Jij hebt een fietsenwinkel? Had hier ook al even gepolst, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil een elektrische fiets kopen voor stadsverkeer maar ook om naar mijn vader te fietsen, totaal 40km heen en weer. Riem vs ketting, over merken dan nog maar te zwijgen. Stella, Trek, Amslod, de bekende, Gazelle, Batavus,etc.Foxhill schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:02:
[...]
Als je alleen naar een stijve fiets met lage instap kijkt heb je aan Gazelle Ultimate, Flyer Gotour6, Velo de Ville AEB en Kalkhoff Image wel goede fietsen. Die Velo de Ville heeft ook al een MIK HD bagagedrager.
Dit is een hélé goede manier om naar moeder fietsen te kijken. Vroeger ging er een zitje op elke willekeurige damesfiets. Als je nu naar echte moeder fietsen kijkt beperk je jezelf tot maar 3~5 modellen die ook nadelen hebben. Een stijve fiets met lage instap zoeken is veel breder. Enige nadeel is dat je weinig spullen, boodschappen of rugzakje mee krijgt. Die moeten dan in een klein fiets tasje dat net achter de kinderzit past.
Velo de Ville komt volgend jaar (binnenkort bestelbaar) op de SEB modellen met een lange bagagedrager waar 2x bevestiging (MIK?) op zit. Daar passen een kinderzit en een fietstas goed achter elkaar op een gewone mooie 28” (27,5”) fiets.
Edit: of gebruikt, kijk naar een Flyer C5 next generation of C8 next generation. Oud, dus mega goedkoop. Onverwoestbaar. Koop er desnoods een met een kapotte accu (E3 storing) en zet er zelf een nieuwe ‘ebike vision’ accu op. Dan ben je helemaal spekkoper. Dan ben je voor weinig geld klaar met een nieuwe accu en onverwoestbare, krachtige fiets.
Even wat de diepte in: Next Generation zijn de types zonder aandrijftandwiel. De types daarvoor met aandrijftandwiel zijn ook onverwoestbaar en nog goedkoper. Maar dat aandrijftandwiel maakt lawaai en moet je regelmatig vervangen.
Ik heb een fietsenwinkel dus het kost me zo’n beetje niets om mijn vrouw een mooie nieuwe fiets te geven. Maar mijn vrouw fietst graag op zo’n oude Flyer C8. Ze is klein dus het past goed. En met de sterke Panasonic motor fiets het heel fijn.
Dochters hebben een gazelle Esprit en dat vind ik niks voor mijzelf. Wel gaan we op vakanties ook vaak fietsen met ons 3 en…
Jij als verkoper, reparateur, goede tips wat een goede en mooie fiets kan zijn voor mij? Ik vind een mooi display ook wel leuk. Ben een gadget freak, sorry 😬
Heel erg bedankt alvast!
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”