Tjah, dat is vooral vervelend als je laat thuis komt en je de volgende dag vol moet zijn. Voor het grootste deel van de Nederlanders is dat totaal geen issue.
Tjah. Voordeel van geen OTA is dat je niet opeens je auto aanzet en een functie mist....
de range is het gewoon een totaal ander segment.
Zolang de range voor het overgrote deel van je ritten geen probleem is boeit het ook niet echt of je nu precies 225 of 275 kunt rijden. Als je rit 75 km is....
Ook de 0-100 is natuurlijk niet te vergelijken.
Voor sommigen echt totaal niet maar dan ook echt in zijn geheel niet relevant. Ik heb een Clio Diesel gehad 0-100 in 20 sec maar was nog steeds bij het stoplicht het snelste weg. Waarom? Door gewoon weg te rijden als het groen is.... 0-100 in 10 sec is voor het overgrote deel van de mensen echt prima (en sneller dan dat ze nu doen...).
Ook Autopilot
Zolang het niet echt autonoom rijden is, vind ik dat niet zo boeiend. M'n Kona kan dankzij ACC en lijntjes volgen op heel veel van mijn ritten prima zelf rijden maar aangezien het geen fullproof autonoom rijden is moet je toch gewoon je stuur vasthouden en opletten. Nu zit ik niet in een Tesla noch in de iPace, maar ik vond het comfort van m'n Outlander bv veel belangrijker dan het gebrek aan autopilot (de Kona vind ik prima, maar in vergelijking met de Outlander wel een behoorlijke stap terug). Op basis van het uiterlijk denk ik dat ik de iPace fijner zal vinden om in te zitten (al vind ik zowel de Tesla als de iPace niet heel mooi eige
nlijk) en de hogere instap zal mij ook meer bevallen.
en het grote scherm is natuurlijk heerlijk
Ik vind het display in de Kona 2019 al eige
nlijk wel wat te groot, en ben blij dat er gewoon knopjes zitten die ik blind kan bedienen. Ik hoef geen iPad midden op het dashboard. Het enige dat de display bij mij toont is navigatie (als ik de ingebouwde navi gebruik toont ie m op de HUD en staat het scherm gewoon op de muziek die aan het spelen is). Een beschaafd klein schermpje had ik persoo
nlijk beter gevonden. Maar ik ben vast ouderwets

Ik weet niet of je kinderen hebt, maar die zullen verslaafd zijn aan het spelen van games tijdens laden.

Dat kunnen kinderen al jare
nlang op hun eigen telefoon of tablet... ook als je niet staat te laden. Ik vind het sowieso een verkeerd signaal, games spelen, YouTube of Netflix kijken, of RDP op kunnen zetten vanaf de boordcomputer van de auto. Maar ook daar zal ik wel ouderwets in zijn.
Natuurlijk, is een Tesla S/X niet perfect en zijn er nog dingen te verbeteren bij Tesla, maar nu de drukte voorbij is met het afleveren zal je zien dat de service ook verbeteren.
Geen persoo
nlijke ervaring maar de verhalen zijn niet mals. Als er niet zo'n groot voordeel (0 en 4% bijtelling) was geweest de laatste jaren was dat ook vele malen minder geaccepteerd dan nu. Bij een gevestigd merk ga je daar nooit meer heen als je auto vol krassen wordt afgeleverd, maar nu is het 'onhandig'. Liefde maakt blind?

Begin April staat ook een interior refresh gepland van de S/X heb ik gehoord uit betrouwbare bron, dus grote kans dat eind Q1 van 2020 heel wat mooie deals op de S/X komen.
Uiteindelijk is het je eigen geld natuurlijk, maar in het segment van de i-Pace is de S/X de betere auto op alle punten. Behalve misschien de red-carpet behandeling bij de dealer.

In mijn ogen dus geen betere auto. Gelukkig, zoveel mensen zoveel wensen. Maar dit is precies wat @
BlakHawk zegt: het lijken wel jehova's zo stellig dat Tesla de beste auto ever is en dat je dom bent als je iets anders kiest.