Bosch motoren van de vorige gen zijn prima. Sowieso gaat mijn voorkeur uit naar de CX versus de standaard motoren omdat extra vermogen nooit weg is (windkracht 7 is verrassend lullig voor een ebike)bighead schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:19:
[...]
Het gaat niet om de laatste CX, maar degene met het kleinere tandwiel. Ook niet om de laatste Performace motor, maar het MJ19 type. Dan ook normaal mee te fietsen?
De CX is wat feller, maar ik heb met mijn Yamaha (ook fel!) me nooit onveilig gevoelt in de stad Bosch (en Yamaha) hebben gewoon heel redelijke ondersteuningsprofielen, ook bij de sportievere modellen hoef je niet bang te zijn dat je fiets onder je wegspuit. (Impulse kon je wheelies meetrekken... dat was idioot).
Ik zou het verhaal over interne weerstand vergeten tenzij je heel sportief bent en regelmatig boven de 25kmpu wegtrapt.
Ik ben wat wakkerder dan gisteren en zal kijken wat je bedoeld, je bent heren en damesmodel aan het vergelijken... altijd interressant.De zitbuis is 1cm korter, dat zou dus wel meevallen denk ik? Maar de afstand tussen zitbuis en stuur (Oberrohr) scheelt 2,2cm. Is dat ook te verwaarlozen?
Hier is de geochart.
https://www.victoria-fahr...ctoria_etrekking_12-9.pdf
Ik ga ervan uit dat het hetzelfde is als vorig jaar, dat moet je even optisch checken (als het frame er hetzelfde uit ziet kan je wel aannemen dat het verder hetzelfde is). FWIW volgens mij zit Victoria al een tijdje op deze frames (dat is helemaal prima!). Interessant foutje, de 56 staat er niet in, wel twee keer de 46. De laatste 46 is ongetwijfeld de 56, al is de zitbuislengte ook niet goed. Maar de rest van de waarden lijkt te kloppen.
- Alle hoeken houden ze constant. Dat neem ik direct met een zakje zout, je ziet het wel vaker in opgaven, maar het is vaak niet waar, zeker niet bij de zitbuis. Aan de andere kant is de enige hoek die me interesseert de balhoofdhoek, zitbuishoek is niet zo belangrijk (kan je namelijk beïnvloeden door je zadel naar voor cq naar achter te schuiven.
- Helaas is de stack en de reach niet gegeven, dus het is altijd gokken. Bovenbuislengte is minder accuraat dan reach. Maar we zien dat de wielbasis van het herenmodel 1.6cm groter is, de reach zal dus ook met iets dergelijks zijn gegroeid.
Is dat verwaarloosbaar? Hangt er vanaf in hoeverre je op de extremen zit (pas je er "net"op, of kan je nog wel wat bijstellen met zadel en stuur?) en in hoeverre je flexibel bent. Als je wat gestrekter zitten fijn vindt (ik vind het bijvoorbeeld heel prettig)is een standaard fiets niet snel te lang.
Lang verhaal kort: Vermoedelijk is het verwaarloosbaar, maar ik zou zeker proefrijden.
Goed zoDoor jou bericht over Brinckers van een paar dagen terug, ben ik inderdaad gaan twijfelen
Ik heb geen belang bij bepaalde merken en ik zit er ook wel eens naast, maar die fiets is behoorlijk duur voor wat je krijgt, zeker als je ziet dat de leverancier een dozenschuiver is.
[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 07-08-2020 10:07 ]