Mijn vrouw wil graag een elektrische fiets, puur voor recreatief gebruik. Dus voor in de weekenden en vakanties.
Nu waren we wezen kijken bij een plaatselijke fietsenboer, en daar kreeg ze een Gazelle Orange C310 als advies. Inclusief grotere accu, net boven de €3000

Nu snap ik heel goed dat er prijs en kwaliteitsverschillen zijn, maar wtf, daar koop je zelfs een nette scooter voor.
Een low-budget fiets ( Aldi, Lidl, etc ) van rond de €1000 werd daar ten zeerste afgeraden. Hadden naaf aandrijving, was niet prettig en soms gevaarlijk (glad wegdek tijdens regen), etc.
(maargoed da's ook de taak van een verkoper, concurrentie afraden, eigen product aanprijzen, kan ze dat niet kwalijk nemen)
Nu zijn we zo'n beetje online aan het zoeken, inlezen, testen bekijken, etc, maar dat bos begint steeds voller te worden. Er is zoveel keuze, zoveel variabelen, en sommige testen spreken elkaar lijnrecht tegen.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een tussenmoot, dus geen €1000 min of €3000 plus, zo rond de 1500 a 2000 zou een mooi bedrag zijn hoop ik.
Wellicht iemand hier haar een duw in de goede richting kan geven ?
Echt bijzondere eisen heeft ze niet, wel dat het een comfortabele fiets mag/moet zijn, framemaat 56~58cm, en een middenmotor.
En hij moet er 'normaal' uitzien, dus zoals een normale damesfiets, dus geen afwijkende ontwerpen aan frames ed, vind ze niet mooi.
Qua kwaliteit zijn de eisen ook niet zo hoog denk ik, ze zal er hoogstens 1000km per jaar mee fietsen.
Fietsbereik, iets gemiddeld denk ik ? Er zal hooguit 40 a 50km op een dag gefietst worden.
Sterkte, wel een dingetje, ik zou er soms wellicht ook even gebruik van maken, dus moet ie toch wel 130kg kunnen dragen.
Iemand een goede tip ?