Ik heb de kogel door de kerk gejaagd. Unify besteld. Komt overmorgen binnen. Dan gaat de Pro WiFi lekker weer in de doos en op naar iemand die er vast en zeker blij mee gaat zijn. Draait stabiel maar kan er redelijkerwijs maar 3 nvme drives in kwijt en heb nvme 4 drives die ik wil gebruiken. Unify biedt 3 m.2 slots en bodem x4 slot kan mijn pcie adapter kaartje in.

Heb namelijk de volgende opslag in huis dat ik in deze Machine wil draaien
Samsung 950 Pro 512GB nvme
Sabrent Rocket 4.0 1TB nvme
Hikvision C2000Pro 2TB nvme
Intel 660p 1TB nvme
Samsung 860 EVO 1TB
Nu wilde ik StoreMi gebruiken om de Sabrent en 860 EVO samen te laten werken met een DRAM cache maar StoreMi ondersteund maar 256GB voor de FAST drive. Heb dus de 1TB versie van de officiële FuzeDrive aangeschaft (€30 omgerekend) en dat werkt mooi moet ik zeggen!
Het grootste voordeel is dat ik nu 2TB games opslag heb en dat het op de snelheid van de Sabrent aanspreekbaar is. De 2 of 4GB DRAN cache maakt het allemaal nog iets soepeler. Heb 32gb dram dus heb het nu op 4GB staan. Ik ga het ook voor de laptop proberen. Hier een tweetal screenshots van de 860 EVO en Sabrent Rocket samen getiered.
Zonder DRAM cache

Met 4GB DRAM cache

Praktisch gezien de Sabrent Rocket 4.0 snelheid. En mijn laadtijden in games zijn inderdaad heel iets gezakt. 1-3 seconden in verscheidene games. Niet de enorme vermindering die je zou verwachten tussen data en nvme snelheden. Maar in lijn wat ik heb gemeten tussen SATA en NVME zonder FuzeDrive. Marginaal maar beter dan niks.
Setup als volgt:
Samsung 950 Pro 512GB - Windows boot & Programs
Sabrent Rocket 4.0 1TB + Samsung 860 EVO 1TB - Games
Hikvision C2000 PRO 2TB - Downloads
Intel 660p 1TB - Documents, Photos, Videos. etc
WD MyBook 8TB (netwerk schijf)- BACK-UP, Movies, TV Series, Game repack downloads etc (long term storage)

Heb namelijk de volgende opslag in huis dat ik in deze Machine wil draaien
Samsung 950 Pro 512GB nvme
Sabrent Rocket 4.0 1TB nvme
Hikvision C2000Pro 2TB nvme
Intel 660p 1TB nvme
Samsung 860 EVO 1TB
Nu wilde ik StoreMi gebruiken om de Sabrent en 860 EVO samen te laten werken met een DRAM cache maar StoreMi ondersteund maar 256GB voor de FAST drive. Heb dus de 1TB versie van de officiële FuzeDrive aangeschaft (€30 omgerekend) en dat werkt mooi moet ik zeggen!
Het grootste voordeel is dat ik nu 2TB games opslag heb en dat het op de snelheid van de Sabrent aanspreekbaar is. De 2 of 4GB DRAN cache maakt het allemaal nog iets soepeler. Heb 32gb dram dus heb het nu op 4GB staan. Ik ga het ook voor de laptop proberen. Hier een tweetal screenshots van de 860 EVO en Sabrent Rocket samen getiered.
Zonder DRAM cache

Met 4GB DRAM cache

Praktisch gezien de Sabrent Rocket 4.0 snelheid. En mijn laadtijden in games zijn inderdaad heel iets gezakt. 1-3 seconden in verscheidene games. Niet de enorme vermindering die je zou verwachten tussen data en nvme snelheden. Maar in lijn wat ik heb gemeten tussen SATA en NVME zonder FuzeDrive. Marginaal maar beter dan niks.
Setup als volgt:
Samsung 950 Pro 512GB - Windows boot & Programs
Sabrent Rocket 4.0 1TB + Samsung 860 EVO 1TB - Games
Hikvision C2000 PRO 2TB - Downloads
Intel 660p 1TB - Documents, Photos, Videos. etc
WD MyBook 8TB (netwerk schijf)- BACK-UP, Movies, TV Series, Game repack downloads etc (long term storage)
R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38