefoon en heb ik de gtr gekoppeld. Maar nu krijgt ze geen meldingen van bijv. whatsapp. Ik heb volgens mij alle instellingen nagelopen met die van mij en ik krijg ze wel. Iemand een idee wat het kan zijn.
Als ik moet gokken dan zit het toch in de instellingen van de xiaomi telefoon. Het grote voordeel van Xiaomi is ook meteen het nadeel, namelijk de vele instelmogelijkheden wat betreft app optimalisering, weergeven van meldingen etc.
Zeker mensen die niet eerder een xiaomi telefoon gehad hebben lopen hier nog wel eens tegen aan.

Heb zelf geen xiaomi telefoon meer dus kan je niet zo 1,2,3 zeggen welke instellingen je moet hebben en waar deze in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaive
Ja het rare is dat het bellen wel goed binnenkomt, en als je de horloge zoekt hij ook wel trilt, alleen de meldingen voor berichten komen niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Laatst online: 15-09 10:44
Vraagje: ik kreeg gisteren een update van mijn gtr 47, en nu krijg ik steeds de melding: please open the App, and select "Check dit updates" on the watch device page tot continue update.

Ik heb al verschillende malen dit uitgevoerd maar ik krijg steeds een fout bij het updaten van mijn "font library".

Heeft er iemand een idee hoe ik uit deze loop kan komen want ik kan mijn horloge nu niet gebruiken. Is er iets van een hard reset zonder dat ik het menu van de telefoon moet gebruiken?

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

in dit topic een reactie van iemand die daar een slechte ervaring mee had overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Skaive schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:02:
Ja het rare is dat het bellen wel goed binnenkomt, en als je de horloge zoekt hij ook wel trilt, alleen de meldingen voor berichten komen niet binnen.
Des te meer een bevestiging dat het een instelling voor die betreffende apps die niet helemaal goed staat.

Ik neem aan dat je in de Amazfit app wel de betreffende apps hebt geselecteerd om meldingen van te ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottie
Gelukt het horloge weer aan de praat te krijgen. Eerst via notify & fitness de nieuwe font library op het horloge gezet. Deze nieuwe versie werd echter niet gedetecteerd door de amazfit app dus het horloge bleef in d update modus hangen. Daarna via notify & fitness een "nieuwe" stock firmware & resources erop gezet (oudere versies). Daarna via notify & fitness de laatste font library er nog eens opgezet. Toen starte het horloge al weer normaal op.

En hierna het horloge verbonden met de amazfit app die ging gelijk de laatste firmware en resources er op zetten. Hierna ontdekte de amazfit app wel dat de laatste font library al op het horloge stond en starte het horloge normaal weer op.

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
Vandaag weer hetzelfde probleem, mijn gtr kreeg een update naar firmware versie 1.3.5.80, hierna weer een font library update die constant faalt. En telkens de melding: please open the App, and select "Check dit updates" on the watch device page tot continue update.

Ligt het aan mij of is er iets fout met firmware 1.3.5.80?

Weer via notify & fitness een oude firmware erop gezet. Hierna de update met de amazfit app naar firmware 1.3.5.79 en nu werkt de gtr weer.

Voorlopig maar even geen gebruik maken van de amazfit app zodat ik ook geen verplichte firmware updates meer krijg.

Is deze automatische update via de amazfit app ook uit te zetten??

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik zit regulier op 1.3.5.77 met de amazfit. App.
Hoe kom jij aan die nieuwere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SED schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:02:
Ik zit regulier op 1.3.5.77 met de amazfit. App.
Hoe kom jij aan die nieuwere versies?
Same here. Vanochtend gekeken. Wellicht grote vs kleine variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
13art schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Same here. Vanochtend gekeken. Wellicht grote vs kleine variant?
De 'kleine'(42mm) variant heeft 1.1.x firmware, de 'grote'(47mm) 1.3.x. Het gaat dus over de GTR 47mm, wat ook duidelijk in zijn post staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre_nr1 op 15-08-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

De 'kleine'(42mm) variant heeft 1.1.x firmware, de 'grote'(47mm) 1.3.x. Het gaat dus over de GTR 47mm, wat ook duidelijk in zijn post staat.
Over het hoofd gezien dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
Ik snap ook niet waarom ik op 1.3.5.79 zit.
Ik kan ook helemaal geen informatie vinden over deze firmware. Al geeft de firmware note wel aan dat er een probleem opgelost is met "slaapjes van 20 minuten". Dat lijkt op dezelfde fix als die van 1.3.5.77. Ik weet ook niet of dit te maken kan hebben met de verschillende Europese regio's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8m3N68P0kAuaxxHSNuEpbOL6AzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gxq5SnhVNbKCblTnD8wEGHwn.jpg?f=fotoalbum_large

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Ottie schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:31:
Ik snap ook niet waarom ik op 1.3.5.79 zit.
Ik kan ook helemaal geen informatie vinden over deze firmware. Al geeft de firmware note wel aan dat er een probleem opgelost is met "slaapjes van 20 minuten". Dat lijkt op dezelfde fix als die van 1.3.5.77. Ik weet ook niet of dit te maken kan hebben met de verschillende Europese regio's.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met uitrol van firmware in batches. Het zou kunnen dat het op MAC-adres gaat. Mijn GTR heeft nog firmware versie 1.3.5.77.

Informatie vinden over firmware van Amazfit is een uitdaging en als je er eentje vindt is het heel summier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Ik hoop dat je voor de 42mm variant 0.1.1.x bedoelt, anders zit ik gigantisch achter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Fire69 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:56:
[...]

Ik hoop dat je voor de 42mm variant 0.1.1.x bedoelt, anders zit ik gigantisch achter :P
Even gecheckt op de GTR 42mm van mijn vrouw, ik bedoelde inderdaad 0.1.1.x (0.1.1.3 om precies te zijn) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Vandaag een update ontvangen. Langdurige deze keer.. drie volledige update cyclus voordat alles verwerkt was. GTR 47
1.3.5.80 nu.
"support sporadic naps over 20minutes during the day".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
Bij die laatste update 1.3.5.80 ging het steeds fout. Benieuwd of het volgende keer wel goed gaat.

@sed jij had geen problemen met het updaten van je font library?

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Nee, wel een lang proces merkte ik. Langer dan ik van vorige updates gewend was. Maar alles is keurig verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hier nog geen update maar sinds gisteren iets raars..

Ik wilde een fietsactiviteit starten maar dat lukte niet. Daarna bleef m'n scherm zwart en na een paar minuten kreeg ik wel beeld. Watchface was veranderd en sindsdien doet "scherm aan bij optillen arm" het niet meer, de instellingen staan wel goed. Ook zie ik zojuist dan hartslagmeting continu sinds gisteren uit was.

Ik wacht de update effe af of ik gooi 'm zo even in de reset (ben ik dan alle gegevens kwijt op m'n telefoon?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Begin eens met ern herstart.
Je gebruikt alleen de amazfit app of een alternatief?
Bij notify had ik namelijk dat telkens de hartslagmeter uitgeschakeld werd. Zit nu heel tevreden op amazfit.
Hoezo trouwens watchface anders? Je hebt er standaard 2, was het een van die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

SED schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:53:
Begin eens met ern herstart.
Je gebruikt alleen de amazfit app of een alternatief?
Bij notify had ik namelijk dat telkens de hartslagmeter uitgeschakeld werd. Zit nu heel tevreden op amazfit.
Hoezo trouwens watchface anders? Je hebt er standaard 2, was het een van die 2?
Natuurlijk had ik al een herstart gedaan, geen verandering.
Ik gebruik de Amazfit app. En ik heb een custom watchface, die was dus weg en 't was een van de 2 standaard watchfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik herinner me dat 123art ook al een keer fikse problemen had met een custom watchface. Mogelijk dat daar zaken fout kunnen gaan lijkt het.
Ik heb ergens een stuk gelezen een tijd terug dat een reset inderdaad al je data laat verdwijnen. Is dus echt een laatste redmiddel als dat zo is.
Natuurlijk had ik al een herstart gedaan,
Het is altijd prettig als mensen vertellen wat ze al eerder uitgetest hebben zie je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik had de custom watchface er al een tijdje op staan zonder problemen. Vandaag een andere geïnstalleerd en de instellingen eens veranderd, nu lijkt 't weer te werken, dus zonder reset gelukkig.

En ja, een reboot is wel het minste dat je kunt doen, toch? ;)

• Goofyduck384
Is dat niet gek trouwens dat niet iedereen die update krijgt? Gaat dat ‘random’? Ik heb nog steeds geen update klaar staan, en zit nog op v1.3.5.77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Goofyduck384 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:21:
Is dat niet gek trouwens dat niet iedereen die update krijgt? Gaat dat ‘random’? Ik heb nog steeds geen update klaar staan, en zit nog op v1.3.5.77
Zit ook op v1.3.5.77 maar heb wel een andere app genaamd Zepp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gverboon schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

Zit ook op v1.3.5.77 maar heb wel een andere app genaamd Zepp.
Klopt, is de Amazfit app is onlangs van naam veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Zou veranderen van naam ook zorgen voor een betere app? Al twee keer veel data kwijt! Onbegrijpelijk voor zo'n ambitieus merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Nu ik mijn Fitbit in de verkoop heb ben ik op zoek naar een leuke (semi-)smartwatch cq activitytracker. Ik heb al zeer veel reviews gekeken en gelezen maar er zijn een paar dingen die ik niet echt makkelijk kan ontdekken aan de GTR, met name in combinatie met Notify&Fitness. Het enige wat ik wil is een beetje groot, rond horloge met notificaties, goede accuduur, basale slaap- en harttracking en een fatsoenlijk trilalarm.

- Hoe werkt het notificatiegedeelte icm N&F? Ik heb de Huawei Watch GT getest maar daar krijg je echt alleen de notificatie te zien. Geen groepering, niet direct ‘als gelezen’ markeren, geen inhoud en ze blijven staan als je het bericht op de telefoon hebt gelezen. Kan dit icm N&F wat geraffineerder of is het net zo basic als standaard op de GTR? Reviews gaan hier niet of nauwelijks op in.

- Is de trilsterkte een beetje voelbaar en eventueel aan te passen (al dan niet icm N&F)? Deze was, wederom op de Huawei, zo zacht dat ik het nauwelijks voelde. Op m’n Galaxy Watch is het een stuk beter maar niet zo sterk als op de Fitbit. Dat is echt Pebble niveau. Iemand die deze vergelijking kan maken toevallig? Als ik het niet voel en er dus niet wakker van wordt is het eigenlijk redelijk waardeloos voor me.

Heb uiteraard al wat gelezen in het topic maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik niet alle 1068 berichten heb doorgespit :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
Silvin schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:32:
Nu ik mijn Fitbit in de verkoop heb ben ik op zoek naar een leuke (semi-)smartwatch cq activitytracker. Ik heb al zeer veel reviews gekeken en gelezen maar er zijn een paar dingen die ik niet echt makkelijk kan ontdekken aan de GTR, met name in combinatie met Notify&Fitness. Het enige wat ik wil is een beetje groot, rond horloge met notificaties, goede accuduur, basale slaap- en harttracking en een fatsoenlijk trilalarm.

- Hoe werkt het notificatiegedeelte icm N&F? Ik heb de Huawei Watch GT getest maar daar krijg je echt alleen de notificatie te zien. Geen groepering, niet direct ‘als gelezen’ markeren, geen inhoud en ze blijven staan als je het bericht op de telefoon hebt gelezen. Kan dit icm N&F wat geraffineerder of is het net zo basic als standaard op de GTR? Reviews gaan hier niet of nauwelijks op in.

- Is de trilsterkte een beetje voelbaar en eventueel aan te passen (al dan niet icm N&F)? Deze was, wederom op de Huawei, zo zacht dat ik het nauwelijks voelde. Op m’n Galaxy Watch is het een stuk beter maar niet zo sterk als op de Fitbit. Dat is echt Pebble niveau. Iemand die deze vergelijking kan maken toevallig? Als ik het niet voel en er dus niet wakker van wordt is het eigenlijk redelijk waardeloos voor me.

Heb uiteraard al wat gelezen in het topic maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik niet alle 1068 berichten heb doorgespit :p
Antwoord op de N&F laat ik over aan een ander; ik heb een iPhone met de Amazfit + AmazTools app.

-> Basis berichten (Whatsapp, SMS, FB, FB Messsenger, Telegram, Skype, Insta, Twitter, YT en Calender) komen binnen; ongeveer 50 woorden per binnenkomend bericht leesbaar.
-> Niet alle berichten worden automatisch gecleand op de watch, geen idee waarom.
-> Activity ruim voldoende voor basis gebruik, zolang je niet te veel waarde hecht aan GPS.
-> Accuduur van minimaal 2 weken bij basis gebruik en af en toe sport/tracking
-> Sleeptracking degelijk. Een nachtelijk toiletbezoek is echter hit-and-miss of 'ie dat herkent; bij mij nagenoeg wèl altijd zichtbaar
-> Harttracking binnen 20 seconden
-> GPS fix binnen 2 minuten, mits je regelmatig fix van Amazfit download (komt wekelijks binnen bij mij)
-> Ik gebruik 'm om wakker te worden. Hij trilt goed genoeg dat m'n vrouw d'r ook wakker van wordt. Notificaties-trilling kan ietsjes aangepast worden (long/short)

Die van mij gaat overigens binnenkort de deur uit, 'k wil weer wat anders proberen...
*hint, PM maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Update naar 1.3.6.07 net gereed.
Geen wijzigingen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08 11:53
SED schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:33:
Update naar 1.3.6.07 net gereed.
Geen wijzigingen bekend.
Hier net geüpdate naar v0.1.1.23 (42mm). Ook geen idee wat de wijzigingen zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
Apart, die van mij heeft een update gekregen naar 1.3.6.06.

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat zit met al die updates.

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik heb voor de 42 mm de 0.1.1.21 versie gekregen. Snap het ook niet. Zou fijn zijn als amazfit op de site een versie historie en change log zou bijhouden 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SED

SED

dit is het enige wat ik kan vinden (translate nodig)
https://nl.gizchina.it/20...-gtr-gts-47-42-mm-update/
chiuveta
4 points
·
4 days ago
Update log

Amazfit GTR 47 mm

Optimized the watch life after heart health monitoring is turned on

Solved the problem of abnormal heartbeat data syncing from the watch to the App not showing

Amazfit GTR 42mm

Solve the automatic restart problem caused by Bluetooth
https://www.reddit.com/r/...jyl7f/firmware_changelog/

[ Voor 62% gewijzigd door SED op 05-09-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Amazfit GTR 2 is aangekondigd en Amazfit heeft een nieuw lijn Zepp uitgebracht. Zepp E lijkt vooral een mooie watch (scherm) te zijn met minder functies dan de GTR. Geen GPS. Wel 249,- . Misschien dan toch maar wachten op GTR 2 met een betere GPS chip.

https://www.wareable.com/...zepp-e-circle-review-8069

https://www.gizmochina.co...it-neo-launch-next-month/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zepp? Zouden al die submerken risicospreiding zijn? (andere doelgroepen misschien, maar ook omdat de VS steeds merken uitkiest om te verbieden?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Ondank slechte berichten over de werking van GPS toch maar een GTR 42 mm gekocht via marktplaats.
En eigenlijk valt het me alles mee. Ik had gerekend op problemen bij het verkrijgen van een fix, maar niets is minder waar. Tot nu toe alle keren binnen 20 seconden een fix. Maar misschien speelt dit probleem dan ook niet meer met recente firmware (ik zit op 0.0.21).

Wel laat de nauwkeurigheid te wensen over en worden bochten soms afgesneden en zit de lijn regelmatig enkele meters naast de weg. Voor mij niet een heel groot probleem, maar een beetje jammer is het natuurlijk wel. Helemaal omdat het verder een erg mooi horloge is. Hij is licht, heeft een mooi scherm en fijne bediening.
En die batterijduur is natuurlijk helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Frank Brouwers schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:30:
Amazfit GTR 2 is aangekondigd en Amazfit heeft een nieuw lijn Zepp uitgebracht. Zepp E lijkt vooral een mooie watch (scherm) te zijn met minder functies dan de GTR. Geen GPS. Wel 249,- . Misschien dan toch maar wachten op GTR 2 met een betere GPS chip.

https://www.wareable.com/...zepp-e-circle-review-8069

https://www.gizmochina.co...it-neo-launch-next-month/
Volgens mij moet de eerste GTR in je verhaal GTS zijn ;)

Overigens vind ik beide horloges niet mooi. Vierkante horloges vallen bij mij sowieso al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Nee, GTR 2 en ook een GTS 2, ( zie link) mijn GTR 42 mm is rond. Vierkant valt bij mij ook af. Voor sport heb ik de Stratos 3 , ook rond 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
De GPS van de GTR is trager met 't vinden van fix dan de Bip die ik hiervoor had. Wat wél bijzonder is, en dat vind ik eigenlijk nog veel interessanter, is hoe ik de hoogte nauwkeuriger krijg. Ik stond afgelopen week op 4215mtr met een alpinismecursus en zowel de bip als de GTR gaven 4050 mtr aan. Een paar meter marge geloof ik gerust, maar ruim 150mtr vind ik teveel marge. Gaat de hoogte obv gps of obv de barometer?
Tips om dit te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
ascent schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:50:
De GPS van de GTR is trager met 't vinden van fix dan de Bip die ik hiervoor had. Wat wél bijzonder is, en dat vind ik eigenlijk nog veel interessanter, is hoe ik de hoogte nauwkeuriger krijg. Ik stond afgelopen week op 4215mtr met een alpinismecursus en zowel de bip als de GTR gaven 4050 mtr aan. Een paar meter marge geloof ik gerust, maar ruim 150mtr vind ik teveel marge. Gaat de hoogte obv gps of obv de barometer?
Tips om dit te calibreren?
Op de hoogtemeter zit een info button, als je hierop drukt wordt uitgelegd dat aanvankelijk de hoogte wordt bepaald a.d.v. de luchtdruk. Zodra een GPS fix verkregen is wordt met deze info de hoogte gecorrigeerd.

Overigens valt mij op dat de barometer standaard 2 hPa minder aangeeft dan mijn Suunto horloge. Van deze laatste weet ik dat deze vrij nauwkeurig is. Maar zal dit nog eens moeten dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Frank Brouwers schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:57:
Nee, GTR 2 en ook een GTS 2, ( zie link) mijn GTR 42 mm is rond. Vierkant valt bij mij ook af. Voor sport heb ik de Stratos 3 , ook rond 🤗
Maar de GTR 2 en GTS 2 zijn nog niet aangekondigd. Wel een gericht dat ze volgende maand mogelijk aangekondigd worden.

De Zepp circle is weer iets anders. Is volgens mij niet de GTR 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Klopt twee verschillende dingen. Zepp E is al te koop op Amazon. Voor GTR 2 moeten we nog even geduld hebben. Ben benieuwd naar de specificaties en de verbeteringen tov de huidige modellen.

• iisworks
Eindelijk! GTR 2 is voor mij een instant buy als de GPS nauwkeurigheid in tegenstelling tot de GTR/GTS wel weer op orde is. Speaker interesseert me niet echt, maar lokaal MP3 spelen is mooi meegenomen. Erg benieuwd naar de eerste echte reviews, en wanneer hij bestelbaar wordt op Ali.

Hopelijk is de accu nog wat te tweaken tot >14d zonder al teveel functies uit te hoeven schakelen, maar als hij die 2w daadwerkelijk haalt met alles aan zou het al erg netjes zijn. Met de Huawei GT2/Honor magic 2 kwam ik meestal toch "maar" tot ca. 9d.

• 13art

13art

Moderator Mobile
iisworks schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:56:
Eindelijk! GTR 2 is voor mij een instant buy als de GPS nauwkeurigheid in tegenstelling tot de GTR/GTS wel weer op orde is. Speaker interesseert me niet echt, maar lokaal MP3 spelen is mooi meegenomen. Erg benieuwd naar de eerste echte reviews, en wanneer hij bestelbaar wordt op Ali.

Hopelijk is de accu nog wat te tweaken tot >14d zonder al teveel functies uit te hoeven schakelen, maar als hij die 2w daadwerkelijk haalt met alles aan zou het al erg netjes zijn. Met de Huawei GT2/Honor magic 2 kwam ik meestal toch "maar" tot ca. 9d.
Aangezien het eigenlijk hetzelfde horloge is (is beetje een aanname maar de GT en GTR waren ook grotendeels hetzelfde), beide fabrikanten beloven 2, ik zou er niet teveel op hopen dat je met de gtr2 wel twee weken haalt als je dat met de GT2 al niet haalde.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 26-09-2020 11:26 ]

• iisworks
13art schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:59:
[...]

Aangezien het eigenlijk hetzelfde horloge is (is beetje een aanname maar de GT en GTR waren ook grotendeels hetzelfde), beide fabrikanten 2 weken beloven zou ik er niet teveel op hopen dat je met de gtr2 wel twee weken haalt als je dat met de GT2 al niet haalde.
Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat de hardware hetzelfde is, en ook de FW/Settings kunnen behoorlijk verschillen. Amazfit zit met zijn inschattingen volgens mij over het algemeen best reëel, maar we gaan het zien. Tijd voor een nieuw topic! :)

• 13art

13art

Moderator Mobile
iisworks schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:24:
[...]

Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat de hardware hetzelfde is, en ook de FW/Settings kunnen behoorlijk verschillen. Amazfit zit met zijn inschattingen volgens mij over het algemeen best reëel, maar we gaan het zien. Tijd voor een nieuw topic! :)
Nu ik er wat langer voor ga zitten is het uiterlijk sowieso anders dan de GT2. Maar goed we gaan het zien. De GTR2 is in ieder geval een mooi horloge om te zien. Misschien dat ik mijn GTR wel ga verkopen en dan voor de GTR2 ga. Even wat reviews afwachten.

• daddy0365
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 15:22
Hallo , heb al wat info verkregen op internet voor de gtr2 en gts 2 , de gts2 heeft cpu en de gtr 2 niet wat is het verschil in werking. Heeft dit invloed op het dagelijks gebruik.Wat is jullie voorkeur.

• Pierre_nr1
  • Nu online
daddy0365 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:50:
Hallo , heb al wat info verkregen op internet voor de gtr2 en gts 2 , de gts2 heeft cpu en de gtr 2 niet wat is het verschil in werking. Heeft dit invloed op het dagelijks gebruik.Wat is jullie voorkeur.
''de gts2 heeft cpu en de gtr 2 niet.......''

Ik weet niet wat je gelezen hebt, maar deze moet je even uitleggen.

• daddy0365
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 15:22
Pierre_nr1 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:48:
[...]

''de gts2 heeft cpu en de gtr 2 niet.......''

Ik weet niet wat je gelezen hebt, maar deze moet je even uitleggen.
zie deze link tijdstip 1.30min

https://www.youtube.com/watch?v=zYo3KNB1500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
De GTS2 heeft een dual-core cpu en de GTR2 niet. Da's nogal een verschil met wel een cpu of niet ;)
Ik ken de specs verder niet maar dat lijkt me vreemd trouwens aangezien de GTS2 goedkoper zou worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 30-09-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
daddy0365 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:50:
Natuurlijk heeft hij wel een cpu alleen was/is nog niet bekend welke, vandaar dat er in dat filmpje staat 'no'.
Met dit soort filmpjes, die in dit stadia met name bedoeld zijn om kijkers te trekken, niet al te letterlijk/serieus nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SED

SED

Is het geen idee om voor die nieuwe variant een eigen topic aan te maken?
Dan blijft dit over de gtr varianten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerrdebelg
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-10-2020
Mijn amazfit gtr is heel gebruiksvriendelijk en erg stijlvol. De batterij gaat echter maar 10uur mee!!! Terwijl men net een zeer sterke batterij belooft, dat was ook de rede om dit toestel te kopen.
Via bol.com doorverwezen en het horloge opgestuurd. Volledige check-up en terug ontvangen. Het toestel zou volledig goedgekeurd zijn. Ik ervaar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Bol antwoord dat de 'specialisten' het toestel hbb goedgekeurd.
Klantenservice van Xiaomi neemt alleen producten aan die ze zelf verkochten.
Ik weet niet meer wat te doen? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
geerrdebelg schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:14:
Mijn amazfit gtr is heel gebruiksvriendelijk en erg stijlvol. De batterij gaat echter maar 10uur mee!!! Terwijl men net een zeer sterke batterij belooft, dat was ook de rede om dit toestel te kopen.
Via bol.com doorverwezen en het horloge opgestuurd. Volledige check-up en terug ontvangen. Het toestel zou volledig goedgekeurd zijn. Ik ervaar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Bol antwoord dat de 'specialisten' het toestel hbb goedgekeurd.
Klantenservice van Xiaomi neemt alleen producten aan die ze zelf verkochten.
Ik weet niet meer wat te doen? Tips?
Dat is echt niet normaal, 2 weken moet absoluut haalbaar zijn en waarschijnlijk zelfs meer. Het hangt er echter sterk vanaf wat je er mee doet en hoe vaak. Bijvoorbeeld een aangepaste watchface met weer-updates enz. zal veel meer van je batterij eisen dan de standaard meegeleverde watchfaces. Wat is jouw gebruik van de smartwatch? Welke watchface? Heb je de 47mm of de 42mm? De 42mm heeft een kleinere batterij en zal wat korter meegaan, maar zeker meer dan 1 week.

Je kan een factory reset doen, de Zepp-app deinstalleren en opnieuw installeren en de smartwatch opnieuw verbinden. En dan de standaard watchface gebruiken. Dan moet de watch zeker 2 weken meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Inderdaad, totale reset en standaard watch face.
Ik heb vrij veel notificaties en heb bijv vandaag mijn toestel opgeladen met nog 20% na 18 dagen.

Twee weken is wel het minimum dat haalbaar moet zijn.

Wel een aantal stroomvreters.. "always on" kost aanzienlijk meer stroom dan alleen bij bewegingen voor een aantal seconden. (screen on duration)
Verlichtings instelling ( al merk ik daar zelf weinig verschil in) op automaat.
Heart rate monitoring staat ook bij mij constant aan.

firmware nu: 1.3.6.07

Gebruik de officiele ZEPP app ( zoals ook hierboven geadviseerd) en geen derde partij apps.

Als het echt een dag of twee is zou ik wederom terug gaan naar BOL en met duidelijke omschrijving aangeven dat het niet conform specificaties is. Je spreekt hier niet over een percentuele afwijking van een 10 tal procent maar over 90% te weinig!
Dat is niet acceptabel.

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 09-10-2020 20:07 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTR] Levertijden & Prijzen
- Amazfit GTR 2: [Amazfit GTR 2] Ervaringen en Discussie