Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Kaartje is binnen hoor. Krijg alleen bij ieder spel artifacts in de linker bovenhoek als ik fullscreen draai. Windowed is het weg.. Nog geen prettige ervaring met AMD.

Battlefield V: geen artifacts
Division 2: Wel Artifacts
Rust: Wel artifacts

:?

ion wijzigde deze reactie 16-07-2019 14:21 (20%)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:52
Astennu schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:54:
[...]

Ervaringen uit het verleden zin geen garantie voor de toekomst.
De 2060 super heeft een slechtere bang for buck. En de vraag is of die uberhaubt snel genoeg is voor een goede vr ervaring met de nieuwste headsets.

That said geluid is deze gen wel beter dan in het verleden als je er heel gevoelig voor bent gewoon even 4 weken wachten dan zijn de aib versies uit.

Je kan er ook gewoon een kopen proberen als het echt te is binnen een week terug sturen.
Vanaf een 1060 zit je op snel genoeg voor de populaire vr headsets. Een 2060S moet echt wel snel genoeg zijn voor VR.

Of hij een betere of slechtere prijs kwaliteit heeft weet ik niet. Momenteel lijkt het erop dat voor reguliere spellen AMD beter is, al moet ik eerst maar zien hoe duur de AIBs worden. Echter voor VR heeft AMD het echt niet lekker gedaan tot nu toe. Dus dat is afwachten tot de eerste benchmarks daarvan verschijnen.

• Beaudog
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:26
ion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:57:
Kaartje is binnen hoor. Krijg alleen bij ieder spel artifacts in de linker bovenhoek als ik fullscreen draai. Windowed is het weg.. Nog geen prettige ervaring met AMD.

Als je artifacts hebt zo ik hem terug sturen .
Fullscreen moet kunnen ,zelf draai ik ook fullscreen .

Ryzen 1500x 1600 1700x 2600x Vega 56 Vega 64 Vega vii rx480

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Al in safe mode met DDU de Nvidia drivers verwijderd?
Zo ja, contact opnemen met AMD of dit een bekende bug is. Als laatste rest RMA.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ion
  • Niet online
Hier korte clip van de artifacts.

[Video: https://imgur.com/ecVho87]
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:39:
[...]

Al in safe mode met DDU de Nvidia drivers verwijderd?
Zo ja, contact opnemen met AMD of dit een bekende bug is. Als laatste rest RMA.
Eerste wat ik gedaan had voordat ik de kaart in pc stak. Zal het nog eens paar keer proberen.

ion wijzigde deze reactie 16-07-2019 14:47 (69%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:44:

[Video]

[...]

Eerste wat ik gedaan had voordat ik de kaart in pc stak. Zal het nog eens paar keer proberen.
:N
Denk dat een van je VRAM chips niet goed is. Probeer de geheugenclocks eens extreem te verlagen en kijk of het verdwijnt of afneemt. Werkt dat, dan weet je het eigenlijk wel en kan die terug...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ion
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:49:
[...]

:N
Denk dat een van je VRAM chips niet goed is. Probeer de geheugenclocks een extreem te verlagen en kijk of het verdwijnt of afneemt. Werkt dat, dan weet je het eigenlijk wel en kan die terug...
Ik ga het even testen, thanks.

Hmmm :? Drivers opnieuw geinstalleerd en het is weg als het goed is :+ Ik ga nog even verder testen.

ion wijzigde deze reactie 16-07-2019 14:58 (12%)

• Ridge
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 26-09 16:34

Ridge

From the Bold & the Beauti

Garwinski schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:59[/message]:[/b]
Poh, via AMD zelf bestellen, dat kan natuurlijk ook nog. Ik ga daar altijd een beetje vanuit dat dat lang duurt, dus heb vrijdag een besteld bij Azerty (powercolor, maar maakt verder weinig uit met die reference kaarten natuurlijk), maar daar staan alle kaarten nog steeds op 2-3 werkdagen. Hoe lang duurde het totdat jij hem in huis had vanaf bestelling?
Ik betaalde via Paypal dan duurt het iets langer - besteld op 9-7 en geleverd op 11-7 en de prijs was zeer schappelijk €436,99 inc. shipping

Ridge wijzigde deze reactie 16-07-2019 15:43 (4%)

www.tradealliance.nl

• colorsone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-10 02:25
Is de AMD Radeon RX 5700 XT 50th Anniversary nou de beste koop? Of zijn de reference kaarten beter?

• Ridge
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 26-09 16:34

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik heb wel gemerkt dat als je de RX5700xt op zijn staart trapt met alle toeters en bellen aan in bijv. Battlefield 1 of 5 dat mijn CPU ( Intel i5 6600K ) echt over zijn zuiger gaat en een bottleneck wordt.

RIG specs:

Intel i5 6600K
16 Gb intern
SSD
1440p monitor
Radeon RX5700XT

Ik moet hem echt toespreken "HOOOOO Silver !" Rustagh ! ;) #beast #sparenvoorryzen

www.tradealliance.nl

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-10 14:35

Die heb ik nog niet gezien. Hier werkt beide gewoon goed.
Wel met DDU alle drivers goed verwijdert?
colorsone schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:43:
Is de AMD Radeon RX 5700 XT 50th Anniversary nou de beste koop? Of zijn de reference kaarten beter?
50th is ook een reffernced kaart maar ipc zou die 80Mhz hogere clocks moeten hebben. Dat is de normale 50euro extra niet waard tov de normale XT. Tenzij je ze voor dezelfde prijs kan krijgen. Maar anders gewoon voor de normale XT gaan of de 5700 non XT beide goede value for money.
Astennu schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 00:59:
Zijn er hier mensen die last hebben van crashes? Mijn broer heeft nu een van mijn kaarten maar die heeft regelmatig crashes in games.
Ik heb het alleen als ik met wattman aan de slag ga maar als ik daar van af blijf is er niets aan de hand.

Hij heeft een asrock b350 met 2600x en een Dell 3440x1440 scherm.
Bovenstaande issue lijkt opgelost. Issue lijkt veroorzaakt door de chipset drivers die niet up to date waren. Nieuwste drivers gedownload en daar na de VGA driver opnieuw geinstalleerd en nu lijkt het goed te gaan dus mochten mensen issues hebben probeer even alles te updaten.

Astennu wijzigde deze reactie 16-07-2019 16:18 (51%)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• ion
  • Niet online
Ridge schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:47:
Ik heb wel gemerkt dat als je de RX5700xt op zijn staart trapt met alle toeters en bellen aan in bijv. Battlefield 1 of 5 dat mijn CPU ( Intel i5 6600K ) echt over zijn zuiger gaat en een bottleneck wordt.

RIG specs:

Intel i5 6600K
16 Gb intern
SSD
1440p monitor
Radeon RX5700XT

Ik moet hem echt toespreken "HOOOOO Silver !" Rustagh ! ;) #beast #sparenvoorryzen
i5 is zeker een bottleneck voor battlefield. Je hebt minstens een i7 nodig met zo'n gpu.
Astennu schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:14:
[...]

Die heb ik nog niet gezien. Hier werkt beide gewoon goed.
Wel met DDU alle drivers goed verwijdert?

[...]

Bovenstaande issue lijkt opgelost. Issue lijkt veroorzaakt door de chipset drivers die niet up to date waren. Nieuwste drivers gedownload en daar na de VGA driver opnieuw geinstalleerd en nu lijkt het goed te gaan dus mochten mensen issues hebben probeer even alles te updaten.
Na nader te testen, heb ik vermoedens dat het aan rivatuner statistics ligt. Moet nog even paar keer checken, maar daar gaat er iets mis.

• Astennu
ion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:44:

[Video]

[...]

Mmmh vooral raar dat het fullscreen dan niet is. Gebruik je dan target framerate control? want dan wordt de kaart in fullscreen niet meer max belast als hij die target haalt. Dus enige manier om dat goed te testen is dan zorgen dat hij wel max FPS kan halen. Eventueel hogere power limit kijken of je dan ook arti's krijgt. Zo ja kaart omruilen dan heb je helaas een peg geval :'(
ion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:16:
[...]

i5 is zeker een bottleneck voor battlefield. Je hebt minstens een i7 nodig met zo'n gpu.

[...]

Na nader te testen, heb ik vermoedens dat het aan rivatuner statistics ligt. Moet nog even paar keer checken, maar daar gaat er iets mis.
Dat zou ook zo maar kunnen daar heb ik ook wel een rare dingen door gehad in het verleden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• ion
  • Niet online
Conclusie: Kaart is kapot. Drivers crashen soms en de artifacts komen terug. Dus het ligt niet aan riva statistics tuner.

Pff, waardeloos..

• Ferio
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:08
ion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:32:
Conclusie: Kaart is kapot. Drivers crashen soms en de artifacts komen terug. Dus het ligt niet aan riva statistics tuner.

Pff, waardeloos..
Ik heb al meerdere keren dit terug gezien op forums.. gaat lekker met AMD zo.. toch niet helemaal goed gegaan ergens..

• Astennu

Pff, waardeloos..
Gewoon even contact opnemen met de winkel en een nieuwe laten sturen. Je kan altijd een keer pech hebben. Ik heb 2 kaarten beide werken perfect. dus het is gewoon een pech gevalletje.
Ferio schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:13:
[...]

Ik heb al meerdere keren dit terug gezien op forums.. gaat lekker met AMD zo.. toch niet helemaal goed gegaan ergens..
En de RTX kaarten @ launch dan? ook genoeg report van kapotte kaarten. Dit komt bij ieder bedrijf voor.

• ion
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:19:
[...]

Gewoon even contact opnemen met de winkel en een nieuwe laten sturen. Je kan altijd een keer pech hebben. Ik heb 2 kaarten beide werken perfect. dus het is gewoon een pech gevalletje.

[...]

En de RTX kaarten @ launch dan? ook genoeg report van kapotte kaarten. Dit komt bij ieder bedrijf voor.
Laatste tijd erg veel pech met hardware :'( Wel jammer, want ik heb nu vakantie en ik had zin om weer eens te kunnen gamen.

• Astennu
ion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:31:
[...]

Laatste tijd erg veel pech met hardware :'( Wel jammer, want ik heb nu vakantie en ik had zin om weer eens te kunnen gamen.
That sux heb ik in het verleden ook wel eens gehad. Juist als je dan tijd hebt....

Even een vraagje voor de andere mensen hier. Hoe gaat het overclocken bij jullie?
Ik heb zelf het idee dat wattman bugged is. Als je maar iets in stelt is kan je random crashes krijgen bij lange speel sessies of het nu target +10 of 100MHz is maakt niet uit. Hebben meer mensen dat? denk dat een driver update dit wel gaat verhelpen.

Astennu wijzigde deze reactie 16-07-2019 17:36 (34%)

• Maulwurfje
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:03
De RX 5700 (XT) zijn in Nederland eindelijk verkrijgbaar voor msrp. Megekko verkoopt beide kaarten voor 369 euro en 419 euro inclusief verzenden. En ze zijn op voorraad!

En beetje offtopic: Sapphire RX 580 4GB Pulse en Nitro zijn op amazon voor 119 euro en 129 euro te koop. Voor deze prijs met 3 maanden XBOX Game Pass vind ik het ondanks Navi nog steeds een koopje.

Maulwurfje wijzigde deze reactie 16-07-2019 18:07 (59%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pff, waardeloos..
Toen ik die artifacts zag, was ik er al bang voor. Het lijkt echt een van de VRAM chips te zijn. Terugsturen, desnoods koop ontbinden en terugsturen en dan een andere kopen. Meer zit er niet in. :/

• ion
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Toen ik die artifacts zag, was ik er al bang voor. Het lijkt echt een van de VRAM chips te zijn. Terugsturen, desnoods koop ontbinden en terugsturen en dan een andere kopen. Meer zit er niet in. :/
Heb al een retour aangemeld bij Azerty. Ik hoop dat ze een beetje opschieten en mij ook snel weer een nieuwe toe sturen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:04

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

ion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:31:
[...]

Kan zijn dat je statisch bent door een synthetisch tapijt of iets dergelijk? Als je je hardware gaat aanraken pak dan eerst de aarde even vast of een verwarming.

Battle.net tag

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:44:
[...]

Kan zijn dat je statisch bent door een synthetisch tapijt of iets dergelijk? Als je je hardware gaat aanraken pak dan eerst de aarde even vast of een verwarming.
Of koop een antistatisch armbandje voor een paar euro. Dat heb ik na jaren uitstellen en vergeten ook maar eens gedaan. :)

• ion
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:44:
[...]

Nee dat is het probleem niet. ;) Gewoon pech

• Sissors
Sowieso hebben deze 5700s ook nog eens een backplate, en heb je eigenlijk helemaal geen reden om iets aan te raken wat schade kan krijgen door een ESD event.

• Sissors
murky123 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:08:
Heeft iemand reeds VR ervaring/test/benchmarks kunnen vinden voor de 5700 &5700 XT ?
Ondertussen deze gevonden: https://lanoc.org/review/...radeon-rx-5700-xt?start=5, het is niet veel, maar het is iets. Samenvatting is dat daar de 5700XT voor VR vergelijkbaar is met een 2060S.

Maar goed, het wachten is op wanneer babeltech (https://babeltechreviews....-gtx-1080-vs-the-vega-64/) hun benchmark updaten met de 5700XT. Zouden ze mee bezig zijn.

• Astennu
Sissors schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:13:
[...]

Ondertussen deze gevonden: https://lanoc.org/review/...radeon-rx-5700-xt?start=5, het is niet veel, maar het is iets. Samenvatting is dat daar de 5700XT voor VR vergelijkbaar is met een 2060S.

Maar goed, het wachten is op wanneer babeltech (https://babeltechreviews....-gtx-1080-vs-the-vega-64/) hun benchmark updaten met de 5700XT. Zouden ze mee bezig zijn.
Mja dat zijn benshmarks geen game tests vind dat altijd wel leuk en aardig maar zegt zo weinig.
Net als 3DMark leuk dat je daar hoog scoort maar wat heb je er aan? :)

• ion
  • Niet online
Heb toch wat meer zitten te testen en de artifacts zijn weg. Er is volgens mij toch een verband met RTSS en die artifacts. Ik krijg RTSS alleen niet meer gestart na een nieuwe installatie, dus ik kan het ook niet meer verder testen.

• Sissors
Astennu schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 02:34:
[...]

Mja dat zijn benshmarks geen game tests vind dat altijd wel leuk en aardig maar zegt zo weinig.
Net als 3DMark leuk dat je daar hoog scoort maar wat heb je er aan? :)
Eens, daarom dus ook vooral wachten op die van babeltech. Maar meer heb ik nog niet kunnen vinden voor VR ;).

• murky123
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 08:21
Sissors schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:13:
[...]

thanks.

Als ik dit zo zie dan zijn de voortekenen nu niet echt geweldig en zal een Nvidia counterpart bv 2070s het veel beter gaan doen in VR games

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• Rob Krauts
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09-10 13:53
Zijn er hier gebruikers die een custom cooler op hun RX 5700 (XT) hebben zitten, of gaan doen?

Ik heb momenteel een watergekoelde RX 480 die ik wil vervangen door een RX 5700 (XT), uiteraard ook weer met een waterblok erop. Waar ik over twijfel is of het non-XT model genoeg overclock potentie heeft.
Van de XT versie heb ik al wat zien opduiken en dat ziet er goed uit, ik ben daarom erg benieuwd of de non-XT door AMD geknepen is, of dat deze dezelfde / meer headroom heeft.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Rob Krauts schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:18:
Zijn er hier gebruikers die een custom cooler op hun RX 5700 (XT) hebben zitten, of gaan doen?

Ik heb momenteel een watergekoelde RX 480 die ik wil vervangen door een RX 5700 (XT), uiteraard ook weer met een waterblok erop. Waar ik over twijfel is of het non-XT model genoeg overclock potentie heeft.
Van de XT versie heb ik al wat zien opduiken en dat ziet er goed uit, ik ben daarom erg benieuwd of de non-XT door AMD geknepen is, of dat deze dezelfde / meer headroom heeft.
Je kan de 2.2Ghz halen met water.

Battle.net tag

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-09 19:15
Met iedere chip?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Mijn kaart werkt eindelijk weer perfect. RTSS zorgde ergens voor de artifacts. RTSS werkt nu weer na een systeemherstel en nu kan ik genieten van mijn games :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat kan je nu nog niet weten. Te weinig samples, dat hij 2.2 haalt betekent niet dat elke chip dat kan.
De kans dat je met water verder komt dus verder dan de 1930 is dus groot.

Edit:
Krijg morgen mijn Anniversary edition binnen! Jammer, dat ik zelf nog niet thuis ben :P.

Sp3ci3s8472 wijzigde deze reactie 17-07-2019 22:29 (26%)

Battle.net tag

• bartkoopman
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 07-10 12:01
Heb vandaag de volgende build gemaakt:

3700x
MSI x570 Pro-A
MP600 Gen4 SSD
Gigabyte 5700XT

Echter..... krijg ik op mijn monitor bij post/boot een "Out of range" melding....

Iemand een idee?

Aangesloten via hdmi

Had geen andere monitor of kabel bij de hand.

• Qylos
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-10 08:20
Is er iemand die kan bevestigen (liefst uit eigen ervaring) dat de Raijintek Morpheus II Core Edition compatibel is met de 5700 XT? Volgende deze reddit thread zou het kwa mounting holes uit moeten komen, alleen vraag ik mij af of de meegeleverde VRM heatsink van de Morpheus II zou passen.

Specificaties

• Beaudog
Astennu schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:34:
[...]

That sux heb ik in het verleden ook wel eens gehad. Juist als je dan tijd hebt....

Even een vraagje voor de andere mensen hier. Hoe gaat het overclocken bij jullie?
Ik heb zelf het idee dat wattman bugged is. Als je maar iets in stelt is kan je random crashes krijgen bij lange speel sessies of het nu target +10 of 100MHz is maakt niet uit. Hebben meer mensen dat? denk dat een driver update dit wel gaat verhelpen.
ik kon mijn fan niet eens aanpassen of de pc starte al opnieuw op .
ik las op reddit iemand die had met ddu de drivers verwijderd en een schone installatie gedaan.
en dat werkte bij hem ik heb het zelf ook gedaan kan nu in iedergeval een custom fan curve profiel maken.
ik heb ook de chipset driver opnieuw geinstaleerd iemand zij op reddit dat met ddu die ook werd verwijderd dus voor de zekerheid maar geinstaleerd.

• DeBers
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:04
Ik wil zsm een upgrade maken van mijn RX 480 naar de nieuwe 5700.
Ik over en underlock niet. Ik heb alle componenten gewoon standaard in mijn kast gezet.

Wat is voor mij de beste timing? Moet ik nog even wachten tot er meer kaarten uit zijn met betere koeling? Of kan ik nu al die Saphire versie kopen?

• Astennu
Beaudog schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 06:39:
[...]

ik kon mijn fan niet eens aanpassen of de pc starte al opnieuw op .
ik las op reddit iemand die had met ddu de drivers verwijderd en een schone installatie gedaan.
en dat werkte bij hem ik heb het zelf ook gedaan kan nu in iedergeval een custom fan curve profiel maken.
ik heb ook de chipset driver opnieuw geinstaleerd iemand zij op reddit dat met ddu die ook werd verwijderd dus voor de zekerheid maar geinstaleerd.
Ah oke
Ik heb gister alles wel met DDU er af gehaald en de nieuwe 19.7.2 geinstaleerd vandaag maar eens proberen of OC nu wel conder crashes werkt.
DeBers schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:00:
Ik wil zsm een upgrade maken van mijn RX 480 naar de nieuwe 5700.
Ik over en underlock niet. Ik heb alle componenten gewoon standaard in mijn kast gezet.

Wat is voor mij de beste timing? Moet ik nog even wachten tot er meer kaarten uit zijn met betere koeling? Of kan ik nu al die Saphire versie kopen?
Ligt er aan of je gevoelig bent voor geluid. Als je PC super stil moet zijn en je niets zelf wil aanpassen moet je misschien even wachten.

Anders is de refferenced versie prima. Je kan een custom fan curve maken om hem nog stiller te maken.

• DeBers
Astennu schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:38:
[...]

Ah oke
Ik heb gister alles wel met DDU er af gehaald en de nieuwe 19.7.2 geinstaleerd vandaag maar eens proberen of OC nu wel conder crashes werkt.

[...]

Ligt er aan of je gevoelig bent voor geluid. Als je PC super stil moet zijn en je niets zelf wil aanpassen moet je misschien even wachten.

Anders is de refferenced versie prima. Je kan een custom fan curve maken om hem nog stiller te maken.
Maar gaat dat echt zo veel schelen dan? Maakt de huidige versie zo veel kabaal?

• Astennu
DeBers schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Ik vind van niet. Maar ja gezien het verbruik van deze kaarten en het formaat van de coolers die een sapphire of zo gebruikt gaan die wel veel stiller zijn. Maar daar betaal je vaak ook extra voor. Dan heb je een 5700 voor de prijs van +- een refferenced XT.

Dus het ligt er echt aan wat je wil.
Je kan de kaart nu ook gewoon kopen testen als het te veel geluid maakt kan je hem altijd terug sturen. Maar ik denk dat het mee valt. Het is lang geen R9 290(X) of Vega Air.

Astennu wijzigde deze reactie 18-07-2019 09:54 (3%)

• Sissors
DeBers schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Tja wat is veel. Het zal een stuk minder nog zijn als wat vroeger GPUs deden, dat waren echt opstijgende vliegtuigen. Maar feit blijft dat ze (iig zolang je fatsoenlijke airflow hebt) heel luidruchtig zijn vergeleken bij niet blower koelers. Je kan het gewoon zien in elke review: reviews: Radeon RX 5700 en 5700XT - Serieuze concurrent in het middensegment

Speel je toch altijd met koptelefoon op en zit er niemand in dezelfde ruimte dan zou ik me niet druk erover maken, net als wanneer je toch altijd de muziek hard hebt staan. Maar anders zou ik op zijn minst wachten om te kijken wat het prijspunt van de AIBs gaat zijn. Ik verwacht zelf niet dat de goedkoopste kaarten veel duurder zullen zijn dan de blowers, en bij de echt duurdere betaal je toch voor de RGB sync en die 20MHz standaard OC die erbij zit.

• DeBers
Sissors schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Tja wat is veel. Het zal een stuk minder nog zijn als wat vroeger GPUs deden, dat waren echt opstijgende vliegtuigen. Maar feit blijft dat ze (iig zolang je fatsoenlijke airflow hebt) heel luidruchtig zijn vergeleken bij niet blower koelers. Je kan het gewoon zien in elke review: reviews: Radeon RX 5700 en 5700XT - Serieuze concurrent in het middensegment

Speel je toch altijd met koptelefoon op en zit er niemand in dezelfde ruimte dan zou ik me niet druk erover maken, net als wanneer je toch altijd de muziek hard hebt staan. Maar anders zou ik op zijn minst wachten om te kijken wat het prijspunt van de AIBs gaat zijn. Ik verwacht zelf niet dat de goedkoopste kaarten veel duurder zullen zijn dan de blowers, en bij de echt duurdere betaal je toch voor de RGB sync en die 20MHz standaard OC die erbij zit.
Dank. Dan ga ik gewoon de 2700RX aanschaffen denk ik nu. Het nieuwe seizoen van PUBG gaat binnenkort starten en dan wil ik wel eens met een wat betere FPS spelen. Lang genoeg gewacht.

• DeBers
Nog 1 korte check.. Ik heb een wat oudere haswell i5 processor. Twee harde schijven. Thats it.
Ik ga er vanuit dat mijn 450 Watt voeding dit gewoon gaat trekken?

Ik ga hem dit weekend inbouwen.. Ik laat jullie mijn ervaringen weten.

DeBers wijzigde deze reactie 18-07-2019 10:34 (18%)

• T_Verhoeven
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:40
Welke 450 watt voeding heb je? Indien het er een van goede kwaliteit is (80+ bronze of hoger) moet het kunnen. Maar is het er eentje van 3 tientjes dan wordt het krap aan

• ScytheNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:51

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

DeBers schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:34:
Nog 1 korte check.. Ik heb een wat oudere haswell i5 processor. Twee harde schijven. Thats it.
Ik ga er vanuit dat mijn 450 Watt voeding dit gewoon gaat trekken?
Ligt sowieso een beetje aan het merk/type voeding en hoe oud 'ie is, maar ik zou voor de zekerheid adviseren een goede 550/600W voeding te pakken. Haswell is nou niet de meest zuinige onder Full load. Daarnaast is een RX 480 niet de zuinigste, maar de RX 5700 benodigd net iets meer sap over het algemeen.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Qylos schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 05:06:
Is er iemand die kan bevestigen (liefst uit eigen ervaring) dat de Raijintek Morpheus II Core Edition compatibel is met de 5700 XT? Volgende deze reddit thread zou het kwa mounting holes uit moeten komen, alleen vraag ik mij af of de meegeleverde VRM heatsink van de Morpheus II zou passen.
Ik krijg als het goed is dit weekend alles binnen en kan ik het zondag of maandag avond testen. Voor die tijd is het dus een gok of je moet iemand anders weten te vinden ;).

Battle.net tag

• legendareN
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-10 13:59
de MSI 5700 gehaald,tot mijn ongenoegen is de kaart locked op 1850mhz.

Ik die soft power play table geinstalleerd via het register. Nu kan ik powerlimit tot 50% verhogen, en in theorie ook kloksnelheden, maar krijg de kaart niet over de 1850 heen, direct artifacts en crashes. Een keer moest ik zelfs in safemode beginnen om de oude register terug te plaatsen.

Dus gewoon op stock 1850, maar in praktijk heb ik de kaart niet boven de 1770 zien boosten...

Ook blijft de coreclock erg fluctueren, alleen als het echt intens word in een spel gaat hij de 1700 over. Nu weet ik niet of dat een AMD dingetje is. Dat hij past bijschroeft zodra het nodig is ofzo.

Nvidia draait wel continue op hoge clocks .

legendareN wijzigde deze reactie 18-07-2019 15:40 (21%)

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat zijn je temps? Ik zag in een van de filmpjes dat er tussen de chip en het koelblok geen paste zit maar een thermal pad. Kan zijn dat jouw exemplaar minder goed contact heeft?

Battle.net tag

• legendareN
Temperatuur komt niet boven de 65 uit op 1440p alle toeters en bellen aan in battlefield 5. Battlefield 5 draait ook niet goed in dx11 - clocks tussen de 500 en 1200, een driver probleem wellicht? DX12 draait het opzich goed. 1300-1770. Maar varieert enorm.

Rest van mijn systeem bestaat uit;

Ryzen 2600 @ 4.0ghz
16Gig ddr4 corsair 3000Mhz
Gigabyte gaming X B450
MSI RX 5700

En voeding is een corsair TX850M.

Tenzij de 2600 een bottleneck is voor de 5700 anders zou ik niet weten waarom de clocks zo fluctureren.. Ga zo maar even een heaven benchmark downloaden/draaien. Kijken of daarbij de clocks wel gewoon hoog blijven.

legendareN wijzigde deze reactie 18-07-2019 16:30 (75%)

• ScytheNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:51

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

legendareN schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:07:
Temperatuur komt niet boven de 65 uit op 1440p alle toeters en bellen aan in battlefield 5. Battlefield 5 draait ook niet goed in dx11 - clocks tussen de 500 en 1200, een driver probleem wellicht? DX12 draait het opzich goed. 1300-1770. Maar varieert enorm.

Rest van mijn systeem bestaat uit;

Ryzen 2600 @ 4.0ghz
16Gig ddr4 corsair 3000Mhz
Gigabyte gaming X B450
MSI RX 5700

En voeding is een corsair TX850M.

Tenzij de 2600 een bottleneck is voor de 5700 anders zou ik niet weten waarom de clocks zo fluctureren.. Ga zo maar even een heaven benchmark downloaden/draaien. Kijken of daarbij de clocks wel gewoon hoog blijven.
Je had het over Nvidia draait wel hoog, heb je DDU gebruikt om Nvidia drivers compleet te verwijderen? Just checking O-)

• legendareN
Ja heb niet eens Nvidia in mijn systeem gehad in de laatste jaren, maar mijn vriendin wel in haar systeem.

Ik heb ook DDU gebruikt al te voren. Ik heb net heaven benchmark gedraait.

temps en coreclock ziet er goed uit. Alleen nu krijg ik rare flashes van blauw over mn scherm heen. Ik zal even een youtube video uploaden. Lijkt op artifacts, maar dat zou raar zijn bij stocksnelheden toch?

EDIT: Ik was vergeten dat Wattman automatisch geheugen op 930 had gezet. Terug op 875 baseclock, en geen artifacts meer. Zelfs 880 geeft artifacts.. silicon lottery pech?

legendareN wijzigde deze reactie 18-07-2019 17:13 (57%)

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Overclocken van geheugen kan vaak nadelig voor je performance zijn. Het kan dan wel stabiel zijn maar sommige subtimings worden aangepast om het stabiel te houden.

Battle.net tag

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

legendareN schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:52:

EDIT: Ik was vergeten dat Wattman automatisch geheugen op 930 had gezet. Terug op 875 baseclock, en geen artifacts meer. Zelfs 880 geeft artifacts.. silicon lottery pech?
Potentieel. Kan ook zijn dat er iets anders aan de hand is. Niemand lijkt echt in staat te zijn om haar VRAM ver te overclocken. Potentieel wordt het wat heet, is het kunstmatig beperkt of heeft AMD een slechte batch chips net zoals Nvidia had met Turing. Ik zou er even op letten. :)

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 20:25
Ik zag dat MSI hun AIB’s hebben uitgesteld tot eind augustus. Ik heb geen zin om nog zo lang zonder videokaart te zitten.

Welk merk doet nou het minst moeilijk wat betreft het monteren van andere koelers? Ik dacht dat dit Sapphire was, maar ik kan het even niet vinden.

• legendareN
DaniëlWW2 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:38:
[...]

Potentieel. Kan ook zijn dat er iets anders aan de hand is. Niemand lijkt echt in staat te zijn om haar VRAM ver te overclocken. Potentieel wordt het wat heet, is het kunstmatig beperkt of heeft AMD een slechte batch chips net zoals Nvidia had met Turing. Ik zou er even op letten. :)
Ah thanks! :) weer wat wijzer geworden. Helaas kan ik met register edit niet eens pc booten.

Iemand met een MSI RX 5700 wel in staat om met aangepast registery boven de 1800 te komen? :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Vaenir schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:53:
Ik zag dat MSI hun AIB’s hebben uitgesteld tot eind augustus. Ik heb geen zin om nog zo lang zonder videokaart te zitten.

Welk merk doet nou het minst moeilijk wat betreft het monteren van andere koelers? Ik dacht dat dit Sapphire was, maar ik kan het even niet vinden.
Waarschijnlijk XFX. Die laten in ieder geval in de VS gewoon thermal paste/pad replacement toe. Daarbuiten volgens mij niet, maar ik betwijfel of ze echt moeilijk doen. Sapphire doet kennelijk wel moeilijk en de rest weet ik eigenlijk niet. :)

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 20:25
DaniëlWW2 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:04:
[...]

Waarschijnlijk XFX. Die laten in ieder geval in de VS gewoon thermal paste/pad replacement toe. Daarbuiten volgens mij niet, maar ik betwijfel of ze echt moeilijk doen. Sapphire doet kennelijk wel moeilijk en de rest weet ik eigenlijk niet. :)
Het was dus inderdaad Sapphire! Alleen heb ik het dus verkeerd om onthouden.. :+

• Esthar
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 18:23

https://nl.hardware.info/...n-biedt-de-beste-garantie

Btw: Kan er al iemand deftig OC / UV via Wattman?
Ik heb ddu toegepast en zit nu met de nieuwste driver momenteel.
Al een paar crashes voorgehad als ik een aanpassing deed voor bv. fanspeedprofile.

Esthar wijzigde deze reactie 19-07-2019 01:05 (56%)

• Qylos
  • Laatst online: 14-10 08:20
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:18:
[...]

Ik krijg als het goed is dit weekend alles binnen en kan ik het zondag of maandag avond testen. Voor die tijd is het dus een gok of je moet iemand anders weten te vinden ;).
Mooi, ik heb nog even geduld. Ben benieuwd :).

Dit artikel van hardware.info is wellicht informatief, in het bijzonder de laatste tabel. Dit zouden de "officiële" voorwaarden moeten zijn, maar ik kan mij voorstellen dat er ook een geluksfactor bij betrokken is.

EDIT: oeps, bovenstaande post had het al gemeld :).

Specificaties

• bluebear
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:24
Ik weet niet of dit nog steeds zo is, maar ik heb een keer direct met sapphire een kaart RMA gestuurd. Had bonnetje niet (2nd hand). Ze deden totaal niet moeilijk. Gerepareerd en teruggestuurd onder garantie.
Ik heb enkel 1x verzendkosten betaald.

Edit: kijkend naar die lijst, is Sapphire's RMA process echt veranderd.

bluebear wijzigde deze reactie 19-07-2019 04:05 (13%)

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-10 13:09
Hoe verhoudt de RX5700 zich concreet tegenover pakweg een VEGA56? Zijn daar al testen voor gebeurd of mensen hier met praktijkervaring? :)

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-10 08:33
Tricolores schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:15:
Hoe verhoudt de RX5700 zich concreet tegenover pakweg een VEGA56? Zijn daar al testen voor gebeurd of mensen hier met praktijkervaring? :)
See for yourself;

https://www.techspot.com/review/1870-amd-radeon-rx-5700/

x370 Taichi | R5 3600 | Vega 64 Liquid| Phanteks Evolv atx

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-10 13:09
Thanks! Jammer dat 1080p benchmarks missen.

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• Ferio
Wat voor een winst heb je nu als je vergelijkt met een custom Artic cooler en een 2070super?

X5700XT = €530
Arctic cooler = €55,50
totaal: €585,50 (excl verzendskosten)

Voor deze prijs heb je ook al een 2070 super (goedkoopste €529), zeker als ze straks beter leverbaar zijn.

Dus waarom toch gaan voor een 5700XT + Arctic?

Ferio wijzigde deze reactie 19-07-2019 11:09 (7%)

• wouterloedeman
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14-10 11:07
Waar kost een RX5700XT €530? @Ferio

• Sissors
Je 5700xt is honderd euro te duur in je vergelijking. Los daarvan vind ik dan inderdaad het gat te klein worden en zou ik eerder een 2070s kopen. Ook omdat mijn ervaring met aftermarket gpu koelers nou niet geldig is qua montage proces.

• Ferio
Oops.. je hebt gelijk.. geen idee hoe ik aan 530 kom.. :o

Is er ergens iets te lezen wat nu de winst is met bv de arctic extreme cooler op een bv sapphire 5700xt? (eventueel vergeleken met 2070 super)

Ferio wijzigde deze reactie 19-07-2019 11:13 (5%)

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ferio schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:13:
[...]

Is er ergens iets te lezen wat nu de winst is met bv de arctic extreme cooler op een bv sapphire 5700xt? (eventueel vergeleken met 2070 super)
Je hebt de 50th Anniversary Edition voor 435 euro, die is een paar procent weer sneller.

Battle.net tag

• Garwinski
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 14-10 15:17
Ferio schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:13:
[...]

https://www.reddit.com/r/...c_accelero_extreme_iv_oc/

Voor de rest zijn er nog wel een paar topics te vinden, ook van mensen die de Morpheus er op gezet hebben, maar dit filmpje is nog een beetje structureel gedaan.

• Ferio
Garwinski schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:16:
[...]

https://www.reddit.com/r/...c_accelero_extreme_iv_oc/

Voor de rest zijn er nog wel een paar topics te vinden, ook van mensen die de Morpheus er op gezet hebben, maar dit filmpje is nog een beetje structureel gedaan.
Morpheus is wel prijzig, zeker als je nog de rest erbij koopt. Dan zit je wel al gauw aan de Super prijzen.

Hoe is de performance en cooling van Morpheus vergeleken met Arctic?

• MartijnS12
  • Laatst online: 07-09 18:43
Ferio schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:21:
[...]

Hoe is de performance en cooling van Morpheus vergeleken met Arctic?
Ik ben wel benieuwd of er al vergelijkingen zijn tussen de 5700XT met Arctic en de 2070 super. Zijn er al benchmarks beschikbaar waarbij beide worden vergeleken?

• ion
  • Niet online
Wat is beter een artic extreme koeler of nzxt g12 en random 2e hands Aio koeler?

• Esthar
Ik zelf heb de Arctic Accelero Xtreme III in mijn bezit.
Maar ga het voorlopig nog niet plaatsen.
Het is nog wachten op onderdelen voor mijn nieuwe pc,
en ook voor hittebestendige plakband voor de heatsinks te plakken.

• legendareN
Esthar schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:31:
Ik zelf heb de Arctic Accelero Xtreme III in mijn bezit.
Maar ga het voorlopig nog niet plaatsen.
Het is nog wachten op onderdelen voor mijn nieuwe pc,
en ook voor hittebestendige plakband voor de heatsinks te plakken.
Je hebt 30 dagen bedenktijd, hoe lang wacht je op de rest van de onderdelen? Ik wil meestal zeker weten dat ik alles wil hebben, dat alles goed bij elkaar matched, vooral bij nieuwe onderdelen (ryzen 3000, rx 5000 series). 'Vroeger' wel eens meegemaakt dat een bepaalde videokaart toch minder goed was dan verwacht, slechtere paste, soldering wat toch niet goed werkte. Dan wacht ik toch liever totdat ik genoeg geld heb om alles in 1x te bestellen, en dat het wat meer uitbundig getest is.

Ik kocht mijn RX 5700 ook direct, maar ik plaatste de kaart wel direct. Early adapter risico. Dat kan je verkleinen door even te wachten, als je toch al moet/doet wachten op andere onderdelen :P

Maar ik ken jou verder niet en je motivatie niet, waarschijnlijk ben je wel meer ervaren dan ik op hardware gebied :9

legendareN wijzigde deze reactie 19-07-2019 23:27 (16%)

• Esthar
legendareN schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:23:
[...]

Je hebt 30 dagen bedenktijd, hoe lang wacht je op de rest van de onderdelen? Ik wil meestal zeker weten dat ik alles wil hebben, dat alles goed bij elkaar matched, vooral bij nieuwe onderdelen (ryzen 3000, rx 5000 series). 'Vroeger' wel eens meegemaakt dat een bepaalde videokaart toch minder goed was dan verwacht, slechtere paste, soldering wat toch niet goed werkte. Dan wacht ik toch liever totdat ik genoeg geld heb om alles in 1x te bestellen, en dat het wat meer uitbundig getest is.

Ik kocht mijn RX 5700 ook direct, maar ik plaatste de kaart wel direct. Early adapter risico. Dat kan je verkleinen door even te wachten, als je toch al moet/doet wachten op andere onderdelen :P

Maar ik ken jou verder niet en je motivatie niet, waarschijnlijk ben je wel meer ervaren dan ik op hardware gebied :9
Mijn 5700XT zit voorlopig in mijn oude systeem ;) .
Ik moet alleen nog mijn ram nog ontvangen. (had ik nochtans als eerste besteld) :+

• Ferio
Esthar schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:08:
[...]

Mijn 5700XT zit voorlopig in mijn oude systeem ;) .
Ik moet alleen nog mijn ram nog ontvangen. (had ik nochtans als eerste besteld) :+
Vernam dat asia ram productie problemen heeft, vandaar de prijsstijgingen en onbekende levertijden.

• Astennu
Ik ben op zoek naar de refferenced AMD 5700 XT doos:
V&A gevraagd: AMD 5700 XT Doos

Mocht iemand die hebben en niet nodig hebben koop ik hem graag over :)

Ik heb mijn 2e 50th anni te koop staan mocht iemand er nog een willen hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wouterloedeman
Gistermiddag is hier ook een RX5700XT (Sapphire) gearriveerd. Hiervoor zat er een Nvidia-kaart in dit systeem en heb ik DDU gebruikt om de oude display drivers te verwijderen voordat ik Radeon's drivers installeerde. Sindsdien probeer ik te checken hoe de kwaliteit van dit exemplaar is, daarbij ben ik volgende puntjes tegengekomen.
  • Superposition crasht 90% van de keren, na het Unigine 2 logo. Dit is ongeacht de settings. Ik heb de benchmark wel op 3 verschillende settings kunnen afronden (1080p medium, high en extreme).
  • Na het draaien van Heaven klinkt er een piepje van ongeveer een seconde nadat ik op Quit klik.
  • In The Division 2 (het enige spel wat ik momenteel speel) krijg ik toch nog geregeld frame drops tijdens het spelen. Hier heb ik alle settings op Ultra, en dan ook nog wat losse settings ge'maxed. De benchmark in het spel zelf toont geen problemen.
Bovenstaande is met stock settings getest. Aangezien dit mijn eerste serieuzere GPU is weet ik niet precies waar ik op moet letten om te zien in welke staat deze specifieke videokaart is. Het crashen van Superposition (met stock settings) vind ik apart. Is er een manier om erachter te komen of dit aan de GPU ligt? En zijn er nog andere manieren om erachter te komen of deze kaart in orde is? Alle hulp is welkom!

Een compleet overzicht van mijn systeem:

Product
AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Asus Prime B450M-A
Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6
Fractal Design Meshify C - Dark TG
Asus PCE-AC56
NZXT AER F - 140MM, Twin Pack
Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16
Corsair RM550x (2018) Zwart
Bekijk collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBers
Ik heb de 5700 XT zojuist in huis gehaald. Helaas krijg ik hem nog niet aan de praat. Gewoon geen beeld en herkenning. Wel geeft de kaart licht.
Is hij wel compatibel met mijn huidige moederbord?

Mijn setup:
Processor: i5 4460
Moederbord: ASRock B85 Pro4

Of kan het zijn dan mijn 450W voeding wel genoeg stroom levert om de lampjes aan te krijgen. Maar niet om de kaart daadwerkelijk te laten werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rapsac
  • Laatst online: 22:55
wouterloedeman schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:21:
Gistermiddag is hier ook een RX5700XT (Sapphire) gearriveerd. Hiervoor zat er een Nvidia-kaart in dit systeem en heb ik DDU gebruikt om de oude display drivers te verwijderen voordat ik Radeon's drivers installeerde. Sindsdien probeer ik te checken hoe de kwaliteit van dit exemplaar is, daarbij ben ik volgende puntjes tegengekomen.
  • Superposition crasht 90% van de keren, na het Unigine 2 logo. Dit is ongeacht de settings. Ik heb de benchmark wel op 3 verschillende settings kunnen afronden (1080p medium, high en extreme).
  • Na het draaien van Heaven klinkt er een piepje van ongeveer een seconde nadat ik op Quit klik.
  • In The Division 2 (het enige spel wat ik momenteel speel) krijg ik toch nog geregeld frame drops tijdens het spelen. Hier heb ik alle settings op Ultra, en dan ook nog wat losse settings ge'maxed. De benchmark in het spel zelf toont geen problemen.
Hoewel de drivers van de 5700 serie nog niet geweldig zijn lijkt mij dit toch meer een probleem met je cpu/ram/mobo. Je kan de stability test van aida64 een laten draaien op cpu/ram/cache om dat uit te sluiten.[b]
DeBers schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:55:
Ik heb de 5700 XT zojuist in huis gehaald. Helaas krijg ik hem nog niet aan de praat. Gewoon geen beeld en herkenning. Wel geeft de kaart licht.
Is hij wel compatibel met mijn huidige moederbord?

Mijn setup:
Processor: i5 4460
Moederbord: ASRock B85 Pro4

Of kan het zijn dan mijn 450W voeding wel genoeg stroom levert om de lampjes aan te krijgen. Maar niet om de kaart daadwerkelijk te laten werken?
Heb je wel beide power-connectors op je 5700 aangesloten?
450W is weinig (mijn 5700 xt trekt 240W piek stock) maar moet wel in 2D werken op je voeding. Zodra je beeld hebt kan je het beste meteen 0.1V undervolten en dan tijdens het testen kijken naar je stroomverbruik in bv. hwinfo64

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBers
rapsac schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:19:
[...]

Hoewel de drivers van de 5700 serie nog niet geweldig zijn lijkt mij dit toch meer een probleem met je cpu/ram/mobo. Je kan de stability test van aida64 een laten draaien op cpu/ram/cache om dat uit te sluiten.[b]

[...]

Heb je wel beide power-connectors op je 5700 aangesloten?
450W is weinig (mijn 5700 xt trekt 240W piek stock) maar moet wel in 2D werken op je voeding. Zodra je beeld hebt kan je het beste meteen 0.1V undervolten en dan tijdens het testen kijken naar je stroomverbruik in bv. hwinfo64
You kidding? Ik heb nu 8 pins er in vanuit de voeding. Moet ik die andere 6 ook vullen? :p

Edit: Ik heb geen andere connectors meer over vanuit de voeding. Er zit wel een kabel met nog 6 pins met daarom CPU geschreven in mijn moederbord. MAar als ik die er uit haal dan wordt mijn cpu niet meer gepowered?

Uit de beschrijving in de doos wordt ik ook echt niet wijzer.

DeBers wijzigde deze reactie 21-07-2019 13:40 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
DeBers schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:35:
[...]

You kidding? Ik heb nu 8 pins er in vanuit de voeding. Moet ik die andere 6 ook vullen? :p

Edit: Ik heb geen andere connectors meer over vanuit de voeding. Er zit wel een kabel met nog 6 pins met daarom CPU geschreven in mijn moederbord. MAar als ik die er uit haal dan wordt mijn cpu niet meer gepowered?

Jazeker die zit er niet voor de show op :9 Dus je zult een andere voeding moeten halen of een andere vid kaart, maar ik vind dat een 5700 XT zwaar overkill is voor jouw systeem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rapsac
DeBers schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Bij mij (xfx versie) zaten er extra verloop-kabels in de doos, kijk eens tussen het karton of dat bij jou niet ook zo is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBers
Cyclonic schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:13:
[...]

Jazeker die zit er niet voor de show op :9 Dus je zult een andere voeding moeten halen of een andere vid kaart, maar ik vind dat een 5700 XT zwaar overkill is voor jouw systeem.
Is het ook. Processor is het volgende onderdeel dat een upgrade krijgt. Incl. Mobo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBers
rapsac schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:19:
[...]

Bij mij (xfx versie) zaten er extra verloop-kabels in de doos, kijk eens tussen het karton of dat bij jou niet ook zo is.
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze

Dit is mijn voeding.

Daar staat: 2x pci-e aansluiting. Dus hij zou er wel moeten zijn >.<
Dat zal de CPU kabel wel zijn dan voor het moederbord... Op naar een nieuwe voeding dan maar.

DeBers wijzigde deze reactie 21-07-2019 14:45 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rapsac
Ik bedoel; kijk eens in de doos van je 5700XT, bij mij zaten er 2 verloop kabels bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBers
rapsac schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:24:
Ik bedoel; kijk eens in de doos van je 5700XT, bij mij zaten er 2 verloop kabels bij.
Nee. Helemaal niks helaas. Geen enkele kabel erbij.
Ik twijfel nu tussen 2 voedingen.
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: Gigabyte G750H

Een van deze ga ik vandaag of morgen maar even halen. Ik heb geen mega complexe build.
Maar misschien met het oog op ook een processor upgrade maar de Gigabyte halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-10 19:29

PhatFish

and, uhm......Moo

DeBers schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:38:
[...]

Nee. Helemaal niks helaas. Geen enkele kabel erbij.
Ik twijfel nu tussen 2 voedingen.
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: Gigabyte G750H

Een van deze ga ik vandaag of morgen maar even halen. Ik heb geen mega complexe build.
Maar misschien met het oog op ook een processor upgrade maar de Gigabyte halen?
Het belangrijkste is het vermogen dat de 12V-rail kan leveren. In jouw geval zit je nu met een voeding die 32A (x 12V = 384W) kan leveren. Je processor trekt ca. 84W, blijft er in theorie 300W over voor de rest op de 12V-rail. (Ik reken hier heel snel, er zijn nog meerdere rails op lagere voltages, maar de 12V is veruit de belangrijkste). In theorie zou het net genoeg moeten zijn, maar je voeding is niet heel nieuw en deze degraderen gewoon door de jaren heen en dan ga je al heel snel op de grens zitten met een totaal van 430W.

Die Gigabyte heeft een dikke 12V-rail met 62A, maar de 43A van de Corsair is ook niet verkeerd en zeker genoeg voor systemen van tegenwoordig, zeker als je het overklokken achterwege laat. Beiden lijken mij prima voedingen, maar check reviews van lui die ze ook echt uit elkaar halen en o.a. de ripple checken en kies dan voor de kwalitatief beste. Met dit minimale prijsverschil kun je wellicht ook service etc. in acht nemen. Zelfs de bete voedingen begeven het wel eens en dan is het prettig als je een partij hebt die goede service biedt.

Besef dat de RX 5700XT met ca. 19A op de 12V genoeg stroom moet krijgen. Je processor wil nog een keer ca. 7A. Overige componenten erbij en je bent er wel om te bepalen wat voor voeding je nodig hebt. In principe had je 430W het (in nieuwstaat) dus net moeten trekken, stroompieken en natuurlijk gebrek aan connectors even achterwege gelaten.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wouterloedeman
Dankje @rapsac , ik ga vanavond even met AIDA64 checken.

@DeBers, bekijk even het voeding-topic! Op deze pagina vragen meerderen om advies over dit model kaart. In de OP daar adviseren ze ook verschillende voedingen, waaronder de RM550x die ik heb.

wouterloedeman wijzigde deze reactie 21-07-2019 18:02 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:23
Hoe is het geluidsniveau bij het afspelen van een 4K-film? En dan bedoel ik deftige kwaliteit en met HDR en DTS-HD, dus niet streamen via Netflix of Prime of zo. Kan een 5700 XT (Anniversary Edition) dat zo goed als geluidloos of zal ik daarvoor toch moeten wachten op GPU's met grote heatsinks die het passief af kunnen?

En kan iemand mij meer vertellen over hoe je zelf resoluties kunt instellen zoals 3840 x 1200 met de software van AMD? Misschien dat een screenshot van dat menu me al genoeg zegt.

Ample Energy wijzigde deze reactie 21-07-2019 21:31 (22%)

• wouterloedeman
@rapsac, Lesson learned: Update alles voordat je begint te benchmarken. Ik gok dat de laatste BIOS-update het verschil maakte, hoewel de release notes alleen iets over de nieuwe generatie Ryzen zeiden. De eerste 2 punten van mijn vorige post zijn vervallen. Ik moet alleen die game nog testen.

Ik ben wel benieuwd of er nog tips zijn om deze videokaart verder onder de loep te krijgen.

@Ample Energy - het geluid valt mij persoonlijk erg mee na de reviews. Morgen kan ik 'm evt. wel koppelen aan m'n 4K tv met een bestand van "deftige kwaliteit". Zou dat wat zijn?

• DeBers
wouterloedeman schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:39:
Dankje @rapsac , ik ga vanavond even met AIDA64 checken.

@DeBers, bekijk even het voeding-topic! Op deze pagina vragen meerderen om advies over dit model kaart. In de OP daar adviseren ze ook verschillende voedingen, waaronder de RM550x die ik heb.
Thanks. Heb inderdaad die 550 aangeschaft. Krijgt enorm goede reviews op weinig ripple.

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:23
wouterloedeman schreef op maandag 22 juli 2019 @ 00:00:
@Ample Energy - het geluid valt mij persoonlijk erg mee na de reviews. Morgen kan ik 'm evt. wel koppelen aan m'n 4K tv met een bestand van "deftige kwaliteit". Zou dat wat zijn?
Dat zou ik op prijs stellen!

Dat hij met games wat meer geluid maakt dan kaarten die ik ben gewend zou me niet zo veel uit maken. Maar tijdens muziek luisteren moet hij toch echt stil zijn. En uiteindelijk is dé reden dat ik een nieuw systeem koop het afspelen van UHD-films die al gauw 50GB groot zijn. Ik hoop toch echt dat dat nu passief kan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Luchtkoeler van mijn 5700 XT 50th is iets minder luid dan mijn oude Vega64. Nog steeds te luid, zelfs in een Define R5 kast.
Morgen krijg ik mijn Morpheus II binnen en gaat die erop, kijken of dat helpt ;).

Battle.net tag

• Astennu
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:50:
Luchtkoeler van mijn 5700 XT 50th is iets minder luid dan mijn oude Vega64. Nog steeds te luid, zelfs in een Define R5 kast.
Morgen krijg ik mijn Morpheus II binnen en gaat die erop, kijken of dat helpt ;).
Ik ben benieuwd naar je resultaten :)
Ik heb er zelf ook nog een liggen maar vraag me af of het wel de moeite is. Als je dan 100MHz hoger kan tja vind dat dan niet echt heel erg spannend gezien de kosten en de moeite / en meer issues met garantie claimen indien nodig.

• Astennu
Bovenstaande is met stock settings getest. Aangezien dit mijn eerste serieuzere GPU is weet ik niet precies waar ik op moet letten om te zien in welke staat deze specifieke videokaart is. Het crashen van Superposition (met stock settings) vind ik apart. Is er een manier om erachter te komen of dit aan de GPU ligt? En zijn er nog andere manieren om erachter te komen of deze kaart in orde is? Alle hulp is welkom!

Een compleet overzicht van mijn systeem:
Mijn broer had ook extreem veel stability issues toen hij van de 1080 Ti wisselde naar de 5700XT
Ik moet er nog een keer naar kijken.
De kaart werkt bij mij en mijn andere broer perfect. Maar wij hadden beide Vega kaarten.

Ene systeem is intel 8600K met Z370 andere systeem Ryzen 3600 met B450 bord.
Probleem system B350 met 2600X ik vermoed dat het gewoon software issues zijn.

Probeer even de nieuwste DDU versie en de 19.7.2 drivers.

Ik hoop van de week bij mijn broer opnieuw een test te gaan doen om te zien of ik het kan fixen hij heeft nu zijn 1080 Ti weer in gebruik genomen.

• Beaudog
Bij de division 2 speel ik op 1440p ultra settings.
Alleen ik verander wel volumetric fog setting naar medium .
Particle Detail ook medium.
En anti aliasing naar medium .

• Ferio

[/list]
Google even reddit 5700XT Division 2

Er zijn er veel meer die enorme framedrops hebben en zelfs veel lagere FPS terwijl het systeem juist beter moest zijn. Wellicht staat er een oplossing bij
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True