Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 223 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
Daan2020 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:02:
[...]
Of je kunt op een normale manier verder fietsen, met z'n 17 kg kan dat prima ten opzichte van een fiets van 23+ kg. (Van moof etc)
Gewicht is een non-issue in Nederland. Het gaat om weerstand vanuit de motor, rolweerstand van de banden en vooral de luchtweerstand (oftewel je positie op de fiets).

https://hetgeheimvanwielrennen.nl/calculator/#wc-tab-0-6

Sowieso, gewicht van fietsen vergelijken is jezelf bedriegen, je moet systeem gewicht vergelijken: Fiets+Berijder, dan zie je al direct dat het gewichtsverschil maar een paar % is.

Een lichtere fiets is vooral prettig als je stilstaat, je tilt hem makkelijker op, valt minder snel om etc. Dat is absoluut geen te negeren voordeel, maar voor je fiets snelheid is gewicht zolang je niet bergop gaat nauwelijks van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 11:22
418O2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:13:
Iedereen de accu's wel binnen?
Zeker weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28
roffeltjes schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:23:
[...]

Gewicht is een non-issue in Nederland. Het gaat om weerstand vanuit de motor, rolweerstand van de banden en vooral de luchtweerstand (oftewel je positie op de fiets).

https://hetgeheimvanwielrennen.nl/calculator/#wc-tab-0-6

Sowieso, gewicht van fietsen vergelijken is jezelf bedriegen, je moet systeem gewicht vergelijken: Fiets+Berijder, dan zie je al direct dat het gewichtsverschil maar een paar % is.

Een lichtere fiets is vooral prettig als je stilstaat, je tilt hem makkelijker op, valt minder snel om etc. Dat is absoluut geen te negeren voordeel, maar voor je fiets snelheid is gewicht zolang je niet bergop gaat nauwelijks van belang.
2 kilo op je pens of 2 kilo in je wielen is toch wel degelijk een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:33
Kan iemand mij vertellen welke remblokjes ik moet kopen? Het gaat over een Razer Batavus 2018 versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8Ywn4RCZXnFWRKyw39QYMmOkyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHa1oshXOMrBQFi7rPNij0ld.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
418O2 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:36:
[...]

2 kilo op je pens of 2 kilo in je wielen is toch wel degelijk een verschil
Tenzij je nu gaat vertellen dat de cowboy twee kilo lichtere velgen heeft (gewicht om je as maakt weinig uit) blijft het volkomen onmerkbaar. Bovendien dragen de meesten een stuk meer gewicht in hun "pens" :O

Sowieso is zelfs bij wielen het verschil niet zo groot als dat mensen denken, allemaal mythes.

https://www.velonews.com/...does-wheel-weight-matter/

YouTube: Why Rotating Weight Doesn't Matter On Your Road Bike | GCN Tech Debu...

Oftewel zelfs jouw hyperbolische twee kilo heeft alleen invloed bij het wegrijden.

Daarom rijden ze in de TDF ook met zwaardere aero wielen en niet met lage lichte velgen/spaken. Uiteraard kan met carbon tegenwoordig een aero velg/spaak erg licht worden gemaakt maar ook dan verslaat Aero gewicht.

En twee kilo in je frame of in je "pens" is om het eender. Dus je kan beter een fiets kopen die past en een broodje minder eten dan een één maats fiets waar je van moet hopen dat hij net in je maat is.

Aero wint normaal gesproken altijd van gewicht en bepaald je actieradius. Een lager gewicht is praktisch en prettig, zelden of nooit sneller.

[ Voor 40% gewijzigd door roffeltjes op 14-02-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
Ik twijfel tussen de Kathmandu Hybrid One/Pro en de Touring Hybrid Pro 500.

Zal voornamelijk worden gebruikt om naar kantoor te fietsen en m'n dochter op te halen (zo'n 30km per dag in totaal).

Van wat ik er zelf uit heb kunnen opmaken is dat de Kathamandu een sterkere motor heeft, maar in hoeverre dat uit maakt geen idee.

Het zijn voornamelijk provinciale wegen die ik af zal leggen met weinig stoplichten. Dus dan lijkt de koppel niet zo spannend. Wel vraag ik mij af of een 500wh batterij genoeg zal zijn over een jaar of 2 wanneer die al wat cycles achter de rug heeft gehad.

Iemand die toevallig beide modellen heeft ervaren en het verschil zou kunnen toelichten?

[ Voor 19% gewijzigd door Rzarect0r op 14-02-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:27
@ardana123 Magura remblokken voor velgremmen.

Heel makkelijk zelf te vervangen, zie YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
@Ardana123 Ik zelf koop de goedkoopste blokken die passen op Magura velgremmen, ik heb niet echt het idee dat het veel uitmaakt :+

[ Voor 18% gewijzigd door roffeltjes op 14-02-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Daan2020 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:47:
[...]

Oh sorry ik bedoelde inderdaad die zilverkleurige watt brooklyn. Het was niet per se slecht maar vond de s3 van van moof toch lekkerder fietsen en voor hetzelfde geld krijg je die geweldige boost button bij vm.

Met amsterdam bikes heb ik geen ervaring.

Bij 2 duizend zou ik toch eerder voor een van moof gaan dan een of andere nieuwe startup. Ja het is af en toe gezeik met een van moof maar als je in a'dam woont kun je altijd nog naar ze toe in het oosterpark en word je gewoon geholpen. Bij een startup zal dat wel een kwestie van weken zijn, die zitten echt niet te wachten op allerlei garantiekwesties en zullen eerder afwijzen dan wel de boel onnodig rekken. Bij van moof heb je die onzekerheid niet, daar zijn ze te groot voor inmiddels. Maar goed, jouw keus!
De van moof is technisch minder dan zowel de watt brooklyn als de cowboy gezien deze twee een achter motor, een onderhoudsvrije band ipv ketting en een krachtsensor hebben ipv de rotatie sensor.

De andere fiets heeft trouwens de lekker Amsterdam +. Je haalt wat types en merken door elkaar

[ Voor 4% gewijzigd door Limbeckx op 14-02-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

roffeltjes schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:29:
@Ardana Ik zelf koop de goedkoopste blokken die passen op Magura velgremmen, ik heb niet echt het idee dat het veel uitmaakt :+
Je moet @ardana123 hebben, niet mij ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Fietsen is voor iedereen! :+

Ik heb het aangepast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

roffeltjes schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Fietsen is voor iedereen! :+

Ik heb het aangepast ;)
Ow, ik heb ook 'n elektrische fiets. Nieuw gekocht bij de Makro anderhalf jaar geleden :) Mede dankzij dit topic overigens, want de fiets was incl. BTW nog geen € 650, wat voor 'n elektrische fiets natuurlijk idioot goedkoop is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Limbeckx schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:12:
[...]

De van moof is technisch minder dan zowel de watt brooklyn als de cowboy gezien deze twee een achter motor, een onderhoudsvrije band ipv ketting en een krachtsensor hebben ipv de rotatie sensor.

De andere fiets heeft trouwens de lekker Amsterdam +. Je haalt wat types en merken door elkaar
Valt wel mee hoor, haalde alleen de watt met die amsterdam+ door elkaar. Hoe dan ook, beiden zijn nobodies onder e-bikes and gewoon beginnende start ups. Daar ga ik mn geld niet in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobX
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 10:35
Rzarect0r schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:11:
Ik twijfel tussen de Kathmandu Hybrid One/Pro en de Touring Hybrid Pro 500.

Zal voornamelijk worden gebruikt om naar kantoor te fietsen en m'n dochter op te halen (zo'n 30km per dag in totaal).

Van wat ik er zelf uit heb kunnen opmaken is dat de Kathamandu een sterkere motor heeft, maar in hoeverre dat uit maakt geen idee.

Het zijn voornamelijk provinciale wegen die ik af zal leggen met weinig stoplichten. Dus dan lijkt de koppel niet zo spannend. Wel vraag ik mij af of een 500wh batterij genoeg zal zijn over een jaar of 2 wanneer die al wat cycles achter de rug heeft gehad.

Iemand die toevallig beide modellen heeft ervaren en het verschil zou kunnen toelichten?
Ik heb beide modellen proefgereden, maar mijn voorkeur ligt bij de Touring Hybrid Pro, de Performance Bosch motor is stiller dan de CX Bosch motor en sterk zat. Ik vind persoonlijk de CX motor iets te agressief en bovendien is de Kathmandu in dezelfde uitvoering duurder terwijl het frame hetzelfde is als de Touring. De reden dat ik de 2021 Touring Hybrid Pro nog niet gekocht heb is dat ik perse een 625 wh accu wilde hebben vanwege terugloop in sterkte na enige jaren. De 625wh versie van de Touring is voorlopig niet leverbaar (wel bij de Kathmandu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-01 13:18
Wat zouden jullie doen om de staat van de fietsen zo optimaal mogelijk te houden na al dat gepekel op de weg? dat niet alle onderdeeltjes verslijten/vastroesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
aquinox schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:32:
Wat zouden jullie doen om de staat van de fietsen zo optimaal mogelijk te houden na al dat gepekel op de weg? dat niet alle onderdeeltjes verslijten/vastroesten?
Achter op de auto en gezamenlijk door de wasstraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
maartend schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:57:
[...]

Achter op de auto en gezamenlijk door de wasstraat
:')

Vooral op een zaterdag leuk met een rij auto's achter je

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 15-02-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

roffeltjes schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:11:
Probleem is dat Van Moof gierend van het lachen 2010 tech (naamloze voorwielmotor) verkoopt voor veel geld en net doet alsof ze zo cutting edge zijn. Nu ze niet meer mogen opvoeren is het helemaal treurig.

Van Moof is rommel en dat is helaas een constatering op de feiten, het is jammer dat ondanks de abominabele kwaliteit, goedkope onderdelen, geen maatvoering en de hoge prijs ze toch nog mensen weten te verleiden.

Dat maat probleem heb je trouwens ook bij Cowboy, iets waar mensen veel te weinig bij stilstaan.
Tja, onder de e-bikes zijn Cowboy en VanMoof echter wel de merken die de marketing op orde hebben. Accu netjes in het frame of iig niet als bobbel op de bagagedrager.

Wat zijn dan volgens jou de aanraders op dit gebied? Was van plan om een testrit op de Cowboy te maken, maar vind het wel jammer dat ze geen back-up optie hebben voor het geval van een lege telefoon.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Jeroenneman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Tja, onder de e-bikes zijn Cowboy en VanMoof echter wel de merken die de marketing op orde hebben. Accu netjes in het frame of iig niet als bobbel op de bagagedrager.

Wat zijn dan volgens jou de aanraders op dit gebied? Was van plan om een testrit op de Cowboy te maken, maar vind het wel jammer dat ze geen back-up optie hebben voor het geval van een lege telefoon.
Ik vraag me af wat van moof uit geeft aan reclame , schat zo dat het zomaar 100€ per fiets kan zijn
Aan de onderdelen geven ze het niet uit
Denk dat de fiets 1000€ waard is de rest is gebakken lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Supertjeduc schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:12:
[...]
waard is de rest is gebakken lucht
Ach, dat is met veel zaken in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Jeroenneman kijk ook eens bij de 'oude' fietsmerken. Ik heb een Sparta en die doet wat ik wil, zonder app. Had misschien een middenmoter gewild als ik wat meer kilometers maakte, maar ik heb geen spijt dat ik geen cowboy heb genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:38:
@Jeroenneman kijk ook eens bij de 'oude' fietsmerken. Ik heb een Sparta en die doet wat ik wil, zonder app. Had misschien een middenmoter gewild als ik wat meer kilometers maakte, maar ik heb geen spijt dat ik geen cowboy heb genomen
Goede tip, maar ik vind het enige model wat passend lijkt (de D-rule) niet echt "mooi". Daaronder allemaal modellen met de accu onder de bagagedrager, daarboven alleen nog pedelecs. En de D-rule is echt onvergelijkbaar (imho) met de styling van een VanMoof of Cowboy. Dat zijn fietsen waar je echt goed moet kijken waar de elektrische componenten nu precies gebleven zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Jeroenneman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:47:
[...]

Goede tip, maar ik vind het enige model wat passend lijkt (de D-rule) niet echt "mooi". Daaronder allemaal modellen met de accu onder de bagagedrager, daarboven alleen nog pedelecs. En de D-rule is echt onvergelijkbaar (imho) met de styling van een VanMoof of Cowboy. Dat zijn fietsen waar je echt goed moet kijken waar de elektrische componenten nu precies gebleven zijn.
Dat heeft een reden natuurlijk. Die zijn makkelijk te servicen door iedere fietsenmaker.

Je moet de afweging maken. Hip en cool, of bewezen betrouwbaar en minder mooi. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wdVlvSwm6mnM-v3Yvfe2srgrnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88yIS1mC9XgmT0y1F67ADOl5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben maar voor minder hip gegaan, maar wel betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb precies hetzelfde @jeroni1976 Ik heb deze 4 op de shortlist

1) Cowboy v3
2) Watt Brooklyn
3) Lekker Amsterdam+ of GT
4) Cube Kathmandu

Van Moof ga ik niet doen omdat die net zo duur is als de eerste drie terwijl het een voormotor en ketting heeft terwijl een voorwiel motor het minst natuurlijk zou fietsen en een ketting meer onderhoud nodig heeft als een band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Dat heeft een reden natuurlijk. Die zijn makkelijk te servicen door iedere fietsenmaker.

Je moet de afweging maken. Hip en cool, of bewezen betrouwbaar en minder mooi. [Afbeelding]

Ik ben maar voor minder hip gegaan, maar wel betrouwbaar
Welke is dit dan? Want deze ziet er beter uit dan alles wat Sparta momenteel op de site heeft staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Jeroenneman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:50:
[...]

Welke is dit dan? Want deze ziet er beter uit dan alles wat Sparta momenteel op de site heeft staan!
De r5t-e

Die is wegens succes uit het assortiment gehaald. Je verzint het niet

https://www.sparta.nl/all...arta-r5te-uit-assortiment

Wat er nu staat is niet veel idd. Koga al bekeken?

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 15-02-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 11:48
Limbeckx schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:49:
Ik heb precies hetzelfde @jeroni1976 Ik heb deze 4 op de shortlist

1) Cowboy v3
2) Watt Brooklyn
3) Lekker Amsterdam+ of GT
4) Cube Kathmandu

Van Moof ga ik niet doen omdat die net zo duur is als de eerste drie terwijl het een voormotor en ketting heeft terwijl een voorwiel motor het minst natuurlijk zou fietsen en een ketting meer onderhoud nodig heeft als een band.
Het is natuurlijk erg afhankelijk van wat je er mee doet en wat je gewend bent. Ik ben voor mijn woon-werk (100 km totaal) al een paar duizend km erg blij met de Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Bla65 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:54:
[...]

Het is natuurlijk erg afhankelijk van wat je er mee doet en wat je gewend bent. Ik ben voor mijn woon-werk (100 km totaal) al een paar duizend km erg blij met de Watt.
Welke watt heb je? De Brooklyn?

Ik ga daar morgen op proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:51:
[...]

De r5t-e

Die is wegens succes uit het assortiment gehaald. Je verzint het niet

https://www.sparta.nl/all...arta-r5te-uit-assortiment

Wat er nu staat is niet veel idd. Koga al bekeken?
Deze sparta is best mooi inderdaad. Jammer dat ie niet te koop is. Ik lees trouwens dat er waarschijnlijk veel tekorten zullen zijn dit jaar op fietsonderdelen. Dat gaat wel roet in het eten gooien gezien ik wss nog 3 maanden met wachten totdat ik via werk mag bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Limbeckx schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:57:
[...]

Welke watt heb je? De Brooklyn?

Ik ga daar morgen op proefrijden.
Ja die, zie mijn eerdere posts. Had ook op de Amsterdam+ gereden maar dat was hem niet voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Limbeckx schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Deze sparta is best mooi inderdaad. Jammer dat ie niet te koop is. Ik lees trouwens dat er waarschijnlijk veel tekorten zullen zijn dit jaar op fietsonderdelen. Dat gaat wel roet in het eten gooien gezien ik wss nog 3 maanden met wachten totdat ik via werk mag bestellen :(
Dat is al een jaar aan de gang. Ik heb net een racefiets gekocht en daar is het niet anders. Van cassettes tot handvatten, alles is moeilijk te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Bla65 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:59:
[...]

Ja die, zie mijn eerdere posts. Had ook op de Amsterdam+ gereden maar dat was hem niet voor mij
Wat vond je daar minder aan? Heb jij spatborden op je watt en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
418O2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Dat is al een jaar aan de gang. Ik heb net een racefiets gekocht en daar is het niet anders. Van cassettes tot handvatten, alles is moeilijk te krijgen
Ohh echt? Naja wat is, dat is. Zullen we maar zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Jeroenneman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Er is al vaak genoeg uitgelegd dat Van Moof bedrog is, ik heb geen trek in weer uit één te zetten waarom je ze moet vermijden (1 maat voor 40cm lengte verschil is zonder scrupules liegen naar je klanten, levering is abominabel, servicepunten zijn er te weinig, kwaliteit van de onderdelen is bottom of the barrel). Cowboy zou ik liever ook afraden, maar die stuntprijs is wel scherp, dus dat maakt het een serieuzere kandidaat.

Kwalitatief hebben de A-merken met Bosch/Yamaha hun zaken goed op orde, visueel zal je voor sportieve/stoere modellen al snel bij Duitse merken terechtkomen. Bij Cube zal je voor rond de 2150,- een fiets (Reaction Hyrid All Road) krijgen die op alle niveaus superieur is aan Cowboy/Van Moof*.

Kan zelfs goedkoper maar iets minder kek: Touring Hybrid One 400 Prijs*: 2049 EUR

Heb je wel een achterdrager, wat ook wel handig is ;)

Maar de markt is veel groter, zeker als je Duitse merken meeneemt in je zoektocht.

* ook visueel vind ik het mooier dan Van Moof met zijn form over function.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
Limbeckx schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Wat vond je daar minder aan? Heb jij spatborden op je watt en zo ja, welke?
Proeffiets rammelde en ik wilde toch een wat sportievere zit. Bij de Watt was ik meteen verkocht. Zoek even op mijn eerdere posts, het zijn dezelfde spatbordjes die Watt nu zelf als optie levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

roffeltjes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:03:
[...]

Er is al vaak genoeg uitgelegd dat Van Moof bedrog is, ik heb geen trek in weer uit één te zetten waarom je ze moet vermijden (1 maat voor 40cm lengte verschil is zonder scrupules liegen naar je klanten, levering is abominabel, servicepunten zijn er te weinig, kwaliteit van de onderdelen is bottom of the barrel). Cowboy zou ik liever ook afraden, maar die stuntprijs is wel scherp, dus dat maakt het een serieuzere kandidaat.

Kwalitatief hebben de A-merken met Bosch/Yamaha hun zaken goed op orde, visueel zal je voor sportieve/stoere modellen al snel bij Duitse merken terechtkomen. Bij Cube zal je voor rond de 2150,- een fiets (Reaction Hyrid All Road) krijgen die op alle niveaus superieur is aan Cowboy/Van Moof*.

Kan zelfs goedkoper maar iets minder kek: Touring Hybrid One 400 Prijs*: 2049 EUR

Heb je wel een achterdrager, wat ook wel handig is ;)

Maar de markt is veel groter, zeker als je Duitse merken meeneemt in je zoektocht.

* ook visueel vind ik het mooier dan Van Moof met zijn form over function.
Zeker valide punten, en die Cube fietsen zien er leuk uit (zeker gezien de lage prijs!), maar persoonlijk vind ik het strakke design van een Cowboy, Moof of Watt echt oneindig mooier dan de fietsen die tot nu toe de revue passeerden, met losse draadjes voor de lichten, een los schermpje aan het stuur voor de rijmodi en een toch wel flink aanwezige accu in beeld.

Ik vrees dat ik toch val voor de onpraktische modepopjes van e-bike land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
27 Januari 2021 bij de Hollandbikeshop een Burley Coho XC Bagagekar gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGOqpjjI7gvV2OkMSXkSY1Q-68o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kh6gtdpMgT70sMKhjFlrJLgl.jpg?f=user_large

Na 500 meter hing de Kar wat scheef achter mijn e-bike. Tot mijn verbazing en schrik was de snelspanner afgebroken. Nog nooit meegemaakt in de 50 jaar fiets/race cyclecross ervaring. :?

Mail Hollandbikeshop met onderstaande foto's die volgens mij duidelijk genoeg zijn. Op einde draadeind afgebroken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yQZYbIEwWv6ejakodPMeaF2eiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CwMTPhtCc99SwKBi9k4fnbq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW2dsIPqC1BF1B2Vg8-f0q-3IOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNJKnZee2WOy5A2rV3NlAGAb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hqMVCuRHBWG5R_aGp-kWBBuaU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3YYo1TqdfjpL08A57tF56im.jpg?f=fotoalbum_large

Mail terug of ik de as compleet met alle onderdelen (tja veertje was weg) wil opsturen zodat Hollandbikshop samen met de Burley kan beoordelen of het wel of niet onder de garantie valt.

Blijf je voorlopig zitten me een kar die je niet kan gebruiken enz.. En dat door een artikel van €32,95 waar het vertrouwen in kwaliteit een behoorlijke deuk...... Ben het vertrouwen een beetje kwijt in deze bagagekar.

Zou je deze aankoop nog kunnen retourneren? Heb geen originele verpakking meer. Heeft ook geen zin want je mag alleen ongebruikt retourneren. Beetje krom allemaal.

De oplossing van Hollandbikeshop vind ik sowieso niet sjiek want als ze het als geen garantie beoordelen ben je ook nog eens 7,25 aan verzendkosten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 22:33
@TecTo Nog een keer mailen met HBS. Beetje volhardend zijn. Ik heb ook een matige service ervaring met HBS. Uiteindelijk hebben ze zich verontschuldigd en de fout hersteld. Binnen 500 meter stuk is altijd garantie. Dat weten ze ook wel.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Noutie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:49:
@TecTo Nog een keer mailen met HBS. Beetje volhardend zijn. Ik heb ook een matige service ervaring met HBS. Uiteindelijk hebben ze zich verontschuldigd en de fout hersteld. Binnen 500 meter stuk is altijd garantie. Dat weten ze ook wel.
Er is al een stevige mailwisseling geweest. Maar geen resultaat. Afwachten wat Burley doet naar aanleiding van mijn rechtstreekse mail aan hun adres.

Waar het mij omgaat is dat HBS niet direct een ander exemplaar opstuurt en daarna samen met Burley uitzoekt hoe of wat, met de nadruk op kwaliteit.

De hele quick release maakt qua materiaal geen grootse indruk. Beetje pispakken staal zo lijkt het.

[ Voor 4% gewijzigd door TecTo op 15-02-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Jeroenneman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Zeker valide punten, en die Cube fietsen zien er leuk uit (zeker gezien de lage prijs!), maar persoonlijk vind ik het strakke design van een Cowboy, Moof of Watt echt oneindig mooier dan de fietsen die tot nu toe de revue passeerden, met losse draadjes voor de lichten, een los schermpje aan het stuur voor de rijmodi en een toch wel flink aanwezige accu in beeld.

Ik vrees dat ik toch val voor de onpraktische modepopjes van e-bike land.
Voordeel van losse draadjes merk je als het stuk gaat of als je het wil vervangen door iets beters ;)

Standaard onderdelen is een groot goed op een fiets, al die design dingen werken minder goed en beperken de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
TecTo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:04:
[...]
De hele quick release maakt qua materiaal geen grootse indruk. Beetje pispakken staal zo lijkt het.
Gebroken op de draad... dat is voor mij ook een nieuwe en ik heb net als jij al heel veel materiaal zien breken.

Burley is toch wel een gevestigde naam, je zou toch aannemen dat ze je meteen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

@TecTo Dat had ook zomaar een ongelukkige valpartij kunnen worden. Wat een vreemd beurkvlak, die as ziet er niet echt degelijk uit, een beetje goedkope PBS legering.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:51
Zijn hier ook Tweakers met een elektrische bakfiets? Het merk Vogue Troy spreekt ons aan en hoor graag de ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
roffeltjes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:18:
[...]

Gebroken op de draad... dat is voor mij ook een nieuwe en ik heb net als jij al heel veel materiaal zien breken.

Burley is toch wel een gevestigde naam, je zou toch aannemen dat ze je meteen helpen.
Wat Burley zelf gaat doen is nog even afwachten. Dat Burley een gevestigd naam is was/is ik ook mijn...

Van de Hollandbikseshop heb ik geen hoge verwachtingen meer dus wacht even de reactie van Burley zelf af.
bert pit schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:19:
@TecTo Dat had ook zomaar een ongelukkige valpartij kunnen worden. Wat een vreemd beurkvlak, die as ziet er niet echt degelijk uit, een beetje goedkope PBS legering.
Gelukkig geen valpartij maar onderzoek aan de remschijf moet nog uitwijzen of daar gaan schade is ontstaan.

Over de legering heb ik ook mijn twijfels. De breuk ziet wat poreus uit en het stukje wat er vanaf is gesprongen, duidt meer een te harde legering.

De bedoeling is/was om er 12 kilo aan fotoapparatuur in te vervoeren en zodoende goede plekken te kunnen bereiken. Dat staat nu ff op een laag pitje.

[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 15-02-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:08
Weet iemand toevallig of er een e-bike ombouwkit bestaat waarbij de trapsensor op de wielen zit (zoals een ouderwetse fietscomputer) in plaats van op de trapas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TecTo
Ik zou die HbS eens bellen... Dat ze hier niet snel op reageren is totaal onvergeeflijk.
Laat ze aan de telefoon maar eens proberen om je hiervoor af te wijzen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Silvos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:50:
Weet iemand toevallig of er een e-bike ombouwkit bestaat waarbij de trapsensor op de wielen zit (zoals een ouderwetse fietscomputer) in plaats van op de trapas?
Snap even niet zo goed wat je bedoelt met trapsensor.

Mijn Kiox display registreert snelheid, cadans en hartslag. Daarnaast gebruik ik de Garmin edge 830 en sinds kort de Edge 1030 plus met aparte sensoren.

Deze sensoren registeren naast de Kiox de snelheid, cadans, en hartslag.

De sensor voor de speed zit op de wielnaaf, de cadans op de crank voor de omwentelingen(nog nooit gelezen dat er ook zijn die op het wiel zijn gemonteerd om de trapfrequentie weer te geven) en de hartslag middels een band op de borst.
Tommie12 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:56:
@TecTo
Ik zou die HbS eens bellen... Dat ze hier niet snel op reageren is totaal onvergeeflijk.
Laat ze aan de telefoon maar eens proberen om je hiervoor af te wijzen.
Ben wel klaar met deze shop. Het liefst stuur ik alles retour maar omdat ik er mee heb gereden voldoe ik niet aan de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:08
TecTo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:18:
[...]

Snap even niet zo goed wat je bedoelt met trapsensor.

Mijn Kiox display registreert snelheid, cadans en hartslag. Daarnaast gebruik ik de Garmin edge 830 en sinds kort de Edge 1030 plus met aparte sensoren.

Deze sensoren registeren naast de Kiox de snelheid, cadans, en hartslag.

De sensor voor de speed zit op de wielnaaf, de cadans op de crank voor de omwentelingen(nog nooit gelezen dat er ook zijn die op het wiel zijn gemonteerd om de trapfrequentie weer te geven) en de hartslag middels een band op de borst.
Excuus, wat ik bedoelde is of het mogelijk is om de trapondersteuning te baseren op de snelheid van het wiel (dus eigenlijk puur het aantal omwentelingen/de snelheid die er tegenover staat) in plaats van zowel een trapfrequentie en een trapkracht sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Net een testrit gehad op de watt brooklyn. Voelt heel degelijk aan eigenlijk. Ik was echt verbaasd over hoe snel je gaat. Zat zelf gelijk om 30 km/h op ondersteuningsstand 1.

Ik ga die Lekker ebike ook proberen en daarna een keuze maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Limbeckx schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:58:
Net een testrit gehad op de watt brooklyn. Voelt heel degelijk aan eigenlijk. Ik was echt verbaasd over hoe snel je gaat. Zat zelf gelijk om 30 km/h op ondersteuningsstand 1.

Ik sloop nog wel eens een fiets met mijn gewicht en "subtiele" trapwerk, dat is me bij de Brooklyn nog niet gelukt. De standen van de ondersteuning zeggen niets over de snelheid, hij blijft bij alle standen tot de max ingestelde snelheid ondersteunen (dat is standaard ingesteld op 32 km/u). Het enige verschil wat ik merk is dat hij wat sneller optrekt bij een hogere ondersteuning, ik fiets meestal op stand 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Bla65 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Ik sloop nog wel eens een fiets met mijn gewicht en "subtiele" trapwerk, dat is me bij de Brooklyn nog niet gelukt. De standen van de ondersteuning zeggen niets over de snelheid, hij blijft bij alle standen tot de max ingestelde snelheid ondersteunen (dat is standaard ingesteld op 32 km/u). Het enige verschil wat ik merk is dat hij wat sneller optrekt bij een hogere ondersteuning, ik fiets meestal op stand 2.
Ahh en ik maar denken dat er een wielrentalent in mij verloren was gegaan.

Maar fiets voelt super degelijk inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 12:56
Limbeckx schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:58:

Laat het weten als je de Lekker Amsterdam+ hebt getest. Dat is precies de fiets waar ik ook interesse in heb!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
nathalia schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Laat het weten als je de Lekker Amsterdam+ hebt getest. Dat is precies de fiets waar ik ook interesse in heb!
Waarom specifiek de Amsterdam+? Ik kende het merk niet dus heb net even gekeken naar hun website. De GT Enviolo spreekt mij op het eerste gezicht meer aan vanwege de middenmotor?

Iemand ervaring met het merk Lekker Bikes?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:54:
[...]

Waarom specifiek de Amsterdam+? Ik kende het merk niet dus heb net even gekeken naar hun website. De GT Enviolo spreekt mij op het eerste gezicht meer aan vanwege de middenmotor?

Iemand ervaring met het merk Lekker Bikes?
Prijs... Maar ga de GT ook wel proberen. Ik moet wel zeggen dat ik mij ontzettend irriteer aan de city marketing naam maar doe hard m'n best om dat niet te veel te laten meewegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Silvos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:21:
[...]

Excuus, wat ik bedoelde is of het mogelijk is om de trapondersteuning te baseren op de snelheid van het wiel (dus eigenlijk puur het aantal omwentelingen/de snelheid die er tegenover staat) in plaats van zowel een trapfrequentie en een trapkracht sensor.
In theorie kan dat wel, maar dan moet de computer gekoppeld zijn aan je versnellingsnaaf, immers de overbrenging bepaald de verhouding tussen je cadans en de rotatiesnelheid van je wiel. Voor zover ik weet bestaat dit niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 22:17
Ik ben op zoek naar een nieuwe e-bike voor woon-werk verkeer van Zaandam naar Amsterdam. Ongeveer 14km waarvan een groot deel snelfietspad. Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op de amsterdam-gt-enviolo-ct-ebike.

https://www.lekkerbikes.c...rdam-gt-enviolo-ct-ebike/

Voor mij persoonlijk is het wel belangrijk dat de fiets ook er nog een beetje tof uit ziet. Ik ben zelf niet zo gek op fietsen met grote batterij achterop bv.
Vanmoof/Cowboy vind ik prachtig maar ik heb niet zoveel vertrouwen in de kwaliteit. Ik heb nu 4 jaar gereden op een VM S1. Service was trouwens helemaal niet slecht bij mij. Ik had eerst een S1 V1, die is later omgeruild voor een S1 V2 vanwege allerlei problemen. Accu is nu 2x kosteloos vervangen ook nog. Maar goed ik ben nu wel toe aan een fiets die minder kapot gaat zeg maar.

Wat is jullie idee van de onderdelen die gebruikt worden?

- bafang max mid drive m400 ten op zichte van Bosch
- Enviolo CT N310 Stepless Shifting - Ratio 310%
- Samsung 36v 14.5Ah, 500 Wh capacity Range ( upgrade)
- Gate CDX Carbon Drive Belt
- Tektro TD-285 hydraulic Disc Brakes

Sowieso heb ik van die VM geleerd dat ik echt een afneembare batterij wil. Batterij is altijd kapot gegaan als het heel koud werd buiten. Ook al stond hij in mijn (onverwarmde) schuur. Verder is een ketting ook echt niet geschikt voor mij omdat ik veel km maak. Bij mijn VM moest ik elk jaar een nieuwe ketting en tandwielen.

Waar ik wel mee zit is dat ik 30km per uur erg ga missen van mijn VM. De Amsterdam GT gaat tot 25km. Ze zeggen wel dat je daarna makkelijk harder kan door zelf te fietsen maar gaat dan de motor niet tegenwerken? Bij mijn VM is dat zeker zo. Die gaat gewoon uit. Ik hoop dat de Bafang motor niet helemaal uit gaat maar wel mee draait zeg maar. Dus niet tegenwerkt.

Verder spreekt het Enviolo versnelling systeem mij ook erg aan. Werkt helemaal afgesloten met kogels die zorgen voor de overdracht. Leuk om te zien hoe het werkt in deze video:

YouTube: Zo werkt de ENVIOLO VERSNELLINGSNAAF

Is dus traploos en in stilstand ook schakelbaar. Het is heel sterk en daarmee heel geschikt voor middenmoter en riem aandrijving.

Ik ga morgen een proefrit maken maar ben benieuwd wat de meningen hier zijn. En of ik nog ergens op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mr_thebrown schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:52:
Ik ben op zoek naar een nieuwe e-bike voor woon-werk verkeer van Zaandam naar Amsterdam. Ongeveer 14km waarvan een groot deel snelfietspad. Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op de amsterdam-gt-enviolo-ct-ebike.

https://www.lekkerbikes.c...rdam-gt-enviolo-ct-ebike/

Voor mij persoonlijk is het wel belangrijk dat de fiets ook er nog een beetje tof uit ziet. Ik ben zelf niet zo gek op fietsen met grote batterij achterop bv.
Vanmoof/Cowboy vind ik prachtig maar ik heb niet zoveel vertrouwen in de kwaliteit. Ik heb nu 4 jaar gereden op een VM S1. Service was trouwens helemaal niet slecht bij mij. Ik had eerst een S1 V1, die is later omgeruild voor een S1 V2 vanwege allerlei problemen. Accu is nu 2x kosteloos vervangen ook nog. Maar goed ik ben nu wel toe aan een fiets die minder kapot gaat zeg maar.

Wat is jullie idee van de onderdelen die gebruikt worden?

- bafang max mid drive m400 ten op zichte van Bosch

- Enviolo CT N310 Stepless Shifting - Ratio 310%
- Samsung 36v 14.5Ah, 500 Wh capacity Range ( upgrade)
- Gate CDX Carbon Drive Belt
- Tektro TD-285 hydraulic Disc Brakes

Sowieso heb ik van die VM geleerd dat ik echt een afneembare batterij wil. Batterij is altijd kapot gegaan als het heel koud werd buiten. Ook al stond hij in mijn (onverwarmde) schuur. Verder is een ketting ook echt niet geschikt voor mij omdat ik veel km maak. Bij mijn VM moest ik elk jaar een nieuwe ketting en tandwielen.

Waar ik wel mee zit is dat ik 30km per uur erg ga missen van mijn VM. De Amsterdam GT gaat tot 25km. Ze zeggen wel dat je daarna makkelijk harder kan door zelf te fietsen maar gaat dan de motor niet tegenwerken? Bij mijn VM is dat zeker zo. Die gaat gewoon uit. Ik hoop dat de Bafang motor niet helemaal uit gaat maar wel mee draait zeg maar. Dus niet tegenwerkt.

Verder spreekt het Enviolo versnelling systeem mij ook erg aan. Werkt helemaal afgesloten met kogels die zorgen voor de overdracht. Leuk om te zien hoe het werkt in deze video:

YouTube: Zo werkt de ENVIOLO VERSNELLINGSNAAF

Is dus traploos en in stilstand ook schakelbaar. Het is heel sterk en daarmee heel geschikt voor middenmoter en riem aandrijving.

Ik ga morgen een proefrit maken maar ben benieuwd wat de meningen hier zijn. En of ik nog ergens op moet letten.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Houd ons op de hoogte ajb. ;)
Wat ik op de website las is dat de motor en de schakelmomenten zo zijn ingesteld dat je niet wordt tegengewerkt als je de 25km/h bereikt hebt. (1 minuut Googlen en je ziet overigens dat daar wel een modificatie voor mogelijk is trouwens.)

Zal zo even kijken of ik die link nog kan vinden. :)
Edit gevonden: https://www.lekkerbikes.c...rdam-gt-enviolo-ct-ebike/ bij de FAQ.

Q: Can I change the maximum speed of my eBike?
A: No, changing the maximum speed of your ebike is unfortunately not possible within the Bafang system. You can however comfortably reach speeds above 25km/h by muscle power alone, we carefully chose the gearing ratio for this purpose and the motor won’t hold you back!

[ Voor 8% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 17-02-2021 10:37 . Reden: antwoord toegevoegd ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
TecTo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:44:
27 Januari 2021 bij de Hollandbikeshop een Burley Coho XC Bagagekar gekocht.
[Afbeelding]

Na 500 meter hing de Kar wat scheef achter mijn e-bike. Tot mijn verbazing en schrik was de snelspanner afgebroken. Nog nooit meegemaakt in de 50 jaar fiets/race cyclecross ervaring. :?

Mail Hollandbikeshop met onderstaande foto's die volgens mij duidelijk genoeg zijn. Op einde draadeind afgebroken 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mail terug of ik de as compleet met alle onderdelen (tja veertje was weg) wil opsturen zodat Hollandbikshop samen met de Burley kan beoordelen of het wel of niet onder de garantie valt.

Blijf je voorlopig zitten me een kar die je niet kan gebruiken enz.. En dat door een artikel van €32,95 waar het vertrouwen in kwaliteit een behoorlijke deuk...... Ben het vertrouwen een beetje kwijt in deze bagagekar.

Zou je deze aankoop nog kunnen retourneren? Heb geen originele verpakking meer. Heeft ook geen zin want je mag alleen ongebruikt retourneren. Beetje krom allemaal.

De oplossing van Hollandbikeshop vind ik sowieso niet sjiek want als ze het als geen garantie beoordelen ben je ook nog eens 7,25 aan verzendkosten kwijt.
Gisteren een nieuw exemplaar ontvangen, die ik elders besteld heb.

Made in China en zo te zien van hetzelfde pisbakkenstaal. Heb er totaal geen vertrouwen meer in om deze quickrelease in in mijn e-bike te monteren.

Begrijp werkelijk niet dat Burley zo'n belangrijk onderdeel in een land laat fabriceren waar controle op ..... vaak aan de laars wordt gelapt.

Zit je met een bagagekar die je niet durft te gebruiken. :-( en omdat het artikel gebruikt is kan je het niet retourneren volgens de voorwaarde van de Hollandbikeshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:32:
[...]

Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Houd ons op de hoogte ajb. ;)
Wat ik op de website las is dat de motor en de schakelmomenten zo zijn ingesteld dat je niet wordt tegengewerkt als je de 25km/h bereikt hebt.

Zal zo even kijken of ik die link nog kan vinden. :)
Edit gevonden: https://www.lekkerbikes.c...rdam-gt-enviolo-ct-ebike/ bij de FAQ.

Q: Can I change the maximum speed of my eBike?
A: No, changing the maximum speed of your ebike is unfortunately not possible within the Bafang system. You can however comfortably reach speeds above 25km/h by muscle power alone, we carefully chose the gearing ratio for this purpose and the motor won’t hold you back!
Ik ben ook heel benieuwd. Is fietsen op een enviolo niet zwaarder? dus als de ondersteuning uitvalt zou je daar wel last van kunnen krijgen. Of heb ik het mis?

[ Voor 72% gewijzigd door Limbeckx op 17-02-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
Ik ga het laten weten! Ik ben ook wat onderzoek aan het doen. Dit is de naaf die op de GT zit:

https://www.enviolo.com/nl/groupsets/City

Daar hebben ze het over max koppel van 50nm maar de motor van GT gaat tot 80nm. Ik vraag me erg af of dit niet slijtage of erger gaat veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Mr_thebrown schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:45:
Ik ga het laten weten! Ik ben ook wat onderzoek aan het doen. Dit is de naaf die op de GT zit:

Daar hebben ze het over max koppel van 50nm maar de motor van GT gaat tot 80nm. Ik vraag me erg af of dit niet slijtage of erger gaat veroorzaken.
Volgens mij geeft deze link enigzins antwoord op je vraag: https://forum.fietsersbon...5-nm-of-bafang-80-nm/3521
Die Nm staat voor Newton-meter en dat is de eenheid voor koppel 2 wat je kan zien als de “draaikracht”.

65 Nm betekend 6,5 kg op een arm van 1 meter. Een trapper is 17 cm en die 65 Nm op 17 cm komt overeen met 65 * 100 cm/ 17 cm = 382 Newton. 382 Newton komt overeen met 38 kg.

80 Nm komt met diezelfde berekening uit op 47 kg.

Als je zelf aan het fietsen bent kan je zo veel kracht leveren als overeen komt met je gewicht en als je op de trappers gaat staan zelfs nog iets meer. Geen voordeel dus voor een e-bike als het verkeerslicht op groen gaat…

Voor fietsen zonder elektrische ondersteuning moet de naafversnelling dus al mogelijk (je kan ook lichter trappen) hogere koppels aan.

Wat ook van belang is, is de tandwielratio. Als het voortandwiel hetzelfde aan tanden heeft als het achtertandwiel, is de koppel op beide assen hetzelfde. Als het voorblad twee maal zoveel tanden heeft als het achterblad dan is de koppel op het achter de helft van de trapas.

Ook @TestKees heeft een uitleg:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
Limbeckx schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Volgens mij geeft deze link enigzins antwoord op je vraag: https://forum.fietsersbon...5-nm-of-bafang-80-nm/3521

[...]
Dank je! Dat neemt alweer een vraag weg bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Mr_thebrown schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:03:
[...]

Dank je! Dat neemt alweer een vraag weg bij mij!
Graag gedaan! Ik kan niet zo snel vinden of er een trapsensor of krachtsensor op de fiets is. Kan jij het vinden of morgen vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_thebrown
Limbeckx schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:04:
[...]

Graag gedaan! Ik kan niet zo snel vinden of er een trapsensor of krachtsensor op de fiets is. Kan jij het vinden of morgen vragen?
Deze motor zit erop:

https://greatebike.eu/central-drive-unit-bafang-m400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 11:12
Ik ben op zoek naar een elektrische fiets, vooral voor woon-werk (13km enkele reis) en diverse korte ritjes (boodschappen etc.). Zeker geen lange ritten, en vooral over vlakke wegen. Daarbij zoek ik een fiets van rond de € 2000,00.
- Beetje een hippe eigentijdse fiets met gadgets.
- Rijcomfort relaxed (niet te sportieve zit). De fiets moet lekker vooruit gaan, trapondersteuning tot 25km p/u is prima verder. Maar als ik hem kan tweaken naar 30km p/u is dat geen probleem :).
- Onderhoudsvriendelijk (kan ik er makkelijk mee naar een lokale fietszaak).
- Batterij afneembaar is niet belangrijk. Ik kan de fiets namelijk opladen waar ik hem ga stallen.

Zit zelf te twijfelen tussen Cowboy 3 of Vanmoof S3. Heb diverse reviews gelezen, en de Cowboy heeft een lichte voorkeur op dit moment vanwege torq sensor/drive belt.
Wat is jullie mening welke fiets het beste bij mij zou passen qua gebruik. Of zijn er nog andere e-bikes welke verassend goed zijn voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Barryz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:18:
Ik ben op zoek naar een elektrische fiets, vooral voor woon-werk (13km enkele reis) en diverse korte ritjes (boodschappen etc.). Zeker geen lange ritten, en vooral over vlakke wegen. Daarbij zoek ik een fiets van rond de € 2000,00.
- Rijcomfort relaxed (niet te sportieve zit). De fiets moet lekker vooruit gaan, trapondersteuning tot 25km p/u is prima verder. Maar als ik hem kan tweaken naar 30km p/u is dat geen probleem :).
- Batterij afneembaar is niet belangrijk. Ik kan de fiets namelijk opladen waar ik hem ga stallen.

Zit zelf te twijfelen tussen Cowboy 3 of Vanmoof S3. Heb diverse reviews gelezen, en de Cowboy heeft een lichte voorkeur op dit moment vanwege torq sensor/drive belt.
Wat is jullie mening welke fiets het beste bij mij zou passen qua gebruik. Of zijn er nog andere e-bikes welke verassend goed zijn voor de prijs.
Volgens mij is de cowboy het sportiefst van de twee. Een aantal mensen in dit topic is naar een lekker bike (amsterdam+ of amsterdam gt) aan het kijken. Misschien is dat iets voor je. Of een Cube kathmandu hybrid.

Ik vind een wat sportievere zit wel fijn dus kijk naar de watt brooklyn.

Heb de van moof eigenlijk afgeschreven door de ondermaatse specs die je krijgt voor het geld (voor motor is normaal het goedkoopst en lijkt het minst of fietsen. Ketting heeft veel onderhoud nodig. Alleen maar rotatiesensor wat ook weer onnatuurlijk fiets. het van moof topic op tweakers en reddit staat vol met mensen die veel problemen ervaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_thebrown schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:45:

Het is duidelijk dat er op die fiets wat budgetkeuzes gemaakt zijn.
De enviolo city is de goedkoopste Enviolo naaf, en heeft dus een kleiner bereik en het toelaatbaar koppel is lager. Mogelijk is de Bafang daarop afgeregeld.
Bafang ken ik, maar nog nooit mee gereden.
Wel heel positief vind ik de CDX riem, dat is top.

Ik rij zelf met een Bosch Performance en de Enviolo Trekking naaf. 2200 probleemloze kilometers en ik ben zeer te spreken over die naaf. rijdt zalig en licht.

Wel zou ik ook zorgvuldig je banden kiezen. Ik heb een enorm verschil gevoeld toen ik de standaard banden verving door Schwalbe Almotion. Dat scheelt echt veel ik kracht om boven de 25 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Tommie12 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:05:
[...]

De enviolo city is de goedkoopste Enviolo naaf, en heeft dus een kleiner bereik en het toelaatbaar koppel is lager. Mogelijk is de Bafang daarop afgeregeld.

Ik rij zelf met een Bosch Performance en de Enviolo Trekking naaf. 2200 probleemloze kilometers en ik ben zeer te spreken over die naaf. rijdt zalig en licht.

Wel zou ik ook zorgvuldig je banden kiezen. Ik heb een enorm verschil gevoeld toen ik de standaard banden verving door Schwalbe Almotion. Dat scheelt echt veel ik kracht om boven de 25 te gaan.
Ter vergelijking: welke fiets heb jij gekocht en voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
[...]

Ik ben nu al even onderzoek aan het doen, jammer dat er nog zo weinig reviews zijn van de Amsterdam GT. Ik moet zeggen dat qua specs je echt wel snel op veel duurdere fietsen uit gaan komen. Ik las wel al op een duits forum dat iemand niet heel enthousiast was over de algehele kwaliteit. Daar word ik wel een beetje nerveus van moet ik zeggen.

https://www.pedelecforum....ekker-amsterdam-gt.78512/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
[...]

Ik heb een Lekker Amsterdam+ in de kleur Concrete Blue op het oog. Nou zeggen ze daar het volgende over: "De Amsterdam Concrete Blue is standaard uitgevoerd met WTB Gum Walls. Wij verwachten rond de zomermaanden ook de WTB Horizon in zwart als upgrade aan te kunnen bieden."

Ik ben helemaal niet thuis in de bandenwereld, dus welke band biedt de meeste snelheid op asfalt?

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Limbeckx schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Ter vergelijking: welke fiets heb jij gekocht en voor welke prijs?
Vorig jaar kocht ik de Norta B3040 voor 3300€.
Nu kost die (met een iets grotere batterij) al 3780€.

Op een jaar vind ik dat de prijzen behoorlijk gestegen zijn.
Norta is een belgisch merk en vind je vrijwel enkel in Vlaanderen en het zuiden van NL.
Het zijn gewoon degelijke fietsen die gebouwd worden met correcte componenten.
Het enige wat echt slecht was waren de handgrepen en banden, en als ik veel in het donker onderweg zou zijn, dan zou ik de lamp upgraden.
Banden heb ik vervangen door Schwalbe Almotion en de handgrepen door Ergon GC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Mr_thebrown schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:24:
[...]

Ik ben nu al even onderzoek aan het doen, jammer dat er nog zo weinig reviews zijn van de Amsterdam GT. Ik moet zeggen dat qua specs je echt wel snel op veel duurdere fietsen uit gaan komen. Ik las wel al op een duits forum dat iemand niet heel enthousiast was over de algehele kwaliteit. Daar word ik wel een beetje nerveus van moet ik zeggen.

https://www.pedelecforum....ekker-amsterdam-gt.78512/
Dit is de conclusie van deze meneer vertaald naar het engels:
On inclines, a bike with gear shifting - due to its design - always has an advantage over a single speed bike like the cowboy.
An ebike with a mid-engine, like the Amsetrdam GT, then has an additional advantage over an ebike with a rear engine (Cowboy, Amsterdam +, Ampler, etc.), because the mid-engine also uses the electric motor's power (and not just the rider's muscle power) the gear shift is translated.

In this respect, the Amsterdam GT will certainly serve you well on inclines. So far I have climbed every mountain without any problems with my Amsterdam GT.

However, I have a few other fundamental criticisms of the bike that you should consider before you decide to buy:

- Translation much too low (from my point of view the knockout criterion!)
If I put the Enviolo on my Amsterdam GT in the position for maximum speed and pedal at my normal cadence, then I come to a speed of 18 km / h. For a pedelec that provides electrical assistance up to 25 km / h, that's a joke, of course! If I want to go faster, I have to pedal with such a high frequency that it feels uncomfortable and I usually only reach very short distances of more than 18 km / h.

- Frame only in size L
If you are over six feet tall, that's fine for you. For me, with my 1.74 m, the Amsterdam GT is actually too big. If I want to get on or off, I have to lean the bike to one side, which doesn't necessarily improve safety if you have to stop somewhere. In Australia the bike is also available in other frame sizes, but not in ours yet!

- Insensitive torque sensor
Unfortunately, the Bafang torque sensor cannot keep up with the sensitive and well-coordinated sensors of the competition (Ampler, Bosch, Stromer, etc ...). The sensor reacts roughly and the electric drive then switches on or off with a slight jolt. I've experienced that much better with other ebikes, right up to models where the support starts / fades away so gently that you don't even notice whether the motor is helping or not. (e.g. Ampler Stout)

- Engine clearly audible
You can clearly hear the Amsterdam GT's electric motor as soon as it is running. There may be people who don't care. However, I'm more of a fan of silent support.

- defects in workmanship
In addition to the conceptual weaknesses (wrong translation, frame size, Bafang sensor, etc.), the Lekker is unfortunately also badly processed. A few examples: The adjustable stem that I ordered did not fit, the battery lock does not work, and water runs into the battery compartment when it rains. In addition, the cables to the display are too short to be able to put the stem in its highest position. After delivery, I was able to tighten pretty much every screw. Oh, and the rubber nipple that covers the charging socket of the battery can only be opened with long fingernails or tools, really annoying.

- Price / performance ratio bad
With a little bit of accessories (large battery, stand, luggage rack, frame lock, adjustable stem), the Lekker Amsterdam GT can quickly reach over € 3,000. For the money you only get Bafang technology and components from the lower price segment (the only exception: the Gates belt). This can be seen in pretty much everything that is included: wobbly stand, powerless bell, loud motor, simplest enviolo, wrong stem, badly fitting battery, etc ...
So I am of the opinion that it would be better to add 500 € more to buy a high-quality ebike that does not have all of these defects! For 3,500, - I think you can get a Riese & Müller or similar, in which only high-quality components are installed and everything harmonizes perfectly!

So all in all I am quite disappointed with the Lekker Amsterdam GT and would not recommend it to anyone. I actually only use it for short trips or when I drive in a group with biobikers, since the 18 km / h that can be achieved at normal cadence correspond exactly to the speed that biobikers can achieve without e-drive;)
Most of the time, however, my Lekker is only in the basement (I prefer to drive my perfectly tuned Stromer ST1x, which also costs € 5,000).

I ordered the Amsterdam GT mainly because of the look. If I had known the poor technical quality in which it was built, I would certainly not have ordered it. Unfortunately, I missed the deadline for the return, otherwise I would have returned it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Tommie12 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:25:
[...]

Vorig jaar kocht ik de Norta B3040 voor 3300€.
Nu kost die (met een iets grotere batterij) al 3780€.

Op een jaar vind ik dat de prijzen behoorlijk gestegen zijn.
Norta is een belgisch merk en vind je vrijwel enkel in Vlaanderen en het zuiden van NL.
Het zijn gewoon degelijke fietsen die gebouwd worden met correcte componenten.
Het enige wat echt slecht was waren de handgrepen en banden, en als ik veel in het donker onderweg zou zijn, dan zou ik de lamp upgraden.
Banden heb ik vervangen door Schwalbe Almotion en de handgrepen door Ergon GC1.
Dat is een smak meer geld als de GT zowel in de oude prijs en al helemaal in de nieuwe prijs. Daarnaast heb ik de fietsen van Norta even opgezocht en voor mij qua looks ook geen match.
Limbeckx schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Dat is een smak meer geld als de GT zowel in de oude prijs en al helemaal in de nieuwe prijs. Daarnaast heb ik de fietsen van Norta even opgezocht en voor mij qua looks ook geen match.
Ja, maar een pak minder dan andere merken met dezelfde componenten....
Ga eens kijken bij Velo de Ville, Stevens, Simplon, Batavus voor een fiets met Bosch motor en een riem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asjenietergvin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-06 11:21
nathalia schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:02:
[...]
Ik ben helemaal niet thuis in de bandenwereld, dus welke band biedt de meeste snelheid op asfalt?
Schwalbe Marathon Supreme 40€, of schwalme Allmotion 45€ zijn beide top banden. Snel en lekbestendig
asjenietergvin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:33:
[...]

Schwalbe Marathon Supreme 40€, of schwalme Allmotion 45€ zijn beide top banden. Snel en lekbestendig
Je kan de Almotion ook onder de 40€ vinden. Ik ben er héél tevreden over.

• Mr_thebrown
Vandaag proefrit kunnen maken op Lekker Amsterdam GT. Overal ben ik onder de indruk van de kwaliteit. Motor is krachtig, reageert snel en stil. Remmen zijn zeer goed. Belt werkt perfect. Het voelt echt als een stevige fiets. Versnelling is meer een gimmick denk ik, volgens mij rijdt je gewoon altijd in de zwaarste versnelling. Overigens is die niet heel zwaar, die 310% is niet echt heel veel.

Wat mij wel tegenviel is hoe je zit, naar mijn smaak te sportief. En er zat al een verhoogde stuurpen op. Verkoper zei dat ik met mijn 1.85 wellicht het grotere frame kan nemen van 61cm ipv 58cm. Dan zou het zadel lager kunnen en is het stuur in verhouding hoger. Helaas had hij niet zo'n fiets staan om te proberen. Ik ben een beetje sceptisch over dat verschil. Goed om te weten is ook dat alle kabels best wel kort zijn, een ander stuur bv. erop willen zetten kan best nog problemen geven..

Verder is wel echt een minpunt voor mij dat de fiets bij precies 25km/u stopt. En de display is best summier. Geen batterij % bv. Ik had gehoopt dat er via de display een geheim menu zou zijn om de speedlimit wat te verhogen. Daar las ik op internet over dat het kon bij sommige bafang systemen gewoon via het menu.

Al met al ben ik wel enthousiast. Ik denk dat je voor het geld een hele solide fiets koopt.

Is er iemand hier die ervaringen heeft met de eggrider v2 en deze fiets? Hoe ingewikkeld is het om deze te installeren? Als dat te doen is voor een leek zou dat mijn ergste twijfel om deze fiets te kopen wegnemen.

• Limbeckx
Heb je ook naar de Amsterdam + gekeken? Die is iets minder sportief maar gelijk ook met achter motor...

• Mr_thebrown
Limbeckx schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:33:
Heb je ook naar de Amsterdam + gekeken? Die is iets minder sportief maar gelijk ook met achter motor...
Als ik kijk op de site zeggen ze juist dat de GT de minder sportieve is ten opzichte van de Amsterdam+?

• Limbeckx
Mr_thebrown schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:54:
[...]

Als ik kijk op de site zeggen ze juist dat de GT de minder sportieve is ten opzichte van de Amsterdam+?
Oh echt? Ik ga volgende week zaterdag een proefrit op beide doen. Ben zelf 180cm dus zal even kijken.

• Mr_thebrown
Limbeckx schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:04:
[...]

Oh echt? Ik ga volgende week zaterdag een proefrit op beide doen. Ben zelf 180cm dus zal even kijken.
Ik heb nu wel beetje spijt dat ik niet op de Amsterdam+ heb gereden. Ben benieuwd wat jouw ervaring gaat zijn.

• Limbeckx
Misschien wel leuk als mensen vragen hebben, dan check of vraag ik het volgende week zaterdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
JacobX schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:14:
[...]

Ik heb beide modellen proefgereden, maar mijn voorkeur ligt bij de Touring Hybrid Pro, de Performance Bosch motor is stiller dan de CX Bosch motor en sterk zat. Ik vind persoonlijk de CX motor iets te agressief en bovendien is de Kathmandu in dezelfde uitvoering duurder terwijl het frame hetzelfde is als de Touring. De reden dat ik de 2021 Touring Hybrid Pro nog niet gekocht heb is dat ik perse een 625 wh accu wilde hebben vanwege terugloop in sterkte na enige jaren. De 625wh versie van de Touring is voorlopig niet leverbaar (wel bij de Kathmandu)
Ik ben ook van plan om deze binnenkort te bestellen: Touring Hybrid Pro 500.
Vroeg mij af, worden deze elektrische fietsen echt gecapped bij 25km/h en gaat ie dan tegenwerken? Moet je dan eigenlijk gewoon niet harder willen dan 25km/h.
Ik zou nog wel 5km/h extra bij kunnen trappen. Maar als ie gaat tegenwerken gaat het een taboe worden, dan maar lui. Als ik weer naar kantoor kan 13km verderop :)

Don't Dream it, Be it

• 418O2
Hij stopt dan met ondersteunen. Je kan zo hard als je wil.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dr.nld schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:54:
[...]

Vroeg mij af, worden deze elektrische fietsen echt gecapped bij 25km/h en gaat ie dan tegenwerken? Moet je dan eigenlijk gewoon niet harder willen dan 25km/h.
Ik zou nog wel 5km/h extra bij kunnen trappen. Maar als ie gaat tegenwerken gaat het een taboe worden, dan maar lui. Als ik weer naar kantoor kan 13km verderop :)
Hij gaat niet tegenwerken maar zo voelt het wel, omdat de motor volledig uitschakelt. Je kan met 0 moeite 25 fietsen en je moet flink trappen om 30 te fietsen. In de praktijk doe ik dat echt alleen als ik te laat ben, want zweten doe je wel als je 30 fietst op je niet-racefiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
Mr_thebrown schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:54:
[...]

Op de site zeggen ze inderdaad het volgende:

"De Amsterdam+ is echt gemaakt voor snelle behendigheid. Hij is licht, heeft een achtermotor en een enkele versnelling, wat hem ideaal maakt voor de stad.

De Amsterdam GT heeft een Bafang Max Mid-drive motor en Enviolo CT naadloze versnellingsnaaf. Met een iets groter frame en rechtere zithouding zit je dan iets comfortabeler op de Amsterdam GT.

Wil je liever lange afstanden of grote hoogteverschillen trotseren? Dan is de Amsterdam GT misschien meer iets voor jou. Wil je snel en behendig door de stad crossen? Amsterdam+ is jouw fiets."

Maar ja, als je dan naar de foto's kijkt en naar het stuur kijkt, dan lijkt mij dat forumlid Limbeckx gelijk heeft: de Amsterdam GT lijkt een stuur te hebben voor de sportieve zit en de Amsterdam+ lijkt een stuur te hebben voor een iets comfortabelere zit. Ook het zadel van de GT lijkt wel een zadel voor de iets sportievere zit:

Dit is de GT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkcZX43zTb5CG7WLAvMVzlJXs9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owyNTTQ8aA5mE0wSRWQ80pnw.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de +:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEB4yzUvZz27G8P2-3Fy59t7c_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TUM3oE6eo6ODjufarv3jH4XV.jpg?f=user_large

Als je dan ook nog eens kiest voor de verstelbare stuurpen, dan zit je (desgewenst) volgens mij helemaal niet meer zo sportief op de Amsterdam+

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
[...]

Blijft natuurlijk toch dat je op een normale fiets gemakkelijke 30 km trapt dan op een ebike ( zonder illegaal dongeltje )
Voordeel dat je met flinke tegenwind toch 25 kunt
Ik moet altijd door de polder naar mijn werk waar ik op tijd moet zijn , daarom een ebike in mijn geval niet de niet legale :) versie
Denk dat het in een stedelijke omgeving nauwelijks nuttig is om harder te kunnen
Daarom lijkt me het ook dat in de stad een heel andere fiets nuttig is dan op het platte land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:56
[...]

Motor stopt inderdaad maar tegenwerken niet. Met mooi weer en windje in de rug rij je makkelijker harder zonder ondersteuning. Mocht je het vaker harden dan 25 willen is dit makkelijk (zelf) te "verhelpen". Echter mag dat hier niet besproken worden, heb het zelf wel en vind het ideaal.

Heb overigens dezelfde fiets, bevalt super.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZukCGO5nB7pb_nyO6VWCbZPXXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yk8RzfX163mqUFjDAsDxhbeP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
[...]

Dat bijtrappen boven de begrenzing wordt je snel beu. Denk daar niet al te makkelijk over want de CX motor is een remmende factor.
JaMaaT schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:45:
[...]

Motor stopt inderdaad maar tegenwerken niet. Met mooi weer en windje in de rug rij je makkelijker harder zonder ondersteuning. Mocht je het vaker harden dan 25 willen is dit makkelijk (zelf) te "verhelpen". Echter mag dat hier niet besproken worden, heb het zelf wel en vind het ideaal.

Heb overigens dezelfde fiets, bevalt super.
[Afbeelding]
Rij zelf een Cube kathmandu hybrid sl 500 2019 en de motor heeft wel degelijk een remmende werking. Al is het beperkt maar je merkt het wel.

Rommelen aan je motor zou ik afraden. Denk aan verzekering als je brokken maakt. Wil je boven de 25km dan ga je toch voor een speed pedelec.

Al die verhalen dat ze wel garant staan als het mis gaat. Eerst zien dan dan geloven ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJFY78yjUOnEspB4-HSsCnddiA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRCTFtbIAOW56HpEH46qlEBY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vauxladouce
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-02-2021
Goede morgen, ik wil mijn Lapierre MTB uitrusten met een elektrisch achterwiel. Nu lees ik bij die kits dat er een "throttle" bijhoort...een gashendel dus. Dan is het toch een brommer? Is er ook achterwielaandrijving die gewoon ondersteund bij het trappen alleen? Ik wil nl geen "gas" geven noch met een draaihendel noch met mijn duim.
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Mr_thebrown schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:20:
Vandaag proefrit kunnen maken op Lekker Amsterdam GT. Overal ben ik onder de indruk van de kwaliteit. Motor is krachtig, reageert snel en stil. Remmen zijn zeer goed. Belt werkt perfect. Het voelt echt als een stevige fiets. Versnelling is meer een gimmick denk ik, volgens mij rijdt je gewoon altijd in de zwaarste versnelling. Overigens is die niet heel zwaar, die 310% is niet echt heel veel.

Wat mij wel tegenviel is hoe je zit, naar mijn smaak te sportief. En er zat al een verhoogde stuurpen op. Verkoper zei dat ik met mijn 1.85 wellicht het grotere frame kan nemen van 61cm ipv 58cm. Dan zou het zadel lager kunnen en is het stuur in verhouding hoger. Helaas had hij niet zo'n fiets staan om te proberen. Ik ben een beetje sceptisch over dat verschil. Goed om te weten is ook dat alle kabels best wel kort zijn, een ander stuur bv. erop willen zetten kan best nog problemen geven..

Verder is wel echt een minpunt voor mij dat de fiets bij precies 25km/u stopt. En de display is best summier. Geen batterij % bv. Ik had gehoopt dat er via de display een geheim menu zou zijn om de speedlimit wat te verhogen. Daar las ik op internet over dat het kon bij sommige bafang systemen gewoon via het menu.

Al met al ben ik wel enthousiast. Ik denk dat je voor het geld een hele solide fiets koopt.

Is er iemand hier die ervaringen heeft met de eggrider v2 en deze fiets? Hoe ingewikkeld is het om deze te installeren? Als dat te doen is voor een leek zou dat mijn ergste twijfel om deze fiets te kopen wegnemen.
Volgens volgende link van eggrider moet het wel kunnen trouwens: https://manual.eggrider.com/compatibility/

Mits UArt communication wordt gebruikt door Lekker...

edit: Hoe meer ik er naar kijk hoe onzekerder ik wordt. Je hebt dus het drive system (bafang m400). Je hebt De controller (connector is daar een identifier) en de daadwerkelijke motor...

[ Voor 4% gewijzigd door Limbeckx op 19-02-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
TecTo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:48:
[...]

Dat bijtrappen boven de begrenzing wordt je snel beu. Denk daar niet al te makkelijk over want de CX motor is een remmende factor.

Rij zelf een Cube kathmandu hybrid sl 500 2019 en de motor heeft wel degelijk een remmende werking. Al is het beperkt maar je merkt het wel.
@JaMaaT heeft een nieuwe Bosch direct drive motor, dat remt een stuk minder (de Yamaha remt ook niet zo heel erg).
Mr_thebrown schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:52:. Ze zeggen wel dat je daarna makkelijk harder kan door zelf te fietsen maar gaat dan de motor niet tegenwerken? Bij mijn VM is dat zeker zo. Die gaat gewoon uit. Ik hoop dat de Bafang motor niet helemaal uit gaat maar wel mee draait zeg maar. Dus niet tegenwerkt.

- VM heeft een cheapo motor dus dat die remt vind ik niet zo vreemd.
- Ik ken de Bafang niet, maar een direct drive middenmotor zonder interne overbrenging hoeft niet heel veel te remmen. Maar verlies zal je zeker hebben.
- Enviolo is voor zelf trappen niet heel efficient.

Het wordt uiteindelijk een optelsom van verlies (motor+overbrenging+rijwind+rolweerstand). Als je graag zelf wil trappen is een sportieve fiets met een goede Direct Drive motor (Yamaha/Bosch) en een derailleur de beste keuze.

[ Voor 51% gewijzigd door roffeltjes op 19-02-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
nathalia schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Ik heb een Lekker Amsterdam+ in de kleur Concrete Blue op het oog. Nou zeggen ze daar het volgende over: "De Amsterdam Concrete Blue is standaard uitgevoerd met WTB Gum Walls. Wij verwachten rond de zomermaanden ook de WTB Horizon in zwart als upgrade aan te kunnen bieden."

Ik zou mijn fiets keuze NOOIT laten afhangen van het merk band die er op zit, die vervang je uiteindelijk toch wel een keer. Wat je wel wil is dat er een band van minimaal 42mm op past en liever meer, want dat rijdt echt beter (sneller en comfortabeler).

Ik zou zelf lekker de standaard WTB banden nemen en ze dan een keer vervangen door iets van Schwalbe, je kan je geen buil vallen aan één van de vele Marathon versies. Of je gaat luxer voor een Allmotion of een Supreme, maar dat is ook weer geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Barryz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:18:

Gezien je budget, al bij Cube gekeken? Ze hebben een aantal uitgeklede modellen die ik er heel strak vindt uitzien (maar ik ben geen fan van hoe Cowboy en VM eruit zien, met name Cowboy vind ik lelijk).

Voordeel van Cube is dat elke fietsenzaak die Bosch heeft je kan helpen, sowieso is onderhoud aan een fiets met middenmotor grotendeels hetzelfde als die aan een gewone fiets. VM gaan een heleboel FM's niet accepteren, Cowboy durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht ook daar wel wat aarzeling.

Betreft de zit is het lastig om iets te zeggen als ik niet weet hoe groot je bent, maar de Cowboy en de S3 zijn in principe sportieve fietsen met nauwelijks mogelijkheden tot afstellen van het stuur (geldt trouwens ook voor die Lekker fietsen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_thebrown
Ik vandaag nog even langs bij Lekker fietsen geweest om te fietsen op de Amsterdam+ fiets. Leuke fiets voor in de stad maar voor mijn doel niet echt geschikt. Ik had ook het gevoel dat hij wat wiebeliger was dan de GT. Ook voel je de motor duidelijk zijn werk doen. En voorbij de 25km/u ga je echt niet fietsen vanwege het gebrek aan versnellingen. Qua zitpositie is er niet veel verschil met de GT. Het stuur was wel meer mijn smaak.

Ik vind wel dat het qua kwaliteit van de fiets en gebruikte onderdelen de GT een hele goede prijs/kwaliteit is. Daarom heb ik besloten om de GT te kopen. Ik ga bij een service partner van ze het stuur verhogen en het stuur van de Amsterdam+ erop laten zetten. Daarvoor moeten de remkabels verlengd worden maar dat alles zou ongeveer 100 euro kosten.

Blijft alleen de speedlimit van 25 nog over :-). Als iemand daar een tip voor heeft? De bafang M400 motor kan niet zo makkelijk meer getuned worden begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
Mr_thebrown schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:02:
Ik vandaag nog even langs bij Lekker fietsen geweest om te fietsen op de Amsterdam+ fiets. Leuke fiets voor in de stad maar voor mijn doel niet echt geschikt. Ik had ook het gevoel dat hij wat wiebeliger was dan de GT. Ook voel je de motor duidelijk zijn werk doen. En voorbij de 25km/u ga je echt niet fietsen vanwege het gebrek aan versnellingen. Qua zitpositie is er niet veel verschil met de GT. Het stuur was wel meer mijn smaak.

Ik vind wel dat het qua kwaliteit van de fiets en gebruikte onderdelen de GT een hele goede prijs/kwaliteit is. Daarom heb ik besloten om de GT te kopen. Ik ga bij een service partner van ze het stuur verhogen en het stuur van de Amsterdam+ erop laten zetten. Daarvoor moeten de remkabels verlengd worden maar dat alles zou ongeveer 100 euro kosten.

Blijft alleen de speedlimit van 25 nog over :-). Als iemand daar een tip voor heeft? De bafang M400 motor kan niet zo makkelijk meer getuned worden begrijp ik.
Ik heb ook maar de GT besteld, wilde in eerste instantie de Cube Kathmandu of Touring Hybrid nemen, maar die had een ontzettend lange levertijd en de lokale FM had het afgeraden voor woon werk verkeer ivm een derailleur (heb het liefst zo min mogelijk onderhoud). Gelukkig woon ik niet te ver van Amsterdam dus mocht die toch tegenvallen kan ik hem altijd retourneren (alleen geen idee wat ik op korte termijn zou kunnen kopen in die prijsklasse).

Wellicht dat de Cowboy nog wel een optie is (de V1 voor 999 euro klinkt aantrekkelijk en kan makkelijk harder dan 25km). Alleen heb ik een bagagedrager nodig voor een kinderzitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes

Wut? Toen ik mijn fiets kocht was het vervangen van het stuur gratis.

Zelfs als je de volle mep betaald is 100,- pittig.

- Stuur 15,-
- leidingen+olie 10,-
- Arbeidsloon halfuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia

Ik vind wel dat het qua kwaliteit van de fiets en gebruikte onderdelen de GT een hele goede prijs/kwaliteit is. Daarom heb ik besloten om de GT te kopen.
Als je de nieuwsbrief aanvraagt, krijg je een korting van 5%. Scheelt toch weer op zo'n bedrag! Ik kan alleen niet meer vinden waar je die nieuwsbrief op de Lekkerbikes.com site kunt aanvragen. Beste is om cookies even te verwijderen en dan naar de site te surfen. Dan krijg je vanzelf de pop-up :)

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Ik zit te kijken naar concurrenten van de Lekker Amsterdam GT en kwam de volgende tegen: de Brinckers Granville Sport M380. Ik dacht dat dit een huismerk was van fietsenwinkel.nl maar ik zie nu dat dit merk bij veel meer zaken wordt verkocht.

Info over de fiets vind je hier: https://brinckers.nl/elek...tsen/granville-sport-m380

Voor € 2.969,- te krijgen bij https://fietsfixhaarlem.n...ranville-sport-m380-heren

Als ik de Lekker Amsterdam GT aanschaf met 500 Wh accu, Axa-slot, flat rack, rear carrier, kickstand dan ben ik € 2.900,- armer.

Voor iets meer lijkt de Brinckers wel mooiere onderdelen te hebben: Bosch Performance motor, intube Bosch batterij van maar liefst 625 Wh, kleurenscherm in de stuurpen, Enviolo TR versnelling, etc.

Wat vinden jullie van deze Brinckers?

Mazda MX-30

Pagina: 1 ... 57 ... 223 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam