Wat kost een nieuwe motor bij je FM? 300 pond betalen zonder garantie is best wel pittig.[b]APBaguette schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:55:[/b
Er staat nu 32k op de teller. Voor GBP 300 vervangen ze de as + lagers + verzendkosten. Als hij nog een half jaar meegaat is dat misschien wel redelijk, ik verwacht dat de batterij dan ook wel aan zijn eind is...
En bedoel je met onderdelen de onderdelen van de motor of de onderdelen van de fiets? Die laatste zijn toch niet duurder dan bij andere fietsen.
Niet zo somber; levensduur van E-bikes is de laatste tien jaar enorm verbeterd. Ik heb met de ION fietsen veel meer ellende gehad. Durf er eigenlijk wel een kleine weddenschap op te leggen dat de nieuwste Bosch weer beter zijn, technologie is toch echt nog steeds volwassener aan het worden.route99 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:56:
Tijd voor wat actie in Den Haag om deze verspilling te reduceren als de sector niks doet.... en gaat die wat doen met zo een mooi verdienmodel als de ebikes nu zijn.....
Yamaha is absurd duur in after market. Was al duur, maar lijkt nog duurder te zijn geworden.Wat zou je zelf nog kunnen doen? Heb me er nog niet voldoende in verdiept. Hoe kom je aan een betaalbare motor en is dat zelf te doen? Accu laten reviseren is al mogelijk maar niet altijd.
Bosch heb ik niet echt naar gekeken, maar zal wel een zelfde verhaal zijn.
Op zich zijn onze Razer na 5 jaar en 45.000 harde kilometers nog prima. Als de FM onder handen heeft gehad rijdt hij eigenlijk als nieuw,dus als de accus gaan dan vervang ik ze en rij weer verder.
Het is ook een vrij makkelijke som voor mij, nieuwe accu of motor is 1/3 van de prijs van een nieuwe fiets en restwaarde vind ik geen reden (die is na al die jaren toch al nihil). Het zou me niet eens verbazen als we zeker nog tien jaar ermee gaan doen. Het wordt voor mij pas spannend als Yamaha zijn steek veranderd en dat hebben ze nog nooit gedaan (jay Yamaha, boe Bosch).
[ Voor 106% gewijzigd door roffeltjes op 20-02-2020 22:33 ]