Heeft iemand ervaringen met het losmaken van de bouten van een Yamaha motor, in dit geval bij een Batavus Dinsdag eGo?
Bij mij zitten deze alledrie zo vast dat ik al een kop van de bout heb vernaggeld, maar er geen enkele beweging in krijg. Ik zie aan de andere kant bij de moer locktite zitten, dat heb ik geprobeerd te verwarmen en daarna op de kop van de bout met een hamer getikt in de hoop dat het dan net wat beweging krijgt en snel geprobeerd los te draaien zonder resultaat. Verder de hendel van m'n gereedschap verlengd om meer kracht te kunnen zetten (en toen de kop verpest - RVS, dus vrij zacht materiaal).
De moeren zitten onder een randje van het frame, waardoor er geen steek, dop of andere sleutel op past, maar die kunnen ook niet draaien, want zijn een soort van geborgd/ingeklemd in het frame. Een vreemde constructie als je het mij vraagt, maar iemand zal er wel goed over nagedacht hebben.
Toevallig hebben m'n ouders ook een Dinsdag eGo (ander modeljaar, maar wel met Yamaha motor) en even geprobeerd of het daar wel loskomt, maar ook daar geen beweging. Het ligt dus niet alleen maar aan mijn fiets.
Zit de bout nog op een of andere manier geborgd, ook omdat de kop nog een extra diep gaatje heeft, dat er speciaal gereedschap nodig is? Zo op het oog is het gewoon een gaatje zonder functie qua speciaal gereedschap.
Iemand tips wat ik verder kan proberen, behalve de slijptol?
Foto's verduidelijken vast mijn verhaal:
De bouten:
De bout in detail:
De moeren:
De moer in detail: