36 kg.... dan denk ik aan een zware speed pedelec. Hele brede banden, en inderdaad, die Enviolo Nuvinci heb ik ook, en die is niet super licht.jimh307 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:27:
[...]
En met het gewicht van het totaal. Je sleept altijd wel 'iets' mee zonder ondersteuning.
Zelf heb ik een NuVinci naaf en die trappen verrot zwaar zonder ondersteuning. Ik fiets elke week wel eens op een gewone fiets en dat gaat toch echt lichter dan mijn fiets zonder ondersteuning. Als ik me wel eens afvraag of dat ik wel ondersteuning heb zet ik hem even op 'uit' en dan merk je het wel.
Dus ik zorg er wel voor dat ik niet zonder stroom kom te zitten anders haalt mijn vrouw me wel op met de auto>daar past mijn fiets wel in. Zonder stroom is het zeker geen pretje en wind tegen kom je er simpelweg niet tegen in. Zet ik hem op maximaal dan kom ik nog vooruit met stormwind pal tegen, dus de Brose middenmotor is werkelijk beresterk! 90 nm is dan ook niet niks en weinig andere middenmotoren kunnen daar niet aan tippen.
Wel eens geprobeerd om zonder ondersteuning tegen de wind in te stampen>het lukt wel, maar op het laagste verzet en dan blij zijn met 10 km/h.
Dus dat verhaal van "je merkt niets" komt er bij mij niet in. Je hebt namelijk altijd extra weerstand dan op een fiets zonder ondersteuning al is het maar de naaf of de zachte banden van veel fietsers. Mijn banden staan vrij hard dus met zachte banden is normaal fietsen al geen optie meer.
Mijn fiets weegt met accu 36 kilo. Ikke van 95 kilo erbij en ik mag 131 kilo vooruit tossen.
Sony A7 iv en wat recycled glas