Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 229 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Vlassie1980 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:44:
[...]

1250Wh accu aan boord, daar moet je toch een heel eindje mee komen :)
Er zou theoretisch ook nog een extra accupack op de plek van de bydonhouder kunnen komen waardoor je nog eens 500Wh erbij prikt maar weet niet of Bosch al voorziet in Trio Battery technologie :+
Inderdaad, lekkere hoeveelheid ah! Maar wat heb je er aan als je motor maar 350 watt heeft..... 8)7

Is natuurlijk wat overdreven gesteld, maar het blijft jammer dat ze maar niet begrijpen dat je meer dan 350 (en eigenlijk ook meer dan 500) nodig hebt op een SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:07
mrpink83 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Inderdaad, lekkere hoeveelheid ah! Maar wat heb je er aan als je motor maar 350 watt heeft..... 8)7

Is natuurlijk wat overdreven gesteld, maar het blijft jammer dat ze maar niet begrijpen dat je meer dan 350 (en eigenlijk ook meer dan 500) nodig hebt op een SP.
Je hebt helemaal gelijk, middenmotor op een SP is het gewoon niet. Je komt gewoon vermogen tekort om constant 40+ te rijden of je moet wel heel erg getraind zijn.

Zeer tevreden met mijn 500W achterwielmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:05
tuppes schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Geen anti-lek banden op deze mooie fiets?
Er zit wel een antilek laag in die banden hoor, het is geen 3 of 5 mm zoals de schwalbe mee adverteert. Maar die banden vindt ik zelf wat stug rijden.

Heb deze zelfde band in 47mm en vindt hem prima rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

https://www.rtlz.nl/life/...zaak-bijtelling-1-januari

Kunnen we vanaf volgend jaar een elektrische fiets voor minder dan een tientje per maand leasen i.p.v. de gebruikelijke 75 euro of nog hogere bedragen? Ik vraag me af of dit veel automobilisten over gaat halen om een fiets van de zaak te kiezen i.p.v. een auto. Waarschijnlijk aantrekkelijk voor mensen die relatief in de buurt wonen van hun werk, maar denk dat het merendeel alsnog de leaseauto houdt, of iig naast de leasefiets.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 11:46
mrpink83 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:51:
[...]Bedankt. Ben voor de eerste gegaan die je hebt gelinkt.
Als je die voedingen open maakt dan kan je ze helemaal op jouw wensen afregelen qua spanning en stroom. Er zitten meestal 3 potjes in...……….1 voor spanning=volt, 1 voor stroom=ampere en 1 voor het kantelpunt(hysteresis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
mark de man schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:12:

Kunnen we vanaf volgend jaar een elektrische fiets voor minder dan een tientje per maand leasen i.p.v. de gebruikelijke 75 euro of nog hogere bedragen? Ik vraag me af of dit veel automobilisten over gaat halen om een fiets van de zaak te kiezen i.p.v. een auto. Waarschijnlijk aantrekkelijk voor mensen die relatief in de buurt wonen van hun werk, maar denk dat het merendeel alsnog de leaseauto houdt, of iig naast de leasefiets.
Wat dacht je van een SP? HET echte groene alternatief voor de brandstof auto en die wordt ingezet voor afstanden van circa 30 km enkele reis. Er zijn er die rijden 40 km enkele reis, omdat ze op een file route forenzen.
Ik denk dat er heel veel mensen wonen op 30 kilometer rijden van hun werk.

En ze zouden die bijtelling helemaal moeten afschaffen voor SP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:17

Het grote voordeel is inderdaad voor mensen die nu al een lease auto hebben en er een leasefiets bijnemen.
Ik zelf heb geen leaseauto.
Ik fiets wel dagelijks naar de zaak en krijg een woonwerkvergoeding van € 960 per jaar.
Deze vergoeding vervalt dan, bij een leasefiets van de zaak.

Binnenkort maar eens een keer een rekensommetje maken of ik misschien beter de fiets zelf kan financieren of private leasen ( zonder bijtelling )

[ Voor 4% gewijzigd door pjotter1965 op 17-08-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou ben bang dat de Chinese fiets een gevalletje geld terug gaat worden. Zou voor de13de binnen zijn maar nog niks binnen inmiddels.

En de klassieke communicatie met de verkoper. (No no don't worry, we send) geeft me het vermoeden dat ie niet vanuit czechie komt maar gewoon vanuit china.

En dus een flinke rekening voor het invoeren (zeg 500+) en dus gaat ie linea recta weer terug dan. :) Dan wachten op de refund dan bij een andere opnieuw proberen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 14:11

Ik moet nog zien hoe het rekensommetje is. De reiskostenvergoeding krijg je dan waarschijnlijk niet meer, dus dan wordt het een dure fiets.En niet elke werkgever zal het leasebedrag van de fiets zomaar betalen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Flagg schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:27:
Nou ben bang dat de Chinese fiets een gevalletje geld terug gaat worden. .....
Het kan zijn dat de fiets eerst vanuit China naar Tjechie wordt gestuurd en dan pas naar Nederland.
Ik neem aan dat de fiets met tracking is verstuurd, dan kan je eea enigszins volgen. Als dit met de trein is kan dat nog wel enige tijd duren.
Geld terug gebeurd pas bij Ali, nadat de maximale tijd is verstreken wat normaal 60 dagen is en ook nog verlengd kan worden. Dat is dus ruim 2 maanden nadat de fiets verzonden is. Je hebt dus nog even te gaan.
Ik heb meestal niet zoveel vertrouwen in "geschatte" levertijd door de verkoper.
Wel kan je het beste contact met de verkoper blijven houden, ondanks dat je steeds dezelfde "no worry" antwoorden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:22

bert pit

asdasd

De leaseauto wordt nog steeds door sommigen al een status symbool gezien. Dus dat verandert niet lijkt me. Ik heb geen bron meer heb ooit wel eens gelezen dat een zeer hoog percentage van de filerijders rond en in de grote steden, op minder dan 4 Km afstand woont. Dus door het fietsen te stimuleren zou een deel van de files worden opgelost.

Maar ja, krijg die mensen maar uit hun "gouwe koets" .

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

elinx schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:55:
[...]
Het kan zijn dat de fiets eerst vanuit China naar Tjechie wordt gestuurd en dan pas naar Nederland.
Ik neem aan dat de fiets met tracking is verstuurd, dan kan je eea enigszins volgen. Als dit met de trein is kan dat nog wel enige tijd duren.
Geld terug gebeurd pas bij Ali, nadat de maximale tijd is verstreken wat normaal 60 dagen is en ook nog verlengd kan worden. Dat is dus ruim 2 maanden nadat de fiets verzonden is. Je hebt dus nog even te gaan.
Ik heb meestal niet zoveel vertrouwen in "geschatte" levertijd door de verkoper.
Wel kan je het beste contact met de verkoper blijven houden, ondanks dat je steeds dezelfde "no worry" antwoorden krijgt.
De 21ste loopt de deadline af voor een eventuele refund, en deze heeft geen enkel tracking helaas. Staat een standaard tracking nummer in van iets wat in febr al aangekomen zou zijn in NL. :+

Da's dan weer het voordeel van het "diamond member" zijn. Geen enkel gezeik daarover en direct geld terug.

En het contact is op zijn minst moeizaam te noemen, op mijn vraag of deze vanuit China of czechie verstuurd wordt krijg ik niet eens antwoord.

Het vertrouwen is minimaal op het moment, zeker gezien mijn ervaringen in het verleden met verkopers. Ach ja hoort er een beetje bij, blijft niet zonder risico dat AliExpress. Duurt zo alleen wel langer jammer genoeg.

[Edit] nou en toen stond ie ineens op "delivered" met de status "finished" nope nope nope. :P nou ja ben er wel klaar mee geen enkel antwoord meer gehad op vragen de afgelopen dagen, dispute gestart en anders bel ik de cc maatschappij wel. Is geen USB kabeltje van 2€ waar we het over hebben. :)

[Edit 2] rustâg, rustâg, tis ali, ik geef ze nog tot eind van de week. :)

[Edit 3] fiets kwijt. So solly. :+ Dus op aanraden en met medewerking van de verkopende toko een dispute gestart en hopelijk snel geld terug. Heel snel terug hoop ik want ik heb meteen bij een andere (die vanuit Frankrijk verstuurd en voor 02 sept geleverd moet zijn) een nieuwe bestelling gedaan. Stug blijven proberen!! :P

[Edit 4] krijg net een mailtje dat DHL vandaag tussen 11:00 en 15:00 komt met een pakketje van Bert Li. 8)7 normale Ali pakketjes komen gewoon met Postnl, maar de grotere... :D dus waarschijnlijk komt de eerste fiets straks gewoon alsnog aan. Kan ik de tweede dus cancelen en de eerste weer opnieuw betalen. :+ is nog ingewikkeld zo'n Chinese fiets bestellen.

[Edit 5] geen fiets wel tasje voor op de fiets straks. :P Scheelt weer een hoop gezeur. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Flagg op 21-08-2019 13:27 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Vlassie1980 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:06:[...]Je hebt helemaal gelijk, middenmotor op een SP is het gewoon niet. Je komt gewoon vermogen tekort om constant 40+ te rijden of je moet wel heel erg getraind zijn.
Gisteren ff weer een testrit gemaakt met m'n Alfine 11V en daar haal je met de Bafang BBS02-500W/36V toch wel makkelijk 40km/u mee. Maar om 45 met tegenwind te rijden heb je op z'n minst een 750W nodig. Die piekt op 1200W en dat vermogen hebben de Stromer SP fietsen in het achterwiel zitten en die houden die snelheid wel vol. Maar wat doen die Stromers SP's met steile hellingen vraag ik mij af? Je hebt daar bij een laag toerental een hoop pk's nodig of moet je dat zelf bijtrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-08 17:17
Ik wil een verzekering afsluiten bij Kingpolis, maar daar stellen ze een ringslot verplicht. Nu heb ik geen ringslot maar een anaconda-formaat kettingslot, die denk ik wel wat meer diefstal-proof is.

Moet ik alsnog zo'n ringslot, of zijn er ook verzekeraars waarbij dat niet vereist is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:49
Volgens mij willen ze een ringslot en originele sleutels met sporen van gebruik, omdat een ringslot vast zit aan je fiets. Een kettingslot telt voor hun minder mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:21
Bulder schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:31:
Ik wil een verzekering afsluiten bij Kingpolis, maar daar stellen ze een ringslot verplicht. Nu heb ik geen ringslot maar een anaconda-formaat kettingslot, die denk ik wel wat meer diefstal-proof is.

Moet ik alsnog zo'n ringslot, of zijn er ook verzekeraars waarbij dat niet vereist is?
Ik heb 'm verzekerd bij de ANWB. Bij diefstal moeten er twee sleutels overlegd kunnen worden. In de voorwaarden wordt benoemd dat ATB's en racefietsen met een kettingslot aan een vast object gemaakt moeten worden. E-bikes worden daar niet specifiek bij benoemd, maar ik verwacht dat dat ook geen probleem is wanneer je die met een ketting vastmaakt omdat je geen ringslot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Ik ben opzoek naar een nieuwe jas v de herfst / winter.
Afgelopen winter had ik het behoorlijk koud onder de 10 graden met m'n softshell. Met 40km/pu is het vooral de wind die het koud maakt. Een windjack over de softshell hielp. Maar dat ademt natuurlijk voor geen meter. En zeker op de terugweg was dat weer te benauwd.

Nieuw plan is
- Goretex regenjas - North Face ofzo
- dik en dun fleece vest om af te wisselen

Er zijn ook 3in1 jassen maar volgens mij is dat van alles wat en net niks.

Iemand betere suggesties

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:22
hmmm, leve de lokale FM met z'n goede services ...

Zag op de site van een lokale FM een advertentie voor een afgeprijsde (10%) Pegasus staan. Ik naar de winkel en zag zo snel de fiets niet staan. Vraag ik een medewerker naar die fiets omdat ik zoiets zocht maar eerst wel even een proefritje wilde maken.
Word ik eerst naar een ander model Pegasus geleid die twee keer zo duur is.
Als ik volhou dat ik toch echt die andere fiets wou zien en zo mogelijk proefrijden, wordt ik naar buiten verwezen waar een aantal niet geheel frisse 'proefrij fietsen' van andere merken staan. Dit met de opmerking "die fietsen met middenmotor rijden toch allemaal hetzelfde" ...

Dat wordt dus een internet aankoop. Voor zulke 'goede service' ga ik niet méér betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:19
Bulder schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:31:
Het gaat erom dat het slot gecertificeerd is, en geregistreerd dmv de nummers op het slot en de sleutels.
Dus het lijkt me geen probleem als jouw slot ook een goedgekeurd gecertificeerd slot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dzine schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:54:
Afgelopen winter had ik het behoorlijk koud onder de 10 graden met m'n softshell. Met 40km/pu is het vooral de wind die het koud maakt. Een windjack over de softshell hielp. Maar dat ademt natuurlijk voor geen meter. En zeker op de terugweg was dat weer te benauwd.

Nieuw plan is

Iemand betere suggesties
Uniqlo in Amsterdam zou je even kunnen checken, hebben Blocktech materiaal (wind- en waterdicht), gecombineerd met hun donsjassen maakt het lekker warm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:55

Nieuw plan is

Iemand betere suggesties
Ik heb afgelopen november deze gekocht, het is een heerlijk ding! ik geef hem peut met mijn 10k xiaomi powerbank, deze past precies in de jaszak. Het behoud mijn romp een stuk warmer dan zonder.
Je moet dit vest niet te klein (want dan pas je hem niet :P ) maar ook niet te groot kopen, want als hij veel te groot is, maakt hij weinig contact met je lijf, en dan merk je een stuk minder de warmte.

https://nl.aliexpress.com/item/32950486732.html

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 21-08-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:34

Lease(fiets) heeft ook nadelen ik zou er dan verplicht aan vast zitten tot ik het weer kan opzeggen, bij weer of geen weer.

Bij ons kan je maar kiezen tussen 1 vervoersmiddel voor x periode en daar moet je het mee doen.
Ga je een keer met een alternatief vervoersmiddel wordt je "genaaid" omdat je de kosten niet mag declareren.
Ik heb mijn eigen constructie, gewoon kilometers declareren en zelf het vervoersmiddel kiezen, en spring er mee uit.

Mijn werk zit op 33km afstand, opzich kan het met een (speed) e-bike maar om die motivatie dagelijks erin te houden wordt wat lastiger...

Leasefiets erbij naast de leaseauto zal wel geen storm lopen, je betaald al voor de auto dan pak je die sneller(of je moet op een drama/file traject wonen).

[ Voor 32% gewijzigd door mr_evil08 op 21-08-2019 10:26 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:13
Zijn er Tweakers die ervaring hebben me det E-Bike Rabeneick TC-E? Vandaag op gefietst en ben daar enthousiast over. Sportief, strak design en licht van gewicht (19,6). Wel accu(252Wh) in het frame maar er komt een soort van powerbank uit later in het jaar die je aan de accu kan koppelen. Afgewerkt met Shimano Deore XT-10, hydraulische schijfremmen, Bafang achterwiel motor (45nm/36volt).

Alvast dank voor de reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrpink83
mcmiles schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:39:
Zijn er Tweakers die ervaring hebben me det E-Bike Rabeneick TC-E? Vandaag op gefietst en ben daar enthousiast over. Sportief, strak design en licht van gewicht (19,6). Wel accu(252Wh) in het frame maar er komt een soort van powerbank uit later in het jaar die je aan de accu kan koppelen. Afgewerkt met Shimano Deore XT-10, hydraulische schijfremmen, Bafang achterwiel motor (45nm/36volt).

Nog nooit van gehoord. Maar om je toch te helpen: wat wil je er mee gaan doen? Waar is die voor? Hoeveel km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83

Nieuw plan is

Iemand betere suggesties
Waar krijg je het precies koud? Ik fiets ook met de SP in de winter en krijg het rond mijn romp absoluut niet koud met een simpele jas. Elk lijf is natuurlijk anders, zo zie je maar. Waar ik het wel ontzettend koud krijg zijn mijn handen en voeten. Daar heb ik dan ook maatregelen op genomen en kan nu met bijna elke temperatuur fietsen.

NB: bedenk me nu dat het ook natuurlijk belangrijk hoe ver je moet. Bovenstaande gaat uit van 20 kilometer fietsen. Mogelijk dat het anders is (ook voor mij) met mijn nieuwe afstand van 33 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Goede vragen mrpink83. Ik wil hem gebruiken om op werkdagen ca 25-30 km te fietsen (woon-werk) en daarnaast recreatief. De fiets heeft de motor in het achterwiel (Bafang) en met de app en bluetooth maak je connectie met de fiets en stel je de trapondersteuning in. Dit werkte perfect, heeft dus geen display op het stuur zitten. Het merk kom je niet veel tegen in NL, maar krijgt in Duitsland goede reviews.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
mcmiles schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:39:

252 wh is wel erg weinig. En hoe kleiner de accu, hoe sneller hij versleten is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Vanavond een proefrit maken met de Cowboy, zeer benieuwd! Ik heb al een proefritje met de Van Moof erop zitten, maar die voorwielmotor maakt evenveel geluid als de Dutch E-Bike van mijn moeder... Ik heb wel een uitneembare batterij nodig en ik geef veel om een leuk design en App erbij. Laat jullie weten hoe ik de proefrit ervaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Dacuuu schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

252 wh is wel erg weinig. En hoe kleiner de accu, hoe sneller hij versleten is..
Goede tip, nog niet aan gedacht. Neem ik mee in de overweging, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
[quote]mcmiles schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Goede tip, nog niet aan gedacht. Neem ik mee in de overweging, thanks. In het najaar komt er een tweede uitneembare batterij beschikbaar die je kan uitnemen. Die dient zeg maar als pokerbank en verbind je met de accu in het frame. Daarmee krijg je extra bereikbaar je kan hem uitnemen om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
mcmiles schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:06:
[quote]mcmiles schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Goede tip, nog niet aan gedacht. Neem ik mee in de overweging, thanks. In het najaar komt er een tweede batterij beschikbaar die je kan uitnemen. Die dient zeg maar als pokerbank en verbind je met de accu in het frame. Daarmee krijg je extra bereikbaar je kan hem uitnemen om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11
hi allen,

ik ben me ook aan het orierenteren op een nieuwe fiets voor mijn woon werk verkeer. Ik woon nu op +/-9 km van mijn werk vandaag en ga veelal met het OV. De fiets vind ik heerlijk, echter wanneer ik mijn stadsfiets gebruik (mega zwaar ding, met krat voorop, dikke banden) kom ik redelijk bezweet aan gezien er ook 3 bruggen in de route zitten. Met mijn race fiets, heb ik het ook aantal keer gedaan maar de route is daarvoor te kort. Je zit korter op de fiets (20 minuten) dan dat het aankleden, spullen zoeken en achteraf douchen en omkleden kost qua tijd.

Waar zit ik aan te denken
Niet elektrich:
Ik twijfel nog lichtelijk tussen een Hybride fiets (niet elektrisch) met riem, zoals een bijvoorbeeld een Trek L500 https://www.12gobiking.nl/trek-l500-2019 of;
een Cube Travel SL https://www.12gobiking.nl/cube-travel-sl-2019-89207 of een elektrische fiets (zie hieronder).

Elektrisch
Mijn voorkeur gaat uit naar een elektrische. Want: Niet bezweet aankomen (in pak) op werk, niet hoeven te douchen en mogelijkheid op terug weg toch met wat meer kracht te fietsen. Prijs is echter een nadeel tov eerder genoemde fietsen. Verder denk ik niet aan een speed pedelec vanwege korte afstand en de hogere prijs hiervan.

Wat vind ik belangrijk voor elektrische fiets?
- Aandrijving moet inorde zijn
- Basics zoals spatborden, bagagedrager (mogelijkheid tot kinderstoeltje zou fijn zijn) en lichten moeten erop zitten of erop te monteren zijn.
- Prijs
- Looks --> niet van mezelf gedacht, maar dit vind ik belangrijker dan gedacht. Het liefst wat moderns waarbij je niet meteen ziet dat het een elektrische fiets is.

Verder belangrijk te melden. Ik heb op nog geen enkele fiets proef gereden.

Dan kom ik tot op heden op de volgende uit:
- Van Moof S2 https://www.vanmoof.com/n...1vSgOAEAAYASAAEgJhmvD_BwE 2800€ en valt obv topic eea aan te merken op kwaliteit
- Watt bike https://www.wattfietsen.nl/nl/e-bikes/ 1350€, ervaringen niet gezien/gelezen nog reviews, looks prima. Qua specs staat deze nu op 1 (door combi looks/prijs)
- Cowboy. 2000€, mooi design maar geen spatborden, bagage drager etc nog beschikbaar.
- QonQer https://shop.qicq.nl/qonqer-e-bike-accu-zilver.html 2000€ met wat opties. Geen ervaringen/reviews
- Rabeneick, lees ik pas net hierboven https://slangenbeektweewi...-fietsen_1/rabeneick-tc-e 2100€

Welke feedback zoek ik
- Zijn er hier mensen die voor een soort gelijke keuze hebben gestaan of staan? Zo ja, op welke gronden hebben jullie gekozen voor welke fiets?
- Zie ik iets over het hoofd qua opties?
- Ervaringen / reviews bekend met de Watt, QonQer (zag hier 2 personen die deze hebben gekocht volgens mij) en Rabeneick?
- Andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
mrpink83 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:18:
[...]
Waar krijg je het precies koud?
Best goede vraag eigenlijk. Mijn afstand is 18km enkel - flink stuk door open gebied.

T zijn vooral de armen/handen, toen al betere handschoenen gekocht. Maar mogelijk zijn die nog niet goed genoeg. Ook een sjaal omdoen, om te zorgen dat de nek goed dicht zit, hielp veel. Hoge kraag is dus essentieel.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrpink83
Dzine schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:27:
[...]

Best goede vraag eigenlijk. Mijn afstand is 18km enkel - flink stuk door open gebied.

T zijn vooral de armen/handen, toen al betere handschoenen gekocht. Maar mogelijk zijn die nog niet goed genoeg. Ook een sjaal omdoen, om te zorgen dat de nek goed dicht zit, hielp veel. Hoge kraag is dus essentieel.
Aha! Ik heb 'stuurmoffen' gekocht via alie. Ziet er misschien niet blits uit (weet ik wel zeker), maar werkt zeer goed. En dat is voor iemand die altijd koude handen heeft. ik heb allerlei handschoenen geprobeerd, dubbele handschoenen, motorhandschoenen, wanten etc. Alleen die moffen werken! Voordeel is ook dat je veel controle houdt doordat je handen 'vrij' zijn. Oh ja, en ze zijn waterdicht!

https://nl.aliexpress.com...1602_6,searchweb201603_52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 20:59
Dzine schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:27:
[...]

Ik had het zelfde probleem. Ik heb vorig jaar een paar ski handschoenen gekocht en heb daar nu ook geen last meer van. Je moet er wel opletten dat het niet te strak om je vingers zit geklemd. Door een beetje speling over te hebben houd je een isolerend luchtlaagje over, waardoor het minder koud aanvoelt. Maar stuurmoffen zijn op zich ook een goed idee. Ik weet alleen niet of je hier dan met blote handen ingaat. Zeker als het wat glad is heb ik liever wel een paar gewone dikke handschoenen aan. Als je dan toch een keer onderuit mocht gaan, dan liever met goede handschoenen dan blote handen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
PhrancK schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:17:
hi allen,

ik ben me ook aan het orierenteren op een nieuwe fiets voor mijn woon werk verkeer. Ik woon nu op +/-9 km van mijn werk vandaag en ga veelal met het OV. De fiets vind ik heerlijk, echter wanneer ik mijn stadsfiets gebruik (mega zwaar ding, met krat voorop, dikke banden) kom ik redelijk bezweet aan gezien er ook 3 bruggen in de route zitten. Met mijn race fiets, heb ik het ook aantal keer gedaan maar de route is daarvoor te kort. Je zit korter op de fiets (20 minuten) dan dat het aankleden, spullen zoeken en achteraf douchen en omkleden kost qua tijd.

Niet elektrich:
Ik twijfel nog lichtelijk tussen een Hybride fiets (niet elektrisch) met riem, zoals een bijvoorbeeld een Trek L500 https://www.12gobiking.nl/trek-l500-2019 of;
een Cube Travel SL https://www.12gobiking.nl/cube-travel-sl-2019-89207 of een elektrische fiets (zie hieronder).

Elektrisch
Mijn voorkeur gaat uit naar een elektrische. Want: Niet bezweet aankomen (in pak) op werk, niet hoeven te douchen en mogelijkheid op terug weg toch met wat meer kracht te fietsen. Prijs is echter een nadeel tov eerder genoemde fietsen. Verder denk ik niet aan een speed pedelec vanwege korte afstand en de hogere prijs hiervan.

- Basics zoals spatborden, bagagedrager (mogelijkheid tot kinderstoeltje zou fijn zijn) en lichten moeten erop zitten of erop te monteren zijn.
- Prijs
- Looks --> niet van mezelf gedacht, maar dit vind ik belangrijker dan gedacht. Het liefst wat moderns waarbij je niet meteen ziet dat het een elektrische fiets is.

- Van Moof S2 https://www.vanmoof.com/n...1vSgOAEAAYASAAEgJhmvD_BwE 2800€ en valt obv topic eea aan te merken op kwaliteit
- Watt bike https://www.wattfietsen.nl/nl/e-bikes/ 1350€, ervaringen niet gezien/gelezen nog reviews, looks prima. Qua specs staat deze nu op 1 (door combi looks/prijs)
- Cowboy. 2000€, mooi design maar geen spatborden, bagage drager etc nog beschikbaar.
- QonQer https://shop.qicq.nl/qonqer-e-bike-accu-zilver.html 2000€ met wat opties. Geen ervaringen/reviews
- Rabeneick, lees ik pas net hierboven https://slangenbeektweewi...-fietsen_1/rabeneick-tc-e 2100€

Welke feedback zoek ik
- Zijn er hier mensen die voor een soort gelijke keuze hebben gestaan of staan? Zo ja, op welke gronden hebben jullie gekozen voor welke fiets?
- Ervaringen / reviews bekend met de Watt, QonQer (zag hier 2 personen die deze hebben gekocht volgens mij) en Rabeneick?
- Andere tips?
Zoek op die modellen in dit topic en gij zult vinden. Zie ook deel 2.
De WATT paar keer testgereden en viel helaas tegen. Alle info staat in deel 2 of in dit deel.

Ik heb zelfde als jij, 9km enkele reis en doe het op een 14.8 kilo lichte tot stadsfiets omgebouwde oude Peugeot racefiets. Ik had nooit verwacht zo lang deze afstand dagelijks niet-elektrisch af te leggen (ivm zweten).
Maar na lang verdiepen en testritjes maken ben ik gewoon telkens teleurgesteld.
De Moof S2 rijdt prima en checkt alle boxes (oa niet zichtbaar elektrisch, licht, paar versnellingen, geen derailleur) maar is veel te duur en heeft allerlei gimmicks die ik niet hoef + kwaliteit van Moof is gewoon ruk (jarenlang op hun normale fietsen gefietst) en de onderdelen zijn niet standaard + duur.

Ik wacht op de volgende versie van WATT en dan hopelijk op een premium variant daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Zijn er hier ook mensen die een e-bike leasen?

Mijn huidige e-bike gaat al 12000 km mee en de accu is niet al te best meer.
Nu heb ik niet zo even geld voor een nieuwe ebike op de plank liggen, dus misschien dat leasen en daarna overnemen een optie is.. zit ik zo eens te denken. Ik wil wel een goede e-bike. Geen fiets van 800 euro. En een nieuwe accu of revisering van de accu is ook niet echt de investering waard. Omdat het een oudere fiets is valt de totale range wat tegen. Zo'n 45km met een nieuwe accu op standaard ondersteuning.
Qua fiets (Qwic)/ frame is het een prima fiets. Het is alleen het elektrische deel wat inmiddels al wel afgeschreven is. Ik zou natuurlijk kunnen investeren in een nieuwe motor (naaf in voorwiel) en accu etc, maar ik vrees dat dat qua kosten ook aardig oploopt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:22

bert pit

asdasd

Welke feedback zoek ik
- Andere tips?
Let op het type aandrijving (motor sensoren etc), dat is een wereld van verschil en dat voel je direct bij een proefrit. Grofweg zijn er twee systemen:

1) Het systeem (bijvoorbeeld Bosch) heeft meerdere sensoren die meten hoe hard je trapt en geeft naarmate je meer kracht moet zetten meer ondersteuning. Die ondersteuningsgraad kun je nog verhogen/verlagen in 5 standen. Maar je kunt in elke stand 25 Km/h halen.

2) Het systeem waarbij de ondersteuningsstand bepaalt hoe hard je kunt rijden. Is doorgaans flink goedkoper maar rijdt niet zo lekker als bovenstaande.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• racinfo

racinfo

E-MTB

rimave schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:42:

Nu heb ik niet zo even geld voor een nieuwe ebike op de plank liggen, dus misschien dat leasen en daarna overnemen een optie is.. zit ik zo eens te denken. Ik wil wel een goede e-bike. Geen fiets van 800 euro. En een nieuwe accu of revisering van de accu is ook niet echt de investering waard. Omdat het een oudere fiets is valt de totale range wat tegen. Zo'n 45km met een nieuwe accu op standaard ondersteuning.
Qua fiets (Qwic)/ frame is het een prima fiets. Het is alleen het elektrische deel wat inmiddels al wel afgeschreven is. Ik zou natuurlijk kunnen investeren in een nieuwe motor (naaf in voorwiel) en accu etc, maar ik vrees dat dat qua kosten ook aardig oploopt.
Hier al meer informatie over leasen (in de toekomst).
https://www.businessinsid...yA8S_sdmzsCzUNQNDFYeFKlHI

of
https://www.businessinsider.nl/swapfiets-e-bike-75-euro/

[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 22-08-2019 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 21:20
bgttje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:55:
[...]

Gisteren ff weer een testrit gemaakt met m'n Alfine 11V en daar haal je met de Bafang BBS02-500W/36V toch wel makkelijk 40km/u mee. Maar om 45 met tegenwind te rijden heb je op z'n minst een 750W nodig. Die piekt op 1200W en dat vermogen hebben de Stromer SP fietsen in het achterwiel zitten en die houden die snelheid wel vol. Maar wat doen die Stromers SP's met steile hellingen vraag ik mij af? Je hebt daar bij een laag toerental een hoop pk's nodig of moet je dat zelf bijtrappen?
Ik rij nu een jaar met de 750w versie op een Merida Crossway, ik fiets 22km enkele reis. In het buitengebied fiets zonder tegenwind gemakkelijk 47kmh en met wat harder trappen 51kmh. Ik kom veel speed-pedelecs tegen onderweg en ik ga ze allemaal voorbij. Stromers ook.

PV Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrpink83
wpeterw schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Ik rij nu een jaar met de 750w versie op een Merida Crossway, ik fiets 22km enkele reis. In het buitengebied fiets zonder tegenwind gemakkelijk 47kmh en met wat harder trappen 51kmh. Ik kom veel speed-pedelecs tegen onderweg en ik ga ze allemaal voorbij. Stromers ook.
Klinkt wel stoer, maar is niet zo gek toch? Zij zijn begrenst en jij niet.

• twkr18526
Zover positieve berichten gelezen over Ghost fietsen hier. Zag er een bij premium bikes, maar communicatie ging niet echt soepel. Korte antwoorden als is backorder. Levertijd? Welke wilde je weer? Kom maar langs dan kijken we wel. Ook niet als ik aangeef waar ik naar op zoek ben.

Dan maar gebeld en ze geven aan dat ze geen leveringen meer gaan krijgen van Ghost. Zij stoppen er sowieso mee.

Twijfel nu over paar andere modellen om te kijken of electrisch rijden iets voor mij is (het zijn verschillende types, maar wil niet 2-3000€ uitgeven nu):
Watt
Lidl prophete
Andere suggesties als 1ste electrische fiets?

[ Voor 6% gewijzigd door twkr18526 op 22-08-2019 16:11 ]

• Vlassie1980
twkr18526 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:50:
Zover positieve berichten gelezen over Ghost fietsen hier. Zag er een id aanbieding staan bij premium bikes, maar communicatie ging niet echt soepel. Korte antwoorden als is backorder. Levertijd? Welke wilde je weer? Kom maar langs dan kijken we wel. Ook niet als ik aangeef waar ik naar op zoek ben.

Dan maar gebeld en ze geven aan dat ze geen leveringen meer gaan krijgen van Ghost. Zij stoppen er sowieso mee.

Twijfel nu over paar andere modellen om te kijken of electrisch rijden iets voor mij is (wil niet 2-3000€ uitgeven nu):
Watt
Lidl prophete
Andere suggesties als 1ste electrische fiets?
Collega van me heeft een Ghost Square Trekking:

- De velg is slap, zaten na een tijdje scheuren in
- Trappers zijn basic, scheuren snel

Daarbuiten is het een prima fiets met een lekker krachtige Performance CX motor. Als ik zelf al niet voorzien was van een SP en wat minder budget had dan was dit een voorname kandidaat.

• twkr18526
Vlassie1980 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:11:
[...]

Collega van me heeft een Ghost Square Trekking:

- De velg is slap, zaten na een tijdje scheuren in
- Trappers zijn basic, scheuren snel

Daarbuiten is het een prima fiets met een lekker krachtige Performance CX motor. Als ik zelf al niet voorzien was van een SP en wat minder budget had dan was dit een voorname kandidaat.
Dat is een mooi fiets, maar dan zit je al gauw op €15-1600. Heb op n bosch gefietst en dat gaat wel lekker. Een victoria met bosch kom je ook al snel boven 1500.

Kwamen die scheuren niet door het gewicht van je collega?

[ Voor 9% gewijzigd door twkr18526 op 22-08-2019 16:17 ]

• Vlassie1980
twkr18526 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:16:
[...]

Dat is een mooi fiets, maar dan zit je al gauw op €15-1600. Heb op n bosch gefietst en dat gaat wel lekker. Een victoria met bosch kom je ook al snel boven 1500.

Kwamen die scheuren niet door het gewicht van je collega?
Dat is dan ook wel de ondergrens qua Bosch fietsen. Ik legde in 2014 voor een Bosch powered Merida nog €2599 neer :)

Ja, mijn collega is niet de lichtste maar is netjes onder garantie vervangen net als de trappers.

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 22-08-2019 16:20 ]

• twkr18526
Vlassie1980 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Dat is dan ook wel de ondergrens qua Bosch fietsen. Ik legde in 2014 voor een Bosch powered Merida nog €2599 neer :)

Ja, mijn collega is niet de lichtste maar is netjes onder garantie vervangen net als de trappers.
Gelukkig viel dat onder de garantie. Er zijn nu af en toe Ghost of Victoria fietsen met bosch vamaf 13-1400. Vandaar dat ik dat begin te overwegen. Echter een eerste electrische fiets met bafang zou misschien ook niet slecht zijn. Weet ik hopelijk meer wat ik wel en niet wil in eek volgende e-bike.

• wpeterw
mrpink83 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

Klinkt wel stoer, maar is niet zo gek toch? Zij zijn begrenst en jij niet.
Begrensd op 45kmh maar dat haalt het gros van de speedpedelecs ook niet. Ik wil volgend voorjaar legaal gaan fietsen, een echte speedpedelec met kenteken dus, maar ik ben er nog geen tegengekomen die zo makkelijk 45kmh fietst als mijn huidige fiets.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
hi allen,

Niet elektrich:

Elektrisch

- Prijs

Welke feedback zoek ik
- Andere tips?
Leuk om te lezen dat de Rabeneick op je lijstje staat. Twee dagen geleden proefrit mee gemaakt en dat beviel uitstekend. Ook een lekker lichte fiets met 19,2 kg. Toch twijfel ik en dat betreft vooral de accu, die is niet afneembaar en met 252Kw beperkt. Vooral in de winter neem de capaciteit af. Er komt wel aan het eind van het jaar een losse batterij beschikbaar die je vervolgens inplugt naar de vaste accu in het frame. Ik ben er nog niet uit. Ga morgen naar een Sparta RT5e kijken.

• Tahref
  • Laatst online: 09-09 21:10

Tahref

God bless you

Ik ken wish niet maar ook hier bij amazon te bestellen:

https://www.amazon.de/gp/...rd_r=B82DZ0ZG2QCX66CVNC9D

ik heb zelf een ancheer ebike. Nu na anderhalf jaar in bezit beginnen de begonnen boutjes roest te vertonen en deze dus vervangen voor rvs. heb ook andere onderdelen vervangen. (bandjes, zadel omdat ik deze standaard niet echt goed vond tevens nu tweemaal de ketting vervangen als normaal onderhoud en de batterij omdat ik grotere capaciteit wilde hebben) De vraag die je je moet stellen of je hier wel tijd in wil steken als je zo'n fiets wilt halen.

Ik zag vandaag toevallig dat de radrunner is geïntroduceerd. (jammer genoeg wel een cadence sensor)
https://radpowerbikes.eu/pages/radrunner

• mrpink83
wpeterw schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:55:
[...]

Begrensd op 45kmh maar dat haalt het gros van de speedpedelecs ook niet. Ik wil volgend voorjaar legaal gaan fietsen, een echte speedpedelec met kenteken dus, maar ik ben er nog geen tegengekomen die zo makkelijk 45kmh fietst als mijn huidige fiets.
Ik weet niet hoe makkelijk die van jouw 45km/u fietst, maar een klever of stromer (st2,st3,st5) moeten dat toch makkelijk doen. Overigens, die van mij fietst dat ook makkelijk (en meer). Bij tegenwind op de dijk een ander verhaal :).

• twkr18526
Cyberpope schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:51:
Nou terug van vakantie maar eens naar de lidl fiets gekeken (dag voor de vakantie bezorgt). Hij fiets niet slecht moet ik zeggen, maar ook niet top. De vraag is of ik 600 euro uit ga geven voor een andere c.q. betere.. Twijfel.

Is eimand nog gelukt om hem op te voeren?
Het laatste dat ik gezien heb is van niet : wian in "Het grote elektrische fietsen topic - deel 2"

Dan heeft het ook geen zin om voor 50 euro kabels te kopen.
Kan je de wielmaat niet aanpassen en zo harder gaan? Heb een willekeurige bafang handleiding gedownload en daar kan je de wielmaat instellen. Of is de wielmaat of wheel circumference bij de blaupunkt helemaal niet aan te passen.

Bij de lokale fietsenwinkel liet de monteur zien dat hij zelf het metertje vd magneet verplaatst had, zodat hij 40km/u kon gaan, terwijl zn computertje 10 aangaf. Zag er niet zo netjes uit met plakband, maar geloof hem wel.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

twkr18526 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

Kan je de wielmaat niet aanpassen en zo harder gaan? Heb een willekeurige bafang handleiding gedownload en daar kan je de wielmaat instellen. Of is de wielmaat of wheel circumference bij de blaupunkt helemaal niet aan te passen.

Bij de lokale fietsenwinkel liet de monteur zien dat hij zelf het metertje vd magneet verplaatst had, zodat hij 40km/u kon gaan, terwijl zn computertje 10 aangaf. Zag er niet zo netjes uit met plakband, maar geloof hem wel.
Eerlijk gezegd heb ik me er niet erg veel meer in verdiept. Als het makkelijk kan via een kabeltje dingen in te stellen wil ik dat wel doen. Maar gaan knutselen, gaat me iets te ver.

De huidige ondersteuning lijkt een beetje in golven te komen. Dacht dat dit was omdat ik rond de 25 kilometer zat. Maar merk het ook als ik met minder ondersteuning en langzamer fiets. Fiets ik rond de 23 lijkt hij soms door te duwen naar 24 om dan af te zakken naar 22.. en zo blijft dat gaan. In een zwaardere versnelling voel ik het ook.

Dus vraag me af als ik de limit verhoog of hij dit gedrag dan niet meer heeft.. Maar hou me aanbevolen als iemand een goede beschrijving heeft van de mogelijke instellingen. Echter verdiept heb ik me nog niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• bgttje
wpeterw schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:13:
[...]Ik rij nu een jaar met de 750w versie op een Merida Crossway, ik fiets 22km enkele reis. In het buitengebied fiets zonder tegenwind gemakkelijk 47kmh en met wat harder trappen 51kmh.
Ik zag op een site waar ze Stromers verkopen dat de SP fietsen 800W eff. hebben dus ong. hetzelfde als de Bafang BBS02-750W. Zal toch niet veel schelen qua piekvermogen denk ik. Met m'n 500W heb ik ook wel eens over de 50km/u gereden maar dat was maar een paar seconden:-). Met mn 500W is 40km/u goed te doen maar met een harde tegenwind haalt ie dat toch meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Cyberpope schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:05:
[...]
De huidige ondersteuning lijkt een beetje in golven te komen. Dacht dat dit was omdat ik rond de 25 kilometer zat. Maar merk het ook als ik met minder ondersteuning en langzamer fiets. Fiets ik rond de 23 lijkt hij soms door te duwen naar 24 om dan af te zakken naar 22.. en zo blijft dat gaan. In een zwaardere versnelling voel ik het ook.
In deel 2 van deze forum waren er mensen die positief waren over de 2018 versie van deze fiets.

Ben benieuwd of ze dezelfde ervaringen als jij hebben, of dat dit iets is voor de 2019 versie met blaupunkt.

Heb je niet overwogen de fiets terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dat is net zoiets als de Chinees die ik (als het goed is ooit) binnen krijg volgende week, of de week daarna, of... :P

Volgens mij zelfs exact hetzelfde op het frame na, afmontage en motor is redelijk gelijk.

Maar denk niet dat je een mountainbike koopt, de suspension is prima voor op de weg en zandpaden maar veel meer niet. En direct bandjes vervangen, ik heb al een setje conti Race King klaarleggen incl tubeless setje. :)

Er is een Amerikaan Romanogwat die een paar filmpjes op YouTube heeft staan met zijn Ancheer. Heeft al een keer de magneetjes in de motor vast moeten lijmen. :P Maar ja je weet waar je aan begint natuurlijk.

En de accu zit in het tasje op het stuur... Niet ideaal. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:42:

Dilemma's, dilemma's en dilemma's,

Ten eerste valt me wel op dat na 12.000 km de accu minder aan het worden is. Of dit vlug is of niet hangt van de volgende factoren af:

-je gebruikt de fiets weinig en de accu gaat achteruit door ouderdom
-je trekt continue volle ondersteuning, ook bij heel koud of warm weer
-je accu is niet zoals het hoort en er is een defect

Wil niet zeggen dat een van de punten op jou van toepassing is, maar als ik kijk naar mijn Qwic e-bike maak ik zo'n 6.000 km per jaar en hij heeft er nu 11.000 km opzitten. Daarbij is de accu (735 Wh) nog topfit. Nog steeds haal ik met rustig fietsen makkelijk de 100 kilometer.

Even ter info:
Bij een lage ondersteuning merk je vaak niet of een accu echt oud is of niet. Vaak is de slijtage zoals wij die hier kennen gebaseerd op de interne weerstand. Des de meer stroom je vraagt uit de accu des te sneller deze 'moe' is. Echte slijtage door hem alleen maar vol te houden is hier in dit topic niet echt aan de orde omdat wij hier best veel fietsen. Daarbij moet er des te meer milliampères in elke cel gestopt worden en dat gaat ten koste van de interne weerstand. De derving is niet evenredig en neemt exponentieel toe naarmate de stroomvraag groter wordt.

Dus:
Of een revisie de kosten waard zijn moeten we even weten:
-Hoe vaak per jaar fiets je?
-Hoe oud is de fiets?
-Wat is de werkelijke technische staat van de fiets (dus niet de accu)?
-Heb je wel goed bekeken of Qwic geen grotere accu's levert voor jouw model?
-Over welk model hebben we het?

Dit moeten we wel even weten voordat er uitspraken gedaan kunnen worden, het klinkt als een opsomming ipv een vraag naar een constructieve oplossing :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
Tahref schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:47:
[...]
Ik zag vandaag toevallig dat de radrunner is geïntroduceerd. (jammer genoeg wel een cadence sensor)
[YouTube: European Spec RadRunner Electric Utility Bike | EU Promo]
Of heb ik het nu verkeerd? :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5aYrsya.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TPSrcV6.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

Dacuuu schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Of heb ik het nu verkeerd? :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5aYrsya.jpg
:) Tja, wat een misbaksel van een fiets.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

eisbaer schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:54:
[...]

:) Tja, wat een misbaksel van een fiets.
Tja als je die fiets in je sig mooi vindt snap ik wel dat je dat niks vindt. Tis geen hippe retro urban bike. :P

Ik vind die dingen wel grappig alleen lijken die kleine wieltjes me niet echt comfortabel, maar daar kan ik helemaal naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerpawn
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-09 13:06
JDFS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:23:
Vanavond een proefrit maken met de Cowboy, zeer benieuwd! Ik heb al een proefritje met de Van Moof erop zitten, maar die voorwielmotor maakt evenveel geluid als de Dutch E-Bike van mijn moeder... Ik heb wel een uitneembare batterij nodig en ik geef veel om een leuk design en App erbij. Laat jullie weten hoe ik de proefrit ervaar :).
Hoe was je proefrit? Ik heb er zelf één gepland voor aankomende donderdag en ben erg benieuwd! Ik vraag me af of er een ringslot op te monteren past, want daar lijkt met de batterij niet echt ruimte voor te zijn. Lijkt me toch wel fijn om een tweede slot naast m'n kettingslot te hebben in Amsterdam. Die verzekering van hen ziet er ook wel interessant uit, maar ze hebben het over Cowboy repairshops en ik ben benieuwd waar die dan zitten.

Lijkt me in ieder geval wel een hele mooie fiets en de verwijderbare batterij is voor mij ook echt een pluspunt t.o.v. bijvoorbeeld de Electrified S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Door omstandigheden heb ik de proefrit pas vandaag kunnen maken @hammerpawn, hier mijn reactie vers van de pers!

In een woord: uitmuntend. Ik heb al veel opgezocht over deze fiets, ben inmiddels lid van de Cowboy Facebook pagina voor informatie en voor mij is het een keuze tussen Cowboy, Van Moof en Ampler voor een E-Bike die ik voor zowel woon-werk (17 km enkele reis) als voor privé, gym (3/4/5x per week, 4,7 km) en ritjes naar de universiteit (1x per week, toch een halfuur met een normale fiets, denk zo'n 6,5 km) wil gebruiken.

De fiets is in het echt nog mooier dan op de foto's. Geen lasnaadjes te bekennen, maar een mooie zwarte, matte kleur. Mij werd alles mooi uitgelegd over de fiets door een enthousiaste Cowboy uit Amsterdam (heb hem vlak bij mijn huis ontmoet, hij was er in 5 min terwijl het normaal een ritje van 10 min is), die een V2 (2019 model) bij zich had met een mooie QuadLock houder voor de iPhone.

Na 15 minuten gekletst te hebben, besloot ik een proefrit te maken door het Rembrandtpark, door naar het Vondelpark en weer terug. Wat een genot om te fietsen op deze fiets! De motor geeft namelijk niet à la Van Moof na een vertraging van een aantal seconden een kickstart, maar is gelijk actief zodra je trapt en reageert heel erg attent. Ondanks de single belt drive heb ik geen moment het idee gehad dat ik versnellingen nodig had. Gemiddeld haalde ik al snel de 30 km/u en zelfs door wat harder te zwoegen haalde ik de 32/33.

De zit is erg sportief (voorovergebogen), dit was voor mij wennen omdat ik nooit een mountainbike of racefiets heb gereden. Ik kan er wel aan wennen. Waar ik niet aan kan wennen, gelukkig maar, is de snelheid. Man, wat gaat dit ding rapido vooruit.

De fiets zelf is ook erg licht en de uitneembare batterij een groot pluspunt voor mij, omdat ik in een appartementencomplex woon en niet zo 123 de fiets mee omhoog kan nemen (nadeel van de Van Moof).

Een ringslot valt volgens mij niet te monteren, inderdaad vanwege de batterij. Wel heb ik leuke oplossingen gezien met een Abus of Kryptonite slot. Vooral die van Abus, die je dan op het onderste deel van het frame monteert zodat het slot naar de grond gericht is. Doet niets af aan het minimalisme van de Cowboy op deze manier :-).

Overigens komt eind dit jaar een flagshipstore naar Amsterdam, waarschijnlijk op een populaire locatie die redelijk centraal ligt (De Pijp).

Mudguards en een standaard missen, een bel krijg je er tegenwoordig wel bijgeleverd. De mudguards, standaard, handvatten en het zadel ga ik lekker after-market doen.

Ik ben helemaal om, heb de Van Moof en Ampler, welke toch al een mindere keuze was omdat ze niet in Amsterdam aanwezig zijn (Cowboy dus wel eind dit jaar) uit mijn hoofd gezet en ga over een paar maanden deze fiets halen. Ik zit nog steeds met een glimlach te denken aan mijn proefrit vandaag. Heb ook heel wat nieuwsgierige kijkers naar de fiets zien turen!

Ergo: ook al is deze fiets niet perfect (App nodig om het licht bijvoorbeeld aan te sturen, weet niet of dit automatisch kan gaan), voor mij en mijn gevoeligheid voor design is deze fiets DE bike op het moment _/-\o_ .

Als ik nog iets vergeten ben, vraag het me - nu zit het nog vers in mijn geheugen, heb zowat 2 uur staan praten met Kevin (top gozer!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 22:02
Een demo die gewoon tot 30 km/h ondersteunt? Ze willen dus moedwillig klanten te winnen met illegale eigenschappen? Zal snel gedaan zijn als ze er meer als een paar verkopen....

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:29

OgWok

U.N.C.L.E.

@JDFS Prijs valt erg mee. Had gedacht dat ze zo'n hippe fiets voor zeker € 600,-- meer zouden wegzetten. Zijn er ook spatborden te krijg?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
guido66 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:14:
Een demo die gewoon tot 30 km/h ondersteunt? Ze willen dus moedwillig klanten te winnen met illegale eigenschappen? Zal snel gedaan zijn als ze er meer als een paar verkopen....
Zijn “off-road” settings voor privéterrein, normale ondersteuning is t/m 25 km/u conform wetgeving ;). FYI de Van Moof gaat ook 32 km/u als je US settings instelt.
OgWok schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:13:
@JDFS Prijs valt erg mee. Had gedacht dat ze zo'n hippe fiets voor zeker € 600,-- meer zouden wegzetten. Zijn er ook spatborden te krijg?
De officiële van cowboy komen pas uit dit najaar, maar de beste optie qua spatborden is nu: https://www.bike24.com/p2257196.html?q=sks+edge - de SKS Edge. Deze worden ook door Cowboy aangeraden!

[ Voor 5% gewijzigd door JDFS op 25-08-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

JDFS schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:29:
In een woord: uitmuntend. Ik heb al veel opgezocht over deze fiets, ben inmiddels lid van de Cowboy Facebook pagina voor informatie en voor mij is het een keuze tussen Cowboy
Samengevat moet je na aanschaf dus eigenlijk aan het werk om het volgende te kopen en monteren wat op pakweg 200 euro uit komt:

-spatborden - 30 euro zelf monteren anders 60 euro
-slot - 80 euro asus 6500
-quad lock houder - 60 of 70 euro
-standaard - 15 euro schat ik
-(stuurpen verhoger) - 20 euro

Als je hem wilt dan zou je hem nu al kunnen bestellen. Dan heb je hem wellicht nog zolang het weer mooi is.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Coole fiets, keurig afgewerkt redelijke prijs, maar nog wel (mee eens dat het nodig is..) ff ca 200 euro lappen achteraf ...das minder. Als je niet met een streep modder op je rug wilt eindigen dan kun je echt niet zonder die... design of geen design.
Was de designer soms een mooi weer fietser ... ;)

Geen versnellingen: Ze hebben blijkbaar een PDI- achtige ondersteuning (lees elektronische regeling) ingebouwd.... anders kom je nooit zo soepel weg.

Ben zelf iemand die nog zonder e-bike met een 14 versnellingen Rohloff naaf en meestal gemiddeld > 25 km/u fiets werk v/v ... dus deze fiets valt buiten mijn fiets wens bereik, maar ik vond het wel erg leuk om er over te lezen. De frame afwerking ziet er super uit.
Tnx voor de tip. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou de 2de Chinese e-bike is nog niet eens verstuurd op dit moment dus ik denk dat ook deze automatisch geannuleerd gaat worden omdat ze voor dinsdag moet versturen anders krijg ik automatisch een refund. :(

Dan ben ik er wel klaar mee, als ik weer een nieuwe bestelling moet doen is mijn vakantie wel afgelopen tegen de tijd dat ie er is en heb toch pas begin volgend jaar echt "nodig".

Dus mocht dat gebeuren dan ga ik mijn huidige american eagle wel voorzien van een bafang bbs02b. Zag dat er een scheur in mijn middelste voortandwiel zit dus moet sowieso een nieuw crankstel op. Dan maar meteen een bafang erin drukken. :)

En gezien het gewicht van de stock fiets moet ik uiteindelijk wel onder de 20kg kunnen blijven hoop ik. Zeker als ik die middeleeuwse rockshox voorvork vervang voor een ietwat modernere, helaas geen achtervering dan, maar dat is toch ligt onzinnig voor mij gezien een zandpad het ergste is wat ie zal zien vermoedelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:17
Ik heb gisteren een E-bike besteld. Ik heb nog twijfel of ik 'm ga tunen, aangezien ik liever rond de 30 km/u zou halen ipv 25 km/u.

Heeft er iemand ervaring mee of de computer (Bosch middenmotor) simpel te foppen is door een iets andere (kleinere) wielomtrek op te geven is dan het daadwerkelijk is? In principe zou de begrenzer gewoon bij '25km/u' moeten ingrijpen, en kan hij dit alleen weten door de ingestelde wielomtrek.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@Flagg Eventueel rechtreeks bestellen bij Ancheer, vanuit Tjechië is dan misschien nog een optie.
Die hebben gelijksoortige exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

getty schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:10:
Ik heb gisteren een E-bike besteld. Ik heb nog twijfel of ik 'm ga tunen, aangezien ik liever rond de 30 km/u zou halen ipv 25 km/u.

Heeft er iemand ervaring mee of de computer (Bosch middenmotor) simpel te foppen is door een iets andere (kleinere) wielomtrek op te geven is dan het daadwerkelijk is? In principe zou de begrenzer gewoon bij '25km/u' moeten ingrijpen, en kan hij dit alleen weten door de ingestelde wielomtrek.
Als je kleiner instelt, lijkt je alleen harder te gaan. Je moet een grotere omtrek ingeven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak

De km teller geeft dan inderdaad een andere waarde aan. Echter als je met een gps gaat meten blijft de fiets dezelfde snelheid houden. De Bosch valt dus niet te foppen daarmee. Maar probeer eerst eens uit hoe het bevalt, zonder trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40
Tahref schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:47:
[...]

Ik ken wish niet maar ook hier bij amazon te bestellen:

https://www.amazon.de/gp/...rd_r=B82DZ0ZG2QCX66CVNC9D

ik heb zelf een ancheer ebike. Nu na anderhalf jaar in bezit beginnen de begonnen boutjes roest te vertonen en deze dus vervangen voor rvs. heb ook andere onderdelen vervangen. (bandjes, zadel omdat ik deze standaard niet echt goed vond tevens nu tweemaal de ketting vervangen als normaal onderhoud en de batterij omdat ik grotere capaciteit wilde hebben) De vraag die je je moet stellen of je hier wel tijd in wil steken als je zo'n fiets wilt halen.

[YouTube: European Spec RadRunner Electric Utility Bike | EU Promo]
Die radrunner is wel een interessante fiets voor gezinnen. De prijs is ook erg prettig al zul je wel wat accessoires er bij moeten doen zoals een achterzitje en spatborden.

Ik ga deze in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getty
  • Laatst online: 01-09 09:17
zonnefreak schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:34:
[...]

De km teller geeft dan inderdaad een andere waarde aan. Echter als je met een gps gaat meten blijft de fiets dezelfde snelheid houden. De Bosch valt dus niet te foppen daarmee. Maar probeer eerst eens uit hoe het bevalt, zonder trucjes.
Ik ga sowieso eerst kijken hoe het normaal bevalt. Maar enig idee hoe Bosch dan zou kunnen herkennen wat de snelheid is? Ze hebben toch alleen de snelheid (wielomtrek*omwenteling) en trapvermogen als variabelen?

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
getty schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:51:
[...]

Ik ga sowieso eerst kijken hoe het normaal bevalt. Maar enig idee hoe Bosch dan zou kunnen herkennen wat de snelheid is? Ze hebben toch alleen de snelheid (wielomtrek*omwenteling) en trapvermogen als variabelen?
Het werkt gewoon niet. Zo'n Bosch moet je een chippie voor kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 22:02
Bij Bosch is de wielomtrek door de fietsfabrikant geprogrammeerd, je kunt via de display 5% daar van af wijken, maar dat is puur om je snelheidsmeter nauwkeuriger af te stellen. Het heeft geen enkele invloed op de ondersteuning.

En zo moet het ook zijn: als jij iets wilt wat niet legaal is, moet je iets aan de fiets wijzigen waardoor Bosch en de fietsfabrikant niet meer aansprakelijk zijn, en ligt alle verantwoordelijkheid bij jezelf.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Flagg schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:53:

En gezien het gewicht van de stock fiets moet ik uiteindelijk wel onder de 20kg kunnen blijven hoop ik. Zeker als ik die middeleeuwse rockshox voorvork vervang voor een ietwat modernere, helaas geen achtervering dan, maar dat is toch ligt onzinnig voor mij gezien een zandpad het ergste is wat ie zal zien vermoedelijk. :)
BBSxx Bafang motor circa 4 kg, accu (36V-13A) eveneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

racinfo schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:06:
[...]

BBSxx Bafang motor circa 4 kg, accu (36V-13A) eveneens.
Ja klopt en mijn fiets weegt nu net geen 12 kilo. :)

Maar de 2de Chinees is nu net verzonden, en moet voor 6 sept binnen zijn anders alsnog automatisch een full refund. Ik vraag me af of tie uit Frankrijk of uit China gaat komen eigenlijk. Kan is groot dat het China is en dat er dan 83% invoerrechten overheen gaan komen. En dus linea recta [Elvis]return to sender[/Elvis]. :P

@racinfo hieronder, oh verrek ja, niet eens aan gedacht. Zat stiekem al een beetje met het idee te spelen om hem zo licht mogelijk te krijgen. Carbon vork (en dus schijfrem conversie) erin carbon stem en stuur. Maar ik denk dat de uiteindelijke kosten niet echt verantwoord zijn met een 25 jaar oud frame als basis. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Flagg op 26-08-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Flagg schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

Ja klopt en mijn fiets weegt nu net geen 12 kilo. :)
Gaat nog iets van af, je demonteert immers trapas, tandwiel en crank armen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
mrpink83 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:53:
[...]

Ik weet niet hoe makkelijk die van jouw 45km/u fietst, maar een klever of stromer (st2,st3,st5) moeten dat toch makkelijk doen. Overigens, die van mij fietst dat ook makkelijk (en meer). Bij tegenwind op de dijk een ander verhaal :).
45kmh gaat heel eenvoudig, ik heb voor 52T en achter een racefiets-cassette (11-12-13-14-15 etc - 28). Buiten de bebouwde kom fiets ik meestal met 52/12 en dan hoef ik me niet bovenmatig in te spannen.

Ik herken een Stromer maar ken niet het verschil tussen de verschillende versies ik ga ze iig allemaal vrij eenvoudig voorbij. Van andere Speed pedelecs (een Batavus Cityzen bijvoorbeeld) krijg ik het idee dat ze krap de 40kmh halen.

Op dit moment lijkt alleen de Klever een goed legaal alternatief voor mij.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526

We hebben een Urban Arrow met Active Line Plus. De computer geeft +- 3 km/u harder aan dat dat je werkelijk gaat. Volgens de computer leg je dus ook meer km af, dan de werkelijkheid. Dit heb ik vergeleken met een GPS, hardloophorloge en de navigatie app op de telefoon. Die komen allemaal overeen, en wijken hetzelfde af vd Bosch.

Je kan de wheel circumference aanpassen in het menu (zie handleiding, max 5% omhoog/omlaag). De “Bosch” snelheid is nu slechts +- 1 km/u harder dan de werkelijkheid. Ondersteuning stopt echter wel rond 24 km/u nu.

De fietsenwinkel zegt dat ze hier niets aan kunnen doen. Het is wel voordelig voor ze bedenk ik me dat de km stand hoger is dan werkelijkheid. De computer geeft na x km aan dat je terug moet voor een onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
guido66 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:58:
Bij Bosch is de wielomtrek door de fietsfabrikant geprogrammeerd, je kunt via de display 5% daar van af wijken, maar dat is puur om je snelheidsmeter nauwkeuriger af te stellen. Het heeft geen enkele invloed op de ondersteuning.

En zo moet het ook zijn: als jij iets wilt wat niet legaal is, moet je iets aan de fiets wijzigen waardoor Bosch en de fietsfabrikant niet meer aansprakelijk zijn, en ligt alle verantwoordelijkheid bij jezelf.
Lees deze post nu pas. Bij onze fiets is dat ook zo idd. Jammer dat de computer een hogere snelheid aangeeft dan de werkelijkheid. En ook verkeerde km stand.

Heeft iemand hier trouwens een Urban Arrow? Wat staat er bij jullie als standaard wheel circumference?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
eisbaer schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Samengevat moet je na aanschaf dus eigenlijk aan het werk om het volgende te kopen en monteren wat op pakweg 200 euro uit komt:

Als je hem wilt dan zou je hem nu al kunnen bestellen. Dan heb je hem wellicht nog zolang het weer mooi is.
@JDFS dank voor het delen van je ervaring!
Ik heb voor zaterdagochtend een proefrit gepland gewoon om te kunnen vergelijken met andere fietsen (oa Watt en Moof maar ook een Sparta en Batavus gereden).

Of ik daadwerkelijk deze als optie zie om aan te schaffen.. nee. Ik vind het eigenlijk best bizar dat je een nieuwe fiets verkoopt die vervolgens niet bruikbaar is. Je kan hem nieteens neerzetten want geen standaard, alleen op de grond laten liggen 8)7 En dan wel op je site roepen dat je de lichtste fiets hebt gemaakt.. ja hehe. Als ik dat rijtje hierboven zie is er nog geen sprake van een volwaardige fiets.

Qua prijs is het wel interessant.. ook met de bijkomende kosten. Maar het principe van het marketingverhaal + verkoop aan ene kant en een onbruikbare fiets aan de andere kant gaat er bij mij niet goed in.

Maar goed misschien ben ik wel heel snel om zaterdagochtend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
wpeterw schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:04:
[...]

45kmh gaat heel eenvoudig, ik heb voor 52T en achter een racefiets-cassette (11-12-13-14-15 etc - 28). Buiten de bebouwde kom fiets ik meestal met 52/12 en dan hoef ik me niet bovenmatig in te spannen.

Ik herken een Stromer maar ken niet het verschil tussen de verschillende versies ik ga ze iig allemaal vrij eenvoudig voorbij. Van andere Speed pedelecs (een Batavus Cityzen bijvoorbeeld) krijg ik het idee dat ze krap de 40kmh halen.

Op dit moment lijkt alleen de Klever een goed legaal alternatief voor mij.
Mijn punt is dat er wel SP's zijn die makkelijk 45 km/u halen. Dat ze niet harder gaan dan dat, heb ik in een andere post uitgelegd. Zelfs de nieuwe ST1 van Stromer, haalt dat makkelijk.
Waar je naar moet kijken, is een fiets die meer heeft dan 500 watt. Ik zou de middenmotoren links laten liggen (allemaal 350 watt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Jazco2nd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:10:
@JDFS dank voor het delen van je ervaring!
Ik heb voor zaterdagochtend een proefrit gepland gewoon om te kunnen vergelijken met andere fietsen (oa Watt en Moof maar ook een Sparta en Batavus gereden).
Ik ben benieuwd naar je ervaring. De spatborden vind ik een must. Dat je hem alleen aan kunt zetten via je telefoon is jammer maar overkomelijk. Wat mij wel aanspreekt zijn de positieve verhalen over de ondersteuning via de koppelsensor die erg fijn schijnt te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
mrpink83 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:26:
[...]

Mijn punt is dat er wel SP's zijn die makkelijk 45 km/u halen. Dat ze niet harder gaan dan dat, heb ik in een andere post uitgelegd. Zelfs de nieuwe ST1 van Stromer, haalt dat makkelijk.
Waar je naar moet kijken, is een fiets die meer heeft dan 500 watt. Ik zou de middenmotoren links laten liggen (allemaal 350 watt).
Ik wil er wel even op inhaken, op wat je zegt. Heb zelf een bosch performance speed motor van 350 watt. Nu zit ik wel erg rechtop en heb ook 2 fietstassen eraan hangen. Tevens gebruik ik swalbe marathon 365 fietsbanden. Ik fiets meestal rond de 30 a 31km/h ermee. Dit gaat erg makkelijk en is ook goed vol te houden. Als er een keer geen wind tegen is, dan haal ik 40km/h ook nog wel. Maar sneller zal het niet gaan worden. Daar is inderdaad deze motor niet geschikt voor. Dus als je de snelheid van 45km/h minimaal aan wilt blijven houden, dan zeker naar achterwiel motor met minstens 500 watt of hoger gaan kijken. Ik heb ook een keer op een klever x gefietst bij een proefrit. Misschien dat de fietsenmaker toen de banden te hard had opgepompt, maar elk ongelijkheidje in de weg werd behoorlijk hard door gegeven. Maar ik denk dat dit aan de bandenspanning gelegen zal hebben. Voor de rest voelde deze fiets erg solide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
eisbaer schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Zeker met je eens, er komen nog een aantal (verborgen) kosten bij. Ik schat zelf nog zo'n 200 Euro kwijt te zijn, omdat ik het mooiste spul erop wil hebben, inderdaad een dik ABUS slot, goede standaard, nieuwe banden en ik wacht tot Cowboy hun eigen spatborden uitbrengt.

Ik sta op het punt de fiets te bestellen, via de FB groep al vernomen dat de fiets in sommige gevallen al in een week (!) wordt geleverd.

ANWB-verzekering erbij en gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
eisbaer schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:00:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring. De spatborden vind ik een must. Dat je hem alleen aan kunt zetten via je telefoon is jammer maar overkomelijk. Wat mij wel aanspreekt zijn de positieve verhalen over de ondersteuning via de koppelsensor die erg fijn schijnt te werken.
Alleen aanzetten via de app vind ik wel een probleem zeg.. is je tel leeg 's avonds, kan je niet fietsen, met of zonder ondersteuning :S

Ik zou het mooi vinden als je hem kan locken via de app en weer unlocken. Maar dat je niet altijd hoeft te locken.

Wat spatborden betreft: zoek je dan ook zo licht mogelijke spatborden? Want die dingen heb je ook in allerlei soorten, metaal, alu, plastic..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Jazco2nd aan en uitzetten zonder app is in een komende firmware update volgens mij mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
JDFS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:08:
@Jazco2nd aan en uitzetten zonder app is in een komende firmware update volgens mij mogelijk!
Ik zie in de fietsenkelder op het werk wel eens een van Moof berijder de verlichting van z'n fiets aanzetten met een app. Dat ziet er belachelijk uit. De fiets zelf ook trouwens.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Ik vind het een mooi design, hier in Amsterdam zie je ze overal. Nog nooit een speed pedelec hier gezien overigens, heb je ook vrij weinig aan binnen de bebouwde kom.

Overigens kun je de lichten bij VM automatisch aan- en uit doen @wpeterw. Tis alleen jammer dat de kwaliteit van de fiets te wensen over laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40
wpeterw schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:23:
[...]

Ik zie in de fietsenkelder op het werk wel eens een van Moof berijder de verlichting van z'n fiets aanzetten met een app. Dat ziet er belachelijk uit. De fiets zelf ook trouwens.
Ik heb zelf een van Moof hybrid zonder trapondersteuning. Ik heb alleen nog niet de functie gevonden om de leugens over kwaliteit en jaloerse opmerkingen uit te zetten als ik ze weer eens zie.

De verlichting kan trouwens automatisch ingesteld worden, zodat deze vanzelf aangaat dmv een lichtsensor ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 26-08-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
JDFS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:05:
Ik vind het een mooi design, hier in Amsterdam zie je ze overal. Nog nooit een speed pedelec hier gezien overigens, heb je ook vrij weinig aan binnen de bebouwde kom.

Overigens kun je de lichten bij VM automatisch aan- en uit doen @wpeterw. Tis alleen jammer dat de kwaliteit van de fiets te wensen over laat.
Dat is ook de markt waar de fiets voor gemaakt wordt: hipster-volk in Amsterdam die alleen naar het design kijken en verder weinig eisen stellen. Zowel de Cowboy (au, wat een slechte naam) en de van Moof focussen vooral op design en niet op kwaliteit en functionaliteit (geen versnelling of slechts 3 versnellingen), leuk voor een stadsritje maar ongeschikt voor serieuze afstanden en intensief gebruik.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik heb ook een keer een proefritje gemaakt op de Cowboy, hij had toen alleen nog het oudere model, en nog niet het 2019 model.
Erg jammer dat hij zo klein was voor mij, ben ongeveer 1.90m, vooral de afstand van het zadel tot het stuur vond ik erg krap. Het nieuwe model zou wel wat groter zijn, maar die gok heb ik maar niet genomen.

Jullie geen last hier van gehad?

De trapondersteuning was wel erg fijn inderdaad, vooral dat je zo snel ondersteuning krijgt bij het wegrijden is lekker. En de tot 25km/u modes voelde wel langzaam inderdaad, echt fijn dat er een "offroad" modes op zit.

Maar heb nu dus de Ampler Curt besteld, de grote versie. Die voelde wel wat volwassener, wat robuuster, maar ook weer een stuk duurder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 20:23

Chrasher

Tevree met z'n PS5

HammerT schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:23:
IMaar heb nu dus de Ampler Curt besteld, de grote versie. Die voelde wel wat volwassener, wat robuuster, maar ook weer een stuk duurder natuurlijk.
Mooi fietsje! :)
Ben zelf ook geïnteresseerd in zo'n "kale" bike voor "erbij". :P Rij nu met een Razer 2018 met Alfine 11 die verder volledig aan mijn wensen voldoet. Heb onderstaande fiets gezien bij mijn dealer:
Rabeneick TX-E Singlespeed met Gates riem en Bafang achterwielmotor.

Prijs zit onder de € 2000,-- (kan hem voor € 1899,-- krijgen) en wordt standaard geleverd met:
- zijstandaard,
- aluminium spatborden met achter extra beugels voor fietstassen

Is wel wat zwaarder dan de Ampler (18kg totaalgewicht) en heeft een iets kleinere accu (255Wh). Vraag me wel af waar dat extra gewicht in zit?. De Bafang?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 11:07
Ik heb een e-Bike (Dutch-ID uit 2018) met de Bosch Active Line Plus motor met Intuvia display. De snelheid die de display aangeeft is zo'n 10% hoger dan de werkelijke (GPS) snelheid (die ik meet met mijn Garmin smartwatch met GPS). De bandenmaat is correct ingesteld. Ik ben hiermee naar mijn dealer gegaan Die gaf aan dat hier niets aan te doen is en dat alle Bosch systemen dit hebben. Zij kunnen het in ieder geval niet aanpassen en dat hierover wel een discussie is met Bosch (dealers met Bosch neem ik aan) om toch wat instellingen zelf te kunnen doen (buiten de bandenmaat).

Gevolg is dus dat mijn fiets begrenst op zo'n 22,5 km/u (werkelijke snelheid). De display geeft dan 25 km/u.

Mijn vraag, is dit bekend, heeft iemand anders dit ook geconstateerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronaldvdijk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06 20:41
Zijn er al mensen die de snelheidslimiet van de nieuwe lidl 2019 fiets met blaupunkt motor hebben aangepast? Via de programmeer kabel kan ik alle instellingen in de controller wijzigen. Helaas blijft de snelheidslimiet ongewijzigd en is alleen via het display te configureren. Het display is van het type dpc111 van bafang. Helaas heb ik geen wachtwoord of mogelijkheden tot een verborgen menu. Heeft iemand dit al uitgevonden? Enige optie is een ander display monteren. Is er al iemand die wel de limiet kan aanpassen?

Mitsubishi Puz-wm112yaa + ERPT30X-VM2ED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ik denk het wel, een vriend van me heeft ook die motor, en ik heb een ion (yamaha), en als die van hem 25 aangeeft, dan trek ik nog door, tot ik ook 25 heb. Mijn gps en ion computer geven redelijk hetzelfde aan, mss maar 1 km/h verschil, bij hem is dat veel meer.
B.Wortelboer schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:55:
Ik heb een e-Bike (Dutch-ID uit 2018) met de Bosch Active Line Plus motor met Intuvia display. De snelheid die de display aangeeft is zo'n 10% hoger dan de werkelijke (GPS) snelheid (die ik meet met mijn Garmin smartwatch met GPS). De bandenmaat is correct ingesteld. Ik ben hiermee naar mijn dealer gegaan Die gaf aan dat hier niets aan te doen is en dat alle Bosch systemen dit hebben. Zij kunnen het in ieder geval niet aanpassen en dat hierover wel een discussie is met Bosch (dealers met Bosch neem ik aan) om toch wat instellingen zelf te kunnen doen (buiten de bandenmaat).

Gevolg is dus dat mijn fiets begrenst op zo'n 22,5 km/u (werkelijke snelheid). De display geeft dan 25 km/u.

Mijn vraag, is dit bekend, heeft iemand anders dit ook geconstateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
HammerT schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:23:
Ik heb ook een keer een proefritje gemaakt op de Cowboy, hij had toen alleen nog het oudere model, en nog niet het 2019 model.
Erg jammer dat hij zo klein was voor mij, ben ongeveer 1.90m, vooral de afstand van het zadel tot het stuur vond ik erg krap. Het nieuwe model zou wel wat groter zijn, maar die gok heb ik maar niet genomen.

Jullie geen last hier van gehad?

De trapondersteuning was wel erg fijn inderdaad, vooral dat je zo snel ondersteuning krijgt bij het wegrijden is lekker. En de tot 25km/u modes voelde wel langzaam inderdaad, echt fijn dat er een "offroad" modes op zit.

Maar heb nu dus de Ampler Curt besteld, de grote versie. Die voelde wel wat volwassener, wat robuuster, maar ook weer een stuk duurder natuurlijk.
Ik ben niet zo groot, voor mij is de afstand perfect! Ik moet toch het zadel al op bijna het laagste standje zetten.

Heb gisteren de Cowboy besteld, wordt waarschijnlijk vanaf volgende week geleverd (precies wanneer ik op vakantie ben), maar heb een window van 2 weken waarbinnen ik de delivery mag doen.

Spannend O-) !
Pagina: 1 ... 7 ... 229 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam