Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 223 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 18:25
TecTo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:50:
@roffeltjes
Bedankt voor de nuttige info.

Aan de hand van de door jouw geplaatste foto heb ik de review op wereldfietser.nl gelezen. Weet niet of jij deze review heeft geschreven maar de Carrie voldeed. Enige minpuntje was de prijs.
Er zijn niet zoveel idioten met een Carrie M en een E-bike :+

Die prijs is vervelend, maar ik het is mijn derde kar (BOB en Oxtail pasten niet achter mijn ebike), ik wilde het in één keer goed doen (had ook wel een mazzeltje met de basiskar). absoluut één van mijn beste beslissingen ooit.
Wat betreft de BOB, Burley zou dit ook kunnen. Maar waar mijn twijfels ligt is of deze geschikt zijn voor de door mij gebruikte wielmaat van 28 inch. Dit kan ik niet 123 terugvinden.
Dat zal geen probleem zijn. Ik heb 15 jaar geleden met een BOB dwars door Europa gereden acher een Koga Worldtraveler (28").

Hou in je achterhoofd dat als je geen grote bak volgooit een BOB/Burley beter fietst. Je pakt minder wind, het is lichter, het is smaller en je kan harder door een bocht.

Ik zelf vind het prima rijden met de Carrie M. Zelfs toen we vorig jaar op vakantie gingen met de niet-electrische MTB ging het hardstikke goed, maar de snelheid werd bepaald door de kinderen die zelf fietsten.

[ Voor 29% gewijzigd door roffeltjes op 27-01-2021 09:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
roffeltjes schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:54:

Hou in je achterhoofd dat als je geen grote bak volgooit een BOB/Burley beter fietst. Je pakt minder wind, het is lichter, het is smaller en je kan harder door een bocht.
De knoop doorgehak en de Burley Coho XC Trailer besteld met 170mm snelspanner.

Doorslaggevend is dat ik soms op smalle onverharde paden rijdt en zo mooie foto locaties dan bereiken.
Met 28 kilo als zwaarste uitrusting onder de max belastbaarheid blijf.
Er een standaard onder de trailer zit
proberen om onze hond ook eens mee te nemen op een fietstocht. :)
Behoorlijk uit te breiden met accessoires
Op de video het aankoppelen er makkelijk uitziet.

Zodra er meer ervaring mee op is gedaan zal ik een korte review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:56
TecTo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:13:

Doorslaggevend is dat ik soms op smalle onverharde paden rijdt en zo mooie foto locaties dan bereiken.

Ik wilde net mijn ervaringen met de Roland Jumbo delen en had daar als enig minpunt dat er geen vering op zit.
Dat zit op de Burley wel dus ik verwacht dat je er veel plezier van hebt.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
DeeeJeee schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:29:
[...]
Ik wilde net mijn ervaringen met de Roland Jumbo delen en had daar als enig minpunt dat er geen vering op zit.
Dat zit op de Burley wel dus ik verwacht dat je er veel plezier van hebt.
Heb uw post gelezen in dit topic. De Jumbo stond ook op de verlanglijst en zeker als serieuze kandidaat naast de Carrie M. Vooral het laadvermogen en afsluitnaarheid vind ik een dikke plus.

De trailer gaat hoofdzakelijk gebruikt worden voor kortere ritten die deels over onverharde paden gaan, met een max belasting van 28 kilo. Vaker nog met minder kilo's

De Jumbo en Carrie zijn een beetje overkill voor mijn doeleinden en het advies dat @roffeltjes gaf wat betreft wendbaarheid gaf de doorslag om voor de Burley Coho te kiezen.

Het blijft natuurlijk een gok en of het aan mijn wensen voldoet zal ik moeten ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 12:41
TecTo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:13:
[...]

He, helemaal niet aan gedacht. Ooit een HEMA karretje gehad, maar dit ziet er wendbaar uit.
Zit er een soort universele snelkoppelnaaf bij ? Of zie ik dat verkeerd ?

Verneem graag hoe hij in de praktijk bevalt ! Zie me er komende zomer met wat mazzel nog mee toeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
DeSluis schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:32:
[...]

He, helemaal niet aan gedacht. Ooit een HEMA karretje gehad, maar dit ziet er wendbaar uit.

Zit er een soort universele snelkoppelnaaf bij ? Of zie ik dat verkeerd ?

Verneem graag hoe hij in de praktijk bevalt ! Zie me er komende zomer met wat mazzel nog mee toeren
Er zijn diverse koppelingen verkrijgbaar. Zelf gebruik ik de snelspanner, die je apart moet kopen. In onderstaande video zie je de mogelijkheden.

Correctie. Vandaag de Burley ontvangen en er zat een snelspanner bij. Morgen gaat de andere retour.

[YouTube: Burley Coho XC Hitching | Instructional]

[ Voor 50% gewijzigd door TecTo op 28-01-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik zoek een andere koplamp voor mijn qwic premium. Er zit nu een AXA echo30 met te weinig licht.
Nu vrees ik dat dat lampje slechts op 6v draait en laag amperage aan de dunne draadjes te zien.
Wat kan ik doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
sander817 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:43:
Ik zoek een andere koplamp voor mijn qwic premium. Er zit nu een AXA echo30 met te weinig licht.
Nu vrees ik dat dat lampje slechts op 6v draait en laag amperage aan de dunne draadjes te zien.
Wat kan ik doen?
Axendo 80, fantastische lamp met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Wat mij betreft einde discussie :*)

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 29-01-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55
Ik heb een mooie Qwic eBike zien staan. Dit is het RD9.2 model uit 2018 met 5000km op de teller. Men vraagt er 1500 euro voor. Deze fiets heeft de grootste (735 kw) accu aan boord. Ik heb zelf nu een Qwic Urban uit 2012 met 15000 km op de teller (360 kw accu). Men wil nog 300 euro voor deze fiets als inruil geven. Lijkt mij een prima deal, of zie ik iets over het hoofd?

Ik ga dan natuurlijk wel van een dichte kettingkast naar een open kettingkast. Men zegt dat je daar veel meer onderhoud aan hebt. Klopt dat, of valt dat wel mee?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramox
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2024
Om een besluit te nemen over een aan te schaffen elektrische fiets, volg ik dit topic al een tijdje. Helaas merk ik dat hoe meer ik lees, hoe lastiger het is om te komen tot een shortlist van geschikte fietsen. Daarom wil ik toch eens mijn 'plaatje' voorleggen in de hoop dat iemand bereid is om op basis hiervan tot een suggestie te komen.

Het betreft een eerste elektrische fiets die ik aanschaf en daarmee is het ook soort 'pilot' om te bezien of dit richting de toekomst echt onderdeel kan uitmaken van mijn mobiliteitsmogeljikheden :)

Budget: 1800-2200 euro
Gebruik: 70% woon-werk (18-20km per dag, 3x p.w.) en 30% recreatief/privé (25km per week)
Merk: Geen directe voorkeur. Degelijkheid en service voorop.
Systeem: Voorkeur neigt naar een middenmotor, het liefst een die de mogelijkheid biedt om boven de 25 km/h uit te komen :$ en een goede balans tussen vermogen en verbruik. De wegen die ik fiets zijn 90% vlak en 10% heuvelachtig.
Onderhoud: Basic zaken (verlichting, banden, smeren) lukt mijn zelf meestal goed. Ketting is afhankelijk van het systeem. Qua onderhoud dus het liefst zo basic mogelijk.
Accu: Afneembaar, liefst in frame verwerkt (geen harde eis). Actieradius: 80-100 km zou mooi zijn.
Display: Hoe meer functionaliteit, hoe beter. Echter zaken als range, accu percentage, tijd vind ik een must.
Overig: De mogelijkheid om straks een kinderzitje te plaatsen zou fijn zijn. Comfort is nice (bredere banden bv?)

Ongetwijfeld zijn er nog tal van zaken te bedenken. Voor nu is dit iig een groot deel van het plaatje. Wie leest dit en denkt dan: "Nou, dan moet je echt eens naar die fiets kijken?!". Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:42
@Ramox

Als je ca 80km per week gaat rijden, dat is ca 4000km per jaar, dan zou ik zeker kiezen voor:

- middenmotor (maar je zal enkel op een illegale manier boven de 25km/h geraken
- ik zou zeker een naafversnelling kiezen (nexus 8 of 11, of een Enviolo)
- als je het onderhoud aan de ketting wil vermijden... dan zou ik je toch een riem aanraden

Maar besef goed dat 2000€ voor een goede ebike net te weinig is.
Met die 3 hints zal je snel door de 3000€ gaan, maar ik zou dat er ook voor uit trekken als je die regelmatig voor woon/werk gebruikt.
Mogelijk kan je een goede 2dehands vinden die wel aan die eisen voldoet als je budget echt begrensd is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Niet te vergeten : is de ebike leverbaar op korte termijn.
Ik heb in Oktober 2020 navraag gedaan naar een Koga Element......levertijd Juli 2021.
Toen maar besloten om een ebike te kopen die op voorraad was bij de fietsenmaker, een Koga Enova
( Bosch active line plus, Nexus 8, riem CDX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
@Ramox
Ik heb sinds een jaar een Union E-lite.
Riem, Shimano-middenmotor, 418 W accu, Nexus 8 naaf, hydraulische velgremmen, brede banden en direct leverbaar, 2300 euro. Zie Union-website.
Ik ben er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
zuidhuis schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:19:
@MarvinOA Je bedoelt dat Cowboy aan het testen is welke accessoires van andere merken compatibel is met Cowboy?
Inderdaad. Niet cowboy zelf. Maar cowboy.tools. Een initatief van een paar fans volgens mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:21
@Ramox ik heb onlangs een cortina e mozzo n8 gekocht en ben er super tevreden over.

- krachtige en soepele shimano e6100 middenmotor (die je voor ong 125 euro kunt chippen naar 35 of 50 zonder kabeltjes of een afwijkend km/h. Puur software tweak). De e6100 is een beetje de premium van shimano en komt van de mountainbikes af
- hydraulische schijfremmen
- sportieve zit
- n8 nexus
- zadelpenvering voor comfort
- 504watt accu/actieradius van 185km (ik heb hem meestal op high en doe ong 100)
- accu half geintegreerd maar toch afneembaar. Ik heb geen verwarmde berging dus moet de accu eraf halen in de winter
- groot scherm met oa bluetooth zodat je m kunt koppelen met strada om specs als trapkracht uit te lezen
- leverbaar in 61cm (was met mn 192 wel een eis)
- ik pak de fiets ook regelmatig zonder accu, fietst soepel
- kinderzitje kan denk ik (maar vind ik het niet de fiets voor), achterop via buis en voor aan stuur. Ik heb deze voor mn zoontje (4 jaar)

Ik was al een jaar alles kapot aan het analyseren en proeffietsen, deze heb ik gewoon blind online gekocht haha

Wel vind ik de bandjes wat dun om deze fiets lomp op te voeren, dan zou ik er wel dikkere banden opzetten.

Hij is normaal rond de. 2800 euro maar sinds tijdje bij premiumbikes 1699 en leverbaar:

Heel eerlijk, voor 2800 euro haal je betere fietsen maar voor 1699 vind ik hem een super goeie deal voor de specs

https://www.premiumbikes....ZIqEZsI-gO1BoCpXYQAvD_BwE

Edit: ah zie dat premiumbikes alleen de 61cm op vooraad heeft. Hier is die iets duurder maar ook 56cm
https://www.worldofbikes....640034313636390e#140=1563

[ Voor 88% gewijzigd door laurens0619 op 31-01-2021 16:56 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbeef
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 22:13
@laurens0619 , hoe is jouw ervaring met de betreffende webwinkel? Premiumbikes? Lees wisselende ervaringen mbt het rijklaar monteren en aftersales. Een lampje recht zetten is geen probleem, maar de spaken van een wiel allemaal netjes spannen is niet mijn expertise.

Vast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
mcbeef schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:12:
@laurens0619 , hoe is jouw ervaring met de betreffende webwinkel? Premiumbikes? Lees wisselende ervaringen mbt het rijklaar monteren en aftersales. Een lampje recht zetten is geen probleem, maar de spaken van een wiel allemaal netjes spannen is niet mijn expertise.

Vast bedankt voor je reactie.
Dikke prima
Ik had probleempje dat de trapper scheef/los was gemonteerd waardoor t schroefdraad was beschadigd. Paar dagen laten had ik complete nieuwe trapper in huis

Fietsenwinkel.nl klagen ook veel mensen over. Ik had probleempje met afgescheurd dopje en kreeg gewoon een gloednieuwe accu.

Niet te gek laten maken door interner reviews, daar zitten de klagers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbeef
Dankjewel voor je reactie, heb de fiets besteld. Ben erg benieuwd. Forens 12km enkeltje naar het werk en gebruik nu al een jaar de auto (Avensis benzine). Volgens mij gaat dit een boel centjes schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
mcbeef schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Dankjewel voor je reactie, heb de fiets besteld. Ben erg benieuwd. Forens 12km enkeltje naar het werk en gebruik nu al een jaar de auto (Avensis benzine). Volgens mij gaat dit een boel centjes schelen.
Veel pleZier ermee!

Zoals iedere nieuwe fiets: stukje fietsen en daarna even alles opnieuw nadraaien met steeksleutel en torx (zadel, wiel, trappers, stuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbeef
laurens0619 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:09:
[...]

Veel pleZier ermee!

Zoals iedere nieuwe fiets: stukje fietsen en daarna even alles opnieuw nadraaien met steeksleutel en torx (zadel, wiel, trappers, stuur)
Da's geen enkel probleem, groepen vervangen ook niet, alleen wielen uitlijnen nooit echt geoefend.
Misschien dat m'n zwager @Demo er handiger (dat is ie zeker) mee kan helpen mocht het nodig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
mcbeef schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:23:
[...]
alleen wielen uitlijnen nooit echt geoefend.
Gewoon vastdraaien, wiel een slinger geven, focus op het wiel, zorg dat ie in dezelfde richting draait als het spatbord. Het wijst zichzelf, is heel simpel te corrigeren en heb je echt geen hulp bij nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door jodeltje op 31-01-2021 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-06 08:08
laurens0619 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 07:35:
@Ramox ik heb onlangs een cortina e mozzo n8 gekocht en ben er super tevreden over.

- krachtige en soepele shimano e6100 middenmotor (die je voor ong 125 euro kunt chippen naar 35 of 50 zonder kabeltjes of een afwijkend km/h. Puur software tweak). De e6100 is een beetje de premium van shimano en komt van de mountainbikes af
- sportieve zit
- n8 nexus
- 504watt accu/actieradius van 185km (ik heb hem meestal op high en doe ong 100)
- accu half geintegreerd maar toch afneembaar. Ik heb geen verwarmde berging dus moet de accu eraf halen in de winter
- groot scherm met oa bluetooth zodat je m kunt koppelen met strada om specs als trapkracht uit te lezen
- kinderzitje kan denk ik (maar vind ik het niet de fiets voor), achterop via buis en voor aan stuur. Ik heb deze voor mn zoontje (4 jaar)

Ik was al een jaar alles kapot aan het analyseren en proeffietsen, deze heb ik gewoon blind online gekocht haha

Wel vind ik de bandjes wat dun om deze fiets lomp op te voeren, dan zou ik er wel dikkere banden opzetten.

Hij is normaal rond de. 2800 euro maar sinds tijdje bij premiumbikes 1699 en leverbaar:

Heel eerlijk, voor 2800 euro haal je betere fietsen maar voor 1699 vind ik hem een super goeie deal voor de specs

Edit: ah zie dat premiumbikes alleen de 61cm op vooraad heeft. Hier is die iets duurder maar ook 56cm
Bedankt voor deze grondige recensie, Laurens. Begint wel te kriebelen om er ook zo ééntje te bestellen, vooral omdat je ook simpel softwarematige de snelheid op kan voeren voor binnen mijn enorme landgoed. Weet je wellicht ook nog alternatieven voor deze fiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
Uiteindelijk toch zelf dan maar de knoop doorgehakt en de genoemde Qwic Rd9 gekocht. De oude Qwic Urban van 9 jaar oud en 15350 km erop in kunnen ruilen. Dat was ook fijn, want dan hoef ik die ook niet meer via mp kwijt te raken.

Wat is deze RD9 een wereld van verschil. Fiets heerlijk licht, snel en soepel. Hij heeft ook de grootste accu van 735 kw aan boord. Ik weet niet hoeveel % daarvan nog over is na 3 jaar. Vandaag even een maiden rit gemaakt van 45 kilometer en sjonge jonge wat fietst dat lekker! Bij mijn oude ebike werd de ondersteuning gewoon direct gegeven, maar deze Qwic geeft ondersteuning als erom gevraagd word, maar doordat hij zo lekker licht fiets fiets een groot deel gewoon zonder ondersteuning. De mate van ondersteuning is vaak maar 1 streepje in stand 6. En de motor in het achterwiel is ook erg fijn. De open kettingkast zag erg tegenop, maar dat heeft de aankoop niet afgewend. Ik zie wel hoe mij dat bevalt. Iemand daar nog tips voor, qua onderhoud? Schoonmaken na iedere fietstocht?

Weet iemand ook of je de grip van de rem kunt verkleinen? Ik bedoel dan dat de hendel dichterbij komt. Ik heb niet zulke grote handen en eigenlijk is de grip nu wat te groot. Ik kan hem nu wel dichtknijpen, maar het is net aan. Ik hoop op veel fijne km’s met deze fiets! Hij past ook beter achterin de Yaris Verso.

Efin, nu maar even een foto!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuWXwpkbWtxccehsCH6w2QUrCqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtcy2bs87ktHkoUmArGf9M6N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 31-01-2021 20:08 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
rimave schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:07:
Weet iemand ook of je de grip van de rem kunt verkleinen? Ik bedoel dan dat de hendel dichterbij komt. Ik heb niet zulke grote handen en eigenlijk is de grip nu wat te groot. Ik kan hem nu wel dichtknijpen, maar het is net aan. Ik hoop op veel fijne km’s met deze fiets! Hij past ook beter achterin de Yaris Verso.
1. Volgens Qwic is dit een MT200 remmenset.

2. Hier is de Shimano handleiding:

https://si.shimano.com/ap...001/DM-UABR001-05-ENG.pdf

Wat jij wil staat op pagina 64

Je hebt een 2mm inbus sleuteltje nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 31-01-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik lees bovenstaande en dat lijkt me ook wel handig. Dus ik zoek de handleiding van mijn Magura HS11 op, maar ik heb daar helemaal geen 2,5mm inbus..

Iemand met dezelfde remmen die mij een tip kan geven?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_udgj3T59hD5t6-QRLinyMyudY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02gNKoytbxhK94hPN8uWl6h7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat is niet echt consistent, Magura gebruikt bijna altijd Torx (zie ook de HS33 ernaast). 25 is wel een bekende torx maat.

Nou zijn er nogal wat HS11 grepen in omloop (de huidige zijn helemaal "carbotec", oftewel spuitgegoten plastic^^).

[ Voor 68% gewijzigd door roffeltjes op 31-01-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:47:
Dat is typisch, Magura gebruikt bijna altijd Torx.
Maar ik heb daar überhaupt geen boutje, dus ook geen torx (die inderdaad wel overal gebruikt worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
jodeltje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Maar ik heb daar überhaupt geen boutje, dus ook geen torx (die inderdaad wel overal gebruikt worden).
HS11/HS33 heeft nogal wat versies. De stadsfiets grepen die ik heb gehad:

1. Rond 2010 hadden ze een zwart kunststof/alu greep. Volgens mij niet verstelbaar (nooit geprobeerd)

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRr14AskcsVq7PEc8FD6LWyhjzsUkD88DdTnA&usqp=CAU

2. In 2015 werd het een gecompliceerd alu geval, in mijn ervaring niet echt heel erg fietsenrek bestendig (aldus de barbaar), ik kreeg er op een gegeven moment flink speling in. Je plaatje komt uit de handleiding van deze greep!

(plaatje hieronder is zonder het cosmetische kunststof kapje)

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/xQqpOA4MLpr/550x353.jpg

3. Nu zijn er nieuwe, rechttoe rechtaan kunststof en volgens mij weer niet verstelbaar (ik heb er nog niet naar gekeken). Zijn volgens mij minder kwetsbaar.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/VPwzVKlJZQJz/550x286.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 31-01-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:59:
[...]

HS11/HS33 heeft nogal wat versies. De stadsfiets grepen die ik ken:
1. Rond 2010 hadden ze een zwart kunststof/alu greep.

[Afbeelding]

3. Nu zijn er nieuwe, rechttoe rechtaan kunststof en volgens mij niet verstelbaar (ik heb er nog niet naar gekeken). Zijn volgens mij wel minder kwetsbaar.

[Afbeelding]
Meerdere versies en de laatste niet verstelbaar..
Haha ja dat zou het verklaren 8)7 wist ik veel
Bedankt voor je uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
jodeltje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Meerdere versies en de laatste niet verstelbaar..
Haha ja dat zou het verklaren 8)7 wist ik veel
Bedankt voor je uitleg
Np, ik heb nogal wat ervaringen met die remmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert02
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06-2022
Zijn er mensen hier die wat ervaring hebben met verslijt van accu's?
Zelf heb ik namelijk een accu laten reviseren van 400 W naar 482 W. Maar, persoonlijk vind ik het ding nogal snel teruglopen.
Met mijn 4 Ah lader, drukt deze er 456 Watt in. Dat is een verlies van 5,4% in 1 jaar tijd.

Ik heb ook nog een oude 396 W accu van 2014 en daar drukt de lader nog 360 Watt in, dat is dan een verlies van 9 % en dat begrijp ik, in zeven jaar.
In 2017 heb ik een originele Bosch 500 gekocht en daar druk ik nog 497 Watt in. Nu is dat misschien een supergoed exemplaar, maar de prestaties van die gereviseerde vind ik nogal karig.

Iemand ervaringen om te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramox
Tommie12 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:59:
@Ramox

Als je ca 80km per week gaat rijden, dat is ca 4000km per jaar, dan zou ik zeker kiezen voor:

- middenmotor (maar je zal enkel op een illegale manier boven de 25km/h geraken
- ik zou zeker een naafversnelling kiezen (nexus 8 of 11, of een Enviolo)
- als je het onderhoud aan de ketting wil vermijden... dan zou ik je toch een riem aanraden

Maar besef goed dat 2000€ voor een goede ebike net te weinig is.
Met die 3 hints zal je snel door de 3000€ gaan, maar ik zou dat er ook voor uit trekken als je die regelmatig voor woon/werk gebruikt.
Mogelijk kan je een goede 2dehands vinden die wel aan die eisen voldoet als je budget echt begrensd is.
Dank voor het meedenken en goed om te lezen dat jij de middenmotor ook als goede keuze ziet. Een riem heb ik ook veel over gelezen en nog niet ondervonden hoe (soepel) dat fietst.
Wat betreft het budget: momenteel ben ik niet bereid om dit budget te overschrijden. Ook niet bereid om een tweedehands aan te schaffen. Dus dat wordt dan nog een uitdaging...

Mogelijk kan ik ergens anders op inleveren en toch in de buurt blijven van mijn oorspronkelijke plaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb trouwens een megura rem op de qwic zitten. Er zit inderdaad een torx stelschroefje op het handvat waarmee ik de grip aan heb kunnen passen. Alleen er zit wat speling op het handvat, waardoor hij niet lekker blijft hangen. De voorrem aan de linkerkant is wat strakker. Daar zit geen speling op. Misschien tzt maar eens de remhendel vervangen. Die speling is er zo niet uit te krijgen door een schroefje aan te draaien voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramox
Benefit schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:43:
@Ramox
Ik heb sinds een jaar een Union E-lite.
Riem, Shimano-middenmotor, 418 W accu, Nexus 8 naaf, hydraulische velgremmen, brede banden en direct leverbaar, 2300 euro. Zie Union-website.
Ik ben er erg tevreden mee!
Fijn dat je met zo'n tip komt! Ziet er goed uit en ook redelijk qua prijs.
Ik lees wat uiteenlopende reviews, uiteraard allemaal subjectief. Een veelvoorkomende is wel: remt slecht. herken jij dit ook? En ook dat het display wat onduidelijk is.

- sportieve zit
- n8 nexus

Hah, bijzonder dat je na een jaar zoeken uiteindelijk deze blind koopt. Maar herken het gevoel ook zeker. ;)

Dit ziet er erg goed en qua prijs (1699) zeer aantrekkelijk ook (maar helaas niet voorradig). Voor 1999 overigens ook een mooie prijs bij andere shops (56"). Ik neem deze zeker mee in mijn lijstje en ben benieuwd naar andere ervaringen met deze fiets. Wel verbaasd over de prijsverschillen online. Ik lees dat een kinderzitje voorop niet mogelijk is...Ben benieuwd of daar toch oplossingen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
rimave schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:02:
Ik heb trouwens een megura rem op de qwic zitten. Er zit inderdaad een torx stelschroefje op het handvat waarmee ik de grip aan heb kunnen passen. Alleen er zit wat speling op het handvat, waardoor hij niet lekker blijft hangen. De voorrem aan de linkerkant is wat strakker. Daar zit geen speling op. Misschien tzt maar eens de remhendel vervangen. Die speling is er zo niet uit te krijgen door een schroefje aan te draaien voor zover ik kan zien.
Ja, ik vind die verstelbare hendels van Magura ook nogal gammel, Ik krijg er ook altijd speling op (maar hij gaat ook af en toe in een vol Amsterdams fietsenrek). Die nieuwe lompe uit één stuk zijn wat dat betreft meer "Roffeltjes-proof".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Ramox tja na een jaartje analyseren leer je wel de variabelen kennen en kom je erachter dat je zonder proefrit ook wel kunt inschatten of het iets is. Alleen de shimano motor kende ik nog niet maar dat was een goede gok achteraf!

Waarom zou je dr geen kinderzitje voorop kunnen? Ik denk wel dat het past maar ik vind het gewoon niet het type fiets voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
laurens0619 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:54:
@Ramox tja na een jaartje analyseren leer je wel de variabelen kennen en kom je erachter dat je zonder proefrit ook wel kunt inschatten of het iets is.
Hoewel het allemaal steeds beter wordt zit er wel degelijk een enorm verschil in pasvorm en rijgedrag van een fiets, alles vanwege de afwijkende geometrieën van de verschillende merken.

Ik zou toch altijd proberen om proef te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
roffeltjes schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:09:
[...]

Hoewel het allemaal steeds beter wordt zit er wel degelijk een enorm verschil in pasvorm en rijgedrag van een fiets, alles vanwege de afwijkende geometrieën van de verschillende merken.

Ik zou toch altijd proberen om proef te rijden.
Ben ik 100% met je eens
Door corona was het helaas niet mogelijk en wilde de winkel wel de fiets terugnemen als hij niet beviel.
Combineer dat met dat ik een vrij goed idee had dat het de onderdelen had die ik zocht + het in mijn ogen een super aanbieding was dat ik hem heb gekocht.

Maar eens, voor dit bedrag wil je het liefst overal proeffietsen. Echter overanalyseren/kapotanalysere. is iets waar ik last van heb en wilde voorkomen door de zoveelste proefrit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Heeft iemand ook nog tips tegen koude voeten in de winter?
Als ik zo’n stuk van 45 km fiets krijg ik gewoon koude voeten. Andere schoenen is geen optie voor mij. Wegens een handicap heb ik een binnenschoen en die past alleen in de huidige schoenen. Niet in zo’n klein wielrenschoentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
rimave schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:14:
Als ik zo’n stuk van 45 km fiets krijg ik gewoon koude voeten. Andere schoenen is geen optie voor mij. Wegens een handicap heb ik een binnenschoen en die past alleen in de huidige schoenen. Niet in zo’n klein wielrenschoentje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1vj0yczcLMO9T43WRQL_D3nlCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yMVCaYUYyYkzTOxq0CuuvHDJ.jpg?f=user_large

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:07
Ik heb mijn Lekker Bikes e-Amsterdam Gen2 (gelijk aan de GT maar met Nexus 8 ipv Enviolo) na ongeveer een jaar in bezit te hebben gehad 2ehands verkocht, had m voor €2359 ex voordrager (59), sloten (+/- 70) en EggriderV2 (80) gekocht.

Nu voor €2400 weggegeven incl de genoemde toevoegingen en een goede bel.

Best wel waardevast dus, nieuw (met Enviolo ipv Nexus 8) kost hij 2598 maar soms is ie in de aanbieding 300 goedkoper.

Ik had m gekocht in november 2019, half februari 2020 opgehaald bij de winkel in Amsterdam.

Ook ik heb eerst dik een jaar alles kapot geanalyseerd en proefritjes gemaakt. Deze fiets checkte alle boxes en liet met gemak alle andere fietsen achter zich na een testrit. Alleen het gewicht zat me dwars (~25kg) maar hij fietste ook zonder ondersteuning lekker.

Helaas 2 weken na ophalen bij de winkel in februari leek het einde van de relatie met mijn werkgever in zicht te komen en in november was het zover.
Bij de nieuwe baas hoef ik niet elke dag ver te fietsen, dus verkocht, de fiets deed ik sinds juli al niks meer mee (gebruik een gewone fiets voor de dagelijkse dingen).

Toch best wel jammer.. maar zonde om zo een fiets eeuwig te stallen.

Ik heb veel aan dit topic gehad. En mocht ik weer een e-bike nodig hebben zal ik eerst hier kijken. Maar: de prijzen zijn tegenwoordig echt een stukje lager en de goed doordachte modellen zijn minder schaars dan anderhalf jaar geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Eisen aan een fietsschoen zijn zeker in de winter eigenlijk heel anders dan een fijne wandelschoen (hielslip is niet snel een issue bij het fietsen). Ik fiets in de winter met thermo laarzen en heb een stel kekke stappers in mijn kluisje op het werk (staan daar nu dus ook al ruim een jaar^^).

En sowieso is twee uur fietsen in de winter wel een dingetje....

Wat jij kan doen:

1. Thermosokken, eventueel met Aluminium weefsel
2. Neopreen overtrek voor je schoen.
3. Alufolie om je voorvoet wikkelen.

Verder: Past je binnen-schoen in een ruime winterlaars? Je wil veel teenruimte hebben bij het fietsen, koude tenen zijn vaak tenen die niet genoeg bewegen. Ook wil je de ruimte hebben zodat de isolatie laag goed tot zijn recht komt (lucht isoleert ook!). Een schoen om te fietsen is eigenlijk niet snel te groot.

[ Voor 41% gewijzigd door roffeltjes op 01-02-2021 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
laurens0619 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:51:
[...]

Ben ik 100% met je eens
Door corona was het helaas niet mogelijk en wilde de winkel wel de fiets terugnemen als hij niet beviel.
Combineer dat met dat ik een vrij goed idee had dat het de onderdelen had die ik zocht + het in mijn ogen een super aanbieding was dat ik hem heb gekocht.

Maar eens, voor dit bedrag wil je het liefst overal proeffietsen. Echter overanalyseren/kapotanalysere. is iets waar ik last van heb en wilde voorkomen door de zoveelste proefrit :)
Herkenbaar. Het gekke is dat ik qua specs de Razer verworp, maar na proefrijden helemaal om was. Nu 6 jaar later nog steeds een fantastisch fiets die waarschijnlijk een nieuwe accu waard is als het zover komt (begint nu toch wel merkbaar te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 22:18
Stephanus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:01:
Ik heb een vraag over de Muto ebike. Deze fiets gebruikt de Stella Eleon voorwielmotor. De fiets wordt geleverd zonder lcd-display, alleen leds voor ondersteuningsniveau en batterij. Een standaard Stella Eleon display past op de fiets, maar deze zijn best wel prijzig (ca. 150 euro).

Mijn vraag is welke goedkope displays op deze fiets zouden passen, d.w.z. compatible zijn met Stella Eleon.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb dezelfde vraag.
Iemand toevallig nog een antwoord,?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
@Ramox
'Fijn dat je met zo'n tip komt! Ziet er goed uit en ook redelijk qua prijs.
Ik lees wat uiteenlopende reviews, uiteraard allemaal subjectief. Een veelvoorkomende is wel: remt slecht. herken jij dit ook? En ook dat het display wat onduidelijk is.'

Remmen zijn prima, misschien iets té bijterig als je krachtig remt. Display is klein - wat ik een voordeel vind want anders wordt de helft van het stuur in beslag genomen door een beeldscherm - en compleet, met alle noodzakelijke gegevens.
Zadel is even wennen, daarna goed te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 11:48
Naast neopreen overschoenen (die Gripgrab) en wintersokken heb ik ook elektrisch verwarmbare inlegzooltjes. Natuurlijk voor mietjes, maar heel fijn als je 1,5 uur in de kou zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 11:22
Gert02 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:44:
Zijn er mensen hier die wat ervaring hebben met verslijt van accu's?
Zelf heb ik namelijk een accu laten reviseren van 400 W naar 482 W. Maar, persoonlijk vind ik het ding nogal snel teruglopen.Met mijn 4 Ah lader, drukt deze er 456 Watt in. Dat is een verlies van 5,4% in 1 jaar tijd.
Ik heb ook nog een oude 396 W accu van 2014 en daar drukt de lader nog 360 Watt in, dat is dan een verlies van 9 % en dat begrijp ik, in zeven jaar.In 2017 heb ik een originele Bosch 500 gekocht en daar druk ik nog 497 Watt in. Nu is dat misschien een supergoed exemplaar, maar de prestaties van die gereviseerde vind ik nogal karig.Iemand ervaringen om te delen?
Ff een nachtje laten balanceren, misschien zitten er een paar mindere cellen in. Ik heb wel eens gehad dat t 3x24 uur duurde voordat ie gebalanceerd was. Onbalans krijg je ook als ie nooit volgeladen wordt. Sommige BMSen doen het(balanceren) al bij lagere spanningen. Mijn BMSen doen t pas na 41V voor een 36V accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 00:53
Anoniem: 1222686 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:17:
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de begrenzer van een Qwic RD11?
Volgens een vertegenwoordiger van Qwic is dit mogelijk, alleen mag hij niet vertellen hoe. Ik wil graag in de stad op het fietspad kunnen blijven fietsen, maar buiten de bebouwde kom wat meer snelheid kunnen maken, vandaar geen RD11 speed
Jaren geleden vertelde een Qwick verkoper mij dat het bijde Qwicks kon op het display zelf, met een code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waar ik ook benieuwd naar ben is de roestvastheid van de e-bikes die jullie rijden. Inmiddels al acht jaar een Sensa Strada buiten staan en die roest bijna nergens. Echt bizar goede kwaliteit. Zoiets zoek ik dus ook voor de e-bike. De Cortina van @laurens0619 ziet er heel interessant uit. Bijvoorbeeld de Nexus 8 en Magura zitten ook op de Sensa zonder problemen. Maar de Cortina stadsfiets van m’n vriendin rot bijna onder je ogen weg dus ik ben beetje huiverig daarvoor. De fiets binnen/overdekt zetten is geen optie en onder een zeiltje is teveel moeite. Los van de accu die er prima af kan/moet om binnen te laden, blijft het “gewoon” een fiets die zeker in NL goed bestand moet zijn tegen vocht. Kortom: welke e-bike is het beste geschikt om buiten gestald te worden daar ben ik naar op zoek 🌂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
XeNoBiTe schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:58:
Waar ik ook benieuwd naar ben is de roestvastheid van de e-bikes die jullie rijden. Inmiddels al acht jaar een Sensa Strada buiten staan en die roest bijna nergens. Echt bizar goede kwaliteit. Zoiets zoek ik dus ook voor de e-bike.
Moderne fietsen roesten nauwelijks, meeste is van Alu. :+

Zo uit mijn hoofd is het enige van ijzer de boutjes/moertjes +poten van een verende voorvork+ de achterdrager.

Boutjes en moertjes zijn galvanisch behandeld (nikkel/zink/chroom, een echte Tweaker kan ons vast vertellen wat het beste is^^), maar dat houdt niet alles tegen. Je kan ze vetten met zuurvrije vaseline. Het is tegenwoordig nauwelijks een probleem.

Achterdrager is gelakt en die lak zal er wel af gaan. Doe je niets tegen. Vorkpoten zijn vercrhoomd en dat zou voldoende hoeren te zijn tenzij je ze beschadigd.

Het probleem is veel meer dat ik bang zou zijn dat de motor en accu te leiden hebben van vocht(als je de accu eraf haalt heb je de contactpunten bloot gesteld).

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 02-02-2021 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Eens,
Ik zou een ebike ook niet buiten in de regen laten staan met die contactpunten. Sowieso doodzonde voor dat bedrag

Cortina en roest heb ik wel eens vaker gehoord ja maarja ik heb hem toch droog staan en weet niet of die reputatie nog relevant is voor recente modellen

Cortina is natuurlijk van bouwmarktmerk naar prima fiets gegroeid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat een motor van binnen niet gaat oxideren als het een week lang nat is buiten. Alles mag nat worden, maar langer nat blijven en herhaaldelijk, klinkt als een slecht idee bij elektrische onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
laurens0619 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:50:
Eens,
Ik zou een ebike ook niet buiten in de regen laten staan met die contactpunten. Sowieso doodzonde voor dat bedrag

Cortina en roest heb ik wel eens vaker gehoord ja maarja ik heb hem toch droog staan en weet niet of die reputatie nog relevant is voor recente modellen

Cortina is natuurlijk van bouwmarktmerk naar prima fiets gegroeid
Hangt ook af van of je FM hem een keertje heeft gewaxt, of je wel eens door pekel moet of gewoon good old luck. Hoe het ook zei, een goede fiets roest niet zo snel.

Regen is voor een ebike ook geen probleem, maar dag in dag uit met temperatuurs verschillen e.d. vind ik wel een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:56
Ik vraag me af of buiten laten staan van een (e)bike nou wel zoveel slechter is dan het parkeren van je natte fiets in een natte schuur.
Buiten waait hij in ieder geval weer droog.

Verder zou ik denken dat alles wel bestand moet zijn tegen vocht en kou omdat alle draaiende delen gevet en goed afgesloten zijn.
Het enige wat waarschijnlijk echt te lijden heeft is wat zichtbaar is, dat gaat oxideren op den duur.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
in een schuur droogt het ook wel, waait ook wel wat door als het goed is. Met de komende kou is het helemaal een matig idee om hem buiten te laten staan. Accu er sowieso af dus (maar als je hem buiten hebt staan is dat hoe dan ook goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert02
bgttje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Ff een nachtje laten balanceren, misschien zitten er een paar mindere cellen in. Ik heb wel eens gehad dat t 3x24 uur duurde voordat ie gebalanceerd was. Onbalans krijg je ook als ie nooit volgeladen wordt. Sommige BMSen doen het(balanceren) al bij lagere spanningen. Mijn BMSen doen t pas na 41V voor een 36V accu.
En hoe balanceer ik deze? Ik heb nooit anders gedaan dan gewoon aan de lader leggen en wachten tot die vol is. Ook mijn oude Bosch accu's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Gert02 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:29:
[...]En hoe balanceer ik deze? Ik heb nooit anders gedaan dan gewoon aan de lader leggen en wachten tot die vol is. Ook mijn oude Bosch accu's niet.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Bosch accu's meteen bij het laden gaan balanceren echter dat doen lang niet alle accu systemen. Velen gaan pas boven de 40V(voor 36V accu) balanceren. Afhankelijk hoe je m leeg hebt gereden kan er onbalans ontstaan. Je kan m dan 24 uur aan de lader zetten en dan testen hoe lang die meegaat. Vervolgens laad je m 2x 24 uur vol en kijkt of ie een beter bereik heeft. De kwaliteit van de cellen heeft er ook mee te maken. Ik zelf gebruik de Sanyo/Panasonic GA cellen(in m'n 4 accu's) en heb daar weinig problemen mee. Mijn accu manager=BMS in m'n accu's beginnen pas boven de 40V te balanceren dus als ik m een maand elke keer tot 39-40V laad dan ontstaat er na een tijd enige onbalans want ik merk dat aan het bereik. 1x per maand(bij veel gebruik=1k km) zet ik ze dus 24 uur op m'n laders(4-8Ah) en laad ze dan op tot 42V=normale standaard stand. Merk ik dan minder bereik dan weer 24 uur aan de lader. Blijft ie hetzelfde dan weet ik dat er niet meer inzit. Ik heb ze daarna(na 24 uur laden) wel eens open gehad om ze na te meten en soms zat er 1 rotte cel in.
Dat waren vooral de Samsung cellen die ik 1st had. Met de GA cellen 1 keer gehad, was helemaal gaan lekken binnen in de accu.............kan een grote onbalans zijn geweest. Ik rijd al sinds 2015 met standaard fietsen(o.a Batavus) met Bafang BBS motoren. De oudste doet t nog steeds goed. Accu techniek blijft toch altijd een beetje onvoorspelbaar. Tenslotte zitten er heel veel cellen=veel variatie in zo'n accu. Mn dikste accu heeft 90 GA cellen en komt boven de 1000Watt uit(getest=1152W met 10A ontlading). In de winter stal ik ze in huis met een eindspanning van 39-40V(lees ik af in de display). Zo blijven ze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
roffeltjes schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:42:
[...]

Boutjes en moertjes zijn galvanisch behandeld (nikkel/zink/chroom, een echte Tweaker kan ons vast vertellen wat het beste is^^), maar dat houdt niet alles tegen. Je kan ze vetten met zuurvrije vaseline. Het is tegenwoordig nauwelijks een probleem.
Contactcorrosie treedt op wanneer twee verschillende aan elkaar bevestigde metalen in contact komen met een elektrolyt (een zout opgelost in water), meestal regenwater of nat geworden vuil. Hierdoor wordt er een elektrisch spanningsverschil opgewekt waardoor er een verschil in elektrisch potentiaal van de twee metalen ten opzichte van de elektrolyt ontstaat. Voor het minst edele metaal leidt dit tot een potentiaalverhoging (anode) waardoor versnelde corrosie optreedt, terwijl het andere “edelere” metaal dankzij de potentiaalverlaging (kathode) juist minder zal corroderen. Contactcorrosie wordt ook wel galvanische of bimetallische corrosie genoemd.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Maar wat is het beste? Verchroomd, vernikkeld of verzinkt? :)

Ik lees ook dat je het eerst kan vernikkelen en dan verchromen :o

[ Voor 36% gewijzigd door roffeltjes op 03-02-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert02
bgttje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:28:
[...]Ik meen ergens gelezen te hebben dat Bosch accu's meteen bij het laden gaan balanceren echter dat doen lang niet alle accu systemen.
Ik heb een Bosch, daar kan ik dus verder niets mee anders aan- en afkoppelen.

Overigens eens wat meer mijn licht opgestoken over capaciteitsverlies en garantie, maar al die revisiebedrijven zijn daar nogal vaag in. Je krijgt eigenlijk alleen garantie op defecten. Ik ben wel nieuwsgierig wat er voor garantie gegeven wordt voor capaciteitsafname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Gert02 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:39:
[...]Ik heb een Bosch, daar kan ik dus verder niets mee anders aan- en afkoppelen.Overigens eens wat meer mijn licht opgestoken over capaciteitsverlies en garantie, maar al die revisiebedrijven zijn daar nogal vaag in. Je krijgt eigenlijk alleen garantie op defecten. Ik ben wel nieuwsgierig wat er voor garantie gegeven wordt voor capaciteitsafname.
Niets zo onvoorspelbaar als lithium accu's. Als ze garantie op capaciteitsafname gaan geven moeten ze de prijs verdubbelen. Er zitten toch vaak minder goede cellen in n batch en de enige manier is ze 1 voor 1 te testen qua capaciteit en dan nog kunnen ze na een paar duizend km weer verschillen. Ik maak ze, de accu's, elke 10k km open en test ze en vervang zo nodig een cel. Daarom gaan m'n accu's zo lang mee. Maar met de GA cellen heb ik eigenlijk bar weinig problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgttje
Gert02 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:39:
[...]Ik heb een Bosch, daar kan ik dus verder niets mee anders aan- en afkoppelen.Overigens eens wat meer mijn licht opgestoken over capaciteitsverlies en garantie, maar al die revisiebedrijven zijn daar nogal vaag in. Je krijgt eigenlijk alleen garantie op defecten. Ik ben wel nieuwsgierig wat er voor garantie gegeven wordt voor capaciteitsafname.
Niets zo onvoorspelbaar als lithium accu's. Als ze garantie op capaciteitsafname gaan geven moeten ze de prijs verdubbelen. Er zitten toch vaak minder goede cellen in n batch en de enige manier is ze 1 voor 1 te testen qua capaciteit en dan nog kunnen ze na een paar duizend km weer verschillen. Ik maak ze, de accu's, elke 10k km open en test ze en vervang zo nodig een cel. Daarom gaan m'n accu's zo lang mee. Maar met de GA cellen heb ik eigenlijk bar weinig problemen. Haal ze bij Nkon.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Incolumis schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:31:
[...]

Contactcorrosie treedt op wanneer twee verschillende aan elkaar bevestigde metalen in contact komen met een elektrolyt (een zout opgelost in water), meestal regenwater of nat geworden vuil. Hierdoor wordt er een elektrisch spanningsverschil opgewekt waardoor er een verschil in elektrisch potentiaal van de twee metalen ten opzichte van de elektrolyt ontstaat. Voor het minst edele metaal leidt dit tot een potentiaalverhoging (anode) waardoor versnelde corrosie optreedt, terwijl het andere “edelere” metaal dankzij de potentiaalverlaging (kathode) juist minder zal corroderen. Contactcorrosie wordt ook wel galvanische of bimetallische corrosie genoemd.
Lang leve Tweakers idd. :-)
De reacties zijn wel duidelijk, e-bike hoort niet (permanent) buiten te staan. Toch maar eens onderzoeken wat ik waar kan bouwen om een redelijke schuilplek te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
XeNoBiTe schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:33:
[...]

Lang leve Tweakers idd. :-)
De reacties zijn wel duidelijk, e-bike hoort niet (permanent) buiten te staan. Toch maar eens onderzoeken wat ik waar kan bouwen om een redelijke schuilplek te creëren.
Ben ik het niet mee eens. Amsterdam staat vol met elektrische bakfietsen, die fietsen worden als praktische auto vervanger voor in de stad gekocht en staan dus altijd buiten. Sleept nog al lastig maar 2 hoog namelijk.

Bij Urban Arrow zit de batterijhouder gewoon in weer en wind als dr batterij er niet op zit. Dat spul blijft ook gewoon werken. Bij mijn bakfiets zit ie droog onder de bank gelukkig, maar die staat ook altijd buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Erapaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:53:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Amsterdam staat vol met elektrische bakfietsen, die fietsen worden als praktische auto vervanger voor in de stad gekocht en staan dus altijd buiten. Sleept nog al lastig maar 2 hoog namelijk.

Bij Urban Arrow zit de batterijhouder gewoon in weer en wind als dr batterij er niet op zit. Dat spul blijft ook gewoon werken. Bij mijn bakfiets zit ie droog onder de bank gelukkig, maar die staat ook altijd buiten.
Je hebt een heel goed punt. Het feit dat al die bakfietsen met Bosch doortuffen is een goede reden om aan te nemen dat vocht en temperatuurverschil geen issues zijn.

Ik heb tien jaar ervaring en vocht was bij ons de eerste jaren een sloper, maar de ION systemen waar ik op begon in 2010 zijn niet te vergelijken met de huidige systemen. Mijn huidige Yamaha heeft nog één keer een issue gehad met vocht in de display, maar dat was een incident en je laat je display toch niet aan je fiets zitten.

Ik ben in deze dus vrijwel zeker veel te conservatief en ga niet uit van de huidige situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner

- sportieve zit
- n8 nexus

Bedankt voor de aanbeveling. Ik hem heb vrijdag binnen gekregen. Mijn eerste flinke rit gisteren gemaakt met ook een grote klim over de Oude Holleweg. Hij fietst echt super. Ben erg tevreden, ook met de prijs. Ik vind hem er ook mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 20:08
Vanmorgen pak ik de fiets, remmen vast, slot vast .... Dat gaat glibberen worden. Staat nu te ontdooien in de gang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:01
wordt leuk morgen met de fiets naar me werk :P
Auto gaat niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Omdat het zoveel letsel en schade scheelt:

Continental winterbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Iedereen de accu's wel binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb vandaag ook een klein rondje gereden in de sneeuw. Hier lag een vrij dun laagje sneeuw, maar wel half gesmolten.
De banden waarmee ik onderweg was waren de Schwalbe Almotion, niet de goedkoopste, maar ik vind ze top. Ze lopen echt licht, en geven in alle omstandigheden goede grip en comfort als je de juiste druk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
De grip van Continental Winter banden is een compleet andere klasse dan de allmotion. Allmotions en Supremes zijn (super)snel maar dat werkt tegen ze als het glad wordt. Ook testen op slip weerstand zijn hierover heel duidelijk.

https://www.ligfiets.net/news/4585/bandentesten-deel-2.html

Je fiets krijgt echt een bizarre grip en koersvastheid, je moet het echt een keer proberen. En als je dan in het voorjaar teruggaat naar Allmotions of zelfs Supremes dan verbaas je je weer over de lichtvoetigheid :+

Maar als er één band is die ik het hele jaar zou willen gebruiken zouden het de Winter contact 2 banden zijn, gewoon omdat ze zo absurd veel vertrouwen geven.

Hier zie je hoe ze op het Stromer forum over deze banden denken :

https://www.stromerforum....ic.php?f=8&t=589&start=10

Dat aan de weg kleven en dat bochtengedrag herken ik direct.

[ Voor 52% gewijzigd door roffeltjes op 07-02-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door jodeltje op 08-02-2021 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
roffeltjes schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:45:
De grip van Continental Winter banden is een compleet andere klasse dan de allmotion. Allmotions en Supremes zijn (super)snel maar dat werkt tegen ze als het glad wordt. Ook testen op slip weerstand zijn hierover heel duidelijk.

https://www.ligfiets.net/news/4585/bandentesten-deel-2.html

Je fiets krijgt echt een bizarre grip en koersvastheid, je moet het echt een keer proberen. En als je dan in het voorjaar teruggaat naar Allmotions of zelfs Supremes dan verbaas je je weer over de lichtvoetigheid :+

Maar als er één band is die ik het hele jaar zou willen gebruiken zouden het de Winter contact 2 banden zijn, gewoon omdat ze zo absurd veel vertrouwen geven.

Hier zie je hoe ze op het Stromer forum over deze banden denken :

https://www.stromerforum....ic.php?f=8&t=589&start=10

Dat aan de weg kleven en dat bochtengedrag herken ik direct.
Die eerste test is van 2013. De huidige band is zeker aangepast.

In elk geval, ik rij te weinig in de winter om daar winterbanden voor te kopen. Ik was bijzonder aangenaam verrast hoe goed die Almotions het deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Snap ik Tommie, de Almotion is echt een prachtige band, het zijn toppers voor een lage rolweerstand en comfort, niet voor grip. Ik moet elke dag een kind wegbrengen, ook al s het ijzelt en heb nogal wat vergelijksingsmateriaal. Echte winterbanden zijn een dramatisch verschil, je moet het ervaren om te realiseren hoeveel grip die banden bieden.

Als mensen door winterse omstandigheden moeten zijn er twee opties:

Schwalbe spijkerbanden
Continental Top Contact Winter 2

De eerste zijn het beste op ijzel, maar gaan snel stuk en zorgen voor lekke banden omdat de spikes terug door het karkas gaan. Ze rijden ook kwalitatief uiterst teleurstellend op asfalt. De contact winter 2 zijn veel allrounder en kan je op elke wegdek gebruiken. Ze rollen zeker zwaarder, maar het is geen spijkerband.

[ Voor 15% gewijzigd door roffeltjes op 08-02-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 13:58
Iemand ervaring met deze fietsenmaker:

https://www.lekkerbikes.com/product/amsterdam-plus-ebike/

Ik ben opzoek naar een goede ebike. Het liefst met riem.

Heb de volgende fietsen op de shortlist:

Lekker Amsterdam+
Watt Brooklyn
Coybow v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zou ik dan in de winter moeten kiezen voor winterbanden en in de zomer voor zomerbanden?
Wat kost gemiddeld een "bandenwissel" bij de fietsenmaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
gysman11 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:37:
Zou ik dan in de winter moeten kiezen voor winterbanden en in de zomer voor zomerbanden?
Hoeveel fiets je? Wat voor afstanden?

Ik denk dat je beter af bent met gewoon fatsoenlijke middle of the road banden die het altijd goed doen. Hoe vaak ga je nou echt over sneeuw? Na 1-2 dagen is dat altijd wel weggehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
gysman11 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:37:
Banden kan je zelf wisselen. qua gebruik kost het niks extra, je verdeeld je kilometrage over twee paar banden.
418O2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Hoeveel fiets je? Wat voor afstanden?

Ik denk dat je beter af bent met gewoon fatsoenlijke middle of the road banden die het altijd goed doen. Hoe vaak ga je nou echt over sneeuw? Na 1-2 dagen is dat altijd wel weggehaald
Nachtvorst. Als je deze draad volgt kom je een aantal ongelukken met ijzel tegen.

Zeker als je je beseft dat het eigenlijk niks kost zie je dat middle of the road banden geen voordeel bieden.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Op ijs heeft niks grip, buiten spijkerbanden, maar dat ga je toch niet gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
418O2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:16:
Op ijs heeft niks grip, buiten spijkerbanden, maar dat ga je toch niet gebruiken
Of je neemt Continental winter contact 2. Ik heb de tests geplaatst en ik heb mijn eigen ervaringen en van een pak andere mensen. Het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Iemand ervaring met deze oprits-winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Leuk concept, maar ik heb sterke twijfels over de soepelheid en dus de rijkwaliteiten. Maar absoluut een leuk idee, ik zal me er eens in verdiepen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Nog cowboy eigenaars hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Hi all, ik ben Martijn en heb sinds kort een Sparta R5e model 2020, 500Wh accu (online besteld in de winter om de run op e-bikes in het voorjaar een beetje voor te zijn). Ben er erg tevreden over, rijdt heerlijk!
Afgelopen zomer huurden we eenzelfde model Sparta (alleen een eerdere uitvoering) en die had een veel informatiever display dan de 2020 variant. Die van de 2020 variant is wel errug minimalistisch (alleen snelheid, ondersteuningsniveau en resterende batterijcapaciteit worden getoond).
Weet iemand of het mogelijk is het display van het 2019 model aan te sluiten op het 2020 model? Ik zie dat de displays los te koop zijn, maar staat erbij dat ze geschikt zijn voor de R5e t/m 2019. En dan hoop ik dat die gegevens gewoon nog niet actueel zijn. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Marthusiast schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 00:27:
Hi all, ik ben Martijn en heb sinds kort een Sparta R5e model 2020, 500Wh accu (online besteld in de winter om de run op e-bikes in het voorjaar een beetje voor te zijn). Ben er erg tevreden over, rijdt heerlijk!
Afgelopen zomer huurden we eenzelfde model Sparta (alleen een eerdere uitvoering) en die had een veel informatiever display dan de 2020 variant. Die van de 2020 variant is wel errug minimalistisch (alleen snelheid, ondersteuningsniveau en resterende batterijcapaciteit worden getoond).
Weet iemand of het mogelijk is het display van het 2019 model aan te sluiten op het 2020 model? Ik zie dat de displays los te koop zijn, maar staat erbij dat ze geschikt zijn voor de R5e t/m 2019. En dan hoop ik dat die gegevens gewoon nog niet actueel zijn. ;-)
Omdat ik ook zo’n simpel display heb, uit interesse, wat wil/kan je nog meer zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Hi @jodeltje , ik zou graag de totaal afgelegde afstand (vanaf moment van aanschaf van de fiets) willen loggen en de tripafstand kunnen zien (en elke nieuwe trip weer resetten). Dat kan ook met een aparte fietscomputer of met de telefoon, maar dat vind ik gedoe. Dat standaard R5e display uit 2019 (of eerder) deed dat veel beter (naar mijn smaak uiteraard, anderen zullen houden van meer minimalistisch).

Btw, op het 2020 model is de 'gashendel' ook vervangen door een 'boostknop' op de unit. Vond die oude gashendel bij de oude unit veeuul leuker..

[ Voor 15% gewijzigd door Marthusiast op 13-02-2021 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Marthusiast schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 00:33:
Hi @jodeltje , ik zou graag de totaal afgelegde afstand (vanaf moment van aanschaf van de fiets) willen loggen en de tripafstand kunnen zien (en elke nieuwe trip weer resetten). Dat kan ook met een aparte fietscomputer of met de telefoon, maar dat vind ik gedoe. Dat standaard R5e display uit 2019 (of eerder) deed dat veel beter (naar mijn smaak uiteraard, anderen zullen houden van meer minimalistisch).
Ah, ja oké. Ik kan dat zien door een knop ingedrukt te houden zodat ie tussen “trip/total/km nog tot leeg” wisselt. Misschien staat er bij jou ook zoiets in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qdu0r7O_Ep4WlwPTsgOHVFCOSFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YrUMPvw7JGPWrT1S3qK85Gce.jpg?f=user_large

(Nieuw (2020 model))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY5aq4yQF_NRLqMNCW0ZYPwt5ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdJCd7dugTpTRGx3YRw7k7aP.jpg?f=fotoalbum_large

(Oud (vorige generaties))

Dit verschil bedoel ik een beetje.. ;-)
Op de nieuwe minimalistische zou je niet eens de totale afstand (sinds aankoop fiets) kunnen aflezen als die meer dan 99 km is..

Maargoed, iemand weetjes/tips? Kan ik op de sparta r5e 2020 zonder problemen zo'n oudere informatievere display werkend krijgen? Iemand ervaring?

[ Voor 10% gewijzigd door Marthusiast op 13-02-2021 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik zit er naar te kijken, vind em best mooi maar er een kans dat ik voor de lekker bike ga. Meer opties, winkel in Amsterdam en verkrijgbaar via lease a bike (werkgever)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Limbeckx schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:47:
[...]

Ik zit er naar te kijken, vind em best mooi maar er een kans dat ik voor de lekker bike ga. Meer opties, winkel in Amsterdam en verkrijgbaar via lease a bike (werkgever)
Toevallig deze tweet al gezien?
https://twitter.com/AlexanderNL/status/1359493191985168388

Gaat ook over een Cowboy.. mooie fietsen maar doorgeslagen qua ‘smartness’. Geef mij maar handvat, zadelverwarming ipv een app om mijn fiets te kunnen gebruiken. |:(

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Het wordt eens tijd dat ze zulke fietsen eens langs een fatsoenlijke duurzaamheidslat leggen.
Zowel hardware als softwarematig....
Bijv werkt zo'n app nu na 10 jaar nog terwijl de fiets technisch nog best goed kan zijn, mits er een goede en betaalbare accu is als die vervangen moet worden.
Ook zonder zadelverwarming maar voor de rest een prima fiets/e-bike kun je tevreden zijn als de duurzaamheid goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Gaat ook over een Cowboy.. mooie fietsen maar doorgeslagen qua ‘smartness’. Geef mij maar handvat, zadelverwarming ipv een app om mijn fiets te kunnen gebruiken. |:(
Had ik nog niet gezien. Voor mij is een app niet belangrijk. Mooi minimalistisch, band ipv ketting en uitneembare batterij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Limbeckx schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:47:
[...]

Heb een proefrit op die amsterdam bike gehad in de winkel aan de vijzelgracht geloof ik. Zo'n alluminium model was het. Vond het eigenlijk drie keer niks vergeleken bij mn proefritten op cowboy en van moof.

Voor 990 kan je nu cowboy 1 bestellen die normaal ook 2 duizend kostte. 70km batterij en 30km optie a la van moof..voor dat geld een prachtige bike!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:03
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Dus wacht even, zonder werkende app start de fiets niet? Zijn er nog andere merken die dit doen, zodat ik ze kan ontwijken, lol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Daan2020 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Heb een proefrit op die amsterdam bike gehad in de winkel aan de vijzelgracht geloof ik. Zo'n alluminium model was het. Vond het eigenlijk drie keer niks vergeleken bij mn proefritten op cowboy en van moof.

Voor 990 kan je nu cowboy 1 bestellen die normaal ook 2 duizend kostte. 70km batterij en 30km optie a la van moof..voor dat geld een prachtige bike!
Kun je dat specifiek maken? Wat vond je drie keer niets?

Ik heb trouwens een proefrit op een watt brooklyn dinsdag. Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

[ Voor 8% gewijzigd door Limbeckx op 13-02-2021 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Rzarect0r schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Dus wacht even, zonder werkende app start de fiets niet? Zijn er nog andere merken die dit doen, zodat ik ze kan ontwijken, lol?
Naar mijn weten heeft alleen Cowboy dat nog. VanMoof kun je nog met een pincode openen en gebruiken.
De Cowboy kun je niet gebruiken zonder werkende app. (Je telefoon mag dus niet leeg zijn als je naar huis wilt)

Lees net dat de Cowboy 3 wel weer kan starten via een speciale procedure.
https://help.cowboy.com/n...bruiken-zonder-smartphone

Voor de Cowboy 1 en 2 geldt nog steeds.. Geen werkende app is geen werkende fiets.

[ Voor 21% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 13-02-2021 22:35 . Reden: Cowboy 3 aanvulling. ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Limbeckx schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Kun je dat specifiek maken? Wat vond je drie keer niets?

Ik heb trouwens een proefrit op een watt brooklyn dinsdag. Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Oh sorry ik bedoelde inderdaad die zilverkleurige watt brooklyn. Het was niet per se slecht maar vond de s3 van van moof toch lekkerder fietsen en voor hetzelfde geld krijg je die geweldige boost button bij vm.

Met amsterdam bikes heb ik geen ervaring.

Bij 2 duizend zou ik toch eerder voor een van moof gaan dan een of andere nieuwe startup. Ja het is af en toe gezeik met een van moof maar als je in a'dam woont kun je altijd nog naar ze toe in het oosterpark en word je gewoon geholpen. Bij een startup zal dat wel een kwestie van weken zijn, die zitten echt niet te wachten op allerlei garantiekwesties en zullen eerder afwijzen dan wel de boel onnodig rekken. Bij van moof heb je die onzekerheid niet, daar zijn ze te groot voor inmiddels. Maar goed, jouw keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:30:
[...]

Naar mijn weten heeft alleen Cowboy dat nog. VanMoof kun je nog met een pincode openen en gebruiken.
De Cowboy kun je niet gebruiken zonder werkende app. (Je telefoon mag dus niet leeg zijn als je naar huis wilt)

Lees net dat de Cowboy 3 wel weer kan starten via een speciale procedure.
https://help.cowboy.com/n...bruiken-zonder-smartphone

Voor de Cowboy 1 en 2 geldt nog steeds.. Geen werkende app is geen werkende fiets.
Klopt, vind dat verplichte app gedoe ook een beetje raar. Maar goed, aan de andere kant heeft iedereen tegenwoordig zn telefoon opgeladen en al wel bij zich.

Kleine nuance is dus wel dat de telefoon alleen maar enkele seconden hoeft te verbinden met de fiets, daarna kan die in vliegtuigstand of zelfs uit (batterij leeg).

Het moet dus wel erg gek lopen als.je niet eens 1% batterij op je tel hebt maar wel buiten bent. In een noodgeval kan je de app altijd nog op de telefoon van een vriend/voorbijganger installeren en zo de fiets weer starten.

Of je kunt op een normale manier verder fietsen, met z'n 17 kg kan dat prima ten opzichte van een fiets van 23+ kg. (Van moof etc)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roffeltjes
Probleem is dat Van Moof gierend van het lachen 2010 tech (naamloze voorwielmotor) verkoopt voor veel geld en net doet alsof ze zo cutting edge zijn. Nu ze niet meer mogen opvoeren is het helemaal treurig.

Van Moof is rommel en dat is helaas een constatering op de feiten, het is jammer dat ondanks de abominabele kwaliteit, goedkope onderdelen, geen maatvoering en de hoge prijs ze toch nog mensen weten te verleiden.

Dat maat probleem heb je trouwens ook bij Cowboy, iets waar mensen veel te weinig bij stilstaan.
Pagina: 1 ... 56 ... 223 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam