Leuk en aardig allemaal, maar dan begrijp ik je argument nog steeds niet.mark777 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 08:07:
[…]
Dit topic gaat over elelktrische fietsen. Mijn fiets is een gewone fiets en is ook helemaal niet interesant. Het is ook niet zo interesant wat er allemaal mis is met mijn fiets. Ik wil alleen maar zeggen dat het kopen bij een particulier een groot risico is, Dan zou ik dat risico niet nemen voor 1200 euro
Je brengt zelf jouw miskoop aan als reden waarom je iemand afraadt om voor €1200 particulier een tweedehands fiets te kopen. Dan lijkt mij juist relevant wat er bij die aankoop mis is gegaan en of dat vooraf te herkennen was.
Dat het een gewone fiets betreft maakt daarvoor weinig uit. Was er bijvoorbeeld sprake van verborgen schade, een versleten onderdeel, een gebrek dat je bij een proefrit niet kon constateren of iets anders?
Zonder die context blijft er eigenlijk alleen over: “ik heb een slechte ervaring gehad, dus ik raad particulier kopen af.” Dat is natuurlijk makkelijk roepen, maar daar heeft iemand die een tweedehands fiets overweegt bijzonder weinig aan.
Sterker nog, zonder enige uitleg over wat er misging kun je ook moeilijk stellen dat particulier kopen “een groot risico” is op basis van jouw ervaring. We weten immers niet eens of het probleem iets met particulier kopen te maken had.
Volgens mij is dat juist waar een forum voor bedoeld is. Ervaringen delen, vertellen wat er misging en waar een volgende koper op kan letten. Anders kunnen we allemaal wel roepen wat we wel of niet zouden doen, zonder uit te leggen waarom.