Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 170 ... 229 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:44
negerdesheils schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:44:
Ik heb op de Tenways CG600 Pro een proefritje gemaakt en deze beviel me wel. Zijn er nog andere fietsen of eventueel wat duurdere modellen waar ik naar kan kijken? Budget is ongeveer t/m 2500 euro.
Ik heb op internet al gekeken maar wordt een beetje overweldigd door het aanbod.
Overweeg ook een 2e handsfiets, een accurevisie kost een paar honderd euro en kwaliteitsmodellen gaan toch jaren mee. Verder vind ik persoonlijk 20km een spd pedelec afstand, mijn leven is te druk om 2 uur per dag over mn woon-werk te doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:30
Sinds afgelopen vrijdag de Cube Kathmandu Hybrid Pro 750 in ontvangst genomen, wat een genot :) heb al 75km gefietst in 2 dagen, richting Vaals. Ik stap er echt met plezier op, ik twijfelde heel veel (keuzestress), maar ik heb een goede keuze gemaakt. Ik verheug me om morgen de (woon/werk)trip richting Maastricht te maken (enkele reis 35 km ;))

+ De stijlste berg, fiets je met gemak omhoog
+ Stand "Auto" erg fijn heb ik 99% van de tijd, je drukt op de pedalen en je bent er voorbij
+ Ik was eerst bang dat ik boven de 25km/h kwam en dus boven de motor fietste, in de praktijk valt me dit reuze mee
+ Ook zonder motorondersteuning (boven de 25kmh) fiets je lekker mee

- Geen bidon houder? (Lage instapmodel)
- Plastic kapje van de accu, kan je gewoon eraf halen, diefstalgevoelig?
- De houder van de Kiox300 in combinatie met de Bosch Smartphonegrip voelt erg fragiel aan, deze was al op de 2e dag los getrilt
- Navigatie van Bosch Flow app niet logisch, rare bospaadjes e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
_Anvil_ schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:12:
[...]

[...]

46 hier en ook steeds meer bezig met gezond ouder worden, rond mn 40e gezonder gaan leven na 20 jaar veel gamen en onngezond eten/drinken ;) Ik juich dit soort positieve vibes van harte toe, maar bereik je niet veel meer met sporten? Op een eBike rijden zet niet echt zoden aan de dijk qua energieverbuik of groei spiermassa.

Ik heb trouwens bewondering voor de wilskracht van mensen die aan dieet doen, ik eet veel en vaak en compenseer dat simpelweg met een paar uur per week intensief sporten (hardlopen en crossfit), plus wat makkelijk in te passen habits (momenteel is dat een stuk of 70 push ups verdeeld over de hele dag en een lunchwandeling met collega's). Voor mij persoonlijk is discipline met bewegen veel makkelijker te bereiken dan mezelf allerlei lekkere dingen ontzeggen, moet er niet aan denken.. mezelf wegen doe ik sowieso niet aan, de spiegel en hoe fit je jezelf voelt zeggen meer :P
Sowieso ga ik al elke week naar de sportschool om te trainen. De sleutel tot succes heb ik al gevonden en de discipline heb ik ook echt nodig. Ik val extreem moeilijk af en ik haal de 1500kcal per dag niet eens (normaal is 2000-2400kcal nodig). Mijn lichaam is bijna perpetuum. Als ik alle energie uit voedsel kon leveren dan werd ik slapend rijk: weinig eten en zeer veel kunnen leveren.

En ja, als ik gebak en lekker eten niet kon tegenhouden zou ik onmogelijk afvallen, ongeacht beweging.

Een fanatieke sporter zal ik nooit worden. Ik heb veel zorgen aan mijn hoofd en ik heb mijn ontspanning ook echt nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
jimh307 schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:42:
[...]

Sowieso ga ik al elke week naar de sportschool om te trainen. De sleutel tot succes heb ik al gevonden en de discipline heb ik ook echt nodig. Ik val extreem moeilijk af en ik haal de 1500kcal per dag niet eens (normaal is 2000-2400kcal nodig). Mijn lichaam is bijna perpetuum. Als ik alle energie uit voedsel kon leveren dan werd ik slapend rijk: weinig eten en zeer veel kunnen leveren.

En ja, als ik gebak en lekker eten niet kon tegenhouden zou ik onmogelijk afvallen, ongeacht beweging.

Een fanatieke sporter zal ik nooit worden. Ik heb veel zorgen aan mijn hoofd en ik heb mijn ontspanning ook echt nodig.
1500? wow. Ik schat dat ik dik 3000kcal per dag naar binnen schuif (ik ben trouwens 94kg bij 1.93m).

Maar je hebt helemaal gelijk, ieder mens moet zoeken wat hem past, dat is heel persoonlijk. Ik vind bijvoorbeeld bloedfanatiek rammen in een crossfit box ook een manier om die zorgen je kop uit te krijgen :9

Whatever works for you. Goed bezig in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 21:48
Sjacka schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:53:
Heb er alweer 2500 km opzitten met mijn Velo de Ville, heerlijke fiets. Maar ik had al een tijdje het idee dat hij wel erg snel stopte met ondersteunen, daarom maar eens mijn snelheid gemeten met GPS en het blijkt dat de ondersteuning van mijn Bosch Performance al bij een werkelijke snelheid van 24 kmh stopt.
Ik begrijp dat Bosch aan de wettelijke norm van 25 wil voldoen, maar om er nu onder te gaan zitten gaat me wel wat ver. Ik wil hem niet gaan opvoeren middels een speedchip maar zijn er voor mijn fietsenmaker ook mogelijkheden om de software aan te passen zodat hij bij een werkelijke snelheid van 26 stopt?
Dit ervaar ik ook met mijn Stella incl Bosch motor. 25 op mijn teller geeft 23 aan op de teller van mijn broertje die naast mij fiets.
Ik heb het aangegeven bij de fietsenmaker van Stella maar die keek me aan of dat hij water zag branden..

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Sjacka schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:53:
....
Ik begrijp dat Bosch aan de wettelijke norm van 25 wil voldoen, maar om er nu onder te gaan zitten gaat me wel wat ver.....
Mavi86 schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:55:
....
Bosch motor. 25 op mijn teller geeft 23 aan op de teller van mijn broertje die naast mij fiets.....
Dat heeft volgens mij te maken met de verschillende bandenmaten die geplaatst kunnen worden.
Een dikke band heeft een grotere wielomtrek dan een dunnere, wat tevens een verschil in snelheid inhoudt.
De motorcontroller wordt gewoon ingesteld op de maximaal mogelijke wielomtrek voor 28 inch velgen. Hierbij merk ik op dat 29er velgen dezelfde maat hebben als 28inch (622) , maar kunnen er wel veel bredere en dikkere banden omheen hebben. Daardoor kan de wielomtrek tussen 2100mm en 2340mm zijn.
Snelheid kan gecorrigeerd worden op het display, maar daar mee wijzig je niet de snelheid op zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
  • Laatst online: 16-09 21:48
Ah oké. Dat zou best kunnen inderdaad. De monteur zei mij alleen, ja ik mag niet opvoeren en als je het zelf laat doen heb je kans dat de motor op blokkade schiet.
Dus ik gaf aan absoluut niet van plan bent om op te voeren. Het enige wat ik wil is dat de snelheid van 25 op het beeldscherm ook overeen komt met de werkelijkheid. Maar hij snapte volgens mij de vraag niet ..
Ik merkte gewoon ook dat ik best vaak ingehaald wordt door andere e-bikes. Nu kunnen die natuurlijk allemaal opgevoerd zijn. Maar het viel me op. Maargoed.. de monteur kon niks betekenen dus Ik leg me maar erbij neer :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Mavi86 schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:08:
.......... de monteur kon niks betekenen dus Ik leg me maar erbij neer ....
Ik ken de exacte instellingen van een Bosch controller niet, die nog door een fietsenmaker gewijzigd kunnen worden. Ik vermoed dat dit heel beperkt zal zijn. De exacte wielomtrek zal niet mogelijk zijn.

Enige wat je zelf enigszins kan doen is de breedst mogelijke banden monteren die nog in je ebike passen. ;)
Maar zelfs dan kom je nog niet op 25km/h, want 60-622 zal waarschijnlijk niet gaan passen.
Hoogstens misschien 50-622. (ik kon bv ipv 37-622 nog 47-622 monteren)

[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 18-09-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:19
_Anvil_ schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:39:
[...]

Overweeg ook een 2e handsfiets, een accurevisie kost een paar honderd euro en kwaliteitsmodellen gaan toch jaren mee. Verder vind ik persoonlijk 20km een spd pedelec afstand, mijn leven is te druk om 2 uur per dag over mn woon-werk te doen ;)
Tweedehands is inderdaad een optie. 20km is echt de maximale afstand, dit zal ik misschien een paar keer per jaar fietsen. Meeste woon werkverkeer zal max 20 minuten zijn. Hebben jullie suggesties voor een fiets van pak em beet 2500 euro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17

The Chosen One

Zie signature!

Beste optie is toch echt gewoon naar de fietsenmaker. Paar merken proberen. Zoiets kun je gewoon niet blind kopen. Gazelle heeft wat mooie c7/c8 modellen die ik ook erg fijn vond fietsen. Weet niet of je een Lugano dealer in de buurt hebt zitten? (elo model geprobeerd, grotendeels fijn, beetje "agressief met ondersteuning/optrekken)
Ben toen voor de Koga Evo gegaan omdat die ook fijn was en met riem en 5 jaar garantie. (2850 deal gekregen) Weet niet hoe je 2500 budget zit met inruilen e.d.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
elinx schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:27:
[...]
Ik ken de exacte instellingen van een Bosch controller niet, die nog door een fietsenmaker gewijzigd kunnen worden. Ik vermoed dat dit heel beperkt zal zijn. De exacte wielomtrek zal niet mogelijk zijn.

Enige wat je zelf enigszins kan doen is de breedst mogelijke banden monteren die nog in je ebike passen. ;)
Maar zelfs dan kom je nog niet op 25km/h, want 60-622 zal waarschijnlijk niet gaan passen.
Hoogstens misschien 50-622. (ik kon bv ipv 37-622 nog 47-622 monteren)
Ik vind het erg pijnlijk dat 'ik' zelf reclame zie van opvoersetjes voor je e-bike. Een disclaimer missen ze en iedereen weet wel 'in zijn achterhoofd' dat opvoeren in welke zin dan ook ervoor zorgt dat je niet verzekerd rond rijdt. Dat mensen dat risico nemen snap ik echt niet. Het lijkt erop dat in Nederland alles zomaar kan, maar dat het serieuze consequenties kan hebben.

Nog zo'n een: je mag tot 0,5 promille alcohol in je bloed hebben eer ze bekeuren, maar als de verzekering ziet dat er überhaupt maar iets van alcohol in je bloed zit bij een ongeval, liggen de kaarten anders en kan dat een levenslang traject krijgen in de vorm van afbetalen. Hetzelfde geld voor drugs.

Nee, mij een te groot en volledig onnodig risico. Auto rijden? alleen bij 0,0 promille en anders niet.

Toch vraag ik me af hoe deze kwesties in het hoofd van jan modaal zit. Kost het me moeite om me aan de wet te houden? Nee, hoor, valt alles mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
@jmh: fiets je ook met helm?

Ik neem zelf veel regels niet heel nauw. Al zou ik mijn fiets in ieder geval tijdens de leaseperiode niet opvoeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
jimh307 schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:39:
...
Ik vind het erg pijnlijk dat 'ik' zelf reclame zie van opvoersetjes voor je e-bike. ....
Gelukkig ging dit niet over het opvoeren, maar hoe het kan dat de Bosch motor vaak maar een maximale ondersteuning geeft tot 23km/h, waar 25km/h verwacht wordt.

Maar inderdaad reclame en verkoop ervan is net als reclame en verkoop van welk elektrisch voertuig ook gewoon toegestaan alleen het gebruik ervan op de openbare weg niet (altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

TTLCrazy

Listen to Frankie

elinx schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 00:31:
[...]

Gelukkig ging dit niet over het opvoeren, maar hoe het kan dat de Bosch motor vaak maar een maximale ondersteuning geeft tot 23km/h, waar 25km/h verwacht wordt.

Maar inderdaad reclame en verkoop ervan is net als reclame en verkoop van welk elektrisch voertuig ook gewoon toegestaan alleen het gebruik ervan op de openbare weg niet (altijd).
Mijn Bosch e-bike motor uit ca 2016 ondersteunt tot 24,5 km/u. Dat is prima, ik kan mij niet voorstellen dat nieuwere modellen zoveel anders doen. GPS snelheid is trouwens qua display heel afhankelijk of je niet onder bomen of iets dergelijks rijd. Bij mij geeft het display dan meestal een lagere snelheid aan (Garmin Edge 830).

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:04
TTLCrazy schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:32:
[...]

Mijn Bosch e-bike motor uit ca 2016 ondersteunt tot 24,5 km/u. Dat is prima, ik kan mij niet voorstellen dat nieuwere modellen zoveel anders doen. GPS snelheid is trouwens qua display heel afhankelijk of je niet onder bomen of iets dergelijks rijd. Bij mij geeft het display dan meestal een lagere snelheid aan (Garmin Edge 830).
Dat is ook ongeveer wat mijn Bosch motor uit 2021 doet. Ik merk wel dat ik nu wel één van de langzaamste e-bikes op het fietspad ben maar dat stoort me niet echt.

Wat ik niet helemaal begrijp is, waarom de ondersteuning in de hogere standen (sport, turbo) langer blijft doorgaan dan in (mijn favoriete) tourstand. Ik had het eigenlijk logischer gevonden dat de curve in de eerst genoemde standen wel hoger zou zou pieken, maar dat die in het stuk waar de ondersteuning wordt afgebouwd gelijk zou zijn. Nu haal ik onder gelijke omstandigheden in de turbostand ook een hogere snelheid dan in tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@dennisfr Die ervaring heb ik inderdaad ook. Nooit over nagedacht, maar dat hadden ze wel beter kunnen ontwerpen.

Mijn e-bike staat trouwens altijd in turbo stand, ik hou wel van een beetje ondersteuning bij optrekken. Afhankelijk van mijn bui zit ik daarna nog met maximaal 3 streepjes ondersteuning te fietsen en vaak zonder, zodat ik lekker kan doortrappen :)

[ Voor 52% gewijzigd door TTLCrazy op 19-09-2023 08:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Anvil_
jimh307 schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:39:
[...]
Nog zo'n een: je mag tot 0,5 promille alcohol in je bloed hebben eer ze bekeuren, maar als de verzekering ziet dat er überhaupt maar iets van alcohol in je bloed zit bij een ongeval, liggen de kaarten anders en kan dat een levenslang traject krijgen in de vorm van afbetalen. Hetzelfde geld voor drugs.

Nee, mij een te groot en volledig onnodig risico. Auto rijden? alleen bij 0,0 promille en anders niet.

Toch vraag ik me af hoe deze kwesties in het hoofd van jan modaal zit. Kost het me moeite om me aan de wet te houden? Nee, hoor, valt alles mee ;)
Hier Jan Modaal, rij graag te hard op buitenwegen en 2 biertjes (max) als ik nog moet rijden komt ook wel eens voor (ik weeg 94 kg trouwens). Sorry, maar kun je met überhaupt 1 precedent komen waarbij iemand problemen kreeg omdat hij met <0,5 in zijn bloed werd gemeten na een ongeval? Er zijn tig redenen waarom iemand meer dan 0 in zijn bloed kan hebben, o.a. medicijnen. Juridisch gezien is er ook een reden voor de 0,5 grens ipv 0.

Bij opgevoerde eBikes gaat het wel een ding worden, er gebeuren steeds meer ongevallen op het fietspad en de politie is ook niet gek. Zeker nu er rollerbanken komen beginnen de risico's van een niet uitkerende verzekering (want opgevoerde eBike= illegale brommer zonder WA verzekering, kenteken en helm) te groeien.

Ik heb al eerder aangehaald dat (zo goed als) *al* mijn collega's met eBike hier een >25 ondersteuning hebben vanwege de lange afstand naar werk, die zeggen in de stad "gewoon rustig aan te doen". Daar heb je weinig aan als er een bejaarde tegen je aan rijdt en de politie je fiets onderzoekt echter. Pakkans blijft natuurlijk heel klein zolang je jezelf fatsoenlijk gedraagt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
_Anvil_ schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:09:
[...]

Hier Jan Modaal, rij graag te hard op buitenwegen en 2 biertjes (max) als ik nog moet rijden komt ook wel eens voor (ik weeg 94 kg trouwens). Sorry, maar kun je met überhaupt 1 precedent komen waarbij iemand problemen kreeg omdat hij met <0,5 in zijn bloed werd gemeten na een ongeval? Er zijn tig redenen waarom iemand meer dan 0 in zijn bloed kan hebben, o.a. medicijnen. Juridisch gezien is er ook een reden voor de 0,5 grens ipv 0.

Bij opgevoerde eBikes gaat het wel een ding worden, er gebeuren steeds meer ongevallen op het fietspad en de politie is ook niet gek. Zeker nu er rollerbanken komen beginnen de risico's van een niet uitkerende verzekering (want opgevoerde eBike= illegale brommer zonder WA verzekering, kenteken en helm) te groeien.

Ik heb al eerder aangehaald dat *al* mijn collega's met eBike hier een ebike >25 ondersteuning hebben vanwege de lange afstand naar werk, die zeggen in de stad "gewoon rustig aan te doen". Daar heb je weinig aan als er een bejaarde tegen je aan rijdt en de politie je fiets onderzoekt echter. Pakkans blijft natuurlijk heel klein zolang je jezelf fatsoenlijk gedraagt..
Zou het om medicijnen gaan dan is maar de vraag of er een gele sticker op het doosje(s) staat "kan de rijvaardigheid beïnvloeden, pas op met alcohol". Dan is het sowieso de vraag óf je wel auto mag rijden. Ook is het bekend dat alcohol in welke mate dan ook de rijvaardigheid kan beïnvloeden.

Kijk, ik heb een eigen groothandel en van mij wordt verwacht dat ik alert en aanwezig ben. Als dit wegvalt ontstaat er een probleem. Natuurlijk drink ik in de avond bij het gamen graag een biertje, maar dan hoef ik de weg niet meer op en ik houd het bij één.

Natuurlijk is er een marge en die 0,5 promille is er niet voor niets. In deze ga ik mee in jouw argument, maar onnodig risico lopen is niet mijn ding. Mijn zus slikt antipsychotica en die mag écht geen alcohol hebben, dus rookt ze elke avond een joint. Ze weet zelf dat ze geen auto mag rijden en doet dat dan ook niet. Fietsen doet ze wel en eigenlijk mag dat ook niet, maar dat vind ik onzin. Ik vind de auto of op de fiets een heel groot verschil.

Nee, ikzelf loop liever geen extra risico. Probleem is, hoe goed je ook oplet, de ander kan wel een fout maken en dan lig je. Verdovende middelen passen eenmaal niet in ons complexe verkeer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:12
[...]

Ik heb al eerder aangehaald dat *al* mijn collega's met eBike hier een ebike >25 ondersteuning hebben vanwege de lange afstand naar werk, die zeggen in de stad "gewoon rustig aan te doen". Daar heb je weinig aan als er een bejaarde tegen je aan rijdt en de politie je fiets onderzoekt echter. Pakkans blijft natuurlijk heel klein zolang je jezelf fatsoenlijk gedraagt..
Maar waarom kiezen ze dan niet voor een speed pedelec. Die zijn sneller, legaal, en je bent correct verzekerd.

Moet die pakkans nu echt omhoog vooraleer mensen zich correct beginnen te gedragen?

En ik ben het wel eens dat je met de fiets en in licht dronken toestand een véél kleiner gevaar bent dat met de auto.
Nu heb ik helemaal niet de gewoonte om me lam te zuipen, maar als ik bij vrienden een gezellige avond heb, en ik ben met de fiets, dan drink ik wel een glas meer, en dan kan het zijn dat ik niet meer onder de 0.5 zit (maar zal ook niet boven de 1 zitten).
Je fietst dan ook korte afstanden op momenten dat er geen kinderen meer in de buurt zijn en ook niet aan hoge snelheden. En als ik zelf het gevoel heb dat het fietspad "te smal" wordt, dan zal ik wel lopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
[...]

Ik moet toegeven dat ik vroeger ook een Badass box op mijn Bosch heb gehad maar dat ik er na een paar ritjes ook genoeg van had en toch maar op safe ben gegaan door een SP te kopen.

Laatst een aanrijding gehad met mijn SP, gelukkig niet mijn schuld maar mocht het gebeuren met een opgefokte e-bike dan zit je toch heel wat meer in de stress lijkt me. Politie kan er nu vanwege personeelskrapte denk ik weinig aan doen maar je ziet vooral met fatbikes en VanMoofs dat ze gewoon makkelijk 32 lopen. Kwam vanmorgen ook een gast in de polder tegen op een VanMoof, ik haalde hem wel in met mijn SP maar die liep echt geen 25 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:16

B64

jimh307 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:28:
[...]

Zou het om medicijnen gaan dan is maar de vraag of er een gele sticker op het doosje(s) staat "kan de rijvaardigheid beïnvloeden, pas op met alcohol". Dan is het sowieso de vraag óf je wel auto mag rijden. Ook is het bekend dat alcohol in welke mate dan ook de rijvaardigheid kan beïnvloeden.

Kijk, ik heb een eigen groothandel en van mij wordt verwacht dat ik alert en aanwezig ben. Als dit wegvalt ontstaat er een probleem. Natuurlijk drink ik in de avond bij het gamen graag een biertje, maar dan hoef ik de weg niet meer op en ik houd het bij één.

Natuurlijk is er een marge en die 0,5 promille is er niet voor niets. In deze ga ik mee in jouw argument, maar onnodig risico lopen is niet mijn ding. Mijn zus slikt antipsychotica en die mag écht geen alcohol hebben, dus rookt ze elke avond een joint. Ze weet zelf dat ze geen auto mag rijden en doet dat dan ook niet. Fietsen doet ze wel en eigenlijk mag dat ook niet, maar dat vind ik onzin. Ik vind de auto of op de fiets een heel groot verschil.

Nee, ikzelf loop liever geen extra risico. Probleem is, hoe goed je ook oplet, de ander kan wel een fout maken en dan lig je. Verdovende middelen passen eenmaal niet in ons complexe verkeer ;)
Die 0,5 promille is er niet alleen voor motorvoertuigen, maar geldt ook voor de fiets. Nou moet je het in de praktijk wel heel erg bont maken wil je op de bon geslingerd worden voor fietsen met drank op (of gewoon de pech hebben in een fuik te rijden - reactievermogen wordt wel een dingetje dan) maar formeel is het niet toegestaan.

Ik ben het met je eens dat er gevoelsmatig een verschil is tussen fietsen of autorijden met drank op (al ziet de wetgever dat verschil niet), maar ik zie toch ook wel een verschil tussen fietsen op een gewone fiets en een e-bike in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
B64 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:50:
[...]

Die 0,5 promille is er niet alleen voor motorvoertuigen, maar geldt ook voor de fiets. Nou moet je het in de praktijk wel heel erg bont maken wil je op de bon geslingerd worden voor fietsen met drank op (of gewoon de pech hebben in een fuik te rijden - reactievermogen wordt wel een dingetje dan) maar formeel is het niet toegestaan.

Ik ben het met je eens dat er gevoelsmatig een verschil is tussen fietsen of autorijden met drank op (al ziet de wetgever dat verschil niet), maar ik zie toch ook wel een verschil tussen fietsen op een gewone fiets en een e-bike in dat opzicht.
De wetgever maakt geen verschil tussen fietsen en autorijden met alcohol, dat klopt. Maar een rechter maakt wel een verschil bij de strafmaat verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

charrel

Cortisol4life..

elinx schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 00:31:
[...]

Ik ken 4 mensen met bosch active gen4 motoren in hun mtb, varieert van 24,5km/u tot 27km/u. Zijn allemaal standaard vanuit de fabriek. Zelfs met de zelfde banden maten/ zelfde model fiets zit er verschil tussen. Snap jij het snap ik het. Degene met de 24,5km/u baalt het meest ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64

B64

Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:49:
[...]

Ik moet toegeven dat ik vroeger ook een Badass box op mijn Bosch heb gehad maar dat ik er na een paar ritjes ook genoeg van had en toch maar op safe ben gegaan door een SP te kopen.

Laatst een aanrijding gehad met mijn SP, gelukkig niet mijn schuld maar mocht het gebeuren met een opgefokte e-bike dan zit je toch heel wat meer in de stress lijkt me. Politie kan er nu vanwege personeelskrapte denk ik weinig aan doen maar je ziet vooral met fatbikes en VanMoofs dat ze gewoon makkelijk 32 lopen. Kwam vanmorgen ook een gast in de polder tegen op een VanMoof, ik haalde hem wel in met mijn SP maar die liep echt geen 25 :+
Waar ik niet allemaal door wordt ingehaald... VanMoofs uiteraard, maar ook SP's zonder kentekenplaat, en relatief nieuwe (1-1,5 jaar oud*) Riese&Müllers die ruim boven de 30 gaan - daarvan vraag ik me dan af of dat niet ook SP's zijn waar de spiegel en alle andere parafernalia vanaf gehaald zijn.

*) Hoe ik dat weet? FM-stickertje achterop is van een winkel die in mei '22 is gestart _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

charrel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:56:
[...]

Ik ken 4 mensen met bosch active gen4 motoren in hun mtb, varieert van 24,5km/u tot 27km/u. Zijn allemaal standaard vanuit de fabriek. Zelfs met de zelfde banden maten/ zelfde model fiets zit er verschil tussen. Snap jij het snap ik het. Degene met de 24,5km/u baalt het meest ;)
Weet je zeker dat die 27 km/u de gemeten GPS snelheid is ? Als ik mijn Bosch snelheidsmeter aflees dan geeft deze inderdaad 27 ennog wat km/u aan, terwijl de GPS op dat moment 24,5 km/u aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

TTLCrazy schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:06:
[...]

Weet je zeker dat die 27 km/u de gemeten GPS snelheid is ? Als ik mijn Bosch snelheidsmeter aflees dan geeft deze inderdaad 27 ennog wat km/u aan, terwijl de GPS op dat moment 24,5 km/u aangeeft.
Nee, als we met zijn 5en fietsen dan zit er tussen hen 4 verschil in snelheid gewoon op het asfalt onderweg naar het mtb parcours. Hun display's verschillen maar de "echte" snelheid op het asfalt dus ook, de ene gaat echt fysiek harder . Nooit gemeten met de gps eigenlijk. Gewoon puur als ze naast elkaar fietsen, vriend van me en zijn vrouw hebben dezelfde fiets. De fiets van zijn vrouw gaat 1,5km sneller als ze op de begrenzer fietsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
B64 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:58:
[...]

Waar ik niet allemaal door wordt ingehaald... VanMoofs uiteraard, maar ook SP's zonder kentekenplaat, en relatief nieuwe (1-1,5 jaar oud*) Riese&Müllers die ruim boven de 30 gaan - daarvan vraag ik me dan af of dat niet ook SP's zijn waar de spiegel en alle andere parafernalia vanaf gehaald zijn.

*) Hoe ik dat weet? FM-stickertje achterop is van een winkel die in mei '22 is gestart _/-\o_
SP's zonder kentekenplaat... Dom maar enigszins snap ik het nog ook. Hoeven ze niet op rijbaan te fietsen zoals ik nu wel moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
charrel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:56:
....Zelfs met de zelfde banden maten/ zelfde model fiets zit er verschil tussen. Snap jij het snap ik het. ....
charrel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:12:
.... als we met zijn 5en fietsen dan zit er tussen hen 4 verschil in snelheid gewoon op het asfalt onderweg naar het mtb parcours. .....
Het is misschien ver gezocht, maar ik begrijp dat het hier over MTB modellen gaat?
MTB's worden vaak zowel als 27,5 (584) als 29er (622) model geleverd.
Het kan zijn dat de MTB producent daarom verschillende motoren in voorraad heeft voor beide modellen.
Tja een foutje is dan zo gemaakt, of de voorraad was niet geheel in overeenstemming met de verschillende modellen.
Degene met 27,5 velgen en 29er motor heeft dan pech, degene met 29er velgen en 27,5 motor kan wat te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

elinx schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:30:
[...]

[...]
Het is misschien ver gezocht, maar ik begrijp dat het hier over MTB modellen gaat?
MTB's worden vaak zowel als 27,5 (584) als 29er (622) model geleverd.
Het kan zijn dat de MTB producent daarom verschillende motoren in voorraad heeft voor beide modellen.
Tja een foutje is dan zo gemaakt, of de voorraad was niet geheel in overeenstemming met de verschillende modellen.
Degene met 27,5 velgen en 29er motor heeft dan pech, degene met 29er velgen en 27,5 motor kan wat te hard.
Zou kunnen maar het lijkt me sterk dat er overal verschillende software voor is. Daarom kan je de omtrek instellen in het display maar dat doet dus niks voor de maximale haalbare snelheid. Zelfs als ze displays onderling wisselen tijdens het ritje blijft de uitkomst hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 19-09-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:18:
[...]

SP's zonder kentekenplaat... Dom maar enigszins snap ik het nog ook. Hoeven ze niet op rijbaan te fietsen zoals ik nu wel moet.
Maar die hebben dan i.e.g. nog een verzekering, boete "rijden zonder kentekenplaat" is dan het ergste dat ze kan overkomen. Mijn collega hier had hetzelfde op zijn Stromer, dan kon hij zonder helm naast zijn de 25 km/h fiets van zijn vrouw rijden als ze samen op pad waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
charrel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:00:
[...]

Zou kunnen maar het lijkt me sterk dat er overal verschillende software voor is. Daarom kan je de omtrek instellen in het display maar dat doet dus niks voor de maximale haalbare snelheid. Zelfs als ze displays onderling wisselen tijdens het ritje blijft de uitkomst hetzelfde.
Je slaat die settings ook niet op in de display maar op de controller volgens mij....
Ben al een tijdje niet meer in bezit van Bosch techniek dus ik kan het fout hebben :+
_Anvil_ schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:16:
[...]

Maar die hebben dan i.e.g. nog een verzekering, boete "rijden zonder kentekenplaat" is dan het ergste dat ze kan overkomen. Mijn collega hier had hetzelfde op zijn Stromer, dan kon hij zonder helm naast zijn de 25 km/h fiets van zijn vrouw rijden als ze samen op pad waren.
Mijn vrouw wil geeneens naast me fietsen met dat rare ding. Verder gebruik ik hem bijna puur voor woon-werk.

[ Voor 30% gewijzigd door Vlassie1980 op 19-09-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
B64 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:58:
[...]

Zaterdag op het terras gezeten in Wassenaar, lijkt daar wel klein Amsterdam met de kids op fatbikes. De jongsten waren rond de 10-12 jaar schat ik, met 35km/h zonder te trappen door het voetgangersgebied bij de winkels 8)7 Lekker bezig ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Vlassie1980 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:17:
Mijn vrouw wil geeneens naast me fietsen met dat rare ding. Verder gebruik ik hem bijna puur voor woon-werk.
Same here, ik gebruik hem ook alleen voor lange ritten. Verder alles op mijn Gazelle Esprit van 750 euro :9 In de binnenstad is de pedelec waanzin (ligt ook aan mijn rijstijl op alles met wielen) en ik voel me nog lang niet bejaard genoeg om op de gewone fietsritten een hulpmotor nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Foxhill schreef op zondag 17 september 2023 @ 06:34:
[...]

Gazelle Innergy kan wel gereviseerd. Maar de BMS moet daarna gereset worden. Anders werkt het niet. @Bubbleblower1 het lijkt mij sterk dat de accu kleiner is dan geadverteerd. Als je niet ver komt denk ik dat de BMS niet gereset is. Een revisiebedrijf dat het wil proberen en er eerst eentje wil doen klinkt inderdaad alsof ze dat misschien niet weten.

KWS Seuren en Heskon weten wel hoe dit werkt. Je zou het bij hun kunnen proberen. En als een van die twee zegt dat iets niet kan kwa grootte, dan zou ik dat ook zo aannemen.

Reviseren gaat te vaak fout. Accu’s vervangen kan foutloos. Een behuizing weer waterdicht maken, een oude BMS nog een hele levensduur extra laten werken, en überhaupt sommige BMSen geven wel storingen.
De reviseur had inderdaad gezegd dat hij deze accu nog niet eerder had gereviseerd naar 720Ah en vond dat een leuke uitdaging. Hij was in de veronderstelling dat de bottleneck zat in het aantal batterijen dat in de behuizing past. Maar als dat zo is waarom biedt dan niemand anders 20Ah aan of zitten ze te slapen?

Ik zal de reviseur informeren over die reset en heb KWS en Heskon gemaild over die capaciteit.
Maar als die straks zeggen dat X of Y het maximum is snap ik daar niets van.
elinx schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 23:43:
[...]

Persoonlijk vind ik het vreemd dat het revisiebedrijf 20Ah aanbiedt, maar niet zeker weet of het zal werken.
Ik weet niet of het risico volledig bij jou ligt, maar anders zou ik er toch voor passen.
Samsung is niet zomaar een merk en over het algemeen betrouwbaar, mits ze origineel zijn.

Probeer eerst eens om de accu aanzienlijk langer dan normaal aan de lader te laten hangen om te kijken of er verbetering optreedt.
Ze boden het niet aan, ik vroeg erom en zij zijn kennelijk net zo eigenwijs als ik:)
Ik hoop nog steeds dat er verbetering optreedt, maar het verschil tussen wat die levert en moet leveren is wel erg groot (grofweg 67%).
jimh307 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:55:

>heb je toevallig de spanning over de groepen doorgemeten?
>hoe oud is de fiets?
>welke mate van ondersteuning gebruik je? (eigenlijk niet nodig)

Ik betwijfel of het puur aan de cellen ligt. Hou ons even op de hoogte.
> De reviseur heeft vorige week alles tot twee maal toe getest.
> 9 Jaar al weer, maar hij is onvervangbaar omdat ik voorwielaandrijving nodig heb.
> Meestal "normaal" of maximaal, wat slechts 29nm is, vandaar dat mijn bereik zo groot is.

Die lage ondersteuning is nog een reden waarom ik deze fiets zo graag houdt, een Bosch accu is zuiniger, maar haalt lang niet zo';n grote afstand, omdat die in de laagste stand veel meer ondersteuning geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
charrel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:00:
..
Zou kunnen maar het lijkt me sterk dat er overal verschillende software voor is. Daarom kan je de omtrek instellen in het display maar dat doet dus niks voor de maximale haalbare snelheid..
De software is hetzelfde, maar de wielomtrek wordt vastgelegd in de controller software. Op het display kan slechts een meer exacte correctie op de controller instelling worden gegeven.
Als de controller instelling altijd hetzelfde zou zijn kom je bv met een 20 inch of 26 inch velg bij lange na niet in de buurt van 25km/h

Dat de instelling van de snelheid in de controller gebeurd heeft te maken met het feit dat volgens de regels een berijder nimmer de max. snelheid boven 25km/h mag kunnen instellen.

Ik weet niet of de producent wel bij die instelling kan of dat ze de motor voor een bepaalde velgdiameter moeten bestellen

[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 19-09-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik las zojuist enigsinds verbaast het volgende artikel.

https://www.bright.nl/nie...-flyer-ebike-vanmoof.html

Schijnbaar gaat het bij Flyer ook slecht en zitten ze in zwaar weer. Ik las in dit topic verschillende goede reacties over dit merk. Maar zelf niet naar gekeken, want deze lag boven het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
In 2016 maakte Flyer 50.000 fietsen. Dat zal in de coronajaren wel tegen de 80-100.000 geweest zijn.
En nu is de vraag gehalveerd.
Begin dit jaar waren er dik mensen in dienst, en dat wordt gereduceerd naar ca 220.

Vergelijk even met Van Moof: 40.000 fietsen met 800 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:18
Flyer is van een groter bedrijf. En dan wordt er gestuurd op cijfers. Ik weet niet meer dan in het nieuws is, maar zo zie ik het. Het is een bekend en sterk merk dat niet in zwaar weer komt. Bovendien verloopt service via de dealer. De consument gaat hier niets van merken. Ik denk dat ik er als dealer zelfs weinig van merk. Vooral vervelend voor de mensen die er werken.

De te grote voorraden en tijdelijk (tov 2021/22) terug gelopen vraag zijn bij alle fietsenwinkels en fabrikanten te merken. Het moet ook niet groter gemaakt worden dan het is. Ik schat 5-15%. Je merkt daardoor wel wat prijsdruk (winkels willen opruimen) en je hoort bij fabrikanten wat problemen.

In vakbladen stond over Accell ook dat ze wat problemen hebben. Flyer is hier in niet uniek.

Als volgend jaar de lente mooi is, draait alles weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Bubbleblower1 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:41:
[...]
> 9 Jaar al weer, maar hij is onvervangbaar omdat ik voorwielaandrijving nodig heb.
Als dit gaat over sterke ondersteuning zonder krachtsensor zijn er oplossingen. Onder meer een Unibike Optima. Steeds meer gaat naar middenmotor met krachtsensor, maar het bestaat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Foxhill schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:01:
Flyer is van een groter bedrijf. En dan wordt er gestuurd op cijfers. Ik weet niet meer dan in het nieuws is, maar zo zie ik het. Het is een bekend en sterk merk dat niet in zwaar weer komt. Bovendien verloopt service via de dealer. De consument gaat hier niets van merken. Ik denk dat ik er als dealer zelfs weinig van merk. Vooral vervelend voor de mensen die er werken.

De te grote voorraden en tijdelijk (tov 2021/22) terug gelopen vraag zijn bij alle fietsenwinkels en fabrikanten te merken. Het moet ook niet groter gemaakt worden dan het is. Ik schat 5-15%. Je merkt daardoor wel wat prijsdruk (winkels willen opruimen) en je hoort bij fabrikanten wat problemen.
Volgens het bericht in de Zwitserse pers zou de vraag met 50% gezakt zijn.
Dan draait elk bedrijf wel verlies, en als de reserves er niet zijn, dan moeten er snel maatregelen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Tommie12 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:16:
[...]

Volgens het bericht in de Zwitserse pers zou de vraag met 50% gezakt zijn.
Dan draait elk bedrijf wel verlies, en als de reserves er niet zijn, dan moeten er snel maatregelen komen.
En hier lees je dat het ongeveer de helft is tov 2021. Dat was een heel flink jaar. Dus hoeveel is de vraag terug gelopen ten opzichte van de gewone jaren voor Corona? Tsja de cijfers zijn wat vaag. En wij zullen ook niet te weten komen of dit een correctie is na te veel opschalen tijdens een piek, of welke andere oorzaak dan ook.

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:54
_Anvil_ schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:39:
[...]

Is dat zo? Ik lees nu al een tijdje mee in dit topic aangezien ik ook overweeg om een elekrische fiets aan te schaffen. Ik verander binnenkort van werkgever waarbij ik standaard met de trein naar het werk ga (hilversum-utrecht), dit is een hele goede verbinding. Als ik het zou fietsen is het een afstand van 19 km.

Mij lijkt het juist bij goed weer erg fijn om het ook te kunnen fietsen, op een gewone fiets zou ik dit in een uur kunnen doen maar dan kom ik wel bezweet aan en je moet aan het einde van de dag ook nog terug, vandaar de gedachte van een elektrische fiets.

Een SP vind ik qua techniek fantastisch maar ik weet van mensen dat ze zich bedreigd voelen als ze op de gewone weg moeten fietsen tussen de auto's omdat je net te langzaam gaat voor het overige verkeer. Het geeft mij geen veilig gevoel en daarom prefereer ik een gewone elekrische fiets.

Is een afstand van 19 kilometer niet gewoon binnen een uur te doen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:13:
Ik las zojuist enigsinds verbaast het volgende artikel.

https://www.bright.nl/nie...-flyer-ebike-vanmoof.html

Schijnbaar gaat het bij Flyer ook slecht en zitten ze in zwaar weer. Ik las in dit topic verschillende goede reacties over dit merk. Maar zelf niet naar gekeken, want deze lag boven het budget.
Hmpf, dat zet mij wel aan het denken aangezien ik de Flyer op nummer 1 had staan in mijn lijstje :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Atlas schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:26:
[...]

Hmpf, dat zet mij wel aan het denken aangezien ik de Flyer op nummer 1 had staan in mijn lijstje :/
Ik zou niet direct bang zijn, zeker als er een gewone Bosch motor onder hangt en een klassieke naaf in zit. Dan zijn je sleet en andere belangrijke delen makkelijk te vinden in geval van problemen.

(Dus helemaal anders dan bin VM bv).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Anvil_
Aalard99 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:22:
[...]

Is dat zo? Ik lees nu al een tijdje mee in dit topic aangezien ik ook overweeg om een elekrische fiets aan te schaffen. Ik verander binnenkort van werkgever waarbij ik standaard met de trein naar het werk ga (hilversum-utrecht), dit is een hele goede verbinding. Als ik het zou fietsen is het een afstand van 19 km.

Mij lijkt het juist bij goed weer erg fijn om het ook te kunnen fietsen, op een gewone fiets zou ik dit in een uur kunnen doen maar dan kom ik wel bezweet aan en je moet aan het einde van de dag ook nog terug, vandaar de gedachte van een elektrische fiets.

Een SP vind ik qua techniek fantastisch maar ik weet van mensen dat ze zich bedreigd voelen als ze op de gewone weg moeten fietsen tussen de auto's omdat je net te langzaam gaat voor het overige verkeer. Het geeft mij geen veilig gevoel en daarom prefereer ik een gewone elekrische fiets.

Is een afstand van 19 kilometer niet gewoon binnen een uur te doen?
Op mijn gewone stadsfiets zonder motor haal ik dat ook wel ja, maar het scheelt natuurlijk of je door de stad rijdt (veel stoppen bij kruisingen, stoplichten etc.) of over lege fietspaden. Met de spd pedelec is de impact van de omstandigheden op de route nog zwaarder.

Op mijn eigen route heb ik hier totaal geen last van, ik rij over fietspaden buiten de bebouwde kom en verlaten landweggetjes. Mijn gemiddelde snelheid over de hele rit is 35km/h, inclusief stoplichten, oversteken, stoppen hiervoor etc. Op de gewone eBike zou dat rond de 20 gemiddeld uitkomen, fors verschil dus.

Afhankelijk van de route rij ik in de buurt van mijn woonwijk wel een stukje fietspad waar brommers op de weg horen, maar ik peins er niet over dat te doen. Ik ga er gewoon vanuit dat dit gedoogd wordt en de "pak kans" sowieso bijna nihil is.

Mocht ik ooit een boete krijgen hiervoor, sloop ik het gele plaatje direct van mijn fiets. Zeker op mijn zwakker gemotoriseerde pedelec van 7 jaar oud is het waanzin om tussen de auto's te gaan trappen die vaak 60km/h rijden.

In jouw geval zou ik zeggen: kijk naar je route, als je veel lange rechte stukken zonder kruisingen etc. hebt is een spd pedelec interessant, in de stad is de winst verwaarloosbaar tov een gewone eBike. Ik heb YT filmpjes gezien van spd pedelecs tussen de auto's op de doorgaande wegen in Utrecht, mij niet gezien. Tussen Hilversum en Utrecht is het echter 1 lang fietspad langs een N weg zie ik, daar heb je wel serieus voordeel als je 40 ipv 25 km/h haalt. Van deur tot deur zou je zomaar eens de trein kunnen verslaan in totale reistijd.

Sidenote: ik lees in in deze draad vaak het "ik wil niet bezweet aankomen" argument, maar als je gewoon in een normaal tempo fietst ga je toch niet zweten? Ik zweet snel en veel, maar alleen met intensief sporten.. fietsen is light cardio, tenzij je gaat wielrennen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 20-09-2023 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
@_Anvil_
Ik denk niet dat ze echt gaan handhaven als je stukjes op het fietspad blijft rijden waar het niet hoort, zo lang je daar je snelheid aan past en rustig met de flow mee gaat.

Zweten is persoonlijk. Als ik op mijn gewone ebike goed mee trap, dan vormen de okselvijvers zich toch ook behoorlijk snel, en na een half uur is mijn kledij goed vochtig en ruikt het niet echt fris.
Trap ik rustig mee, dan is dat 30 min of een uurtje. Misschien is het minder op turbo, dat valt nog te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
Atlas schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:26:
[...]

Ze werken met een dealernetwerk. Dus jou aanspreekpunt is de dealer. Garantie van de elektrische componenten gaat niet via Flyer zelf. En bovenal, ze stoppen zeker niet.

Ik heb inmiddels wat info. Dus ik vind het beter niet meer uit te wijden over wat er gebeurd. Maar wat ik wel durf te stellen is: Flyer komt hier wel doorheen en de consument gaat het niet merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Foxhill schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:56:
[...]

Ze werken met een dealernetwerk. Dus jou aanspreekpunt is de dealer. Garantie van de elektrische componenten gaat niet via Flyer zelf. En bovenal, ze stoppen zeker niet.

Ik heb inmiddels wat info. Dus ik vind het beter niet meer uit te wijden over wat er gebeurd. Maar wat ik wel durf te stellen is: Flyer komt hier wel doorheen en de consument gaat het niet merken.
Kun je die info hier ook delen? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Atlas schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:04:
[...]

Wat boeit het. Het is een statement van Flyer. Natuurlijk gaan die vertellen dat ze er door komen (en ik durft dat ook te geloven), net zoals Van Moof dat deed tot de dag voor het failliet.

Koop gerust die fiets.
Je dealer zal je wel helpen. Als de motor of batterij het niet doet, dan is Bosch die niet moeilijk doet over garantie.
Gaat de naaf te vroeg stuk, dan is er Enviolo of Shimano etc.

Enkel bij een kaderbreuk zou het lastig worden. Maar eerlijk, hoe dikwijls gebeurt zo iets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foxhill
Atlas schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:04:
[...]

Nee.

• jimh307
  • Niet online
Bedrijfsgeheim, snap ik. Die heb ik ook legio.
Flyer redt zich wel en bijna elk bedrijf heeft zo af en toe zijn pijnpuntjes. Het coronatijdperk heeft vele bedrijven danig op de proef gesteld.

Ik koos voor batterijen en dat is de beste keus ooit in mijn leven. Ik zag deze rage al aankomen.

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:53
Vraag. Ik ga een ebike leasen via mijn werkgever. Max te besteden bedrag is €2200.

Nu heb ik hiervoor een soort persoonlijke leenfiets van het werk gehad en dit was pure horror. Het betrof een qwic rd9. Na 1 week motor kapot. Fietsenmaker was toen al zo klaar met die fiets dat ik gelijk een ander merk mocht uitzoeken. Slecht merk blijkbaar.

Toen een giant entour e+1 gekregen. Fietst fijn maar ook veel gezeik. En dan vooral alles rond het frame. Bagedrager ging steeds los omdat het staal waar dit in vast geschroefd zat steeds uitlubberde. Uiteindelijk ging dus ook het stroomdraad naar de accu kapot. Ik heb uiteindelijk 6 maanden moeten wachten voordat giant uiteindelijk een volledig nieuwe fiets leverde. Daarnaast trilde vaak boutjes los. Misschien komt het door de fietsenmaker. Maar ik wil geen giant meer. Teveel gezeik door van alles wat steeds los zat. En blijkbaar waardeloos staal.

Terug naar mijn vraag. Fietsenmaker hier om de hoek heeft een victoria e trekking 6.5 in de aanbieding voor €2099.- iemand bekend met dit type? En meest belangrijke zijn ze een beetje degelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
vangoghnl schreef op donderdag 21 september 2023 @ 01:07:
Vraag. Ik ga een ebike leasen via mijn werkgever. Max te besteden bedrag is €2200.

Nu heb ik hiervoor een soort persoonlijke leenfiets van het werk gehad en dit was pure horror. Het betrof een qwic rd9. Na 1 week motor kapot. Fietsenmaker was toen al zo klaar met die fiets dat ik gelijk een ander merk mocht uitzoeken. Slecht merk blijkbaar.

Toen een giant entour e+1 gekregen. Fietst fijn maar ook veel gezeik. En dan vooral alles rond het frame. Bagedrager ging steeds los omdat het staal waar dit in vast geschroefd zat steeds uitlubberde. Uiteindelijk ging dus ook het stroomdraad naar de accu kapot. Ik heb uiteindelijk 6 maanden moeten wachten voordat giant uiteindelijk een volledig nieuwe fiets leverde. Daarnaast trilde vaak boutjes los. Misschien komt het door de fietsenmaker. Maar ik wil geen giant meer. Teveel gezeik door van alles wat steeds los zat. En blijkbaar waardeloos staal.

Terug naar mijn vraag. Fietsenmaker hier om de hoek heeft een victoria e trekking 6.5 in de aanbieding voor €2099.- iemand bekend met dit type? En meest belangrijke zijn ze een beetje degelijk?
Die Victoria is absoluut degelijk. Met Bosch electronica heb je over het algemeen weinig problemen. De fiets zit verder ook met goede delen in elkaar.

Het is wel met derailleur. Daar is wat onderhoud aan. Als je in de winter doorfiets is een derailleur niet aan te raden. Verder fiets derailleur het lichtste, als je af en toe zelf smeren voorlief neemt.

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:53
Foxhill schreef op donderdag 21 september 2023 @ 06:52:
[...]

Die Victoria is absoluut degelijk. Met Bosch electronica heb je over het algemeen weinig problemen. De fiets zit verder ook met goede delen in elkaar.

Het is wel met derailleur. Daar is wat onderhoud aan. Als je in de winter doorfiets is een derailleur niet aan te raden. Verder fiets derailleur het lichtste, als je af en toe zelf smeren voorlief neemt.
Thanks ik zal eens een proefritje maken.

• gysman11
  • Niet online
Mijn werkgever heeft een fietsplan (1250 euro bruto/netto) iedere 3 jaar. Ik heb nu ~5000 km gereden in 1,5 jaar op mijn Cube Kathmandu Hybrid 750 EXC, en heb net een nieuwe cassette en ketting (flinke tak tussen geslagen, ketting beschadigd, cassette had al behoorlijk wat slijtage).

Vraag is nu: hoe lang gaat zo'n fiets eigenlijk mee, vervang ik hem na 3 jaar en kies ik weer een nieuwe? Of rij ik hem op? Accu vertoont volgens mij nog 0 verval, voor zover ik dat kan inschatten.

Overigens gesprek met fietenmaker over de slijtage: Zat met name op de twee kleinste tandwieltjes. In mijn optiek logisch: ondanks dat ik netjes terugschakel bij kruisingen, rij ik het grootste gedeelte van mijn rit op de twee kleinste tandwieltjes. Rij vrijwel altijd in 'sport'. Hoelang gaan jullie cassettes mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
gysman11 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:37:
Mijn werkgever heeft een fietsplan (1250 euro bruto/netto) iedere 3 jaar. Ik heb nu ~5000 km gereden in 1,5 jaar op mijn Cube Kathmandu Hybrid 750 EXC, en heb net een nieuwe cassette en ketting (flinke tak tussen geslagen, ketting beschadigt, cassette had al behoorlijk wat slijtage).

Vraag is nu: hoe lang gaat zo'n fiets eigenlijk mee, vervang ik hem na 3 jaar en kies ik weer een nieuwe? Of rij ik hem op? Accu vertoont volgens mij nog 0 verval, voor zover ik dat kan inschatten.

Overigens gesprek met fietenmaker over de slijtage: Zat met name op de twee kleinste tandwieltjes. In mijn optiek logisch: ondanks dat ik netjes terugschakel bij kruisingen, rij ik het grootste gedeelte van mijn rit op de twee kleinste tandwieltjes. Rij vrijwel altijd in 'sport'. Hoelang gaan jullie cassettes mee?
Dat een cassette en ketting met 5000km moet vervangen worden is helemaal normaal. Het zou zonde zijn daarvoor een nieuwe fiets te kopen.

Plan gewoon in om elke 1.5j een nieuwe ketting en tandwielen te laten zetten. ALs je de slijtage van de ketting wat in de gaten houdt (daar bestaat een simpel tooltje van een paar euro voor) en dan op tijd vervangt, dan kan je met 2 kettingen 1 cassette verslijten.

De levensduur hangt erg af van de omstandigheden. In de regen en op zandpaden slijt het veel harder dan op een proper fietspad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64

B64

gysman11 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:37:
Mijn werkgever heeft een fietsplan (1250 euro bruto/netto) iedere 3 jaar. Ik heb nu ~5000 km gereden in 1,5 jaar op mijn Cube Kathmandu Hybrid 750 EXC, en heb net een nieuwe cassette en ketting (flinke tak tussen geslagen, ketting beschadigt, cassette had al behoorlijk wat slijtage).

5000 km is een redelijke levensduur van een ketting/cassette bij een fiets met middenmotor. De kransjes waarmee je de meeste kilometers maakt slijten inderdaad doorgaans als eerste, dus dat de twee kleinste kransjes eerder 'op' zijn is niet heel verrassend.

Hoe lang je accu meegaat is o.a. afhankelijk van hoe je 'm behandelt, maar normaal gesproken zou een accu minstens 500 laadcycli mee moeten kunnen voordat verval heel goed merkbaar wordt. Je hebt er nu waarschijnlijk nog geen 100 cycli op zitten, dus ik zou me nog geen zorgen maken over de levensduur van je fiets.

Of/hoe vaak je 'm vervangt is een persoonlijke keuze. Ik zou dat niet laten afhangen van 1250 Euro bruto/netto, het effectieve belastingvoordeel daarvan is hooguit een paar honderd Euro en dat verschil kun je makkelijk terugverdienen door minder vaak je fiets te vervangen - maar nogmaals, dat is een persoonlijke afweging.

• Tommie12
B64 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:33:
[...]

5000 km is een redelijke levensduur van een ketting/cassette bij een fiets met middenmotor. De kransjes waarmee je de meeste kilometers maakt slijten inderdaad doorgaans als eerste, dus dat de twee kleinste kransjes eerder 'op' zijn is niet heel verrassend.

Hoe lang je accu meegaat is o.a. afhankelijk van hoe je 'm behandelt, maar normaal gesproken zou een accu minstens 500 laadcycli mee moeten kunnen voordat verval heel goed merkbaar wordt. Je hebt er nu waarschijnlijk nog geen 100 cycli op zitten, dus ik zou me nog geen zorgen maken over de levensduur van je fiets.

Of/hoe vaak je 'm vervangt is een persoonlijke keuze. Ik zou dat niet laten afhangen van 1250 Euro bruto/netto, het effectieve belastingvoordeel daarvan is hooguit een paar honderd Euro en dat verschil kun je makkelijk terugverdienen door minder vaak je fiets te vervangen - maar nogmaals, dat is een persoonlijke afweging.
Er zijn inderdaad fietsen die 50.000 km gehaald hebben met een Bosch motor en batterij.
Ik zou het gewoon laten af hangen van de algemene toestand van de fiets.
Als je 5000km per jaar doet dan moet je al eens een remblokje, pedaal , zadel of traplager vervangen, maar normaal niet alles tegelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
Ik heb afgelopen zaterdag de Crivit Urban eBike binnen gekregen. Ik was op zoek naar een low budget ebike voor dagelijks gebruik van en naar kantoor. Ritje van ongeveer 2 km. Fiets staat de hele dag op de stoep in een zijstraat van een drukke doorgaande weg. Wilde dus een budget basic fiets zonder toeters en bellen die niet al te veel aandacht trekt.

Inmiddels 4 dagen in gebruik. Ben tevreden over mijn aanschaf. Zeker gezien de prijs van deze fiets lagen mijn verwachtingen niet erg hoog. Ik ben redelijk handig met fietsen en fiets sportief ook meerdere malen per week op mountainbike en racefiets.

De afwerking van de fiets ziet er netjes uit. De voorband zit niet helemaal goed gemonteerd, waardoor het lijkt alsof er een slag in het wiel zit. Dit verwacht ik er nog wel uit te krijgen door de band een keer leeg te laten. De voorrem loopt aan, maar dat is een kwestie van even kalibreren. Door andere reviews was ik een beetje bang voor de spatborden, maar deze zijn prima. Fiets zit goed in de lak. Wel erg vatbaar voor vette vingers.

De ondersteuning is prima wat mij betreft. Binnen een paar trappen zit je aan de 25km/u. Daarna stopt de ondersteuning maar ik ervaar niet het gevoel dat de fiets dan afremt. Wil je harder dan 25 km/u dan moet je hard trappen. De cadans is redelijk hoog bij 25 km/u, had wat mij betreft iets minder gemogen, maar ik ben het wel gewend van het mountainbiken. Hogere stand dan 1 ga ik nooit gebruiken. Ondersteuning is soepel, je voelt wel een lichte trilling in de pedalen. Niet storend.

Zithouding is erg sportief. Hier moet je van houden. Ik vind het voor de korte ritjes, waar ik de fiets 95% van de tijd voor gebruik prima.

Dingen waar ik me aan stoor:
- voor mijn gevoel staan de trappers ver naar buiten van het frame af. Voor mijn gevoel fiets ik een beetje met O - benen.
- Binnenkant van mijn bovenbenen komen tegen de brede zadelbuis aan.
- Als je de fiets aanzet moet je steeds opnieuw de stand van de ondersteuning instellen
- kan nog niet echt een fijne zit vinden, ben nog aan het fine tunen wat dat betreft. Vandaag een rit gedaan van 13 km enkele reis en dat was niet echt prettig. Ik ben wel wat gewend en kan sportief makkelijk 4 a 5 uur op een fiets zitten, maar dit half uurtje was gewoon niet prettig aan de billen ;) Ik verwacht het zadel op korte termijn te vervangen.
- Grootste irritatie: Ik kom bij veel bochten met mijn trapper aan de grond als ik blijf trappen in de bocht. Hierdoor zijn de trappers al flink beschadigd en mis ik al een anti slip strip.

Ik ben me er van bewust dat ik een budget e-bike heb gekocht en neem de nadelen dan ook voor lief. Om positief af te sluiten: Ik vind het wel een mooie fiets als ik hem zie staan en dat is ook belangrijk!

Ik heb een minimalistische bagagedrager gekocht. Komt morgen binnen.
Verwacht de handvaten en het zadel nog te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:41
Ik zie dat de Gazelle Ultimate C8 HMB belt bij 12gobiking qua prijs heel erg interessant is: https://www.12gobiking.nl...imate-c8-hmb-belt-connect

Scheelt 700-800 euro, daarvoor kan ik het onderhoud laten doen bij de lokale fietsenmaker toch?

Wat zouden jullie doen? nog andere zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Om dat in the ghetto woon waar je je fiets niet buiten kan stallen, vraag ik wat tips voor oersterk spul? ze hebben de ergon hendels eraf getrokken (teruggevonden en zitten er gewoon weer op (zij het flink beschadigd)

en hoe lang hout een kapotgeslagen display het vol, hij zit nu al vol gaten en is drijfnat van binnen, werkt als een trein behalve het beeldsxhermmuiteraard.

ook zijn zij bijna door de ibus Ivy gekomen maar dat het bebben ze opgegeven, dankjewel buren!

ik zoek dus eigenlijk wat onbreekbaar spul, bel, lamp, slot, zo’n turbo slot als je die van moto kwaliteit, soit ik hem m’n best gedaan.

Wel grappig dat ik dit de 2e keer is dat ik de fiets heb buitengezet. De eerste is Total was maar was goedkoop. Wat een wereld.

Hij is krom, maar fietst behoorlijk goed moet ik zeggen :) en hoe vol de accu zit ziek op de accu.

Ik denk dat 3 sloten me gered heeft, en doorzettingsvermogen op een drukke plek zo toch nog nog wat oppervlakkige schade heeft bespaard. (Want wat ga je snel door een slijptol op 230, nog geen 10 seconden, meer moeite met de katoen dan het metaal :(

Anyway, Leek einde oefening, maar ik denk dat het bij een beeldschermpje blijft :)

[ Voor 210% gewijzigd door jodeltje op 22-09-2023 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64

B64

appel-tje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:46:
Ik zie dat de Gazelle Ultimate C8 HMB belt bij 12gobiking qua prijs heel erg interessant is: https://www.12gobiking.nl...imate-c8-hmb-belt-connect

Scheelt 700-800 euro, daarvoor kan ik het onderhoud laten doen bij de lokale fietsenmaker toch?

Wat zouden jullie doen? nog andere zaken waar ik op moet letten?
Ik zou even bij je lokale fietsenmaker informeren wat hij kan doen qua prijs. Ook een lokale fietsenmaker wil rond deze tijd van z'n 2022- en 2023-modellen af. Kan zijn dat je alsnog een paar honderd Euro meer kwijt bent, maar wellicht krijg je wel extra voordeel in de vorm van kortingen op onderhoudsbeurten, makkelijkere coulance etc.

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43
.

[ Voor 101% gewijzigd door Supershiva op 25-09-2023 16:47 ]

• Foxhill
Ik quote mijzelf :9 .
Foxhill schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:12:
[...]

[…]

Bij weinig remkracht (als er nergens remolie te zien is en de remhendel normaal aanvoelt) de schijf schoonmaken met schone doek en thinner. Daarna flink inremmen door paar honderd meter met de remmen in door te trappen. Als ze te warm zijn om aan te raken heb je het goed gedaan. Dan heb je een schone schijf en een nieuw oppervlak op je blokken. Helpt dat niet dan paar nieuwe blokjes en nogmaals inremmen.
Als het steeds terug komt goed controleren of er geen olie langzaam weglekt. Dat zie je als vettigheid, viezigheid of echt wat olie rond de remklauw.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:11

Tacoos

i am i

rdcL.be schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:52:
[...]

Ik heb net een MC-TWIST-DISP-PURE-OE gripshifter en een MHI-MT-44T-OE naaf interface besteld bij ebike24. Volgens Enviolo support was dat voldoende om mijn Bosch + Harmony N360 naaf om te bouwen naar manueel. Als het erop zit (of niet :o) post ik er hier meer over.

Kost overigens 1/3 van de prijs bij enviolo zelf, maar wel een BTW nummer nodig.
Ik heb bij dezelfde ebike24 de 44T naaf gekocht en deze TR grip shifter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr8T3UsYP3c3gkP4xrIC_LuZ47I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlqCNsGJCuUeZmnXJCpqfnCB.jpg?f=fotoalbum_large

Die 44T naaf interface wordt niet door veel bedrijven nog verkocht :7
Foxhill schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:54:
[...]

De oude delen waar 360 in de naam staat passen in ieder geval. Enviolo levert die niet meer, maar online is nog wel wat te vinden. Ik denk dat de 44t interface en bijpassende moderne (zwarte) draaiversteller ook werken. Dat zijn de delen zoals op de huidige TR (trekking) naaf passen. Link.

Zelf zou ik dat even uitproberen in de werkplaats. Dat kun je thuis niet zo makkelijk. Neem dan even contact op met Enviolo. Ze hebben hele goede support.

En dan nog wat ongevraagd / onvoorzien advies:

Als het Harmony met Bosch is en stroom krijgt via een y-kabel / accessoire kabel van de motor, dan krijg je een fout melding. Motor zegt dan iets van: accessoire niet gevonden / storing. Weet niet uit mijn hoofd welke code.

Alleen de fabrikant (en niet Bosch) kan software geven aan een Bosch dealer om de accessoire eruit te programmeren. Omdat Harmony nog maar beperkt ondersteund wordt door Enviolo werken sommige merken hier wel aan mee.

De stroomkabel bij de motor hoef je niet te vervangen. Die blijft wel werken als de accessoire (in dit geval versnelling) er niet aan zit.

Met de foutmelding is ook prima te fietsen trouwens. Maar als je merk het ondersteund is even een software wijziging van de fabrikant netter.
Vandaag heb ik eindelijk de fiets omgebouwd naar handmatig verstellen. Gelukkig geen foutmeldingen. Het ombouwen stelt verder ook niet zoveel voor.
De kabel van motor naar Enviolo en de electrische schakeleenheid heb ik voorlopig even opgerold en opgebonden, want om die los te halen lijkt de motor los te moeten.
Maar fietsen gaat prima en mijn vrouw is er veel gelukkiger mee zo *O*

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Foxhill
Tacoos schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:13:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Vandaag heb ik eindelijk de fiets omgebouwd naar handmatig verstellen. Gelukkig geen foutmeldingen. Het ombouwen stelt verder ook niet zoveel voor.
De kabel van motor naar Enviolo en de electrische schakeleenheid heb ik voorlopig even opgerold en opgebonden, want om die los te halen lijkt de motor los te moeten.
Goed opgelost dan.

Ik denk dat de fiets geen foutcode geeft omdat de elektrische schakeleenheid (interface) er nog aan hangt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:54
KernelPanic schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:06:
Ook ik ben weer op zoek naar 2 nieuwe fietsen momenteel heb ik het volgende:

Mijn fiets:
Haibike Trekking 4, Yamaha PW, Derailleur, 400W accu.
[Afbeelding]
Deze was nieuw 1800,-

Fiets van de vriendin:
Batavus Razor, Nexus 8, Yamaha PW 400W
[Afbeelding]
2e hands gekocht met 5000 kilometers voor 1000,-

Destijds bewust gekozen voor Yamaha ipv Bosch voor beide fietsen omdat ik het A. Fijner vond en B. Ik graag iets koop wat afwijkt van de "standaard"zeg maar.

Mijn Fiets wordt vervangen omdat ik graag wat minder onderhoud wil.
De fiets van mijn vriendin wordt vervangen omdat de houding voor haar net niet optimaal is, ze fiets overigens wel op het heren model, goed frame en ze is vrij lang waardoor de vrouwen frames niet altijd helemaal uitkomt of slecht beschikbaar zijn.

Graag koop ik 2 premium fietsen terug waarbij ik besef dat er flink meer in de buidel getast moet worden.

Op dit moment kijk ik naar de volgende modellen:

1. Flyer Upstreet, Liefst met Nexus 5 en 90nm/95nm Panasonic maar deze lijkt er niet meer te zijn. Ik sta wel open voor Enviolo, maar bij mijn huidige fiets schakel ik eigenlijk nooit (ook niet bij het optrekken) dan lijkt mij de Nexus wat meer onderhoudvrij.

2. Velo de ville SEB 890, Bosch Smart 75nm, Nexus 5, Riem

3. Kalkhoff IMAGE 5.B ADVANCE+ Bosch Smart 75nm, Nexus 5, Riem

Beiden zijn we rond de 80KG en 1.85M, en goed verstelbaar stuur is belangrijk.

Heb ik een motor met 75+nm nodig? nee maar leuk is het wel.

Ik ben best secuur met mijn fiets, een rammeltje piep of kraakje kan ik slecht tegen ook daarom vind ik het afwerkingsniveau belangrijk. Mijn vriendin maakt dat niet zoveel uit, maar als ze met mij wil fietsen dan voor haar ook hetzelfde :)

Rondom de Panasonic motor een aantal vragen, eigenlijk lees ik hier goede dingen over maar alleen Flyer lijkt deze motor te voeren waarom is dit? Ik had dan ook andere merken met deze motor verwacht.
Verder zie ik dat Flyer bij recente modellen ook meer richting Bosch gaat dan blijft er geen merk meer over met Panasonic is dit een rieel risico?

Dat er veel fietsenmakers met alleen Bosch zijn merk ik nu met onze Yamaha's ook al.

Nadeel met bovenstaande merken is helaas dat er niet echt fietsenzaken dicht in de buurt zitten. Flyer & Velo ongeveer 40 minuten met de auto @Foxhill , Kalkhoff wordt hier net over de grens in Duitsland verkocht (woon pal op de grens) alhoewel mijn Duits best goed is, is uitleggen in het duits wat er met je fiets aan de hand is soms wel lastig.

Tips en opmerkingen zijn welkom..
Inmiddels nieuwe Fietsen gekocht en het is deze geworden (2x)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3zZSVy1QG5Dgf2fU9CilZvlYxI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kW9ntQlUMTDbgR9xf5dnGkuL.webp?f=user_large

Kalkhoff Image 5.B Advance+
Bosch Performance Line
625 Wh
Nexus 5
Schwalbe Big Ben Plus
Gates Carbondrive CDX

Modellen opruiming bij lokale dealer net over de grens in Duitsland. We hebben 3600,- per stuk betaald zonder inruil.

Deze week ophalen, zin in :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Foxhill schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:38:
[...]

Goed opgelost dan.

Ik denk dat de fiets geen foutcode geeft omdat de elektrische schakeleenheid (interface) er nog aan hangt?
Deze hangt er niet meer aan, als je dat bedoelt
😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIel5h-uouuVyS1myzZ5ZsmzXsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ge0oDY5P1OSdEVEc9scIh4UO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclon80
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:10
Papparaat schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:55:
[...]

Mijn stuurpen en stuur zijn vandaag ook binnen gekomen, dus meteen maar even gemonteerd.
Behoorlijk verschil zo, en door deze aanpassing lijkt zelfs het zadel beter te zitten. Maar da's waarschijnlijk wishful thinking... ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vwv. de Crivit Urban Y; Wij zijn niet zo technisch en weten niet welke stuur pennen/sturen passen. Je refereert naar n webshop, maar zou graag van je willen weten welke artikelen je besteld hebt…dan kan ik op basis daarvan een keuze maken welke voor de dames variant geschikt is. Zou je/iemand dat willen delen met me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdcL.be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 12:10
Tacoos schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:13:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik kwam net dezelfde ervaring posten. Alles ging best vlot, maar de Harmony naafinterfacekabel eruit slopen heeft inderdaad nog wat voeten in de aarde. Mijn N360 naaf gedraagt zich onverwacht in het midden van het bereik, daar springt de verhouding nogal abrupt van licht naar zwaar. Er is geen zorg voor gedragen... Misschien komt het nog goed, misschien is ze gewoon gaar.

De foutboodschappen zijn enkel voor H|SYNC systemen, de gewone Harmony setups met een aparte NuVinci controller hebben geen communicatie tussen de Bosch en NuVinci systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 07-09 10:46
Tacoos schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:05:
[...]

Deze hangt er niet meer aan, als je dat bedoelt
😅
[Afbeelding]
Dan valt het reuze mee. Vaak als een regeleenheid verwijderd kan een foutmelding verwachten.
Blijkbaar grijpt de optie in Bosch niet zo diep in zijn eigen regeleenheid en boeit het Bosch daarom niet dat de Nuvinci/Enviolo regeleenheid niet reageert.

Ik gok dat de Nuvinci/Enviolo optie bij de FM gewoon laten uitschakelen. Dan krijg sowieso geen foutmelding meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Athome op 24-09-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Voor mijn nieuwe fietsen op zoek naar een extra slot.

Ik heb een verzekering bij Univé.

Is het voldoende om voor beide fietsen 1 extra slot te kopen of moet ik dan per fiets een extra slot kopen.

Het liefst koop ik dan een slot die lang genoeg is om beide fietsen aan te leggen.

Hier zie ik de abus ivy of iven dan vaak aanbevolen wat zou dan een geschikte lengte zijn? 140cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

KernelPanic schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:29:

Is het voldoende om voor beide fietsen 1 extra slot te kopen of moet ik dan per fiets een extra slot kopen.

Het liefst koop ik dan een slot die lang genoeg is om beide fietsen aan te leggen.

Hier zie ik de abus ivy of iven dan vaak aanbevolen wat zou dan een geschikte lengte zijn? 140cm?
Ik heb dit slot voor m’n fatbike, de 140 cm. Wij zetten met gemak 2 fietsen er mee op slot.
Hou er rekening mee dat het een best zwaar slot is.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Athome schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:25:
[...]

Dan valt het reuze mee. Vaak als een regeleenheid verwijderd kan een foutmelding verwachten.
Blijkbaar grijpt de optie in Bosch niet zo diep in zijn eigen regeleenheid en boeit het Bosch daarom niet dat de Nuvinci/Enviolo regeleenheid niet reageert.

Ik gok dat de Nuvinci/Enviolo optie bij de FM gewoon laten uitschakelen. Dan krijg sowieso geen foutmelding meer.
Geen Bosch hier, maar een Giant met Yamaha motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Oke.
Ik meende dat ik Bosch + Nuvinci zag staan.
Volgens kan de FM niet zo veel met Yamaha. Navragen kan altijd. Foutmeldingen zijn altijd irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Zondagskindje schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:43:
[...]

Ik heb dit slot voor m’n fatbike, de 140 cm. Wij zetten met gemak 2 fietsen er mee op slot.
Hou er rekening mee dat het een best zwaar slot is.
Heb je dan de Abus ivy (ART3) of de Abus Iven (ART2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

KernelPanic schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:29:

Dat zou ik even met de verzekeraar overleggen. Wat als beide fietsen gestolen worden en je hebt maar één slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

KernelPanic schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:57:
[...]

Heb je dan de Abus ivy (ART3) of de Abus Iven (ART2)
De ART 3

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noom
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 10:43
Beste Tweakers,

Misschien niet helemaal een elektrische fietsen vraag, maar heeft iemand hier ervaring met de fietskluis op de stations van NS? In het voorjaar wil ik een elektrische fiets kopen voor o.a recreatie en korte ritten (en dus ook voor woon-werkverkeer het stuk naar het station). Echter vraag ik mij af of zo'n fietskluis echt veel veiliger is en het de prijs waard is (109 euro per jaar). Hier op het station (buiten de randstad) zie ik sinds de scholen weer begonnen zijn ook gewoon e-bikes staan in de normale rekken, hoewel dit vaak oudere modellen zijn. Om nou een spiksplinternieuwe e-bike daartussen te zetten geeft me ook niet echt peace of mind.

Het alternatief is om een oud barrel te blijven gebruiken voor het station en alle andere dingen te doen op de e-bike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
Noom schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:52:
Beste Tweakers,

Misschien niet helemaal een elektrische fietsen vraag, maar heeft iemand hier ervaring met de fietskluis op de stations van NS? In het voorjaar wil ik een elektrische fiets kopen voor o.a recreatie en korte ritten (en dus ook voor woon-werkverkeer het stuk naar het station). Echter vraag ik mij af of zo'n fietskluis echt veel veiliger is en het de prijs waard is (109 euro per jaar). Hier op het station (buiten de randstad) zie ik sinds de scholen weer begonnen zijn ook gewoon e-bikes staan in de normale rekken, hoewel dit vaak oudere modellen zijn. Om nou een spiksplinternieuwe e-bike daartussen te zetten geeft me ook niet echt peace of mind.

Het alternatief is om een oud barrel te blijven gebruiken voor het station en alle andere dingen te doen op de e-bike.
Een e-bike met een beetje dagwaarde zou ik nooit in de fietsenstalling op het station zetten, ongeacht of het in de randstad is of niet.
In zo'n fietskluis zou ik het dan wel weer aandurven. Een dief die zo'n kluis met slijptol of betonschaar te lijf gaat valt natuurlijk best wel op.
Dus als ik zou moeten kiezen zou het een oud barrel worden, of een fietskluis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

Noom schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:52:
Beste Tweakers,

In het pre-e-bike tijdperk werden fietskluizen op stations vrij regelmatig opengebroken. Geen idee of de beveiliging in de tussentijd beter is geworden, maar over het algemeen is op stations niets veilig als er geen strikte controle/handhaving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Ik heb sinds kort een nieuwe e-bike, hij fietst heerlijk en zadel zit top, ook op lange ritten achter elkaar geen houten kont :)
Alleen hoor ik tijdens het fietsen telkens een heel irritant fluitend/piepend geluid.
Dit doet zwaar afbreuk aan de beleving.

Het lijkt bij de remmen vandaan te komen maar zeker weten doe ik het niet.
De fietsenmaker heeft al 2x de hydrolische schijfremmen afgesteld, het is dan even weg maar komt telkens weer terug.

Ik hoop dat hier een tweakert is die ook verstand heeft van fietsen die me in de juiste richting kan helpen voor een oplossing.

Geluid lopend naast fiets

Geluid als ik langzaam fiets

Geluid als ik harder fiets

Geluid als ik harder fiets 2

[ Voor 8% gewijzigd door Supershiva op 25-09-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
Supershiva schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:55:
Ik heb sinds kort een nieuwe e-bike, hij fietst heerlijk en zadel zit top, ook op lange ritten achter elkaar geen houten kont :)
Alleen hoor ik tijdens het fietsen telkens een heel irritant fluitend/piepend geluid.
Dit doet zwaar afbreuk aan de beleving.

Het lijkt bij de remmen vandaan te komen maar zeker weten doe ik het niet.
De fietsenmaker heeft al 2x de hydrolische schijfremmen afgesteld, het is dan even weg maar komt telkens weer terug.

Ik hoop dat hier een tweakert is die ook verstand heeft van fietsen die me in de juiste richting kan helpen voor een oplossing.

Geluid lopend naast fiets

Geluid als ik langzaam fiets

Geluid als ik harder fiets

Geluid als ik harder fiets 2
Zo op het eerste gehoor vond ik het niet echt klinken als piepende remmen, maar meer als een as die niet goed gesmeerd is.
Aan de andere kant: als de fietsenmaker het kan oplossen door iets ‘aan de remmen’ te doen wijst dat wel weer in die richting.
En dat brengt me bij mijn vraag aan jou: dit probleem moet de fietsenmaker/verkoper gewoon voor je oplossen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
dennisfr schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:31:
[...]

Zo op het eerste gehoor vond ik het niet echt klinken als piepende remmen, maar meer als een as die niet goed gesmeerd is.
Aan de andere kant: als de fietsenmaker het kan oplossen door iets ‘aan de remmen’ te doen wijst dat wel weer in die richting.
En dat brengt me bij mijn vraag aan jou: dit probleem moet de fietsenmaker/verkoper gewoon voor je oplossen toch?
Ja dat zou je wel denken ja. Fiets is inmiddels al 2x afgesteld. Het laatste waar we nu op zijn geland is… het zou moeten slijten, remmen moeten worden ingeremd, maar als het probleem op den duur echt niet over is dan ruilt hij de hele fiets om. Dat is op zich een mooi aanbod, maar ondertussen stap ik elke dag met minder plezier op die fiets.
Vandaar dat ik zelf toch op zoek ben naar mogelijke oorzaken, zodat het probleem verholpen kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Supershiva schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:18:
...… het zou moeten slijten, remmen moeten worden ingeremd, maar als het probleem op den duur echt niet over is dan ruilt hij de hele fiets om. ....
Om vast te stellen of het de remmen zijn, zou met "slecht afstellen" het geluid verdwenen moeten zijn.
Daarmee bedoel ik de blokjes op te grote afstand van de schijf, zodat de remmen het nagenoeg niet meer doen. Met lopen moet het geluid dan verdwenen zijn.
Indien het de remmen zijn. Blokjes van een andere samenstelling zouden misschien geen last geven.

Wel bijzonder dat de hele fiets omgeruild wordt, zonder dat vastgesteld is wat de oorzaak is en er niet meer inspanning is dan afstelllen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38
Zo even een frustratie punt mbt Bosch motoren cq de software ervan...
Kom er dus achter dat de flow app (de app voor Bosch connected motoren) op Android naar de taal kijkt voor km/h of mile/h.... Heb altijd alles (pc, telefoon, tv etc) op Engels staan en wat doet de app dan: in mile per hour aangeven! Damn dat is irritant zeg!
Heb de intuvia 100 vervangen voor een telefoon houder (telefoon altijd bij me en zonder start de fiets ook gewoon op dus hoeft er niet altijd in), ziet er echt prima uit. Telefoon wordt ook mooi draadloos opgeladen, helemaal top. Alleen de actieradius in mile? De snelheid in mile? Nee das niets. Dus moet nu de telefoon in zijn geheel op nld zetten :(

Oh en nog iets wat ze mogen fixen... De telefoon houder verplicht je telefoon horizontaal te plaatsen. Prima maar zorg er dan voor dat de app ook meedraait.. Niet alleen in ride mode maar überhaupt Altijd.

[ Voor 13% gewijzigd door RoelsRules op 26-09-2023 13:53 ]

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henksnavel
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 14:02
RoelsRules schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:47:
Kom er dus achter dat de flow app (de app voor Bosch connected motoren) op Android naar de taal kijkt voor km/h of mile/h.... Heb altijd alles (pc, telefoon, tv etc) op Engels staan en wat doet de app dan: in mile per hour aangeven! Damn dat is irritant zeg!
Vanaf andoid 13 kan je de taal installingen per app regelen
https://support.google.co...Dtalen.,Kies%20een%20taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Goede tip. Echter ondersteunt de App (flow van Bosch) dit niet :( dus alsnog de gehele taal van de telefoon aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
@RoelsRules
Die houder is bedacht om te kunnen navigeren via de ride modus en die zit dus netjes horizontaal (landscape).
In de Ride modus zit als het goed is alles in wat je voor de e-bike nodig bent.
Je appjes lezen tijdens het fietsen is dus niet het gebruiksdoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Athome schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:51:
@RoelsRules
Die houder is bedacht om te kunnen navigeren via de ride modus en die zit dus netjes horizontaal (landscape).
In de Ride modus zit als het goed is alles in wat je voor de e-bike nodig bent.
Je appjes lezen tijdens het fietsen is dus niet het gebruiksdoel..
Die snap ik... Echter kan ik wel appjes lezen (swipen van boven en ik zie cq kan reageren) maar als ik een adres wil invoeren om te navigeren kan dat niet! Dan is het scherm niet goed georiënteerd. Als hij in de ride modes is dan is de oriëntatie goed maar vind het raar (zacht uitgedrukt) dat je dan geen adres in kan voeren

• DaYwaLkUr
RoelsRules schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:47:
Zo even een frustratie punt mbt Bosch motoren cq de software ervan...
Heb de intuvia 100 vervangen voor een telefoon houder (telefoon altijd bij me en zonder start de fiets ook gewoon op dus hoeft er niet altijd in), ziet er echt prima uit. Telefoon wordt ook mooi draadloos opgeladen, helemaal top. Alleen de actieradius in mile? De snelheid in mile? Nee das niets. Dus moet nu de telefoon in zijn geheel op nld zetten :(

Oh en nog iets wat ze mogen fixen... De telefoon houder verplicht je telefoon horizontaal te plaatsen. Prima maar zorg er dan voor dat de app ook meedraait.. Niet alleen in ride mode maar überhaupt Altijd.
Hier liep ik ook tegenaan, dit heb ik opgelost naar de taal om te zetten: English (Netherlands) zo heb ik het os toch nog in het Engels 😉

• RoelsRules
DaYwaLkUr schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:48:
[...]

Hier liep ik ook tegenaan, dit heb ik opgelost naar de taal om te zetten: English (Netherlands) zo heb ik het os toch nog in het Engels 😉
Hoe? Die mag je me even uitleggen hahaha dat zou namelijk fijn zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaickul
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
RoelsRules schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:54:
[...]

Hoe? Die mag je me even uitleggen hahaha dat zou namelijk fijn zijn!
Bij settings > system > languages > system languages en daar kan je Engels kiezen gekoppeld aan een land. Bij mij dus 'english (Belgium)'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-09 11:33
Aalard99 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:22:
[...]
is een afstand van 19 kilometer niet gewoon binnen een uur te doen?
Ik denk het wel. Ik fiets ook Hilversum-Utrecht. Voor mij is het16km en dat gaat op z'n best in 40 minuten.
De snelheidsmeter geeft dan 26/27 km/u aan maar dat is niet de gemiddelde snelheid want die wordt toch wel omlaag gehaald door die paar oversteekplekken (4 of 5) en stoplichten (3) onderweg.

• B64

B64

PomPomPom schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:40:
[...]

Ik denk het wel. Ik fiets ook Hilversum-Utrecht. Voor mij is het16km en dat gaat op z'n best in 40 minuten.
De snelheidsmeter geeft dan 26/27 km/u aan maar dat is niet de gemiddelde snelheid want die wordt toch wel omlaag gehaald door die paar oversteekplekken (4 of 5) en stoplichten (3) onderweg.
Laten we het er maar op houden dat het een uur gaat kosten. Het vorige adres van mijn werkgever zat op 22km, dat was een uur en 5 minuten met de ebike.

• DaYwaLkUr
B64 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:53:
[...]

Laten we het er maar op houden dat het een uur gaat kosten. Het vorige adres van mijn werkgever zat op 22km, dat was een uur en 5 minuten met de ebike.
35km in 1u25min.. wel goed doortrappen..

• KernelPanic
Vandaag mijn Kalkhoff 5.b Excite opgehaald wat een prachtige fiets, ding voelt en rijd als een tank. Super stabiel en vooral stil ook.

Nu heb ik nog een vraag over het slot wat op deze fiets zit:

Op de fiets zit een Trelock Balloon RS453 slot.

Kan iemand eenvoudig zien of dit een ART 2 slot is? Op de website staan diverse RS453 sloten waarbij het bij sommigen expliciet vermeld is en bij anderen niet terwijl dit hetzelfde slot is volgens mij.

Heb het de fietsenmaker gevraagd, echter deze is Duits en ART zegt ze daar niets ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:54
KernelPanic schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:44:
Vandaag mijn Kalkhoff 5.b Excite opgehaald wat een prachtige fiets, ding voelt en rijd als een tank. Super stabiel en vooral stil ook.

Nu heb ik nog een vraag over het slot wat op deze fiets zit:

Op de fiets zit een Trelock Balloon RS453 slot.

Kan iemand eenvoudig zien of dit een ART 2 slot is? Op de website staan diverse RS453 sloten waarbij het bij sommigen expliciet vermeld is en bij anderen niet terwijl dit hetzelfde slot is volgens mij.

Heb het de fietsenmaker gevraagd, echter deze is Duits en ART zegt ze daar niets ;)
Hier al gekeken? Als het slot ART goedgekeurd is staat ‘ie op deze website. https://stichtingart.nl/is-mijn-slot-goedgekeurd/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39
Mijn Klever X Comfort is voor de 3e keer bij de fietsenmaker vanwege geknars in de trapas. Dit keer zo erg dat de fietsenmaker bij het horen van het geluid zei direct te stoppen met fietsen.

Baal enorm en hoop dat ze dit keer de achterliggende reden vinden waarom de trapas steeds kapot gaat.

Flickr PSN ID= cheironnl

• KernelPanic
Poumelie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:51:
[...]

Hier al gekeken? Als het slot ART goedgekeurd is staat ‘ie op deze website. https://stichtingart.nl/is-mijn-slot-goedgekeurd/
thx als ik het daarop moet baseren dan wel, op die site staat een soort goedkeuringscode? die staat zo te zien bij alle RS 453 sloten dus dan zal het wel goed zijn.
Pagina: 1 ... 170 ... 229 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam