Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 229 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb een tijdje geleden ook proef gereden op allerlei stromers en een mtb cycletech ( die laatste gaat echt als een speer
Maar ik heb toch maar een gewone R&M gekocht
Redenen , geen dealer in de buurt , en de dichtbij zijnde hield er mee op
Als je een tijdje op het stromer forum zit ( verschrikkelijke mensen ) kom je tot de ontdekking dat een stromer buiten de garantie oud ijzer is , als er bijv een achterwiel lager kapot is ( en die gaan bijna allemaal kapot ) dan kost je dat 1600€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ook die mensen klagen over dat probleem....
https://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?t=2920
Idioot zo een benadering, tnx voor de tip.
Een kennis van me heeft een Stromer, heb hem er nog niet over gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Supertjeduc schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:21:
Ik heb een tijdje geleden ook proef gereden op allerlei stromers en een mtb cycletech ( die laatste gaat echt als een speer
Als je een tijdje op het stromer forum zit ( verschrikkelijke mensen ) kom je tot de ontdekking dat een stromer buiten de garantie oud ijzer is , als er bijv een achterwiel lager kapot is ( en die gaan bijna allemaal kapot ) dan kost je dat 1600€
Niet dat ik dit zo meteen besef, maar ik prefereer tweakers als eerste uiteraard. Soms zijn we het hier ook niet altijd met elkaar eens, maar de community van tweakers is prettiger en heel leerzaam. O+ Tweakers is toch wel een techsite en hier treffen we de leden aan die rapporteren over tech en zelf veel kunnen doen (handig). Soort zoekt soort ;)
En daarbij is tweakers.net niet arrogant. Dat lees ik wel daar, maar het is een bepaald slag volk. Ik ben alles, maar zeker niet arrogant. Dat is mijn aard ook niet, ik denk dat je dat min of meer bedoeld en dan zijn het maar bepaalde mensen die eruit springen.

Een compleet wiel voor een paar lagertjes ..tss.. dan zijn er 2 dingen om rekening mee te houden en dat is dat de admin daar zegt dat je nog heel lang door kunt rijden met speling op het achterwiel en gewoon voorzichtig zijn en niet met 35+ km/h over hobbels beuken. Als ik de gemiddelden lees op het Stromer-fora dan lees ik een hoog verbruik en een hoge snelheid en dan komen kuilen en hobbels hard aan ja.
Ik 'leer' een fietspad eerst in zodat ik weet waar ik kan doorrijden. In mijn omgeving ken ik ze bijna allemaal, maar toch mag ik dat weer opnieuw doen want 35 km/h is wezenlijk anders dan 22 km/h.

Ik ben eruit en heb OMNI doorgrond zoals die boordcomputer heet. Ik haal met (voor mij) toch soms doortrappen een gemiddelde van 25,6 km/h met een verbruik van 8,7 wh/km volgens OMNI. Kan bijna 100 kilometer op de 814 wh accu :P . Dan maak ik veel gebruik van regeneratief remmen en ik ga niet zo hard de bochten door. 30 binnen de bebouwde kom gaat automatisch want als je daar moeite mee hebt ga je te hard en de wegen zijn in de Noord-Brabantse regio vaak niet voorzien van glad asfalt. Ik ben er voorzichtig mee. Ook haal ik niet als een idioot in, maar het blijft leuk om bij het verkeerslicht een standaard pedelec stof te laten bijten. Optrekken gaat echt krachtig! Geen probleem.

Mocht ik deze volgend jaar kopen dan zal de Qwic er met pijn in mijn hart eruit gaan. De Qwic heeft gewoon heel andere kwaliteiten. Misschien ga je niet zo hard en mis je de power bij accelereren, maar de Qwic is ook zeer en zeer comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39

OgWok

U.N.C.L.E.

Supertjeduc schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:21:
En die lagers kunnen niet vervangen worden? € 1600, da's wel heel straf!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Zowat elk bedrijf schreeuw het van de daken,. "wij zijn groen!" bla bla bla. Ondertussen krijg je de deksel op je neus en mag je een heel nieuw achterwiel kopen als er speling op het lager zit.

Bij Bosch is het ook al snel 'game over' als er een simpel tandwieltje of lager versleten is. Onder garantie krijg je vaak direct een nieuwe motor, buiten de garantie kan je dat dus betalen..

Als je zelf handig bent is het vaak heel goed te repareren, en dat is zo jammer van vrijwel alle fietsenmakers, het zijn verkopers. Meer dan een wiel omspaken kunnen/willen ze niet.

Tesla is net zo, alles in eigen beheer, en wil je wat wil werken ze je tegen. Leuke video over Tesla hoe het er aan toe gaat, ik ervaar de ebike branche niet anders.

YouTube: How Tesla rewarded me for telling the truth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:21:
Bij Bosch is het ook al snel 'game over' als er een simpel tandwieltje of lager versleten is. Onder garantie krijg je vaak direct een nieuwe motor, buiten de garantie kan je dat dus betalen..
Bosch heeft service / repair kits voor hun e-motoren.
Met enige technische kennis kun je zelf de problemen oplossen die de fm niet ziet zitten.

https://www.e-bike-parts....ce-kit-repair-bdu2xx.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
OgWok schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:45:
[...]

En die lagers kunnen niet vervangen worden? € 1600, da's wel heel straf!
Dat geldt voor de ST5. Voor de ST1 is dat € 1270. Nog een bak met geld |:( . Ik weet wel hoe dat in zijn werk gaat want ze nemen het achterwiel in ontvangst. Demonteren deze en kijken wat er nog gebruikt kan worden. Het gaat niet de prullenbak in.
Dacuuu schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:21:
Zowat elk bedrijf schreeuw het van de daken,. "wij zijn groen!" bla bla bla. Ondertussen krijg je de deksel op je neus en mag je een heel nieuw achterwiel kopen als er speling op het lager zit.

Als je zelf handig bent is het vaak heel goed te repareren, en dat is zo jammer van vrijwel alle fietsenmakers, het zijn verkopers. Meer dan een wiel omspaken kunnen/willen ze niet.

Tesla is net zo, alles in eigen beheer, en wil je wat wil werken ze je tegen. Leuke video over Tesla hoe het er aan toe gaat, ik ervaar de ebike branche niet anders.

YouTube: How Tesla rewarded me for telling the truth
Bij Brose ook. Je krijgt gewoon een andere als die defect is. Elektrisch fietsen is fun en gezond, maar groen echt niet. Als directeur van mijn accugroothandel durf ik wel te zeggen dat het slijk der aarde (geld) een gigantische meerwaarde heeft dan de natuur. Niet een beetje, maar echt gigantisch. Alles draait om geld en ik heb daar geen tekort aan, maar ik had het echt liever heel anders gezien.

Amerika? Kun je de operatie niet betalen <> dan ga je simpelweg dood. Gelukkig is dat hier nog niet zo, maar die grote plaat aarde gaat bar slecht om met de natuur.

Pay it forward? Echt niet.
Er is maar 1 enkel goed nieuwsbericht geweest dit jaar en dat is dat ze miljoenen bomen willen planten. Dat doet pas wat, maar het is en blijft vechten tegen de bierkaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:28:
[...]

Bosch heeft service / repair kits voor hun e-motoren.
Met enige technische kennis kun je zelf de problemen oplossen die de fm niet ziet zitten.

https://www.e-bike-parts....ce-kit-repair-bdu2xx.html
Dat klopt, in het stukje onder de quote haal ik ook aan dat je het zelf kan doen. Ik lees al jaren mee online als he het gaat over ebike gerelateerde groepen, hier op tweakers, Facebook groepen, stromer forum, etc. De topics waar in staat dat iemand een nieuwe motor heeft gehad (onder garantie) of zelf moest kopen /buiten garantie) is niet op 1 hand te tellen. Berichten dat de fietsenmaker aanbood de motor te repareren heb ik nog (of bijna niet om het nog een beetje open te houden) gezien. En dat doet pijn, pijn voor het milieu, maar zeker ook voor je portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dacuuu Ja dat klopt wel, maar als een motor onder garantie wordt vervangen wil dat nog niet altijd zeggen dat de oude motor dan wordt weggegooid. (Al zal dat in veel gevallen wel gebeuren)

Misschien dat er toch mensen zijn die zoiets achter houden en dan op het gemakje gaan reviseren.
Er valt zeker nog aan te verdienen dan! En is beter voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

OgWok schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:45:
[...]En die lagers kunnen niet vervangen worden? € 1600, da's wel heel straf!
Als je dit leest:
https://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?t=2920
Zoek maar een andere FM dan Stromer... want zij doen het "dus" niet.
Das ook als je thuis een ventilator motr stuk heb van de cewntrale afzuiging, 9 van de 10 keek zal het wel zijn... immer de motor is versleten... er moet een nieuwe in... terwijl de lagers best vervangen hadden kunnen worden...
Dat laatste heb ik daarom maar zelf gedaan.... maar een Stromer komt veel meer bij kijken... als je dat nog nooit gedaan hebt. Het gaat na de reparatie wel weer hard met zo een fiets... en het moet veilig zijn, dus alleen een goede FM om je kunt het zelf erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
Ik heb die lagertjes ook zelf vervangen , waren 9€ geloof ik
Maar bij die stromer achterwiel motor schijnt het nogal ingewikkeld te zijn
En de motor is dan niet kapot maar de constructie is zo dat bij blijkbaar niet uit elkaar kan
Normaal zou dan een fabrikant de motor zo maken dat de lagertjes van zeg een paar tientjes van buiten af vervangen kunnen worden
Maar bij stromer is niets normaal , dus blijft over garantie bij kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ValHallASW schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:46:
[...]

Na een kleine 3000km ben ik er vrij zeker van dat dat niet over gaat (hoewel het met droog weer wel beter is). Ik zie het altijd maar als een effectieve manier om te laten weten dat iemand iets onhandigs doet waardoor ik hard in de remmen moet ;-)

De oplossing ervoor die een aantal andere Razer/Magura-eigenaren hebben zijn de brake boosters, waarmee er aan beide kanten van de remmen een brug zit. Dat levert meer remkracht op, en zorgt er ook voor dat de remblokken minder vrijheid hebben om te gaan trillen en dus piepen:

[...]

Er is nog het eea meer te vinden als je in dit topic op brake boosters zoekt: Het grote elektrische fietsen topic deel 3
Ik heb eerst mijn remmen opnieuw afgesteld, dat ging weer piepen/schreeuwen na een paar kilometer. Toen de boosters besteld en gemonteerd, halleluja! Remmen voelt beter en geen geluid meer. Bedankt voor de tip! _/-\o_

(Edit: reageer nu pas omdat ik zeker wou weten dat het niet na een aantal kilometer weer ging piepen.)

[ Voor 4% gewijzigd door jodeltje op 26-07-2020 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
jodeltje schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:59:
[...]

Ik heb eerst mijn remmen opnieuw afgesteld, dat ging weer piepen/schreeuwen na een paar kilometer. Toen de boosters besteld en gemonteerd, halleluja! Remmen voelt beter en geen geluid meer. Bedankt voor de tip! _/-\o_

(Edit: reageer nu pas omdat ik zeker wou weten dat het niet na een aantal kilometer weer ging piepen.)
Dit herken ik ook bij mijn fiets. Vooral de achterrem krijst bij vochtig weer, bij lage snelheid.

Ps: als ik volgend jaar een Stromer ST1 koop dan gaat er 5 jaar garantie overheen. Ik ben gewaarschuwd (dank aan de attenderende hier ;) )

Maar zoals ik zei kan ik het wel begrijpen dat zo'n motor vaak stuk gaat want als ik zie hoe mensen over de weg beuken dan is geen enkele lager daar tegen bestand. Dat ding kán 45 km/h, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook die 45 km/h moet rijden. Ik zit tussen de 27,5 en 34 km/h in en dat is hard zat. Ga maar eens op je plaat en je schuift nog wel even door. Bochten? Daar ben ik een lafaard in, ik ga echt heel rustig door bochten en ik heb in 1992 wel zo'n zware val gehad dat ik nog steeds voorzichtig ben. Sindsdien nooit meer gevallen, maar arrogantie kan je ten alle tijden duur komen te staan.
Ik respecteer de verkeersregels en ik accepteer dat veel mensen mij in zullen halen in een bocht. Ik ga er ook vanuit dat uit elke zijstraat een auto komt en je moet ten alle tijden kunnen stoppen vóór de zijstraat en daar hoort alertheid bij en rustig rijgedrag.
Op de Stromer is het genieten en daar hoort haast niet bij. Ik kan het niet vaak genoeg roepen dat het verkeer een complex spel is waarbij verliezen duur is. Nu ben ik niet bang op de weg, helemaal niet, maar dat verdomde ongeluk zit in een klein hoekje.

Of ik verder een vergelijking kan maken met mijn eigen fiets? Nee, beide hebben zo hun eigen karakter. Voor dat jaartje dat het nog duurt voor de aanschaf rijd ik nog steeds met plezier op mijn Qwic. Dat veranderd niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
@jimh307
Persoonlijk vind ik een speed pedelec niet nodig, alhoewel ik ook graag af en toe 30 zou willen kunnen rijden.

Maar ik vind dus wel dat een speed pedelec die 45 km/h moet kunnen rijden zonder schade op korte termijn. Als dat niet kan is het gewoon een heel zwak ontwerp.
Elke fabrikant zou zijn producten zo moeten ontwerpen dat garantie een uitzondering is, en niet de regel binnen een normale levensduur.
Met de laatste 3 autos had ik geen enkel garantieprobleem, en zo hoort het.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

[offtopic] Kent iemand deze wielbevestiging? Zit op een Decathlon fiets. Op de naven staat JoyTech. Heb flink lopen zoeken naar een stuk gereedschap om de wielen los te maken, maar kan (nog) niets vinden....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqEPqkgJD7BD46JILsjAVlkCB70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVvdQud8sWLTjIoJGgNMlvPp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0K3UV8owrPz55g_ERZh7y49Cn2c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z7IgkllNOqeBQwMr5cU4baBB.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 26-07-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:39
Wat zit er aan de rechterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Lijkt sterk op die sleutels in paaltjes om een fietspad te blokkeren voor auto's en op buiten waterkranen, mss net iets andere maat?
https://www.everthammink....wendige-driehoek-8mm.html
https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

[ Voor 24% gewijzigd door route99 op 26-07-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jimh307 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:12:
[...]
Maar zoals ik zei kan ik het wel begrijpen dat zo'n motor vaak stuk gaat want als ik zie hoe mensen over de weg beuken dan is geen enkele lager daar tegen bestand. Dat ding kán 45 km/h, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook die 45 km/h moet rijden. Ik zit tussen de 27,5 en 34 km/h in en dat is hard zat. [...]
Een speed pedelec mag vaak niet op het fietspad dus hoe ga je dan om met automobilisten die minimaal de maximaal toegestane snelheid willen/moeten rijden? Of is dat in jouw regio geen probleem? Zelf niet zo ervaren als in de video maar dat en bv geen kind of fietskar mee kunnen nemen (wat op een motor of bromfiets nb wel mag) vond ik wel nadelen.
YouTube: Toeteren, schelden en afsnijden: 'Speed pedelecs op de weg levensgev...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:55:
@jimh307
Persoonlijk vind ik een speed pedelec niet nodig, alhoewel ik ook graag af en toe 30 zou willen kunnen rijden.

Maar ik vind dus wel dat een speed pedelec die 45 km/h moet kunnen rijden zonder schade op korte termijn. Als dat niet kan is het gewoon een heel zwak ontwerp.
Elke fabrikant zou zijn producten zo moeten ontwerpen dat garantie een uitzondering is, en niet de regel binnen een normale levensduur.
Met de laatste 3 autos had ik geen enkel garantieprobleem, en zo hoort het.
Ligt erg aan het wegdek. Daar moeten ze zeker tegenkunnen, maar garantie is helaas vaak erg belangrijk. Het kan goed zijn dat ik misschien té voorzichtig ben. Garantie moet ook een uitzondering zijn, maar bij mijn Qwic de garantie toch wel enkele keren nodig gehad en dan doe ik het nog rustig aan. Daarom neem ik op de Stromer wél 5 jaar garantie want daarbuiten worden de reparaties duur.
bite schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Een speed pedelec mag vaak niet op het fietspad dus hoe ga je dan om met automobilisten die minimaal de maximaal toegestane snelheid willen/moeten rijden? Of is dat in jouw regio geen probleem? Zelf niet zo ervaren als in de video maar dat en bv geen kind of fietskar mee kunnen nemen (wat op een motor of bromfiets nb wel mag) vond ik wel nadelen.
YouTube: Toeteren, schelden en afsnijden: 'Speed pedelecs op de weg levensgev...
In Oss valt het nog mee, maar ik ga niet op de weg rijden want je bent echt te kwetsbaar. In geval van nood ga ik dan wel zo veel mogelijk rechts rijden zodat die auto's er alsnog langs kunnen. Nu ben ik niet zo snel onder de indruk van heethoofdige automobilisten, maar een rit moet leuk blijven en niet stress, stress, stress.
De overheid spoort niet met deze regelgeving. Ik vind die maatregel van op de rijbaan moeten een erg sadistische maatregel als ik zo eerlijk mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jimh307 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Ligt erg aan het wegdek. Daar moeten ze zeker tegenkunnen, maar garantie is helaas vaak erg belangrijk. Het kan goed zijn dat ik misschien té voorzichtig ben. Garantie moet ook een uitzondering zijn, maar bij mijn Qwic de garantie toch wel enkele keren nodig gehad en dan doe ik het nog rustig aan. Daarom neem ik op de Stromer wél 5 jaar garantie want daarbuiten worden de reparaties duur.
Als ik 5 jaar garantie moet nemen omdat ik het product eigenlijk niet vertrouw.... dan koop ik iets anders.

Doet me een beetje denken aan de 7 jaar van Kia. Klonk goed tot je de kleine lettertjes begon te lezen... dan waren werkuren ineens uitgesloten.
Breek je een klep, betalen ze 10€, en jij kan de 600€ werkuren betalen.

Ik lees echt veel miserie over Stromer, VanMoof, Cowboy.... nee dank U.
Met Bosch schijnt het beter te zitten, en die hebben ook motoren voor speed pedelecs.

Als ik een speed pedelec zou kopen, dan denk ik dat het een Riese& Muller zou worden, zeker als het voor woon-werk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:41:
[...]
Met Bosch schijnt het beter te zitten, en die hebben ook motoren voor speed pedelecs.
In principe is elke motor in staat om speed pedelec snelheden te kunnen leveren.
De ene motor heeft alleen meer koppel dan de ander, en de 'gewone' motor is gelimiteerd tot 25 km/u.
Haal je die restrictie weg (wat in Nederland illegaal is) dan heb je een motor die veel meer in huis heeft dan je gewend was.
Ik geloof ook niet dat het slecht is voor een 'gewone' motor als die buiten de limiet van 25 km/u zou werken, volgens mij zijn ze daar ook gewoon voor gemaakt.
Uiteraard zullen onderdelen sneller slijten, maar da's logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:37
route99 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:11:
@mrpharderwijk Een fiets met voormotor heb ik altijd vreemd gevonden en ben vast niet de enige.
De onvoorspelbaarheid tav het compleet ontbreken van enig gedegen feedback systeem in lastige situaties, al helemaal met kind in zitje.... zou voor mij altijd een no-go-area zijn voor dit type fiets.
Ik rijd al 8 jaar op een Qwic cargo e-bike met voorwielmotor naar volle tevredenheid.
Het kratje voorop zit vaak vol boodschappen en dat weegt er ook in, maar het fietst prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:37
Moet eerst tien posts doorlezen voordat ik er achter ben dat FM fietsenmaker is. 8)7
Raar afkortingebruik.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dat dacht ik eerst ook... maar op een bepaald moment werd er pagina na pagina FM gebruikt... dus als nieuweling in dit topic heb ik me destijds "aangepast".....

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 26-07-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:02:
Moet eerst tien posts doorlezen voordat ik er achter ben dat FM fietsenmaker is. 8)7
Raar afkortingebruik.
:) Wat dacht je eerst dat het was....fahrrad motor?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwiilleemm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
FM is een ander woord voor RH. :?

(RijwielHersteller) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 17:43
Nog steeds aan t zoeken naar een goede E-bike, heeft iemand ervaring met onderstaande 2 fietsen

de Tecaro EVO NV Belt 2020
en de Qwic Ma8 Belt

of is er in deze prijs klasse iets beters ? , minimale eis is riem aandrijving en een sterke motor ( >75nm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
patrickberg schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:30:
Nog steeds aan t zoeken naar een goede E-bike, heeft iemand ervaring met onderstaande 2 fietsen

de Tecaro EVO NV Belt 2020
en de Qwic Ma8 Belt

of is er in deze prijs klasse iets beters ? , minimale eis is riem aandrijving en een sterke motor ( >75nm)
Een riem is een keuze, en die begrijp ik.
Maar 75 Nm heeft enkel zin als je veel heuvels op moet. En sommigen vinden 75 Nm onrustiger rijden dan 50-65Nm. Ik heb de Bosch Performance Line met 65 Nm ( die enkel vrij komt als je in Turbo staat). Het is weken geleden dat ik die stand nog gebruikt heb.

Kijk maar eens op youtube naar de filmpjes van Roel Peerenboom over de motoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrpharderwijk
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04-2023
Nou daar zijn we weer! Eigenlijk zou ik hier nog laten weten hoe de Muto testrit is gegaan. Het heeft helaas niet zo mogen zijn, want Eelkie van Muto belde mij vrijdagmiddag op dat het niet mogelijk was hun accessoire (kinderzitje) erop te zetten aangezien dit een demo model was en het niet veilig zou zijn. Teleurgesteld heb ik de reservering laten vervallen.

In de dagen daarna toch nog weer rond gekeken naar fietsen die aansloten bij het advies van @roffeltjes. Mijn oog viel op een Cube Touring Hybrid exc 500 op Marktplaats. Deze lag wel erg ver bij mij uit de buurt dus koos ik ervoor om eerst eens op een vergelijkbare fiets een proefrit aan te vragen bij mij in de buurt.

Vandaag heb ik met mijn vrouw een testrit gehad op, voor mij, de Cube Touring Hybrid Pro (Bosch performance line) en voor haar de Cortina E-U4 Transport Raw MM N8 (Bafang M420 CAN). De Cortina is eigenlijk gewoon de fiets die voor het transporteren van de kinderen het beste geschikt is. Toch koos ik er express voor het achterzitje (Thule Maxi Nexxt) op mijn bagagedrager vast te zetten. Ik wilde graag weten hoe het de Cube zou beinvloeden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7x8mbyNo1duJxCGw3h8DCqAosrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tv1JNd69GiQ98q2mUj4yPmx6.jpg?f=fotoalbum_large

Reminder: Mijn eerste ervaring met een ebike was vorige week en dat was de Vanmoof S3......

Wat een wereld van verschil! De Bosch motor ondersteunt soepel. Het display en de materialen ogen allemaal degelijk. Ook de derailleur van de Cube schakelt heel soepel. Bij de automaat van Vanmoof klonk het overschakel moment soms weleens alsof je bij een auto de koppeling vergeet in te drukken, maar dan met een ketting. Het kinderzitje past prima en fiets ook heel goed. We hebben een aantal klimmetjes gemaakt en wij waren eigenlijk direct om. Mijn vrouw genoot erg van de Cortina en het comfort. Volgens haar vloog ze over de weg.

We kwamen met een big smile terug in de winkel. In mijn achterhoofd wist ik dat ik met de Cube Touring concessies moest doen in het eisenpakket. Een voordrager gaat niet lukken met de geveerde voorvork. De twee zitjes gaat ook zekers niet werken met de Cube. Het afstappen met een kleine achter was al wennen (geen trapeze model meer verkrijgbaar). Voor mijn vrouw was het duidelijk, de Cortina was heaven.

Ik heb er bij de verkoper nog 288 vanaf geluld en heb de koop gesloten. Ik movht de fiets meteen meenemen en heb meteen een rit van 25km gemaakt naar huis. Wat een heerlijke rit en een fijn gevoel om toch op een volwassenere fiets te zitten. Het kostte idd wel wat meer dan de Muto, maar eigenlijk niet zoveel meer dan de Vanmoof. Vooralsnog is het soepele karakter van de motor en het schakelen van de versnellingen niet te vergelijken met de VM.

Als ik meer km heb gemaakt volgen wel wat meer details.

Paar dingen die ik minder vind aan de Cube:
- plaatsing van de bel; ik moet mijn duim echt veel te ver naar binnen toe brengen. Die ga ik dus verplaatsen/vervangen
- zadel zit wel wat oncomfortabel, misschien moet ik wennen (iemand tips qua zadels)
- jammer dat ze op de bosch stuurknoppen niet een knop hebben voor het licht (alleen bij het display zit zo’n knop)

[ Voor 0% gewijzigd door mrpharderwijk op 26-07-2020 22:34 . Reden: Motor type onjuist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Klopt het dat de bagagerekken voor een bosch powerpack zeer beperkt verkrijgbaar zijn qua verschillende modellen? Kan maar 1 of 2 varianten vinden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
mrpharderwijk schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:22:

Reminder: Mijn eerste ervaring met een ebike was vorige week en dat was de Vanmoof S3......

Wat een wereld van verschil! De Bosch motor ondersteunt soepel. Het display en de materialen ogen allemaal degelijk. Ook de derailleur van de Cube schakelt heel soepel. Bij de automaat van Vanmoof klonk het overschakel moment soms weleens alsof je bij een auto de koppeling vergeet in te drukken, maar dan met een ketting. Het kinderzitje past prima en fiets ook heel goed. We hebben een aantal klimmetjes gemaakt en wij waren eigenlijk direct om. Mijn vrouw genoot erg van de Cortina en het comfort. Volgens haar vloog ze over de weg.

- plaatsing van de bel; ik moet mijn duim echt veel te ver naar binnen toe brengen. Die ga ik dus verplaatsen/vervangen
- zadel zit wel wat oncomfortabel, misschien moet ik wennen (iemand tips qua zadels)
Toen ik begon met kijken naar een elektrische fiets wou ik ook een VanMoof, hoe meer ik lees des te blijer ik ben met mijn saaie Batavus :)

Paar dingen:
- een bel kost €1,50. Gewoon een ander kopen.
- ik heb mijn zadel vervangen voor een ”Selle Royal Zadel Respiro athletic 5131” maar dat is een sportief zadel, dat moet je maar net willen (wel zeer tevreden mee, dempt verbazingwekkend goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 17:43
Tommie12 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:05:
[...]

Een riem is een keuze, en die begrijp ik.
Maar 75 Nm heeft enkel zin als je veel heuvels op moet. En sommigen vinden 75 Nm onrustiger rijden dan 50-65Nm. Ik heb de Bosch Performance Line met 65 Nm ( die enkel vrij komt als je in Turbo staat). Het is weken geleden dat ik die stand nog gebruikt heb.

Kijk maar eens op youtube naar de filmpjes van Roel Peerenboom over de motoren.
goede tip, ga ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
YouTube: WAT IS DE BESTE BOSCH MOTOR VOOR JE EBIKE? Dit moet je weten

Vanaf 1'20 wordt het interessant voor jou.

Ik rij met een Performance Line, en mis zeker geen kracht op een touring fiets.
Er staan ook nog wat filmpjes over de verschillen tussen de motoren.

[ Voor 19% gewijzigd door Tommie12 op 27-07-2020 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:25
Tsja, Zadels... Een paar handvatten:

- GA PROEFRIJDEN.

- Het verhaal van inrijden/wennen is IMHO grote onzin en komt uit de tijd van de echt leren zadels (ik ben geen fan, geef mij maar een modern zadel!). Als je na een uurtje rijden gevoelloze geslachtsdelen hebt is het zadel niet passend. Een zadel moet direct goed zitten.
- Wat geen sprookje is: Het eerste kwartier wanneer je op een zadel zit is bedrieglijk, probeer een langere tocht te maken (een uur+), dan ga je dingen als doorzitten en doorbloedingsissues merken.
- Verre, verreweg de meeste veelfietsers willen een hard zadel waar je op zit in plaats van een zacht zadel waar je in zit. Je wil eigenlijk vooral op je zitbotjes zitten.
- Een zacht zadel omsluit je billen (en de spieren daarin) dus zorgt voor broei en slechte doorbloeding.
- Heel persoonlijk, maar ik ben een fan van gleuven/uitsparingen om je perineum te ontlasten.... maar ik heb ook zadels gehad die door die sleuf verschrikkelijk beroerd fietsen.... het devies is proefrijden!
- Echt sportieve zadels zijn vaak gericht op een gekanteld bekken, dus dat werkt niet z goed met een gewone fiets. Wat meestal heel goed gaat zijn MTB zadels.
- Een goed zadel kost meestal ergens tussen de 50 en de 100 euro, daarboven is het meestal het materiaal dat het prijsverschil maakt (niet relevant voor gewone gebruikers). Zonder overdrijving: Het zadel is nog belangrijker dan de motor (maar gelukkig kan je hem zelf kiezen^^).

Hoewel zadels heel persoonlijk zijn, zijn velen net als ik enorm fan van Specialized BG Zadels (Body Geometry). Specialized is eigenlijk samen met SMP de enige fabrikanten die echt samenwerken met artsen. Ik zelf hou erger van de Henge, maar die is niet meer in productie, dus dan kan je kijken naar de Phenom.

WTB zijn goede MTB zadels, maar waarschijnlijk lastig passen.

Andere goede merken: ISM en Terry.

Ik zou SMP niet aanbevelen op een "rechtop" fiets, je moet behoorlijk ver voorover voordat die zadels werken.

Merk waar ik slechte ervaringen mee heb is SQLabs, maar ze krijgen nog steeds goede reviews, dus zeker het proberen waard. 7(8)7

[ Voor 35% gewijzigd door roffeltjes op 27-07-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, mtb zadels:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-28-17.48.35-Medium.jpg
Normaal zadel, en al helemaal die gel dingen met knobbels en die onzin, man man, daar kan ik echt niks mee. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29

-tom-562

Oliesjeik

Nou daar zijn we weer! Eigenlijk zou ik hier nog laten weten hoe de Muto testrit is gegaan. Het heeft helaas niet zo mogen zijn, want Eelkie van Muto belde mij vrijdagmiddag op dat het niet mogelijk was hun accessoire (kinderzitje) erop te zetten aangezien dit een demo model was en het niet veilig zou zijn. Teleurgesteld heb ik de reservering laten vervallen.

In de dagen daarna toch nog weer rond gekeken naar fietsen die aansloten bij het advies van @roffeltjes. Mijn oog viel op een Cube Touring Hybrid exc 500 op Marktplaats. Deze lag wel erg ver bij mij uit de buurt dus koos ik ervoor om eerst eens op een vergelijkbare fiets een proefrit aan te vragen bij mij in de buurt.

Vandaag heb ik met mijn vrouw een testrit gehad op, voor mij, de Cube Touring Hybrid Pro (Bosch performance line) en voor haar de Cortina E-U4 Transport Raw MM N8 (Bafang M420 CAN). De Cortina is eigenlijk gewoon de fiets die voor het transporteren van de kinderen het beste geschikt is. Toch koos ik er express voor het achterzitje (Thule Maxi Nexxt) op mijn bagagedrager vast te zetten. Ik wilde graag weten hoe het de Cube zou beinvloeden.

[Afbeelding]

We kwamen met een big smile terug in de winkel. In mijn achterhoofd wist ik dat ik met de Cube Touring concessies moest doen in het eisenpakket. Een voordrager gaat niet lukken met de geveerde voorvork. De twee zitjes gaat ook zekers niet werken met de Cube. Het afstappen met een kleine achter was al wennen (geen trapeze model meer verkrijgbaar). Voor mijn vrouw was het duidelijk, de Cortina was heaven.

Ik heb er bij de verkoper nog 288 vanaf geluld en heb de koop gesloten. Ik movht de fiets meteen meenemen en heb meteen een rit van 25km gemaakt naar huis. Wat een heerlijke rit en een fijn gevoel om toch op een volwassenere fiets te zitten. Het kostte idd wel wat meer dan de Muto, maar eigenlijk niet zoveel meer dan de Vanmoof. Vooralsnog is het soepele karakter van de motor en het schakelen van de versnellingen niet te vergelijken met de VM.

Als ik meer km heb gemaakt volgen wel wat meer details.

- jammer dat ze op de bosch stuurknoppen niet een knop hebben voor het licht (alleen bij het display zit zo’n knop)
Die Cube is tof. Ik heb de niet elektrische versie daarvan nu een jaartje (Touring EXC). M'n vriendin heeft een Gazelle Paris C7 elektrische fiets met kinderzitje voorop, die pak ik nu ook regelmatig als ik een stukje wil fietsen met junior.
Ik zit er aan te denken om mijn huidige Cube Touring om te bouwen met een middenmotor, want het fietst toch wel erg lekker (en vlot) met ondersteuning.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35
Na aanleiding van de adviezen besloten om de Batavus PACKD E-Go Plus 2020 voor mijn vrouw te gaan bekijken, zijn beide lokale officiële Batavus dealers / fietsenmakers op vakantie. :+

Heeft iemand toevallig ervaring met E-Motion middenmotoren? Verschillen deze veel van bijvoorbeeld een Bafang of Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpharderwijk
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04-2023
roffeltjes schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Tsja, Zadels... Een paar handvatten:
Joopieboy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:19:
Jup, mtb zadels:
[Afbeelding]
Normaal zadel, en al helemaal die gel dingen met knobbels en die onzin, man man, daar kan ik echt niks mee. :P
Zojuist bij de plaatselijke FM geweest. Er moesten namelijk nog wat dingen op. Bidonhouder, ART slot en dus het zadel. Hij heeft mij een zadel aangeraden, onder mijn voorwaarde dat ik hem eerst wilde uitproberen. Het betreft dit zadel:
Selle Royal Freeway Fit

Het originele zadel is die er al op zat is de Cube Natural Fit Sequence.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supertjeduc
Ik heb ook wat zadels geprobeerd, uiteindelijk uit gekomen bij een Brooks b17
Moet je ff inzitten maar daarna prima
Heb het ook over gezet naar mijn nieuwe fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:50:
[...]

In principe is elke motor in staat om speed pedelec snelheden te kunnen leveren.
De ene motor heeft alleen meer koppel dan de ander, en de 'gewone' motor is gelimiteerd tot 25 km/u.
Haal je die restrictie weg (wat in Nederland illegaal is) dan heb je een motor die veel meer in huis heeft dan je gewend was.
Ik geloof ook niet dat het slecht is voor een 'gewone' motor als die buiten de limiet van 25 km/u zou werken, volgens mij zijn ze daar ook gewoon voor gemaakt.
Uiteraard zullen onderdelen sneller slijten, maar da's logisch.
Die motor gaat niet harder werken , alleen bouwt de ondersteuning niet af als je in de buurt van de 25 km/uur komt
En een performance cx is een heel andere motor dan de andere bosch motoren , zit een andere overbrenging in waardoor je ook voorbij de limiet nog redelijk door kunt trappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supertjeduc schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Die motor gaat niet harder werken , alleen bouwt de ondersteuning niet af als je in de buurt van de 25 km/uur komt
En een performance cx is een heel andere motor dan de andere bosch motoren , zit een andere overbrenging in waardoor je ook voorbij de limiet nog redelijk door kunt trappen
Ik heb alleen ervaring met de Active Line Plus motor, zowel gelimiteerd als ongelimiteerd.
De Performance CX is veel meer toepasbaar op sportfietsen, wellicht zit er 1 op m'n toekomstige eMTB.
Dan zal ik hem ook zeker goed aan de tand voelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Mijn proefweek met de Stromer ST1 is op de helft.

Tussentijdse review zoals beloofd. A word once given

Ik heb dus besloten om ergens volgend jaar de ST1 aan te schaffen. Man, wat wil die fiets goed vooruit. Je kunt zowat alles instellen op die fiets zoals de sensorgevoeligheid.
Sta je bij het verkeerslicht met het verzet op tandje 11 (zwaarste verzet) wil je wegrijden en je denkt dat dit een hele opgave zal zijn, niet dus, je spuit zo weg. De 670 watt motor helpt je meer dan goed mee. De Stromer is een mobiliteitsoplossing en niet zozeer een fiets om heel rustig 20 km/h te fietsen want je zet maar iets kracht bij en voor je het weet zit je op 36 km/h. 40 km/h is ook niet moeilijk te halen, maar boven de 35 km/h hoor je heel hard de wind om je oren en de ST1 rijdt het lekkerste bij 33-37 km/h.
Alleen wel vandaag in 70 kilometer de accu bijna plat. Beetje zadelpijn en een lekkere sportieve zit kan dit de vervanging zijn van de auto (niet in mijn geval, want 52 km is net iets te veel), maar ik fiets veel en ik heb heel mijn familie in Oss zitten, dus ik moet wel vaker heen en weer en dan is de tijdsbesparing per enkeltje precies 15 minuten. Dan doe ik niet ruig en fiets ik betrekkelijk rustig.
De acceleratie is gewoon gaaf te noemen, je bent in no time op cruise snelheid. Je haalt alle andere e-bikers in met het grootste gemak.
Ook nog even gefietst op mijn eigen fiets en dat gaat toch heel wat gemoedelijker, maar voor de komende tijd geen kwaad woord over mijn Qwic, die voelt klein aan, maar fietst nog steeds heerlijk hoor. jimh307 betrapt zich erop dat de Qwic vaak in standje Sport staat. 27 km/h is dan niet hard meer.
Met weinig inspanning zit je rustig te cruisen, nou ja cruisen? 35 km/h is rustig aan.

De Stromer ST1 is een grote brede fiets. Het frame is huge en ik moet daar echt aan wennen. Het stuur staat mij iets te ver naar voren want ik ben niet zo groot. Hij heeft ook een vrij brede zit en het zadel kan niet lager > net genoeg.

Wind tegen de dijk op > met gemak. Ik kom full speed boven.

Alleen vind ik de spaken wel wat iel. Ik heb in het verleden genoeg geëtter gehad met spaken dus als er bij de Stromer spaakjes gaan breken laat ik ook daar spaak 12 inrijgen.

Tandje 11 zal als eerste vervangen moeten worden want die gebruik ik veel. Kan je zo'n tandwiel los kopen of moet dan de hele cassette verwisseld worden?

Wat is duur? Zoals ik hem dan wil hebben kost dat 4990 euro. Dat is heel duur als je er een auto naast blijft rijden, maar als de eventuele 2e auto er uit kan valt het weer mee. In mijn geval zou ik alleen de auto gebruiken als ik moet werken, maar alle andere ritten doe ik dan op de fiets. Als ik Oss in 45 minuten (18 km) rijd in plaats van 60 minuten dan vindt ik dat een win-win situatie. Je bespaard de autokosten en het zou wel eens voordeliger kunnen zijn om de Stromer maar te pakken.

Is 25 km/h niet genoeg?
In principe wel. Voor kleine ritjes is het fijn rijden, maar het kost me soms teveel tijd en mede daarom wil ik een Stromer. Het plan om de auto alleen maar werk gerelateerd te gebruiken wordt dan werkelijkheid. Zo leuk vind ik autorijden niet, Je doet niets, je moet erg opletten en je moet je gigantisch inhouden als je maar 100 mag op de snelweg als je niet in de file staat tenminste. Met de auto naar Oss gaat wel sneller, klopt, maar met een Stromer worden je toertochten ook langer en verder want je doet het sneller en die wind door je toet is heerlijk (dus in de winter komt er een Helly Hansen regengerei want dat is pas goed spul zodat ik ook met wat regen weg kan).

Eerst was ik erg sceptisch over een speed pedelec, maar dat is echt onterecht want het gaat zo heerlijk vooruit. Helm voel je nauwelijks en het opladen gaat ook best vlot. De lader is 190 watt en dat schiet wel op. Ik laad niet in de nacht, maar in de vroege ochtend. Ik ben me er terdege van bewust dat je in de winter blij mag zijn met 60 km range. Dat is ruim voldoende, maar hij zal vaak aan de lader moeten. Ik doe zoals ik nu gewend ben precies 10 wh per kilometer. Op de Qwic red ik dat met 6 wh.

Het is een erg fijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimh307 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:24:
Tandje 11 zal als eerste vervangen moeten worden want die gebruik ik veel. Kan je zo'n tandwiel los kopen of moet dan de hele cassette verwisseld worden?
Ik zou kijken voor een groter kettingblad, als het goed is heb je nu een 52t zitten.
Door groter te nemen worden je versnellingen achter wat zwaarder, dus ga je meer op de middelste tandjes rijden.

Ik heb het laatst ook gedaan op mijn fiets, ben van 38t naar 44t gegaan. Geen wereld van verschil maar toch zeker merkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 00:58:
[...]

Ik zou kijken voor een groter kettingblad, als het goed is heb je nu een 52t zitten.
Door groter te nemen worden je versnellingen achter wat zwaarder, dus ga je meer op de middelste tandjes rijden.

Ik heb het laatst ook gedaan op mijn fiets, ben van 38t naar 44t gegaan. Geen wereld van verschil maar toch zeker merkbaar!
Dat gaat bij een stromer niet lukken , daar past niks anders op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supertjeduc schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 01:42:
[...]

@jimh307

Nou volgens deze mensen lukt het wel: https://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=44

Er word gelinkt naar dit 60t voorblad: https://www.bike24.com/p2171.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:15
jimh307 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:24:
Mijn proefweek met de Stromer ST1 is op de helft.

Tussentijdse review zoals beloofd. A word once given

Ik heb dus besloten om ergens volgend jaar de ST1 aan te schaffen. Man, wat wil die fiets goed vooruit. Je kunt zowat alles instellen op die fiets zoals de sensorgevoeligheid.
Sta je bij het verkeerslicht met het verzet op tandje 11 (zwaarste verzet) wil je wegrijden en je denkt dat dit een hele opgave zal zijn, niet dus, je spuit zo weg. De 670 watt motor helpt je meer dan goed mee. De Stromer is een mobiliteitsoplossing en niet zozeer een fiets om heel rustig 20 km/h te fietsen want je zet maar iets kracht bij en voor je het weet zit je op 36 km/h. 40 km/h is ook niet moeilijk te halen, maar boven de 35 km/h hoor je heel hard de wind om je oren en de ST1 rijdt het lekkerste bij 33-37 km/h.
Alleen wel vandaag in 70 kilometer de accu bijna plat. Beetje zadelpijn en een lekkere sportieve zit kan dit de vervanging zijn van de auto (niet in mijn geval, want 52 km is net iets te veel), maar ik fiets veel en ik heb heel mijn familie in Oss zitten, dus ik moet wel vaker heen en weer en dan is de tijdsbesparing per enkeltje precies 15 minuten. Dan doe ik niet ruig en fiets ik betrekkelijk rustig.
De acceleratie is gewoon gaaf te noemen, je bent in no time op cruise snelheid. Je haalt alle andere e-bikers in met het grootste gemak.
Ook nog even gefietst op mijn eigen fiets en dat gaat toch heel wat gemoedelijker, maar voor de komende tijd geen kwaad woord over mijn Qwic, die voelt klein aan, maar fietst nog steeds heerlijk hoor. jimh307 betrapt zich erop dat de Qwic vaak in standje Sport staat. 27 km/h is dan niet hard meer.
Met weinig inspanning zit je rustig te cruisen, nou ja cruisen? 35 km/h is rustig aan.

De Stromer ST1 is een grote brede fiets. Het frame is huge en ik moet daar echt aan wennen. Het stuur staat mij iets te ver naar voren want ik ben niet zo groot. Hij heeft ook een vrij brede zit en het zadel kan niet lager > net genoeg.

Wind tegen de dijk op > met gemak. Ik kom full speed boven.

Alleen vind ik de spaken wel wat iel. Ik heb in het verleden genoeg geëtter gehad met spaken dus als er bij de Stromer spaakjes gaan breken laat ik ook daar spaak 12 inrijgen.

Wat is duur? Zoals ik hem dan wil hebben kost dat 4990 euro. Dat is heel duur als je er een auto naast blijft rijden, maar als de eventuele 2e auto er uit kan valt het weer mee. In mijn geval zou ik alleen de auto gebruiken als ik moet werken, maar alle andere ritten doe ik dan op de fiets. Als ik Oss in 45 minuten (18 km) rijd in plaats van 60 minuten dan vindt ik dat een win-win situatie. Je bespaard de autokosten en het zou wel eens voordeliger kunnen zijn om de Stromer maar te pakken.

Is 25 km/h niet genoeg?
In principe wel. Voor kleine ritjes is het fijn rijden, maar het kost me soms teveel tijd en mede daarom wil ik een Stromer. Het plan om de auto alleen maar werk gerelateerd te gebruiken wordt dan werkelijkheid. Zo leuk vind ik autorijden niet, Je doet niets, je moet erg opletten en je moet je gigantisch inhouden als je maar 100 mag op de snelweg als je niet in de file staat tenminste. Met de auto naar Oss gaat wel sneller, klopt, maar met een Stromer worden je toertochten ook langer en verder want je doet het sneller en die wind door je toet is heerlijk (dus in de winter komt er een Helly Hansen regengerei want dat is pas goed spul zodat ik ook met wat regen weg kan).

Eerst was ik erg sceptisch over een speed pedelec, maar dat is echt onterecht want het gaat zo heerlijk vooruit. Helm voel je nauwelijks en het opladen gaat ook best vlot. De lader is 190 watt en dat schiet wel op. Ik laad niet in de nacht, maar in de vroege ochtend. Ik ben me er terdege van bewust dat je in de winter blij mag zijn met 60 km range. Dat is ruim voldoende, maar hij zal vaak aan de lader moeten. Ik doe zoals ik nu gewend ben precies 10 wh per kilometer. Op de Qwic red ik dat met 6 wh.

Het is een erg fijn apparaat.
Ik snap niet zo goed waarom je een hele dure speedpedelec koopt om je vervolgens op illegale wijze op het fietspad te begeven? Dan kun je toch net zo goed je Qwic chippen, die Brose motor trekt dan sneller op dan een Stromer. Daar heb ik wel eens naast gestaan en moest ik meer moeite bij doen om voor te blijven dan de Stromer ST2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Supertjeduc schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 01:42:
[...]

Er is niks spannends aan het crankstel van een Stromer, komt van FSA en je kan daar zonder problemen kettingbladen voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
doek55 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom je een hele dure speedpedelec koopt om je vervolgens op illegale wijze op het fietspad te begeven? Dan kun je toch net zo goed je Qwic chippen, die Brose motor trekt dan sneller op dan een Stromer. Daar heb ik wel eens naast gestaan en moest ik meer moeite bij doen om voor te blijven dan de Stromer ST2.
Dat is te cru (nofi). ;)

De Qwic heeft zijn eigen charmes en die loopt zalig op 25 km/h. Er zijn 2 redenen om de Qwic niet te chippen:

>smalle banden, kan dan gaan zwabberen
>dan komt er wel zoveel kracht op de ketting en de naaf

De Stromer heeft zijn eigen uiterlijk en dat vind ik best gaaf. Nu geil ik niet op die fiets want als de testweek voorbij is ben ik ook weer blij met mijn eigen fiets. Ik zal de Qwic dan ook meer afrijden want ergens volgend jaar kan ook december zijn.

Je kunt het ook van een andere kant bekijken en zeggen dat je illegaal op het fietspad rijdt voor een kleine kilometer want de rest in Oss waar ik rijd is het brom- en fietspad. ik zie het issue niet zo. Laatst wel even op de weg gereden en dat viel wel mee.

Wat ik echt goed vind aan de Stromer is zijn karakter. Je gaat zeer snel 35 km/h en hij houdt niet in als je eens wat minder kracht zet.

Nu hoef ik geen verantwoording af te leggen, maar ik snap jouw visie ook. Het is gewoon een totaal andere beleving op beide. De Qwic rijdt bij 25 km/h gladder op asfalt. Bij de Stromer hoor je de banden weer heel erg goed en is gebouwd op snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
doek55 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Dus om te vermijden dat je af en toe een halve km illegaal op het fietspad rijdt ga jij aanraden om illegaal een fiets te chippen...

Ik wil de eerste agent nog zien die een boete uitschrijft omdat je met een speedpedelec in het dorp rustig (<25) op het fietspad rijdt. Het komt er vooral op aan je snelheid en gedrag aan te passen aan de omstandigheden.
Ik ga in een drukke winkelwandelstraat met een gewone fiets ook geen 20 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jimh307 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Nu hoef ik geen verantwoording af te leggen, maar ik snap jouw visie ook. Het is gewoon een totaal andere beleving op beide. De Qwic rijdt bij 25 km/h gladder op asfalt. Bij de Stromer hoor je de banden weer heel erg goed en is gebouwd op snelheid.
Ik denk dat de standaard banden op de Stromer een beetje te veel offroad kwaliteiten heeft.
Als je woon-werk verkeer doet met een Stromer en continu op asfalt zit, dan zou ik daar toch andere banden op zetten, dat gaat minder lawaai opleveren, en waarschijnlijk ook leiden tot een grotere actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:15
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Dus om te vermijden dat je af en toe een halve km illegaal op het fietspad rijdt ga jij aanraden om illegaal een fiets te chippen...

Ik wil de eerste agent nog zien die een boete uitschrijft omdat je met een speedpedelec in het dorp rustig (<25) op het fietspad rijdt. Het komt er vooral op aan je snelheid en gedrag aan te passen aan de omstandigheden.
Ik ga in een drukke winkelwandelstraat met een gewone fiets ook geen 20 rijden.
Hier worden ze regelmatig bij bosjes op de bon geslingerd. Bij een brommercontrole krijgt alles met gele kentekenplaat een bekeuring.

Desondanks zie ik inderdaad weinig speedpelecs op de rijbaan waar dat verplicht is. Snap ik ook wel, want ze komen bijna allemaal snelheid tekort tov het overige verkeer, waar dat bij een echte bromfiets een stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
doek55 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Hier worden ze regelmatig bij bosjes op de bon geslingerd. Bij een brommercontrole krijgt alles met gele kentekenplaat een bekeuring.

Desondanks zie ik inderdaad weinig speedpelecs op de rijbaan waar dat verplicht is. Snap ik ook wel, want ze komen bijna allemaal snelheid tekort tov het overige verkeer, waar dat bij een echte bromfiets een stuk minder is.
Het is duidelijk dat er een hiaat in de wet is.

Mijn voorstel zou simpel zijn: binnen de bebouwde kom en op het fietspad is de maximum snelheid voor alle fietsers 25 of 30 km/h. Ook geldig voor racefietsen, speed pedelecs, mountain bikes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:21
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:03:
..... een halve km illegaal op het fietspad rijdt ga jij aanraden om illegaal een fiets te chippen...

Ik wil de eerste agent nog zien die een boete uitschrijft ....
Ilegaal is illegaal, het maakt geen verschil of je met een ebike harder rijdt op een rustig stuk waar het mogelijk is, of dat je met een speedpedelec op een fietspad langzamer rijdt om je aan te passen. Beiden overtreden bewust de regels en geven aan zich aan te passen naar de situatie die zich voordoet.

mbt bekeuren zal het op een kort stukje waarschijnlijk in een dorp minder snel gebeuren, dan in een stad, waar er specifiek op gele platen wordt gelet. Maar feitelijk geldt dat dus ook voor te hard rijden met een ebike. Rijdt je 40+ km/h zal meer aandacht trekken dan 27-30km/h. Zeker zonder helm en gele plaat.
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:35:
......
Mijn voorstel zou simpel zijn:......
Nog simpeler is de maximum snelheid voor ieder voertuig te beperken, zowel op fietspad als op rijweg, zodat onderlinge verschillen op de rijweg en het fietspad minimaal zijn.
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:35:
....
Het is duidelijk dat er een hiaat in de wet is. .
Hiaten zijn er altijd en altijd zullen er zaken tussen wal en schip vallen.

[ Voor 28% gewijzigd door elinx op 28-07-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
En dat zie je ook gebeuren in centrumsteden.
Bv in Mechelen is heel het centrum begrensd op 30 km/h, en alle straten zijn zogenaamde fietsstraten. Auto's mogen fietsen niet inhalen. Hetzelfde gebeurt in het centrum van Brussel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:50:
..... alle straten zijn zogenaamde fietsstraten. Auto's mogen fietsen niet inhalen. .....
Dat betreft dan wegen met gemengd verkeer, maar op (soms smalle) fietspaden wordt het ook niet altijd fijn gevonden (door alle partijen) met een mix van (naast elkaar fietsende) fietsers, wielrenners, ebikes en blauwe platen van uiteenlopende groepsgrootte en snelheden van 10km/h tot ca 30km/h en dan soms ook nog in twee richtingen op één fietspad. Ik kan je verzekeren dat irritaties regelmatig uitgesproken worden.
Echter heeft het beperken van de maximum snelheid aldaar nogal wat voeten in de aarde, omdat de snelheid niet automatisch beperkt wordt bij fietsen en een snelheidsmeter meestal ontbreekt.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 28-07-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
elinx schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:38:
[...]
Dat betreft dan wegen met gemengd verkeer, maar op (soms smalle) fietspaden wordt het ook niet altijd fijn gevonden (door alle partijen) met een mix van (naast elkaar fietsende) fietsers, wielrenners, ebikes en blauwe platen van uiteenlopende groepsgrootte en snelheden van 10km/h tot ca 30km/h en dan soms ook nog in twee richtingen op één fietspad. Ik kan je verzekeren dat irritaties regelmatig uitgesproken worden.
Echter heeft het beperken van de maximum snelheid aldaar nogal wat voeten in de aarde, omdat de snelheid niet automatisch beperkt wordt bij fietsen en een snelheidsmeter meestal ontbreekt.
Inderdaad, een heleboel straten krijgen zelfs geen echt voetpad meer. Mixen van traag en iets sneller doet alles vertragen.
Maar we spreken hier wel over de echte kern van de stad, of de diverse suburbs in het geval van Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:36:
....
Maar we spreken hier wel over de echte kern van de stad, of de diverse suburbs in het geval van Brussel.
De fietspaden waar ik het over heb liggen door heel Nederland en vooral op de soms relatief drukke recreatieve fietspaden (bv duin en bos) komt de irritatie tussen de gebruikers voor.
Wat de oplossing voor de één is komt op de ander over als een belemmering of gevaar.
Daarom komt in dit topic de discussie regelmatig (generaliserend) terug en wordt naar de (falende, gevaarlijke of illegale) andere gebruiker gewezen als oorzaak en is de beste oplossing altijd in het voordeel van de aangever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:01
Wellicht niet het juiste topic hiervoor maar stel de vraag toch....
Iemand hier die ervaringen heeft met oftewel Spigen Gearlock of de Quad Lock telefoonhouders.
Alternatieven zijn natuurlijk ook welkom!
Ben na de aanschaf van Batavus Wayz E-go op zoek naar een degelijkE houder voor mijn iPhone 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Jupiter2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:48:
Wellicht niet het juiste topic hiervoor maar stel de vraag toch....
Iemand hier die ervaringen heeft met oftewel Spigen Gearlock of de Quad Lock telefoonhouders.
Alternatieven zijn natuurlijk ook welkom!
Ben na de aanschaf van Batavus Wayz E-go op zoek naar een degelijkE houder voor mijn iPhone 11.
Wij hebben Quadlock... het is fantastisch maar prijzig. Spigen is duidelijk een clone en zal ongetwijfeld prima werken.

Quad lock heeft meer opties (zowel voor als op het stuur). Maar als de Spigen stuurhouder past zou ik die nemen, scheelt toch wel een aardig bedragje als ik het goed zie.

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 28-07-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
roffeltjes schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Wij hebben Quadlock... het is fantastisch maar prijzig. Spigen is duidelijk een clone en zal ongetwijfeld prima werken.

Quad lock heeft meer opties (zowel voor als op het stuur). Maar als de Spigen stuurhouder past zou ik die nemen, scheelt toch wel een aardig bedragje als ik het goed zie.
Over passen gesproken....
Gaat de vorm van mijn stuur hier een probleem opleveren?
Zou mn smartphone liefst rechts op t stuur monteren...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2D0bLESFKwd5rz-flLKj16y0GCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUGstMR7UGkxyHfN4hjj06x4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
Waar ga je de telefoon voor gebruiken
Ik heb nu een iWatch en kan mijn iPhone in mijn zak laten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
elinx schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:16:
[...]
De fietspaden waar ik het over heb liggen door heel Nederland en vooral op de soms relatief drukke recreatieve fietspaden (bv duin en bos) komt de irritatie tussen de gebruikers voor.
Wat de oplossing voor de één is komt op de ander over als een belemmering of gevaar.
Daarom komt in dit topic de discussie regelmatig (generaliserend) terug en wordt naar de (falende, gevaarlijke of illegale) andere gebruiker gewezen als oorzaak en is de beste oplossing altijd in het voordeel van de aangever.
Dat internetgedrag ken ik. Ik heb op de site van de fietsersbond eens een antwoordje geschreven. Blijkt dat er haat is tussen de wielertoeristen en de ebikers, de ebikers hebben het niet met de speed pedelecs, en dan wordt er ook nog geklaagd over de dames op leeftijd in groep, de yuppen met bakfiets en 4 kinderen, en dan de echte wielrijders tegen de cafe racers of de gravelbikers.

Heb voorgesteld om een betoging te organiseren zodat we autostrades omvormen tot fietspad met voor elke categorie een strook van 1,5m breed, en dan jagen we de vrachtwagens en de leaserijders gewoon over de oude fietspaden.

Al dat gezever over wat de anderen fout doen....

Vorige week ben ik wat van hotel naar hotel gaan fietsen. Op sommige plaatsen waren we echt niet alleen, en ja, dan moet je eens vertragen of versnellen of uitwijken... so what. Al bij al niks echt storend of te gevaarlijk gezien. Maar ik ga dan ook geen wielrenners opzettelijk hinderen, maar als ik ergens al een scoutsgroep voorbij rijdt, dan moeten ze ook even wachten. Ging wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Jupiter2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Zou mn smartphone liefst rechts op t stuur monteren...[Afbeelding]
Heel veel plaats is er niet, maar het kan wel denk ik. Gaat wel een beetje schuin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Jupiter2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Zou mn smartphone liefst rechts op t stuur monteren...
Gaat wel lukken, als het niet links lukt dan wel rechts. Het wordt inderdaad wel een beetje scheef. Kan ook centraal op je stuurpen, maar die staat zo te zien wel erg recht omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
roffeltjes schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Gaat wel lukken, als het niet links lukt dan wel rechts. Het wordt inderdaad wel een beetje scheef. Kan ook centraal op je stuurpen, maar die staat zo te zien wel erg recht omhoog.
Centraal op de stuurpen?
Waar had je die gedacht dan?
Denk niet dat dat past qua bevestiging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
Supertjeduc schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:25:
Waar ga je de telefoon voor gebruiken
Ik heb nu een iWatch en kan mijn iPhone in mijn zak laten
Navigatie voornamelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Jupiter2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:25:
[...]

Centraal op de stuurpen?
Waar had je die gedacht dan?
Denk niet dat dat past qua bevestiging....
Allereerst, ik zou het stuur handiger vinden ipv je telefoon op een rechtopstaande pen te monteren.. maar het kan wel als je echt tekort ruimte hebt.

- De out front adapter monteren, maar ipv naar voren (waar je Bosch display zit) het naar achter (onder) laten wijzen.
- De simpele handlebar stem mount nemen en die op je pen bevestigen. Dat is chiquer op een ronde pen, maar gaat op jouw pen ook wel vastzitten. Nadeel is natuurlik dat om je pen te verstellen je de quadmount moet losknippen en daarna weer vastzetten met nieuwe tie-wraps.

De eerste optie is dus zeker mooier, maar een tientje duurder en de handlebar/stem mount kan je op meer plekken kwijt. Het is een mooi systeem.. maar niet goedkoop :+

Toevalligerwijs heb ik beide mounts gehad op onze MTB's, al staat onze pen gewoon vlak en zijn de quadlocks weer terug op de e-bikes (overzetten is dusdanig simpel dat ik mezelf die paar tientjes bespaar),

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 28-07-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:27:
[...]

Dat internetgedrag ken ik. Ik heb op de site van de fietsersbond eens een antwoordje geschreven. Blijkt dat er haat is tussen de wielertoeristen en de ebikers, de ebikers hebben het niet met de speed pedelecs, en dan wordt er ook nog geklaagd over de dames op leeftijd in groep, de yuppen met bakfiets en 4 kinderen, en dan de echte wielrijders tegen de cafe racers of de gravelbikers.

Heb voorgesteld om een betoging te organiseren zodat we autostrades omvormen tot fietspad met voor elke categorie een strook van 1,5m breed, en dan jagen we de vrachtwagens en de leaserijders gewoon over de oude fietspaden.

Al dat gezever over wat de anderen fout doen....

Vorige week ben ik wat van hotel naar hotel gaan fietsen. Op sommige plaatsen waren we echt niet alleen, en ja, dan moet je eens vertragen of versnellen of uitwijken... so what. Al bij al niks echt storend of te gevaarlijk gezien. Maar ik ga dan ook geen wielrenners opzettelijk hinderen, maar als ik ergens al een scoutsgroep voorbij rijdt, dan moeten ze ook even wachten. Ging wel goed.
Blijf je toch hebben. En dan kun je afvragen waar een kern van waarheid in zit. Bepaalde zaken herkennen toch wel veel mensen.

Hier in het Limburgse heuvelland wordt er veel en graag gewielerd logischerwijs. In het dorp is de doorgaande weg 30kmh met overal rechts voorrang verlenen. De gemiddelde fietser heeft daar moeite mee, maar stopt toch wel voor een auto. De gemiddelde wielrenner heeft daar schijt aan en knalt door. De gemiddelde automobilist rijdt daar ook geen 30 helaas...... En laatst had ik het helemaal mooi, een auto die wel netjes 30 reed werd daar ingehaald door een wielrenner......dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen. Die paar 100 meter dat je even in moet houden zijn teveel gevraagd blijkbaar, neem dan de route buitenom denk ik.

Maar blijkbaar werkt wel iets goed, want ernstige ongelukken ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:57:
........... En laatst had ik het helemaal mooi, een auto die wel netjes 30 reed werd daar ingehaald door een wielrenner...........
pffffff ...... Blij dat het geen gechipte ebike was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:08:
[...]
pffffff ...... Blij dat het geen gechipte ebike was :)
Hoezo nou weer gechipt? Met een gewone ebike lukt dit ook wel hoor, 30km/u is nu ook weer niet bijzonder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Blijf je toch hebben. En dan kun je afvragen waar een kern van waarheid in zit. Bepaalde zaken herkennen toch wel veel mensen.

Hier in het Limburgse heuvelland wordt er veel en graag gewielerd logischerwijs. In het dorp is de doorgaande weg 30kmh met overal rechts voorrang verlenen. De gemiddelde fietser heeft daar moeite mee, maar stopt toch wel voor een auto. De gemiddelde wielrenner heeft daar schijt aan en knalt door. De gemiddelde automobilist rijdt daar ook geen 30 helaas...... En laatst had ik het helemaal mooi, een auto die wel netjes 30 reed werd daar ingehaald door een wielrenner......dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen. Die paar 100 meter dat je even in moet houden zijn teveel gevraagd blijkbaar, neem dan de route buitenom denk ik.

Maar blijkbaar werkt wel iets goed, want ernstige ongelukken ben ik nog niet tegengekomen.
Die bejaarde die ik gister tegenkwam dacht hetzelfde, gelukkig keek ik nog een keer naar links en heb ik toch maar besloten om te remmen. Kennelijk hebben fietsers altijd voorrang nadat ik hem vroeg of die dood wilde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razertje
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-12-2024
Over bejaarden gesproken.

Ik heb op mijn 68e toch maar besloten een Batavus Razer te kopen. Superfiets!
Dit is de opvolger van mijn Qwic performance met nuvinci naaf en MPF motor (pmn-360)
Mijn dilemma is het volgende.
Mijn lengte is 1.76, binnenbeenlengte ongeveer 83cm. Dus framemaat 53 of 57.
Ik rij nu op 57 en dat bevalt goed. Heel goed zelfs.
Het enige probleem is de zadelhoogte. Als ik ooit ( als ik oud ben) een geveerde zadelpen wil monteren kan dat niet in het 57 frame. Dan wordt het wel erg klimmen. Overigens mis ik een verende zadelpen nu helemaal niet.
Ik kan de fiets bij 12go deze week nog ruilen voor een 53 maat.
Zijn er goede argumenten om dit te overwegen?
Kortom; mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nadeel met een frame een maat kleiner is dat je stuur ook dichterbij komt, en daardoor de geometrie en het lekkere fietsen wss om zeep geholpen wordt. Verende zadelpen, dan zou ik eerder voor een ander zadel gaan tzt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Razertje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:13:
Over bejaarden gesproken.

Ik heb op mijn 68e toch maar besloten een Batavus Razer te kopen. Superfiets!
Dit is de opvolger van mijn Qwic performance met nuvinci naaf en MPF motor (pmn-360)
Mijn dilemma is het volgende.
Mijn lengte is 1.76, binnenbeenlengte ongeveer 83cm. Dus framemaat 53 of 57.
Ik rij nu op 57 en dat bevalt goed. Heel goed zelfs.
Het enige probleem is de zadelhoogte. Als ik ooit ( als ik oud ben) een geveerde zadelpen wil monteren kan dat niet in het 57 frame. Dan wordt het wel erg klimmen. Overigens mis ik een verende zadelpen nu helemaal niet.
Ik kan de fiets bij 12go deze week nog ruilen voor een 53 maat.
Zijn er goede argumenten om dit te overwegen?
Kortom; mis ik iets?
Een verende zadelpen is overrated of je moet gaan naar die trapeziumspullen, maar zelfs dan...
Als je het nu niet mist, dan zou ik toch kiezen voor het frame dat beste past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
roffeltjes schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:22:
[...]

Allereerst, ik zou het stuur handiger vinden ipv je telefoon op een rechtopstaande pen te monteren.. maar het kan wel als je echt tekort ruimte hebt.

- De out front adapter monteren, maar ipv naar voren (waar je Bosch display zit) het naar achter (onder) laten wijzen.
- De simpele handlebar stem mount nemen en die op je pen bevestigen. Dat is chiquer op een ronde pen, maar gaat op jouw pen ook wel vastzitten. Nadeel is natuurlik dat om je pen te verstellen je de quadmount moet losknippen en daarna weer vastzetten met nieuwe tie-wraps.

De eerste optie is dus zeker mooier, maar een tientje duurder en de handlebar/stem mount kan je op meer plekken kwijt. Het is een mooi systeem.. maar niet goedkoop :+

Toevalligerwijs heb ik beide mounts gehad op onze MTB's, al staat onze pen gewoon vlak en zijn de quadlocks weer terug op de e-bikes (overzetten is dusdanig simpel dat ik mezelf die paar tientjes bespaar),
Aangezien de Spigen rechts op de mount de connector heeft denk ik dat die als optie het meest logisch is. Zal misschien net passen naast de display ( is overigens geen Bosch). De optie van de stuurpen lijkt me iets te omslachtig/onhandig.
Belangrijkste is echter dat ik mn dure iPhone gewoon echt vast wil hebben zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
Jupiter2 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Aangezien de Spigen rechts op de mount de connector heeft denk ik dat die als optie het meest logisch is. Zal misschien net passen naast de display ( is overigens geen Bosch). De optie van de stuurpen lijkt me iets te omslachtig/onhandig.
Belangrijkste is echter dat ik mn dure iPhone gewoon echt vast wil hebben zitten...
Ik weet niet welke navigatie je gebruikt
Maar ik heb die van Apple gebruikt op mijn motor
Bluetooth dopjes in ( heb ik altijd in voor muziek en tegen de herrie van de wind)
iPhone in mijn zak en iWatch geeft dan de richting aan
En je krijgt gesproken aanwijzingen
Vind het verrassend goed werken , je hoeft niks te monteren er gaat niks kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Supertjeduc schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:40:
[...]

Ik weet niet welke navigatie je gebruikt
Maar ik heb die van Apple gebruikt op mijn motor
Bluetooth dopjes in ( heb ik altijd in voor muziek en tegen de herrie van de wind)
iPhone in mijn zak en iWatch geeft dan de richting aan
En je krijgt gesproken aanwijzingen
Vind het verrassend goed werken , je hoeft niks te monteren er gaat niks kapot
Om op grote wegen te rijden is dat doenbaar, maar als je aan wat moeilijkere kruispunten komt, dan wil je toch even het kaartje bekijken.

De discussie is al een paar keer gevoerd. Het kan zeker met een telefoon, maar er zijn een paar 'hindernissen'.
- batterij is na 2-4 uur leeg
- in de volle zon moeilijk zichtbaar
- riskeert te overhitten (en valt dan uit)
- risico op schade

Ik verkies een Garmin, kost je een 200€, en alvast de nadelen hierboven zijn van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
Tommie12 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Om op grote wegen te rijden is dat doenbaar, maar als je aan wat moeilijkere kruispunten komt, dan wil je toch even het kaartje bekijken.

De discussie is al een paar keer gevoerd. Het kan zeker met een telefoon, maar er zijn een paar 'hindernissen'.
- batterij is na 2-4 uur leeg
- in de volle zon moeilijk zichtbaar
- riskeert te overhitten (en valt dan uit)
- risico op schade

Ik verkies een Garmin, kost je een 200€, en alvast de nadelen hierboven zijn van de baan.
Gebruik Komoot als navigatie.
Heb daarmee geen batterij probleem...
Wat betreft de zon, dat zal altijd een issue zijn denk ik.
Oververhitting geen ervaring mee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razertje
Dank voor de feedback. Ik blijf opmijn huidige 57 cm Razer razen😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmderks93
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 19:31
Vanmiddag was ie er dan opeens. De QonQer sport. Rechtstreeks van de fabriek in Duitsland.
Alles afgemonteerd en op de juiste hoogte gezet. Alleen lukt het me niet het stuur wat omhoog te krijgen. Bout van bovenaf los, zelfs er helemaal uit uiteindelijk... Maar geen beweging in te krijgen. Zou het stuur dan niet hoger kunnen? Eerst iig wel wat rechterop gezet, dit is al een stuk beter.

Zoals eerder hier op het forum aangegeven, met gemak naar de 28kmh, ondanks dat deze stopt met ondersteunen op 25kmh. De motor is helaas wel duidelijk hoorbaar. Hoe is dit bij andere qonqer gebruikers hier op het forum?

Er zit een automatisch remlicht op, welke werkt op een sensor welke de vertraging meet, heb nog niet kunnen zien dat ie het deed. (iemand achter me fietsend om te kijken natuurlijk)

Morgen een rit naar het werk, 20km.

Review word bijgewerkt hieraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:01
Razertje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:26:
Dank voor de feedback. Ik blijf opmijn huidige 57 cm Razer razen😊
Geweldige fiets de Razer. Ik heb er nu 500 km opzitten met veel fietsplezier. Ook bij 12Go gekocht (57cm) voor een hele scherpe prijs. Ik zal eens een compacte review schrijven

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
mcmiles schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:57:
[...]

Geweldige fiets de Razer. Ik heb er nu 500 km opzitten met veel fietsplezier. Ook bij 12Go gekocht (57cm) voor een hele scherpe prijs. Ik zal eens een compacte review schrijven
Hier ook sinds een aantal weken een Razer in bezit (53cm). Erg blij mee, en sinds de Brake Boosters heel erg blij :*)

[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 29-07-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razertje
Maken die brakeboosters echt zo'n groot verschil? En zo ja, is dat zelf te doen?
Ik vind de remmen zeker niet onder doen voor de schijfremmen van mijn oude Qwic. Iets meer opletten bij het doseren, dat wel, maar prima stopkracht. Met regen weet ik het nog niet, maar dan neem ik toch de auto😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Razertje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 00:26:
Maken die brakeboosters echt zo'n groot verschil? En zo ja, is dat zelf te doen?
Ik vind de remmen zeker niet onder doen voor de schijfremmen van mijn oude Qwic. Iets meer opletten bij het doseren, dat wel, maar prima stopkracht. Met regen weet ik het nog niet, maar dan neem ik toch de auto😉
Het voelt iets steviger, ik kwam van schijfremmen en vond deze remmen zompig aanvoelen, met brake boosters voelt het beter, ook doseert het makkelijker.
Het grootste voordeel echter is het gebrek aan schreeuwende remmen, ik had steeds vaker dat een rem opeens erg veel herrie maakte, zowel met droog als nat weer, zacht en hard remmen. Dit was op te lossen door de remmen opnieuw af te stellen maar na een paar kilometer kwam het steeds terug. Nu al een paar honderd kilometer geen piepje meer gehoord.
Ik zou het niet voor de remkracht doen in ieder geval, die was al goed.
Monteren doe je in minder dan 10 minuten voor en achter, de instructie is 1 plaatje wat alles duidelijk maakt.

Edit: ik heb deze: https://www.rosebikes.com/magura-evo-2-brake-booster-195687

[ Voor 4% gewijzigd door jodeltje op 30-07-2020 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razertje
Helder! Bedankt.
Nog even over de Magura. Ik zie op veel filmpjes bij het vervangen van de blokjes dat er een quick release piefje op zit.
Bij mij niet. Wordt dat veel meer schroefwerk bij het vervangen, en geldt dat ook voor de montage van de brakeboosters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Laatst online: 10:14
Voor het vervangen van je blokken moet je inderdaad de 2 onderste boutjes losdraaien.

Voor het monteren van de booster moet je alleen de 2 bovenste boutjes losdraaien, booster er tussen en weer vastdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:21
cmderks93 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:48:
...Alleen lukt het me niet het stuur wat omhoog te krijgen. Bout van bovenaf los, zelfs er helemaal uit uiteindelijk... Maar geen beweging in te krijgen. Zou het stuur dan niet hoger kunnen? Eerst iig wel wat rechterop gezet, dit is al een stuk beter.

...De motor is helaas wel duidelijk hoorbaar. Hoe is dit bij andere qonqer gebruikers hier op het forum?

Er zit een automatisch remlicht op,.....
Ha, mooi dat je er eentje hebt, geniet ervan. Over het stuur, ik hoop niet dat je die bout in het midden van de buis bedoeld, het is een Ahead stuur, daar is de buis gewoon vast (is voor het balhoofd stellen geloof ik), enkel dat "echte" stuur kun je een beetje stellen maar het is de bedoeling dat die in principe blijft zitten. Je kan wel zo'n Ahead verhoger kopen.

Ja, ik hoor de motor ook wel, maar heb me er nooit aan gestoord.

Remlicht.....ja, het lampje gaat iets veller branden maar dacht dat het alleen werkte in het donker, maar dat weet ik niet zeker.

Verder heb ik op m'n Qonqer nu het nieuwe systeem (controller en bediening etc), moet zeggen dat dit wel beter fietst. Voorheen moest ik echt werken als ik 'm op stand 1 had en dan harder dan 18 wilde fietsen. Nu loopt hij gewoon met geringe ondersteuning naar bijvoorbeeld 21 en dan kan ik zelf met gemak harder gaan fietsen. Voelt een beetje alsof het oude systeem het meer een instelling voor de snelheid was (en dus meer ondersteuning tot die snelheid) en dat het nu echt meer de kracht van de ondersteuning is, maar dat je zelf makkelijk bij kunt trappen. Het voelt nu meer als de ondersteuning die we ook op de bakfiets hebben (Shimano - bakfiets.nl). Al met al vind ik het een verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razertje
madmaxf1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 03:52:
Voor het vervangen van je blokken moet je inderdaad de 2 onderste boutjes losdraaien.

Voor het monteren van de booster moet je alleen de 2 bovenste boutjes losdraaien, booster er tussen en weer vastdraaien.
Bedankt, dat moet gaan lukken👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11

Voor het monteren van de brakebooster hoef je maar aan één kant het bovenste boutje los te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
cmderks93 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:48:
Vanmiddag was ie er dan opeens. De QonQer sport. Rechtstreeks van de fabriek in Duitsland.
Alles afgemonteerd en op de juiste hoogte gezet. Alleen lukt het me niet het stuur wat omhoog te krijgen. Bout van bovenaf los, zelfs er helemaal uit uiteindelijk... Maar geen beweging in te krijgen. Zou het stuur dan niet hoger kunnen? Eerst iig wel wat rechterop gezet, dit is al een stuk beter.
Nee dat kan zeer zeker niet, dat is het probleem van A-Head sets. Ik vind die eigenlijk alleen nuttig voor sport, niet voor alledaagse fietsen. Misschien kan er nog een spacer bij, maar dat moet je door een Fm laten doen en meer dan een cm is daar meestal niet te halen.

Enige optie is eigenlijk een andere A-Head stuurpen te kopen die wat meer omhoog wijst of wat korter is (of een verstelbare a-head stuurpen).

[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 30-07-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Razertje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 01:02:
Helder! Bedankt.
Nog even over de Magura. Ik zie op veel filmpjes bij het vervangen van de blokjes dat er een quick release piefje op zit.
Bij mij niet. Wordt dat veel meer schroefwerk bij het vervangen, en geldt dat ook voor de montage van de brakeboosters?
Op zich allemaal heel simpel:

- Remmen maak je los met de onderste twee Torx,
- Brakebooster monteer je op één van de twee bovenste Torx en schuif je om de andere Torx (goed te zien, één van de twee gaten is ruimer).

Zeker voor de achterrem vind ik quickreleases wel erg prettig, daar heb je toch wat minder ruimte met de achtedrager. Ze werken gewoon met je boosters (vervangen alleen de onderste Torx). De installatie van deze quick releases is een eitje, als je de eerste hebt gedaan is de rest minuutjes werk. Daarna is vervangen van blokjes echt een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:01

Goede tip van die brakeboosters. Ik heb ook last van de piepen tijdens het remmen, dwz de achterrem. Kun je een foto plaatsen om welke twee schroefjes het gaat? Ben zelf niet zo technisch wat de fiets betreft😉

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
mcmiles schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Goede tip van die brakeboosters. Ik heb ook last van de piepen tijdens het remmen, dwz de achterrem. Kun je een foto plaatsen om welke twee schroefjes het gaat? Ben zelf niet zo technisch wat de fiets betreft😉
Deze foto is wel duidelijk, let niet op de kekke kleuren.

Afbeeldingslocatie: https://gr33nonline.files.wordpress.com/2019/05/vintage-lightly-used-magura-hs33-raceline-hydraulic-rim-_57.jpg?w=1024&h=633&crop=1

Ik vind Brakeboosters een MUST met Magura HS11/HS33 remmen.

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 30-07-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmderks93
VFRRijder schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Over het stuur, ik hoop niet dat je die bout in het midden van de buis bedoeld, het is een Ahead stuur, daar is de buis gewoon vast (is voor het balhoofd stellen geloof ik), enkel dat "echte" stuur kun je een beetje stellen maar het is de bedoeling dat die in principe blijft zitten. Je kan wel zo'n Ahead verhoger kopen.
Ja, zeker wel, die van bovenaf is dat. Die zat los, in de doos, dus aangedraaid en later (voorzichtig) geprobeerd of dit mogelijk was.

Niet dus, heb gelukkig wel de verstelbare variant, dus iets meer naar me toe kunnen halen.
Ga eens denken over een andere pen, maar eerst even wat ervaring opdoen met de ritjes. Misschien kan ik er wel aan wennen zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmderks93
VFRRijder schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Verder heb ik op m'n Qonqer nu het nieuwe systeem (controller en bediening etc), moet zeggen dat dit wel beter fietst.
Kan je hier meer van vertellen? Ik heb het C230 display, is dit de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:21
cmderks93 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:31:
[...]

Kan je hier meer van vertellen? Ik heb het C230 display, is dit de nieuwe?
Ja, dat is de nieuwe, de oude is de Bafang sw102, iig zo zag hij eruit, weet niet of het ook echt die was of een replica.Je kan het ook zien aan het kettingblad aan de voorkant, daar zit nu een "bescherm" of "afloop" plastic voor, voorheen was het echt enkel het tandwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar nieuwe elektrische fiets. Het idee is om een geschikte fiets voor haar te kopen en dat ik sporadisch er ook een rondje op kan doen. Hierbij neem ik volledig voor lief dat de fiets te klein voor mij is, dit is geen enkel probleem. Ondanks dat de wensenlijst niet te gek is zie ik door het bomen het bos niet meer, daarom hier de vraag naar tips en tops.

Wensen en eisen
  • Vrouw 1.68 moet er goed op kunnen fietsen
  • geen voorwielaandrijving want;
  • kinderzitje moet voorop gemonteerd kunnen worden
  • optioneel kinderzitje achterop
  • minimaal 5 versnellingen
  • naafversnelling lijkt me erg geschikt
  • niet al te duur
Nu hebben Gazelle, Batavus en Cortina allemaal fietsen die op elkaar lijken, maar is het slim om voor een bepaald merk te gaan?
Ik heb wat meegelezen hier en daar, lijstjes zoals Chippu heeft gemaakt zijn mooi, maar ik heb geen idee waarom specifiek deze fietsen. Voor ons is een drager aan de voorkant echt niet noodzakelijk:
  • Cortina E-Common Family
  • Stella Dolce Comfort FDST
  • Batavus PACKD E-Go 2020 (Plus)
  • Gazelle Miss Grace C7 HMB 2020
  • Batavus Quip E-Go Extra Cargo 2020
  • Gazelle PuurNL HFB 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
NO2 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:09:
...
Wensen en eisen
  • ....
  • geen voorwielaandrijving want;
  • kinderzitje moet voorop gemonteerd kunnen worden
  • optioneel kinderzitje achterop
  • .....
Behalve
• Gazelle Miss Grace C7 HMB 2020
• Batavus Quip E-Go Extra Cargo 2020

Hebben alle andere genoemde ebikes een voorwiel aandrijving, waarmee je lijstje dus aanzienlijk korter wordt.
Van deze twee heeft de Batavus de accu op de voorstang, wat de montage van het zitje achter imho wat eenvoudiger maakt.
Ik kan niet beoordelen of ook de hydraulische schijfremmen een meerwaarde hebben tov de velgremmen bij de Gazelle. (de booster is hiervoor net genoemd)
De prijzen van beiden liggen heel dicht bij elkaar.

[ Voor 28% gewijzigd door elinx op 30-07-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Laatst online: 00:13

filthy rich

löp wa los

Via FiscFree kan ik ook voor 1500 euro bruto (+ 215 euro aan bonnen?, onbeperkt verzekering) terugkrijgen op mijn fiets.

Ben op zoek naar het volgende:
Model: Herenfiets
Lengte: 2m
Budget: 1400-2000 euro
Motor: Midden / Achter
Accu: 450Wh+
Gebruik: Woon/Werk 25km per dag
Geen derailleur

Beetje redelijke kwaliteit fiets zou mooi zijn.

Ik vond zelf het volgende:
De fiscfree website zelf is heel moelijk selecteren, dus heb vlug handmatig doorgezocht. Als ik op fietsenwinkel.nl (moet wel fysiek naar de winkel) kijk kom ik op de volgende kanshebbers:

Fietsenwinkel.nl (prijs kan wellicht hoger uitvallen door fisc free?)
Cortina E-Foss MM N8 2020 - 450Wh - BAFANG - 1800 euro
Brinckers Le Mans MCT 2020 Heren - 565Wh - BAFANG - 1900 euro
Brinckers Le mans M330 NUvinci 2019 - 565Wh - BAFANG - 2039 euro

FiscFree
Sparta R5e City Smart 2020 - 500Wh - Emotion - 1790 euro (5 versnellingen, nadeel?)
Sparta R5e 2020 - 500Wh - Emotion - 700 euro (geen idee wat verschil is met de city smart)
Batavus Wayz E-Go Deluxe 2020 - Emotion - 500Wh - 1700 (helaas nu niet leverbaar)
Cortina E-Foss MM N8 2020 - BAFANG - 450Wh/750Wh - 1819/1969 euro
Cortina E-Common N7 MM 2020 - BAFANG - Heren 450 - 1999
Gazelle CityGo C7 HMS 2020 - 400 Wh - Shimano Steps - 1889

Iemand nog advies/ervaringen? Behalve dat ik ze moet gaan uitproberen bij de winkel?

[ Voor 7% gewijzigd door filthy rich op 04-08-2020 23:07 ]

en aans löpt wa vast

Pagina: 1 ... 40 ... 229 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam