Silvin schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:32:
Nu ik mijn Fitbit in de verkoop heb ben ik op zoek naar een leuke (semi-)smartwatch cq activitytracker. Ik heb al zeer veel reviews gekeken en gelezen maar er zijn een paar dingen die ik niet echt makkelijk kan ontdekken aan de GTR, met name in combinatie met Notify&Fitness. Het enige wat ik wil is een beetje groot, rond horloge met notificaties, goede accuduur, basale slaap- en harttracking en een fatsoenlijk trilalarm.
- Hoe werkt het notificatiegedeelte icm N&F? Ik heb de Huawei Watch GT getest maar daar krijg je echt alleen de notificatie te zien. Geen groepering, niet direct ‘als gelezen’ markeren, geen inhoud en ze blijven staan als je het bericht op de telefoon hebt gelezen. Kan dit icm N&F wat geraffineerder of is het net zo basic als standaard op de GTR? Reviews gaan hier niet of nauwelijks op in.
- Is de trilsterkte een beetje voelbaar en eventueel aan te passen (al dan niet icm N&F)? Deze was, wederom op de Huawei, zo zacht dat ik het nauwelijks voelde. Op m’n Galaxy Watch is het een stuk beter maar niet zo sterk als op de Fitbit. Dat is echt Pebble niveau. Iemand die deze vergelijking kan maken toevallig? Als ik het niet voel en er dus niet wakker van wordt is het eigenlijk redelijk waardeloos voor me.
Heb uiteraard al wat gelezen in het topic maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik niet alle 1068 berichten heb doorgespit

Antwoord op de N&F laat ik over aan een ander; ik heb een iPhone met de Amazfit + AmazTools app.
-> Basis berichten (Whatsapp, SMS, FB, FB Messsenger, Telegram, Skype, Insta, Twitter, YT en Calender) komen binnen; ongeveer 50 woorden per binnenkomend bericht leesbaar.
-> Niet alle berichten worden automatisch gecleand op de watch, geen idee waarom.
-> Activity ruim voldoende voor basis gebruik, zolang je niet te veel waarde hecht aan GPS.
-> Accuduur van minimaal 2 weken bij basis gebruik en af en toe sport/tracking
-> Sleeptracking degelijk. Een nachtelijk toiletbezoek is echter hit-and-miss of 'ie dat herkent; bij mij nagenoeg wèl altijd zichtbaar
-> Harttracking binnen 20 seconden
-> GPS fix binnen 2 minuten, mits je regelmatig fix van Amazfit download (komt wekelijks binnen bij mij)
-> Ik gebruik 'm om wakker te worden. Hij trilt goed genoeg dat m'n vrouw d'r ook wakker van wordt. Notificaties-trilling kan ietsjes aangepast worden (long/short)
Die van mij gaat overigens binnenkort de deur uit, 'k wil weer wat anders proberen...
*hint, PM maar