@
jimh307
Qwic laat zijn fietsen helemaal niet spaken maar koopt /besteld gewoon goedkope wielen.
Heb zelf ook iedere keer gesodemieter met de spaken van mijn MN8 Belt en mijn vrouw in mindere mate met haar MN7.
Ze (fietsstunt) haalt vandaag als het goed is mijn wiel op om deze te herspaken.
Toen de spaak brak en ik langs een fietsenmaker ging om te kijken of deze het snel kon herstellen gaf deze al meteen aan dat Qwic goedkope rommel gebruikt op haar fietsen...
De gebruikte wielen en de voorvork zouden ook op goedkope decathlon fietsen zitten, geloofde dat niet gezien de prijs maar ik was van de week bij de decathlon en ja hoor de zelfde velg en voorvork op goedkope BTWIN fietsen...
Probleem is dat de spaken van slechte kwaliteit zijn, de verkeerde spaakbussen gebruikt zijn (geen messing) waardoor deze bij spanning niet meegeven en afbreken op het schroefdraad in het busje.
Daarnaast is het wiel standaard ook niet goed gespaakt waardoor de spaken te schuin in het busje staan (extra frictie)
Bij hard remmen wordt de kracht op de spaken te hoog en dan knappen deze...
Aangezien ik veel fiets op plaatsen met grote hellingen (dijk afritten!) moet ik nog wel eens wat harder tot hard remmen, en dat wil wel, helemaal met een schijfrem. (officiele fietspaden!)
Qwic probeert gewoon zwaar te besparen en hun winst te maximaliseren, dit is niet erg zolang het niet ten koste gaat van de kwaliteit. (gebeurd nu wel)
Heb al aangegeven dat ik mijn wiel herspaakt wil hebben met goede spaken en busjes.
Ook vind ik de Schwalbe energizer plus banden erg slecht, deze "rollen" in de bochten en je verliest daardoor ook de controle over de fiets.
Ook zwabberen deze banden bij 25km/h, en waren ze 2 keer per week lek!
Heb deze banden zelf laten vervangen door CST Platinum Protector banden en deze hebben hier geen last van, fietst een stuk ontspannender.
[
Voor 14% gewijzigd door
fast-server op 27-05-2020 15:08
]