Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 213 ... 228 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Karl
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:49
Tranquility schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:33:
[...]

De Bergamont E-Horizon Tour Wave ziet voor € 3699,- wel interessant uit, mooi frame ook. Alleen geen Kiox 300 display standaard. Dit geldt ook voor de duurdere modellen.
Heb ook nog nooit van dit merk gehoord. Duits waarschijnlijk?
Inderdaad duits merk dat al sinds de jaren 90 bestaat.

Ik heb de indruk dat de nexus 5 niet vlug gecombineerd wordt met een kiox 300, die ga je vlugger samen met een enviolo/rohlof zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06:12
Foxke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:08:
Fiets weer een keer bij de fietsenmaker… weer €300 kwijt aan reparatie van de motor, helaas buiten de garantie nu. Na 6 jaar en 12.000 km in weer en wind is het toch een beetje afgelopen met deze fiets.
Morgen een afspraak bij gazelle test center en volgende week naar de fietser in Ede om wat sparta’s te testen. En dan toch maar eens kijken wat het fietsplan van m’n werk kan doen.
Welke fiets fietste je? Ik zit met hetzelfde alleen na 2 1/2 jaar.. nooit zoveel kosten gehad aan een normale fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45
Foxke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:08:
Fiets weer een keer bij de fietsenmaker… weer €300 kwijt aan reparatie van de motor, helaas buiten de garantie nu. Na 6 jaar en 12.000 km in weer en wind is het toch een beetje afgelopen met deze fiets.
Morgen een afspraak bij gazelle test center en volgende week naar de fietser in Ede om wat sparta’s te testen. En dan toch maar eens kijken wat het fietsplan van m’n werk kan doen.
300? Weer?

Wat gaat er dan stuk aan de motor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poesjuh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 14:06
Einde middag langs fietswinkel gegaan die op papier de Cube Kathmandu had staan en ook besteld! Zal er met maandje of zo zijn, leuk vooruitzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
@Poesjuh Altijd fijn als de knoop doorgehakt is. Heel veel plezier met je nieuwe aankoop :)

Wel is de etiquette van dit forum dat je straks ook even aan ons laat weten hoe de fiets je bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:53
Ik heb nu ruim 2 jaar en 8 maanden een Stella Morena MDB FI 625 wat gewoon een geweldige fiets is. Maar als ik weer een volgende fiets zou kopen werd het waarschijnlijk ook een Cube nu Stella niet meer bestaat.
Die Cubes zien er goed uit en zijn vaak gunstig geprijsd. Veel plezier met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 13:52
We zijn op zoek naar een goed kettingslot. Je ziet er Abus Iven en Ivy het meest voorbij komen (overigens zijn niet alle reviews positief). De Iven is te kraken met de zogenaamde ‘Poolse’ sleutel. Hoe serieus nemen jullie dat? We wonen in een grote stad en hebben net een tweedehands Cortina e-Common Family aangeschaft. Zouden jullie een dergelijke fiets uberhaubt verzekeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eenhoorntje schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:22:
[...]

Welke fiets fietste je? Ik zit met hetzelfde alleen na 2 1/2 jaar.. nooit zoveel kosten gehad aan een normale fiets
Sparta m11ti met ion motor.

Motor is een keer vervangen, accu is een keer gejat met een hoop schade aan de accu bak, mount van display vervangen wegens defect, en nu voor de 2e keer sensors kapot ivm vocht in motorhuis. Ben er wel klaar mee. De rest van de diets is echt goed, nooit problemen mee gehad, maar het electrische deel is bagger. Vandaar volgende keer een bosch, in de hoop dat dat wat beter is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Bosch is prima spul. En dan maakt het merk van de fiets niet veel uit. Ze gebruiken eigenlijk toch allemaal hetzelfde spul. Tenminste de goede merken. Als je er lekker op zit en het frame staat je aan maakt het niet veel uit allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Foxke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:08:
[...]

Sparta m11ti met ion motor.

Motor is een keer vervangen, accu is een keer gejat met een hoop schade aan de accu bak, mount van display vervangen wegens defect, en nu voor de 2e keer sensors kapot ivm vocht in motorhuis. Ben er wel klaar mee. De rest van de diets is echt goed, nooit problemen mee gehad, maar het electrische deel is bagger. Vandaar volgende keer een bosch, in de hoop dat dat wat beter is…
Bosch heeft een uitstekende staat van dienst. Dat staat vast.

De oudere modellen hebben vaker last van vochtschade. De rubbers drogen uit en water komt binnen met alle ellende van dien. Ik heb hier een tip voor:

Alle plekken waar geen water bij mag komen (draadovergangen!) en bij de tiptoetsen spuit ik wat siliconenspray in zodat vocht niet binnen kan komen. Dit eens per kwartaal herhalen. Contactspray tussen het display en zijn voet (de pinnen) spuiten en tussen de accupinnen op de fiets (niet die 'in' de accu). Even de resten wegblazen met perslucht en heel veel storingen zijn hiermee opgelost. Vergeet de stekkers in het motorhuis niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Vanmiddag naar een fietsenwinkel getogen om de Pegasus en de Sparta te bekijken. Nu hadden ze de Sparta d-Rule Energy M5Tb 2025 nog niet in de showroom omdat die pas half februari bij hun wordt verwacht. Wel hadden de ze Sparta a-Shine staat wat in basis dezelfde fiets is als de d-Rule, maar dan met de Enviolo naaf. Ook hadden ze de Pegasus Ravenna Evo 5F Belt 2024 staan dus kon ik mooi beide frames bekijken.
Nadat ik mijn bezwaren van de Enviolo naaf vertelde boden ze me spontaan aan om proef te gaan rijden met beide naven. Omdat ik na alle verhalen over de Enviolo naaf (zwaar trappen en zwaar schakelen) toch wel nieuwsgierig was geworden, heb ik graag van deze gelegenheid gebruik gemaakt.

Eerst kreeg ik de Pegasus met de Nexus 5 naaf mee. Tussen de regenbuien door kon ik toch een goed beeld krijgen van de fiets. Ik had hiervoor nog nooit op een fiets met een Bosch middenmotor gereden, dus dat was een hele nieuwe ervaring. Maar man, wat rijdt dat goed en de ondersteuning voelt door de trapkrachtsensor heel natuurlijk aan. Totaal anders dan mijn oude Sparta F8-E met voorwielmotor en rotatiesensor. En de kracht bij het optrekken van de Bosch Performance Line motor heeft mij echt overtuigd. Heerlijk!

Vervolgens de Sparta a-Shine met de Enviolo naaf meegekregen waar ik niet zo veel verwachting van had, maar ook deze ervaring verbaasde mij geheel en kan ik mij niet vinden in de vele kritieken over de Enviolo naaf. Het is echt heerlijk om ieder verzet te kunnen pakken die je wilt, want traploos. Qua fiets vond ik de Sparta veel lichtvoetiger fietsen dan de Pegasus. De Sparta voelt gewoon lichter aan, en dat met de Enviolo naaf!. Ook heb ik meteen het Kiox 300 display kunnen testen. Er zijn vier standen waarvan één die zich automatisch aan de omstandigheden aanpast. Je krijgt zelfs een schakeladvies! Dit had ik nog niet eerder gezien bij een fiets. Je moet wel veel draaien aan de shifter wat ik al had gelezen, maar dat vind ik op zich helemaal niet zo'n probleem. Je kan zo wel heel precies het juiste verzet kiezen en aftasten welke op dat moment een lekkerste cadans geeft. En de shifter draait ook niet zwaar wat ik eerder had gelezen, maar gaat gewoon soepeltjes.

Ze hadden ook de Pegasus Ravenna staan met de Enviolo naaf en ze wilden dat ik daar ook nog even op ging proefrijden om goed te kunnen vergelijken met dezelfde fiets met de Nexus 5. Wat dat betreft echt een hele fijne fietsenwinkel waar ze met je mee denken en alle vrijheid geven! Door de positieve proefritten met de Enviolo naaf is deze weer een serieuze optie geworden en is er opeens veel meer keus! Dus ook de Cube Kathmandu, welke ik heel erg mooi vind, komt hierdoor weer in het vizier. Maar die hadden ze helaas niet staan dus kon ik niet bekijken. Van beide proefgereden fietsen vond ik wel de Sparta het mooiste frame hebben, dus die zal eerder kans maken dan de Pegasus.

Ook nog gevraagd naar ervaringen omtrent de Enviolo naaf qua storingen en onderhoud maar volgens hun is het een zeer degelijke en perfecte naaf en zij prefereren hem boven de Nexus 5. De zoektocht gaat dus nog even verder en wil ik ook de Cube Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 met het Trapeze frame in het rood gaan bekijken en proefrijden. Wordt vervolgd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Poesjuh schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:56:
Einde middag langs fietswinkel gegaan die op papier de Cube Kathmandu had staan en ook besteld! Zal er met maandje of zo zijn, leuk vooruitzicht :)
Op de site van Cube staan zo'n beetje alle fietsen als online uitverkocht. Ook als je de voorraad in de winkels bekijkt lijkt er niks op voorraad te zijn. Het lijkt wel of ze niets meer produceren of dat er nieuwe 2025 modellen komen. Ik heb interesse in de Cube Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800.
Welk model heb jij gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Tranquility schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:50:
Vanmiddag naar een fietsenwinkel getogen om de Pegasus en de Sparta te bekijken. Nu hadden ze de Sparta d-Rule Energy M5Tb 2025 nog niet in de showroom omdat die pas half februari bij hun wordt verwacht. Wel hadden de ze Sparta a-Shine staat wat in basis dezelfde fiets is als de d-Rule, maar dan met de Enviolo naaf. Ook hadden ze de Pegasus Ravenna Evo 5F Belt 2024 staan dus kon ik mooi beide frames bekijken.
Nadat ik mijn bezwaren van de Enviolo naaf vertelde boden ze me spontaan aan om proef te gaan rijden met beide naven. Omdat ik na alle verhalen over de Enviolo naaf (zwaar trappen en zwaar schakelen) toch wel nieuwsgierig was geworden, heb ik graag van deze gelegenheid gebruik gemaakt.

Eerst kreeg ik de Pegasus met de Nexus 5 naaf mee. Tussen de regenbuien door kon ik toch een goed beeld krijgen van de fiets. Ik had hiervoor nog nooit op een fiets met een Bosch middenmotor gereden, dus dat was een hele nieuwe ervaring. Maar man, wat rijdt dat goed en de ondersteuning voelt door de trapkrachtsensor heel natuurlijk aan. Totaal anders dan mijn oude Sparta F8-E met voorwielmotor en rotatiesensor. En de kracht bij het optrekken van de Bosch Performance Line motor heeft mij echt overtuigd. Heerlijk!

Vervolgens de Sparta a-Shine met de Enviolo naaf meegekregen waar ik niet zo veel verwachting van had, maar ook deze ervaring verbaasde mij geheel en kan ik mij niet vinden in de vele kritieken over de Enviolo naaf. Het is echt heerlijk om ieder verzet te kunnen pakken die je wilt, want traploos. Qua fiets vond ik de Sparta veel lichtvoetiger fietsen dan de Pegasus. De Sparta voelt gewoon lichter aan, en dat met de Enviolo naaf!. Ook heb ik meteen het Kiox 300 display kunnen testen. Er zijn vier standen waarvan één die zich automatisch aan de omstandigheden aanpast. Je krijgt zelfs een schakeladvies! Dit had ik nog niet eerder gezien bij een fiets. Je moet wel veel draaien aan de shifter wat ik al had gelezen, maar dat vind ik op zich helemaal niet zo'n probleem. Je kan zo wel heel precies het juiste verzet kiezen en aftasten welke op dat moment een lekkerste cadans geeft. En de shifter draait ook niet zwaar wat ik eerder had gelezen, maar gaat gewoon soepeltjes.

Ze hadden ook de Pegasus Ravenna staan met de Enviolo naaf en ze wilden dat ik daar ook nog even op ging proefrijden om goed te kunnen vergelijken met dezelfde fiets met de Nexus 5. Wat dat betreft echt een hele fijne fietsenwinkel waar ze met je mee denken en alle vrijheid geven! Door de positieve proefritten met de Enviolo naaf is deze weer een serieuze optie geworden en is er opeens veel meer keus! Dus ook de Cube Kathmandu, welke ik heel erg mooi vind, komt hierdoor weer in het vizier. Maar die hadden ze helaas niet staan dus kon ik niet bekijken. Van beide proefgereden fietsen vond ik wel de Sparta het mooiste frame hebben, dus die zal eerder kans maken dan de Pegasus.

Ook nog gevraagd naar ervaringen omtrent de Enviolo naaf qua storingen en onderhoud maar volgens hun is het een zeer degelijke en perfecte naaf en zij prefereren hem boven de Nexus 5. De zoektocht gaat dus nog even verder en wil ik ook de Cube Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 met het Trapeze frame in het rood gaan bekijken en proefrijden. Wordt vervolgd! :)
Probeer ook eens de Enviolo AutomatiQ eens. Als je de normale al fijn vindt, wordt je helemaal gelukkig van de AutomatiQ!

Ik rijdt op mijn AutomatiQ altijd in stand Auto, altijd perfecte ondersteuning.

Succes met de zoektocht!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Ik heb ook een Enviolo Automatiq en dat is echt helemaal geweldig , ook in combinatie met het Bosch Kiox scherm waar je zelf je de gewenste trapomwentelingen kunt instellen. Bij stoplichten flits je overal direct weg en de automatiq zorgt ervoor dat je weer automatisch naar jouw ingestelde cadans gaat en dat geheel variabel . Je merkt er bijna niks van. Ik heb deze Enviolo Automatiq icm de Bosch Performance Line CX motor met 85nm en dat maakt fietsen een waar genoegen.
Kijk eens naar deze fiets: Die is geweldig!

Cube Kathmandu Hybrid Comfort 800 SLX 2025

https://www.12gobiking.nl...-800#amcustomtabs_tabs_78

[ Voor 15% gewijzigd door GeorgeBfast op 10-01-2025 22:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-08 21:04
Wat zijn veel van jullie al opzoek naar een ebike in januari. Ik merk in de winkel hetzelfde. Stemt mij positief over de markt komend zomer.

Ik zie hier wel of niet Kiox scherm als argument voor een bepaalde fiets. Als de fiets al Smart is schroeft je er zo een Kiox upgrade kit op (=kiox+houder-/snoerset).

Enviolo AutomatiQ is op een Smart fiets ook als ombouwkit verkrijgbaar. Dat kost iets meer en vergt wat meer moeite als je het zelf doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45
peligro2k schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:52:
We zijn op zoek naar een goed kettingslot. Je ziet er Abus Iven en Ivy het meest voorbij komen (overigens zijn niet alle reviews positief). De Iven is te kraken met de zogenaamde ‘Poolse’ sleutel. Hoe serieus nemen jullie dat? We wonen in een grote stad en hebben net een tweedehands Cortina e-Common Family aangeschaft. Zouden jullie een dergelijke fiets uberhaubt verzekeren?
Mijn laatste 3 fietsaankopen en aankomende aankoop gingen/gaat vergezeld met:
• 3 jaar diefstalverzekering
• ABUS IVEN

Dat ik online voor EUR 125 zo'n Poolse sleutel voor de IVEN kan bestellen stemt niet heel vrolijk. Ik zou dus voor de aankomende aankoop wel een alternatief willen overwegen. Maar welke?

Jammer dat zo'n fabrikant van een heel populair model zelf niet wat meer varieert. Die Poolse sleutels werken immers vooral in een monocultuur.

Ik zou elke nieuwe fiets verzekeren. Daar zit gewoon nog teveel criminele handelswaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 13:52
Rukapul schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:25:
[...]

Mijn laatste 3 fietsaankopen en aankomende aankoop gingen/gaat vergezeld met:
• 3 jaar diefstalverzekering
• ABUS IVEN

Dat ik online voor EUR 125 zo'n Poolse sleutel voor de IVEN kan bestellen stemt niet heel vrolijk. Ik zou dus voor de aankomende aankoop wel een alternatief willen overwegen. Maar welke?

Jammer dat zo'n fabrikant van een heel populair model zelf niet wat meer varieert. Die Poolse sleutels werken immers vooral in een monocultuur.

Ik zou elke nieuwe fiets verzekeren. Daar zit gewoon nog teveel criminele handelswaarde in.
Ik ben uiteindelijk maar voor een Ivy gegaan. Duur maar schijnt veilig te zijn. Hopelijk geen sleutel perikelen waar ik online over lees.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tranquility
Vanmiddag naar een fietsenwinkel geweest in Alkmaar waar ze de CUBE Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 hadden staan. Dit was een mat zwarte herenuitvoering, maar kon tijdens de proefrit toch een goede indruk krijgen van de fiets. En wat fietst deze lekker, net zo lekker als de eerder gereden Sparta a-Shine en wellicht nog iets strakker. De CUBE biedt voor het geld zoveel meer dan de andere bekende fietsen in dezelfde prijsklasse dat het gewoon een no-brainer is. Bijvoorbeeld de luchtgeveerde voorvork, de Shimano hydraulische remmen i.p.v. de goedkopere Tektro en niet te vergeten de enorme 800Wh accu. Hier komt geen enkel ander merk bij in de buurt voor dit geld.

Plus de keuze uit prachtig rood. De fietsenwinkel had toevallig net een rood exemplaar voor een klant binnengekregen dus kon die even goed bekijken. Een prachtig afgewerkt frame in een diep metallic rode kleur, echt heel fraai. Een klein nadeeltje is dat hij standaard zonder slot wordt geleverd en met het Purion 200 display, maar er kan tegen een meerprijs van €150,- ook een Kiox 300 op worden gezet. Hier twijfel ik nog over, want het Purion display is ook een kleurendisplay en biedt ook alle informatie maar is alleen wel een stuk kleiner. Maar met de upgrade naar een Kiox 300 display is de fiets nog steeds zeer gunstig geprijsd. Het trapezium frame formaat vind ik erg mooi. Ik wilde een lage instap, maar de gewone "dames"fietsen met één buis zien er toch wat oubollig en minder sportief uit en die tweede verlaagde "ballen"buis zorgt toch voor wat meer srtijfheid en is de hoofdbuis ook iets dunner. Precies in verhouding naar mijn idee. Dit gaat hem hoogstwaarschijnlijk dus worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKA-zrwajHIBput8zBmXiUueNCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qgq9SVj5jYLY8RTV5nr3qI9I.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

peligro2k schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:31:
[...]

Ik ben uiteindelijk maar voor een Ivy gegaan. Duur maar schijnt veilig te zijn. Hopelijk geen sleutel perikelen waar ik online over lees.
Ik heb standaard een AXA vouwslot op de e-bike, Zit niet in de weg en je hebt hem altijd bij je en paraat. En extra als ik openbaar moet parkeren een zwaar kettingslot en het kettingslot wat aan het ringslot inklikt.. Dat houdt eventuele dieven wel even bezig.

En natuurlijk een goede verzekering én Tracefy-abonnement.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foxhill
GeorgeBfast schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:11:
Bosch is prima spul. En dan maakt het merk van de fiets niet veel uit. Ze gebruiken eigenlijk toch allemaal hetzelfde spul. Tenminste de goede merken. Als je er lekker op zit en het frame staat je aan maakt het niet veel uit allemaal.
  • Stijf frame / slap frame
  • Dealernetwerk / niet
  • Steekas / quick release as / asmoeren
  • 40 lux / 80 lux / 120 lux koplamp
  • Luchtveveerde vork / goede mechanische voorvork / zwabberende voorvork
  • Harde lak / slechte lak
  • Gesealde lager cups in balhoofd / losse kogeltjes
  • Horizontale uitval pads / verschuifbare pads achterwiel (ik weet niet eens hoe die dingen heten)
  • slechte banden / goede banden
Stella had een scherp aanbod. In dit (niet complete) lijstje deden ze het niet goed. Cube checkt de helft van de boxen. Een goed merk alle.

Het is niet zo’n eenheidsworst als in jouw reactie lijkt. Als je op een Flyer of R&M fietst (met dezelfde motor) is dat echt wel een andere ervaring. Dat wil niet zeggen dat iedereen aan een dure fiets moet. Met name voor Cube is veel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeorgeBfast schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:11:
Je krijgt van mij de award voor ‘Kort door de bocht.’

Heb je dan ervaring met zo veel verschillende fietsen dat je dit zo stellig kan beweren?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
Trouwens even een inside scoop. Als je de allerhoogste kwaliteit fiets voor een scherpe prijs wilt moet je even bij een Flyer dealer binnenlopen en vragen naar de prijslijst voor a.s. maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
PeepPeepPeep schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:27:
Ik heb standaard een AXA vouwslot op de e-bike, Zit niet in de weg en je hebt hem altijd bij je en paraat. En extra als ik openbaar moet parkeren een zwaar kettingslot en het kettingslot wat aan het ringslot inklikt.. Dat houdt eventuele dieven wel even bezig.

En natuurlijk een goede verzekering én Tracefy-abonnement.
Hoe bevalt nou zo’n vouwslot? De fietsenwinkel waar ik vanmiddag was had ze ook hangen en had er eentje op de bidonhouder van een Cube gemonteerd en dat zag er netjes opgeruimd uit. Ze zijn alleen erg kort en bovendien reteduur. Een goede ketting kost minder dan de helft. Ik heb hier thuis nog zo’n insteek ketting liggen van mijn vorige fiets, maar voor de verzekering moet je twee ART goedgekeurde sloten kopen. Dus bij een Cube fiets die zonder slot geleverd wordt is dat sowieso een extra kostenpost van rond de €120,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Tranquility schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:09:
[...]

Hoe bevalt nou zo’n vouwslot? De fietsenwinkel waar ik vanmiddag was had ze ook hangen en had er eentje op de bidonhouder van een Cube gemonteerd en dat zag er netjes opgeruimd uit. Ze zijn alleen erg kort en bovendien reteduur. Een goede ketting kost minder dan de helft. Ik heb hier thuis nog zo’n insteek ketting liggen van mijn vorige fiets, maar voor de verzekering moet je twee ART goedgekeurde sloten kopen. Dus bij een Cube fiets die zonder slot geleverd wordt is dat sowieso een extra kostenpost van rond de €120,-
Prima, altijd bij de hand. Zorg wel voor een genoeg lengte want natuurlijk niet zo soepel als ketting maar het gemak en altijd bij de hand zonder dat hij ruimte in neemt maakt veel goed. En niet zoveel duurder dan een goed ART2 kettingslot. Schijnt ook dat doorslijpen een stuk moeilijker is….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesjuh
jimh307 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:58:
@Poesjuh Altijd fijn als de knoop doorgehakt is. Heel veel plezier met je nieuwe aankoop :)

Wel is de etiquette van dit forum dat je straks ook even aan ons laat weten hoe de fiets je bevalt ;)
Komt goed ;)

@Tranquility ik heb precies die gekozen die jij ook wil.
https://www.fietsenwinkel...uMTczNjM2Mzk1OC4wLjAuMA..

Trapeze, 54cm, zwart met fietstassen. In mijn geval lease via werk. Kwam bij elkaar op €4070 ongeveer.
Als alternatief had ik de Gazelle Ultimate C5 HMB of bijv Kalkhoff Image Excite 3 ook gezien en geprobeerd. Ook beide fijne fietsen maar die waren in de basis al prijziger en hadden dan een kleinere accu.
De Cube heeft zoals je vast ook zelf hebt gezien meer voor minder geld :P Dus erg blij dat het mogelijk was hier. Verkoper gaf wel aan dat zij zo’n beetje alle modellen van Cube hadden gekocht en zodoende alle andere winkels ze niet kunnen leveren.
Fietsvoordeelshop kon hem niet leveren bijv.

Was overigens naar dezelfde winkel, rode was er gisteren (vrijdag) nog niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Poesjuh op 11-01-2025 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Laatst online: 28-08 15:02
Ik heb bij fietsenwinkel.nl een BSP titan N5 gezien, met voor de prijs waar hij nu voor te koop staat best aardige specs.

https://www.fietsenwinkel.nl/bsp-titan-n5

Ik kan van deze fiets echter verder geen informatie vinden, geen reviews, filmpjes maar ook op de BSP site staat de fiets niet.

Is er hier iemand die bekend is met deze fiets of weet waar ik meer informatie zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordan schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:15:
Ik heb bij fietsenwinkel.nl een BSP titan N5 gezien, met voor de prijs waar hij nu voor te koop staat best aardige specs.

Ik kan van deze fiets echter verder geen informatie vinden, geen reviews, filmpjes maar ook op de BSP site staat de fiets niet.

Is er hier iemand die bekend is met deze fiets of weet waar ik meer informatie zou kunnen vinden?
Als ik zie dat ze er voor dat geld een Shimano motor in hangen, dan is dit een heel goed aanbod. Echt uitzonderlijke prijs, waarschijnlijk om de stock leeg te krijgen.
Maar kijk wel even na hoe je service krijgt. Als je nabij Utrecht woont is dit een nobrainer (als de maat goed zit), anders toch even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Poesjuh schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:33:

Trapeze, 54cm, zwart met fietstassen. In mijn geval lease via werk. Kwam bij elkaar op €4070 ongeveer.
Als alternatief had ik de Gazelle Ultimate C5 HMB of bijv Kalkhoff Image Excite 3 ook gezien en geprobeerd. Ook beide fijne fietsen maar die waren in de basis al prijziger en hadden dan een kleinere accu.
De Cube heeft zoals je vast ook zelf hebt gezien meer voor minder geld :P Dus erg blij dat het mogelijk was hier. Verkoper gaf wel aan dat zij zo’n beetje alle modellen van Cube hadden gekocht en zodoende alle andere winkels ze niet kunnen leveren.
Fietsvoordeelshop kon hem niet leveren bijv
Had inderdaad ook nog gevraagd bij de Fietsvoordeelshop, maar daar waren ze nogal onduidelijk over de levertijden voor Cube fietsen. De Fietsenwinkel in Alkmaar vertelde mij dat ze de grootste Cube dealer van Nederland zijn en dat er bij hun doorgaans een week of drie levertijd op zit, maar ook dat Cube nogal grillig leveringsgedrag heeft en zo maar kunnen besluiten om even niet meer te produceren. Blijkbaar willen ze niet te veel produceren, wat doorgaans de reden is van veel faillissementen van fietsenmerken, dus snap dat ergens wel.

Ze raadde me wel aan om niet al te lang te wachten met bestellen omdat de levertijd mogelijk wel eens kon oplopen naar een paar maanden, maar dat voelt toch een beetje dwingend. Nu ben ik toch wel van plan om de Cube van de week te gaan bestellen, want ik zie gewoon geen beter alternatief voor dat geld.

Iets anders, nu heb ik dus ook een fietsendrager nodig en heb deze Azura kantelbare drager op het oog. Mooi compact en licht dingetje met LED-verlichting en met €449,- niet al te duur. Leuk filmpje ook op YouTube. ;)
Heeft iemand deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Stoere degelijke fiets lijkt me.
Waar ik voorstander van ben is dat er geen overbodige dingen op te vinden zijn zoals verende zadelpen, voorvering ... en, heeft wel belt drive!
Zeker het overwegen waard is mijn (bescheiden) mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility

Toen ik gisteren ging kijken voor de Cube bij de Fietsenwinkel in Alkmaar zag ik deze staan in het oranje en heb hem even goed kunnen bekijken. Gezien het aparte, zeer degelijk en stoer uitziende, frame, de belt drive en Shimano motor lijkt me dit voor het geld een serieus mooie aanbieding. Voor hetzelfde geld koop je een low budget e-bike met voorwielmotor en accu op de bagagedrager..

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 12-01-2025 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Stoer! Goed stevig proefrijden, bagagedrager is ook stoer zo! Je gaat echt geen andere vinden die een vergelijkbare kwaliteit biedt voor dit bedrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:20
Tranquility schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:46:
Iets anders, nu heb ik dus ook een fietsendrager nodig en heb deze Azura kantelbare drager op het oog. Mooi compact en licht dingetje met LED-verlichting en met €449,- niet al te duur. Leuk filmpje ook op YouTube. ;)
Heeft iemand deze?
Heb je gezien hoe de fietsdrager reageert op snelle links/rechts stuurbewegingen?
En de beweging bij het remmen?
En ook gekeken naar de reactie onder het filmpje? Dan weet je genoeg ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foxhill
Tranquility schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:46:
[...]

Heeft iemand deze?
Die is onhandig. De beugel waar de houders aanzitten is te smal. Daardoor ben je niet zo flexibel met waar de steunen zitten.

In fietsendragers is er eentje die ver boven de rest uitsteekt. Dat is Uebler. F24 redelijk gunstig, de I21 is opklapbaar.

Betere alternatieven zijn Yakima Foldclick 2 of Thule. Thule heeft meerdere modellen en wisselt weleens. Dus daar kan ik je niet zeggen welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Simple mind schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:24:
Heb je gezien hoe de fietsdrager reageert op snelle links/rechts stuurbewegingen?
En de beweging bij het remmen?
En ook gekeken naar de reactie onder het filmpje? Dan weet je genoeg ...
Dat klinkt niet goed inderdaad..
Ook ben ik er achter gekomen dat mijn auto een Fix4Bike trekhaak heeft, dus beter een fietsendrager kopen die daar op past. Zit ook beter en makkelijker aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesjuh
Over fietsaccessoires gesproken.
Tassen heb ik er meteen bij gedaan maar een telefoon houder niet, dacht die komt wel.

Ik kom veel hier en elders online tegen waarbij quadlock of varianten erop worden geadviseerd. Dus dat je ook een ander telefoon hoesje moet gebruiken.

Ik weiger hoesje te gaan swappen iedere keer als ik op de fiets stap. En verwacht stiekem ook dat ik na 3x fietsen de route wel uit m’n hoofd weet.

Iemand suggesties en ervaringen voor een alternatief. Bij voorkeur waterdicht indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Tranquility schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:25:
[...]

Dat klinkt niet goed inderdaad..
Ook ben ik er achter gekomen dat mijn auto een Fix4Bike trekhaak heeft, dus beter een fietsendrager kopen die daar op past. Zit ook beter en makkelijker aan te brengen.
Sorry. Nee. Een Uebler zit nog beter. Op elke trekhaak. En een Uebler neem je mee naar je volgende auto, en die daarna, en misschien die daarna.

[ Voor 10% gewijzigd door Foxhill op 12-01-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Poesjuh schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:31:
Tassen heb ik er meteen bij gedaan maar een telefoon houder niet, dacht die komt wel.

Ik kom veel hier en elders online tegen waarbij quadlock of varianten erop worden geadviseerd. Dus dat je ook een ander telefoon hoesje moet gebruiken.

Ik weiger hoesje te gaan swappen iedere keer als ik op de fiets stap. En verwacht stiekem ook dat ik na 3x fietsen de route wel uit m’n hoofd weet.

Iemand suggesties en ervaringen voor een alternatief. Bij voorkeur waterdicht indien mogelijk.
De aluminium Mirage telefoonhouder met die dikke schroef aan de zijkant is voordelig, stevig en rammel vrij (schroefje zonder telefoon ook aandraaien). Past met alle hoesjes die niet zo’n flap aan de voorkant hebben.

Voor een waterdichte optie kun je het beste naar een frame tasje of Ortlieb stuurtas kijken. Hoe vaak fiets je in de regen een route die je niet kent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Kijk eens naar het merk GUB. Ik heb de Plus 15, zit als een huis, klemt telefoon goed vast, trilt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
PeepPeepPeep schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:13:
[...]

Kijk eens naar het merk GUB. Ik heb de Plus 15, zit als een huis, klemt telefoon goed vast, trilt niet.
Zeker. Ik denk dat jij ook alu met schroefknop bedoeld? GUB en Mirage zijn dezelfde houder. Hij is met nog een paar merkjes erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Foxhill schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:15:
[...]

Zeker. Ik denk dat jij ook alu met schroefknop bedoeld? GUB en Mirage zijn dezelfde houder. Hij is met nog een paar merkjes erop.
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesjuh
Zal die eens bekijken :) En inderdaad, onbekende route fietsen in de regen is niet aannemelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:07

Ik heb deze houder voor de telefoon, bevalt prima en kan ik (in theorie, zie nu geen meerwaarde) nog wisselen naar een hoesje a la quadlock: https://www.amazon.nl/dp/B099KN2FH7
Foxhill schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:08:
[...]

Sorry. Nee. Een Uebler zit nog beter. Op elke trekhaak. En een Uebler neem je mee naar je volgende auto, en die daarna, en misschien die daarna.
Ik heb op basis van dit topic een Uebler F24 gekocht, inderdaad een fijn apparaat. Is mooi compact op te klappen voor in de schuur, zit stevig. In vergelijking met de i21 kun je hem niet wegklappen om bij de kofferbak te komen (?), maar ach, dat overleef ik wel. Een groot voordeel vind ik het lage eigen gewicht, 2 e-bikes komen samen al angstvallig dichtbij de toegestane kogeldruk, dus elke kilo minder is weer meegenomen.
Nog een tip daarbij: Volkswagen verkoopt de Ueblers ook, maar met hun eigen logo erop. Scheelde toen ik hem vorig jaar juni kocht ruim €200, dus dat is de moeite om even uit te zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
ingo92 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:30:
Ik heb op basis van dit topic een Uebler F24 gekocht, inderdaad een fijn apparaat. Is mooi compact op te klappen voor in de schuur, zit stevig. In vergelijking met de i21 kun je hem niet wegklappen om bij de kofferbak te komen (?), maar ach, dat overleef ik wel. Een groot voordeel vind ik het lage eigen gewicht, 2 e-bikes komen samen al angstvallig dichtbij de toegestane kogeldruk, dus elke kilo minder is weer meegenomen.
Nog een tip daarbij: Volkswagen verkoopt de Ueblers ook, maar met hun eigen logo erop. Scheelde toen ik hem vorig jaar juni kocht ruim €200, dus dat is de moeite om even uit te zoeken :)
Dat is inderdaad een goede tip!
Ik zag bij de Vagshop.nl eerst de Uebler F24 gelijke drager staan voor €469,- wat dus ruim €100.- goedkoper is dan de goedkoopste aanbieder die ik kan vinden van de F24. Maar vanwege de automatische achterklep wil ik toch liever de kantelbare versie hebben en vond bij Van den Brug de Volkswagen Compact II fietsendrager die identiek is aan de Uebler X21 S en dus kantelbaar is en maar €499,- kost! De laagste prijs van de Uebler X21 S die ik online kan vinden is €698,- dus een dikke €200,- goedkoper! Denk dat ik deze maar ga bestellen.

[edit] Hem hem nog weer goedkoper gevonden:
Onderdelenshop Century heeft een actie op deze Volkswagen Compact II drager voor slechts 359,-! Alleen moet deze opgehaald worden in Drenthe of Groningen. Inmiddels heb ik deze besteld en ga hem volgende week vrijdag ophalen. Is echt een koopje voor dat geld.

[ Voor 16% gewijzigd door Tranquility op 14-01-2025 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordan
PeepPeepPeep schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Stoer! Goed stevig proefrijden, bagagedrager is ook stoer zo! Je gaat echt geen andere vinden die een vergelijkbare kwaliteit biedt voor dit bedrag.
Gisteren even proef gereden, beviel erg goed. Ik ben een wat oudere Giant Twist e-bike gewend, dus wellicht ben ik tevreden met elke moderne e-bike, maar dit fietste echt prima, voelde ook heel degelijk.

De kleur die ik wilde (Groen) is vanaf vandaag ook nog eens 100 euro goedkoper (dus 1599), dus heb ik hem vandaag gekocht. Begrijp niet zo goed waarom deze fiets voor dit geld aangeboden kan worden, en waarom er verder zo weinig van/over de fiets te vinden is, maar ben iig blij met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:19

B64

Jordan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:36:
[...]

Gisteren even proef gereden, beviel erg goed. Ik ben een wat oudere Giant Twist e-bike gewend, dus wellicht ben ik tevreden met elke moderne e-bike, maar dit fietste echt prima, voelde ook heel degelijk.

De kleur die ik wilde (Groen) is vanaf vandaag ook nog eens 100 euro goedkoper (dus 1599), dus heb ik hem vandaag gekocht. Begrijp niet zo goed waarom deze fiets voor dit geld aangeboden kan worden, en waarom er verder zo weinig van/over de fiets te vinden is, maar ben iig blij met mijn aankoop.
2024-model waar BSP blijkbaar helemaal mee gestopt is, dan gaat de restvoorraad in de ramsj bij de dozenschuivers. Ze adverteren met een adviesprijs 3100 Euro, wat mij aan de hoge kant lijkt voor deze fiets, maar dat geeft wel aan dat ze er graag vanaf willen.

Volgens mij heb je nu een prima fiets voor hele mooie prijs!

[ Voor 3% gewijzigd door B64 op 13-01-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Poesjuh schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:33:

Fietsvoordeelshop kon hem niet leveren bijv.

Ben wel benieuwd of jij er een servicepakket met verlengde garantie bij hebt gekocht en evt. een verzekering, of gaat dat via de leasemaatschappij?
Ik heb een offerte voor de Kathmandu laten maken met het servicepakket voor drie jaar á €279,- wat ik best wel aan de prijs vind. Wat valt er te onderhouden aan een nieuwe fiets in drie jaar tijd? Al met al komt de prijs incl. de Kiox 300 upgrade met dat servicepakket op €4379,- uit.
Standaard heb je al twee jaar garantie. Met accessoires, zoals twee ART sloten, zijn ze ook niet goedkoop. Bij Bol kosten precies hetzelfde merk en type sloten bijna de helft.. Geen wonder dat de prijs zo snel oploopt.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordan
B64 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:18:
[...]

2024-model waar BSP blijkbaar helemaal mee gestopt is, dan gaat de restvoorraad in de ramsj bij de dozenschuivers. Ze adverteren met een adviesprijs 3100 Euro, wat mij aan de hoge kant lijkt voor deze fiets, maar dat geeft wel aan dat ze er graag vanaf willen.

Volgens mij heb je nu een prima fiets voor hele mooie prijs!
Ik heb nog even verder gezocht en de BSP titan n5 lijkt deze fiets te zijn: https://youtu.be/nadeIQSbH-c?si=kJ0JcpQMe2fqLE93

Gewicht van de noord is wel iets hoger dan dat van de Titan volgens het filmpje, maar geen idee wat daarin juist is.

Deze fiets is ook ingezet (geweest?) als ov e-bike :
https://youtu.be/Ng6J2f6KiJw?si=YSPKmFMMnRwbw78Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Jordan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:47:
[...]

Ik heb nog even verder gezocht en de BSP titan n5 lijkt deze fiets te zijn: https://youtu.be/nadeIQSbH-c?si=kJ0JcpQMe2fqLE93

Gewicht van de noord is wel iets zwaarder volgens het filmpje, maar geen idee wat daarin juist is.

Deze fiets is ook ingezet (geweest?) als ov e-bike :
https://youtu.be/Ng6J2f6KiJw?si=YSPKmFMMnRwbw78Y
Goed gevonden. En Ebike To Go is failliet geweest: https://nieuwsfiets.nu/20...ok-e-bike-to-go-failliet/ . Dus daar komen de fietsen vandaan. Onder de naam Noord kom je ze bij meer winkels tegen.

De website van Noord bestaat nog gewoon. Daar valt mij iets op. Een vloot van 10.000 fietsen met 90 werknemers. Totaal uit verhouding in vergelijk met gewone winkels.

Ik weet niet hoe Shimano omgaat met garantie in zo’n geval. Bafang bijvoorbeeld beperkt de garantie op Qwic nogal in tijdsduur na het faillissement (neemt niet altijd verkoop datum aan consument als startdatum). En rollerbrakes, bah. Mja die prijs. Daar kun je dit wel voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesjuh
Tranquility schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:15:
[...]

Ben wel benieuwd of jij er een servicepakket met verlengde garantie bij hebt gekocht en evt. een verzekering, of gaat dat via de leasemaatschappij?
Ik heb een offerte voor de Kathmandu laten maken met het servicepakket voor drie jaar á €279,- wat ik best wel aan de prijs vind. Wal valt er te onderhouden aan een nieuwe fiets in drie jaar tijd? Al met al komt de prijs incl. de Kiox 300 upgrade met dat servicepakket op €4379,- uit.
Standaard heb je al twee jaar garantie. Met accessoires, zoals twee ART sloten, zijn ze ook niet goedkoop. Bij Bol kosten precies hetzelfde merk en type sloten bijna de helft.. Geen wonder dat de prijs zo snel oploopt.. :P
Gaat allemaal via de lease dus weinig invloed op. Knox300 interesseert me niet zoveel, vind de Purion200 meer dan toereikend, toch van plan mobiel erbij te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
Foxhill schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:49:
[...]

Goed gevonden. En Ebike To Go is failliet geweest: https://nieuwsfiets.nu/20...ok-e-bike-to-go-failliet/ . Dus daar komen de fietsen vandaan. Onder de naam Noord kom je ze bij meer winkels tegen.

De website van Noord bestaat nog gewoon. Daar valt mij iets op. Een vloot van 10.000 fietsen met 90 werknemers. Totaal uit verhouding in vergelijk met gewone winkels.

Ik weet niet hoe Shimano omgaat met garantie in zo’n geval. Bafang bijvoorbeeld beperkt de garantie op Qwic nogal in tijdsduur na het faillissement (neemt niet altijd verkoop datum aan consument als startdatum). En rollerbrakes, bah. Mja die prijs. Daar kun je dit wel voor nemen.
Ik koop hem als BSP Titan via fietsenwinkel.nl, dus ga er vanuit dat ik voor service en garantie te maken heb met fietsenwinkel.nl (waar ik overigens wisselende verhalen over hoor, maar dat terzijde :) ).

Heb overigens nog een kortingscode van 100 euro gekregen, waardoor deze fiets me netto maar 1499 kost, en voor dat geld is het denk ik veel waar voor je geld.

Vorige week ben ik wezen kijken naar een fiets voor mijn zoon, en deze fiets vonden we toen allemaal erg lelijk.. nu ik hem vaker heb gezien en erop heb gereden vind ik hem vooral afwijkend en origineel (en niet perce erg mooi), en dat vind ik dan weer een plus punt!

Ben wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze fiets als Noord E-Bike ( of als OV - E-bike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Poesjuh schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:14:
Gaat allemaal via de lease dus weinig invloed op. Knox300 interesseert me niet zoveel, vind de Purion200 meer dan toereikend, toch van plan mobiel erbij te gebruiken.
Ik heb er ook nog over nagedacht en wat YT filmpjes bekeken van de Purion en qua functies en smart functionaliteit is deze nagenoeg hetzelfde als de Kiox 300, behalve dan het navigeren, maar zoals je zegt kan dat ook prima met een gekoippelde telefoon. Ook dat heb ik gezien op YT en dan heb je dezelfde functionaliteit als met het Kiox 300 display.
Dus ik laat de Kiox upgrade vervallen en neem gewoon de standaard Purion.
Ik wil vanmiddag de fiets gaan bestellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-08 17:29
verwijderd

[ Voor 169% gewijzigd door loxr25 op 15-01-2025 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Tranquility schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Ik zag bij de Vagshop.nl eerst de Uebler F24 gelijke drager staan voor €469,- wat dus ruim €100.- goedkoper is dan de goedkoopste aanbieder die ik kan vinden van de F24. Maar vanwege de automatische achterklep wil ik toch liever de kantelbare versie hebben en vond bij Van den Brug de Volkswagen Compact II fietsendrager die identiek is aan de Uebler X21 S en dus kantelbaar is en maar €499,- kost! De laagste prijs van de Uebler X21 S die ik online kan vinden is €698,- dus een dikke €200,- goedkoper! Denk dat ik deze maar ga bestellen.

Onderdelenshop Century heeft een actie op deze Volkswagen Compact II drager voor slechts 359,-! Alleen moet deze opgehaald worden in Drenthe of Groningen. Inmiddels heb ik deze besteld en ga hem volgende week vrijdag ophalen. Is echt een koopje voor dat geld.
Dit is vgm niet de x21 s, maar x 21. Voor zover ik gevonden heb is de wielbasis van de s 5 cm langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
loxr25 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:31:
Als tweaker geef ik toch graag mijn verhaal ook even rond mijn ombouw van een enviolo manuele naar automatiq naaf.

Mijn fiets ( Victoria Tresalo 17 ) kwam met een manuele shifter voor de enviolo.
Omdat ik zo jaloers ben op mijn vrouw haar automatiq, had ik wat research gedaan.

Blijkbaar is het dus relatief makkelijk om een manuele om te bouwen naar een automatiq.
Ik bestelde al het materiaal rechstreeks bij Enviolo ( De automatiq Hub / Voedingskabel voor het Bosch Smart Systeem / magneten ) voor een kleine 170 euro excl BTW was ik rond !
Dat alleen al vind ik indrukwekkend, neem je die optie bij je fiets is het makkelijk 800 tot 1000 euro extra...

Na het verwijderen van het achterwiel even de magneten op zijn plaats klikken, de automatiq hub er tussen, de manuele shifter verwijderen en klaar.

Vervolgens vraag je via enviolo een QR code aan met de details van de fiets ( hoeveel tandwielen voor / achter ... ) en je bent klaar.

Voor het Bosch smart systeem kon ik de eshift optie gewoon activeren via de flow app.

Wat ben ik toch blij dat dit zomaar mogelijk is tegen een betaalbare prijs !
Mooie vondst!
Ik vond (vind) de hoge meerprijs van rond de 1000 euro het niet waard, maar achteraf doen scheelt dus serieus veel geld. Eerst maar eens kijken hoe de manuele Enviolo straks op mijn nieuwe fiets bevalt en kan dan altijd nog naar Automatiq gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ladypurple schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:00:
Dit is vgm niet de x21 s, maar x 21. Voor zover ik gevonden heb is de wielbasis van de s 5 cm langer.
Ik heb gezocht en goed vergeleken en volgens mij is de Volkswagen Compact II identiek aan de X21 S. Ik kan ook niks vinden over een X21 zonder S. Maar hoe dan ook blijft het een superdeal. Ik heb de wielbasis van de CUBE Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 met framemaat 58cm even opgezocht en die valt met 120,4 cm ruim binnen de maat van de VW Compact II met 125 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Tranquility schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Ik heb gezocht en goed vergeleken en volgens mij is de Volkswagen Compact II identiek aan de X21 S. Ik kan ook niks vinden over een X21 zonder S. Maar hoe dan ook blijft het een superdeal. Ik heb de wielbasis van de CUBE Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 met framemaat 58cm even opgezocht en die valt met 120,4 cm ruim binnen de maat van de VW Compact II met 125 cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKWRoD_ifYPpuRS8eCSIjstqkpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I64KCFswnk1Io0RKFfpb6zsq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZpkgc4pQ3fUNDqNB3tM7iJDERM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUsCaTX8yAywXKU4jE6SU9fV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXAUH7EI-2vmBaAtt_9EOJ_Hr14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/at3I07MLMlTOlnzrYGFDGrs8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TugLFwYOqjKAKkUoBNm7mEiRos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYVVyYBw9SsJ2vyxqnMre05R.jpg?f=fotoalbum_large

https://radtouren-magazin.com/ausprobiert-uebler-x21-nano

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 10:20
[...]

Maar pas op, de Compact II/ X21 heeft smallere wielgoten dan de Uebler F24 versie.
Daar kwam ik achter omdat mijn Koga banden heeft van 62 mm breed, en die passen niet in de gootjes van de compact II.
Heb je een fiets met brede banden, ga sowieso dan voor de F24. Perfecte drager!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
2cvman schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:03:
Maar pas op, de Compact II/ X21 heeft smallere wielgoten dan de Uebler F24 versie.
Daar kwam ik achter omdat mijn Koga banden heeft van 62 mm breed, en die passen niet in de gootjes van de compact II.
Heb je een fiets met brede banden, ga sowieso dan voor de F24. Perfecte drager!!
Da bandenmaat van de Cube is 55-622, hoop dat dat niet te breed is... De gootjes zijn ook niet heel diep zie ik.
De breedte is 55 mm dus moet passen denk ik!

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 14-01-2025 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 09:22
Ik heb zelf al jaren de Uebler I21. bevalt uitstekend.
Heb wel vanwege de aanschaf van twee nieuwe Kalkhoff fietsen de beugels vervangen voor het nieuwe type met een riem in plaats van een klem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tranquility
Zojuist de CUBE Kathmandu Hybrid Comfort Pro 800 Trapeze in framemaat 58cm besteld.
Heb er wel een AXA Fold Ultra vouwslot bij besteld. Heb nog iets korting kunnen regelen in de vorm van het AXA XXL ringslot die ik er gratis bij krijg. Levertijd zo'n week of drie. Straks in de lente mooi fietsen!
Dit is hem geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKA-zrwajHIBput8zBmXiUueNCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qgq9SVj5jYLY8RTV5nr3qI9I.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesjuh
Nice nice! De rode was ik niet dapper genoeg voor, ook wel omdat ik die niet in het echt had gezien.
Zijn we fiets buddies zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 14:29
[...]

Ik heb hem voor de kerst ook bij Century gehaald inderdaad. Wel even van te voren bellen of hij ECHT aanwezig is bij de onderdelendienst, want ik stond daar voor niks toen ik hem wilde afhalen (uur heen en terug reistijd). Gelukkig wilde ze hem wel nasturen per transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
-Muncky- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:52:
Ik heb hem voor de kerst ook bij Century gehaald inderdaad. Wel even van te voren bellen of hij ECHT aanwezig is bij de onderdelendienst, want ik stond daar voor niks toen ik hem wilde afhalen (uur heen en terug reistijd). Gelukkig wilde ze hem wel nasturen per transport.
Ik ga hem zaterdag halen in Emmen, dat is het enige magazijn dat op zaterdag open is (tot 12:00). Jammer dat ze niet willen versturen. Is toch een kleine moeite voor een onderdelenmagazijn wat dagelijks spullen verstuurt zou je denken. Dat vind ik echt vreemd. Maar goed, voor dat geld wil ik wel even op-en-neer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23:18
loxr25 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:31:
Als tweaker geef ik toch graag mijn verhaal ook even rond mijn ombouw van een enviolo manuele naar automatiq naaf.

Mijn fiets ( Victoria Tresalo 17 ) kwam met een manuele shifter voor de enviolo.
Omdat ik zo jaloers ben op mijn vrouw haar automatiq, had ik wat research gedaan.

Blijkbaar is het dus relatief makkelijk om een manuele om te bouwen naar een automatiq.
Ik bestelde al het materiaal rechstreeks bij Enviolo ( De automatiq Hub / Voedingskabel voor het Bosch Smart Systeem / magneten ) voor een kleine 170 euro excl BTW was ik rond !
Dat alleen al vind ik indrukwekkend, neem je die optie bij je fiets is het makkelijk 800 tot 1000 euro extra...

Na het verwijderen van het achterwiel even de magneten op zijn plaats klikken, de automatiq hub er tussen, de manuele shifter verwijderen en klaar.

Vervolgens vraag je via enviolo een QR code aan met de details van de fiets ( hoeveel tandwielen voor / achter ... ) en je bent klaar.

Voor het Bosch smart systeem kon ik de eshift optie gewoon activeren via de flow app.

Wat ben ik toch blij dat dit zomaar mogelijk is tegen een betaalbare prijs !
interessant! ben aan het kijken naar een nieuwe Ebike en mogelijk met Enviolo. kun je wat richting geven waar je de onderdelen vandaan hebt? ik zie de ombouw setjes en onderdelen voor heel wat meer staan dan de 170 die je noemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
[...]

Klopt. En de ruimte tussen de gootjes is ook meer bij de F24 en I21 ten opzichte van de oude dragers met het oude handvat in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Maurice1066 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:16:
[...]

interessant! ben aan het kijken naar een nieuwe Ebike en mogelijk met Enviolo. kun je wat richting geven waar je de onderdelen vandaan hebt? ik zie de ombouw setjes en onderdelen voor heel wat meer staan dan de €XXX die je noemt ;)
Ik ben ook wel benieuwd waar @loxr25 deze vandaan heeft. Het is zelfs onder de inkoopprijs bij Enviolo exclusief handvatten, exclusief BTW en exclusief verzendkosten.

[ Voor 17% gewijzigd door Foxhill op 15-01-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Die Cube's zijn mooie fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door loxr25 op 15-01-2025 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loxr25
verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door loxr25 op 15-01-2025 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Ah, dan hebben ze nu een setje die een paar euro minder kost dan kort geleden de losse delen bij elkaar.

Maar je tipt hier om bij Enviolo aan te melden en te bestellen terwijl zij met (fiets-)retailers willen werken. Enviolo werkt met retailers om hun (geweldige) support mogelijk te houden. Zodat niet iedereen los met een QR-code verzoek en misschien zelfs wat ondersteuning bij hun komt, maar bij een getrainde retailer komt.

En je roept daarbij een prijs zonder Enviolo’s verzendkosten (?), zonder BTW, zonder setje lang-lang handvatten. Appels met peren, en niet chique. Maar het past wel in het Grote Elektrische Fietsen Aanbiedingen Topic de laatste maanden.

[ Voor 15% gewijzigd door Foxhill op 15-01-2025 07:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-08 12:45
darthaxx schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:07:
Ik heb twee fietsen gekocht met goede specs voor een prima prijsje misschien helpt het iemand die op zoek is naar een ebike.

Deze is geschikt voor lengtes 155-170cm:
https://www.itek-webwinke...rer-87-3660423366984.html

Deze is beschikbaar in 2 framematen en je kan code NEW11 gebruiken voor 11% korting:
https://www.staterabikes....nce-cx-500wh-221000800553
Bedankt voor de tip, de Hercules is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYueivFAFXV46UiTlfSMR5u9aH0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZo3YMvjt3Yx2VnVSt0NpIgh.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door mv_ak op 15-01-2025 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Proficiat , dat is toch werkelijk een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 19:29
iemand die hier een bbs02 bafang motor de nylon gear kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Foxhill schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:09:
[...]

Ah, dan hebben ze nu een setje die een paar euro minder kost dan kort geleden de losse delen bij elkaar.

Maar je tipt hier om bij Enviolo aan te melden en te bestellen terwijl zij met (fiets-)retailers willen werken. Enviolo werkt met retailers om hun (geweldige) support mogelijk te houden. Zodat niet iedereen los met een QR-code verzoek en misschien zelfs wat ondersteuning bij hun komt, maar bij een getrainde retailer komt.

En je roept daarbij een prijs zonder Enviolo’s verzendkosten (?), zonder BTW, zonder setje lang-lang handvatten. Appels met peren, en niet chique. Maar het past wel in het Grote Elektrische Fietsen Aanbiedingen Topic de laatste maanden.
Een Enviolo naaf fietst fantastisch lekker en smooth. Echter waar overheen gekeken wordt is de vrij lage efficiëntie. Comfort heeft hier zijn prijs. Ook moet overwogen worden of je met een Enviolo naaf af kunt op de 'nu de middenmoot' 500 Wh accu's. Rust je diezelfde fiets uit met een Rohloff naaf dan kom je op diezelfde accu toch duidelijk verder. De prijs is erg hoog, maar een Rohloff naaf kan goed 50K km mee of meer. Die overweging moet je niet te snel maken. Beide naven hebben specifieke voor- en nadelen. Proefrijden is een no-brainer.

Hier 21K ervaring met een Nuvinci naaf :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimh307 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:57:
[...]

Een Enviolo naaf fietst fantastisch lekker en smooth. Echter waar overheen gekeken wordt is de vrij lage efficiëntie. Comfort heeft hier zijn prijs. Ook moet overwogen worden of je met een Enviolo naaf af kunt op de 'nu de middenmoot' 500 Wh accu's. Rust je diezelfde fiets uit met een Rohloff naaf dan kom je op diezelfde accu toch duidelijk verder. De prijs is erg hoog, maar een Rohloff naaf kan goed 50K km mee of meer. Die overweging moet je niet te snel maken. Beide naven hebben specifieke voor- en nadelen. Proefrijden is een no-brainer.

Hier 21K ervaring met een Nuvinci naaf :Y)
Ja, dat zijn overwegingen. Maar ik durf te vermoeden dat niet zo heel veel fietsen (en zeker als ze niet dagelijks gebruikt worden) de 20k km ooit gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:06:
[...]

Ja, dat zijn overwegingen. Maar ik durf te vermoeden dat niet zo heel veel fietsen (en zeker als ze niet dagelijks gebruikt worden) de 20k km ooit gaan halen.
Daar heb je een goed punt. Fietsen met een Rohloff koop je niet voor zomaar 'erbij'. Dit zijn serieuze investeringen die mensen alleen doen als ze echt van fietsen houden.

Ben er van bewust dat wij de 'selecte groep' e-bike liefhebbers zijn die in kwaliteit en stijl te bewonderen is ten opzichte van het gemiddelde O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jay-v schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:15:
@Doogie @sky_walker en andere Amsterdam GT (of Jordaan GT) eigenaren, hoe bevalt de fiets to nu toe?

Het design spreekt me wel aan, al is hij compleet (bagegedrager voor/achter, grotere accu) toch best prijzig.
Voor de search: ik heb de Lekker Amsterdam GT nu 20 maanden en het is een fantastische fiets maar zou hem niet opnieuw kopen. In de 20 maanden dat ik de fiets nu heb is de Bafang motor 2x volledig vervangen en zijn de kabels ook nog een keer vervangen. Dus ik sta elke 6-10 maanden weer stil omdat de elektrische motor support uitvalt.

Ik komt niet uit Amsterdam en voor service moet je altijd terug. De LBS kan vaak niets met de elektra issues van een ebike, en de grotere fietsenwinkels repareren alleen fietsen die ze zelf hebben verkocht.

Het zijn aardige mensen bij Lekker, maar ze helpen me niet structureel verder. Heb gevraagd of ik mijn exemplaar in kon ruilen op een nieuwe Lekker fiets, dat kan niet. Er zit 24 maanden garantie op, dus bij het volgende deffect heb ik een duur stuk schroot vrees ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranquility
Doogie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:46:
Voor de search: ik heb de Lekker Amsterdam GT nu 20 maanden en het is een fantastische fiets maar zou hem niet opnieuw kopen. In de 20 maanden dat ik de fiets nu heb is de Bafang motor 2x volledig vervangen en zijn de kabels ook nog een keer vervangen. Dus ik sta elke 6-10 maanden weer stil omdat de elektrische motor support uitvalt.

Ik komt niet uit Amsterdam en voor service moet je altijd terug. De LBS kan vaak niets met de elektra issues van een ebike, en de grotere fietsenwinkels repareren alleen fietsen die ze zelf hebben verkocht.

Het zijn aardige mensen bij Lekker, maar ze helpen me niet structureel verder. Heb gevraagd of ik mijn exemplaar in kon ruilen op een nieuwe Lekker fiets, dat kan niet. Er zit 24 maanden garantie op, dus bij het volgende deffect heb ik een duur stuk schroot vrees ik.
Dit is waarom ik nooit (meer) een fiets met een Bafang motor zal kopen. Ik heb eerder een fiets gehad met een Bafang voorwielmotor die steeds meer herrie begon te maken door vroegtijdige slijtage van de plastic tandwielen. Later hoorde ik dat in de Bafang middenmotor ook plastic overbrenging worden gebruikt. Ik heb bewust voor een fiets met een Bosch middenmotor gekozen. Mijn nieuwe Cube met de Bosch Performance Line CX motor zal altijd te repareren zijn en is voorzien van kwaliteitsonderdelen en metalen overbrengingen. Bafang is en blijft Chinese budget rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Doogie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:46:
[...]

Hier is de motor toevallig ook net overleden. Ze hebben netjes een vervanger gestuurd, maar ik moet nog langs een service partner om hem te laten vervangen.

Fietst verder inderdaad heerlijk, maar inderdaad geen Bafang meer en liever een wat breder ondersteund merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06:12
Tranquility schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:59:
[...]

Ik ga hem zaterdag halen in Emmen, dat is het enige magazijn dat op zaterdag open is (tot 12:00). Jammer dat ze niet willen versturen. Is toch een kleine moeite voor een onderdelenmagazijn wat dagelijks spullen verstuurt zou je denken. Dat vind ik echt vreemd. Maar goed, voor dat geld wil ik wel even op-en-neer rijden.
Dat is inderdaad raar. Woon daar in de buurt. Post NL punt zit er zelfs naast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Tranquility schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:59:
Heb ik weer, wil ik zaterdag de fietsendrager gaan ophalen in Emmen, is de Markerwaarddijk tussen Enkhuizen en Lelystad dicht.
Gdvrdgdvr, moet ik via Amsterdam omrijden.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:07
De accu van mijn vrouw haar Flyer heeft de geest gegeven na 14 jaar ( 16 amp) .Panasonic
Dus wij mogen niet klagen
Nu heb ik een alternatief merk gevonden namelijk EYXON 24 Amp bij E-bike accu.nl
Heeft iemand ervaring met dit merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Hansw1 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:48:
De accu van mijn vrouw haar Flyer heeft de geest gegeven na 14 jaar ( 16 amp) .Panasonic
Dus wij mogen niet klagen
Nu heb ik een alternatief merk gevonden namelijk EYXON 24 Amp bij E-bike accu.nl
Heeft iemand ervaring met dit merk
Ik neem aan dat je een 26V fiets hebt. Oude Flyers zijn de meest duurzame fietsen die er ooit waren.

Ik kreeg zo’n Eyxon in een inruiler. Deed het volgens mij prima. Heb hem toevallig vandaag verkocht (met een maand uitproberen en geld terug garantie). Heeft wel een andere BMS. Want knopjes inhouden voor accu conditie zoals de Flyer accu’s kunnen kan deze niet. Maar ja, dat is niet belangrijk.

We hebben in de winkel altijd een andere 24Ah accu van Pon / Kalkhoff op voorraad. Wel met BMS met rest conditie functie. Maar vanwege het prijsverschil met deze Eyxon ga ik die niet meer bijkopen.

De 24Ah is lekker veel en maakt je actieradius veel meer dan origineel. Let wel op dat die in de allerkleinste maat soms niet, en in de Flyer vouwfiets sowieso niet past (fysiek).

En belangrijkste: sommige originele laders zijn geschikt voor 24Ah, sommige niet. Dat is aan de lader niet te zien. Zelfs niet aan een nummertje ofzo. Dus je moet het zelf uitproberen. Dus koop de accu op een plek waar die retour mag, of op een plek waar ze je met de lader kunnen helpen (evt zelfs omruilen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:30
mv_ak schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:51:
[...]

[Afbeelding]
Is dat stuur een beetje omhoog te vertellen? Of heeft die een sportieve zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
WouterL schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:16:
[...]

Is dat stuur een beetje omhoog te vertellen? Of heeft die een sportieve zit
Ja, tenminste omhoogkantelen is gelukt. Had ik op de foto nog niet gedaan. Ik denk dat het model wel een iets sportievere houding geeft, en dat vind ik zelf niet erg. Betere gewichtsverdeling als je meer op het stuur leunt.

Uit de fietsbeschrijving:

Griffe: Ergo, mit integrierter Klemmung
Vorbau: A-Head, verstellbar
Steuersatz: integrated tapered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
mv_ak schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:25:
[...]

Ja, tenminste omhoogkantelen is gelukt. Had ik op de foto nog niet gedaan. Ik denk dat het model wel een iets sportievere houding geeft, en dat vind ik zelf niet erg. Betere gewichtsverdeling als je meer op het stuur leunt.

Uit de fietsbeschrijving:

Griffe: Ergo, mit integrierter Klemmung
Vorbau: A-Head, verstellbar
Steuersatz: integrated tapered
Welke schroeven heb je losgehaald voor het stuur? Heb m ook gehaald, maar hij was echt schots en scheef. De fietsenmaker heeft m vrijwel opnieuw moeten bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Tranquility schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:15:
[...]

Dit is waarom ik nooit (meer) een fiets met een Bafang motor zal kopen. Ik heb eerder een fiets gehad met een Bafang voorwielmotor die steeds meer herrie begon te maken door vroegtijdige slijtage van de plastic tandwielen. Later hoorde ik dat in de Bafang middenmotor ook plastic overbrenging worden gebruikt. Ik heb bewust voor een fiets met een Bosch middenmotor gekozen. Mijn nieuwe Cube met de Bosch Performance Line CX motor zal altijd te repareren zijn en is voorzien van kwaliteitsonderdelen en metalen overbrengingen. Bafang is en blijft Chinese budget rommel.
Wellicht meer bedoeld voor een kleine beurs en voor mensen die niet veel fietsen. Bosch is een no-brainer en altijd aan te raden. Deze motoren zijn te reviseren voor een niet al te hoge prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Foxhill schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:27:
[...]

Ik neem aan dat je een 26V fiets hebt. Oude Flyers zijn de meest duurzame fietsen die er ooit waren.

Ik kreeg zo’n Eyxon in een inruiler. Deed het volgens mij prima. Heb hem toevallig vandaag verkocht (met een maand uitproberen en geld terug garantie). Heeft wel een andere BMS. Want knopjes inhouden voor accu conditie zoals de Flyer accu’s kunnen kan deze niet. Maar ja, dat is niet belangrijk.

We hebben in de winkel altijd een andere 24Ah accu van Pon / Kalkhoff op voorraad. Wel met BMS met rest conditie functie. Maar vanwege het prijsverschil met deze Eyxon ga ik die niet meer bijkopen.

De 24Ah is lekker veel en maakt je actieradius veel meer dan origineel. Let wel op dat die in de allerkleinste maat soms niet, en in de Flyer vouwfiets sowieso niet past (fysiek).

En belangrijkste: sommige originele laders zijn geschikt voor 24Ah, sommige niet. Dat is aan de lader niet te zien. Zelfs niet aan een nummertje ofzo. Dus je moet het zelf uitproberen. Dus koop de accu op een plek waar die retour mag, of op een plek waar ze je met de lader kunnen helpen (evt zelfs omruilen?).
]
[...]

De 24Ah is lekker veel en maakt je actieradius veel meer dan origineel. Let wel op dat die in de allerkleinste maat soms niet, en in de Flyer vouwfiets sowieso niet past (fysiek). enz

[/quote]

Ik las dat deze accu het verbruik anders weergeeft dan de originele panasonic accu Bij de panasonic wordt het verbruik aangegeven van 1 naar 5 Bij deze andersom , als de accu volledig is opgeladen gaat 5 eerst knipperen en daarna 4

Is dit korrekt Bij de Panasonic ( vollledig ) opgeladen gaat blokje 5 eerst uit en daarna 4, 3,2,1 en dan gaat hij knipperen Bij deze gaat 5 eerst knipperen en geeft dan 4 blokjes aan , gaat weer knipperen en geeft dan 3 blokken aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
WouterL schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:32:
[...]

Welke schroeven heb je losgehaald voor het stuur? Heb m ook gehaald, maar hij was echt schots en scheef. De fietsenmaker heeft m vrijwel opnieuw moeten bouwen.
Ik was de schroef aan de voorkant onder vergeten, daarna was het een makkie. Rechts los en daarna omhoog kantelen en alles vast. Uiteraard remmen en versnelling daarna bijstellen totdat ze goed zitten maar volgens mij standaard werk. Tenminste deze fiets heeft merk onderdelen en dat maakt het makkelijk, ook om te vervangen later als nodig. Uit de doos zag het er allemaal standaard uit, zeker niet schots en scheef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
mv_ak schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:51:
[...]

[Afbeelding]
Nice ik vind het een topfiets ligt lekker comfortabel op de weg met veel kracht, enige minpunt is het rubber flapje dat niet goed afsluit op de batterij laadplek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Poesjuh schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:33:
Nice nice! De rode was ik niet dapper genoeg voor, ook wel omdat ik die niet in het echt had gezien.
Zijn we fiets buddies zo :D
Vind hem in het rood toch echt heel fraai.
Jammer dat je hem niet in het echt heb kunnen zien.
Toen ik kwam kijken had de fietsenwinkel net een exemplaar voor een klant binnengekregen.
Maar als het geel was geweest had ik die ook genomen ;) :

Afbeeldingslocatie: https://www.cubestores.nl/cdn/shop/files/812311_P_00.jpg?v=1727710950&width=986
Afbeeldingslocatie: https://www.cubestores.nl/cdn/shop/files/812311_D_05.jpg?v=1727710950&width=986
Afbeeldingslocatie: https://www.cubestores.nl/cdn/shop/files/812311_D_01.jpg?v=1727710950&width=986
Afbeeldingslocatie: https://www.cubestores.nl/cdn/shop/files/812311_D_03.jpg?v=1727710950&width=986

Kan niet wachten om hier straks toertochten mee te gaan fietsen, helaas voorlopig nog kloteweer...

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 19-01-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Tranquility schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:41:
[...]

Vind hem in het rood toch echt heel fraai.
Jammer dat je hem niet in het echt heb kunnen zien.
Toen ik kwam kijken had de fietsenwinkel net een exemplaar voor een klant binnengekregen.
Maar als het geel was geweest had ik die ook genomen ;) :

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Kan niet wachten om hier straks toertochten mee te gaan fietsen, helaas voorlopig nog kloteweer...
Nice! Die fiets ziet er heel gaaf uit :9 Rood valt goed op en komt vurig over.

En hoezo kloteweer? Bij Stromer zeggen ze: er bestaat geen slecht weer, maar wel slechte kleding ;) Ikzelf fiets gewoon met dit weer. Wat je nog kunt aanschaffen zijn een goed regenpak (heb je jaren lol van) en elektrisch verwarmde handschoenen (ik vind ze heerlijk). Zelfs op de laagste stand van de handschoenen bevriezen je vingers niet. Misschien 200 euro extra aan uitgaven, maar wel met de weet dat je vaker de fiets kan pakken en je comfortabel warme handen behoud. Dit is belangrijk omdat je met koude handen moeilijker kracht kan zetten als je hard moet remmen.

Ik zal eerlijk zijn om te zeggen dat ik zo min mogelijk als het maar kan in regen rijd. Ik heb een goed regenpak voor de momenten dat het echt niet anders kan of ik overvallen wordt door een bui.

Ach, vroeger toen ik elke dag 15 km enkel naar de havo moest fietsen deed ik in de winter plastic zakken om de schoenen en handen om nog enigszins proper op school te belanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
mv_ak schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:05:
[...]

Ik was de schroef aan de voorkant onder vergeten, daarna was het een makkie. Rechts los en daarna omhoog kantelen en alles vast. Uiteraard remmen en versnelling daarna bijstellen totdat ze goed zitten maar volgens mij standaard werk. Tenminste deze fiets heeft merk onderdelen en dat maakt het makkelijk, ook om te vervangen later als nodig. Uit de doos zag het er allemaal standaard uit, zeker niet schots en scheef.
Dank, de schroef aan de onderkant was m inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
darthaxx schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:55:
[...]

Nice ik vind het een topfiets ligt lekker comfortabel op de weg met veel kracht, enige minpunt is het rubber flapje dat niet goed afsluit op de batterij laadplek.
Ja dat flapje… waarom echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
jimh307 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:33:
Nice! Die fiets ziet er heel gaaf uit :9 Rood valt goed op en komt vurig over.

En hoezo kloteweer? Bij Stromer zeggen ze: er bestaat geen slecht weer, maar wel slechte kleding ;) Ikzelf fiets gewoon met dit weer. Wat je nog kunt aanschaffen zijn een goed regenpak (heb je jaren lol van) en elektrisch verwarmde handschoenen (ik vind ze heerlijk). Zelfs op de laagste stand van de handschoenen bevriezen je vingers niet. Misschien 200 euro extra aan uitgaven, maar wel met de weet dat je vaker de fiets kan pakken en je comfortabel warme handen behoud. Dit is belangrijk omdat je met koude handen moeilijker kracht kan zetten als je hard moet remmen.

Ik zal eerlijk zijn om te zeggen dat ik zo min mogelijk als het maar kan in regen rijd. Ik heb een goed regenpak voor de momenten dat het echt niet anders kan of ik overvallen wordt door een bui.

Ach, vroeger toen ik elke dag 15 km enkel naar de havo moest fietsen deed ik in de winter plastic zakken om de schoenen en handen om nog enigszins proper op school te belanden.
Haha nee, in slecht weer, kou en zeker regen ga ik echt niet fietsen. Ben een echte mooiweerfietser en gebruik de fiets dan ook niet voor woon-werk o.i.d. maar voornamelijk recreatief om tochten mee te fietsen en te genieten van de omgeving. Maar met zonnig droog vriezend weer is het zeker ook in de winter leuk fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Heb vandaag de drager op mijn auto gezet om uit te proberen en dat ging prima! Hij zit echt muurvast op de kogel. De wielgoten zien er ook zeker breed genoeg uit voor de 55 banden van de Cube. Ik vond ergens een sticker met Uebler X22 er op, dus dat lijkt het werkelijke modelnummer van de gelijke Uebler te zijn. Ben blij met deze aankoop, zeker voor die €359,-!

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 20-01-2025 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesjuh
Ach, de zwarte is ook mooi, staat dan ook goed met de zwarte fietstassen :P
Fiets is zaterdag gearriveerd bij de winkel maar kwam toen niet uit, denk dat ik hem woensdag of donderdag ga ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Poesjuh schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:16:
Ach, de zwarte is ook mooi, staat dan ook goed met de zwarte fietstassen :P
Fiets is zaterdag gearriveerd bij de winkel maar kwam toen niet uit, denk dat ik hem woensdag of donderdag ga ophalen.
Dat is vrij vlot moet ik zeggen!
Mooi hoor, lekker snel genieten van die mooie bike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
De accu , s van onze e bikes zijn aan vervanging toe
We hebben een Flyer T8 met panasonic motor
Nu heb ik 1 batterij ontvangen en in de fiets van mijn vrouw geplaatst
Het merk is EYXON 23 Amp 26 volt en geschikt voor de Flyer
Het vermogen van deze batterij is goed echter geeft hij op de Flyer Display een andere waarde als op de batterij zelf
Als mijn vrouw op de batterij het knopje indrukt ziet zij bv 4 blokjes maar op het display knippert hij en geeft
in 1e instantie minder blokjes en als het knipperen stopt wel 4 blokjes aan
Met de ondersteuning merkt mijn vrouw geen verandering
Kan het zijn dat de communicatie tussen de accu en display software matig niet goed gaat
En dat de capacitiet op de accu zelf juist is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Hansw1 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:26:
De accu , s van onze e bikes zijn aan vervanging toe
We hebben een Flyer T8 met panasonic motor
Nu heb ik 1 batterij ontvangen en in de fiets van mijn vrouw geplaatst
Het merk is EYXON 23 Amp 26 volt en geschikt voor de Flyer
Het vermogen van deze batterij is goed echter geeft hij op de Flyer Display een andere waarde als op de batterij zelf
Als mijn vrouw op de batterij het knopje indrukt ziet zij bv 4 blokjes maar op het display knippert hij en geeft
in 1e instantie minder blokjes en als het knipperen stopt wel 4 blokjes aan
Met de ondersteuning merkt mijn vrouw geen verandering
Kan het zijn dat de communicatie tussen de accu en display software matig niet goed gaat
En dat de capacitiet op de accu zelf juist is
Is het wat je hierboven beschrijft? Dus dat de accu het d.m.v. knipperen met 5 lampjes in 10 stappen aangeeft? Of nog heel anders?

Ik had er dus een gebruikte op uitprobeerbasis aan een klant verkocht. Ze kwam na een dag met hetzelfde verhaal. Ik weet het ook niet precies. Ze probeert hem uit en kiest of het bevalt of niet.
Pagina: 1 ... 213 ... 228 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam