Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
WouterL schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:52:
[...]

Ja, en het ziet er wel degelijk ingewikkelder uit ;( Dus mocht iemand mij kunnen/willen helpen bij de montage van een Arctic cooler op mijn Rx 5700xt. Uiteraard is een vergoeding bespreekbaar _/-\o_

https://www.megekko.nl/pr...bJzKAXNZLQnMaAu2JEALw_wcB

Ik heb bovenstaande cooler op het oog.

Even terugkomend op iets anders, het reference model.
Merken jullie ook dat het standaard fan profiel erg stil standaard staat? het doet mijn kaart oplopen tot 89/90 graden (40% fans), totdat ik afterburner opstart en een minder conservatief fan profile kies (70% fans 71c).
Terug sturen als je die cooler hebt... binnen twee weken moeten de aftermarket kaarten op de markt zijn en zullen beter presteren denk ik zo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Ferio schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:51:
[...]

Terug sturen als je die cooler hebt... binnen twee weken moeten de aftermarket kaarten op de markt zijn en zullen beter presteren denk ik zo. :)
Ik denk dat aftermarket coolers niet per se minder zullen presteren dan de aftermarket kaarten. Toch :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

WouterL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:53:
[...]

Ik denk dat aftermarket coolers niet per se minder zullen presteren dan de aftermarket kaarten. Toch :)?
Een aftermarket koeler is vaak beter vanwege de massa. De vraag is alleen of je die nodig hebt. Ga je de er meer dan 300W doorheen jagen? Zo ja, aftermarket koeler. Geen overclock of alleen undervolting met de 225W powerlimiet? Goed instapmodel met betere koeling kopen. Meer heb je niet nodig. ;)

En de XFX "Wall-E" is al uit elkaar gehaald door iemand. :)

Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/cf624487gy1g5puxddsokj20m80m8dhb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/cf624487gy1g5puxwiq4bj20go0b4mxo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/cf624487gy1g5puxwgm9rj20go0b40ss.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/cf624487gy1g5puxwk0kgj20go0b43zf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/cf624487gy1g5puxwk826j20go0b4ab6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/cf624487gy1g5puxwh56aj20go0b474l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/cf624487gy1g5puxwiukjj20go0b4aag.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/cf624487gy1g5puxwq5adj20go0b4t96.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww1.sinaimg.cn/large/cf624487gy1g5puxwrishj20go0b4jrr.jpg

Reference AMD PCB:
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/review/amd-radeon-rx-5700-xt/images/front.jpg

Het lijkt een aangepast AMD PCB te zijn. Schroeven lijken in ieder geval op dezelfde plekken te zitten, dus potentieel bruikbaar met een waterblok. Verder is de koeler de normale koperen plaat en heatpipes.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
WouterL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:53:
[...]

Het zal inderdaad geen groot verschil zijn, maar ik verwacht wel verschil in geluid, prestatie en garantie. Ik weet niet precies hoe het met AMD en garantie zit als je hun blower eraf haalt. Met de kaarten die komen heb je dit niet en het scheelt je weer knutselen. Voor die meerprijs van iets van €70? heb je ook zo een nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ferio schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Het zal inderdaad geen groot verschil zijn, maar ik verwacht wel verschil in geluid, prestatie en garantie. Ik weet niet precies hoe het met AMD en garantie zit als je hun blower eraf haalt. Met de kaarten die komen heb je dit niet en het scheelt je weer knutselen. Voor die meerprijs van iets van €70? heb je ook zo een nieuwe kaart.
Hwinfo heeft vorig jaar de verschillende garantievoorwaarden belicht van GPU vendors.
Een aspect dat is meegenomen is of je aftermarket coolers mag installeren, en of dit effect heeft op de garantie.
Mijn kaart komt van MSI, en van MSI mag je aftermarket coolers installeren, mits de orginele cooler wordt teruggezet bij een eventuele RMA. Maar misschien is het minder moeite om de kaart terug te sturen naar amazon en een aftermarket rx 5700 xt te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
WouterL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Hwinfo heeft vorig jaar de verschillende garantievoorwaarden belicht van GPU vendors.
Een aspect dat is meegenomen is of je aftermarket coolers mag installeren, en of dit effect heeft op de garantie.
Mijn kaart komt van MSI, en van MSI mag je aftermarket coolers installeren, mits de orginele cooler wordt teruggezet bij een eventuele RMA. Maar misschien is het minder moeite om de kaart terug te sturen naar amazon en een aftermarket rx 5700 xt te halen..
Als je hem kan terugsturen zou ik dan doen. Mogelijke optie is om op het laatste moment retour te sturen, dan kan je hem in elk geval nog gebruiken tot die tijd. Zo had ik het een tijdje terug met Amazon gedaan en deden er niet moeilijk over... ik had bijna een periode van 2 maanden overbrugd (2 kaarten) >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Ferio op 06-08-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ferio schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:40:
[...]

Als je hem kan terugsturen zou ik dan doen. Mogelijke optie is om op het laatste moment retour te sturen, dan kan je hem in elk geval nog gebruiken tot die tijd. Zo had ik het een tijdje terug met Amazon gedaan en deden er niet moeilijk over... ik had bijna een periode van 2 maanden overbrugd (2 kaarten) >:)
ja, ik heb het label alvast uitgeprint. Ik mag tot 3 september retourneren. :) Ruim de tijd dus... Doet amazon niet moeilijk over retouren? (ook niet als ze tijdelijk zijn uitgeprobeerd?)

[ Voor 7% gewijzigd door WouterL op 06-08-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
WouterL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:42:
[...]

ja, ik heb het label alvast uitgeprint. Ik mag tot 3 september retourneren. :) Ruim de tijd dus... Doet amazon niet moeilijk over retouren? (ook niet als ze tijdelijk zijn uitgeprobeerd?)
Nee, ze doen niet moeilijk. Ze bieden 30 dagen de tijd om terug te sturen en als het niet bevalt in die periode dan kunnen hun er weinig aan doen. Ze verkopen hem gewoon weer door als een kaart die "Zo goed als nieuw" is met een kleine korting van 10-15 euro. Hierop hebben ze alsnog voldoende winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ferio schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Nee, ze doen niet moeilijk. Ze bieden 30 dagen de tijd om terug te sturen en als het niet bevalt in die periode dan kunnen hun er weinig aan doen. Ze verkopen hem gewoon weer door als een kaart die "Zo goed als nieuw" is met een kleine korting van 10-15 euro. Hierop hebben ze alsnog voldoende winst.
Mwah dit soort retoureren kost ze echt wel meer dan dat het oplevert, maar goed dat is mijn zaak verder niet. IK vind de blower echt een boel lawaai maken, dus misbruik maken van mijn retour recht doe ik niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
Nieuwe "dikke" XFX 5700 xt Thicc kaart
https://videocardz.com/ne...x-5700-xt-thicc2-pictured

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 06-08-2019 17:24 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
Ik zit naar de 5700 XT te kijken, echter schrikken de “temp en noise” verhalen me een beetje af. Ik wil de kaart gewoon plug en play gaan gebruiken, overclocken ga ik niet aan beginnen. Voldoet het normale model dan? Of kan ik beter wachten op aftermarket modellen?

Vind het standaard model namelijk ook best mooi, lekker clean en simpel in tegenstelling tot veel aftermarket modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
En de Power Color Radeon RX 5700 XT Red Devil:
https://videocardz.com/ne...700-xt-red-devil-pictured

[ Voor 98% gewijzigd door Phusebox op 07-08-2019 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

swoutr schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:29:
Ik zit naar de 5700 XT te kijken, echter schrikken de “temp en noise” verhalen me een beetje af. Ik wil de kaart gewoon plug en play gaan gebruiken, overclocken ga ik niet aan beginnen. Voldoet het normale model dan? Of kan ik beter wachten op aftermarket modellen?

Vind het standaard model namelijk ook best mooi, lekker clean en simpel in tegenstelling tot veel aftermarket modellen.
Wacht op een aftermarket. ;)
Ze zijn gewoon hoorbaar tenzij je zelf gaat undervolten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
swoutr schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:29:

Ik zit op 71c op 70% fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52

wij

Ik heb een nieuwe RX 5700 reference. Op zich heel erg tevreden, geluid valt me alles mee. Ben een beetje aan het benchmarken / testen omdat ik zeker wil weten dat ik een goed exemplaar heb.

Het valt mij op op dat alle test in MSI Kombustor waarin bewegende beelden voorkomen (met artifact scanner aan), nogal veel artifacts melden. Bijvoorbeeld PhysX4 CPU en of msi-01 burn in mode. Ben benieuwd of anderen dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
WouterL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:24:
[...]

Is het geluid dat de kaart produceerd hinderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De eerste Sapphire RX 5700 XT, de Pulse serie:
https://www.google.com/am...lse-pictured-listed%3famp

Prijs van rond de 450 euro dus topmodellen gaan akelig dicht bij een 2070 Super komen. Geen idee waarom ik dan nog op Radeon wacht want alle voordelen zijn weg dan.

Edit:
Jep there it is, 575 euro voor de Asus Strix. Dat zit op hetzelfde niveau als een van de beter getestte 2070 Super kaarten
https://www.overclockers....phics-card-gx-43p-as.html

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 07-08-2019 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
WouterL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:24:
[...]

Wow, op 70% is hij mij wel echt veel te luid. Ik heb hem op 45% max staan (standaard is de max 42%), en dan is hij niet luider dan mijn voorgaande kaart met 'gewone' fans onder een maximale load. Voor mij is een hogere fan-snelheid ook niet nodig, met die instelling blijven de temperaturen keurig onder de maximale temperaturen (voor gpu vaak 80-85C, (wat max 90C is voor hij gaat throttlen), en voor de junction temp rond de 95-105C (max 115C) icm een undervolt van 1112mV (standaard 1198mV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Garwinski schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 07:41:
[...]

Wow, op 70% is hij mij wel echt veel te luid. Ik heb hem op 45% max staan (standaard is de max 42%), en dan is hij niet luider dan mijn voorgaande kaart met 'gewone' fans onder een maximale load. Voor mij is een hogere fan-snelheid ook niet nodig, met die instelling blijven de temperaturen keurig onder de maximale temperaturen (voor gpu vaak 80-85C, (wat max 90C is voor hij gaat throttlen), en voor de junction temp rond de 95-105C (max 115C) icm een undervolt van 1112mV (standaard 1198mV).
Zonder undervolt wordt de kaart bij mij 89c bij 40% fans. Een noodzakelijk kwaad dus zonder undervolt.. Waarschijnlijk kan het wel iets minder aangezien de kaart onder 70% fans 71c is.

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 07-08-2019 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garwinski
WouterL schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 07:43:
[...]

Zonder undervolt wordt de kaart bij mij 89c bij 40% fans. Een noodzakelijk kwaad dus zonder undervolt.. Waarschijnlijk kan het wel iets minder aangezien de kaart onder 70% fans 71c is.
Ah, ja, dan is het niet veel anders idd, al zou je alsnog wel minder dan 70% kunnen proberen idd met die temperaturen mits die fan-snelheid voor jou hinderlijk is, en als je dan ook nog een undervolt doet kan het nog beter. Blijkbaar werkt de auto-undervolt function op de RDNA kaarten erg goed. Heb het zelf niet geprobeerd, maar zie genoeg mensen die hem op die stand hebben gezet en er geen problemen mee hebben, maar wel lagere voltages en dus lager verbruik> lagere temps, zonder zelf moeite te hoeven doen (Handmatig instellen zal alsnog een grotere UV voor elkaar krijgen, maar dan moet je meer moeite doen om stabiliteit te testen etc). Altijd het proberen waard.
swoutr schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:22:
[...]

Is het geluid dat de kaart produceerd hinderlijk?
Ligt er dus aan. Als je fatsoenlijke airflow hebt in je kast en een undervolt instelt, misschien de fan snelheid max op 45% ipv 42% zoals ik zelf heb om hem comfortabel onder de max throttle-temperaturen, dan is hij voor mij niet beter hoorbaar dan mijn vorige kaart met gewone fans. Het is sowieso ook een erg ander geluid wat je hoort. Volgens mij hoor ik de fan helemaal niet, maar je hoort vooral een luchtstroom. Ik vind dat sowieso al een veel minder hinderlijk geluid dan een luide fan, ook al zou het dan hetzelfde geluidsniveau zijn (dit is allemaal wel erg subjectief natuurlijk, maar hierbij dan mijn ervaringen/mening).

[ Voor 29% gewijzigd door Garwinski op 07-08-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Garwinski schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:19:
[...]

Ah, ja, dan is het niet veel anders idd, al zou je alsnog wel minder dan 70% kunnen proberen idd met die temperaturen mits die fan-snelheid voor jou hinderlijk is, en als je dan ook nog een undervolt doet kan het nog beter. Blijkbaar werkt de auto-undervolt function op de RDNA kaarten erg goed. Heb het zelf niet geprobeerd, maar zie genoeg mensen die hem op die stand hebben gezet en er geen problemen mee hebben, maar wel lagere voltages en dus lager verbruik> lagere temps, zonder zelf moeite te hoeven doen (Handmatig instellen zal alsnog een grotere UV voor elkaar krijgen, maar dan moet je meer moeite doen om stabiliteit te testen etc). Altijd het proberen waard.
Welke tool gebruik je voor de auto undervolt?
Fans zijn niet per se hinderlijk omdat ik game met een headset, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
WouterL schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:25:
[...]

Welke tool gebruik je voor de auto undervolt?
Fans zijn niet per se hinderlijk omdat ik game met een headset, maar toch.
In Wattman in Radeon Settings is een optie voor auto-undervolt. Ik gebruik hem zelf dus niet, maar lees van veel mensen die hem gewoon daar dus op zetten en dat levert toch wat winst op zonder de moeite te hoeven doen om eindeloos te testen op stabiliteit zoals je dat zou moeten doen bij een handmatige UV (of OC). Ik heb mijn undervolt zelf handmatig ingesteld. Ik weet niet of 1112mV mijn best haalbare is, maar het is stabiel en voor nu ben ik wel even tevreden met de temperatuur-winst. Misschien dat ik later nog verder probeer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Phusebox schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 07:28:

Prijs van rond de 450 euro dus topmodellen gaan akelig dicht bij een 2070 Super komen. Geen idee waarom ik dan nog op Radeon wacht want alle voordelen zijn weg dan.

Edit:
Jep there it is, 575 euro voor de Asus Strix. Dat zit op hetzelfde niveau als een van de beter getestte 2070 Super kaarten
Het zou best kunnen dat die prijs simpelweg een placeholder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Garwinski schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:29:
[...]

In Wattman in Radeon Settings is een optie voor auto-undervolt. Ik gebruik hem zelf dus niet, maar lees van veel mensen die hem gewoon daar dus op zetten en dat levert toch wat winst op zonder de moeite te hoeven doen om eindeloos te testen op stabiliteit zoals je dat zou moeten doen bij een handmatige UV (of OC). Ik heb mijn undervolt zelf handmatig ingesteld. Ik weet niet of 1112mV mijn best haalbare is, maar het is stabiel en voor nu ben ik wel even tevreden met de temperatuur-winst. Misschien dat ik later nog verder probeer te gaan.
Dank :) De moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Phusebox schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 07:28:

Edit:
Asus strix altijd overpriced, net zoals met de super series. Denk echter dat de prijs lager zal liggen, al ligt dat aan de voorraad.

Zo niet, jammer dan zou ik ook voor een super gaan, maar iets zegt me dat de prijs niet kan kloppen, zoals je zei het voordeel is weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Moet ik echt opmerken hoeveel een ROG Strix RTX 2070S kost? ;)
pricewatch: Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 Super 8GB Gaming OC
pricewatch: Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 Super 8GB Gaming Advanced
pricewatch: Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 Super 8GB Gaming

Ja, dat is ook bijna €100 meer dan een instapmodel. Dit is dus waarom je in principe geen ROG Strix koopt. Nee, voor zowel de groene als rode loopgraaf zoek je naar een acceptabel instapmodel en die koop je. Je gaat pas omhoog als alle instapmodellen echt niet voldoen aan je eisen. Ze proberen je subtiel een onnodig dure videokaart te laten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:36:
Moet ik echt opmerken hoeveel een ROG Strix RTX 2070S kost? ;)
pricewatch: Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 Super 8GB Gaming OC
pricewatch: Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 Super 8GB Gaming Advanced
pricewatch: Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 Super 8GB Gaming

Ja, dat is ook bijna €100 meer dan een instapmodel. Dit is dus waarom je in principe geen ROG Strix koopt. Nee, voor zowel de groene als rode loopgraaf zoek je naar een acceptabel instapmodel en die koop je. Je gaat pas omhoog als alle instapmodellen echt niet voldoen aan je eisen. Ze proberen je subtiel een onnodig dure videokaart te laten kopen.
voor dat geld heb je inderdaad al een nette 3-fan Rtx 2080 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nu ik even aan het spelen ben vraag ik me af waar ik me druk over maak qua geluid. De ventilator in mijn Fanatec stuur maakt meer herrie dan de pc met een R9 290 Tri-X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabulous Gaming
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-09 15:27
Phusebox schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:54:
Nu ik even aan het spelen ben vraag ik me af waar ik me druk over maak qua geluid. De ventilator in mijn Fanatec stuur maakt meer herrie dan de pc met een R9 290 Tri-X...
Dit is het AMD Navi ervaringen topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fabulous Gaming schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:52:
[...]

Dit is het AMD Navi ervaringen topic...
Ja ik bedoel dus waarom ik me druk maak over het geluid van een videokaart als mijn stuur toch meer herrie maakt. Dus kan ik net zo goed een goedkope reference kaart nemen. Dat was mijn punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
Ferio schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

Asus strix altijd overpriced, net zoals met de super series. Denk echter dat de prijs lager zal liggen, al ligt dat aan de voorraad.

Zo niet, jammer dan zou ik ook voor een super gaan, maar iets zegt me dat de prijs niet kan kloppen, zoals je zei het voordeel is weg.
Inderdaad een absurde prijs, voor dat geld ga ik dan veel liever voor een 2070 super, het leuke voordeel van de 5700xt is nou juist de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
ik ben aan het wachten op de nieuwe 5700 xt's, maar als ik de prijzen zo wat zie begin ik toch wel weer te twijfelen tussen een 5700 xt of een 2070 super :/
zou toch wel weer een jaar of 7 met dezelfde gpu verderkunnen, maar als het prijsverschil blijft dalen ben ik toch meer geneigd een 2070 te halen.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nieuws van de buren: https://nl.hardware.info/...pre-orderen-voor-429-pond Leuk prijsje voor een instapper. Nu nog de reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
regmaster schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:13:
Nieuws van de buren: https://nl.hardware.info/...pre-orderen-voor-429-pond Leuk prijsje voor een instapper. Nu nog de reviews afwachten.
Of je kijkt een paar posts hoger... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Zit er aan te denken misschien toch voor een reference model te gaan. aangezien je ze al hebt vanaf 409 euro via amazon. Anders kan ik wellicht net zo goed gaan voor een 2070 super incl wolfenstein + control.

Kan deze beide nog verpatsen voor 50 euro. Of zijn de games gekoppeld aan je serie nr?

[ Voor 42% gewijzigd door swoutr op 07-08-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Deze ziet er wel leuk uit alleen jammer van de kleur.

MSI Radeon RX 5700 XT EVOKE Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2019/08/68105128-2b8a-43dc-b19e-22cd588e00c8.png

Meer info en pics:
https://wccftech.com/msi-...tom-graphics-card-teaser/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 12:24
Voordat jullie mij afschieten, ik ben heel erg niet thuis is dit wereldje, maar wat voor kaart raden jullie mij aan als ik veel bang for bucks videokaart wil hebben?

Ik heb geen budget, wel genoeg geld, maar het gaat beetje tegen mijn principe in om iets heel duurs te kopen gewoon omdat het kan. Ik zeg altijd een euro bespaard is een euro verdient. Echter wil ik wel optimaal kunnen gamen. Ik speel vooral FPS spellen en wil dit op 144hz gaan doen.

In mijn planning staat om op een Mini-ITX te gaan bouwen (laten bouwen, ivm ruimte gebrek op bureau)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar gezien het AMD Navi ervaringen topic waar je in post, heb je daar een voorkeur voor? En welke FPS spellen speel je op welke resolutie. Een BF5 op 4k 144Hz is wat anders dan CS op 1080p 144Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is er wel genoeg ruimte in een mini itx voor een medium tot high end kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik vind het trouwens erg vreemd dat de RX 5700 xt zonder aangepaste fancurve oploopt tot 92c. Ja, dan is hij stil ja. De kaart verkiest duidelijk hoge temperaturen boven lawaai.. Als ik auto undervolt doe bij wattman dan kiest hij een fancurve waarbij de temps alsnog oplopen tot 92 graden en zelfs 110 junction(!!) Ik kan dan niet langer de fancurve overriden met afterburner. ;w

[ Voor 36% gewijzigd door WouterL op 08-08-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:32
92c redt ik alleen met de powerlimit op 20%
Anders zit ik rond de 85c de artic cooler is binnen dus die gaat erop .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

WouterL schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:54:
Ik vind het trouwens erg vreemd dat de RX 5700 xt zonder aangepaste fancurve oploopt tot 92c. Ja, dan is hij stil ja. De kaart verkiest duidelijk hoge temperaturen boven lawaai.. Als ik auto undervolt doe bij wattman dan kiest hij een fancurve waarbij de temps alsnog oplopen tot 92 graden en zelfs 110 junction(!!) Ik kan dan niet langer de fancurve overriden met afterburner. ;w
Ik ben bang dat je een mindere kwaliteit chip hebt. Sommige Navi chips lijken meer last te hebben van lekstroom en dat vertaalt zich in meer hitte, hogere temperaturen en minder boostclocks. Zo gaat het nu eenmaal met computerchips en zeker rond launch zitten er vaak meer chips tussen die net de standaarden halen en eigenlijk niet zo goed zijn. Dit lijkt een van de redenen te zijn waarom sommige reviews heel anders uitpakten dan andere. Je kan zo 50MHz of meer en bijna 10 graden Celcius variatie tussen verschillende kaarten krijgen en dat kan het verschil zijn tussen best goed of juist helemaal niet.

Ik weet hoe het is met mijn slechte kwaliteit, release Vega. Het enige dat helpt is handmatig flink undervolten of deze de komende weken verkopen en wat bijleggen voor een AIB model. Het is een van de vele redenen waarom ik juist wacht op een AIB model. Ik heb gewoon geen zin meer in dit gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:39:
[...]

Ik ben bang dat je een mindere kwaliteit chip hebt. Sommige Navi chips lijken meer last te hebben van lekstroom en dat vertaalt zich in meer hitte, hogere temperaturen en minder boostclocks. Zo gaat het nu eenmaal met computerchips en zeker rond launch zitten er vaak meer chips tussen die net de standaarden halen en eigenlijk niet zo goed zijn. Dit lijkt een van de redenen te zijn waarom sommige reviews heel anders uitpakten dan andere. Je kan zo 50MHz of meer en bijna 10 graden Celcius variatie tussen verschillende kaarten krijgen en dat kan het verschil zijn tussen best goed of juist helemaal niet.

Ik weet hoe het is met mijn slechte kwaliteit, release Vega. Het enige dat helpt is handmatig flink undervolten of deze de komende weken verkopen en wat bijleggen voor een AIB model. Het is een van de vele redenen waarom ik juist wacht op een AIB model. Ik heb gewoon geen zin meer in dit gedoe.
Ja hij gaat ook terug voor een aftermarket. Heb tot 3 september voor de retour. Gaat ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:39:
de komende weken verkopen en wat bijleggen voor een AIB model. Het is een van de vele redenen waarom ik juist wacht op een AIB model. Ik heb gewoon geen zin meer in dit gedoe.
Ik heb begrepen dat de reviewmodellen die nu voor de AIB-versies rondzwerven, ook nogal last hebben van problemen met het instellen van fancurves... Zou 'm dus niet te snel verkopen; je zal toch moeten wachten op een update vanuit AMD.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Richh schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:44:
[...]

Ik heb begrepen dat de reviewmodellen die nu voor de AIB-versies rondzwerven, ook nogal last hebben van problemen met het instellen van fancurves... Zou 'm dus niet te snel verkopen; je zal toch moeten wachten op een update vanuit AMD.
AMD kennende komt volgende week de driver die dat oplost, een dag na de eerste reviews. :P

De Powercolor Red Devil en de drie ASUS modellen staan weer online bij OCUK. Van wat ik begrijp hebben ze daar wel eens de neiging om pre-orders te hoog te plaatsen, maar ik denk dat deze redelijk zullen kloppen. Misschien nog net iets te duur, maar niet al te veel. :)

£450/€488
https://www.overclockers....phics-card-gx-19a-pc.html

£429/€465
https://www.overclockers....phics-card-gx-43r-as.html

£459/€498
https://www.overclockers....phics-card-gx-43q-as.html

£500/€542

[ Voor 48% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-08-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Maar even afwachten, deze prijzen zijn vrij nietszeggend.
Door Powercolor werden vanaf prijzen genoemd het zelfde als de referentie modellen, dus verwacht de simpelere modellen op die prijs te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:08:
[...]

AMD kennende komt volgende week de driver die dat oplost, een dag na de eerste reviews. :P

De Powercolor Red Devil en de drie ASUS modellen staan weer online bij OCUK. Van wat ik begrijp hebben ze daar wel eens de neiging om pre-orders te hoog te plaatsen, maar ik denk dat deze redelijk zullen kloppen. Misschien nog net iets te duur, maar niet al te veel. :)
En om het dan even makkelijk te maken voor eenieder, álle 5700 & 5700XT op OCUK (op prijs gesorteerd).

AMD 5700 Vindt u hier
AMD 5700XT Vindt u hier

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
kx22 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:42:
Voordat jullie mij afschieten, ik ben heel erg niet thuis is dit wereldje, maar wat voor kaart raden jullie mij aan als ik veel bang for bucks videokaart wil hebben?

Ik heb geen budget, wel genoeg geld, maar het gaat beetje tegen mijn principe in om iets heel duurs te kopen gewoon omdat het kan. Ik zeg altijd een euro bespaard is een euro verdient. Echter wil ik wel optimaal kunnen gamen. Ik speel vooral FPS spellen en wil dit op 144hz gaan doen.

In mijn planning staat om op een Mini-ITX te gaan bouwen (laten bouwen, ivm ruimte gebrek op bureau)
Misschein niet juiste topic. Bang for bucks blijft lastig. Welke FPS speel je? Het is nu we duidelijk dat de 5700-kaarten met custom coolers behoorlijk duurder zijn. Dus daar gaat je bang for bucks. In dat geval zou ik gewoon voor de variant gaan die nu al beschikbaar is. Maar ja, lastig.. want die zijn wat lawaaierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik kon zomaar nog een een rtx 2070s FE aanschaffen. De aftermarkets komen wat mij betreft te dichtbij de supers qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
WouterL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:51:
Ik kon zomaar nog een een rtx 2070s FE aanschaffen. De aftermarkets komen wat mij betreft te dichtbij de supers qua prijs.
Ik zit ook te twijfelen. Maar zou dan wel voor 5700xt stock kaarten gaan. En dan de gok of ze echt veel lawaai maken. Stiekem hoop ik dat het geluid meevalt en dat de meeste mensen kritisch zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door grote_oever op 09-08-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
grote_oever schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

Ik zit ook te twijfelen. Maar zou dan wel voor 5700x stock kaarten gaan. En dan de gok of ze echt veel lawaai maken.
Ik heb er dus eentje liggen die terug gaat. Als dat ding op stock settings 92 graden wordt, heb ik er een heel hard hoofd in... 529 voor de FE betaald (overigens een prachtige kaart om te zien) inclusief twee games.

[ Voor 10% gewijzigd door WouterL op 09-08-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
WouterL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:10:
[...]

Ik heb er dus eentje liggen die terug gaat. Als dat ding op stock settings 92 graden wordt, heb ik er een heel hard hoofd in... 529 voor de FE betaald (overigens een prachtige kaart om te zien) inclusief twee games.
Ik begin mezelf ervan te overtuigen dat jij bij de 1% hoort. Zoals @DaniëlWW2 aangaf. Voordeel van de kaart is echt bang for bucks, wat inderdaad verdwijnt nu. Maar goed, ze zijn nog niet leverbaar. Voor zelfde geld is het straks stuk lager. M’n HD 7950 houd het wel een paar weken vol... alhoewel ik steeds meer begin te twijfelen. Recentelijk veel gratis games gekregen die deze kaart totaal niet trekt (division 2 en anno 1800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
WouterL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:10:
[...]

Vind je het idee van 92 graden niet fijn, of throttled hij dan ook vanwege de temperatuur? Die temperatuur is nog wel binnen specs (tenminste, 90 is de max waarna hij begint te throttlen. Was die 92 dan ook een piek?). Deze kaarten worden gewoon warmer als je het vergelijkt met kaarten met eenzelfde verbruik op een groter productieprocede, omdat er simpelweg minder oppervlakte is om de warmte over te verspreiden. Als hij op stock steeds constant boven de 90 graden blijft dan is er wel iets mis waarschijnlijk. Naar mijn weten zou de fan dan harder moeten gaan, óf gaat de kaart throttlen (ook niet ideaal, maar beter dan een kaart die te lang boven de max temperatuur blijft hangen).

Dat gezegd hebbende, ja, was misschien leuker geweest als de koeling de kaart gewoon rond de 80 graden kon houden, om comfortabeler onder de throttle-limit te zitten, zonder als een vliegtuig te klinken :p (bij mij valt het geluid overigens erg mee, als je genoegen neemt met een core temp van rond de 85 graden en t junction van 100 graden*, allebei onder de maximums, dus geen thermal throttling)

*niet toen het hier een hele week boven de 30 graden was natuurlijk, toen lagen mijn temps wel dichter bij de max. Waren slechte omstandigheden om voor het eerst kennis te maken met de 5700XT reference :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Garwinski schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Vind je het idee van 92 graden niet fijn, of throttled hij dan ook vanwege de temperatuur? Die temperatuur is nog wel binnen specs (tenminste, 90 is de max waarna hij begint te throttlen. Was die 92 dan ook een piek?). Deze kaarten worden gewoon warmer als je het vergelijkt met kaarten met eenzelfde verbruik op een groter productieprocede, omdat er simpelweg minder oppervlakte is om de warmte over te verspreiden. Als hij op stock steeds constant boven de 90 graden blijft dan is er wel iets mis waarschijnlijk. Naar mijn weten zou de fan dan harder moeten gaan, óf gaat de kaart throttlen (ook niet ideaal, maar beter dan een kaart die te lang boven de max temperatuur blijft hangen).

Dat gezegd hebbende, ja, was misschien leuker geweest als de koeling de kaart gewoon rond de 80 graden kon houden, om comfortabeler onder de throttle-limit te zitten, zonder als een vliegtuig te klinken :p (bij mij valt het geluid overigens erg mee, als je genoegen neemt met een core temp van rond de 85 graden en t junction van 100 graden*, allebei onder de maximums, dus geen thermal throttling)

*niet toen het hier een hele week boven de 30 graden was natuurlijk, toen lagen mijn temps wel dichter bij de max. Waren slechte omstandigheden om voor het eerst kennis te maken met de 5700XT reference :p
Hij wordt en blijft gewoon 92 graden. Gekke is dat de fans niet harder gaan en bijna geruisloos blijven. Echt merkbaar in game throttled hij niet. Ik moet de fancurve echt aanpassen wil ik normale temperaturen bereiken. (71 graden op 70% fans, gok 80 op zon 50-60% dans). Ik heb een tjunction temp piek gehad van 110... ;w

Ik wachtte eigenlijk op de aftermarket varianten, maar een beschikbare rtx 2070S FE voor 529 was wel erg aanlokkelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door WouterL op 09-08-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
WouterL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Hij wordt en blijft gewoon 92 graden. Gekke is dat de fans niet harder gaan en bijna geruisloos blijven. Echt merkbaar in game throttled hij niet. Ik moet de fancurve echt aanpassen wil ik normale temperaturen bereiken. (71 graden op 70% fans, gok 80 op zon 50-60% dans). Ik heb een tjunction temp piek gehad van 110... ;w
(ook die piek is nog wel onder de max :p hoewel je natuurlijk niet constant bij de maxima wil zitten)

Maar, niet helemaal eerlijk bedenk ik mij nu, ik heb de max fansnelheid op 45% staan, niet op de stock 42%. Een minimiem verschil misschien, maar niet stock. En ik heb ook een undervolt zoals ook al eerder aangegeven (maar de andere kant op heb ik ook +15% powerlimit ingesteld, wat weer voor meer warmte kan zorgen).

Heb je de auto undervolt optie al geprobeerd? Maar ook hier weer, op zich heb je dan wel een punt, op stock met 42% fan snelheid en 1198mV ipv 1112mV zou ik ook constant die maximale temperaturen aanraken, met misschien zelfs throttling tot gevolg. Dat is wel een beetje zonde van een gloednieuwe dure kaart (als je niet zo veel hebt met tweaken/je gewoon een kaart wil die werkt zonder dingen zelf te hoeven doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

grote_oever schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:27:
[...]

Ik begin mezelf ervan te overtuigen dat jij bij de 1% hoort. Zoals @DaniëlWW2 aangaf. Voordeel van de kaart is echt bang for bucks, wat inderdaad verdwijnt nu. Maar goed, ze zijn nog niet leverbaar. Voor zelfde geld is het straks stuk lager. M’n HD 7950 houd het wel een paar weken vol... alhoewel ik steeds meer begin te twijfelen. Recentelijk veel gratis games gekregen die deze kaart totaal niet trekt (division 2 en anno 1800)
Een RX5700XT is nu ergens tussen de €400-€440, afhankelijk of je kijkt naar heel Europa of alleen Nederland. ASUS is natuurlijk weer wat duurder dan de rest, want ASUS. :z
https://www.gputracker.eu...hics-cards/amd/rx-5700-xt

Van Powercolor weten we dat ze een model hebben voor de MSRP en ik verwacht die Sapphire Pulse daar eigenlijk ook net zoals de ASRock Challenger en de MSI Mech. Bij launch kan het nog wat duurder zijn omdat er schaarste kan optreden. In de weken erna zie ik de instapmodellen naar de €400-€420 zakken. We moeten gewoon hopen dat er meteen een flinke voorraad binnenkomt en dan je slag slaan. Dat of nog meer geduld hebben tot de prijzen stabiliseren en gaan zakken.

Ik zit er zelf ook wel een beetje mee omdat ik het liefst een videokaart koop die tussen de €350-€400 zit. Dat sluit het beste aan bij mijn systeem, monitor en wensen. Ik heb me er al bij neergelegd dat het iets meer zal worden, maar ik ga in principe ook geen €500 betalen voor een videokaart. Dat zou ik pas overwegen als het echt een enorme sprong voorwaarts is. Die is er gewoon niet. Zeker niet als de keuze bestaat uit een Navi 10 of Turing Tu-104. Beiden zijn eigenlijk meer traditionele €300-€350 ish videokaarten waar gewoon een flinke premium voor word gevraagd. Ik maak me daar geen illusies over.

Blijft staan dat een goede RX5700XT minstens €100 goedkoper zal zijn dan een instapmodel voor een RTX2070S. Het is niet alsof je nu een RTX2070S kan kopen met een 2,5 slot koelblok, RGB etc voor minder dan €600.

Verder is een HD7950 nu gewoon op. Geweldige videokaarten waren het, heb het zelf tot 2017 volgehouden met die van mij, maar er zijn zelfs grenzen aan wat de HD7950 aankan. Zeker een game zoals Anno 1800 is zwaar en die game draait ook niet goed op GCN, beduidend beter op RDNA. Iets waar ik ook naar uitkijk omdat ik nu regelmatig rond de 44fps zit en ik rond die verversingssnelheid hoofdpijn krijg. Vinden mijn ogen gewoon niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als je dan die twee gratis spellen bij een 2070S voor €50 weet te verkopen, danwel als je die toch zelf had willen kopen, dan blijft er nog €50 verschil over, al niet meer zo heel indrukwekkend.

Maar goed, vooralsnog is er nog nauwelijks iets bekend van de AIB modellen, dus ik vraag me af of ze over een maand al voor de MSRP daadwerkelijk verkrijgbaar aan zijn, of dat dat nog 2 maanden minstens duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Ik heb uiteindelijk ook gekozen voor de 2070 super, krijg hem vandaag binnen. Uiteraard enorm benieuwd.
Verkoop dit weekend mijn oude pc en zou dus zonder grafische kaart zitten, want heb deze er bij verkocht.

Wilde aanvankelijk wachten op aftermarket modellen van de 5700 XT, maar als ik kijk naar de prijzen van de aftermarket modellen bij de 2070 super zijn deze allemaal duurder dan de reference modellen. Nu voor het goedkoopste aftermarket model van de 2070 super gekozen, de inno3d, scoort prima. Een ander mooi voordeel is RTX & de bijgeleverde games Wolfenstein en Control. Wilde ze aanvankelijk meteen verkopen, maar toch wel enorm benieuwd naar control. Daarnaast zijn de games gekoppeld aan de kaarten van Nvidia.

Na 1300 euro uit te hebben gegeven kan die 80 euro extra er ook nog wel bij. Kan er de komende 5 jaar weer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:06:
[...]

Blijft staan dat een goede RX5700XT minstens €100 goedkoper zal zijn dan een instapmodel voor een RTX2070S. Het is niet alsof je nu een RTX2070S kan kopen met een 2,5 slot koelblok, RGB etc voor minder dan €600.
Mwah, 570 voor een van de beter getestte modellen:
https://www.alternate.nl/...20kaart&utm_term=JFXY0R51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Apples met appels. ;)
Die Gigabyte is ook een instapmodel van een fabrikant die in de regel voornamelijk veel goedkope modellen produceert.

HIS lanceert kennelijk morgen haar eerste model in Japan.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/HIS-Radeon-RX-5700-XT-IceQX2-1-1000x750.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/HIS-Radeon-RX-5700-XT-IceQX2-3-1000x750.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/HIS-Radeon-RX-5700-XT-IceQX2-2-1000x750.jpg
https://videocardz.com/ne...iceqx2-available-in-japan

Gigabyte Gaming OC. Om het maar even over appels met appels vergelijken te hebben. ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/jci6ykz3edf31.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/GIGABYTE-Radeon-RX-5700-XT-GAMING-OC-1-1000x750.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/GIGABYTE-Radeon-RX-5700-XT-GAMING-OC-8-1000x750.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/GIGABYTE-Radeon-RX-5700-XT-GAMING-OC-4-1000x750.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/GIGABYTE-Radeon-RX-5700-XT-GAMING-OC-5-1000x750.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/GIGABYTE-Radeon-RX-5700-XT-GAMING-OC-3-1000x750.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/GIGABYTE-Radeon-RX-5700-XT-GAMING-OC-2-1000x750.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/GIGABYTE-Radeon-RX-5700-XT-GAMING-OC-7-1000x750.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/GIGABYTE-Radeon-RX-5700-XT-GAMING-OC-6-1000x750.jpg
https://videocardz.com/ne...700-xt-gaming-oc-pictured

Powercolor wou inderdaad op 13 augustus lanceren, ook met een special edition naast de Red Devil. Helaas zorgt de Typhoon Lekima ervoor dat ze de distributie niet voor elkaar krijgen. Ze stellen dus uit naar 15 augustus. Wel mag duidelijk zijn dat Powercolor dus haar eerste modellen laat invliegen.
https://www.reddit.com/r/..._xt_powercolor_red_devil/

De Sapphire Pulse staat ook weer op OCUK, voor omgerekend bijna €460. Goedkoopste model dat er nu staat, maar eigenlijk nog steeds iets te veel.
https://www.overclockers....phics-card-gx-38x-sp.html

[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-08-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:28:
[...]

Apples met appels. ;)
Die Gigabyte is ook een instapmodel van een fabrikant die in de regel voornamelijk veel goedkope modellen produceert.

HIS lanceert kennelijk morgen haar eerste model in Japan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://videocardz.com/ne...iceqx2-available-in-japan

Gigabyte Gaming OC. Om het maar even over appels met appels vergelijken te hebben. ;)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://videocardz.com/ne...700-xt-gaming-oc-pictured

Powercolor wou inderdaad op 13 augustus lanceren, ook met een special edition naast de Red Devil. Helaas zorgt de Typhoon Lekima ervoor dat ze de distributie niet voor elkaar krijgen. Ze stellen dus uit naar 15 augustus. Wel mag duidelijk zijn dat Powercolor dus haar eerste modellen laat invliegen.
https://www.reddit.com/r/..._xt_powercolor_red_devil/

De Sapphire Pulse staat ook weer op OCUK, voor omgerekend bijna €460. Goedkoopste model dat er nu staat, maar eigenlijk nog steeds iets te veel.
https://www.overclockers....phics-card-gx-38x-sp.html
Mooie update. €460 valt toch wel mee? In pricewatch is hij bij azerty (sorry, goedkopere webshops even uitgesloten), €434 euro. Op zich kun je discussiëren of 26 euro waard is om een stillere koeler te krijgen, maar voor een advies is dit bijna te verwaarlozen. Liever 26 euro extra uitgeven dan de kans op irritatie door het geluid wat geproduceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Probleem is dat het bij elkaar optelt. Een 2070S koop je voor €540. Daar zitten twee spellen bij, granted Wolfenstein haalt geen goede reviews (of prijzen), maar als die samen een €50 waard zijn (doorverkopen danwel zelf spelen), dan kom je op €490 uit. En wat is dan die €30 nog? Kan je dan niet net zo goed een 2070S kopen, vooral gezien je die morgen in huis hebt, en ik me afvraag of je deze volgende maand in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Na het gezeik met Gigabyte AMD modellen de laatste jaren sla ik hen de komende jaren over.
Ik heb zelf het geluk een stabiele GB Vega56 te hebben, maar ik lijk wel in de minderheid te zijn als je de verhalen op het web leest.
Dat risico neem ik niet weer, daarnaast is de koeling ook teleurstellend op GB de laatste jaren. De mijne heeft een joekel van een 3slot oplossing maar moet nog flink omhoog rampen.

[ Voor 28% gewijzigd door unfor op 09-08-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sicinc
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 19:59
Sissors schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:28:
Probleem is dat het bij elkaar optelt. Een 2070S koop je voor €540. Daar zitten twee spellen bij, granted Wolfenstein haalt geen goede reviews (of prijzen), maar als die samen een €50 waard zijn (doorverkopen danwel zelf spelen), dan kom je op €490 uit. En wat is dan die €30 nog? Kan je dan niet net zo goed een 2070S kopen, vooral gezien je die morgen in huis hebt, en ik me afvraag of je deze volgende maand in huis hebt.
Wat probeer je nu precies duidelijk te maken?
Ik begrijp dat je de 2070S de betere keuze vindt.
Maar dit is toch de Navi ervaringen topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Sissors schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:28:
Verkoop je de games trouwens? Want ik zie de gigabyte kaart voor €570 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unfor schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:48:
Na het gezeik met Gigabyte AMD modellen de laatste jaren sla ik hen de komende jaren over.
Ik heb zelf het geluk een stabiele GB Vega56 te hebben, maar ik lijk wel in de minderheid te zijn als je de verhalen op het web leest.
Dat risico neem ik niet weer, daarnaast is de koeling ook teleurstellend op GB de laatste jaren. De mijne heeft een joekel van een 3slot oplossing maar moet nog flink omhoog rampen.
Ik zou ook niet snel een Gigabyte aanraden. Maar hier lijkt het erop dat Gigabyte, Navi dezelfde behandeling lijkt te geven als Turing. Dat is al een hele stap na de afgelopen jaren. Het lijkt hetzelfde ontwerp te zijn. Of dat nu zo goed is, is een tweede. :P

Maar het is tijd dat er eens reviews verschijnen en we eens wat kunnen kopen. Powercolor zou dus 15 augustus worden, ASUS haar ROG Strix kennelijk op 16 augustus. Ik zit vooral te wachten op de Sapphire Pulse en de Powercolor Red Dragon, a.ka. het instapmodel. Ik denk gewoon echt niet dat je iets beters nodig zal hebben dan een goede instapper en die Pulse heeft denk ik heel wat potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
sicinc schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:08:
[...]

Wat probeer je nu precies duidelijk te maken?
Ik begrijp dat je de 2070S de betere keuze vindt.
Maar dit is toch de Navi ervaringen topic :P
Dat maak jij ervan, niet ik. Ik maak enkel het punt dat als je zegt dat €30 niet veel uitmaakt, je met wat rekenen er ook op kan komen dat je net zo goed nog een stapje duurder kan gaan.
grote_oever schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:17:
[...]

Verkoop je de games trouwens? Want ik zie de gigabyte kaart voor €570 staan.
Ging mij om de goedkoopste, dat is een Inno voor €540. Of ik het zelf zou doen weet ik nog niet, ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sicinc
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 19:59
Sissors schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:24:
[...]

Dat maak jij ervan, niet ik. Ik maak enkel het punt dat als je zegt dat €30 niet veel uitmaakt, je met wat rekenen er ook op kan komen dat je net zo goed nog een stapje duurder kan gaan.
Dan zou ik zeggen; wacht nog even met rekenen totdat de partner kaarten uit zijn.

Zit zelf te wachten op de Sapphire varianten.
Op dit moment een Asus vega 56 en de bios is ok, maar niet zo goed als de Sapphire 480 en 580.
Al was de koeler van de 480 wel een beetje ondergedimentioneerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Heeft hier iemand ook ervaring met het underclocken van de referentie kaarten? Ik ben benieuwd hoe veel prestaties je moet inleveren om de kaart stil te krijgen. Mocht dat meevallen dan blijven de referentiekaarten mits flink goedkoper dan de partner kaarten voor mij interessant.

Een RX 5700 +/- 10% is voor mij op 1080p@90Hz voldoende. Prijs van RX 5700 is op mindfactory al 329 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Maulwurfje op 09-08-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maulwurfje schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:37:
Heeft hier iemand ook ervaring met het underclocken van de referentie kaarten? Ik ben benieuwd hoe veel prestaties je moet inleveren om de kaart stil te krijgen. Mocht dat meevallen dan blijven de referentiekaarten mits flink goedkoper dan de partner kaarten voor mij interessant.

Een RX 5700 +/- 10% is voor mij op 1080p@90Hz voldoende. Prijs van RX 5700 is op mindfactory al 329 euro.
Ik betwijfel eigenlijk of je de RX5700 überhaupt hoeft te undervolten. Ze zijn kunstmatig gelimiteerd op 1800MHz, verbruiken maximaal 180W en zitten standaard rond de 1000mv. Dus niet de 225W/1200mv van de XT. Veel XT's worden juist richting de 1000mv undervolt om ze stil te krijgen. Ik vermoed dat je met het aanpassen van de fancurve, de kaart al redelijk stil kan krijgen. Hoef je voltages niet eens aan te raken. Dat kan altijd, maar ik denk niet dat je ver hoeft te zakken om de kaart echt stil te krijgen.

Maar misschien kan @Astennu je nog wat meer helpen met zijn RX5700XT ervaringen. :)
grote_oever schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:17:
[...]

Mooie update. €460 valt toch wel mee? In pricewatch is hij bij azerty (sorry, goedkopere webshops even uitgesloten), €434 euro. Op zich kun je discussiëren of 26 euro waard is om een stillere koeler te krijgen, maar voor een advies is dit bijna te verwaarlozen. Liever 26 euro extra uitgeven dan de kans op irritatie door het geluid wat geproduceerd wordt.
Als die echt heel erg goed is. Maar Pulse is Sapphire haar instaplijn en Sapphire is geen dure AIB die een hoop rommel bij je videokaart doet of erop plakt en dan extra vraagt. Een Sapphire Pulse zou dus rond de MSRP moeten liggen en dat is ongeveer €430. :)

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-08-2019 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
De artic er op gezet .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7UUyiO0miGEzk0nm0GZyDtzp/medium.jpg
Ben benieuwd , eerst verder bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
Beaudog schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:04:
De artic er op gezet .
[Afbeelding]
Ben benieuwd , eerst verder bouwen
Laat je ons weten of je kaart er vooruit op is gegaan? TimmyJoe had met een Artic koeler zelf niet zo'n geslaagde uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Net een benchmark gedraaid een hij boost rond de 1860/1880 en werd niet warmer dan 64 c
Normaal zat ik al rond de 85c
En de boostclock varieerde ook meer nu is hij meer steady .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esthar
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-09 10:26
Heb gisteren terug mijn blower op mijn 5700XT geplaatst nadat ik het eens geprobeerd had met de arctic cooler accelero xtreme iii,
hier zijn mijn ervaring:
  • De warmte bleef ik mijn kast hangen (fractal r6) .
  • De temperatuur van de Gddr6 werd veel te warm naar mijn goesting, ging tijdens stresstest tegen +100°c. Alleen als de koeler op max draait (2000rpm) was de Gddr6 temp rond 90°c. Ik heb btw Cu heatsinks gebruikt.
En ja de Blower ziet er gewoon beter uit B-)

[ Voor 7% gewijzigd door Esthar op 09-08-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maulwurfje schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:37:

Jazeker zie ook de firstpost.
Als je hem echt heel stil wil maken zou ik denk ik gewoon voor de RX 5700 gaan dan kan je hem iets undervolten + die max target clocks draaien ik deed 1850T (stock 1750) met 975mv (stock 1020mv).

En als je nog stiller wil kan je naar 900-925mv gaan.
Een XT is dan een +-7% sneller op gelijke clocks maar de XT moet het vooral van zijn hogere clocks hebben. De coolers zijn +- gelijk. Kortom het is zonde om een XT zo ver te underclocken naar RX 5700 performance. Als looks en zo je niet veel uit maken en prijs performance gaan gewoon die RX 5700 pakken.
Beaudog schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:41:
Net een benchmark gedraaid een hij boost rond de 1860/1880 en werd niet warmer dan 64 c
Normaal zat ik al rond de 85c
En de boostclock varieerde ook meer nu is hij meer steady .
En hoe zijn je VRM en Ram Temps?
En moeten er geen heatsinks op die blauwe thermal pad's?
Esthar schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:03:
Heb gisteren terug mijn blower op mijn 5700XT geplaatst nadat ik het eens geprobeerd had met de arctic cooler accelero xtreme iii,
hier zijn mijn ervaring:
  • De warmte bleef ik mijn kast hangen (fractal r6) .
  • De temperatuur van de Gddr6 werd veel te warm naar mijn goesting, ging tijdens stresstest tegen +100°c. Alleen als de koeler op max draait (2000rpm) was de Gddr6 temp rond 90°c. Ik heb btw Cu heatsinks gebruikt.
En ja de Blower ziet er gewoon beter uit B-)
Ik had dit elders ook al gelezen ja.
Je moet een grote heatsink hebben voor ram en VRM wil dat werken.
Eigenlijk moet je een baseplate hebben van de stock cooler zodat je een groot oppervlak hebt. En dan een aftermarket cooler mounten.

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 10-08-2019 00:46 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
wat ik uit lees bij hwinfo en dat is onder het gamen .
gpu:65c
hotspot temp:85c
en vrmdvvd01:64c
power limit op 10% rond 1950 ghz
Vrm: 71c

[ Voor 3% gewijzigd door Beaudog op 10-08-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beaudog schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:59:
wat ik uit lees bij hwinfo en dat is onder het gamen .
gpu:65c
hotspot temp:85c
en vrmdvvd01:64c
power limit op 10% rond 1950 ghz
Dat zijn opzich wel nette temps. Hoe hoog is je Memory temp?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Rond de 75c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm als dit de prijzen worden dan hell no:
https://www.proshop.de/Gr...6-RAM-Grafikkarte/2792486

Maar goed dat zijn natuurlijk early adaptor prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

De powercolor devil 5700xt is wel een mooi kaartje :) Wordt de vervanger voor mij stock koeler kaart. Nu nog die stock kaart zien te verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Astennu @Beaudog @ion Zou een van jullie eens een GPU-Z screenshot willen plaatsen. Ik vraag me namelijk al welke stepping de Navi chips hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:04:
@Astennu @Beaudog @ion Zou een van jullie eens een GPU-Z screenshot willen plaatsen. Ik vraag me namelijk al welke stepping de Navi chips hebben. :)
Wat is je verwachting? Veel of weinig revisies. Navi was uitgesteld ivm productie problemen. Vraag is dan of dat kwam door de chip of door de node.
Edit: je hebt in het andere topic al het antwoord gegeven: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59674562

[ Voor 12% gewijzigd door Maulwurfje op 10-08-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maulwurfje schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

Wat is je verwachting? Veel of weinig revisies. Navi was uitgesteld ivm productie problemen. Vraag is dan of dat kwam door de chip of door de node.
Edit: je hebt in het andere topic al het antwoord gegeven: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59674562
Ik vraag het me gewoon af. Verder heb ik daar helemaal niks over Navi haar stepping gezegd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/19/08/10/nu8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kijk, dat wou ik dus even weten. C1 dus, dat verklaard wat omtrent de vertraging van Navi 10. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WF2p39V4tXaMvif1W2MUlJIB/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die 50th van mij geeft C0 aan.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

Kijk, dat wou ik dus even weten. C1 dus, dat verklaard wat omtrent de vertraging van Navi 10. :)
Waarom verklaart dat wat?

Vega was C3 en Radeon VII had ook C1. Vraag mij af hoeveel dat zegt.

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 11-08-2019 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En een 480 is C7. Voor een compleet nieuwe chip lijkt mij C1 niet vreemd. Met de vraag hoeveel waarde we nou echt aan dat nummertje moeten hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaudog
Ben nu op 1100 mv beland undervolt samen met de artic koeler is het echt super stil onder het gamen draait de koeler op 21%
En de gpu is dan 63c .
Hotspot rond de 75 c .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Astennu schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 00:07:
[...]

Same. Undervolt wil niet lager dan 1120 (Furmark stable) en 1140 (Apex stable)... Ding draait idle makkelijk 45*C, zelfs met 23 graden binnen / buiten. Wat mij nog wel het meest "triggered" is dat de sticker op de fan niet helemaal gecentreerd zit. Met een vertical mount is dat toch wel een beetje REEEE :+

Verder is het een mooi ding en ben ik 50 / 50 tevreden. Overweeg eventueel een Raijintek of NZXT G12, maar goed.

It's been a while... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 00:07:
[...]

[...]

Waarom verklaart dat wat?

Vega was C3 en Radeon VII had ook C1. Vraag mij af hoeveel dat zegt.
Ander topic. Het was bekend dat Navi haar tape out ook niet helemaal soepel ging. Ik vroeg me gewoon af welke stepping het nu was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fid3lity schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:49:
[...]

Same. Undervolt wil niet lager dan 1120 (Furmark stable) en 1140 (Apex stable)... Ding draait idle makkelijk 45*C, zelfs met 23 graden binnen / buiten. Wat mij nog wel het meest "triggered" is dat de sticker op de fan niet helemaal gecentreerd zit. Met een vertical mount is dat toch wel een beetje REEEE :+

Verder is het een mooi ding en ben ik 50 / 50 tevreden. Overweeg eventueel een Raijintek of NZXT G12, maar goed.

It's been a while... :o
Je bedoelt die voltages met stock clock targets?

Ik ben daar vandaag mee aan het testen geweest:
Superposition 1080p High Clock speed scaling @ 25,6 Ambient:
1000mv = 1805-1884-A1859-T1941MHz Score:11999 75.56-98-75-107.33 @ GPUPwr 159,7 Watt (182Max) 86-100-92c @ 1815-2031RPM crash at -TMHz) - 1.MHz per mv
1025mv = 1833-1914-A1893-T1970MHz Score:12150 76.51-90.88-109.44 @ GPUPwr 166.8 Watt (191Max) 85-101-92c @ 1900-2311RPM crash at -1980?TMHz) - 1.MHz per mv
1050mv = 1851-1944-A1923-T2000MHz Score:12292 77.60-91.94-110.54 @ GPUPwr 173,0 Watt (200Max) 84-101-92c @ 2010-2306RPM crash at -T2010?MHz) - 1.MHz per mv
1075mv = 1888-1978-A1954-T2030MHz Score:12422 76.81-92.92-111.63 @ GPUPwr 185,8 Watt (215Max) 83-102-90c @ 2136-2430RPM crash at 1981-T2040MHz) - 1.MHz per mv
1100mv = 1887-2001-A1980-T2060MHz Score:12554 79.04-93.00-113.07 @ GPUPwr 193,0 Watt (229Max) 82-101-88c @ 2453-2873RPM crash at -T2070?MHz) - 1.MHz per mv
1125mv = 1925-2028-A2003-T2080MHz Score:12660 78.26-94.69-114.60 @ GPUPwr 204.2 Watt (237Max) 81-102-86c @ 3186-3472RPM crash at 2058-T2090MHz) - 1.MHz per mv
1150mv = 1943-2052-A2023-T2100MHz Score:12714 76.06-95.10-114.89 @ GPUPwr 213,2 Watt (246Max) 86-101-86c @ 3186-3472RPM crash at 2074-T2110MHz) - 1.MHz per mv
1175mv = 1984-2079-A2056-T2130MHz Score:12886 81.02-96.38-116.24 @ GPUPwr 224,1 Watt (261Max) 81-104-88c @ 3472-3472RPM crash at 2090-T2140MHz) - 1.MHz per mv
Ik ben nog niet helemaal klaar maar dit is het resultaat tot nu toe. Mijn stock target is 2063MHz dat kan ik op +-1100mv halen. Voor de zekerheid zou ik dan wel 1125mv pakken voor wat meer marge. Temps zijn hier wel opzettelijk hoog om de stabiliteit te testen normaal zou ik die wat lager willen hebben.

De clock scaling boven 1100mv is niet al te best. Rond de 900-1000mv is het verschil eerder 50Target per 25mv. Maar daar ben ik met super position nog niet aan toe gekomen. Met furmark had ik dat wel getest maar daar liep ik tegen power limits of memory bandwith limits aan boven de 1025mv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Astennu schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:17:
[...]

Je bedoelt die voltages met stock clock targets?
Yep, alles verder stock. De auto undervolt zet 'm op ~1147mv, mij niet echt de moeite waard. Heb me al een flinke poos niet meer bezig gehouden met overclocken en heb daar opzich ook weinig haast mee. Ik wilde vooral weer 'ns AMD voor FreeSync en RIS, en dat bevalt tot dusver meer dan prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fid3lity schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Yep, alles verder stock. De auto undervolt zet 'm op ~1147mv, mij niet echt de moeite waard. Heb me al een flinke poos niet meer bezig gehouden met overclocken en heb daar opzich ook weinig haast mee. Ik wilde vooral weer 'ns AMD voor FreeSync en RIS, en dat bevalt tot dusver meer dan prima d:)b
Ik vind dat best wel de moeite tov stock 1200mv. Scheelt toch al snel 25watt.

En over die stikker. Even met een föhn warm maken en een scherp plat mesje er onder wurmen dan kan je hem er netjes af halen en goed terug zetten.

Het is een dikke stikker met die gaat het makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De Sapphire Pulse.

Bij Amazon.fr is die €450.
https://www.amazon.fr/dp/B07VYZL7HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Hmm, levering vanaf 11-9 tot wellicht 16-10... En zag dat ze deze iig niet verder dan België leveren zonder extra verzendkosten lijkt het. Maar wel interresant.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jivebunny schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Hmm, levering vanaf 11-9 tot wellicht 16-10... En zag dat ze deze iig niet verder dan België leveren zonder extra verzendkosten lijkt het. Maar wel interresant.
Ik zou nog heel even wachten. Denk dat er deze week reviews zullen opduiken en de beschikbaarheid zal toenemen waardoor de prijzen ook wat kunnen zakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Ik zou nog heel even wachten. Denk dat er deze week reviews zullen opduiken en de beschikbaarheid zal toenemen waardoor de prijzen ook wat kunnen zakken. :)
Ja precies. Ik heb nog een goede nitro+ vega 56 maar ben toch wel verleidt... Wacht sowieso de reviews af en na een maand zal de prijs misschien wat zakken. Had begrepen RDNA niet echt geschikt is voor minen, dus dat is wel gunstig voor de prijzen nu bitcoin weer omhoog aan het gaan is.

[ Voor 33% gewijzigd door Jivebunny op 12-08-2019 10:50 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
De eerste reviews lopen binnen voor de 5700XT en ik moet zeggen dat ze tegenvallen. Zelfs met OC komen ze niet echt n de buurt van een 2070s die standaard draait. Met OC komt er bijna nog 10% bij voor de super en loopt hij meer uit.

Prijs zal de doorslag geven, performance wint de 2070s het dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jivebunny schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Ja precies. Ik heb nog een goede nitro+ vega 56 maar ben toch wel verleidt... Wacht sowieso de reviews af en na een maand zal de prijs misschien wat zakken. Had begrepen RDNA niet echt geschikt is voor minen, dus dat is wel gunstig voor de prijzen nu bitcoin weer omhoog aan het gaan is.
Met een functionele Nitro+ zou ik eerder wachten op de RX5800 series. Die gaan er komen, de vraag is wanneer. :)

Even de reviews verzameld. Nou, paar procent erbij, maar ik ben eigenlijk niet erg onder de indruk. Echte winst komt met bijna 40W erbij. Ik denk dat je er meer uit kan halen met wat undervolting en zo voor de 2000MHz+ boostclocks proberen te gaan.
https://www.techpowerup.c...-5700-xt-strix-oc/27.html
https://www.computerbase...._benchmarks_in_2560__1440
https://www.guru3d.com/ar..._rog_strix_review,28.html
https://www.overclock3d.n...adeon_rx_5700_xt_review/1

Tweede is dat Guru3D nog een RX5700XT heeft, maar die is nog onder embargo omdat ASUS hun release heeft vervroegd. Kennelijk zijn de volgende modellen in omloop bij reviewers: Sapphire Pulse, MSI Evoke, ASUS ROG Strix en Powercolor Red Devil. Vraag me af welke het is.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste