Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 220 221 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:52
Tacoos schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:20:
[...]

Ik onderhoud mijn fietsen grotendeels zelf, dus ketting+tandwielen vervangen of remblokken en schijven doe ik zelf. Ik hou er rekening mee dat de accu niet meer super is en dat er een revisie bij kan komen.
Meeste onzekerheid voor mij zit em in de motor, die heb ik nooit een in handen gehad en dat lijkt me een dure schade als die stuk gaat. Maar geen idee wat ik kwa levensduur van zo'n motor mag verwachten.
Tja, je leest vanalles… van 20000km over 20.000 miles tot 60.000km.
Feit is… er zijn niet zo veel fietsen die in hun hele levensduur de 20.000 over schrijden…

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06
Vandaag mijn nieuwe Cube Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 opgehaald uit Nijmegen.
Fijn ontvangen door de fietsenmaker aldaar en goede uitleg gekregen over de fiets en is de optimale zitpositie bepaald na een paar keer fietsen.
En wat fietst hij lekker! En die prachtige kleur, heel blij mee!
Van het weekeind mooi fietsen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1JavH0o0iYGYFscRz-BEaWL-qQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giepEFh7sbYihmZNo06zL1jt.jpg?f=fotoalbum_large

En ook op de Uebler X21 Volkswagen Compact II fietsendrager past hij prima:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4tCk8HR6YC_WpJr7UYkfW9Dzfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzPYgrVOwG3wF3EzRA9Xa3Np.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:07
Tommie12 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:01:
[...]

Tja, je leest vanalles… van 20000km over 20.000 miles tot 60.000km.
Feit is… er zijn niet zo veel fietsen die in hun hele levensduur de 20.000 over schrijden…
...waarop ik vroeger de nodige discussies had.

Een goede e-bike moet toch wel minimaal 20.000 km mee en vaak wel meer. Kijk ik naar mijn Gazelle dan is de Bosch motor als nieuw na 15.000 km op de teller. Geen speling te bekennen en nog steeds fluisterstil. De Nexus 8 naaf toont ook geen teken van slijtage. In juli hier weer een jaarrapport van mijn e-bike die dan weer 4 jaar is geworden en er nog pico bello uitziet. De FM zie ik ook niet vaak wat een goed teken is.

Een klein puntje was: de boordcomputer haperde een beetje zodat ik soms de fiets opnieuw aan moest zetten. Dit is opgelost door wat kontact-60 tussen display en houder te spuiten. Display zit vast. Contactspray is wel een van de basisbehoeften van een electronica kenner om in huis te hebben en duur is het ook niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:07
Tranquility schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:16:
Vandaag mijn nieuwe Cube Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 opgehaald uit Nijmegen.
Fijn ontvangen door de fietsenmaker aldaar en goede uitleg gekregen over de fiets en is de optimale zitpositie bepaald na een paar keer fietsen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is je van harte gegund. Daar ga je veel plezier mee hebben :) Wel even straks een review schrijven want wij zijn benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-04 19:33
mysticwizard schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:26:
We zijn op zoek naar nieuwe E-bikes voor het gezin en we hebben ondertussen enkele verkooppunten bezocht in onze buurt.
Het doel is om de fietsen recreatief te gebruiken in het weekend, zeker niet voor woon/werk.
De fietsen moeten geschikt zijn om kindjes te vervoeren / een fietskar te trekken.

Ik heb een overzicht gemaakt van verschillende fietsen die de dealers me aanraden.
Welke types zouden jullie ons eerder aanraden en welke juist minder?
Ik vermoed dat een batterij van 500Wh voldoende zal zijn voor onze ritten - feit is dat de fiets vaak een pak duurder wordt als we gaan naar een batterij van 625Wh.
Zal 50Nm voldoende zijn voor het trekken van een fietskar?
Belangrijk om mee te geven is dat we de fietsen wellicht 95% van hun tijd zullen inzetten op vlak terrein.

Prijs/kwaliteit lijkt de Norta L530 (riem) prijs kwaliteit wel een goede deal...
Op vlak van uiterlijk is hij iets minder maar voor het prijsverschil nemen we dat er wel bij..
Nexus 5 speed versus Enviole op de L540 - is deze de meerprijs het hier waard?

Eventueel andere aanraders voor onze behoeftes?

[Afbeelding]
Ik zou graag nog even terugkomen op bovenstaande post.
We zijn namelijk op verschillende specs erg aan het twijfelen. Met name:
* Riem of ketting
* Batterij: 500Wh of 625Wh
* 50Nm versus 75Nm motor.

We zullen de fietsen enkel gebruiken voor recreatieve tochten in de buurt (Oost- West Vlaanderen / vrij vlak) en de fietsen zullen een kinderwagen moeten trekken.
We schatten in dat we vnl. tochten zullen maken van 60-80km en gezien we een fietskar (met 2 kindjes) zullen trekken zitten we in twijfel over de range van de 500Wh batterij. De 625Wh batterij is dan weer vnl. verkrijgbaar bij duurdere modellen.
De fietsen zullen waarschijnlijk amper in regenweer gebruikt worden en gaan goed onderhouden worden / jaarlijks dealer onderhoud.
Heeft een riem een meerwaarde? Indien niet en we gaan voor een ketting kunnen we het "betaalbaar" houden door bv. de Norta b3010 te kiezen of de Dutch ID S50; beiden met ketting en 625Wh batterij pack. De Norta heeft dan ook nog eens de 75Nm motor terwijl de Dutch ID het nog steeds met 50Nm moet doen. Qua afwerking staan deze natuurlijk ook op een iets hoger niveau dan de modellen in de lagere prijsklasse / alhoewel dat voor ons niet zo bijzonder belangrijk is.
Dan zitten we in de prijsklasse +/- 3.800€ - terwijl de modellen die we normaal op het oog hadden +/- €3.000 zijn - maar die hebben dan maar 500Wh en 50Nm motor.
Gezien het echt om recreatieve tochten gaat vermoed ik dat 50Nm voldoende zal zijn?

Een dealer wist ook te vertellen dat de Norta B3010 uitgerust is met de "nieuwe" Shimano Cues 9 speed en deze een pak duurzamer zouden zijn dan vorige generaties ketting en cassettes. Deze was er alvast vrij lovend over (toch in deze prijsklasse)?
Wat is jullie mening? Thx!

[ Voor 3% gewijzigd door mysticwizard op 18-04-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 10:09
De fietskar doet mij naar de Performance Line van Bosch kijken.
De Norta B3020 heeft een gesloten kettingkast i.p.v een derailleur. Voor die 100 euro extra heeft de Norta B3020 mijn voorkeur boven de 3010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-04 19:33
Waarom zou de gesloten kast een voordeel zijn in ons geval? Ik zou denken dat dit vnl bij vaak rijden in regenweer een groot voordeel heeft? Dan is het de nexus 5 versnelling ipv shimano cues9 - maakt dit veel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:43

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind die Cubes machtig mooi. Zouden zo maar onze volgende fietsen kunnen zijn. Prijs kwaliteit klopt daar gewoon. Maar voorlopig nog zeer content over onze Stella's . Zijn dan wel failliet maar wij hebben er nooit problemen mee. Zijn wel uit het duurdere segment en afgemonteerd met de goede onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qvnGHd5J/IMG-20250405-WA0018.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
mysticwizard schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:35:
Waarom zou de gesloten kast een voordeel zijn in ons geval? Ik zou denken dat dit vnl bij vaak rijden in regenweer een groot voordeel heeft? Dan is het de nexus 5 versnelling ipv shimano cues9 - maakt dit veel uit?
Nexus 5 is een naaf die speciaal voor ebikes met hoog koppel.
Derailleur poetsen…. Is gewoon een klotewerkje.
Tochtjes van 60-80 km zijn gewoon echt lang voor kinderen. 80km bij een stevige bries ga je met een fietskar waarschijnlijk niet halen.
Riem is ook een voordeel als je wat op gravelpaden of een veldweg door gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:08
Leuk om te lezen!
Mijne staat voor 22ste op de planning maar dan een andere type! Ervaring de eerste keer naar binnen lopen was zeer positief (ook in Nijmegen)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
mysticwizard schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:35:
Mijn antwoord is al gegeven.
Tommie12 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 22:21:
[...]

Nexus 5 is een naaf die speciaal voor ebikes met hoog koppel.
Derailleur poetsen…. Is gewoon een klotewerkje.
Op vlakke ondergrond voldoet de Nexus 5 prima. Derailleur/meer versnellingen zijn altijd prettig maar hun voordeel komen echt naar voren bij hoogteverschillen.
Voor mij wint het onderhoudsvriendelijke boven het voordeel van meer versnellingen vooral omdat de fiets alleen recreatief gebruikt wordt op het vlakke land.
De gesloten kettingkast zorgt er ook voor dat de voordelen van een riem ook niet zo groot meer zijn.

Heb zelf een keer een proefrit gemaakt met een Nexus 5 samen met een Bosch Performance Line. Vond het wel een goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-04 18:45
Het verschil tussen naafversnelling en derailleur in onderhoud zoals @Tommie12 en @Athome vertellen zie ik ook zo. Ik fiets zelf met derailleur omdat onderhoud voor mij gemakkelijker is, maar voor de meeste mensen is naafversnelling de beste keuze.

Het verschil tussen dichte kettingkast en open kettingkast bij naafversnelling vind ik verwaarloosbaar. Een dichte kettingkast beschermd ietsjes tegen vuil, maar het vuil dat er in komt gaat er ook niet uit. Als je ketting langer wordt gaat die bij een dichte kettingkast aanlopen. Een open ketting niet. Daarom kun je bij een open ketting nog even doorfietsen tot de volgende onderhoudsbeurt of tot je je vakantie klaar hebt voor je hem moet laten spannen. Borstzak, vestzak. Ik zie geen verschil in hoelang de ketting meegaat tussen open en dichte kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

charrel

Cortisol4life..

Foxhill schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:04:
Het verschil tussen naafversnelling en derailleur in onderhoud zoals @Tommie12 en @Athome vertellen zie ik ook zo. Ik fiets zelf met derailleur omdat onderhoud voor mij gemakkelijker is, maar voor de meeste mensen is naafversnelling de beste keuze.

Het verschil tussen dichte kettingkast en open kettingkast bij naafversnelling vind ik verwaarloosbaar. Een dichte kettingkast beschermd ietsjes tegen vuil, maar het vuil dat er in komt gaat er ook niet uit. Als je ketting langer wordt gaat die bij een dichte kettingkast aanlopen. Een open ketting niet. Daarom kun je bij een open ketting nog even doorfietsen tot de volgende onderhoudsbeurt of tot je je vakantie klaar hebt voor je hem moet laten spannen. Borstzak, vestzak. Ik zie geen verschil in hoelang de ketting meegaat tussen open en dichte kast.
Met een gesloten kettingkast gaat je ketting met veel minder onderhoud toch echt stukken langer mee. Op de gazellig ebike van mijn dochter net bij 16.000km pas de ketting en tandwielen vervangen. Mijn ebike met open ketting en nexus 8 is elke 4000-6000km aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-04 10:54
Voor de mensen met verstand van bakfietsen:

Ik heb een mooie aanbod gekregen voor een nieuwe Urban Arrow Family Performance Plus Automatic met 545 Wh Bosch motor. Met accessoires erbij voor ongeveer 5.500 euro.

Nu zie ik dat de performance 75 Nm aan 'koppel' heeft. Als ik dat vergelijk met bijv een goedkoper merk als Tenways bakfiets, bieden die voor minder 120 Nm aan vermogen, maar wel met een Bafang motor.

Mijn vraag is dus: hoe belangrijk is dat vermogen? Veel meer dan een heuveltje op en af zullen we niet gaan, maar ik wil wel gelijk een goede aankoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:53
goldmemberf1 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:55:

Ik heb een mooie aanbod gekregen voor een nieuwe Urban Arrow Family Performance Plus Automatic met 545 Wh Bosch motor. Met accessoires erbij voor ongeveer 5.500 euro.

Nu zie ik dat de performance 75 Nm aan 'koppel' heeft. Als ik dat vergelijk met bijv een goedkoper merk als Tenways bakfiets, bieden die voor minder 120 Nm aan vermogen, maar wel met een Bafang motor.

Mijn vraag is dus: hoe belangrijk is dat vermogen? Veel meer dan een heuveltje op en af zullen we niet gaan, maar ik wil wel gelijk een goede aankoop doen.
Klopt die 120 nm wel? Er zit op de Tenways bakfiets een Bafang M600 motor en die komt in 250W en 500W. Alleen die eerste is legaal in Nederland. Het is wat onduidelijk, maar ik heb het idee dat de 500W versie 120 nm levert. De 250W 80 nm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmch9WbCvgMG-LilNiIoUZo2vSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6NMuPbY2KRV06Ln8TEBJPjY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-04 10:54
L.N. schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:30:
[...]

Klopt die 120 nm wel? Er zit op de Tenways bakfiets een Bafang M600 motor en die komt in 250W en 500W. Alleen die eerste is legaal in Nederland. Het is wat onduidelijk, maar ik heb het idee dat de 500W versie 120 nm levert. De 250W 80 nm.

[Afbeelding]
https://fietsenwinkel.nl/tenways-cargo-one

Deze levert 120Nm en 960 Wh, zou niet weten waarom die niet legaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:49
goldmemberf1 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:55:

Heb je al een proefrit gemaakt op de Urban Arrow? Zo ja, dan weet je al of 75Nm voldoende is. Veel koppel is vooral prettig als je jezelf niet kunt of wilt inspannen (met name tijdens wegrijden uit stilstand) of niet de moeite wil nemen om te schakelen.
Vergelijk het met een auto: als je ieder jaar met een caravan de bergen in gaat is het fijn om veel koppel te hebben, doe je dat niet dan voegt het niet veel toe.

Ik zou zelf 'een goede aankoop doen' niet baseren op de hoeveelheid koppel. Andere karakteristieken zijn (met name voor een bakfiets) veel belangrijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Een E-bike (dus zonder kentekenplaat) mag max. nominaal 250 watt vermogen hebben. In principe leveren alle e-bike motoren dit. Daar zit dus geen verschil in en hoef je bij kiezen ook niet naar te kijken.

Er zit wel verschil in koppel. Naafmotoren leveren normaal gesproken minder koppel dan middenmotoren.
Beide motortypes hebben hun eigen ondersteuningskarakteristiek.
Wat belangrijker is, is hoe het koppel aan het (achter)wiel afgegeven wordt. Dit is wat jij als bestuurder merkt.
Een Bosch met 75 Nm voelt waarschijnlijk veel krachtiger aan dan een Bafang met 90 Nm.
De waardes op papier zeggen dus niet zo veel.

Wat de praktijk leert is dat Bosch motoren, zeker de Performance Line en de Performance Line CX, als krachtig ervaren worden door gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Athome schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:51:
Een E-bike (dus zonder kentekenplaat) mag max. nominaal 250 watt vermogen hebben. In principe leveren alle e-bike motoren dit. Daar zit dus geen verschil in en hoef je bij kiezen ook niet naar te kijken.

Er zit wel verschil in koppel. Naafmotoren leveren normaal gesproken minder koppel dan middenmotoren.
Beide motortypes hebben hun eigen ondersteuningskarakteristiek.
Wat belangrijker is, is hoe het koppel aan het (achter)wiel afgegeven wordt. Dit is wat jij als bestuurder merkt.
Een Bosch met 75 Nm voelt waarschijnlijk veel krachtiger aan dan een Bafang met 90 Nm.
De waardes op papier zeggen dus niet zo veel.

Wat de praktijk leert is dat Bosch motoren, zeker de Performance Line en de Performance Line CX, als krachtig ervaren worden door gebruikers.
Daarnaast is de Performance Line serie voor zover ik weet intern volledig voorzien van metalen tandwielen, dus duurzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
charrel schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:05:
[...]

Met een gesloten kettingkast gaat je ketting met veel minder onderhoud toch echt stukken langer mee. Op de gazellig ebike van mijn dochter net bij 16.000km pas de ketting en tandwielen vervangen. Mijn ebike met open ketting en nexus 8 is elke 4000-6000km aan de beurt.
Ik haat die kettingkasten. Als je eens een (binnen)band moet vervangen, dan is het altijd een miserie om die dingen onbeschadigd van je fiets af te krijgen, en terug in elkaat te prutsen. Nu ja, mijn laatste ervaring dateery van jaren terug toen mijn kinderen dat hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Tommie12 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:26:
Ik haat die kettingkasten. Als je eens een (binnen)band moet vervangen, dan is het altijd een miserie om die dingen onbeschadigd van je fiets af te krijgen, en terug in elkaat te prutsen. Nu ja, mijn laatste ervaring dateery van jaren terug toen mijn kinderen dat hadden.
Herkenbaar. Ik had ook altijd ruzie met kettingkasten bij het vervangen van een band. Het leek wel of die dingen ontworpen zijn om zo lastig mogelijk te demonteren. En omdat kettingkasten fungeren als een klankkast, maken ze bij aanlopen of een (te) slappe ketting alleen nog maar meer herrie.

Wat dat betreft is een riemaandrijving echt een zegen, al ben ik wel benieuwd hoe je daar een band mee moet vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Tranquility schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:36:
[...]

Herkenbaar. Ik had ook altijd ruzie met kettingkasten bij het vervangen van een band. Het leek wel of die dingen ontworpen zijn om zo lastig mogelijk te demonteren. En omdat kettingkasten fungeren als een klankkast, maken ze bij aanlopen of een (te) slappe ketting alleen nog maar meer herrie.

Wat dat betreft is een riemaandrijving echt een zegen, al ben ik wel benieuwd hoe je daar een band mee moet vervangen.
Dat is echt niet moeilijk. Gewoon de wielbouten los, en de kabels van de naafversnelling even ontkoppelen. Dan neem je het wiel er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

charrel

Cortisol4life..

goldmemberf1 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:45:
[...]

https://fietsenwinkel.nl/tenways-cargo-one

Deze levert 120Nm en 960 Wh, zou niet weten waarom die niet legaal is?
De accu is 960watt, niet het vermogen. Een nieuwe dji motor levert wel tot 1000watt, die 250watt is een watt(ss)enneus. Dat is het maximale continu vermogen wat geleverd mag worden. Blijft een raar ding aangezien de meeste motoren tussen de 400-1000watt piek vermogen kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:25
Ik heb sinds van de week een Gazelle Avignon C8. Deze fiets heeft een accu in het frame. Nu valt mij op dat tussen de plastic afdekkap (die op de accu geschroefd zit) en het frame nog een spleet zit. Voor de rest zit er zo te zien ook geen afdichting rond. Heeft iemand ervaring hoe dit gaat met regen? Als ik dit zo zie verwacht ik dat er regen tussendoor kan komen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgwWIt0CEZzrnaQ--PkEWPCTtPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNae3ernoGB8O4ltg20aOtb9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjacka
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-04 22:21
90 % van de accu s liggen open en bloot, dat gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:16:
[...]

Dat is echt niet moeilijk. Gewoon de wielbouten los, en de kabels van de naafversnelling even ontkoppelen. Dan neem je het wiel er zo uit.
Maar als je het wiel eruit neemt moet de riem toch weer op spanning kunnen worden gezet ... of zie ik het verkeerd? (ken dat systeem (nog) niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:33
jimh307 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:16:
[...]

...waarop ik vroeger de nodige discussies had.

Een goede e-bike moet toch wel minimaal 20.000 km mee en vaak wel meer. Kijk ik naar mijn Gazelle dan is de Bosch motor als nieuw na 15.000 km op de teller. Geen speling te bekennen en nog steeds fluisterstil. De Nexus 8 naaf toont ook geen teken van slijtage. In juli hier weer een jaarrapport van mijn e-bike die dan weer 4 jaar is geworden en er nog pico bello uitziet. De FM zie ik ook niet vaak wat een goed teken is.
Voor veel fietsen is de 20.000 km al snel een soort theoretische exercitie. Zelf gebruik ik de e-bike dagelijks voor woon-werkverkeer. Maar ook dan duurt het met circa 16 km retour toch nog een redelijk aantal werkdagen op locatie alvorens de 20.000 km wordt aangetikt. Veel collega's, zijn meer mooi-weer fietsers, waarbij na circa 5 jaar een kilometerstand van circa 3.000 - 5.000 km niet ongewoon is. Waarbij het de vraag is of de motor in dat geval daadwerkelijk een 20 - 25 jaar mee zal gaan om überhaupt tot een circa 20.000 km te komen of niet.

Maar dat ze flinke afstanden mee kunnen gaan, dat is iets dat zeker is. Bij de oosterburen een relevant topic in deze:
https://www.pedelecforum....seinem-bosch-motor.69149/

Meerdere personen met kilometerstanden tot boven de 50.000 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@Halldor Eventueel water wat erin komt zal onderin het frame eruit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjacka
Nog even terugkomen op naafversnelling. Ik heb nu 10000 km gereden op mijn VDV met bosch performance en nexus 8. Ik ben niet erg tevreden over de nexus 8, wat ik ook probeer, ik krijg hem maar niet goed afgesteld. Heb de streepjes regelmatig opnieuw afgesteld, soms precies in het midden en soms wat meer naar links of rechts maar blijf last hebben van overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Laatst online: 09:22
@Sjacka
Twee dingen die je kan proberen/ je fietsenmaker.

Ten eerste niet afstellen op de streepjes bovenop je naaf maar op de onderkant, kan nog weleens verschil maken.
Ten 2e je complete binnenkabel eruit halen en invetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjacka
bedankt, wist niet eens dat er aan de onderkant van de naaf ook streepjes zaten, zal het zo eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-04 18:45
Nieuwe binnenkabel. Afstellen. Laten beoordelen door een fietsmonteur. Als het nog niet goed is nieuw binnenwerk.

De Nexus 8 moet natuurlijk gewoon af te stellen zijn. Van overslaan wat jij al veel hebt ervaren gaat de naaf uiteindelijk ook kapot, wat weer overslaan veroorzaakt.
Pagina: 1 ... 220 221 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam