Het punt was ook zeker niet dat je een 1600X moet weggooien. Punt is meer dat je soms een product tegenkomt dat echt afsteekt en daardoor een aantal generaties in het hoogste segment blijft mee doen. De 2500K was zo'n product. Voor net geen 200 euro had je daar enorm veel plezier van. Pas richting Skylake begon er, tov de overclocked versie, een merkbaar gat te ontstaan en toen waren we al 4 jaar verder. Zelfs in 2019 hoef je ook die cpu niet weg te gooien.
Je kunt vantevoren niet weten wat er in de toekomst voor winst behaald wordt.
Een educated guess is altijd mogelijk. Dat is ook precies wat ik hier heb gedaan voor de toekomst van de 3600X. Over 2-3 jaar kun je me om de oren slaan dat ik geen gelijk had. Of niet want de laatste voorspellingen die ik heb gedaan mbt pascal, vega, radeon VII, ryzen2 en ryzen3 zijn eigenlijk wel uitgekomen

.
Dan is het interessanter om te kijken hoe een vergelijkbare processor van de concurrentie het sindsdien gedaan heeft. Dan kom je waarschijnlijk wel tot de conclusie dat als je toen een cpu moest kopen dit juist de meest futureproof cpu was in die klasse. :
https://www.techspot.com/review/1871-amd-ryzen-3600/
Tja moeten, moet dat? Tenzij de boel defect gaat kun je altijd wachten op een doorbraak. Persoonlijk liep ik met een 2500K pas augustus 2017 tegen een cpu bottleneck aan in
ghost recon wildlands. In oktober 2017 bleek dat de
frame times in Siege dramatisch waren. Gezien dat ik 6 jaar met de 2500K had gedaan was de keuze voor de (pre-order) van de 8700K a 350 euro snel gemaakt. Mijn verwachting van die cpu was dat hij op 5.0 Ghz wel een jaar of 4 in het topsegment zou kunnen meedraaien.
We zitten nu pas in jaar 2 een AMD zit er nu al
net onder op stock. Dus of deze cpu aan mijn verwachting gaat voldoen gaat nog spannend worden. Maar laat AMD maar lekker zo doorgaan, mij hoor je niet klagen. Als zo meteen de bios versies gestabiliseerd zijn is Ryzen nu ook voor gamers écht een alternatief. Vorige maand nog 2 gaming computers geleverd met een 9700K+ RTX 2070/2080 en toen was in dat segement ryzen 2 gewoon geen optie. Vandaar dat ik ook op dit topic let, ik wil graag weten wanneer de goede bios uit zijn of als er een nieuwe stepping uit komt

. Na 8 jaar Intel is AMD ook wel weer eens leuk.
[
Voor 4% gewijzigd door
sdk1985 op 17-07-2019 16:49
]